Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.536 views

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55
Starbucks schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:48:
[...]

Je kunt die games op een externe USB zetten. Die USB dan vervolgens aansluiten op de Series X en dan de spellen overzetten.
Maar heb ik dan direct de series x versie ? Dit heb ik namelijk al gedaan.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
mobygo76 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:53:
[...]

Maar heb ik dan direct de series x versie ? Dit heb ik namelijk al gedaan.
Ik ga er vanuit dat je dan nog wel een patch moet downloaden. Maar die is hopelijk kleiner dan het spel zelf ;)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 20:58

Wom

In Canada zijn ze al begonnen met het leveren van Series S consoles: https://www.reddit.com/r/...he_source_canada/gb0to1h/

Er zou 364GB beschikbaar zijn voor Games & Apps.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Die vermindering van input latency zoals ook voor Gears geldt, klinkt mij echt als muziek in de oren. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Wom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:55:
In Canada zijn ze al begonnen met het leveren van Series S consoles: https://www.reddit.com/r/...he_source_canada/gb0to1h/

Je loopt achter Wom. :+
Vanmiddag al gepost. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 23:24
Kan je tegelijk spellen downloaden / installeren via de Game Pass of Xbox app en tegelijk een reeds geïnstalleerd spel spelen? 🤔

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Torgo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:08:
Kan je tegelijk spellen downloaden / installeren via de Game Pass of Xbox app en tegelijk een reeds geïnstalleerd spel spelen? 🤔
Dat kan volgens mij ja :).

• Wom

Wom

Rivanov schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:59:
[...]

Je loopt achter Wom. :+
Vanmiddag al gepost. ;)
Had serieus nog gezocht op de link in het topic, maar kon het zo snel niet vinden.
Ja hoor, kan prima. Downloaden gaat op de achtergrond gewoon verder. Als je op de Xbox knop drukt kun je de voortgang zien in dat overlay-menu.

• Rivanov
  • Nu online
Dat kan, maar op de One X loopt de download/installatie wel erg traag als je tegelijkertijd een game aan het spelen bent. Je haalt de maximale downloadsnelheid enkel in standby modus of wanneer je geen game actief hebt.

Of dit beter wordt op de Series X, dat moet nog blijken natuurlijk. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Nu online
Wom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:11:
[...]

Had serieus nog gezocht op de link in het topic, maar kon het zo snel niet vinden.

[...]

Ja hoor, kan prima. Downloaden gaat op de achtergrond gewoon verder. Als je op de Xbox knop drukt kun je de voortgang zien in dat overlay-menu.
Ah, was ook in het pre-order topic. :+

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64499612

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Hopelijk krijgen we dan eindelijk wat te zien van de series S op YouTube.

Ook al koop ik een X ben ik zeer benieuwd hoe de S zich gedraagt in vergelijking.
Vind het eigenlijk best vreemd dat we een week voor release nog eigenlijk geen previews/reviews van tech Youtubers hebben gezien van de S.

Daarnaast ook gehoopt dat we wat meer next gen games in handen van mensen te zien.

Maar hopelijk komt dat deze week dus nog.

Die ruimte had ik wel verwacht. Leuk als je alleen FIFA en een ander spel speelt. Maar verder al snel te weinig.
Wat zal een 512 SSD straks kosten?

Dat je nu games direct vanaf USB kan spelen is nu leuk. Maar over een jaar of 2 zijn alle spellen next gen. En een 100gb spel overzetten vanaf een oude HDD met 50mb/s schiet ook niet op.

[ Voor 18% gewijzigd door 1993jjohan op 03-11-2020 20:17 ]

• Rivanov
  • Nu online
1993jjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:14:
[...]

Ook al koop ik een X ben ik zeer benieuwd hoe de S zich gedraagt in vergelijking.
Vind het eigenlijk best vreemd dat we een week voor release nog eigenlijk geen previews/reviews van tech Youtubers hebben gezien van de S.

Daarnaast ook gehoopt dat we wat meer next gen games in handen van mensen te zien.

Maar hopelijk komt dat deze week dus nog.

Die ruimte had ik wel verwacht. Leuk als je alleen FIFA en een ander spel speelt. Maar verder al snel te weinig.
Wat zal een 512 SSD straks kosten?

Dat je nu games direct vanaf USB kan spelen is nu leuk. Maar over een jaar of 2 zijn alle spellen next gen. En een 100gb spel overzetten vanaf een oude HDD met 50mb/s schiet ook niet op.
Externe SSD gebruiken. ;)

• 1993jjohan
  • Nu online
Leuk als je die hebt liggen. Maar als je die moet kopen heeft het ook niet veel nut meer. Dan kan je net zo goed die 1tb halen van 250 ballen. Of de X voor 200 meer.

Ik snap dat ze dingen moesten weglaten om die 300 euro te halen. Maar vind de kleine ruimte van de S toch wel zijn grootste minpunt. Ik zie die externe SSD van Microsoft niet als leuk alternatief op dit moment. Voor dat geld kan je net zo goed de X halen.

Hopelijk wordt de externe SDD voor de Series s en x wel veel goedkoper over een jaar of 2.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12 08:12
Hangt natuurlijk ook er van af wat je speelt of wat je net zoekt, als ik zo rond kijk op Game Pass zijn er ook zat goede games die minder dan 80gb zijn.
Maar likewise als je enkel games speelt zoals RDR2 en CoD Warzone dan is het snel weinig ja.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Katmi schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:34:
[...]

Hangt natuurlijk ook er van af wat je speelt of wat je net zoekt, als ik zo rond kijk op Game Pass zijn er ook zat goede games die minder dan 80gb zijn.
Maar likewise als je enkel games speelt zoals RDR2 en CoD Warzone dan is het snel weinig ja.
Ik heb op mijn One X nu iets van 16 games geinstalleerd staan en in totaal iets van 400 GB die gebruikt wordt. Games van 80 GB zijn eerder uitzondering dan regel. Tenminste als je idd meer speelt dan games zoals RDR2, CoD en GoW. De meeste games varieren tussen de 2 en 25GB.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12 08:12
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:37:
[...]

Ik heb op mijn One X nu iets van 16 games geinstalleerd staan en in totaal iets van 400 GB die gebruikt wordt. Games van 80 GB zijn eerder uitzondering dan regel. Tenminste als je idd meer speelt dan games zoals RDR2, CoD en GoW. De meeste games varieren tussen de 2 en 25GB.
Klopt daarmee dat ik ook zei minder dan 80gb, meeste die ik zag waren ergens tussen 3 en 50gb, afhankelijk van wat je dan ligt dan kan je idd een hoop games hebben die ''maar'' 13 of 15gb zijn of minder.

Anyway ik snap wel het punt van de 3xxGB, maar als je iemand bent die al op voorhand weet dat je CoD en andere grote dingen gaat spelen dan weet je ook op voorhand dat je de knop moet draaien om meteen de X te kopen wegens 800GB of de Expansion card van 1TB.

Ze hebben toch al gezegd dat down the line die kaart ook in andere sizes komt en van andere makers dus na verloop van tijd deze gen pick je wel zo een 1TB kaartje op voor de helft van de prijs van nu.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Katmi schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:43:
[...]

Klopt daarmee dat ik ook zei minder dan 80gb, meeste die ik zag waren ergens tussen 3 en 50gb, afhankelijk van wat je dan ligt dan kan je idd een hoop games hebben die ''maar'' 13 of 15gb zijn of minder.

Anyway ik snap wel het punt van de 3xxGB, maar als je iemand bent die al op voorhand weet dat je CoD en andere grote dingen gaat spelen dan weet je ook op voorhand dat je de knop moet draaien om meteen de X te kopen wegens 800GB of de Expansion card van 1TB.

Ze hebben toch al gezegd dat down the line die kaart ook in andere sizes komt en van andere makers dus na verloop van tijd deze gen pick je wel zo een 1TB kaartje op voor de helft van de prijs van nu.
Ik was het dus ook met je eens :)

Wel grappig om mensen weer negatieve reacties te zien posten over dat Gears filmpje op o.a. twitter en neogaf. Het is echt tijd dat die consoles uitkomen en mensen gewoon lekker gamen. Ik ben soms wel echt benieuwd welke en hoeveel games dat soort mensen eigenlijk spelen. Ik denk dat ze meer berichten per dag posten over consoles die ze niet hebben of niet willen dan dat ze games in een jaar spelen op de console die ze wel hebben.

Edit: dank voor de thumbs up! Toch actief in dit topic zie ik. :P

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-11-2020 22:10 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Mmhhh, lijkt erop dat je QR niet kan uit schakelen. Toch wel jammer ik had graag dat extra stukje vrije ruimte gehad.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43

S2S

Ja, niet zoveel van aantrekken 😂 zijn daar knettergek.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 14:20
[...]

Dit lijkt me een bewuste strategie. De early adopters gaan voor de xsx, dus daar is de marketing nu op gericht. Na launch verwacht ik een vol series S offensief zodat pappa’s, mamma’s, opa’s en oma’s weten wat ze voor hun kinderen moeten halen tijdens de feestdagen.

psn: jagermeistertim

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:32
En een 100gb spel overzetten vanaf een oude HDD met 50mb/s schiet ook niet op.
Een beetje externe HDD haalt gewoon het dubbele hoor, en dan duurt het een dik kwartier. Dat is ook wat er ongeveer uit de testen kwam van een of andere Youtuber die het kopiëren van en naar externe ssd en hdd getest had wat hier gedeeld was tijd geleden.
Dus tenzij je echt meerdere van die grote games door elkaar wil spelen zie ik daar het probleem niet zo van.

Gamertag: FinrazielNL

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:49:
[...]
Wel grappig om mensen weer negatieve reacties te zien posten over dat Gears filmpje op o.a. twitter en neogaf. Het is echt tijd dat die consoles uitkomen en mensen gewoon lekker gamen. Ik ben soms wel echt benieuwd welke en hoeveel games dat soort mensen eigenlijk spelen. Ik denk dat ze meer berichten per dag posten over consoles die ze niet hebben of niet willen dan dat ze games in een jaar spelen op de console die ze wel hebben.
Twitter en Neogaf zijn internet afvoerputjes waar het meest irrante volk bij elkaar komt om anderen aan te vallen omdat ze zelf zo onzeker zijn of ze wel de juiste keuze maken.

Sowieso trekt het kamp met de meeste verkopen historisch gezien altijd de meest vervelende types aan, de meelopers die alleen maar iets kopen voor de status zodat ze erbij horen. En als je iets koopt voor de status dan oh wee oh wee als iets anders die status in gevaar zou kunnen brengen... aanvallen dus!

Als de Xbox deze generatie weer heel veel succesvol is komen die allemaal hier weer terug. Je vind ze nu in het PlayStation topic. Ergens vind ik het altijd prima om bij de underdog klant te zijn :+

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 22:08
Caayn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:39:
[...]

[...]
Het kan best verwarrend zijn. Helemaal met Activision die een lekker verwarrende verpakking de markt op gooit.

Waar moet je op letten:
- Xbox Series X games hebben geen "Xbox One" in de groene banner staan maar hebben er simpelweg "Xbox" staan.
- Xbox Series X games hebben een XSX logo in de rechterbovenhoek staan.

Bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

Oudere games die een Xbox Series X upgrade krijgen zullen uiteraard niet altijd voorzien zijn van de juiste logo's.
Hier is het weer anders :) Nergens een Series X logo. Maar wellicht dat dît een collectors item wordt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVVwJtX_ADndPk-dnmcuMqaE9t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ql4DKAEsPN6dSbTCs1zZZfQY.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rossi46 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:26:
[...]

Hier is het weer anders :) Nergens een Series X logo. Maar wellicht dat dît een collectors item wordt ;)

[Afbeelding]
Die versie van de game moet je gewoon boycotten :P

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:18
[...]

[Afbeelding]
Wel series X links in de balk, maar inderdaad niet echt duidelijk.
80 awards, daar zit zeker de greed award bij. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xgar op 03-11-2020 22:31 ]

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
SunnieNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Dat wil niet zeggen dat er onderwater niet al het een en ander gebeurd. Het bedrijf waar ik voor werk is ook al bezig met de merger en alle producten die wij hebben worden nu al aangepast zodat zogauw de europese unie, usa en apac (weet ff niet wie er allemaal over moet beoordelen) het hebben goedgekeurd het ook heel, heel snel gaat. Tot de goedkeuring mag een bedrijf niet zeggen dat het het andere bedrijf heeft overgenomen en is het altijd 'de intentie' en mag er verder niets naar buiten van de plannen. Feit is dat aandeelhouders het al goedgekeurd hebben op dit moment omdat het anders nooit richting de overheden kan gaan.
Dus ga er maar vanuit dat dit ook bij zenimax en microsoft al aan de hand is en dat er onderwater al heel veel gebeurd om die merger in 1x door te zetten zo gauw er groen licht is van de overheden.
Aha, dat wist ik niet. Bedankt voor de info!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Katmi schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:18:
Achja een ''tegenslag'' voor kamp Xbox met de gears resolutie en een ''tegenslag'' voor kamp Sony met Demon souls en no ray tracing ondanks previous claims van de dev.

Kunnen we lekker allemaal verder met ons leven en kunnen sommigen hier in hun eigen topic blijven zonder dat ze hier discussies willen los peuteren die op de man zijn.
Alles op 1440p (met af en toe uitstapje naar 4K) met alle Bells and whistles + RT teken ik voor _/-\o_

Hell, als ze de nieuwe Halo volgende week hadden uitgebracht had ik het ook goed gevonden eigenlijk.. Is nooit een top notch graphic game geweest maar totale pakket klopte eigenlijk altijd (meestal ;) )

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:18
D-Ed schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:32:
[...]

Alles op 1440p met alle Bells and whistles + RT teken ik voor _/-\o_

Hell, als ze de nieuwe Halo volgende week hadden uitgebracht had ik het ook goed gevonden eigenlijk.. Is nooit een top notch graphic game geweest maar totale pakket klopte eigenlijk altijd (meestal ;) )
De MCC komt ook met een next gen patch, geen straf om die collectie nog eens te spelen.

• D-Ed
  • Niet online
Xgar schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:34:
[...]

De MCC komt ook met een next gen patch, geen straf om die collectie nog eens te spelen.
Zeker niet! Afgelopen zondag met mijn dochter twee levels van Halo 2 gespeeld _/-\o_ Man wat een lol, de AI deed mij weer verrassen eigenlijk (op niveau normal zelfs)..

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 19:37
Heb die hele kinderachtige fanboy discussie verwijderd. De nodige mensen hebben er weer wat notes bij.

Daarbij overigens ook een offtopic discussie over een bepaalde TV lijn...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-12 21:35
[...]
Nice, de Laso runs van Halo 4, ODST en Reach dan maar eens starten.

• Vagax
  • Laatst online: 20-12 01:34

Vagax

Hehe

Weet iemand of als een game een next-gen patch krijgt, of die nog steeds in Back Compatible mode draait? Ik dacht dat ik Digital Foundry dat hoorde zeggen over de Gears 5 Series X update.

Want bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 krijgt eerst een patch (wat gok ik is zoals Gears 5 nu krijgt) en vervolgens pas volgend jaar ergens een volledige upgrade naar next-gen, wat mij dus doet vermoede dat ondanks de patch die Cyberpunk 2077 bijv. zou krijgen, dat het alsnog draait in Back Compatible mode en dus niet volledig de console zal benutten.

[ Voor 53% gewijzigd door Vagax op 04-11-2020 00:50 ]

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 15:19

Geengrenzuh

Jeweet!

[...]

Oh daar kijk ik ook echt onwijs naar uit. Mn zoontjes hebben nu de perfecte leeftijd om de eerste games met mij in coop te spelen. Spelen ze een keer geen fortnite ook wel leuk. :)

PSN: Geengrenzuh

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

sohus schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:29:
[...]

Zeker doen als je het absolute beste wil.

Nogmaals, een 499 euro console gaat geen 1500 euro PC verslaan. Gaat gewoon niet gebeuren.

Dus het is of dynamische resolutie met bells & whistles zoals ray tracing.
Of je krijgt een "medium" preset waarbij je wel 4k60 voorgeschoteld krijgt.

Dit is gewoon de harde realiteit, iedereen die anders verwacht maakt zichzelf gek op basis van marketing praatjes, die altijd het best mogelijke scenario voorschotelen (e.g. 120FPS! alleen dan op effectief 720p resolutie of 4K60 alleen dan op een "low tot medium" PC preset).

PC heeft verder geen antwoord op quick resume, en wil overhead en extra layers waar je mee moet dealen. Daarnaast is de PC versie van Game Pass minder interessant qua aanbod. Dus keuzes maken zeg ik :)
Ja weet ik, maar het is een lastige keuze. 🙂 Beiden hebben zo hun voor en nadelen en ik denk dat ik het gewoon bij de XSX hou, maar 4K/60 is wel iets wat deze generatie nodig heeft. Maar goed, misschien over een paar jaar de Xbox Series Z en PS5 Pro.

Daarnaast had ik Gears 5 op Ultra settings en zelfs één toegevoegde setting niet verwacht, maar ik had wel 4K verwacht. Nu is het dus net andersom en ondanks dat de gemiddelde resolutie niet ver van 4K af ligt, vind ik het wel jammer dat het niet gewoon native is.

[ Voor 9% gewijzigd door CerandoX.nl op 04-11-2020 06:31 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil eigenlijk ook altijd het beste. Maar de kosten en het gemak van een console (plus dat ik nu games speel ipv vooral optimale settings van een game loop te zoeken :D ) maken dat ik lekker bij de XSX blijf. Ook de neiging om steeds mee te willen met elke generatie videokaart...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kon niet makkelijk vinden of dit al geplaatst was en ik kon ook geen betere bron vinden...

Xbox Series S Runs Watch Dogs Legion at Dynamic 1080p; RT Is Slightly Better on PC Than on Consoles

blijft weinig extra info maar toch.

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-11-2020 06:43 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

ArthurMorgan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:30:
Ik wil eigenlijk ook altijd het beste. Maar de kosten en het gemak van een console (plus dat ik nu games speel ipv vooral optimale settings van een game loop te zoeken :D ) maken dat ik lekker bij de XSX blijf. Ook de neiging om steeds mee te willen met elke generatie videokaart...
Ik speel ook het liefst gewoon lekker gezellig beneden op de TV en mijn Game PC staat boven. Ik wil mijn PC niet naar beneden halen om op de TV te gamen, dat is niet praktisch. Dus dat is ook al een reden om een XSX te kopen.

Ik wil niet mee met elke generatie videokaart, maar heb nu een R9 290 en die is aan vervanging toe en eigenlijk zoek ik nu gewoon de beste optie voor 4K/60 komende generatie en dat is een kaart, maar dan heb je dus weer die andere nadelen.

Hou het bij de XSX denk ik

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
[...]

[Afbeelding]
oh ja van de losers waar je het spel gewoon opnieuw kan kopen.... (en met wat pech je bestaande save game ook niet werkt)

• Rivanov
  • Nu online
XBOX EXEC REVEALS HOW MICROSOFT FINALLY FIXED THE WORST THING ABOUT GAMING
We've gone through test passes for about the last year, which can take 16 to 24 hours for a single game. We had an army of testers, approximately 500 of them, who went through all of them based on a priority order. If they found issues, our backwards compatibility team would fix that, with no work by developers. The onus is on us to make sure that these games continue to work.

[ Voor 54% gewijzigd door Rivanov op 04-11-2020 07:03 ]

• Rivanov
  • Nu online
New Assassin's Creed Valhalla Xbox Series X gameplay and other details coming this Friday

https://www.gamesradar.co...tails-coming-this-friday/

• Rossi46
quorumz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:51:
[...]

oh ja van de losers waar je het spel gewoon opnieuw kan kopen.... (en met wat pech je bestaande save game ook niet werkt)
Jaja, I know. Maar goed, ik heb dat allemaal nog niet gespeeld ;)

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 21:14
CerandoX.nl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:24:
[...]

Ja weet ik, maar het is een lastige keuze. 🙂 Beiden hebben zo hun voor en nadelen en ik denk dat ik het gewoon bij de XSX hou, maar 4K/60 is wel iets wat deze generatie nodig heeft. Maar goed, misschien over een paar jaar de Xbox Series Z en PS5 Pro.

Daarnaast had ik Gears 5 op Ultra settings en zelfs één toegevoegde setting niet verwacht, maar ik had wel 4K verwacht. Nu is het dus net andersom en ondanks dat de gemiddelde resolutie niet ver van 4K af ligt, vind ik het wel jammer dat het niet gewoon native is.
Een 3080 heeft blijkbaar zelfs moeite om de game op native 4k ultra te draaien. En dan te bedenken de series X extra opties heeft.

Het is dan ook een beetje te mooi om waar te zijn dat een apparaat van 500 euro dezelfde performance heeft als een kaart van alleen al 800/900 euro.

Dat hij bijna gelijk performed aan een 2080ti (afgaande van benchmarks) vind ik verbazingwekkend!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik ben al bij dat deze generatie consoles de nadruk lijkt te leggen op stabiele framerates. En ook de nodige opties biedt voor performance, graphics en alles dat ertussen ligt.

Dus een 1440p met een goede framerate is meer dan acceptabel. RT is leuk maar een 60fps biedt op langer termijn meer voor de beleving. Alleen single player story driven games zullen baadt hebben bij een graphics over performance insteek ( al dan wel met een stabiele framerate of een goede ondersteuning voor VRR om framedrops optisch te verbergen).

Maar zoals Forza Horizon 4 heeft bewezen is de ervaring van een 60fps op 1080p velen malen aangenamer dan de 4k 30 instelling. 😁

[ Voor 9% gewijzigd door Toshirou op 04-11-2020 08:24 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

De xbox s is toch ook al 4k 30fps? Lijkt mij dat de serie s krachtiger is? Dus deze moet makelijkrond komen met de games omdat deze op 1440/1080p meer zal draaien, of zit ik hier totaal verkeerd?

• swoutr
  • Laatst online: 01-12 21:14
CerandoX.nl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:38:
[...]

Ik speel ook het liefst gewoon lekker gezellig beneden op de TV en mijn Game PC staat boven. Ik wil mijn PC niet naar beneden halen om op de TV te gamen, dat is niet praktisch. Dus dat is ook al een reden om een XSX te kopen.

Ik wil niet mee met elke generatie videokaart, maar heb nu een R9 290 en die is aan vervanging toe en eigenlijk zoek ik nu gewoon de beste optie voor 4K/60 komende generatie en dat is een kaart, maar dan heb je dus weer die andere nadelen.

Hou het bij de XSX denk ik
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar heb wel een 2070 super icm. Een 3600X. Die pc kan dus nog wel wat jaren mee. Heb genoeg singeplayer games op pc, waaronder horizon zero dawn en de mafia remake. Maar ik kan me er op pc gewoon niet toe zetten.
Een potje valorant of csgo met vrienden speel ik wel regelmatig op pc. Maar singeplayer games komen gewoon zo veel beter tot hun recht op een 55” OLED.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:59
swoutr schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:01:
[...]

Een 3080 heeft blijkbaar zelfs moeite om de game op native 4k ultra te draaien. En dan te bedenken de series X extra opties heeft.

Het is dan ook een beetje te mooi om waar te zijn dat een apparaat van 500 euro dezelfde performance heeft als een kaart van alleen al 800/900 euro.

Dat hij bijna gelijk performed aan een 2080ti (afgaande van benchmarks) vind ik verbazingwekkend!
Wat je wel vaker ziet is dat consoles met (dikke) verlies verkocht worden omdat ze het terugverdienen door de hogere gameprijzen en accessoires. Ik vind het persoonlijk nooit te mooi om waar te zijn bij consoles, ik heb nog nooit (?) een console gezien die net zo duur is en dezelfde grafische kwaliteit bied dan wanneer je het zelf in elkaar zou zetten.
Nu worden onderdelen al massaal ingekocht = lagere inkoopkosten vergeleken de pricewatch hier, dan rekening ermee houden dat ze het NOG goedkoper verkopen (met verlies veelal).

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
LopendeVogel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:30:
[...]

Wat je wel vaker ziet is dat consoles met (dikke) verlies verkocht worden omdat ze het terugverdienen door de hogere gameprijzen en accessoires. Ik vind het persoonlijk nooit te mooi om waar te zijn bij consoles, ik heb nog nooit (?) een console gezien die net zo duur is en dezelfde grafische kwaliteit bied dan wanneer je het zelf in elkaar zou zetten.
Nu worden onderdelen al massaal ingekocht = lagere inkoopkosten vergeleken de pricewatch hier, dan rekening ermee houden dat ze het NOG goedkoper verkopen (met verlies veelal).
Vergeet ook niet, geen gedoe met drivers en crapy compatibele games. Om als voorbeeld COD MW & Warzone aan te halen, op mijn werk (pc winkel) draait deze op een dikke high end pc, telkens na een patch kans op vastlopen, dev erros enz... op console nog nooit problemen ondervonden (toch niet in die grootorde),

• Hulleman
  • Laatst online: 18-12 15:47
CerandoX.nl schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:24:
[...]
maar 4K/60 is wel iets wat deze generatie nodig heeft.
maar ik had wel 4K verwacht.
ondanks dat de gemiddelde resolutie niet ver van 4K af ligt, vind ik het wel jammer dat het niet gewoon native is.
Ik was best onder de indruk van Gears 5 op de XSX. Vergeet niet dat een 2080ti maar weinig games op 4K ultra op steady 60fps kan draaien. 4K vind ik echt overrated. Ik speel op een 55" 4K tv en zit er 1,5m vanaf. Mss zelfs wel dichter bij. Verschil tussen 1080p en 1440p is beter te zien dan 1440p en 4K, terwijl de sprong tussen 4K en 1440p een stuk groter is. Ik heb deze console generatie liever 1440p of sub 4K (max 1800p), meer eyecandy en een steady performance. Op de OneX zag je vaak genoeg dat games gepusht moesten worden tot 4K en daardoor een minder prettige ervaring bood dan de Pro die op 1440p rendert. Tuurlijk is het beeld beter, maar daar moet je wel echt voor zoeken en weegt mi niet op tegen het verlies van performance.

Ik schrok meer van de XSS die Gears 5 blijkbaar soms op 720p rendert (bewering op 2:29). Dat is pas iets wat we deze generatie niet nodig hebben. Begrijp ook steeds minder goed de keuze van microsoft voor de specs van de XSS. De 1440p claim gaat veelal niet gehaald worden, zelfs 1080p wordt nog pittig op een beetje knappe settings. De GPU is niet eens vergelijkbaar met een AMD 5300XT die er 4,6Tflops uit perst.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2020 08:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rpower18
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

Ik weet niet of dit al gepost was ergens? In een recent Interview toch meer info vrijgekomen over Starfield en Elder scrolls 6 o.a.

- single player, geen multiplayer
- day 1 game pass
- Major overhaul aan de engine
- geen release date
- tot 4x meer mensen welke werken aan game

https://www.reddit.com/r/...fo_todd_howard_interview/

[ Voor 3% gewijzigd door Rpower18 op 04-11-2020 09:10 ]

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 11:20
Wybob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:34:
[...]

Vergeet ook niet, geen gedoe met drivers en crapy compatibele games. Om als voorbeeld COD MW & Warzone aan te halen, op mijn werk (pc winkel) draait deze op een dikke high end pc, telkens na een patch kans op vastlopen, dev erros enz... op console nog nooit problemen ondervonden (toch niet in die grootorde),
Wat ook vergeten lijkt te worden is dat de chip die in de XBOX (en PS5) zit ontwikkeld is samen met AMD. Die chip is daardoor vergelijkbaar (maar hoogst waarschijnlijk) zelfs beter dan de huidige GPU's. Waarom?
- kosten: Consoles worden met verlies verkocht vaak, juist omdat ze het gebruiken voor upselling, ze verdienen uiteindelijk aan games en services verkoop.
- performance: de performance van zo'n custom chip is vele malen krachtiger dan een random consumenten gpu. deze chip is precies zo ontworpen dat xbox/sony de api zo kan maken dat er alles uit getrokken kan worden. Het is nu aan dev's om daar goed gebruik van te gaan maken.
- Daarnaast is de prijs van zo'n gpu chip waarschijnlijk veeeeel duurder als je die 1 op 1 vergelijkt met een RTX kaart. DAt komt door de R&D dat er in is gestopt etc etc. Die kosten zijn alleen niet zo makkelijk te berekenen want daar neem je in mee dat AMD kennis opdoet die door sijpelt naar de GPU's voor de consumenten, AMD een soort sponsoring krijgt (daarom staat ook over dat het in samenwerking is met AMD) en dat microsoft hier ook gewoon in investeerd en niet de volledige kostprijs terug wil verdienen.

Ik verwacht dus eigenlijk wel dat de xbox het beter gaat dan dat hier wordt gessuggereerd. Het is gewoon niet te vergelijking met een consument gpu generatie die toevallig nu uitkomt.

en dat zeg ik als ras echte pc gamer die nu pas voor het eerst een xbox koopt voor gemak.. ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Rossi46
Coldbullet schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:26:
De xbox s is toch ook al 4k 30fps? Lijkt mij dat de serie s krachtiger is? Dus deze moet makelijkrond komen met de games omdat deze op 1440/1080p meer zal draaien, of zit ik hier totaal verkeerd?
Theoretisch is de XOS zelfs 4k/60fps, maar dat lukt bij geen enkele fatsoenlijke game natuurlijk. 4k/30fps overigens ook niet.

Maar goed, alles hangt af van de grafische details en optimalisatie. Maar dat de XSS een stuk sterker is dan de XOS, dat is wel duidelijk :)

Verwijderd

Rpower18 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:01:
Ik weet niet of dit al gepost was ergens? In een recent Interview toch meer info vrijgekomen over Starfield en Elder scrolls 6 o.a.

- day 1 game pass
- nieuwe engine
- geen release date

Er komt geen nieuwe engine? Ze blijven sleutelen aan de Creation Engine.

• Rpower18
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

- day 1 game pass
- geen release date

Info aangepast naar aanleiding van comment!

• sohus
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:09:
[...]

Er komt geen nieuwe engine? Ze blijven sleutelen aan de Creation Engine.
Op zich prima toch. De nieuwe engine schijnt echt een major overhaul te zijn. Nieuwe engine brengt ook altijd veel kinderziektes met zich mee. Dus moderniseren van waar je bekend mee bent hoeft geen probleem te zijn. Zeker niet als het een ground-up rebuild is. Is vaak ook beter voor BC/remakes etc.

Verwijderd

sohus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
[...]

Op zich prima toch. De nieuwe engine schijnt echt een major overhaul te zijn. Nieuwe engine brengt ook altijd veel kinderziektes met zich mee. Dus moderniseren van waar je bekend mee bent hoeft geen probleem te zijn. Zeker niet als het een ground-up rebuild is. Is vaak ook beter voor BC/remakes etc.
Ik heb er een hard hoofd in. Die engine is verre van schaalbaar, ze moeten echt hele grote dingen omgooien. Net zoals ze voor Fallout 76 enorm veel moesten omgooien omdat de engine maar met 1 player werkte, niet meerdere.

Ik zie liever dat ze volledig waren afgestapt van de Creation Engine. Dat komt voor mij over alsof ze aan het wedden zijn op een dood paard dat al 2 races terug was ingestort.

Maar goed, gaat nogal offtopic en voor hetzelfde geld komt er een massive prachtige game uit en hebben ze de Creation Engine helemaal weten te moderniseren en stabiliseren. Zolang de game niet uit is blijft het maar wat koffiedik kijken. Ik hoop dat ik er naast zit ;)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20
Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:35:
[...]

Ik schrok meer van de XSS die Gears 5 blijkbaar soms op 720p rendert (bewering op 2:29). Dat is pas iets wat we deze generatie niet nodig hebben. Begrijp ook steeds minder goed de keuze van microsoft voor de specs van de XSS. De 1440p claim gaat veelal niet gehaald worden, zelfs 1080p wordt nog pittig op een beetje knappe settings. De GPU is niet eens vergelijkbaar met een AMD 5300XT die er 4,6Tflops uit perst.
De XSS wordt gewoon écht voor de massa. De super casual Fortnite/Fifa mensen, voor de ouders van kids om boven op de kamer onder hun 720p/1080p te zetten, voor de miljoenen mensen die echt helemaal niets om specs geven. En die zijn veruit in de meerderheid, vergis je niet. Het Tweakers publiek is totaal niet relevant in dat opzicht. Dus ergens begrijp ik de keuze wel.

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Ik ben nooit echt fan geweest van open-world spellen zoals Skyrim, maar ik wil dit soort spellen wel meer proberen te spelen. Welk open-world RPG spel, die beschikbaar is op de Game Pass, raden jullie aan voor een casual?
Dan ga ik er volgende week mee aan de slag.

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

Guerilla schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:35:
Ik ben nooit echt fan geweest van open-world spellen zoals Skyrim, maar ik wil dit soort spellen wel meer proberen te spelen. Welk open-world RPG spel, die beschikbaar is op de Game Pass, raden jullie aan voor een casual?
Zelf gespeeld & kan ik voor vouchen:
- Outer Worlds
- Fallout New Vegas (wel al wat ouder (X360))

Zelf niet gespeeld:
- Fallout 76 (krijgt wel gemengde reviews)
- The Elder Scrolls Online als je op zoek bent naar de setting van Skyrim... maar is MMORPG.

Vermoedelijk komt Skyrim en de andere TES & Fallout-titels wel nog naar GamePass (gezien overname van Zenimax/Bethesda door Xbox Studios), maar daar staat geen datum op.

[ Voor 30% gewijzigd door shyheim op 04-11-2020 09:50 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Hulleman
DutchOwnage schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:35:
[...]
De XSS wordt gewoon écht voor de massa. De super casual Fortnite/Fifa mensen, voor de ouders van kids om boven op de kamer onder hun 720p/1080p te zetten, voor de miljoenen mensen die echt helemaal niets om specs geven. En die zijn veruit in de meerderheid, vergis je niet. Het Tweakers publiek is totaal niet relevant in dat opzicht. Dus ergens begrijp ik de keuze wel.
Goed punt inderdaad, totaal andere doelgroep dan de gemiddelde tweaker en ook veel meer naar het prijskaartje kijken. € 299 is een heel mooi prijspunt, al krijg je bij het andere kamp voor € 100 meer wel echt veel meer console voor je geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 04-11-2020 09:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:50:
[...]

Goed punt inderdaad, totaal andere doelgroep dan de gemiddelde tweaker en ook veel meer naar het prijskaartje kijken. € 299 is een heel mooi prijspunt, al krijg je bij het andere kamp voor € 100 meer wel echt veel meer console voor je geld.
Zeker weten! Hij is ongeveer 4 keer zo groot! :+

• sohus
Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:50:
[...]

De vergelijk die mensen moeten maken is Game Pass vs klassieke model. Maar die boodschap heeft de massa nog niet bereikt, en daar is dus nog werk te doen voor Microsoft.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

shyheim schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:47:
[...]

Zelf gespeeld & kan ik voor vouchen:
- Outer Worlds
- Fallout New Vegas (wel al wat ouder (X360))

Zelf niet gespeeld:
- Fallout 76 (krijgt wel gemengde reviews)
- The Elder Scrolls Online als je op zoek bent naar de setting van Skyrim... maar is MMORPG.

Vermoedelijk komt Skyrim en de andere TES & Fallout-titels wel nog naar GamePass (gezien overname van Zenimax/Bethesda door Xbox Studios), maar daar staat geen datum op.
Outer Worlds is echt een pareltje qua RPG. En grappig en prima game mechanics. Hij staat geinstalleerd om de DLC te spelen komende maand.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:28:
[...]
Ik heb er een hard hoofd in. Die engine is verre van schaalbaar, ze moeten echt hele grote dingen omgooien. Net zoals ze voor Fallout 76 enorm veel moesten omgooien omdat de engine maar met 1 player werkte, niet meerdere. [...]
Wat ironisch is want de Creation engine afgeleid van Gamebryo wat in de basis een multiplayer engine is.
LopendeVogel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:30:
[...]
Wat je wel vaker ziet is dat consoles met (dikke) verlies verkocht worden omdat ze het terugverdienen door de hogere gameprijzen en accessoires. [...]
Ik dacht dat ze dat al een tijdje niet meer deden?

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:58:
[...]

Outer Worlds is echt een pareltje qua RPG. En grappig en prima game mechanics. Hij staat geinstalleerd om de DLC te spelen komende maand.
Ik heb de DLC paar dagen geleden afgerond. Nieuwe playtrough voor begonnen, mijn end-game save van de vorige is na de DLC dus ik moest wel. Geen probleem, was weer een jaar geleden.

DLC beviel me niet slecht. Nieuwe werelden, nieuwe personages, nieuwe geheimen. Prima mee vermaakt.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

- day 1 game pass
- geen release date

Yes Elder Scrolls 6 word Single Player only als ik dit zo lees, daar ben ik blij om _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ik heb de DLC paar dagen geleden afgerond. Nieuwe playtrough voor begonnen, mijn end-game save van de vorige is na de DLC dus ik moest wel. Geen probleem, was weer een jaar geleden.

DLC beviel me niet slecht. Nieuwe werelden, nieuwe personages, nieuwe geheimen. Prima mee vermaakt.
Hmmm kan je de end game save niet gebruiken voor de DLC? Hmm moet even kijken hoe ik dat ga doen dan. Heb zoveel games die ik wil spelen. :)

• Hulleman
sohus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:56:
[...]

De vergelijk die mensen moeten maken is Game Pass vs klassieke model. Maar die boodschap heeft de massa nog niet bereikt, en daar is dus nog werk te doen voor Microsoft.
Ligt er aan wat je zoekt. Performance of goedkoper gamen. De massa zal inderdaad gaan voor goedkoper gamen en dan is de gamepass echt een mooi product.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12 15:50
Guerilla schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:35:
Absoluut Witcher 3 als je die nog niet kent, daar ben je een jaar zoet mee _/-\o_

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:01:
[...]

Hmmm kan je de end game save niet gebruiken voor de DLC? Hmm moet even kijken hoe ik dat ga doen dan. Heb zoveel games die ik wil spelen. :)
De DLC start ook pas redelijk laat in de game, maar valt niet te missen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:09:
[...]

De DLC start ook pas redelijk laat in de game, maar valt niet te missen.
Hopelijk heb ik nog wat saves bewaard van net voor de DLC :)

• sohus
Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:05:
[...]

Ligt er aan wat je zoekt. Performance of goedkoper gamen. De massa zal inderdaad gaan voor goedkoper gamen en dan is de gamepass echt een mooi product.
In de basis lijkt de rekensom me vrij simpel, mits je een profiel hebt dat 2 of meer (full-price) 1st party games koopt per jaar:
  • PlayStation 5 en Xbox Series X kosten net zoveel
  • 5 jaar Game Pass normale prijs kost je 600 euro, voor alle 1st party games + 3rd party roulatie
  • Als je 2 first party games per jaar koopt dan is dat met de prijzen van Sony 700-800 euro per jaar
  • Maar je moet dan ook nog voor PS Plus betalen om online te gaan, dan komt er nog eens 300 euro bij over 5 jaar. Je krijgt hier ook 2 games per maand voor terug, maar ervaring leert dat die in de eerste jaren niet spectaculair gaan zijn e.g. Demon Souls of Ratchet & Clank.
Oftewel als je binnen bovenstaand profiel past dan is de TCO (total cost of ownership over 5 jaar) 499 voor de console + 600 euro voor content bij Microsoft of + 1.000 - 1.100 euro bij Sony.

Het verschil tussen Microsoft en Sony is dan 500 euro. Oftewel, je aanschaf van een Xbox Series X is onder aan de streep gratis. Of zelfs als je dus 1 full-price game per jaar koopt ben je uiteindelijk nog steeds goedkoper uit.

In principe kun je min of meer hetzelfde type games spelen, een paar uitzonderingen daargelaten (Microsoft heeft betere shooters en deze generatie ongetwijfeld ook Westerse RPG games, Sony heeft betere 3rd person actie-avontuur games). De vraag is dus meer hoeveel games koop je per jaar, en hoeveel % van de totale potentiele userbase binnen het door mij geschetste profiel past.

Wat ik uiteraard niet heb meegenomen is menses die 3 - 12 maanden wachten op aanbiedingen, dan worden de verschillen uiteraard iets kleiner, maar ik gok nog altijd in het voordeel van Xbox. Ten opzichte van een fatsoenlijke gaming PC zijn beide consoles eigenlijk een koopje te noemen. En ik ben ook van mening dat een gemiddelde PC monitor niet kan tippen aan een middenmoot OLED of QLED wat betreft HDR. En meeste mensen hebben nou eenmaal PC niet aan TV hangen in woonkamer.

[ Voor 12% gewijzigd door sohus op 04-11-2020 10:28 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:59
Caelorum schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:00:
[...]

Wat ironisch is want de Creation engine afgeleid van Gamebryo wat in de basis een multiplayer engine is.

[...]

Ik dacht dat ze dat al een tijdje niet meer deden?
Wat is een tijdje? Naar mijn weten bij elke release van een nieuwe console is dat zo?

Uiteraard hoe ouder het apparaat wordt hoe goedkoper ze in elkaar geflatst worden. Maar bij release (en x periode erna) is het naar mijn weten vrijwel altijd een verlies wat zicht recht trekt op punten als accessoires, games, abonnementen etc.

• Hulleman
sohus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:15:
[...]

In de basis lijkt de rekensom me vrij simpel, mits je een profiel hebt dat 2 of meer (full-price) 1st party games koopt per jaar:
Lijkt me een prima rekensom. Als je er van uit gaat dat je alles digitaal koopt (want je vergelijkt met gamepass), moet je rekenen met een PS5 DE, scheelt weer honderd eurie, maar doet niets af aan de conclusie. Wat betreft het digitale aanbod is MS gewoon veel goedkoper dan Sony. Daar kan volgens mij niemand het met je oneens zijn.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Hulleman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:36:
[...]

Lijkt me een prima rekensom. Als je er van uit gaat dat je alles digitaal koopt (want je vergelijkt met gamepass), moet je rekenen met een PS5 DE, scheelt weer honderd eurie, maar doet niets af aan de conclusie. Wat betreft het digitale aanbod is MS gewoon veel goedkoper dan Sony. Daar kan volgens mij niemand het met je oneens zijn.
Al je accessoires incl oude controllers werken ook nog eens, dus die hoef je niet nog een keer te kopen.
Current gen games doen het allemaal op de series x (behalve kinect only) en een groot deel daarvan krijgt een gratis update!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-12 20:30
Met een gezin, minder game tijd voor mezelf en een jong ventje die 't gamen ook ontdekt leek Gamepass mij ideaal.

Wel de beste hardware, niet meer de noodzaak om veel uit te geven aan games want er komt genoeg op Gamepass om ons te vermaken. Sporadisch eens een game kopen op release en af en toe toeslaan in de sale en ik vind het wel prima.

Voor ons een ideaal systeem zo en voor de prijs van nog geen twee games heb ik drie jaar Gamepass. En had vanwege PC gaming ook nog twee controllers liggen, scheelt ook weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Lastpost. op 04-11-2020 10:50 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Minder dan een week :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Verwijderd

Gelukkig wel ja, duurt lang genoeg zo haha. Heb zelf gisteren een SSD voor de current-gen games aangeschaft. Scheelt echt enorm, zelfs op mijn base Xbox One. Ben benieuwd wat de Series X er volgende week nog meer van gaat afsnoepen. Vooral bij Civilization VI scheelt het bijna drie kwart van de laadtijd.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zelf de Xbox One overgeslagen, maar zojuist de Series X besteld (wilde m'n 360 games nog kunnen spelen). Denk dat ik volgende week Xbox Ultimate ga nemen. Wat zijn de must play games van de "oude" generatie?

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 13:10
Beste tweakers,

Ik twijfel heel erg tussen een Nvidia Shield TV Pro en een Xbox Series S.

Gebruik:
- Voornamelijk als media speler (UHD Dolby Atmos+Vision afspelen (als MKV bestanden)
- Netflix
- IPTV
- Casual gaming (1 uur per week)

Huidige set:
- LG OLEDC8 65 TV
- Samsung HW Q90R Soundbar

- Wat mij aantrekt aan de Nvidia Shield is dat het ontwikkeld is als mediaspeler + je dan kan gamen via de servers van Nvidia (weet iemand wat voor kwaliteit je dan hebt?)

- Wat mij aantrekt aan de Xbox Series S is de hardware. Die lijkt op het eerste oog veel sterker.

• Finraziel
Deathsquad_187 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:36:
Beste tweakers,

Gebruik:
- Voornamelijk als media speler (UHD Dolby Atmos+Vision afspelen (als MKV bestanden)
- Netflix
- IPTV

Huidige set:
- LG OLEDC8 65 TV

- Wat mij aantrekt aan de Nvidia Shield is dat het ontwikkeld is als mediaspeler + je dan kan gamen via de servers van Nvidia (weet iemand wat voor kwaliteit je dan hebt?)

- Wat mij aantrekt aan de Xbox Series S is de hardware. Die lijkt op het eerste oog veel sterker.
Hangt helemaal af van wat je belangrijker gaat vinden... Die shield is denk ik echt wel de betere media speler. De Xbox laat echter niks van het ding heel op het vlak van gaming (lokaal gamen zal toch altijd beter zijn).
Wat betreft de kwaliteit van streamen van Nvidia kun je beter kijken of daar geen apart topic voor is, denk niet dat veel mensen hier daar ervaring mee hebben.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12 19:41
Walkman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:36:
Ik heb zelf de Xbox One overgeslagen, maar zojuist de Series X besteld (wilde m'n 360 games nog kunnen spelen). Denk dat ik volgende week Xbox Ultimate ga nemen. Wat zijn de must play games van de "oude" generatie?
mijn persoonlijke aanraders uit de Xbox One generatie:
  • Sunset Overdrive
  • Quantum Break
  • Forza Horizon 3 (persoonlijk vind ik de Australie setting veel leuker dan de UK setting van Horizon 4
  • Assassin's Creed Unity (yup :) )
  • Titanfall 2
De games die ik als eerste wil gaan installeren/spelen als mijn Series X pre-order daadwerkelijk arriveert:
  • Maneater
  • Gears Tactics
  • Civilization Revolution (Xbox 360 back compat; deze game blijft voor altijd in mijn collectie :) )
  • Cyberpunk 2077 (nog ff wachten tot december...)

[ Voor 26% gewijzigd door estorino op 04-11-2020 11:50 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:35:
[...]

Gelukkig wel ja, duurt lang genoeg zo haha. Heb zelf gisteren een SSD voor de current-gen games aangeschaft. Scheelt echt enorm, zelfs op mijn base Xbox One. Ben benieuwd wat de Series X er volgende week nog meer van gaat afsnoepen. Vooral bij Civilization VI scheelt het bijna drie kwart van de laadtijd.
Haha ja dat scheelt echt een heel stuk, ik heb er zelf nu eentje al bijna een jaar en als ik overal zie hoe sloom Rdr2 bijvoorbeeld inlaad bij de meesten ben ik erg blij met mijn Externe SSD. Hoeveel TB heb je gehaald?
Ik wil in de toekomst nog een 2TB halen van de Samsung T5, maar die zijn nu nog onbetaalbaar :P

Laat maar weten hoe de Series X bevalt O-)

Verwijderd

G_Dragon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:44:
[...]

Haha ja dat scheelt echt een heel stuk, ik heb er zelf nu eentje al bijna een jaar en als ik overal zie hoe sloom Rdr2 bijvoorbeeld inlaad bij de meesten ben ik erg blij met mijn Externe SSD. Hoeveel TB heb je gehaald?
Ik wil in de toekomst nog een 2TB halen van de Samsung T5, maar die zijn nu nog onbetaalbaar :P

Laat maar weten hoe de Series X bevalt O-)
De Samsung Portable SSD T5 1TB, maar hij is inmiddels ook voor nagenoeg 100% vol. Had misschien beter de 2TB kunnen halen maar inderdaad, de prijs is nu nog te hoog. De pest is alleen dat ik er waarschijnlijk snel genoeg nog eenzelfde bij haal, maar dan voor de Playstation 4 games. Dure maandjes zo :P

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:47:
[...]

De Samsung Portable SSD T5 1TB, maar hij is inmiddels ook voor nagenoeg 100% vol. Had misschien beter de 2TB kunnen halen maar inderdaad, de prijs is nu nog te hoog. De pest is alleen dat ik er waarschijnlijk snel genoeg nog eenzelfde bij haal, maar dan voor de Playstation 4 games. Dure maandjes zo :P
Haha dat had ik dus ook heel erg snel, toch heb ik alles alvast op mijn T5 gezet voor als ik de nieuwe Xbox Series X ergens eind volgend jaar haal. Ik denk dat een Externe HDD geen optie is bij de Series X , maar het is zeker wel mogelijk voor kopieren en spelen.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Deathsquad_187 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:36:
Beste tweakers,

Gebruik:
- Netflix
- IPTV

Huidige set:
- LG OLEDC8 65 TV

Voor mediaspeler, Netflix en IPTV kan je prima op je c8 alleen al. Heb je helemaal geen extra apparaat voor nodig.

Blijft over casual gaming, dan series x of de shield zijn beide ok keuzes. Het is maar waar je voorkeur ligt.

• 1993jjohan
  • Nu online
[...]

• 5 jaar Game Pass normale prijs kost je 600 euro, voor alle 1st party games + 3rd party roulatie
  • Als je 2 first party games per jaar koopt dan is dat met de prijzen van Sony 700-800 euro per jaar
  • Maar je moet dan ook nog voor PS Plus betalen om online te gaan, dan komt er nog eens 300 euro bij over 5 jaar. Je krijgt hier ook 2 games per maand voor terug, maar ervaring leert dat die in de eerste jaren niet spectaculair gaan zijn e.g. Demon Souls of Ratchet & Clank.
Oftewel als je binnen bovenstaand profiel past dan is de TCO (total cost of ownership over 5 jaar) 499 voor de console + 600 euro voor content bij Microsoft of + 1.000 - 1.100 euro bij Sony.

Het verschil tussen Microsoft en Sony is dan 500 euro. Oftewel, je aanschaf van een Xbox Series X is onder aan de streep gratis. Of zelfs als je dus 1 full-price game per jaar koopt ben je uiteindelijk nog steeds goedkoper uit.

In principe kun je min of meer hetzelfde type games spelen, een paar uitzonderingen daargelaten (Microsoft heeft betere shooters en deze generatie ongetwijfeld ook Westerse RPG games, Sony heeft betere 3rd person actie-avontuur games). De vraag is dus meer hoeveel games koop je per jaar, en hoeveel % van de totale potentiele userbase binnen het door mij geschetste profiel past.

Wat ik uiteraard niet heb meegenomen is menses die 3 - 12 maanden wachten op aanbiedingen, dan worden de verschillen uiteraard iets kleiner, maar ik gok nog altijd in het voordeel van Xbox. Ten opzichte van een fatsoenlijke gaming PC zijn beide consoles eigenlijk een koopje te noemen. En ik ben ook van mening dat een gemiddelde PC monitor niet kan tippen aan een middenmoot OLED of QLED wat betreft HDR. En meeste mensen hebben nou eenmaal PC niet aan TV hangen in woonkamer.
600 reguliere prijs ja.
Ik betaal voor 3 jaar 86euro. Dan kom je voor 5 jaar op nog geen 300 euro. (12m ultimate key kost 99euro)

DePlaystation moet het vooral hebben van hun populariteit in de afgelopen generatie. Bang for buck wint Xbox ruim.

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 13:10
drakiesoft schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:49:
[...]

Voor mediaspeler, Netflix en IPTV kan je prima op je c8 alleen al. Heb je helemaal geen extra apparaat voor nodig.

Blijft over casual gaming, dan series x of de shield zijn beide ok keuzes. Het is maar waar je voorkeur ligt.
Tot nu toe gaat alles prima behalve zware REMUX files van +60gb. Op de een of andere manier krijg ik dat niet aan de praat met PLEX. Vandaar dat ik denk aan een Shield.

Voor de rest doet de LG het eigenlijk wel heel erg goed.

• Wom

Wom

Mijn Top 10 lijstje van de afgelopen generatie ziet er zo uit:
  • Batman Arkham Knight
  • Forza Horizon 4
  • Gears 5
  • Wolfenstein: The New Order
  • Mad Max
  • Rage 2
  • F1 2020
  • Far Cry 5
  • Bulletstorm
  • Titan Fall 2
Maar dan vergeet ik games als Sunset Overdrive, Doom (2016), RDR2, Cuphead, Dishonoured, Quantum Break, Ori, Minecraft Dungeons, etc. etc. Er zijn echt veel toffe games uitgekomen deze generatie.

Ligt natuurlijk ook aan je smaak. In multiplayer is Halo 5 ook echt goed (schijnbaar) en als je RPG's tof vind is bijv. Wasteland 3 een dikke aanrader. Of denk aan titels als de THPS2 remake, Katana Zero of Dead Cells. Zelfs de singleplayer van Modern Warfare vond ik echt heel tof.

• sohus
1993jjohan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:15:
[...]

600 reguliere prijs ja.
Ik betaal voor 3 jaar 86euro. Dan kom je voor 5 jaar op nog geen 300 euro. (12m ultimate key kost 99euro)

DePlaystation moet het vooral hebben van hun populariteit in de afgelopen generatie. Bang for buck wint Xbox ruim.
Klopt. Maar ik heb voor de eerlijkheid/transparentie voor zowel Sony als Microsoft de gangbare retail prijs genomen zonder aanbiedingen of kortingen.

Wat ik uiteraard ook niet heb meegenomen is mensen die games fysiek kopen, en dan uitspelen en weer inruilen. Op die manier heb je natuurlijk ook een wat andere rekensom. Maar dan nog altijd gaat het moeilijk zijn om de volledige propositie van Game Pass te matchen (streaming, 120+ game library, alle 1st party games permanent toegankelijk, Xbox/PC spelen, geen Xbox Live gold meer nodig etc.).

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Weet iemand of de wolfenstein games nog naar gamepass komen? DIe zou ik graag willen spelen maar die staan er niet op in tegenstelling tot de nieuwere game Doom Eternal.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

Phydomir

Dennis

Kaasje123 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:57:
Weet iemand of de wolfenstein games nog naar gamepass komen? DIe zou ik graag willen spelen maar die staan er niet op in tegenstelling tot de nieuwere game Doom Eternal.
Die hebben er in gestaan maar zijn er net uit. Ik denk wel dat als de Bethesda deal afgerond is dat die weer terug gaan komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Phydomir schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:59:
[...]

Die hebben er in gestaan maar zijn er net uit. Ik denk wel dat als de Bethesda deal afgerond is dat die weer terug gaan komen.
Sjips jammer. Had ze graag op mijn series X gespeeld volgende week. :P Dan maar Doom Eternal. }:O

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Melantrix schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:36:
[...]

mag ik vragen waar je die hebt gezien? Ik vond de base game al wel vermakelijk (voor zeer korte duur maar het concept is tof) dus ik wil de vernieuwingen wel in de gaten houden voor eventueel de toekomst!
Via YouTube kanaal Your Anthem. Hij volgt het vrij nauwkeurig.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 14:58
[...]

Ik kom op 779,4 euro voor 5 jaar gamepass ultimate.

Ga je voor de basis gamepass dan is het 599,4 euro maar daar moet dan nog Xbox gold bij als je online wil spelen dus komt er nog 419.4 euro bij.

Samenvattend; goedkoopste optie is gamepass ultimate voor 779,4 euro per 5 jaar.

Duurste optie is gamepass voor 9,99 + Xbox gold 6,99 samen voor 1018,8 euro per 5 jaar.

• sohus
Palindrome schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:10:
[...]
Ga je voor de basis gamepass dan is het 599,4 euro maar daar moet dan nog Xbox gold bij als je online wil spelen dus komt er nog 419.4 euro bij.
Ah ik wist niet dat de basic Game Pass geen Gold had. Dank voor de opheldering, heb zelf GPU.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Vooral Ori: Will of the Wisps (en de voorganger waarschijnlijk ook - maar die heb ik niet gespeeld) kan ik sterk aanraden.

• Vagax
  • Laatst online: 20-12 01:34

Vagax

Hehe

Overigens kan je via Microsoft Rewards dus een maandje GPU gratis er bij scoren als je af en toe de awards een beetje doet. Kan misschien op lange termijn weer wat centjes opleveren

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

Vagax schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:08:
Overigens kan je via Microsoft Rewards dus een maandje GPU gratis er bij scoren als je af en toe de awards een beetje doet. Kan misschien op lange termijn weer wat centjes opleveren
Al half jaar bezig - nu 3k punten ofzo (daily login & wat sporadische quests). Equivalent van 2 EUR. Dus niet geweldig :D

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Finraziel
Alwayshappyz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:08:
[...]

Vooral Ori: Will of the Wisps (en de voorganger waarschijnlijk ook - maar die heb ik niet gespeeld) kan ik sterk aanraden.
Dan kan ik je sterk aanraden dat alsnog te doen :+

• Rossi46
sohus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:07:
[...]

Ah ik wist niet dat de basic Game Pass geen Gold had. Dank voor de opheldering, heb zelf GPU.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet wist :$ Je wordt dus duidelijk richting GPU geduwd.

Pagina: 1 ... 126 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden