Redax schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:13:
Ik ben nu al een tijdje zowel de PS5 en de XSX in de gaten aan het houden. Wat ik mij nu bij beiden afvraag is voor welke titels haalt men de de console in huis? Ik zie bij beide consoles niet echt grote exclusives voorbij komen. Voor de PS5 heb je dan nog Horizon Zero Dawn en voor de Xbox heb je Gears, maar voor de rest weinig grote exclusieve titels voor beiden. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik kom van een PS4 af en ga nu voor een Xbox. Ik had al GamePass voor PC, maar mijn verouderde videokaart kan deze games niet echt aan. Ik twijfelde tussen een XSX en een nieuwe videokaart, maar uiteindelijk toch voor de XSX gegaan, vanwege het gebruiksgemak en de prijs/performance verhouding.
Daarnaast ben ik wel van plan wat oude games te gaan spelen, ik heb aardig wat Xbox en Xbox 360-games. Ik heb geen Xbox One, dus nog geen Xbox One-games, maar ik wil zeker wel Halo, Gears 4 en 5 gaan spelen via GamePass Ultimate en zo ook nog veel meer andere games. Daarnaast verwacht ik nu ook nieuwe IP's vanuit Bethesda voor Xbox en ik hoop dat ook Bethesda aan de slag mag met Microsoft franchises. Xbox heeft nu de meeste first party studios en het meeste potentieel, naast de first party games die ik sowieso wil gaan spelen.
De Xbox One heb ik overgeslagen, vanwege de tegenvallende kracht van de console en de consument onvriendelijke features. De PS4 was in elk opzicht beter. De Xbox One X overgeslagen omdat ik al een PS4 Pro had, maar wel vaak getwijfeld om alsnog te halen. Gelukkig heb ik even gewacht tot de nieuwe generatie.
XSX koop ik nu vanwege de kracht en de consument vriendelijke features, de rollen zijn omgedraaid. Sony is met Spider-Man Remastered echt niet consument vriendelijk bezig en ze pushen uitgevers ook niet om gratis upgrades te geven, zoals Microsoft dat wel doet met Smart Delivery, helaas doet alsnog niet iedereen hier aan mee.
Ik zal zeker wat PS5-exclusives gaan missen, maar dit had ik met de Xbox exclusives net zo. Daarnaast kan ik altijd nog een PS5 kiezen, maar de Xbox biedt mij vanaf de launch meer dan de PS5, van een PS4 afkomend.
[
Voor 5% gewijzigd door
CerandoX.nl op 21-10-2020 10:27
]