Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.552 views

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53

BM

Moderator Spielerij
Sjalabert schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:51:
Zo weer een nacht overleefd :s Begint nu echt dichtbij te komen :)
Sjalabert schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:46:
De combinatie thuiwerken, tweakers en hapines thee is niet goed voor deze jongen!!
[Afbeelding]

HYPER HYPER
BasGrunn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:49:
[Afbeelding]

Verveling op mijn werk...... aftellen tot 10 november.
Zullen we wel proberen om een beeeeetje inhoudelijk te blijven posten? Ik snap dat iedereen steeds enthousiaster en ongeduldiger word ( * BM ook ), maar het is geen chatbox hier ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

HDR vast wel, want dat werkt op mijn C9 middels de XOX ook fantastisch. VRR is voor mij nog altijd een vaag begrip, waarbij ik niet weet hoe ik zelf kan vaststellen dat dat (correct) functioneert :?
Als je geen screentearing ziet dan werkt het.

ook vallen vertragingen minder op. Korte dips in framerate van 60 naar bijvoorbeeld 55 fps zie je bijna niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Mick3112 op 26-10-2020 09:53 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10
Mick3112 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Als je geen screentearing ziet dan werkt het.

ook vallen vertragingen minder op. Korte dips in framerate van 60 naar bijvoorbeeld 55 fps zie je bijna niet.
Daar zit een beetje de crux, ik weet niet zo goed hoe ik dat in de praktijk moet herkennen :$ Of VRR werkt bij mij gewoon uitmuntend, kan ook ;)

Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:06
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Daar zit een beetje de crux, ik weet niet zo goed hoe ik dat in de praktijk moet herkennen :$ Of VRR werkt bij mij gewoon uitmuntend, kan ook ;)

Je kunt bij de Video Modes (binnen Settings) in ieder geval controleren of VRR überhaupt geactiveerd is. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:52

Licko

ZVDK

Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Verwacht daar geen enkel probleem mee, aangezien dat nu ook al werkt met de One X. ;)
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

HDR vast wel, want dat werkt op mijn C9 middels de XOX ook fantastisch. VRR is voor mij nog altijd een vaag begrip, waarbij ik niet weet hoe ik zelf kan vaststellen dat dat (correct) functioneert :?
Ik bedoel of 't tegelijkertijd allemaal goed werkt. 4K120 met VRR en HDR aan ;)
En of bijvoorbeeld inschakelen van freesync premium er op de xsx ook voor zorgt dat dolby vision niet werkt. Dat soort dingen; op papier is hdmi 2.1 leuk maar de praktijk blijkt anders. Zo bleek gisteren wel met dat verhaal rondom die receivers met hdmi 2.1

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Mick3112
  • Nu online
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:55:
[...]

Zullen genoeg youtubevideos over bestaan.

Spellen met een locked framerate van 30 of 60 zal je er niks van merken.

Voordeel zit voornamelijk in spellen die hun target framerate niet altijd halen. Als die nieuwe AC valhalla echt op 4k 60 als target draait dan zou dat een titel zijn waar je er echt voordeel mee kan hebben.

Verder kan het een voordeel zijn in de 120FPS modes waarbij het ook niet altijd gehaald wordt.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Gisteren toch een keer weer de performance mode van FH4 aangezet, omdat ik nogal veel online race. En idd, die 60fps is wel een verademing moet ik zeggen. Maar man, wat een behoorlijk verschil in IQ tov 4K30.Alsof er een wazige filter overheen zit. In wat voor resolutie rendert die performance mode, 1080P?

Wat zal het heerlijk zijn straks, een strakke 4K60.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16
DutchOwnage schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:12:
Gisteren toch een keer weer de performance mode van FH4 aangezet, omdat ik nogal veel online race. En idd, die 60fps is wel een verademing moet ik zeggen. Maar man, wat een behoorlijk verschil in IQ tov 4K30.Alsof er een wazige filter overheen zit. In wat voor resolutie rendert die performance mode, 1080P?

Wat zal het heerlijk zijn straks, een strakke 4K60.
Ik snap niet hoe mensen FH4 in 4k30 kunnen spelen... Of ik heb een probleem wat niet iedereen heeft. Ik krijg dan echt enorme inputlag namelijk, echt gewoon met het blote oog te zien dat ik op mijn controller de trigger in druk en even later reageert de auto pas met gas geven of remmen. Echt compleet onspeelbaar...

Gamertag: FinrazielNL

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Met nog 15 dagen te gaan begin ik me wel enigszins zorgen te maken over de totale lockdown waar we op afstevenen. Ik ga er wel vanuit dat de pakketbezorgers nog blijven rijden, maar het extra druk zullen hebben dus dat er mogelijk wat vertragingen zullen zijn. Maar voor degenen die voor afhalen in een fysieke winkel hebben gekozen of zelfs daar hebben gepreorderd wordt het al wat spannender. Welja, we zullen het volgende week horen, of misschien morgen al een voorproefje

• Mick3112
  • Nu online
Het is wel speelbaar maar die performancemode speelt stuk lekkerder.

Die qualitymode heeft zoveel motion blur dat de omgeving alsnog wazig is als je rijdt. Ik zie die toevoeging van 4k echt alleen maar als de auto stil staat.

over 14 dagen dus niet meer.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Mick3112 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Als je geen screentearing ziet dan werkt het.[...]
Ik neem aan dat ze gewoon vsync aan hebben staan? Dan zal je niets moeten merken van tearing, "alleen" stuttering.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 10:03

Phydomir

Dennis

Caelorum schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Ik neem aan dat ze gewoon vsync aan hebben staan? Dan zal je niets moeten merken van tearing, "alleen" stuttering.
Volgens mij werkt dat anders. Ik heb alleen ervaring met Gsync op de PC maar dat werkt eigenlijk alleen goed als je Vsync uitzet. VSync zorgt namelijk voor (extra) input lag. Gsync en VRR zorgen er voor dat de refresh rate van je scherm altijd overeenkomt met de FPS output van je console, zonder deze extra lag.

Volgens mij is er alleen van de buitenkant niet zo maar te zien of en hoe dit precies werkt. Als je TV het ondersteund en in de console staat het aan dan moet je er maar vanuit gaan dat het actief is. (?)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Mick3112
  • Nu online
Phydomir schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Volgens mij werkt dat anders. Ik heb alleen ervaring met Gsync op de PC maar dat werkt eigenlijk alleen goed als je Vsync uitzet. VSync zorgt namelijk voor (extra) input lag. Gsync en VRR zorgen er voor dat de refresh rate van je scherm altijd overeenkomt met de FPS output van je console, zonder deze extra lag.

Volgens mij is er alleen van de buitenkant niet zo maar te zien of en hoe dit precies werkt. Als je TV het ondersteund en in de console staat het aan dan moet je er maar vanuit gaan dat het actief is. (?)
Dat Vsync aan of uit met Gsync zijn de meningen ook over verdeeld. Ik heb hem ook altijd uit hoor, maar veel mensen zeggen dat het toch weer aanmoet om "perfect" te moeten werken.. Ver gaande discussie is dat die veel te ver gaat voor dit topic. :)

Uiteindelijk herkent de Xbox gewoon welke opties je scherm aan kan. Kwestie van een vinkje zetten bij de opties.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Mick3112 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:19:
Het is wel speelbaar maar die performancemode speelt stuk lekkerder.

Die qualitymode heeft zoveel motion blur dat de omgeving alsnog wazig is als je rijdt. Ik zie die toevoeging van 4k echt alleen maar als de auto stil staat.

over 14 dagen dus niet meer.
Precies dit hoor. Die motion blur in qualitymode. Volgens mij is mij dat recentelijk pas echt op gaan vallen :S. Maar ik ging mij er echt aan ergeren, ik dacht zelfs even dat er iets met m'n tv aan de hand was.. Totdat ik de performance mode aanzette. Maar ja, als je al zo lang in qualitymode heb gezeten, was dat qua IQ wel even slikken. Nog maar 2 weekjes oOo

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wil toch even de vraag stellen over HMDI 2.1, want wij hebben nu ongeveer 2 maand geleden een nieuwe Oled gekocht en ik kwam erachter dat die geen HDMI 2.1 ondersteund. Erg teleurstellend natuurlijk, maar ga ik hier nu extreem veel van merken tijdens gamen? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-12 20:37
G_Dragon schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:35:
Wil toch even de vraag stellen over HMDI 2.1, want wij hebben nu ongeveer 2 maand geleden een nieuwe Oled gekocht en ik kwam erachter dat die geen HDMI 2.1 ondersteund. Erg teleurstellend natuurlijk, maar ga ik hier nu extreem veel van merken tijdens gamen? :)
Je zult met name niet op 4K@120Hz kunnen spelen.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Rossi46
Welke merk en type heb je? Sommige HDMI 2.0 aansluitingen hebben wel bepaalde HDMI 2.1 features.

In het slechtste geval kun je inderdaad niet op 4k/120fps gamen, maar zeer waarschijnlijk wel in 1440p/120fps en zeker in 1080p/120fps.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Welke merk en type heb je? Sommige HDMI 2.0 aansluitingen hebben wel bepaalde HDMI 2.1 features.

In het slechtste geval kun je inderdaad niet op 4k/120fps gamen, maar zeer waarschijnlijk wel in 1440p/120fps en zeker in 1080p/120fps.
Sony KD-55AG8

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Moderne 3D games gaan niet draaien op 4K/120fps. Het zal voornamelijk een keuze worden tussen optimale graphics (Met ray tracing 1080p/60 fps of 4K/30fps) of performance (4K/60 fps zonder raytracing). Voor de meeste games heb je voldoende aan HDMI 2.0b.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:47

Nogne

>.<

Michael_1980 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Moderne 3D games gaan niet draaien op 4K/120fps. Het zal voornamelijk een keuze worden tussen optimale graphics (Met ray tracing 1080p/60 fps of 4K/30fps) of performance (4K/60 fps zonder raytracing). Voor de meeste games heb je voldoende aan HDMI 2.0b.
Gears 5 is misschien niet de nieuwste game, maar wel een moderne 3D game. En zo ver ik weet draait die op 120FPS. Dirt 5 ook.

Al moet je er inderdaad geen zorgen over maken, want de meeste games zullen 60fps zijn.

PS/XBL: Nogne

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Nogne schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Gears 5 is misschien niet de nieuwste game, maar wel een moderne 3D game. En zo ver ik weet draait die op 120FPS. Dirt 5 ook.

Al moet je er inderdaad geen zorgen over maken, want de meeste games zullen 60fps zijn.
We hebben VRS en andere zaken van de Velocity Architecture nog niet echt in actie gezien. Alleen wat last gen spul.
Het kan best zijn dat hogere framerates bij gebruik ervan ineens wel goed haalbaar zijn.

• Ernepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 11:26
DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Ik ben ook zo goed als klaar voor 10 november 😁 en ik kan niet wachten.

Ik heb een LG OLED C9 en heb inmiddels een Denon X2700H besteld i.v.m de HDMI 2.1 aansluiting. (Ik was nog niet op de hoogte van het probleem met HDMI 2.1 dus maar goed dat ik het hier lees 🤔 en hoop dat het opgelost kan worden dan.

Een hele mooie set heb jij daar 👌

Waar ik eerst voor een soundbar zat te twijfelen uiteindelijk toch maar gekozen voor losse componenten en het onderstaande past in mijn budget en komt aankomende week binnen.

Ik heb gekozen voor de DenonenX2700H samen met Q Acoustics 3020i front en 3090ci center en een Klipsch R12SW subwoofer, later komt de surround nog.

Hier meer info over het HDMI probleem, niet op te lossen door een firmware update, twijfel nu of ik de x2700h uberhaupt wel hou of tijdelijk ga werken met eARC tot het volgende model..

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Dat is ook een heel mooie set. Na een luistersessie zijn wij bij deze B&W set uitgekomen. Zojuist heeft Tweakers ook een artikel gepubliceerd waarin ook gezinspeelt wordt op vervanging van de Pioneer chipset. Ben benieuwd of mijn Denon X3700H nog geleverd gaat worden, bij veel webshops is deze niet meer voorradig. In dat geval zal ik nog even mijn huidige receiver zonder 4K en HDMI 2.1 moeten doen en de XSX net als jou via eARC aansluiten.

• Rossi46
Ik zit even in de specificaties te loeren, maar daar maak ik uit op dat 120fps sowieso niet mogelijk is. Dat lijkt mij toch sterk.

Wellicht beter even wachten tot de XSX er ook echt is ;) En zoals anderen ook al zeggen, het gros van de games draait geen 120fps.

• Michael_1980
Nogne schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Gears 5 gaat in multiplayer mode inderdaad 120fps ondersteunen net als Dirt 5. Maar dan NIET in 4K. Bij Dirt 5 is dit sowieso 1080p en Gears 5 zal max 1440p zijn.
1080p/120fps wordt sowieso gewoon ondersteunt met HDMI 2.0b.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael_1980 op 26-10-2020 11:57 ]

• Licko

Licko

ZVDK

[...]

4K/120fps lijkt me inderdaad ook het minst van belang van de HDMI 2.1 functies, LFC en VRR daarentegen zijn denk ik waardevolle features. ALLM is leuk maar niet bijzonder noodzakelijk. eARC voor het geval je een compatibele audio systeem hebt, gebruik je de interne speakers van je TV mis je dat ook niet. Games met Dolby Vision zijn wordt misschien wel leuk, maar er komt volgens mij voorlopig geen game uit die dit ondersteunt.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Michael_1980
Licko schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

4K/120fps lijkt me inderdaad ook het minst van belang van de HDMI 2.1 functies, LFC en VRR daarentegen zijn denk ik waardevolle features. ALLM is leuk maar niet bijzonder. eARC voor het geval je een compatibele audio systeem hebt, gebruik je de interne speakers van je TV mis je dat ook niet. Games met Dolby Vision zijn wordt misschien wel leuk, maar er komt volgens mij voorlopig geen game uit die dit ondersteunt.
VRR is zeker een waardevolle feature. Maar als je op dit moment een goede tv hebt met HDMI 2.0b, zou ik niet alleen voor de feature een nieuwe tv kopen.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:38
[...]

gebruik je de interne speakers van je TV mis je dat ook niet.
Hell no, tuurliik mis je dat wel.
interne speakers zijn naar mijn mening totaal niet te vergelijken met een goede audio set.

• Licko

Licko

ZVDK

Xgar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Hell no, tuurliik mis je dat wel.
interne speakers zijn naar mijn mening totaal niet te vergelijken met een goede audio set.
True, maar als je er voor kiest geen extern audio systeem te gebruiken 'mis' je die functie niet 8)

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:29
Ernepper schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Dat is ook een heel mooie set. Na een luistersessie zijn wij bij deze B&W set uitgekomen. Zojuist heeft Tweakers ook een artikel gepubliceerd waarin ook gezinspeelt wordt op vervanging van de Pioneer chipset. Ben benieuwd of mijn Denon X3700H nog geleverd gaat worden, bij veel webshops is deze niet meer voorradig. In dat geval zal ik nog even mijn huidige receiver zonder 4K en HDMI 2.1 moeten doen en de XSX net als jou via eARC aansluiten.
De B&Ws zijn erg goed maar buiten mijn budget, daarnaast wil ik het proberen wat compact te houden gezien de ruimte die ik heb en een vrouw die het eigenlijk niks vind 🤣

Ik heb zojuist een X1600H besteld en de X2700H gaat waarschijnlijk retour maar wacht nog even tot de 10e dan kan ik nog testen met de XSX..als het niet werkt upgrade ik wel als het volgende model uitkomt.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Phydomir schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
Volgens mij werkt dat anders. Ik heb alleen ervaring met Gsync op de PC maar dat werkt eigenlijk alleen goed als je Vsync uitzet. VSync zorgt namelijk voor (extra) input lag. [...]
Vsync is doorgaans met een dubbele (of driedubbel) buffer waar de frame pas wordt doorgestuurd als deze volledig is gerenderd en geheel kan worden aangeboden. Daarmee los je dus het screen tearing op, maar heb je wel extra output lag doordat de frame pas kan worden aangeboden/getoont op de volgende refresh van het scherm.

VRR zorgt ervoor dat het scherm eerder de frame kan weergeven doordat de refresh rate dynamic Kan worden aangepast (en dus eerder de nieuwe frame accepteert).

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Iemand toevallig interesse in een Xbox Series X koelkast :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Miesjh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:47:
[...]

Atmos werkt al op de One X. Dolby Vision niet.
Dat weet ik. :) Maar zou het liefst zien dat de series X ook Vision krijgt.

• Rossi46
Linksquest schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:35:

[YouTube: Xbox Series X Fridge Unboxing]
Blijft een mooie stunt :) Al ben ik wel he-le-maal klaar met dat Amerikaanse overdreven gedoe van reageren op alles. Als ik nog eens een keer Playstation fanboy wordt, dan is het om die reden... }:|

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-12 17:28

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Alwayshappyz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Dat weet ik. :) Maar zou het liefst zien dat de series X ook Vision krijgt.
Met de komst van Dolby Vision For Games, verwacht ik ook wel dan men het voor Discs wel voor elkaar gaat maken.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Ik zit even in de specificaties te loeren, maar daar maak ik uit op dat 120fps sowieso niet mogelijk is. Dat lijkt mij toch sterk.

Wellicht beter even wachten tot de XSX er ook echt is ;) En zoals anderen ook al zeggen, het gros van de games draait geen 120fps.
Mijn tv (Philips 65pus7354) kan volgens de specificaties ook geen 120 Hz aan, maar zat net eens in de settings van mijn one x te graven en vreemd genoeg kan die wel naar 120 Hz schakelen (en geeft mijn tv het ook gewoon weer), moet alleen naar fhd schakelen... Vraag me af of ze het misschien in een update toegevoegd hebben maar niet in de officiële specs gezet hebben. Als de xsx binnen is eens kijken of die dat ook wil en dan eens met Gears kijken of ik verschil zie :9

Gamertag: FinrazielNL

• Rivanov
Linksquest schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:35:

[YouTube: Xbox Series X Fridge Unboxing]
Onder welke steen heb jij geleefd? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• roell24
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Vandaag via Amazon de Turtle Beach Stealth 700 besteld voor zo'n € 93. Mooie, aantrekkelijke prijs! Doe er je voordeel mee.

Heb helaas wel nog de originele, eerste Xbox One controller zonder bluetooth/ 3.5mm aansluiting... Het aftellen naar 10 november zal nu extra zwaar gaan vallen ;P

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
drakiesoft schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

We hebben VRS en andere zaken van de Velocity Architecture nog niet echt in actie gezien. Alleen wat last gen spul.
Het kan best zijn dat hogere framerates bij gebruik ervan ineens wel goed haalbaar zijn.
VRS zit toch ook al in de X en S?

• Rivanov
roell24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:00:
Vandaag via Amazon de Turtle Beach Stealth 700 besteld voor zo'n € 93. Mooie, aantrekkelijke prijs! Doe er je voordeel mee.

Heb helaas wel nog de originele, eerste Xbox One controller zonder bluetooth/ 3.5mm aansluiting... Het aftellen naar 10 november zal nu extra zwaar gaan vallen ;P
Dat is de Gen. 1 neem ik aan. Dus de "oude".

/edit: Ja dus. :)

https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_bQSLFbDYAMY2A

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 26-10-2020 14:10 ]

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 15:18

De turtle beach 700 is draadloos en verbind toch direct met de xbox?

• Miesjh

Miesjh

Stefmeister schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Yep!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-12 20:47
[...]

Klopt! ik ben ook een trotse bezitter van deze headset. Vooral de bluetooth functie is fijn (icm discord, muziek luisteren etc.)

Aanrader

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

[...]

[...]

We hebben een headset topic mensen O-) O-)

[Multi] Algemeen Headset Topic

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 14:49
[...]

4K/120fps lijkt me inderdaad ook het minst van belang van de HDMI 2.1 functies, LFC en VRR daarentegen zijn denk ik waardevolle features. ALLM is leuk maar niet bijzonder. eARC voor het geval je een compatibele audio systeem hebt, gebruik je de interne speakers van je TV mis je dat ook niet. Games met Dolby Vision zijn wordt misschien wel leuk, maar er komt volgens mij voorlopig geen game uit die dit ondersteunt.
Nou ik zou toch niet meer zonder ALLM kunnen. Bij de meeste tv's zit de gamemodus echt ver weg gestopt in de menu's en kun je ze niet met 1 knop aanzetten. Sinds ik het automatisch inschakelen ervan heb op de Xbox One X in combi met de C9 kan ik toch echt niet meer zonder.

• Rivanov
ALLM (Instant Game Modus op LG) is inderdaad héérlijk. Nooit meer klooien met handmatig de Game Mode activeren, wat i.c.m. een receiver vaak het geval is.

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen Dolby Atmos en Windows Sonic 🤷‍♀️ ,en heeft het dan nut om Dolby Atmos te kopen op de Xbox ?
Ik gebruik altijd een headset 😁

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:58:
ALLM (Instant Game Modus op LG) is inderdaad héérlijk. Nooit meer klooien met handmatig de Game Mode activeren, wat i.c.m. een receiver vaak het geval is.
Moet je dat ergens aanzetten? Nooit iets van gemerkt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• SunnieNL
Phusebox schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Volgens mij is het wel een optie in de settings van de xbox one x. Maar weet dat niet helemaal zeker. Staat al zo lang aan bij mij. Op de LG staat het automatisch aan zogauw je de hdmi poort in enhanced modus zet. Heb de C9 er in de tijd speciaal voor gekocht :)
Let wel, als je een AVR er tussen hebt staan, moet die het ALLM signaal wel doorgeven, anders gebeurd er idd weinig. De LG TV geeft het groot weer rechts bovenin het scherm (waar ook dolby vision, hdr etc. staat)

[ Voor 9% gewijzigd door SunnieNL op 26-10-2020 15:12 ]

• Miesjh

Miesjh

Xbox Series X|S – Official Next-Gen Walkthrough – Full Demo [4K]
During the video, you’ll get a closer look at how we’ve made it faster than ever to get into your games, how games on the next generation of Xbox look better and play better than ever before, and how the Xbox app keeps you connected to your console and friends, even when you’re not home. From the new dashboard experience and our new Xbox Wireless Controller to next-gen game optimizations and storage solutions, this video will give you a look at everything you can expect from Xbox Series X and Xbox Series S.

[ Voor 59% gewijzigd door Miesjh op 26-10-2020 15:16 ]

• Rossi46
SunnieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Nou ik zou toch niet meer zonder ALLM kunnen. Bij de meeste tv's zit de gamemodus echt ver weg gestopt in de menu's en kun je ze niet met 1 knop aanzetten. Sinds ik het automatisch inschakelen ervan heb op de Xbox One X in combi met de C9 kan ik toch echt niet meer zonder.
Hè, die game modus zit toch gewoon gekoppeld aan je HDMI-port? Dus als je instelt dat die HDMI-port standaard de game modus moet gebruiken, dan heb je effectief toch precies hetzelfde? Of mis ik het punt?

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Het eerste dat mij opvalt is dat ik denk dat de UI nog steeds 1080p is. Kijk het op een 4K monitor, het kan YT compressie zijn, maar het ziet er minder fraai uit.

• SunnieNL
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Hè, die game modus zit toch gewoon gekoppeld aan je HDMI-port? Dus als je instelt dat die HDMI-port standaard de game modus moet gebruiken, dan heb je effectief toch precies hetzelfde? Of mis ik het punt?
Nee dat is niet hetzelfde, want dan staat de game modus altijd aan. Als ik netflix kijk op de xbox one x, dan hoeft de gamemodus niet aan, maar moet die in filmmodus staan.
Daarnaast heb ik ook nog het probleem dat alles via de versterker loopt. Vanuit daar gaat 1 kabel naar de TV. Dus moet je de hele tijd switchen van game modus, naar filmmodus, etc.
Door ALLM gaat dat allemaal automatisch. Start ik een game, dan spring game modus aan. Stop ik een game, dan springt hij terug naar normaal voor films/series/etc.

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Fijn om de interface in actie te zien, snelheid is fantastisch.

[ Voor 86% gewijzigd door sohus op 26-10-2020 15:47 . Reden: Dubbel video weggehaald. ]

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

@sohus
Is al geplaatst, zie vorige pagina. Buiten de UI die volgens mij nog steeds geen 4K is en de pop-in bij Subnautics, is dit wel een goede presentatie.

[ Voor 9% gewijzigd door CerandoX.nl op 26-10-2020 15:37 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:39
kijk dan hoe fucking snel je in de store bent haha man het is allemaal zo smooth

Playstation 5

Verwijderd

Nvm.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2020 15:42 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:14
SunnieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Volgens mij is het wel een optie in de settings van de xbox one x. Maar weet dat niet helemaal zeker. Staat al zo lang aan bij mij. Op de LG staat het automatisch aan zogauw je de hdmi poort in enhanced modus zet. Heb de C9 er in de tijd speciaal voor gekocht :)
Let wel, als je een AVR er tussen hebt staan, moet die het ALLM signaal wel doorgeven, anders gebeurd er idd weinig. De LG TV geeft het groot weer rechts bovenin het scherm (waar ook dolby vision, hdr etc. staat)
Hmm nooit iets van gemerkt. Maar weet niet of ik die "Enhanced" optie wel aan heb staan op mijn CX.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Rossi46
SunnieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Nee dat is niet hetzelfde, want dan staat de game modus altijd aan. Als ik netflix kijk op de xbox one x, dan hoeft de gamemodus niet aan, maar moet die in filmmodus staan.
Daarnaast heb ik ook nog het probleem dat alles via de versterker loopt. Vanuit daar gaat 1 kabel naar de TV. Dus moet je de hele tijd switchen van game modus, naar filmmodus, etc.
Door ALLM gaat dat allemaal automatisch. Start ik een game, dan spring game modus aan. Stop ik een game, dan springt hij terug naar normaal voor films/series/etc.
Oké, duidelijk. Dat Netflix issue herken ik zelf ook.

Maar wat gebeurt er met mijn verdere beeldinstellingen als de ALLM automatisch de gamemodus inschakelt? Blijven die wel hetzelfde? De gaming preset komt namelijk 'out of the box' met andere beeldinstellingen (dus ook kleur e.d.) dan bijvoorbeeld de cinema modus.

• Rivanov
Phusebox schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Je dient dit bij de LG settings ook te activeren op de desbetreffende HDMI poort.

• Rivanov
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Dat werkt inderdaad wanneer je de console direct aangesloten hebt op je TV. Gebruik je een receiver, zoals ik, dan werkt dit niet.. want dan zou je bij iedere bron die op de receiver is aangesloten de Game Mode krijgen. Dat wil je natuurlijk niet. Dus daarom is de Instant Game Mode dus perfect op mijn LG, want dan gaat de TV tóch automatisch naar Game Mode zodra ik een game start (en naar HDR Game Mode als de game ook HDR ondersteunt) zonder dat de daadwerkelijke HDMI poort op Picture Setting: Game Mode is ingesteld.

• drakiesoft
  • Laatst online: 18-12 15:19
Interessant interview: Phil Spencer on exclusivity, monetisation and game development

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ahs_06cLCU_PH8xTp9G_O628h4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MBB5KTo45iEEsNPnvq5gWOOG.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door drakiesoft op 26-10-2020 15:56 ]

• SunnieNL
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Oké, duidelijk. Dat Netflix issue herken ik zelf ook.

Maar wat gebeurt er met mijn verdere beeldinstellingen als de ALLM automatisch de gamemodus inschakelt? Blijven die wel hetzelfde? De gaming preset komt namelijk 'out of the box' met andere beeldinstellingen (dus ook kleur e.d.) dan bijvoorbeeld de cinema modus.
Nee alles veranderd, zoals je ook normaal ziet als je game modus inschakelt. Allerlei processing zaken worden uitgeschakeld, kleuren veranderen door een ander profiel. Dus dat is wel even eenmalig alles goed instellen :)
(en leuk.. als je game HDR ondersteund, krijg je een game modus hdr profiel met weer andere instellingen)
Maar alles ter verbetering van de lag, een LG gaat van 30ms op 4k beeld (wat al best netjes is) naar 12ms in gamemodus.

Op zich ook wel goed dat LG alle instellingen op slaat per hdmi poort en hdmi modus op die poort. Daardoor is dat switchen zo ontzettend mooi werkend.

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 26-10-2020 15:53 ]

• Rossi46
SunnieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Nee alles veranderd, zoals je ook normaal ziet als je game modus inschakelt. Allerlei processing zaken worden uitgeschakeld, kleuren veranderen door een ander profiel. Dus dat is wel even eenmalig alles goed instellen :)
(en leuk.. als je game HDR ondersteund, krijg je een game modus hdr profiel met weer andere instellingen)
Maar alles ter verbetering van de lag, een LG gaat van 30ms op 4k beeld (wat al best netjes is) naar 12ms in gamemodus.

Op zich ook wel goed dat LG alle instellingen op slaat per hdmi poort en hdmi modus op die poort. Daardoor is dat switchen zo ontzettend mooi werkend.
Oké, helemaal duidelijk :)

Ja, die HDR modus met weer z'n eigen instellingen maakt het niet makkelijker. Ik zit er sterk aan te denken om mijn C9 te laten kalibreren (mede doordat HDR out of the box bijna nooit goed staat ingesteld), maar dan moeten ze echt veel gaan instellen.

Naja, zorgen voor laten. En voor een ander topic ;)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Die store is echt snel. Dat gaat dus heerlijk zijn. :) Ben nu ook wel benieuwd naar die nieuwe netwerk snelheden. Eens kijken of het mijn KPN glasvezel lijn volledig kan benutten. :)

Rest hadden we volgens mij allemaal wel gezien. Die badges bij games had ik al op de One X 8 weken geleden geloof ik. Weet niet waarom dat onder nieuw beschouwd wordt of het moet komen omdat ik in insider programma zit en dit nu pas uitgerold wordt voor de rest op de Series,

Iig. Beloofd weer veel goeds! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Kadardar op 26-10-2020 15:58 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:58:
Hah, is dat die melding die ik automatisch krijg als ik een spel opstart op mijn XSX? Cool!

(Want ik heb sinds dit weekend heb ik de LG CX 55" in huis - geweldige TV!)

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Rivanov
shyheim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Hah, is dat die melding die ik automatisch krijg als ik een spel opstart op mijn XSX? Cool!

Ja, je krijgt die melding rechtsbovenin.

• Rossi46
shyheim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

En je hebt dus blijkbaar ook al een XSX? :P

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

En je hebt dus blijkbaar ook al een XSX? :P
Ugh, mijne One X bedoel ik dus :D

@Rivanov : thanks! Had hiervoor een LG LED-tv en daarbij was dat namelijk niet. Gebeurt trouwens ook pas vanaf je daadwerkelijk een game opent - dus nog niet in de inferface. Vroeg het me dus af 8)

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

• wjsiebes
  • Laatst online: 19-12 20:31
[...]

Vraag, aansluitend op je antwoord. Mijn TV heeft volgens de fabikant (Sony KD-65ZF9) de volgende videomogelijkheden:
ONDERSTEUNING VIDEOSIGNAAL
HDMI™-signaal: 4096 x 2160p (24, 50, 60 Hz), 3840 x 2160p (24, 25, 30, 50, 60 Hz), 1080p (30, 50, 60, 100, 120 Hz), 1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 480p

Ik neem dan aan dat ik maximaal in 4K met 60Hz kan gamen met de Series X?

• Michael_1980
wjsiebes schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Vraag, aansluitend op je antwoord. Mijn TV heeft volgens de fabikant (Sony KD-65ZF9) de volgende videomogelijkheden:
ONDERSTEUNING VIDEOSIGNAAL
HDMI™-signaal: 4096 x 2160p (24, 50, 60 Hz), 3840 x 2160p (24, 25, 30, 50, 60 Hz), 1080p (30, 50, 60, 100, 120 Hz), 1080/24p, 1080i (50, 60 Hz), 720p (30, 50, 60 Hz), 720/24p, 576p, 480p

Ik neem dan aan dat ik maximaal in 4K met 60Hz kan gamen met de Series X?
Ja, met deze TV kun je gamen op maximaal 4K/60hz.
Zie ook https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/z9f en dan kopje Input Lag

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Toch raar dat sommige games nog steeds slecht draaien. Dan vraag je je ook af wat die developers aan het doen zijn als zelfs met brute rekenkracht er geen fatsoenlijke framerate te toveren valt?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kaasje123 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Toch raar dat sommige games nog steeds slecht draaien. Dan vraag je je ook af wat die developers aan het doen zijn als zelfs met brute rekenkracht er geen fatsoenlijke framerate te toveren valt?
Dit is dan ook het resultaat zonder tussenkomst van developers. Gewoon de games zoals ze gemaakt zijn voor de vorige en huidige generaties.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
ArthurMorgan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:00:
[...]

Dit is dan ook het resultaat zonder tussenkomst van developers. Gewoon de games zoals ze gemaakt zijn voor de vorige een huidige generaties.
Dat snap ik maar waarom zijn sommige games dan wel ineens bijna onafgebroken 60fps op de series X en sommige games nog steeds prut. Dan is je game überhaupt niet echt geoptimaliseerd los van welke console je speelt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Omdat het een meer demanding is op het ene punt en de andere game op iets anders. Het ene kan wel met meer brute kracht worden opgelost en het andere niet.
Optimalisatie is vaak juist iets wat heel specialistisch is. Puur meer kracht op een andere architectuur helpt die optimalisatie niet. Want die heeft weer andere punten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Miesjh

Miesjh

Kaasje123 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Dat snap ik maar waarom zijn sommige games dan wel ineens bijna onafgebroken 60fps op de series X en sommige games nog steeds prut. Dan is je game überhaupt niet echt geoptimaliseerd los van welke console je speelt.
-Meerdere games zijn gecapped tot 30fps. Dus de Series X veranderd daar niks aan. Het draait stabieler op 30fps, dat dan weer wel, omdat hij dit makkelijker kan halen.
-Vergeet ook niet dat de Series X in een compatibility mode draait. Dus de volledige kracht wordt dan niet gebruikt.

• Miesjh

Miesjh

ArthurMorgan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:08:
Omdat het een meer demanding is op het ene punt en de andere game op iets anders. Het ene kan wel met meer brute kracht worden opgelost en het andere niet.
Optimalisatie is vaak juist iets wat heel specialistisch is. Puur meer kracht op een andere architectuur helpt die optimalisatie niet. Want die heeft weer andere punten.
De engine van de game moet dit ook toelaten. Maar zodra een oude game een unlocked framerate heeft, dan zie je dat dit op de Series X veel beter draait.

• Rivanov
Assetto Corsa Competizione lijkt zowaar speelbaar op de Series X. Het is namelijk DRAMA op de One X. Hopelijk gaat de developer hier nog verder mee aan de slag, zodat het echt locked 60fps wordt.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Kaasje123 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Omdat de ene game ge-locked is op 30FPS en de andere game een variabele framerate heeft tussen de 45 en 60FPS. Daarnaast zijn er ook nog eens games die ge-locked zijn op 60FPS en een variabele resolutie hebben tot 4K bijvoorbeeld. Die laatste groep doet het eigenlijk het beste omdat die nu sowieso de max resolutie haalt en nog steeds locked op 60FPS draait.

Just Cause is locked 900p en locked 30FPS, dus die gaat het niet veel beter doen, komt doordat de Jaguar CPU deze game niet echt trok, zeggen ze in de video. Ze zouden even via een update het moeten unlocked voor XSX, maar dan komt er dus weer een dev tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 26-10-2020 18:58 ]

• Rossi46
Batman Arkham Asylum blijft het meest bizar, met z'n locked 45 fps en dus constant frame timing issues. Wat hebben ze daar gedacht toen ze die game een remaster hebben gegeven?

Helaas heeft de hele Batman serie geen goede naam wat betreft ondersteuning naderhand (kom op, Arkham Knight schreeuwt daar echt om!) dus ik verwacht hier verder geen updates ten faveure van de XSX/PS5...

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 23:24
Wat grappig, ik dacht ik ga dit even op mijn TV bekijken en sinds kort ben in erachter dat ik YouTube rechtstreeks naar de TV kan streamen, tot dusver altijd alles via de (HD) Apple TV. En ik zit te kijken en denk, wow die gasten zien er echt surrealistisch scherp uit. Blijk ik voor het eerst 4K te kijken op mijn TV 😂. Tot dusver alleen foto’s via een USB stick op 4K bekeken.

• sohus
Miesjh schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

-Meerdere games zijn gecapped tot 30fps. Dus de Series X veranderd daar niks aan. Het draait stabieler op 30fps, dat dan weer wel, omdat hij dit makkelijker kan halen.
Dit is een aanname. Aantal games gaat via een techniek van Microsoft frame-doubling krijgen. Ik gok dat dit locked 30fps games zijn die stabiel op die framerate draaien, die worden dan effectief 60fps op een Series X. De games die dit gaan ondersteunen zijn nog niet aangekondigd. Maar het lijkt me dus dat dit afhangt van of originele game locked of unlocked is, en CPU of GPU bound en dat soort zaken.

• sohus
Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:58:
Assetto Corsa Competizione lijkt zowaar speelbaar op de Series X. Het is namelijk DRAMA op de One X. Hopelijk gaat de developer hier nog verder mee aan de slag, zodat het echt locked 60fps wordt.
Lijkt me dat die game gewoon een next-gen patch gaat krijgen gezien dat het een game-as-a-service is min of meer en er nog nieuwe DLC gepland staat. Ze hoeven je volgend jaar geen nieuwe game te verkopen en dan zijn dat soort patches een stuk gebruikelijker.

Xbox Series X zou redelijk goed moeten performen op deze game als ik naar mijn PC kijk.

• Miesjh

Miesjh

sohus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

Dit is een aanname. Aantal games gaat via een techniek van Microsoft frame-doubling krijgen. Ik gok dat dit locked 30fps games zijn die stabiel op die framerate draaien, die worden dan effectief 60fps op een Series X. De games die dit gaan ondersteunen zijn nog niet aangekondigd. Maar het lijkt me dus dat dit afhangt van of originele game locked of unlocked is, en CPU of GPU bound en dat soort zaken.
Volgens het Digital Foundry filmpje is dit nu de realiteit. En er is nu nog weinig bekend over de frame-doubling feature, dus dat is ook een aanname. Men verwacht dat maar een select aantal spellen dit zal ondersteunen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rivanov schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:58:
Geen idee hoe ze de opbouw van die game hebben gemaakt tov van de PC versie, maar een XSX patch zou niet misstaan, al was het maar om een 1440/60 ofzo toe te voegen en correct gebruik van veel geheugen en CPU kracht (dat was de hoofdreden waarom hij zo slecht draaide, omdat die oudere cpu's in de xbox veel trager waren)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-12 12:59
Ubisoft over de komende releases :
https://news.ubisoft.com/...-consoles-get-the-details

Bevestigd dat alle games draaien op 4k/60fps op de Series X.

edit: Allen behalve watch dogs

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 26-10-2020 20:34 ]

• RoloGeert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-03-2024
Behalve Watch Dogs.

Edit: zie na het plaatsen je edit, kan post helaas niet verwijderen.

[ Voor 65% gewijzigd door RoloGeert op 26-10-2020 20:41 ]

Verwijderd

Uhm een locked 30FPS spel wordt niet automatisch 60FPS gemaakt door Series X. Het is een bewuste keuze dat door de developer gemaakt is en daar kan geen enkele platform holder iets aan doen, behave de developers zelf.

De persoon die je quote is correct, je maakt wederom de verkeerde aanname en passeert het als feit.
Het probleem daarmee is dat iemand het leest en vervolgens denk dat het correct is en dan hebben we een soort domino effect van onjuiste informatie.

• Miesjh

Miesjh

PepieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:32:

Immortals Fenyx Rising

Xbox Series X | S: Explore a stylised open world rendered at 60 frames per second in 4K ultra high definition resolution on the Xbox Series X, using High Dynamic Range technology for richer and deeper colours on compatible screens. Immerse yourself in the sounds of Golden Isle thanks to Dolby Atmos and spatial audio technology, and travel the depths of the underworld at impressive speed with incredibly fast load times. Through Smart Delivery, get access to the Xbox Series X | S* version even when you buy the Xbox One version at no additional cost.

Watch Dogs: Legion

Xbox Series X | S: The near-future London of Watch Dogs: Legion will fully benefit from the hardware accelerated raytracing of the new Xbox Series X | S; from Piccadilly Circus and its giant digital screens, to Camden High Street’s neon lights and holograms, the power of real-time ray traced reflections brings a never seen before level of realism to an urban playground. Early collaboration between Microsoft and the game teams allows the game to unlock the power of Xbox DirectStorage, meaning loading times have been massively reduced allowing for smoother world traversal and faster loading times than ever before. Upgrade from an Xbox One X copy of the game to the Xbox Series X | S* version with Xbox’s Smart Delivery technology at no extra cost.

Assassin’s Creed Valhalla

Xbox Series X | S: Take in the mysterious Northern Lights of Norway or the majesty of England’s Stonehenge in 4K resolution at 60 frames per second on Xbox Series X. Thanks to the collaboration between the game team and Microsoft to implement Xbox Velocity Architecture and DirectStorage API on Xbox Series X | S, you can take full advantage of faster loading speeds for more play time, and a smoother and more powerful experience. With Smart Delivery you can purchase an Xbox One X version of the game and you’ll be able to upgrade at no extra cost when you get your new Xbox Series X | S*.

[ Voor 34% gewijzigd door Miesjh op 26-10-2020 20:47 ]

• Rossi46
PepieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:32:

RoloGeert schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:41:
Behalve Watch Dogs.

Edit: zie na het plaatsen je edit, kan post helaas niet verwijderen.
Maar dat is dan - volgens mij - wel weer de enige met Ray Tracing. Het is óf het ene óf het andere, dat blijkt maar weer :)

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

[...]

Maar dat is dan - volgens mij - wel weer de enige met Ray Tracing. Het is óf het ene óf het andere, dat blijkt maar weer :)
Ik zat net te dubben welke game ik ga pre orderen voor de release van 10 november. WD Legion heeft RT en lijkt me wel tof om te gaan bekijken juist om deze toevoeging, al trekt de setting mij minder aan. Valhalla lijkt me qua setting weer mooier, alleen ontbreekt de RT. Dilemma's.... De reviews ontbreken helaas nog om de knoop door te hakken. Cyberpunk ga ik pas spelen nadat de upgrade voor series X klaar is.

• Rossi46
BasGrunn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Ik zat net te dubben welke game ik ga pre orderen voor de release van 10 november. WD Legion heeft RT en lijkt me wel tof om te gaan bekijken juist om deze toevoeging, al trekt de setting mij minder aan. Valhalla lijkt me qua setting weer mooier, alleen ontbreekt de RT. Dilemma's.... De reviews ontbreken helaas nog om de knoop door te hakken. Cyberpunk ga ik pas spelen nadat de upgrade voor series X klaar is.
WD Legion wordt sinds vandaag uitgebreid gestreamd, veel op YouTube over te vinden. Daar kom je denk ik al een heel eind mee. AC Valhalla moeten we het momenteel met de previews doen van een 1,5 week geleden.

Beide lijken erg interessant. Persoonlijk zou ik met WD Legion beginnen. Komt wat eerder uit en het is alweer een tijdje geleden dat een WD game uit kwam.

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

WD Legion wordt sinds vandaag uitgebreid gestreamd, veel op YouTube over te vinden. Daar kom je denk ik al een heel eind mee. AC Valhalla moeten we het momenteel met de previews doen van een 1,5 week geleden.

Beide lijken erg interessant. Persoonlijk zou ik met WD Legion beginnen. Komt wat eerder uit en het is alweer een tijdje geleden dat een WD game uit kwam.
Valhalla komt gelijk uit met de Xbox series X. Mijn ps4 pro is verkocht, en kan daardoor toch niets eerder spelen dan wanneer ik de nieuwe 'tower of power' heb staan. Ik denk dat ik toch eerst voor Valhalla ga. Ik wil altijd met je ruilen hoor, wanneer ik hem uit heb :) ...

• Martinspire
  • Laatst online: 22:32
Rossi46 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Ik vind het op zich wel slim van Ubisoft, ze vullen nu heel het web met filmpjes van spelervaringen, zonder dat de review-deadline er nog is. Wellicht verwachten ze geen topcijfers, dus op deze manier druk je de reviews wat onder, maar wel prima om te zien dat ie al zo vroeg te spelen is, zodat men nog tijd zat heeft voor andere reviews naderhand. Nu kunnen ze er ook vanuit gaan dat vrjiwel elke XSX/PS5 review een ervaring bevat voor dez game.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12 22:13
Jammer dat Valhalla geen RT heeft. Nouja, blijft toch mijn launchgame

• Stylze
  • Laatst online: 07:39
Ontzettend veel zin in Valhalla:) sowieso genoeg te spelen op launch met gamepass erbij en geen xbox te hebben gehad de afgelopen generatie. Sowieso Gears 5 en forza , wat zijn echt de must play games verder nog op gamepass?

Playstation 5

• Thalaron
  • Laatst online: 07:50
Nog 2 weken. Voelt lang...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Stylze schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:25:
Ontzettend veel zin in Valhalla:) sowieso genoeg te spelen op launch met gamepass erbij en geen xbox te hebben gehad de afgelopen generatie. Sowieso Gears 5 en forza , wat zijn echt de must play games verder nog op gamepass?
Hier ook veel zin in Valhalla :)

Must Plays op Gamepass is natuurlijk een beetje subjectief. hieronder wat ik zou zeggen:
ARPG
Children of Morta (ook een beetje rogue lite/like achtig en story maar meer ARPG)
Minecraft Dungeons (wel even door het begin heen bijten. De appel is redelijk zuur maar zodra je erdoor heen bent is het een prima game)

FPS:
Doom Eternal
Gears
Halo

Metroidvania:
Bloodstained Ritual of the Night
Hollow Knight
Touhou Luna Nights

Platformers:
Dead Cells
GRIS

Racing:
Forza

Rogue like/lite:
Scourgebringer
Undermine
Wizard of Legend

Story
Hellblade

En dan deze waar ik niet echt van weet waar ik ze onder moet plaatsen:
Katana Zero
My Friend Pedro
Slay the Spire

Wel een beetje waarvan ik zeg proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kadardar op 26-10-2020 21:59 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Michael_1980
BasGrunn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Persoonlijk zou ik altijd gaan die je liefst wil spelen. RT lijkt me hartstikke mooi, maar het zal altijd ten koste gaan van de framerate. Het is maar net wat je belangrijker vind.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-12 20:53
Is er al geweten of Cyberpunk 2077 een 60fps modus gaat hebben?
Pagina: 1 ... 116 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden