Het had zeker beter gekund, zoals een andere kleur hoesje, zwart bijv.ArthurMorgan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:08:
[...]
Het gaat er niet om dat ze niet meedoen aan de smart delivery. Het gaat erom dat dit veel te weinig onderscheidend is. Het is voor veel mensen echt veel te onduidelijk dat de rechter box alleen de One versie bevat. Ik weet niet of je wel eens omgaat met mensen die wat minder goed kunnen lezen of dingen direct begrijpen? Maar die hebben dus echt moeite hiermee, Dat vind ik smerig, dat ze niet meedoen aan smart delivery moeten ze zelf weten, dat zijn bedrijfsbeslissingen.
Maar ik vind die grote X overigens vrij prominent aanwezig.
Overigens de sneer had je wat mij betreft achterwege mogen laten.
Je kan dezelfde naam gebruiken, als deze nog niet bezet is.Granaatappel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:15:
Nu ik van een PS af kom moet ik een nieuwe gamertag / username kiezen voor m’n Xbox account. Kan mijn naam van de PS niet gebruiken op de Xbox. En een leuke account naam.. is nog lastiger te bedenken dan gedacht
Xbox Live: Miesjh NL
Het was niet als sneer bedoeldXgar schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Het had zeker beter gekund, zoals een andere kleur hoesje, zwart bijv.
Maar ik vind die grote X overigens vrij prominent aanwezig.
Overigens de sneer had je wat mij betreft achterwege mogen laten.
Ik ken genoeg mensen die zich in andere sociale groepen bevinden en daar dus totaal geen feeling mee hebben. Vandaar de (retorische) vraag. Excuses dat het als sneer over kwam.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
No hard feelings, misschien las ik er ook wat teveel in.ArthurMorgan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
Het was niet als sneer bedoeld
Ik ken genoeg mensen die zich in andere sociale groepen bevinden en daar dus totaal geen feeling mee hebben. Vandaar de (retorische) vraag. Excuses dat het als sneer over kwam.
Er is geen versie van deze met de apparaten andersom, omdat ubi meedoet aan smart delivery, je krijgt dus automatisch de series x upgrade na installatieTnhn42 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:43:
[Afbeelding]
Ik heb nu dus deze besteld. Hopelijk komt die samen met de Xbox de 10e. Maar er staat dus Xbox one - Xbox series X. Niet andersom. Maar als ik hem op de series x gebruik krijg ik dan meteen de correcte versie ?
Ik heb dezelfde besteld.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Two new boxes for new Xboxes.#XboxSeriesS #XboxSeriesX pic.twitter.com/day99s8VhS
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) 28 oktober 2020
I have to say, opening the #XboxSeriesX box is pretty damn cool. pic.twitter.com/zCijBvRyxn
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) 28 oktober 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 16% gewijzigd door drakiesoft op 28-10-2020 14:35 ]
[ Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 28-10-2020 14:37 ]
Las ergens dat het er op lijkt dat de series X geen Dolby Vision krijgt voor UHD discs trouwens. Geen bevestiging nog, maar zag een tweet en een video van iemand op Youtube die het er over had.
YouTube: Xbox Series X Doesn't Support Dolby Vision 4K Blu-ray Playback?
Kun je nou rond minuut 1 dwars door de doos heen kijken? Of is het een weerspiegeling van de verlichting/arcade kasten?drakiesoft schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:34:
Gewoon de nederlandse doos uitpak sessie.
[YouTube: Xbox Series X Unboxing & Impressies: De meest krachtige console]
edit: owh wacht... ik denk dat ze een virtuele achtergrond gebruiken en de video software niet snapt hoe het allemaal in elkaar steekt
[ Voor 15% gewijzigd door SunnieNL op 28-10-2020 14:40 ]
Green screenSunnieNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:38:
[...]
Kun je nou rond minuut 1 dwars door de doos heen kijken? Of is het een weerspiegeling van de verlichting/arcade kasten?
[ Voor 5% gewijzigd door CerandoX.nl op 28-10-2020 14:40 ]
Green screen hahahahaSunnieNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:38:
[...]
Kun je nou rond minuut 1 dwars door de doos heen kijken? Of is het een weerspiegeling van de verlichting/arcade kasten?
Yup green screen, ik denk dat ze van enthousiasme dat even over het hoofd gezien hebben lol.SunnieNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:38:
[...]
edit: owh wacht... ik denk dat ze een virtuele achtergrond gebruiken en de video software niet snapt hoe het allemaal in elkaar steekt
Series S dus wat minder fancy ingepakt en HDMI 2.0 kabel erbij om wat kosten weg te snijden.
Prima toch. HDMI 2.0 heeft bandbreedte genoeg voor 1440p met 120hz.
Nou, de relevantie is dat er nog een stand onder hoort en de PS5 dus in werkelijkheid nog een stukje hoger wordt ivm de XSX|S. Ik begrijp eerder de relevantie van deze comment niet zo.Palindrome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:45:
[...]
En toch staat ie! Ik begrijp de relevantie van je mededeling niet helemaal.
[ Voor 7% gewijzigd door CerandoX.nl op 28-10-2020 14:49 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De XSS is toch wel weer een stuk strakker dan de XOX|S.
1 kanttekening, van mij hadden ze dat pakpapier om de console wel achterwege mogen laten. (Zal wel ivm met snel vingerafdrukken zijn)
Was nog mooier geweest als hij meteen "naakt" in die foam omhulsel lag.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Mooi om te zien dat er toch wat komt. Even bleef het stil.
https://www.nomanssky.com/next-generation-update/
Crossplay is ook erg nice en dus 4k 60fps en de XSS kan kiezen tussen 4k of 60fps.
Nice!Martinspire schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:18:
Crossplay is ook erg nice en dus 4k 60fps en de XSS kan kiezen tussen 4k of 60fps.
Dat zou wel jammer zijn, Vincent zijn aanname lijkt met name gebaseerd te zijn op het ontbreken van UHD DV ondersteuning op dit moment. Wie weet komt het alsnog, Dolby Vision support voor games komt ook pas na launch.Alwayshappyz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:38:
Las ergens dat het er op lijkt dat de series X geen Dolby Vision krijgt voor UHD discs trouwens. Geen bevestiging nog, maar zag een tweet en een video van iemand op Youtube die het er over had.
YouTube: Xbox Series X Doesn't Support Dolby Vision 4K Blu-ray Playback?
Vincent Teoh is doorgaans wel iemand die echt verstand van zaken heeft als het aankomt op TVs en bijhorende display standaarden.
[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 28-10-2020 15:31 ]
Ondanks de teleurstellende release versie en backlash als gevolg blijft de developer de game toch zeer netjes ondersteunen.Martinspire schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:18:
No Mans Sky krijgt ook een gratis upgrade:
[YouTube: No Man's Sky Next Generation Trailer]
Ik zie alleen niet staan dat de XSS 4K ondersteund, ze hebben het over "native" en dat zou dan 1440p zijn toch of kijk ik daar over heen?Martinspire schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:18:
PlayStation 5 and Xbox Series X owners can experience a smooth 60fps at 4K resolutions, and Xbox Series S owners can customise their experience with a choice between high quality native resolution at 30fps or high performance at 60fps modes.
ik kan die 4k voor de XSS niet terugvinden, zie iets staan over native resolutie. Maar dat is 1440 toch?Martinspire schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:18:
1440p@30fps voor de XSS terwijl de XSX (en PS5) 4K@60fps doen is ook een beetje vreemd.
https://www.windowscentra...eries-s-support-4k-gaming
[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-10-2020 15:40 ]
Nee hoor. De XSS kan ook prima in in resoluties boven 1440p renderen, zoals 4k.ArthurMorgan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:39:
De S doet toch alleen aan upscalen van 1440 naar 4k? En dat upscale zou (als ik het goed begrijp) logischer wijs bij elke 1440 game moeten gebeuren.
https://www.windowscentra...eries-s-support-4k-gaming
MS positioneert de XSS als een 1440p console, maar hij is daartoe niet kunstmatig gelimiteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 28-10-2020 15:45 ]
It has been fun to watch so many of the Xbox Series X|S unboxing videos this morning. The packaging team did an incredible job focusing on every little detail of the experience.
— Jason Ronald (@jronald) 28 oktober 2020
[ Voor 36% gewijzigd door drakiesoft op 28-10-2020 16:25 ]
Games with Gold stelt sinds de invoering van Game Pass weinig meer voor...Steven030 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:51:
Ik zou het mooi vinden als de Falconeer een Games with Gold game wordt gelijk in november. Krijgt deze game van Nederlandse bodem gelijk een hoop aandacht
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
:strip_exif()/f/image/mOQ4lZjMFL98XGfWY4AirG73.jpg?f=fotoalbum_large)
Next gen visuals
:strip_exif()/f/image/h6G6k57hXAl9xxGdb9Ea77yc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice shirt
[ Voor 51% gewijzigd door drakiesoft op 28-10-2020 17:25 ]
Wel in dit geval omdat Falconeer niet naar game pass komtRossi46 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:11:
[...]
Games with Gold stelt sinds de invoering van Game Pass weinig meer voor...
Wie zegt dat Falconeer naar Games with Gold komt, volgens mij is het alleen maar een wens. Geen feit.Steven030 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:30:
[...]
Wel in dit geval omdat Falconeer niet naar game pass komt
PS/XBL: Nogne
Niemand zegt dat Falconeer naar Games with Gold komt en niemand stelt dit als feit...Nogne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Wie zegt dat Falconeer naar Games with Gold komt, volgens mij is het alleen maar een wens. Geen feit.
"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH
Zegt mij niet zoveel, was dit niet al bekend?drakiesoft schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:19:
RDNA2 advanced features. Series S|X check
[Afbeelding]
Next gen visuals
[Afbeelding]
Nice shirt
[Afbeelding]
klinkt goed allemaal verders dus gewoon prima
eddie010 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:46:
[...]
Niemand zegt dat Falconeer naar Games with Gold komt en niemand stelt dit als feit...
Wel in dit geval betekend dus dat Games with Gold nu wel wat waard is vanwege Falconeers.Wel in dit geval omdat Falconeer niet naar game pass komt
Lees eens iets verder naar boven....Nogne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
[...]
Wel in dit geval betekend dus dat Games with Gold nu wel wat waard is vanwege Falconeers.
Edit: @Nogne Nóg iets verder naar boven.... Naar het begin van het gesprek. Waar ik aangeef dat ik het mooi zou vinden áls Falconeer naar games with gold komt
[ Voor 22% gewijzigd door Steven030 op 28-10-2020 18:01 ]
Ja er word aangegeven dat Games with Gold sinds Gamepass niks meer waard is. Daarna word er aangegeven dat in dit geval het wel wat waard is vanwege Falconeer (oftewel dat Facloneer naar Games with Gold komt). En aangezien ik nergens dit kan terugvinden blijft Games with Gold sinds Gamepass niks waard.
@Steven030 bedoel je:
Want daarin word nergens aangegeven dat Falconeer naar Games with Gold komt, alleen dat het wel super tof zou zijn.Ik zou het mooi vinden als de Falconeer een Games with Gold game wordt gelijk in november. Krijgt deze game van Nederlandse bodem gelijk een hoop aandacht
[ Voor 26% gewijzigd door Nogne op 28-10-2020 18:01 ]
Ja en nee. Van Microsoft was dit bekend, maar nu ook bevestigd door AMD dat dit RDNA 2 features zijn. Blijkbaar exclusief voor Xbox en pc dus.D-Ed schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
Zegt mij niet zoveel, was dit niet al bekend?
klinkt goed allemaal verders dus gewoon prima
Klopt! Niemand zegt dat Falconeer naar game pass komt, ik spreek alleen de hoop uitNogne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
@Steven030 bedoel je:
[...]
Want daarin word nergens aangegeven dat Falconeer naar Games with Gold komt, alleen dat het wel super tof zou zijn.
Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today.
Dat is niet gek toch, gaat hand in hand met directx waar de rdna2 architectuur toch voornamelijk op gefocused is.drakiesoft schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Ja en nee. Van Microsoft was dit bekend, maar nu ook bevestigd door AMD dat dit RDNA 2 features zijn. Blijkbaar exclusief voor Xbox en pc dus.
[ Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 28-10-2020 18:16 ]
Zou betekenen dat MS deels inzicht heeft in de GPU van de PS5. Uiteraard zullen zij iets meer weten dan wij omdat ze beide bij AMD shoppen voor onderdelen. Maar dit vind ik nog wel een gedurfde statement om te maken.RoloGeert schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:06:
https://news.xbox.com/en-...-amd-rdna-2-architecture/
Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today.
Hopelijk krijgen wij binnenkort, van beide, nog wat meer info over de GPU en CPU nu AMD zelf RDNA2 deels uit de doeken heeft gedaan. Hopelijk scheppen zowel Sony als MS nog wat extra duidelijkheid omtrent de aan- of afwezigheid van infinity cache, beide hebben een dergelijke cache aan het begin van het jaar genoemd/gehint maar daarna hebben ze er nooit meer overgesproken. En het feit dat de RDNA2 Ray Tracing hardware lijkt te leunen op de infinity cache.
[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 28-10-2020 18:24 ]
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Ik vermoed dat het net anders zit. Zoals ik hierboven al noemde is rdna2 vooral op directX features. In iedergeval gaan die vaak hand in hand.Caayn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
Zou betekenen dat MS deels inzicht heeft in de GPU van de PS5. Uiteraard zullen zij iets meer weten dan wij omdat ze beide bij AMD shoppen voor onderdelen. Maar dit vind ik nog wel een gedurfde statement om te maken.
Hopelijk krijgen wij binnenkort, van beide, nog wat meer info over de GPU en CPU nu AMD zelf RDNA2 deels uit de doeken heeft gedaan. Hopelijk scheppen zowel Sony als MS nog wat extra duidelijkheid omtrent de aan- of afwezigheid van infinity cache, beide hebben een dergelijke cache aan het begin van het jaar genoemd/gehint maar daarna hebben ze er nooit meer overgesproken. En het feit dat de RDNA2 Ray Tracing hardware lijkt te leunen op de infinity cache.
De concurrent gebruikt geen directX of andere mainstream API en is dus mogelijk ook niet geïnteresseerd in deze specifieke features omdat ze hun eigen API oplossing hebben die kwa hardware support andere benodigdheden hebben of in iedergeval anders in elkaar steken.
Tijd zal het leren denk ik. Al denk ik dat het voor de meesten niet zoveel uitmaakt welke console nou wat officieel ondersteunt of welke API feature gebruikt worden. Gewoon vergelijking op eindresultaat en daarmee bedoel de graphics van games.
Ja, zo kan ik ook nog wel wat irreële wensen neerleggen.Steven030 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
Lees eens iets verder naar boven....
Edit: @Nogne Nóg iets verder naar boven.... Naar het begin van het gesprek. Waar ik aangeef dat ik het mooi zou vinden áls Falconeer naar games with gold komt
The Falconeer is net nieuw en MS schenkt totaal geen aandacht meer aan GwG sinds GP er is. Gaat dus gewoon niet gebeuren.
Feiten:
Beide consoles rdna2, waarbij Xbox feature set gelijk is aan de PC feature set wat je vanuit de PC markt hoek dus kan zien als "full feature set".
Alle custom dingen zullen buiten deze RDNA2 "full feature set" vallen of mogelijk ooit het daglicht zien in RDNA3. Maar dat is volledige speculatie en geen feit.
Iedereen blij
Xbox Live: Ofthewell NL
Dit is pas droevig nieuws!Amaze86 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:17:
Xbox Series X Doesn't Support Dolby Vision 4K Blu-ray
[YouTube: Xbox Series X Doesn't Support Dolby Vision 4K Blu-ray Playback?]
Neem aan dat dit nog toe te voegen is?
Xbox Live: Miesjh NL
Yup. Zijn aannames, aangezien er nog niks officieel naar buiten is gebracht. Voor streaming, games, etc. is die Dolby toestand wel al bevestigd. Maar voor fysieke media nog niet.
Is dat nog iets anders dan die DirectStorage? Want daarmee kunnen ze gedeeltes van de SSD in het geheugen van de GPU plaatsen. Zou dan ook als soort van snelle caching gebruikt worden op die manier?Caayn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
Zou betekenen dat MS deels inzicht heeft in de GPU van de PS5. Uiteraard zullen zij iets meer weten dan wij omdat ze beide bij AMD shoppen voor onderdelen. Maar dit vind ik nog wel een gedurfde statement om te maken.
Die kon je 25 september al via pre-order krijgen bij MS en was week later uitverkocht. Mogelijk weet Microsoft dat er een nieuwe lading komt voor verkoop.Hairball schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:05:
Ik weet niet of dit al bekend was, maar de 1tb Seagate expansion card is nu te pre orderen bij MS. Dit was bij mij in ieder geval twee weken geleden niet het geval.
Mijne staat wel op 11 november levering (25 sept besteld)
Microsoft is de bouwer van DirectX. De laatste versie van DX is 12u. Dit is de dominante API die gebruikt wordt voor gaming op pc. AMD (en voorheen ATI) bouwen al jaren pc GPU's. Hun rdna2 pc gpu is daarom gebouwd voor DX12u. Microsoft had natuurlijk ook een nieuwe apu nodig voor hun nieuwe consoles. Hiervoor hebben ze logischerwijs aangeklopt bij AMD waarmee ze toch al in gesprek waren.Caelorum schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:10:
Ik lees deze discussie en het enige wat ik denk is "wtf is dan een feature die wel handig is op de PC , maar niet op een console?".
(nog even los van het marketingpraatje van MS en AMD)
Typische DX12u features die je vaak in marketing ziet terugkomen zijn VRS, DXR en SFS. Zowel de XSS, XSX en rdna2 pc GPU's zijn hiermee volledig compatibel, wat ook precies overeenkomt met wat Andrew Goossen zegt. Dat is ook niet gek, want ze gebruiken allemaal DX12u als graphics API. Omdat dit gewoon de standaard is binnen het Microsoft ecosysteem.
Buiten het Microsoft ecosysteem bestaat DX niet. Dus op Mac, Linux, BSD, iOS, Android, PS4, PS5, Switch ofwel miljarden devices die ook een gpu bevatten, bestaat DX simpelweg niet. Hier vind je andere API's, vaak niet 'proprietary', zoals openGL, Vulkan, PS graphics language, enz.
Het gaat vaak mis als men blindelings staart op marketingpraat van één fabrikant. Sommigen nemen dan aan dat iets niet mogelijk is op een ander platform. Dat is onzin; iets vergelijkbaars met bv VRS, SFS en DXR bestaat ook op de andere platformen en API's. Alleen heet het daar anders, heeft het geen term die in marketing voorkomt omdat daar simpelweg geen behoefte voor is. Bv. binnen het PS en Nintendo ecosysteem horen we niets over dergelijke termen, omdat die gebruikmaken van custom graphics API's die draaien op 'proprietary' custom systemen. Vaak zie je daar, vooral in het geval van PS API's, dat vanuit een organisatie zoals team ICE, zelfs sneller nieuwe technieken worden geïntegreerd in API's.
De consoles van beide fabrikanten maken gebruik van rdna2 architectuur van AMD, de een is alleen redelijk getrouw gebleven aan het referentiedesign van AMD en de ander heeft veel aanpassingen gedaan hierop naar eigen inzicht en wensen omdat die niet gebonden is aan een breder ecosysteem.
Verwijderd
Wat dat betreft zullen er vast wel wat dingen net iets anders zijn gedaan bij de PS dan de xbox, maar die vallen vast in het niets bij de verschillen tussen Nvidia, AMD en Intel gpus.
https://www.ign.com/artic...es-x-the-first-18-minutes
Geen echte verrassing, maar geeft wel aan dat het daar verre van soepel loopt. Die game gaan we echt pas over een jaar zien gok ik.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:41:
Halo: Infinite director Chris Lee exits project https://www.bloomberg.com...ector-after-project-delay
Lichtpuntje...
Nou voor sommige blu-ray liefhebbers onder ons is het wel beetje droevig, zo was je met een apparaat klaar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sorry, ik wou niet de indruk wekken dat MS bij Sony in de keuken heeft kunnen kijken meer dat MS grofweg weet wat AMD in zijn assortiment heeft zitten. Na IBM, Cell en Xenon heeft Sony hun les daarin wel geleerdariekanari schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
Nee, ik denk niet dat MS inzicht heeft (gehad) in de GPU van de PS5. MS heeft het voordeel dat de achitectuur voor de PC de standaard is (en DirectX dus per definitie wordt ondersteund) en dit maakt het voor Microsoft gemakkelijker om aan AMD/NVDIA/Intel te vragen een bepaalde feature toe te voegen of de wijze waarop een feature wordt geïmplementeerd. Omgekeerd zullen AMD/NVDIA/Intel Microsoft benaderen om bepaalde features op te nemen in DirectX of op andere wijze te implementeren of ondersteunen op een PC (Windows). Het werkt twee kanten op.
Zolang Sony API's ontwikkelt die elke feature ontsluit dan is er - heel kort door de bocht - vrijwel geen verschil tussen Series X en PS5.
Sony is mogelijk zelfs flexibeler: zij heeft niets te maken met legacy DirectX en kan mogelijk zelfs bepaalde features beter optimaliseren en hierdoor dus efficiencywinst behalen. Of niet natuurlijk.
Zoals ik al zei vind ik het een gedurfde uitspraak om te maken, maar dat zullen wij snel genoeg zien.
In het AMD topic wordt inderdaad vermoed dat de cache mee schaalt met de gebruikt Navi variant. Zo heeft Navi21 128MB (vandaag bevestigd door AMD) en wordt vermoedt dat Navi22 96MB en Navi23 64MB heeft.Is infinity cache niet gewoon een onderdeel van RDNA2? Dan is dit waarschijnlijk nagenoeg gelijk voor Series X|S en PS5. Mogelijk verschilt alleen de grootte van de cache.
[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 28-10-2020 20:07 ]
Volledige BC met alle games uit de lijst + Xbox one (Kinect daargelaten)
After 500K+ hours of testing, we’re are excited to share that all Xbox, Xbox 360 and Xbox One games playable on Xbox One today, except for the handful that require Kinect, will be available – and look and play better – on Xbox Series X|S at launch.
— Jason Ronald (@jronald) 28 oktober 2020
[ Voor 4% gewijzigd door Mavel 128 op 28-10-2020 20:07 ]
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Het werkt dus wel met Netflix maar niet met uhd blurays.Amaze86 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:17:
Xbox Series X Doesn't Support Dolby Vision 4K Blu-ray
[YouTube: Xbox Series X Doesn't Support Dolby Vision 4K Blu-ray Playback?]
Via Eric van Tweakers
[Twitter: https://twitter.com/ericvanb/status/1321139032999534599]
Heel 2020 (okay en Covid) zag er zo perfect uit voor MS en Xbox behalve Halo Infinite.. Echt heel jammer maar wat mij betreft stellen ze de game uit zolang als nodig is..Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:41:
Halo: Infinite director Chris Lee exits project https://www.bloomberg.com...ector-after-project-delay
Toevoeging: zowel voor XBOX als PS.
[ Voor 8% gewijzigd door ariekanari op 28-10-2020 20:13 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ben bang dat dit richting gevalletje: van uitstel komt...D-Ed schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Heel 2020 (okay en Covid) zag er zo perfect uit voor MS en Xbox behalve Halo Infinite.. Echt heel jammer maar wat mij betreft stellen ze de game uit zolang als nodig is..
Nog even volhouden! Gelukkig komt het bij kamp blauw nu ook lekker los dus genoeg hype die ze nog gaan creëren verwacht ik..ariekanari schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:09:
Ik ben de unboxingvideo's wel zat (ik heb er niets mee) en de "interviews" vertellen ook niets nieuws omdat er steeds naar de reeds bekende weg gevraagd wordt. Het duurt te lang, veel te veel herkauwen van bekende info.
Misschien zit zijn werk er gewoon op ?D-Ed schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Heel 2020 (okay en Covid) zag er zo perfect uit voor MS en Xbox behalve Halo Infinite.. Echt heel jammer maar wat mij betreft stellen ze de game uit zolang als nodig is..
Ik denk ook niet dat we echt een grote overhaul van halo moeten verwachten.
Ik ben bang dat je daar nog wel eens gelijk in kunt hebben.. Met een beetje geluk ergens 'holiday 2021' maar hopelijk krijg ik daar geen gelijk in.Rivanov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:11:
[...]
Ben bang dat dit richting gevalletje: van uitstel komt...
Verwijderd
Dit was een bevestiging waar ik al een tijdje op zat te wachtenMavel 128 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:04:
The man with the beard bevestigd het:
Volledige BC met alle games uit de lijst + Xbox one (Kinect daargelaten)
[Twitter]
En weer eentje. Hoog tijd dat MS eens een flinke bezem door 343i haalt.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:41:
Een maand voor de beoogde release stoppen terwijl het nu 'alle hens aan dek' is? Ik denk dat het de eerste kop is die is gaan rollen om eerlijk te zijn. Een franchise die al zo lang bestaat en na vijf jaar niet leveren wordt je niet in dank afgenomen door de grootste geldschieter (lijkt mij tenminste).Palindrome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:13:
[...]
Misschien zit zijn werk er gewoon op ?
Ik denk ook niet dat we echt een grote overhaul van halo moeten verwachten.
Het beste zou zijn als ze de support voor de Xbox One droppen en volledig focussen op de Series S en X + XCloud.. Met een beetje geluk en goede deal voor de S zetten ze die in grote aantallen weg en krijgen ze op die manier toch een piek in de sales te zien...
Allemaal wishful thinking maar goed, 'Power my dreams'
Ben ik het ook mee eens, gaf me echt wel de juiste 'boost' maar de pop-in, de geluiden en 'next gen look' van de eerste trailers waren nergens te bekennen.. Dus ik begrijp het sentiment zeker.swoutr schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:15:
Hoewel de game er niet geweldig uitzag, vond ik de gameplay van halo infinite er wel echt uit zien als de oldskool halo games. Maargoed.. benieuwd wanneer we de game kunnen verwachten.
Uitgesteld naar 2021..
Maar van die gameplay wordt ik wel gelukkig 😎
[ Voor 40% gewijzigd door PepieNL op 28-10-2020 20:33 ]
Dat zou dan inhouden dat Halo Infinite uitkomt holiday 2022, toch? Geeft ze twee jaar om er echt een topper van te maken, die dus enkel op de Xbox Series X|S is gericht. Lijkt me eigenlijk wel topD-Ed schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:17:
[...]
Een maand voor de beoogde release stoppen terwijl het nu 'alle hens aan dek' is? Ik denk dat het de eerste kop is die is gaan rollen om eerlijk te zijn. Een franchise die al zo lang bestaat en na vijf jaar niet leveren wordt je niet in dank afgenomen door de grootste geldschieter (lijkt mij tenminste).
Het beste zou zijn als ze de support voor de Xbox One droppen en volledig focussen op de Series S en X + XCloud.. Met een beetje geluk en goede deal voor de S zetten ze die in grote aantallen weg en krijgen ze op die manier toch een piek in de sales te zien...
Allemaal wishful thinking maar goed, 'Power my dreams'
Ziet er wel tof uit, is dit een beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld dead nation?PepieNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
[YouTube: The Ascent | Xbox Game Pass Trailer]
Uitgesteld naar 2021..
Maar van die gameplay wordt ik wel gelukkig 😎
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik mag hopen dat we geen interessante posts over RDNA2 zijn verwijderd. Werd net uit het PS5 topic hierheen gestuurd om die discussie te lezen namelijk.BM schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:46:
[modbreak]
Oke. Zoals vast wel opgevallen is is er een flink deel van de posts van vandaag zojuist richting TC verplaatst.
Mocht je een reply tikken, lees die voor je 'm post nog even terug. Indien je daar de woorden Sony, Playstation, PS5, of iets anders van die strekking in tegenkomt. Denk dat nog even héél goed na of je dat bericht wel echt wilt plaatsen[/]
Voor @carpebios : TrashCan
Zojuist in Dropped Frames Podcast.Phil Spencer on Game Pass: "It is completely sustainable as it is", does not plan to increase price
Haha, plannen veranderen altijd, maar goed voorlopig niet denk ik.
Tja daar zit momenteel ook totaal geen prioriteit bij. Op dit moment is het voor microsoft het belangrijkste om zo veel mogelijk gamepass members te krijgen.
Phil Spencer discussing Game Pass on Dropped Frames talk show. "Our motivation is not to turn everyone into a subscriber. We think it's an option."
— Tom Warren (@tomwarren) 28 oktober 2020
Spencer was also asked about Xbox Game Pass price hikes. "Game Pass is completely sustainable as it is, and I really mean it."
— Tom Warren (@tomwarren) 28 oktober 2020
[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 28-10-2020 20:57 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/w3uQPgkkInoZP8ozU2zLIOo9.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3wXh125NQpeBKMV9A7Qt4jnQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f5BYySZPdehpmitUdOb61nKo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hdC40PRBdEv2Lky6Ra4HuQVf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hWpdUotbjiXI15wryP2fsOb8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qkBtynutCjc7MdIQV7nrISuq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/30qE95vWlXIUO6aPiAKr2vXs.jpg?f=fotoalbum_tile)