Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.536 views

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Finraziel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:19:
[...]

Dan kan ik je sterk aanraden dat alsnog te doen :+
Staat op de planning ja :D

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:09:
[...]

Al half jaar bezig - nu 3k punten ofzo (daily login & wat sporadische quests). Equivalent van 2 EUR. Dus niet geweldig :D
Dan doe je het niet echt optimaal, je kunt volgens mij bijna 5k punten per maand verdienen...
Niet dat ik dat haal want ik heb de afgelopen maanden er niet zo'n zin in gehad, maar als je alle quests en alles in de rewards app doet (exclusief die waar je geld voor uit moet geven) dan kom je daar volgens mij wel ongeveer aan.
Daarmee kun je volgens mij ongeveer de helft van een gpu abonnement terug verdienen als je wil.

Gamertag: FinrazielNL

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:09:
[...]

Al half jaar bezig - nu 3k punten ofzo (daily login & wat sporadische quests). Equivalent van 2 EUR. Dus niet geweldig :D
Ik heb er twee dagen naar gekeken en geprobeerd punten te halen.... toen eens kijken hoeveel dat waard was. Daarna nooit meer naar omgekeken :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 19:23

Licko

ZVDK

Ik probeer wel een flink aantal quests mee te pakken. Ook op die manier kennis gemaakt met games die ik anders nooit gespeeld zou hebben. Heb nu in een maand of 3 bijna 18k punten gehaald. Wissel ik die in komt dat neer op 4 giftcards van € 5,-
Kan ik mooi gebruiken als ik Cyberpunk ga kopen over een tijdje. Toch een leuke korting!

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Finraziel
  • Nu online
Licko schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:28:
Ik probeer wel een flink aantal quests mee te pakken. Ook op die manier kennis gemaakt met games die ik anders nooit gespeeld zou hebben. Heb nu in een maand of 3 bijna 18k punten gehaald. Wissel ik die in komt dat neer op 4 giftcards van € 5,-
Kan ik mooi gebruiken als ik Cyberpunk ga kopen over een tijdje. Toch een leuke korting!
Ik vermoed dat daar wel een flink deel van door de actie dat je tot maximaal 10k gamerscore in rewards punten om kon zetten komt. Dat is ook de reden dat ik nu tegen de 20k aan zit.
Zo niet dan is dat erg netjes :P

• Rudoo
  • Laatst online: 22:03
Misschien echt een n00b vraag maar dit wordt mijn eerste xbox.
Wat is nu het verschil tussen de soorten externe HD's ?
  1. Game Drive
  2. Game Drive voor Xbox SSD
  3. Game Pass Special Edition voor Game Drive
  4. Seagate Storage Expansion Card voor Xbox
#4 Extend het normale geheugen van de xbox met het voordeel van quick resume ?
#2 Bied snelheid voordeel van SSD t.o.v. normale HD maar geen quick resume ?
#1 & #3 is normale HD (niet SSD) ?

Draait een XSX optimized game enkel op #4 ? Kun je die niet op #1-3 installeren ?
alle non XSX optimized games draaien op alle 4 (met snelheidsverschil a.d.h.v. welke je hebt ?

Begrijp ik het verschil nu goed of zie ik de bomen door het bos niet meer ?

• Finraziel
  • Nu online
Rudoo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:30:
Misschien echt een n00b vraag maar dit wordt mijn eerste xbox.
Wat is nu het verschil tussen de soorten externe HD's ?
  1. Game Drive
  2. Game Drive voor Xbox SSD
  3. Game Pass Special Edition voor Game Drive
  4. Seagate Storage Expansion Card voor Xbox
#4 Extend het normale geheugen van de xbox met het voordeel van quick resume ?
#2 Bied snelheid voordeel van SSD t.o.v. normale HD maar geen quick resume ?
#1 & #3 is normale HD (niet SSD) ?

Draait een XSX optimized game enkel op #4 ? Kun je die niet op #1-3 installeren ?
alle non XSX optimized games draaien op alle 4 (met snelheidsverschil a.d.h.v. welke je hebt ?

Begrijp ik het verschil nu goed of zie ik de bomen door het bos niet meer ?
Volgens mij klopt het wat je zegt... Xbox series games kun je alleen van de interne ssd of die expansion card draaien.
Voor de rest, dat hele game drive is gewoon marketing. Elke USB drive werkt. Uiteraard wel wat verschil in snelheid of het hdd of ssd is en hoe snel precies.

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 11:20
Finraziel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:21:
[...]

Dan doe je het niet echt optimaal, je kunt volgens mij bijna 5k punten per maand verdienen...
Niet dat ik dat haal want ik heb de afgelopen maanden er niet zo'n zin in gehad, maar als je alle quests en alles in de rewards app doet (exclusief die waar je geld voor uit moet geven) dan kom je daar volgens mij wel ongeveer aan.
Daarmee kun je volgens mij ongeveer de helft van een gpu abonnement terug verdienen als je wil.
Die rewards app, is dat allemaal op de xbox? of ook op je telefoon/pc? Ik lees er wel wat meer over op reddit ook, maar krijg het idee dat veel manieren om punten te verdienen alleen beschikbaar is in US en niet in NL..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Licko

Licko

ZVDK

Finraziel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:29:
[...]

Ik vermoed dat daar wel een flink deel van door de actie dat je tot maximaal 10k gamerscore in rewards punten om kon zetten komt. Dat is ook de reden dat ik nu tegen de 20k aan zit.
Zo niet dan is dat erg netjes :P
Dat ook, heb daar 6 of 7k mee gehaald geloof ik. En ik pak ook die challenges mee, sommige krijgen na iedere week een hogere bonus geloof ik.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12 01:34

Vagax

Hehe

Apart hoe ik eigenlijk dacht dat er een grote run op zou zijn op de Series X maar ik lees dat sommige vestigingen maar 10-20 pre-orders hebben, had eerder 50+ ofzo verwacht :p

• Vagax

Vagax

Hehe

In het pre-order draad werd gesproken dat de Xbox maar enkele pre-orders heeft staan terwijl bij de Playstation 5 er honderden meer staan.

Ik ging dus even kijken bij de sales tussen generatie 7 en 8 en je kan duidelijk zien dat Microsoft het zwaar had na hun vreselijk Xbox One launch.

Xbox 360: 84 million
Playstation 3: 87.4 million
Verschil van 3.4 miljoen

Xbox One: 46.9 million
Playstation 4: 106 million
Verschil van 59.1 miljoen

Microsoft zet veel in op de Series X dus ik hoop dat ze het beter kunnen oppakken deze generatie _/-\o_

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

Microsoft zet veel in op de Series X dus ik hoop dat ze het beter kunnen oppakken deze generatie _/-\o_
Yup. Maar dan mogen ze wel wat leuke Xbox-exclusives beginnen uitbrengen om wat meer mensen over de streep te trekken.

Mijn favoriete games van de laatste gen waren namelijk helaas allen PS4-exclusives (Persona 5, Ghost of Tsushima, FFVII-remake, GoW & HZD).

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Vagax

Vagax

Hehe

shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:14:
[...]

Yup. Maar dan mogen ze wel wat leuke Xbox-exclusives beginnen uitbrengen om wat meer mensen over de streep te trekken.

Mijn favoriete games van de laatste gen waren namelijk helaas allen PS4-exclusives (Persona 5, Ghost of Tsushima, FFVII-remake, GoW & HZD).
Er is wel wat in de maak, maar tot zo ver nog niks waarvan ik zelf zeg dat het een klapper kan worden, maar we zullen zien want ik denk dat Microsoft er wel erg bewust van is.

En vind het inderdaad erg jammer dat ik bijvoorbeeld God of War Ragnarok en Horizon Zero Dawn Forbidden West zal missen, ik ben wel van plan uiteindelijk een PS5 (lite) te halen over enkele jaren, als die games allemaal zo een beetje uit zijn

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:16:
[...]

Er is wel wat in de maak, maar tot zo ver nog niks waarvan ik zelf zeg dat het een klapper kan worden, maar we zullen zien want ik denk dat Microsoft er wel erg bewust van is.

En vind het inderdaad erg jammer dat ik bijvoorbeeld God of War Ragnarok en Horizon Zero Dawn zal missen, ik ben wel van plan uiteindelijk een PS5 (lite) te halen over enkele jaren, als die games allemaal zo een beetje uit zijn
Idem!
Mijn XSX-preorder komt hier ook maandag toe - dus ik moet zelf niet meer overtuigd worden. Maar vrienden van mij snappen het nut (helaas) niet om voor de XSX te kiezen tov de PS5 - en ik heb inderdaad weinig argumenten behalve GamePass en het geloof dat Zenimax/Bethesda binnenkort wel kleppers zal aankondigen... maar tegen dan is er misschien zelfs al een 2e gen XSX uit.

[ Voor 7% gewijzigd door shyheim op 04-11-2020 16:20 ]

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 15:19

Geengrenzuh

Jeweet!

Ik vind eerlijk gezegd een krappe 47 miljoen Xbox ones nog meevallen. Benieuwd hoe die verhouding in Europa is. Ik ken echt maar één iemand met een Xbox one terwijl de rest allemaal een ps4 heeft. Terwijl bijna al mijn vrienden destijds een 360 hadden. Het tij kan zo keren dus. Maar MS heeft wel één of meerdere klappers van games nodig. Uiteindelijk draait het daarom.

PSN: Geengrenzuh

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:02:
In het pre-order draad werd gesproken dat de Xbox maar enkele pre-orders heeft staan terwijl bij de Playstation 5 er honderden meer staan.

Ik ging dus even kijken bij de sales tussen generatie 7 en 8 en je kan duidelijk zien dat Microsoft het zwaar had na hun vreselijk Xbox One launch.

Verschil van 3.4 miljoen

Mijn gevoel (en dat heb ik al sinds begin 2020 als ik zo kijk hoe MS het de komende generatie aanpakt) zegt dat de Series hetzelfde gaat doen als wat de 360 heeft gedaan.. Puur gevoel he, vrijwel alle vinkjes staan nu op groen in tegenstelling bij de One release... En het kan alleen maar beter worden zo lijkt het *O*

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:42
shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:14:
[...]

Dit dus. Het ecosysteem is fantastisch. Alleen de games nog. Helaas voor mij de reden om voor een ps5 nu te gaan en later een series s.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58

Wom

Verschil van 3.4 miljoen

Waar komen de cijfers van de Xbox One vandaan? Want Microsoft deelt daar geen verkoopcijfers van. Overigens zal PS4 makkelijk het dubbele verkocht hebben hoor, daar twijfel ik niet aan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:13
Waarom is de release eigenlijk op een dinsdag en niet op een bijvoorbeeld een vrijdag? Wellicht dat 10-11-2020 ergens voor staat in de States of voor MS zelf? Of is het gewoon omdat dat zo uitkwam?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:58
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:16:
[...]

En vind het inderdaad erg jammer dat ik bijvoorbeeld God of War Ragnarok en Horizon Zero Dawn Forbidden West zal missen, ik ben wel van plan uiteindelijk een PS5 (lite) te halen over enkele jaren, als die games allemaal zo een beetje uit zijn
Ik denk dat Avowed, Fable en Forza zeker potentie hebben om een klapper te worden.

• Vagax

Vagax

Hehe

Wom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:26:
[...]

Waar komen de cijfers van de Xbox One vandaan? Want Microsoft deelt daar geen verkoopcijfers van. Overigens zal PS4 makkelijk het dubbele verkocht hebben hoor, daar twijfel ik niet aan.
CNBC artikel, de cijfers komen van IDC Analysts

• Xgar
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:31:
[...]

CNBC artikel, de cijfers komen van IDC Analysts
Die cijfers, als ze al kloppen, zijn van 2019. Zolang ze niet van MS zelf komen zegt het niet veel.

• Vagax

Vagax

Hehe

Xgar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat Avowed, Fable en Forza zeker potentie hebben om een klapper te worden.
Ik hoop eigenlijk meer op nieuwe franchises. In principe heeft MS alleen Forza, Fable, Halo en Gears als hun 'hoofd' franchises en ik hoop dus eigenlijk dat ze een aantal meer er bij krijgen. Sony heeft God of War, Uncharted, GT, Killzone, Ratchet and Clank, Spiderman en Last of Us wat nu hele bekende franchises zijn.

• Vagax

Vagax

Hehe

Xgar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:34:
[...]

Die cijfers, als ze al kloppen, zijn van 2019. Zolang ze niet van MS zelf komen zegt het niet veel.
Het feit dat ik nog altijd maar 1 persoon in mijn leven weet die een Xbox One heeft, geeft dat mij wel een gevoel dat het verschil vrij groot is.

• Xgar
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:35:
[...]

Het feit dat ik nog altijd maar 1 persoon in mijn leven weet die een Xbox One heeft, geeft dat mij wel een gevoel dat het verschil vrij groot is.
tsja, ik ken dan weer maar 2 personen met een ps4, ondanks dat ik weet dat nl een ps land is. Dus dat zegt imo niet zoveel.

Gezien er zoveel studios nu bezig zijn, komen die nieuwe ip's wel. Avowed bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Xgar op 04-11-2020 16:51 ]

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Verschil van 3.4 miljoen

Ik denk niet dat Microsoft het van early adopters moet hebben. Die 100 miljoen PS4-eigenaren win je ook niet in de eerste weken, maar over de jaren heen. Sony heeft nu nog de naam uit de PS4-generatie. Ze moeten over een langere periode gaan laten zien dat het Xbox-platform waarde heeft, door middel van games. Dan heb je kans dat mensen ook een Xbox kopen of nu voor de Xbox gaan i.p.v. van de PS5.

De Xbox Series S kan ook de console worden "voor erbij" en dat is wat ze misschien hopen.

[ Voor 4% gewijzigd door CerandoX.nl op 04-11-2020 16:53 ]

• Vagax

Vagax

Hehe

Overigens, ik las ergens dat je Xbox Live Gold kan omzetten naar GPU voor 1 euro per maand. Werkt dit nog steeds? Dus dat ik 2 jaar Xbox Live Gold koop en het dan omzet naar GPU?

• Licko

Licko

ZVDK

Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:53:
Overigens, ik las ergens dat je Xbox Live Gold kan omzetten naar GPU voor 1 euro per maand. Werkt dit nog steeds? Dus dat ik 2 jaar Xbox Live Gold koop en het dan omzet naar GPU?
Jazeker.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

Phydomir

Dennis

Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:53:
Jup. Je kan maximaal 3 jaar aan gold tegoed hebben. Vorige week ook gedaan en nu de komende 3 jaar GPU voor nog geen 3,50 euro per maand :Y)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik heb nog een maand GP for PC lopen, moet ik eerst wachten tot dat afgelopen is voor ik Gold toevoeg en het omzet?

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:
Ik heb nog een maand GP for PC lopen, moet ik eerst wachten tot dat afgelopen is voor ik Gold toevoeg en het omzet?
Volgens mij wel ja.
Je GP moet eerst afgelopen zijn, daarna maximale termijn gold toevoegen en dan voor €1 omzetten naar gamepass ultimate.

• Finraziel
  • Nu online
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:
Nee dat hoeft niet, het gaat om gamepass ultimate waar geen abonnement van actief mag zijn. Ik weet alleen niet zeker hoe het zit als je 36 maanden gold gaat doen omdat normaal je tijd van gold en gamepass (zonder ultimate) opgeteld wordt en omgezet naar ultimate, maar dat maar maximaal 36 maanden zijn.
En eigenlijk verkeerde topic dus, er is een gamepass topic zoals al gelinkt net.

• Finraziel
  • Nu online
Melantrix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:38:
[...]

Die rewards app, is dat allemaal op de xbox? of ook op je telefoon/pc? Ik lees er wel wat meer over op reddit ook, maar krijg het idee dat veel manieren om punten te verdienen alleen beschikbaar is in US en niet in NL..
Je hebt de gamepass app op je telefoon, er zijn wat quests waar je die voor moet hebben (dagelijks die app openen en wat games er van installeren).
De rewards app zit op de Xbox zelf. Verder zit er meestal een target bij om bing 50 keer te gebruiken in een week voor 50 punten, kan op pc of telefoon als je maar met hetzelfde Microsoft account ingelogd bent, maar die negeer ik meestal. Er zijn geloof ik ook wel plugins te krijgen die er geautomatiseerd even 50 searches doorheen draaien. De drie objectives waar die meestal in zit elke week halen geeft wel weer leuke bonussen als je een hoge streak haalt.
Een van de belangrijkste is ook om dagelijks een achievement te halen, dat is 50 punten per dag. En als je genoeg dagelijkse en wekelijkse quests behaalt dan kun je richting het einde van de maand quest completionist halen voor 1000 punten, dat is samen al zo'n 3500.
Maar daarvoor moet je er dus wel elke dag mee bezig zijn.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Hier nog even een oproep: Dirt 5 is echt een belabberd spel. Het ziet er weliswaar niet onaardig uit, maar het is gewoon saai, rijd erg matig en doet echt niks nieuws.

Vooral dat de levels allemaal op elkaar lijken qua rijgedrag en spanning, ook al rij je in andere auto's en andere omgevingen, is erg waardeloos. Er zit gewoon geen uitdaging in omdat de besturing zo enorm arcade is gemaakt. Zelfs NFS heeft meer spanning in het rijgedrag. En hoewel er verschillende modi zijn, voelt het allemaal hetzelfde aan en zien de routes er ongeveer hetzelfde uit. Er is gewoonweg geen uitdaging.

Enorme miskoop dus. Zelfs als je een arcade-racer verwacht. Hou het gewoon lekker bij Forza, want dat biedt tenminste nog enige uitdaging (ook al zet je alle assists aan). Dit is echt zo'n game die binnen een jaar voor 10 euro bij de Mediamarkt ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 04-11-2020 20:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
Martinspire schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:04:
Hier nog even een oproep: Dirt 5 is echt een belabberd spel. Het ziet er weliswaar niet onaardig uit, maar het is gewoon saai, rijd erg matig en doet echt niks nieuws.

Vooral dat de levels allemaal op elkaar lijken qua rijgedrag en spanning, ook al rij je in andere auto's en andere omgevingen, is erg waardeloos. Er zit gewoon geen uitdaging in omdat de besturing zo enorm arcade is gemaakt. Zelfs NFS heeft meer spanning in het rijgedrag. En hoewel er verschillende modi zijn, voelt het allemaal hetzelfde aan en zien de routes er ongeveer hetzelfde uit. Er is gewoonweg geen uitdaging.

Enorme miskoop dus. Zelfs als je een arcade-racer verwacht. Hou het gewoon lekker bij Forza, want dat biedt tenminste nog enige uitdaging (ook al zet je alle assists aan). Dit is echt zo'n game die binnen een jaar voor 10 euro bij de Mediamarkt ligt.
Nou, lekker dan..haha :+ Hoe is de editor? Of is het rijden zo kut dat het eigenlijk allemaal niet meer te redden valt?

Gelukkig is Top Gear magazine over het algemeen wel tof ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vandaag dit mooie Ikea bureau voor een prikkie kunnen kopen voor 15 euro ( winkelprijs 140 euro) daar komt eind volgend jaar ook mijn Xbox One X te staan als ik de Series X ga halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNstowaf5i6itAUaywOL3eKluPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6btDlDuYhsuUY30njd6FNVM.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• sohus
  • Laatst online: 29-10 17:24
Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:35:
[...]

Ik hoop eigenlijk meer op nieuwe franchises. In principe heeft MS alleen Forza, Fable, Halo en Gears als hun 'hoofd' franchises en ik hoop dus eigenlijk dat ze een aantal meer er bij krijgen. Sony heeft God of War, Uncharted, GT, Killzone, Ratchet and Clank, Spiderman en Last of Us wat nu hele bekende franchises zijn.
Beetje te simpel gesteld lijkt me. Microsoft's meest bekende/populaire franchises/IPs:
  • Minecraft
  • Halo
  • Forza Motorsport & Horizon
  • Gears
  • Killer Instinct
  • Flight Simulator
  • Ori (Microsoft is eigenaar franchise, niet studio)
  • Wasteland
  • State of Decay
  • Hellblade
  • Fable
  • Conker
  • Banjo & Kazooie
  • Perfect Dark
  • Battletoads
  • Sea of Thieves
  • ReCore
  • Viva Pinata
Plus met Bethesda:
  • Doom
  • Quake
  • Wolfenstein
  • Prey
  • Rage
  • Dishonored
  • Fall Out
  • Elder Scrolls
  • The Evil Within
  • Ghostwire: Tokyo
  • Deathloop
Aantal zijn dormant maar worden ongetwijfeld binnekort wakker gemaakt. Maar grootste deel zijn gewoon killer franchises en op shooter en westerse RPG gebied domineren ze gewoon kei hard de hele markt.

Zei laatst tegen een vriend: Microsoft moet Super Smash Bros maken maar dan een FPS/shooter met alle karakters uit al hun shooter games. Zou echt een feest gaan worden!

Ook een Killer Instinct 4 kunnen ze lekker vullen qua karakters. Weinig externe IP licensing meer nodig. Jammer alleen dat de beide studios die deze games maakten inmiddels van Amazon zijn.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Laat Microsoft dan ook meteen een Ready Player One game maken oOo

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
sohus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:37:
[...]

Beetje te simpel gesteld lijkt me. Microsoft's meest bekende/populaire franchises/IPs:
  • Minecraft
  • Halo
  • Gears
  • Killer Instinct
  • Flight Simulator
  • Wasteland
  • State of Decay
  • Hellblade
  • Fable
  • Conker
  • Banjo & Kazooie
  • Perfect Dark
  • Battletoads
  • Sea of Thieves
  • ReCore
  • Viva Pinata
Plus met Bethesda:
  • Doom
  • Quake
  • Wolfenstein
  • Prey
  • Rage
  • Dishonored
  • Fall Out
  • Elder Scrolls
  • The Evil Within
  • Deathloop
Aantal zijn dormant maar worden ongetwijfeld binnekort wakker gemaakt. Maar grootste deel zijn gewoon killer franchises en op shooter en westerse RPG gebied domineren ze gewoon kei hard de hele markt.

Zei laatst tegen een vriend: Microsoft moet Super Smash Bros maken maar dan een FPS/shooter met alle karakters uit al hun shooter games. Zou echt een feest gaan worden!

Ook een Killer Instinct 4 kunnen ze lekker vullen qua karakters. Weinig externe IP licensing meer nodig. Jammer alleen dat de beide studios die deze games maakten inmiddels van Amazon zijn.
Ugh, heel verhaal getypt, vliegt mijn internet er uit. :F

Anyway...

Wat ik zelf fijn vind aan MS exclusives is dat het multiplayers zijn. Een Horizon Zero Dawn of Ratchet and Clank had ik graag op de Xbox gehad, maar uiteindelijk speel ik het meest samen met m'n man. RPG's vind ik super tof, maar die heb je ook in third party vorm (AC, Witcher, Immortals Phoenyx Rising, en meer. En het is niet alsof MS stil zit wat betreft RPG's. Vooral benieuwd naar Fable en Avowed. Wellicht een nieuwe Elder Scrolls in de toekomst. Dan hebben we liever dat die games aangevuld worden met multiplayer exclusives. Al die single player games van de PS zijn tof, maar die liggen toch maar stof te happen als het er zo veel zijn. En de meeste trekken me ook niet echt aan. Heerlijk dat we een Forza, Halo, of Gears lekker samen op de bank kunnen spelen _/-\o_ En dat vullen we gewoon aan met third party multiplayers en enkele single player games.

Wat anders: is er trouwens al ergens bevestigd dat Immortals Phoenyx Rising en AC: Valhalla in native 4k/60 FPS gaat draaien? Of is dat toch 1440p/dynamische resolutie met 60 fps?

Vond het toch wel jammer om te lezen dat die Gears 5 patch enkel 1440/upscaled 4k gaat zijn met een dynamische resolutie en 60 FPS. Had toch wel graag native 4k/60 FPS gezien. RT vind ik dan weer minder belangrijk.

• Rossi46
Geengrenzuh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:20:
Ik vind eerlijk gezegd een krappe 47 miljoen Xbox ones nog meevallen. Benieuwd hoe die verhouding in Europa is. Ik ken echt maar één iemand met een Xbox one terwijl de rest allemaal een ps4 heeft. Terwijl bijna al mijn vrienden destijds een 360 hadden. Het tij kan zo keren dus. Maar MS heeft wel één of meerdere klappers van games nodig. Uiteindelijk draait het daarom.
In Nederland (waar de Xbox One het volgens mij - voor Europese begrippen - redelijk heeft gedaan) is de verhouding tussen Xbox One en PS4 echt behoorlijk scheef. Ik ken veel mensen met een PS4. Bijna een soort standaard. En ik ken bijna niemand met een Xbox One. Zelf zo erg dat ze niet weten dat er een Xbox One X bestaat en dat enorm verbaasde gezichten krijg als ik vertel dat ik liefst game op de Xbox.

• 1993jjohan
  • Laatst online: 18-12 23:02
Rossi46 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:16:
[...]

In Nederland (waar de Xbox One het volgens mij - voor Europese begrippen - redelijk heeft gedaan) is de verhouding tussen Xbox One en PS4 echt behoorlijk scheef. Ik ken veel mensen met een PS4. Bijna een soort standaard. En ik ken bijna niemand met een Xbox One. Zelf zo erg dat ze niet weten dat er een Xbox One X bestaat en dat enorm verbaasde gezichten krijg als ik vertel dat ik liefst game op de Xbox.
Ik hoop dat ze snel marktaandeel gaan winnen nu. Ze verdienen het met een mooi product. In mijn ogen is de Xbox een veel mooier aantrekker product dan de ps5.

Zolang ze een mooi aanbod op gamepass houden en de support van 3 party gewoon zo blijft als het nu is ben ik tevreden.

• sohus
Rossi46 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:16:
[...]

Europa is een PlayStation continent. Alleen Engeland is Xbox minded van oudsher, en zelfs die zijn deze generatie geflipped naar grotendeels PlayStation. Echter, ik heb het idee dat Game Pass daar wel succesvol is en dat mensen toch ook naar hun portomonee kijken in tijden van Brexit en Corona, dus ik denk dat de Xbox Engeland met de next-generation consoles en Game Pass weer gaat terugveroveren.

Voor de rest van Europa ben ik minder overtuigd. Het blijven toch allemaal PlayStation landen, Sony doet veel beter werk met het vertalen van al hun 1st party games naar alle Europese talen, zelfs met voice dub, en daarnaast is hun sponsoring van de Champions League gewoon enorm effectief.

Maar goed, als Microsoft van Game Pass de defacto Netflix voor gaming kan maken dan slagen ze hoe dan ook, ook al verkoopt Sony net iets meer consoles. Want Microsoft is meer dan consoles, het is ook PC/Mobile en straks elk scherm in je huis met streaming sticks etc.

Dus wederom: op korte termijn verwacht ik meeste success PlayStation 5, maar na 2-3 jaar in deze generatie verwacht ik dat het sentiment gaat omslaan en toch veel mensen voor een Xbox zullen gaan. De hele Game Pass propositie is gewoon moeilijk te weerstaan als er fatsoenlijke marketing op komt.

• Vagax

Vagax

Hehe

sohus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:37:
[...]

• Minecraft
  • Halo
  • Gears
  • Killer Instinct
  • Flight Simulator
  • Wasteland
  • State of Decay
  • Hellblade
  • Fable
  • Conker
  • Banjo & Kazooie
  • Perfect Dark
  • Battletoads
  • Sea of Thieves
  • ReCore
  • Viva Pinata
Plus met Bethesda:
  • Doom
  • Quake
  • Wolfenstein
  • Prey
  • Rage
  • Dishonored
  • Fall Out
  • Elder Scrolls
  • The Evil Within
  • Deathloop

Een flinke lijst ja, dan is het misschien dat ik meer smaak heb naar Sony's grandieuze single player games dan de iets meer casual aangelegde games van Microsoft. Vooralsnog hoop ik voor meer nieuwe franchises die het merk goed dienen

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:24:
[...]

Een flinke lijst ja, dan is het misschien dat ik meer smaak heb naar Sony's grandieuze single player games dan de iets meer casual aangelegde games van Microsoft. Vooralsnog hoop ik voor meer nieuwe franchises die het merk goed dienen
Dergelijke typeringen van grandieuze en casual games zijn een goed voorbeeld van hoe subjectief het allemaal is qua smaak ten aanzien van games :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-11-2020 21:30 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Vagax

Vagax

Hehe

uchiha tijntje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:29:
[...]

Dergelijke typeringen van grandieuze en casual games zijn een goed voorbeeld van hoe subjectief het allemaal is qua smaak ten aanzien van games :)
Dat is dan ook zo, Hellblade en Gears of War is wat voor mij ook weer onder "grandieuze single player" valt. Valt anders van de een en de ander

• Martinspire
Rossi46 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:13:
[...]

Nou, lekker dan..haha :+ Hoe is de editor? Of is het rijden zo kut dat het eigenlijk allemaal niet meer te redden valt?

Ik heb gymkhana nog niet gedaan, maar voor wat ik kan zien is het in de carriere geen onderdeel, maar dus apart. Enerzijds houdt het mensen niet tegen vooruit te gaan in de carriere (ik gok dat het vorige keer voor commentaar zorgde), maar voor zover ik kan zien (je ziet niet alle events) is het dus daar geen onderdeel en speel je er dus niks mee vrij.

Ik had zelf niet zulke hoge verwachtingen van de editor, dat blijft toch altijd wel wat beperkt en er is ook weer niet zoveel wat je kunt doen met die auto's.

Mijn mening ging vooral om de races dus en daar is gewoon niet veel aan. De routes zijn niet uitdagend genoeg, het weggedrag is erg matig en je merkt eigenlijk amper verschil tussen asfalt of zand en het zijn ook allemaal wel vlakke stukken. Inhalen doe je vooral door gewoon je auto in de AI te beuken, want ruimte geven doen ze toch niet. Beuken voelt ook erg nep en de challenges tijdens de races zijn ook niet heel spannend (plus levert weinig op) dat je daar ook snel op uitgekeken bent.

Het is gewoon allemaal te matig. Ik snap niet waarom deze game allemaal zevens en achten haalt. Dit verdient niet een voldoende, zelfs niet als arcade racer.

• Stylze
  • Laatst online: 21:25
Martinspire schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ik heb gymkhana nog niet gedaan, maar voor wat ik kan zien is het in de carriere geen onderdeel, maar dus apart. Enerzijds houdt het mensen niet tegen vooruit te gaan in de carriere (ik gok dat het vorige keer voor commentaar zorgde), maar voor zover ik kan zien (je ziet niet alle events) is het dus daar geen onderdeel en speel je er dus niks mee vrij.

Ik had zelf niet zulke hoge verwachtingen van de editor, dat blijft toch altijd wel wat beperkt en er is ook weer niet zoveel wat je kunt doen met die auto's.

Mijn mening ging vooral om de races dus en daar is gewoon niet veel aan. De routes zijn niet uitdagend genoeg, het weggedrag is erg matig en je merkt eigenlijk amper verschil tussen asfalt of zand en het zijn ook allemaal wel vlakke stukken. Inhalen doe je vooral door gewoon je auto in de AI te beuken, want ruimte geven doen ze toch niet. Beuken voelt ook erg nep en de challenges tijdens de races zijn ook niet heel spannend (plus levert weinig op) dat je daar ook snel op uitgekeken bent.

Het is gewoon allemaal te matig. Ik snap niet waarom deze game allemaal zevens en achten haalt. Dit verdient niet een voldoende, zelfs niet als arcade racer.
Ik lees toch echt bijna alleen maar goede reviews van deze game, denk dat jij gewoon niet echt van de arcade racers bent en meer een wat serieuze racer zoekt? Dit lijkt vooral echt een fun rallyrace spel te zijn die zichzelf niet al te serieus neemt en dat lijkt mij juist tof, haal ik veel meer plezier uit dan zo'n game waar je echt gefoced voor je tv moet zitten om niet een milimeter te ruim een bocht te nemen.

Playstation 5

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 00:41

Ace

Happy Happy Joy Joy

Een redditor kreeg de Series X vandaag al geleverd (vanuit Eindhoven) en beantwoord aardig wat vragen in dit topic over quick resume, suspend etc.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ace schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:59:
Een redditor kreeg de Series X vandaag al geleverd (vanuit Eindhoven) en beantwoord aardig wat vragen in dit topic over quick resume, suspend etc.
Liggen hier (Eindhoven) al gewoon klaar en maar wachten.. :+

• Martinspire
Stylze schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:31:
[...]

Ik lees toch echt bijna alleen maar goede reviews van deze game, denk dat jij gewoon niet echt van de arcade racers bent en meer een wat serieuze racer zoekt? Dit lijkt vooral echt een fun rallyrace spel te zijn die zichzelf niet al te serieus neemt en dat lijkt mij juist tof, haal ik veel meer plezier uit dan zo'n game waar je echt gefoced voor je tv moet zitten om niet een milimeter te ruim een bocht te nemen.
Ik heb aardig wat arcade racers gespeeld en ik had ook wel wat eerder in het topic gemeld dat Wreckfest wellicht mijn keuze wat beinvloed, maar je moet toch ook de gameplay zien. Het ziet er gewoon niet spannend uit en is gewoon ingehaald door andere spellen. En dan heb ik het niet eens over Wreckfest, maar ook Forza en anderen. Net als NFS blijft het in een periode hangen waar games niet zo heel bijzonder hoeven te zijn, maar het is gewoon niet zo'n hele boeiende racer. Ik zeg al, heb je 1 race gedaan, dan heb je ze allemaal wel gedaan en CodeMasters moet echt wat doen om nog wat te vernieuwen. Je hebt arcade als mariokart, zo rijdt deze game ook wel een beetje, maar daar heb je tenminste nog wat moeilijkheid met het driften en de powerups. Dat mis je hier gewoon helemaal. Het is alsof je de laatste NFS alleen maar op afgezette banen speelt, dat is ook geen bijzondere game geweest en nu beperk je het nog verder.

En daarbij zeg ik dus nogmaals: elke mode lijkt wel op elkaar en daardoor maakt het ook geen reet uit of je een x-raid doet of een andere mode. Ja de auto's zien er anders uit en je acceleratie is wellicht anders, maar de griplevels lijken ongeveer gelijk en de auto's zweven ongeveer gelijk over de map heen. AI is niet bijzonder, dus dan blijft een game over die gewoon niet meer dan 20 euro moet kosten imo.

Het lijkt ook nog wel op de laatste Grid game, daar was ook niet veel aan, maar in plaats van steden en asfalt, ga je hier vooral door de modder in weinig bijzondere routes.

De game wordt nu verder ook geplaatst als grafisch wonder, maar het is gewoon niet zo'n bijzondere racer. Er zitten aardig wat getalenteerde mensen bij de studio, maar ze moeten matige games maken van hogerhand. En het voelt ook niet alsof de game echt af is qua content. Deze game gaat tanken in de user-reviews. Wacht maar af

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 04-11-2020 23:48 ]

• Melantrix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muSpoR_6E50y3ELaW1jk8crIDGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/duhVkRD52UmjjhQVh5GVbMBX.png?f=fotoalbum_large

nog 5 dagen.. Nu begint het wel spannend te worden!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Dude, heeft alvast CFexpress naar M.2 adapter gemaakt.
Geen idee of dit gaat werken, mogelijk brickt hij z'n series SX. En als het dan werkt, de vraag of de constante snelheden gehaald worden. Huidige M2 ssd's hebben volgens mij geen constante snelheid. Maar wel cool idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-WcEAN3EPlv5oLEisRkbI5ha9w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjBx1zQHykFdAtJsUSGgzR0s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bN0vyheifHNA0Tq9LC24YZkNEk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXCIPrlepOgAhEbd658BJTTC.jpg?f=fotoalbum_tile

• Thalaron
  • Laatst online: 07:13
drakiesoft schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:26:
Dude, heeft alvast CFexpress naar M.2 adapter gemaakt.
Geen idee of dit gaat werken, mogelijk brickt hij z'n series SX. En als het dan werkt, de vraag of de constante snelheden gehaald worden. Huidige M2 ssd's hebben volgens mij geen constante snelheid. Maar wel cool idee.

[Twitter]

[Afbeelding][Afbeelding]
Met de huidige prijzen van NVME 4.0 SSD zie ik het nut hier ook niet van in. Dit zal pas interessant worden zodra de prijzen dalen en het format dat MS gebruikt niet meezakt... mits het dan ook werkt natuurlijk...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-12 19:19
Heeft iemand een idee hoe laat de review embargo vandaag lift?

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Thalaron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:51:
[...]

Met de huidige prijzen van NVME 4.0 SSD zie ik het nut hier ook niet van in. Dit zal pas interessant worden zodra de prijzen dalen en het format dat MS gebruikt niet meezakt... mits het dan ook werkt natuurlijk...
Alleen de lange kabel al zal voor latency zorgen.
Maar zoals hij zelf zegt, voor de fun, of categorie gewoon omdat het kan.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Vandaag wat meer XSX gameplay!

• sohus
Rossi46 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:13:
[...]

Je was gewaarschuwd ;)

Pre-orderen van games is sowieso een no-go voor me, enkele uitzondering zoals CyberPunk 2077 daargelaten. Alleen als ik een studio/developer wil steunen pre-order ik, zoals bij Axiom Verge of Dead Cells of Shenmue.

• sohus
Nee, vandaag om 15.00 hardware reviews (en dus ook game reviews / beschouwingen verwacht ik). Om 15.00 NL tijd gaat het review embargo er van af en kan iedereen schrijven en doen met de Xbox wat ze willen.

• sohus
Antigo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:52:
Heeft iemand een idee hoe laat de review embargo vandaag lift?
15.00

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Grrr, op de 10e staat heel mijn agenda vol met overlegafspraken :/ Even kijken hoe laat ik naar de MM kan :)

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik was graag ook wat meer hyped geweest maar aangezien ik nu nog niet weet of het me maandag gaat lukken om een XSX bij Coolblue weg te trekken (waarschijnlijk niet) probeer ik mijn hype gevoel maar wat te onderdrukken, ik kijk iig wel uit naar de ervaringen hier van de tweakers die er sowieso één thuis hebben volgende week 👍

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Melantrix schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:01:
[Afbeelding]

nog 5 dagen.. Nu begint het wel spannend te worden!
Ik wou het nog doen maar was in slaap gevallen |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Melantrix
Sipio schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:06:
Ik was graag ook wat meer hyped geweest maar aangezien ik nu nog niet weet of het me maandag gaat lukken om een XSX bij Coolblue weg te trekken (waarschijnlijk niet) probeer ik mijn hype gevoel maar wat te onderdrukken, ik kijk iig wel uit naar de ervaringen hier van de tweakers die er sowieso één thuis hebben volgende week 👍
volg je de pre-order topic ook op tweakers? Daar is gisteren het een en ander langs gekomen aan bestellingen die mogelijk waren op Microsoft stores in verschillende landen. Wellicht kan je dat alsnog proberen! Er zijn er ook verschillende (waaronder ik) waarbij dat gelukt is, en die ook een reservering hebben bij de MediaMarkt. Veel mensen (waaronder ik :+ ) gaan waarschijnlijk voor de pre-order van Microsoft, dus er zullen dan nog meerdere beschikbaar zijn bij de lokale MediaMarkt. Waarschijnlijk genoeg kans dus ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:19:
[...]

Idem!
Mijn XSX-preorder komt hier ook maandag toe - dus ik moet zelf niet meer overtuigd worden. Maar vrienden van mij snappen het nut (helaas) niet om voor de XSX te kiezen tov de PS5 - en ik heb inderdaad weinig argumenten behalve GamePass en het geloof dat Zenimax/Bethesda binnenkort wel kleppers zal aankondigen... maar tegen dan is er misschien zelfs al een 2e gen XSX uit.
Hoezo maandag?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jaguar645
  • Laatst online: 19-12 11:56
uchiha tijntje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:59:
Grrr, op de 10e staat heel mijn agenda vol met overlegafspraken :/ Even kijken hoe laat ik naar de MM kan :)
Daarom laat ik Cortana altijd een uurtje focus time per dag in de agenda zetten :P

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 21:14
Dan wordt hij verstuurd ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:44
Ah beetje rare verwoording dan... ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ben wel benieuwd naar vanmiddag. Iedereen komt natuurlijk met lange youtube video's en artikelen...

Geen tijd om het allemaal te lezen gok ik, dus ik ga die van Eurogamer maar lezen denk ik.

• Finraziel
  • Nu online
De Tweakers podcast is ook uitgesteld tot 3 uur vanmiddag dus die zullen het waarschijnlijk ook wel hierover hebben.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-12 15:00

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

uchiha tijntje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:43:
Ben wel benieuwd naar vanmiddag. Iedereen komt natuurlijk met lange youtube video's en artikelen...

Geen tijd om het allemaal te lezen gok ik, dus ik ga die van Eurogamer maar lezen denk ik.
Ik ben ook benieuwd! Gaat een goede avond worden voor de voorpret :P

XBox Series X: BloodyB2121

• Wom

Wom

Heb nog nooit zoveel reviews/previews/video's gezien en gelezen van een product als van die dekselse Xbox Series X. Maf ergens, want je weet toch wel dat hij er komt. Ik steek het maar op dit topic. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 05-11-2020 09:56 ]

• Stylze
Martinspire schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:43:
[...]

Ik heb aardig wat arcade racers gespeeld en ik had ook wel wat eerder in het topic gemeld dat Wreckfest wellicht mijn keuze wat beinvloed, maar je moet toch ook de gameplay zien. Het ziet er gewoon niet spannend uit en is gewoon ingehaald door andere spellen. En dan heb ik het niet eens over Wreckfest, maar ook Forza en anderen. Net als NFS blijft het in een periode hangen waar games niet zo heel bijzonder hoeven te zijn, maar het is gewoon niet zo'n hele boeiende racer. Ik zeg al, heb je 1 race gedaan, dan heb je ze allemaal wel gedaan en CodeMasters moet echt wat doen om nog wat te vernieuwen. Je hebt arcade als mariokart, zo rijdt deze game ook wel een beetje, maar daar heb je tenminste nog wat moeilijkheid met het driften en de powerups. Dat mis je hier gewoon helemaal. Het is alsof je de laatste NFS alleen maar op afgezette banen speelt, dat is ook geen bijzondere game geweest en nu beperk je het nog verder.

En daarbij zeg ik dus nogmaals: elke mode lijkt wel op elkaar en daardoor maakt het ook geen reet uit of je een x-raid doet of een andere mode. Ja de auto's zien er anders uit en je acceleratie is wellicht anders, maar de griplevels lijken ongeveer gelijk en de auto's zweven ongeveer gelijk over de map heen. AI is niet bijzonder, dus dan blijft een game over die gewoon niet meer dan 20 euro moet kosten imo.

Het lijkt ook nog wel op de laatste Grid game, daar was ook niet veel aan, maar in plaats van steden en asfalt, ga je hier vooral door de modder in weinig bijzondere routes.

De game wordt nu verder ook geplaatst als grafisch wonder, maar het is gewoon niet zo'n bijzondere racer. Er zitten aardig wat getalenteerde mensen bij de studio, maar ze moeten matige games maken van hogerhand. En het voelt ook niet alsof de game echt af is qua content. Deze game gaat tanken in de user-reviews. Wacht maar af
Je bent wel stellig he haha maar duidelijk verhaal.
Zal nog wel even de reviews van IGN etc afwachten, want ik had wel veel zin in deze game om lekker met vrienden of mijn zoontje op de bank te spelen.

Playstation 5

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Volgens mij is de vraag al eerder gesteld op het forum, maar ik kan het antwoord niet direct terugvinden...Dus bij voorbaat excuses als ik beter had moeten zoeken 8)7 ...Maar toch:

We hebben straks twee xbox-en in huis. Ik heb als hoofdaccount een gamepass ultimate en mijn twee zoons profiteren via de gezinsfunctie mee van de gamepass. We spelen voornamelijk fortnite. Is het straks mogelijk om op beide xbox-en tegelijkertijd online te gaan in fortnite? Waarbij er twee in split-screen op de series X spelen en 1 (pechvogel.. :)) op de one X? Of moet ik dan toch een tweede live gold/gamepass ultimate aanschaffen?

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:59:
of nog via coolblue de dag ervoor proberen?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

quorumz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:14:
[...]

of nog via coolblue de dag ervoor proberen?
Nah ik heb hem bij de MM besteld en kan hem gewoon afhalen. Maar dan moet ik gewoon zelf even de tijd vinden. :)

• Vagax

Vagax

Hehe

En natuurlijk heb ik weer een vergadering van 2 uur op dinsdag, hopelijk komt de bezorg meneer of mevrouw niet precies in dat tijdvak

• d.bakker84

d.bakker84

Vagax schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:17:
En natuurlijk heb ik weer een vergadering van 2 uur op maandag, hopelijk komt de bezorg meneer of mevrouw niet precies in dat tijdvak
Die komt dinsdag toch? ;)

• Stylze
Wom schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:53:
Heb nog nooit zoveel reviews/previews/video's gezien en gelezen van een product als van die dekselse Xbox Series X. Maf ergens, want je weet toch wel dat hij er komt. Ik steek het maar op dit topic. :+
Ja de voorpret is bijna even leuk als het zelf in huis hebben van de console lijkt het wel deze generatie.
Was dat bij de vorige gens ook altijd zo uitgebreid met elke week nieuwe dingen die onthuld werden? Kan ik me niet herrinneren, maar kan ook zijn dat ik er toen gewoon niet zo mee bezig was als nu door de coronatijd :+

Playstation 5

• Wom

Wom

Stylze schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ja de voorpret is bijna even leuk als het zelf in huis hebben van de console lijkt het wel deze generatie.
Was dat bij de vorige gens ook altijd zo uitgebreid met elke week nieuwe dingen die onthuld werden? Kan ik me niet herrinneren, maar kan ook zijn dat ik er toen gewoon niet zo mee bezig was als nu door de coronatijd :+
Je had toen de E3 waar veel nadruk op gelegd werd. Dat mis je nu, waardoor je een soort van 'dripfeed' aan informatie krijgt. Persoonlijk vind ik een E3 presentatie leuker om te zien. Ook wat overzichterlijker misschien?

• Vagax

Vagax

Hehe

Had de post al aangepast, moet nog wakker worden :p

• d.bakker84

d.bakker84

Vagax schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ja, ik word ook altijd moeilijk wakker op woensdagochtend ;)

Verwijderd

Vagax schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ik heb liever dat Microsoft zich aanpast en dat we maandag al aan de slag kunnen :+

• disguisedpotato
  • Laatst online: 02-11 21:50
[...]

Aan de ene kant leuke voorpret, aan de andere kant denk ik dat ik dat het beter voor mij gaat zijn als de consoles er zijn en de voorpret gestopt is. Ik ben nu gewoon veels te hongerig naar nieuws en besteed veel te veel tijd aan nieuwtjes checken.

Ik denk dat het ook niet mee heeft geholpen dat ik erg twijfelde tussen de PS5 en Xbox en daardoor de verschillen ging over-analyseren. Uiteindelijk wel op Xbox uitgekomen, mijn conclusie was wel dat beide consoles hun voor en nadelen hebben :). Voor mij waren Game Pass en de inmiddels indrukwekkende 1st party van MS qua western RPGs wat mijn keuze heeft bepaald.

Beetje off-topic maar ik kwam er net pas achter dat Supraland 21 oktober is uitgekomen voor Xbox en meteen op Game Pass staat. Dat is een spel die ik graag wilde spelen. Ik bedoel maar, de Game Pass keeps on giving :P.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Vorige generaties was de informatie meer gebundeld nu is het echt een dripfeed.

Bij de launch van een nieuwe generatie vindt ik het altijd leuk om promomateriaal en previews van voorgaande generaties terug te lezen.

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF-

dinsdag :'( :'(

Welk type embargo is het trouwens dat vandaag opgeheven wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door shyheim op 05-11-2020 10:37 ]

• Caayn
  • Niet online
disguisedpotato schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:30:
[...]
Beetje off-topic maar ik kwam er net pas achter dat Supraland 21 oktober is uitgekomen voor Xbox en meteen op Game Pass staat. Dat is een spel die ik graag wilde spelen. Ik bedoel maar, de Game Pass keeps on giving :P.
offtopic:
Supraland is echt een aanrader als je een beetje van "metroidvania"achtige games houdt.

Je merkt dat het een echte indie game is maar het speelt best lekker en de wereld is leuk om te ontdekken. Backtracking is ook eenvoudig dankzij de vele warp pipes en jump pads die je gaande weg unlocked waardoor backtracking niet irritant is.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 05-11-2020 10:43 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Caayn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:39:
[...]
offtopic:
Supraland is echt een aanrader als je een beetje van "metroidvania"achtige games houdt.

Je merkt dat het een echte indie game is maar het speelt best lekker en de wereld is leuk om te ontdekken. Backtracking is ook eenvoudig dankzij de vele warp pipes en jump pads die je gaande weg unlocked waardoor backtracking niet irritant is.
Heb er ook zelf een paar uur inzitten. Leuke game! Had ik nooit geprobeerd zonder gamepass.

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:42:
[...]

Heb er ook zelf een paar uur inzitten. Leuke game! Had ik nooit geprobeerd zonder gamepass.
Ik heb de game overigens gewoon gekocht :)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 16:57

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

shyheim schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:36:
[...]

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF-

dinsdag :'( :'(

Welk type embargo is het trouwens dat vandaag opgeheven wordt?
Console Review....

De Tweakers Podcast verschijnt ook later vanwege de embargo's. 15:00

[ Voor 11% gewijzigd door Miesjh op 05-11-2020 10:48 ]

Xbox Live: Miesjh NL

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12 10:56
Vagax schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:17:
En natuurlijk heb ik weer een vergadering van 2 uur op dinsdag, hopelijk komt de bezorg meneer of mevrouw niet precies in dat tijdvak
Gewoon zeggen dat je even moet poepen :+ _O-

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
bambam1979 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:52:
[...]

Gewoon zeggen dat je even moet poepen :+ _O-
Nah volgens mij wordt hij dan gewoon bij de buren afgeleverd hoor. :)

• Rossi46
Martinspire schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:04:

Hoe bizar is het dan eigenlijk dat GamingBolt Dirt 5 een 9 geeft :')

Ik moet het uiteraard nog zelf aan ervaren hoor, maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Die dingen die je omschrijft en mist, kom je bijvoorbeeld juist wel tegen in FH4 en dat is één van de redenen waarom dat echt een giga goede game is geworden.

Maar goed, ik wacht Dirt 5 rustig af. De 120fps modus gaat vast ALLES goedmaken ;) ;)

• Vagax

Vagax

Hehe

Kaasje123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:55:
[...]

Nah volgens mij wordt hij dan gewoon bij de buren afgeleverd hoor. :)
Ik woon in een studenten hofje waar we veel problemen hebben met bezorgers die soms geen zin hebben om te zoeken en vervolgens er weer vandoor gaan. Iets bij de buren afgooien gebeurt ook zelden tenzij nadrukelijk aangegeven via de PostNL app.

Ik heb wel mooi uitzicht op het straatje waar de busjes door heen moeten rijden, dus als ik UPS spot in de zee van PostNL/DHL wagens, dan weet ik dat het klokslag Xbox is *O*

Edit: Oh man ik zie steeds vaker posts op Reddit van mensen die nu al hun Series X hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 05-11-2020 11:07 ]

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Terecht, FH4 is een zéér goede game en wat mij betreft misschien wel de beste Xbox-racer allertijden.

De authenticiteit van die wereld (fictief gebaseerd op de echte wereld) vind ik echt goed gedaan.

Xbox Live: Springbok NL

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:12
Voor mij is het een reden, zo niet de reden, dat ik in eerste instantie Xbox trouw blijf :)

• Rossi46
Springbokkie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:14:
[...]

Terecht, FH4 is een zéér goede game en wat mij betreft misschien wel de beste Xbox-racer allertijden.

De authenticiteit van die wereld (fictief gebaseerd op de echte wereld) vind ik echt goed gedaan.
Helemaal mee eens d:)b

Al merk ik inmiddels wel dat de game inmiddels zoveel heb gespeeld, dat ik alles wel zo’n beetje gezien heb. Weinig echt bijzondere auto’s meer en dat soort zaken.

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Rossi46 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:16:
[...]

Helemaal mee eens d:)b

Al merk ik inmiddels wel dat de game inmiddels zoveel heb gespeeld, dat ik alles wel zo’n beetje gezien heb. Weinig echt bijzondere auto’s meer en dat soort zaken.
Dat is ook niet zo verwonderlijk. "Het wel gezien hebben" gebeurt uiteindelijk wel met elke game.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met FH5 qua setting en hoe ze de kracht van de XSX ècht goed kunnen implementeren...

Xbox Live: Springbok NL

• Vagax

Vagax

Hehe

FH4 nog niet aangeraakt sinds mijn pre-order staat, afgelopen tijd veel games gespeeld maar heb expres FH4 links laten liggen om hem op de Series X te spelen :)
Pagina: 1 ... 127 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden