Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:50

Donstil

Grab them by the 🐈.

exactor it schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:27:
[...]

Staat een SSD ooit bij de sys requirements van pc spellen? Het is mij nooit opgevallen. Je zou verwachten dat een dev ooit iets had gemaakt dat het verschil tussen en hdd en een ssd benut. Als het tenminste iets doet behalve laadtijden verkorten. Het zou wel framerate issues als je terug het spel in komt uit een menu kunnen voorkomen omdat het spel sneller weer ingeladen kan blijven bijvoorbeeld (of is dat juist een RAM ding?). Voor de rest verwacht ik geen performance verbetering van een opslagmedium. :)
Nee idd. Wat jij omschrijft of zoals ik hierboven al aangaf paar seconden sneller een map geladen ofz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 14:02
Er zijn praktijkvoorbeelden te vinden waarbij snellere storage ook resulteert in betere performance. Star Citizen blijft daar een voorbeeld van. Maar ook daar zie je dat de meeste winst ligt bij de upgrade van een HDD naar SATA SSD en alles daarboven leuk is maar niet bijzonder. Ik vermoed dat dit verklaarbaar is door het grote verschil in access times tussen een HDD en een SSD.

Daarom verwacht ik dat rekenkracht de voornaamste bottleneck zal blijven tijdens de komende generatie.

[Voor 61% gewijzigd door Caayn op 18-04-2020 19:13]

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:24

Major_ton

Shoot!

Het is toch al een aantal keer goed uitgelegd waarom een snellere opslag voor een betere performance gaat zorgen? Asset streaming is daar één voorbeeld van. Veel grafische objecten, ook al identiek, staan tientallen keren in de data, elke keer voor waar ze in de spelwereld te zien moeten zijn. Dit omdat ze niet snel genoeg geladen kunnen worden vanuit het een centrale plek in een datapakket. Dat is nu niet meer nodig, wat niet alleen een game kleiner maakt aan totale data, maar er blijft tevens meer headroom over voor of snelheid, of meer grafisch geweld.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS4 Pro - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:36
Caayn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:52:
Er zijn praktijkvoorbeelden te vinden waarbij snellere storage ook resulteert in betere performance. Star Citizen blijft daar een voorbeeld van. Maar ook daar zie je dat de meeste winst ligt bij de upgrade van een HDD naar SATA SSD en alles daarboven leuk is maar niet bijzonder. Ik vermoed dat dit verklaarbaar is door het grote verschil in access times tussen een HDD en een SSD.

Daarom verwacht ik dat rekenkracht de voornaamste bottleneck zal blijven tijdens de komende generatie.
Console bouwer tegen devs: Waar zien jullie het liefst de grootste verbetering in aankomende generatie?

Devs: Storage / IO throughput.

Devs: SSD in next gen "most exciting hardware in 20 years".

Random mensen op fora: SSD heeft alleen invloed op laadtijden. :Y)

Star Citizen is een mooi voorbeeld inderdaad, maar ook weer gebouwd voor duizenden verschillende configuraties in het achterhoofd.

Feit is dat we nog geen games gezien hebben die puur en alleen om de next geen SSD's heen zijn gebouwd, dus we weten het niet. We weten alleen wel dat het de grootste wens was van ontwikkelaars. En je zou denken dat beide voor de aller langzaamste oplossing hadden gekozen als het alleen maar om een paar seconden laden zou gaan. Had een hoop geld gescheeld.

• Dennis585
  • Laatst online: 19:15
bram1984 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:25:
[...]

Console bouwer tegen devs: Waar zien jullie het liefst de grootste verbetering in aankomende generatie?

Star Citizen is een mooi voorbeeld inderdaad, maar ook weer gebouwd voor duizenden verschillende configuraties in het achterhoofd.

Feit is dat we nog geen games gezien hebben die puur en alleen om de next geen SSD's heen zijn gebouwd, dus we weten het niet. We weten alleen wel dat het de grootste wens was van ontwikkelaars. En je zou denken dat beide voor de aller langzaamste oplossing hadden gekozen als het alleen maar om een paar seconden laden zou gaan. Had een hoop geld gescheeld.
In de reveal werd dat ook allemaal uitgelegd.

Conclusie: Snellere SSD maakt meer sneller dan alleen laadtijden.

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:21
[...]

Ik heb SC bijvoorbeeld nooit gedraaid op een normale HDD, maar zelfs van SSD naar NVMe of mijn Optane drive was er zelfs performance verschil van SSD>NVMe/Optane. Niet alleen qua assets streaming, maar ook de framerate.

Alles is zoveel snappier en dat voor een game die niet eens exclusief is ontwikkeld voor een enkel platform.

• Caayn
[...]

Begrijp mij niet verkeerd, ik zie wel degelijk voordelen van een SSD. Echter zie ik op dit moment (vanuit performance oogpunt) geen voordeel tussen een snelle SSD en een supersnelle SSD. Daarnaast blijft het altijd deels een marketingspraatje, dat betekent niet dat er direct gelogen wordt maar er soms wat onnodig overdreven wordt, ookal was het origineel voor GDC bedoeld ;) Bedrijven maken wel eens verkeerde keuzes, kijk naar de originele Xbox One :)

Paar mooi klassiekertjes voorbeelden:
-> PS3 heeft 2TFLOPS - Crazy Ken e3 2005 PS3 aankondiging (bron: YouTube: E3 2005 - Complete Sony Press Conference - timestamp 13:04)
-> Xbox One we hebben niet de CPU frequency verhoogt, we hebben de frequency van alle achter cores verhoogt (kan helaas de quote niet zo 123 vinden)
-> Xbox One custom audio hardware verlicht de workload op de CPU ten opzichte van PS4 (komt dit jullie bekend voor :+ ) (Bron: https://www.eurogamer.net...ed-in-production-hardware)
The combination of the CPU performance increase in combination with its cluster of custom "Data Move Engines" strongly suggests that while PlayStation 4 has an undoubted graphics hardware advantage, the Xbox One's CPU capabilities are a significant step ahead. Audio-wise, Microsoft's hardware is also impressive, with DSP effects, mixing and other features effectively available for "free" to developers, where PS4's set-up only decodes compressed audio formats. It's understood that these hardware features are being incorporated into major middlewares, which potentially sees the audio burden on CPU reduced on Xbox One.
Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden om ongelijk bewezen te worden door middel van tastbare demos, geen zwart wit (HDD vs retesnelle SSD, maar een eerlijke HDD vs Sata SSD vs PCie 3.0 SSD vs PCie 4.0 SSD als het ware), graag zelfs. Maar die hebben wij helaas nog niet gezien. Vandaar dat ik nog wat sceptisch ben :)
Je kan er denk ik vanuit gaan dat zowel MS als Sony goed contact hebben gehad met ontwikkelaars wat zij graag wouden zien.

Niet om Mark Cerny ongelijk te geven, ik vertrouw er namelijk op dat hij nauw contact heeft gehad met ontwikkelaars, maar dat zinnetje is zo generiek dat er altijd wel iemand geweest is die X als antwoord gaf.

[Voor 4% gewijzigd door Caayn op 18-04-2020 20:01]

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03:48
[...]
Feit is dat we nog geen games gezien hebben die puur en alleen om de next geen SSD's heen zijn gebouwd, dus we weten het niet. We weten alleen wel dat het de grootste wens was van ontwikkelaars.
Ehmm. Oke fijn dat je voor alle ontwikkelaars praat. :) Of moet ik je toch als random persoon op een forum beschouwen... Ik doe het laatste maar. :)

En ja, SSD in next gen is uiteraard een grote wens geweest. van zowel gamers als developers. De vraag is hoe sneller dan snel moet een SSD zijn in relatie tot deminishing returns. Niemand die daar nu antwoord op kan geven, zoals je zelf zegt.

[Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-04-2020 21:59]

360Gamertag.....PSN ID

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Caayn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:52:

Ooh zeker is Star Citizen een goed voorbeeld. Alleen dat voorbeeld laat toch ook juist zien dat het er grafisch niet beter op wordt met een nog snellere SSD?

Want dat was het punt hierboven een beetje.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:39:
[...]
En ja, SSD in next gen is uiteraard een grote wens geweest. van zowel gamers als developers. De vraag is hoe sneller dan snel moet een SSD zijn in relatie tot deminishing returns. Niemand die daar nu antwoord op kan geven, zoals je zelf zegt.
Ja precies en wat gaat het verschil tussen “Hele snelle SSD” en “Nog snellere hele snelle SSD” nou echt doen en is dat voldoende.
Dennis585 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:45:
[...]

In de reveal werd dat ook allemaal uitgelegd.

Conclusie: Snellere SSD maakt meer sneller dan alleen laadtijden.
In welke reveal werd dat allemaal uitgelegd?

[Voor 33% gewijzigd door Donstil op 18-04-2020 22:33]

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:02
Series X graphics zien er goed uit ! :9~
Nieuwe game van Playground Games (Klik voor full resolution)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

justifire schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:37:
Series X graphics zien er goed uit ! :9~
Nieuwe game van Playground Games (Klik voor full resolution)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kick wel alleen ik zie nog niet echt wat ik er mee moet 8)7

Al kunnen ze bij Playground wel wat moois neer zeggen. Nieuwe Forza Motorsport welke de nieuwe console voor (bijna) 100% benut zie ik bijvoorbeeld wel zitten :)

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:21
Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:58:
[...]

Al kunnen ze bij Playground wel wat moois neer zeggen. Nieuwe Forza Motorsport welke de nieuwe console voor (bijna) 100% benut zie ik bijvoorbeeld wel zitten :)
Forza Motorsport wordt toch niet door playground ontwikkeld?

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• uchiha tijntje
Rossi46 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:15:
[...]

Nope, Forza Horizon wel.

360Gamertag.....PSN ID

Anoniem: 337891

[...]

Liever Horizon! Maar waar ik echt naar uitkijk next-gen zijn stealth en open wereld games, waarbij falen nu gelijk staat aan veel te lang laden, wordt het hopelijk een stuk sneller verder gaan met de volgende poging.

• justifire
[...]

Komt uit de rpg waar ze aan werken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• uchiha tijntje
justifire schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:19:
[...]

Komt uit de rpg waar ze aan werken.
Fable :). Als die aangekondigd wordt ben ik helemaal tevreden. Heb me ontzettend vermaakt met de Fable serie op de 360.

360Gamertag.....PSN ID

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Rossi46 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:15:
[...]

Ooh hehe 8)7
Nou kan je nagaan dan :+

Horizon serie is grafisch bij de top van wat je huidige gen. gezien hebt. Erg benieuwd wat men met nog meer kracht kan doen eigenlijk. Non-gamers laat ik altijd FH4 zien en rag wat van die omheiningen omver. Does the trick every time.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Anoniem: 337891

uchiha tijntje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:25:
[...]

Fable :). Als die aangekondigd wordt ben ik helemaal tevreden. Heb me ontzettend vermaakt met de Fable serie op de 360.
Moet je eens voorstellen wat die gnomen allemaal kunnen uitkramen op next-gen!

Het zou wel verwonderlijk zijn als Fable uitkomt op de Series X terwijl er geen nieuwe Fable game op de One is uitgekomen. Ik zou er wel blij mee zijn. Vooral Fable 2 vond ik top!

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:21
exactor it schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:44:
[...]

Moet je eens voorstellen wat die gnomen allemaal kunnen uitkramen op next-gen!

Het zou wel verwonderlijk zijn als Fable uitkomt op de Series X terwijl er geen nieuwe Fable game op de One is uitgekomen. Ik zou er wel blij mee zijn. Vooral Fable 2 vond ik top!
Zou Fable Legends niet oorspronkelijk op de Xbox One uitkomen, maar werd die na jaren ontwikkelen alsnog gecanceled?

Al was dat sowieso geen 'echte' Fable natuurlijk.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Caayn
Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:17:
[...]

Ooh zeker is Star Citizen een goed voorbeeld. Alleen dat voorbeeld laat toch ook juist zien dat het er grafisch niet beter op wordt met een nog snellere SSD?

Want dat was het punt hierboven een beetje.
Correct. Het is meer de manier waarop SC werkt, de wereld schaalt en hoe je er doorheen beweegt wat zorgt dat een HDD voor een nare speel ervaring zorgt. Wat ik ervan begrijp is dat de game veel gebruik maakt van non-sequential reads wat een zwakte punt is van traditionele HDD storage, de daadwerkelijk gebruikte throughput vanaf storage lijkt mee te vallen.
Rossi46 schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:36:
[...]

Zou Fable Legends niet oorspronkelijk op de Xbox One uitkomen, maar werd die na jaren ontwikkelen alsnog gecanceled?

Al was dat sowieso geen 'echte' Fable natuurlijk.
Correct. Het was meer een 1v4 multiplayer game waarbij vier spelers het opnamen tegen één speler die als een soort dungeon master fungeerde. Geinige game maar buiten de settings/wereld had het vrij weinig met Fable te maken.

Ik heb nog steeds het Fable Legends icoon in mijn game library zitten. Zo nu en dan scroll ik er voorbij en dan wordt ik er weer aan herinnerend dat de game gecanceld is.

[Voor 8% gewijzigd door Caayn op 19-04-2020 13:25]

• uchiha tijntje
Dat soort A-symetrische multiplayer games moeten ze gewoon niet meer maken. Die MP games zijn gedoemd om te mislukken. Zoals Fable Legends, Evolve, Resident Evil Resistance, Doom Eternal. Misschien dat L4D2 het nog een beetje red in dat genre.

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:44:
Dat soort A-symetrische multiplayer games moeten ze gewoon niet meer maken. Die MP games zijn gedoemd om te mislukken. Zoals Fable Legends, Evolve, Resident Evil Resistance, Doom Eternal. Misschien dat L4D2 het nog een beetje red in dat genre.
Is L4D2 niet 4 player coop? Dat past dan toch niet in dat rijtje?

Gamertag: Finraziel42

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
Finraziel schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:28:
[...]

Is L4D2 niet 4 player coop? Dat past dan toch niet in dat rijtje?
De game is idd een 4 player coop, maar het had volgens mij ook een soort director mode waarin 1 iemand (special) zombies kan laten spawnen? Als dat niet zo is dan kan L4D2 die a-symmetrische MP games dus niet redden :p

360Gamertag.....PSN ID

• justifire
uchiha tijntje schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:35:
[...]

De game is idd een 4 player coop, maar het had volgens mij ook een soort director mode waarin 1 iemand (special) zombies kan laten spawnen? Als dat niet zo is dan kan L4D2 die a-symmetrische MP games dus niet redden :p
Ben jij toevallig niet in de war met Evolve ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
justifire schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:27:
[...]

Ben jij toevallig niet in de war met Evolve ?
Nee die had ik al genoemd :P Maar dan ben ik gewoon in de war. Al erg lang geleden dat ik L4D2 heb gespeeld :)

360Gamertag.....PSN ID

• MRE-Inc
  • Laatst online: 02:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

OmG helemaal hyped.... Nieuw logo getrademarked volgens WindowsCentral. Nu maar hopen op erg veel likes op Insta en Twittors

Bron: Windows Central

XBL: MRE Inc | Mixer: MRE-Inc

• uchiha tijntje
https://www.eurogamer.net...es-the-xbox-series-x-logo

Ik vind de zwarte achtergrond met witte letters wel erg tof. :)

Nu snel liken op instagram inderdaad!

[Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-04-2020 12:11]

360Gamertag.....PSN ID

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:30
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:11:
Nu snel liken op instagram inderdaad!
Gaat dat weer over de lengte van de Xbox e-penis? Als ie minder likes heeft, gaat het natuurlijk heel slecht met Microsoft :')

Martinspire - PC, PS4, X1

• justifire
MRE-Inc schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:15:
OmG helemaal hyped.... Nieuw logo getrademarked volgens WindowsCentral. Nu maar hopen op erg veel likes op Insta en Twittors

[Afbeelding]
Horloges, juwelen en sleutelhangers :9~

:+

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:30
Martinspire schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:31:
[...]

Gaat dat weer over de lengte van de Xbox e-penis? Als ie minder likes heeft, gaat het natuurlijk heel slecht met Microsoft :')
Wij hebben een nieuwe markt gevonden. Xbox en Playstation dildo’s verkopen :+

\\ VoetbalShirtjes Topic //

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:06
Aquila schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:42:
[...]

Wij hebben een nieuwe markt gevonden. Xbox en Playstation dildo’s verkopen :+
En dat i.c.m. haptic feedback, gat in de markt :+ :+

Xbox one: I ColoSsuZz I - PS4: I-ColoSsuZz-I

I ColoSsuZz I schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:06:
[...]

Gat? Oh dit gaat helemaal de verkeerde kant op... :+

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

MRE-Inc schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:15:

[Afbeelding]
Ziet er wel goed uit, mooi strak.

• Aquila
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:06:
[...]

Finraziel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:20:
[...]

Gat? Oh dit gaat helemaal de verkeerde kant op... :+
Goed opgevuld gat in de markt B) :+

• MRE-Inc

MRE-Inc

Beetje fan art tussen alle insta likes door....

[Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 23-04-2020 10:43]

Horizon 5 in Japan zou wel tof zijn! Maar die geruchten gingen over deel 4 ook al.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jez Corden van WindowsCentral heeft wat devs geïnterviewd.
Xbox Series X: What do game developers say about next-gen? We asked several for their thoughts.
Xbox Series X TeardownSource: Microsoft

With the Xbox Series X and next-gen just months away, speculation about the capabilities of next-gen systems is heating up. As always, the proof is in the gaming, and we may not have to wait much longer to see what the Xbox Series X is truly capable of.

The sheer volume of technical wizardry, both from Microsoft's engineers and the game developers themselves, cannot possibly be understated. To that end, the raw specs of the Xbox Series X only tell part of the story, of course. We have new APIs, new developer tools, new graphics features, and various other improvements worth taking into consideration.

To get a better understanding of what that means for game developers and architects, we spoke to Microsoft and various third-party game devs to get their thoughts on what next-gen truly means for Xbox fans, and what aspects of the Xbox Series X are most exciting.

Best online learning tools for kids: ABCmouse, Reading IQ, & more

Xbox Series X

Jason Ronald, Director of Program Management for Xbox

Xbox Series X ControllerSource: Microsoft

To set the stage, Jason Ronald, who leads Program Management at Xbox, gave us some details on the thought processes that went into creating the next-gen Xbox Series X, putting game development at the fore. We asked Ronald what is the most significant potential game-changer for game developers on the Xbox Series X.

We knew with the next generation of Xbox, we needed to rethink and revolutionize the traditional console architecture to deliver consistent, reliable, and sustained performance never before seen in the living room with no compromises. Whereas past console generations have primarily been defined by increases in graphics innovation and performance, game developers' creative visions have become increasingly constrained by technical limitations such as I/O performance. With Xbox One X, we reached the upper limits of performance in traditional rotational drives. To unlock the creativity of developers to create transformative gaming experiences, we knew we needed to also invest in SSD level I/O speeds and innovation.

This became the foundation for the Xbox Velocity Architecture, which comprises our custom-designed NVME SSD, a custom dedicated hardware decompression block, our new DirectStorage API which provides developers with direct low-level access to the NVME controller, and our innovative Sampler Feedback Streaming solution which acts as a multiplier of the physical memory in the console. The Xbox Velocity Architecture was designed to be the ultimate solution for game asset streaming, delivering a level of performance well beyond the raw specifications of the hardware, allowing developers to virtually eliminate loading times and enabling them to deliver even larger and more immersive, dynamic, living worlds for gamers to explore and enjoy."

The Long Dark

Joel Baker, Technical Director at Hinterland Games

The Long Dark FactorySource: Hinterland Games

Hinterland Games make the wildly popular survival game The Long Dark, set in the snowy reaches of post-apocalyptic Canada. Baker also cites NVME SSD tech, but also ray-tracing as being some of the more potent features of the Xbox Series X, with big benefits for weather effects and immersion on the horizon.

The most exciting thing for me is the addition of an SSD and the custom hardware surrounding it to help get data into memory faster. This is not only going to allow for better streaming and load times but also make it easier to work with larger data sets that don't easily fit into memory. The addition of hardware ray tracing is also super exciting, but it's how it can be used outside of graphics that will enable the biggest changes.

I can already see potential uses for it in games like The Long Dark, where we would be able to simulate physically accurate weather and wind by sending some rays into the world and then having the audio and physics change dynamically based on where the snow is accumulating or melting. These sorts of things are going to allow some really immersive experiences that weren't easily achievable before.

Ori and the Will of the Wisps

Gennadiy Korol, Director of Technology at Moon Studios

Ori And The Will Of The Wisps Review PicsSource: Windows Central

The Gennadiy Korol of Moon Studios, higher refresh rates are among the most exciting aspects of the new Xbox, finally accessible in a more affordable package. Gorgeous platformer Ori and the Will of the Wisps feels far more precise and satisfying at 60 FPS, and I personally cannot wait to (potentially) try it at 120 FPS in the future.

Playing games at a high refresh rate, at those crazy resolutions, is the next big thing in gaming. Anyone that played Ori and the Will of the Wisps in high resolution in 120 hertz will know what I mean. Previously this was only something that PC enthusiasts spending thousands of dollars on their machines would be able to experience. Bringing this kind of performance and quality to the general public is very exciting to me, and I think that will be the true next-gen leap we've all been waiting for.

Zombie Army 4, Sniper Elite

Kevin Floyer-Lea, Chief Technology Officer at Rebellion

Zombie Army 4Source: Rebellion

Rebellion is known for the Zombie Army and Sniper Elite game series, the latter of which feature large detailed worlds (and amazing testicular sniper shots) at its core. Kevin Floyer-Lea who leads tech innovation for Rebellion is excited to be able to hit 4K 60 FPS as standard. Floyer-Lea also notes how the new hardware will improve long-range ballistics for Sniper Elite's industry-leading rifle gameplay, and how ray-tracing will actually enable more realistic sound-acoustics in addition to lighting, ideal for stealth games.

If you're in the business of making games, you're always excited about new hardware, and what it means for game development. First and foremost, the Xbox Series X is a genuine and significant boost in performance from the Xbox One. We saw how important both frame-rate and resolution were with the previous generation, so it's so exciting to be able to deliver 4K gaming at 60 frames per second on a console. Something that the Xbox One X offered was the ability for players to choose between resolutions and framerates, and we think giving gamers even more choice in this regard will be a good thing. The increased processing power means we will not only be able to offer silky-smooth gameplay for things like long-range ballistic mechanics with pinpoint accuracy, but we can actually take that gameplay up a level in complexity.

Hardware-accelerated ray tracing is also a very welcome feature. Not only does it allow us to take players to environments that are that more realistic and dynamic, but ray tracing hardware can do more than just rendering! For example, we can do incredible things with the acoustics to enhance realism. Modeling realistic sound occlusion for AI's hearing in real-time, for example, is an incredibly useful feature for creating stealth games.

The SSD storage speed then lets us take those beautiful realistic environments and make them load in a flash. And we're talking about bigger environments than the ones we could create on Xbox One.

Finding new things to stream is an important part of this generation, and animation streaming is a game-changer for motion capture. Now we can support detailed motion capture on a much wider scale, like non-player characters simply doing their thing in the background. Instead of all enemy NPCs moving in an identical way, for example, the SSD storage speed means we can offer many unique motion-captured animations – and given we own Audiomotion, Europe's leading motion capture studio, it's something we'll be very keen to do.

Gears of War

Mike Rayner, Studio Technical Director at The Coalition

Gears 5Source: The Coalition

Gears of War's Mike Rayner at The Coalition also talked about how SSD speeds improve load times without any code changes, but also emphasized DirectStorage APIs and hardware decompression on the Xbox Series X as key factors in further improving loading speeds, while also liberating the CPU for performing other tasks. Rayner also discussed the potential for Sampler Feedback tech, which is part of the Xbox Velocity Architecture, which more efficiently loads textures based on what the scene needs, further reducing the load on memory.

We have come to expect generational leaps in CPU, GPU, and memory performance with each generation. Xbox Series X more than delivers against these expectations. As a game developer, one of the most exciting improvements that far exceeds expectations is the massive I/O improvements on Xbox Series X. In the current generation, as the fidelity and size of our worlds increased, we have seen download times and install sizes grow and increasing runtime I/O demands, which have made it challenging to maintain load-times expectations and meet world streaming demands without detail loss. The Xbox Series X has been holistically designed to directly address this challenge.

With the Xbox Series X, out of the gate, we reduced our load-times by more than 4x without any code changes. With the new DirectStorage APIs and new hardware decompression, we can further improve I/O performance and reduce CPU overhead, both of which are essential to achieve fast loading. As we look to the future, the Xbox Series X's Sampler Feedback for Streaming (SFS) is a game-changer for how we think about world streaming and visual level of detail. We will be exploring how we can use it in future titles to both increase the texture detail in our game beyond what we can fit into memory, as well as reduce load times further by increasing on-demand loading to just before we need it, instead of pre-loading everything up-front as we would use a more traditional 'level loading' approach.

Dead by Daylight, Deus Ex HR Director's Cut

Alexandre Sabourin, Team Lead at Snowed In Studios

Deus Ex Human RevolutionSource: Square Enix

We took some comments from the team at Snowed in Studios, a team made up of industry veterans contributing to several projects such as Dead by Daylight and We Happy Few more recently, while leading many of the huge improvements we saw in Deus Ex Human Revolution Director's Cut in years past. Alexandre Sabourin is Team Lead over at the studio and offered some insights into how hardware-accelerated ray-tracing, improved processing power, and SSD boosts will help the Xbox Series X.

Ray-tracing will allow for more realistic and flexible art direction. There's a lot of research around raytracing that can be leveraged here that could lead to some very interesting concepts. Reflections, soft shadows, refraction, transparency. But all these operations have a cost. Raytracing hardware allows us to do some interesting things, but usually, production raytracers can take quite some time to converge to a reasonable image. The limit on samples per pixel means that there has been an interesting race to determine who can write an efficient denoiser. I'm interested to see what this new tech will lead to in terms of new research being done. Denoiser's are one interesting avenue, but maybe it will allow developers to write their own light mappers, or pre-render cinematics more effectively.

What does it mean for game graphics? It means that developers are creating new ideas on how to use this tech, pushing the boundaries in a different direction than it's been pushed before.

Processing power is always useful to allow developers to create more expansive worlds, more complex interactions, and to improve our ability to include more content into our games. It can also enable developers to spend less time optimizing and spend more time creating. Chip efficiency is also a big deal when it comes to the power wall. There comes a limit to how fast you can clock a CPU and how small you can make your transistors if operations require a lot of energy, then your chip needs more cooling to mitigate the damage. As a result, if you can reduce power consumption, you can increase the number of transistors you can fit on a chip. If you can reduce the cost of executing instructions, then you can increase your overall clock rate while maintaining your heat output. More instructions equal more "good."

Hard drives have always been a hard constraint that developers have to deal with. SSDs provide some interesting benefits such as removing the necessity for seek times, which might provide flexibility in how you would pack data on disk. Of course, read times are also improved. SSDs can provide data significantly faster than HDDs can. This will help mitigate loading screens and improving our ability to stream large worlds more efficiently.

One massive generational leap

Xbox Series X ChipSource: Microsoft

The leap to next-gen is going to be far bigger than what we got between the Xbox 360 and Xbox One systems, arguably, as the tech pushes beyond raw specs to enable greater creative tools across the board. NVME drives will enable more dynamic, more complicated worlds, with more varied and dynamic animations. Boosted hardware will enable physics-based lighting and reflections, rendered at higher resolutions and frame rates, far beyond what current-gen systems are capable of. Consoles getting access to NVME SSD speeds will also boost PC games, too, further liberating game development from having to account for outdated mechanical hard drives.

As always, the proof is in the gaming, and I don't think we'll have to wait much longer to find out what the Xbox Series X will be able to produce. The future of gaming is looking pretty bright right now.

• justifire
MRE-Inc schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:56:
Jez Corden van WindowsCentral heeft wat devs geïnterviewd.

[...]
Hoop SSD geneuzel zeg :+

• MRE-Inc

MRE-Inc

Is natuurlijk ook één van de bottlenecks van de huidge generatie, dus ik snap wel dat devs dat een flinke upgrade vinden.

Volgens mij al eerder gemeld, maar maar Microsoft heeft een 4k wallpaper thema voor op de PC uitgebracht.
https://www.microsoft.com...ivetab=pivot:overviewtab#

Ga je na installatie naar onderstaande folder, dan kun je de wallpapers naar USB kopieren en ook op je Xbox gebruiken:

%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows\Themes\Xbox Seri\DesktopBackground

• Tweaker_19
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-05 14:00
MRE-Inc schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:28:
[...]

Is natuurlijk ook één van de bottlenecks van de huidge generatie, dus ik snap wel dat devs dat een flinke upgrade vinden.

Volgens mij al eerder gemeld, maar maar Microsoft heeft een 4k wallpaper thema voor op de PC uitgebracht.
https://www.microsoft.com...ivetab=pivot:overviewtab#

Ga je na installatie naar onderstaande folder, dan kun je de wallpapers naar USB kopieren en ook op je Xbox gebruiken:

%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows\Themes\Xbox Seri\DesktopBackground
Wallpapers tegenwoordig via een app? Waarom niet gewoon de afbeeldingen in een zipje zetten? Of gewoon los zodat je ze een voor een desnoods kunt downloaden.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Tweaker_19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:06:
[...]

Wallpapers tegenwoordig via een app? Waarom niet gewoon de afbeeldingen in een zipje zetten? Of gewoon los zodat je ze een voor een desnoods kunt downloaden.
Het is een thema en die kun je via de Store downloaden en installeren. Het is dus niet alleen een wallpaper, maar ook je start menu kleur etc etc verandert. Ik vind het wel makkelijk want er zitten 16 mooie wallpapers in dat theme en mijn instellingen staan nu zo dat ik om de 10 minuten een mooie afbeelding van de Series X, Series X Controller en Series X inside hardware te zien krijg. Vaak nog op 2 schermen verschillende afbeeldingen.

Om met Dennis585 zijn woorden te spreken: genieten !!! 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
*snip* nope... geen XBOX vs PS5 posts

[Voor 119% gewijzigd door Geronimous op 25-04-2020 16:39]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Geruchten dat er binnenkort weer wat bekend gemaakt wordt.

Dat was trouwens een antwoord op een tweet van Phil Spencer

[Voor 33% gewijzigd door MRE-Inc op 24-04-2020 23:02]

• justifire
It’s happening !! *O* oOo *O*

Killer Instinct 2 ? :)F

• MRE-Inc

MRE-Inc

Weer eentje die naar XGS gaat. Ben benieuwd waaraan ze gaat werken.

[Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 26-04-2020 00:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
MRE-Inc schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:41:
Weer eentje die naar XGS gaat. Ben benieuwd waaraan ze gaat werken.

[Twitter]
Ik denk een video game, gewoon even wilde gok... :+

Oké even serieus, ben echt wel benieuwd waar the initiative mee gaat komen. Mag toch hopen dat ze gaan voor een AAA systemseller. Liefst een game met setting als TLOU en kwaliteit en perfectie van God of War 😍

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:11

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

*snip* zie TW, deze is al eens geknipt

[Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 26-04-2020 12:17]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
Kom je ook een keer uit je tank gekropen ja ? }) :Z :(:)

[Voor 42% gewijzigd door Geronimous op 26-04-2020 12:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:11

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

justifire schreef op zondag 26 april 2020 @ 02:33:
[...]

Kom je ook een keer uit je tank gekropen ja ? }) :Z :(:)
Ik verwacht met de XSX een enorme update van World of Tanks..... 120fps, 4k, enz enz... de gameplay is geweldig...

@justifire doe je mee? @janvanduschoten is een mede-mod die ook een aardig potje kan knallen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• justifire
Goed nieuws (en eigenlijk niet anders dan verwacht) :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• uchiha tijntje
justifire schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:25:
Goed nieuws (en eigenlijk niet anders dan verwacht) :*)
[Afbeelding]
Niet meer dan normaal! Zijn we hopelijk ook af van de remasters waar we dubbel voor zouden moeten betalen.

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Niet meer dan normaal! Zijn we hopelijk ook af van de remasters waar we dubbel voor zouden moeten betalen.
Vrees dat we daar nooit vanaf komen.
Ook niet heel erg, zolang ze er ook daadwerkelijk moeite in steken (Resident Evil :9 )
Een 4K 60fps patch moeten ze geen remaster noemen (Dark Souls) maar moeten ze gewoon lekker smart deliveren :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Wel benieuwd of al die smart delivery games dan ook 4k60fps gaan zijn eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
Wom schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:00:
Wel benieuwd of al die smart delivery games dan ook 4k60fps gaan zijn eerlijk gezegd.
Dat gaan we donderdag zien :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: juni 2019
  • Nu online
Ik hoop wat meer informatie te hebben over cyberpunk upgrades op de XBOX series X as donderdag.

Ik denk dat ik voor de aankoop van Cyberpunk ga wachten tot de release van de XSX. Hopelijk komt die tegen dan al een eerste keer in een aanbieding van black friday... of in gamepass? :-)

Cyberpunk aan 4K 60 FPS én in gamepass... please!
Een mens mag al eens dromen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
Ze kijken voor Gears 5 naar 100+ fps. Dus het zou best wel eens kunnen.

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22:56
Het wordt wel echt een beest he die Xbox Series X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 01:46

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Mag ik voor een groot deel wel hopen. Nu zijn er ook al games op de Xbox One X die dit draaien.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uchiha tijntje
Het moet normaliter makkelijk kunnen maar het is ook even afhankelijk hoe zwaar ze willen inzitten op opties als raytracing.

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:34:
Het moet normaliter makkelijk kunnen maar het is ook even afhankelijk hoe zwaar ze willen inzitten op opties als raytracing.
Zou echt niet te veel verwachten van raytracing.
Zelfs een beest van een pc krijgen ze makkelijk op de knieën met een vleugje raytracing hier en een vleugje raytracing daar.
Leuk dat de chip het ondersteund, maar meer dan een marketing dingetje verwacht ik er niet van.

Mooie is nu wel dat devs vanaf scratch rekening kunnen houden met smart delivery.
Remasters zijn dus eigenlijk vanaf deze generatie niet meer noodzakelijk.
Gewoon een broncode aanhouden en daar een schil omheen bouwen net naar gelang het platform.
Zou toch geweldig zijn als ze over twintig jaar gewoon een 128K 1000fps schilletje om Cyberpunk 2077 heen kunnen vouwen ? :9~

Acties:
  • +2Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Zou echt niet te veel verwachten van raytracing.
Zelfs een beest van een pc krijgen ze makkelijk op de knieën met een vleugje raytracing hier en een vleugje raytracing daar.
Leuk dat de chip het ondersteund, maar meer dan een marketing dingetje verwacht ik er niet van.
Ik denk dat ze er best nog wel leuke dingen mee zullen kunnen doen, maar dat ze echt nog moeten leren hoe. Raytracing is iets wat héél makkelijk uit de hand loopt qua hoeveel rekenkracht het kost, maar ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment wel technieken weten te ontwikkelen waarmee je wellicht bijvoorbeeld al veel goedkoper je belichting er realistisch mee uit kunt laten zien. Dat is iets wat ik in ieder geval in demonstraties echt best wel flinke impact op de beeldkwaliteit vind hebben (het is nog niet echt daar in werkelijke games geloof ik, tenzij je Quake 2 gaat spelen of misschien die minecraft RTX versie).
Mooie is nu wel dat devs vanaf scratch rekening kunnen houden met smart delivery.
Remasters zijn dus eigenlijk vanaf deze generatie niet meer noodzakelijk.
Gewoon een broncode aanhouden en daar een schil omheen bouwen net naar gelang het platform.
Zou toch geweldig zijn als ze over twintig jaar gewoon een 128K 1000fps schilletje om Cyberpunk 2077 heen kunnen vouwen ? :9~
Tegen die tijd hoop ik eigenlijk meer op iets wat meer op Ready Player One lijkt dan 128K1000 :+

Acties:
  • +3Henk 'm!
Weet even niet zo goed waar ik ze moet zetten, maar ik kwam deze screenshots tegen en denk dat ze hier het beste op hun plaats zijn.

Moeilijk voor te stellen dat het in-game is, toch?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01:15
@Wom

Dit is niet het vakantiekiekjes topic.

:+

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• uchiha tijntje
Wom schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:51:
Weet even niet zo goed waar ik ze moet zetten, maar ik kwam deze screenshots tegen en denk dat ze hier het beste op hun plaats zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

All made possible by the power of the cloud :+

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:36
Weet even niet zo goed waar ik ze moet zetten, maar ik kwam deze screenshots tegen en denk dat ze hier het beste op hun plaats zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die wolken zijn wel echt tof.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Shit dat ziet er wel erg goed zeg. Is die Xsx ook?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:41:
[...]

Shit dat ziet er wel erg goed zeg. Is die Xsx ook?
Van wat ik begrijp komen de beelden van de beta, die naar mijn weten enkel op PC is op dit moment. Maar de gameplay beelden die Microsoft zelf gedeeld heeft op hun Xbox-kanaal laten eigenlijk soortgelijke beelden zien. En in die trailers zegt men dat het in real-time 4K draait.

Eigenlijk moet je die trailer enkel kijken voor de epische muziek. Heb helemaal niks met Flight Simulators oid, maar zelfs ik krijg zin om even over mijn huis te vliegen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquila
Ziet er belachelijk goed uit!
Dit belooft echt heel veel goeds deze generatie :D

• justifire
Begint de Inside Xbox om 17.00 uur Nederlandse tijd ?

• I ColoSsuZz I
justifire schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:58:
Begint de Inside Xbox om 17.00 uur Nederlandse tijd ?
Yes!

• justifire

Acties:
  • +2Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:10
*O* Heb er zin in !

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire
Hebben ze nog ergens aangegeven hoe lang die show duurt?

Acties:
  • +3Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:55:
Minder dan een uur.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:10
Martinspire schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:55:
Helaas nog niet kunnen vinden..

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Martinspire
Dus, nog een paar minuten. Hier kijken:
https://mixer.com/xbox (meestal beste kwaliteit stream)
https://www.twitch.tv/xbox
YouTube: Inside Xbox Presents First Look Xbox Series X Gameplay - Live at 8am... (kan terugspoelen, voor als je later inschakelt)

En in dit topic verder babbelen tijdens de stream: [XSX] Het pre-release kroeg topic

Acties:
  • +6Henk 'm!
Bright Memory Infinite - Next-Gen Trailer

Dirt 5

Scorn

CHORUS

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Call of the Sea

The Ascent

The Medium

Scarlet Nexus

Second Extinction

Yakuza: Like A Dragon

AC: Valhalla

Madden 21

[Voor 3% gewijzigd door Wom op 07-05-2020 17:55]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Matt Booty: "We will begin to unveil gameplay from Xbox Game Studios, starting in July. Including some from our newer studios like Double Fine, Ninja Theory and Obsidian. ... And obviously 343 with Halo."
Dus vanaf july gameplaybeelden van 1st party. Zoals we konden verwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
justifire schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:51:
[...]

Twaalf trailers.
Dat is weer eens wat anders dan een enkele foto render van een controller :P
13 zelfs, die van Madden stond niet bij Xbox zelf.

Als je ze allemaal nog eens achter elkaar wilt zien:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Meer info over: https://www.xbox.com/en-US/games/optimized

Optimized for Xbox Series X

Games featuring the Optimized for Xbox Series X badge will showcase unparalleled load-times, heightened visuals, and steadier framerates at up to 120FPS. These include new titles built natively using the Xbox Series X development environment as well as previously released titles that have been rebuilt specifically for Xbox Series X.

Interessant artikel. Interview met een van de devs van Chorvs (Chorus) welke ook tijdens Inside Xbox te zien was. Opvallend detail gezien de game ook op de PS5 uitkomt:
In the end it's easier to develop for Xbox Series X than any other console.
https://www.eurogamer.net...-to-the-creator-of-chorus

[Voor 32% gewijzigd door MRE-Inc op 08-05-2020 00:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
MRE-Inc schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:22:

Games featuring the Optimized for Xbox Series X badge will showcase unparalleled load-times, heightened visuals, and steadier framerates at up to 120FPS. These include new titles built natively using the Xbox Series X development environment as well as previously released titles that have been rebuilt specifically for Xbox Series X.

Interessant artikel. Interview met een van de devs van Chorvs (Chorus) welke ook tijdens Inside Xbox te zien was. Opvallend detail gezien de game ook op de PS5 uitkomt:

[...]

https://www.eurogamer.net...-to-the-creator-of-chorus
Verbaasd me niets.
Microsoft heeft Direct-X 12 Ultimate onder de motorkap.
https://devblogs.microsof...cing-directx-12-ultimate/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-05 15:17

SacreBleu

VR Enthousiasteling

MRE-Inc schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:22:

Ik verwacht dat de XSX dan ook het hoofdplatform wordt van deze generatie. Hij is immers net iets sneller dan de PS5. Daarnaast is het hebben van DX12 een mooie jokerkaart omdat veel ontwikkelaars dat al innig kennen voor de PC.

[Voor 7% gewijzigd door SacreBleu op 08-05-2020 08:23]

Elite Dangerous: AmazingPaper

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Iemand hier al wat meer over gehoord:

In onderstaand filmpje wordt beweerd dat de nieuwe Xbox Series X controller zelf kan onthouden met welke apparaten verbinding is gemaakt en dat je dmv een app dus kunt switchen.

Met de huidige V2 Xbox controller met Bluetooth is het zo dat wanneer je deze koppelt aan je iPhone bv dat je dan opnieuw moet pairen wil je hem gebruiken op je Xbox. Dat schijnt dus met de nieuwe controller verleden tijd te zijn.

Vanaf 4:29 ongeveer

Ah, gevonden, maar er staat niks ober een app.
The new controller also remembers multiple devices so switching between them is more seamless.
Bron: Xbox Wire

[Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 10-05-2020 00:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caayn
MRE-Inc schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:59:
Iemand hier al wat meer over gehoord:

In onderstaand filmpje wordt beweerd dat de nieuwe Xbox Series X controller zelf kan onthouden met welke apparaten verbinding is gemaakt en dat je dmv een app dus kunt switchen.

Met de huidige V2 Xbox controller met Bluetooth is het zo dat wanneer je deze koppelt aan je iPhone bv dat je dan opnieuw moet pairen wil je hem gebruiken op je Xbox. Dat schijnt dus met de nieuwe controller verleden tijd te zijn.

[Afbeelding]

Vanaf 4:29 ongeveer

[Video: Xbox Series X | NEW Wireless Controller Details!]
Dit was al een soort van bevestigd door MS :)
The new controller needs to work equally well on Xbox One and pairing and moving between all these devices needs to be easy.
...
The new controller also remembers multiple devices so switching between them is more seamless.
https://news.xbox.com/en-...xbox-series-x-controller/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
Wordt echt een geavanceerde controller !
En die kleur _/-\o_ :9~

Acties:
  • +4Henk 'm!

• justifire
Indrukwekkend :o :9 :o
Moet bij sommige echt even goed kijken welke afbeelding nu echt is en welke afbeelding in-game is genomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
De irl fotos zijn lelijker :o

Laat ze in juli maar een demo spelen op de Series X met deze beelden.

[Voor 54% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2020 17:48]

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Weer een aangepast Dashboard voor de Series X. Mag ook wel, het huidige verticale is bagger in vergelijking met wat we hiervoor hadden.

Bron: Gamespot
Xbox Series X Is Getting A Better Dashboard

While specifics are coming later, Xbox director of PM assured that a revamped dashboard is coming with Xbox Series X.

One of the consistent criticisms of the Xbox One throughout this generation has concerned the dashboard, which Microsoft has attempted to "fix" numerous times since 2013. Even with refinements through system updates and better hardware, the Xbox One dashboard still feels sluggish and cluttered to this day. It never has gotten substantially better--only different, with the PS4's dashboard requiring far fewer changes. Some of that may be because Microsoft didn't want to drastically change the layout on an individual console, but it has a fresh start to make something much better with Xbox Series X. That is exactly what it plans on doing.

Just ahead of the Inside Xbox stream, we spoke with Xbox director of program management Jason Ronald about many things next-gen, but we had to ask about what we could expect from a new dashboard. Though he could not get into nitty-gritty detail, Ronald did say, "We're really happy with the early results that we're seeing so far. And I think also one thing that we're doing is we're doing a lot of work refining the experience based on the feedback from our players."

He further emphasized that user feedback is what's going to drive major dashboard changes, so you likely won't be caught off-guard by drastic changes that come from left-field. While the Series X will mean a revamped UI, refinements are also in line for Xbox One at the same time. "The Experiences team is working extremely hard to make sure that we have a great day one experience both on Xbox Series X as well as on previous generations," he told us.

Ronald stated that they'll have more to share about dashboard changes with further details later this summer. "It's the feedback that really drives our priorities. If you're in the Insider rings, you'll see various experiments at different times. This is really about us learning and hearing from the community that is directly influencing the final shape of the dashboard that we'll ship with Xbox Series X," he concluded.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

MRE-Inc schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:55:
Weer een aangepast Dashboard voor de Series X. Mag ook wel, het huidige verticale is bagger in vergelijking met wat we hiervoor hadden.
[...]
Heel niet akkoord hier. In het verleden altijd al tegenstander geweest van hun dashboard "updates", maar het meest recente dashboard vind ik fantastisch: Bloedsnel, en efficient.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

boe2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Heel niet akkoord hier. In het verleden altijd al tegenstander geweest van hun dashboard "updates", maar het meest recente dashboard vind ik fantastisch: Bloedsnel, en efficient.
Tja, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik vond die 4 tabs horizontaal fijner. Toegegeven, het is dashboard is nu wel bloedsnel.

Misschien wel een mix van beide want ik liep me nu rot te zoeken naar de Store. Bleek ik die zelf niet te hebben toegevoegd (of per ongelijk eens verwijderd te hebben.)

Wellicht is het ook een kwestie van goed organiseren. Meestal als ik een game regelmatig speel, dan pin ik die op het Homescherm en komt die bovenaan te staan in de lijst. Bij sommigen zie ik dat ze veel categorieen hebben gemaakt en daar weer hun games in zetten etc etc. Ik heb gewoon 1 lange rij met games en Store en GamePass als ik naar beneden scroll. Er zit bij geen "systeem" in maar hoor graag hoe anderen het hebben om het huidige dashboard wat aantrekkelijker te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caayn
Mijn grootste irritatie bij het huidige dashboard, en eigenlijk iedere versie sinds de originele 2013 release, is dat "B" terug is inplaats van één niveau omhoog.

Bijvoorbeeld:
- Open Store vanaf dashboard via een actie link (sale/GwG/etc)
- Druk op "B" om terug te gaan.
- Terug naar dashboard
- Open de Store via het Store icoon
- Opent de actie pagina opnieuw :X
- Druk op "B" om een niveau omhoog te gaan, (lees naar de store hoofdpagina)
- Terug naar dashboard :(

De enige manier om dan de store te openen is dan de Store af te sluiten en opnieuw op te starten |:(

[Voor 25% gewijzigd door Caayn op 11-05-2020 09:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
Caayn schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:56:
Mijn grootste irritatie bij het huidige dashboard, en eigenlijk iedere versie sinds de originele 2013 release, is dat "B" terug is inplaats van één niveau omhoog.

Bijvoorbeeld:
- Open Store vanaf dashboard via een actie link (sale/GwG/etc)
- Druk op "B" om terug te gaan.
- Terug naar dashboard
- Open de Store via het Store icoon
- Opent de actie pagina opnieuw :X
- Druk op "B" om een niveau omhoog te gaan, (lees naar de store hoofdpagina)
- Terug naar dashboard :(

De enige manier om dan de store te openen is dan de Store af te sluiten en opnieuw op te starten |:(
Zelfde voor screenshots en gameclips, bloedirritant !! }:|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• justifire
Lekker hoor ! :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquila
Ik ben echt extreem benieuwd naar wat dit gaat opleveren icm het juiste tv scherm :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jup, Hellblade II draait op UE4.24, maar las al dat UE4.25 forward compatible is met UE5.
Unreal Engine 5 is being designed with forward compatibility in mind, so you can start with next-gen development now in UE 4.25 and move your projects to UE5 when you're ready.
Geen idee wanneer Hellblade II uit moet komen, maar als dat pas eind 2021 of later is, zou het in principe mogelijk zijn om Hellblade II naar UE5 te porten. Maar het zal ongetwijfeld wel met wat werk komen.

• justifire
Aquila schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Ik ben echt extreem benieuwd naar wat dit gaat opleveren icm het juiste tv scherm :D
Wat dacht je van icm met de juiste hardware ? >:)
:9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• uchiha tijntje

Geen gameplay uiteraard :+, maar het geheugen van de gamecommunity is korter dan dat van een eendagsvlieg en men vergeet wellicht een beetje waar het in december mee begon. :)

Op 4k kijken dan ook he

[Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-05-2020 19:58]

360Gamertag.....PSN ID

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justifire
uchiha tijntje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:57:
[YouTube: HELLBLADE 2 Official Trailer 4K (2020) Video Game ULTRA HD]

Geen gameplay uiteraard :+, maar het geheugen van de gamecommunity is korter dan dat van een eendagsvlieg en men vergeet wellicht een beetje waar het in december mee begon. :)

Op 4k kijken dan ook he
Holy smoke Batman !!
Die 4K trailer ziet er wel ff beter uit dan die blokkendoos die ik eerst voorbij zag komen :o
Series X wordt een beest, wat zeg ik een monster, wat zeg ik een SuperGrover !!! 💪🏼💪🏼💪🏼

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True