Ik denk dat ms met een bak vol games komt, dat je hier toch geen tijd voor hebt voorlopig 😁Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:54:
[...]
Die timed exclusives moeten beide consoles mee kappen. Daarmee zetten ze zichzelf boven de gamers.
Verwijderd
Mogen ze die eerst wel eens laten zien dan.drakiesoft schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:57:
[...]
Ik denk dat ms met een bak vol games komt, dat je hier toch geen tijd voor hebt voorlopig 😁
Wanneer ga MS iets doen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2020 17:01 ]
Heb ik het nou zo gemist? Heb vanmorgen de reactie video van eurogamer bekeken, zal toegeven dat ik niet heel strak opgelet heb continu, maar eerlijk gezegd kan ik maar één game noemen waar duidelijk gameplay van getoond was (ratchet&clank). De rest zag er voor mij vrijwel hetzelfde uit als de show van Microsoft eigenlijk. Mis ik nou van alles, of als er één demonstratie van gameplay in zit is het dan wel ineens goed?
Gamertag: FinrazielNL
Nee vgm heb je dat juist. Ben zelf erg benieuwd naar Juli om dan te kijken hoe het er dan voorstaat. Stiekem hoop ik ergens dat Microsoft eerder al wat announced van zijn game studios. Ze lijken de laatste 3 jaar goed opgebouwd, nu heb ik zin in games.Finraziel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:01:
Heb ik het nou zo gemist? Heb vanmorgen de reactie video van eurogamer bekeken, zal toegeven dat ik niet heel strak opgelet heb continu, maar eerlijk gezegd kan ik maar één game noemen waar duidelijk gameplay van getoond was (ratchet&clank). De rest zag er voor mij vrijwel hetzelfde uit als de show van Microsoft eigenlijk. Mis ik nou van alles, of als er één demonstratie van gameplay in zit is het dan wel ineens goed?
Eerlijk gezegd vond ik de presentatie van gisteren bijna net zo tegenvallen als die van vorige maand. Misschien dat ik gewoon te hyped was, maar ik heb het gevoel dat zowel MS als Sony wel even een tandje bij mogen zetten om aan de hype voor de volgende generatie te voldoen.Kenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Ze zijn gewoon zwaar geraped gisteren. Helemaal los van de kwaliteit, of je nu wel of niet van het design houdt, of je nu sony of microsoft minded bent whatever. Dit had Microsoft ook neer moeten zetten vorige maand. Gameplay en niets anders. Daar kopen we toch zo’n console voor...
Ze zullen op basis van de reacties al behoorlijk wakker geschud zijn maar hopelijk was dit gisteren nog effe die vlakke hand op de wang waarbij het besef er echt is dat ze dit nu ook moeten doen.
Gisteren uiteindelijk 2 games gezien waar ik echt naar uit kan kijken, maar verder leek het vaak op een Switch II show
[ Voor 56% gewijzigd door Steven030 op 12-06-2020 17:06 ]
Ja was idd de remaster/DLC show ook. Handig om mensen dan opnieuw te laten betalen voor dezelfde game.
Geen BC games gezien.
Ratchet had toch enige laadtijd bij overgang dimensie.
Ik had toch wel wat BC willen zien in 4k 60fps of meer met hdr.
Geen BC games gezien.
Ratchet had toch enige laadtijd bij overgang dimensie.
Ik had toch wel wat BC willen zien in 4k 60fps of meer met hdr.
[ Voor 42% gewijzigd door drakiesoft op 12-06-2020 17:08 ]
De show van gisteren zat bomvol met gameplay. Met de lijst van @drakiesoft kun je alle multiplatform games van gisteren makkelijk terug vinden op youtube.Finraziel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:01:
Sowieso mis je de gran turismo gameplayFinraziel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:01:
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ben echt benieuwd naar een nieuwe Forza Horizon op de XSX.
Rotterdam
Oh ja klopt, die was ik inderdaad vergeten. Persoonlijk zie ik echter de afgelopen jaren niet zo gek veel verschil meer in auto's en de omgeving waar ze doorheen scheuren, dat is wat mij betreft niet echt het genre waar we die power goed gebruikt gaan zien worden. Dus daar was ik niet zo op aan het letten, auto's die rijden, ziet er inderdaad wel goed uit, next!v8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:09:
[...]
Sowieso mis je de gran turismo gameplaytoch wel de belangrijkste van de hele show
Maar voor de rest zou ik het niet weten... En 2 seconden wat in een trailer gemonteerd zit vind ik niet gameplay tonen.
Ook wel idd, hoop dat de nieuwe leuker word dan horizon 4. Daar was ik toch best snel klaar mee en nooit meer behoefte op te starten. Graphics zijn leuk maar de rest vond ik echt matig. Ook de setting trok me niet. En hoop ook dat forza motorsport echt een complete reboot doet en weer echt focussed op de motorsport kant van ja de motorsport in hun naam.GS88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:11:
Ben echt benieuwd naar een nieuwe Forza Horizon op de XSX.![]()
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Je zegt dat je niet goed hebt opgelet maar beweert vervolgens wel dat er bijna geen gameplay te zien was en gooit dan olie op het vuur door te zeggen ''nu is het ineens wel goed''Finraziel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:01:
De vraag stellen is het antwoord geven, van bijna elk spel wat gister is aangekondigd, hebben ze gameplay laten zien. Prima als je het niet hebt gezien of niet goed hebt opgelet, maar praat dan ook niet mee want blijkbaar weet je het niet. no offence.
[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 12-06-2020 17:33 ]
Nou 17 van de 21 games komen naar Xbox. Misschien wel wat naar gamepass. Ik bekijk de gameplay dan wel als ik zelf play.
Heb gisteren met veel plezier de presentatie gekeken. Voor het eerst echt het next-gen gevoel. Weinig van de games komen bij launch uit. Mooie presentatie maar Xbox moet hier wel boven uit kunnen stijgen. Eigenlijk zijn ze dat een paar magere jaren inmiddels wel verplicht ook.
Ps. Niemand gehoord nog over de Playstation Kinect?
Ps. Niemand gehoord nog over de Playstation Kinect?
Euh, nou dat trekken.... Ik wil je wel een kant op duwen hoorDonstil schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:04:
[...]
Ik heb als zwevende kiezer (ik heb nu een PS4Pro, daarvoor een 360) bij alle twee nog niets gezien wat mij echt over de streep trekt
Ik ben wel ontzettend gezellig in multiplay games
Heb je de 360 nog? Kunnen we samen een keer WoT doen...... hahaha
Cogitationis poenam nemo patitur
Xbox "for the players" dan maar?
Xbox fans should know that all our Studios titles like Halo: Infinite include Smart Delivery so not only can you play on your Xbox this holiday, whenever you decide to upgrade to #XboxSeriesX your games go with you including all fully Optimized upgrades for free. #PlayersFirst https://t.co/l2akajec9O
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) 12 juni 2020
Voor nu kan het twee kanten op.Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:15:
[...]
Euh, nou dat trekken.... Ik wil je wel een kant op duwen hoor![]()
Ik ben wel ontzettend gezellig in multiplay games![]()
Heb je de 360 nog? Kunnen we samen een keer WoT doen...... hahaha
De visie van Microsoft voor de toekomst (GamePass, Xcloud) vind ik interessanter en het design van de console ook (zeker na gisteren).
Sony heeft op dit moment de controller mee (al is maar de vraag wat daar echt mee gedaan gaat worden door third party devs) en mijn vrienden groep die nu op de Ps4 zitten maar daarvoor op de 360.
Maar ik heb mijn 360 niet meer maar ik neem je aanbod het mee in mijn overweging
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Project Maverick aka Star Wars Squadrons
Misschien voor juli gepland?
The main slider at https://t.co/Ip7VQ0ZQsL has leaked the reveal of Star Wars: Squadrons (likely the game that leaked as Project Maverick). There's a Pre-Order button that leads here https://t.co/izbTuK5PLY which returns a "Page not Found" error pic.twitter.com/jKRxHA1lFi
— Gematsu (@gematsu) 12 juni 2020
Als je het mij vraagt.... hebben de first party studios van Micorosft het gewoon af laten weten daar waar Sony en Nintendo er gewoon meesterwerkjes uit blijven poepen. Waarom? Budgetten en ondersteuning van Micorosft wat achter gebleven is, botte pech... wie zal het zeggen. En ja, games zijn persoonlijk maar als dan op internet naar metacritic kijkt wordt de mening breed gedragen.
Microsoft is niet voor niets druk met het opkopen en binnen halen van studios. Ik hoop met recht dat die in juli mooie dingen gaan laten zien.
Sony sloot de PS3 af met The Last of us. Hoeft wederom je smaak niet te zijn maar wereldwijd is het een grote hit. Iedereen praat nog over als de PS4 verschijnt. Dan sta je 1-0 achter als Micorosoft. Deze generatie exact hetzelfde patroon, Last of Us 2, Ghosts of Tsushima en dat zit gewoon weer in het achterhoofd bij mensen als ze de 5 kopen.
Als Microsoft aankomende generatie net zulke goede exclusives gaat hebben kan de boel weer terug draaien. Ik hoop het echt...
Microsoft is niet voor niets druk met het opkopen en binnen halen van studios. Ik hoop met recht dat die in juli mooie dingen gaan laten zien.
Sony sloot de PS3 af met The Last of us. Hoeft wederom je smaak niet te zijn maar wereldwijd is het een grote hit. Iedereen praat nog over als de PS4 verschijnt. Dan sta je 1-0 achter als Micorosoft. Deze generatie exact hetzelfde patroon, Last of Us 2, Ghosts of Tsushima en dat zit gewoon weer in het achterhoofd bij mensen als ze de 5 kopen.
Als Microsoft aankomende generatie net zulke goede exclusives gaat hebben kan de boel weer terug draaien. Ik hoop het echt...
[ Voor 31% gewijzigd door Kenny_026 op 12-06-2020 19:47 ]
Ze sloten idd goed af. Maar beginnen zo te zien met niks...
Ik koop ze dus beiden. Maar de multi platforms koop ik zeer waarschijnlijk op de Xbox, omdat ik verwacht dat ze daar net wat meer grafische kracht gaan krijgen dan op de PS5. Ik verwacht dat ik de voordelen van de betere SSD bij de PS voor multiplatforms niet belangrijk genoeg ga vinden. De PS komt er dus voor de exclusives.
Maar stel dat ik moest kiezen vanwege wat voor reden dan ook. Dan kies ik niet voor de exclusives, maar voor de multi platforms en dus Xbox.
Ik zie op internet heel veel verbeten strijd tussen beide kampen. Als ik met mensen in mijn omgeving die gamen praat over de next console dan zijn er vooral 3 redenen om ergens voor te kiezen. de bibliotheek van games die ze al gekocht hebben (BC) of ze zeggen voor de beste te gaan, of afwachten wat hun vrienden doen. Ik hoor echt zo weinig over exclusives. En dat is niet gek als de meesten gewoon grote games als fifa of fortnight spelen die gewoon op beiden zitten.
Hier echter lijkt het wel alsof het religie is welke console je koopt. En als persoon 1 iets negatiefs over console Y zegt, dat er mensen denken dat er dan ook per se een negatieve opmerking over Z gedaan moet worden.
Let it go. Domme opmerkingen hoeven nooit navolging. Je verlaagt jezelf alleen tot ook domme dingen zeggen.
Hup oktober/november. Laat ze maar komen en laat ons maar spelen, op whatever you like.
Maar stel dat ik moest kiezen vanwege wat voor reden dan ook. Dan kies ik niet voor de exclusives, maar voor de multi platforms en dus Xbox.
Ik zie op internet heel veel verbeten strijd tussen beide kampen. Als ik met mensen in mijn omgeving die gamen praat over de next console dan zijn er vooral 3 redenen om ergens voor te kiezen. de bibliotheek van games die ze al gekocht hebben (BC) of ze zeggen voor de beste te gaan, of afwachten wat hun vrienden doen. Ik hoor echt zo weinig over exclusives. En dat is niet gek als de meesten gewoon grote games als fifa of fortnight spelen die gewoon op beiden zitten.
Hier echter lijkt het wel alsof het religie is welke console je koopt. En als persoon 1 iets negatiefs over console Y zegt, dat er mensen denken dat er dan ook per se een negatieve opmerking over Z gedaan moet worden.
Let it go. Domme opmerkingen hoeven nooit navolging. Je verlaagt jezelf alleen tot ook domme dingen zeggen.
Hup oktober/november. Laat ze maar komen en laat ons maar spelen, op whatever you like.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
De games die gister getoond zijn vond ik er erg tof uitzien.
Nu zal digital foundry het vast nog gaan onderzoeken. Maar ik zag nauwelijks games met raytracing. Nergens specs van in 4k 60 fps op de ps5. Mogelijk houden ze dat stil omdat ze nog steeds niet weten welke grafische target ze halen op de games die getoond zijn.
Ook viel het me op dat ps alweer xbox met steken probeert onderuit te halen. In de show het hebben over "wij richten ons (wel) op een generatie sprong" . Wat een onzin vind ik die console war achtige praat van PlayStation.
Tot zover zie ik xbox juist alle gamers aanspreken op generale manier. Wij zijn ervoor iedereen. Zonder te bashen naar PlayStation. Dat siert xbox in mijn ogen.
Hoop dat xbox die toon vashoud in hun volgende presentaties.
Laat de xbox showcase maar komen.
Nu zal digital foundry het vast nog gaan onderzoeken. Maar ik zag nauwelijks games met raytracing. Nergens specs van in 4k 60 fps op de ps5. Mogelijk houden ze dat stil omdat ze nog steeds niet weten welke grafische target ze halen op de games die getoond zijn.
Ook viel het me op dat ps alweer xbox met steken probeert onderuit te halen. In de show het hebben over "wij richten ons (wel) op een generatie sprong" . Wat een onzin vind ik die console war achtige praat van PlayStation.
Tot zover zie ik xbox juist alle gamers aanspreken op generale manier. Wij zijn ervoor iedereen. Zonder te bashen naar PlayStation. Dat siert xbox in mijn ogen.
Xbox haalt tegenwoordig ook steekjes onderwater uitSecondGuess schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:11:
De games die gister getoond zijn vond ik er erg tof uitzien.
Nu zal digital foundry het vast nog gaan onderzoeken. Maar ik zag nauwelijks games met raytracing. Nergsns specs van in 4k 60 fps op de ps5. Mogelijk houden ze dat stil omdat ze nog steeds niet weten welke grafische target ze halen op de games die getoond zijn.
Ook viel het me op dat ps alweer xbox steken probeert onderuit tehalen. In de show het hebben over "wij richten ons (wel) op een generatie sprong" . Wat een onzin vind ik die console war achtige praat van PlayStation.
Omdat je het toch over ray tracing hebt. Wat me wel opviel in de trailer van Ratchet is dat daar best wel behoorlijk wat reflecties (raytracing?) zichtbaar waren, maar ze klopten niet altijd even goed. Grootste voorbeeld was dat zo’n paarse portal totaal niet zichtbaar was maar wel de tentakels die er uit kwamen. Dat deed best wel behoorlijk afbreuk aan die scène. Dus ik hoop dat als de next gen in zet op ray tracing en dat soort fidelity zaken, ze het ook goed doen. Want juist dat soort zaken kan best wel afbreuk hebben op een anderszins hele mooie scène.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:37:
[...]
Weer erg subjectief....
Horizon, Forza, Sea of Thiefs, enz enz... Er zijn meer dan voldoende kwalitatief goede games.
De vraag is alleen alsof het je smaak is.
Je kan jou mening, met deze kwalificaties niet weg zetten als feit. Op een of andere manier dringt dat niet door. Vervolgens ga jij de vermoorde onschuld spelen als je daar op aan wordt gesproken. je mag geen kritiek op de XBox hebben, of de sfeer is hier minden...
ps..... Ja, de Xbox One X is de sterkste console op de markt, dat kan ik met feiten onderbouwen.... One liner of niet, tis gewoon de waarheid.
Echt, jij draagt mee aan de sfeer in dit topic, juist door dat je mening als feit denkt te kunnen presenteren.
.
Microsoft heeft inderdaad zelf toegegeven dat ze de plank mis hebben geslagen dus wie ben jij dan precies om hier aan te twijfelen of is het volgens jou toeval dat ze allemaal nieuwe studios hebben gekocht ? 1+1=Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:32:
[...]
Als of de XBox One X een slechte console is, althans daar lijk je op te hinten met je "verbeterd", niets is daar van waar. Je maakt keer op keer de verkeerde insinuaties. De Xbox One X is een prima console, krachtiger dan alles wat op dit moment op de markt is.
Wees blij dat ze het inzien en je ook iets kan doen met die krachtige hardware die erin zit, dit is iets positiefs, dat jij het negatief interpreteert, moet je hem niet verwijten.
Verkoopcijfers hebben ook geen drol met een subjectieve mening te maken, dit is gewoon een statistiek hoe wil je daar uberhaupt over in discussie gaan?
Sorry hoor, maar ik snap niet zo goed waarom je zo in de verdediging schiet, ik ervaar zijn bericht anders behoorlijk positief. De enige echte console die IK ooit heb gehad op de super nintendo na, is een ps4 pro. Niet omdat ik persee een sony console wilde hebben, maar omdat hun op dat moment voor mij gewoon de dikste spellen hadden. Kan je wel roepen ''ja kwestie van smaak'' misschien wel ja, maar blijkbaar hebben een hoop mensen een andere smaak dan jij, dan mag hij of ik ook roepen dat ze op dat vlak flink verbeterd zijn of de potentie in ieder geval 100% aanwezig is, Ik juig het alleen maar toe.
Game overigens al 20 jaar op een pc en ik heb geen voorkeur voor Jantje of Pietje, degene die de vetste games uit brengt, daar ga ik op spelen. Tot nu toe vond ik beide shows, zowel van xbox als van ps tegenvallen.
Ik snap die hele x VS x discussie sowieso niet, alsof je aan iemand zijn of haar kind zit. We zijn allemaal gamers en we willen allemaal hetzelfde neem ik aan, neem het niet zo serieus joh.
Verwijderd
Het was dan ook pre alpha footageuchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:23:
[...]
Omdat je het toch over ray tracing hebt. Wat me wel opviel in de trailer van Ratchet is dat daar best wel behoorlijk wat reflecties (raytracing?) zichtbaar waren, maar ze klopten niet altijd even goed. Grootste voorbeeld was dat zo’n paarse portal totaal niet zichtbaar was maar wel de tentakels die er uit kwamen. Dat deed best wel behoorlijk afbreuk aan die scène. Dus ik hoop dat als de next gen in zet op ray tracing en dat soort fidelity zaken, ze het ook goed doen. Want juist dat soort zaken kan best wel afbreuk hebben op een anderszins hele mooie scène.
De One X is iets anders dan de Series X.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:43:
[...]
Niet op I/O gebied.... Voor iemand die het heeft over subjectiviteit ga je behoorlijk de mist in met zulke one liners.
Wel de eerste game waar ik een next-gen gevoel bij kreeg.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:41:
[...]
Het was dan ook pre alpha footageZo happerde het soms ook nogal.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik val het spel niet aan hoor. Want het was de meest indrukwekkende game. Ik haakte alleen in op zijn opmerking over ray tracing.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:41:
[...]
Het was dan ook pre alpha footageZo happerde het soms ook nogal.
Verwijderd
Ik twijfel of ik een XSX ga kopen of toch overstap, of iig begin met een PS5. Beide in huis halen is financieel haalbaar, maar als minimalist houd ik mijn inventaris graag bescheiden. Consoles en (fysieke) games komen bij mij uiteindelijk weer op Marktplaats terecht. Ik ben geen verzamelaar van hardware, ik "verzamel" gave (singleplayer-)game-ervaringen. Games die net als een film of een theaterstuk indruk maken.
Laat ik voorop stellen dat ik niet zo ingelezen en fanatiek ben als vele users in de verschillende topics hier. Desondanks speel ik al games sinds de jaren negentig. Exclusief begonnen met de consoles van Nintendo, later nog een originele Xbox gekocht op het einde van de generatie, om rond mijn zestiende over te gaan naar de Xbox 360. Dat was niet echt een bewuste keuze; de PS3 was nog niet op de markt en er was een zekere hype rondom de nieuwe console van Microsoft. Mijn vrienden haalden hem in huis, online gamen via Xbox Live trok mij aan en het was de eerste console in het HD-tijdperk. Ik had geen geld voor nog een console, dus ik keek niet echt naar de "andere kant". Het was toch geen optie en bovendien had ik niet het idee iets te missen.
Bij de huidige console generatie laat ingestapt en eigenlijk "blind" gekozen voor de One S en ingewisseld voor een One X. En hoewel ik echt wel zie dat de kwaliteit zeker aanwezig is, mis ik persoonlijk toch wel iets. De hardware van de One X is prima in orde, de controller is fantastisch, Xbox Live werkt solide en Gamepass is een sterk argument voor de console van Microsoft. Maar toch zou ik, resumerend over de afgelopen jaren, toch liever een PS4 gehad willen hebben, denk ik.
De kracht van de hardware (van de One X) en de fijne controller zijn voor mij een argument voor de Xbox. Xbox Live is dat niet, want ik speel al jaren geen multiplayer meer. Gamepass vind ik, marketingtechnisch, een sterk argument voor Xbox. Persoonlijk, echter, heb ik niet zoveel met die overvloed. Ik speel graag met aandacht een game die mij aanspreekt. Een paar per jaar, hooguit. Ik heb regelmatig door Gamepass zitten scrollen en met een gevoel van "meh". Tof voor de mensen die voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk willen gamen, maar niet voor iemand zoals ik die liever één keer veel geld uitgeeft aan een weloverwogen game en die vervolgens "ouderwets" langdurig willen uitpluizen.
Nogmaals, ik snap het volkomen dat Gamepass iets is wat voor vele mensen werkt. Totaal ongenuanceerd vind ik het "SaaS en Netflix-denken" helemaal niet tof op een console, maar ik snap dat ik daarmee waarschijnlijk in een minderheid ben. Het gaat toch die kant op. Verder over Gamepass: tof dat Halo en Gears erop staan, maar dat zijn nou net twee franchises die voor mij de magie verloren hebben tijdens deze generatie. Als racen (Forza) dan niet echt je ding is dan is het het wel heel erg mager als Ori dan mijn "exclusive" hoogtepunt van deze generatie is. Verder heb ik mij uitstekend vermaakt met games als RDR2 (hoogtepunt voor mij deze generatie, helaas eerste keer op de One S gespeeld), maar ook nog recent Assassin's Creed bijvoorbeeld (wel in mindere mate). Star Wars Jedi Fallen Order vond ik ook fantastisch. Heerlijke ouderwetse SP-gameplay zonder grappen als "grinden" etc. en precies de goede lengte! Maar goed, allemaal games die ik ook op de PS4 had kunnen spelen.
Zonder mij echt goed verdiept te hebben in de line-up van de PS4 weet ik toch zo een aantal games op te noemen die mij aanspreken: Horizon Zero Dawn, TloU (1 en 2), Spiderman en Ratchet & Clank. Als ik daar gameplay beelden van voorbij zie komen dan spreekt mij dat enorm aan.
Nu met de nieuwe consoles voor de deur heb ik de afgelopen twee conferences van Xbox en Playstation gekeken om een betere keuze te maken en ik moet zeggen dat eigenlijk niets kan opnoemen wat echt indruk heeft gemaakt van de Xbox presentatie. Bij de Playstation presentatie zag ik ook veel voorbijkomen wat ik nu al weer kwijt ben, maar Ratchet & Clank en Horizon vond ik wel tof. Die bleven plakken. Vooral bij die eerste kreeg ik een grote glimlach op mijn gezicht en zag ik echt dingen die ik nog niet gezien heb. Nu las ik ergens dat Microsoft 15(?) studios heeft opgekocht en dat we komende jaren dus veel meer exclusives zouden moeten gaan zien. Als iemand die hier zich niet dagelijks in verdiept weet ik echt niet wat ik hiervan moet verwachten, dus vind dat nu nog lastig meewegen.
Ik moet dan wel weer zeggen dat ik de XSX er een stuk beter uit vindt zien. Gewoon strak en to-the-point. De PS5 oogt niet fijn, te futuristisch en apart. Maar goed, daar zijn oplossingen voor. Een kastdeurtje bijv.
Ik zie trouwens dat er nogal wat over-en-weer wordt verweten.
Dat is absoluut niet mijn bedoeling. Wel wilde ik graag eens het perspectief laten zien van iemand met een Xbox-verleden die neigt naar een overstap.
Laat ik voorop stellen dat ik niet zo ingelezen en fanatiek ben als vele users in de verschillende topics hier. Desondanks speel ik al games sinds de jaren negentig. Exclusief begonnen met de consoles van Nintendo, later nog een originele Xbox gekocht op het einde van de generatie, om rond mijn zestiende over te gaan naar de Xbox 360. Dat was niet echt een bewuste keuze; de PS3 was nog niet op de markt en er was een zekere hype rondom de nieuwe console van Microsoft. Mijn vrienden haalden hem in huis, online gamen via Xbox Live trok mij aan en het was de eerste console in het HD-tijdperk. Ik had geen geld voor nog een console, dus ik keek niet echt naar de "andere kant". Het was toch geen optie en bovendien had ik niet het idee iets te missen.
Bij de huidige console generatie laat ingestapt en eigenlijk "blind" gekozen voor de One S en ingewisseld voor een One X. En hoewel ik echt wel zie dat de kwaliteit zeker aanwezig is, mis ik persoonlijk toch wel iets. De hardware van de One X is prima in orde, de controller is fantastisch, Xbox Live werkt solide en Gamepass is een sterk argument voor de console van Microsoft. Maar toch zou ik, resumerend over de afgelopen jaren, toch liever een PS4 gehad willen hebben, denk ik.
De kracht van de hardware (van de One X) en de fijne controller zijn voor mij een argument voor de Xbox. Xbox Live is dat niet, want ik speel al jaren geen multiplayer meer. Gamepass vind ik, marketingtechnisch, een sterk argument voor Xbox. Persoonlijk, echter, heb ik niet zoveel met die overvloed. Ik speel graag met aandacht een game die mij aanspreekt. Een paar per jaar, hooguit. Ik heb regelmatig door Gamepass zitten scrollen en met een gevoel van "meh". Tof voor de mensen die voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk willen gamen, maar niet voor iemand zoals ik die liever één keer veel geld uitgeeft aan een weloverwogen game en die vervolgens "ouderwets" langdurig willen uitpluizen.
Nogmaals, ik snap het volkomen dat Gamepass iets is wat voor vele mensen werkt. Totaal ongenuanceerd vind ik het "SaaS en Netflix-denken" helemaal niet tof op een console, maar ik snap dat ik daarmee waarschijnlijk in een minderheid ben. Het gaat toch die kant op. Verder over Gamepass: tof dat Halo en Gears erop staan, maar dat zijn nou net twee franchises die voor mij de magie verloren hebben tijdens deze generatie. Als racen (Forza) dan niet echt je ding is dan is het het wel heel erg mager als Ori dan mijn "exclusive" hoogtepunt van deze generatie is. Verder heb ik mij uitstekend vermaakt met games als RDR2 (hoogtepunt voor mij deze generatie, helaas eerste keer op de One S gespeeld), maar ook nog recent Assassin's Creed bijvoorbeeld (wel in mindere mate). Star Wars Jedi Fallen Order vond ik ook fantastisch. Heerlijke ouderwetse SP-gameplay zonder grappen als "grinden" etc. en precies de goede lengte! Maar goed, allemaal games die ik ook op de PS4 had kunnen spelen.
Zonder mij echt goed verdiept te hebben in de line-up van de PS4 weet ik toch zo een aantal games op te noemen die mij aanspreken: Horizon Zero Dawn, TloU (1 en 2), Spiderman en Ratchet & Clank. Als ik daar gameplay beelden van voorbij zie komen dan spreekt mij dat enorm aan.
Nu met de nieuwe consoles voor de deur heb ik de afgelopen twee conferences van Xbox en Playstation gekeken om een betere keuze te maken en ik moet zeggen dat eigenlijk niets kan opnoemen wat echt indruk heeft gemaakt van de Xbox presentatie. Bij de Playstation presentatie zag ik ook veel voorbijkomen wat ik nu al weer kwijt ben, maar Ratchet & Clank en Horizon vond ik wel tof. Die bleven plakken. Vooral bij die eerste kreeg ik een grote glimlach op mijn gezicht en zag ik echt dingen die ik nog niet gezien heb. Nu las ik ergens dat Microsoft 15(?) studios heeft opgekocht en dat we komende jaren dus veel meer exclusives zouden moeten gaan zien. Als iemand die hier zich niet dagelijks in verdiept weet ik echt niet wat ik hiervan moet verwachten, dus vind dat nu nog lastig meewegen.
Ik moet dan wel weer zeggen dat ik de XSX er een stuk beter uit vindt zien. Gewoon strak en to-the-point. De PS5 oogt niet fijn, te futuristisch en apart. Maar goed, daar zijn oplossingen voor. Een kastdeurtje bijv.
Ik zie trouwens dat er nogal wat over-en-weer wordt verweten.
Goed verhaalVerwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:52:
Ik twijfel of ik een XSX ga kopen of toch overstap, of iig begin met een PS5. Beide in huis halen is financieel haalbaar, maar als minimalist houd ik mijn inventaris graag bescheiden. Consoles en (fysieke) games komen bij mij uiteindelijk weer op Marktplaats terecht. Ik ben geen verzamelaar van hardware, ik "verzamel" gave (singleplayer-)game-ervaringen. Games die net als een film of een theaterstuk indruk maken.
Ik zie trouwens dat er nogal wat over-en-weer wordt verweten.Dat is absoluut niet mijn bedoeling. Wel wilde ik graag eens het perspectief laten zien van iemand met een Xbox-verleden die neigt naar een overstap.
Dus ik denk dat je na dat event wel de balans voor jezelf kan opmaken.
Verwijderd
Ik had het event ook gezien maar ik schrok van Ghostwire Tokyo. Het zag er als een current gen game uit maar werd op de ps5 getoond. Nu hoop ik niet dat het een soort timed ps5 exclusive is maar ook voor de one x uitkomt en de series x.
Goed verhaal inderdaad! Ik persoonlijk heb deze generatie ook met een Xbox One S gedaan. Ik wacht nog even tot het event van Juli (met alleen 1st party games van Microsoft), daar moet voor mij persoonlijk wel een knaller komen. Maar zoals je aanhaalt met die studios en nieuwe hirings heb ik ergens ook vertrouwen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:52:
Ik zie trouwens dat er nogal wat over-en-weer wordt verweten.Dat is absoluut niet mijn bedoeling. Wel wilde ik graag eens het perspectief laten zien van iemand met een Xbox-verleden die neigt naar een overstap.
xbox 5 Excuses voor mijn awesome paint werkje. Maar als je de voorstelt dat de xbox eruitzag als de playstation is hij opeens mooier .
[ Voor 59% gewijzigd door Geronimous op 12-06-2020 23:41 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
NopeSecondGuess schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:11:
xbox 5 Excuses voor mijn awesome paint werkje. Maar als je de voorstelt dat de xbox eruitzag als de playstation is hij opeens mooier .
Lichtpuntje...
Nee dusdrakiesoft schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:19:
Project Maverick aka Star Wars Squadrons
[Twitter]
Er zijn dan ook zoveel (goede) Studio games...

Je kunt zeggen over de Xbox One wat je wil, maar qua exclusieve games was het gewoon flut. De One X was, vanwege zijn krachtigere hardware, in veel gevallen de ideale console voor multi-platform games, echter was het huilen met de pet op gezien de first-party games (of exclusives).
Die waren er gewoon echt veel en veel te weinig en die paar die er kwamen waren in de meeste gevallen ook nog zeer middelmatig.
Dit steekt behoorlijk schraal af als je dit vergelijkt met de PS4. Natuurlijk zijn games (en genres) persoonlijk, maar als bezitter van een PS4 heb je wel de MOGELIJKHEID om een hoop exclusieve games te spelen die een 9+ scoren. En dat tot aan de laatste maanden van z'n cyclus. Terwijl het lijkt alsof Microsoft al een paar jaar geleden gestopt is met exclusives voor de One...
[ Voor 60% gewijzigd door MazeWing op 13-06-2020 07:12 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Echte gamers hebben beide. Die zogenaamde ps exclusives boeien mij niet echt op 1 of 2 na.MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:07:
[...]
De multiplats wel en die gaan het beste draaien op de series. En de Forza series zijn gruwelijk natuurlijk. Niet te vinden op het andere platfirm. Daarbij de echte klappers moeten nog in juli komen. .
[ Voor 10% gewijzigd door drakiesoft op 13-06-2020 07:38 ]
Ik denk dat enkel de hardcore gamer beide consoles heeft. Het gros van de mensen heeft 1 console (en misschien nog iets van Nintendo erbij). Ik hoop zo dat Microsoft eens echt "nieuwe" games toont en niet Forza deel zoveel of weer een nieuwe Halo.drakiesoft schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:36:
[...]
Echte gamers hebben beide. Die zogenaamde ps exclusives boeien mij niet echt op 1 of 2 na.
De multiplats wel en die gaan het beste draaien op de series. En de Forza series zijn gruwelijk natuurlijk. Niet te vinden op het andere platfirm. Daarbij de echte klappers moeten nog in juli komen. .
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik hoop op een eerste zicht van The Initiative hun game. Ben ik benieuwd naar!MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat enkel de hardcore gamer beide consoles heeft. Het gros van de mensen heeft 1 console (en misschien nog iets van Nintendo erbij). Ik hoop zo dat Microsoft eens echt "nieuwe" games toont en niet Forza deel zoveel of weer een nieuwe Halo.
Ach ja weer een nieuwe spiderman ,ratchet of hzd zit ook niet iedereen op te wachten.MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:41:
[...]
Ik denk dat enkel de hardcore gamer beide consoles heeft. Het gros van de mensen heeft 1 console (en misschien nog iets van Nintendo erbij). Ik hoop zo dat Microsoft eens echt "nieuwe" games toont en niet Forza deel zoveel of weer een nieuwe Halo.
Maar je draait om de vraag heen. De vraag was. Draait de series x gezien het power verschil de next gen games op basis wat getoond is op 4k native 60fps.
Ik denk jazeker, maar dan met hdr en raytracing erbij. Nu df bevestigd heeft dat vrs niet getoond is door Sony, kan je een factor meerekenen op getoonde footage.
drakiesoft schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:05:
[...]
Ach ja weer een nieuwe spiderman (wat eigenlijk een remake DLC is) ,ratchet of hzd zit ook niet iedereen op te wachten.
Maar je draait om de vraag heen. De vraag was. Draait de series x gezien het power verschil de next gen games op basis wat getoond is op 4k native 60fps.
Ik denk jazeker, maar dan met hdr en raytracing erbij. Nu df bevestigd heeft dat vrs niet getoond is door Sony, kan je een factor meerekenen op getoonde footage.
Goed verhaal en veel herkenning. . Dat je dit x iig je keuze goed overweegt is al een stuk beter dan blindelings iets kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:52:
Ik ben vorige x van 360 naar ps4 overgestapt omdat xbox in 2013 er een grote zooi van had gemaakt.
Het leuke was dat ik op die manier met een nieuw soort ervaring begon. Op langere termijn waren er toch wel wat dingetjes waar ik me flink aan stoorde. Het vaak niet willen laden van de online store was er een van, al heeft me dat waarschijnlijk wel voor een hoop impulsaanschaffen behoed.
Voornaamste probleem had ik toch wel met de controller. Ik vond de pookjes te dun en ze sleten heel hard waardoor ik toch wel aantal controllers heb moeten vervangen in korte tijd.
Verder was de duur van de batterij per charge gewoon kort. Hele nacht aan de lader en na 4 uur spelen begon dat dat ding alweer te knipperen dat hij bijna op was. Geloof dat dat tegenwoordig wel iets beter is, maar een batterij die je niet kan vervangen wordt uiteindelijk gewoon minder.
De PS4 opende natuurlijk wel veel opties om eens die top exclusives van Playstation te spelen. Uncharted 1/tm 4 en TLOU. Kwalitatief goede games met indrukwekkende cutscenes, maar gameplay technisch vond ik ze niet heel uitdagend. Maar als dat helemaal je ding is dan zit je bij PS beter denk ik.
Uiteindelijk begon ik weer steeds meer richting Xbox te denken en de positieve richting die ze rond 2016/2017 in gegaan zijn met de one X deed mij besluiten om weer over te stappen. Gek genoeg voelde het wel weer als een soort van thuiskomen. Controller ervaar ik ook als een stuk prettiger. Paar Eneloop oplaadbare batterijen erbij en je hoeft je nooit zorgen te maken dat die dingen leeg zijn.
Gamepass vind ik persoonlijk ook niet zo interessant, aangezien ik maar heel selectief games speel. Zo heb ik dit jaar nog geen 1 game gekocht. De paar x dat ik eens zo'n abo had voor een maandje vond ik het ook tegenvallen. De dingen zoals Forza bijvoorbeeld had ik sowieso al gekocht als liefhebber van het genre.
Maar mocht MS in Juli nou opeens wel een interessant first partyaanbod aankondigen dan kan het wel een sterk selling point worden.
Ik raad je aan om gewoon die julipresentatie eens af te wachten en dan alles eens rustig te vergelijken.
Ik heb toch het idee dat je dan niet echt goed op aan het letten bent... Microsoft een paar jaar geleden gestopt? Dat klopt gewoon niet. Tenzij je een game niet als exclusive meetelt omdat hij ook op pc uitkomt maar dat is niet eerlijk lijkt me. Microsoft ziet Xbox en Xbox op Windows gewoon beiden als zijn platform.MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:07:
[...]
Je kunt zeggen over de Xbox One wat je wil, maar qua exclusieve games was het gewoon flut. De One X was, vanwege zijn krachtigere hardware, in veel gevallen de ideale console voor multi-platform games, echter was het huilen met de pet op gezien de first-party games (of exclusives).
Die waren er gewoon echt veel en veel te weinig en die paar die er kwamen waren in de meeste gevallen ook nog zeer middelmatig.
Dit steekt behoorlijk schraal af als je dit vergelijkt met de PS4. Natuurlijk zijn games (en genres) persoonlijk, maar als bezitter van een PS4 heb je wel de MOGELIJKHEID om een hoop exclusieve games te spelen die een 9+ scoren. En dat tot aan de laatste maanden van z'n cyclus. Terwijl het lijkt alsof Microsoft al een paar jaar geleden gestopt is met exclusives voor de One...
Als ik kijk naar dit jaar hebben we toch al een mooie lijst:
Ori and the will of the wisps
Gears tactics
Minecraft dungeons
Bleeding edge
En dan krijgen we binnenkort nog Grounded
In de jaren daarvoor was het iets droger, maar kregen we toch nog Gears 5, Crackdown 3, Forza Horizon 4, State of Decay 2, Sea of Thieves...
Dus, nee, het is gewoon niet waar. Microsoft heeft het schip al gedraaid en we krijgen behoorlijk wat al. Ik heb ook het idee dat het pas net op stoom begint te raken (veel van wat we dit jaar kregen waren ook iets 'kleinere' games natuurlijk), dus ik ben echt heel benieuwd naar de presentatie volgende maand van de first parties.
Tja dat is dus echt smaakMazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:07:
[...]
Heel flauw gezegd. Ik denk dat ik al meer tijd in Sea of Thieves heb gestopt de afgelopen weken, dan dat ik in pakweg de laatste 4 exclusives met een 9+ zou hebben gestopt. En dat gaat nog echt veel meer worden. Dus probeer jezelf ook eens in te leven in de smaak van anderen.
Ik ga echt balen als de next gen consoles weer vast zitten op 30 fps. Maar ik verwacht niet dat multi platforms een framerate target verschil gaan krijgen. De extra grafische power bij de Xbox zal dan eerder liggen in een hogere resolutie. (Denk aan RDR2 met de checkerboarding op de PS4 pro en echte 4k op de One X.)
/edit: https://www.eurogamer.net...ead-redemption-2-face-off en DF als bron voor de checkerboarding bij RDR
/edit: https://www.eurogamer.net...ead-redemption-2-face-off en DF als bron voor de checkerboarding bij RDR
At the top of the stack sits Xbox One X, rendering natively on ultra HD displays and looking magnificent. Taking the runner-up position here is PlayStation 4 Pro, which uses a reconstruction technique - likely checkerboarding - to take a native 1920x2160 framebuffer up to 4K.
[ Voor 41% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-06-2020 09:38 . Reden: "pro" toegevoegd ]
CheckerboardingArthurMorgan schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:26:
Ik ga echt balen als de next gen consoles weer vast zitten op 30 fps. Maar ik verwacht niet dat multi platforms een framerate target verschil gaan krijgen. De extra grafische power bij de Xbox zal dan eerder liggen in een hogere resolutie. (Denk aan RDR2 met de checkerboarding op de PS4 en echte 4k op de One X.)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
20% verschil in TFloppers en het is nog altijd aan de devs om de kracht uit een console te halen.
En nee games die 30fps 4k op ps5 draaien zullen echt niet ineens 60 op XsX draaien want de XSX is niet een keer zo krachtig. Verschil zal kleiner zijn.
20% meer is 36fps.
En nee games die 30fps 4k op ps5 draaien zullen echt niet ineens 60 op XsX draaien want de XSX is niet een keer zo krachtig. Verschil zal kleiner zijn.
20% meer is 36fps.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2020 09:43 ]
Maak je borst maar nat. Dit is niks anders op de PC tegenwoordig. Native resoluties worden steeds minder interessant om te gebruiken.
DLSS achtige tech en checkerboarding zullen veel gebruikt worden. Als de games er goed uit zien en vooral belangrijk heerlijk spelen zo der noemenswaardige drops in frames en vooral geen frame pacing hitches, dan hoor je mij niet klagen. Resolutie is op de pc echt een bijzaak en 1440p is nog steeds de ideale res daar.
Ik denk dat mensen de hoop op 4K/60fps heel snel op kunnen geven. Het gros van de spellen zal met dynamic upscaling gaan werken en ergens tussen 1440p en 2160p zitten en braaf op 30fps zodat de grafische pracht het grootste zal zijn. Enkel racegames en shoppers zullen vaker voor de 60fps gaan.
Dit is nu al generaties zo en schijnbaar heeft de consument er vrede mee. Daarnaast heb in liever een locked 30fps dan een frame rare tussen de 50-60fps. Ook zijn er genoeg voorbeelden van spellen die uitstekend te spelen zijn met 30fps. Denk aan GTA 5, RDR2 of (op de ps4) God of War en Uncharted. Zeker die laatste 2 weten, ondanks de 30fps, een zeer soepele ervaring neer te zetten.
8K is een leuk marketingpraatje maar gaat nooit gebeuren...
Dit is nu al generaties zo en schijnbaar heeft de consument er vrede mee. Daarnaast heb in liever een locked 30fps dan een frame rare tussen de 50-60fps. Ook zijn er genoeg voorbeelden van spellen die uitstekend te spelen zijn met 30fps. Denk aan GTA 5, RDR2 of (op de ps4) God of War en Uncharted. Zeker die laatste 2 weten, ondanks de 30fps, een zeer soepele ervaring neer te zetten.
MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:52:
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat lijkt mij erg behoudend gedacht. Feitelijk hebben we dat ook al op de XOX. Dus al die extra power wordt dan enkel gebruikt voor mooiere graphics? Lijkt mij sterk. En ik hoop ook echt van niet. 60fps maakt een enorm verschil in beleving. Daarbij zou ik prima kunnen leven met dynamic resolution, daar merk je - mits goed geïmplementeerd - nauwelijks wat van.MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:52:
Ik denk dat mensen de hoop op 4K/60fps heel snel op kunnen geven. Het gros van de spellen zal met dynamic upscaling gaan werken en ergens tussen 1440p en 2160p zitten en braaf op 30fps zodat de grafische pracht het grootste zal zijn. Enkel racegames en shoppers zullen vaker voor de 60fps gaan.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dat hele RT kan mij persoonlijk gestolen worden. Heb liever native 4k/60fps, dan weer een generatie vast zitten op 30fps..
Hardware is krachtig zat, moet makkelijk lukken.
En DF, ben ik nooit een fan van geweest, lopen pixel geilen op een 4k tv met een vergrootglas, gaat nooit iemand doen. Laat staan de "data" van de games, waar ze nu ineens alles uit hun duim gaan zuigen..
Hardware is krachtig zat, moet makkelijk lukken.
En DF, ben ik nooit een fan van geweest, lopen pixel geilen op een 4k tv met een vergrootglas, gaat nooit iemand doen. Laat staan de "data" van de games, waar ze nu ineens alles uit hun duim gaan zuigen..
Zo werkt het echter niet. Bij veel games wordt er gekeken of ze stabiel de 60 fps kunnen halen. Zo niet, dan wordt beperkt tot 30 fps om wel een stabiele ervaring te leveren. Het zou dus in principe wel kunnen dat de PS5 het net niet goed haalt waardoor daar gekozen wordt voor een 30 fps lock en bij XSX het wel lukt om 60 fps te bieden.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:40:
20% verschil in TFloppers en het is nog altijd aan de devs om de kracht uit een console te halen.
20% meer is 36fps.
Echter verwacht ik dit ook niet veel in de praktijk (rustagh!), waarschijnlijk zal het eerder zo zijn dat de dynamische resolutie als je (zoals df) pixels gaat tellen op XSX net iets hoger blijft dan op PS5. Ga je dat zien in de praktijk? Nee waarschijnlijk niet.
Het verschil in power is voor mij dan ook geen hele belangrijke overweging. Het is leuk dat het platform waar ik om andere redenen de voorkeur aan geef het krachtigste is op veel vlakken, maar meer ook niet.
edit: En inderdaad jongens, laten we proberen het een beetje respectvol te houden. Als er iemand is die altijd loopt te zieken dan negeer die persoon gewoon.
[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 13-06-2020 10:30 ]
Zolang developers bepalen en:Rossi46 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:25:
[...]
Dat lijkt mij erg behoudend gedacht. Feitelijk hebben we dat ook al op de XOX. Dus al die extra power wordt dan enkel gebruikt voor mooiere graphics? Lijkt mij sterk. En ik hoop ook echt van niet. 60fps maakt een enorm verschil in beleving. Daarbij zou ik prima kunnen leven met dynamic resolution, daar merk je - mits goed geïmplementeerd - nauwelijks wat van.
- het gros meer waarde hecht aan mooiere graphics (want dit ziet er natuurlijk beter uit in reclames, screenshots, etc. )
- de gemiddelde persoon de ballen geeft om frame rates (hoevaak ik mensen niet op de pc iets zie spelen met 20fps en ze hier uitstekend mee kunnen leven...)
Als er geen harde eis komt voor verplicht 60fps gaan we ook deze generatie weer voor het overgrote deel 30fps krijgen. Zeker met ray tracing en andere pracht en praal.
Ik verwacht eigenlijk meer games waar je de keuze zelf kunt maken. Dan heb je de maximum graphics mode, waarmee ze dus ook mooi reclame kunnen maken, en de performance mode waar je mooi 60 fps krijgt.MazeWing schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:30:
[...]
Zolang developers bepalen en:
- het gros meer waarde hecht aan mooiere graphics (want dit ziet er natuurlijk beter uit in reclames, screenshots, etc. )
- de gemiddelde persoon de ballen geeft om frame rates (hoevaak ik mensen niet op de pc iets zie spelen met 20fps en ze hier uitstekend mee kunnen leven...)
Als er geen harde eis komt voor verplicht 60fps gaan we ook deze generatie weer voor het overgrote deel 30fps krijgen. Zeker met ray tracing en andere pracht en praal.
Dat zie je in de huidige generatie met de Pro en X al veel gebeuren, alleen is het probleem daar dat de CPU vaak nog de beperkende factor is en 60 fps dus niet gaat lukken, hoe ver je de graphics ook terug schaalt.
Een nieuwe generatie met 30fps als standaard framerate zou heel teleurstellend zijn, maar hoogst waarschijnlijk wel de realiteit. Gelukkig zijn er altijd uitzondering en lijkt MS in ieder geval wel gefocust om voor hun eigen titels 60fps (als base of als optionele mode) televeren of zelfs naar 120fps (Gears 5 XSX target) te gaan. En heeft codemasters in ieder geval bevestigd dat Dirt 5 een 60fps en 120fps mode zal hebben op de XSX, grote kans dat dit ook voor de PS5 geldt 
Genoeg next-gen games die enkel een 30fps mode zullen hebben
*Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
Genoeg next-gen games die enkel een 30fps mode zullen hebben

*Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
Die mogelijkheid komt grotendeels doordat er 2 versies zijn; de gewone (voor de one/one s en ps4) en de verbeterde (x en ps4pro).Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:32:
[...]
Ik verwacht eigenlijk meer games waar je de keuze zelf kunt maken. Dan heb je de maximum graphics mode, waarmee ze dus ook mooi reclame kunnen maken, en de performance mode waar je mooi 60 fps krijgt.
Dat zie je in de huidige generatie met de Pro en X al veel gebeuren, alleen is het probleem daar dat de CPU vaak nog de beperkende factor is en 60 fps dus niet gaat lukken, hoe ver je de graphics ook terug schaalt.
Ga er echt maar van uit dat de keuze tussen performance en quality een hoge uitzondering zal zijn.
Wil je 60fps (of nog meer) op de hoogste kwaliteit dan blijf je bij de pc uitkomen.
Op de tv door camera opnames heb je een fade voor en achter ieder frame. Daarom zie je de 24fps als vloeiend op de tv. Een frame in een game is een vast gegeven, fotos achter elkaar geplakt zeg maar.
Developers die goed weten waar ze mee bezig zijn kunnen dit simuleren alsof het met een camera geschoten is.
Sommige games die ik op 30fps speel heb ik het niet eens bij in de gaten. Het ligt voor een groot deel ook aan de developer.
Als het dus goed is zal het me een worst wezen of iets 30 of 60 fps is.
Developers die goed weten waar ze mee bezig zijn kunnen dit simuleren alsof het met een camera geschoten is.
Sommige games die ik op 30fps speel heb ik het niet eens bij in de gaten. Het ligt voor een groot deel ook aan de developer.
Verwijderd
Ja het is duidelijk dat het aan de devs keuzes zal liggen. De keuze voor hen is current gen graphics met 60 of meer FPS of next gen graphics met 30 fps en alles daar dus tussenin.Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:29:
[...]
Zo werkt het echter niet. Bij veel games wordt er gekeken of ze stabiel de 60 fps kunnen halen. Zo niet, dan wordt beperkt tot 30 fps om wel een stabiele ervaring te leveren. Het zou dus in principe wel kunnen dat de PS5 het net niet goed haalt waardoor daar gekozen wordt voor een 30 fps lock en bij XSX het wel lukt om 60 fps te bieden.
Echter verwacht ik dit ook niet veel in de praktijk (rustagh!), waarschijnlijk zal het eerder zo zijn dat de dynamische resolutie als je (zoals df) pixels gaat tellen op XSX net iets hoger blijft dan op PS5. Ga je dat zien in de praktijk? Nee waarschijnlijk niet.
Het verschil in power is voor mij dan ook geen hele belangrijke overweging. Het is leuk dat het platform waar ik om andere redenen de voorkeur aan geef het krachtigste is op veel vlakken, maar meer ook niet.
edit: En inderdaad jongens, laten we proberen het een beetje respectvol te houden. Als er iemand is die altijd loopt te zieken dan negeer die persoon gewoon.
Wellicht dat we ook meer unlocked framerates gaan zien. Zagen we bij silenthill geloof ik ook al.
Zeker met de opkomst van HDMI 2.1 de komende jaren en dus meer toepassing van VRR lijkt me dat een prima plan. Als het maar boven de 40 fps zit is het gelijk soepel 
(Hoewel de topics hier op tweakers niet representatief zijn, het aantal mensen wat ik hier over de OLED 9 serie van LG heb zien praten is best groot
)
(Hoewel de topics hier op tweakers niet representatief zijn, het aantal mensen wat ik hier over de OLED 9 serie van LG heb zien praten is best groot
@Finraziel groot gelijk,60 fps 4k minimaal.Maar zo te zien gaan we dat niet zien bij de meeste next-gen games de komende 1 jaar bij ps5.
Denk shooters en racegames wel op 60 fps,alleen al die adventure games gaan we de komende tijd op 30fps zien.Vooral third party games...of ze moeten verschillende opties aanbieden tijdens het spelen.
Of ms moet gewoon van devs eisen minimaal 60fps 4k anders komt het niet op one x series.
Denk shooters en racegames wel op 60 fps,alleen al die adventure games gaan we de komende tijd op 30fps zien.Vooral third party games...of ze moeten verschillende opties aanbieden tijdens het spelen.
Of ms moet gewoon van devs eisen minimaal 60fps 4k anders komt het niet op one x series.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Inderdaad. Als motion en frame blur goed wordt toegepast ziet dit er uitstekend uit. God of War en Uncharted 4 zijn wat dat betreft de schoolvoorbeelden. Extreem grote “set pieces” met een rock-solid 30fps en geen moment dat je je stoort aan die frame rate.Kenny_026 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:46:
Op de tv door camera opnames heb je een fade voor en achter ieder frame. Daarom zie je de 24fps als vloeiend op de tv. Een frame in een game is een vast gegeven, fotos achter elkaar geplakt zeg maar.
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat we eigenlijk maar weer genoegen moeten gaan nemen met 30fps. Wat mij betreft mogen ze best wat meer resources spenderen aan de fps dan aan de grafische fidelity. Ik ben niet naar een schilderij aan het kijken... Ik ben een game aan het spelen. En 30 of 60 fps is gewoon een groot verschil in de beleving. Dat je er geen leuke plaatjes mee kunt verkopen in je marketing is dan maar zo.
Zijn er al wat geruchten over de eventdatum in juli?
Vind je dat mooie lijstjes dan? Ori is gewoon niveau indie-titel, gears eigenlijk mobile, minecraft omdat ze verder ook niks anders wisten (en echt origineel is die ook niet), bleeding edge is echt een specifiek genre wat echt je ding moet zijn. Gears 5 was aardig, maar geen topper, Crackdown 3 zelfs best wel slecht. FH4 is 1 van de weinige toppers die ze nog hebben. State of Decay heeft het helemaal niet zo goed gedaan en vond ik ook een matige titel. Sea of Thieves heeft 2 jaar geduurd voordat het een beetje boeiend was en als ik eerlijk moet zijn vind ik het nog steeds weinig aan. Te weinig content imo. Meer een grafische demo die alleen leuk is als je een leuke coop partner hebt.Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:11:
[...]
Ik heb toch het idee dat je dan niet echt goed op aan het letten bent... Microsoft een paar jaar geleden gestopt? Dat klopt gewoon niet. Tenzij je een game niet als exclusive meetelt omdat hij ook op pc uitkomt maar dat is niet eerlijk lijkt me. Microsoft ziet Xbox en Xbox op Windows gewoon beiden als zijn platform.
Als ik kijk naar dit jaar hebben we toch al een mooie lijst:
Ori and the will of the wisps
Gears tactics
Minecraft dungeons
Bleeding edge
En dan krijgen we binnenkort nog Grounded
In de jaren daarvoor was het iets droger, maar kregen we toch nog Gears 5, Crackdown 3, Forza Horizon 4, State of Decay 2, Sea of Thieves...
Dus, nee, het is gewoon niet waar. Microsoft heeft het schip al gedraaid en we krijgen behoorlijk wat al. Ik heb ook het idee dat het pas net op stoom begint te raken (veel van wat we dit jaar kregen waren ook iets 'kleinere' games natuurlijk), dus ik ben echt heel benieuwd naar de presentatie volgende maand van de first parties.
Hier zit volgens mij ook geen enkele game bij die 95+ heeft gescoord. Volgens mij zelfs geen 90+ op metacrtic of zo.
Nee, exclusives doet Microsoft de laatste jaren erg slecht en het zijn er ook alleen maar minder geworden. Verder heb ik sterk het idee dat ze veel games geannuleerd hebben, waardoor je veel tijd en geld verspild. Zo had Rare toch echt wel wat meer uit kunnen brengen met de honderden mensen die ze in Engeland hebben zitten, dus ik vind het niet raar dat die studio failliet is gegaan. Dit is waar 200 man zich sinds 2013 mee hebben bezig gehouden:
Killer Instinct (2013) Xbox One
Kinect Sports Rivals (2014) Xbox One
Rare Replay (2015) Xbox One
Sea of Thieves (2017) Xbox One & Windows 10
Dat is toch gewoon 3x niks? 1 bundel van oude meuk, een mislukte Kinect titel en een vechtgame die ook niet echt veel spannends deed.
Hoe dit kan blijft me echt een raadsel.
De mooiste game die nog leuk was ook was voor mij Rise Son of Rome. Daarna heb ik Rare Replay nog gekocht voor Kameo en dat was het. Ook veel te veel geld uitgegeven aan Gold....
De mooiste game die nog leuk was ook was voor mij Rise Son of Rome. Daarna heb ik Rare Replay nog gekocht voor Kameo en dat was het. Ook veel te veel geld uitgegeven aan Gold....
Ja kamp 30 fps hier!uchiha tijntje schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:25:
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat we eigenlijk maar weer genoegen moeten gaan nemen met 30fps. Wat mij betreft mogen ze best wat meer resources spenderen aan de fps dan aan de grafische fidelity. Ik ben niet naar een schilderij aan het kijken... Ik ben een game aan het spelen. En 30 of 60 fps is gewoon een groot verschil in de beleving. Dat je er geen leuke plaatjes mee kunt verkopen in je marketing is dan maar zo.
Hoewel voor single player games dan. De games waren hierboven al opgesomd maar die vond ik allemaal prima op 30fps, liever 30pfs en alle eye candy op aan dan 60 en kijken naar oneX graphics wat mij betreft.
Ik kan wel begrijpen dat als je op een ander platform gamed op 60/120/240/5000 fps dat het dan een (enorme) stap terug is op consoles maar ik weet niet beter en vind dat dus dikke prima.
Oh het kan en moet zeker beter, mijn punt was vooral dat het niet zo is dat ze niks uit zouden brengen.Martinspire schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:42:
[...]
Vind je dat mooie lijstjes dan? Ori is gewoon niveau indie-titel, gears eigenlijk mobile, minecraft omdat ze verder ook niks anders wisten (en echt origineel is die ook niet), bleeding edge is echt een specifiek genre wat echt je ding moet zijn. Gears 5 was aardig, maar geen topper, Crackdown 3 zelfs best wel slecht. FH4 is 1 van de weinige toppers die ze nog hebben. State of Decay heeft het helemaal niet zo goed gedaan en vond ik ook een matige titel. Sea of Thieves heeft 2 jaar geduurd voordat het een beetje boeiend was en als ik eerlijk moet zijn vind ik het nog steeds weinig aan. Te weinig content imo. Meer een grafische demo die alleen leuk is als je een leuke coop partner hebt.
Hier zit volgens mij ook geen enkele game bij die 95+ heeft gescoord. Volgens mij zelfs geen 90+ op metacrtic of zo.
Nee, exclusives doet Microsoft de laatste jaren erg slecht en het zijn er ook alleen maar minder geworden. Verder heb ik sterk het idee dat ze veel games geannuleerd hebben, waardoor je veel tijd en geld verspild. Zo had Rare toch echt wel wat meer uit kunnen brengen met de honderden mensen die ze in Engeland hebben zitten, dus ik vind het niet raar dat die studio failliet is gegaan. Dit is waar 200 man zich sinds 2013 mee hebben bezig gehouden:
Killer Instinct (2013) Xbox One
Kinect Sports Rivals (2014) Xbox One
Rare Replay (2015) Xbox One
Sea of Thieves (2017) Xbox One & Windows 10
Dat is toch gewoon 3x niks? 1 bundel van oude meuk, een mislukte Kinect titel en een vechtgame die ook niet echt veel spannends deed.
Maar ik vind jou nu ook wel echt wat negatief hoor... kan zijn dat het niet jouw smaak is allemaal, maar Ori afdoen als niveau indie vind ik echt te gortig (toevallig is Ori ook nog net die ene titel die aan je 90+ kwalificatie voldoet
Minecraft Dungeons heb ik momenteel veel plezier van, ik heb er momenteel zo'n 15 uur in zitten en ben er nog wel even mee bezig. Veel meer dan 20 uur zal het niet worden waarschijnlijk, maar toch, leuk tussendoortje. Moet daar wel bij zeggen dat de meeste mensen er een stuk sneller mee klaar zijn inderdaad. Erg origineel... ach, moet dat dan? Het is wel erg goed gedaan vind ik. Ik heb een aantal keer achter mekaar gehad dat ik dacht dat ik nu echt de sterkste gear combi gevonden had, alleen om de volgende gear drop weer een maffe mechanic er bij te krijgen die het toch weer mooier maakt. Dat is erg goed voor een arpg game. De stats van die game heeft trouwens wel een bug, het telt minuten en toont het als uren, dus ik sta er in voor 936 uur
Gears Tactics eigenlijk mobile? Ik heb de game nog niet gespeeld, maar dit verbaast me wel. Is het niet dat je gewoon niet van Xcom-achtige games houdt?
Gears 5 nog niet gespeeld (te veel met andere dingen bezig geweest afgelopen jaar), maar krijgt een 84 met dezelfde userscore op metacritic. Best goed volgens mij.
De rest ook niet gespeeld en dat zal inderdaad wel wat minder zijn, al heb ik hier volgens mij toch wel mensen gezien die ze met plezier gespeeld hebben... maar zoals ik zei, het ging me vooral om de suggestie dat ze helemaal niks deden. Dat het beter mag betwist ik niet.
Verder vind ik Metacritic eigenlijk ook geen goede benchmark. Welke games krijgen dan die bizar hoge scores? The Last of Us en Uncharted... beide games die ik persoonlijk ontzettend saai vond. Ja ik weet het, veel mensen vinden ze wel helemaal geweldig, maar ik kwam er echt niet doorheen. Maar zelfs als we dan die scores gebruiken, dan is TLoU2 de enige dit jaar van Sony en voor de vorige moeten we weer terug naar 2018. Dus als 90+ scorende games is waar je het voor doet, dat is daar ook nogal droog. En ik wil daar niet mee zeggen dat er iets mis is aan de games van Sony en als hun games wel helemaal geweldig zijn voor jou dan is dat geweldig voor je en wens ik je veel plezier met je PlayStation (ik bedoel dit in het algemeen, volgens mij heeft Martinspire geen PS). Ik wil er alleen maar mee aangeven dat 90+ games als benchmark aanhouden nogal onrealistisch is.
En @boe2 wat doe je met vervelende trollen? Negeren, niet op ingaan. Drakie ook...
Even iets waar ik onlangs over na zat te denken met betrekking tot exclusives van Microsoft.
Onlangs hoorde ik de vergelijking van Gamepass met Netflix (geen heel vergezochte). Toen Netflix lanceerde in NL had het vooral top series van andere producenten en House of Cards als exclusive. In de jaren erna hebben ze hun eigen exclusives uitgebreid, waar verschillende toppers tussen zitten maar ook niche series die aan een bepaalde niche gericht zijn.
Ik gok eigenlijk dat Microsoft met zijn exclusives dezelfde richting op wil. Een bepaald aantal games die gericht zijn op de massa (zeg maar de House of Cards series), zoals ik bijvoorbeeld denk dat Halo Infinite wordt gezien, terwijl er ook games gericht zijn op bepaalde niches (zeg maar de Sense8 series), zoals ik bijvoorbeeld denk dat games als Minecraft Dungeons wordt gezien.
Afijn kleine gedachtenspinsel waar ik onlangs over na zat te denken.
Onlangs hoorde ik de vergelijking van Gamepass met Netflix (geen heel vergezochte). Toen Netflix lanceerde in NL had het vooral top series van andere producenten en House of Cards als exclusive. In de jaren erna hebben ze hun eigen exclusives uitgebreid, waar verschillende toppers tussen zitten maar ook niche series die aan een bepaalde niche gericht zijn.
Ik gok eigenlijk dat Microsoft met zijn exclusives dezelfde richting op wil. Een bepaald aantal games die gericht zijn op de massa (zeg maar de House of Cards series), zoals ik bijvoorbeeld denk dat Halo Infinite wordt gezien, terwijl er ook games gericht zijn op bepaalde niches (zeg maar de Sense8 series), zoals ik bijvoorbeeld denk dat games als Minecraft Dungeons wordt gezien.
Afijn kleine gedachtenspinsel waar ik onlangs over na zat te denken.
Verwijderd
Dus jij vond het niet nodig dat MS meer ging investeren in studios ?Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:03:
[...]
Oh het kan en moet zeker beter, mijn punt was vooral dat het niet zo is dat ze niks uit zouden brengen.
Maar ik vind jou nu ook wel echt wat negatief hoor... kan zijn dat het niet jouw smaak is allemaal, maar Ori afdoen als niveau indie vind ik echt te gortig (toevallig is Ori ook nog net die ene titel die aan je 90+ kwalificatie voldoet).
Minecraft Dungeons heb ik momenteel veel plezier van, ik heb er momenteel zo'n 15 uur in zitten en ben er nog wel even mee bezig. Veel meer dan 20 uur zal het niet worden waarschijnlijk, maar toch, leuk tussendoortje. Moet daar wel bij zeggen dat de meeste mensen er een stuk sneller mee klaar zijn inderdaad. Erg origineel... ach, moet dat dan? Het is wel erg goed gedaan vind ik. Ik heb een aantal keer achter mekaar gehad dat ik dacht dat ik nu echt de sterkste gear combi gevonden had, alleen om de volgende gear drop weer een maffe mechanic er bij te krijgen die het toch weer mooier maakt. Dat is erg goed voor een arpg game. De stats van die game heeft trouwens wel een bug, het telt minuten en toont het als uren, dus ik sta er in voor 936 uur![]()
Gears Tactics eigenlijk mobile? Ik heb de game nog niet gespeeld, maar dit verbaast me wel. Is het niet dat je gewoon niet van Xcom-achtige games houdt?
Gears 5 nog niet gespeeld (te veel met andere dingen bezig geweest afgelopen jaar), maar krijgt een 84 met dezelfde userscore op metacritic. Best goed volgens mij.
De rest ook niet gespeeld en dat zal inderdaad wel wat minder zijn, al heb ik hier volgens mij toch wel mensen gezien die ze met plezier gespeeld hebben... maar zoals ik zei, het ging me vooral om de suggestie dat ze helemaal niks deden. Dat het beter mag betwist ik niet.
Verder vind ik Metacritic eigenlijk ook geen goede benchmark. Welke games krijgen dan die bizar hoge scores? The Last of Us en Uncharted... beide games die ik persoonlijk ontzettend saai vond. Ja ik weet het, veel mensen vinden ze wel helemaal geweldig, maar ik kwam er echt niet doorheen. Maar zelfs als we dan die scores gebruiken, dan is TLoU2 de enige dit jaar van Sony en voor de vorige moeten we weer terug naar 2018. Dus als 90+ scorende games is waar je het voor doet, dat is daar ook nogal droog. En ik wil daar niet mee zeggen dat er iets mis is aan de games van Sony en als hun games wel helemaal geweldig zijn voor jou dan is dat geweldig voor je en wens ik je veel plezier met je PlayStation (ik bedoel dit in het algemeen, volgens mij heeft Martinspire geen PS). Ik wil er alleen maar mee aangeven dat 90+ games als benchmark aanhouden nogal onrealistisch is.
En @boe2 wat doe je met vervelende trollen? Negeren, niet op ingaan. Drakie ook...
Hoe concludeer je dit ooit uit zijn verhaal.. Ga eens wat minder interpreteren.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:36:
[...]
Dus jij vond het niet nodig dat MS meer ging investeren in studios ?
Ik ben even naar dat VRS gaan kijken. Mooie techniek! Gelukkig is hij breed beschikbaar buiten DX.drakiesoft schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:05:
[...]
Ach ja weer een nieuwe spiderman ,ratchet of hzd zit ook niet iedereen op te wachten.
Maar wat ik uit het leesvoer haal is dat verschillende pixels die een gelijke kleur hebben in blokken samengevoegd kunnen worden. Feitelijk gezien wordt de kwaliteit minder omdat je over een vorm van compressie praat.
Wat ik bijzonder vind is dat DF pleit voor amper verlies en dat ze in Wolfenstein waar ze daadwerkelijk kunnen meten, geen verschillen zien bij behoorlijk inzoomen maar wel een performance winst van ik geloof 10%. Daar is het natuurlijk om te doen.
Maar wat ik niet begrijp en wat ik ook niet gezien of gehoord heb (kan aan mij liggen) is dat DF tot de conclusie komt dat VRS niet gebruikt wordt in de games. Notabene in een youtube stream waar door de videocodex een zelfde vorm van compressie toegepast wordt op de videos.
Kun je dat uitleggen?
Lees de eerste 7 woorden van wat je quote nog eens...Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:36:
[...]
Dus jij vond het niet nodig dat MS meer ging investeren in studios ?
Gears tactics is niet echt een mobile game.. Misschien bedoel je gears pop
Verwijderd
Excuses over heen gelezen. Ik kreeg de indruk dat je het niet eens was met de conclusie over de vorige /huidige gen.Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Lees de eerste 7 woorden van wat je quote nog eens...
Over de hele generatie bezien was Microsofts aanbod inderdaad vrij zwak, maar ik heb juist het idee dat ze echt al de goede kant op aan het gaan zijn. Alleen, de echt grote projecten duren uiteraard wat langer.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:14:
[...]
Excuses over heen gelezen. Ik kreeg de eindtijd dat je het niet eens was met de conclusie over de vorige /huidige gen.
Hij is op metacritic anders naar 88 gezaktFinraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:03:
[...]
(toevallig is Ori ook nog net die ene titel die aan je 90+ kwalificatie voldoet).
Verder is het ook dat Sony voor mij ook niet veel klaar heeft staan. Zoals ik al zei vind ik het vooral veel eenheidsworst met elke keer net een andere unique feature die dan maar alles meteen beter moet maken. TLOU2 ga ik ook niet halen, ik vond 1 geen tof einde hebben.
spoiler:
. Maar er is wel wat meer te kiezen aan de andere kant. Mijn voorkeur qua games wordt echter belabberd bedient door beide kampen. Of eigenlijk Nintendo ook maar die heb ik eigenlijk nooit serieus genomen.
Ik wilde haar prima opofferen om zo de hele mensheid te redden
Gaat zeker de goede kant op. Ik verwacht in juli tijdens de reveal al wat te zien van de nieuwe IP's van the Initiative en coalition. Daarnaast ook interessant om te zien wat een Obsidian en Inxile kunnen met grote budgetten. Die werken misschien wel samen aan de 'big, beautiful sci-fi world' game waar Shinobi het over had. De koop van ninja theory is ook precies iets wat Xbox game studios nodig had met hellblade 2&3. Playground kan ook wel eens gaan verassen gezien hun technische vaardigheden. De grote exclusives zullen wel op z'n vroegst eind 2021 arriveren gok ik.
Dat is de pc versie, de Xbox versie staat op 90Martinspire schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Hij is op metacritic anders naar 88 gezakt
Wat heeft Forza Horizon 4 jou misdaan?Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:03:
[...]
(toevallig is Ori ook nog net die ene titel die aan je 90+ kwalificatie voldoet).
Niks, maar die uitspraak ging over 2020 games
Oops.Finraziel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:10:
[...]
Niks, maar die uitspraak ging over 2020 games
Verwijderd
Alsnog ben ik benieuwd of starfield in aankomende xbox event wordt getoond. Met betrekking tot xbox one game line up ben ik tevreden. Halo, forza, sea of thieves, crackdown, gears etc super! Third party games zijn ook goed En zelfs beter dan op de concurrent en de hele backwards compatibility is ook erg goed. Wel mis ik bv de F.E.A.R. Delen en bv dark sector en project gotham racing. Ik hoop ook dat dat wordt uitgebreid.
We zullen zien wat juli gaat brengen maar ik maak me er niet druk om. Paul Thurrot zei dat ook en Dealer_Gaming zei hetzelfde. We weten nog niet alles dus wie weet krijgen we echt hele vette meuk te zien en dat onze kaken op de grond belanden en we alleen maar aan het watertanden zijn!
Wat ik zag op PS5 event was ook erg goed en als dat de PS5 is grafisch gezien ben ik juist nog benieuwder wat de Series X kan doen aangezien die meer rekenkracht heeft volgens austin evans en dealer etc etc. 2020 wordt een mooi game jaar!
Laatste stuk zeg ik niet om te trollen etc maar ik ben serieus oprecht benieuwd wat hun in petto hebben! De een heeft supersnelle SSD de ander heeft meer performance. Hoe dan ook het gaat erom spannen en ik vind het spannend!
We zullen zien wat juli gaat brengen maar ik maak me er niet druk om. Paul Thurrot zei dat ook en Dealer_Gaming zei hetzelfde. We weten nog niet alles dus wie weet krijgen we echt hele vette meuk te zien en dat onze kaken op de grond belanden en we alleen maar aan het watertanden zijn!
Wat ik zag op PS5 event was ook erg goed en als dat de PS5 is grafisch gezien ben ik juist nog benieuwder wat de Series X kan doen aangezien die meer rekenkracht heeft volgens austin evans en dealer etc etc. 2020 wordt een mooi game jaar!
Laatste stuk zeg ik niet om te trollen etc maar ik ben serieus oprecht benieuwd wat hun in petto hebben! De een heeft supersnelle SSD de ander heeft meer performance. Hoe dan ook het gaat erom spannen en ik vind het spannend!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2020 18:35 ]
Ik dacht dat het event in Juli alleen Xbox Game Studios games zou tonen, of heb ik dit mis?
Vooral xbox game studio’s, maar ik verwacht ook dat er wel wat games worden getoond die door de publishing tak van Xbox game studio’s worden uitgebracht.RoloGeert schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:43:
Ik dacht dat het event in Juli alleen Xbox Game Studios games zou tonen, of heb ik dit mis?
https://www.gamesindustry...interactive-entertainment
God no. Ik hoop geen EA. Komaan Phil, haal die portefeuille boven! Rocksteady en Batman als countergewicht voor Spider-Man.
God no. Ik hoop geen EA. Komaan Phil, haal die portefeuille boven! Rocksteady en Batman als countergewicht voor Spider-Man.
Gaat toch niet gebeuren.Antigo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:55:
https://www.gamesindustry...interactive-entertainment
Met EA krijg je elk jaar een Batman. Hoop overigens ook niet op Google dan loopt Batman met een sponsor naam op z’n pak en ziet de batmobiel eruit als de gemiddelde F1 auto vol met reclame zooi
XBL: MRE Inc
Nog erger, dan worden het Stadia exclusivesMRE-Inc schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:17:
[...] Hoop overigens ook niet op Google dan loopt Batman met een sponsor naam op z’n pak en ziet de batmobiel eruit als de gemiddelde F1 auto vol met reclame zooi

Verwijderd
Inderdaad laat microsoft de portefeuille trekken! Dan komt F.E.A.R. er ook bij en kunnen ze verder met het verhaallijn!
Ik heb voor mijzelf besloten om alleen te gaan voor de nieuwe XSX. Normaliter, koop ik altijd beide consoles op release datum. Echter, is de aanbod altijd heel mager bij release (en je betaald de hoofdprijs), Uiteindelijk komt er ook een PS5 in huis voor de exclusives, maar daar heb ik geen enkel probleem om 2 jaar op te wachten totdat een 'slim' model of een model met minder uitgesproken uiterlijk. Ik bezit namelijk een ikea kallax kast waar dat ding niet in past.
Ook wat bij mij een reden heeft gespeeld is de 'xbox play anywhere'. Het is zo chill om even Gears of War 5 op de grote TV te spelen, maar als die niet beschikbaar is door vriendin die Netflix wil kijken, dan kan ik gewoon op mijn PC verder gamen waar ik was gebleven. Ik hoop dat ze daar wel wat meer games aan toevoegen.
Heel erg benieuwd of Microsoft heeft geleerd van hun fouten op de Xbox one.
Ook wat bij mij een reden heeft gespeeld is de 'xbox play anywhere'. Het is zo chill om even Gears of War 5 op de grote TV te spelen, maar als die niet beschikbaar is door vriendin die Netflix wil kijken, dan kan ik gewoon op mijn PC verder gamen waar ik was gebleven. Ik hoop dat ze daar wel wat meer games aan toevoegen.
Stukje over 343i en het ontbreken van de E3 show.
Toch wel sneu voor die gasten als ik dat zo lees.
Schrijver doet een suggestie voor GaaS-style storyline. Hoe moet ik dat zien. Een ever evolving storyline?
Toch wel sneu voor die gasten als ik dat zo lees.
Schrijver doet een suggestie voor GaaS-style storyline. Hoe moet ik dat zien. Een ever evolving storyline?
Ja ik als zwevende kiezer ga ook wel voor de Series X na het zien van het Ps5 design verwacht ik. Daar wil ik niet aan wennen verwacht ik en de iets sterkere gpu voor multiplatforms is dan mooi mee genomen bij de XFireBladeX schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:48:
Ik heb voor mijzelf besloten om alleen te gaan voor de nieuwe XSX. Normaliter, koop ik altijd beide consoles op release datum. Echter, is de aanbod altijd heel mager bij release (en je betaald de hoofdprijs), Uiteindelijk komt er ook een PS5 in huis voor de exclusives, maar daar heb ik geen enkel probleem om 2 jaar op te wachten totdat een 'slim' model of een model met minder uitgesproken uiterlijk. Ik bezit namelijk een ikea kallax kast waar dat ding niet in past.
Ik koop ze allebei, gewoon leuk voor de heb!
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Joh.... de ene console hoeft de andere niet uit te sluiten.....Donstil schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:24:
[...]
Ja ik als zwevende kiezer ga ook wel voor de Series X na het zien van het Ps5 design verwacht ik. Daar wil ik niet aan wennen verwacht ik en de iets sterkere gpu voor multiplatforms is dan mooi mee genomen bij de X
Maar altijd leuk om te lezen dat ik weer iemand in mijn friendlist op de xbox kan toevoegen....;)
Cogitationis poenam nemo patitur
Heeft iemand een idee wanneer er weer een event is voor de Xbox Series X?
Nee dat is nog niet bekend. De verwachtingen zijn begin juli. Maar dat is ook meteen wat het is, verwachtingen.RRCreations schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:21:
Heeft iemand een idee wanneer er weer een event is voor de Xbox Series X?
ja ben echt benieuwd hoor waar xbox mee komt, zit nog zo hard te twijfelen welke console hier als eerste komt ( uiteindelijk beide)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden