Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.650 views

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Minder dan 3 weken te gaan!

Ik wil nu wel eens wat meer next-gen beelden gaan zien, Sony heeft al behoorlijk wat next-gen footage vrijgegeven, dit mis ik van Microsoft nog. Vraag me af wanneer die laatste embargo eraf gaat?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
MRE-Inc schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Mjah, ligt niet aan jouw. Microsoft hanteert zelf ook wel verschillende kleuren groen op hun eigen Xbox Wire website.

https://news.xbox.com/en-us/

Daar loopt het groen over van de kleur die de timer nu heeft tot de felle kleur die het had. Al vind ik de huidge kleur mooier.

[Twitter]

[Twitter]
Kabooeeemmmm!! *O*

EDIT: betreffende het 120fps Halo MCC nieuws ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 20-10-2020 18:05 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Rivanov schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Hell yes! Ben de laatste tijd weer flink in de MCC bezig en heb afgelopen weekend Halo: CE campaign uitgespeeld. Was nu net begonnen met Halo 2, maar die loopt echt stukken minder. Veel FPS drops. Dus ik wacht weer mooi tot de Series X om hiermee verder te gaan!
Over Halo MCC gesproken (sorry dat ik jou hier persoonlijk quote): wij hebben hem hier onlangs opnieuw moeten installeren. Voor die tijd hadden we enkel de campaign van 1 uitgespeeld. Maar nu staat er in het menu opeens dat alles gecomplete is (10/10, 11/11 bijvoorbeeld)? Weet iemand hier toevallig hoe dat komt? :$
swoutr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:
Ik ben verbaasd dat mensen een LG C7 nu alweer hebben geupgrade naar bijv. een C9. 2 jaar na de aanschaf van een OLED van ruim 1400 piek upgraden naar een nieuwer model? Ik dacht dat ik van tech hield en een gat in mijn hand had maar...

Ik ga het dan voorlopig ook nog mooi doen met mijn C7 (lees 3/4 jaar) dat hij geen 120hz ondersteund op 4k, tja.. die paar indie games die dat ondersteunen. 60 Hertz was een ander verhaal geweest tho.
Overigens blij om te lezen dat het Dolby vision probleem opgelost lijkt te zijn.

Die timer onderaan de pagina maakt het wachten er btw niet makkelijker op. :'( :9 :9~
Onze vorige TV hebben we relatief kort gebruikt voordat we de C9 haalden (vorige tv was een Samsung KS7000), maar de nieuwsgierigheid naar OLED was te groot. Nu zie ik het niet snel gebeuren dat we weer zo snel (2 jaar) gaan upgraden. De sprong naar OLED was het wel echt helemaal waard, ook voor gaming. Maar zie nu niet echt in hoe het nog beter kan. We missen niks.

[ Voor 44% gewijzigd door Alwayshappyz op 20-10-2020 17:57 ]

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-12 14:17
Bol.com loopt ineens weer af te schrijven van mijn CC. Hebben ze een levering binnen gekregen ofzo? Die klaar moet gaan staan voor verzending.... >:)
Tweede keer al dat het bedrag wordt afgeschreven (1e keer was een reservering, die ineens in het niets oploste)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
atomix9 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:59:
Bol.com loopt ineens weer af te schrijven van mijn CC. Hebben ze een levering binnen gekregen ofzo? Die klaar moet gaan staan voor verzending.... >:)
Tweede keer al dat het bedrag wordt afgeschreven (1e keer was een reservering, die ineens in het niets oploste)
Is het afgeschreven of een reservering? Opzich zou een afschrijving nu wel voldoen aangezien bij mij CC (ABN - Mastercard) er op de 12 wordt afgeschreven. Dus levering 10de is 12de afschrijving prima wat mij betreft. :)

Weet niet hoe het bij jou zit. Kan heel anders zijn natuurlijk.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:56
atomix9 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:59:
Een reservering kan niet eeuwig blijven bestaan. Dus bol.com zal waarschijnlijk paar keer de reservering herhalen, zeker omdat het hier niet gaat om een klein bedrag. Afschrijving op creditcard is normaal de dag van verzending bij bol (dus 9 nov)

• Rck010
Normaliter wordt er 1x gechecked/reserveert volgens mij. Puur om te kijken of de creditcard bij het bestellen geldig is.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-12 17:28

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfUWjP0a3ouY4FoBhiFMamET5sQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3PjjzrzlvmXFdrJwaajpbbk.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: Miesjh NL

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12 07:02
Net dus mijn LG CX binnen gehad. Komende van een 11 jaar oud 40 inch 1080 scherm. Even de PS4 aangezet (heb nog geen Xbox). Alsof ik de afgelopen jaren door een aardappel heb gegamed....

psn: jagermeistertim

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Hmm, dan wordt het interessant, een kleine LG CX als monitor:

Met als doel dus om erop te werken/gamen met pc én een next-gen console erop aan te sluiten. Met 4x hdmi 2.1 poorten, is het ook meer dan wat je bij de meeste monitoren krijgt aan aansluitingen. Omdat er een Xbox wordt aangesloten, is het ook voor dit topic wel relevant, al is er ook gewoon een topic voor dit ding: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2020 20:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:01
Maar dat is toch veel te groot als monitor op je bureau😅

Playstation 5

• Rck010
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:59:
Net dus mijn LG CX binnen gehad. Komende van een 11 jaar oud 40 inch 1080 scherm. Even de PS4 aangezet (heb nog geen Xbox). Alsof ik de afgelopen jaren door een aardappel heb gegamed....
OLED is geweldig, je bent vanaf nu alleen zo spoiled dat je niet meer serieus naar iets anders kan kijken.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Martinspire schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:24:
Hmm, dan wordt het interessant, een kleine LG CX als monitor:
[YouTube: Every other monitor is DEAD to me - LG CX OLED 48"]
Met als doel dus om erop te werken/gamen met pc én een next-gen console erop aan te sluiten. Met 4x hdmi 2.1 poorten, is het ook meer dan wat je bij de meeste monitoren krijgt aan aansluitingen. Omdat er een Xbox wordt aangesloten, is het ook voor dit topic wel relevant, al is er ook gewoon een topic voor dit ding: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Oled monitor? Ik zie je straks wel anders piepen met een permanente Taskbar _O-

• Martinspire
Stylze schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:26:
Mja toch lijkt het me wel wat. Ik zit nu ook met een redelijke 4k monitor en heb ernaast nog 2 monitoren voor extra schermen, maar als het allemaal op 1 monitor past (desnoods met wat tooltjes vensters vastleggen op bepaalde formaten) dan vind ik dat eigenlijk ook wel prima. Het blijft toch een beetje behelpen met wat ik dagelijks open zet.
drakiesoft schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Mja burn-in is nog wel iets, maar gaat de laatste jaren ook wel beter. Ik denk dat als je er rekening mee houdt, je er best lang mee kunt doen. Van achtergrond/kleur wisselen (met zo'n transparante taakbal) helpt bv ook wel wat en af en toe wat full screen zetten bv.

Maar waar het me vooral om gaat is dat de beeldkwaliteit gewoon een stuk beter is en je voor dezelfde prijs niet eenzelfde hardware krijgt. Bijkomend voordeel is dat het kijken van films dan ook een stuk beter gaat bij je bureau en je dus wellicht een scherm of wat weg kunt doen.

De prijs is wel hoog om een gokje met burn-in te doen, maar het lijkt me toch dat je zeker wel een paar jaar kunt doen met een scherm zonder al te veel risico (nogmaals: mits je er enigszins rekening mee houdt).

Ik zat alleen te kijken naar zo'n scherm om hem als TV te gebruiken, maar als desktop is ook altijd wel te proberen. En als het niet bevalt heb je alsnog gewoon een nieuwe TV :P

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2020 20:43 ]

• Rck010
drakiesoft schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Wel iets om voorzichtig mee te zijn, al zijn de modellen van afgelopen jaren hier wel steeds beter in geworden.
Ik zou denk ik ook nooit een OLED gebruiken als monitor, maar voor consoles (en films uiteraard) zou ik niets anders meer willen.

Je moet je “TV kijk gewoonten” wat aanpassen als OLED eigenaar.

Ik heb me bij de aanschaf van m’n eerste OLED voorgenomen om het ding op stand-by te zetten als ik er niet naar kijk (ook bij korte breaks), het ding tussendoor wat vaker van content te wisselen (van een statisch HUD naar wat anders en visa versa) en ‘m niet volledig van de stroom af te halen (zodat de techniek in stand-by z’n werk kan doen).

Als je er een beetje fatsoenlijk mee omgaat, is burn-in helemaal geen issue.
Ik heb in de 5-6 jaar dat ik OLED kijk nog geen enkele burn-in veroorzaakt.

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
De discussie over OLEDs is best interessant maar eigenlijk gaat het hier om de console.. is er geen andere plek om jullie tv voorkeuren te bespreken?

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12 09:24
Ik zie in de nieuwe Xbox app nergens een stream functie. Is het tijdelijk verwijderd?

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:17
Spacewide schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:16:
Ik zie in de nieuwe Xbox app nergens een stream functie. Is het tijdelijk verwijderd?
Onder mijn bibliotheek en dan consoles.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 10:28
ben2513 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:01:
De discussie over OLEDs is best interessant maar eigenlijk gaat het hier om de console.. is er geen ander plek om jullie tv voorkeuren te bespreken?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/95

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12 09:03
Stylze schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:26:
Nooit meer anders. Dit is 55” overigens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MigX1AHr8Wh21Vf76BhV462NjFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUwy2WBito4nwn31Q1x3MwRr.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Martinspire
Froggle schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding]
Mja ziet er wel aardig uit, gebruik je hem ook voor werk of alleen gamen?

Ik zie wel dat de voet heel erg breed is, ik neem aan dat je daar verder weinig aan kunt doen (VESA oid)?

• drakiesoft
De Xbox new Zealand teaser is geupgrade naar bewegend beeld en datum.
Zal wel een lokaal iets zijn dan, apart dit.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
drakiesoft schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:15:

[Twitter]
Ik vond het een beetje rare scene. Maar in de reacties heeft iemand het over de aankondiging van MSFS 2020... dat zou inderdaad wel een aardige verklaring kunnen zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• drakiesoft
ArthurMorgan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:21:
[...]

Ik vond het een beetje rare scene. Maar in de reacties heeft iemand het over de aankondiging van MSFS 2020... dat zou inderdaad wel een aardige verklaring kunnen zijn.
Ja dat zou heel goed kunnen idd. Ben benieuwd. Maar op zich apart dat Xbox nieuw Zeeland dat tweet dan.

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-12 14:17
Rck010 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:29:
Normaliter wordt er 1x gechecked/reserveert volgens mij. Puur om te kijken of de creditcard bij het bestellen geldig is.
Nou dat is nu dus voor de 2x voor het volledige bedrag. Als dat weer een weekje duurt, dan komt er zeker ook nog een derde keer |:(

Ik ga er niet over bellen, want dadelijk ben ik me pre-order kwijt, omdat een poeflap per ongeluk op "bestelling annuleren drukt" :X

Nee, laat maar even.... O-)

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12 23:47

Ulti23

Quality Time

atomix9 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Nou dat is nu dus voor de 2x voor het volledige bedrag. Als dat weer een weekje duurt, dan komt er zeker ook nog een derde keer |:(

Ik ga er niet over bellen, want dadelijk ben ik me pre-order kwijt, omdat een poeflap per ongeluk op "bestelling annuleren drukt" :X

Nee, laat maar even.... O-)
Same here, ik maak mij er geen zorgen over. Ze checken maar zoveel ze willen. Als ze maar leveren de 10e 8) :+

I pitty the fools who took my game-station.....

• Sjalabert
Ulti23 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Same here, ik maak mij er geen zorgen over. Ze checken maar zoveel ze willen. Als ze maar leveren de 10e 8) :+
Bij mij is het bedrag gereserveerd. Verder geen ‘gedoe’ en inderdaad. Als hij de 9e maar met PostNL meegaat en de dag erna hier in de ochtend op de deurdorpel staat.

#kindvan40stuiterstuiter

• Stylze
Froggle schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding]
haha moet zeggen dat het er wel gruwelijk uitziet :+
Maar zou zelf zo dicht op zo'n groot scherm denk ik niet echt chill vinden, 55 inch is mijn tv in de woonkamer en dat is groot zat imo (wel amsterdamse woonkamer)

Playstation 5

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ik ben nu al een tijdje zowel de PS5 en de XSX in de gaten aan het houden. Wat ik mij nu bij beiden afvraag is voor welke titels haalt men de de console in huis? Ik zie bij beide consoles niet echt grote exclusives voorbij komen. Voor de PS5 heb je dan nog Horizon Zero Dawn en voor de Xbox heb je Gears, maar voor de rest weinig grote exclusieve titels voor beiden. Of zie ik iets over het hoofd?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Had al een Xbox Series X in de Pre-Order staan, maar zojuist ook maar een 2de controller bij besteld. Geen ramp als deze controller niet op 10 november arriveert. Heb 'm besteld omdat ik zo af en toe een multiplayer game met de vrouw doe, maar wil hem ook gaan gebruiken voor Remote play bij voor de iPad en iPhone.

Daarover gesproken, je hebt voor smartphones op dit moment mooie Controller Clips beschikbaar voor de Xbox One controller. Passen deze ook op de Series X controller, weet iemand dat?
Er lijkt namelijk wel een klein verschil in de afronding te zitten aan de bovenkant van de One en Series X controller.

Ik bedoel dit soort clips overgins:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unIdVUkq5NiAQu0cCKw3U_JY7zA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZdqMd69uY2xXIiY6gVfYvaw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0gcHNRaZ7aVG3ZpUS8ReFtpIGI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhaBF3f4EUKnliJhty0FKxGO.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier kun je de verschillen zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMIcmVEqwD8mteirS2QglXrN3f0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F04UR4QrtDLdnQItg9SK7B5h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9yLGiJp37QIbIQbfb1XRmaIJK0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OH7EzQUZiGELlNNPlbIXYWD.jpg?f=fotoalbum_tile

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Redax schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:13:
Ik ben nu al een tijdje zowel de PS5 en de XSX in de gaten aan het houden. Wat ik mij nu bij beiden afvraag is voor welke titels haalt men de de console in huis? Ik zie bij beide consoles niet echt grote exclusives voorbij komen. Voor de PS5 heb je dan nog Horizon Zero Dawn en voor de Xbox heb je Gears, maar voor de rest weinig grote exclusieve titels voor beiden. Of zie ik iets over het hoofd?
Voor mij is de doorslaggevende reden om bij Xbox te blijven de aankondiging geweest dat Flight Simulator op de Xbox komt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Stylze
Maar bedoel je dan echt nieuwe launch games? want die games zijn beide al een tijdje uit die je noemt

Playstation 5

• Redax
Stylze schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Maar bedoel je dan echt nieuwe launch games? want die games zijn beide al een tijdje uit die je noemt
Ik bedoel exclusieve nieuwe titels. Zoals je bij Nintendo een Switch koopt voor Zelda omdat deze op geen enkele andere console uitkomt.

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd niet heel erg gekeken naar exclusive launch titels. Ik ben vooral voor de Xbox Series X gegaan vanwege de indrukwekkende backwards compabiliteit en Game Pass. Ik speel eigenlijk vaker 'oude' games dan nieuwe games.
Gevoelsmatig heeft Microsoft het dit keer ook iets beter voor elkaar dan Sony. We zullen zien, ik heb zowel de Playstation 4 als Xbox One S gehad, ze hadden beiden zo hun pareltjes en functionaliteiten :) Ongetwijfeld dat er binnen een jaar ook mooie exclusive pareltjes voor de Series X uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2020 09:19 ]

• Rossi46
Horizon komt nog lang niet uit voor de PS5. Gears 5 krijgt direct een XSX update, maar is verder gewoon een al bestaande game. Dus ik denk dat je je op de verkeerde dingen focust.

In mijn geval ben ik bijzonder enthousiast over zo'n beetje alles wat de XSX tot nu toe laat zien (form factor, geluidsproductie, bekende fijne controller, uitgebreide BC mogelijkheden en upgrades, auto HDR, etc-etc). Maar hierbij speelt zeker mee dat ik sowieso een beetje 'gevoel' heb bij Xbox dan bij Playstation. Dus helemaal objectief is mijn keuze zeker niet gemaakt.

EDIT: voor de launch games koop ik de XSX dus niet. Wel voor de XSX upgrades die bestaande games bij launch krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rossi46 op 21-10-2020 09:24 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:13:

Daarover gesproken, je hebt voor smartphones op dit moment mooie Controller Clips beschikbaar voor de Xbox One controller. Passen deze ook op de Series X controller, weet iemand dat?
Er lijkt namelijk wel een klein verschil in de afronding te zitten aan de bovenkant van de One en Series X controller.

Ik bedoel dit soort clips overgins:
[Afbeelding][Afbeelding]
Hier kun je de verschillen zien.
[Afbeelding][Afbeelding]
De officiële clip van Microsoft geeft het volgende aan:
De officieel gelicentieerde clip past op alle draadloze Xbox-controllers
Bron: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Desnoods even vragen via de chat :)

Lichtpuntje...

• Stylze
Redax schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Ik bedoel exclusieve nieuwe titels. Zoals je bij Nintendo een Switch koopt voor Zelda omdat deze op geen enkele andere console uitkomt.
Beide consoles krijgen genoeg nieuwe exclusive games eerst was het vooral Sony die dit had maar Microsoft is terrein terug aan het winnen met aankoop van bethesda, ze hebben beide alleen bij launch nog geen toffe nieuwe titels jammer genoeg.

Playstation 5

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:19

Nogne

>.<

[...]

Voor mij is dat Fable, en ik vind het super fijn dat ik met mijn Xbox in dezelfde party kan zitten als mijn vrienden die op de PC spelen. Dus wij kunnen dezelfde spellen spelen en in dezelfde party zitten.

PS/XBL: Nogne

• Redax
Nogne schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Voor mij is dat Fable, en ik vind het super fijn dat ik met mijn Xbox in dezelfde party kan zitten als mijn vrienden die op de PC spelen. Dus wij kunnen dezelfde spellen spelen en in dezelfde party zitten.
Help me even want dit is nieuw voor me. Wat is dit precies voor functie? Een soort crossplay?

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-12 21:39
[...]

Maar bedoel je dan dus echt bij launch? Want er zijn toch al veel meer grote games voor beide bekend gemaakt...

• sohus
  • Laatst online: 29-10 17:24
Stylze schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Beide consoles krijgen genoeg nieuwe exclusive games eerst was het vooral Sony die dit had maar Microsoft is terrein terug aan het winnen met aankoop van bethesda, ze hebben beide alleen bij launch nog geen toffe nieuwe titels jammer genoeg.
Grote winst van deze generatie, met een dikke streep voor voor Microsoft/Xbox, is dat er een gigantische back catalog is aan fantastische titels, die veelal beter/mooier draaien dan ooit tevoren en waarbij mankementen (zoals stotterende framerates etc.) worden opgelost met nieuwe CPU/GPU en technieken.

Nooit eerder heb ik me zo weinig zorgen gemaakt om "launch games". Daarnaast.... Yakuza lijkt me fantastisch, Tetris Connected co-op met mijn vrouw wordt genieten en er staan nog aardig wat games op Game Pass die ik graag wil spelen gezien ik mijn One X al begin dit jaar heb verkocht.

• Sluw
sohus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

Grote winst van deze generatie, met een dikke streep voor voor Microsoft/Xbox, is dat er een gigantische back catalog is aan fantastische titels, die veelal beter/mooier draaien dan ooit tevoren en waarbij mankementen (zoals stotterende framerates etc.) worden opgelost met nieuwe CPU/GPU en technieken.

Nooit eerder heb ik me zo weinig zorgen gemaakt om "launch games". Daarnaast.... Yakuza lijkt me fantastisch, Tetris Connected co-op met mijn vrouw wordt genieten en er staan nog aardig wat games op Game Pass die ik graag wil spelen gezien ik mijn One X al begin dit jaar heb verkocht.
Ik heb ook veel interesse in de nieuwe titels van Microsoft maar vind persoonlijk backwards compatibility zwaar overgewaardeerd. Ik ga echt niet meer al die games van de vorige generatie spelen, misschien 1 of 2 top titels die aan het eind van deze generatie uit zijn gekomen. Daarnaast werken alle PS4 titels ook op de PS5 op letterlijk een handjevol oude onbekende games na, dus of het nou zo'n grote streep voor is... Ook als ik om me heen kijk ken ik weinig mensen die dit van plan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluw op 21-10-2020 09:39 ]

• sohus
Rossi46 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Horizon komt nog lang niet uit voor de PS5. Gears 5 krijgt direct een XSX update, maar is verder gewoon een al bestaande game. Dus ik denk dat je je op de verkeerde dingen focust.

In mijn geval ben ik bijzonder enthousiast over zo'n beetje alles wat de XSX tot nu toe laat zien (form factor, geluidsproductie, bekende fijne controller, uitgebreide BC mogelijkheden en upgrades, auto HDR, etc-etc). Maar hierbij speelt zeker mee dat ik sowieso een beetje 'gevoel' heb bij Xbox dan bij Playstation. Dus helemaal objectief is mijn keuze zeker niet gemaakt.

EDIT: voor de launch games koop ik de XSX dus niet. Wel voor de XSX upgrades die bestaande games bij launch krijgen.
Mijn focus is sowieso om zo min mogelijk games te kopen en gewoon Game Pass aanbod te spelen. Dan moet je iets langer wachten maar bespaar je zo gruwelijk veel geld dat de 499 euro console aanschaf zich in 2-3 jaar terugverdiend door het niet kopen van games (en de 1st party games blijven altijd in Game Pass).

Als je gaat mixen en dus veel games gaat kopen als ze uitkomen dan (1) heb je minder tijd voor games die wel in Game Pass ziten (2) is je besparing te niet gedaan als die games wel in Game Pass komen.

Dus ik wil alleen nog games kopen bij (1) uitzonderlijke kwaliteit, zoals ik verwacht bij CyberPunk 2077 of (2) als ik een studio/franchise wil steunen op de Xbox zoals waarschijnlijk Yakuza: Like A Dragon zodat we in de toekomst daar meer van krijgen. Ben van oudsher namelijk een Sega fanboy.

• sohus
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb ook veel interesse in de nieuwe titels van Microsoft maar vind persoonlijk backwards compatibility zwaar overgewaardeerd. Ik ga echt niet meer al die games van de vorige generatie spelen, misschien 1 of 2 top titels die aan het eind van deze generatie uit zijn gekomen. Daarnaast werken alle PS4 titels ook op de PS5 op letterlijk een handjevol oude onbekende games na, dus of het nou zo'n grote streep voor is... Ook als ik om me heen kijk ken ik weinig mensen die dit van plan zijn.
Veel mensen zouden een moord doen om Metal Gear Solid 4 te kunnen spelen. Als de game op Xbox was verschenen destijds dan was dat mogelijk geweest via BC.

En veel games zijn het niet waard maar enkele pareltjes absoluut wel. Er is een reden dat retro gaming/emulatie zo populair is.

• Rossi46
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ieder z'n ding natuurlijk en het zal sowieso afhangen van de situatie. Ik heb genoeg games van de vorige generatie(s) niet gespeeld, waar echt pareltjes tussen (zouden moeten) zitten.

Daarbij, dan zijn deze games grafisch wellicht een beetje achterhaald (maar dus toch nog aardig opgepoetst door de XSX zelf en in sommige gevallen door patches vanuit de developer of MS) maar het verhaal blijft natuurlijk nog even goed als vroeger. Dus tsja, waarom zou dit dan een mindere game zijn?

EDIT: ter aanvulling. Ik heb laatst voor het eerst Super Mario Bros. 3 uitgespeeld op de Switch :+ Dikke pret, na al die jaren nog steeds :) (wat waren games vroeger trouwens moeilijk t.o.v. nu)

[ Voor 8% gewijzigd door Rossi46 op 21-10-2020 09:55 ]

Verwijderd

LuisjeNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

De officiële clip van Microsoft geeft het volgende aan:

[...]

Bron: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Desnoods even vragen via de chat :)
Thnx voor de tip :)! De chat-meneer gaf aan dat ie ook past op een Series X controller. Zojuist ook maar besteld!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:56
Voor mij gaat het niet om de titels. Ik speel vrijwel altijd de cross platform games en vrijwel geen exclusives.
Dit is gewoon een upgrade van de Xbox One X die ik in huis heb (net zoals ik van xbox 360 naar One naar One S en daarna naar One X ben gegaan)

Voor de paar exclusives die ik speel koop ik meestal later een console extra. Dus de ps5 zal er wel komen als er goede exclusives zijn. de PS4 had ik ook alleen voor Detroit en later voor VR. De switch kwam er alleen voor mario kart en smash bros :)

• Sluw
@sohus Ik bedoel meer dat het bij beide consoles kan dus dat het niet perse een groot voordeel is. En @Rossi46 sja als je nog ouder wilt dan wordt het inderdaad nog moeilijker. De meeste games staan op PS Now en kun je dus op PC of PS4/5 spelen, MGS4 toevallig niet. Daarnaast vraag ik me af hoe groot die groep echt is, retro gamers gaat t vaak ook om de oude consoles (hardware) en fysieke games, vind ik zelf ook tof hoor.

Zelf kijk ik veel meer uit naar Fable, Avowed, Stalker 2, de Bethesda games, Scorn etc. Zoals gezegd, misschien in het begin nog een oude game spelen maar daarna weinig interesse in.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Redax schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Help me even want dit is nieuw voor me. Wat is dit precies voor functie? Een soort crossplay?
Niet een soort crossplay; het is crossplay :+ Immers kan je Gamepass ultimate aanschaffen, welke zowel op je XBO als op de PC werkt. Bij de meeste titels kan je een game op beide platformen installeren en gewoon elkaars game joinen.

Zo spelen mijn kinderen Roblox op zowel de PC, als de XBO als op de tablet, tegelijkertijd. Zelfde geldt voor Minecraft etc.

https://www.windowscentra...one-cross-play-games-list

En specifiek voor Fable:

https://www.polygon.com/2...atform-play-with-xbox-one
Hier staat de CE editie van AC: Valhalla in de pre-order :9 Later dit jaar: Far Cry 6 en Cyberpunk 2077 :Y

[ Voor 55% gewijzigd door Notna op 21-10-2020 10:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Niet voor de launch exclusives, want die zijn er (bijna) niet :+ . Voor mij persoonlijk is het het Xbox ecosystem, Ik game al sinds de 360 op Xbox. Heb ook altijd wel de consoles vd concurrent erbij gehaald na een tijdje, met een leuke deal ofzo, maar zodra ik die must have exclusives daarvan weer gehad heb, staan die dingen stof te happen. Ik sluit ook echt niet uit dat er hier tzt een PS5 komt, maar niet direct. Xbox is mijn main console.

Daarnaast heb ik veel vertrouwen in de toekomst. Ik zou niet weten wat ik zonder de Forza (Horizon) games moet. Fable, Everwild,Halo, Gears, de toekomstige (exclusieve) Bethesda titels. GamePass is natuurlijk een non- brainer, EA Play toegevoegd aan de library.

• Melantrix
  • Laatst online: 16-12 11:20
Notna schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Niet een soort crossplay; het is crossplay :+ Immers kan je Gamepass ultimate aanschaffen, welke zowel op je XBO als op de PC werkt. Bij de meeste titels kan je een game op beide platformen installeren en gewoon elkaars game joinen.

Zo spelen mijn kinderen Roblox op zowel de PC, als de XBO als op de tablet, tegelijkertijd. Zelfde geldt voor Minecraft etc.

https://www.windowscentra...one-cross-play-games-list

En specifiek voor Fable:

https://www.polygon.com/2...atform-play-with-xbox-one
Is dat 1 ultimate abbo of heb je voor ieder persoon een aparte abbo nodig?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:19

Nogne

>.<

Redax schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Het is crossplay, en met de Xbox party kan je als Xbox en PC speler samen in een party gaan waardoor je met elkaar kan praten. En als de game crossplay ondersteund kan je dus met elkaar spelen.

Zelf speel ik veel Sea of Thieves en veel van mijn vrienden spelen dit op de PC. En ik op de Xbox. En dmv van de Xbox app kunnen wij met elkaar praten en samen spelen.

Al had ik liever Discord integratie gezien, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

PS/XBL: Nogne

• Notna

Notna

Where are you?®

Melantrix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:05:
[...]

Is dat 1 ultimate abbo of heb je voor ieder persoon een aparte abbo nodig?
Tweezijdig antwoord, die ik aan de hand van een voorbeeld zal uitleggen:

Ik heb zelf een Xbox One OG en een Xbox One X in huis. Ik heb Gamepass Ultimate en de OG Xbox als home console ingesteld. Dat betekent dat mijn zoon op die console gebruik kan maken van hetzelfde abonnement als ik dat heb op Gamepass Ultimate.

De Series X staat in de bestelling, waardoor ik 3 console thuis heb. Echter kan je maar 1 console als home console aangegeven en dus kan mijn dochter geen gebruik maken van die constructie. Ik heb voor haar dus een nieuwe subscription moeten afsluiten (gelukkig nog met de 1 euro truc) zodat ook zij gebruik kan maken ervan. In theorie kan ik nog een 4de console aanschaffen en die console laten meeliften op haar sub.

Wat wel grappig is; dit is niet van toepassing op de PC. Zo kan ik op mijn One X, OG én PC tegelijkertijd inloggen met Gamepass (op mijn account) en alle 3 kunnen er gebruik van maken tegelijkertijd (licenties voor games).

Ik hoop dat in de toekomst er een soort 'familie tier' sub komt (zoals Netflix) waarbij je gewoon een gezin gebruik kan laten maken van 1 sub (tegen een meerprijs)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 21-10-2020 10:12 ]

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-08 23:47
Ik haal de Xbox niet voor een specifieke titel, maar voor Game Pass. De mogelijkheid hebben om meer dan 200 games te spelen voor een mooie prijs heeft mij zeker overtuigd. Er zitten veel spellen tussen die ik zelf nooit zou kopen, maar wel zou willen spelen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Xbox heeft niet echt exclusieve titels omdat Microsoft de games ook voor de PC beschikbaar maakt. Als je dus Gears wil spelen hoef je niet eens een console aan te schaffen.

March of the Eagles

• Kadardar
Notna schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Tweezijdig antwoord, die ik aan de hand van een voorbeeld zal uitleggen:

Ik heb zelf een Xbox One OG en een Xbox One X in huis. Ik heb Gamepass Ultimate en de OG Xbox als home console ingesteld. Dat betekent dat mijn zoon op die console gebruik kan maken van hetzelfde abonnement als ik dat heb op Gamepass Ultimate.

De Series X staat in de bestelling, waardoor ik 3 console thuis heb. Echter kan je maar 1 console als home console aangegeven en dus kan mijn dochter geen gebruik maken van die constructie. Ik heb voor haar dus een nieuwe subscription moeten afsluiten (gelukkig nog met de 1 euro truc) zodat ook zij gebruik kan maken ervan. In theorie kan ik nog een 4de console aanschaffen en die console laten meeliften op haar sub.

Wat wel grappig is; dit is niet van toepassing op de PC. Zo kan ik op mijn One X, OG én PC tegelijkertijd inloggen met Gamepass (op mijn account) en alle 3 kunnen er gebruik van maken tegelijkertijd (licenties voor games).

Ik hoop dat in de toekomst er een soort 'familie tier' sub komt (zoals Netflix) waarbij je gewoon een gezin gebruik kan laten maken van 1 sub (tegen een meerprijs)
Ik ben er niet heel bekend mee omdat mijn kinderen nog te jong zijn om te gamen (onder de 3) maar in je microsoft account kan je wel een familie aangeven. Werkt dat niet voor gamepass?

• Rossi46
Sluw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:57:
@sohus Ik bedoel meer dat het bij beide consoles kan dus dat het niet perse een groot voordeel is. En @Rossi46 sja als je nog ouder wilt dan wordt het inderdaad nog moeilijker. De meeste games staan op PS Now en kun je dus op PC of PS4/5 spelen, MGS4 toevallig niet. Daarnaast vraag ik me af hoe groot die groep echt is, retro gamers gaat t vaak ook om de oude consoles (hardware) en fysieke games, vind ik zelf ook tof hoor.
De BC features op de XSX gaan wel een stuk verder dan die op de PS5 (auto HDR, 16x AA, veel titels van de Xbox 360 en zelfs de OG Xbox). Maar goed, dat moet je dan wel net interesseren natuurlijk.

Het belangrijkste wellicht is dat de XSX een relatief gunstige WAF heeft :+

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Ik kom van een PS4 af en ga nu voor een Xbox. Ik had al GamePass voor PC, maar mijn verouderde videokaart kan deze games niet echt aan. Ik twijfelde tussen een XSX en een nieuwe videokaart, maar uiteindelijk toch voor de XSX gegaan, vanwege het gebruiksgemak en de prijs/performance verhouding.

Daarnaast ben ik wel van plan wat oude games te gaan spelen, ik heb aardig wat Xbox en Xbox 360-games. Ik heb geen Xbox One, dus nog geen Xbox One-games, maar ik wil zeker wel Halo, Gears 4 en 5 gaan spelen via GamePass Ultimate en zo ook nog veel meer andere games. Daarnaast verwacht ik nu ook nieuwe IP's vanuit Bethesda voor Xbox en ik hoop dat ook Bethesda aan de slag mag met Microsoft franchises. Xbox heeft nu de meeste first party studios en het meeste potentieel, naast de first party games die ik sowieso wil gaan spelen.

De Xbox One heb ik overgeslagen, vanwege de tegenvallende kracht van de console en de consument onvriendelijke features. De PS4 was in elk opzicht beter. De Xbox One X overgeslagen omdat ik al een PS4 Pro had, maar wel vaak getwijfeld om alsnog te halen. Gelukkig heb ik even gewacht tot de nieuwe generatie.

XSX koop ik nu vanwege de kracht en de consument vriendelijke features, de rollen zijn omgedraaid. Sony is met Spider-Man Remastered echt niet consument vriendelijk bezig en ze pushen uitgevers ook niet om gratis upgrades te geven, zoals Microsoft dat wel doet met Smart Delivery, helaas doet alsnog niet iedereen hier aan mee.

Ik zal zeker wat PS5-exclusives gaan missen, maar dit had ik met de Xbox exclusives net zo. Daarnaast kan ik altijd nog een PS5 kiezen, maar de Xbox biedt mij vanaf de launch meer dan de PS5, van een PS4 afkomend.

[ Voor 5% gewijzigd door CerandoX.nl op 21-10-2020 10:27 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Thnx voor de tip :)! De chat-meneer gaf aan dat ie ook past op een Series X controller. Zojuist ook maar besteld!
Gebruikt iemand die streaming gimmick eigenlijk? Voor shooters/racegames/snelle reactie games werkt het toch totaal niet?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DutchOwnage
Rossi46 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Het belangrijkste wellicht is dat de XSX een relatief gunstige WAF heeft :+
Een wat? Een Web Application Firewall? :o

• Rossi46
DutchOwnage schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Wife Acceptance Factor :Y

• DutchOwnage
Ow, zo :D . Heb ik geen rekening mee te houden, wel zo makkelijk :z :9

• Rossi46
Phusebox schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Gebruikt iemand die streaming gimmick eigenlijk? Voor shooters/racegames/snelle reactie games werkt het toch totaal niet?
Mijn ervaring met FH4 was inderdaad ruk. Valt gewoon niet mee te racen. Een langzame game zoals iets van Telltale ging prima :+

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-12 16:12
DutchOwnage schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

De Wife Acceptance Factor (WAF) verwijst naar de kans dat een dure aankoop door de vrouw wordt goedgekeurd. Over het algemeen heeft de aankoop betrekking op de duurdere consumentenelektronica zoals (grote) luidsprekers, home cinema systemen, televisies, en computers. Moderne, compacte oplossingen die er aantrekkelijk uitzien voldoen doorgaans aan de WAF

Wikipedia

• Notna

Notna

Where are you?®

Kadardar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Ik ben er niet heel bekend mee omdat mijn kinderen nog te jong zijn om te gamen (onder de 3) maar in je microsoft account kan je wel een familie aangeven. Werkt dat niet voor gamepass?
Die gebruik ik nu ook, maar helaas geeft je dat alleen meer controle over het account van je kind (aankopen, restricties etc.) Maar Gamepass is helaas echt specifiek per account

Imo is het dus een vrij simpele overgang om een familie pakket aan te bieden tegen een meerprijs en die zal er hopelijk dus ook komen.

• DutchOwnage
Nog een dan:

De Marriage Interference Factor (MIF). Dit stelt dat audiofiele echtgenotes een balans moeten zoeken tussen de lelijke elektronica die door de echtgenoot worden aangeschaft en de cadeaus van een gelijke waarde voor de vrouw, zoals tickets voor de opera en juwelen.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

Radko schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

De Wife Acceptance Factor (WAF) verwijst naar de kans dat een dure aankoop door de vrouw wordt goedgekeurd. Over het algemeen heeft de aankoop betrekking op de duurdere consumentenelektronica zoals (grote) luidsprekers, home cinema systemen, televisies, en computers. Moderne, compacte oplossingen die er aantrekkelijk uitzien voldoen doorgaans aan de WAF

Wikipedia
Haha, nou mijn vriendin interesseert het niet zoveel eigenlijk. Ze vindt het leuk dat ik een "hobby" in gamen heb en als ik daarvoor iets koop dan snapt ze dat, omdat ik er veel gebruik van maak. :)

Zelf zou ze ook wel zo een hobby willen hebben, maar gamen interesseert haar niets. Al een paar keer uitgebreid koken voorgesteld, maar nee. :9

Eigenlijk is mijn vriendin erg makkelijk hierin. O+

[ Voor 11% gewijzigd door CerandoX.nl op 21-10-2020 10:43 ]

• Kadardar
Notna schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Die gebruik ik nu ook, maar helaas geeft je dat alleen meer controle over het account van je kind (aankopen, restricties etc.) Maar Gamepass is helaas echt specifiek per account

Imo is het dus een vrij simpele overgang om een familie pakket aan te bieden tegen een meerprijs en die zal er hopelijk dus ook komen.
ah balen.

Hoopte dat het zou werken. Nou ja een meer prijs voor een paar euro extra om bijv 3 accounts aan te kunnen sluiten is prima. Zou iedereen in dit huis wel blij maken dus die paar euro hebben wij er zo uit. :)

• Notna

Notna

Where are you?®

Kadardar schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

ah balen.

Hoopte dat het zou werken. Nou ja een meer prijs voor een paar euro extra om bijv 3 accounts aan te kunnen sluiten is prima. Zou iedereen in dit huis wel blij maken dus die paar euro hebben wij er zo uit. :)
In de theorie kan je dus op dit moment 2 Xbox consoles en in ieder geval 1 PC tegelijkertijd gebruik laten maken hiervan. Maar voor 3 (of 4) consoles zit je dus aan iig 2 subs vast.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik heb mijn pre-order van de series S gecancelled en op marktplaats een One S gehaald voor een zacht prijsje inclusief RDR2. Wilde niet meer wachten om met GamePass aan de slag te gaan en ik heb de hele afgelopen generatie en het staartje van de 360 gemist dus nog genoeg te doen.

Ook gezien de tv die we hier hebben staan de goede keus geweest denk ik. Heb het even opgezocht en die is alweer 13 jaar oud :o Qua kleurweergave is het echt nog prima maar in de resolutie merk je het wel als je nieuwere games speelt. Ben nu een heel eind op weg in Alan Wake (leuke game!) en dat ziet er goed uit, maar bij een potje PES 2020 is het wat minder fraai. Verbaas me er over hoe snel ik dat weer oppak trouwens, PES 4 is het laatste voetbalspel waar ik veel tijd in heb gestoken maar het voelt nog vertrouwd aan allemaal.

Eerste stap wordt dus waarschijnlijk een nieuwe tv (over een half jaar rond EK een mooi moment) en dan pas een series S of X. Die route is ook gunstiger voor de WAF ;) Al met al wel een mooi voorbeeld hoe GamePass je het ecosysteem in zuigt. Moet me zwaar vergissen als dat niet een kip met gouden eieren is voor Microsoft. Alleen de marketing moet nog wat beter op gang komen heb ik het idee.

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:27:
[...]

Met de Xbox One S die ik destijds had werkte het prima. Als je op hardcore niveau games speelt merk je wel iets verschil, maar prima voor normaal gebruik.
Nu er ook een officiële app er voor is van Microsoft zelf, verwacht ik eerlijk gezegd dat het alleen maar beter zal zijn.
Sowieso doe je het lokaal (Xbox -> LAN > Wi-Fi > iPad / iPhone). XCloud heeft nog veel meer schakels, en dat schijnt ook 'OK' te werken. Dus lokaal zou het alleen maar beter kunnen werken.

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:24
Zo, mijn xbox one x is verkocht. Stond op Tweakers en Marktplaats, met weinig reacties. Uiteindelijk voor minder verkocht dan ik had gehoopt, namelijk voor 175 euro inclusief play & charge accu. Ik merkte dat ik sowieso minder gamede omdat de game-ervaring over drie weken op de series X een stukje beter zal zijn.

Tot nu toe lijkt Microsoft het erg goed te doen met de Series X. Ik ben wel benieuwd wat het maximale verbruik zal zijn. Dit gezien de 315 watt voeding maar het tot zover maximale verbruik met Gears 5 van 211 watt (Digital Foundry. Valt mij erg mee, en ben benieuwd naar de vergelijking met de ps5 gezien de andere GPU aanpak (ik verwacht daar een iets hoger verbruik ondanks iets minder goede prestaties).

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Wom

Voor de fans van Amped/SSX, via ID@Xbox komt er een nieuwe snowboardgame aan: Shredders.

Komt exclusief voor Xbox Series X uit, maar is volgens mij timed exclusive, zoals wel meer ID@Xbox titels. Waar Steep niet de juiste controls had, hoop ik dat deze titel dat wel heeft. Transworld Snowboarding en Amped waren bijna vastgeroest in mijn Xbox toentertijd.
We are massive fans of the early Amped snowboarding games. They balanced simulation and fun with fine controls in an easy to learn and discoverable way. Shredders accelerates the spirit of those games with cool next gen tech and kick ass physics.

“We are building a snowboarding experience that allows you to define your own style”, says project lead Dirk Van Welden. “Outside there are so many incredible ways to do a simple 180 and Shredders gives you that level of control. Carving, buttering, and the sensation of floating on fresh powder all feels amazing.”

Shredders is being co-developed by I-Illusions and Let it Roll, published by our daughter company FoamPunch.
Meer info: https://www.i-illusions.com/#shredders

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• TTHEEBO1
Wom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:29:
Voor de fans van Amped/SSX, via ID@Xbox komt er een nieuwe snowboardgame aan: Shredders.

Komt exclusief voor Xbox Series X uit, maar is volgens mij timed exclusive, zoals wel meer ID@Xbox titels. Waar Steep niet de juiste controls had, hoop ik dat deze titel dat wel heeft. Transworld Snowboarding en Amped waren bijna vastgeroest in mijn Xbox toentertijd.

[...]

Tof! Voor mij heeft THPS remake laten zien dat dit soort games nog steeds leuk zijn om te spelen. Zelf veel SSX en daarvoor 1080 snowboarding (n64) gespeeld, heel veel plezier meer gehad!

[ Voor 8% gewijzigd door TTHEEBO1 op 21-10-2020 12:36 ]

• Dutchzilla
drakiesoft schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:15:

[Twitter]
Ze promoten hier steam VR, en alle waarschijnlijkheid dat alle Steam Vr compatible headsets werken. binnenkort aangekondigd. Tis geen pc dus de complete steam ervaring komt er denk ik niet. Denk Enkel Steam VR. en half life Alyx zal wel een launch game zijn voor als het live gaat.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TTHEEBO1
Dutchzilla schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Ze promoten hier steam VR, en alle waarschijnlijkheid dat alle Steam Vr compatible headsets werken. binnenkort aangekondigd. Tis geen pc dus de complete steam ervaring komt er denk ik niet. Denk Enkel Steam VR. en half life Alyx zal wel een launch game zijn voor als het live gaat.
Zelf hoop ik daar enorm op! Zou dolgraag Rogue Squadron willen spelen, maar ga er nu geen PSVR meer voor aanschaffen. Aan de andere kant, mijn budget is er voor nu wel even doorheen 😳

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23

Gamertag: FinrazielNL

• drakiesoft
[...]

Steam VR op de Xbox series? Lijkt me iets dat groter is dan Xbox nieuw Zeeland alleen. Als het waar is dan mindblowing, maar ik denk het niet.

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-12 12:06
[...]

Ze hebben in de reacties al ontkend dat het iets met Gabe Newell te maken heeft en ik denk dat ze zoiets niet via een regionaal twitter account zouden teasen. Al hoop ik er wel op natuurlijk :+

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

• Stylze
Wom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:29:

[...]

heel tof, hopelijk gaan ze wel meer richting fun dan simulatie, die snowboard games waren echt leuk om te spelen maar als het te moeilijk werd verloor ik wel snel interesse.

Playstation 5

• Sjalabert
Radko schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Wikipedia
GEWELDIG DE WAF. Ik ga straks proberen. Houdt je WAFfel

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-12 18:46

shyheim

busta! straight busta!

CerandoX.nl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Ik kom van een PS4 af en ga nu voor een Xbox. Ik had al GamePass voor PC, maar mijn verouderde videokaart kan deze games niet echt aan. Ik twijfelde tussen een XSX en een nieuwe videokaart, maar uiteindelijk toch voor de XSX gegaan, vanwege het gebruiksgemak en de prijs/performance verhouding.

Daarnaast ben ik wel van plan wat oude games te gaan spelen, ik heb aardig wat Xbox en Xbox 360-games. Ik heb geen Xbox One, dus nog geen Xbox One-games, maar ik wil zeker wel Halo, Gears 4 en 5 gaan spelen via GamePass Ultimate en zo ook nog veel meer andere games. Daarnaast verwacht ik nu ook nieuwe IP's vanuit Bethesda voor Xbox en ik hoop dat ook Bethesda aan de slag mag met Microsoft franchises. Xbox heeft nu de meeste first party studios en het meeste potentieel, naast de first party games die ik sowieso wil gaan spelen.

De Xbox One heb ik overgeslagen, vanwege de tegenvallende kracht van de console en de consument onvriendelijke features. De PS4 was in elk opzicht beter. De Xbox One X overgeslagen omdat ik al een PS4 Pro had, maar wel vaak getwijfeld om alsnog te halen. Gelukkig heb ik even gewacht tot de nieuwe generatie.

XSX koop ik nu vanwege de kracht en de consument vriendelijke features, de rollen zijn omgedraaid. Sony is met Spider-Man Remastered echt niet consument vriendelijk bezig en ze pushen uitgevers ook niet om gratis upgrades te geven, zoals Microsoft dat wel doet met Smart Delivery, helaas doet alsnog niet iedereen hier aan mee.

Ik zal zeker wat PS5-exclusives gaan missen, maar dit had ik met de Xbox exclusives net zo. Daarnaast kan ik altijd nog een PS5 kiezen, maar de Xbox biedt mij vanaf de launch meer dan de PS5, van een PS4 afkomend.
Die post had net zo goed door mij kunnen geschreven zijn: exact hetzelfde hier.
Heb wel bij het begin van de lockdown een One X gekocht omdat het een actie was bij bol.com - maar sindsdien mijn PS4 Pro nog maar weinig aan gezet. Enkel voor Ghost of Tsushima nog.

Straffer nog: er zijn zelfs bepaalde titels die ik al had op mijn PS4 (maar nooit mee begonnen), die ik opnieuw gekocht heb voor Xbox. Uiteraard aan een scherpe prijs ;)

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier toendertijd ook van de PS4 naar de One X gegaan toen de Oled in huis kwam, voornamelijk omdat ik las over de stilte van de One X en idd, nu nog heel stil, ook de mod support voor Fallout 4 was uitgebreider dan op de PS4, RDR2 opnieuw gekocht, GTA5 opnieuw gekocht, AC Odessy opnieuw gekocht, later nog wel genoten van Death Stranding op de PS4 maar met die game ga ik pas verder een keer als de PS5 hier in huis staat,.. Hopelijk na de Series X die ik nog ga proberen bij Coolblue weg te trekken maar ben er bang voor :9

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rck010
Ben eigenlijk wel een beetje klaar met die backwards compatibel video's.
Wordt tijd dat we eens wat 4K60 next-gen beelden te zien krijgen, en dan heb ik het niet over Dirt 5 of Yakuza...

• Rossi46
Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Ben eigenlijk wel een beetje klaar met die backwards compatibel video's.
Wordt tijd dat we eens wat 4K60 next-gen beelden te zien krijgen, en dan heb ik het niet over Dirt 5 of Yakuza...
Welke wil je zien dan? Er is verder nog niks beschikbaar ;)

• Ysili
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de performance van nieuwe titels. Ik geloof wel dat oude titels veelal beter draaien.

Hopelijk komen dergelijke beelden snel.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
Rossi46 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Dat is ook gelijk zijn punt haha.

• Rck010
Rossi46 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Dat is inderdaad m'n punt.

Ik kijk uitzettend uit naar de nieuwe Xbox (en PS5), maar ergens is het ook wel erg teleurstellend dat er geen echte next-gen knaller op 't programma staat voor de nabije toekomst.

Als je geen console-war wil beginnen, plaats dan ook niet dit soort reacties...

[ Voor 22% gewijzigd door Bart ® op 21-10-2020 16:04 ]

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Bij kamp groen mis ik dat gewoon een beetje.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen zo zeer focussen op launch titles. Er is één goeie PS5 game beschikbaar bij launch, waarom zou dat een reden zijn om nu opeens een PS5 te kopen? Een nieuwe console, welke dan ook, draait gewoon alle games enorm beter. Als je geen behoefte hebt aan een snellere console dan koop je er gewoon geen. Je current-gen kan makkelijk nog een jaar mee. Mensen die hun pc's upgraden doen dat normaliter ook niet voor een specifiek spel. Ze willen en overall better experience.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Rck010
Als je geen console-war wil beginnen, plaats dan ook niet dit soort reacties...
Beetje flauw dit hoor, we kunnen ook overdrijven... Ik haal een game aan op de PS5, om het vergelijk te maken, mijn hemel.

Maar goed, laat maar gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Rck010 op 21-10-2020 16:12 ]

• Dutchzilla
Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Dat is inderdaad m'n punt.

Ik kijk uitzettend uit naar de nieuwe Xbox (en PS5), maar ergens is het ook wel erg teleurstellend dat er geen echte next-gen knaller op 't programma staat voor de nabije toekomst.

[mbr]Als je geen console-war wil beginnen, plaats dan ook niet dit soort reacties...[/]
reken maar dat ze balen dat hun halo het lelijkste kindje van de klas was.
het is al tijden bekend dat 343 industries een puinhoop is. ik denk dat als ze niet heel snel progressie tonen. ze van de titel afgehaald worden. En wellicht zelfs volledig afgesplitst worden, en er een andere studio opgezet wordt.
Ondanks dat microsoft echt wel stinkend zijn best doet om de series X aan de man te brengen, en dat lukt goed. Was dit halo debacle er wel 1 die toch kleine sporen heeft achter gelaten en een kleine smet op de release gezet heeft.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-12 01:50
Ik ga gewoon opnieuw beginnen met RDR2 en GTA5 op mijn nieuwe XSX, en tussendoor weer zoals ik al jaren doe op de PS4; Rainbow six Siege, met alles van 0 beginnen want de vorige generatie ben ik voor Sony gegaan maar die spellen zijn zo goed dat ik dat niet erg vind!

• Dutchzilla
Kapot schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:14:
Ik ga gewoon opnieuw beginnen met RDR2 en GTA5 op mijn nieuwe XSX, en tussendoor weer zoals ik al jaren doe op de PS4; Rainbow six Siege, met alles van 0 beginnen want de vorige generatie ben ik voor Sony gegaan maar die spellen zijn zo goed dat ik dat niet erg vind!
GTA 5 ga ik ook weer spelen. RDR 2 kon mij helaas niet bekoren.
sowieso wil ik ook quantum break weer spelen.

• Rck010
ben2513 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom mensen zo zeer focussen op launch titles. Er is één goeie PS5 game beschikbaar bij launch, waarom zou dat een reden zijn om nu opeens een PS5 te kopen? Een nieuwe console, welke dan ook, draait gewoon alle games enorm beter. Als je geen behoefte hebt aan een snellere console dan koop je er gewoon geen. Je current-gen kan makkelijk nog een jaar mee. Mensen die hun pc's upgraden doen dat normaliter ook niet voor een specifiek spel. Ze willen en overall better experience.
Je koopt voor 500€ een new-gen apparaat incl alle nieuwe technieken/toeters en bellen, daar hoort gewoon een nieuwe generatie launch game bij.

Backwards conpatible is allemaal geweldig, en ook daar kijk ik naar uit. Maar ze slaan gewoon echt de plank mis dat er bij launch geen echte top game beschikbaar is die gebruikt maakt van de nieuwe hardware.

Dat is mijn mening althans.

Edit: In before "je had 'm niet hoeven te kopen hoor". Ik wil nogmaals even duidelijk maken dat ik uit kijk naar de XSX, maar blijf het gewoon een soort van flater vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Rck010 op 21-10-2020 16:20 ]

Verwijderd

Rck010 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Je koopt voor 500€ een new-gen apparaat incl alle nieuwe technieken/toeters en bellen, daar hoort gewoon een nieuwe generatie launch game bij.

Backwards conpatible is allemaal geweldig, en ook daar kijk ik naar uit. Maar ze slaan gewoon echt de plank mis dat er bij launch geen echte top game beschikbaar is die gebruikt maakt van de nieuwe hardware.

Dat is mijn mening althans.
Ik kan mij eerlijk gezegd geen enkel moment herinneren dat er een 'next-gen' game gelijk bij de launch aanwezig was. Ik denk bijvoorbeeld terug aan de Xbox 360 launch dag; ja er waren exclusives vanaf dag 1. Maar die haalden bij lange na niet alle kracht uit de console... ik herinner mij Kameo, Call of Duty 2, Project Gotham Racing 3 en Perfect Dark Zero. Ze waren wel 'mooi', maar je zag dat lang niet alles er uit gehaald werd. Dat zag je pas vanaf de 2de generatie games gebeuren, zoals met Gears of War en Fable 2.

• Rck010
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Ik kan mij eerlijk gezegd geen enkel moment herinneren dat er een 'next-gen' game gelijk bij de launch aanwezig was. Ik denk bijvoorbeeld terug aan de Xbox 360 launch dag; ja er waren exclusives vanaf dag 1. Maar die haalden bij lange na niet alle kracht uit de console... ik herinner mij Kameo, Call of Duty 2, Project Gotham Racing 3 en Perfect Dark Zero. Ze waren wel 'mooi', maar je zag dat lang niet alles er uit gehaald werd. Dat zag je pas vanaf de 2de generatie games gebeuren, zoals met Gears of War en Fable 2.
Zonder lang na te denken: Forza Motorsport 5
Die schiet me zo al te binnen. Ik zou een moord plegen voor een nieuwe Forza game bij launch..

Edit: we hebben het nu uiteraard over Xbox one launch.

[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 21-10-2020 16:29 ]

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:14
Nou vroeger konden launch games wel degelijk system sellers zijn toch? Wat dacht je van de eerste Mario in 3D op de N64 of Halo op de OG Xbox? Microsoft zet nu in op een ander model, maar vroeger hielp het wel mee als je een game mee kon nemen waarmee je bij je vrienden kon 'patsen'.

Tenminste zo ervoer ik het altijd.

• RoloGeert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-03-2024
Ding is denk ik dat de generational leaps een stuk kleiner zijn geworden in vergelijking met vroeger. De verschillen tussen current-gen en next-gen worden met elke generatie kleiner in mijn ogen, waardoor een opgepoetste current-gen game er net zo goed uit kan zien als een enkel voor next-gen ontwikkelde game.
Pagina: 1 ... 111 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden