Dit is ook wel persoonlijk denk ik maar ik vond a plague tale wel een toppertje.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:25:
Ontzettend veel zin in Valhalla:) sowieso genoeg te spelen op launch met gamepass erbij en geen xbox te hebben gehad de afgelopen generatie. Sowieso Gears 5 en forza , wat zijn echt de must play games verder nog op gamepass?
Toevallig van het weekend tegen gekomen op GPPC en mee begonnen. Man, wat een game. Side scrolling action game die wat weg heeft van Mark of the Ninja maar eigenlijk stiekem een puzzel games is met een heel bijzonder verhaal, waarvan ik nog steeds niet precies weet hoe het zit.Kadardar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:58:
Katana Zero
Echt een aanrader voor iedereen die GP heeft.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Let op! Op PC werken achievements niet (waarschuwing voor de hunters en hun Xbox nu verkocht hebben). Wil je die wel moet je toch even wachten op een Xbox.Phydomir schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:44:
[...]
Toevallig van het weekend tegen gekomen op GPPC en mee begonnen. Man, wat een game. Side scrolling action game die wat weg heeft van Mark of the Ninja maar eigenlijk stiekem een puzzel games is met een heel bijzonder verhaal, waarvan ik nog steeds niet precies weet hoe het zit.
Echt een aanrader voor iedereen die GP heeft.
Voor de rest, prima game. Verhaal is wat cryptisch maar ik geloof wel dat ik het na 5-6 levels begrijp. Hoe verder je komt hoe meer je van het verhaal vrij speelt. Daarbij zijn er ook keuzes waardoor je bepaalde items krijgt. Deze items zijn dus ook je achievements.
[ Voor 18% gewijzigd door Kadardar op 26-10-2020 23:04 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ori and the will of the wisps was echt onze favoriete game op de Xbox One X. Grote aanrader, helemaal als je van platformers en puzzels houd.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:25:
Ontzettend veel zin in Valhalla:) sowieso genoeg te spelen op launch met gamepass erbij en geen xbox te hebben gehad de afgelopen generatie. Sowieso Gears 5 en forza , wat zijn echt de must play games verder nog op gamepass?
:strip_exif()/f/image/SbjD77yRCYScELXEMQlz2KQa.jpg?f=fotoalbum_large)
Series S versie heeft dus geen raytracing, Series X wel.
[Twitter: https://twitter.com/DevilMayCry/status/1320888185078108161?s=19]
En je kan hem preorderen.
[ Voor 28% gewijzigd door drakiesoft op 27-10-2020 08:01 ]
M’n Xbox One X dus toch nog niet verkocht.
Ook op Tweakers komen dus de “Marktplaats praatjesmakers” voor.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sja balen.. Het internet is er niet altijd beter op geworden de laatste jaren..Rivanov schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:22:
M’n Xbox One X dus toch nog niet verkocht.
Misschien beter wachten tot de Series S en X uit zijn gekomen? Volgens mij gaat een One X echt nog wel okay uit de reviews komen op bepaalde vlakken tov de Series S en behoud hij z’n waarde.. (I know, wishful thinking omdat ik er zelf nog één moet verkopen
Voor sommige games zoals ik duidelijk vermelde.Dit zal afhangen van een aantal factoren, die aanwezig moeten zijn, om deze truc te laten werken. Welke dat zijn is nog niet duidelijk, zoals ik ook al netjes vermelde. Goed lezen blijft moeilijk voor sommigen. Het lijkt mij dat een locked 30fps titel makkelijk te framerate dubbelen is dan een variable fps titel. Dat is een aanname, wat ik ook aangaf.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:43:
[...]
Uhm een locked 30FPS spel wordt niet automatisch 60FPS gemaakt door Series X. Het is een bewuste keuze dat door de developer gemaakt is en daar kan geen enkele platform holder iets aan doen, behave de developers zelf.
De persoon die je quote is correct, je maakt wederom de verkeerde aanname en passeert het als feit.
Het probleem daarmee is dat iemand het leest en vervolgens denk dat het correct is en dan hebben we een soort domino effect van onjuiste informatie.
En ik verzin dingen? Denk het niet hoor... komt van de Microsoft Xbox blog af.
De keuze ligt niet bij de developer maar bij het Microsoft BC team. Ze geven Fallout 4 als voorbeeld, wat ook geen Microsoft 1st party titel is (overname komt pas Q1 2021 rond).
Bron: Microsoft https://news.xbox.com/en-..._xbo_tw_Photo_lrn_10.13.1Xbox Series X and Xbox Series S bring next-gen performance to your favorite games. Higher, steadier framerates make games feel smoother, resulting in more immersive gameplay. Many improvements are the result of the custom designed processor that allows compatible games to play and leverage the increased CPU, GPU and memory from the new consoles. In addition however, the backward compatibility team has developed new methods for effectively doubling the framerate on select titles. While not applicable for many titles due to the game’s original physics or animations, these new techniques the team has developed can push game engines to render more quickly for a buttery smooth experience beyond what the original game might have delivered due to the capabilities of the hardware. Fallout 4 framerate, shown below, is effectively doubled from 30fps to 60fps on Xbox Series S, delivering a new way to preserve and enjoy this legendary title.
Volgens maak jij de verkeerde aanname, want Microsoft is vrij duidelijk over wat de feature doet.
[ Voor 20% gewijzigd door sohus op 27-10-2020 08:10 ]
Dus als ik het goed begrijp, krijgt DMC 5 (de huidige release) ook RT? Of geld dit alleen voor de SE edition? Gezien ik de game bezit en wel benieuwd ben om RT eens bij release te testen en tevens mijn tweede playthrough af te ronden
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Al is het maar omdat in de XOX wel gewoon nog een disc drive zit...D-Ed schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:03:
[...]
Sja balen.. Het internet is er niet altijd beter op geworden de laatste jaren..
Misschien beter wachten tot de Series S en X uit zijn gekomen? Volgens mij gaat een One X echt nog wel okay uit de reviews komen op bepaalde vlakken tov de Series S en behoud hij z’n waarde.. (I know, wishful thinking omdat ik er zelf nog één moet verkopen)
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
lijkt erop de SE versie, maar of dit gelijk is aan de huidige release of dat je die apart moet aanschaffen kan ik zo niet opmaken uit het verhaalToshirou schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:12:
Dus als ik het goed begrijp, krijgt DMC 5 (de huidige release) ook RT? Of geld dit alleen voor de SE edition? Gezien ik de game bezit en wel benieuwd ben om RT eens bij release te testen en tevens mijn tweede playthrough af te ronden
DMC5 nog niet gespeeld, dus mooi dat ik hem met RT zou kunnen spelen straks.
Het gaat mij niet om die 30 fps cap. Kijk die video van digital foundry van gisteren over backcomppatability en kijk naar die racegame.... die ziet er niet uit en draait als dikke poep.Miesjh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:33:
[...]
-Meerdere games zijn gecapped tot 30fps. Dus de Series X veranderd daar niks aan. Het draait stabieler op 30fps, dat dan weer wel, omdat hij dit makkelijker kan halen.
-Vergeet ook niet dat de Series X in een compatibility mode draait. Dus de volledige kracht wordt dan niet gebruikt.
Zelfs de Series X kan er niet voor zorgen dat een slecht geoptimaliseerde game opeens stabiel draait.Kaasje123 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Het gaat mij niet om die 30 fps cap. Kijk die video van digital foundry van gisteren over backcomppatability en kijk naar die racegame.... die ziet er niet uit en draait als dikke poep.
Ik ben bang dat RDR2 ook weinig profiteert van de kracht van de XSX, op wat snellere laadtijden na. Ik had de hoop dat deze zou draaien op 60fps maar volgens mij wordt dat pas mogelijk nadat er een (betaalde) patch uitgebracht wordt. Helaas..
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
https://wccftech.com/spen...om-our-xbox-game-studios/
Ik kan hier alleen maar héél erg op hopen. Maar met o.a Bethesda aan boord, moet dat wel goed gaan komen, qua rpg's in ieder geval. Toch zou het fijn zijn, als ze eens met een échte nieuwe single player driven ip op de proppen gaan komen. Chrystal Dynamics een goede gegadigde?
Ik kan hier alleen maar héél erg op hopen. Maar met o.a Bethesda aan boord, moet dat wel goed gaan komen, qua rpg's in ieder geval. Toch zou het fijn zijn, als ze eens met een échte nieuwe single player driven ip op de proppen gaan komen. Chrystal Dynamics een goede gegadigde?
Rockstar kennende hoef je echt geen gratis patch te verwachten. Die brengen gewoon heel leuk gta V op next gen uit. Een game die 2 generaties oud is.Licko schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Zelfs de Series X kan er niet voor zorgen dat een slecht geoptimaliseerde game opeens stabiel draait.
Ik ben bang dat RDR2 ook weinig profiteert van de kracht van de XSX, op wat snellere laadtijden na. Ik had de hoop dat deze zou draaien op 60fps maar volgens mij wordt dat pas mogelijk nadat er een (betaalde) patch uitgebracht wordt. Helaas..
Ipv hun userbase eens te bedanken voor het spelen en het uitgeven van enorme bergen geld voor "sharkcards." doormiddel van een gratis update, zijn ze gewoon zo arrogant om nogmaals een bak geld te vragen voor een simpele update. De One X is al ruim 3 jaar op de markt en gta V wordt nog door enorm veel mensen gespeeld. Maar een enhanced patch uitbrengen is teveel moeite.
Rockstar maakt goeie games, maar het is ook een enorm arrogant bedrijf dat alles tot de nok toe uitmelkt.
Game developers zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Waarom zou je iets gratis doen als mensen het toch wel blijven kopen. Je ziet hetzelfde met Fifa, NBA 2K en (in mindere mate) bij Call of Duty. Pas als de massa spreekt met hun portemonnee zal je verandering gaan zien.swoutr schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:27:
Rockstar maakt goeie games, maar het is ook een enorm arrogant bedrijf dat alles tot de nok toe uitmelkt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
The Initiative. Studio hoofd is de gast die aan het hoofd stond van de Tomb Raider reboot games. Geruchten zijn dat het om een Perfect Dark titel gaat, ik gok wel in een meer Splinter Cell achtige opzet met Uncharted invloeden qua storytelling en humor. Ze hebben ook veel Naughty Dog mensen binnengehaald.DutchOwnage schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:26:
https://wccftech.com/spen...om-our-xbox-game-studios/
The Initiative -> Tomb Raider Uncharted achtige game (Perfect Dark???)
Playground -> Witcher/Horizon achtige game (Fable)
Qua singleplayer games komt het wel goed.... game development is echter traag dus wat ze 2 jaar geleden gekocht hebben levert over 1-2 jaar pas een game in de winkel op.
2022 gaat echt een knaljaar worden op de Xbox.
[ Voor 5% gewijzigd door sohus op 27-10-2020 09:41 ]
Ik ben op dit moment Doom Eternal aan het spelen op mijn OG Xbox One. Nooit gedacht dat ik het wat zou vinden maar wat een heerlijk spel zeg. Fantastisch om even wat frustratie kwijt te kunnen na een hele ochtend video calls.Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:25:
Ow ja, ik was The Initiative dus even helemaal vergetensohus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:40:
[...]
The Initiative. Studio hoofd is de gast die aan het hoofd stond van de Tomb Raider reboot games. Geruchten zijn dat het om een Perfect Dark titel gaat, ik gok wel in een meer Splinter Cell achtige opzet met Uncharted invloeden qua storytelling en humor. Ze hebben ook veel Naughty Dog mensen binnengehaald.
The Initiative -> Tomb Raider Uncharted achtige game (Perfect Dark???)
Playground -> Witcher/Horizon achtige game (Fable)
Qua singleplayer games komt het wel goed.... game development is echter traag dus wat ze 2 jaar geleden gekocht hebben levert over 1-2 jaar pas een game in de winkel op.
2022 gaat echt een knaljaar worden op de Xbox.
Ik snap dat het geen liefdadigheids instellingen zijn, maar ze brengen ook gratis updates uit voor pc. De markt voor consoles is veranderd, en ze kunnen veel meer mensen bedienen als ze eens wat soepeler worden in het uitbrengen van updates.Phydomir schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:32:
[...]
Game developers zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Waarom zou je iets gratis doen als mensen het toch wel blijven kopen. Je ziet hetzelfde met Fifa, NBA 2K en (in mindere mate) bij Call of Duty. Pas als de massa spreekt met hun portemonnee zal je verandering gaan zien.
Je kunt het toch niet goedpraten dat ze voor de 3e keer gta V uitbrengen. Voor de vorige generatie snap ik het nog. Icm. een first person modus, en de markt die totaal anders was. Maar in de afgelopen 10 jaar is de markt veranderd, veel games zijn veranderd in service games. Games gaan jaren lang mee tegenwoordig, mensen geven enorm veel geld uit aan Microtransacties en cosmetics. Als consument mag je dan wel verwachten dat ze de hardware ook daadwerkelijk gratis ondersteuning geven.
Ze forceren nu gewoon spelers die al 100'en euro's hebben uitgegeven aan cosmetics & progressie door een "next gen" versie uit te brengen. Het zou ze sieren om gewoon een gratis update uit te brengen die de kracht van de volgende generatie benut. Ipv. schaamteloos 75 euro te vragen.
En het kromme vind ik dan dat remedy van de game Control, volledig gebashed wordt omdat ze een betaalde ultimate editie uitbrengen met alle DLC (een goty) die daarnaast ook nog ondersteuning brengt voor Raytracing voor de volgende generatie.
Een Singleplayer game waar ze dus geen bergen geld aan microtransacties binnen trekken. En zelfs deze studio zou het sieren als ze een gratis update uitbrengen voor mensen met de Ultimate editie. Maargoed, hier snap ik de keuze nog enigszins.
Over deze praktijken roepen mensen schande maar over rockstar hoor je vrijwel niks.
Over rockstar hoor je niks? eh elke reddit over rockstar games, elk forum over rockstar games, elke reactie op rockstar nieuws staat er vol mee.
Heb ik ze graag gratis, yup. Betaal ik toch gewoon weer straks? Ja dat is hoogst waarschijnlijk. Vind ik dat erg? Nope. En de reden is dat ik alsnog weer vele uren meer in die spellen stop dan in andere spellen. Hoewel ik GTA al (schatting) 6 keer gekocht heb is het ook het enige spel (naast RDR2) waar ik meer dan 50 uur ingestopt heb, en dan wel gelijk meer dan 2000 uur...
GTA en RDR2 werken straks prima in BC op de Series, dus als je het dat niet waard vind kun je gewoon verder spelen. Dus heel wat makkelijker dan voorheen. Heel makkelijk, vind je het het geld waard, koop je het, zo niet, speel je alsnog lekker op je nieuwe console voor het spel waar je voor betaald hebt destijds, met een meer consistente framerate.
(voor ik het verwijt krijg dat ik RS verdedig, nee dat doe ik niet. Ik heb geen morele oordelen over hun strategie, dat is wat anders.)
Heb ik ze graag gratis, yup. Betaal ik toch gewoon weer straks? Ja dat is hoogst waarschijnlijk. Vind ik dat erg? Nope. En de reden is dat ik alsnog weer vele uren meer in die spellen stop dan in andere spellen. Hoewel ik GTA al (schatting) 6 keer gekocht heb is het ook het enige spel (naast RDR2) waar ik meer dan 50 uur ingestopt heb, en dan wel gelijk meer dan 2000 uur...
GTA en RDR2 werken straks prima in BC op de Series, dus als je het dat niet waard vind kun je gewoon verder spelen. Dus heel wat makkelijker dan voorheen. Heel makkelijk, vind je het het geld waard, koop je het, zo niet, speel je alsnog lekker op je nieuwe console voor het spel waar je voor betaald hebt destijds, met een meer consistente framerate.
(voor ik het verwijt krijg dat ik RS verdedig, nee dat doe ik niet. Ik heb geen morele oordelen over hun strategie, dat is wat anders.)
[ Voor 32% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-10-2020 09:59 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
When you're right you're right, ik heb die blog post niet gezien en heeft niets met niet kunnen lezen te maken.
Mijn post is gebaseerd op wat tot heden de norm was/is en hoe capped/locked 30FPS games werken in die zin is het onjuist. Dat Microsoft verder in BC verdiept om oude bottlenecks te omzeilen is fijn om te weten en hierbij mijn dank voor de link.
doe ff normaal ajb
[ Voor 21% gewijzigd door BM op 27-10-2020 10:43 ]
Ik kan het verkeerd hebben, maar ik haal uit die blogpost niet dat de fps cap verwdijnt als de ontwikkelaar dat heeft ingebouwd zoals jij correct had gezegd. Ze geven als voorbeeld dat F4 nu op 60fps draait, maar haal daar niet uit dat de beperking door Microsoft/Bethesda is weggehaald.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
When you're right you're right, ik heb die blog post niet gezien en heeft niets met niet kunnen lezen te maken.
Mijn post is gebaseerd op wat tot heden de norm was/is en hoe capped/locked 30FPS games werken in die zin is het onjuist. Dat Microsoft verder in BC verdiept om oude bottlenecks te omzeilen is fijn om te weten en hierbij mijn dank voor de link.
weg
Mijn vraag is dan, hoe kan Microsoft die fps cap weghalen als de ontwikkelaar dit zo geprogrammeerd heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 27-10-2020 10:43 ]
PS/XBL: Nogne
De analyse van DF geeft hier veel duidelijkheid in. DF concludeert namelijk dat dit wel het geval is.Nogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Ik kan het verkeerd hebben, maar ik haal uit die blogpost niet dat de fps cap verwdijnt als de ontwikkelaar dat heeft ingebouwd zoals jij correct had gezegd. Ze geven als voorbeeld dat F4 nu op 60fps draait, maar haal daar niet uit dat de beperking door Microsoft/Bethesda is weggehaald.
Mijn vraag is dan, hoe kan Microsoft die fps cap weghalen als de ontwikkelaar dit zo geprogrammeerd heeft.
Zie:
Daar heb ik ook mijn informatie vandaan, en dat is wat @Verwijderd ook duidelijk aangeeft. Maar hij werd hier best wel hard op aangesproken, en vervolgens werd er een Xbox blog er bij gehaald om dit onderuit te halen. Maar ik haal nergens uit die blog het feit dat Microsoft de fps cap van de ontwikkelaar kan weghalen.maddog03 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
De analyse van DF geeft hier veel duidelijkheid in. DF concludeert namelijk dat dit wel het geval is.
Zie:
[YouTube: Xbox Series X Back-Compat: Red Dead Redemption 2, Ark, Just Cause 3, Assetto Corsa Competizione!]
Nee, zowel MS als de developer hebben de mogelijkheid om dit te doen. Maar dat zal men dan actief per game moet patchen. Automatisch verandert er niets. Cap = cap.maddog03 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
De analyse van DF geeft hier veel duidelijkheid in. DF concludeert namelijk dat dit wel het geval is.
Zie:
[YouTube: Xbox Series X Back-Compat: Red Dead Redemption 2, Ark, Just Cause 3, Assetto Corsa Competizione!]
Daar is wel sprake van geweest, volgens mij toch ook in die video (gisteren even snel bekeken)? En zeker in communicatie vanuit MS een tijdje terug. Daarin werd echter niets concreet gemaakt. Dus wat ze wel of niet zelf mogen doen. Wat ze niet of wel kunnen doen (en wat wij daarvan kunnen verwachten) Hoeveel moeite het zo kost. Wat op de planning staat. Op al deze punten bestaat momenteel onduidelijkheid.Nogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:33:
[...]
Daar heb ik ook mijn informatie vandaan, en dat is wat @Verwijderd ook duidelijk aangeeft. Maar hij werd hier best wel hard op aangesproken, en vervolgens werd er een Xbox blog er bij gehaald om dit onderuit te halen. Maar ik haal nergens uit die blog het feit dat Microsoft de fps cap van de ontwikkelaar kan weghalen.
Zag trouwens dat er bij meerdere Ubisoft games wel de tempest 3d audio van de PS5 wordt genoemd als next gen feature maar niks over het geluid van de series X. Hebben ze met series X met dolby atmos of iets dergelijks ook deze mogelijkheid of maakt ubisoft hier geen gebruik van ofzo.
enkel bij die immortals fenix game zie je bij xbox versie Dolby atmos en spatial audio staan.
enkel bij die immortals fenix game zie je bij xbox versie Dolby atmos en spatial audio staan.
[ Voor 14% gewijzigd door Stylze op 27-10-2020 11:00 ]
Playstation 5
De games zijn uiteindelijk allemaal gebouwd bovenop API's die door MS zijn ontwikkeld. Als ze willen kunnen ze elk stuk software dusdanig beïnvloeden dat het doet wat ze willen. Het zal ze alleen nogal wat werk opleveren.Nogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:27:
[...]
Verwijderd
Dat staat inderdaad er niet in, ik ging zelf op zoektocht na de blogpost link omdat ik leergierig bent.Nogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:33:
Maar ik haal nergens uit die blog het feit dat Microsoft de fps cap van de ontwikkelaar kan weghalen.
Blijkbaar is Fallout 4 op consoles in zijn huidige vorm een capped/locked 30FPS spel, uit de blog zeggen ze het volgende hierover.
Meerdere methodes, maar toch gelimiteerd en dus niet alle spelletjes, ik denk dat wij kunnen concluderen dat het zonder tussenkomst van developers en meer aan de systematisch kant ligt. Dat is volgens mij hoe Xbox BC in het algemeen werkt naar mijn geweten. Beetje vaag allemaal, maar goed we zullen vast wel een gewijde video/artikel op z'n tijd erover zien.the backward compatibility team has developed new methods for effectively doubling the framerate on select titles.
Huh?!
Geen 60FPS bij Red Dead Redemption 2 of mis ik wat..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
FPS is gelocked op 30fps door Rockstar, dus je ziet dat de XSX stabiel op 30 blijft zonder inkakkers. Maar de XSX kan niet voorbij de 30fps komen vanwege de fps cap.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:20:
Huh?!
[Afbeelding]
Spel heeft een locked 30FPS dus zonder een patch vanuit R* zal het spel nooit hoger draaien dan 30FPSG_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:20:
Huh?!
[Afbeelding]
En daarom gaf ik dus aan dat als de game/engine dit niet ondersteund, de framerate gewoon hetzelfde blijft. Alleen stabieler. En aangezien Microsoft de frame-doubling feature voor een select aantal games gaat doorvoeren, is nu niks over bekend, is de kans redelijk aanwezig dat dit voor bepaalde games niks uit gaat maken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Dat staat inderdaad er niet in, ik ging zelf op zoektocht na de blogpost link omdat ik leergierig bent.
Blijkbaar is Fallout 4 op consoles in zijn huidige vorm een capped/locked 30FPS spel, uit de blog zeggen ze het volgende hierover.
[...]
Meerdere methodes, maar toch gelimiteerd en dus niet alle spelletjes, ik denk dat wij kunnen concluderen dat het zonder tussenkomst van developers en meer aan de systematisch kant ligt. Dat is volgens mij hoe Xbox BC in het algemeen werkt naar mijn geweten. Beetje vaag allemaal, maar goed we zullen vast wel een gewijde video/artikel op z'n tijd erover zien.
Xbox Live: Miesjh NL
Nogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
FPS is gelocked op 30fps door Rockstar, dus je ziet dat de XSX stabiel op 30 blijft zonder inkakkers. Maar de XSX kan niet voorbij de 30fps komen vanwege de fps cap.
Wat een grote tegenvaller!Tim01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Spel heeft een locked 30FPS dus zonder een patch vanuit R* zal het spel nooit hoger draaien dan 30FPS
Juist heel erg naar uitgekeken om hem op 60 FPS te kunnen spelen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Haha ja en als Rockstar een patch daarvoor gaat uitbrengen vragen ze daar minimaal 20 euro voor let maar op:P
Playstation 5
Ik zelf ook, ik hoop ook dat Rockstar die fps cap er af haalt. Maar Rockstar kennende mag je straks gewoon de volle mep betalen voor hetzelfde spel zonder die fps cap.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:22:
[...]
[...]
Wat een grote tegenvaller!
Ik hoop inderdaad dat ze dit via een update gaan doen, want juist met de nieuwe consoles was al helemaal blij dat we hem eindelijk in 60FPS konden spelenNogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Ik zelf ook, ik hoop ook dat Rockstar die fps cap er af haalt. Maar Rockstar kennende mag je straks gewoon de volle mep betalen voor hetzelfde spel zonder die fps cap.
Dit is een beste mokerslag die ik niet zag aankomen
Want als ik het filmpje zo zie speel ik het spel nu al op 30fps en bij de Series X ga ik er dan niet op vooruit..
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 27-10-2020 11:27 ]
R* kennende komen ze over een tijd gewoon met een "remaster" waar je weer gewoon voor mag betalen dus ga er maar niet van uit dat ze met een patch komenG_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Ik hoop inderdaad dat ze dit via een update gaan doen, want juist met de nieuwe consoles was al helemaal blij dat we hem eindelijk in 60FPS konden spelen.
Ik ben nog helemaal niet aan RDR begonnen want dacht ik wacht wel totdat de XSX uit komt, maar nu is die uit Gamepass. Dus ik wacht nog even met mijn aanschaf, want ik zou het heel zuur vinden om nu de XO versie te kopen en er over enkele maanden achter te komen dat ze een "remaster" uitbrengen.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Ik hoop inderdaad dat ze dit via een update gaan doen, want juist met de nieuwe consoles was al helemaal blij dat we hem eindelijk in 60FPS konden spelen.
Want als ik het filmpje zo zie speel ik het spel nu al op 30fps en bij de Series X ga ik er dan niet op vooruit..
Ben bang dat je gelijk hebt, maar kijk eens hoe kapot mooi deze game eruit ziet.Tim01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
R* kennende komen ze over een tijd gewoon met een "remaster" waar je weer gewoon voor mag betalen dus ga er maar niet van uit dat ze met een patch komen
Een remaster is totaal niet nodig
Verwijderd
Dit dus, ongeacht oude* spelletjes of niet, voor mij zullen ze allemaal nieuw zijn dus speel ik ze graag op de beste* (krachtigste) console. Maar beter sommige games dan helemaal niets dus kudos aan Xbox voor hun effort.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:22:
Wat een grote tegenvaller!
Is GTA5 ook 30FPS op Xbox/console?
Het is natuurlijk maar de vraag of RDR2 zonder cap steady op 60 zal draaien. Ik denk eigenlijk van niet. Dus liever dat Rockstar de game zelf beter/anders gaat optimaliseren, zodat een steady 60fps mogelijk is, dan dat je straks met een unlocked framerate zit die all over the place gaat.
En als ze verder nog wat andere dingen toevoegen, dan wil ik daar best een fatsoenlijk bedragje voor betalen. Al denk ik dat vooral dat laatste bij Rockstar een probleem zal zijn...
En als ze verder nog wat andere dingen toevoegen, dan wil ik daar best een fatsoenlijk bedragje voor betalen. Al denk ik dat vooral dat laatste bij Rockstar een probleem zal zijn...
Oh.. je mist echt een pareltje in de game wereld!Nogne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:28:
[...]
Ik ben nog helemaal niet aan RDR begonnen want dacht ik wacht wel totdat de XSX uit komt, maar nu is die uit Gamepass. Dus ik wacht nog even met mijn aanschaf, want ik zou het heel zuur vinden om nu de XO versie te kopen en er over enkele maanden achter te komen dat ze een "remaster" uitbrengen.
Dit is toch wel een van de beste Single Player ervaringen van de afgelopen jaren.
Jammer dat niet veel meer makers de games zo gedetailleerd maken
Geen idee om eerlijk te zijn of GTA5 ook 30 FPS is..Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Dit dus, ongeacht oude* spelletjes of niet, voor mij zullen ze allemaal nieuw zijn dus speel ik ze graag op de beste* (krachtigste) console. Maar beter sommige games dan helemaal niets dus kudos aan Xbox voor hun effort.
Jup. GTAV is 30fps voor alle huidige console versies. Misschien dat daar verandering in komt met de PS5/XSX versies die volgend jaar uit moet komen maar dat is nog onbekend.
Verwijderd
Volgens mij zijn de bomen in RDR2 mooier dan ik welk race spel dan ook (stoor me eraan), kromme vergelijking maar cardboard npc's en bomen in een race spel vind ik echt storend.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:30:
Jammer dat niet veel meer makers de games zo gedetailleerd maken
Liever geen RT maar dat resources daar naar toe gaan, zowel op Xbox/PS.
Niet voordat de Remaster van de Remaster van GTA5 eruit komt haha, men vraag altijd hoe die spel in de top10 blijft. Of wie heeft het nog niet gespeeld met 130M+? verkochte exemplaren, ik dus haha.Caayn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Jup. GTAV is 30fps voor alle huidige console versies. Misschien dat daar verandering in komt met de PS5/XSX versies die volgend jaar uit moet komen maar dat is nog onbekend.
Ik heb het op Steam gekocht om vervolgens maar 10-20 minuten te spelen toen was het genoeg, ongeacht of je het op de PC met een controller kan spelen couch gaming is a thing.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2020 11:38 ]
Vind dit ook een groot minpunt van Rockstar, eerder waren ze niet zo!Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Niet voordat de Remaster van de Remaster van GTA5 eruit komt haha, men vraag altijd hoe die spel in de top10 blijft. Of wie heeft het nog niet gespeeld met 130M+? verkochte exemplaren, ik dus haha.
Ik heb het op Steam gekocht om vervolgens maar 10-20 minuten te spelen toen was het genoeg, ongeacht of je het op de PC met een controller kan spelen couch gaming is a thing.
Waarom niet gewoon zoals we gewend zijn van hun een nieuwe Gta ontwikkelen, dat hele verdienmodel van GTA Online heeft veel kapot gemaakt en is waarschijnlijk gok ik ook de reden waarom we nog geen GTA 6 gaan krijgen.
Mwah, vergeet ook niet dat het steeds moeilijker wordt om aan de verwachtingen rondom GTA te voldoen. In die zin begrijp ik ook niet dat ze met wéér een opgepoetste versie van GTA5 komen. Op die manier wordt het verschil tussen GTA5 en de toekomstige GTA6 weer kleiner.G_Dragon schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
Vind dit ook een groot minpunt van Rockstar, eerder waren ze niet zo!
Waarom niet gewoon zoals we gewend zijn van hun een nieuwe Gta ontwikkelen, dat hele verdienmodel van GTA Online heeft veel kapot gemaakt en is waarschijnlijk gok ik ook de reden waarom we nog geen GTA 6 gaan krijgen.
Zover is er wel een GTA5 in de maak voor de next-gen consoles (iedereen verwachte GTA6 om vervolgens GTA5 op het scherm te zien verschijnen). Zou eerder verwachten dat je die mag kopen dan dat je hem gratis krijgt met Smart Delivery.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Dit dus, ongeacht oude* spelletjes of niet, voor mij zullen ze allemaal nieuw zijn dus speel ik ze graag op de beste* (krachtigste) console. Maar beter sommige games dan helemaal niets dus kudos aan Xbox voor hun effort.
Kan zijn dat ik fout heb qua Smart Delivery. Het is ook niet echt een game die ik volg of speel. Dus eventueel zelf onderzoeken of het toch met Smart Delivery komt raad ik je wel aan om het zeker te weten.
Ik zit uit te kijken eigenlijk naar de vooruitgangen op het gebied van audio in de nieuwe generatie maar nu lees ik dus dat 3 Ubisoft titels 3D audio krijgt op de Playstation 5 en maar 1 op de Series S/X (Immortals Fenyx Rising).
Vraag me eigenlijk af wat daar aan de hand is?
[ Voor 4% gewijzigd door Vagax op 27-10-2020 12:04 ]
Unboxing videos of the #XboxSeriesS are coming really soon! It's confirmed they are already with influencers and will most likely be with media as well. pic.twitter.com/DNt6tqMcQt
— Xbox Series News (@xboxseriesnews1) 27 oktober 2020
Series S unboxing komt er aan! Was al video verschenen, die terug offline is.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Is het niet zo dat op de xbox hij "standaard' al een soort 3d audio achtig iets doet? Met Windows Sonic?Drvagax schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:03:
Ik zit uit te kijken eigenlijk naar de vooruitgangen op het gebied van audio in de nieuwe generatie maar nu lees ik dus dat 3 Ubisoft titels 3D audio krijgt op de Playstation 5 en maar 1 op de Series S/X (Immortals Fenyx Rising).
Ik hoop het, ik had hiervoor een PS4 dus heb niet kunnen luisteren naar Dolby Atmos on the Xbox One maar ik hoorde daar wel redelijk goede verhalen over. Valt me wel een beetje op dat Sony meer pusht met hun audio engine dan Microsoft.FrankoNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:06:
[...]
Is het niet zo dat op de xbox hij "standaard' al een soort 3d audio achtig iets doet? Met Windows Sonic?
Saillant detail is dat ze het over "Direct X Ray Tracing" hebben. Correct me if I'm wrong, maar is dat niet de low-end software-matige vorm van RT die bedoeld is voor de oudere videokaarten zonder RT cores ? Dit terwijl Series X HW RT aan boord heeft.drakiesoft schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:02:
[Afbeelding]
Series S versie heeft dus geen raytracing, Series X wel.
[Twitter]
En je kan hem preorderen.
nieuws: Nvidia voegt ondersteuning voor DirectX Raytracing toe aan GTX-videok...
Goede vraag, misschien ook de reden dat het 30 fps is?bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Saillant detail is dat ze het over "Direct X Ray Tracing" hebben. Correct me if I'm wrong, maar is dat niet de low-end software-matige vorm van RT die bedoeld is voor de oudere videokaarten zonder RT cores ? Dit terwijl Series X HW RT aan boord heeft.
nieuws: Nvidia voegt ondersteuning voor DirectX Raytracing toe aan GTX-videok...
Wat ook kan, is dat de HW matige RT cores de berekeningen van Direct X Ray Tracing op zich nemen. Dit in tegenstelling tot de oudere GPU's waarbij de "normale" cores dit moeten doen. Op die manier is het dus nog steeds "hardware accelerated" en een mindere impact op de performance.
[ Voor 16% gewijzigd door FrankoNL op 27-10-2020 12:27 ]
Ja ik vind het apart dat ze zo specifiek de API benoemen. Dat doe je alleen als het relevant is.FrankoNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:26:
[...]
Goede vraag, misschien ook de reden dat het 30 fps is?
Wat ook kan, is dat de HW matige RT cores de berekeningen van Direct X Ray Tracing op zich nemen. Dit in tegenstelling tot de oudere GPU's waarbij de "normale" cores dit moeten doen. Op die manier is het dus nog steeds "hardware accelerated" en een mindere impact op de performance.
Volgens mij spreekt MS al sinds de aankondiging van de Series X over "direct x accelerated RT".bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:32:
[...]
Ja ik vind het apart dat ze zo specifiek de API benoemen. Dat doe je alleen als het relevant is.
Niet onlogisch natuurlijk, DirectX12 is nou eenmaal van MS.
Was het niet 1080p met 60 en 4k met 30? Ik meen dat de Xbox One destijds lanceerde met 1080p op 60fps en dat het toen 1 van de weinige was die dat deed?Caayn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Snap ik, maar dit persbericht komt niet van MS en er zijn ook uitgevers zoals Ubi die het gewoon ray tracing of hw accelerated ray tracing noemen.FrankoNL schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Volgens mij spreekt MS al sinds de aankondiging van de Series X over "direct x accelerated RT".
Niet onlogisch natuurlijk, DirectX12 is nou eenmaal van MS.
Misschien zijn ze verplicht het onderscheid te maken als Nvidia de trademark op raytracing heeft? Ik kan me voorstellen dat Directx dan zelf bepaald om het met hardware te doen als die beschikbaar is en met software als dit niet het geval is. Maar goed, er zijn bij MS wel vaker dat naamgeving wat vaag werkt. We zitten nu tenslotte ook met de Xbox Series X als 4e Xbox seriebram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Saillant detail is dat ze het over "Direct X Ray Tracing" hebben. Correct me if I'm wrong, maar is dat niet de low-end software-matige vorm van RT die bedoeld is voor de oudere videokaarten zonder RT cores ? Dit terwijl Series X HW RT aan boord heeft.
Edit:
https://devblogs.microsof...osoft-directx-raytracing/
Zoals ik dus al zei: DXR is de API en afhankelijk van hardware zal ie op software of hardwarebasis werken.What Hardware Will DXR Run On?
Developers can use currently in-market hardware to get started on DirectX Raytracing. There is also a fallback layer which will allow developers to start experimenting with DirectX Raytracing that does not require any specific hardware support. For hardware roadmap support for DirectX Raytracing, please contact hardware vendors directly for further details.
[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 27-10-2020 12:43 ]
@Martinspire ray tracing is zo oud als de weg naar Rome. Lijkt me niet dat er ook maar iemand een trademark op heeft.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is de software variant. die vergelijking was niet nodigbram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door BM op 27-10-2020 13:07 ]
Niet echt. DXR is gebouwd voor hardware acceleratie, zoals bijvoorbeeld Nvidia's RTX hardware of AMD's komende RDNA2 hardware. DXR kent echter wel een fallback layer om te kunnen draaien op hardware die geen acceralatie kent voor RT operaties, maar die is hoofdzakelijk bedoeld voor ontwikkel werkzaamheden op niet RT hardware.bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Ray tracing op Pascal based (GTX10XX) en de enkele Turing (GTX16XX) zonder RT GPUs maakt gebruik van de fallback layer. Op deze GPUs worden RT operaties niet op de RT cores uitgevoerd, die ontbreken immers, maar op de standaard FP32 cores welke ook gebruikt worden voor normale rasterization rendering en niet geoptimaliseerd zijn voor RT operaties. Met als gevolg een enorme performance dip en een beperkte set aan RT features.
Het zou erg onlogisch zijn als er op de XSX|S (of PS5 voor datzelfde geldt met de bijhorende API) gebruik gemaakt wordt van de fallback layer omdat de hardware gewoon aanwezig is. Het zou mij niet verbazen als MS de fallback layer niet eens beschikbaar stelt op de XSX|S.
Volgens mij was de game vanaf launch al capped op 30fps, maar ik kan het mis hebben. Misschien dat je het verward met Assassin's Creed Unity welke in eerste instantie uncapped was en later pas een 30fps cap kreeg.Martinspire schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Was het niet 1080p met 60 en 4k met 30? Ik meen dat de Xbox One destijds lanceerde met 1080p op 60fps en dat het toen 1 van de weinige was die dat deed?
Helaas heeft GTAV nooit een patch gekregen om gebruik te maken van de extra hardware van de XB1X (en PS4 Pro).
Natuurlijk niet. Nu kunnen ze de game voor een derde keer verkopen nu onder het mom van 60 fps.Caayn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
Helaas heeft GTAV nooit een patch gekregen om gebruik te maken van de extra hardware van de XB1X (en PS4 Pro).
#xboxseriesx #thegameawards #ps5 pic.twitter.com/PIVfPArgKI
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) 27 oktober 2020
Voor het eerst dat wij beide consoles naast elkaar zien
Please geen flamewar, maar The Verge heeft de PlayStation 5 mogen uitpakken, en foto's gemaakt naast de 2 Xbox Series S|X consoles. Een aantal mensen hier haalt beiden, dus enjoy!
:strip_exif()/f/image/zNn7NMiuWShcNQJCSc7c35oL.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer hier: https://www.theverge.com/...-xbox-series-x-comparison
:strip_exif()/f/image/zNn7NMiuWShcNQJCSc7c35oL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze zien er alle drie mooi uit, leuk om te zien. Twijfel toch ook een beetje om ze beiden te halen.sohus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
Please geen flamewar, maar The Verge heeft de PlayStation 5 mogen uitpakken, en foto's gemaakt naast de 2 Xbox Series S|X consoles. Een aantal mensen hier haalt beiden, dus enjoy!
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 27-10-2020 13:55 ]
sohus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
[Afbeelding]
De XSS lijkt zo groter dan hij werkelijk is omdat de dikte van de console wordt verborgen door de XSX die ervoor staat.sohus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
[Afbeelding]
Dank voor de link
Nou zullen we de controllers ook maar even vergelijken?
De xbox is niet de nieuwe, maar die schijnt kleiner te zijn zodat het beter in de hand licht voor ook de mensen met wat kleinere handen.
De xbox is niet de nieuwe, maar die schijnt kleiner te zijn zodat het beter in de hand licht voor ook de mensen met wat kleinere handen.
Deze foto vertekent enorm. De getoonde Xbox controller is de huidige Xbox One controller en die is zeker niet zoveel kleiner dan de huidige DS4.drakiesoft schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:50:
[Afbeelding]
Scherp. De DS4 en de huidige Xbox controller zijn vergelijkbaar qua formaat, de Xbox controller is net wat "bulkier".Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:55:
[...]
Deze foto vertekent enorm. De getoonde Xbox controller is de huidige Xbox One controller en die is zeker niet zoveel kleiner dan de huidige DS4.
Goed om te weten, want gratis.
Free Xbox Series X|S updates by Xbox first-party studios; all on Game Pass:
— Klobrille (@klobrille) 27 oktober 2020
☑️Gears 5 (120FPS)
☑️Gears Tactics
☑️Sea of Thieves
☑️Forza Horizon 4
☑️Ori WotW (120FPS)
☑️Halo: The Master Chief Collection (120FPS)
☑️Grounded
☑️The Outer Worlds
☑️Doom Eternal
☑️Elder Scrolls Online pic.twitter.com/fpQYIxBzRE
Ik dacht juist altijd dat mensen met kleine handen beter een ps4 kunnen hebben. Die controller vind ik zelf niet lekker in de handen liggen omdat hij zou veel smaller is dan die van de xbox.drakiesoft schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:50:
Achja, iedereen zijn eigen voorkeur zullen we maar zeggen
De foto is wel sterk vertekend door de hoek waar hij in genomen is.
Wat betreft de formfactor.. de nieuwe controller heeft rondom dezelfde maat iirc.
Er is alleen her en der in dikte wat afgeschaafd.
Plus meer grip aan de onderzijde.
Er is alleen her en der in dikte wat afgeschaafd.
Plus meer grip aan de onderzijde.
Dacht het niet idd, tenzij Klobrille meer weet dan wij.Caayn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
First party studios? Ori? Is Moon Studios een first party studio?
Maar ik zou zeggen geef maar even aan hem door.
Wat een vreselijk... ding die PS5 en iedereen die er op speelt 😂sohus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
[Afbeelding]
Maar serieus, wanneer de Gekte van PS5 voorbij is koop ik hem ook,heb altijd een Playstation naast de xbox gehad en ik tegenstelling tot vele vindt ik hem wel mooi 😅
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde meningCerandoX.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
Ze zien er alle drie mooi uit, leuk om te zien. Twijfel toch ook een beetje om ze beiden te halen.
*offtopic*xandoortje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Wat een vreselijk... ding die PS5 en iedereen die er op speelt 😂
Maar serieus, wanneer de Gekte van PS5 voorbij is koop ik hem ook,heb altijd een Playstation naast de xbox gehad en ik tegenstelling tot vele vindt ik hem wel mooi 😅
That said, de eerste reacties op die haptic feedback controllers zijn wel lovend. Ik ben heel benieuwd hoe dat nou speelt en wat MS hiermee gaat doen.
[ Voor 37% gewijzigd door Geronimous op 27-10-2020 16:36 ]
Hiervoor ook allee een PS4 (Pro) en geen Xbox One. Ik ook niet om het uiterlijk hoor, daardoor zou ik het eerder om het niet te doen, maar door een aantal exclusieve games.Granaatappel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:54:
[...]
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde meningIk kom van het blauwe kamp en krijg over 2 weken mijn X maar ik dacht dat die X groot was.. Ik vind die PS er echt heel groot en gewoon lomp eruit zien met twee zijkanten alsof ze erop geplakt zijn. Maar goed, ieder zijn ding. Ik kies persoonlijk niet een console door het uiterlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door CerandoX.nl op 27-10-2020 15:08 ]
*offtopic*Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
That said, de eerste reacties op die haptic feedback controllers zijn wel lovend. Ik ben heel benieuwd hoe dat nou speelt en wat MS hiermee gaat doen.
Voorlopig zat te doen op de XsX.
De controller van de Xbox heb ik altijd prettiger gevonden,misschien ook gewenning.
De nieuwe controller van de PS5 vindt ik er wel mooi uitzien.
[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 27-10-2020 16:37 ]
misschien een blonde vraag, maar moet je die spellen nu allemaal op de interne SSD gaan installeren om dat ze geoptimaliseerd zijn voor de Series X? Ik heb ook een externe SSD die nu aan de XBOX ONE S hangt , vandaar mijn vraag.
Uiteindelijk gaan die ook ongetwijfeld in PS Now / streaming dienst belanden of op de PC.xandoortje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Voorlopig zat te doen op de XsX.
De controller van de Xbox heb ik altijd prettiger gevonden,misschien ook gewenning.
De nieuwe controller van de PS5 vindt ik er wel mooi uitzien.
En wat betreft haptic triggers: mocht dit echt een dikke USP voor Sony gaan worden dan zie ik Microsoft daar ook wel snel meekomen, het zou niet de eerste keer zijn dat een console mid-gen nieuwe controller features krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 27-10-2020 16:40 . Reden: quote ]
Goeie vraag hoor, geen idee eigenlijk. Het zijn upgrades van last gen games en die last gen games hoefde je niet persé op de ssd te zetten.maxtrash schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
misschien een blonde vraag, maar moet je die spellen nu allemaal op de interne SSD gaan installeren om dat ze geoptimaliseerd zijn voor de Series X? Ik heb ook een externe SSD die nu aan de XBOX ONE S hangt , vandaar mijn vraag.
Geen idee of dit voorbehouden is aan de Duitstalige landen, maar op de Duitse Xbox-websiteis een aankondiging verschenen naar een 'dream-stream'.
Je kunt deelnemen aan de wedstrijd en tijdens die stream worden de prijzen verdeeld, zo lijkt het.
https://www.xbox.com/de-DE/promotions/dream-stream
Xbox DreamStream: 11/09/20, 19 CEST
Je kunt deelnemen aan de wedstrijd en tijdens die stream worden de prijzen verdeeld, zo lijkt het.
Mja dat is een beetje het vervolg op dat evenement van vorige week wat om 3 uur in de Nederlandse nacht was. Maar dan nu in het duits dus daar heb ik ook niet zoveel zin inWom schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:29:
Geen idee of dit voorbehouden is aan de Duitstalige landen, maar op de Duitse Xbox-websiteis een aankondiging verschenen naar een 'dream-stream'.
11 september is het al geweest in Duitsland
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
9-11-20. is dat niet de pre-release stream zoals ze die in ook nieuw zeeland gingen doen?Wom schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:29:
Heeft DF een filmpje over met data/metingen. Als ik me goed herinner was de conclusie: Backwards compatible games > externe SSD. Optimized voor XSX > interne nvme of external nvme slot.maxtrash schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
*offtopic*Rossi46 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Ik vind ze beiden echt super cool. ik hou van gewaagd design. maar ook van minimalistisch design.
kan niet wachten om ze beiden in mijn gretige handjes te houden.
November wordt geweldig
[ Voor 42% gewijzigd door Geronimous op 27-10-2020 16:52 ]
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Het zou kunnen, maar de XO en XSX|S Controller hebben al rumble triggers.sohus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Uiteindelijk gaan die ook ongetwijfeld in PS Now / streaming dienst belanden of op de PC.
En wat betreft haptic triggers: mocht dit echt een dikke USP voor Sony gaan worden dan zie ik Microsoft daar ook wel snel meekomen, het zou niet de eerste keer zijn dat een console mid-gen nieuwe controller features krijgt.
Voor zover ik heb begrepen moet iedere XSX optimized game op de NVME SSD staan (intern, of die 1TB Seagate schijF) om daar ook gebruik van te kunnen maken.maxtrash schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:25:
[...]
Zat nog te denken, eigenlijk is Sony nu nog eerder met de officiële unboxing dan Microsoft, niet dat het ontzettend nodig is, maar ik hoop dat Microsoft morgen ook weer met iets komt.
Hoewel inmiddels gelekt, mocht men de retail unboxing niet delen. De meeste media hebben de XSX ook in retailverpakking ontvangen. Maar Microsoft had wat extra moeite gedaan met de verpakking, waardoor ze de unboxing niet wilde 'spoilen'.CerandoX.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:42:
Zat nog te denken, eigenlijk is Sony nu nog eerder met de officiële unboxing dan Microsoft, niet dat het ontzettend nodig is, maar ik hoop dat Microsoft morgen ook weer met iets komt.
Geen idee hoeveel belang iedereen er aan hecht verder, maar dat is de reden waarom je die dus niet gezien hebt.
Eerstvolgende wat je rond Xbox gaat horen zijn de hands-on van de XSS. Die zijn afgelopen week rondgestuurd en zullen als het PS5 nieuws wat gaan liggen is wel online komen.
Ik heb enkel de "unboxing" van de consoles zelf gezien 
De unboxing van de doos heb ik niet gekeken want 1) dat wil ik zelf zien wanneer ik de doos binnen heb en 2) ik kan slecht tegen hyperactieve youtubers die bij alles "oh my god" roepen
De unboxing van de doos heb ik niet gekeken want 1) dat wil ik zelf zien wanneer ik de doos binnen heb en 2) ik kan slecht tegen hyperactieve youtubers die bij alles "oh my god" roepen
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden