Geen vs discussie
[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 19-10-2020 23:42 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 19-10-2020 23:42 ]
Verwijderd
Het enige wat ze gedaan hebben is enigszins ontkrachten dat je bij backwards compatibility geen bizarre thermals hebt. Maar ze melden nergens dat het type compute load een enorme invloed heeft op het verbruik, en dat de test met RDR2 geen realistisch beeld geeft van de daadwerkelijke warmte afgifte. Ze komen zelfs maar op 128W uit, wat natuurlijk bizar weinig is voor een apparaat met een voeding van ruim 300W. In de video van Digital Foundry zie je duidelijk wat ik bedoel Daar komen back compatibility games op zo'n 170W uit bij de zwaardere titels, maar een geoptimaliseerde titels zoals Gears 5 trekt 210W. Dat is bijna 25% meer (en 64% dan RDR2), en dat zal dan ook zorgen voor een significante stijging in de thermals.SunnieNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:07:
[...]
Hij was in zoverre representatief dat op dit moment de geruchten al waren dat die heel heet werd. Tweakers heeft alleen datgene kunnen testen wat iedereen al kon testen en daarmee het huidige gerucht ontkracht.
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 19-10-2020 23:42 ]
https://apps.apple.com/us/app/xbox/id736179781Microsoft’s Xbox app update for iOS and iPadOS is now live, allowing Xbox One owners to stream games to their devices. A new Xbox app is available in the App Store that includes a remote play feature, which lets Xbox One console owners stream their games to an iPhone or iPad.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2020 01:02 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
-45.033, 168.66#PowerYourDreams pic.twitter.com/TgWF3cmyy1
— Xbox ANZ (@XboxANZ) 19 oktober 2020
[ Voor 24% gewijzigd door drakiesoft op 20-10-2020 07:19 ]
drakiesoft schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:17:
• Gabe calls for NZ govt to allow devs to move there
https://www.tvnz.co.nz/on...well-applies-nz-residency"I do not have a meeting lined up with the PM," he said.
"Valve does not currently have plans to open an office in New Zealand, which isn't to say that it would be a bad idea. It's just not something we are working on."
[ Voor 5% gewijzigd door ben2513 op 20-10-2020 07:45 ]
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Ik hoop Steam VRdrakiesoft schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:17:
Toch iets met steam?
• Gabe Newell and Spencer on a video conference call
• XboxNZ teases a GPS location in NZ
• Xbox releases app update with Steam account link
• Gabe calls for NZ govt to allow devs to move there
• Some random NZ streamer claims to be a new studio head ? IDK
[Twitter]
[Afbeelding]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dit zou het meest logische zijn.
Lichtpuntje...
Zou zo maar kunnen.
Alleen zijn Oculus en HTC en andere merken ook compatible met Steam VR. Zou mooi zijn als het op dezelfde manier werkt en het niet uitmaakt welk merk je koppelt aan de XSXsohus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:56:
[...]
Zou zo maar kunnen.
Maar ik denk echt SteamVR. Ik had altijd verwacht dat ze met Oculus in bed zouden gaan, gezien bundeling van Xbox controller met originele Rift etc. Maar gezien de verplichte Facebook account en in zijn algemeenheid hoe toxic Facebook als merk is zou dat zelfmoord zijn die alle goodwill die sinds Kinect fiasco is opgebouwd in 1x doet verdampen. Ik geloof niet dat Phill Spencer zo dom is.
Dan heb je 2 opties: HTC of Valve. Gezien Valve/Newell en MS goed met elkaar overweg kunnen is laatste het meest logische. Als games dan ook cross-compatible zijn tussen Steam en Xbox zou dat een megaklapper zijn.
Win-win voor beiden dus ik zie dat wel gebeuren.
Klopt, maar als zij het outsourcen bij wijze van spreken dan doen zij dus niet mee aan het VR verhaaltje, tenminste hoeven zij niet zelf iets te ontwerpen.Retrospect schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:05:
Ik heb altijd begrepen dat Xbox geen interesse heeft in een VR headset omdat het een te kleine groep zou aanspreken.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Dat is volgens mij het zelf ontwikkelen. Dit zou een manier kunnen zijn om het toch te implementeren zonder dat ze zelf enorm grote investeringen hoeven te doen. Daarom lijkt het mij wel een logische weg.Retrospect schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:05:
Ik heb altijd begrepen dat Xbox geen interesse heeft in een VR headset omdat het een te kleine groep zou aanspreken.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zoals ik het altijd heb begrepen was het een gevalletje "wij gaan het niet doen, maar het staat anderen vrij de hardware uit te brengen voor de xbox".Retrospect schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:05:
Je doet net of je een antiek toestel hebt staan. Kom op man, de C8 is een prachtige tv! Daar zouden de meeste mensen blij mee in hun handjes klappen. En de vraag is nog maar of het grootste deel van de games daadwerkelijk op 4k/120fps zullen gaan draaien.deurklinkje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:52:
Veel mensen hier met een nieuwe LG OLED CX. Zit ik hier met mijn LG OLED c8
Maar jah om nu gelijk een nieuwe tv te kopen voor de XBSX dat krijg ik bij me vriendin niet voor elkaar.
Haha ik kom ook in de verleiding met de C7 in huis, maar kan ik echt niet verantwoorden. Maar volgens mij is 4K/120 fps wel mógelijk op de C7/8, alleen niet ook met HDRNipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
Je doet net of je een antiek toestel hebt staan. Kom op man, de C8 is een prachtige tv! Daar zouden de meeste mensen blij mee in hun handjes klappen. En de vraag is nog maar of het grootste deel van de games daadwerkelijk op 4k/120fps zullen gaan draaien.
Klopt. Maar nogmaals, het is nog maar de vraag hoe groot het percentage games zal zijn dat daadwerkelijk op 120fps/4k komt te draaien. 4k/60 lijkt nu voor veel het uitgangspunt. Of een lagere resolutie en dan toch 120fps, maar dat kan ook gewoon over HDMI2Steven030 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Haha ik kom ook in de verleiding met de C7 in huis, maar kan ik echt niet verantwoorden. Maar volgens mij is 4K/120 fps wel mogelijk op de C7/8, alleen niet ook met HDR
Die vraag is natuurlijk vrij makkelijk te beantwoorden, nee dat zullen de meeste zeker nietNipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
Je doet net of je een antiek toestel hebt staan. Kom op man, de C8 is een prachtige tv! Daar zouden de meeste mensen blij mee in hun handjes klappen. En de vraag is nog maar of het grootste deel van de games daadwerkelijk op 4k/120fps zullen gaan draaien.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Nipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:21:
[...]
Klopt. Maar nogmaals, het is nog maar de vraag hoe groot het percentage games zal zijn dat daadwerkelijk op 120fps/4k komt te draaien. 4k/60 lijkt nu voor veel het uitgangspunt. Of een lagere resolutie en dan toch 120fps, maar dat kan ook gewoon over HDMI2.
Inderdaad, heb me er een beetje in verdiept maar de games die 120fps ondersteunen doen dat via een fps modus. Er is dan altijd nog een graphics mode of zelfs een derde middenweg aanwezig. Dirt 5 bijvoorbeeld een resolution mode (met veel toeters en bellen) die tussen de 30 en 60 fps haalt, een fps mode die 60fps haalt met iets mindere settings en een 120hz mode die er een stuk minder goed uitziet maar wel 120fps is. Ik zal zelf afhankelijk van de optimalisatie tussen een graphics mode en 60fps kiezen met voorkeur voor die laatste.Nipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:21:
[...]
Klopt. Maar nogmaals, het is nog maar de vraag hoe groot het percentage games zal zijn dat daadwerkelijk op 120fps/4k komt te draaien. 4k/60 lijkt nu voor veel het uitgangspunt. Of een lagere resolutie en dan toch 120fps, maar dat kan ook gewoon over HDMI2.
The visual quality continues to dwindle when you take things all the way to 120fps mode, at which point major visual features disappear. The worst is an aggressive level-of-detail (LoD) downgrade for any elements near and above the race track. Mountains start to look less like mountains and more like college-grade assets purchased directly from the Unity development store. Tree-lined hillsides lose some trees. Cars lose polygonal detail and flourishes like grills. And the crowds of cheering fans sitting or standing by the road all disappear, even though the game's audio doesn't reflect this reality. (If you think fake crowds in pandemic sports games are bad enough, you ain't seen nothin'.)
Hmm goede informatie. Ik wist niet dat HDMI2.1 ook meerwaarde heeft ten opzichte van 2.0 wanneer games op bijv 1440/120fps draaien. Thanks voor de informatie!Caayn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:27:
[...]
offtopic:
Je moet je niet zo blind kijken op 4K@120Hz, dat is vooral interessant als limiet van de spec. HDMI 2.1 heeft al meerwaarde bij veel lagere resoluties, hoeveel meerwaarde zal per persoon verschillen.
Games, met name op consoles, worden steeds vaker in resoluties tussen 1080p en 4K in gerenderd of gebruik gemaakt van bijv. chekerboard rendering, temporal injection, etc.. Het is dan fijn dat die games in 4K@120hz geoutput (is dat een woord) worden en niet eerst gedownscaled of geupscaled wordt naar 1080p/1440p waarna de TV het weer mag upscalen naar 4K.
Neem nu de 120fps mode van Dirt5 als voorbeeld. Deze draait op de XSX met een dynamische resolutie tussen 1080p en 1440p. Neem nu deze mode en bekijk de verschillen tussen HDMI2.0 en HDMI2.1:
HDMI 2.0: Interne render 1080p~1440p -> upscale naar 1440p (of downscale naar 1080p) -> verstuur naar TV -> TV upscaled naar 4K* -> display
HDMI 2.1: Interne render 1080p~1440p -> upscale naar 4K -> verstuur naar TV -> display
Met HDMI 2.0 wordt het beeld twee keer door een upscale pass gehaald wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Of jij dit merkt verschilt uiteraard per persoon en dus ook hoeveel waarde diegene hier aan hecht. Daarnaast heb je HDMI 2.1 nodig voor render resoluties hoger dan 1440p@120hz anders ga je eerst weer downscalen**.
*Anders krijg je grote zwarte balken, wij gebruiken immers fixed resolutie panelen.
**De enkele TV die dat met 4:2:0 kleurcompressie slikt daar gelaten.
Helaas ondersteund onze nieuwe Oled tv ( Sony KD-55AG8 ) geen hdmi 2.1Caayn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:27:
[...]
offtopic:
Je moet je niet zo blind kijken op 4K@120Hz, dat is vooral interessant als limiet van de spec. HDMI 2.1 heeft al meerwaarde bij veel lagere resoluties, hoeveel meerwaarde zal per persoon verschillen.
Games, met name op consoles, worden steeds vaker in resoluties tussen 1080p en 4K in gerenderd of gebruik gemaakt van bijv. chekerboard rendering, temporal injection, etc.. Het is dan fijn dat die games in 4K@120hz geoutput (is dat een woord) worden en niet eerst gedownscaled of geupscaled wordt naar 1080p/1440p waarna de TV het weer mag upscalen naar 4K.
Neem nu de 120fps mode van Dirt5 als voorbeeld. Deze draait op de XSX met een dynamische resolutie tussen 1080p en 1440p. Neem nu deze mode en bekijk de verschillen tussen HDMI2.0 en HDMI2.1:
HDMI 2.0: Interne render 1080p~1440p -> upscale naar 1440p (of downscale naar 1080p) -> verstuur naar TV -> TV upscaled naar 4K* -> display
HDMI 2.1: Interne render 1080p~1440p -> upscale naar 4K -> verstuur naar TV -> display
Met HDMI 2.0 wordt het beeld twee keer door een upscale pass gehaald wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Of jij dit merkt verschilt uiteraard per persoon en dus ook hoeveel waarde diegene hier aan hecht. Daarnaast heb je HDMI 2.1 nodig voor render resoluties hoger dan 1440p@120hz anders ga je eerst weer downscalen**.
*Anders krijg je grote zwarte balken, wij gebruiken immers fixed resolutie panelen.
**De enkele TV die dat met 4:2:0 kleurcompressie slikt daar gelaten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij kan onze C7 max. 1080p/120fps. Persoonlijk heb ik mij voorgenomen om er voorlopig niet meer zo veel over te lezen e.d, zit mezelf alleen maar gek te maken.Steven030 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Haha ik kom ook in de verleiding met de C7 in huis, maar kan ik echt niet verantwoorden. Maar volgens mij is 4K/120 fps wel mógelijk op de C7/8, alleen niet ook met HDR
Ik heb een poos de B7 op mijn gamekamer gehad. Beneden hadden we nog een 'oude' LCD. Maar ik vond dat samen kijken met mijn vrouw daarop echt niks. Dus lekker mijn B7 naar beneden en nu een C9 bovenDutchOwnage schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij kan onze C7 max. 1080p/120fps. Persoonlijk heb ik mij voorgenomen om er voorlopig niet meer zo veel over te lezen e.d, zit mezelf alleen maar gek te maken.
M'n C7 is écht nog te goed, om afscheid van te nemen. Naast gamen kijk ik ook veel UHD(HDR) content, en heb nog heel vaak het wow gevoel. En het gaat een beetje tegen mijn principe in om iets wat nog prima functioneert en waar ik tevreden mee ben, aan de kant te schuiven. Tuurlijk speelt geld ook een rol, mensen die zich dat makkelijk kunnen veroorloven, begrijp ik ook volkomen.
[ Voor 74% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-10-2020 10:40 ]
Ik moet zeggen ik ben toch wel benieuwd wat dit nou allemaal is
Iedereen denkt nu gelijk weer aan Half-Life 3, maar ik hoop dat het een samenwerking met Steam wordt en je je Steam-account kunt linken om zo games die je op Steam hebt toe te voegen aan je Xbox-library. Hoewel niet alle Steam-games zullen werken natuurlijk.Nipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
Ik moet zeggen ik ben toch wel benieuwd wat dit nou allemaal is
[ Voor 10% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-10-2020 10:49 ]
Speculaas: Zou het om deze Mohan Goel gaan? https://www.linkedin.com/...614/?originalSubdomain=in zoja, dan wellicht een samenwerking? Zelf zou ik heel blij worden van een VR samenwerking.
[ Voor 4% gewijzigd door TTHEEBO1 op 20-10-2020 10:52 ]
psn: jagermeistertim
Denk een interview vanuit 'Game industrie'. Want anders ging het wel via Microsoft producten. Host gebruikt Apple & Zoom
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk... Steam games zijn vaak een stuk goedkoper te krijgen of in ieder geval makkelijker voor die lage prijs. Dan verkoopt Microsoft ineens een stuk minder van alles wat ook op Steam staat...CerandoX.nl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:49:
[...]
Iedereen denkt nu gelijk weer aan Half-Life 3, maar ik hoop dat het een samenwerking met Steam wordt en je je Steam-account kunt linken om zo games die je op Steam hebt toe te voegen aan je Xbox-library. Hoewel niet alle Steam-games zullen werken natuurlijk.
Maar goed, dit kan van alles zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Waarom zou het via Microsoft-producten moeten? Keighley gebruikt een Mac, staat los van Gabe en Phil.Sjalabert schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Denk een interview vanuit 'Game industrie'. Want anders ging het wel via Microsoft producten. Host gebruikt Apple & Zoom
Klopt, maar we weten niet wat een deal inhoudt. Misschien is er genoeg compensatie, maar het zal eerder over GamePass naar Steam gaan denk ik.Finraziel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk... Steam games zijn vaak een stuk goedkoper te krijgen of in ieder geval makkelijker voor die lage prijs. Dan verkoopt Microsoft ineens een stuk minder van alles wat ook op Steam staat...
[ Voor 40% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-10-2020 11:00 ]
We have had @Xbox and @Steam account linking since Gears 5 launched, both in-game and through the Xbox PC app and Game Bar (Settings > Account).
— Catarina Macedo (@CatamyKX) 20 oktober 2020
It’s now available on the new mobile app: link your accounts to easily add your friends from Steam on Xbox! https://t.co/WBBXj2bmDV
[ Voor 31% gewijzigd door MRE-Inc op 20-10-2020 11:04 ]
XBL: MRE Inc
Maar Microsoft zou dan echt wel een deal maken dat zij ook weer een % van die aankoop krijgen via steam.Finraziel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk... Steam games zijn vaak een stuk goedkoper te krijgen of in ieder geval makkelijker voor die lage prijs. Dan verkoopt Microsoft ineens een stuk minder van alles wat ook op Steam staat...
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zit daar juist niet op te wachten, lekker gescheiden houden.
Je hebt ook PC spelers die een controller willen gebruiken, en die mensen kunnen CrossPlay inschakelen. Dat is meer het doel.Segafreak83 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:04:
[...]
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zit daar juist niet op te wachten, lekker gescheiden houden.
Zelfde als cross play met de PC, je bent over het algemeen kansloos met je console tegen de snelheid van een pc / muis / keyboard.
Wel kun je dan zeggen dat het dus waarschijnlijk niet een meeting is die vanuit Microsoft geinitieerd is, want dan had het vast een Teams meeting geweest ipv Zoom.CerandoX.nl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Waarom zou het via Microsoft-producten moeten? Keighley gebruikt een Mac, staat los van Gabe en Phil.
Warzone kan je prima spelen/communiceren op de Xbox.Ananas_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:09:
Ik heb de ps5 gereserveerd maar begin steeds meer te twijfelen of ik niet beter voor de series x kan gaan. Gamepas en de eerste resultaten etc spreekt mij erg aan. Ik heb een hoop vrienden die sowieso voor de ps5 gaan, nu is er natuurlijk ook crossplay voor een aantal games. Ik speel vaak warzone met hun en soms fifa. Kan je nu met Warzone ook normaal communiceren met crossplay? En zal EA ook crossplay gaan ondersteunen in de toekomst?
Xbox Live: Miesjh NL
Ik heb zowel de One (X) als de PS4 (Pro), speel liever op de Xbox maar omdat je crossplay niet uit kon schakelen speel ik nu Warzone op de PS waar dat wel kan. Dat crossplay met pc vind ik echt een vloek voor multiplayer shootersNipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Je hebt ook PC spelers die een controller willen gebruiken, en die mensen kunnen CrossPlay inschakelen. Dat is meer het doel.
Verder: waarom gescheiden? Ik denk dat meer integratie en meer samen (zoals ook crossplay) een positieve impact zal hebben op heel de gaming industrie.
Er was laatst een artikel over een game (weet even niet meer welke), dat de console spelers bewust cross play uit hadden gezet, omdat op de PC zoveel cheaters zitten, waar weinig tot niets aan gedaan wordt.Nipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Je hebt ook PC spelers die een controller willen gebruiken, en die mensen kunnen CrossPlay inschakelen. Dat is meer het doel.
Verder: waarom gescheiden? Ik denk dat meer integratie en meer samen (zoals ook crossplay) een positieve impact zal hebben op heel de gaming industrie.
Ik kan het niet heel goed zien op m'n telefoon, maar klopt het nou dat ik achter dat grijze filter een man zie met een VR headset op en in z'n handen een zwarte controller? Dan lijkt het wel op een teaser voor een steamVR samenwerking. Ergens ook wel een voor de hand liggende stap voor valve.
Op zich is het prima als spelers zelf kunnen aangeven tegen toetsenbord en muis spelers te willen spelen.Nipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Is dat niet gewoon Gabe die een foto maakt van de call?Trishul schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Ik kan het niet heel goed zien op m'n telefoon, maar klopt het nou dat ik achter dat grijze filter een man zie met een VR headset op en in z'n handen een zwarte controller? Dan lijkt het wel op een teaser voor een steamVR samenwerking. Ergens ook wel een voor de hand liggende stap voor valve.
Dat zou inderdaad een betere oplossing zijn. Niet crossplay uit of aan kunnen zetten, maar alleen op basis van input device de voorkeur aangeven. Op de consoles zitten er ook een paar, niet veel, die met muis en toetsenbord spelen. Dan heb je daar ook geen last meer vanKadardar schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Op zich is het prima als spelers zelf kunnen aangeven tegen toetsenbord en muis spelers te willen spelen.
Vele voelen zich in het nadeel daarmee alhoewel ik van mening ben dat je met wat sensitivity instellingen heel ver kan komen. Misschien nog steeds niet 1:1 maar wel een stuk dichterbij dan meeste default instellingen waarbij het lijkt of iemand een robot is qua draaien.
Mja ik zou het op zich nog prima vinden als je alleen tegen controllerspelers speelt, maar dat is gewoon niet het geval. De server bevat altijd wel iets van 10% muis spelers en dat is gewoon irritant. Sowieso ook omdat op PC de FOV omhoog kan en het detail of belichting omlaag (wat spelers beter op laat vallen). Als het speelveld gelijk zou zijn, dan vond ik het nog niet zo'n probleem en met sommige vuurgevechten kun je als consolespeler ook prima winnen, maar vaak is het ook gewoon overmacht en dat maakt het altijd extra zuurSteven030 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Dat zou inderdaad een betere oplossing zijn. Niet crossplay uit of aan kunnen zetten, maar alleen op basis van input device de voorkeur aangeven. Op de consoles zitten er ook een paar, niet veel, die met muis en toetsenbord spelen. Dan heb je daar ook geen last meer van
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2020 11:31 ]
Yep, dat gaat prima. Wij hebben een app groepje waar zowel PS als Xbox maatjes in zitten.Ananas_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:09:
Ik heb de ps5 gereserveerd maar begin steeds meer te twijfelen of ik niet beter voor de series x kan gaan. Gamepas en de eerste resultaten etc spreekt mij erg aan. Ik heb een hoop vrienden die sowieso voor de ps5 gaan, nu is er natuurlijk ook crossplay voor een aantal games. Ik speel vaak warzone met hun en soms fifa. Kan je nu met Warzone ook normaal communiceren met crossplay? En zal EA ook crossplay gaan ondersteunen in de toekomst?
Aan het perspectief kun je zien dat de foto vanuit een hoek genomen is. Dat betekent ook dat diegene die je in het scherm gereflecteerd ziet niet diegene is die de foto neemt. Maw ze zitten daar met zijn tweeën, en mij lijkt het ook wel alsof die een VR headset aan heeft. telefoontoestel vertikaal vasthoudt...Kadardar schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:22:
[...]
Is dat niet gewoon Gabe die een foto maakt van de call?
Zo ziet het eruit op mijn PC scherm
[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 20-10-2020 11:46 ]
Dat is het enige inderdaad, maar Microsoft laat daarentegen tegenwoordig wel hun medewerkers vrij om de software te gebruiken die zij prettig vinden, niet dat ik denk dat Phil dan voor Zoom zou kiezen.Louw Post schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Wel kun je dan zeggen dat het dus waarschijnlijk niet een meeting is die vanuit Microsoft geinitieerd is, want dan had het vast een Teams meeting geweest ipv Zoom.
[ Voor 21% gewijzigd door CerandoX.nl op 20-10-2020 11:49 ]
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Dat krijg je toch als je er water bovenop gooit?
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Dat is inderdaad het beste. Of anders op zijn minst console spelers de optie geven om niet met PC spelers samen te komen zonder crossplay te verliezen tussen Xbox en PS. Hoe dan ook verwacht ik dat crossplay zich verder zal blijven ontwikkelen en dat uiteindelijk wel een goede implementatie zal ontstaan voor het grootste deel van de games.Steven030 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Dat zou inderdaad een betere oplossing zijn. Niet crossplay uit of aan kunnen zetten, maar alleen op basis van input device de voorkeur aangeven. Op de consoles zitten er ook een paar, niet veel, die met muis en toetsenbord spelen. Dan heb je daar ook geen last meer van
Of niet, want de XSX komt uit recente tests toch echt een stuk koeler dan gedachtMavel 128 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Dat krijg je toch als je er water bovenop gooit?
Moet eerlijk zeggen dat de Series X mij steeds meer overtuigd! Komt door de gamepass inderdaad maar ook hun communicatie. Met mijn ps pro die elke keer opstijgt en het verhaal dat de ps5 fan een update gaat krijgen stelt mij niet gerust. Ook heb ik het idee dat ik op de xbox meer mensen van mijn leeftijd tegen kom (37 jaar). Nu hopen dat EA ook gaat beginnen met crossplay..Graft schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Yep, dat gaat prima. Wij hebben een app groepje waar zowel PS als Xbox maatjes in zitten.
Warzone, Fortnite, Apex, allemaal crossplay tegenwoordig. Heel erg getwijfeld over de PS5 omdat een kleine meerderheid van m'n vrienden verstokte PS gebruikers zijn.
Maar ga toch voor de Series X vanwege het - imo - fijnere platform, gamepass en in t verschiet liggende MS exclusives. Spelen met m'n playstation vrienden gaat vooralsnog prima.
Owh nu ik het zo lees begrijp ik je. Ja boven zijn scherm lijkt een spiegel te zijn denk ik. Rare plaats om te werken met een spiegel. Denk eerder dat het een ruit is met reflectie zoals je ziet in kantoren.Twixie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
Aan het perspectief kun je zien dat de foto vanuit een hoek genomen is. Dat betekent ook dat diegene die je in het scherm gereflecteerd ziet niet diegene is die de foto neemt. Maw ze zitten daar met zijn tweeën, en mij lijkt het ook wel alsof die een VR headset aan heeft. telefoontoestel vertikaal vasthoudt...
Ik neem overigens aan dat het Keighley is die de foto genomen heeft. Vraag me enkel dan nog af hoe het komt dat we hem ook nog op de achtergrond zien.. Spiegel ?
Dat zullen dan geen Microsoft medewerkers geweest zijn hoor. Er lopen op P22 veel externen/partners rond. Veel IT-partners die daar ook werken zoals de grote consultancy bedrijven. Microsoft medewerkers gebruiken vaak surface hardware.Mavel 128 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:57:
Ik was een jaar of twee geleden in het kantoor van Microsoft in Amsterdam/Schiphol-Rijk, maar daar liepen er genoeg met een Macbook inderdaad. Ook op conferenties zie ik geregeld sprekers met Macbooks. Ach het draait allemaal Office 365 he
[ Voor 5% gewijzigd door Trishul op 20-10-2020 12:15 ]
Het hoort misschien niet helemaal thuis in dit topic:Ananas_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:00:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat de Series X mij steeds meer overtuigd! Komt door de gamepass inderdaad maar ook hun communicatie. Met mijn ps pro die elke keer opstijgt en het verhaal dat de ps5 fan een update gaat krijgen stelt mij niet gerust. Ook heb ik het idee dat ik op de xbox meer mensen van mijn leeftijd tegen kom (37 jaar). Nu hopen dat EA ook gaat beginnen met crossplay..
Degene die de foto maakt is degene die in de reflectie ziet. Je moet wel heel schuin gaan zitten om zelf uit beeld te komen.Twixie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
Aan het perspectief kun je zien dat de foto vanuit een hoek genomen is. Dat betekent ook dat diegene die je in het scherm gereflecteerd ziet niet diegene is die de foto neemt. Maw ze zitten daar met zijn tweeën, en mij lijkt het ook wel alsof die een VR headset aan heeft. telefoontoestel vertikaal vasthoudt...
Ik neem overigens aan dat het Keighley is die de foto genomen heeft. Vraag me enkel dan nog af hoe het komt dat we hem ook nog op de achtergrond zien.. Spiegel ?
/f/image/i0b5KfjGSLYpKNM6XcvcDO39.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Ridicuul op 20-10-2020 12:37 ]
This is absolutely ridiculous
Ik ben vorig jaar van een C7 naar een C9 geupgrade vanwege Dolby Vision. Aangezien de C7 alleen een hele oude implementatie van DV kent waar de Xbox niet mee overweg kon. Ga er maar vanuit dat nieuwe games die DV gaan ondersteunen ook niet het oude formaat van de C7 gaan ondersteunen, aangezien die alleen DV kan doen op 30fps. De xbox vereist de versie van DolbyVision die minimaal 60fps haalt.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij kan onze C7 max. 1080p/120fps. Persoonlijk heb ik mij voorgenomen om er voorlopig niet meer zo veel over te lezen e.d, zit mezelf alleen maar gek te maken.
M'n C7 is écht nog te goed, om afscheid van te nemen. Naast gamen kijk ik ook veel UHD(HDR) content, en heb nog heel vaak het wow gevoel. En het gaat een beetje tegen mijn principe in om iets wat nog prima functioneert en waar ik tevreden mee ben, aan de kant te schuiven. Tuurlijk speelt geld ook een rol, mensen die zich dat makkelijk kunnen veroorloven, begrijp ik ook volkomen.
Volgens mij is het gewoon de telefoonTrishul schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:18:
[...]
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
maar dit geldt alleen voor die 120fps modus toch?Caayn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:27:
[...]
[offtopic]
Shit, ik verheugde me er echt op om games in DV te spelen op mijn C7, 30fps of niet. Waarom zouden ze dat dan niet mogelijk maken... Ik ga nu niet upgraden met een kleintje die alles straks sloopt 😅SunnieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Ik ben vorig jaar van een C7 naar een C9 geupgrade vanwege Dolby Vision. Aangezien de C7 alleen een hele oude implementatie van DV kent waar de Xbox niet mee overweg kon. Ga er maar vanuit dat nieuwe games die DV gaan ondersteunen ook niet het oude formaat van de C7 gaan ondersteunen, aangezien die alleen DV kan doen op 30fps. De xbox vereist de versie van DolbyVision die minimaal 60fps haalt.
[ Voor 12% gewijzigd door Steven030 op 20-10-2020 12:51 ]
CorrectSunnieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
maar dit geldt alleen voor die 120fps modus toch?
Als je die buiten beschouwing laat en gaat voor 60fps geldt voor beiden dat de console de upscale naar 4k doet.
Ik ben net geupgrade naar een Hue Gradient lightstrip en de SyncBox doet alleen hdmi 2.0. Mijn versterker overigens ook. Dus de 120fps die mijn C9 aan kan wordt beperkt door de rest van de apparatuur. Dus ik heb de keuze gemaakt om maar op een stabiele 4k 60fps (of 30-60 VRR) te gaan ipv de 120fps VRR.
Here's what happens when you have a game in QUICK RESUME on Xbox Series X & then you load up that same game on another device & make progress + new cloud save. Now you load up the game again in quick resume on Series X later.
— Stallion83 (@Stallion83) 18 oktober 2020
I stumbled on this info last night while streaming. pic.twitter.com/TCVrvZ7CrC
En een C8 kan dat dan weer wel? Wat een gedoe allemaal joh ik zie soms door de bomen het bos niet meerSunnieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Ik ben vorig jaar van een C7 naar een C9 geupgrade vanwege Dolby Vision. Aangezien de C7 alleen een hele oude implementatie van DV kent waar de Xbox niet mee overweg kon. Ga er maar vanuit dat nieuwe games die DV gaan ondersteunen ook niet het oude formaat van de C7 gaan ondersteunen, aangezien die alleen DV kan doen op 30fps. De xbox vereist de versie van DolbyVision die minimaal 60fps haalt.
Je zal wel volledig gelijk hebben (zie hieronder) maar toch lijkt het optisch niet te kloppen, naar mijn gevoel. Je eigen reflectie staat altijd loodrecht op een spiegelend oppervlak, en hier lijkt dat toch helemaal het geval niet te zijn.Ridicuul schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Degene die de foto maakt is degene die in de reflectie ziet. Je moet wel heel schuin gaan zitten om zelf uit beeld te komen.
Inderdaad, nice gespot !Ridicuul schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
In de reflectie op het scherm en in de spiegel (laten we het er even op houden dat het een spiegel is) zie je een scherm met dat witte venster in de bovenhoek. In beide reflecties staat het scherm rechts van de persoon die je ziet, en daar zit overduidelijk niemand tussen.
[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 20-10-2020 13:46 ]
Geen idee wat de versie is die de C8 doet. Als je nu een Xbox One X hebt en je gaat naar het scherm op 4k te testen, dan laat hij ook zien of dolby vision ondersteund wordt.Nipje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:06:
[...]
En een C8 kan dat dan weer wel? Wat een gedoe allemaal joh ik zie soms door de bomen het bos niet meer
Het is alleszins Keighley en niet Gabe. Die naam staat in het midden groot op het scherm omdat dat de persoon is die op dat moment in de teleconference aan het praten isKadardar schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:22:
[...]
Is dat niet gewoon Gabe die een foto maakt van de call?
Bedoel je dit scherm? Misschien dat het door middel van een firmware update is gefixt. Het lijkt me dat Dolby Vision uberhaupt nog niet bij games kan staan omdat dit op de One X nog niet ondersteund wordt.SunnieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Geen idee wat de versie is die de C8 doet. Als je nu een Xbox One X hebt en je gaat naar het scherm op 4k te testen, dan laat hij ook zien of dolby vision ondersteund wordt.
Bij de c7 staat dan dat de tv een verouderde versie van DV ondersteunt en de xbox er daarom niets mee gaat doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 20-10-2020 13:58 ]
Even gezocht, heb de C7 zelf niet meer dus kan er zelf geen screenshot van maken.Steven030 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Shit, ik verheugde me er echt op om games in DV te spelen op mijn C7, 30fps of niet. Waarom zouden ze dat dan niet mogelijk maken... Ik ga nu niet upgraden met een kleintje die alles straks sloopt 😅
Als ik DV materiaal open op mijn Xbox geeft mijn TV dat trouwens gewoon weer in DV. Bijv via Netflix of via de Dolby app. Is dat met games dan anders straks en gaat dat in HDR weergegeven worden?
:strip_exif()/f/image/xDTNu5RM2dswc4sEdGBthmg6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door SunnieNL op 20-10-2020 14:02 ]
Dan is het dus inmiddels opgelost, zie mijn foto hierboven van datzelfde scherm op mijn C7SunnieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Even gezocht, heb de C7 zelf niet meer dus kan er zelf geen screenshot van maken.
Dit is wat je dan ziet:
https://cdn.vox-cdn.com/t...on_not_supported_1920.jpg
Het probleem is nooit precies boven water getoverd, dus het is wat speculatie, maar kwam toen neer op het feit dat DV alleen 4k30fps was:
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1554791122
https://www.forbes.com/si...-lg-respond/#7beb42845390
Maar mogelijk het LG het later toch aangepast, maar had ik toen mijn C9 al gekocht omdat ik het wachten zat was
[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 20-10-2020 14:11 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 8% gewijzigd door swoutr op 20-10-2020 15:23 ]
Misschien hebben ze de C7 goed door kunnen verkopen/in kunnen ruilen? Genoeg mensen die om de twee jaar (of jaarlijks(!)) een nieuwe macbook/iPhone/vul hier wat in wat duur is, kopen.swoutr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:
Ik ben verbaasd dat mensen een LG C7 nu alweer hebben geupgrade naar bijv. een C9. 2 jaar na de aanschaf van een OLED van ruim 1400 piek upgraden naar een nieuwer model? Ik dacht dat ik van tech hield en een gat in mijn hand had maar...
Ik ga het dan voorlopig ook nog mooi doen met mijn C7 (lees 3/4 jaar) dat hij geen 120hz ondersteund op 4k, tja.. die paar indie games die dat ondersteunen. 60 Hertz was een ander verhaal geweest tho.
Overigens blij om te lezen dat het Dolby vision probleem opgelost lijkt te zijn.
Die timer onderaan de pagina maakt het wachten er btw niet makkelijker op.![]()
![]()
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Tja, je kan niet in de portemonnee van iemand anders kijken, maar ik denk wel als het niet zou kunnen, dat ze het niet zouden doen.swoutr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:
Ik ben verbaasd dat mensen een LG C7 nu alweer hebben geupgrade naar bijv. een C9. 2 jaar na de aanschaf van een OLED van ruim 1400 piek upgraden naar een nieuwer model? Ik dacht dat ik van tech hield en een gat in mijn hand had maar...
Ik ga het dan voorlopig ook nog mooi doen met mijn C7 (lees 3/4 jaar) dat hij geen 120hz ondersteund op 4k, tja.. die paar indie games die dat ondersteunen. 60 Hertz was een ander verhaal geweest tho.
Overigens blij om te lezen dat het Dolby vision probleem opgelost lijkt te zijn.
![]()
[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 20-10-2020 15:48 ]
En hij staat erMRE-Inc schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Over dat aftel klokje. Ik zag hem gisteren al in het PS5 topic staan. Ik vraag me af waarom @Chaoss dan niet dan even dat hier ook implementeert. Lijkt me een kleine moeite. Net alsof men alleen in het PS5 topic aan het aftellen is.
De klok is een aanwinst maar liever in Xbox groen: #0e7a0d.G_Dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:05:
Dankzij @Bart ® staat de countdown klok nu ook onderaan het Topic
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dat is ie toch ookariekanari schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
De klok is een aanwinst maar liever in Xbox groen: #0e7a0d.
Cunning linguist.
Nu wel, maar ik had hem eerst ook in veel feller groen.
Was ie ook, ik had die kleurcode niet echt paraat of zoMRE-Inc schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:11:
[...]
Nu wel, maar ik had hem eerst ook in veel feller groen.
Iig mooi dat je hem erbij hebt gezet.
Cunning linguist.
Ik heb zelf een 65E6 (laatste OLED modellen met 3D) gehad, en recentelijk een 65C9 gekocht.swoutr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:
![]()
Mjah, ligt niet aan jouw. Microsoft hanteert zelf ook wel verschillende kleuren groen op hun eigen Xbox Wire website.Bart ® schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Was ie ook, ik had die kleurcode niet echt paraat of zo.
It's time to dust off the ol' Needler.
— Xbox (@Xbox) 20 oktober 2020
✅ Fully Optimized on Series X|S
✅ 120 FPS in Campaign & Multiplayer
✅ Split-screen improvements & up to 4K on Series X
✅ Available for free to existing owners or those with @XboxGamePass on November 17 pic.twitter.com/Ufusdsyd8C
Excited to share that Halo Master Chief Collection will be fully optimized this holiday including 120fps campaign & multiplayer on both Xbox Series X & S. Also cross-gen play & adjustable FOV. Note all these upgrades are free to anyone who owns the game or is in Xbox Game Pass! https://t.co/ZZ5A5UOXhl
— Aaron Greenberg 🙅🏼♂️💚U (@aarongreenberg) 20 oktober 2020
[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 20-10-2020 16:41 ]
Hell yes! Ben de laatste tijd weer flink in de MCC bezig en heb afgelopen weekend Halo: CE campaign uitgespeeld. Was nu net begonnen met Halo 2, maar die loopt echt stukken minder. Veel FPS drops. Dus ik wacht weer mooi tot de Series X om hiermee verder te gaan!MRE-Inc schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
Mjah, ligt niet aan jouw. Microsoft hanteert zelf ook wel verschillende kleuren groen op hun eigen Xbox Wire website.
https://news.xbox.com/en-us/
Daar loopt het groen over van de kleur die de timer nu heeft tot de felle kleur die het had. Al vind ik de huidge kleur mooier.
[Twitter]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dit. Vind de UI van de app strak en duidelijk, alleen snap ik dan niet dat ze er essentiële functies uit halen. Waarom kan ik de Activity Feed en Achievements niet meer benaderen? Nu voelt het meer aan als een beta waarin nog functies ontbreken. Hopelijk voegt Microsoft dit snel toe met een update. Daarnaast is het streamen van de console naar iOS wel een coole functie! Dat mag ook gezegd worden.uchiha tijntje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:41:
Ik heb vandaag de nieuwe IOS Xbox app gedownload. Ziet er goed uit maar er ontbreken toch wel wat features die ik best vaak gebruikte. Ze hebben namelijk de achievements er uit gesloopt. Dat begrijp ik echt niet. Hopelijk brengen ze die snel terug...
Gaaf! Dan wacht ik daar ook nog even mee!MRE-Inc schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
Mjah, ligt niet aan jouw. Microsoft hanteert zelf ook wel verschillende kleuren groen op hun eigen Xbox Wire website.
https://news.xbox.com/en-us/
Daar loopt het groen over van de kleur die de timer nu heeft tot de felle kleur die het had. Al vind ik de huidge kleur mooier.
[Twitter]
[Twitter]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq