fevo-1190 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:17:
Man man wat twijfel ik nog tussen de xbox series x en de ps5.
Vind het beide prachtige machines, maar ben bang da xbox community flink stuk minder is.
Als ik dit topic vergelijk met de ps5 topic is het inderdaad ongeveer de helft, maar ga je dat ooit merken in vinden van games? Geen idee
Online platform van xbox is gratis en dus kan je dat geld investeren in de game pass.
Ps5 krijg wat betere exclusives, maar ik speel die eigenlijk nooit.
Heb wel altijd playstation 4,3,2 gehad dus zit soort van in de “genen” dat je automatisch ps5 kies.
Gezien de levering problemen van ps5 en de kans bestaat dat je ergens volgend jaar pas weer kan gamen voelt niet oke.
Ben inmiddels alweer jaar gestopt met gamen en verlang zo weer naar zo nu en dan gamen

Ik heb ook heel lang getwijfeld. Uiteindelijk ga ik in eerste instantie voor de Series X en dan kijk ik eind volgend jaar wellicht wel of ik nog steeds een PS5 wil voor wat exclusives.
Zelf kies ik voor de series X omdat de exclusives wat vaker multiplayer zijn en dat is fijn omdat ik veel met m’n man speel (that’s what she said, hihaho). Plus game pass. Daarnaast spelen we veel third party games en die zullen hoogstwaarschijnlijk, vanwege de de krachtige hardware, beter draaien op de series X. Ook betere backward compatibility. In mijn ogen dan.
User base is iets kleiner misschien, maar vergis je er niet in. Het is een kwestie van druk (MS) en heel druk (PS). In de games merk je dat niet qua queues hoor. In Amsterdam is het druk, maar New York is het wel heel druk. Uiteindelijk zul je je in Amsterdam ook niet vervelen zeg maar. Genoeg mensen. Vind de MS community sowieso iets fijner persoonlijk.
Uiteindelijk zijn het allebei prima consoles. Controller van de PS5 schijnt fantastisch te zijn en als je meer geïnteresseerd bent in single player exclusives dan is de PS5 echt een goede optie.