Je doet net of ik exclusive iets bijzonders vind, boeit me niet in tegenstelling tot het hypocriete clubje die nu daar een punt van maakt. Gaat mij om de gamepass constructie die dat nodig heeft, want zie mijn vorige bericht.Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:00:
[...]
Daarbij , de discussie af laten glijden naar "jullie doen het ook !!!" Daar doe je jezelf geen goede dienst mee dat is wat mij betreft het niveau wat ik nog zie in de kleuterklas (als leraar kan ik dat weten).
Ik wil juist aanmoedigen verder dan jezelf te kijken ipv van dat vingertje te wijzen en juist het niveau van "ik kan het wel spelen en jij niet want exclusive !" te ontstijgen. De gamepass deal staat al ijzersterk op zichzelf ze hoeven geen games bij andere groepen gamers weg te halen om het aantrekkelijker te maken.
Ubisoft have delayed Far Cry 6 and Rainbow Six Quarantine into fiscal year 2021 (after April.)
[ Voor 42% gewijzigd door Miesjh op 29-10-2020 19:33 ]
Xbox Live: Miesjh NL
*knip* op de man Nieuwe Bethesda games speel je op je PC of je XBOX... einde verhaaldrakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Je doet net of ik exclusive iets bijzonders vindt, boeit me niet in tegenstelling tot het hypocriete clubje die nu daar een punt van maakt. Gaat mij om de gamepass constructie die dat nodig heeft, want zie mijn vorige bericht.
[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 29-10-2020 23:59 ]
Je wekt bij mij een heel andere indruk, excuus als ik dat mis heb maar ik baseer het op je vorige reacties.drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Je doet net of ik exclusive iets bijzonders vind, boeit me niet in tegenstelling tot het hypocriete clubje die nu daar een punt van maakt. Gaat mij om de gamepass constructie die dat nodig heeft, want zie mijn vorige bericht.
Zoals ik al eerder aanhaalde is de gamepas deal al ijzersterk, gigantisch gegroeid ook de laatste keer dat ik keek.
Waaruit blijkt dat gamepass dat nodig heeft ?
[ Voor 16% gewijzigd door Palindrome op 29-10-2020 19:33 ]
De volledige video van de Hot Chips conference is opgedoken. In de beschrijving van de video ook een link naar de presentatie slides in hoge kwaliteit.
@Caayn , ik tag je maar even. Je kunt eventueel op zoek naar je 'missende' caching
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik kan prima lezen hoor, dank je.drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Dan moet je toch eens beter lezen. Daarbij voor succesvol gamepass, moet je toch uniek sellingpoint hebben en dat zijn exclusive games.
Heb het al eerder gezegd, maar dit gaan we nog veel meer zien. Games die nu uitkomen waren al in een afrondende fase. Maar alles wat in 2021 of later op de rol stond heeft echt al flink last van ome Covid gehad.Miesjh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:29:
Ubisoft have delayed Far Cry 6 and Rainbow Six Quarantine into fiscal year 2021 (after April.)
[Afbeelding]
Een discussie voeren waarbij we het niet met elkaar eens zijn is niet hetzelfde als "stangen", spijtig dat je het zo ziet.
Als je niet mijn vraag wil beantwoorden of de discussie uit de weg wil gaan dan kan dat ook op andere manieren.
/Offtopic
Ik vond het overigens een prima discussie behalve dan dat ik het niet eens ben met een standpunt en daar de onderliggende feiten van ook niet in je argument terugzie. (Vandaar dat ik er naar vraag)
Het met iemand niet eens zijn of een niet verder willen discussiëren lijkt mij geen gegronde reden voor een report.
Maar goed ik laat het aan de moderatie personen over om je daar eventueel op te wijzen.
Werkt quick resume eigenlijk alleen voor digital games? Of kan het ook met discs.
Misschien dat dit al is voorbijgekomen maar kan hier niet zo snel wat over vinden
Misschien dat dit al is voorbijgekomen maar kan hier niet zo snel wat over vinden
[ Voor 34% gewijzigd door Stylze op 29-10-2020 20:03 ]
Playstation 5
@Stylze zolang jij opstaat en een andere gamedisc erin doet wel hoor
hij zal toch moeten verifiëren dat je het spel gekocht hebt.
Lichtpuntje...
Een dienst zoals Gamepass valt of staat met het aanbod. Het is dus niet gek dat Microsoft zo veel mogelijk content richting die service wil krijgen.Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:31:
Waaruit blijkt dat gamepass dat nodig heeft ?
Je hebt een 'unique selling point' nodig. Je kunt mensen over de streep trekken met het aanbieden van de games die ze willen spelen. Gevarieerd aanbod én titels die iedereen kent.
Nu beweegt de markt heel snel, want zelfs Nintendo begint al met games aan te bieden via streaming. Je moet dus content veilig stellen. Grote uitgevers hebben al eigen programma's en er komen ook nog eens nieuwe spelers op de markt. Amazon en Google hebben flink wat 'fuck-you'-money om hun diensten in de markt te krijgen.
Daarnaast is Apple aan het investeren in game-studios en heb je op de PC-markt ook al een aantal aanbieders. Als je als Microsoft zijnde dus een duurzame dienst wil aanbieden moet je content veilig stellen. Bethesda is daar een grote stap in, maar zal zeker niet het laatste wapenfeit zijn.
Uitgevers als EA, Ubisoft en Activision zullen hun games wel op elk platform willen aanbieden. Je zult dus eigen content moeten maken, die mensen óók willen spelen. Dat kost geld. Kijk maar eens naar de vacatures die zo'n beetje alle game-studios open hebben staan. Er gaat een strijd rond content komen. En we staan echt nog maar aan het begin van dat alles.
De markt moet vergroot worden. Het totaal aantal verkochte consoles groeit niet enorm. Je moet dus op andere manieren je publiek aanboren. Streaming, services, consoles, alles moet in je portfolio zitten.
De cijfers die deze week gepresenteerd zijn door Microsoft bewijzen hun gelijk hier in. De miljarden vliegen om je oren, ook in de gaming tak. En dan verdiend Microsoft ook nog eens aan het succes van anderen, want cloud is hun grootste tak inmiddels.
Het selling point is dat je goedkoop alle games kan spelen en niet "je kan alleen deze game hier kan spelen". Gaat MS uiteindelijk wel die kant op dat is dat wat mij betreft niet goed voor de gehele markt en de consumenten.Wom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:41:
[...]
Een dienst zoals Gamepass valt of staat met het aanbod. Het is dus niet gek dat Microsoft zo veel mogelijk content richting die service wil krijgen.
Je hebt een 'unique selling point' nodig. Je kunt mensen over de streep trekken met het aanbieden van de games die ze willen spelen. Gevarieerd aanbod én titels die iedereen kent.
Ik hoop ook dat ze voornamelijk een publisher kopen om te zorgen dat anderen het niet exclusive maken voor hen streaming dienst en niet zozeer om het achter hun eigen Walled garden te verstoppen de taal en toon die ze aanhouden lijkt ook daarop te leunen.
Die richten lijkt mij ook het beste in het straatje van MS passen.
[ Voor 32% gewijzigd door Palindrome op 29-10-2020 21:16 ]
Niet alle, maar genoeg om niet op te zeggen. Net als bij Netflix. Unique/original content is key om je ook bij de service te houden. Content is king!Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Het selling point is dat je goedkoop alle games kan spelen en niet "je kan alleen deze game hier kan spelen". Gaat MS uiteindelijk wel die kant op dat is dat wat mij betreft niet goed voor de gehele markt en consumenten.
[ Voor 9% gewijzigd door Clemensmaxt op 29-10-2020 21:16 ]
Klopt die zijn wel die kant opgegaan evenals Disney. Het werkt alleen maar grote corporaties en monopolies inde hand helaas.Clemensmaxt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:15:
[...]
Niet alle, maar genoeg om niet op te zeggen. Net als bij Netflix. Unique/original content is key om je ook bij de service te houden. Content is king!
Ik hoop gewoon dat we straks niet vast zitten aan 6 abonnementen om toegang tot alle games te krijgen.
Het verschil is echt gigantisch in deze video
.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ook die video gezien over hoe ze op het ontwerp zijn gekomen voor de series x ? (zal even het linkje proberen te zoeken.)Koning-Admiraal schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:25:
Het verschil is echt gigantisch in deze video.
[YouTube: Xbox Series X and PS5 Side By Side comparison]
Ze hebben een aantal vormen gemaakt en gekeken bij mensen thuis wat ze zelf mooi vinden en handig kwa vorm. Zit dus een degelijk onderzoekje aan vast.
Bij mij komt ie gewoon staand naast de tv, past net niet overdwars op het plankje onder de tv ivm met de hoogte als hij ligt maar ik vind hem onopvallend genoeg om gewoon in het zicht te zetten.
idd, de Series S is wel heel erg klein hoorKoning-Admiraal schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:25:
Het verschil is echt gigantisch in deze video.
[YouTube: Xbox Series X and PS5 Side By Side comparison]
Je kunt Gamepass op consoles, Android en straks op Windows krijgen. Daarnaast is er gehint op HDMI-sticks en apps direct op smart-TV's. Dus ja, Microsoft gaat zeker titels exclusief maken voor Xbox en die aanbieden via Gamepass. Maar het is juist de mogelijkheid om die overal te kunnen spelen dat het ook aantrekkelijk maakt. Maar je hebt ook de titels nodig om uberhaupt interesse in zo'n dienst te hebben. Het is echt een 'én én' situatie.Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Het selling point is dat je goedkoop alle games kan spelen en niet "je kan alleen deze game hier kan spelen". Gaat MS uiteindelijk wel die kant op dat is dat wat mij betreft niet goed voor de gehele markt en de consumenten.
Ik hoop ook dat ze voornamelijk een publisher kopen om te zorgen dat anderen het niet exclusive maken voor hen streaming dienst en niet zozeer om het achter hun eigen Walled garden te verstoppen de taal en toon die ze aanhouden lijkt ook daarop te leunen.
Die richten lijkt mij ook het beste in het straatje van MS passen.
Maar ik ben het met je eens dat het vooral in eerste instantie veiligstellen is. Hoe Microsoft precies alles in de markt gaat brengen is gissen op dit moment.
[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 29-10-2020 21:57 ]
Ja joh en of daar een onderzoek aan vast zit. Ik werk bij een product design bureau. Je vaatwas tabletten worden zelfs tot in het detail uitgedacht. Laat staan een console die 8 jaar in je woonkamer staat. Er zit wel een paar miljoen in ontwerp kosten kan ik je beloven.Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:32:
[...]
Ook die video gezien over hoe ze op het ontwerp zijn gekomen voor de series x ? (zal even het linkje proberen te zoeken.)
Ze hebben een aantal vormen gemaakt en gekeken bij mensen thuis wat ze zelf mooi vinden en handig kwa vorm. Zit dus een degelijk onderzoekje aan vast.
Bij mij komt ie gewoon staand naast de tv, past net niet overdwars op het plankje onder de tv ivm met de hoogte als hij ligt maar ik vind hem onopvallend genoeg om gewoon in het zicht te zetten.
Op de Microsoft Design blogs zijn er hele interessante artikelen over geschreven. Heb die ook wel hier in het topic gedeeld. Is interessante materie in iedrr geval.swoutr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:46:
[...]
Ja joh en of daar een onderzoek aan vast zit. Ik werk bij een product design bureau. Je vaatwas tabletten worden zelfs tot in het detail uitgedacht. Laat staan een console die 8 jaar in je woonkamer staat. Er zit wel een paar miljoen in ontwerp kosten kan ik je beloven.
Persoonlijk vind ik ook dat ze erg geslaagd zijn kwa ontwerp. Bedoeling was dat ze zouden opgaan in de ruimte, iets wat ze zeker gelukt is.
Pfff nog 11 dagen dan is ie er en kan iedereen gewoon weer gamen in plaats van dat gezeur hier over dezelfde onderwerpen die in een kringetje terugkomen...
Gamertag: FinrazielNL
Nee, dan ga je of verdedigen dat je je aankoop hebt gedaan, enorme spijt hebt, of zwaar teleurgesteld bent in het aanbodFinraziel schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:04:
Pfff nog 11 dagen dan is ie er en kan iedereen gewoon weer gamen in plaats van dat gezeur hier over dezelfde onderwerpen die in een kringetje terugkomen...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Laat mij nou nog even hoop hebbenSinergyX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:05:
[...]
Nee, dan ga je of verdedigen dat je je aankoop hebt gedaan, enorme spijt hebt, of zwaar teleurgesteld bent in het aanbod
Vond deze gort droog. Haakte snel af.Wom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:43:
[YouTube: Full Xbox Series X System Architecture Conference]
De volledige video van de Hot Chips conference is opgedoken. In de beschrijving van de video ook een link naar de presentatie slides in hoge kwaliteit.
@Caayn , ik tag je maar even. Je kunt eventueel op zoek naar je 'missende' caching
Xbox Live: Miesjh NL
Wow. Ik heb zonet de eerste vermelding de “nieuwe Xbox” reclame op tv gezien in samen met Watch Dogs legion. Hoe lang is dat niet geleden dat Xbox nog eens reclame maakte in de Benelux?
Ja volgens mij al eens eerder voorbij gekomen hier.
Wel interessant om een keer gezien te hebben.
Verwijderd
Go big or go home, in het geval van Series X is het de eerste.Antigo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:39:
Wow. Ik heb zonet de eerste vermelding de “nieuwe Xbox” reclame op tv gezien in samen met Watch Dogs legioen. Hoe lang is dat niet geleden dat Xbox nog eens reclame maakte in de Benelux?
Xbox brengt een Japan achtig console uit, Sony brengt een USA achtig console uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2020 22:52 ]
Vanmiddag zei ik het al eens, en ben xbox speler van het eerste uur.
Maar als ik dit dan zie.
YouTube: Demon’s Souls – Gameplay Trailer #2 | PS5
Denk ik wel, komop MS. Leuk een gigantische koelkast. Maar ik wil gewoon opgehyped worden door vette games die next gen ademen en die me ophypen voor de nieuwe generatie. Ze hebben het helaas af laten weten met halo, en vanmiddag lees je weer iets over de creative director van everwild.
Het is toch iets wat MS echt eens moet gaan doordrukken. Geef ons vette exclusives die ons van onze stoel blaast. Die op metacritic 90+ binnentrekt en waar mensen over 10 jaar nog over praten.
En ik geloof dat er genoeg in de pijplijn zit. Maar ook daar hebben ze echt al even de tijd voor gehad. Door niks weggeblazen, een nikszeggende CGI trailer loop ik niet warm voor namelijk.
Kan niet wachten op mijn series X maar MS krijgt de komende 2 jaar om zich te bewijzen. En anders maak ik wellicht de overstap naar het blauwe kamp. Ik hoop oprecht dat ze met vette games gaan komen. Zoveel potentie met de studios en de IPs doe er verdomme eens wat mee!
Hoe kan rare met een game als everwild (waar ze volgens mij echt al 3/4 jaar aan werken) nog steeds geen idee hebben hoe de gameplay in elkaar gaat steken.
En nee ik kom hier niet om xbox te bashen. Ik hoop echt dat ze een geweldige comeback gaan maken, maar ben gewoon even kritisch.
Maar als ik dit dan zie.
Denk ik wel, komop MS. Leuk een gigantische koelkast. Maar ik wil gewoon opgehyped worden door vette games die next gen ademen en die me ophypen voor de nieuwe generatie. Ze hebben het helaas af laten weten met halo, en vanmiddag lees je weer iets over de creative director van everwild.
Het is toch iets wat MS echt eens moet gaan doordrukken. Geef ons vette exclusives die ons van onze stoel blaast. Die op metacritic 90+ binnentrekt en waar mensen over 10 jaar nog over praten.
En ik geloof dat er genoeg in de pijplijn zit. Maar ook daar hebben ze echt al even de tijd voor gehad. Door niks weggeblazen, een nikszeggende CGI trailer loop ik niet warm voor namelijk.
Kan niet wachten op mijn series X maar MS krijgt de komende 2 jaar om zich te bewijzen. En anders maak ik wellicht de overstap naar het blauwe kamp. Ik hoop oprecht dat ze met vette games gaan komen. Zoveel potentie met de studios en de IPs doe er verdomme eens wat mee!
Hoe kan rare met een game als everwild (waar ze volgens mij echt al 3/4 jaar aan werken) nog steeds geen idee hebben hoe de gameplay in elkaar gaat steken.
En nee ik kom hier niet om xbox te bashen. Ik hoop echt dat ze een geweldige comeback gaan maken, maar ben gewoon even kritisch.
[ Voor 11% gewijzigd door swoutr op 29-10-2020 23:31 ]
Ik ben het volledig met je eens. Ik ga voor de series X omdat ik een grote backcatalog heb, de services, de mooiere hardware en de controller. Vanaf nu is enkel gamepass voor mij. ( en cyberpunk ;-) ) maar als er binnen twee jaar geen betere exclusives zijn ga ik het wachten ook wel beu zijn. Maar het kan niet anders dat die er komen met de Bethesda deal...swoutr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:27:
Maar als ik dit dan zie.
Ik snap wat je zegt, maar er komt ook wel een beetje geduld bij kijken. De komende jaren zullen er talloze toffe games uit komen om naar uit te kijken. Demon’s Soul ziet er leuk uit hoor, maar uiteindelijk is dat ook maar één spel. Zegt niks over de toekomstige output van Sony. Wie weet valt hun aanbod in 2021 of 22 tegen. En heeft MS dan weer de toffe trailers en games. Bovendien is het volgens mij geen geheim dat MS zich in de promotie tijd wat meer bezig heeft gehouden met een andere aanpak; de game pass. Ik heb er wel vertrouwen in eigenlijk. Er is meer dan enkel de korte termijn zeg maar. Liever een trage start met leuke games verspreid over de komende jaren dan een paar leuke games bij de start, om daarna beetje vast te lopen. Bedoel ik niet mee dat de PS vast gaat lopen, meer dat alles mogelijk isswoutr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:27:
Maar als ik dit dan zie.
Ik dacht even dat ik alleen was vanmiddag maar kennelijk denken er meerdere zo over. Nou ja wij 2 en misschien meerdere.swoutr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:27:
Maar als ik dit dan zie.
Zelfde als wat jij zegt, xbox fan sinds de eerste xbox (xbox one introductie daargelaten. Heb hem niet gehaald tot kinect optioneel was) maar na het hele hype rondje van kijk wat wij hebben komen er nu toch weer wat negatieve berichten naar buiten. Natuurlijk, het is onvermijdelijk. Positief nieuws gaat gepaard met negatief nieuws. Maar de timing en moment hebben ze hier niet mee in hun voordeel.
Maar zoals jij ook zegt, er is niets wat mij me stoel uitblaast van MS en dan komt kamp blauw wel met mooie dingen en die ook echt goed wordt ontvangen. MS heeft wat mij betreft wel werk aan de winkel op dit gebied. Het grootste probleem wat ik zelf ermee heb is dat MS heeft gewed op 1 paard en dat was Halo Infinite (zien we ook aan de doos van de Series X). We weten allemaal wat daarmee is gebeurd helaas. Ze hadden ook gewoon 2-3 titels moeten hebben bij release of iets vlak daarna. Flopt er 1 heb je een backup.
Verder heb ik geen twijfel dat MS met iets komt. Uiteindelijk komt Halo Infinite (mogelijk gefaseerd zelfs), nieuwe Forza, Gears 6 etc. Maar daar gaan we op moeten wachten en dat is balen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Is er eigenlijk al bekend wanneer deze naar XsX XsS komt
YouTube: Microsoft Flight Simulator – South America, Central America & The Ca...
YouTube: Microsoft Flight Simulator – South America, Central America & The Ca...
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Ik snap de negatieve tendens rondom next gen games ook zeker goed. Er is maar 1 game die ik heb gezien waarvan ik dacht... wow!... en dat is Horizon Forbidden West...
Maar goed, ik zie waar de visie van MS ligt én GamePass lijkt vooralsnog een superdeal.
Ik heb de afgelopen generatie geheel overgeslagen dus wat dat betreft kan ik wel even vooruit met wat er beschikbaar is.
Maar inderdaad.. hét nieuwtje bij MS zijn momenteel de overnames en niet zozeer games. Dat TES6 exclusief zal blijven lijkt mij b.v. overduidelijk... maar niemand die een console gaat komen voor een game die uit gaat komen in 2025 (wellicht dat die eerder zal komen maar het zou mij. Iets verbazen...)
Maar goed, ik zie waar de visie van MS ligt én GamePass lijkt vooralsnog een superdeal.
Ik heb de afgelopen generatie geheel overgeslagen dus wat dat betreft kan ik wel even vooruit met wat er beschikbaar is.
Maar inderdaad.. hét nieuwtje bij MS zijn momenteel de overnames en niet zozeer games. Dat TES6 exclusief zal blijven lijkt mij b.v. overduidelijk... maar niemand die een console gaat komen voor een game die uit gaat komen in 2025 (wellicht dat die eerder zal komen maar het zou mij. Iets verbazen...)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Maar je kunt nu toch nog niet verwachten dat de exclusives je om de oren vliegen als de meeste studio's pas 2 of 3 jaar onder MS vallen? Studio's die aan multiplatform bezig waren tijdens de overname hebben die games ook multiplatform uitgebracht. Je kunt die studio's pas over enkele jaren op hun prestaties afrekenen en dit jaar is sowieso een verloren jaar.
En wat zijn eigenlijk vette games? Ik heb ook een PS5 besteld maar de enige exclusives van de buurman die mij boeien zij Horizon en GT7. En als de XBox straks aan het einde van de komende generatie tig exclusives heeft zijn er misschien ook maar enkele die mij boeien.
Dat er mensen vertrekken zegt niet veel, dat gebeurt bij elke studio. Zo lopen er nu bij MS Game Studio's ook mensen rond die recentelijk bij studio's van de buurman vertrokken zijn.
En wat zijn eigenlijk vette games? Ik heb ook een PS5 besteld maar de enige exclusives van de buurman die mij boeien zij Horizon en GT7. En als de XBox straks aan het einde van de komende generatie tig exclusives heeft zijn er misschien ook maar enkele die mij boeien.
Dat er mensen vertrekken zegt niet veel, dat gebeurt bij elke studio. Zo lopen er nu bij MS Game Studio's ook mensen rond die recentelijk bij studio's van de buurman vertrokken zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Lekker Ventje op 30-10-2020 07:21 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Geniet lekker van de 4K HDR trailer, is gratis. Demon/Dark Souls games zijn absoluut niet voor de massa dus het gros zit nu op deze beelden te geilen en komt straks niet verder dan de eerste baas van deze game. Game kost 80 euro en de speciale editie 95 euro. Dat is wat je kan verwachten in het blauwe kamp deze generatie, dan loop ik toch eerder warm voor 10 euro per maand en onbeperkt gamen met een gevarieerd aanbod. Rest van de Sony launch games vind ik overigens allesbehalve interessant, op wellicht Astrobot na. Ik zie niet in waarom Microsoft ook niet een oudere game had kunnen pakken en die op te lappen als tech showcase. Want onder aan de streep blijft het gewoon oude wijn in nieuwe zakken (hoe vet ook).swoutr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:27:
Maar als ik dit dan zie.
Wat ik wel erg tof vind is de Sony controller die net wat extra brengt tov van Microsoft. Ik hoop dat we over een jaar een update zien voor de Xbox controller. Originele PlayStation had in het begin ook nog geen analog sticks op de controller, en ook geen Rumble als ik me niet vergis dus er is een precedent. Dat lijkt me dan weer vet bij race games, maar die speel je uiteindelijk alsnog beter met een stuurtje.
Daarnaast hebben we de Forza Horizon 4 update nog steeds niet gezien wat suggereert dat die er spectaculair uit gaat zien omdat ze hem voor het laatst bewaren. Volgende week dinsdag vervallen alle embargos.
Het tipping point voor Microsoft komt in 2022-23 op basis van doorlooptijden van game development en hun studio aankopen de afgelopen jaren. Dan krijg je minimaal 6-12 AAA games per jaar, inbegrepen in Game Pass. Daar wil ik best op wachten, want tot die tijd is er genoeg leuks te spelen. Sowieso nu ik wat ouder ben boeien die AAA games me vaak niet meer, vind juiste het experimentele spul van indie studios leuk. Uiteraard geniet ook ik van een showcase game op zijn tijd, maar die komen ongetwijfeld.
En inzake Everwild... dat is een experimentele game. Ze hebben een concept en wereld en zoeken naar de juiste gameplay loop... dat een creative director dan vertrekt vind ik niet vreemd, het schept eerder vertrouwen dat ze het niet op zijn beloop laten zoals Halo: Infinite. Die laatste game is gewoon enorm ambitieus... als je dan kijkt naar Destiny (Activision), Beyond Good & Evil (Ubisoft), Anthem (EA) dan zie je gewoon dat dit type game enorm moeilijk is en je een lange adem nodig hebt voor success. Alleen Fortnite en Warframe zijn hier echt enorm succesvol gebleken. MIjn indruk is dat Microsoft een Halo Fortnite wil maken.... een metaverse/portal wereld waar binnen ze alle Halo verhalen en gameplay kunnen samenbrengen. Dat heeft nogal wat voeten in de aarde, dus een aantal vertragingen zijn niet gek. Ze hadden alleen wat beter moeten plannen en er al helemaal geen launch game van moeten maken. Zelfs de MCC had een hoofdpijn lancering, maar is inmiddels toch wel echt een hoogtepunt in mijn Xbox library.
Ik vind de term launchgame overigens wel ontzettend beperkt. Een game als the Medium komt 1 maand later uit, maar mag geen launchgame genoemd worden. Terwijl er op dat moment nog steeds een enorm tekort aan Series X consoles zal zijn. Om die op dag van uitkomen te spelen ben je (waarschijnlijk) bijna verplicht hem op 10 november te hebben 
Maar ik bepaal sowieso niet welke console ik koop op basis van of een bepaalde game er wel of niet is op launchday, maar op basis van de games en prestaties die ik verwacht die generatie.
Maar ik bepaal sowieso niet welke console ik koop op basis van of een bepaalde game er wel of niet is op launchday, maar op basis van de games en prestaties die ik verwacht die generatie.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Voor mij is dat niet anders. En Sony kan vanwege hun business model minder risico nemen dan Microsoft.... dus die zullen eerder op safe gaan spelen met hun AAA en gewoon met directe sequels komen waar je ziet dat Microsoft aan het innoveren is met hun franchises en wat meer nieuwe dingen probeert. Dat kan ik alleen maar toejuichen, Gears Tactics bijvoorbeeld vind ik leuker dan Gears of War 5 (vind persoonlijk het hele cover-shooter genre achterhaald).[b]Lekker Ventje in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"
Maar zal mid-eind generatie ongetwijfeld weer een PS5 halen. Heb elke PlayStation nog gehad en altijd eeen genot, alleen word ik ouder en besteed ik het geld liever aan mijn kinderen en dan is Game Pass gewoon een enorme goede deal. De Xbox hardware verdient zich min of meer vanzelf terug met elke game die ik niet hoef te kopen, en dat zijn er met de dag meer.
Aan het einde van de video zeggen John en Rich dat er “surprises” (met een soort “evil genius” lach) zullen zijn in de performance van de twee consoles. Zou het dan toch zo kunnen zijn dat de PS5 het beter gaat doen dan XSX met Third Party Games?Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:48:
[...]
Go big or go home, in het geval van Series X is het de eerste.
Xbox brengt een Japan achtig console uit, Sony brengt een USA achtig console uit.![]()
[YouTube: DF Direct: PlayStation 5/ Xbox Series X Dual Unboxing + Size Comparison + Reaction!]
Ik zou geen andere verrassing kunnen bedenken dan dat of de XSX moet beter zijn dan verwacht. Ze hebben het over dat we het “shortly” weten.
[ Voor 9% gewijzigd door CerandoX.nl op 30-10-2020 07:31 ]
Dat zou me verbazen, enige wat ik wel zie gebeuren is dat de laadtijden echt duidelijker verschillen dan wat we hier (en ik eigenlijk nog steeds) verwachten.CerandoX.nl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:29:
[...]
Aan het einde van de video zeggen John en Rich dat er “surprises” (met een soort “evil genius” lach) zullen zijn in de performance van de twee consoles. Zou het dan toch zo kunnen zijn dat de PS5 het beter gaat doen dan XSX met Third Party Games?
Voorlopig echt gelijke prestaties zie ik overigens wel gebeuren. Denk niet dat Third party games nu al echt inzetten op alles eruit persen.
/edit: wat ook kan is dat de consoles door de betere CPU zoveel meer kunnen. Ik zie zoveel onderschatting van de invloed van de CPU op het internet, dat de invloed daarvan ook heel veel mensen gaat verbazen.
[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-10-2020 07:34 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja... voor mij gaven de doorslag:ArthurMorgan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:23:
- Game Pass: waar voor je geld
- Game Pass: variatie, Sony is toch vooral goed in 3rd party action/adventure games
- Game Pass: games gratis testen en/of paar uur spelen zonder gevoel dat je geld hebt weggegooid
- Game Pass: iedereen heeft dezelfde games dus beter voor multiplayer
- Design: zowel hoe het eruit ziet en formaat vind ik mooier, zowel S/X
- Platform: Backwards Compatibility - bijna al mijn aankopen van begin 2000 tot nu beschikbaar
- Platform: saves en achievements gaan gewoon zonder problemen over van Xbox One naar Xbox Series console
- Platform: Xcloud streaming
- Platform: Play Anywhere / Cross-play met PC games -- sowieso is de integratie tussen PC en Xbox vele malen beter en ook de Xbox app is beschikbaar op de PC
Hij zegt volgens mij juist dat de surprises niks met comparisons te maken hebben:CerandoX.nl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:29:
[...]
Aan het einde van de video zeggen John en Rich dat er “surprises” (met een soort “evil genius” lach) zullen zijn in de performance van de twee consoles. Zou het dan toch zo kunnen zijn dat de PS5 het beter gaat doen dan XSX met Third Party Games?
Ik zou geen andere verrassing kunnen bedenken dan dat of de XSX moet beter zijn dan verwacht. Ze hebben het over dat we het “shortly” weten.
Richard: (end of the video sum-up) "I think that's all we really have to say about the two consoles in the here and now. Embargoes will be coming up shortly. So much to share. Any final thoughts? From my perspective, without giving anything (emphasis Richard's) away, and not talking at all about platform comparisons, I think people are gonna be surprised. That's my takeway. There are surprises here."
John: "Yes. I think we can agree on that. There will be surprises. [laughs]
Richard: [laughs] That's all we can say about that.
Microsoft heeft volledige RDNA 2 en Sony mist een paar features. Ubisoft heeft het in Watch Dogs blijkbaar over "ray-tracing" op de PS5 en "hardware ray-tracing" op de Series X. Dus ik gok dat er kleine verschillen zijn, en ik verwacht dat Sony 20-30% voordeel heeft qua laadtijden. Maar dat lijkt me nog altijd verwaarloosbaar. Denk dat het allemaal heel dicht bij elkaar gaat zitten deze generatie. Hoop eerder dat ze allebei hun huiswerk goed hebben gedaan en we geen "Red Ring of Death" of "Yellow Light" gaan zien bij de hardware.ArthurMorgan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:31:
[...]
Dat zou me verbazen, enige wat ik wel zie gebeuren is dat de laadtijden echt duidelijker verschillen dan wat we hier (en ik eigenlijk nog steeds) verwachten.
Voorlopig echt gelijke prestaties zie ik overigens wel gebeuren. Denk niet dat Third party games nu al echt inzetten op alles eruit persen.
/edit: wat ook kan is dat de consoles door de betere CPU zoveel meer kunnen. Ik zie zoveel onderschatting van de invloed van de CPU op het internet, dat de invloed daarvan ook heel veel mensen gaat verbazen.
Ik hoorde alleen platform comparisons. Oke, dus mogelijk verassingen in games dan. We gaan het zien.Xgar schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:35:
[...]
Hij zegt volgens mij juist dat de surprises niks met comparisons te maken hebben:
Richard: (end of the video sum-up) "I think that's all we really have to say about the two consoles in the here and now. Embargoes will be coming up shortly. So much to share. Any final thoughts? From my perspective, without giving anything (emphasis Richard's) away, and not talking at all about platform comparisons, I think people are gonna be surprised. That's my takeway. There are surprises here."
John: "Yes. I think we can agree on that. There will be surprises. [laughs]
Richard: [laughs] That's all we can say about that.
*offtopic*
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 30-10-2020 23:53 ]
PSN: Geengrenzuh
perfect verwoord!sohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:34:
[...]
Ja... voor mij gaven de doorslag:Waar ik jaloers op ben: VR (al lijkt dat voor nu ook even in de koelkast te staan bij Sony gezien opmerkingen van hun gaming VP), haptic triggers op controller en voor nu de userbase gezien 90% van mijn gamende vrienden voor een PS5 gaat en dat vind ik toch stiekem wel enorm jammer. Maar ik ben geen meeloper en ga zelf gewoon voor de beste value propositie voor mijzelf.
- Game Pass: waar voor je geld
- Game Pass: variatie, Sony is toch vooral goed in 3rd party action/adventure games
- Game Pass: games gratis testen en/of paar uur spelen zonder gevoel dat je geld hebt weggegooid
- Game Pass: iedereen heeft dezelfde games dus beter voor multiplayer
- Design: zowel hoe het eruit ziet en formaat vind ik mooier, zowel S/X
- Platform: Backwards Compatibility - bijna al mijn aankopen van begin 2000 tot nu beschikbaar
- Platform: saves en achievements gaan gewoon zonder problemen over van Xbox One naar Xbox Series console
- Platform: Xcloud streaming
- Platform: Play Anywhere / Cross-play met PC games -- sowieso is de integratie tussen PC en Xbox vele malen beter en ook de Xbox app is beschikbaar op de PC
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Dank voor de mentionWom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:43:
[YouTube: Full Xbox Series X System Architecture Conference]
Helaas is er geen extra informatie omhoog gekomen. Ook is de gedeelde informatie niet volledig zo mist het block diagram van de GPU onderdelen waarvan wij nu weten dat het op RDNA2 zit zoals de ray tracing accelerators. Jammer dat er nog een flinke NDA op RDNA2 en deels op de CPU rustte ten tijde van die presentatie.
Ze zijn elkaar netjes aan het afwisselen qua formaatVerwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:48:
[...]
Go big or go home, in het geval van Series X is het de eerste.
Xbox brengt een Japan achtig console uit, Sony brengt een USA achtig console uit.![]()
[YouTube: DF Direct: PlayStation 5/ Xbox Series X Dual Unboxing + Size Comparison + Reaction!]
Xbox -> PS2
PS3 -> Xbox 360
Xbox One -> PS4
PS5 -> XSX|S
Wel leuk detail dat de XSX (4.4kg) en de PS5 (4.5kg) nagenoeg even zwaar zijn ondanks het grote verschil in formaat (XSX + XSS < PS5 in effectieve ruimte).
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 30-10-2020 08:22 ]
Voor mij zijn de 3 grootste redenen dat ik voor Xbox heb gekozen deze generatie:
1. Game Pass (financieel voordelig, maar ook leuk om allerlei games te kunnen proberen)
2. Mijn favoriete genre is western RPG’s: Elder Scrolls, Avowed, Fable.
3. Uiterlijk / formaat van de console
Bonus: ik vind de controller prettiger, maar ben daarentegen wel een beetje jaloers op de haptic triggers van PS, o en ook wel een beetje op Horizon en GoW
Extra bonus: quick resume vind ik wel een erg vette feature en auto hdr ook.
Extra extra bonus: heb nog een Xbox controller liggen voor mn pc die ik als P2 controller kan gebruiken.
1. Game Pass (financieel voordelig, maar ook leuk om allerlei games te kunnen proberen)
2. Mijn favoriete genre is western RPG’s: Elder Scrolls, Avowed, Fable.
3. Uiterlijk / formaat van de console
Bonus: ik vind de controller prettiger, maar ben daarentegen wel een beetje jaloers op de haptic triggers van PS, o en ook wel een beetje op Horizon en GoW
Extra bonus: quick resume vind ik wel een erg vette feature en auto hdr ook.
Extra extra bonus: heb nog een Xbox controller liggen voor mn pc die ik als P2 controller kan gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door disguisedpotato op 30-10-2020 08:36 ]
De 6e zou er als het goed is weer een PS5 embargo verlopen, wanneer de volgende XSX|S embargo verloopt weet ik zo niet uit mijn hoofd.CerandoX.nl schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:29:
[...]
Ben benieuwd waar ze op hinten, worden leuke weken
Vind het niet gek dat Xbox even zwaar is.Caayn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Ze zijn elkaar netjes aan het afwisselen zijn qua formaat
Xbox -> PS2
PS3 -> Xbox 360
Xbox One -> PS4
PS5 -> XSX|S
Wel leuk detail dat de XSX (4.4kg) en de PS5 (4.5kg) nagenoeg even zwaar zijn ondanks het grote verschil in formaat (XSX + XSS < PS5 in effectieve ruimte).
Xbox is gewoon een compacte doos en Sony heeft echt iets unieks willen maken qua ontwerp. Maar als je de heatsink van beide ziet heeft Sony er een om het ontwerp heen gemaakt. Microsoft heeft alles gewoon zo compact mogelijk in een doos proberen te proppen en er een ventilator boven gehangen.
Wat mij betreft is de aanpak van Microsoft mooier. Hun hebben echt de behuizing om de hardware heen gemaakt en niet andersom. Niet noemenswaardig qua ontwerp maar wel iets wat er over 10 jaar niet direct gedateerd oogt.
Met koeling zal het bij beide dik in orde zijn. Daar maak ik me niet druk om.
[ Voor 3% gewijzigd door 1993jjohan op 30-10-2020 08:20 ]
Ik denk juist dat Xbox met de Series X degene is geweest die buiten de kaders dacht en iets unieks heeft neergezet waar PlayStation voort heeft borduurt op het bestaande principe zoals we dat ook deze generatie zagen. Doordat PlayStation niet buiten de kaders dacht heeft het nu zo'n grote kast nodig.1993jjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:19:
[...]
Vind het niet gek dat Xbox even zwaar is.
Xbox is gewoon een compacte doos en Sony heeft echt iets unieks willen maken qua ontwerp. Maar als je de heatsink van beide ziet heeft Sony er een om het ontwerp heen gemaakt. Microsoft heeft alles gewoon zo compact mogelijk in een doos proberen te proppen en er een ventilator boven gehangen.
Wat mij betreft is de aanpak van Microsoft mooier. Hun hebben echt de behuizing om de hardware heen gemaakt en niet andersom. Niet noemenswaardig qua ontwerp maar wel iets wat er over 10 jaar niet direct gedateerd oogt.
Met koeling zal het bij beide dik in orde zijn. Daar maak ik me niet druk om.
Qua ontwerp is de Xbox Series X wat mij betreft zeker noemenswaardig.
Precies dit inderdaad. Door het stapelen van de printplaten zijn ze juist tot een unieke configuratie gekomen.Retrospect schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:24:
[...]
Ik denk juist dat Xbox met de Series X degene is geweest die buiten de kaders dacht en iets unieks heeft neergezet waar PlayStation voort heeft borduurt op het bestaande principe zoals we dat ook deze generatie zagen. Doordat PlayStation niet buiten de kaders dacht heeft het nu zo'n grote kast nodig.
Qua ontwerp is de Xbox Series X wat mij betreft zeker noemenswaardig.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik ontvang (hopelijk) zowel de XSX als de PS5 op launchday in huis. Maar waar ik voor de PS5 zeker warm loop voor de next-gen SpiderMan uitbreiding Miles Morales doe ik dat niet voor Demon Souls en ook nog niet voor een Godfall (timed exclusive dacht ik). Beide zien er prachtig uit maar ervaring leert dat ik echt helemaal niks kan met een FROMsoftware game, en voor Godfall wacht ik eerst maar eens de reviews af en ik vind het met 80 euro ook wel érg duur worden.swoutr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:27:
Maar als ik dit dan zie.
Nee, ik begin met Valhalla op de XSX en dan door met Miles Morales op de PS5. Verder wat Warzone en misschien Watch Dogs. Als Halo: Infinite door was gegaan had ik de launch line up minstens gelijkwaardig gevonden.
Ik ben het overigens met je eens dat MS nou eens moet gaan knallen met 1st party games, aan de hoeveelheid studio’s zal het niet liggen
In de aanloop naar deze generatie consoles heb ik eigenlijk maar één keer echt een wow-momentje gehad en dat was bij de eerste trailers van Flight Simulator, daar kijk ik echt naar uit.
Ben zelf na iedere Playstation in bezit gehad te hebben overstag gegaan om een Xbox te halen vanwege de kosten. Controllers had ik al genoeg liggen vanwege PC gaming, de Gamepass deal voor 3 jaar en de hardware zelf maakten het de juiste keuze.
PS exclusives zijn mooi al waardeer ik ze een stuk lager dan menig ander omdat ik de gameplay zelf niet zo bijzonder vond. Maar 90 procent van mijn gespeelde games zijn multiplatform en een aantal van die games zijn straks vermoedelijk console exclusives en inbegrepen bij Gamepass, mooi meegenomen.
Ben zelf na iedere Playstation in bezit gehad te hebben overstag gegaan om een Xbox te halen vanwege de kosten. Controllers had ik al genoeg liggen vanwege PC gaming, de Gamepass deal voor 3 jaar en de hardware zelf maakten het de juiste keuze.
PS exclusives zijn mooi al waardeer ik ze een stuk lager dan menig ander omdat ik de gameplay zelf niet zo bijzonder vond. Maar 90 procent van mijn gespeelde games zijn multiplatform en een aantal van die games zijn straks vermoedelijk console exclusives en inbegrepen bij Gamepass, mooi meegenomen.
Valhalla wordt ook mijn eerste game, vermaak me altijd prima met die games, ondanks het copy paste werk, gewoon lekker laidback kampjes clearen.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:36:
[...]
Ik ontvang (hopelijk) zowel de XSX als de PS5 op launchday in huis. Maar waar ik voor de PS5 zeker warm loop voor de next-gen SpiderMan uitbreiding Miles Morales doe ik dat niet voor Demon Souls en ook nog niet voor een Godfall (timed exclusive dacht ik). Beide zien er prachtig uit maar ervaring leert dat ik echt helemaal niks kan met een FROMsoftware game, en voor Godfall wacht ik eerst maar eens de reviews af en ik vind het met 80 euro ook wel érg duur worden.
Nee, ik begin met Valhalla op de XSX en dan door met Miles Morales op de PS5. Verder wat Warzone en misschien Watch Dogs. Als Halo: Infinite door was gegaan had ik de launch line up minstens gelijkwaardig gevonden.
Ik ben het overigens met je eens dat MS nou eens moet gaan knallen met 1st party games, aan de hoeveelheid studio’s zal het niet liggen
Ik ben echter wel mini fan van de fromsoftware games. (en heb er nog niet eens één uitgespeeld.)
Dark souls 3 was mijn eerste fromsoftware game, maar de ambiance en de gameplay loop is zo sterk, alleen die verrekte bosses af en toe! hetzelfde met sekiro, vanaf moment 1 moest ik die game hebben. Toffe wereld ook weer, hoewel het iets minder is dan de ambiance die dark souls uitstraalt.
Ik dacht bij Sekiro mijn opgebouwde "skills" van DS3 eens in te gaan zitten. Nouuu ik kan je vertellen dat dat weinig zin had. Maar ook deze game met weer veel plezier gespeeld, en ben ook van plan de game weer op te pakken door de veel betere performance op de series X.
Verschillende consoles in huis gehad (Xbox 360, PS3, PS4, Nintendo Switch) en nooit echt en Xbox fan geweest. Ik heb nu echter ook gemerkt dat ik vrijwel geen Sony exclusives speel.
Uncharted begint saai te worden. Geen zin om spellen te spelen die als werk aanvoelen, of waar een waardevolle investering nodig is (geen geld, maar tijd). Dark Souls, Bloodborne...het zal wel.
Ghost of Tsushima heb ik van genoten.
TLOU 2 (vreselijk).
Blijkbaar ben ik geen liefhebber (meer) van games voor hardcore gamers en ik heb ook zeker geen zin om daar vervolgens dan ook nog meer dan 70 EUR voor te betalen.
Enter Xbox Series X. Kameo, de eerste Gears heeft een geweldige indruk achtergelaten en ik kan niet wachten om alle OUDE spellen (One X) te spelen. Ook prettig om gewoon via Game Pass een grote, toegankelijke game library te hebben.
Uncharted begint saai te worden. Geen zin om spellen te spelen die als werk aanvoelen, of waar een waardevolle investering nodig is (geen geld, maar tijd). Dark Souls, Bloodborne...het zal wel.
Ghost of Tsushima heb ik van genoten.
TLOU 2 (vreselijk).
Blijkbaar ben ik geen liefhebber (meer) van games voor hardcore gamers en ik heb ook zeker geen zin om daar vervolgens dan ook nog meer dan 70 EUR voor te betalen.
Enter Xbox Series X. Kameo, de eerste Gears heeft een geweldige indruk achtergelaten en ik kan niet wachten om alle OUDE spellen (One X) te spelen. Ook prettig om gewoon via Game Pass een grote, toegankelijke game library te hebben.
psn: lupusergo
Dat viel mij laatst ook al op, en na jou berichtje proberen op te zoeken wat de globale inhoud is van de 2 ten opzichte van het gelijke gewicht.Caayn schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:12:
[...]
Xbox: 6,85 liter
De ander: 9 liter (schatting vanwege vorm)
Bron voor de liefhebber:https://arstechnica.com/g...t-game-console-ever-made/
Gok zeker dat een deel in de aluminium double body zit, lijkt me tof als men ze naast elkaar uitbouwen
Lichtpuntje...
De huidige generatie is ook gestapeld. Grootste verschil is de oriëntatie van de fan waardoor de ene veel groter moet zijn. Ook heeft de ps5 dingen ingebouwd als vangplaatsen voor het stof enzo.Rossi46 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:25:
[...]
Precies dit inderdaad. Door het stapelen van de printplaten zijn ze juist tot een unieke configuratie gekomen.
Ik denk niet dat er eentje meer uniek is dan de ander. Beide zijn vooral met het oog op koeling gebouwd zoals ze zijn gebouwd.
Online al wat gezocht maar zo niet kunnen vinden maar ik hoop dat Kingdom Come Deliverance ook een unlocked framerate heeft die dan automatisch voordeel heeft op de S X, het liefst natuurlijk een next gen upgrade maar dat wellicht niet zo snel gebeuren, maar met 60 fps zou ik die game ook nog graag een keer doorspelen.
Ik ga lekker beginnen met Tetris: Connected samen met mijn vrouw in co-op en Gears: Tactics singleplayer.
Zijn een aantal games die ik wil halen maar heb me eigenlijk voorgenomen om het lekker bij Game Pass te houden. Iets langer verwachten op games maar dan speel je ze voor niets en maximaliseer je de waarde van het abonnement.
Verder hoop ik dat Star Wars: Jedi Fallen Order bij de lancering op EA Play verschijnt (inbegrepen in Game Pass) en er staan nog een hoop Xbox one titels in Game Pass die ik nog wil spelen. Ik vermaak me dus wel!
Zijn een aantal games die ik wil halen maar heb me eigenlijk voorgenomen om het lekker bij Game Pass te houden. Iets langer verwachten op games maar dan speel je ze voor niets en maximaliseer je de waarde van het abonnement.
Verder hoop ik dat Star Wars: Jedi Fallen Order bij de lancering op EA Play verschijnt (inbegrepen in Game Pass) en er staan nog een hoop Xbox one titels in Game Pass die ik nog wil spelen. Ik vermaak me dus wel!
Jeff Grubb heeft Jedi Fallen Order op de XSX gespeeld, zag er retestrak uit eigenlijk. Staat ook nog wel op een schaduwlijstje om te spelen (geen grote SW fan), maar dit ziet er gewoon heel goed uit!sohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:27:
Ik merk nu inderdaad ook echt wel, dat ik bijna geen zin meer heb om een andere game op te starten anders dan FH4, terwijl ik nog zoveel heb liggen. Borderlands 3 krijgt ook een next-gen patch, toch? Ook zo'n voorbeeld, voelt gewoon "zonde" om er nu mee te beginnen. Het wordt écht heel druk vanaf de 10e, er zijn ook nog een aantal EA Play titels die ik wil gaan checken.
Deze laatste anderhalve week...pfff
Deze laatste anderhalve week...pfff
Het is echt wel een vermakelijke gameWom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Jeff Grubb heeft Jedi Fallen Order op de XSX gespeeld, zag er retestrak uit eigenlijk. Staat ook nog wel op een schaduwlijstje om te spelen (geen grote SW fan), maar dit ziet er gewoon heel goed uit!
[YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order On Xbox Series X at 60 fps]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Hopelijk krijgen we een deeltje 2!Wom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Jeff Grubb heeft Jedi Fallen Order op de XSX gespeeld, zag er retestrak uit eigenlijk. Staat ook nog wel op een schaduwlijstje om te spelen (geen grote SW fan), maar dit ziet er gewoon heel goed uit!
Dit was echt wel een geweldige Star Wars game
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geweldige game ja. Ik moet hem nog uitspelen, maar zoals hierboven er nog meer last van hebben, ik kan me er nu niet toe zetten om nog een game op te starten voordat de XSX er is. Hoogstens af en toe WarzoneG_Dragon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Hopelijk krijgen we een deeltje 2!
Dit was echt wel een geweldige Star Wars game![]()
Hier sla je de plank toch wel mis imho. Er wordt in heel wat games juist wel goed gebruik gemaakt van de touchpad (niet alleen van de touch- maar ook van de swipe-functie)Geengrenzuh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:58:
Touchpad ps4 (...)
Bijna niks van terechtgekomen ondanks het grote potentieel.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb Jedi:Fallen order op PS4, maar ik ga deze dan ook op de Series X opnieuw spelen. Echt in mijn ogen de beste SW game tot nu toe. Niks met de Skywalker telgen etc.. maar gewoon een game met een eigen verhaal en personages in hét bekende universum.
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Ik ben daarom juist kleine simpele games aan het spelen waar het echt niet uit gaat maken om ze op de xsx te gaan spelen, beetje achievements jagen. Zo heb ik Disney Cars op 1000 gezet en nu bezig met guns gore and canoli.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Geweldige game ja. Ik moet hem nog uitspelen, maar zoals hierboven er nog meer last van hebben, ik kan me er nu niet toe zetten om nog een game op te starten voordat de XSX er is. Hoogstens af en toe Warzone
Die Jedi game ziet er inderdaad echt super uit... Die was een beetje langs me heen gegaan. Ik vind het dan ook zonde om zo'n game met framedrops te spelen maar mooi dat dat nu dus opgelost is
Ik wacht ik wel tot hij in EA play (in gamepass) komt en dan genieten
Ik bekijk het iets anders. Nu zowel Xbox als Playstation feedback in de triggers* hebben zitten zal dit mogelijk breder geïntegreerd worden.Geengrenzuh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:58:
Ik hoor iedereen over de dual sense controller. Allemaal heel gaaf maar eerst maar zien hoeveel er gebruik gemaakt gaat worden van de nieuwe features. Touchpad ps4, rumble triggers xbone, HD rumble joycons nog in het geheugen? Bijna niks van terechtgekomen ondanks het grote potentieel. Belangrijker is formfactor, durability (zeker met controllers van 7/8 tientjes tegenwoordig) en hoelang je kan gamen voordat ie weer in de lader moet.
Bijvoorbeeld: Watch Dogs 3 gebruikt de Xbox impulse triggers waar Watch Dogs 2 dit volgens mij niet deed
*Ieder met een eigen implementatie
[ Voor 18% gewijzigd door Caayn op 30-10-2020 10:21 ]
Nog uitspelen?Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Geweldige game ja. Ik moet hem nog uitspelen, maar zoals hierboven er nog meer last van hebben, ik kan me er nu niet toe zetten om nog een game op te starten voordat de XSX er is. Hoogstens af en toe Warzone
Ben al met mijn 3e keer bezig oeps..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hopelijk komt er nog een Series X patch. 4k 60 fps moet toch mogelijk zijn.
Heb er moeite mee om games op 1080p te spelen tegenwoordig, deed ik op mijn One X al niet.
Heb er moeite mee om games op 1080p te spelen tegenwoordig, deed ik op mijn One X al niet.
Mag ik je Kantana Zero aanraden? Zit in Gamepass en is echt een toffe game. Er zit bullit time in, dus dan krijg je bij mij sowieso al pluspuntenFinraziel schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Ik ben daarom juist kleine simpele games aan het spelen waar het echt niet uit gaat maken om ze op de xsx te gaan spelen, beetje achievements jagen. Zo heb ik Disney Cars op 1000 gezet en nu bezig met guns gore and canoli.
Die Jedi game ziet er inderdaad echt super uit... Die was een beetje langs me heen gegaan. Ik vind het dan ook zonde om zo'n game met framedrops te spelen maar mooi dat dat nu dus opgelost is
Ik wacht ik wel tot hij in EA play (in gamepass) komt en dan genieten
Ziet er cool uit inderdaad, gelijk aan het downloaden gezetWom schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:19:
[...]
Mag ik je Kantana Zero aanraden? Zit in Gamepass en is echt een toffe game. Er zit bullit time in, dus dan krijg je bij mij sowieso al pluspunten
[YouTube: Katana Zero - Release Date Trailer]
Toevallig deze week ook gespeeld (pc versie) en het is echt een fantastische game. De graphics, de sfeer, de actie en het verhaal, allemaal top.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Iemand hier een Chromebook, met Play store en een Xbox one, die al Remote Play geprobeerd heeft?
Idem.Toshirou schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:10:
Ik heb Jedi:Fallen order op PS4, maar ik ga deze dan ook op de Series X opnieuw spelen. Echt in mijn ogen de beste SW game tot nu toe. Niks met de Skywalker telgen etc.. maar gewoon een game met een eigen verhaal en personages in hét bekende universum.
Pas wel op dat je hem niet koopt - komt waarschijnlijk binnenkort in EA Play. Nog niet officieel bevestigd (denk ik), maar normaal gezien komt een game doorgaans na een jaartje en EA Play terecht.
Release was op 15 november.
Het zou natuurlijk wel typisch EA zijn om dat voor deze game pas eind januari te doen, nadat ze hem eerst nog via allerlei eindejaarsdeal proberen verkopen.
[ Voor 14% gewijzigd door shyheim op 30-10-2020 10:50 ]
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Wel een chomebook, maar de xbox app is daar niet op ondersteund. Ik ga dit weekend eens sideloaden en kjken hoe het werkt.Geengrenzuh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Nou misschien heb ik de innovatieve toepassing over het hoofd gezien hoor maar veel verder dan een veredelde Activeer map/ inventory knop heb ik het niet vaak gezien.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Ik heb echt al laaaaaaaaaaaaang op Fallen order gewacht (terwijl ik nog dat ea play heb) uiteindelijk heb ik deze toch maar weer zelf gekocht toen ik deze voor +- 20 euro bij cdkeys zag staanshyheim schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Het zou natuurlijk wel typisch EA zijn om dat voor deze game pas eind januari te doen, nadat ze hem eerst nog via allerlei eindejaarsdeal proberen verkopen.
edit:
https://www.cdkeys.com/st...r-deluxe-edition-xbox-one 22,59 euro deluxe versie
https://www.cdkeys.com/star-wars-jedi-fallen-order-xbox-one 22,59 euro normale versie
Ik ga hem pas spelen als ik de series x heb, en dan meteen op 60fps
[ Voor 33% gewijzigd door Stefmeister op 30-10-2020 11:23 ]
Als ze slim zijn gooien ze hem gewoon in EA Play maar kondigen ze voor die tijd een next-gen GOTY versie aan die uiteraard dan niet in EA Play komt voor nog eens 12 maanden. Las ook wat over DLC laatst dus wellicht is dat de truc... base game gratis en dan betaalde DLC om toch lekker te cashen.shyheim schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Idem.
Pas wel op dat je hem niet koopt - komt waarschijnlijk binnenkort in EA Play. Nog niet officieel bevestigd (denk ik), maar normaal gezien komt een game doorgaans na een jaartje en EA Play terecht.
Release was op 15 november.
Eergisteren was ie 18.25 op cdkeys, ik heb hem maar gelijk gekocht (had ook nog een voucher van 5,-) voor dat geld ga ik niet wachten op EAplayStefmeister schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ik heb echt al laaaaaaaaaaaaang op Fallen order gewacht (terwijl ik nog dat ea play heb) uiteindelijk heb ik deze toch maar weer zelf gekocht toen ik deze voor +- 20 euro bij cdkeys zag staan
edit:
https://www.cdkeys.com/star-wars-jedi-fallen-order-xbox-one 22,59 euro normale versie
Deze game is het waard om zelf in bezit te hebben vind ik.
Ik zie het nut niet zo? Over 2 weken heb je hem in Game Pass / EA Play en dan heb je hem voor altijd. Als Microsoft stopt met Game Pass dan hoef ik ook geen Xbox meer dus heb ik niks aan games die ik koop.ErwinJ schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Eergisteren was ie 18.25 op cdkeys, ik heb hem maar gelijk gekocht (had ook nog een voucher van 5,-) voor dat geld ga ik niet wachten op EAplay
Deze game is het waard om zelf in bezit te hebben vind ik.
Zie persoonlijk de meerwaarde van iets hebben totaal niet meer. Ik koop ook de series van Netflix of de muziek van Spotify niet om het te hebben.
Sony gaat blijkbaar CrunchyRoll kopen voor 1 miljard
Dat zou wel een klapper zijn. Geeft maar aan dat we echt aan het begin staan van een titanenstrijd om ons als klant.
Dat zou wel een klapper zijn. Geeft maar aan dat we echt aan het begin staan van een titanenstrijd om ons als klant.
Mwha, voor de westerse markt niet echt, hier zijn die anime games lang niet zo populair als in Azie.sohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:27:
Ik geef er persoonlijk ook niet veel om. Zie het ook niet als een antw. op xbox maar meer als een uitbreiding van hun eigen studio's.
Wat een bedragen weer. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het zal wel voor de Japanse markt zijn. Lijkt mij dat ze voor de westerse markt 1 mld wel beter konden bestedensohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:27:
Zo ver ik weet is Crunchyroll een anime streaming dienst, dus als je geen anime kijkt kan ik inkomen dat je er nog nooit van hebt gehoord.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Wat een bedragen weer. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het zal wel voor de Japanse markt zijn. Lijkt mij dat ze voor de westerse markt 1 mld wel beter konden besteden
PS/XBL: Nogne
Je begrijpt dat een belangrijk en uitgesproken deel van de hardcore westerse gaming markt ook van Anime en JRPG games houdt? Dat publiek hou je hiermee dichtbij bij je bedrijf.Steven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Wat een bedragen weer. Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het zal wel voor de Japanse markt zijn. Lijkt mij dat ze voor de westerse markt 1 mld wel beter konden besteden
Het is precies die markt die Microsoft al 15 jaar probeert te bereiken, en in mijn optiek de achilles hiel van de Xbox.
Zie dit niet als een gevaar voor wat Microsoft aan het doen... maar wel als een slimme zet van de andere partij.
Je gaat er nu wel heel makkelijk van uit dat die op 10 november aan EA Play wordt toegevoegd. Ik hoop het natuurlijk ook, daar niet van.sohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Ik zie het nut niet zo? Over 2 weken heb je hem in Game Pass / EA Play en dan heb je hem voor altijd. Als Microsoft stopt met Game Pass dan hoef ik ook geen Xbox meer dus heb ik niks aan games die ik koop.
Zie persoonlijk de meerwaarde van iets hebben totaal niet meer. Ik koop ook de series van Netflix of de muziek van Spotify niet om het te hebben.
Ik kan me dit echt niet voorstellen, letterlijk niemand die ik ken speelt een dergelijk spel. Ikzelf kom nog het meeste in de buurt met het spelen van Persona 5, en die had ik alleen maar gespeeld om de lovende reviews en zou ik ook niet nog een keer spelen. Volgens mij is het slechts een select gezelschap in de westerse wereld dat fan is. Een select gezelschap dat weliswaar goed aanwezig is op het internet.sohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Je begrijpt dat een belangrijk en uitgesproken deel van de hardcore westerse gaming markt ook van Anime en JRPG games houdt? Dat publiek hou je hiermee dichtbij bij je bedrijf.
Het is precies die markt die Microsoft al 15 jaar probeert te bereiken, en in mijn optiek de achilles hiel van de Xbox.
Zie dit niet als een gevaar voor wat Microsoft aan het doen... maar wel als een slimme zet van de andere partij.
Uiteraard Nintendo games als Zelda (valt dat er ook onder?) daargelaten, die zijn fantastisch
Edit: Excuus, ik had over je woordje "hardcore" heen gelezen. Helemaal mee eens dan inderdaad, dat bedoel ik met het selecte gezelschap
[ Voor 6% gewijzigd door Steven030 op 30-10-2020 13:00 ]
Ik duim voor je maar acht de kans extreem kleinSteven030 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
....
Ik hoop trouwens nog steeds dat er binnenkort een Elite V3 aangekondigd wordt. Ik heb zelf nog de Elite 1 (zonder rubber grips inmiddels), maar door de hoge aanschafprijs wacht ik liever ipv nu de V2 te kopen
.....
https://gathering.tweaker...message/64347212#64347212
Lichtpuntje...
Ik krijg net een mailtje van Microsoft dat de oplaadstandaard die ik besteld had 3 november al geleverd gaat worden in plaats van 10 november. Zou dat voor alle accessoires gelden? Hoopte heeel even op de XSX zelf haha.
Het komt dichtbij!
Het komt dichtbij!
[ Voor 55% gewijzigd door Steven030 op 30-10-2020 13:20 ]
Is die game niet op 30 fps gecapped?Stefmeister schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ik heb echt al laaaaaaaaaaaaang op Fallen order gewacht (terwijl ik nog dat ea play heb) uiteindelijk heb ik deze toch maar weer zelf gekocht toen ik deze voor +- 20 euro bij cdkeys zag staan
edit:
Ik zou graag willen dat we konden zien welke game er een uncapped framerate hebben zodat je ook weet dat de Series X het zogoed als locked 60 fps kan draaien.
Volgens mij lezen sommigen over het hoofd, dat dit gaat om een anime streaming service. En ja ik denk inderdaad ook dat dit maar een selecte groep in de 'westerse' wereld is.
Voor de Aziatische markt zal dit wel een grote klapper zijn.
Voor de Aziatische markt zal dit wel een grote klapper zijn.
Hierboven staan al aantal keer video's gepost van Fallen order op 60 FPS. Wss een patch oid?Kaasje123 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Is die game niet op 30 fps gecapped?
Ik zou graag willen dat we konden zien welke game er een uncapped framerate hebben zodat je ook weet dat de Series X het zogoed als locked 60 fps kan draaien.
Nee, dat is puur de Series X CPU/GPU die meer power heeft en de game dus zijn potentieel laat bereiken. Een patch zou nog beter draaien, veel betere graphics settings hebben (huidige console setting is "low" op de PC, zou dan "medium" of "high" kunnen worden) en wellicht zelfs ray-tracing support op 1080/60fps en 4k30fps.Rpower18 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:16:
[...]
Hierboven staan al aantal keer video's gepost van Fallen order op 60 FPS. Wss een patch oid?
Crunchyroll is niet zomaar een streaming service. het is de grooste anime streaming service ter wereld.
niet alleen de Aziatische markt. het is wereldwijd veel gebruikt.
en erg populair bij miljoenen gamers. daarnaast beschikken ze over een hoop exclusieve content.
niet alleen de Aziatische markt. het is wereldwijd veel gebruikt.
en erg populair bij miljoenen gamers. daarnaast beschikken ze over een hoop exclusieve content.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Kort:
Goed, ik denk dat ik ook om ben en me een Xbox series X ga aanschaffen. In zoverre dat mogelijk is, bij release indien beschikbaar.
Is er een soort combo deal met een paar jaar game pass erbij?
------
Lang:
Altijd een pc gamer geweest en ik wil nu al een jaar upgraden. Toch even gewacht op de nieuwe Zen 3, big navi, en nvidia. Ik had al een build samengesteld, maar met de XSX krijg ik zoveel meer, en het moment is voor mij persoonlijk perfect. Ook geen nieuwe android tv box nodig (wss had dat de shield geweest) want passthrough DTS-HD en TrueHD zit er allemaal ook in + apps (disney plus, netflix, spotify, ...). Dit gaat me veel geld besparen.
Ik heb een beetje schrik dat de keuze van games veel minder (en duurder) gaat zijn dan op pc, maar ik wil de gok wel wagen. Voor bv. isometrische games, indies, en andere niet veeleisende game hou ik gewoon men oude pc.
Nu men keuze zo goed als gemaakt is kan ik niet meer wachten. Kijk ernaar uit om van 1080p 30fps shadow of the tomb raider naar 4k HDR 60fps te gaan op men tv. Om te beginnen met The Outer Worlds 4k HDR :-)
Nog wat voordelen op een rij om mezelf verder te overtuigen
- veel meer hardware voor dezelfde prijs. Nu krijg ik voor 500 euro een equivalente pc van 1200-1300 euro. Normaal koop ik <300 euro videokaart (occasionele gamer).
- gemaakt voor tv: stil, interface met controller, media speler, bluray, etc. Ik gebruik nu een steam link + controller maar ik begin me toch te irriteren aan de fuzzyness (voordeel is dat ik AA kan afzetten
). Een stille game pc voor bij de tv zou me nog extra kosten
- AM4 socket is ten einde, volgende jaren krijgen we DDR5 en PCIe5. Dus binnen 2-3 jaar kijk ik dan voor een nieuwe pc, met deftige raytracing...
- tegenwoordig zijn consoles meer zoals een pc. Ik denk dat ik misschien wel M&K kan aansluiten voor een Doom bv. (alhoewel een controller voor mij ook prima is)
Goed, ik denk dat ik ook om ben en me een Xbox series X ga aanschaffen. In zoverre dat mogelijk is, bij release indien beschikbaar.
Is er een soort combo deal met een paar jaar game pass erbij?
------
Lang:
Altijd een pc gamer geweest en ik wil nu al een jaar upgraden. Toch even gewacht op de nieuwe Zen 3, big navi, en nvidia. Ik had al een build samengesteld, maar met de XSX krijg ik zoveel meer, en het moment is voor mij persoonlijk perfect. Ook geen nieuwe android tv box nodig (wss had dat de shield geweest) want passthrough DTS-HD en TrueHD zit er allemaal ook in + apps (disney plus, netflix, spotify, ...). Dit gaat me veel geld besparen.
Ik heb een beetje schrik dat de keuze van games veel minder (en duurder) gaat zijn dan op pc, maar ik wil de gok wel wagen. Voor bv. isometrische games, indies, en andere niet veeleisende game hou ik gewoon men oude pc.
Nu men keuze zo goed als gemaakt is kan ik niet meer wachten. Kijk ernaar uit om van 1080p 30fps shadow of the tomb raider naar 4k HDR 60fps te gaan op men tv. Om te beginnen met The Outer Worlds 4k HDR :-)
Nog wat voordelen op een rij om mezelf verder te overtuigen
- veel meer hardware voor dezelfde prijs. Nu krijg ik voor 500 euro een equivalente pc van 1200-1300 euro. Normaal koop ik <300 euro videokaart (occasionele gamer).
- gemaakt voor tv: stil, interface met controller, media speler, bluray, etc. Ik gebruik nu een steam link + controller maar ik begin me toch te irriteren aan de fuzzyness (voordeel is dat ik AA kan afzetten
- AM4 socket is ten einde, volgende jaren krijgen we DDR5 en PCIe5. Dus binnen 2-3 jaar kijk ik dan voor een nieuwe pc, met deftige raytracing...
- tegenwoordig zijn consoles meer zoals een pc. Ik denk dat ik misschien wel M&K kan aansluiten voor een Doom bv. (alhoewel een controller voor mij ook prima is)
Heb je een link waar dat staat ?sohus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Ik zie het nut niet zo? Over 2 weken heb je hem in Game Pass / EA Play en dan heb je hem voor altijd. Als Microsoft stopt met Game Pass dan hoef ik ook geen Xbox meer dus heb ik niks aan games die ik koop.
Ik heb zitten zoeken maar kan hier niks over vinden dat deze in EAplay en dus Gamepass komt op korte termijn.
Het kan zijn dat ik het gemist hebt natuurlijk, maar mijn verwachting is dat deze pas in eaplay komt als er miss een deel 2 komt of dat deze genoeg is uitgemolken ( lees verdient ). Een pure single player game is niet altijd interessant om in een “pass” te gooien lijkt mij.
Voor zover ik me herinner heeft het nooit langer geduurt dan 12 maanden voor je een game in EA Play krijgt. Meeste games komen zelfs al na 6-8 maanden naar EA Play.ErwinJ schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
Heb je een link waar dat staat ?
Ik heb zitten zoeken maar kan hier niks over vinden dat deze in EAplay en dus Gamepass komt op korte termijn.
Het kan zijn dat ik het gemist hebt natuurlijk, maar mijn verwachting is dat deze pas in eaplay komt als er miss een deel 2 komt of dat deze genoeg is uitgemolken ( lees verdient ). Een pure single player game is niet altijd interessant om in een “pass” te gooien lijkt mij.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden