Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.537 views

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12 12:56
Danno88 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:14:
[...]

Ik kreeg hem zojuist ook en schrok me rot (dacht er is iets mis...😅).

Nu nog PostNL die z’n best moet doen.
Jup mijn 💓 sloeg ook ff over.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• pimmmo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12 15:48
Heb die ook zojuist gekregen :) Wel nog geen geld van de cc afgehaald, stond eerst een reservering van 499 eu, maar nu alleen nog een reservering van 0.0 :/ Hoop dat alles goed gaat :X

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:21
Kreeg de mail ook net binnen, nog een week tot next gen begint. :)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:30:
[...]

Of een Tweaker die er mogelijk 2 binnen krijgt...
tip van mij: hou de vraag/antwoord in de gaten die dag :)
*Steekt hand omhoog

Ik heb er twee staan voor aflevering op dag 1 omdat ik in eerste instantie eentje voor de woonkamer en eentje voor de studie-/gamekamer wou hebben. Maar ik neig er toch steeds meer naar om het eerst met eentje te doen en de tweede aan te schaffen bij een nieuwe SKU (grotere opslag/slim/etc). Mits ik geen DOA ontvang op release dag en de MM Apeldoorn netjes aflevert doe ik denk ik de tweede in de verkoop (afhalen en voor de originele prijs uiteraard) of stuur ik hem terug.

Edit: Mijn tweede reservering is inmiddels al aan iemand toegekend :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 02-11-2020 15:30 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:10

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGNJ0p7b8sbGvJKXvD_cMpMpP4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g4DsZHXAGG6AN8CTjw23RMHz.png?f=fotoalbum_large

Van Forza is er inmiddels wel al wat hogere kwaliteit materiaal gelekt, maar van SoT heb ik niks gezien eigenlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Ik kreeg dezelfde mail van Bol wbt de Series S :)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 16:57

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Donderdag om 15:00 vervalt een review embargo omtrent de Xbox Series X, volgens Gamekings.

Xbox Live: Miesjh NL

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12 01:34

Vagax

Hehe

https://twitter.com/_XboxNews/status/1323233214283026434

Geinig, als je fast traveled in The Witcher 3 komt het laadscherm niet eens in beeld omdat hij alles al heeft geladen voor dat het laadscherm een kans heeft, levert een glichterig effect op maar leuk om te zien hoe bizar snel het is :D

[ Voor 24% gewijzigd door Vagax op 02-11-2020 13:40 ]

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12 12:56
Miesjh schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:38:
Donderdag om 15:00 vervalt een review embargo omtrent de Xbox Series X, volgens Gamekings.
15:01 ;) volgens JJ

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:08
@Sjalabert @Danno88 We hebben een pre-order topic. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 23:24
Drvagax schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:39:

Geinig, als je fast traveled in The Witcher 3 komt het laadscherm niet eens in beeld omdat hij alles al heeft geladen voor dat het laadscherm een kans heeft, levert een glichterig effect op maar leuk om te zien hoe bizar snel het is :D
Oh wow... In mijn 'Game Pass' ToDo lijstje had ik The Witcher 3 nog helemaal niet staan en nu blijkt hij op Game Pass te staan en ook nog een next-gen patch te krijgen. Ik heb daar nog niet zoveel over gehoord/gelezen. Waarschijnlijk heeft de hele wereld behalve ik The Witcher 3 al helemaal stuk gespeeld :)

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Drvagax schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:39:

Hij laadt de map sneller dan de loadscreen

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Torgo schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:52:
[...]

Oh wow... In mijn 'Game Pass' ToDo lijstje had ik The Witcher 3 nog helemaal niet staan en nu blijkt hij op Game Pass te staan en ook nog een next-gen patch te krijgen. Ik heb daar nog niet zoveel over gehoord/gelezen. Waarschijnlijk heeft de hele wereld behalve ik The Witcher 3 al helemaal stuk gespeeld :)
Hou er wel rekening mee dat het geen spel is van een MS studio, dus dat hij er op een gegeven moment ook weer af gehaald zal/kan worden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• drakiesoft
  • Laatst online: 18-12 15:19
Wom schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:31:
[Afbeelding]
[Twitter]
Van Forza is er inmiddels wel al wat hogere kwaliteit materiaal gelekt, maar van SoT heb ik niks gezien eigenlijk.
Hier de details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiZWUXQ72ks0xSbrDwTpr6MBpp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeqCPxgIz3GQZ1xL2M8nLj1K.jpg?f=fotoalbum_large

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meh.. geen raytracing, dat is een fail.

:+ _O-

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ArthurMorgan
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:58:
[...]

Meh.. geen raytracing, dat is een fail.

:+ _O-
Het schijnt ook dat je de auto's die je in het spel haalt niet voor de deur krijgt. Echt zo hoeft het van mij ook niet meer hoor. :+

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vind nu al de nachtelijke races op nat asfalt, waar de koplampen op gereflecteerd worden, al adembenemde mooi op de One X.

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
En dus ook niet om 15:02 :P

Xbox Live: Springbok NL

Verwijderd

- delete maar, verkeerde topic -

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2020 14:09 ]

Verwijderd

Nice, ik hoop zo'n bericht ook van de Wehkamp te ontvangen. We zullen zien, ik heb er wel vertrouwen in, status is nu 'word binnen 2 weken bezorgd'.
Van bol.com wel de bevestiging gekregen dat de 2de controller + 2x Play&Charge kit op 10 november bezorgd worden. Heb ik ieder geval iets :+

• Wom

Wom

ArthurMorgan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:00:
[...]

Het schijnt ook dat je de auto's die je in het spel haalt niet voor de deur krijgt. Echt zo hoeft het van mij ook niet meer hoor. :+
Mijn auto zit ook in de game. Klinkt stom, maar ik vind het dus echt heel tof om in mijn eigen auto rondjes te rijden in Horizon. Uiteraard wel volledig motorisch getuned, maar dat zijn details :+

• Springbokkie
Wom schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:10:
[...]

Mijn auto zit ook in de game. Klinkt stom, maar ik vind het dus echt heel tof om in mijn eigen auto rondjes te rijden in Horizon. Uiteraard wel volledig motorisch getuned, maar dat zijn details :+
De Peel P50? :+

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:32
[...]

Heb hem ook nog niet gespeeld en had wel al gehoord dat hij een update zou krijgen dus daar wacht ik nu op (zei hij, alsof hij nu anders tijd gehad had om die game te spelen _O-)
En al zou hij uit gamepass gaan, de goty versie komt regelmatig voor 15 euro langs...

Gamertag: FinrazielNL

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-12 09:46
Wel relaxed dat Bol die bevestiging stuurt, dan weet je dat het wel goed komt.

Het wordt voor mij zeer waarschijnlijk de hele maandag mijn telefoon checken wachtend op een verzendbevestiging.

• Springbokkie
[...]

Waarschijnlijk heeft de hele wereld behalve ik The Witcher 3 al helemaal stuk gespeeld :)
Ik heb The Witcher 3 ook nog nooit gespeeld.

• Wom

Wom

Nee, een auto die minder weegt dan ikzelf zou niet echt verantwoord zijn :D
Al zou ik er graag eens in rijden. Was het niet zo dat er een handvat aan zat zodat je hem kon verzetten? Die Top Gear aflevering staat mij nog licht bij :P

• Springbokkie
Wom schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:24:
[...]

Nee, een auto die minder weegt dan ikzelf zou niet echt verantwoord zijn :D
_O-

Mag ik dan vragen welk scheurijzer het wel is?

Ik was trouwens nog niet helemaal klaar met FH4, dus mooi dat deze ook "opgepoetst" wordt...

• Wom

Wom

Springbokkie schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:26:
[...]

_O-

Mag ik dan vragen welk scheurijzer het wel is?

Ik was trouwens nog niet helemaal klaar met FH4, dus mooi dat deze ook "opgepoetst" wordt...
Oh, zo spannend is het nu ook niet hoor. Audi A5 in mijn geval. Geen fraaie Porsche of Lambo oid :P

Maar Forza Horizon 4 is één van de beste games van deze console-generatie, maar ik heb er ook weinig tijd in zitten. Een grafische patch kan dan gelijk een goede reden zijn om er weer wat uren in te steken. Zo zie je maar dat graphics toch ook belangrijk zijn :+

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Hulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:29:
[...]

Ik was wel verbaasd over dat DF zo positief over Dirt 5 was, terwijl ik de game totaal niet next-gen vind ogen als je dat vergelijkt met een Horizon 4 ofzo. Lijken geen dingen te gebeuren die je niet op de current-gen ziet gebeuren (los van die 120fps modus). Wellicht is het anders als je de game daadwerkelijk ziet draaien en speelt.

Sowieso nog niet echt een next-gen gevoel bij aankomende next-gen titels van beide kampen. Demon's Souls op de PS5 is dan wellicht de grootste grafische showcase.
Dirt 5 Review van Eurogamer.net is uit.

En zoals ik al voorspelde:
A new studio in charge sees Dirt retain some of its old swagger in a fun, frequently beautiful but occasionally hollow arcade racer.
Speel dan liever Forza Horizon 4, kost me niks.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Blaauw87 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:22:
[...]

Ik ben zelf voor de S gegaan, onze relatief nieuwe TV heeft geen 120 Hz en doe alle games toch al volledig digitaal. De meerwaarde voor de X is er voor mij dan nu ook nog niet echt.
en de resolutie natuurlijk, de s is meer based op 1440p en x op 4k. nu worden over het algemeen de meestel spellen ook op de pc nog 1080 of 1440p gespeeld.
ik twijfel ook nog erg de x of de s

• ArthurMorgan
  • Niet online
Video in HD, met youtube compressie.... ik wacht nog even met een mening geven. Ben daar eerder de fout mee ingegaan :D

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:59
Mhm zeker. Heb er maar wat doorheen geskipped om zeker te zijn wat het beloofd.. inhoudelijk wil ik een week voor release niet meer gespoiled worden :)

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 14:54
ArthurMorgan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:58:
Video in HD, met youtube compressie.... ik wacht nog even met een mening geven. Ben daar eerder de fout mee ingegaan :D
Wel smooth 60 FPS zoals het er nu uit ziet. Valt mij niet tegen

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:32
Beetje offtopic:
Wellicht leuk voor de mensen die Valhalla gepreorded hebben om de Vikings serie op netflix te kijken voordat je aan Valhalla begint. Door deze serie overweeg ik nu Valhalla aan te schaffen :P

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Nog bijna een week, de PS4 Pro is verkocht, nu ik er nog wat geld voor kon krijgen. Ik had ook niet zoveel fysieke-games, dus zag niet echt een reden om hem te houden. Mis nu wel een console in huis, moet nu naar mijn pc op de tweede verdieping om te gamen. 🎮

[ Voor 20% gewijzigd door CerandoX.nl op 02-11-2020 15:10 ]

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuKcLfbpFBiA9K8XLEd31rlQhOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v1rDX7FTrJgyVB2GTI8LLeXU.png?f=user_large
bron: https://twitter.com/xboxs...tatus/1323263647158804482

Wordt tijd voor 6K schermen dus :+

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
CerandoX.nl schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:08:
Nog bijna een week, de PS4 Pro is verkocht, nu ik er nog wat geld voor kon krijgen. Mis wel een console in huis nu, moet nu naar mijn pc op de tweede verdieping om te gamen. 🎮
Dit is exact mijn situatie :P. Heb dit weekend voor het eerst in tijden een spelletje op m'n PC gespeeld. Ik ben eigenlijk op zoek naar een lijst met PC game pass titels die niet beschikbaar zijn op console game pass. Ik kan deze 'filter' niet zo makkelijk vinden, iemand een tip? Heb namelijk alvast de goedkope game pass ultimate truc voor 3 jaar gedaan :o .

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
vet, maar geef mij maar de 120 Hz mode :). Dit wordt mijn eerste 120 Hz game ervaring. Heb vroeger op PC wel veel counter-strike op 120 locked fps gespeeld, maar dat was altijd met een 60 Hz scherm..

• DutchOwnage
  • Nu online
Volgens mij in 8K zelfs?

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

Geen idee of het off-topic is, dus verwijder of verplaats gerust is so mods :)

Vraagje voor de completionists: heeft Xbox voor achievements niks beters te bieden dan Trueachievements?
Voor Playstation bestaat PSNprofiles en daar worden voor & door completionists echt guides geschreven (wat eerst, waarop letten, ....

Vergelijking: RDR2 op PSNProfiles versus RDR2 op TrueAchievements. Ook die walkthrough-sectie op TA is eerder gericht op het spel zelf dan de achievements.

Is toch hetgeen wat ik het meest mis aan mijn PS4 :D

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:21
shyheim schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:30:

Vraagje voor de completionists: heeft Xbox voor achievements niks beters te bieden dan Trueachievements?
Voor Playstation bestaat PSNprofiles en daar worden voor & door completionists echt guides geschreven (wat eerst, waarop letten, ....

Vergelijking: RDR2 op PSNProfiles versus RDR2 op TrueAchievements. Ook die walkthrough-sectie op TA is eerder gericht op het spel zelf dan de achievements.

Ik kijk daarvoor meestal op https://www.xboxachievements.com/

• Springbokkie
Ook die walkthrough-sectie op TA is eerder gericht op het spel zelf dan de achievements.
:?

Het zijn júíst achievement walkthroughs? Na het volgen van zo'n walkthrough heb je altijd 100% qua achievements. TrueAchievements vind ik zelf één van de beste sites wat betreft Xbox-communities.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-12 21:35

Het lijkt mij eerder een kwestie van wennen, voor mij is TA juist wel duidelijk. Maar het kan inderdaad per game verschillen, gezien de walkthroughs door users worden geschreven. Waarbij ze soms extreem duidelijk gemaakt zijn, met afbeeldingen, video's en gedetailleerde beschrijvingen en soms zijn ze wat mager...
Daarnaast heb je vaak ook per achievement nog een walkthrough, mits geschreven natuurlijk.
Ook het overzicht welke achievements je al hebt unlocked en welke niet helpen daar wel bij, maar dat zal bij de Ps versie natuurlijk ook wel zo zijn.

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

Springbokkie schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:38:
[...]

:?

Het zijn júíst achievement walkthroughs? Na het volgen van zo'n walkthrough heb je altijd 100% qua achievements. TrueAchievements vind ik zelf één van de beste sites wat betreft Xbox-communities.
Sorry, ja, had me beter moeten uitdrukken.
Na het volgen van die walkthrough heb je inderdaad 100% - maar ben vaak op zoek naar "a quick glance" info van hoe ik het spel moet benaderen. Maar dat is misschien omdat ik jarenlang PSNProfiles heb gebruikt. Ik kijk dan altijd snel eens naar wat missable, difficulty specific of grind is.

Wil dan gewoon snel te weten komen: kan ik alles in 1 playthrough behalen? Zijn er missable achievements (waar ik mogelijk extra op moet letten dus)?
Op TrueAchievements is zo'n walkthrough eerder gericht om je door het spel te helpen en gaandeweg alle achievements mee te pikken.

Anyhow, zal me dus nog wat meer verdiepen in TA dan en er gewoon beter mee leren werken. Had mij wel al een Pro-account aangeschaft voor een jaar om de site te ondersteunen. ;)

Thanks voor de replies!

[ Voor 10% gewijzigd door shyheim op 02-11-2020 15:47 ]

• Springbokkie
shyheim schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:45:
[...]

Na het volgen van die walkthrough heb je inderdaad 100% - maar ben vaak op zoek naar "a quick glance" info van hoe ik het spel moet benaderen. Maar dat is misschien omdat ik jarenlang PSNProfiles heb gebruikt. Ik kijk dan altijd snel eens naar wat missable, difficulty specific of grind is.

Wil dan gewoon snel te weten komen: kan ik alles in 1 playthrough behalen? Zijn er missable achievements (waar ik mogelijk extra op moet letten dus)?
Op TrueAchievements is zo'n walkthrough eerder gericht om je door het spel te helpen en gaandeweg alle achievements mee te pikken.

Anyhow, zal me dus nog wat meer verdiepen in TA dan en er gewoon beter mee leren werken. Had mij wel al een Pro-account aangeschaft voor een jaar om de site te ondersteunen. ;)

Thanks voor de replies!
Elke guide op TA begint met een overview en "general hints and tips".

• Coldbullet

Coldbullet

moeilijk moelijk.... moet nog bestellen.. word het de s of de x... hij komt op een 4k tv te staan maar geen 120hz uiteraard.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Thanks voor de replies!
Die info staat toch netjes samengevat op de eerste pagina van de walkthrough op TA?

https://www.trueachieveme...-Redemption-2/walkthrough

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
[...]

Thanks voor de replies!
Je moet denk ik boven aan de pagina nog even op walkthrough klikken, niet bij elke game zal een volledige walkthrough beschikbaar zijn. Als ik RDR2 nog even aanhaal dan zie ik op de volgende pagina juist alles wat jij beschrijft. Dus hoeveel playthroughs je nodig hebt, hoeveel achievements missable zijn etc. https://www.trueachieveme...-Redemption-2/walkthrough

• Frieslander12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-08-2022
Weet Iemand een goede oplaad dock? Ik verkoop de gene die ik nu heb met de xbox. Ik heb die blauw/witte controller erbij ge preordered + de standaard zwarte controller. Bij al die docks kring je 2 zwarte of 2 witte accu's. Wat dus niet staat op een witte controller. Of zal ik gewoon 2 charge & play kit gaan?

• Wom

Wom

tommymeerNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:00:
[...]

Wel smooth 60 FPS zoals het er nu uit ziet. Valt mij niet tegen
Was overigens nog de BC versie, niet de XSX versie. Video is trouwens al door Ubisoft offline gehaald.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 15:47
Coldbullet schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:54:
[...]

en de resolutie natuurlijk, de s is meer based op 1440p en x op 4k. nu worden over het algemeen de meestel spellen ook op de pc nog 1080 of 1440p gespeeld.
ik twijfel ook nog erg de x of de s
Mijn ervaring op een 55" 4K OLED is dat 1440p echt dikke prima is. Veel op een PS4Pro gespeeld die veelal op 1440p draait. Crisp genoeg op 1,5m afstand en zichtbaar scherper dan 1080p.

Het weerhoudt me er nog van om een XSS te kopen, omdat ik eerst wil wachten of een XSS dat wel waar kan maken en welke concessies wel niet gedaan moet worden om 1440p te halen. Mindere graphics of een 30fps target? 1440p @ 60fps op een 4Tflop gpu klinkt mij te mooi om waar te zijn eigenlijk. Dat is nog minder dan een 5500XT. Volgens DF is een dergelijke GPU niet voldoende op 1440p 60fps te draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 02-11-2020 16:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:59
Bright Memory Infinite

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kPP4eI4RmwQJ8HgeY9CSP8gkas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtHzWNc5OMaeZTOTcygjrTAu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F76EDxS3Ne06w51WuQ3Ogze3zyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUe5YeCDhr8REpO1G9WTdYLI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRJO1mNtkLTOu2Fll3aW1JM30rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdBMlnmixOkpLWnvXAyAFOlN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwC8oqB3CJAniuc52Mdzxk08A-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PubkcihXwycexPpzRfeglJUy.jpg?f=fotoalbum_large

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 15:18
Ja ik had ondertussen ook wel al wat meer performance (p)reviews verwacht van de xbox series s.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:23
Vandaag heeft zowaar mijn Xbox one X het begeven. Had hem in januari omgewisseld bij Microsoft omdat die van mij veel lawaai maakte. Maar man heb nu wel spijt. Vermaakte me prima met WD Legions. Nu terug naar de oude Launch day One van mijn zoon is echt niks. Nu maar weekje wachten.

• Coldbullet

Coldbullet

Hulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:03:
[...]

Mijn ervaring op een 55" 4K OLED is dat 1440p echt dikke prima is. Veel op een PS4Pro gespeeld die veelal op 1440p draait. Crisp genoeg op 1,5m afstand en zichtbaar scherper dan 1080p.

Het weerhoudt me er nog van om een XSS te kopen, omdat ik eerst wil wachten of een XSS dat wel waar kan maken en welke concessies wel niet gedaan moet worden om 1440p te halen. Mindere graphics of een 30fps target? 1440p @ 60fps op een 4Tflop gpu klinkt mij te mooi om waar te zijn eigenlijk. Dat is nog minder dan een 5500XT. Volgens DF is een dergelijke GPU niet voldoende op 1440p 60fps te draaien.
klopt inderdaad.. maar mij lijkt dat de serie s makelijk 1440 p moet kunnen... als je ziet wat de huidige pc gpu doen, en de xbox heeft beter optimalisatie. mag toch hopen dat de 30fps eindelijk verleden tijd is.. drama fps moet er niet aan denken haha

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

Springbokkie schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:52:
[...]

Elke guide op TA begint met een overview en "general hints and tips".
Caayn schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:53:
[...]
Die info staat toch netjes samengevat op de eerste pagina van de walkthrough op TA?

https://www.trueachieveme...-Redemption-2/walkthrough
Klopt beiden, had RDR2 niet als voorbeeld mogen gebruiken. Daarbij is dat inderdaad het geval.
Yakuza-0 bijvoorbeeld, daar is geen walkthrough van. En vermits trophies en achievements meestal 1-op-1 mappen, gebruikte ik voor die quick glance dus de PSN-profiles guide :)

Voor alle duidelijkheid: ik haat helemaal niét hé, mijn Xbox One X is sinds enkele maanden mijn main console geworden (zoals je kan zien op m'n TA-profiel) en ik haal de XSX in huis voor ik de PS5 koop. :+

[ Voor 10% gewijzigd door shyheim op 02-11-2020 16:12 ]

• Coldbullet

Coldbullet

zat net te kijken cod ww2 is gewoon ruim 200gb op de pc... hopelijk op de xbx minder? anderes ben je zo door je ssd gb heen.. zowel op de s als de seriex

• Springbokkie
Coldbullet schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:13:
zat net te kijken cod ww2 is gewoon ruim 200gb op de pc... hopelijk op de xbx minder? anderes ben je zo door je ssd gb heen.. zowel op de s als de seriex
WWII? Dat is een game uit 2017. Are you sure?

• DutchOwnage
  • Nu online
Coldbullet schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:53:
moeilijk moelijk.... moet nog bestellen.. word het de s of de x... hij komt op een 4k tv te staan maar geen 120hz uiteraard.
Zou voor de X gaan. Iets zegt mij dat de S al vrij snel in z'n cyclus tegen beperkingen aan gaat lopen.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
DutchOwnage schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:17:
[...]

Zou voor de X gaan. Iets zegt mij dat de S al vrij snel in z'n cyclus tegen beperkingen aan gaat lopen.
Welke beperkingen dan? Enige wat zou kunnen voorkomen is dat games gemaakt voor PS5/XSX in 1440p runnen, dan heeft de S inderdaad een probleem, maar zolang ze XSX games native 4K blijven runnen is er geen enkel probleem.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12 18:55
Stefmeister schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:06:
Ja ik had ondertussen ook wel al wat meer performance (p)reviews verwacht van de xbox series s.
Het embargo loopt 5 november af. Las net wel dat Fortnite op 1080p/60fps gaat draaien en op de X op 4k/60fps:
https://wccftech.com/fort...__twitter_impression=true

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:47
Coldbullet schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:13:
Call of duty WW2 is 77.6 Gb op de Xbox one X.

• Katseviool
DutchOwnage schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:17:
[...]

Ik ben met name benieuwd hoe de verdeling straks zal zijn tussen de S en X verkopen. De verdeling in user-base zal namelijk ook developers een kant op sturen en zij zullen allesbehalve de S uit het oog verliezen als 40% of meer van de klantenbase op een S zit.

Nu worden er inderdaad voornamelijk X'en verkocht aangezien de casual gamer niet maanden van te voren een console gaan pre-orderen. Tevens zijn wij een erg welvarend land. Het zou straks zo maar kunnen dat het overgrote deel van de populatie met een S zit, dan gaat echt niemand het in het z'n hoofd halen om deze console links te laten liggen. Waarbij developers die het maximale uit een S trekken straks echt het verschil kunnen maken.

Als je hem helemaal doortrekt zouden dus Xbox X gebruikers op termijn zelfs last kunnen gaan krijgen van de S-versie. Iets waar Sony minder snel last van zal hebben doordat ze niet zo'n duale strategie volgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 02-11-2020 16:38 ]

• Coldbullet

Coldbullet

ehh codww2 bedoel de huidige haha

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZjiM7LPmh9pMSdnmNjqtOr8IE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJ1Gvnyg5OezI6e0g5JA3RVu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWbErePqUCnGfvXmtxzUPrZ7Ll4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9kOWr9ayVaI5QqPbgvqJqOY.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is enkel met de SP content er bij.

[ Voor 57% gewijzigd door Wom op 02-11-2020 16:41 ]

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:02
Katseviool schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:34:
[...]

Ik ben met name benieuwd hoe de verdeling straks zal zijn tussen de S en X verkopen. De verdeling in user-base zal namelijk ook developers een kant op sturen en zij zullen allesbehalve de S uit het oog verliezen als 40% of meer van de klantenbase op een S zit.

Nu worden er inderdaad voornamelijk X'en verkocht aangezien de casual gamer niet maanden van te voren een console gaan pre-orderen. Tevens zijn wij een erg welvarend land. Het zou straks zo maar kunnen dat het overgrote deel van de populatie met een S zit, dan gaat echt niemand het in het z'n hoofd halen om deze console links te laten liggen. Waarbij developers die het maximale uit een S trekken straks echt het verschil kunnen maken.

Als je hem helemaal doortrekt zouden dus Xbox X gebruikers op termijn zelfs last kunnen gaan krijgen van de S-versie. Iets waar Sony minder snel last van zal hebben doordat ze niet zo'n duale strategie volgen.
Er is meerdere malen aangegeven dat de s versie gewoon op een lagere resolutie z’n werk gaat doen en misschien wat eye candy off wat heel makkelijk aan te passen is voor developers. Oftewel geen enkele console houd elkaar tegen.

• Hulleman
Katseviool schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:30:
[...]

Het embargo loopt 5 november af. Las net wel dat Fortnite op 1080p/60fps gaat draaien en op de X op 4k/60fps:
https://wccftech.com/fort...__twitter_impression=true
Belooft niet veel goeds als Fortnite al op 1080p/60fps moet draaien op de XSS. Vraag me echt sterk af of dat een 1440p/60fps console gaat worden. De stap tussen 1440p en 4K is 2,25x zoveel pixels en de GPU is 3x minder krachtig, de cpu is lager geclocked en de bandbreedte van het geheugen fors lager (je hebt ook minder nodig op 1440p uiteraard). Do the math :P

Ik kijk em nog even aan. Wel een mooie console om te gebruiken voor gamepass content :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 02-11-2020 16:47 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DutchOwnage
  • Nu online
X-Fighter schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:30:
[...]

Welke beperkingen dan? Enige wat zou kunnen voorkomen is dat games gemaakt voor PS5/XSX in 1440p runnen, dan heeft de S inderdaad een probleem, maar zolang ze XSX games native 4K blijven runnen is er geen enkel probleem.
Ja, dit dus. Misschien was beperkingen enigzins overdreven geformuleerd. Maar een console generatie gaat, wat is het, een jaartje of 7 mee? Ondanks dat Teraflops maar een gedeelte van het verhaal vertellen, kan ik mij moeilijk indenken dat de S met zijn slechts 4 Teraflops over een jaar of 4 nog fluitend alles in 1440p uitpoept. Hoe efficient de architectuur ook is.

• Katseviool
ElMayo schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:45:
[...]

Er is meerdere malen aangegeven dat de s versie gewoon op een lagere resolutie z’n werk gaat doen en misschien wat eye candy off wat heel makkelijk aan te passen is voor developers. Oftewel geen enkele console houd elkaar tegen.
Ja dat is het verkoopverhaal natuurlijk. Je hebt als dev gewoon een beperkt aantal resources en tijd. Dan kun je dus full blown voor de X gaan en dan voor de S de boel gaan afschalen en wat visual zaken uitzetten. Als straks echter blijkt dat de Xbox populatie uit 60-70% S-gebruikers bestaat dan kan het interessanter zijn om gewoon meer focus te leggen op de optimisalisatie van de performance van een S.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Hulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:45:
[...]

Belooft niet veel goeds als Fortnite al op 1080p/60fps moet draaien op de XSS. Vraag me echt sterk af of dat een 1440p/60fps console gaat worden. De stap tussen 1440p en 4K is 2,25x zoveel pixels en de GPU is 3x minder krachtig, de cpu is lager geclocked en de bandbreedte van het geheugen fors lager (je hebt ook minder nodig op 1440p uiteraard). Do the math :P

Ik kijk em nog even aan. Wel een mooie console om te gebruiken voor gamepass content :)
Je weet niet of het ook niet op 1440p kan. Misschien hebben ze gekozen om hem op 1080p te renderen omdat 90% van de mensen die de XSS kopen een fullhd tv eraan hangen en niet een 1440p monitor? 1440p is niet echt normaal voor TV's

• Wom

Wom

Bij de launch van de Xbox One had dit nog een segment van 10 minuten in de E3 show geweest :P

• Vagax

Vagax

Hehe

Wom schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:06:
[Twitter]
Bij de launch van de Xbox One had dit nog een segment van 10 minuten in de E3 show geweest :P
Huy top, Sony had al eerder een bericht dat Apple TV naar Playstation zou komen maar was even onzeker of dit misschien een exclusivitieit deal was oid namens consoles. Blij dat het naar Xbox komt :)

• Hulleman
SunnieNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:00:
[...]
Je weet niet of het ook niet op 1440p kan. Misschien hebben ze gekozen om hem op 1080p te renderen omdat 90% van de mensen die de XSS kopen een fullhd tv eraan hangen en niet een 1440p monitor? 1440p is niet echt normaal voor TV's
Zou kunnen, maar waarom 1080p60 als de console ook 1440p60 locked kan draaien? Ziet er op een fullhd scherm ook beter uit, omdat ie dan gaat downsamplen. Op een 4K tv, wat toch veel gamers hebben, ziet 1440p er ook beter uit dan 1080p.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Hulleman schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:11:
[...]

Zou kunnen, maar waarom 1080p60 als de console ook 1440p60 locked kan draaien? Ziet er op een fullhd scherm ook beter uit, omdat ie dan gaat downsamplen. Op een 4K tv, wat toch veel gamers hebben, ziet 1440p er ook beter uit dan 1080p.
Als veel gamers een 4K tv hebben zullen ook veel gamers een Series X hebben en geen Series S en is dit een non-probleem. Waarom maar 60fps als duidelijk is dat de Series X er ook wel 90 of 120fps uit weet te trekken?

De keuze wordt hier duidelijk gemaakt door Epic zelf. Dus of ze hebben er geen zin in het te bouwen en te finetunen of hun game engine voor de consoles is gewoon ruk op dit moment. Ik gok op een combi van beide overigens.

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 19:44
Bewust nu alvast m’n One X verkocht zodat de hype nog groter wordt de laatste week tot de release 8)7 :9~ Nu maar weekje netflixen haha

Ben er alleen nog steeds niet uit welke game ik ga kopen. CoD: CW is niet zo impressive, campaign is altijd leuk maar MP hoor/lees ik weinig goeds over. Dirt5 is leuk maar niet super next-gen naar het schijnt. Reviews even afwachten.. Watch Dogs trekt me niet echt (deel 1 wel goed mee vermaakt), ziet er wel super goed uit met RT. Miss AC: Valhalla..? Laatste die ik heb gespeeld was Black Flag dus is al ff geleden. Vikings thema trok me niet echt maar laatst die uitgebreide gameplay ‘demo’ gezien en dat zag er toch wel erg goed uit zeg

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Benny Vikings gaan kijken op Netflix om alvast wat in de stemming te komen en dan Valhalla kopen 😉

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Over een week zullen we rond dit tijdstip allemaal wel onze t&t codes hebben. Komt dichtbij nu! Mijn Xbox gaat denk ik deze week niet meer aan

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12 21:14
Mick3112 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:23:
Wel relaxed dat Bol die bevestiging stuurt, dan weet je dat het wel goed komt.

Het wordt voor mij zeer waarschijnlijk de hele maandag mijn telefoon checken wachtend op een verzendbevestiging.
heb hem ook gekregen. Wilde eigenlijk de xbox series X van bol cancellen en die van Microsoft door laten gaan, maar misschien is andersom net zo handig

• Steven030
maxtrash schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:22:
[...]

heb hem ook gekregen. Wilde eigenlijk de xbox series X van bol cancellen en die van Microsoft door laten gaan, maar misschien is andersom net zo handig
Heb het zelf andersom gedaan, hopelijk goede keuze haha. Wel omdat ik MS Fr had, als ik MS NL had was ik daarvoor gegaan

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 15:19

Geengrenzuh

Jeweet!

Steven030 schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:28:
[...]

Heb het zelf andersom gedaan, hopelijk goede keuze haha. Wel omdat ik MS Fr had, als ik MS NL had was ik daarvoor gegaan
Ik heb mijn pre order ook via ms Frankrijk lopen. Maar aangezien ik alle bevestigingsmail gewoon in het nederlands krijg heb ik toch wel vertrouwen in een day one-etje. :)

PSN: Geengrenzuh

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik zou voorzichtig zijn met deze codes te kopen hier. Klinkt als louche boel. Genoeg gebruikers die al eens gebanned zijn door te kopen via G2A of een andere shady Marketplace.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Weet niet of het hier al gepost was maar lol @ Witcher 3. De fast travel is nu zo snel dat het laadscherm wordt overgeslagen op de series X en je heel even een heel raar beeld krijgt.

[Twitter]

Daar moet duidelijk een patch overheen om dat te fixen. Nooit gedacht dat een console te snel kon zijn en de developers destijds blijkbaar ook niet voorzien hadden wat de toekomst zou brengen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Kaasje123 op 02-11-2020 20:17 ]

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik dacht de console oorlog valt eigenlijk ook mee, tot ik mijn Twitter af stofte en daar een beetje Xbox nieuws items ging kijken inclusief het commentaar er onder.

Man man man wat een triest zooitje is het toch dat je zo veel mensen ziet die met zo een aggressie naar elkaar uit halen om dat ze hun 500 euro game computer beter vinden dan de andere 500 euro game computer :F

[ Voor 11% gewijzigd door Vagax op 02-11-2020 20:18 ]

• Steven030
Vagax schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:15:
Ik dacht de console oorlog valt eigenlijk ook mee, tot ik mijn Twitter af stofte en daar een beetje Xbox nieuws items ging kijken inclusief het commentaar er onder.

Man man man wat een triest zooitje is het toch dat je zo veel mensen ziet die met zo een aggressie het op elkaar uit nemen voor een 500 euro game computer :F
Haha viel me toevallig ook net op op Twitter. Wat een trieste bedoeling, zoveel haat

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25

Man man man wat een triest zooitje is het toch dat je zo veel mensen ziet die met zo een aggressie het op elkaar uit nemen voor een 500 euro game computer :F
hey kom op man weet je hoe erg het is als iemand een spel speelt op een ander uitziend apparaat dan dat jij hebt. Stel je eens voor, ik zou ook helemaal gek en boos worden.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Dan valt t hier op Tweakers nog goed mee :>

• Wom

Wom

Man man man wat een triest zooitje is het toch dat je zo veel mensen ziet die met zo een aggressie naar elkaar uit halen om dat ze hun 500 euro game computer beter vinden dan de andere 500 euro game computer :F
Het is dat je er best veel info vandaan kunt halen, maar voor de inhoudelijke discussie moet je niet op Twitter zijn, inderdaad.

Maar met mute en block kom je al een heel eind. En een beetje door de fanboy tweets proberen heen te prikken.

• wjsiebes
  • Laatst online: 19-12 20:31
Om terug te komen op de bestelling van Dirt 5 via topgear. Ik had vanochtend nog geen reactie. Topgear gebeld. Konden de bestelling niet terugvinden. Moest een bewijs van betaling naar ze mailen. Dan gedaan maar nog niks gehoord. Vrouw aan de telefoon gaf aan dat ze proberen binnen 2 weken het spel te versturen. Ik denk dus niet dat je hem ontvangt op dag van uitkomst.

• Rivanov
Zie nu pas de Watch Dogs Legion reclame op TV.

"Speel het op de geheel nieuwe Xbox"

Maar niet vermelden dat dit pas vanaf 10 november kan. :+

• Martinspire
  • Laatst online: 13:14
Rivanov schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:17:
Zie nu pas de Watch Dogs Legion reclame op TV.

"Speel het op de geheel nieuwe Xbox"

Maar niet vermelden dat dit pas vanaf 10 november kan. :+
Je kunt toch gewoon een geheel nieuwe Xbox One kopen :+
wjsiebes schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:45:
Om terug te komen op de bestelling van Dirt 5 via topgear. Ik had vanochtend nog geen reactie. Topgear gebeld. Konden de bestelling niet terugvinden. Moest een bewijs van betaling naar ze mailen. Dan gedaan maar nog niks gehoord. Vrouw aan de telefoon gaf aan dat ze proberen binnen 2 weken het spel te versturen. Ik denk dus niet dat je hem ontvangt op dag van uitkomst.
Dat is toch nooit met dat soort acties? Die zijn toch altijd een maand later een keer aan de beurt als de eerste opkoper al wat games heeft kunnen vinden elders...

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Rivanov
Martinspire schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:25:
[...]
Je kunt toch gewoon een geheel nieuwe Xbox One kopen :+

[...]

Dat is toch nooit met dat soort acties? Die zijn toch altijd een maand later een keer aan de beurt als de eerste opkoper al wat games heeft kunnen vinden elders...
Er stond een afbeelding van de Series X bij. :+

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:47
Vriendelijke tip voor het enkel over creditcards gaat hier :P

[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic

Lichtpuntje...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nog een week... zouden er nog ergens nachtelijke openingen zijn? Neem aan dat dat nu met die corona wel helemaal niet meer het geval zal zijn.

Ik zou wel zorgen in elk geval dat je de BC games ergens in huis hebt staan, HDD of oude xbox met netwerk overdracht. Heb ergens het voorgevoel dat downloaden van games erg traag gaat zijn met iedereen op hetzelfde moment bezig daarmee.

• DutchOwnage
  • Nu online
https://www.reddit.com/r/...something_for_november_8/

Dus wellicht toch Fallen Order in GamePass _/-\o_

• sohus
  • Laatst online: 29-10 17:24
Lijkt me November 19. "Use the Force" en geloof ik ook precies 12 maanden na release van Jedi Fallen Order, wat voor hun flagship titels gebruikelijk is qua beschikbaarheid op EA Play.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-12 22:08
*offtopic*

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 03-11-2020 23:59 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1 ... 124 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden