Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Je haalt twee termen door elkaar. Locked is dat het 30/60/120 fps is en nooit daaronder daalt. De framerate staat vast (=locked). Jij doelt op capped. Als games alleen capped zijn op een bepaalde frame rate en dus regelmatig onder de cap zakken dan heeft het natuurlijk wel zin.
Locked 60 fps games zijn een subset van capped 60 fps games.
Welke games zijn volgens jou op de one, one S en one X locked? Ik ben ze namelijk niet tegen gekomen bij grote games. Ook wederom WDL als voorbeeld:
inderdaad redelijk locked op de X, maar op de one S zijn er dips. RDR2 ook zo een voorbeeld voorgesteld als locked framerate, toch echt met drops op bepaalde punten. (ook op de one X)
Locked is een mooi principe, maar de meeste games hebben gewoon momenten dat ze het niet halen... en dan wordt dus van de VRR gebruik gemaakt.
Ik heb niet de illusie dat locked op de next gen wel altijd snaarstrak gaat zijn, helemaal niet als het en om de Series S en om de Series X samen gaat.
(De huidige generatie was locked een beetje het begrip wat nu voor 4k dreigt. We zeggen het wel, maar praktisch gezien ligt het vaak toch net wat anders.)
Ik ben het dus wel met je eens als je zegt dat het voor snaarstrakke 30/60/120 locked games niet uitmaakt.... alleen zijn die games er niet veel.
nog een voorbeeldje. Rise of the tomb raider heeft een locked setting en een free setting. ook bij de locked setting zie je drops, niet veel, maar ze zijn er wel...
[
Voor 24% gewijzigd door
ArthurMorgan op 31-10-2020 13:10
]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.