Jij zal toch wel weten wat "het witte gedrocht" is
Uiteraard weet ik datRck010 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:50:
[...]
Jij zal toch wel weten wat "het witte gedrocht" is(geen XSS..)
Het is de Wii van je vriendin.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Gears 5 op XSX: https://forum.xboxera.com...-reflection-see-pics/4318
Geen goede vergelijking want ik neem aan dat XSX patch ook naar PC komt, het ziet er wel goed uit.
Geen goede vergelijking want ik neem aan dat XSX patch ook naar PC komt, het ziet er wel goed uit.
Ik moet toch echt eens gaan sparen voor een 4K HDR projectorVerwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:54:
[Afbeelding]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ziet er zeker goed uit, maar kan me niet voorstellen dat deze preset op 60 frames per second gaat draaien?Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:54:
[Afbeelding]
Iets wat op de PC met die RTX 3090 uiteraard wel gaat gebeuren.
Maar goed, ik ben benieuwd! Het gaat een lange maand worden..
Verwijderd
Dat is maar de vraag, ultra/high end PC vs. XSX.DutchOwnage schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:59:
Is dat raytracing actief op de XSX?
:strip_exif()/f/image/Xh7UvBXvTRhJhJKDDsNnNpFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik naar al die reflecties kijk op de vloer, zou je toch zweren dat dat iig een vorm van raytracing is.. Anyway, wel of geen RT, het ziet er echt goed uit. Toch maar weer eens een keer opnieuw de campaign doorlopen.
Ja hoor, single player draait op 60fps en multiplayer op 120fps. Gears 5 is dus een échte launch title, tenminste als je hem nog niet hebt gespeeld hahaRck010 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
Ziet er zeker goed uit, maar kan me niet voorstellen dat deze preset op 60 frames per second gaat draaien?
Iets wat op de PC met die RTX 3090 uiteraard wel gaat gebeuren.
Maar goed, ik ben benieuwd! Het gaat een lange maand worden..
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Eerlijk gezegd vind ik die screenshot van de xsx versie helemaal niet mooier... Ik hou niet van die super overdreven reflecties. Zit er in het Gears universum echt iemand elke dag die vloer te polijsten om hem zo te laten glanzen? 
De doffere reflectie op de pc ziet er naar mijn idee veel geloofwaardiger uit.
Gamertag: FinrazielNL
Eens, zie je tegenwoordig veel meer. Had ook altijd hekel aan de overdreven reflecties van dashboard enz in voorruit van autos in forza 7( en in iets mindere mate ook gt sport). Rij vaak genoeg in mijn auto en zie echt nooit reflecties.. was gewoon bloed irritant. Maja voor games is dit het soort eyecandy wat dus weer vaak als mooi gezien word en heb er ook niet veel mee. Nou wil gears ook niet heel realistisch eruit zien dus is het een keuze van de dev.Finraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
Eerlijk gezegd vind ik die screenshot van de xsx versie helemaal niet mooier... Ik hou niet van die super overdreven reflecties. Zit er in het Gears universum echt iemand elke dag die vloer te polijsten om hem zo te laten glanzen?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Klopt, in race games vind ik dat ook vervelend. In horizon probeer ik altijd een matte motorkap te maken. Ik speel met hood cam en te veel reflecties brengen mij zelfs in de war in bochten, mijn brein volgt de beweging dan niet goed meer of zo...v8power67 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:53:
[...]
Eens, zie je tegenwoordig veel meer. Had ook altijd hekel aan de overdreven reflecties van dashboard enz in voorruit van autos in forza 7( en in iets mindere mate ook gt sport). Rij vaak genoeg in mijn auto en zie echt nooit reflecties.. was gewoon bloed irritant. Maja voor games is dit het soort eyecandy wat dus weer vaak als mooi gezien word en heb er ook niet veel mee. Nou wil gears ook niet heel realistisch eruit zien dus is het een keuze van de dev.
Owh goeie tip idd. Speel ook vaak hood/roof cam. Mede doordat ik me kapot erger aan die reflecties in dashcam.Finraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Klopt, in race games vind ik dat ook vervelend. In horizon probeer ik altijd een matte motorkap te maken. Ik speel met hood cam en te veel reflecties brengen mij zelfs in de war in bochten, mijn brein volgt de beweging dan niet goed meer of zo...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Eens, die plaatjes zeggen geen reet. Spiegel vloeren zijn helemaal niet bijzonder en zeggen niks over gpu. Zag ze al op Twitter voorbij komen, maar niet relevant om te posten zonder additionele commentaar van ontwikkelaar. En eens met wat je zegt. Gezien de vloer marmer moet voorstellen en geen spiegel, is de render van de 3090 beter.Finraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
Gepolijst marmer spiegeltdrakiesoft schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Eens, die plaatjes zeggen geen reet. Spiegel vloeren zijn helemaal niet bijzonder en zeggen niks over gpu. Zag ze al op Twitter voorbij komen, maar niet relevant om te posten zonder additionele commentaar van ontwikkelaar. En eens met wat je zegt. Gezien de vloer marmer moet voorstellen en geen spiegel, is de render van de 3090 beter.
Maar ook ik hoef dat niet zo overdreven in mn spellen. Alles met mate!
Verwijderd
Ik ook niet, geef mij maar 4K/60 met eye-candy (betere bomen, toeschouwers, etc. etc) en ingebakken reflectieFinraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
Ik hou niet van die super overdreven reflecties.
Ja kan, maar niet zo en dan wil ik er ook wel eentje zien uitglijden en vieze voetstappen achterlaten.Deleon78 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:14:
[...]
Gepolijst marmer spiegelt
Maar ook ik hoef dat niet zo overdreven in mn spellen. Alles met mate!
Vervolgens de schoonmaker met een polijstmachine zien langsrijden.
Finraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:47:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1LIex5UckIhlC7ke0BrqwoQX.jpg?f=user_large)
Mogelijk gemaakt door Kärcher 🙂
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ging er eigenlijk er vanuit dat raytracing op de XsX zit.Dutchzilla schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:56:
[...]
[Afbeelding]
Mogelijk gemaakt door Kärcher 🙂
Misschien toch dan maar de preorder aanpassen naar een Kärcher
Zit geïntegreerd in de Xbox, ook op deHenkje.doc schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
Ging er eigenlijk er vanuit dat raytracing op de XsX zit.
Misschien toch dan maar de preorder aanpassen naar een Kärcher
Ps5 zie godfall
Mijn FHD televisie upgraden voor X series heeft misschien dan toch geen zin.
https://wccftech.com/watc...30fps-ps5-xsx-raytracing/
Al zou een mooie 4K@60 hier mooi staan
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:54:
[Afbeelding]
Overal vind ik de XSX er het beste uitzien, meer contrast in de afbeelding. Maar de reflectie in de vloer vind ik op de PC het beste passen, zo'n spiegel vloer vind ik niet passen bij Gears.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:07:
[...]
Dat is maar de vraag, ultra/high end PC vs. XSX.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Reflecties zal wel de bloom/brown filter van deze generatie worden
[ Voor 30% gewijzigd door Caayn op 18-10-2020 15:21 ]
Als ik kijk naar de stijl van die poort daarachter dan is het gewoon een marmeren vloer. Hebben best wat gebouwen in de VS. En ja die glanzen als een gek als ze een beetje schoongehouden worden. Is het mooi, nope, maar veel Amerikanen zijn er gek op. (In het echt dus.)
[ Voor 29% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-10-2020 15:24 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ai, hoop dat FHD@60 er wel in zit.Spacewide schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:17:
Mijn FHD televisie upgraden voor X series heeft misschien dan toch geen zin.
Alex is het daar niet mee eens.ArthurMorgan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:22:
Als ik kijk naar de stijl van die poort daarachter dan is het gewoon een marmeren vloer. Hebben best wat gebouwen in de VS. En ja die glanzen als een gek als ze een beetje schoongehouden worden. Is het mooi, nope, maar veel Amerikanen zijn er gek op. (In het echt dus.)
[Afbeelding]
The insane settings on Gears 5 for SSR add a variable glossy properly to make reflections darken and stretch and contact harden (aka realistic properties). The Ultra reflections below that used on XSX do not have that, so SSR is uniformly sharp and innacurrately shiny. https://t.co/aQMZ3pCgso
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) 18 oktober 2020
Deze generatie wordt 4K30 met RT of 4K60 zonder RT gemeengoed.Als het meezit. Het is niet reëel om te veronderstellen dat 4K60 met RT haalbaar wordt, al helemaal niet in de wat grotere open wereld games.
Wat is het verschil dan met de foto die ik plaatste? Ik zie niet direct een echt verschil in reflectie tussen mijn foto en de screenshot van Gears...drakiesoft schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Alex is het daar niet mee eens.
[Twitter]
4K60 met RT is inderdaad wel erg zwaar. Echter, hoop ik wel dat opties geboden worden om 60 FPS te halen op bijvoorbeeld resoluties lager dan 4K en RT uit. Ik kan mij ook voorstellen dat er bij games als Watch Dogs Legions alleen de keuze is voor 30 FPS en dat zou ik jammer vinden. Een performance mode zou dan mijn voorkeur hebben, zoals je bijvoorbeeld bij Forza Horizon 4 ziet.DutchOwnage schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:35:
[...]
Deze generatie wordt 4K30 met RT of 4K60 zonder RT gemeengoed.Als het meezit. Het is niet reëel om te veronderstellen dat 4K60 met RT haalbaar wordt, al helemaal niet in de wat grotere open wereld games.
Het zou wel heel fijn zijn als ze dan ook een 1080p/60fps optie beschikbaar maken. Al helemaal omdat 30fps games niet lekker spelen op een OLED display (vind ik).DutchOwnage schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:35:
[...]
Aan de andere kant, graphics in 4k met RT en HDR zijn natuurlijk wel om te smullen
[ Voor 7% gewijzigd door Rossi46 op 18-10-2020 15:43 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik ben echt benieuwd wat de next-gen patch voor Cyberpunk gaat toevoegen, grafisch gezien. Daar is nog niets over bekend, toch?
Niet direct Xbox gerelateerd, side step, ivm dat Geometry Wars straks in HDR werkt 
Vandaag een Hue Gradient Lightstrip en Sync Box gehaald en aangesloten. Dat geeft toch wel een andere game ervaring
Tv: of oled55c9
Licht: Hue Gradient Lightstrip / Connect Box
Game: Geometry Wars 2
Enige nadeel, de sync box is maar HDMI 2.0, en kan dus geen VRR en 120hz aan. Maar een stabiele 4K 60fps doe ik het ook wel voor straks.
Vandaag een Hue Gradient Lightstrip en Sync Box gehaald en aangesloten. Dat geeft toch wel een andere game ervaring
Enige nadeel, de sync box is maar HDMI 2.0, en kan dus geen VRR en 120hz aan. Maar een stabiele 4K 60fps doe ik het ook wel voor straks.
[ Voor 15% gewijzigd door SunnieNL op 18-10-2020 15:52 ]
Ik speel Forza Horizon 4 nog steeds met 30fps quality mode. Ook onlineRossi46 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Het zou wel heel fijn zijn als ze dan ook een 1080p/60fps optie beschikbaar maken. Al helemaal omdat 30fps games niet lekker spelen op een OLED display (vind ik).
Aan de andere kant, graphics in 4k met RT en HDR zijn natuurlijk wel om te smullen
Gaaf man. Heb hier al wat vaker filmpjes van gezien. Stond er altijd vrij sceptisch tegenover ivm dat het voor mijn gevoel te veel zou afleiden, maar hoe meer ik er van zie, hoe leuker ik het eruit vindt zien.SunnieNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:44:
Niet direct Xbox gerelateerd, side step, ivm dat Geometry Wars straks in HDR werkt
[YouTube: Testrun Hue Gradient Lightstrip 55"]
Het is ook niet echt logisch om te verwachten dat een console van 500 euro 4K op 60FPS met RT doet. Sony en Microsoft kunnen best een machine maken die dat kan maar niemand gaat 1500+ euro betalen voor zo'n console.
Voor mij maakt het niet heel veel uit. Veel van deze generatie ook op 30fps gespeeld en op een console/TV heb ik daar niet zo veel moeten mee. Meeste games die ik liever op tv dan PC speel maakt het niet zo veel voor uit.
Voor mij maakt het niet heel veel uit. Veel van deze generatie ook op 30fps gespeeld en op een console/TV heb ik daar niet zo veel moeten mee. Meeste games die ik liever op tv dan PC speel maakt het niet zo veel voor uit.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nope, volgens mij nog helemaal niets over bekend. Ook niet wanneer we die kunnen verwachten. Maar het feit dàt er nog niks over bekend is, lijkt aan te geven dat ze niet over één nacht ijs zullen gaan. Des te meer reden om even met Cyberpunk te wachten totdat de patch er isDutchOwnage schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:43:
Ik ben echt benieuwd wat de next-gen patch voor Cyberpunk gaat toevoegen, grafisch gezien. Daar is nog niets over bekend, toch?
Volgens mij wordt het ook niet echt een patch, maar eigenlijk een nieuwe compile voor de Series X toch, zodat er gebruik kan worden gemaakt van raytracing etc?Rossi46 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Nope, volgens mij nog helemaal niets over bekend. Ook niet wanneer we die kunnen verwachten. Maar het feit dàt er nog niks over bekend is, lijkt aan te geven dat ze niet over één nacht ijs zullen gaan. Des te meer reden om even met Cyberpunk te wachten totdat de patch er is
Ach, je moet cyberpunk toch minimaal 2x spelen, vanaf ander beginpunt denk ik. Doe ik wel 1 run zonder patch en een 2de run met patch
Dan hoop ik voor mezelf dat ik weer helemaal opgeslokt wordt door AC Valhalla. Anders zie ik mezelf die 2 wel weer door elkaar gaan spelen. Maar dat zou best zonde zijn.Rossi46 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Nope, volgens mij nog helemaal niets over bekend. Ook niet wanneer we die kunnen verwachten. Maar het feit dàt er nog niks over bekend is, lijkt aan te geven dat ze niet over één nacht ijs zullen gaan. Des te meer reden om even met Cyberpunk te wachten totdat de patch er is
Daar snap ik dan weer niks vanDutchOwnage schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Ik speel Forza Horizon 4 nog steeds met 30fps quality mode. Ook online. Wel lekker dat het straks gewoon 60fps kan. Maar idd, hopen dat er diverse opties beschikbaar komen bij toekomstige games. Waarschijnlijk wel hoor, je ziet het steeds vaker tegenkomen.
Maar ik heb toch een 4K Oled, dan ga ik toch niet in peasant 1080P spelen
. Just kidding. Ben het nou eenmaal zo gewend, ach nog een weekje of 3...
Dit spel lijkt me wel geinig. Zit dit in gamepass toevallig?SunnieNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:44:
De Geometry Wars 2 sales zullen de komende tijd een flinke boost gaan krijgen denk ikSunnieNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:44:
[YouTube: Testrun Hue Gradient Lightstrip 55"]
Is er ook wat bekend over hoe/wat met raytracing icm 1080p?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Daarvoor hebben ze eARC en ARC uitgevonden.gise schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:41:
Wat balen dat er geen S/PDIF meer op zit op de release versie van de Xbox.
Dat betekend dus, dat als ik een series X heb, en in de toekomst een nieuwe HDMI 2.1 TV, ik ook gelijk m’n receiver moet gaan updaten om HDMI 2.1 compatible te blijven. Nu zit m’n Xbox ons X met HDMI op de TV, en audio naar receiver met S/PDIF.
Zo komt ie bij mij ook voorlopig te staan achter m’n 65CX.Koning-Admiraal schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:56:
Lol. Ook een idee voor sommigen.![]()
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nog een rede voor mij om te wachten is dat ik binnen een maand na release echt een gigantische patch verwacht voor cyberpunk. Dat was met the Witcher 3 ook zo. Bugs, grafische verbeteringen, fps smoother. Eigenlijk was the Witcher 3 na een paar maanden pas echt af.SunnieNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:55:
[...]
Volgens mij wordt het ook niet echt een patch, maar eigenlijk een nieuwe compile voor de Series X toch, zodat er gebruik kan worden gemaakt van raytracing etc?
Ach, je moet cyberpunk toch minimaal 2x spelen, vanaf ander beginpunt denk ik. Doe ik wel 1 run zonder patch en een 2de run met patch
PSN: Geengrenzuh
Geen idee, heb hem in mijn Xbox 360 tijd gekocht (en ben er nog steeds niet goed in)Erik-1980 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:11:
[...]
Dit spel lijkt me wel geinig. Zit dit in gamepass toevallig?
30fps ga ik echt niet meer doen. De reden dat ik naar pc ging was 30fps ga nu weer terug naar console en wil dan ook niks meer onder 60fps spelen dat moeten ze echt gaan regelen dan maar minder resolutie renderen.
Gelukkig speel ik alleen shooters (Destiny/Call Of duty/ Battlefield en racegames die zullen niet snel onder de 60 worden. 30 fps is voor mij een reden een spel niet te spelen ik trekt dat echt niet meer...... heb daar jaren met Destiny 2 veel moeite mee gehad als ik dan naar een potje COD dat opstarte echt verschrikkelijk.
Gelukkig speel ik alleen shooters (Destiny/Call Of duty/ Battlefield en racegames die zullen niet snel onder de 60 worden. 30 fps is voor mij een reden een spel niet te spelen ik trekt dat echt niet meer...... heb daar jaren met Destiny 2 veel moeite mee gehad als ik dan naar een potje COD dat opstarte echt verschrikkelijk.
Je bedoelt in combinatie met een 1080p scherm? Dat werkt gewoon zonder problemen.Thalaron schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:01:
Is er ook wat bekend over hoe/wat met raytracing icm 1080p?
Render resolutie staat niet gelijk aan de output en display resolutie
Dit is idd heel erg waar. Goed om mee te nemen in de overwegingGeengrenzuh schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Nog een rede voor mij om te wachten is dat ik binnen een maand na release echt een gigantische patch verwacht voor cyberpunk. Dat was met the Witcher 3 ook zo. Bugs, grafische verbeteringen, fps smoother. Eigenlijk was the Witcher 3 na een paar maanden pas echt af.
Verwijderd
Als een game alleen een 30 fps modus heeft koop (of speel, in het geval van Gamepass) die game simpelweg niet. Ik haal weinig plezier uit Powerpoint presentaties.
Ik hoop dat ze MHW volgen, geef de mensen gewoon de opties. Eyecandy en alles op 30fps, medium op 60fps en heb je 2.1 en wil je los, 120fps. ACC op de console momenteel is echt irritant om te spelen, trek dan alle details omlaag en laat me gewoon 60fps spelen, 90% van alle eyecandy zie ik toch niet (of zet ik uit, HDR in ACC is niet echt fijn om te rijden).JWFpeters schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:27:
30fps ga ik echt niet meer doen. De reden dat ik naar pc ging was 30fps ga nu weer terug naar console en wil dan ook niks meer onder 60fps spelen dat moeten ze echt gaan regelen dan maar minder resolutie renderen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind het heel erg afhangen van de game... Ik ben momenteel hellblade aan het spelen en die heb ik op de setting voor maximum eyecandy staan en de 30 fps stoort me totaal niet. Maar bijvoorbeeld Dishonored heb ik ooit gestart op de one, heel even gespeeld maar mee gestopt want dat was wat mij betreft compleet onspeelbaar op 30 fps (later op pc gespeeld).
Geen idee of hellblade misschien betere motion blur toepast of zo...
Same here. Ik heb met ubisoft games het eigenlijk na een half uurtje alweer gezien. Heb na black flag ook geen een ac game meer aangeraakt.sohus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:39:
[...]
Deze game zal daar totaal niet bij in de buurt komen. Het is typische Ubisoft fodder. Deze video laat dat goed zien:
[YouTube: I Played 5.5 More Hours Of Assassin's Creed Valhalla (Hands-On Gameplay Impressions)]
Slechte ogen, animatie, slechte dialogen, hoop knip en plak werk uit vorige games... AC Unity zag er destijds beter uit. Ik vind de settings/concepten van Ubisoft games altijd tof maar uitwerking bagger.
Ik snap niet wat mensen zie in die dertien in een dozijn games van Ubisoft. CyberPunk 2077 ziet er daarentegen super uit in alle opzichten...
Ik hoop dat we snel eens ook vooruitgaan met de kwaliteit van games. Laatst heb ik me ook zo gestoord aan anthem. Je hebt een super deluxe ruimtepak aan, en vervolgens moet ik een missie gaan doen om een gijzelaar uit een houten verotte gevangenis te halen.
Ik noemde het vandaag ook al in een ander topic, maar ik speel momenteel AC Origins op de XOX. Ziet er geweldig uit in 4k met HDR, echt heel tof. Maar wel 30fps. En dat merk je echt behoorlijk. Waarschijnlijk nog versterkt door de OLED waar ik op game. De beleving zou enorm verbeteren als die game (bijvoorbeeld) op 1440p zou draaien in 60fps, ben ik van overtuigd.Finraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:27:
Ik vind het heel erg afhangen van de game... Ik ben momenteel hellblade aan het spelen en die heb ik op de setting voor maximum eyecandy staan en de 30 fps stoort me totaal niet. Maar bijvoorbeeld Dishonored heb ik ooit gestart op de one, heel even gespeeld maar mee gestopt want dat was wat mij betreft compleet onspeelbaar op 30 fps (later op pc gespeeld).
Wat @SinergyX al zegt, het zou mij enorm plezieren als wij als gamers de keuze krijgen in grafische opties.
[ Voor 5% gewijzigd door Rossi46 op 18-10-2020 19:20 ]
Ik heb al 7 jaar geen Assassin's Creed game meer gespeeld, dat is waarom ik onderbouwd kan zeggen dat ze niet beter geworden zijn!Darow schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Same here. Ik heb met ubisoft games het eigenlijk na een half uurtje alweer gezien. Heb na black flag ook geen een ac game meer aangeraakt.
Ik hoop dat we snel eens ook vooruitgaan met de kwaliteit van games. Laatst heb ik me ook zo gestoord aan anthem. Je hebt een super deluxe ruimtepak aan, en vervolgens moet ik een missie gaan doen om een gijzelaar uit een houten verotte gevangenis te halen.
Je kan zo de politiek in
Ik ben een beetje in verwarring, ondersteund de series X nu deze games of nog meer originele Xbox games?
Ik kan verder nog geen enkele informatie vinden, maar het lijkt erop dat The Touryst op 120fps gaat lopen op de XSX. Althans, dat staat vermeld op de pagina in de Microsoft Store.
Voor de mensen die nog niet weten wat The Touryst is, zie onderstaande impressie van Digital Foundry. En volgens mij is dit ook nog eens een 'launch' titel op de XSX (in de zin van, de 'optimised for Xbox Series X' versie is vanaf launch beschikbaar).
EDIT: en The Touryst is momenteel onderdeel van Game Pass
Voor de mensen die nog niet weten wat The Touryst is, zie onderstaande impressie van Digital Foundry. En volgens mij is dit ook nog eens een 'launch' titel op de XSX (in de zin van, de 'optimised for Xbox Series X' versie is vanaf launch beschikbaar).
EDIT: en The Touryst is momenteel onderdeel van Game Pass
[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 18-10-2020 20:37 ]
Bizar te zien hoe snel na de boot je in een game zit.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Op dit moment kun je 35 originele Xbox-games spelen via BC. Dus enkel die games die je hier ziet inderdaad. Er zijn nog geen nieuwe titels bevestigd voor de toekomst. Voor Xbox One games is dit een ander verhaal.Kapot schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:55:
Ik ben een beetje in verwarring, ondersteund de series X nu deze games of nog meer originele Xbox games?
De BC lijst waar je naar refereert is opgesteld voor de Xbox One. Dus op de Xbox One kun je alle Xbox One games afspelen (uiteraard) en alle games uit de BC lijst.Kapot schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:55:
Op de Xbox Series S|X kun je alle games afspelen die speciaal zijn ontwikkeld voor de Series S|X (zijn er nog amper/niet), alle Xbox One games en alle games uit de BC lijst.
Thanks, had ook niet verwacht dat er meer originele xbox games ondersteund zouden worden maar aangezien ik er nog 200 heb liggen zou een emulator helemaal top zijn natuurlijk !
Verwijderd
Ik hoop dat ze het programma weer opstarten. Zover ik begreep is het team dat zich hiermee bezig houd verplaats naar de BC van de Series. Nu dit gereed is vraag ik me af wat die in de toekomst gaan doen. Komen er nog meer titels bij? Blijven ze de focus houden op het finetunen van de games? Denk aan 60fps patches, HDR profiel finetuning etc.Kapot schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:08:
Thanks, had ook niet verwacht dat er meer originele xbox games ondersteund zouden worden maar aangezien ik er nog 200 heb liggen zou een emulator helemaal top zijn natuurlijk !
Edit: Als ik het hier goed lees dan komen er nog nieuwe titels bij
https://news.xbox.com/en-...n-backward-compatibility/
Dat programma wordt dus weer opgestartThe compatibility team has invented brand new techniques that enable even more titles to run at higher resolutions and image quality while still respecting the artistic intent and vision of the original creators. We are also creating whole new classes of innovations including the ability to double the frame rate of a select set of titles from 30 fps to 60 fps or 60 fps to 120 fps.
The team also continues to listen to feedback from the community on additional titles you would like to see added to the compatibility program. Resurrecting titles from history often presents a complex mix of technical and licensing challenges, but the team is committed to doing everything we can to continue to preserve our collective gaming legacy.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2020 20:14 ]
Omdat de game State nu op de SSD wordt opgeslagen in plaats van in RAM. Dus Quick Resumé werkt om die reden ook vanuit cold boot.Wom schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:04:
[YouTube: Booting a game on the Xbox Series X might be too fast!]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik hoop ook dan ze Jet Set Radio Future toevoegen aan de lijst met speelbare games. Dit is ook een typische game die op 4K met zijn Cell shading nog best modern zal ogen.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:10:
[...]
Ik hoop dat ze het programma weer opstarten. Zover ik begreep is het team dat zich hiermee bezig houd verplaats naar de BC van de Series. Nu dit gereed is vraag ik me af wat die in de toekomst gaan doen. Komen er nog meer titels bij? Blijven ze de focus houden op het finetunen van de games? Denk aan 60fps patches, HDR profiel finetuning etc.
Edit: Als ik het hier goed lees dan komen er nog nieuwe titels bij
https://news.xbox.com/en-...n-backward-compatibility/
[...]
Dat programma wordt dus weer opgestart
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Je kijkt ook nooit films dus? 30fps is absoluut geen probleem op zich, maar afhankelijk van de game is 60fps wel een veel betere ervaring.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:53:
Als een game alleen een 30 fps modus heeft koop (of speel, in het geval van Gamepass) die game simpelweg niet. Ik haal weinig plezier uit Powerpoint presentaties.
Ik ben groot voorstander van alles naar 60fps, maar om 30fps nu onspeelbaar/een presentatie te noemen gaat wat ver.
Jet Set Radio Future en Rez zitten waarschijnlijk vanwege muziek rechten in de wachtkamer. Vraag me af of ze ooit nog komen. Relatie van Microsoft en Sega is goed dus daaraan licht het niet.Toshirou schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Ik hoop ook dan ze Jet Set Radio Future toevoegen aan de lijst met speelbare games. Dit is ook een typische game die op 4K met zijn Cell shading nog best modern zal ogen.
Kan ook zijn dat Sony dwars zat vanwege Rez Infinite release destijds.
Over dat licentievraagstuk heeft laatst wel iets gestaan in een interview. Dat in sommige gevallen de ontwikkelaar of uitgever simpelweg niet meer bestond, zodat er ook niemand was om te helpen met het beschikbaar maken via BC. Licenties op muziek en andere media was ook zeker een behoorlijk struikelblok. Vaak waren of zijn die verlopen en is het lastig die te vernieuwen.sohus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:17:
[...]
Jet Set Radio Future en Rez zitten waarschijnlijk vanwege muziek rechten in de wachtkamer. Vraag me af of ze ooit nog komen. Relatie van Microsoft en Sega is goed dus daaraan licht het niet.
Kan ook zijn dat Sony dwars zat vanwege Rez Infinite release destijds.
Wanneer er een game wordt aangekondigd welke mij interesseert doe ik wel de moeite om er wat meer over te weten te komen.Finraziel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:19:
[...]
Ik heb al 7 jaar geen Assassin's Creed game meer gespeeld, dat is waarom ik onderbouwd kan zeggen dat ze niet beter geworden zijn!
Je kan zo de politiek in
Ik heb meerdere delen gespeeld en gezien en inderdaad sinds black flag heb ik er geen meer aangeschaft. Ik heb twee uur gameplay van Valhalla gezien en ik zie niet heel veel vernieuwing op gebied van gameplay. De main quest zal opzich wel goed in elkaar steken maar vooral bij ubisoft ben ik bang voor heel veel herhaling in het gedeelte wat je ernaast kan doen. Dat zijn wel dingen die ik meeneem in mijn overweging of ik wel of niet een game aanschaf.
Dat herken ik bijvoorbeeld ook bij de far cry reeks van ubisoft. Als je ze als game apart beoordeelt scoren ze zeker een ruime voldoende maar vergeleken met de vorige delen beoordeel ik ze een stuk lager. Ik heb het wel alleen over gameplay. Far cry 5 heb ik net twee uurtjes gespeeld en erna nooit meer aangeraakt. Dat vind ik jammer.
Ik snap het ook wel hoor, maar ik vond het wel een grappige combinatie van uitspraken.Darow schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:06:
[...]
Wanneer er een game wordt aangekondigd welke mij interesseert doe ik wel de moeite om er wat meer over te weten te komen.
Ik heb meerdere delen gespeeld en gezien en inderdaad sinds black flag heb ik er geen meer aangeschaft. Ik heb twee uur gameplay van Valhalla gezien en ik zie niet heel veel vernieuwing op gebied van gameplay. De main quest zal opzich wel goed in elkaar steken maar vooral bij ubisoft ben ik bang voor heel veel herhaling in het gedeelte wat je ernaast kan doen. Dat zijn wel dingen die ik meeneem in mijn overweging of ik wel of niet een game aanschaf.
Dat herken ik bijvoorbeeld ook bij de far cry reeks van ubisoft. Als je ze als game apart beoordeelt scoren ze zeker een ruime voldoende maar vergeleken met de vorige delen beoordeel ik ze een stuk lager. Ik heb het wel alleen over gameplay. Far cry 5 heb ik net twee uurtjes gespeeld en erna nooit meer aangeraakt. Dat vind ik jammer.
Verder ben ik het zelf ook niet echt er mee eens dat er te weinig vernieuwd wordt. Far cry 5 heb ik nog steeds niet gespeeld, maar Assassin's Creed vond ik de laatste twee games erg goed met genoeg vernieuwing. Ja er zit veel herhaling in, maar de vraag is dan of je de gameplay loop leuk vindt. Ik vind dat en dus is die herhaling geen probleem voor mij. Het is gewoon een excuus voor mij om lekker rond te sluipen en een voor een een groep vijanden uit te schakelen. Zelf vond ik dat de quests en verhalen meer dan genoeg waren om het daarbij interessant te houden. Maar het blijft een kwestie van smaak
Opzich eens maar ben echt van mening dat ze moeten stoppen met 30fps in zijn geheel het is niet meer van deze tijd dan maar mindere resolutie die verschillen zijn op tvs toch al minder op te merken. 120hz is leuk maar uiteindelijk moet je daar dan weer teveel voor inleveren bij grote 3D games. Halo op 120hz hoe gaat dat er uit zien? Hou mijn hart vast...SinergyX schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:55:
[...]
Ik hoop dat ze MHW volgen, geef de mensen gewoon de opties. Eyecandy en alles op 30fps, medium op 60fps en heb je 2.1 en wil je los, 120fps. ACC op de console momenteel is echt irritant om te spelen, trek dan alle details omlaag en laat me gewoon 60fps spelen, 90% van alle eyecandy zie ik toch niet (of zet ik uit, HDR in ACC is niet echt fijn om te rijden).
Is dit getest met Instant-on of Energy-saving?Wom schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:04:
[YouTube: Booting a game on the Xbox Series X might be too fast!]
Want met instant-on vind ik het geen clean boot
Maar alsnog bizar snel
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit is instant-on inderdaad. Console via controller uitgezet tijdens de game en daarna via controller weer gestart.G_Dragon schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:11:
[...]
Is dit getest met Instant-on of Energy-saving?
Want met instant-on vind ik het geen clean boot
Maar alsnog bizar snel
Dacht ik alWom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:26:
[...]
Dit is instant-on inderdaad. Console via controller uitgezet tijdens de game en daarna via controller weer gestart.
Maar had om eerlijk te zijn liever een clean boot gezien, als iemand die heeft post hem eventjes
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb pas m’n X360 games even opgezocht en zonder naar de lijsten te kijken de discs in m’n One X gestopt, maar ik vond dat zelfs hiervan maar weinig games BC waren. Games zoals Max Payne 3 zou ik nog wel weer eens willen spelen (1 & 2 overigens ook hehe)Kapot schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:08:
Volgens mij heb ik maar 2 discs nu beneden gelaten en de rest weer naar zolder; The Orange Box & Splinter Cell Conviction
G_Dragon schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:28:
[...]
Dacht ik al, het alsnog erg snel! Dat word meer uren gamen
![]()
Maar had om eerlijk te zijn liever een clean boot gezien, als iemand die heeft post hem eventjes!
Thanks
Wil tijdig een externe SSD bestellen, zodat ik de games alvast hierop kan kopiëren zodat dit klaar is als ik de Series X ontvang op 10 november.
Maar twijfel of ik voor een 1TB of 2TB ga.. en welke?
De Samsung T5 1TB is momenteel € 139 en de sprong naar 2TB is direct € 295.
De Sandisk Extreme 1TB is € 129 en heeft USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s), USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c
Dat werkt toch ook?
Dus neig naar de 1TB versie..
De Sandisk Extreme 1TB is € 129 en heeft USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s), USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c
Dat werkt toch ook?
Ik gebruik zelf ook de Samsung T5 1Tb, ben dik tevreden!Rivanov schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:03:
Wil tijdig een externe SSD bestellen, zodat ik de games alvast hierop kan kopiëren zodat dit klaar is als ik de Series X ontvang op 10 november.
Dat werkt toch ook?
Rdr2 met clean boot heeft maar 4 loading screens en je bent aan het spelen
T7 heeft twee keer zo snelle Read / Write performance t.o.v. T5.G_Dragon schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:07:
[...]
Ik gebruik zelf ook de Samsung T5 1Tb, ben dik tevreden!
Rdr2 met clean boot heeft maar 4 loading screens en je bent aan het spelen
T5
Read Speed Up to 540 MB/s
Write Speed Up to 520 MB/s
T7
Read Speed Up to 1,050 MB/s
Write Speed Up to 1,000 MB/s
Zou je daar heel veel van merken?
Verwijderd
Bij film heb je perfecte per object motion blur, zo ver zijn we nog niet in games. Plus je hoeft zelf geen input te leveren. Games op 30 fps voelen voor mij aan alsof ik mij door stroop beweeg.sohus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Je kijkt ook nooit films dus? 30fps is absoluut geen probleem op zich, maar afhankelijk van de game is 60fps wel een veel betere ervaring.
Dat is een goeie, als de cijfers hoger liggen lijkt me wel dat je iets gaat merken kwa snelheid.Rivanov schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
T7 heeft twee keer zo snelle Read / Write performance t.o.v. T5.
T5
Read Speed Up to 540 MB/s
Write Speed Up to 520 MB/s
T7
Read Speed Up to 1,050 MB/s
Write Speed Up to 1,000 MB/s
Maar hoe groot dat verschil is durf ik niet te zeggen :)!
Heb zelf nooit de T7 gehad..
https://www.reddit.com/r/...llainathan_live_producer/
Watch Dogs legion: 30 fps met 4k en RT, zoals verwacht. Maar dus geen bevestiging van een performance mode. Er is veel naar gevraagd op reddit in de AMA met Ubisoft, maar geen enkel antwoord van daarover. Volledig genegeerd.
Watch Dogs legion: 30 fps met 4k en RT, zoals verwacht. Maar dus geen bevestiging van een performance mode. Er is veel naar gevraagd op reddit in de AMA met Ubisoft, maar geen enkel antwoord van daarover. Volledig genegeerd.
[ Voor 45% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-10-2020 09:41 ]
Kwam hier volgens mij al lang, toch?ArthurMorgan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:28:
Niet doen! Alleen als je de schijf ook voor andere dingen zal gebruiken. De USB poorten van de Series consoles zijn USB 3.1 Gen 1 en dat kan maximaal 5 Gbps aan. Dat zijn ruim 625 Mb/s.Rivanov schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
T7 heeft twee keer zo snelle Read / Write performance t.o.v. T5.
Edit: de T7 zal dus wel nog wat sneller zijn, klopt. Maar of dat de extra kosten waard is moet je zelf bepalen. Met T5 krijg je 540 MB/s, met T7 hooguit 625 MB/s. Digital Foundry heeft het uitgeprobeerd met een gewone SATA SSD (vergelijkbaar met T5) en ook een externe NVME SSD (vergelijkbaar of zelfs sneller dan T7). Er zat geen verschil tussen de schijven. Kijk: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?
[ Voor 39% gewijzigd door ben2513 op 19-10-2020 10:02 ]
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Thanks! Duidelijk verhaal. T5 is dus voldoende.ben2513 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
Niet doen! Alleen als je de schijf ook voor andere dingen zal gebruiken. De USB poorten van de Series consoles zijn USB 3.1 Gen 1 en dat kan maximaal 5 Gbps aan. Dat zijn ruim 625 Mb/s.
Edit: de T7 zal dus wel nog wat sneller zijn, klopt. Maar of dat de extra kosten waard is moet je zelf bepalen. Met T5 krijg je 540 MB/s, met T7 hooguit 625 MB/s. Digital Foundry heeft het uitgeprobeerd met een gewone SATA SSD (vergelijkbaar met T5) en ook een externe NVME SSD (vergelijkbaar of zelfs sneller dan T7). Er zat geen verschil tussen de schijven. Kijk: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?
Ik heb AC Valhalla en Cyberpunk 2077 gepreorderd maar lees nu dus dat de Cyberpunk 2077 next-gen update pas in 2021 uitkomt.
Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik de pre-order laat staan of het spel pas bestel als de next-gen update uit is 🤔
Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik de pre-order laat staan of het spel pas bestel als de next-gen update uit is 🤔
Als je ook Valhalla neemt dan ben je voorlopig zoet, maar ik ga gewoon Cyberpunk spelen en na de update misschien nog een keertje. Goede reden om de game nog eens te spelen.DM89 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:42:
Ik heb AC Valhalla en Cyberpunk 2077 gepreorderd maar lees nu dus dat de Cyberpunk 2077 next-gen update pas in 2021 uitkomt.
Tja, de upgrade wordt t.z.t. gratis dus het kan geen kwaad om hem alvast in huis te hebben. Kan je misschien ook mooi het verschil ervaren tussen de current- en next-gen varianten. Ikzelf ga me proberen in te houden tot de patch en hoop me vanaf 10 november alleen nog maar bezig te houden met next-gen. Maar bij mij speelt het ook een rol dat ik nog nooit een spel twee keer heb kunnen spelen, daar heb ik het geduld niet voor, zelfs niet met new game +. Ik start 10 november met ValhallaDM89 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:42:
[ Voor 12% gewijzigd door Steven030 op 19-10-2020 10:48 ]
Ja dat is inderdaad een afweging. Overigens zal Cyberpunk 2077, ook zonder patch, op de series X wel wat beter draaien met mogelijk een hogere resolutie (ervan uitgaande dat het op de xbox one dynamisch is) en stabielere framerate.Steven030 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
Tja, de upgrade wordt t.z.t. gratis dus het kan geen kwaad om hem alvast in huis te hebben. Kan je misschien ook mooi het verschil ervaren tussen de current- en next-gen varianten. Ikzelf ga me proberen in te houden tot de patch en hoop me vanaf 10 november alleen nog maar bezig te houden met next-gen. Maar bij mij speelt het ook een rol dat ik nog nooit een spel twee keer heb kunnen spelen, daar heb ik het geduld niet voor, zelfs niet met new game +. Ik start 10 november met Valhalla
Ik heb hetzelfde als jou, ik speel een spel ook niet voor de 2e keer.Steven030 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
Tja, de upgrade wordt t.z.t. gratis dus het kan geen kwaad om hem alvast in huis te hebben. Kan je misschien ook mooi het verschil ervaren tussen de current- en next-gen varianten. Ikzelf ga me proberen in te houden tot de patch en hoop me vanaf 10 november alleen nog maar bezig te houden met next-gen. Maar bij mij speelt het ook een rol dat ik nog nooit een spel twee keer heb kunnen spelen, daar heb ik het geduld niet voor, zelfs niet met new game +. Ik start 10 november met Valhalla
met AC: Valhalla ben ik voorlopig wel bezig en wil eigenlijk toch wel gewoon next-gen spelen dus wellicht beter om te wachten en het maximale eruit halen.
Ik weet het nog steeds niet zeker maar Cyberpunk krijgt toch sowieso gewoon een day 1 patch voor de XSX, zonder de meest "next gen" features. Maar wel met (ik verwacht) hogere framerate en zoals anderen aangeven wellicht hogere resolutie.
Als de framerate unlocked naar 60 fps kan speel ik hem gewoon direct bij release. En dan nogmaals na de echte grote patch.
Als de framerate unlocked naar 60 fps kan speel ik hem gewoon direct bij release. En dan nogmaals na de echte grote patch.
Dat klopt misschien, maar nu kost ie nog 55 Euro. Over een maand of vier/vijf de helft of minder. Ik wacht vandaar gewoon tot de update er isSteven030 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:46:
[...]
Tja, de upgrade wordt t.z.t. gratis dus het kan geen kwaad om hem alvast in huis te hebben.
Ik verwacht eigenlijk uiteindelijk een grote upgrade zoals dat bijvoorbeeld met GTA V was van de 360/PS3 naar de One/PS4. Alleen moest je bij Rockstar dan een nieuwe versie kopen, maar is dit CDPR die dat gratis doen.swoutr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:00:
Ik weet het nog steeds niet zeker maar Cyberpunk krijgt toch sowieso gewoon een day 1 patch voor de XSX, zonder de meest "next gen" features. Maar wel met (ik verwacht) hogere framerate en zoals anderen aangeven wellicht hogere resolutie.
De kleine patch met hogere esolutie, ray tracing en hogere framerate etc zoals op een high end pc komt denk ik gewoon bij launch beschikbaar, mede omdat ze alles vanaf het begin schaalbaar hebben gemaakt om overal op te kunnen draaien om het maximale uit je systeem te halen.
Maarja, volledig aannames hoor, ze gaan er nu heus niks over zeggen omdat eerst de current-gen maximaal verscheept moet worden. Hopelijk horen we een maand ofzo na release eens wat
[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 19-10-2020 11:36 ]
Dan lijkt mij dat die modus niet gaat komen. Zonde, gemiste kans.ArthurMorgan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:28:
G_Dragon schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Dat is een goeie, als de cijfers hoger liggen lijkt me wel dat je iets gaat merken kwa snelheid.
Maar hoe groot dat verschil is durf ik niet te zeggen :)!
Heb zelf nooit de T7 gehad..
- +/- 550 is een SATA limiet maar USB 3.1 of hoger kan tot 10Gbps
- Het lijkt er dus op dat een T7 geen SATA controller maar een NVME achtige controller gebruikt die de maximale overdrachtssnelheid van een USB 3.1 verbinding benut
De vraag is hoe de game bij de lancering draait op een Series S/X ten opzichte van een Xbox One X. Voor veel mensen zal dat bepalen of ze hem wel of niet gaan spelen bij de lancering op een console.Steven030 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ik verwacht eigenlijk uiteindelijk een grote upgrade zoals dat bijvoorbeeld met GTA V was van de 360/PS3 naar de One/PS4. Alleen moest je bij Rockstar dan een nieuwe versie kopen, maar is dit CDPR die dat gratis doen.
De kleine patch met hogere esolutie, ray tracing en hogere framerate etc zoals op een high end pc komt denk ik gewoon bij launch beschikbaar.
Maarja, volledig aannames hoor, ze gaan er nu heus niks over zeggen omdat eerst de current-gen maximaal verscheept moet worden
Ik hoop inderdaad dat er een unlocked framerate of performance mode is die de Series X ook bij de lancering aan het werk zet maar dan zonder ray-tracing en andere foefjes.
Voordeel van CyberPunk 2077 is inderdaad meerdere paths (en hij is geloof ik ook niet zo lang als The Witcher) dus zeker replay value. Daarnaast ook multiplayer volgend jaar als ik me niet vergis.CerandoX.nl schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Als je ook Valhalla neemt dan ben je voorlopig zoet, maar ik ga gewoon Cyberpunk spelen en na de update misschien nog een keertje. Goede reden om de game nog eens te spelen.
Gemiste kans? de algehele presentatie van de game is all redelijk matig zelfs op hoge resolutie met alle toeters en bellen. als je dan een performance mode krijgt en de resolutie wordt lager en toeters en bellen gaan uit. is de game echt het lelijkste jongetje van de klas ben ik bang.Rossi46 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Dan lijkt mij dat die modus niet gaat komen. Zonde, gemiste kans.
ik ben geen graphics ho*r, maar de hele lineup van Ubi is redelijk ondermaats.
Assassins greed is een draconische mediocre game die echt nog wel maanden polijstwerk nodig had.
alles wat ik zie van Watch dogs zelfde verhaal.
ze willen leveren, maar tis niet klaar.
Klopt, 3 paths als ik me niet vergis. En volgens een recent filmpje wat ik zag, zorgen die verschillende paths ook écht voor een andere game. Je komt dan o.a andere npc's tegen voor sidequestst enz.sohus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:32:
[...]
Voordeel van CyberPunk 2077 is inderdaad meerdere paths (en hij is geloof ik ook niet zo lang als The Witcher) dus zeker replay value. Daarnaast ook multiplayer volgend jaar als ik me niet vergis.
Probleem is dat Ubisoft net als Activision inzet op jaarlijkse releases voor al hun franchises. Dat betekent dat hoe dan ook een game de deur uit moet. Ze gebruiken hiervoor al verschillende studios die ze rouleren maar dat is nog geen garantie voor kwaliteit. Sowieso gaat Ubisoft gebukt onder #metoo schandalen en zijn aantal van de creatieve directors ontslagen dus dat heeft hoe dan ook effect op kwaliteit.Dutchzilla schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Gemiste kans? de algehele presentatie van de game is all redelijk matig zelfs op hoge resolutie met alle toeters en bellen. als je dan een performance mode krijgt en de resolutie wordt lager en toeters en bellen gaan uit. is de game echt het lelijkste jongetje van de klas ben ik bang.
ik ben geen graphics ho*r, maar de hele lineup van Ubi is redelijk ondermaats.
Assassins greed is een draconische mediocre game die echt nog wel maanden polijstwerk nodig had.
alles wat ik zie van Watch dogs zelfde verhaal.
ze willen leveren, maar tis niet klaar.
Denk dat we de releases van dit jaar daarom ook kunnen afschrijven... geloof niet dat Watch Dogs Legion, Valhalla of Far Cry 6 gaan leveren en als memorabel de boeken in gaan.
Ubisoft games krijgen altijd redelijke reviews omdat ze leuke settings hebben en vaak toch redelijk goed eruit zien bij lanceringen etc. maar na ene paar jaar valt dat weg en dan blijven middelmatige games over.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/Wr2II2jdR5zoRMA5NiLxmtI7.jpg?f=fotoalbum_large)