Dat is het probleem van Microsoft en niet gelimiteerd tot Japan, al tijden is het mij opgevallen dat Phil te veel op z'n bord heeft. Zo zie je ook bij E3 en andere shows dat we alleen/voor de meeste gedeelte zijn gezicht ziet.
Xbox heeft een Japanse afdeling maar behalve shows organiseren doen ze volgens mij weinig tot niets met software maken en/of verkrijgen.
Sony eigenlijk ook, voor een Japanse concern hebben zij maar 1 studio - Studio Japan en zelfs daar word leiding door een Brit of Amerikaan gegeven. Japan is weliswaar minder belangrijk geworden, maar er valt alsnog miljoenen daar te verkopen met de juiste tools (software). Nu heeft XGS Tango Gameworks erbij, maar hopen dat mensen de tent niet gaan verlaten.
xCloud zou en kan daar ook aanslaan net als Zuid-Korea, Xbox Japan moet zoals je een beetje aangaf meer vrijheid krijgen en daadwerkelijk werk verrichten, niet dat empty shell wat ze nu zijn.
Met de aankopen van Microsoft is er geen einde ten zicht volgens mij, het is juist erger* geworden - allemaal studios uit het westen. De keuzes als consument op het ogenblik is nogal verrot vind ik (censor station, nintendo on the go, western powerhouse), de golden days qua variatie, quirky etc. etc. is voorbij, maar juist dat zijn de games waar Japan van houdt.
Overigens er zijn best veel succesvolle Amerikaanse bedrijven in Japan, incl IBM dus alles is mogelijk.
Series S is een goede stap qua prijs/performance/afmeting, nu de studios nog, Japanse studios dat creatieve vrijheid hebben. Er zijn tal van studio's die ons hebben laten zijn dat ze kastkrakers uit kunnen brengen, maar Xbox moet het wel doen. Ik zou echt niet willen gamen in een wereld zonder de variatie dat het land van de rijzende zon met zich meebrengt.
Strategische zet volgens mij, Xbox volgt iJustine niet eens op Twitter, dat doet PlayStation wel.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 24-10-2020 21:44
]