Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.452 views

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
Linkje3 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:49:
Verwachten mensen dit jaar nog een reveal van de Lockhart/Series S, Of denken jullie dat Microsoft alleen de Series X released?
Daar kan volgens mij niemand wat over zeggen omdat daar nog helemaal geen info over bekend is. En dan ook echt niks, het gaat tot nu enkel over de Series X.
ArthurMorgan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:58:
Ik verwachtte hem wel. Maar het feit dat hij nog steeds niet aangekondigd is doet me vermoeden dat hij er helemaal niet (meer) gaat komen. Ik blijf het een logisch idee vinden. 2 Systemen die hetzelfde kunnen, maar 1 op 1080/1440 en 1 op 4k. Dat de kleine de grote niet tegenhoudt, maar gewoon anders gebruikt wordt. Maar zoals ik het nu zie gaan ze dat blijkbaar toch niet doen.
Maar daar hebben ze eigenlijk toch al de Xbox One X voor? Die kan nog prima in de verkoop blijven. Net zoals de Xbox One S momenteel bestaat naast de Xbox One X.

[ Voor 45% gewijzigd door Rossi46 op 14-04-2020 12:16 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:32:
Ik dacht dat ik als laatste had gepost in dit topic, maar ik kan me vergissen. Ik wist niet dat dit ook ineens een Zero Tolerance topic was geworden?

Dat terzijde. Enkele geruchten, mede met dank aan @drakiesoft:

https://boards.4channel.o...t-gen-xbox-the-road-ahead

There will be two "next generation" Xbox digital events in the next two months.
The one in May will be pretty much like a proper console reveal event, but it'll have selected "showcase" game announcements/demos as well.
The one in June will be their replacement for E3. Show packed with games.
The exact form of these two is still being worked on as we speak. It'll be live streamed video content though.
There will be tons of new games by Xbox first-party. Big guns. Medium games. A few smaller ones. Their new games are sharing a lot of tech, built for UE4. From water to PBR, GI, procedural systems with optimized Houdini access, VRS optimizations, physical vegetation systems etc., the teams try to share tech to accelerate development.
Fable is one of these showcase games. A fantasy monster. I haven't seen it personally, but I got told it looks beautiful. They try to build the whole fantasy world with hand-crafted photogrammetry, yet the world will throw in a mix of procerural generation for bigger scale. Complete RPG systems in place, focus on great third-person fights and fluid animations. From the sounds of it, I expect the game to hit in 2022.
Big exclusive new IP coming from a Japanese studio. No further details known.
Halo Infinite has a huge open-world you can explore, yet the story missions themselves are linear to still be able to progress through the story in a more classic way. Optional exploration. It's a much more ambitious campaign this time around, not your usual 6-9 hours Halo campaign. They are doing one very bold move for multiplayer, which will surprise people, but this move has the potential bring Halo MP back among the top played games on Xbox.
Obsidian - OMG Obsidian!
FM gets a complete reboot. Internal retooling of ForzaTech happened during the last few years already. Engine in position for next-gen now.
Further reboots coming. Just a tease of what's to come.
The next two months are going to be fire. Phil not holding back.

En volgende gerucht:
Ik las ergens op twitter of resetera, sorry, kan link niet meer vinden, dat Sonic genoeg heeft aan de 12 TF. Zodra ik de link gevonden heb post ik hem hier!
Klinkt meer als een wishlist?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:14:
[...]

Maar daar hebben ze eigenlijk toch al de Xbox One X voor? Die kan nog prima in de verkoop blijven. Net zoals de Xbox One S momenteel bestaat naast de Xbox One X.
Niet helemaal... als de oX moet fungeren als het kleinere broertje naast de sX dan wordt de sX wel degelijk tegengehouden qua ontwikkeling. de HD vs de SSD, en de beide processors schelen gewoon te veel. Dan moet er echt ontwikkeld worden op 2 platvormen, terwijl je bij een sS (auch... daar moeten we even iets anders voor verzinnen :X) eigenlijk een systeem wilt hebben wat vergelijkbaar is met de sX, maar door het minder aantal pixels dat bediend moet worden goedkoper kan blijven.

de oX kan nog prima in productie blijven en verkocht worden, maar net als dat de 360 dat ook nog een aantal jaren deed. gewoon als onafhankelijk platvorm.

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-04-2020 12:22 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

https://twitter.com/NVIDI.../1240689379812601860?s=20

Twitterbericht van Nvidia over DirectX 12 Ultimate.
Martinspire schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:21:
[...]

Klinkt meer als een wishlist?
Denk ik ook :) Maar het internets gaat er mee lopen, dus ik dacht, loop lekker mee :P

[ Voor 50% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-04-2020 12:49 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 15:04
ArthurMorgan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:22:
[...]

Niet helemaal... als de oX moet fungeren als het kleinere broertje naast de sX dan wordt de sX wel degelijk tegengehouden qua ontwikkeling. de HD vs de SSD, en de beide processors schelen gewoon te veel. Dan moet er echt ontwikkeld worden op 2 platvormen, terwijl je bij een sS (auch... daar moeten we even iets anders voor verzinnen :X) eigenlijk een systeem wilt hebben wat vergelijkbaar is met de sX, maar door het minder aantal pixels dat bediend moet worden goedkoper kan blijven.

de oX kan nog prima in productie blijven en verkocht worden, maar net als dat de 360 dat ook nog een aantal jaren deed. gewoon als onafhankelijk platvorm.
oX? sX? Is dit weer een nieuwe manier van afkorten..? Of is het voluit schrijven zoveel werk?
Net als mensen die het SeX gaan noemen |:(

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Lijkt me niet zo heel moeilijk toch ? Kijk eens naar de topic titel ? XSX... De Series S aka Lockhart kan gewoon XSS genoemd worden.

XSX = Xbox Series X
XSS = Xbox Series S

@I ColoSsuZz I was idd niet richting jou !! Excuses :)

[ Voor 48% gewijzigd door MRE-Inc op 14-04-2020 13:31 ]

XBL: MRE Inc

• I ColoSsuZz I
MRE-Inc schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:25:
[...]

Lijkt me niet zo heel moeilijk toch ? Kijk eens naar de topic titel ? XSX... De Series S aka Lockhart kan gewoon XSS genoemd worden.

XSX = Xbox Series X
XSS = Xbox Series S
Moet je niet naar mij reageren. XSX en XSS nog daaraan toe (ook zelf verzonnen, maargoed)
Alle variaties van oX? SeX? je ziet van alles voorbij komen :+

@MRE-Inc Ah okee, geen probleem :)

[ Voor 4% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 14-04-2020 13:32 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
ArthurMorgan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:22:
[...]

Als er al een sS komt, gaat die dan ook een SSD krijgen? Koffiedik kijken natuurlijk, maar wordt dat niet snel veel te kostbaar?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55

justifire

Shut up and squat !!

Rossi46 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:49:
[...]

Als er al een sS komt, gaat die dan ook een SSD krijgen? Koffiedik kijken natuurlijk, maar wordt dat niet snel veel te kostbaar?
Dat lijkt mij dus ook.
Eerder een all digital Xbox One X met evt een kleinere die size om de kosten te drukken (en toch 4K te kunnen bieden daar het gros van de televisies die momenteel verkocht wordt 4K ondersteuning heeft)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:12
@Rossi46

Ik weet het wel (bijna) zeker, want die maakt dan ook de generatie sprong, grafisch verschil is op de lossen met settings, maar een trage HDD niet.

Zie het als Xbox one s en de x, enkel beter met graphics

Lichtpuntje...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Daarnaast is het natuurlijk slim om je goedkopere variant later aan te kondigen. Je wilt niet met jezelf concurreren voor omzet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ArthurMorgan
  • Niet online
XsS, en XsX dat was het ja. Blijkbaar even iets te weinig koffie gedronken ;)

De SSD lijkt me vrij essentieel. Dat is misschien (samen met de processor) we de grootste stap vooruit qua gameontwikkeling. Ik denk niet dat je daar echt kunt bezuinigen en toch een vergelijkbaar resultaat kunt krijgen, zij het op een lagere resolutie.

Ik zou zelf eerder denken aan goedkoop en daarna duur, dan heb je meer dubbele verkoop. Met eerst alleen duur loop je meer kans op echte afhakers ben ik bang.

• I ColoSsuZz I
Maar stel er komt een Series S. Waar ga je die dan wegzetten m.b.t. de One X en Series X? Er tussen in? Of ga je de One X dan uit de schappen halen?

En wat gaat de prijs dan zijn?

One X -> 299
Series S -> 399?
Series X -> 499? of 599?

Hoe ga je dergelijk verschil van <vul in> voor de Series S dan verkopen ten opzichte van de One X?

• ArthurMorgan
  • Niet online
De One X, is gewoon oud, HDD en processor kunnen niet mee met de nieuwste games. Dus die zal na een paar jaar uitgefaseerd worden*. Net als de 360 ten tijde van de One... de games daarop zullen minder en minder uitkomen.

de XsS zit tussen de One X en de XsX in ja. Want de processor en de SSD kunnen wel die vernieuwingen aan, alleen is 4k dan geen optie. (of met lagere framerates)

Qua prijzen zou dat best kunnen ja.
Wat wel kan is dat ze de XsS alsnog in de pijplijn houden voor als de XsX (en de concurrentie die hier niet genoemd gaat worden) rond de 600 uitkomt qua prijs. Dan is er een markt die open blijft liggen die niet zoveel wil betalen. Maar bij 500 zou het kunnen zijn dat het prijsverschil te laag zou worden om een goedkoper model ernaast te zetten.

Maar goed, op dit moment verwacht ik het eigenlijk niet meer. Omdat ik ook steeds meer overtuigd raak dat ze de prijstag van 600 niet aan gaan durven.

*ik weet dat de first party games voor 2 jaar op de One X blijven komen. Maar de kans dat 3rd party developers dat ook gaan doen acht ik niet zo groot. Is toch een heel andere architectuur met minder mogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-04-2020 14:20 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eerlijk gezegd zie ik het hele Xbox Series S model niet zitten. Het brengt extra onnodige complexiteit en werk met zich mee voor ontwikkelaars, zelfs al zou enkel de GPU verschillen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

De series S heeft alleen bestaansrecht als deze 200 euro goedkoper is dan de X en de concurrentie.

• ArthurMorgan
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:30:
De series S heeft alleen bestaansrecht als deze 200 euro goedkoper is dan de X en de concurrentie.
Dus hoop ik vanaf nu dat hij er niet gaat komen :D

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ArthurMorgan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:32:
[...]

Dus hoop ik vanaf nu dat hij er niet gaat komen :D
Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat de concurrent doet... Stel de Series S gaat voor 299 over de toonbank en de Series X en de PS4 voor 499.

Dan is dat wel echt een hele mooie aanbieding voor veel mensen. Zeker voor de mensen die alleen de jaarlijkse fifa en cod kopen. Elke verschil dat kleiner is dan die 200 wordt minder aantrekkelijk.

Edit:

Van mij hoeft het trouwens ook niet. Geef mij maar gewoon de X. Maar vorige generatie was 499 al te veel, jaja kinect, etc. en was 399 de ideale prijs. De kans zit er gewoon in dat we zelfs 499 niet halen, maar naar 599 gaat. Dan is een instapmodel voor veel mensen wel het overwegen waard.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-04-2020 14:38 ]

• I ColoSsuZz I
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat het ook afhankelijk is van wat de concurrent doet... Stel de Series S gaat voor 299 over de toonbank en de Series X en de PS4 voor 499.

Dan is dat wel echt een hele mooie aanbieding voor veel mensen. Zeker voor de mensen die alleen de jaarlijkse fifa en cod kopen. Elke verschil dat kleiner is dan die 200 wordt minder aantrekkelijk.
Lijkt mij ook het meest logische mochten ze met 2 modellen komen, maar dan zouden ze de One X wel uit de schappen moeten halen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Klopt, maar ik denk niet dat hij te maken zal zijn voor dat bedrag. Helemaal als je er nog 21% BTW af moet halen en dus maar ongeveer 250 euro overhoud. En dan nog de retail etc... Zelfs als ze besluiten verlies te accepteren kan dat (denk ik) niet zoveel verlies zijn.

Maar als het kan, ja dan zou het wel mooi zijn.

/edit: en misschien inderdaad dan wel op het moment dat ze de One X echt gaan uitfaseren over 2 a 3 jaar. Dan zou een dergelijke prijs misschien ook makkelijker kunnen. Zou ook een van de redenen kunnen zijn dat ze nu al zeggen dat ze de One X nog 2 jaar van exclusives blijven voorzien.

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-04-2020 14:40 ]

Verwijderd

Als er een budget model komt dat digital only is, verdient MS bakken met geld aan online aankopen en abonnementen. Ze houden meer geld per spel over aan digitale verkopen. Wat verlies op de console zullen ze denk ik niet heel erg vinden.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 10:50
Caayn schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:23:
Eerlijk gezegd zie ik het hele Xbox Series S model niet zitten. Het brengt extra onnodige complexiteit en werk met zich mee voor ontwikkelaars, zelfs al zou enkel de GPU verschillen.
Dat is echt onzin. Games zullen hetzelfde werken als op de series x, alleen lagere native resolutie. Maarrr met machine learning (direct ml) is Microsoft in staat tot 4k te upscalen zonder nagenoeg verlies van kwaliteit. We hebben allemaal de ml upscalen filmpjes wel gezien. Als de prijs dan ook nog eens juist is, kan dit een briljante move zijn.

Verwijderd

drakiesoft schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:14:
[...]

Dat is echt onzin. Games zullen hetzelfde werken als op de series x, alleen lagere native resolutie. Maarrr met machine learning (direct ml) is Microsoft in staat tot 4k te upscalen zonder nagenoeg verlies van kwaliteit. We hebben allemaal de ml upscalen filmpjes wel gezien. Als de prijs dan ook nog eens juist is, kan dit een briljante move zijn.
Hoeft de developer geen rekening te houden met lagere snelheid hdd tov ssd bij bijvoorbeeld inladen van ingame assets? Of met lagere snelheid gpu/processor voor het aantal assets dat hij op het scherm tovert. Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo simpel is als het omswitchen van de resolutie.

• I ColoSsuZz I
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:39:
[...]

Hoeft de developer geen rekening te houden met lagere snelheid hdd tov ssd bij bijvoorbeeld inladen van ingame assets? Of met lagere snelheid gpu/processor voor het aantal assets dat hij op het scherm tovert. Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo simpel is als het omswitchen van de resolutie.
Voor de PC wordt toch ook niet ontwikkeld voor 1 vast systeem met vaste specs? In de PC gaming wereld zijn al helemaal (tien)duizenden combinaties mogelijk

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Alleen kan een developer nooit helemaal voluit gaan op de Series X zonder rekening te houden met de Series S. Zo wordt de Series X beperkt in zijn kracht door de Series S. Je kan wel een schaalbare game ontwikkelen waarvan de X profiteert van een hogere resolutie maar wat heb je daar aan? In feite zijn het dezelfde games alleen is de ene wat mooier dan de andere. Je zou gewoon volle bak moeten kunnen gaan op de X en daardoor games maken die niet mogelijk zijn op de S. Als ze die S gewoon schrappen en later een X pro uitbrengen dan is de X gewoon je minimale standaard. Wat heb je aan een console van 12TF als de games die je ervoor ontwikkeld perse ook fatsoenlijk op de 6TF variant moet draaien. Dan kan je nog beter een console van 10TF hebben waarop je voluit kan gaan zonder rekening te houden met je zwakkere broeder.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd

I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:44:
[...]

Voor de PC wordt toch ook niet ontwikkeld voor 1 vast systeem met vaste specs? In de PC gaming wereld zijn al helemaal (tien)duizenden combinaties mogelijk
Ja, precies. En dat houdt ontwikkeling en innovatie tegen. En zorgt ervoor dat zaken niet geoptimaliseerd zijn voor het systeem waar jij op speelt. En dat wil je natuurlijk wel graag. (Ik althans wel.)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2020 16:08 ]

• I ColoSsuZz I
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:07:
[...]

Ja, precies. En dat houdt ontwikkeling en innovatie tegen. En zorgt ervoor dat zaken niet geoptimaliseerd zijn voor het systeem waar jij op speelt. En dat wil je natuurlijk wel graag. (Ik althans wel.)
Klopt! Maar ik doelde meer op de opmerking dat het extra onnodige complexiteit brengt, wat niet klopt uiteraard ;)

• drakiesoft
*snip* ongefundeerd trollen

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 14-04-2020 17:01 ]

• drakiesoft
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:39:
[...]

Series s heeft ook ssd

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

zwembroek schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:45:
[...]

Alleen kan een developer nooit helemaal voluit gaan op de Series X zonder rekening te houden met de Series S. Zo wordt de Series X beperkt in zijn kracht door de Series S. Je kan wel een schaalbare game ontwikkelen waarvan de X profiteert van een hogere resolutie maar wat heb je daar aan? In feite zijn het dezelfde games alleen is de ene wat mooier dan de andere. Je zou gewoon volle bak moeten kunnen gaan op de X en daardoor games maken die niet mogelijk zijn op de S. Als ze die S gewoon schrappen en later een X pro uitbrengen dan is de X gewoon je minimale standaard. Wat heb je aan een console van 12TF als de games die je ervoor ontwikkeld perse ook fatsoenlijk op de 6TF variant moet draaien. Dan kan je nog beter een console van 10TF hebben waarop je voluit kan gaan zonder rekening te houden met je zwakkere broeder.
Series S schrappen ? :o
Laten ze de Series S eerst maar eens aankondigen :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhP8arOllrP5MZUl4NcKXvwzxnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wua3Gz0DVKv9vZq0lo4cTWN8.jpg?f=user_large

Stay tuned

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik geloof nog steeds wel in 2 consoles eigenlijk (niet alleen voor de Xbox overigens)
De hardware die we nu zien lijkt mij erg prijzig (niet alleen voor de Xbox overigens) en dan klinkt een goedkoper model welke wel de nieuwe mogelijkheden heeft die de SSD met zich meebrengt niet verkeerd.

Bijvoorbeeld met een mindere GPU, of een 1080p variant oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• drakiesoft
zwembroek schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:45:
[...]

Games volle bak op de x, zelfde volle bak op de s, maar lagere resolutie. See my point?

• Wom

Wom

Voor? Nog meer slecht gephotoshopte plaatjes? 8)7 :P

• drakiesoft
Wom schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:38:
[...]

Voor? Nog meer slecht gephotoshopte plaatjes? 8)7 :P
True, maar goed, wacht maar af 😉

• Caayn
  • Niet online
[...]

Resolutie is maar een deel van het verhaal. Kijk enkel naar de grote nieuwe feature, Ray tracing. Dit zal voor geen meter schalen naar een kaart die de helft of minder performance biedt.

Je kan DLSS/ML achtige technieken tegen resolutie verschillen aangooien, maar dat houdt een keer op. Bedenk ook dat diezelfde technieken ook op de XSX gebruikt kunnen worden voor een beter resultaat. En dat dit meer werk is dan simpelweg een dependency include(/vinkje aanzetten) binnen je project.

Maar goed enkel de resolutie: Stel dat de XSS een zwakkere GPU heeft en als developer verlaag je daarom de resolutie om zoveel mogelijk gelijk te spelen met de XSX. Wat doe je dan met de vrij gekomen bandbreedte? Ga je die nog inzetten of gaan mensen anders schreeuwen dat je een luie ontwikkelaar bent omdat je niet vollop gebruik maakt van de hardware? Of is de geheugen bandbreedte ook lager op de XSS? Wat ook weer consequenties heeft. Etc.

Ja, de resolutie omlaag gooien zal een snelle fix zijn in veel gevallen. Nee, het is geen magische one-size-fits-all oplossing.

Verwacht over een paar jaar dat wij weer een mid-gen upgrade gaan krijgen alá PS4 Pro en Xbox One X, dan zit je ineens met 3 modellen waarop je performance analyses op uit mag voeren en testen.

Een mid-gen upgrade helemaal prima, graag zelfs. Maar om op deze manier de generatie te beginnen en jezelf direct zo'n handicap mee te geven? Nee, dat zie ik simpelweg niet zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 14-04-2020 19:32 ]

• Finraziel
  • Laatst online: 12:02
Ik geloof er in ieder geval weinig van dat Microsoft zou zitten wachten op de prijs van Sony om dan nog te besluiten om wel of niet een goedkoper model tegelijk te releasen... Dat halen ze domweg niet, als je eind van dit jaar een console wil releasen dan moet je die nu echt al wel aan het produceren zijn. Nu besluiten om alsnog een S uit te brengen in November is te laat.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze hem aankondigen en een half jaar of een jaar later uitbrengen... maar ik betwijfel of dat echt zou werken.

Gamertag: FinrazielNL

• drakiesoft
Caayn schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:15:
[...]
Resolutie is maar een deel van het verhaal. Kijk enkel naar de grote nieuwe feature, Ray tracing. Dit zal voor geen meter schalen naar een kaart die de helft of minder performance biedt.

Je kan DLSS/ML achtige technieken tegen resolutie verschillen aangooien, maar dat houdt een keer op. Bedenk ook dat diezelfde technieken ook op de XSX gebruikt kunnen worden voor een beter resultaat. En dat dit meer werk is dan simpelweg een dependency include(/vinkje aanzetten) binnen je project.

Maar goed enkel de resolutie: Stel dat de XSS een zwakkere GPU heeft en als developer verlaag je daarom de resolutie om zoveel mogelijk gelijk te spelen met de XSX. Wat doe je dan met de vrij gekomen bandbreedte? Ga je die nog inzetten of gaan mensen anders schreeuwen dat je een luie ontwikkelaar bent omdat je niet vollop gebruik maakt van de hardware? Of is de geheugen bandbreedte ook lager op de XSS? Wat ook weer consequenties heeft. Etc.

Ja, de resolutie omlaag gooien zal een snelle fix zijn in veel gevallen. Nee, het is geen magische one-size-fits-all oplossing.

Verwacht over een paar jaar dat wij weer een mid-gen upgrade gaan krijgen alá PS4 Pro en Xbox One X, dan zit je ineens met 3 modellen waarop je performance analyses op uit mag voeren en testen.

Een mid-gen upgrade helemaal prima, graag zelfs. Maar om op deze manier de generatie te beginnen en jezelf direct zo'n handicap mee te geven? Nee, dat zie ik simpelweg niet zitten.
Digital Foundry heeft de lockhart proberen na te bootsen en hun conclusie is dat de lockhart full HD of meer doet, waar de series x 4k doet. De lockhart heeft nog steeds ml cores en kan daarmee vrij goed upscalen naar 4k. Hiermee is gezegd dat het prima zou kunnen werken.
Nu nog de juiste prijs en we hebben een winnaar.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:34:
Ik geloof er in ieder geval weinig van dat Microsoft zou zitten wachten op de prijs van Sony om dan nog te besluiten om wel of niet een goedkoper model tegelijk te releasen... Dat halen ze domweg niet, als je eind van dit jaar een console wil releasen dan moet je die nu echt al wel aan het produceren zijn. Nu besluiten om alsnog een S uit te brengen in November is te laat.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze hem aankondigen en een half jaar of een jaar later uitbrengen... maar ik betwijfel of dat echt zou werken.
Ach, gewoon een paar processorkernen uitschakelen (slechte batches hergebruiken), minder geheugen en een simpele hdd erin, zelfde behuizing, tadaaa een S :)

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Volgende maand zal er een Xbox stream komen, waarin de Xbox series X ter sprake komt en games. De kans is groot, dat we gameplay van Halo Infinity te zien krijgen.
Ook zal mogelijk de Xbox series S ter sprake komen.

Bron YouTube (colteastwood) een van de betrouwbare naast Brad Sams en Dealer.

• I ColoSsuZz I
Ramon27 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:44:

Dealer? Nou als je hem ziet als betrouwbaar _O- Volgens die gast zou de XSX 25Tflops krijgen. Om maar een voorbeeld van z'n betrouwbaarheid te noemen.

Die gasten, en met mindere mate ook colteastwood, gebruiken naar m'n idee gewoon elk gerucht en leakje en presenteren dit als de waarheid om zo hun YT kanaal te boosten en onder de aandacht te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 16-04-2020 08:12 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

I ColoSsuZz I schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:09:
[...]

Dealer? Nou als je hem ziet als betrouwbaar _O- Volgens die gast zou de XSX 25Tflops krijgen. Om maar een voorbeeld van z'n betrouwbaarheid te noemen.
Hij is onze Jason Schreier O-)
Die gasten, en met mindere mate ook colteastwood, gebruiken naar m'n idee gewoon elk gerucht en leakje en presenteren dit als de waarheid om zo hun YT kanaal te boosten en onder de aandacht te krijgen.
Grotendeels wel ja, maar Dealer had afgelopen week toch een MS Dev in zijn podcast ? Heb dat stukje vorige week even snel geluisterd, maar kon zo 1 2 3 niet verifiëren of het echt een MS Dev was. Werkte ook niet meer bij het Xbox team maar was naar het Hololens team gegaan.

Komend weekend heeft hij weer een gast namelijk Chris Grannell, Ex-Sony dev. Geen idee wat hij nu doet in de gameing wereld en wat hij gaat vertellen in de podcast, maar hij heeft soms wel leuke gasten die wat toevoegen ipv alleen maar alle geruchten herhalen.

• I ColoSsuZz I
MRE-Inc schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:24:
[...]

Hij is onze Jason Schreier O-)

[...]

Grotendeels wel ja, maar Dealer had afgelopen week toch een MS Dev in zijn podcast ? Heb dat stukje vorige week even snel geluisterd, maar kon zo 1 2 3 niet verifiëren of het echt een MS Dev was. Werkte ook niet meer bij het Xbox team maar was naar het Hololens team gegaan.

Komend weekend heeft hij weer een gast namelijk Chris Grannell, Ex-Sony dev. Geen idee wat hij nu doet in de gameing wereld en wat hij gaat vertellen in de podcast, maar hij heeft soms wel leuke gasten die wat toevoegen ipv alleen maar alle geruchten herhalen.
Zou best kunnen hoor, ik kijk Dealer al tijdje niet meer vanwege z'n rare fratsen.
Z'n hele toon over Xbox en ook het (soms) ongefundeerd bashen op Sony geven mij een te hoog fanboygehalte aan.

• drakiesoft
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:09:
[...]

Ja ze moeten hun blog vullen idd. Maar 25 tflops klopt in zekere zin wel. 13 tflops raytracing is parallel aan 12 tflops die al eerder genoemd is. Dit is door ms zelf gecommuniceerd.

• I ColoSsuZz I
drakiesoft schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:28:
[...]

Ja ze moeten hun blog vullen idd. Maar 25 tflops klopt in zekere zin wel. 13 tflops raytracing is parallel aan 12 tflops die al eerder genoemd is. Dit is door ms zelf gecommuniceerd.
Mag zo zijn maar het verhaal ligt iets anders. Mr dealer ging de zogenaamde 25tflops weerspiegelen tegen de geleakte 9.2 van ps5. En dan roeptoeteren dat meer dan 2x zo snel zou zijn :+

• drakiesoft
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:30:
[...]

Mag zo zijn maar het verhaal ligt iets anders. Mr dealer ging de zogenaamde 25tflops weerspiegelen tegen de geleakte 9.2 van ps5. En dan roeptoeteren dat meer dan 2x zo snel zou zijn :+
Ok, dat is een beetje voorbarig denk ik, al denk ik wel dat de series x behoorlijk sneller zal zijn.
We weten niet hoe de rt cores ingezet gaan en kunnen worden. Ms heeft gezegd dat Xbox hardware in de cloud ook gebruikt gaat worden voor andere niet gaming compute. Zo wordt de hardware optimaal gebruikt. Dit suggereert dat de rt cores inzetbaar zijn voor andere zaken dan rt. Ms zegt zelf dat de verschillende series x tflops parallel zijn, dus optelbaar? ja wie weet is de series x dan wel twee x zo snel.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Laten we in dit topic wel enigszins verwachtingen temperen. :P De console wordt gewoon een monster. Maar het is niet buitenaards :)

• Donstil
  • Niet online
Een belangrijk iets is ook “Sneller” en “Krachtiger”.
Krachtiger dat lijkt de One X wel te worden. Sneller moeten de praktijk laten zien.

Ik denk dat je meer hebt aan krachtiger dan sneller maar dat is een persoonlijke voorkeur i.v.m mijn liefde voor graphics.

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:06:
Een belangrijk iets is ook “Sneller” en “Krachtiger”.
Krachtiger dat lijkt de One X wel te worden. Sneller moeten de praktijk laten zien.

Ik denk dat je meer hebt aan krachtiger dan sneller maar dat is een persoonlijke voorkeur i.v.m mijn liefde voor graphics.
De console weg kunnen zetten als 'most powerfull' console evaah is wel iets wat in voordeel kan spelen als de prijs gelijk is.

• Caayn
  • Niet online
De 25TFLOPS is een ondertussen aardig uit zijn verband getrokken. Het was in eerste instantie geopperd door Microsoft zelf in een interview met DF om een vergelijking te schetsen tussen de GPU met RT hardware acceleratie en zonder, niet om te claimen dat de XSX 25TFLOPS aan compute power biedt.
"Without hardware acceleration, this work could have been done in the shaders, but would have consumed over 13 TFLOPs alone," says Andrew Goossen. "For the Series X, this work is offloaded onto dedicated hardware and the shader can continue to run in parallel with full performance. In other words, Series X can effectively tap the equivalent of well over 25 TFLOPs of performance while ray tracing."

It is important to put this into context, however. While workloads can operate at the same time, calculating the BVH structure is only one component of the ray tracing procedure. The standard shaders in the GPU also need to pull their weight, so elements like the lighting calculations are still run on the standard shaders, with the DXR API adding new stages to the GPU pipeline to carry out this task efficiently. So yes, RT is typically associated with a drop in performance and that carries across to the console implementation, but with the benefits of a fixed console design, we should expect to see developers optimise more aggressively and also to innovate. The good news is that Microsoft allows low-level access to the RT acceleration hardware.
Op die zelfde manier kan ik het nog een stukje leuker maken: RDNA2 kan overweg met 4bit int wat het een peak performance geeft van 97TOPS voor de XSX. Wij weten allemaal dat 97 een groter getal is dan 12 en 10 :9B

[ Voor 51% gewijzigd door Caayn op 16-04-2020 15:13 ]

• I ColoSsuZz I
Caayn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:12:

Op die zelfde trand kan ik het nog een tandje leuker maken: RDNA2 kan overweg met 4bit int wat het een peak performance geeft van 97TOPS voor de XSX. Wij weten allemaal dat 97 een groter getal is dan 12 en 10 :9B
Laat Mr Dealer dit maar niet horen, krijgen we straks weer een vid; 'XSX 9 times faster than PS5' :+

• Donstil
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:12:
[...]

De console weg kunnen zetten als 'most powerfull' console evaah is wel iets wat in voordeel kan spelen als de prijs gelijk is.
Ja absoluut. Alleen “Most powerfull” is dus wat ik bedoel, krachtig. Anders is het “Fastest console”, misschien zeggen ze dat wel heel bewust niet.

• drakiesoft
Donstil schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:13:
[...]

Ja absoluut. Alleen “Most powerfull” is dus wat ik bedoel, krachtig. Anders is het “Fastest console”, misschien zeggen ze dat wel heel bewust niet.
Seriesx is ook fastest, want snellere bandbreedte, krachtiger, dus waarschijnlijk meer FPS. Laadtijden zijn niet interessant, want 3 seconden of 5 seconden laadtijd maakt niks meer uit.

• drakiesoft
De vraag overigens is of hij crysis remastered draait 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FD9eNRWZ0_tNr6t6B53lfewF7UI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f1mzWsWb78buEuSm1rpOdQtS.jpg?f=user_large

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Ramon27 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:44:
Volgende maand zal er een Xbox stream komen, waarin de Xbox series X ter sprake komt en games. De kans is groot, dat we gameplay van Halo Infinity te zien krijgen.
Ook zal mogelijk de Xbox series S ter sprake komen.

Killer instinct 2 ? oOo
Op 4K 120 FPS ?? :9~

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

oOo Rutger oOo Hauer oOo

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dat _Observer was me toch een vaag spel :P Het begin was echt super sfeervol, maar net zoals met veel games en films na een goed begin ontspoort het compleet :).

Hmmm, edit want dit is het XsX topic. :)

En een filmpje van DF over RTX in de Minecraft Beta. Dat ziet er toch wel echt goed uit eigenlijk.

[ Voor 95% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-04-2020 01:28 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw2f_bEgPjWXk7fmXpFreU5n3ng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4i5JOXouiSdHeDXCqCUbbnGo.png?f=fotoalbum_large

Wat zou het cool zijn als ze met zo’n handheld zouden komen bij release. :P Dan wordt het een hele dure maand :)

• I ColoSsuZz I
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:47:
[Afbeelding]

Wat zou het cool zijn als ze met zo’n handheld zouden komen bij release. :P Dan wordt het een hele dure maand :)
Dat dit dan de lockhart blijkt te zijn :+

edit: Het leest wel een beetje als de; Xbox (WH)Y 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 17-04-2020 09:53 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

[Afbeelding]

Zag deze net op Twitter langskomen. Dure maand ??? Welnee, vakantiegeld kan toch niet uitgegeven worden aan een vakantie, dus ik houd een heleboel geld over om een Xbox Series X + 55/65" OLED + deze handheld te kopen.

Wel een mooi ding hoor. Zou een instabuy zijn voor mij....

• MRE-Inc

MRE-Inc

@I ColoSsuZz I Deze als Lockhart zou wel stoer zijn en dan gewoon weer op een maandag ochtend onthullen.

• Wom

Wom

Tja, mijn gevoel zegt ook dat die tweede console meer richting mobiel/xCloud zal bewegen. Niet voor niks geeft Microsoft Google en Amazon als concurrenten (= Cloud concurrenten). Kan haast niet anders of ze gaan daar iets mee doen.

• I ColoSsuZz I
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:55:
@I ColoSsuZz I Deze als Lockhart zou wel stoer zijn en dan gewoon weer op een maandag ochtend onthullen.
Haha, ja alsof het niks is. Tadaaa, we komen ook met een handheld _/-\o_

• Caayn
  • Niet online
[Afbeelding]

Als dit de Series S blijkt te zijn kan ik er achter staan en zou hem zelfs kopen naast de XSX :Y Mits het scherm, in tegenstelling tot de Switch, wel fatsoenlijk buiten bruikbaar is. Het design mag wel wat bijgeschaafd worden.

Gebruik nu mijn telefoon (Caayn in "[Project xCloud] Ervaringen en Discussie") om te spelen wanneer de TV bezet is en ik geen interesse heb om mee te kijken of te verhuizen naar een ander kamer.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:56:
Tja, mijn gevoel zegt ook dat die tweede console meer richting mobiel/xCloud zal bewegen. Niet voor niks geeft Microsoft Google en Amazon als concurrenten (= Cloud concurrenten). Kan haast niet anders of ze gaan daar iets mee doen.
Denk eerder dat een eventuele Lockhart zicht richt op 1080p@60 voor een flink lagere prijs dan op mobiel. De doelgroep voor zo'n handheld zoals @uchiha tijntje net gepost heeft, is meer de wat jongere generatie (uitzonderingen daargelaten) Tegenwoordig heeft iedereen een 5" telefoon met minimaal full HD waarmee je ook nog kunt bellen etc etc. inclusief gamen via de xCloud apps. Zo'n handheld zo dan echt voor de diehards zijn of voor hen die te veel geld hebben.

Geen idee wat de verkoopaantallen van de PSP zijn, maar volgens mij is dat ook redelijk doodgebloed terwijl Playstation toch een groter merk is dan Xbox, echter heb ik dat PSP ding nooit gevolgd. Wellicht dat er daar wereldwijd ook wel iets van 20 miljoen van zijn verkocht.

Zo'n handheld heeft dus flinke concurrentie van de smartphone. Al zou ik er puur eentje kopen voor in de kleine verloren uurtjes.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:54
@MRE-Inc Rond 80 miljoen verkochte psp sinds de release,en daar zit ook psp vita erbij opgeteld.

Wikipedia: PlayStation Portable

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Miesjh
  • Laatst online: 16:39

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

[Afbeelding]

Holy Fuck! _/-\o_

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amaze86 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:20:
@MRE-Inc Rond 80 miljoen verkochte psp sinds de release,en daar zit ook psp vita erbij opgeteld.

Wikipedia: PlayStation Portable
Ah, das aardig wat ja. Maar sinds 2005 dus, toen iedereen nog snake speelde op z'n Nokia sort of.... Perfecte tijd uitgebracht dus. Dat hoef je nu niet meer te doen want zelfs of de gemiddelde low-end smartphone kun je nog redelijk gamen en als het straks met xCloud toch remote gaat, dan maakt het niet uit of je low/mid/high end hebt....

Maar stiekem hoop ik dat er wel een Series Y handheld ala PSP komt. Gewoon omdat het kan....

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nintendo heeft toch ook zoiets? Die verkoopt ook als een malle als ik het goed begrepen had.

edit: de Switch lite dus

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-04-2020 10:41 ]

• Miesjh
  • Laatst online: 16:39

Miesjh

MRE-Inc schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:12:
[...]

Denk eerder dat een eventuele Lockhart zicht richt op 1080p@60 voor een flink lagere prijs dan op mobiel. De doelgroep voor zo'n handheld zoals @uchiha tijntje net gepost heeft, is meer de wat jongere generatie (uitzonderingen daargelaten) Tegenwoordig heeft iedereen een 5" telefoon met minimaal full HD waarmee je ook nog kunt bellen etc etc. inclusief gamen via de xCloud apps. Zo'n handheld zo dan echt voor de diehards zijn of voor hen die te veel geld hebben.

Geen idee wat de verkoopaantallen van de PSP zijn, maar volgens mij is dat ook redelijk doodgebloed terwijl Playstation toch een groter merk is dan Xbox, echter heb ik dat PSP ding nooit gevolgd. Wellicht dat er daar wereldwijd ook wel iets van 20 miljoen van zijn verkocht.

Zo'n handheld heeft dus flinke concurrentie van de smartphone. Al zou ik er puur eentje kopen voor in de kleine verloren uurtjes.
Toch doet de Nintendo Switch Lite het wel redelijk. Ik ken meer mensen om mij heen met zo'n ding dan een Xbox.

Verwijderd

MRE-Inc schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:12:
[...]

Ik heb zo een clip gekocht maar dat schiet totaal niet op. Hij is topzwaar waardoor ik niet comfortabel kan spelen. Ook vind ik het heel irritant dat er of notificaties in beeld komen ofdat ik niet bereikbaar ben. Een dedicated handheld zie ik wel zitten. Zeker als je er ook offline mee kan spelen.

• drakiesoft
Ok wtf vreemde Xbox teasers op YouTube.
Iemand een idee?

YouTube: ⠥⠇⠋⠊⠛⠎
YouTube: YouTube
YouTube: htsjx

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23
Die eerste No Future is toch van Cyberpunk?

• Caayn
  • Niet online
drakiesoft schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:02:
Ok wtf vreemde Xbox teasers op YouTube.
Iemand een idee?

YouTube: ⠥⠇⠋⠊⠛⠎
ulfigs - no future ?

Geen idee wat dat betekent

Edit:

De tweede titel is vermoedelijk base64 encoded wat vervolgens "svefg" is in platte tekst.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 17-04-2020 13:11 ]

• I ColoSsuZz I
Gaat dit niet over die nieuwe controller die deze week uit zou komen van Cyberpunk? Past wel in het sfeertje namelijk

https://gamer.nl/artikele...ox-one-controller-gelekt/

[ Voor 25% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 17-04-2020 13:12 ]

• drakiesoft
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:10:
Gaat dit niet over die nieuwe controller die deze week uit zou komen van Cyberpunk? Past wel in het sfeertje namelijk

https://gamer.nl/artikele...ox-one-controller-gelekt/
Deze?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Die eerste lijkt ook wel een soort van morse code. Kort, lang, lang, kort etc etc als in . _ _ .

• Wom

Wom

Braille toch mee? Maar zal wel Cyberpunk gerelateerd zijn idd. Xbox is dikke maatjes lijkt het. Naast de controller en console misschien nog iets van exclusieve dingen binnen die game oid?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:48:
Braille toch mee? Maar zal wel Cyberpunk gerelateerd zijn idd. Xbox is dikke maatjes lijkt het. Naast de controller en console misschien nog iets van exclusieve dingen binnen die game oid?
Ze leveren natuurlijk ook al gratis een update/upgrade voor de game voor de nieuwe Series X.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:48:
Het geknipper van de tekst bedoel ik...

• MRE-Inc

MRE-Inc

Poeh als die toch eens uitkomt....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EVt4ZU5WsAArDrG?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EVt4aMhXgAA0ETT?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EVt4b_KWAAEAp3n?format=jpg&name=large

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
[Afbeelding]

Dit zou fantastisch zijn! En aangezien veel mensen onderweg gamen.. Xbox handheld + gamepass + xcloud = nondeju

• MRE-Inc

MRE-Inc

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

‘The most powerful console ever’
Ze zijn potverdikkemme wel zeker van hun zaak !!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Die is mij veels te wit :/

• I ColoSsuZz I
justifire schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:35:
[...]

‘The most powerful console ever’
Ze zijn potverdikkemme wel zeker van hun zaak !!
Ze hebben toch ook 'the most powerful console ever'?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

I ColoSsuZz I schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 01:33:
[...]

Ze hebben toch ook 'the most powerful console ever'?
Ligt er aan wat de concurrent uit de hoed ssd weet te toveren.
Zolang DF er nog niet overheen gegaan is met een aantal grondige analyses na release vindt ik het een gewaagde uitspraak (en tegelijkertijd verdomd zelfverzekerd)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het is gewoon marketing. Dan kom je met heel veel weg. Sowieso 'powerful'...wat zegt dat precies, waar gaat het exact over. Waarschijnlijk dat er straks gewoon argumenten zijn om het over beide consoles te zeggen. De een wint op dit punt de ander op dat. Wat je het meest belangrijk vindt verschilt per persoon. (Wat ook wel zal gebeuren. Hele discussies op alle fora ipv dat mensen gewoon lekker kiezen en gaan spelen :-P )

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:02:
[...]

Ligt er aan wat de concurrent uit de hoed ssd weet te toveren.
Zolang DF er nog niet overheen gegaan is met een aantal grondige analyses na release vindt ik het een gewaagde uitspraak (en tegelijkertijd verdomd zelfverzekerd)
Maar met een dergelijke SSD wordt je sneller en dat valt niet onder “most powerful”

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:04:
[...]

Maar met een dergelijke SSD wordt je sneller en dat valt niet onder “most powerful”
Maar als ze daarmee nou meer content / details / drawdistance / fps op het scherm kunnen toveren, is dat niet alleen sneller te noemen maar ook most powerful, toch :?

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:18:
[...]

Maar als ze daarmee nou meer content / details / drawdistance / fps op het scherm kunnen toveren, is dat niet alleen sneller te noemen maar ook most powerful, toch :?
Niet perse. Powerfull is “krachtig”. Dus meer ruwe kracht op papier kan je dan nog steeds “most powerfull” noemen, ook al toont dat op het scherm wat anders.

Al verwacht ik dat niet overigens. Je kunt het nog zo snel bij de GPU krijgen maar als die het dan niet verwerkt krijgt omdat hij “ruwe kracht mist” heb je er nog niets aan natuurlijk.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:22:
[...]

Niet perse. Powerfull is “krachtig”. Dus meer ruwe kracht op papier kan je dan nog steeds “most powerfull” noemen, ook al toont dat op het scherm wat anders.

Al verwacht ik dat niet overigens. Je kunt het nog zo snel bij de GPU krijgen maar als die het dan niet verwerkt krijgt omdat hij “ruwe kracht mist” heb je er nog niets aan natuurlijk.
Vraag mij dan ook af of de cpu/gpu de bottleneck gaat worden of juist de ssd de bottleneck word deze generatie ?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vind ik wel een interessante vraag eigenlijk. Ik gok toch op de GPU/CPU.

Ik denk dat (third party) gamemakers zich vooral zullen focussen op technieken die en voor de PC en voor beide consoles te gebruiken zijn. Ik geloof wel dat door deze generatie consoles de SSD een nog verdere boost zullen krijgen en er steeds meer games zullen uitkomen die daar eisen aan stellen. Maar ik denk niet dat we binnen 7 jaar echt het uiterste uit de XsX SSD gaan halen qua mogelijkheden. Sowieso verwacht ik de eerste 2 a 3 jaar eigenlijk niet veel meer dan verminderde laadtijden en niet direct de utilisatie in de rest van de mogelijkheden. Dat komt vast wel, maar pas later.
Bij first party games die exclusief komen (kijkt over het muurtje) zal dat misschien wat sneller komen. Maar ik vraag me op dit moment nog even af hoeveel games dat zal betreffen.

Maar ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. (En dan uiteraard voornamelijk echt de Xbox, en niet de concurrent.)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ArthurMorgan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:24:
Vind ik wel een interessante vraag eigenlijk. Ik gok toch op de GPU/CPU.

Ik denk dat (third party) gamemakers zich vooral zullen focussen op technieken die en voor de PC en voor beide consoles te gebruiken zijn. Ik geloof wel dat door deze generatie consoles de SSD een nog verdere boost zullen krijgen en er steeds meer games zullen uitkomen die daar eisen aan stellen. Maar ik denk niet dat we binnen 7 jaar echt het uiterste uit de XsX SSD gaan halen qua mogelijkheden. Sowieso verwacht ik de eerste 2 a 3 jaar eigenlijk niet veel meer dan verminderde laadtijden en niet direct de utilisatie in de rest van de mogelijkheden. Dat komt vast wel, maar pas later.
Bij first party games die exclusief komen (kijkt over het muurtje) zal dat misschien wat sneller komen. Maar ik vraag me op dit moment nog even af hoeveel games dat zal betreffen.

Maar ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. (En dan uiteraard voornamelijk echt de Xbox, en niet de concurrent.)
Ik denk dat de CPU en GPU in t algemeen eerder een bottleneck gaat worden voor grote producties. De HHD in de vorige generatie was al traag vanaf de start. De nieuwe SSD en de technieken die ze toepassen zijn het tegenovergestelde.

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:38:
[...]

Vraag mij dan ook af of de cpu/gpu de bottleneck gaat worden of juist de ssd de bottleneck word deze generatie ?
Nou tussen 500 MB/s en 9000MB/s zou dat nog wel een goeie vraag kunnen zijn maar met de snelheden die alle twee de consoles gaan doen hoeven we daar minder bang voor te zijn denk ik.

Ik verwacht bij multiplatforms niet meer dan een iets snellere laadtijd in het voordeel van de PlayStation. Als in een Map van COD laden duurt 2 sec op Series X en 1 sec op Ps5 bijvoorbeeld.

Onder de streep moet het toch allemaal berekend worden en dat doet een SSD simpelweg niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 18-04-2020 13:34 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Voor de collectie :)

Het enige tegen argument is: het is geen Elite controller. Zag laatst echt ongelooflijk mooie custom controllers. Zo mooi dat ik bijna een nieuwe hobby had, custom Xbox controllers sparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I13ym-NFmYx8aqx21YXjA_ZeoeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwzBSioi29VxJcZLWtiEeb8f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door MRE-Inc op 18-04-2020 15:30 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:34:
[...]

Onder de streep moet het toch allemaal berekend worden en dat doet een SSD simpelweg niet.
Daar heb je een punt d:)b

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:34:
[...]

Nou tussen 500 MB/s en 9000MB/s zou dat nog wel een goeie vraag kunnen zijn maar met de snelheden die alle twee de consoles gaan doen hoeven we daar minder bang voor te zijn denk ik.

Ik verwacht bij multiplatforms niet meer dan een iets snellere laadtijd in het voordeel van de PlayStation. Als in een Map van COD laden duurt 2 sec op Series X en 1 sec op Ps5 bijvoorbeeld.

Staat een SSD ooit bij de sys requirements van pc spellen? Het is mij nooit opgevallen. Je zou verwachten dat een dev ooit iets had gemaakt dat het verschil tussen en hdd en een ssd benut. Als het tenminste iets doet behalve laadtijden verkorten. Het zou wel framerate issues als je terug het spel in komt uit een menu kunnen voorkomen omdat het spel sneller weer ingeladen kan blijven bijvoorbeeld (of is dat juist een RAM ding?). Voor de rest verwacht ik geen performance verbetering van een opslagmedium. :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

SSD filmpje over de SSD van de PS5 en XSX.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:27:
[...]

Staat een SSD ooit bij de sys requirements van pc spellen? Het is mij nooit opgevallen. Je zou verwachten dat een dev ooit iets had gemaakt dat het verschil tussen en hdd en een ssd benut. Als het tenminste iets doet behalve laadtijden verkorten. Het zou wel framerate issues als je terug het spel in komt uit een menu kunnen voorkomen omdat het spel sneller weer ingeladen kan blijven bijvoorbeeld (of is dat juist een RAM ding?). Voor de rest verwacht ik geen performance verbetering van een opslagmedium. :)
Nee idd. Wat jij omschrijft of zoals ik hierboven al aangaf paar seconden sneller een map geladen ofz.

Pagina: 1 ... 3 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden