Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.550 views

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 13:46
swoutr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:15:
Hoewel de game er niet geweldig uitzag, vond ik de gameplay van halo infinite er wel echt uit zien als de oldskool halo games. Maargoed.. benieuwd wanneer we de game kunnen verwachten.
Gameplay? Sinds wanneer is dat belangrijk? Graphics is waar het om draait!

Even serieus. Zou me verbazen als al dat gezeik over die trailer wel van échte Halo fans kwam.
Ik vond die gameplay trailer echt top en was achteraf dan ook oprecht verbaasd over de kritiek erop.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09

Wom

Rivanov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Zojuist in Dropped Frames Podcast.
De cijfers die Microsoft deze week liet zien, en ook de services en gaming takken, laten zijn gelijk zien. Flinke omzetstijgingen op alle vlakken.

Zou in ieder geval niet bang zijn dat Gamepass een gevalletje Zune/WindowsPhone wordt. Microsoft is een servicesbedrijf geworden wat inmiddels meer met clouddiensten verdiend dan met Windows. Services zijn duidelijk de strategie van Microsoft.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
De VOD van Dropped Frames podcast met Phil Spencer.

https://www.twitch.tv/videos/784548858

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PepieNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
[YouTube: The Ascent | Xbox Game Pass Trailer]

Uitgesteld naar 2021..
Maar van die gameplay wordt ik wel gelukkig 😎
Ziet er heel cool uit. Knap dat dit door slechts 11 man in elkaar is gezet. Nog eentje voor op de wishlist! :P

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

De marketing afdeling is nog nooit zo goed bezig geweest als dit jaar.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Wom

Wom

Nubtrix schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Gameplay? Sinds wanneer is dat belangrijk? Graphics is waar het om draait!

Even serieus. Zou me verbazen als al dat gezeik over die trailer wel van échte Halo fans kwamen.
Ik vond die gameplay trailer echt top en was achteraf dan ook oprecht verbaasd over de kritiek erop.
Combinatie van factoren. Men verwachtte pure next-gen, Microsoft had de hype-machine op volle kracht staan en de trailer lag onder een vergrootglas.

De graphics waren niet wat velen hadden verwacht. Ergens waren ze misschien te eerlijk. Tuurlijk, bepaalde screenshots waren ook ongelukkig, maar het was beter dan hoe iedereen er nu over praat. Maar het had ook beter gemoeten.

De basisgameplay leek mij ook typisch Halo, daar ben ik dan ook niet bang voor. Maar in 2020 verwachtten we wel wat meer van een 'AAA-titel'.

Overigens is de multiplayer volgens mij nog belangrijker bij Halo dan de campaign. Dus als ze dat goed voor elkaar hebben, wordt dat gewoon weer populaire titel hoor. Free to play, 120FPS en dan in Gamepass? Grote potentiele doelgroep hoor.

• Wom

Wom

Er schijnen flink wat verborgen hints naar bepaalde games te zijn in de videos. Vooral de inhoud zou bepaalde suggesties moeten geven.

Maar de hele marketing van Xbox is echt van niveau hoor. Ik volg ze op de socials, maar dat is gewoon plezierig om te doen. Hebben de juiste toon gevonden.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Wom schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

Er schijnen flink wat verborgen hints naar bepaalde games te zijn in de videos. Vooral de inhoud zou bepaalde suggesties moeten geven.

Maar de hele marketing van Xbox is echt van niveau hoor. Ik volg ze op de socials, maar dat is gewoon plezierig om te doen. Hebben de juiste toon gevonden.
Helemaal mee eens, gaan goed om met kritieken en zelfs de spot weten ze om te draaien tot iets cools!

• drakiesoft
Man met baard gaat natuurlijk een podcast doen binnenkort.
Maar even in de gaten houden.

• zwembroek
  • Laatst online: 18-12 23:55
geen vs discussie

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 28-10-2020 23:23 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Rivanov
Was dit al bekend? Review embargo lijkt dus op 5 november te vervallen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04 18:39
Paar watch dogs legion screenshots van mij van eerder vandaag. Game ziet er top uit op Xbox one x maar kan niet wachten tot de 10de :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chlb-nKN5DPN3GZD6rRPolyx2rE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3OcCTR5c7Z7JIARILwuUX6Zp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCd5gGjB-shKUS7QKvgW27H35mE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/drru2ZETVALuyvo07xhmMYxf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3NQAWFEPD2U7VE5QwgXBE0T4T4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NOxRHmRrVGBksfkMc47Ing1c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Xlast88 op 28-10-2020 22:03 ]

• Nubtrix
  • Laatst online: 19-12 13:46
Wom schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:08:
[...]
De basisgameplay leek mij ook typisch Halo, daar ben ik dan ook niet bang voor. Maar in 2020 verwachtten we wel wat meer van een 'AAA-titel'.

Overigens is de multiplayer volgens mij nog belangrijker bij Halo dan de campaign. Dus als ze dat goed voor elkaar hebben, wordt dat gewoon weer populaire titel hoor. Free to play, 120FPS en dan in Gamepass? Grote potentiele doelgroep hoor.
Akkoord. De verwachtingen zijn hoog. Misschien wel te hoog. Maar Halo is nooit echt een grafische topper geweest.

Halo draait om story en gameplay imo. Het is voor mij één van de beste, zo niet de beste, co-op campaign games (toegegeven, die van Halo 5 was een kleine fail) en één van de beste multiplayer shooters op Xbox. Ik snap gewoon niet hoe een trailer demo alleen maar negatief in de media gebracht kan worden, enkel en alleen door wat slechtere graphics. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen :P Tegenwoordig is het wel erg populair om negatief te zijn en alles af te kraken. Ik zag nochtans ook veelbelovende nieuwe elementen in de trailer en zoals je zelf ook aangeeft de vertrouwde 'old school' Halo vibes.

Ik hoop trouwens net zoals jou dat de multiplayer weer een knaller wordt. Heb mij goed geamuseerd (nog steeds!) met Halo 5, dus dat zie ik wel goed komen. :)

• Rivanov

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

PepieNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
[YouTube: The Ascent | Xbox Game Pass Trailer]

Uitgesteld naar 2021..
Maar van die gameplay wordt ik wel gelukkig 😎
Ik word hier ook gelukkig van! Ziet er gaaf uit, lijkt een beetje op een mix van Cyberpunk 2077 in een Diablo jasje. Ik ben benieuwd hoe ze het RPG en lootsysteem implementeren, leuke game om middels GP te spelen.

• drakiesoft
Minifridge anyone?

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

• Palindrome
  • Laatst online: 19-12 14:58
Rivanov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Zojuist in Dropped Frames Podcast.
Sustainable dat geloof ik wel maar ik neem aan dat het uiteindelijk ook profitable moet worden. Of het dat al is, geen idee.

• Palindrome
Noem me maar een zuurpruim maar dit soort dingen zeggen me totaal niks.

Een koelkast en nu zelfs een mogelijk minikoelkast en dat gedoe op Social wat vaak niks mee games of gamen meer te maken heeft.

Houd het gewoon simpel en show je games en gaming features. Laat iets van hellblade 2 zien bijvoorbeeld.

Zo lijkt het er steeds meer op dat het pas 2022 wordt dat we echt een vette lineup en games gaan zien en tot die tijd gaan ze de marketing vullen met keukenapparatuur met een Xbox logotje ? Van mij hoeft dat niet.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Palindrome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:01:
[...]

Noem me maar een zuurpruim maar dit soort dingen zeggen me totaal niks.

Een koelkast en nu zelfs een mogelijk minikoelkast en dat gedoe op Social wat vaak niks mee games of gamen meer te maken heeft.

Houd het gewoon simpel en show je games en gaming features. Laat iets van hellblade 2 zien bijvoorbeeld.

Zo lijkt het er steeds meer op dat het pas 2022 wordt dat we echt een vette lineup en games gaan zien en tot die tijd gaan ze de marketing vullen met keukenapparatuur met een Xbox logotje ? Van mij hoeft dat niet.
Zuurpruim ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zag bij ijustine dat er drie zijn.
Justine heeft er eentje. Snoop Dog en de derde is te winnen. Dus je hebt nog kans.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Wom schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

Ik zie EA en Ubisoft voorbij komen. Zou niet eens heel erg gek zijn.
De PR kant die Microsoft op is gegaan is werkelijk waar fantastisch.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Door jou kreeg ik dit idee ook :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 14:20
Rpower18 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Ik word hier ook gelukkig van! Ziet er gaaf uit, lijkt een beetje op een mix van Cyberpunk 2077 in een Diablo jasje. Ik ben benieuwd hoe ze het RPG en lootsysteem implementeren, leuke game om middels GP te spelen.
Vet! Ideale couch coop game 😊 ik zou het zelf eerder een Diablo-like in een Cyberpunk jasje noemen. Maar de enige reden dat ik dat erbij vermeld is dat ik dan weer iets langer in de topic kan blijven hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door TTHEEBO1 op 29-10-2020 09:39 ]

psn: jagermeistertim

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:21
Ik ben opzoek naar een goede wireless gaming headset voor de Xbox series X, iemand suggesties?

Ik heb de SteelSeries 9X en Astro A50 gezien en zien er beide goed uit maar heb totaal geen ervaring met deze producten.

Heb helaas wel gezien dat deze niet werken met Xbox en PlayStation dat is wel jammer.

Headset wordt vrijwel niet gebruikt voor online gamen dus dat is niet zo belangrijk als het geluid maar top is.

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Granaatappel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:15:
Nu ik van een PS af kom moet ik een nieuwe gamertag / username kiezen voor m’n Xbox account. Kan mijn naam van de PS niet gebruiken op de Xbox. En een leuke account naam.. is nog lastiger te bedenken dan gedacht :')
GrenadeApple

Heerlijk fout.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:20
DM89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:11:
Ik ben opzoek naar een goede wireless gaming headset voor de Xbox series X, iemand suggesties?

Ik heb de SteelSeries 9X en Astro A50 gezien en zien er beide goed uit maar heb totaal geen ervaring met deze producten.

Heb helaas wel gezien dat deze niet werken met Xbox en PlayStation dat is wel jammer.

Headset wordt vrijwel niet gebruikt voor online gamen dus dat is niet zo belangrijk als het geluid maar top is.
Ik ben benieuwd naar de suggesties.
Zelf plug ik nu het blokje onder in de controller en hang daar een bedrade koptelefoon aan. Werkt ook prima.

• Nogne
  • Laatst online: 23:05

Nogne

>.<

Voor meer ervaringen kan je misschien beter kijken in het volgende topic: [Multi] Algemeen Headset Topic

Zelf heb ik onlangs pricewatch: Turtle Beach Stealth 700X Gen2 gehaald, en heb er nog geen seconde spijt van. Wat ik ook heerlijk vind is dat de headset met de Xbox verbonden is over het Xbox protocol, en dat ik mijn headset heb verbonden met mijn telefoon over Bluetooth. Dus als ik word gebeld kan ik gelijk opnemen.

PS/XBL: Nogne

• DM89
Retrospect schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Ik ben benieuwd naar de suggesties.
Zelf plug ik nu het blokje onder in de controller en hang daar een bedrade koptelefoon aan. Werkt ook prima.
Heb je dan ook alle functies werkend? Jammer dat de gaming headset niet op beide consoles werken.
Nogne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Voor meer ervaringen kan je misschien beter kijken in het volgende topic: [Multi] Algemeen Headset Topic

Zelf heb ik onlangs pricewatch: Turtle Beach Stealth 700X Gen2 gehaald, en heb er nog geen seconde spijt van. Wat ik ook heerlijk vind is dat de headset met de Xbox verbonden is over het Xbox protocol, en dat ik mijn headset heb verbonden met mijn telefoon over Bluetooth. Dus als ik word gebeld kan ik gelijk opnemen.
Ik zag ook daar navraag doen 👍

Vind de Astro A50 goed uitzien maar is ook meteen een van de duurste, moet.me hier echt even in gaan verdiepen want er is zoveel keus.. geluidskwaliteit staat echt op 1, mic etc boeit me niet zoveel..

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 29-10-2020 10:17 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
Nogne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Same here, zeer tevreden mee.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

Als je een goede headset wilt die ook op de andere consoles zoals playstation gebruikt kan worden kan je denk ik het beste voor de Steelseries 7X gaan.

Maar inderdaad beter verder in headset topic hierover voordat iedereen boos wordt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 29-10-2020 10:18 ]

Playstation 5

• DM89
Stylze schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Als je een goede headset wilt die ook op de andere consoles zoals playstation gebruikt kan worden kan je denk ik het beste voor de Steelseries 7X gaan.

Maar inderdaad beter verder in headset topic hierover voordat iedereen boos wordt :+
Doe ik, de Xbox Series X ondersteunt ook dolby Atmos geluid toch?

• Nogne

Nogne

>.<

DM89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:21:
[...]

Doe ik, de Xbox Series X ondersteunt ook dolby Atmos geluid toch?
Ja, alleen het is nog niet duidelijk (tenminste ik weet het niet zeker) dat bij de Series X de applicatie al geintegreerd is in het OS ipv een aparte installatie via de Store.

• Nogne

Nogne

>.<

DM89 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:16:
Vind de Astro A50 goed uitzien maar is ook meteen een van de duurste, moet.me hier echt even in gaan verdiepen want er is zoveel keus.. geluidskwaliteit staat echt op 1, mic etc boeit me niet zoveel..
Geluid en draagcomfort, daar moet je je op focussen. Want er is niks vervelender dan een headset die gaat irriteren na 1 uur gamen.

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-12 21:45
Wat ik me afvraag en waar ik nog geen antwoord op heb:

Ik ga upgraden, maar veel vrienden niet. We spelen voornamelijk FIFA21 samen. Cross-generation werkt niet bij mijn weten. (in elk geval in de next-gen upgrade lijkt me -> nieuws: EA brengt FIFA 21 op 4 december naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S)

Maar wat als ik gewoon de FIFA21 (xbox one) DVD op m'n series X start, zou het dan wel werken?

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-12 07:57
Mrk87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:35:
Wat ik me afvraag en waar ik nog geen antwoord op heb:

Ik ga upgraden, maar veel vrienden niet. We spelen voornamelijk FIFA21 samen. Cross-generation werkt niet bij mijn weten. (in elk geval in de next-gen upgrade lijkt me -> nieuws: EA brengt FIFA 21 op 4 december naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S)

Maar wat als ik gewoon de FIFA21 (xbox one) DVD op m'n series X start, zou het dan wel werken?
Als jij online gaat om samen te spelen met je vrienden zal je Series X automatisch de Series X upgrade voor FIFA binnen halen, wat het samen spelen met je vrienden dus onmogelijk maakt.

Nvm, FIFA doet niet mee aan Smart Delivery.

[ Voor 3% gewijzigd door dubbeldekkert op 29-10-2020 10:43 ]

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 14:53
Fliepke schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

GrenadeApple

Heerlijk fout.
Die had ik dus op mijn PS :P en wilde ik nu ook gebruiken alleen die is waarschijnlijk bezet en krijg ik allemaal cijfers erachter. Ben zo allergisch voor cijfers achter gamertags enzo.

• Mrk87
dubbeldekkert schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Als jij online gaat om samen te spelen met je vrienden zal je Series X automatisch de Series X upgrade voor FIFA binnen halen, wat het samen spelen met je vrienden dus onmogelijk maakt.
De upgrade komt pas in December beschikbaar. Daarnaast heb ik een fysieke game-disk en dan werkt het upgrade proces wat anders (contact opnemen met support)

• dubbeldekkert
Dan lijkt het me dat je de game in BC mode zal draaien en dan moet het werken.

• Mrk87
dubbeldekkert schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:45:
Dan lijkt het me dat je de game in BC mode zal draaien en dan moet het werken.
Lijkt me ook. Thanks. Ga het testen over 12 dagen :o

• dubbeldekkert
Mrk87 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Lijkt me ook. Thanks. Ga het testen over 12 dagen :o
Ik zou je vraag via Social Media aan EA Sports voorleggen, die kunnen je vast meer duidelijkheid verschaffen ;)

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Xgar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Same here, zeer tevreden mee.
Ik ook.
Zou de 700 gen 2 zeer zeker aanraden

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12 11:48

Rpower18

PSN: Rpower18

xandoortje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Ik ook.
Zou de 700 gen 2 zeer zeker aanraden
Om ook even inhaken op de TB headset, als je op XSX forum op Reddit kijkt, zie ik juist dat de TB headsets worden afgebrand. Volgens de 'kenners' daar is de Audeze Penrose of HyperX Cloud orbit een veel betere keus.

Nu heb ik zelf ook een simpele Turtle Beach 200 recon en die bevalt mij prima, en ik lees hier dat meerderen tevreden zijn met hun TB. Zelf wil ik graag volledig draadloos dus ik kijk ook rond voor een andere headset. Maat hoe kan dit? Zien wij iets over het hoofd? :) 8)7

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-12 15:31
Lucidsound LX35 is ook geschikt voor de Series X/S , ik heb hem een paar maanden nu en qua draagcomfort en geluid is hij echt top

• xandoortje
  • Laatst online: 17-01 12:31
Rpower18 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Om ook even inhaken op de TB headset, als je op XSX forum op Reddit kijkt, zie ik juist dat de TB headsets worden afgebrand. Volgens de 'kenners' daar is de Audeze Penrose of HyperX Cloud orbit een veel betere keus.

Nu heb ik zelf ook een simpele Turtle Beach 200 recon en die bevalt mij prima, en ik lees hier dat meerderen tevreden zijn met hun TB. Zelf wil ik graag volledig draadloos dus ik kijk ook rond voor een andere headset. Maat hoe kan dit? Zien wij iets over het hoofd? :) 8)7
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat komt.
Bij mij werkt ie fantastisch en zit ie ook nog eens heerlijk.
Misschien dat mensen eerder geneigd zijn iets slechts neer te zetten ?
Heel veel mensen zijn gek van de Steelseries,ik was zeer teleurgesteld in de X 1 wireless en daardoor zou ik nooit meer een headset kopen met Dongle.
Qua prijs was de Steelseries 119.95 en de TB 149.95 en zou zo weer de TB kopen !

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46
Rpower18 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Dat zijn beide headsets van bijna 300 euro man vindt je het gek dat ze die aanraden. Dat is toch wat overdreven voor een headset tenzij je echt je geld niet op krijgt.

Playstation 5

• Wom

Wom

Had het even gemist, maar Grounded krijgt ook een next-gen upgrade, komt 10 november:
  • Series X|S enhancements (60fps, HDR, reduced loading times, improved draw distance, etc.)
  • A Koi Pond with a koi fish, diving bell spiders, tadpoles, water boatmen, water fleas, underwater labs
  • The ability to build floating structures
  • Dungeons
  • New labs
  • New crafting options (diving masks, Koi Scale armor, etc.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_rhi7VsUD-TpreOa-jI0r1J7x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7WszuWnkwWD5k08ixvtEf66.jpg?f=fotoalbum_large

• drakiesoft
Wom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:37:
Had het even gemist, maar Grounded krijgt ook een next-gen upgrade, komt 10 november:
  • Series X|S enhancements (60fps, HDR, reduced loading times, improved draw distance, etc.)
  • A Koi Pond with a koi fish, diving bell spiders, tadpoles, water boatmen, water fleas, underwater labs
  • The ability to build floating structures
  • Dungeons
  • New labs
  • New crafting options (diving masks, Koi Scale armor, etc.)
[Afbeelding]
Vies water, bah :)
Even zonder gekheid, ziet er goed uit. Geniale game ook grounded. Daar verwacht ik nog wel meer van.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-12 19:14
Het komt nu wel heel dichtbij 😅
Geestelijke voorbereiding vereist.
Moet toch minimaal 1 game uitzoeken die niet in gamepass staat. Zal het dan toch watchdogs worden 😅

Moet ook even een goede headset scoren. Maar eerst even kijken of mijn (concurrent Platinum headset bedraad een beetje klinkt) via usb werkt het niet.

Keuze stress hier.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Switcht
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:39
Dutchzilla schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:12:
Het komt nu wel heel dichtbij 😅
Geestelijke voorbereiding vereist.
Moet toch minimaal 1 game uitzoeken die niet in gamepass staat. Zal het dan toch watchdogs worden 😅

Moet ook even een goede headset scoren. Maar eerst even kijken of mijn (concurrent Platinum headset bedraad een beetje klinkt) via usb werkt het niet.

Keuze stress hier.
Ik heb RDR2 onlangs gekocht voor 24€. Daar kun je blijkbaar wel even zoet mee zijn :). Kijk er al naar uit om deze op de series X te spelen!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 15:47
Switcht schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Kijk er al naar uit om deze op de series X te spelen!
Vooralsnog geen upgrade tov de oneX, los dat de game op de series 100% locked 30fps is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• drakiesoft
Todd Howard:
All of the games I've done we've partnered with Microsoft in some way. So as we come to Starfield and Elder Scrolls 6, this is partnering in a bigger way.
Komt uit dit interview
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-10-28-todd-howard-the-next-generation-is-about-access

Met andere woorden dit worden gewoon de next gen xbox exclusives.

[ Voor 7% gewijzigd door drakiesoft op 29-10-2020 14:44 ]

• Switcht
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:39
Hulleman schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:44:
[...]

Vooralsnog geen upgrade tov de oneX, los dat de game op de series 100% locked 30fps is.
Ik sprak voor mij persoonlijk: speel nog op de originele Xbox one. Ik ga er dus zeker op vooruit ;-)

Al hoop ik stiekem wel op een 60fps upgrade in de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door Switcht op 29-10-2020 13:57 ]

Verwijderd

Switcht schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Ik sprak voor mij persoonlijk: speel nog op de originele Xbox one. Ik ga er dus zeker op vooruit ;-)

Al hoop ik stiekem wel op een 60fps upgrade in de toekomst.
Dat kan je vergeten bij Rockstar.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Dat kan je vergeten bij Rockstar.
Gratis idd niet nee ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:52:
Todd Howard:
[...]

Komt uit dit interview
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-10-28-todd-howard-the-next-generation-is-about-access

Het is maar net hoe je de woorden interpreteert, in het andere topic zien ze dit interview als bevestiging voor multiplatform.

• Guerilla
  • Laatst online: 25-08 23:47
De deal tussen Microsoft en ZeniMax Media/Bethesda is nog niet volledig afgerond. Ga er dus maar vanuit dat de eerstvolgende spellen nog multiplatform zijn.

https://gamertweak.com/ph...ent-acquired-zenimax-yet/

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Guerilla schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:35:
De deal tussen Microsoft en ZeniMax Media/Bethesda is nog niet volledig afgerond. Ga er dus maar vanuit dat de eerstvolgende spellen nog multiplatform zijn.

Dat wil niet zeggen dat er onderwater niet al het een en ander gebeurd. Het bedrijf waar ik voor werk is ook al bezig met de merger en alle producten die wij hebben worden nu al aangepast zodat zogauw de europese unie, usa en apac (weet ff niet wie er allemaal over moet beoordelen) het hebben goedgekeurd het ook heel, heel snel gaat. Tot de goedkeuring mag een bedrijf niet zeggen dat het het andere bedrijf heeft overgenomen en is het altijd 'de intentie' en mag er verder niets naar buiten van de plannen. Feit is dat aandeelhouders het al goedgekeurd hebben op dit moment omdat het anders nooit richting de overheden kan gaan.
Dus ga er maar vanuit dat dit ook bij zenimax en microsoft al aan de hand is en dat er onderwater al heel veel gebeurd om die merger in 1x door te zetten zo gauw er groen licht is van de overheden.

• drakiesoft
CerandoX.nl schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Het is maar net hoe je de woorden interpreteert, in het andere topic zien ze dit interview als bevestiging voor multiplatform.
Daar wordt er naar een IGN kop verwezen.
Die verdraaid de woorden van Todd.
Hij heeft het duidelijk over gamepass en dat is bij mijn weten alleen het Microsoft platform.

Maar goed de deal moet nog afgerond worden.
Voor die tijd zullen ze echt nog geen uitspraken doen, maar zou raar zijn als dit geen Microsoft exclusives worden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:52:
Hoe lang moet die term nog gebruikt worden, als MS zelfs met gamepass (anders namelijk ook Steam) bijna 80% van de markt kan bedienen met een 'exclusive'? Woordspeling is 'exclusief playstation', Switch tel ik standaard niet mee, maar exclusive is het zeker niet meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• drakiesoft
SinergyX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Hoe lang moet die term nog gebruikt worden, als MS zelfs met gamepass (anders namelijk ook Steam) bijna 80% van de markt kan bedienen met een 'exclusive'? Woordspeling is 'exclusief playstation', Switch tel ik standaard niet mee, maar exclusive is het zeker niet meer.
Microsoft exclusive of xbox exclusive, geen idee. Misschien is Microsoft ecosysteem een goed alternatief?
Doet apple ook, maar is gewoon hetzelfde.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
SinergyX schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Volgens mij heeft Microsoft het dan ook tegenwoordig op Gamepass exclusive.

• drakiesoft
Deze vergelijking is ook wel leuk om te zien

Verwijderd

Guerilla schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:35:

Dat wil alleen zeggen dat Microsoft nog niet officieel mag zeggen hoe ZeniMax zich moet gedragen.

• Palindrome
drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Hij heeft het duidelijk over gamepass en dat is bij mijn weten alleen het Microsoft platform.

Voor die tijd zullen ze echt nog geen uitspraken doen, maar zou raar zijn als dit geen Microsoft exclusives worden.
Als je het hele interview had gelezen had je ook gezien dat Todd het zelf ook "hard to believe" vind mochten ze exclusives worden maargoed hij mag daar niet meer zelf over beslissen of in iedergeval niet alleen.

En als ze nu al weten dat het wel exclusives worden dan had MS dat al lang in de marketing molen gegooid. Kijk maar naar hoe snel ze met het rdna2 feature set verhaal naar buiten kwamen.

Dat het dus nu nogal stil is en onduidelijk zegt mij toch meer dat ze op meer platformen Inc PlayStation kunnen komen. En waarom ook niet ?als MS geld verdient aan PS gamers dan is er geen CEO of investeerder die daar nee tegen gaat zeggen.

Het lokkertjes zit hem niet meer in de exclusiviteit maar in de gamepass deal.

Op deze manier krijgen we een gewoon een veel gezondere gaming markt. Geen games wegkapen bij andere gamers maar gewoon concureren door een goede deal aan te bieden. Sony volgt daar ook gewoon in mee lijkt het met hun PlayStation Plus aanbod.

[ Voor 9% gewijzigd door Palindrome op 29-10-2020 16:17 ]

• drakiesoft
Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Als je het hele interview had gelezen had je ook gezien dat Todd het zelf ook "hard to believe" vind mochten ze exclusives worden maargoed hij mag daar niet meer zelf over beslissen of in iedergeval niet alleen.

En als ze nu al weten dat het wel exclusives worden dan had MS dat al lang in de marketing molen gegooid. Kijk maar naar hoe snel ze met het rdna2 feature set verhaal naar buiten kwamen.

Dat het dus nu nogal stil is en onduidelijk zegt mij toch meer dat ze op meer platformen Inc PlayStation kunnen komen. En waarom ook niet ?als MS geld verdient aan PS gamers dan is er geen CEO of investeerder die daar nee tegen gaat zeggen.

MS heeft al vanaf het begin de RDNA 2 features benoemt. Alleen pas gisteren tijdens het AMD is dat door AMD bevestigd. Geen idee waarom ze dat niet eerder hebben gedaan.

Doel is duidelijk dat het games voor Gamepass worden.
En Gamepass is voor nu alleen op xbox, pc en xcloud.
Maar prima toch, neem gewoon een abo, want ja waarom niet :) En je kan alle Bethesda games spelen die je wilt en waar je wilt.

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 12:28
Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Op deze manier krijgen we een gewoon een veel gezondere gaming markt. Geen games wegkapen bij andere gamers maar gewoon concureren door een goede deal aan te bieden. Sony volgt daar ook gewoon in mee lijkt het met hun PlayStation Plus aanbod.
Microsoft heeft Zenimax nog niet overgenomen, dus ze mogen en kunnen nog niks zeggen over exclusiviteit. Dat is wat Spencer ook probeerde duidelijk te maken.

• Palindrome
drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

MS heeft al vanaf het begin de RDNA 2 features benoemt. Alleen pas gisteren tijdens het AMD is dat door AMD bevestigd. Geen idee waarom ze dat niet eerder hebben gedaan.

Maar prima toch, neem gewoon een abo, want ja waarom niet :) En je kan alle Bethesda games spelen die je wilt en waar je wilt.
Je weet wel waar ik het over heb, je hebt notabene zelf nog dit razendsnel hier gepost...

Ja de games komen op gamepass maar dat zegt niks over dat het alleen maar op gamepass komt, in het interview wordt daar ook over gesproken, Todd benoemt dat het goed is dat games via meerder wegen succes krijgen met de vergelijking naar bijvoorbeeld films die eerst in bioscopen komen dan dvd en daarna streaming. Succes via alle wegen is goed en belangrijk voor zowel de consument als publishers.

Content locken achter een abonnementsdienst ook al is het een goede deal vind ik uiteindelijk voor de gehele industrie een slechte zaak.

• drakiesoft
Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Je weet wel waar ik het over heb, je hebt notabene zelf nog dit razendsnel hier gepost...

Ja de games komen op gamepass maar dat zegt niks over dat het alleen maar op gamepass komt, in het interview wordt daar ook over gesproken, Todd benoemt dat het goed is dat games via meerder wegen succes krijgen met de vergelijking naar bijvoorbeeld films die eerst in bioscopen komen dan dvd en daarna streaming. Succes via alle wegen is goed en belangrijk voor zowel de consument als publishers.

Content locken achter een abonnementsdienst ook al is het een goede deal vind ik uiteindelijk voor de gehele industrie een slechte zaak.
Todd zegt dat en bedoelt, xbox, pc en xcloud.Phil heeft al gezegd dat hij gaat bepalen wat waarop uitkomt en heeft daarnaast al gezegd dat gamepass prima doet voor nu. Dat kan alleen maar groeien door exclusives. Maar ze zullen het idd ook los verkopen. Op pc dan of misschien wel steam.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Haha ja het is ook wel grappig om te zien wie die screenshot plaatst natuurlijk. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Je kunt die games ongetwijfeld ook gewoon digitaal of fysiek in de winkel kopen voor de PC en Xbox. Net zoals nu. Niemand verplicht je tot Gamepass.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Zou het ook niet af kunnen hangen hoe de Series consoles het doen tov PS5, als de niewe Elder Scrolls of Fallout verschijnt? Als de verkopen aan de verwachtingen voldoen, kunnen die games het stempel timed exclusive krijgen. Als het allemaal wat minder loopt, zou ik er gewoon keiharde exclusives van maken, klaar.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-12 10:10
[...]

Toegegeven, ik heb het interview nog niet gelezen en dat ga ik nog wel even doen. Afgaande op jouw quote en reacties kan ik echter niet afleiden dat het exclusives worden. Dat het in gamepass komt, weten we al wel vrij zeker aangezien alle first parties daarin komen. Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat het niet op de PlayStation komt? Er staan zat games in Gamepass die ook voor de Playstation te koop zijn. De quote dat de samenwerking nog sterker wordt zegt op zichzelf niets. Dat lijkt me vrij logisch als Microsoft van partner verandert naar moederbedrijf.

Ik vind de discussie trouwens alleen interessant om inzicht te krijgen in de keuzes binnen de bedrijfsvoering e.d. van Microsoft. Als gamer heb ik over een kleine twee weken een Xbox Series X en weet ik zeker dat de nieuwe Fallout en TES games in Gamepass komen. Voelt als gratis AAA-games voor mij, dus all I need to know. :)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Dioscuri schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Toegegeven, ik heb het interview nog niet gelezen en dat ga ik nog wel even doen. Afgaande op jouw quote en reacties kan ik echter niet afleiden dat het exclusives worden. Dat het in gamepass komt, weten we al wel vrij zeker aangezien alle first parties daarin komen. Dat hoeft echter nog niet te betekenen dat het niet op de PlayStation komt? Er staan zat games in Gamepass die ook voor de Playstation te koop zijn. De quote dat de samenwerking nog sterker wordt zegt op zichzelf iets. Dat lijkt me vrij logisch als Microsoft van partner verandert naar moederbedrijf.

Ik vind de discussie trouwens alleen interessant om inzicht te krijgen in de keuzes binnen de bedrijfsvoering e.d. van Microsoft. Als gamer heb ik over een kleine twee weken een Xbox Series X en weet ik zeker dat de nieuwe Fallout en TES games in Gamepass komen. Voelt als gratis AAA-games voor mij, dus all I need to know. :)
Wat Todd Howard zegt is tegenstrijdig met zichzelf. Hij zegt eerst dat hij zich het moeilijk kan voorstellen dat het exclusives worden en vervolgens zegt hij, ja maar we hebben het al wel eerder gedaan met andere Bethesda-games.

Nou probeer daar maar uit op te maken wat het nou wordt, het zou vreemd zijn als het geen exclusieve games worden, maar alles is nog mogelijk.

• Palindrome
drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Todd zegt dat en bedoelt, xbox, pc en xcloud.Phil heeft al gezegd dat hij gaat bepalen wat waarop uitkomt en heeft daarnaast al gezegd dat gamepass prima doet voor nu. Dat kan alleen maar groeien door exclusives. Maar ze zullen het idd ook los verkopen. Op pc dan of misschien wel steam.
Dat zegt hij helemaal niet, lees het hele interview er maar op na.

Hij zegt dat er nog niks is besloten op dat gebied en sluit af met dat het "hard to imagine" is al het wel gebeurd. Dat sluit echter ook niks uit maar is wel wat anders dan hoe jij het nu framed.
Ultimately it's hard to imagine that, despite the power Microsoft now has over Bethesda, it could restrict The Elder Scrolls 6, for example, to its own platforms -- especially given the running joke that its forebear Skyrim is available on every device imaginable, including Alexa.

"I would agree that is hard to imagine," Howard smiles, but offers no more on the matter.

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Je kunt die games ongetwijfeld ook gewoon digitaal of fysiek in de winkel kopen voor de PC en Xbox. Net zoals nu. Niemand verplicht je tot Gamepass.
Dat hoop ik maar maar zoals drakiesoft het frames klinkt het echt als exclusief op gamepass.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 29-10-2020 17:29 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
@drakiesoft @uchiha tijntje & de rest

Weet je wat eigenlijk dieptriest is?
Dat zodra er ook maar enig woord over gezegd wordt, wat ook maar enigszins wijst op dat eventueel indien missschien wellicht een mogelijkheid bestaat dat sommige games toch gewoon multiplat kunnen blijven, dat er dan over elkaar heen geflikkerd wordt en onderuit de broekzak geroepen wordt dat het allemaal niet klopt en niet zo is, en verkeerd geinterpreteerd wordt etc etc :N

Daarmee bewijst men gewoon dat het niet gaat om ook eens leuke exclusives te hebben, maar dat men kennelijk perse wilt dat het (oude multiplats) plots wordt weggehouden wordt van de andere partij. Want stel je voor!

In plaats van dat men gewoon blij zou kunnen zijn dat sommige games bij alle gamers kunnen blijven. Dat is best kansloos en men laat zich behoorlijk kennen daarmee. :N

Het boeit derhalve ook niet of een gepost artikel kopje iets genuanceerd wordt in het artikel zelf. Het gaat juist om het evt. goede nieuws dat mensen misschien hun favo spel niet kwijt zijn en dat studio's er zelf heel anders tegenaan kijken gelukkig.

And that's all I have to say about that.

• Nogne

Nogne

>.<

@poor Leno helemaal mee eens, het is inderdaad triest dat mensen blij kunnen zijn dat games exclusief worden. Maar heb er soms wel begrip voor want de die hard Xbox fan heeft aardig wat jaren sommige games niet of later kunnen spelen vanwege de concurrent. Dus als het dan een keer positief uit pakt voor de Xbox fan is dat ook een soort van uitlaatklep voor sommige.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat mij betreft speelt iedereen elke game op elke platform. Ik vind het erg tof dat iedereen kan genieten van bijv. Cuphead. Of dat Ori op de Switch te spelen is. Ook helemaal prima dat alle games op zowel PC als Xbox te spelen zijn.

Echter waar de schoen wringt is dat diverse mensen jaren lang exclusives gebruiken als DE reden om een bepaald platform af te zeiken, en als dat andere platform daar wat aan doet, men zit te huilen dat mogelijke multiplatform games exclusive gaan worden, waarbij ze natuurlijk ook even aangeven dat die games totaal niet boeiend zijn. :) Dit terwijl er geen enkel kritisch geluid komt tegen bijvoorbeeld een (timed) exclusive van Final Fantasy 16 of een bepaalde mode in de nieuwste CoD.

En het boeit dan in deze discussie wel degelijk in welke context iemand een screenshot van een titel van een artikel post.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-10-2020 17:55 ]

• drakiesoft
Ok wie weet doet ms een deal met Sony. Bethesda game op ps5 en gow of spidey op de Series X. Iedereen blij.

Maar wat eigenlijk diep triest is dat diezelfde mensen die roepen dat bethesda games multiplat moeten blijven, generaties lang Sony exclusives de hemel in prijzen. Dit volk heeft er voor gezorgd dat microsoft massaal inkopen is gaan doen en raad eens wat. Ze zijn nog niet klaar!

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 29-10-2020 18:00 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Sowieso blij zijn dat MS Zenimax heeft overgenomen als Xbox fan begrijp ik niet helemaal, de games komen toch wel naar Xbox, je wordt er alleen blij van als je wil console warren...

Daarnaast is het apart te noemen dat mensen het vergelijken met exclusives die in house door een platform houder zijn ontwikkeld. Het moge duidelijk zijn dat het totaal iets anders is. Enige reden om dat niet te willen zien is wederom console warren. Erg jammer wel...

Gezien de meeste games al in ontwikkeling zijn zal MS geen invloed hebben op de richting van de games. Voor nieuwere waar nog niet aan begonnen is kunnen ze dat wel. En met richting bedoel ik niet wel/niet exclusief natuurlijk maar eerder wat voor type game het wordt en welk budget.

Magoe. Eerlijk gezegd denk ik eerder dat men er wel eens voor zou kunnen kiezen om ze op dag 1 in GamePass te proppen en een maand later uit te geven op andere platforms.

Voor toekomstige games zou het mij niet verbazen als Xbox graag zou willen dat de games meer DLC zal hebben die buiten de GP editie vallen en die ook door GP leden gekocht moeten worden. Dit om meer dan alleen van GP subs te kunnen 'leven' (uiteraard heeft MS geld zat, yadayada maar het is een bedrijf dat uiteraard geld wil verdienen)

[ Voor 12% gewijzigd door Aenea op 29-10-2020 17:58 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 10:03

Phydomir

Dennis

Aenea schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:54:
Sowieso blij zijn dat MS Zenimax heeft overgenomen als Xbox fan begrijp ik niet helemaal, de games komen toch wel naar Xbox, je wordt er alleen blij van als je wil console warren...
Nou, die games op dag 1 op Gamepass binnen halen word ik wel blij van. Of ze daarnaast ook op andere platforms uitkomen maakt me niet zo veel uit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Phydomir schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:59:
[...]

Nou, die games op dag 1 op Gamepass binnen halen word ik wel blij van. Of ze daarnaast ook op andere platforms uitkomen maakt me niet zo veel uit.
Haha ja OK, dat begrijp ik ja, maar dat haal ik meestal niet uit de berichten die men er over plaatsen.

• Palindrome
Nogne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:42:
@poor Leno helemaal mee eens, het is inderdaad triest dat mensen blij kunnen zijn dat games exclusief worden. Maar heb er soms wel begrip voor want de die hard Xbox fan heeft aardig wat jaren sommige games niet of later kunnen spelen vanwege de concurrent. Dus als het dan een keer positief uit pakt voor de Xbox fan is dat ook een soort van uitlaatklep voor sommige.
Voorheen waren het voornamelijk exclusief de exclusives altijd de system sellers en natuurlijk wil je dat het platform waarop je games veel en wijdverspreid is. Crossplay voor multiplayer titels bestreed die mindset al een beetje en MS geeft nu zelf gewoon al toe dat het hen niet uitmaakt hoeveel fysieke consoles ze verkopen.

Nu is gamepass het lokkertje en dus niet eens zozeer de exlusive titels erop maar meer de lage instap prijs.

Ik kan me wel voorstellen dat als het niet goed ging met gamepass dat er dan wel wordt teruggevallen op dat exclusiviteit spelletje maar dat lijkt zoals het er nu uitziet totaal niet nodig.

• drakiesoft
Aenea schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Haha ja OK, dat begrijp ik ja, maar dat haal ik meestal niet uit de berichten die men er over plaatsen.
Dan moet je toch eens beter lezen. Daarbij voor succesvol gamepass, moet je toch uniek sellingpoint hebben en dat zijn exclusive games.
Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Voorheen waren het voornamelijk exclusief de exclusives altijd de system sellers en natuurlijk wil je dat het platform waarop je games veel en weid verspreid is. Crossplay voor multiplayer titels bestreed die mindset al een beetje en MS geeft nu zelf gewoon al toe dat het hen niet uitmaakt hoeveel fysieke consoles te verkopen. Nu is gamepass het lokkertje en dan niet eens zozeer de exlusive titels erop maar meer de lage instap prijs.

Ik kan me wel voorstellen dat als het niet goed ging met gamepass dat er dan wel wordt teruggevallen op dat exclusiviteit spelletje maar dat lijkt zoals het er nu uitziet totaal niet nodig.
System sellers, dat is exclusiviteit voor gamepass. Dat is de reden waarom ze het gekocht hebben. Gewoon Abo afnemen en dan kan je het spelen.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Ach, zolang Sony 3rd party voor zichzelf wil houden zal het mij aan mijn dinges roesten als Beteshada game exclusief voor het MS platform beschikbaar gesteld worden. Was Sony niet ook al over Starfield aan het praten. En Final Fantasy is ook niet bepaald automatisch ook voor de XBox beschikbaar op launchday.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• drakiesoft
Lekker Ventje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:11:
Ach, zolang Sony 3rd party voor zichzelf wil houden zal het mij aan mijn dinges roesten als Beteshada game exclusief voor het MS platform beschikbaar gesteld worden. Was Sony niet ook al over Starfield aan het praten. En Final Fantasy is ook niet bepaald automatisch ook voor de XBox beschikbaar op launchday.
There you have it. Daar hoor.je ze dan niet over, hoe bijzonder.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:31
Tsja, ik wordt er niet blijer/beter van als iemand op een ander platform een game niet kan spelen. Zelfde geldt voor karakters of modes locken op 1 platform.

Ik vind het wel apart om te zien dat men hier nu zo over post, terwijl nog niet zo lang geleden een gerucht ging, dat Sony 750 miljoen voor exclusiviteits deals wilde uitgeven, men alleen maar was aan het denken welke games het mogelijk over zou gaan. Geen enkele kritiek op dat beleid hoe dan ook.

Sterker nog, ik heb toch wel vaak gezien dat men hoopte op GTA, in mijn ogen toch wel een van de grootste multiplatform games.

[ Voor 5% gewijzigd door Xgar op 29-10-2020 18:26 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Xgar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:25:
Tsja, ik wordt er niet blijer/beter van als iemand op een ander platform een game niet kan spelen. Zelfde geldt voor karakters of modes locken op 1 platform.

Ik vind het wel apart om te zien dat men hier nu zo over post, terwijl nog niet zo lang geleden een gerucht ging, dat Sony 750 miljoen voor exclusiviteits deals wilde uitgeven, men alleen maar was aan het denken welke games het mogelijk over zou gaan. Geen enkele kritiek op dat beleid hoe dan ook.

Sterker nog, ik heb toch wel vaak gezien dat men hoopte op GTA, in mijn ogen toch wel een van de grootste multiplatform games.
Je vergeet er even bij dat GTA natuurlijk groot is gemaakt door 1 platform :+

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Precies _/-\o_

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 15:19

Geengrenzuh

Jeweet!

Beste mensen, de nieuwe consoles zijn gewoon keiharde business man. Wind je niet zo op. Wees trouwens blij dat Microsoft er nog is. Concurrentie tussen die twee worden wij uiteindelijk alleen maar beter van.
En nee ik ben Nintendo niet vergeten. Die zitten echt in een ander segment wat mij betreft.

Star Wars squadrons is trouwens 29,99 in de Xbox store. Leuke game om mee af te trappen over een dag of 10! Geen series x upgrade maar mag de pret niet drukken. Daar heb ik gears 5 en Forza horizon 4 voor. Zin innn!

PSN: Geengrenzuh

• Nogne

Nogne

>.<

Geengrenzuh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:35:
Beste mensen, de nieuwe consoles zijn gewoon keiharde business man. Wind je niet zo op. Wees trouwens blij dat Microsoft er nog is. Concurrentie tussen die twee worden wij uiteindelijk alleen maar beter van.
En nee ik ben Nintendo niet vergeten. Die zitten echt in een ander segment wat mij betreft.

Star Wars squadrons is trouwens 29,99 in de Xbox store. Leuke game om mee af te trappen over een dag of 10! Geen series x upgrade maar mag de pret niet drukken. Daar heb ik gears 5 en Forza horizon 4 voor. Zin innn!
Ik koop geen EA games meer ivm EA Play in Gamepass. En ik weet dat de nieuwste games er niet in zitten maar daar heb ik wel het geduld voor :p Zelfde heb ik nu met games van Bethesda.

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 15:19

Geengrenzuh

Jeweet!

Nogne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Ik koop geen EA games meer ivm EA Play in Gamepass. En ik weet dat de nieuwste games er niet in zitten maar daar heb ik wel het geduld voor :p Zelfde heb ik nu met games van Bethesda.
Snap je keuze helemaal. Zelfde reden heb ik om Jedi fallen order niet te kopen. Die pik ik idd ook later wel op. Maar squadrons, een game zonder microtransactions, season pass of andere meuk maar met oldschool space combat voor een prima prijsje die support ik gewoon.

En Bethesda wordt gewoon day one op gamepass dus dat is geen vergelijk. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Geengrenzuh op 29-10-2020 18:48 ]

PSN: Geengrenzuh

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 21:14
Creative director van everwild ook vertrokken. Wat de reden is is volgens mij niet bekend. Gaat lekker zo met die first party studios van MS. Kan microsoft niet eens huishouden en zorgen dat de studios klasse games afleveren. Anderhalf jaar geleden wisten ze bij everwild nog niet precies waar de game naartoe ging. Maar ook dit jaar hebben ze nog geen idee. Een schup onder de kont lijken de studios wel nodig te hebben. Dit is toch wel iets wat sony beter voor elkaar heeft. En ik vind het frappant dat het bij MS so far allemaal nog niet echt wil lukken. Baart me toch ietwat zorgen deze berichten de afgelopen dagen.

Gamepass is tof, maar een paar lekkere first party titels zijn meer dan welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door swoutr op 29-10-2020 18:57 ]

• Palindrome
drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:09:
[...]

Dan moet je toch eens beter lezen. Daarbij voor succesvol gamepass, moet je toch uniek sellingpoint hebben en dat zijn exclusive games.
[...]

System sellers, dat is exclusiviteit voor gamepass. Dat is de reden waarom ze het gekocht hebben. Gewoon Abo afnemen en dan kan je het spelen.
Dus jouw argument is dat gamepass op zich zelf staand geen uniek sellingpoint is ? Daar ben ik het niet mee eens. Juist de deal dat je voor een laag maandelijks bedrag alles kan spelen wat je wil is de sellingpoint en niet de exclusiviteit.

Daarbij , de discussie af laten glijden naar "jullie doen het ook !!!" Daar doe je jezelf geen goede dienst mee dat is wat mij betreft het niveau wat ik nog zie in de kleuterklas (als leraar kan ik dat weten).

Ik wil juist aanmoedigen verder dan jezelf te kijken ipv van dat vingertje te wijzen en juist het niveau van "ik kan het wel spelen en jij niet want exclusive !" te ontstijgen. De gamepass deal staat al ijzersterk op zichzelf ze hoeven geen games bij andere groepen gamers weg te halen om het aantrekkelijker te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Palindrome op 29-10-2020 19:13 ]

• drakiesoft
Palindrome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

Dus jouw argument is dat gamepass op zich zelf staand geen uniek sellingpoint is ?
Ja en nee, zonder games geen gamepass. Dus ze moeten beide goed uitvoeren. Kwa content hebben ze dus nog een stap te maken. Zelf hebben ze hier en daar toch moeite mee, heb je vast wel gelezen. Een bethesda kan dat opvangen.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Het liefst zie ik ook alle games verschijnen op alle consoles. Lijkt me geweldig. Alleen maar tof als blijkt dat Bethesda ook spellen voor de PS blijft uitbrengen. Hoe meer mensen een spel kunnen ervaren, hoe blijer ik word. Minder console wars ook.

Maar ik vind wel dat sommige users iets minder hypocriet kunnen zijn. Het super tof vinden (het een meesterzet noemen in sommige gevallen) als Sony weer eens een exclusive heeft en het tegelijkertijd wrang vinden dat MS eindelijk potentie toont met wat exclusives is natuurlijk wel wat opvallend. Helemaal als MS er vaak op aangekeken werd; het gebrek aan goede exclusives.

Ik vind exclusives nooit fijn. Ik snap waarom ze er zijn, maar het liefst zie ik PS games ook op de Xbox. Tegelijkertijd, dus ook geen timed exclusive gedoe. Het liefst zie ik ook Xbox games op de PS. Het is jammer als Sony het doet en het is jammer als MS het doet. Maar ga niet gepikeerd doen wanneer er potentie is voor MS om weer eens met een exclusive te komen. Of je moet het bij Sony ook vervelend vinden, maar dat is vaak dan weer niet het geval. Dan is het een meesterzet.

Ik vind overigens beide consoles wat hebben en zal ze op den duur allebei halen, dus ik probeer niet te impliceren dat de een beter is dan de ander. Juist niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Alwayshappyz op 29-10-2020 19:17 ]

• Palindrome
drakiesoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Ja en nee, zonder games geen gamepass. Dus ze moeten beide goed uitvoeren. Kwa content hebben ze dus nog een stap te maken. Zelf hebben ze hier en daar toch moeite mee, heb je vast wel gelezen. Een bethesda kan dat opvangen.
Dat is niet het punt. Je kan namelijk nog prima games op gamepass zetten zonder dat ze exclusief hoeven te zijn.

Of dat voor iedere developer of publisher aantrekkelijk is zal verschillen vandaar dat er de noodzaak is dat MS er werk van maakt en overeenkomsten sluit en zelf content maakt waar ze zelf over kunnen beslissen om het op gamepass aan te bieden. Dat hoeft echter totaal niet exclusief te zijn voor gamepass de noodzaak is er daarvoor niet.
Maar ik vind wel dat sommige users iets minder hypocriet kunnen zijn. Het super tof vinden (het een meesterzet noemen in sommige gevallen) als Sony weer eens een exclusive heeft en het tegelijkertijd wrang vinden dat MS eindelijk potentie toont met wat exclusives is natuurlijk wel wat opvallend. Helemaal als MS er vaak op aangekeken werd; het gebrek aan goede exclusives
Helemaal mee eens, het is contraproductief om precies hetzelfde gedrag gaan vertonen omdat "zij deden het ook !!!". Dat is net zo hypocriet en kinderachtig.

Het zou het mooi zien als mensen dat zelf in zien en er voor kiezen een beter persoon te zijn en niet af te zakken naar hetzelfde niveau.

[ Voor 39% gewijzigd door Palindrome op 29-10-2020 19:28 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden