Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.548 views

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
Rossi46 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Ik neem aan Dirt 5? ;) Die werkt middels 'Smart Delivery', dus gewoon één disc voor zowel de Xbox One (X) als de Xbox Series X|S. Je Xbox bepaalt zelf welke versie geïnstalleerd wordt.

Overigens heeft Top Gear magazine nog steeds een actie. 6x het magazine + Dirt 5 voor 49 euro :) Tip: ga voor 'Cadeau voor Xbox One' (cadeau aan jezelf uiteraard), dan stopt het abonnement automatisch na 6 nummers van het magazine.
Krijg je het spel dan fysiek of sturen ze een code toe? Dat kan ik niet vinden...

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mark_GAE schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:26:
[...]

Krijg je het spel dan fysiek of sturen ze een code toe? Dat kan ik niet vinden...
Het is af te leiden uit de "ter waarde van 59,99" de digitale versie kost een tientje meer. Je krijgt hem dus op schijf. (Ook zie je de hoesjes op het plaatje ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-11-2020 09:34 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 20:31
Mark_GAE schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:26:
[...]

Dat kan ik ook niet vinden. Ik heb een uur geleden besteld maar ook nog geen bevestiging.

• Mark_GAE
  • Laatst online: 28-07 19:08
wjsiebes schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:31:
[...]

Dat kan ik ook niet vinden. Ik heb een uur geleden besteld maar ook nog geen bevestiging.
Laat maar even weten als je er meer over weet. Mijn ervaring bij sommige tijdschriften is wel dat je soms veel langer moet wachten voordat je de game ontvangt. Die komt niet altijd gelijk op releasedatum binnen.

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 13:46
[...]

Ik heb deze donderdag besteld en wacht nog op een bevestiging.
Geld al van de rekening gegaan.

Ik heb even een mailtje nagestuurd, dus afwachten...

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
[...]

De bevestiging en de factuur (waarvan je het bedrag al voldaan hebt) ontving ik destijds een werkdag nadat ik het besteld had.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:14
Zojuist SONY 4K KD-65XH9005 besteld op mediamarkt (outlet). Ik kom van een 1080p tv dus de upgrade naar 4K + HDR + Dolby Vision + HDMI 2.1 = de moeite waard. Nu nog alleen besluiten welke launch game ik wil.

Netals anderen, twijfel ik ook om nu volledig digitaal te gaan (eventueel aanschaffen met VPN). Zeker hoe meer games uitkomen voor 'Play Anywhere', hoe beter het is om het spel digitaal aan te schaffen (zodat ik verder kan gamen op mn game pc).

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:59
Ik ben ook zéér aan het twijfelen om een nieuwe TV te gaan halen (ergens begin dit jaar). Ik gebruik nu een projector voor alles in de woonkamer op 140". Gezien ik nog altijd 1080p projecteer en de ontwikkelingen met projectie t.o.v. TV's zó enorm is gaan achterlopen...

Ik twijfel alleen enorm omdat ik dan van 140" terug moet naar een 65" OLED of een 85" NANO/LCD. Ik heb echter geen zin om flink te investeren in én projectie én TV (we hebben nu géén TV in de woonkamer).

77" OLED en 85" QLED zijn mij nog te duur... Hoe dan ook zal het een HDMI 2.1 / HDR toestel worden wanneer ik besluit die stap te maken.

Uiteraard moet ik nog eens in de winkel gaan kijken/vergelijken, maar iemand die hier wat kan vertellen of het puur op gaming betreft nog veel uitmaakt? Ik snap dat OLED > alle andere zal zijn maar 20" verschil voor een vergelijkbare prijs is nogal een ding...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Phil Spencer, Head of Xbox recently sat down with us to talk through all things Xbox. In the interview of which you can check out in full right here, the head honcho detailed console life cycles and whether or not he thinks they will ever reflect that of PC component development.

"Stable platforms for longer periods of time, means developers get more familiar and comfortable with engines and the technology," said Spencer. "It's why we have the same core gaming platform across Series S and Series X, and frankly we've moved that onto PC as well so that developers now can look at more consistent development platforms across our devices."

"I don't think we'll get to a world where we see console life cycles mimic what we see on say graphics cards, where it seems like every year there's something new that comes out. Because with graphics cards you're changing one component of a device that's in your home. Whereas a console tends to get installed into your rack, under your TV, and you just want it to work. You want it to be there, you want it to turn on."

Spencer then went on further to talk about how older generations impact the developmental process, stating; "we are still supporting Xbox One. Frankly, we still have millions of people that log into Xbox Live on Xbox 360. We in the industry can get involved in this new, new, new, but we still have a lot of customers who are happy with their launch day Xbox One, and I want them to be happy for years to come."
https://www.gamereactor.e...ill-mimic-graphics-cards/

[ Voor 3% gewijzigd door sohus op 01-11-2020 11:26 ]

• sohus
Blijkbaar is dit Forza Horizon op de Series X:

En Sea of Thieves:

En Gears 5:

[YouTube: Gears 5 - Xbox Series X Optimized Gameplay (No Commentary)]

Uiteraard zijn dit game captures, in 1080p60 en met YouTube compressie. Geen idee of hij ze op 4K speelde of op 1080p60. HDR zag ik in Forza 4 settings uitstaan.

Ik heb op dit moment geen Xbox One X staan dus kan het niet verifieren maar het lijkt erop dat hij gewoon op een Series X speelt gezien ook de UI, en we weten dat deze games inmiddels naar reviewers zijn gedistribueerd en dat aankomende dinsdag het review embargo afloopt. Ben benieuwd hoe Series X footage zich verhoud tot One X voor degene onder jullie die laatstgenoemde hebben staan.

Hij lijkt dus vooral zijn NDA te overtreden.

[ Voor 24% gewijzigd door sohus op 01-11-2020 11:30 ]

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
stijn1309 schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:51:
[...]

Ja..... Onderdeel van de smart delivery.
ben benieuwd hoe dat met Control zit waar je verplicht bent nieuwe series x te kopn, of je bestaande save nog werkt...

• sohus
quorumz schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:30:
[...]

ben benieuwd hoe dat met Control zit waar je verplicht bent nieuwe series x te kopn, of je bestaande save nog werkt...
Die heeft dus geen smart-delivery, alleen als je Control Ultimate Edition hebt. Dus dit betekent automatisch dat als je de standaard Control + DLC hebt dat save, achievements etc. niet overdraagbaar zijn.

Dit is geheel te wijten aan 505 games, niet aan Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door sohus op 01-11-2020 11:32 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Thalaron schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:06:
Ik ben ook zéér aan het twijfelen om een nieuwe TV te gaan halen (ergens begin dit jaar). Ik gebruik nu een projector voor alles in de woonkamer op 140". Gezien ik nog altijd 1080p projecteer en de ontwikkelingen met projectie t.o.v. TV's zó enorm is gaan achterlopen...

Ik twijfel alleen enorm omdat ik dan van 140" terug moet naar een 65" OLED of een 85" NANO/LCD. Ik heb echter geen zin om flink te investeren in én projectie én TV (we hebben nu géén TV in de woonkamer).

77" OLED en 85" QLED zijn mij nog te duur... Hoe dan ook zal het een HDMI 2.1 / HDR toestel worden wanneer ik besluit die stap te maken.

Uiteraard moet ik nog eens in de winkel gaan kijken/vergelijken, maar iemand die hier wat kan vertellen of het puur op gaming betreft nog veel uitmaakt? Ik snap dat OLED > alle andere zal zijn maar 20" verschil voor een vergelijkbare prijs is nogal een ding...
Klopt helemaal, Oled is natuurlijk heel goed maar boven de 75" gaat prijs spelen. Maar uit veel youtube fimpjes waar ze lg oled, sony 4k met hdmi 2.1 en samsung met hdmi testen, lees ik nog steeds klachten over burn in, slechte zichtbaarheid met te lichte kamer, lagere hdr waardes. Heb zelf de Samung 75Q90T (85" is niet in benelux te krijgn grr en de 95T is enige verschil het connect kastje waar je 400 euro meer neer legt (wat ook geen zin heeft met een versterker) Aan de andere kant zit ik met een denon 3700h versterker met de hdmi bug grrr

• sohus
quorumz schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:34:
[...]

Klopt helemaal, Oled is natuurlijk heel goed maar boven de 75" gaat prijs spelen. Maar uit veel youtube fimpjes waar ze lg oled, sony 4k met hdmi 2.1 en samsung met hdmi testen, lees ik nog steeds klachten over burn in, slechte zichtbaarheid met te lichte kamer, lagere hdr waardes. Heb zelf de Samung 75Q90T (85" is niet in benelux te krijgn grr en de 95T is enige verschil het connect kastje waar je 400 euro meer neer legt (wat ook geen zin heeft met een versterker) Aan de andere kant zit ik met een denon 3700h versterker met de hdmi bug grrr
Iets zegt me dat Samsung met een speciale Xbox televisie lijn gaat komen binnenkort, ben toch wel benieuwd wat dat gaat zijn. Kijk nu naar een Q80T 55" voor onder de 1.000 EURO. Heb geen haast, want ga eerste helft volgend jaar terug naar Nederland verhuizen vanuit Duitsland en weinig zin om met TV te gaan zeulen en het is ook altijd handig om te weten hoe groot je nieuwe woonkamer gaat zijn bij aanschaf televisie.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Ik hoor heel weinig over Bright Memory Infinite, terwijl dit er heel interessant en next-gen uitzag en ook een launch titel zou zijn. Is dit inderdaad nog een launch titel en komt deze ook naar Game Pass?

Edit: Nvm, deze komt pas in 2021 uit, ik was in de war gebracht door dit overzicht: https://www.pu.nl/artikel...leases-van-november-2020/

[ Voor 36% gewijzigd door Steven030 op 01-11-2020 11:50 ]

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:14

Voor mij is inputlag het belangrijkste.
Oled is mooi, maar in mijn optiek wordt het ook 'overdreven' positief weggezet. Het is zeker mooi, maar vergeleken met de Sony XH9005, vind ik het maar 10% mooier voor 80% duurder prijskaartje.

Daarnaast is de burn-in altijd een aanwezig risico. Ik heb uitgerekend, bij nornale kijkgedrag, zou bij mij na 7 jaar burn in optreden. Om binnen 7 jaar een tv te vervangen van 2000 euro, ga ik niet aan beginnen.

Verwijderd

FireBladeX schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:49:
[...]

Voor mij is inputlag het belangrijkste.
Oled is mooi, maar in mijn optiek wordt het ook 'overdreven' positief weggezet. Het is zeker mooi, maar vergeleken met de Sony XH9005, vind ik het maar 10% mooier voor 80% duurder prijskaartje.

Daarnaast is de burn-in altijd een aanwezig risico. Ik heb uitgerekend, bij nornale kijkgedrag, zou bij mij na 7 jaar burn in optreden. Om binnen 7 jaar een tv te vervangen van 2000 euro, ga ik niet aan beginnen.
Zodra je in donkere ruimtes films gaat kijken of gaat gamen komt er niets in de buurt van een OLED. Als je nooit 's avonds film kijkt of gamed met de lampen wat gedimd is het wat minder spannend (hoewel alles behalve de absolute top klasse LCD tv's ook in gewoon daglicht echt dramatisch zijn in donkere scenes/games).

• Rossi46
Met alle respect, maar als dit op 1080p is en zonder HDR dan heeft het toch amper nieuwswaarde? Als het al echt Series X gameplay is. Kan net zo goed PC gameplay zijn volgens mij...

• Rossi46

Holy fuck. 1080p op 140". Hoe ver zit je er vanaf, 50 meter? Op die manier zit je toch gewoon pixels te tellen?

Ik heb het idee dat formaat bij jou het grootste issue is (lachen ;) ).Dan zou ik voor een zo groot mogelijke LED toestel gaan met een decent HDR weergave. Al krijg je dan wel ineens een giga zwart ding in je huiskamer staan.

• KevinNolan
  • Laatst online: 26-09 09:26
quorumz schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:34:
[...]

Alleen kan je dan niet de apps op de TV gebruiken en geluid over de speakers. Een 2.1 versterker moet op de 2.1 port in de tv gestoken worden. De Samsung heeft er maar 1 En dat is niet het arc kanaal . Of zie ik iets verkeerds

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sohus schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
[...]

Die heeft dus geen smart-delivery, alleen als je Control Ultimate Edition hebt. Dus dit betekent automatisch dat als je de standaard Control + DLC hebt dat save, achievements etc. niet overdraagbaar zijn.

Dit is geheel te wijten aan 505 games, niet aan Microsoft.
Dit vind ik zo'n stomme actie hé.

Control vond ik een hele gave game en ik stond ook op het punt om de season pass te kopen voor de twee DLCs totdat ik hier achter kwam. Zo jammer dat er zoveel verkeerde keuzes gemaakt worden bij deze game, hoe verpest je een gave game met idiote keuzes ;w

1) DLC drie maanden Playstation/PC exclusief, oftewel zak geld om niet op Xbox uit te brengen.
2) Kort na het uitbrengen van de tweede DLC op Xbox wordt de ultimate editie aangekondigd.
3) Ultimate editie is zogenaamd niet compatibel en er kan onmogelijk geüpgrade worden vanaf de basis editie vanwege "technische redenen". Vervolgens worden een aantal speler door een fout tijdelijk geüpgrade naar de ultimate editie wat volgens 505 en remedy absoluut onmogelijk is.
4) Mocht je de gewone editie al bezitten en alsnog de ultimate editie kopen dan is er geen mogelijkheid om je bestaande save files over te zetten van de gewone editie naar de ultimate editie.
5) Next-gen patch zit enkel bij de ultimate editie.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

sohus schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:28:
Blijkbaar is dit Forza Horizon op de Series X:

[YouTube: Forza Horizon 4 - Xbox Series X Optimized Gameplay Walkthrough Part 1 (No Commentary)]

En Sea of Thieves:

[YouTube: Sea of Thieves - Xbox Series X Optimized Gameplay Walkthrough Part 1 (No Commentary)]

En Gears 5:

[YouTube: Gears 5 - Xbox Series X Optimized Gameplay (No Commentary)]

Uiteraard zijn dit game captures, in 1080p60 en met YouTube compressie. Geen idee of hij ze op 4K speelde of op 1080p60. HDR zag ik in Forza 4 settings uitstaan.

Ik heb op dit moment geen Xbox One X staan dus kan het niet verifieren maar het lijkt erop dat hij gewoon op een Series X speelt gezien ook de UI, en we weten dat deze games inmiddels naar reviewers zijn gedistribueerd en dat aankomende dinsdag het review embargo afloopt. Ben benieuwd hoe Series X footage zich verhoud tot One X voor degene onder jullie die laatstgenoemde hebben staan.

Hij lijkt dus vooral zijn NDA te overtreden.
De horizon 4 beelden zijn volgens mij niet gepatchde xsx beelden. Athans mag ik hopen ivm missen van schaduwen van objecten door het licht van de koplampen. Lijkt me dat de xsx nu de xox 4k 30 versie op 60fps kan spelen plus meer settings. Heet night shadows op de pc deze setting.

Edit das raar in begin van de video zie je de shaduwen niet in de nacht beelden maar aan het einde dst ie met de subaru rijd weer wel.. vaag.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 01-11-2020 12:31 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Caayn schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:20:
[...]
Dit vind ik zo'n stomme actie hé.

Control vond ik een hele gave game en ik stond ook op het punt om de season pass te kopen voor de twee DLCs totdat ik hier achter kwam. Zo jammer dat er zoveel verkeerde keuzes gemaakt worden bij deze game, hoe verpest je een gave game met idiote keuzes ;w

1) DLC drie maanden Playstation/PC exclusief, oftewel zak geld om niet op Xbox uit te brengen.
2) Kort na het uitbrengen van de tweede DLC op Xbox wordt de ultimate editie aangekondigd.
3) Ultimate editie is zogenaamd niet compatibel en er kan onmogelijk geüpgrade worden vanaf de basis editie vanwege "technische redenen". Vervolgens worden een aantal speler door een fout tijdelijk geüpgrade naar de ultimate editie wat volgens 505 en remedy absoluut onmogelijk is.
4) Mocht je de gewone editie al bezitten en alsnog de ultimate editie kopen dan is er geen mogelijkheid om je bestaande save files over te zetten van de gewone editie naar de ultimate editie.
5) Next-gen patch zit enkel bij de ultimate editie.
Helemaal met je eens. Echt een gigantische fuck up. Ik heb me erg vermaakt met de base game en wilde zeker wel de DLC halen, maar toen ik hoorde van deze ellende besloten om het gewoon niet te kopen, ondanks dat de DLC me zeker wel trok. Enige wat je kan doen is met je portemonnee stemmen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 11:20
Ik kom ook van het blauwe kamp en ik ben zelf wel iemand die liever digitaal aanschaft omdat dat gewoon een stuk gemakkelijker is. Echter ben ik oorspronkelijk (en nog steeds) pc gamer dus ik wil ook niet de hoofdprijs betalen. Bij PS had je manier om bij een shop in een ander land te kopen door daar een account voor aan te maken. Is er ook zoiets voor Xbox?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Thalaron
  • Laatst online: 16:59
Rossi46 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:09:
[...]

Holy fuck. 1080p op 140". Hoe ver zit je er vanaf, 50 meter? Op die manier zit je toch gewoon pixels te tellen?

Ik heb het idee dat formaat bij jou het grootste issue is (lachen ;) ).Dan zou ik voor een zo groot mogelijke LED toestel gaan met een decent HDR weergave. Al krijg je dan wel ineens een giga zwart ding in je huiskamer staan.
Op 4,5 meter. En geloof het of niet, je ziet echt geen pixels. Je moet geen meter dichterbij gaan zitten overigens haha. Maar door de techniek met projectie heb je een soort van anti-alias effect.

4K zal ongetwijfeld mooier zijn maar native 4K projectie is helaas nog altijd erg prijzig..

Maar goed.. mijn voorkeur ging inderdaad uit naar zo groot mogelijk. Binnenkort maar eens wat gaan rondkijken.

Nu een 85” LED LCD en dan over 5-10 jaar over naar 100”+ zou leuk zijn. De ruimte heb ik er in ieder geval voor haha.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:04:
[...]

Met alle respect, maar als dit op 1080p is en zonder HDR dan heeft het toch amper nieuwswaarde? Als het al echt Series X gameplay is. Kan net zo goed PC gameplay zijn volgens mij...
Ik speel op dit moment Horizon 4 op 1080p met een locked 60 fps op een mix van high/ultra settings op mijn trage GTX970 en 9 jaar oude CPU en dat ziet er praktisch hetzelfde uit. Op m'n tv zie ik alleen bij bepaalde dingen dat het een lagere resolutie is, maar over het algemeen is het op 3.5 meter afstand lastig te zien op 1080p. Schuif m'n bank wel wat dichterbij als ik echt op 4K ga spelen :+ .

• Rossi46
Verwijderd schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:31:
[...]

Ik speel op dit moment Horizon 4 op 1080p met een locked 60 fps op een mix van high/ultra settings op mijn trage GTX970 en 9 jaar oude CPU en dat ziet er praktisch hetzelfde uit. Op m'n tv zie ik alleen bij bepaalde dingen dat het een lagere resolutie is, maar over het algemeen is het op 3.5 meter afstand lastig te zien op 1080p. Schuif m'n bank wel wat dichterbij als ik echt op 4K ga spelen :+ .
Is die 60 fps locked of capped? ;)

• Steven030
Melantrix schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:28:
Ik kom ook van het blauwe kamp en ik ben zelf wel iemand die liever digitaal aanschaft omdat dat gewoon een stuk gemakkelijker is. Echter ben ik oorspronkelijk (en nog steeds) pc gamer dus ik wil ook niet de hoofdprijs betalen. Bij PS had je manier om bij een shop in een ander land te kopen door daar een account voor aan te maken. Is er ook zoiets voor Xbox?
Jazeker, dat kan gewoon met je eigen account dmv gift cards uit het desbetreffende land en een billing adress in datzelfde land

[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 01-11-2020 12:45 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Melantrix schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:28:
Op Xbox heb je geen account per regio nodig en kan je via een legitieme betaal methode (gift cards bijv.) voor de betreffende regio en het wijzigen van de regio in de webstore (of regio van je xbox) content uit een andere regio aanschaffen.

Content is trouwens niet regio locked (China uitgesloten) waardoor je content kan mixen door bijvoorbeeld de game in regio X te kopen en DLC in regio Y.

Edit:
Guide + regio prijs vergelijker: https://www.xbox-now.com/en/help
Tevens zijn game keys ook niet regio gebonden.

[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 01-11-2020 12:53 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
KevinNolan schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:17:
[...]

Alleen kan je dan niet de apps op de TV gebruiken en geluid over de speakers. Een 2.1 versterker moet op de 2.1 port in de tv gestoken worden. De Samsung heeft er maar 1 En dat is niet het arc kanaal . Of zie ik iets verkeerds
klopt, (heb ik zelf meerdere keren ook aangegeven op de zogenaamde work around dat die dus niet werkt)

aan de andere kant, kan je gewoon disney+, netflix, plex en prime van je xbox starten (of eventueel mijn nvidia shield)

maar samsung moet dat eens fixen.

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
@Steven030 en @Caayn bedankt! Dat klinkt een stuk simpeler!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• KevinNolan
quorumz schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:45:
[...]

klopt, (heb ik zelf meerdere keren ook aangegeven op de zogenaamde work around dat die dus niet werkt)

aan de andere kant, kan je gewoon disney+, netflix, plex en prime van je xbox starten (of eventueel mijn nvidia shield)

maar samsung moet dat eens fixen.
Dat is zo. Vind de keuze toch heel lastig hoor. Zit enorm te twijfelen tussen de LG CX en de 95T.

• Stylze
  • Laatst online: 18:55
KevinNolan schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:38:
[...]

Dat is zo. Vind de keuze toch heel lastig hoor. Zit enorm te twijfelen tussen de LG CX en de 95T.
Zat zelf ook te twijfelen tussen die 2, maar na verschillende showrooms bezocht te hebben toch voor de LG CX gegaan omdat ik het Oled beeld toch wat mooier vind.
Ze zeggen wel dat als je een heel licht huis hebt je beter voor Qled kan gaan, bij een donderder huis dus juist voor oled.

Playstation 5

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:39

Toshirou

Vinyl Surfer

Steven030 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:46:
Ik hoor heel weinig over Bright Memory Infinite, terwijl dit er heel interessant en next-gen uitzag en ook een launch titel zou zijn. Is dit inderdaad nog een launch titel en komt deze ook naar Game Pass?

Edit: Nvm, deze komt pas in 2021 uit, ik was in de war gebracht door dit overzicht: https://www.pu.nl/artikel...leases-van-november-2020/
Naar mijn weten komt Bright Memory de 10de uit. Juist is die naar voren geschoven om op de launch te verschijnen. Bron: https://www.gematsu.com/2...box-series-on-november-10

Dus dit wordt zeker een leuke om de Xbox Series X mee te beginnen. Leuke snelle actie, toffe Aziatische styling en ray tracing. Dit wordt voor mijn eerste game die ik naast Pacer ga halen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:39
Stylze schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:56:
[...]

Zat zelf ook te twijfelen tussen die 2, maar na verschillende showrooms bezocht te hebben toch voor de LG CX gegaan omdat ik het Oled beeld toch wat mooier vind.
Ze zeggen wel dat als je een heel licht huis hebt je beter voor Qled kan gaan, bij een donderder huis dus juist voor oled.
Is natuurlijk ook heel persoonlijk. Mijn vorige huis was heel licht met grote raampartijen en mijn nieuwe huis ook. Maar ik wil nooit meer iets anders dan OLED. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Steven030
Toshirou schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:04:
[...]

Naar mijn weten komt Bright Memory de 10de uit. Juist is die naar voren geschoven om op de launch te verschijnen. Bron: https://www.gematsu.com/2...box-series-on-november-10

Dus dit wordt zeker een leuke om de Xbox Series X mee te beginnen. Leuke snelle actie, toffe Aziatische styling en ray tracing. Dit wordt voor mijn eerste game die ik naast Pacer ga halen.
Dat is het origineel, ik bedoel de next-gen game uit de XSX presentatie: https://www.xbox.com/nl-NL/games/bright-memory-infinite

“Releasedatum 2021”

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 01-11-2020 14:08 ]

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Steven030 schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:06:
[...]

Dat is het origineel, ik bedoel de next-gen game uit de XSX presentatie: https://www.xbox.com/nl-NL/games/bright-memory-infinite

“Releasedatum 2021”
10 November beschikbaar voor €8,-. Leuke prijs 😀!

Edit: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

[ Voor 32% gewijzigd door Toshirou op 01-11-2020 14:23 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
lol verkeerde topic, geen F1 _O-

[ Voor 83% gewijzigd door poor Leno op 01-11-2020 14:16 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Toshirou schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:04:
[...]

Ja er zijn twee versies van Bright Memory als ik het goed heb. Eentje die we in de trailers gezien hebben en die komt volgens mij in 2021 uit en eentje die nu al een tijd lang beschikbaar is op de pc. Correct me if i'm wrong :).

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

uchiha tijntje schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:28:
[...]

Ja er zijn twee versies van Bright Memory als ik het goed heb. Eentje die we in de trailers gezien hebben en die komt volgens mij in 2021 uit en eentje die nu al een tijd lang beschikbaar is op de pc. Correct me if i'm wrong :).
Klopt. Dit is de eerste game. Gemiddeld moet je hier een uur of 4 zoet mee zijn. De tweede game Bright Memory Infinite, verschijnt volgend jaar.

Bron: https://www.windowscentra...ory-infinite-releases?amp

[ Voor 28% gewijzigd door Toshirou op 01-11-2020 14:37 ]

• KevinNolan
Stylze schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:56:
[...]

Ik heb net ook de CX besteld....

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:38:
[...]

Is die 60 fps locked of capped? ;)
Hartstikke locked ;).

• Rossi46

• Martinspire
  • Laatst online: 13:14
wjsiebes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Jazeker, ik bedoelde inderdaad Dirt 5 maar mijn autocorrectie ging er wat anders van maken. Ik twijfel nog een beetje. De laatste trailers zien er goed uit. Dat in tegenstelling tot de eerste beelden die verschenen.
Hier ook nog aan het twijfelen. Op zich heb ik me met de vorige games wel vermaakt, maar ik heb het idee dat Wreckfest mijn fun voor normale racegames een beetje verneukt heeft. Nu verwacht ik gewoon overal schade en ook wat meer diepgang in de banen zelf (ik blijf me verbazen hoe vaak ik die banen ook rij dat elke ronde nog steeds anders aanvoelt doordat je de bochten weer net even anders neemt). Voor de graphics is het nog wel interessant, maar ik denk dat ik een beetje klaar ben met racen tegen AI die ook veel te clean rijdt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:14
Modbreak:Aankoopadvies voor TV's hoort niet in dit topic, dat mag hier: Consumentenelektronica Aankoopadvies

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• sohus
Xbox Series X’s Advantage Could Lie in Its Machine Learning-Powered Shader Cores, Says Quantic Dream
When we recently interviewed David Cage, CEO and founder of Quantic Dream, he highlighted the Xbox Series X's shader cores as more suitable for machine learning tasks, which could allow the console to perform a DLSS-like performance-enhancing image reconstruction technique.

[ Voor 67% gewijzigd door sohus op 01-11-2020 17:21 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12 10:25
Wat een flut-games-journalist hebben ze daar toch bij hln.be ?!

https://www.hln.be/games/...erste-indrukken~a63d3c52/
Legt hij zijn oor op de console om te luisteren hoe stil ie wel niet is... zonder dat er een game speelt (wellicht zelfs zonder scherm aangesloten)... |:(

https://www.hln.be/games/...orige-generatie~a4edb3a3/
Xbox One controller, met een foto van een bedrade Xbox 360 controller. |:(

Daarvoor moet je echt wel een games-journalist zijn. 8)7

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:17
Ik zoek 2 extra controllers om wat split screen te kunnen spelen straks. Maar vraag me af of er nog meer grote veranderingen intern aan de nieuwe controllers zijn dan alleen het uiterlijk.

2 nieuwe controllers kost toch weer 120 euro. Als ik via Marktplaats kijk dan kan ik Xbox one controllers voor ongeveer de helft krijgen.

Vind het hoe dan ook wel erg geweldig dat de oude controllers enzo compatibel zijn. Zo houden de oude controllers toch hun waarde en hopelijk betekent dat dat er straks meer split screen games komen als er meer controllers in omloop zijn.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Twixie schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:29:
Wat een flut-games-journalist hebben ze daar toch bij hln.be ?!

https://www.hln.be/games/...erste-indrukken~a63d3c52/
Legt hij zijn oor op de console om te luisteren hoe stil ie wel niet is... zonder dat er een game speelt (wellicht zelfs zonder scherm aangesloten)... |:(

https://www.hln.be/games/...orige-generatie~a4edb3a3/
Xbox One controller, met een foto van een bedrade Xbox 360 controller. |:(

Daarvoor moet je echt wel een games-journalist zijn. 8)7
of wat dacht je van deze quote:
We kregen de Xbox Series X ter test, maar net als bij de Xbox One komt er ook een S-editie uit. Die heeft – opnieuw: het stramien van de Xbox One S volgend – geen schijfstation
pff :D

• sohus
1993jjohan schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:29:
Ik zoek 2 extra controllers om wat split screen te kunnen spelen straks. Maar vraag me af of er nog meer grote veranderingen intern aan de nieuwe controllers zijn dan alleen het uiterlijk.

2 nieuwe controllers kost toch weer 120 euro. Als ik via Marktplaats kijk dan kan ik Xbox one controllers voor ongeveer de helft krijgen.

Vind het hoe dan ook wel erg geweldig dat de oude controllers enzo compatibel zijn. Zo houden de oude controllers toch hun waarde en hopelijk betekent dat dat er straks meer split screen games komen als er meer controllers in omloop zijn.
Die share button alleen al is het mij waard, en USB-C op de nieuwe plug-and-charge kit. Gebruikte tot vooralsnog altijd de X1 en X2 knop op de chatpad.

Vind het ook wel jammer dat er verder geen echte innovaties zijn. Snap het ook wel, Microsoft denkt vooral vanuit een BC perspectief. Maar door wat progressiever te zijn krijg je wel interessantere opties... zoals gyro controls, haptic feedback en meer van dat soort zaken.

Hoop dus alsnog dat ze met zoiets komen down the lijn... evenals een eigen VR headset (Steam VR?).

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12 18:55
Zijn er eigenlijk in dit topic enkel toekomstige XSX-gebruikers of zijn er ook Tweakers die in afwachting zijn van een XSS?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:47:
Zijn er eigenlijk in dit topic enkel toekomstige XSX-gebruikers of zijn er ook Tweakers die in afwachting zijn van een XSS?
Zijn er wel een paar van, maar volgens mij de meerderheid ervan als tweede console. Ik kijk er inderdaad ook wel naar uit, ben erg benieuwd naar het verschil in stroomverbruik ook. Wil er vooral spellen op doen waar ik de grafische kracht minder van belang vind. (GTA online, RDR Online en fifa etc)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

Wom

:w

Al twijfel ik wel of ik wel direct een nieuwe console haal. Al zijn de snellere laadtijden wel erg fijn natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• wjsiebes
Martinspire schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:30:
[...]

Hier ook nog aan het twijfelen. Op zich heb ik me met de vorige games wel vermaakt, maar ik heb het idee dat Wreckfest mijn fun voor normale racegames een beetje verneukt heeft. Nu verwacht ik gewoon overal schade en ook wat meer diepgang in de banen zelf (ik blijf me verbazen hoe vaak ik die banen ook rij dat elke ronde nog steeds anders aanvoelt doordat je de bochten weer net even anders neemt). Voor de graphics is het nog wel interessant, maar ik denk dat ik een beetje klaar ben met racen tegen AI die ook veel te clean rijdt.
Ik begrijp je. Speel 1 avond per week online wreckfest. Dat is toch een totaal andere game dan dirt. Ik heb het gevoel dat Dirt 5 meer richting een Forza horizon gaat.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Ik ben zelf voor de S gegaan, onze relatief nieuwe TV heeft geen 120 Hz en doe alle games toch al volledig digitaal. De meerwaarde voor de X is er voor mij dan nu ook nog niet echt.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
sohus schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:46:
[...]

.....Vind het ook wel jammer dat er verder geen echte innovaties zijn. Snap het ook wel, Microsoft denkt vooral vanuit een BC perspectief. Maar door wat progressiever te zijn krijg je wel interessantere opties... zoals gyro controls, haptic feedback en meer van dat soort zaken.

Hoop dus alsnog dat ze met zoiets komen down the lijn... evenals een eigen VR headset (Steam VR?).
Ergens wel begrijpelijk toch? De rumble triggers van de one hebben ook niet echt iets bijzonders gebracht. Gros van de mensen zit er (denk ik) niet op te wachten, verklaard wel waarom de developers er vrijwel niks mee doen.

Bij racegames vind ik de rumble triggers wel echt een toevoeging hebben qua gevoel van grip en gevoel van bv abs. De meeste zullen zeker met fps's toch een zo snel mogelijke trigger actie kiezen.

Lichtpuntje...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Die share button alleen al is het mij waard, en USB-C op de nieuwe plug-and-charge kit. Gebruikte tot vooralsnog altijd de X1 en X2 knop op de chatpad.

Vind het ook wel jammer dat er verder geen echte innovaties zijn. Snap het ook wel, Microsoft denkt vooral vanuit een BC perspectief. Maar door wat progressiever te zijn krijg je wel interessantere opties... zoals gyro controls, haptic feedback en meer van dat soort zaken.

Mja innovaties in een nieuwe base controller bij een nieuwe console zijn misschien wel leuk... maar als dat zou betekenen dat ik mijn Elite controllers of 1 van mijn andere Xbox One controllers niet meer kan gebruiken zou ik het eerder een achteruitgang vinden. Mochten echter beide controllers gesupport worden dan is het natuurlijk prima, want dan ligt de keuze bij jou als gebruiker.

Geen enkele innovatie op het gebied van haptics of rumble of wat dan ook weegt voor mij echter op tegen de back paddles of de hair triggers van de Elite 2. Als een controller al die opties bevat, dan vind ik het uiteraard prima. Maar dat zie ik niet gebeuren. :). En gyro lijkt me het meest zinloze op een hele controller.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-11-2020 18:46 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-12 18:55
Blaauw87 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:22:
[...]

Ik ben zelf voor de S gegaan, onze relatief nieuwe TV heeft geen 120 Hz en doe alle games toch al volledig digitaal. De meerwaarde voor de X is er voor mij dan nu ook nog niet echt.
Ja hier ook. Heb dan wel een 4K OLED maar ik zit er 4 meter vanaf en ik ben tegenwoordig meer een casual gamer dus ik ga denk ik voor een XSS met 1440p. Daarmee kan ik toch alle laatste spellen spelen icm een mooie collectie met game pass ultimate. Tevens kan ik deze console makkelijk achter de TV kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door Katseviool op 01-11-2020 18:51 ]

• Rivanov
[...]

Je kunt de oude Play & Charge Kit ook gewoon gebruiken met iedere willekeurige USB-C kabel. Dus als je die al één hebt hoef je niet perse de nieuwe P&C te kopen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
[...]

Die share button is super. Gebruikte vroeger de Kinect voice commands er voor gezien sommige games naar een ander scherm springen als je op home drukt om een screenshot te maken. Dus nu zowel Alexa als Google gekoppeld, maar een button om snel screenshots en game clips te maken is wel ideaal.

• sohus
SunnieNL schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:04:
[...]

Die share button is super. Gebruikte vroeger de Kinect voice commands er voor gezien sommige games naar een ander scherm springen als je op home drukt om een screenshot te maken. Dus nu zowel Alexa als Google gekoppeld, maar een button om snel screenshots en game clips te maken is wel ideaal.
Heb je nu dan geen gigantische latency via Alexa en Google Assistant?

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
SunnieNL schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:04:
[...]

Ik wist niet dat je de Xbox aan de google assistent kan toevoegen. Bedankt. Ik heb namelijk een behoorlijk uitgebreide smart home dus dit is weer een grappige toevoeging.

Die share button op de extra controllers boeit me niet. En er gaan waarschijnlijk gewoon normale batterijen in voor die 2 keer er maand dat we ze gebruiken. Dus micro USB maakt dan ook niet uit.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18
Voor de mensen die nog twijfelen over DiRT 5, ik wacht de reviews in ieder geval af. Niet alleen had ik zelf al lage verwachtingen, deze preview is ook vrij duidelijk:

https://arstechnica.com/g...rence-saves-a-rusty-ride/

Enkele quotes

The first major issue with DiRT 5 is how seemingly current-gen the whole game looks.

It looks so familiar, in fact, that if I told you all of the images in this article were from 2017's DiRT 4, you might believe me.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Zojuist ook maar bij gelijk 2x een Play&Charge kit besteld met USB C kabeltjes. :+

Had al een Xbox Series X in de Pre-Order staan. Maar daar is ondertussen aan toegevoegd:
- 2de controller
- 2x Play&Charge
- 8BitDo Mobiele telefoon houder, zodat ik mijn iPhone op de controller kan bevestigen voor remote play :)

Zin in! Hopelijk komen de accessoires ook op launch dag binnen, maar dat zou niet erg zijn als dat later verschijnt. Verheug mij het meeste op de console zelf!

• Rivanov
Internals van de retail unit.

• drakiesoft
  • Laatst online: 18-12 15:19
Verwijderd schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:21:
[...]

Ik vind het opmerkelijke dat er maar 1 fan is.
2, want ik was al fan van dag 1 :Y

• Rossi46
Phusebox schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:32:
Voor de mensen die nog twijfelen over DiRT 5, ik wacht de reviews in ieder geval af. Niet alleen had ik zelf al lage verwachtingen, deze preview is ook vrij duidelijk:

Enkele quotes

The first major issue with DiRT 5 is how seemingly current-gen the whole game looks.

It looks so familiar, in fact, that if I told you all of the images in this article were from 2017's DiRT 4, you might believe me.
Lijkt me een legitieme preview, want wees eerlijk, de graphics die tot nu toe getoond zijn die zijn gewoon middelmatig. Toch ben ik geïnteresseerd in de game, inderdaad door die 120fps modus.

• SunnieNL
sohus schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:17:
[...]

Heb je nu dan geen gigantische latency via Alexa en Google Assistant?
Valt op zich mee.. een seconde of 2 denk ik. Zeker die van Alexa is snel, dus vermoed dat het binnen het lokale netwerk gaat.

• wjsiebes
uchiha tijntje schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:43:
[...]

Mja innovaties in een nieuwe base controller bij een nieuwe console zijn misschien wel leuk... maar als dat zou betekenen dat ik mijn Elite controllers of 1 van mijn andere Xbox One controllers niet meer kan gebruiken zou ik het eerder een achteruitgang vinden. Mochten echter beide controllers gesupport worden dan is het natuurlijk prima, want dan ligt de keuze bij jou als gebruiker.

Geen enkele innovatie op het gebied van haptics of rumble of wat dan ook weegt voor mij echter op tegen de back paddles of de hair triggers van de Elite 2. Als een controller al die opties bevat, dan vind ik het uiteraard prima. Maar dat zie ik niet gebeuren. :). En gyro lijkt me het meest zinloze op een hele controller.
Is de nieuwe controller ook te gebruiken op een Xbox one X?

• Stylze
Phusebox schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:32:

Enkele quotes

Digital Foundry was anders vrij positief over Dirt 5, lijkt me toch betrouwbaarder dan zo'n gekke website die ik nooit eerder heb gezien (maar dat kan natuurlijk aan mij liggen)
Heb verschillende gameplay gezien op mijn LG CX55 en kreeg echt wel een next gen gevoel.

Playstation 5

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

wjsiebes schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:27:
[...]

Is de nieuwe controller ook te gebruiken op een Xbox one X?
Ja en andersom dus ook.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
Stylze schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:29:
[...]
Digital Foundry was anders vrij positief over Dirt 5, lijkt me toch betrouwbaarder dan zo'n gekke website die ik nooit eerder heb gezien (maar dat kan natuurlijk aan mij liggen)
[...]
Arstechnica is geen kleine obscure website. Het zit qua traffic op ongeveer plaat 4400 van grootste sites en de site zelf bestaat al zo'n 20 jaar ongeveer zo oud als Tweakers. Digital Foundry op plaats 450000 ofzo.

• Stylze
Caelorum schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:46:
[...]

Arstechnica is geen kleine obscure website. Het zit qua traffic op ongeveer plaat 4400 van grootste sites en de site zelf bestaat al zo'n 20 jaar ongeveer zo oud als Tweakers. Digital Foundry op plaats 450000 ofzo.
Maar ze focusen zich op hele andere dingen dan gaming zie ik als ik naar de website ga? Dus vandaar dat ik het ook niet ken..

Als een cnn en matige preview plaatst over dirt 5 zou me dat ook een worst wezen:)

Digital foundry is hierin gespecialiseerd dat is dan toch een veel betere bron

[ Voor 14% gewijzigd door Stylze op 01-11-2020 22:52 ]

Playstation 5

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
offtopic:
@Stylze zal je toch beter moeten kijken. Ze hebben verschillende secties en 1 daarvan is gaming met een aardige geschiedenis aan artikelen. De site is groot genoeg dat het zowat alles rondom tech covered.

• sohus
Stylze schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:49:
[...]

Maar ze focusen zich op hele andere dingen dan gaming zie ik als ik naar de website ga? Dus vandaar dat ik het ook niet ken..

Als een cnn en matige preview plaatst over dirt 5 zou me dat ook een worst wezen:)

Digital foundry is hierin gespecialiseerd dat is dan toch een veel betere bron
Alles wat ik van de game heb gezien ziet er middelmatig uit. Het is ook niet de beste studio van Codemasters (het is de studio achter On Rush) en zeker ook niet de studio achter Dirt Rally 2.0.

Het is typisch zo'n titel waarbij ik denk lekker wachten tot er groot aantal reviews zijn, waarschijnlijk a.s. dinsdag. Ben zelf meer benieuwd naar de Series X optimized versie van WRC 9.

• Stylze
sohus schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:01:
[...]

Alles wat ik van de game heb gezien ziet er middelmatig uit. Het is ook niet de beste studio van Codemasters (het is de studio achter On Rush) en zeker ook niet de studio achter Dirt Rally 2.0.

Het is typisch zo'n titel waarbij ik denk lekker wachten tot er groot aantal reviews zijn, waarschijnlijk a.s. dinsdag. Ben zelf meer benieuwd naar de Series X optimized versie van WRC 9.
Ja we gaan sowieso de reviews wel zien volgende week idd, wrc lijkt me ook tof dus had sowieso al een beetje keuze stress.

Playstation 5

• Rossi46
sohus schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:01:
[...]

Nou... Dirt probeert nergens echt een 'serieuze' race game te zijn, volgens mij. Dat proberen de WRC titels wel. En daar slagen ze eigenlijk niet echt in.

Maar goed, rally is eigenlijk altijd een lastig genre geweest.

• sohus
Rossi46 schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:20:
[...]

Nou... Dirt probeert nergens echt een 'serieuze' race game te zijn, volgens mij. Dat proberen de WRC titels wel. En daar slagen ze eigenlijk niet echt in.

Maar goed, rally is eigenlijk altijd een lastig genre geweest.
Dat het een arcade racer is spreekt me juist wel aan qua afwisseling. Maar het ziet er gewoon allemaal niet super next-gen uit en een beetje afgeraffeld en spartaans. Maar is lastig oordelen op basis van PR materiaal (vertrouw ik minder) en impressies reviewers (vertrouw ik meer) dus ik wacht lekker de reviews af, maar op basis van eerste impressies van reviewers kreeg ik een middelmatig gevoel.

WRC 9 is inderdaad meer een sim. Samen met Dirt Rally 2.0 is het een beetje stuivertje wisselen, ze hebben allebei enkele pluspunten maar over de hele linie is Dirt Rally 2.0 de beter beoordeelde game. Maar aantal zaken die WRC 9 worden aangerekend lijken op de Series X opgelost (o.a. 60fps ipv 30fps), en sowieso had Dirt Rally 2.0 al ruim een jaar patches gekregen en is WRC 9 nog niet zo lang uit. Dus ik denk dat WRC 9 straks zeker wel competief gaat zijn, en het is nog even wachten of Codemasters Dirt Rally 2.0 en F1 2020 nog gaat updaten voor next-gen of dat ze dat voor 2021 en 3.0 bewaren.

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 07:13
Wellicht een hele stomme vraag. Hoe kan ik bij Microsoft zien of iets echt betaald is? De status in het plaatje hieronder is vanaf bestelling al hetzelfde, maar er is nooit iets afgeboekt. De "betaald met" vind ik dus erg verwarrend.

Als je met PayPal betaald wordt het dan wel direct betaald?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJz8QhjN9ZIQEgs5He_1Jm-7LqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQMmhBo9A4d99izD7hinYZgc.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: Ofthewell NL

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18
Hairball schreef op maandag 2 november 2020 @ 05:06:
Wellicht een hele stomme vraag. Hoe kan ik bij Microsoft zien of iets echt betaald is? De status in het plaatje hieronder is vanaf bestelling al hetzelfde, maar er is nooit iets afgeboekt. De "betaald met" vind ik dus erg verwarrend.

[Afbeelding]
Nee,wordt pas afgeschreven bij verzending.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
[...]

Heb verschillende gameplay gezien op mijn LG CX55 en kreeg echt wel een next gen gevoel.
Het gaat niet over het technische maar over het grafische deel. Deze game had grafisch gezien een perfecte launch game voor de XBO en PS4 kunnen zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Rivanov
Hairball schreef op maandag 2 november 2020 @ 05:06:

[Afbeelding]
Dit hoort hier beter thuis, en vind je vanzelf je antwoord terug want het wordt daar meerdere malen besproken per dag. :+

[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:56

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Phusebox schreef op maandag 2 november 2020 @ 05:48:
[...]

Nee,wordt pas afgeschreven bij verzending.
Bij een vriend van me is het 4 dagen geleden al afgeschreven en hij is nog niet verstuurd,

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Springbokkie
  • Laatst online: 08-01 19:42
Al die mensen hier die hun Xbox Series X op dag 1 verwachten :'( Ik was met 09:04u op de pre-orderdag overal te laat en over MS Polen heb ik te lang getwijfeld. |:(

Dus òf hopen op Coolblue, òf wachten op een latere batch. Uiteindelijk is het inderdaad "maar een console".

Xbox Live: Springbok NL

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik heb om 9.22 nog een (hopelijk) succesvolle preorder kunnen plaatsen bij MM online.. Maar is idd voor het andere topic.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:32
Yes hier ook in afwachting van de XSS sinds de dochter is geboren gewoon minder tijd om te gamen en intresses zijn ook wat veranderd zodat savonds een potje CoD of Racen wel prima is :)

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-12 00:24

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jH51h9jUKh8QRXySOo7CbxLxExo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SlJOqIPpe8ktwCz93XTqJD6w.jpg?f=user_large

Wel grappig dat onderin de voet het gaatje zit om de disk geforceerd uit te werpen. Daar kan je best even naar zoeken als je het niet weet.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:12
Springbokkie schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:46:
Al die mensen hier die hun Xbox Series X op dag 1 verwachten :'( Ik was met 09:04u op de pre-orderdag overal te laat en over MS Polen heb ik te lang getwijfeld. |:(

Dus òf hopen op Coolblue, òf wachten op een latere batch. Uiteindelijk is het inderdaad "maar een console".
Ik heb hem om 09:01 besteld bij Bol. Het lijkt er vooralsnog op dat ik hem ook ga krijgen op 10 nov. Echter natuurlijk wel afhankelijk van PostNL.

• Jaguar645
  • Laatst online: 19-12 11:56

Coolblue is wel een goede optie the day before en anders kun je het altijd nog bij een lokale Media Markt proberen 's morgens vroeg :)

Go Bokke! ;)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hoe makkelijk kan je dan wel niet de ventilator stofvrij maken :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Rossi46
Mavel 128 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:15:
[Afbeelding]

Wel grappig dat onderin de voet het gaatje zit om de disk geforceerd uit te werpen. Daar kan je best even naar zoeken als je het niet weet.
Dus je moet dat ding eerst voorzichtig op z'n kant leggen, alvorens je dat kunt doen? :?

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-12 00:24

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Rossi46 schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:07:
[...]

Dus je moet dat ding eerst voorzichtig op z'n kant leggen, alvorens je dat kunt doen? :?
Daar lijkt het wel op. Overigens heb ik nog nooit bij een xbox dat hoeven gebruiken. Als het echt nodig is zet je hem toch ff uit, leg je hem op de kant en druk je het knopje in :)

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12 12:56
G_Dragon schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:01:
[...]

Hoe makkelijk kan je dan wel niet de ventilator stofvrij maken :)
Ben ik benieuwd wanneer ventilatoren komen met RGB :) TowerOfPowerLight

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-12 15:47
[...]
Ik was wel verbaasd over dat DF zo positief over Dirt 5 was, terwijl ik de game totaal niet next-gen vind ogen als je dat vergelijkt met een Horizon 4 ofzo. Lijken geen dingen te gebeuren die je niet op de current-gen ziet gebeuren (los van die 120fps modus). Wellicht is het anders als je de game daadwerkelijk ziet draaien en speelt.

Sowieso nog niet echt een next-gen gevoel bij aankomende next-gen titels van beide kampen. Demon's Souls op de PS5 is dan wellicht de grootste grafische showcase.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• SunnieNL

Of een Tweaker die er mogelijk 2 binnen krijgt...
tip van mij: hou de vraag/antwoord in de gaten die dag :)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sjalabert schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:23:
[...]

Ben ik benieuwd wanneer ventilatoren komen met RGB :) TowerOfPowerLight
Opzich geen verkeerd idee, alleen ik zou het in de woonkamer juist storend vinden O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Springbokkie
  • Laatst online: 08-01 19:42
SunnieNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:30:
[...]

tip van mij: hou de vraag/antwoord in de gaten die dag :)
Doe ik.

Xbox Live: Springbok NL

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12 12:56
Begint nu echt spannend te wordenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAHbZxLR5hDgI-F3Okz0A33Gx40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZBWzvbXM1ZeCS242KvlwGwi.jpg?f=fotoalbum_large

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Danno88
  • Laatst online: 19-12 12:43
Ik kreeg hem zojuist ook en schrok me rot (dacht er is iets mis...😅).

Nu nog PostNL die z’n best moet doen.
Pagina: 1 ... 123 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden