Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.548 views

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
ilm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:29:
Kort:
Goed, ik denk dat ik ook om ben en me een Xbox series X ga aanschaffen. In zoverre dat mogelijk is, bij release indien beschikbaar.

Is er een soort combo deal met een paar jaar game pass erbij?

------
Lang:

*tekst*
Goed dat je om bent, welkom ;) Nee er is geen bundel met Game Pass, maar dat is al zo goedkoop momenteel dat dat geen belemmering zou moeten zijn.

Als je zeker weet dat je toch een XSX gaat aanschaffen kun je nu alvast een account aanmaken, Xbox Live Gold (om online te kunnen gamen) aanschaffen voor 3 jaar en daarna de methode toepassen om je huidige Xbox Live Gold periode (3 jaar dus) om te zetten naar Game Pass Ultimate (hier zit 'Gold' bij inbegrepen).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-12 22:19
Kort:
Goed, ik denk dat ik ook om ben en me een Xbox series X ga aanschaffen. In zoverre dat mogelijk is, bij release indien beschikbaar.

------
Lang:

Altijd een pc gamer geweest en ik wil nu al een jaar upgraden. Toch even gewacht op de nieuwe Zen 3, big navi, en nvidia. Ik had al een build samengesteld, maar met de XSX krijg ik zoveel meer, en het moment is voor mij persoonlijk perfect. Ook geen nieuwe android tv box nodig (wss had dat de shield geweest) want passthrough DTS-HD en TrueHD zit er allemaal ook in + apps (disney plus, netflix, spotify, ...). Dit gaat me veel geld besparen. :)

Ik heb een beetje schrik dat de keuze van games veel minder (en duurder) gaat zijn dan op pc, maar ik wil de gok wel wagen. Voor bv. isometrische games, indies, en andere niet veeleisende game hou ik gewoon men oude pc.

Nu men keuze zo goed als gemaakt is kan ik niet meer wachten. Kijk ernaar uit om van 1080p 30fps shadow of the tomb raider naar 4k HDR 60fps te gaan op men tv. Om te beginnen met The Outer Worlds 4k HDR :-)

Nog wat voordelen op een rij om mezelf verder te overtuigen
- veel meer hardware voor dezelfde prijs. Nu krijg ik voor 500 euro een equivalente pc van 1200-1300 euro. Normaal koop ik <300 euro videokaart (occasionele gamer).
- gemaakt voor tv: stil, interface met controller, media speler, bluray, etc. Ik gebruik nu een steam link + controller maar ik begin me toch te irriteren aan de fuzzyness (voordeel is dat ik AA kan afzetten :+ ). Een stille game pc voor bij de tv zou me nog extra kosten
- AM4 socket is ten einde, volgende jaren krijgen we DDR5 en PCIe5. Dus binnen 2-3 jaar kijk ik dan voor een nieuwe pc, met deftige raytracing...
- tegenwoordig zijn consoles meer zoals een pc. Ik denk dat ik misschien wel M&K kan aansluiten voor een Doom bv. (alhoewel een controller voor mij ook prima is)
Er zijn een aantal games die je gewoon met TB en MUIS kan spelen :)
https://www.windowscentra...-mouse-and-keyboard-games

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

Kort:

------
Lang:

Altijd een pc gamer geweest en ik wil nu al een jaar upgraden. Toch even gewacht op de nieuwe Zen 3, big navi, en nvidia. Ik had al een build samengesteld, maar met de XSX krijg ik zoveel meer, en het moment is voor mij persoonlijk perfect. Ook geen nieuwe android tv box nodig (wss had dat de shield geweest) want passthrough DTS-HD en TrueHD zit er allemaal ook in + apps (disney plus, netflix, spotify, ...). Dit gaat me veel geld besparen. :)

Ik heb een beetje schrik dat de keuze van games veel minder (en duurder) gaat zijn dan op pc, maar ik wil de gok wel wagen. Voor bv. isometrische games, indies, en andere niet veeleisende game hou ik gewoon men oude pc.

Nu men keuze zo goed als gemaakt is kan ik niet meer wachten. Kijk ernaar uit om van 1080p 30fps shadow of the tomb raider naar 4k HDR 60fps te gaan op men tv. Om te beginnen met The Outer Worlds 4k HDR :-)

Nog wat voordelen op een rij om mezelf verder te overtuigen
- veel meer hardware voor dezelfde prijs. Nu krijg ik voor 500 euro een equivalente pc van 1200-1300 euro. Normaal koop ik <300 euro videokaart (occasionele gamer).
- gemaakt voor tv: stil, interface met controller, media speler, bluray, etc. Ik gebruik nu een steam link + controller maar ik begin me toch te irriteren aan de fuzzyness (voordeel is dat ik AA kan afzetten :+ ). Een stille game pc voor bij de tv zou me nog extra kosten
- AM4 socket is ten einde, volgende jaren krijgen we DDR5 en PCIe5. Dus binnen 2-3 jaar kijk ik dan voor een nieuwe pc, met deftige raytracing...
- tegenwoordig zijn consoles meer zoals een pc. Ik denk dat ik misschien wel M&K kan aansluiten voor een Doom bv. (alhoewel een controller voor mij ook prima is)
Welkom! Ik heb zelf de overstap ook gemaakt en inmiddels nu een weekje middels gamepass en een elite 2 controller op mijn telefoon aan het spelen.

Ik heb zelf via de uitleg in het game pass forum de GP voor 3 jaar gekocht. Heeft mij uiteindelijk ongeveer 90 euro gekost. Doe er je voordeel mee mocht je echt overstag zijn!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:11:
Ik krijg net een mailtje van Microsoft dat de oplaadstandaard die ik besteld had 3 november al geleverd gaat worden in plaats van 10 november. Zou dat voor alle accessoires gelden? Hoopte heeel even op de XSX zelf haha.

Het komt dichtbij! *O* *O* *O*
Van MS NL? Van mijn bij MS Polen bestelde play&charge kit, heb ik al een tijdje niets meer vernomen :o. Ook m'n CC is nog niet aangeslagen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
DutchOwnage schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Van MS NL? Van mijn bij MS Polen bestelde play&charge kit, heb ik al een tijdje niets meer vernomen :o. Ook m'n CC is nog niet aangeslagen.
Klopt, van MS NL!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik krijg net een mailtje van Microsoft dat de oplaadstandaard die ik besteld had 3 november al geleverd gaat worden in plaats van 10 november. Zou dat voor alle accessoires gelden? Hoopte heeel even op de XSX zelf haha.

Mijn seagate storage expension card staat nog op 11 november.

• Munky711
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-02-2021
Lol, mijn XBSX zegt gewoon "In behandeling" op de MS store. :?

• Steven030
SunnieNL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Mijn seagate storage expension card staat nog op 11 november.
Ja die staat bij mij ook nog op 11 november.

MS heeft wel vandaag ook naast het mailtje een reservering van het volledige bedrag op mijn cc geplaatst voor de oplaadstandaard

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Kick off!

https://news.xbox.com/en-us/2020/10/30/kicking-off-a-new-generation-of-play-together/
To honor the launch of the new Xbox generation, we invite you to celebrate this power of play with us. On November 10, we invite you, players of all identities and backgrounds, console generations and devices, skill sets and tastes, to celebrate, connect, and play together. We invite you to grab your device of choice and play alongside Team Xbox, your favorite creators, and our partners, right from your homes around the world. We invite you to take a glimpse behind-the-scenes of the next generation of games, hear the stories of people who make them, and play along with them. We invite you to tune in to our global livestream in celebration of play on November 10 at 11 a.m. PT / 2 p.m. ET on YouTube, Twitch, and Facebook Gaming.

[ Voor 68% gewijzigd door drakiesoft op 30-10-2020 15:06 ]

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-12 00:24

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

[VIDEO=,,"Xbox – You are the future of gaming"]https://www.youtube.com/watch?v=08vl-TNrFYY[/VIDEO]

Heb hem even embedded, dan valt hij meer op :) leuke trailer! Niks nieuws, en 10 dagen 8uren 49 minuten en 40 seconden duren nog langer nu

Laat maar :D

[ Voor 5% gewijzigd door Mavel 128 op 30-10-2020 15:11 ]

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• drakiesoft
Mavel 128 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:10:
[VIDEO=,,"Xbox – You are the future of gaming"]https://www.youtube.com/watch?v=08vl-TNrFYY[/VIDEO]

Heb hem even embedded, dan valt hij meer op :) leuke trailer! Niks nieuws, en 10 dagen 8uren 49 minuten en 40 seconden duren nog langer nu

Laat maar :D
oh sorry, had de post inmiddels geupdate. Filmpje is meer algemeen, niks nieuws idd.

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:30

ilm

Rossi46 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Als je zeker weet dat je toch een XSX gaat aanschaffen kun je nu alvast een account aanmaken, Xbox Live Gold (om online te kunnen gamen) aanschaffen voor 3 jaar en daarna de methode toepassen om je huidige Xbox Live Gold periode (3 jaar dus) om te zetten naar Game Pass Ultimate (hier zit 'Gold' bij inbegrepen).
Zeker interessant, ik had er al vaag iets over gelezen en heb het nu wat uitgezocht.

Dus 3x voucher xbox gold live (180 euro op amazon.de), en dan omzetten voor 1 euro. Ik heb ooit game pass pc gehad, het omzetten zal mogelijks meer kosten dan (of nen nieuwe e-mail gebruiken...).

Ik zou kunnen wachten met voucher tot ik hem heb maar dan is de kans dat de actie gedaan is.
Rpower18 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Welkom! Ik heb zelf de overstap ook gemaakt en inmiddels nu een weekje middels gamepass en een elite 2 controller op mijn telefoon aan het spelen.

Ik heb zelf via de uitleg in het game pass forum de GP voor 3 jaar gekocht. Heeft mij uiteindelijk ongeveer 90 euro gekost. Doe er je voordeel mee mocht je echt overstag zijn!
Waar heb je het kunnen doen voor 90 euro? Het dichtste dat ik kom is 120 euro op de gekende sites.

Edit: spijtig genoeg worden er tekorten verwacht tot begin 2021. Ik had gehoopt ten laatste begin december / voor de feestdagen :(

[ Voor 4% gewijzigd door ilm op 30-10-2020 17:20 ]

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
ilm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Zeker interessant, ik had er al vaag iets over gelezen en heb het nu wat uitgezocht.

Dus 3x voucher xbox gold live (180 euro op amazon.de), en dan omzetten voor 1 euro. Ik heb ooit game pass pc gehad, het omzetten zal mogelijks meer kosten dan (of nen nieuwe e-mail gebruiken...).

Ik zou kunnen wachten met voucher tot ik hem heb maar dan is de kans dat de actie gedaan is.

[...]

Waar heb je het kunnen doen voor 90 euro? Het dichtste dat ik kom is 120 euro op de gekende sites.

Edit: spijtig genoeg worden er tekorten verwacht tot begin 2021. Ik had gehoopt ten laatste begin december / voor de feestdagen :(
Ik heb het zojuist gedaan, eerst cdkeys geprobeerd maar die gaf problemen met t aanschaffen. Overgeschakeld naar eneba en daar ging t heel vloeiend:

Je koop 3x een 12 maanden pas voor Xbox live gold Brazilië, zet een VPN naar Brazilië op en dan activeer je die codes. Codes doen de eerste keer t vaak nog niet, zit denk ik wat tijd tussen dat ze geactiveerd worden uit eneba tot jij het kan activeren op je account.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21
ilm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:15:
Je zou nog kunnen proberen om er tussen te komen bij coolblue, die gooien de verkoop pas 1 dag voor launch open (zodat je hem op launch krijgt).
De goedkoopste optie voor live gold met Brazilië codes geeft soms trouwens problemen (regio mismatch fout als je gamepass ultimate wil activeren). Tot nu toe is Microsoft coulant geweest met het omzetten maar het is een risico. Ik heb het zelf toen wel ook gedaan (en paar uur met support aan de chat mogen hangen) maar als ik het opnieuw zou doen zou ik gewoon netjes voor nl/euro codes gaan.

Gamertag: FinrazielNL

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34
Leuk filmpje, maar ze moeten niet teveel gaan inzetten op dat xcloud, ziet er heel leuk uit in dat filmpje maar werkt in de praktijk nog voor geen meter.
Heb een super stabiele en snelle verbinding thuis van 500Mb maar heb super veel gezeur ermee op mijn telefoon (terwijl google stadia een stuk beter werkt). Als het goed zou werken zou het echt top zijn om nog even door te gamen in de slaapkamer op je phone als de main tv bezet is ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 30-10-2020 17:41 ]

Playstation 5

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09

Wom

Watch Dogs Legion, captured vanaf de XSX. Mét Ray Tracing. Ziet er fraai uit!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wom

Wom

Stylze schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Leuk filmpje, maar ze moeten niet teveel gaan inzetten op dat xcloud, ziet er heel leuk uit in dat filmpje maar werkt in de praktijk nog voor geen meter.
Heb een super stabiele en snelle verbinding thuis van 500Mb maar heb super veel gezeur ermee op mijn telefoon (terwijl google stadia een stuk beter werkt). Als het goed zou werken zou het echt top zijn om nog even door te gamen in de slaapkamer op je phone als de main tv bezet is ofzo.
Welke telefoon gebruik je? Performance op mijn Pixel 5 is veel beter dan op de Galaxy die ik eerder gebruikte voor test.

• Stylze
Wom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Welke telefoon gebruik je? Performance op mijn Pixel 5 is veel beter dan op de Galaxy die ik eerder gebruikte voor test.
Samsung galaxy s10 (is toch een prima moderne Phone), maar als het maar alleen op bepaalde toestellen werkt is het natuurlijk ook niet echt convenient he.
Cloud gaming zou juist op bijna alle devices met een stabiele internet connectie moeten werken anders zie ik het voordeel er niet echt van.

[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 30-10-2020 18:11 ]

Playstation 5

• Wom

Wom

Stylze schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Samsung galaxy s10 (is toch een prima moderne Phone), maar als het maar alleen op bepaalde toestellen werkt is het natuurlijk ook niet echt convenient he
Nee, eens. Vind de performance ook nog wisselvallig. Als het goed werkt is het geniaal, maar zodra de performance wat minder is, wordt het een matige ervaring.

• Stylze
Wom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Nee, eens. Vind de performance ook nog wisselvallig. Als het goed werkt is het geniaal, maar zodra de performance wat minder is, wordt het een matige ervaring.
Laten we hopen dat het beter wordt, is natuurlijk nog in beta maar zou echt tof zijn als je overal Gears, Forza en Halo kan spelen _/-\o_
Maar dan moet je als microsoft niet zo'n filmpje erop zetten alsof het zo prachtig werkt allemaal nu :+

Gaan trouwens nu berichten rond dat AC Valhalla op PS5 upscaled 4k draait in plaats van native, is dit bij Xbox series X ook het geval?

edit: Begrijp dat xbox series X wel native 4k draait, eerste kleine overwinning van microsoft I guess.

[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 30-10-2020 18:34 ]

Playstation 5

• drakiesoft
Wom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:06:
[YouTube: Watch Dogs: Legion Xbox Series X Inside Look | Ubisoft [NA]]

Ow spectaculair mag je wel zeggen!
Dat belooft nog wat

Edit

4K 30fps + raytracing WTF _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door drakiesoft op 30-10-2020 19:04 ]

• drakiesoft
Podcast met man met baard.

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 11:26

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

De xbx serie s is kwa gaming met next gen 1440p
Maar hij ondersteund wel 4k lijkt mij? Teminste voor netflix en xbx one games
Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
of kan het wel 4k op 60fps

• Wom

Wom

Overigens, je XSX afhalen in een winkel wordt lastig als je in België woont. Of zou dat ook onder essentiële winkels vallen? :p

• Wom

Wom

Coldbullet schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:06:
De xbx serie s is kwa gaming met next gen 1440p
Maar hij ondersteund wel 4k lijkt mij? Teminste voor netflix en xbx one games
Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
of kan het wel 4k op 60fps
Yup, kan 4K resolutie weergeven. Ook in bepaalde games, maar is duidelijk niet het target. Andere media gewoon op 4K.

• Munky711
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-02-2021
Wom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:13:
Overigens, je XSX afhalen in een winkel wordt lastig als je in België woont. Of zou dat ook onder essentiële winkels vallen? :p
Afhalen is nog steeds mogelijk. ;)

• Coldbullet

Coldbullet

Want ja ze hebben het elke keer over 1440p 120fps. Nou is dat nog niet zo interresant want weinig tvs kunne dat aan. En monitoren ook niet gigantisch veel.. persoonlijk is 60 of 75 fps mooi en goed betaalbaar.
Daarom dacht ik dat 4k 60fps wel haalbaar moet kunnen zijn. Doet de huidige gen ook al namelijk.

Is dit instelbaar in de console zelf of is het de console die dynamisch het fps en resolutie aanpast ?
Kom namelijk van pc af en de xbx is ervoor erbij vandaar de serie s interresant is

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Opvallend dat hij het enerzijds over 30fps heeft en later over de ondersteuning van vrr... (1 minuut 32) Uiteraard kan dat gaan over lfc, maar dat is onder de 30 fps niet bijster interessant (imo). Dus ik begin hoop te krijgen dat je ook voor lagere resolutie en/of het uitschakelen van RT kunt kiezen. Ik weet dat het maar een zinsdeel is. Maar het geeft me toch wat hoop te kunnen spelen op een fijnere refresh rate.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Finraziel
ArthurMorgan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Opvallend dat hij het enerzijds over 30fps heeft en later over de ondersteuning van vrr... (1 minuut 32) Uiteraard kan dat gaan over lfc, maar dat is onder de 30 fps niet bijster interessant (imo). Dus ik begin hoop te krijgen dat je ook voor lagere resolutie en/of het uitschakelen van RT kunt kiezen. Ik weet dat het maar een zinsdeel is. Maar het geeft me toch wat hoop te kunnen spelen op een fijnere refresh rate.
Waarom zou het niet interessant zijn? Het elimineert gewoon het probleem van framedrops volledig. Als een game 30 fps target maar dat niet altijd haalt dan is dat vervelend zonder vrr maar met vrr merk je het waarschijnlijk niet eens (tenzij het echt regelmatig naar de 20 en later duikt).

Ik merkte dat zelf erg toen ik net mijn eerste gsync monitor had maar nog een oude videokaart. De framerate in Doom 2016 viel af en toe naar rond de 20 fps, maar het was zowaar speelbaar, en dat met een muis. Dat was zonder frame sync techniek ondenkbaar. Natuurlijk wil je liefst gewoon meer fps, maar als ze dan toch per se zoveel eyecandy er in stoppen dat dat niet haalbaar is, juist dan kan vrr enorm helpen.

• Wom

Wom

Coldbullet schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:17:
Want ja ze hebben het elke keer over 1440p 120fps. Nou is dat nog niet zo interresant want weinig tvs kunne dat aan. En monitoren ook niet gigantisch veel.. persoonlijk is 60 of 75 fps mooi en goed betaalbaar.
Daarom dacht ik dat 4k 60fps wel haalbaar moet kunnen zijn. Doet de huidige gen ook al namelijk.

Is dit instelbaar in de console zelf of is het de console die dynamisch het fps en resolutie aanpast ?
Kom namelijk van pc af en de xbx is ervoor erbij vandaar de serie s interresant is
De console herkent wat je TV aan kan. Je kunt in een menu bepaalde instellingen aanpassen voor de weergave. Maar het zal de game zijn die daar het hoogste woord in heeft. Grafisch minder intense games kunnen best 4K/60fps als output hebben (met eventuele upscaling), maar ik verwacht bij de meerderheid van de games een keuze tussen beste beeldkwaliteit en hoogste FPS. Hoe dat technisch dan gedaan wordt (RT uit, dynamische resolutie, etc.) is van de ontwikkelaar afhankelijk.

• Coldbullet

Coldbullet

Okee, ben er benieuwd dan! De serie s is groote knshebber

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 09:32

Met welke controllers werkt deze?
Ik heb een elite v1 en v2, een normale xbox controller die bij de x zat en dan binnenkort een standaard controller die bij de xsx zit. Gebruik ze niet allemaal tegelijk natuurlijk maar speel regelmatig party games met wat vrienden.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dat ziet er inderdaad erg fraai uit. :)

Ik denk alleen wel dat het komende jaar alle games overdreven veel regen in hun games gaan gebruiken om maar RT te laten zien :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Steven030
Darow schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

Met welke controllers werkt deze?
Ik heb een elite v1 en v2, een normale xbox controller die bij de x zat en dan binnenkort een standaard controller die bij de xsx zit. Gebruik ze niet allemaal tegelijk natuurlijk maar speel regelmatig party games met wat vrienden.
Volgens de productpagina op elke controller. Als je door de foto galerij bladert zie je dat er een battery pack bij zit en 2 klepjes. Die maken het voor alle Xbox controllers compatible

• ArthurMorgan
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

Waarom zou het niet interessant zijn? Het elimineert gewoon het probleem van framedrops volledig. Als een game 30 fps target maar dat niet altijd haalt dan is dat vervelend zonder vrr maar met vrr merk je het waarschijnlijk niet eens (tenzij het echt regelmatig naar de 20 en later duikt).

Ik merkte dat zelf erg toen ik net mijn eerste gsync monitor had maar nog een oude videokaart. De framerate in Doom 2016 viel af en toe naar rond de 20 fps, maar het was zowaar speelbaar, en dat met een muis. Dat was zonder frame sync techniek ondenkbaar. Natuurlijk wil je liefst gewoon meer fps, maar als ze dan toch per se zoveel eyecandy er in stoppen dat dat niet haalbaar is, juist dan kan vrr enorm helpen.
Ten eerste moet je tv of monitor 2.5 keer de laagste refresh rate als max hebben. Dus al die 40 tot 60 Hz monitoren/TVs kunnen er niets mee. Dat maakt het nut wat kleiner.
Maar zelf vind ik 30 fps all zo schokkerig dat bijvoorbeeld 27 fps op 27 Hz mij niet heel veel beter overkomt dan op een niet gesynct beeldscherm. De gevoeligheid hiervoor is inderdaad heel persoonlijk. Daarom speel ik zelf ook al jaren of freesync en gsync monitoren. Zelf vind ik het pas zo vanaf rond 38 lekker beginnen te lopen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28

Zie net dat de oude Play & Charge Kit accu ook gewoon in de nieuwe Series X/S Controller past. Enkel de kabel is nu gewijzigd van micro-USB naar USB-C. Maar die heb ik hier voldoende liggen, dus kan gewoon m’n huidige accu van de Play & Charge kit gebruiken. Wel zo handig. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Finraziel
ArthurMorgan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Ten eerste moet je tv of monitor 2.5 keer de laagste refresh rate als max hebben. Dus al die 40 tot 60 Hz monitoren/TVs kunnen er niets mee. Dat maakt het nut wat kleiner.
Maar zelf vind ik 30 fps all zo schokkerig dat bijvoorbeeld 27 fps op 27 Hz mij niet heel veel beter overkomt dan op een niet gesynct beeldscherm. De gevoeligheid hiervoor is inderdaad heel persoonlijk. Daarom speel ik zelf ook al jaren of freesync en gsync monitoren. Zelf vind ik het pas zo vanaf rond 38 lekker beginnen te lopen.
Zijn er veel tv's met vrr die maar tot 60 Hz gaan dan? Dacht eigenlijk dat je dat vooral ziet op tv's die ook gelijk 120 Hz ondersteunen.

Maar jouw standpunt is dus eigenlijk meer dat je om te beginnen gewoon geen 30 fps games wil spelen en het gaat helemaal niet om vrr als ik je goed begrijp.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Zijn er veel tv's met vrr die maar tot 60 Hz gaan dan? Dacht eigenlijk dat je dat vooral ziet op tv's die ook gelijk 120 Hz ondersteunen.

Maar jouw standpunt is dus eigenlijk meer dat je om te beginnen gewoon geen 30 fps games wil spelen en het gaat helemaal niet om vrr als ik je goed begrijp.
Er zijn geloof ik wel tv's met freesync* met een max van 60 ja. Meen ik me in elk geval te herinneren van toen ik een paar jaar terug tv's vergeleek. Maar daarnaast zijn er ook best veel mensen die hun console aan een monitor hebben aangesloten. Daar geldt dit zeker voor.

En je tweede vraag. Ja een nee. Ik wil inderdaad geen nieuwe games meer kopen op 30 fps... Maar dat was niet het punt van de post. Als je kijkt naar de games voor de one x die als vrr werden voorgesteld dan waren dat nooit de 30 fps games. Ik denk ook niet dat die term echt gebruikt wordt of gaat worden bij games die gelocked worden op 30 fps. Theoretisch is straks elke game gewoon vrr... Dat is hoe het systeem werkt (door de lfc). Maar afgezien van de lfc is de range natuurlijk 40 of 48 naar 120. Daar slaat de term vooral op.

Dus op basis van die redenatie en het feit dat hij die vrr nadrukkelijk noemt in de video heb ik hoop dat er een setting komt met een 40 of 48+ fps ervaring.

*Voor de Xbox zou freesync ongeveer hetzelfde moeten zijn als vrr. Voor lfc is dan freesync premium (pro) nodig met weer die 2.5 keer max van minimum. (Ander zouden framerates van bijvoorbeeld 36 niet omgezet kunnen worden omdat daar een vrr waarde van 72 tegenover moet staan)

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-10-2020 21:45 ]

Verwijderd

Zo, ik had nog niet gehoord van lfc. Na een hele zoektocht over wat het exact is en of mijn lg c9 ondersteuning heeft weer een hoop wijzer geworden.

Je hebt overigens geen freesync nodig voor lfc wat ik heb begrepen. Dat is iets wat door de gpu wordt ingeschakeld op basis van de vrr range van je tv. De tv heeft er geen weet van. Men heeft t getest met een Xbox One X op een LG CX met freesync uitgeschakeld.

YouTube: Why You Don't Need Freesync for LFC - LG C9 Owners Can Rest Easy

Mogelijk klopt de info nog niet, het schermpje dat hij gebruikt ter bevestiging is kennelijk nog wat buggy.

Nog een anderhalve week en ik kan het zelf gaan testen. Dan weet ik het zeker. Ik heb nog de allereerste versie van de Xbox One staan, die heeft geen vrr enz.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2020 22:13 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Freesync en VRR zijn zeg maar tweeling technieken. Vrijwel gelijk maar niet 100%. De Xbox one X, en de twee series modellen kunnen beiden aan.
Lfc wordt aangeboden door de bron. Die kijkt naar de VRR of freesync range van de tv of monitor en verdubbeld (of meer) het aantal frames. (Voor de duidelijkheid exact dezelfde frame.) Maar daarvoor is dus wel die grote range nodig, anders lukt het alsnog niet. De c9 is perfect voor VRR en LFC. mooie range van 40 tot 120, een dus goed capabel tot lfc. Dat wilt inderdaad prima al met de one X. (Het is de combinatie die ik zelf gebruik ;) )

• Wom

Wom

De XSX patch voor Sea of Thieves is beschikbaar voor reviewers. Erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien, is nu al een erg mooie game om te zien.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 14:58
Wom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:26:
De XSX patch voor Sea of Thieves is beschikbaar voor reviewers. Erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien, is nu al een erg mooie game om te zien.
nice ben echt benieuwd ! zou supertof zijn als je straks jezelf in de mast en je total schip terug kan zien in het water :o

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 14:58

Ziet er strak uit en het loopt soepeltjes op een series X.

Lijkt er overigens wel op de footage maar rond de 1440p is gemeten door iemand op beyond3d. Ik vermoed dat wat ubisoft 4k noemt een dynamische resolutie is wat overigens dikke prima is.

Verwijderd

Houd er rekening mee dat je niets aan VRR hebt als een titel locked is op 30, 60 of 120 fps

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:48:
Houd er rekening mee dat je niets aan VRR hebt als een titel locked is op 30, 60 of 120 fps
VRR wordt door de Xbox gedaan, niet door de game.
Locked framerate betekent alleen dat de top vast ligt, niet het minimum. Er zijn heel veel 30 fps locked games met dips naar onder de 25. En elke keer dat een game die top niet kan vast houden gaat de VRR aan het werk. Dus ook voor locked games is VRR gewoon handig, Zij het dat als je een VRR TV hebt, je liever die lock eraf hebt omdat je dan ook hogere framerate krijgt.
De reden dat ze gelocked zijn is omdat 30 fps er op TVs zonder VRR beter uit ziet dan bijvoorbeeld 40 fps. (1 frame per 2 hertz is rustiger dan 2 frames per 3 hertz. Dan krijg je namelijk 1 frame die twee keer zo lang zichtbaar is dan het andere frame. Overigens is het op een 120 hertz TV zo dat 40 fps net als 30 hertz rustig is omdat 120/3 40 is en hij dus gewoon 1 op 3 kan doen bij 40.)

Ik ben het wel met je eens dat het raar is om je game VRR compatible te noemen bij een locked framerate van met name 30fps. Het gaat in tegen het idee van VRR. Maar dat is precies waarom ik over dit onderwerp begon. Watch Dogs Legion is een 30 fps locked game, en toch benoemt iemand van het team wan WD de VRR speciaal in een filmpje voor de Series X.

[ Voor 47% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-10-2020 06:37 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Palindrome schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:36:
[...]

Ziet er strak uit en het loopt soepeltjes op een series X.

Lijkt er overigens wel op de footage maar rond de 1440p is gemeten door iemand op beyond3d. Ik vermoed dat wat ubisoft 4k noemt een dynamische resolutie is wat overigens dikke prima is.
Klopt alex van digital foundry heeft zelfde gezien :

https://forum.beyond3d.com/posts/2170046/
Thanks to @chris1515 for linking me this thread. I counted another frame here later in the Trailer and got a 7/10 count, so slightly above 1440p once. So Yeah, "4K"
Temporal upsampling +DRS is really nice and all, but Yeah, Marketing is going to be playing it fast and loose with calling games 4K when really... They are not 4K in that strickt sense.

But hey! This is good news - as it means pigs do not fly and the GPUs here are performing like they should. It turns out ray tracing is expensive when you do it in a through way? Who woulda thunk it?
Niet verrassend, een 3090 heeft net rond de 40fps met alles ultra en ray tracing op native 4k. Next gen is sterk maar niet zo sterk. Eb dan heeft nvidia zover ik weet ook nog de betere ray tracing hardware aanboord.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Palindrome schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:27:
[...]

nice ben echt benieuwd ! zou supertof zijn als je straks jezelf in de mast en je total schip terug kan zien in het water :o
Ik weet niet op wat voor type RT jij hoopt, maar als je in het kraaiennest staat en je ziet jezelf in het water dan zou ik me als ik jou was meer zorgen gaan maken over de staat van je schip dan over RT :P.

• DutchOwnage
v8power67 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Klopt alex van digital foundry heeft zelfde gezien :

https://forum.beyond3d.com/posts/2170046/

[...]

Niet verrassend, een 3090 heeft net rond de 40fps met alles ultra en ray tracing op native 4k. Next gen is sterk maar niet zo sterk. Eb dan heeft nvidia zover ik weet ook nog de betere ray tracing hardware aanboord.
Wacht even. Dus om RT en 30fps mogelijk te maken, is een (basis) resolutie van 1440p noodzakelijk. En met trucjes opgeschaald naar 4K. Ok, het is begrijpelijk allemaal, heb een tijdje terug dat filmpje van DF gezien over de impact van RT op de performance, het is gewoon héél zwaar, maar jeetje nú al zo (relatief) ver terug moeten zakken?

Begrijp me niet verkeerd, het is super nice and all maar komt RT dan niet net wat te snel voor deze generatie consoles vraag ik me af.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

DutchOwnage schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Wacht even. Dus om RT en 30fps mogelijk te maken, is een (basis) resolutie van 1440p noodzakelijk. En met trucjes opgeschaald naar 4K. Ok, het is begrijpelijk allemaal, heb een tijdje terug dat filmpje van DF gezien over de impact van RT op de performance, het is gewoon héél zwaar, maar jeetje nú al zo (relatief) ver terug moeten zakken?

Begrijp me niet verkeerd, het is super nice and all maar komt RT dan niet net wat te snel voor deze generatie consoles vraag ik me af.
Naja dit is slechts 1 voorbeeld. Kan aan heel veel liggen, slechte optimalisatie, slecht management in het team. Misschien te weinig tijd. Noem maar op.
We moeten even wat meer games afwachten. Maar ik zie liever dan altijd opties om een hogere framerate zonder raytracing dan geforceerd 30fps met ray tracing.
Maar het is ook slechts een trailer wie weet hoe oud de beelden zijn. Is gewoon even echt afwachten tot de game er is op next gen. Dan kan digital foundry het definitief zeggen.
Er zijn ook al games die native 4k met ray tracing en 30fps doen in open wereld games. Zoals bij de concurrentie met spiderman. Dus ja gewoon effe kijken hoe het loopt. Er zijn niet voor niks zoveel spellen nog verschoven naar 2021, covid heeft gewoon erg veel impact gehad.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En de Elden Ring leeft nog!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
Op budgetgaming melden velen dat zij een mail hebben ontvangen van Microsoft wat betreft de bezorging. Ik heb besteld in de Nederlandse Microsoft Store, nog geen mailtje maar het bedrag is nu wel afgeschreven van mijn tegoed!

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Steven030
ben2513 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:21:
Op budgetgaming melden velen dat zij een mail hebben ontvangen van Microsoft wat betreft de bezorging. Ik heb besteld in de Nederlandse Microsoft Store, nog geen mailtje maar het bedrag is nu wel afgeschreven van mijn tegoed!
Nice, spannend nu het zo dichtbij komt! Ik heb uiteindelijk mijn MS Frankrijk order geannuleerd en ben voor Bol.com gegaan

• Finraziel
DutchOwnage schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Raytracing is meer dan gewoon een aan/uit knop hè, het is een techniek die je op verschillende manieren en in verschillende gradaties toe kunt passen. Nog los van dat we inderdaad nog moeten zien hoe de uiteindelijke game wordt kun je ook dan niet de resultaten van één game extrapoleren naar alle toekomstige games. Het hangt inderdaad van optimalisatie af maar ook vooral van wat je precies doet met die raytracing.

Overigens hoop ik zelf eigenlijk meer op realistische belichting. Al dat gespiegel is geinig maar het ziet er al heel snel heel gemaakt uit, om maar de nieuwe techniek te kunnen showen. Ik vermoed ook dat er met licht nog veel meer te optimaliseren valt (al weet ik er niet genoeg van om dat echt te kunnen onderbouwen).

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 05:11:
[...]

VRR wordt door de Xbox gedaan, niet door de game.
Locked framerate betekent alleen dat de top vast ligt, niet het minimum.
Je haalt twee termen door elkaar. Locked is dat het 30/60/120 fps is en nooit daaronder daalt. De framerate staat vast (=locked). Jij doelt op capped. Als games alleen capped zijn op een bepaalde frame rate en dus regelmatig onder de cap zakken dan heeft het natuurlijk wel zin.

Locked 60 fps games zijn een subset van capped 60 fps games.

• Stylze
Echt waar? Zie nog niks op mijn CC gebeuren (ook microsoft store nl besteld)

Playstation 5

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
Stylze schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Echt waar? Zie nog niks op mijn CC gebeuren (ook microsoft store nl besteld)
https://www.budgetgaming....0086&forum_id=10&start=99
Beste Microsoft Store-klant,

Bedankt voor het vooraf bestellen van je Xbox Series X of Xbox Series S in de Microsoft Store. Houd rekening met het volgende om ervoor te zorgen dat jij je nieuwe console zo snel mogelijk ontvangt.

Je creditcard wordt maximaal 10 dagen voorafgaand aan de levering met het aankoopbedrag belast om ervoor te zorgen dat de console op 10 november 2020 kan worden afgeleverd. Controleer nogmaals of je persoonlijke creditcardgegevens actueel zijn op: http://account.microsoft.com.

Zodra we uw bestelling hebben verwerkt, ontvang je een verzendbericht. Let op: deze verzendmelding wordt pas gegenereerd als je bestelling ons magazijn heeft verlaten. We vragen je geduld, want bestellingen worden op 10 november 2020 gedurende de gehele dag geleverd.

Om een succesvolle levering te garanderen, dien je er voor te zorgen dat je contactgegevens, inclusief telefoonnummer en / of e-mailadres, up-to-date zijn op je Microsoft-account (http://account.microsoft.com) voor het geval het transportbedrijf contact met je moet opnemen voorafgaand aan de levering.

Bedankt dat je bij ons hebt gewinkeld,

Microsoft Store Team

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:56

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kennis van mij heeft hem ook bij Microsoft store besteld en heeft inderdaad ook verteld dat hij hem inmiddels helemaal betaald heeft.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Je haalt twee termen door elkaar. Locked is dat het 30/60/120 fps is en nooit daaronder daalt. De framerate staat vast (=locked). Jij doelt op capped. Als games alleen capped zijn op een bepaalde frame rate en dus regelmatig onder de cap zakken dan heeft het natuurlijk wel zin.

Locked 60 fps games zijn een subset van capped 60 fps games.
Welke games zijn volgens jou op de one, one S en one X locked? Ik ben ze namelijk niet tegen gekomen bij grote games. Ook wederom WDL als voorbeeld:

inderdaad redelijk locked op de X, maar op de one S zijn er dips. RDR2 ook zo een voorbeeld voorgesteld als locked framerate, toch echt met drops op bepaalde punten. (ook op de one X)
Locked is een mooi principe, maar de meeste games hebben gewoon momenten dat ze het niet halen... en dan wordt dus van de VRR gebruik gemaakt.
Ik heb niet de illusie dat locked op de next gen wel altijd snaarstrak gaat zijn, helemaal niet als het en om de Series S en om de Series X samen gaat.

(De huidige generatie was locked een beetje het begrip wat nu voor 4k dreigt. We zeggen het wel, maar praktisch gezien ligt het vaak toch net wat anders.)

Ik ben het dus wel met je eens als je zegt dat het voor snaarstrakke 30/60/120 locked games niet uitmaakt.... alleen zijn die games er niet veel.

nog een voorbeeldje. Rise of the tomb raider heeft een locked setting en een free setting. ook bij de locked setting zie je drops, niet veel, maar ze zijn er wel...

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-10-2020 13:10 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:02
@ArthurMorgan Dat zijn dus wel allemaal capped spellen en niet locked. Bij locken kunnen ze ofwel de wereld dynamisch versimpelen ofwel de resolutie dynamisch aanpassen om vast te houden aan de framerate. Als ze dat niet doen hebben ze in feite gewoon een cap ingebouwd.

Bij een locked spel zou je dus op de XSX vooral moeten zien dat die nooit zakt in de resolutie en detail in de wereld. Bij een capped spel zou je moeten gaan zien dat de framerate minder (of nooit) inzakt. Die laatste ga je wat aan hebben met VRR, bij de eerste niet.

Gelukkig maakt het uiteindelijk allemaal niets uit. Je hebt of VRR of niet en de games kan je toch niets aan doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 31-10-2020 13:20 ]

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:04:
[...]

Welke games zijn volgens jou op de one, one S en one X locked? Ik ben ze namelijk niet tegen gekomen bij grote games. Ook wederom WDL als voorbeeld:

[YouTube: Watch Dogs: Legion PS4/Pro vs Xbox One X/S Frame Rate Comparison]

inderdaad redelijk locked op de X, maar op de one S zijn er dips. RDR2 ook zo een voorbeeld voorgesteld als locked framerate, toch echt met drops op bepaalde punten. (ook op de one X)
Locked is een mooi principe, maar de meeste games hebben gewoon momenten dat ze het niet halen... en dan wordt dus van de VRR gebruik gemaakt.
Ik heb niet de illusie dat locked op de next gen wel altijd snaarstrak gaat zijn, helemaal niet als het en om de Series S en om de Series X samen gaat.

(De huidige generatie was locked een beetje het begrip wat nu voor 4k dreigt. We zeggen het wel, maar praktisch gezien ligt het vaak toch net wat anders.)

Ik ben het dus wel met je eens als je zegt dat het voor snaarstrakke 30/60/120 locked games niet uitmaakt.... alleen zijn die games er niet veel.

nog een voorbeeldje. Rise of the tomb raider heeft een locked setting en een free setting. ook bij de locked setting zie je drops, niet veel, maar ze zijn er wel...

[YouTube: Rise of the Tomb Raider Xbox One X vs Xbox One Frame Rate Comparison]
Ik heb het niet over de One. Sowieso zijn drops naar 58 of 59 niet waar je de echte voordelen haalt uit VRR. 99% van de winst zit in games die vrijwel constant van van fps wisselen. Die zie je vaak bij PC games, omdat daar de monitor gewoon op 144hz draait en dat in veel games niet locked te krijgen is. Dan draai je gewoon rond de 90-110 fps met VRR zonder tearing en stutter. Dat soort dingen zal je niet op consoles zien, behalve bij games waarbij de refresh rate compleet unlocked is.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeZmWpaQd7E6vR17pigvXUoWMoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbCfMehw6sImKMofVTNuaXom.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry, kon het niet laten..... Wie doet morgen de 8-en?

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LzxUihyEAAZCqoQ5lvmTud5r5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TkoYhtQ21OJrwKoHEpz4nMU8.jpg?f=user_large

Dwayne Johnson heeft zijn eigen custom Xbox Series X.

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT9fIL1sBqhwG_aSe7BauDeSOb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4W1J504TYqNLTXYjiuytF5pr.jpg?f=user_large

Zal hij tijdens de livestream op release een rol spelen?

• SHIZNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik heb hem ook via de MS-NL store besteld en gekozen voor PayPal betaling. Ik heb ook nog geen bericht gehad over de levering en het bedrag is ook nog niet bij PayPal in rekening gebracht. Ik verwacht dat dit ook pas gebeurd zodra deze is verstuurd. Zo staat het in ieder geval in de bestellingsmail vermeld.

Een vriend van mij heeft hem via de Poolse MS store besteld en betaald met creditcard. Hij heeft wel een bericht gehad. Ik vermoed dat hij wel een vervolg mail heeft gehad, omdat de creditcard 10 dagen van te voren wordt aangeslagen?

• Rpower18
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

Wom schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:46:
[Afbeelding]

Dwayne Johnson heeft zijn eigen custom Xbox Series X.
Wat lijkt dat ding klein in zijn klauwen! Haha :P

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Als het goed is heb ik aanstaande dinsdag mijn PlayStation verkocht. Voelt toch gek. 7 jaar lang een PlayStation (en daarvoor ook) om de week erna over te stappen naar team groen. Kijk er wel ontzettend naar uit! Even een weekje veel Netflixen tot het de 10e is. d:)b

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:12
Granaatappel schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:54:
Als het goed is heb ik aanstaande dinsdag mijn PlayStation verkocht. Voelt toch gek. 7 jaar lang een PlayStation (en daarvoor ook) om de week erna over te stappen naar team groen. Kijk er wel ontzettend naar uit! Even een weekje veel Netflixen tot het de 10e is. d:)b
Inmiddels al een gamer tag bedacht?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28
Welkom! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
I feel you man! Ik heb precies hetzelfde doorstaan. Na de ps3 en ps4 de overstap gemaakt naar de Xbox. Ik kon mijn ps4 pro voor een goede prijs verkopen, en sinds 2 weken console-loos. Ik ga mijn friendslist wel missen en het samen schelden/spelen tijdens COD. Ondanks dat vind ik dat Xbox deze generatie meer brengt en daarnaast ook een mooiere console is. Ik ben een groot fan van Bethesda, en dat gaf de definitieve doorslag. Om 9:01 heb ik bij de preorder dag een Series X kunnen bemachtigen en de hype wordt alleen maar groter voor mij sinds dien. Iets leuks om naar uit te kijken tijdens deze klotentijd.....

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:04:
[...]

[YouTube: Watch Dogs: Legion PS4/Pro vs Xbox One X/S Frame Rate Comparison]

[YouTube: Rise of the Tomb Raider Xbox One X vs Xbox One Frame Rate Comparison]
Zonder je tekst helemaal gelezen te hebben: geen enkele game (met een vaste resolutie) kan een locked framerate hebben. Wat gaat er dan gebeuren als het systeem de locked framerate niet kan renderen? Schakelt 'ie zich dan uit ofzo?

Je haalt de term 'locked' door elkaar met de term 'capped'. Bij capped is er een vastgesteld maximum. Bijna altijd 30 of 60, met een reden. Hoger dan dat kan dus gewoon niet, lager uiteraard wel, als het allemaal te zwaar wordt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Zonder je tekst helemaal gelezen te hebben: geen enkele game (met een vaste resolutie) kan een locked framerate hebben. Wat gaat er dan gebeuren als het systeem de locked framerate niet kan renderen? Schakelt 'ie zich dan uit ofzo?

Je haalt de term 'locked' door elkaar met de term 'capped'. Bij capped is er een vastgesteld maximum. Bijna altijd 30 of 60, met een reden. Hoger dan dat kan dus gewoon niet, lager uiteraard wel, als het allemaal te zwaar wordt.
eh, dat is ook wat ik beweer he ;)

Maar goed, die discussie is wat mij betreft wel klaar. Tot op heden bestaan er (zo goed als) geen locked AAA games op de Xbox, op de series kunnen die (beter) gemaakt worden met nieuwe technieken. Echter zeggen dat VRR daarom voor die games niet zinvol is lijkt me raar, want als ze van die technieken gebruik maken is het een koud kunstje om ook een performance optie te maken, die dingen liggen in elkaars verlengde. Met de steeds toenemende aantal TVs met VRR is dat gewoon een logisch gevolg.

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-10-2020 17:39 ]

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

eh, dat is ook wat ik beweer he ;)
Niet toch? Je stelt 'redelijk locked', want blijft vrij steady op 30fps draaien. Dat is niet locked, maar capped. En 'toevallig' kan 'ie over het algemeen (iets?) meer dan 30fps renderen, waardoor je over het algemeen steady 30fps hebt. Maar dan is er nog altijd niets locked qua fps. Het enige dat locked is, is de resolutie.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Niet toch? Je stelt 'redelijk locked', want blijft vrij steady op 30fps draaien. Dat is niet locked, maar capped. En 'toevallig' kan 'ie over het algemeen (iets?) meer dan 30fps renderen, waardoor je over het algemeen steady 30fps hebt. Maar dan is er nog altijd niets locked qua fps. Het enige dat locked is, is de resolutie.
De eerste zin van die post is gelijk dat die games bijna niet bestaan. Ik geef voor dat niet bestaan het voorbeeld van WDL... en ja de term locked is daar misschien wat onhandig, maar ondersteunde wel de opmerking dat dit soort games niet locked zijn.

Vanaf het begin van deze VRR discussie beweer ik dat...

En wat betreft toekomstige games, zie mijn edit op de vorige post.

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
m0h4life schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:05:
[...]

Inmiddels al een gamer tag bedacht?
Haha, geen eens.. Paar geprobeerd maar bezet net zoals mijn ‘oude’ PlayStation gamertag helaas. Dus de komende dagen even op verdere zoektocht.
Thanks!
BasGrunn schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

I feel you man! Ik heb precies hetzelfde doorstaan. Na de ps3 en ps4 de overstap gemaakt naar de Xbox. Ik kon mijn ps4 pro voor een goede prijs verkopen, en sinds 2 weken console-loos. Ik ga mijn friendslist wel missen en het samen schelden/spelen tijdens COD. Ondanks dat vind ik dat Xbox deze generatie meer brengt en daarnaast ook een mooiere console is. Ik ben een groot fan van Bethesda, en dat gaf de definitieve doorslag. Om 9:01 heb ik bij de preorder dag een Series X kunnen bemachtigen en de hype wordt alleen maar groter voor mij sinds dien. Iets leuks om naar uit te kijken tijdens deze klotentijd.....
Hier compleet hetzelfde. Ga hier ook mijn vrienden lijst missen. Maar misschien ontdek ik hier wel nieuwe Xbox vrienden om mee te gamen! Vind persoonlijk hetzelfde dat Xbox meer brengt. Mede door gamepass etc. En de X oogt in mijn optiek gewoon mooier maar dat is persoonlijke smaak. Inmiddels 30 jaar maar voel mij bijna als een kind van vroeger die de dagen aan het aftellen is voor iets leuks. Toch iets leuks in deze ‘mindere dagen’.

• ArthurMorgan
  • Niet online
/edit: eerst geplaatst toen pas verder gelezen (was halverwege gekomen ;) ). Gaat helaas erg weinig in op de prestaties op de Series X...

--

Verhaal en analyse van DF over Watch Dogs Legion op de huidige en toekomstige generatie:

tekst: https://www.eurogamer.net...to-play-watch-dogs-legion

video:

[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-10-2020 18:13 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zo, externe harde schijf net bezorgd. Alle games aan het overzetten. Batterijen voor de controller afgelopen donderdag bezorgd... Ik ben er klaar voor. Nu Microsoft nog

• DutchOwnage
Ik ga nog ff de campain van MW 2019 er doorheen jagen komende week. Waardig afscheid van die mooie, stille en probleemloze Xbox One X d:)b

• drakiesoft
Kunnen jullie nog zo lang wachten?
Heb alvast m'n speciale nette pak aangetrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zP2llICUURtH6JkvHsmBkGnXxVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WquXQXv2jKyFGQBp1zjDp4p.jpg?f=fotoalbum_large

• KevinNolan
  • Laatst online: 26-09 09:26
Nog druk aan het twijfelen om een LG 65CX te halen voor bij mijn series X. Die oude Panasonic plasma mag ook wel eens vervangen worden. Maar ben toch een beetje bang voor burn in vanwege FIFA....

• Rossi46
KevinNolan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:41:
Nog druk aan het twijfelen om een LG 65CX te halen voor bij mijn series X. Die oude Panasonic plasma mag ook wel eens vervangen worden. Maar ben toch een beetje bang voor burn in vanwege FIFA....
Hoeveel speel je Fifa achter elkaar?

• KevinNolan
Rossi46 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Hoeveel speel je Fifa achter elkaar?
Meestal maar een paar potjes. Geen hele dagen. Geen tijd voor helaas. Dus op zich zou het niet een heel groot probleem moeten zijn. En kan de helderheid natuurlijk iets lager zetten bij fifa

• KevinNolan
Maar het zou toch fijn zijn als de game makers er rekening mee zouden kunnen houden dat ze de statische content niet zo fel maken

• ArthurMorgan
  • Niet online
KevinNolan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:58:
[...]

Meestal maar een paar potjes. Geen hele dagen. Geen tijd voor helaas. Dus op zich zou het niet een heel groot probleem moeten zijn. En kan de helderheid natuurlijk iets lager zetten bij fifa
Als je zo speelt hoef je je echt geen zorgen te maken. Elke serie/generatie OLED wordt minder gevoelige daarvoor.

• DutchOwnage
Ik speel sinds launch bijna dagelijks wel even FH4. HDR, dus zowat alles max zoals contrast en Oled light op m'n C7 en er is werkelijk niets te zien. Misschien wat mindere statische content als bij FIFA maar heb er echt al honderden en honderden uren inzitten. Op de plekken waar de meest statische images zijn, is echt niks te zien van retention laat staan burn in. En geloof me, ik ben een pietje precies als 't op die dingen aankomt. Als je gewoon lekker je content afwisselt, niks aan de hand.

• KevinNolan
DutchOwnage schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:08:
Ik speel sinds launch bijna dagelijks wel even FH4. HDR, dus zowat alles max zoals contrast en Oled light op m'n C7 en er is werkelijk niets te zien. Misschien wat mindere statische content als bij FIFA maar heb er echt al honderden en honderden uren inzitten. Op de plekken waar de meest statische images zijn, is echt niks te zien van retention laat staan burn in. En geloof me, ik ben een pietje precies als 't op die dingen aankomt. Als je gewoon lekker je content afwisselt, niks aan de hand.
Bedankt voor de bijdrage!! Neem het mee. Al is het belangrijkste dat de vrouw wilt wachten tot we volgend jaar verhuizen.... Maar ik wil nuuuuuuu

• D-Ed
  • Niet online
KevinNolan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Bedankt voor de bijdrage!! Neem het mee. Al is het belangrijkste dat de vrouw wilt wachten tot we volgend jaar verhuizen.... Maar ik wil nuuuuuuu
Alvast beginnen met een 2019 55 inch model zodat ze kan wennen? Na de verhuizing kan die naar de slaapkamer ;) ;)

• KevinNolan
D-Ed schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Alvast beginnen met een 2019 55 inch model zodat ze kan wennen? Na de verhuizing kan die naar de slaapkamer ;) ;)
Nee dat is niks. Heb nu een 50 inch Panasonic plasma aan de muur hangen. Dat geeft weinig vooruitgang.

• D-Ed
  • Niet online
KevinNolan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Nee dat is niks. Heb nu een 50 inch Panasonic plasma aan de muur hangen. Dat geeft weinig vooruitgang.
Vwb formaat misschien niet maar op álle andere vlakken wél (en op je stroomrekening bespaar je ook meteen ;) )

• KevinNolan
D-Ed schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Vwb formaat misschien niet maar op álle andere vlakken wél (en op je stroomrekening bespaar je ook meteen ;) )
Nee als er een nieuwe komt is het de 65cx. Maar moment komt wel steeds dichterbij dat die uit de winkelwagen naar besteld gaat haha. Laat ik hem bezorgen als de vrouw lekker aan het thuis werken is en zeg ik niks. Lol

• wjsiebes
  • Laatst online: 19-12 20:31
Ik zit te twijfelen om dit 5 te kopen. Op schijf is dat goedkoper dan bij Microsoft in de store. Die schijf kan nu in mijn one X en straks kan die gewoon in de series X? Hij download dan vanzelf de juiste grafische benodigdheden? Of werkt dat alleen zo met digitale games?

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Ik twijfel wel heel erg of ik nou door ga met het kopen van discs, of dat ik digitaal ga. Vind het wel echt fijn om een spel op te kunnen starten zonder schijfje te wisselen, maar aan de andere kant vind ik fysieke doosjes leuk..en het voelt iets meer als mijn persoonlijke bezit. Plus dat discs goedkoper zijn in veel gevallen. Lastig. Neig ergens naar digitaal, omdat ik hem ook veel als 4k speler wil gaan gebruiken. Dan blijf je schijfjes wisselen.
wjsiebes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:33:
Ik zit te twijfelen om dit 5 te kopen. Op schijf is dat goedkoper dan bij Microsoft in de store. Die schijf kan nu in mijn one X en straks kan die gewoon in de series X? Hij download dan vanzelf de juiste grafische benodigdheden? Of werkt dat alleen zo met digitale games?
Volgens mij maakt het niet uit of je hem digitaal koopt of op disc, met smart delivery krijg je de update sowieso. Maar geen expert, dus laat iemand anders het nog even bevestigen :P

[ Voor 38% gewijzigd door Alwayshappyz op 31-10-2020 22:47 ]

• Rossi46
wjsiebes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:33:
Ik neem aan Dirt 5? ;) Die werkt middels 'Smart Delivery', dus gewoon één disc voor zowel de Xbox One (X) als de Xbox Series X|S. Je Xbox bepaalt zelf welke versie geïnstalleerd wordt.

Overigens heeft Top Gear magazine nog steeds een actie. 6x het magazine + Dirt 5 voor 49 euro :) Tip: ga voor 'Cadeau voor Xbox One' (cadeau aan jezelf uiteraard), dan stopt het abonnement automatisch na 6 nummers van het magazine.

• wjsiebes
Rossi46 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Ik neem aan Dirt 5? ;) Die werkt middels 'Smart Delivery', dus gewoon één disc voor zowel de Xbox One (X) als de Xbox Series X|S. Je Xbox bepaalt zelf welke versie geïnstalleerd wordt.

Overigens heeft Top Gear magazine nog steeds een actie. 6x het magazine + Dirt 5 voor 49 euro :) Tip: ga voor 'Cadeau voor Xbox One' (cadeau aan jezelf uiteraard), dan stopt het abonnement automatisch na 6 nummers van het magazine.
Jazeker, ik bedoelde inderdaad Dirt 5 maar mijn autocorrectie ging er wat anders van maken. Ik twijfel nog een beetje. De laatste trailers zien er goed uit. Dat in tegenstelling tot de eerste beelden die verschenen.

• Rossi46
wjsiebes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Jazeker, ik bedoelde inderdaad Dirt 5 maar mijn autocorrectie ging er wat anders van maken. Ik twijfel nog een beetje. De laatste trailers zien er goed uit. Dat in tegenstelling tot de eerste beelden die verschenen.
Om eerlijk te zijn gaat het mij vooral om de 120fps modus. Die wil ik graag een keer ervaren in een race game. Ik ben niet enorm overtuigd door wat ik tot nu toe gezien heb (vooral grafisch niet zo), maar de previews waren toch ook weer niet slecht. De Top Gear deal heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken :)

• wjsiebes
[...]

Als ik begin te spelen op de one X, kan ik dan ook mijn save game meenemen naar de series X?

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
wjsiebes schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:48:
[...]

Als ik begin te spelen op de one X, kan ik dan ook mijn save game meenemen naar de series X?
Ja..... Onderdeel van de smart delivery.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je kunt zelfs terug. Dus na het spelen op de series verder gaan op de One. (Wel echte saves natuurlijk. QR staat niet in de cloud maar op de series zelf.)

• Stylze
[...]

Mooie deal wel 10 euro goedkoper dan de game eigenlijk is en dan krijg je nog 6 top gears magazines erbij dus :+
Misschien dat ik dat maar ga doen dan maar niet digitaal kopen.

Playstation 5

• wjsiebes
Stylze schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:24:
[...]

Mooie deal wel 10 euro goedkoper dan de game eigenlijk is en dan krijg je nog 6 top gears magazines erbij dus :+
Misschien dat ik dat maar ga doen dan maar niet digitaal kopen.
Zelfs €20 goedkoper dan digitaal. Ik heb hem zojuist besteld.

Verwijderd

Alwayshappyz schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:45:
Ik twijfel wel heel erg of ik nou door ga met het kopen van discs, of dat ik digitaal ga. Vind het wel echt fijn om een spel op te kunnen starten zonder schijfje te wisselen, maar aan de andere kant vind ik fysieke doosjes leuk..en het voelt iets meer als mijn persoonlijke bezit.
In de 360 tijd heb ik veel titels digitaal aangeschaft. Lang niet alle games die ik heb gekocht kan ik echter nog installeren op mijn Xbox 360, die zijn inmiddels niet meer beschikbaar. Digitale aankopen is in de praktijk gewoon een verkapte huur zonder duidelijke einddatum. Blijft voor mij de grootste reden waarom ik games op schijf blijf houden. Installatie media in eigen beheer.
Pagina: 1 ... 122 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden