Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.655 views

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Gerucht gaat nog steeds rond dat er een DLC aan zit te komen voor de single player campaign. Hoop dat die niet al te lang op zich laat wachten :)
Nieuw singleplayer content zou fijn zijn.

Gears 5 blijft leuk om zo nu en dan weer op te pakken. De spelers vs bots multiplayer mode blijft een leuke gamemode om lekker onderuit gezakt te spelen of gewoon een potje Horde Frenzy (12 waves ipv 50). Escape klonk in het begin leuk maar heeft mij uiteindelijk nooit zo getrokken.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 21:14
Rivanov schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

Het is meer dat je van zo'n krachtige console mag verwachten, dat ook de UI van het dashboard in 4K wordt gerenderd. Het huidige One X dashboard is gewoon niet super crispy op mijn 65" OLED en dat doet "afbreuk" van de totale experience. Dit wordt dan nog extra gevoed doordat de UI van de PS5 wél in 4K HDR wordt getoond.

Tevens zou het fijn zijn als de UI van de Xbox Series X uiteindelijk ook in HDR wordt getoond, aangezien de meeste games voortaan HDR ondersteunen en zij met Smart HDR aan de slag gaan.. hoeft m'n TV niet telkens te switchen van SDR naar HDR. ;)
Ik zou toch echt mijn dashboard niet in HDR hoeven hoor, lekker ingebrande teksten en iconen.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 23:32
HDR betekend toch niet meteen alles super fel, high dynamic range, dus ze kunnen ook prima een voor het oog gedimd beeld weergeven.
In een film is ook niet alles standje 100 :)

Pubg heeft ook een normale kleur qua witte teksten

[ Voor 13% gewijzigd door LuisjeNL op 16-10-2020 15:36 ]

Lichtpuntje...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:19
swoutr schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Ik zou toch echt mijn dashboard niet in HDR hoeven hoor, lekker ingebrande teksten en iconen.
Bij mij dimt het dashboard na enkele minuten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:42
Alwayshappyz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:09:
Binnen games zie ik echt verschil tussen upscaling en native 4K (dus liever native 4K games), maar ik zie datzelfde verschil minder bij een UI. De huidige One X UI ziet er voor mij prachtig uit om onze 55 inch OLED.
Ik game op 1-1,5m afstand van een 55” OLED en het verschil tussen 1080p en 4K is goed te zien. Ook al is dit checkerboarded vanaf 1440/1800p. Geen verschil tussen dag en nacht, maar duidelijk scherper. Ik vraag me af of je het verschil tussen 1800p geupscaled naar 4K en native 4K ziet. Wellicht als je het beeld pauzeer en 400% gaat zoomen. Trouwens, hoe kun je dat uberhaupt testen? One x games hebben toch geen keuze tussen native 4K of checkerboarded 4K? De keuze is fullhd of (CB)4K en dat verschil is wel zichtbaar. In de UI heb je helemaal geen keuze tussen native of checkerboarded resolutie, dus ben benieuwd hoe je dit voor jezelf getest hebt. Kan ik het voor mezelf ook eens checken.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 16-10-2020 15:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12 20:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ben ik de enige die het eigenlijk (na enkel Gears 1 gespeeld te hebben lang geleden op de 360) best tof lijkt om alle Gears of War titels te spelen via Gamepass op de Series X? :D Good times @MAX3400 , misschien komt er toch weer een Xbox hier dus!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Kolere wat ziet Gears of War 5 er goed uit op mijn oled. Eindelijk echt het next-gen gevoel. Op mijn mobiel kwam het niet zo over, maar nu op mijn tv wel!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik heb eigenlijk al geen fatsoenlijk spel meer gespeeld sinds de xbox 360 tijd. Zijn er nog absolute aanraders binnen de gamepass?

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Caelorum schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:28:
Ik heb eigenlijk al geen fatsoenlijk spel meer gespeeld sinds de xbox 360 tijd. Zijn er nog absolute aanraders binnen de gamepass?
Absoluut Ori, beide delen. Mijn inziens de beste spellen deze generatie. Heerlijke sfeer, mede door een prachtige soundtrack, geweldige controls en een goed verhaal. Echt leuk om die te spelen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-12 20:57

Phydomir

Dennis

Ori is top ja. Als je van race games houdt is Forza (Horizon) ook wel een aanrader. Ook talloze goede kleinere, goede indi games op Gamepass.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

https://youtu.be/N8tvIdOMhWY

Dashboard UI resolution is dus niet final, maar ik snap maar niet waarom sommige mensen denken dat een dashboard in 4K 1GB extra nodig heeft. Dit hoeft echt niet, SVG’s zijn gewoon schaalbaar en afbeeldingen op een hogere resolutie is ook niet zo een probleem, het zou qua recourses niet veel duurder moeten zijn dan wat een website aan ram gebruikt of Microsoft heeft het gewoon niet goed voor elkaar, maar daar ga ik niet vanuit.

[ Voor 28% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-10-2020 18:12 ]

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-12 16:12
Ik weet niet wat je smaak is, maar ik vind DOOM Eternal ook wel een aanrader!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Dubbel....

[ Voor 97% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-10-2020 18:10 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Maar voegt een dashboard in 4K zoveel toe? Ik kies een game en zie dat hele dashboard niet meer. Als ik klaar ben met een game kies ik een andere game of de XBox gaat uit. Als het snel en overzichtelijk is, is dat voor mij het belangrijkste.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:07:
https://youtu.be/N8tvIdOMhWY

Dashboard UI resolution is dus niet final, maar ik snap maar niet waarom sommige mensen denken dat een dashboard in 4K 1GB extra nodig heeft. Dit hoeft echt niet, SVG’s zijn gewoon schaalbaar en afbeeldingen op een hogere resolutie is ook niet zo een probleem, het zou qua recourses niet veel duurder moeten zijn dan wat een website aan ram gebruikt of Microsoft heeft het gewoon niet goed voor elkaar, maar daar ga ik niet vanuit.
Al die video's e.d. die linken naar allerlei andere bronnen maakt het niet duidelijker. Uiteindelijk is dit de bron:
Die werkt overigens niet bij MS, dus ik snap niet helemaal waarom dit de bevestiging of iets zou zijn.

Verder gaat het hier volgens mij niet om hoe de dashboard voor cosumenten is, maar hoe ie voor developers is. Ik kan me voorstellen dat ze nu nog instellingen hebben voor testing, zodat als ie dadelijk uit komt, een week voor release, weer bijgewerkt wordt voor consumenten. Maar in de tussentijd hebben ze dus al enorm veel data vergaard.

Want dit is geen setting voor consumenten. Dit is voor devs zodat ze een gig of wat extra hebben voor debugging en andere overhead. Als je simpel wat extra RAM ter beschikking zet voor devs voor hun tools, maar toch een normale console kunt gebruiken, scheelt je dat aardig wat devkits lijkt me. Dat is toch weer goedkoper voor MS. Het kan vaak net voldoende zijn zodat je een extra logger kunt laten draaien bv.

Daarom denk ik dat het straks gewoon 4K wordt, maar dit 1 van de middelen is om tijdelijk wat extra te geven, mochten devs of MS dat nodig hebben.

Oftewel een storm in een glas water.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Lekker Ventje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:30:
Maar voegt een dashboard in 4K zoveel toe? Ik kies een game en zie dat hele dashboard niet meer. Als ik klaar ben met een game kies ik een andere game of de XBox gaat uit. Als het snel en overzichtelijk is, is dat voor mij het belangrijkste.
Wat als het homescreen van je Android toestel of iPhone low res zou zijn? Dat draagt toch ook niet bij aan de ervaring? Als telefoons met veel minder ram het kunnen, dan zie ik niet in waarom een XSX het niet kan.

Ik zou mij er wel aan ergeren, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik UI/UX Designer ben. Oh en ik moet ook vaak concessies doen. Dus begrijp een beetje hoe het kan werken. 😄
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:38:

Daarom denk ik dat het straks gewoon 4K wordt, maar dit 1 van de middelen is om tijdelijk wat extra te geven, mochten devs of MS dat nodig hebben.

Oftewel een storm in een glas water.
Zou goed kunnen inderdaad, even afwachten.

[ Voor 35% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-10-2020 18:57 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Quote uit groter interview met Phil Spencer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Wom schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:49:
[Twitter]
“Is it possible to recoup a $7.5 billion investment if you don’t sell Elder Scrolls VI on the PlayStation?” I asked.

“Yes,” Spencer quickly replied
Lijkt mij een duidelijke bevestiging inderdaad, niet dat ik twijfel had.

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 20:44
[Twitter]
Tja lijkt me niet voor niets dat je 7,5 miljard uitgeeft. De grotere toekomstige titels gaan gewoon exclusive blijven bij Microsoft. Ze zullen wel gek zijn om dat niet te doen. Dat is ook de reden waar ik weer naar de Xbox ga. Fallout en The Elder Scrolls wil ik gewoon blijven spelen, en ook al komen ze wel op de pc toch speel ik liever op een console.

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-12 13:46
Notna schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
Niet geheel verrassend wat Linus hier laat zien, maar het stukje over battery pack compatibiliteit is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden (lang verhaal kort: het batterij vaktje is nét iets anders waardoor last gen accessories wellicht nét niet passen)
Is dit al ergens effectief getest dat de huidige batterij pack niet past? Dat zou ik wel jammer vinden.
Kan niet genoeg benadrukken hoe sick dit eruit ziet _/-\o_
Mijn favorieten:
Gears
Halo
Forza (Horizon 4 en Forza 7)
Minecraft
The Witcher 3
Slay The Spire :+
Ori (heb zelf enkel deel 1 gespeeld)

Hou me ook af en toe bezig met Minecraft Dungeons en New Super Lucky's Tale

• Xtinction89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 08:08
Hoort meer thuis in het pre-order topic. Foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Xtinction89 op 16-10-2020 19:09 . Reden: Hoort meer thuis in het pre-order topic. Foutje ]

• Caelorum
Dank jullie voor de suggesties! Ori werd zo vaak genoemd dat die dan de eerste gaat worden :-)

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Wat als het homescreen van je Android toestel of iPhone low res zou zijn? Dat draagt toch ook niet bij aan de ervaring? Als telefoons met veel minder ram het kunnen, dan zie ik niet in waarom een XSX het niet kan.
Beetje ongelukkige vergelijking want veel Android toestellen met hoge resolutie schermen draaien juist standaard op een lagere resolutie om energie te besparen ;) (de mijne ook want ik zie het verschil eigenlijk niet tussen FHD+ en WQHD+ op ongeveer 6"...)

Gamertag: FinrazielNL

• Martinspire
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

[...]

Lijkt mij een duidelijke bevestiging inderdaad, niet dat ik twijfel had.
Ik denk wel dat het beter is om dat nu al te melden inderdaad. Dan is de schok bij anderen straks ook niet zo groot als ze besluiten een game niet overal uit te brengen.

Verwijderd

[Twitter]
Microsoft heeft ze niet voor niets gekocht en Xbox kan een grotere userbase wel gebruiken (de verwachting), want pas dan kunnen wij misschien niché Japanse games verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfE5g_B1n8hqpQGSc3LDKdo5P_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcYv1DcrIsq0sP5AuOI8Zdx9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2020 20:20 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Ik denk wel dat het beter is om dat nu al te melden inderdaad. Dan is de schok bij anderen straks ook niet zo groot als ze besluiten een game niet overal uit te brengen.
Ow, ik verwacht dat ondanks dergelijke uitspraken er veel ontkenning blijft heersen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Finraziel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Beetje ongelukkige vergelijking want veel Android toestellen met hoge resolutie schermen draaien juist standaard op een lagere resolutie om energie te besparen ;) (de mijne ook want ik zie het verschil eigenlijk niet tussen FHD+ en WQHD+ op ongeveer 6"...)
Geen ongelukkige vergelijking, je hebt zelf de keuze om dit aan te passen. Ik draaide overigens wel gewoon mijn Samsung Galaxy S8+ op de hoogst mogelijke resolutie. Heb nu trouwens een iPhone, dus heb die keuze niet. Geef mij maar die keuze in interface van de XSX. 😀

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-12 21:13
Lekker Ventje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:30:
Mwah, het is toch ook wel een stukje kwaliteitsbeleving wat mij betreft. Anders kunnen ze de rest van de op het dashboard ook wel weglaten. Gewoon menuutjes zoals vroeger in Windows 3.11, meer is niet nodig...

Nee, ik zou graag ook vlijmscherp beeld willen op m'n dashboard.

Overigens snap ik oprecht niet waarom dat niet kan. Het is toch puur de grafische weergave? De Xbox laat vóór het dashboard zien, of de game. Waarom is het dan zo'n probleem?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Ha, Klobrille refereert naar Tweakers :-)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:43
Notna schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:55:
Niet geheel verrassend wat Linus hier laat zien, maar het stukje over battery pack compatibiliteit is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden (lang verhaal kort: het batterij vaktje is nét iets anders waardoor last gen accessories wellicht nét niet passen)
Zucht... ik heb dus 2 packs in pre order staan. Ik heb genoeg micro USB kabels en ik wilde er 1 voor mijn Elite controller (V1) gaan gebruiken. Ja.. ik kan ook de oude set kopen maar hoelang ligt dit al te verpieteren én die zijn nog duurder ook...

Net even gekeken, maar ik neem aan dat deze wel gaat werken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0KLvzYHPwAG9_adAZ6YGbfx7yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wHp5Uc8dpYDpQy0jFWN3vBHH.png?f=fotoalbum_large

:)

[ Voor 24% gewijzigd door Thalaron op 16-10-2020 21:48 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Na een weekje of twee Crash 4 gespeeld te hebben ben ik echt zo blij dat de nieuwe Series gewoon de controllers voor de One ondersteund. Ik zou er niet aan moeten denken om de Elite te moeten missen. Het moeten missen van bijvoorbeeld de hair triggers en de backpaddles is wat mij betreft echt onbespreekbaar. Mochten ze gekozen hebben om de Elite niet te ondersteunen zou ik zelfs gewoon ervoor kiezen om cross gen games op de One X te blijven spelen dan op de Series.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Then, the Xbox Series X secured six times more searches than the PlayStation 5, as Microsoft was first to show its cards when it came to the price of the next generation gizmo. PlayStation 5 trumped it once again when the launch date and price were revealed, but now that the dust has settled, there is a "clear 2:1 search advantage for the Xbox Series X over the PlayStation 5." The Hoth attributes the announcement of the Xbox Series S, the acquisition of Bethesda by Microsoft, and the addition of EA titles into Xbox Game Pass to be key factors in this pattern.
https://www.ladbible.com/...rest-before-chri-20201016

Microsoft weet de Xbox Series goed in het nieuws te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-10-2020 21:57 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:30
ladbible... dat is niet een link die ik vaak voorbij zie komen bij serieuze onderwerpen :P

Wat zij claimen komt ook niet helemaal overeen met wat ik zelf op google trends zie.

(hint, "PS5" is meer ingeburgerd dan de volledige benaming ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 16-10-2020 22:43 ]

• Rossi46
Er was/is toch sprake van een vernieuwende Xbox app voor de smartphone? Waarmee je veel makkelijker screenshots en filmpjes kunt delen enzo. Is dit al live? Ik lijk 'em niet tegen te komen in de Google Play Store.

• Lekker Ventje
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Ik zou mij er wel aan ergeren, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik UI/UX Designer ben. Oh en ik moet ook vaak concessies doen. Dus begrijp een beetje hoe het kan werken. 😄

[...]

Zou goed kunnen inderdaad, even afwachten.
Ligt eraan wat je low res noemt. Voor mij is 1080 geen low res en een prima resolutie op een telefoon.
Als de UI 4K zou worden vind ik dat ook best maar een soepele werking vind ik veel belangrijker. En als dat samen gaat is er niets aan de hand. Kan ik er elke dag 10 seconden profijt van hebben.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
dglavimans schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:41:
Ik las hier laatst iets over headsets van de Astro en heb vandaag deze besteld: https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x

Mooie aan de headset en voor mij doorslaggevend is dat hij net zoals de Astro A20 werkt op zowel de PS5 als op de Xbox Series X wanneer je de Xbox versie haalt. Met de code OWNZ12 heb ik nog bijna 20 euro korting gehad. Hoop dat dit wat mensen helpen die net als mij ook voor beide consoles gaan :)
Heb je de headset al binnen? Wat zijn je eerste ervaringen en op welke consoles?

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
[Twitter]
Hier was (is) veel discussie over. Microsoft zou zichzelf inderdaad wel in de vingers snijden, door het ook op de Playstation te releasen (al zou ik er ook niet raar van opkijken, vanwege hun service approach).

Ik zal er echter goed van balen als Playstation gebruiker als Elder Scrolls Xbox exclusive zou zijn.

• Thalaron
Fuujii schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Hier was (is) veel discussie over. Microsoft zou zichzelf inderdaad wel in de vingers snijden, door het ook op de Playstation te releasen (al zou ik er ook niet raar van opkijken, vanwege hun service approach).

Ik zal er echter goed van balen als Playstation gebruiker als Elder Scrolls Xbox exclusive zou zijn.
Hét verschil is natuurlijk wel, dat indien je TES6 wilt spelen, je meerdere opties zult hebben. Weliwaar niet op de PS5 maar andersom is het met exclusieve games gewoon geen PS5? Dan dikke pech..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12 14:00
Hoe zit het met death loop en ghost wire. Beide zijn timed exclusives voor playstation. Dat zal waarschijnlijk voor 1 jaar zijn. Echter ben ik benieuwd naar de precieze overeenkomst. Is het console timed exclusive ? Dat zou betekenen dat microsoft ze wel gewoon, zonder rekening te houden met een 1 jaar later, op gamepass kunnen uitbrengen.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12 12:17
Thalaron schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Hét verschil is natuurlijk wel, dat indien je TES6 wilt spelen, je meerdere opties zult hebben. Weliwaar niet op de PS5 maar andersom is het met exclusieve games gewoon geen PS5? Dan dikke pech..
Zolang er nog niets duidelijk is blijft het speculeren. TES6 is al een tijdje in ontwikkeling en zal ook wel voor de ps5 zijn. Lijkt me heel waarschijnlijk dat ze dit opeens schrappen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ryatzu schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Zolang er nog niets duidelijk is blijft het speculeren. TES6 is al een tijdje in ontwikkeling en zal ook wel voor de ps5 zijn. Lijkt me heel waarschijnlijk dat ze dit opeens schrappen.
Waarom onwaarschijnlijk?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het contrast is wel vreemd met wat Todd Howard riep na de overname.
Todd Howard also indicated that the developer will potentially continue to bring its games to other platforms, too. “We share a deep belief in the fundamental power of games, in their ability to connect, empower, and bring joy. And a belief we should bring that to everyone – regardless of who you are, where you live, or what you play on. Regardless of the screen size, the controller, or your ability to even use one,” Howard wrote in a blog detailing his thoughts on the acquisition. The point about bring games everywhere regardless of “the controller”, in particular, makes it sound as though Bethesda Game Studios titles like Starfield and The Elder Scrolls 6 could very well release on a platform like the PS5 down the road.
Phill Spencer spreekt hier ook niets meer uit dan dat er geen financiele afhankelijkheid is van Playstation. Zou ook erg vreemd zijn om toe te geven dat je afhankelijk bent van je concurrent om een overname te rechtvaardigen.

[ Voor 45% gewijzigd door Kenny_026 op 17-10-2020 13:01 ]

• Nogne
  • Laatst online: 22-12 23:19

Nogne

>.<

Kenny_026 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Het contrast is wel vreemd met wat Todd Howard riep na de overname.

[...]

Phill Spencer spreekt hier ook niets meer uit dan dat er geen financiele afhankelijk is van Playstation. Zou ook erg vreemd zijn om toe te geven dat je afhankelijk bent van je concurrent om een overname te rechtvaardigen.
Waar komt die quote vandaan? Want de conclusie word gemaakt dat dit kan betekenen dat het mogelijk naar PS5 komt, maar het kan ook betekenen dat het niet Xbox exclusief word maar dat de games ook naar xCloud en naar de PC komen.

Het zou niet handig zijn van Microsoft om het uit te brengen op de PS5, want juist die PS heeft een grote userbase door de exclusives. Als je dan je eigen exclusives gaat aanbieden op het concurrerende platform zal je de PS gebruiker nooit overtuigen dat je eigen console meer exclusives heeft.

PS/XBL: Nogne

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Allemaal interpretaties van quotes. Enige wat je nu 100% zeker kunt zeggen is dat als je een game van Bethesda wilt spelen, je die 100% kunt spelen op een xbox, pc of een device compatible met gamepass.

De vijf stages of grief zijn als volgt: denial, anger, bargaining, depression, and acceptance.

Men zit nu in denial. :P

De geruchten waren best hardnekkig dat Sony Starfield exclusivity wilde kopen. Daar hoor ik weinig over. Net zoals de timed exclusives van Deathloop en Ghostwire. Die timed is als ik het goed heb pas het afgelopen jaar na de E3 van vorig jaar “gekocht”. Maar dat is uiteraard allemaal prima.

[ Voor 51% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2020 13:10 ]

• Martinspire
Ik denk dat het logisch is als de komende titel wel op PS5 werkt, maar de titel erna wellicht niet.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:37

Superkiwi

Hoi doei

Martinspire schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:07:
Ik denk dat het logisch is als de komende titel wel op PS5 werkt, maar de titel erna wellicht niet.
Tegen de tijd dat TeS7 uitkomt zijn we alweer 2 generaties verder :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ryatzu schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Ik dacht dat ze vorig jaar bij die presentatie zeiden dat TES6 pas na de afronding van Starfield in productie zou gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12 14:17
Erik-1980 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

Heb je de headset al binnen? Wat zijn je eerste ervaringen en op welke consoles?
Hey! Ja heb de headset al binnen en heb hem tot nu toe getest op me PS4 en dat werkte allemaal prima! Headset zit goed en vooral de accuduur is zo ontzettend goed. Ik kwam van een Playstation Platinum headset en daar was de batterijduur heel slecht en hoorde mensen zichzelf vaak.. Dat is met deze totaal niet het geval

De dongle ziet er wel een beetje raar uit aan een extra verloopstukje.. Maar het is denk ik de beste headset die ik tot nu toe heb gehad. Zit fijn en op beide consoles is echt wel een groot pluspunt straks voor mij..

Enige aparte vind ik het indicatielichtje dat de headset aan/uit is.. Die knippert uit me hoofd als die uit is groen en als die aan is zie je niks haha

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 08-11 14:47
So.... I heard you like Elder Scrolls
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EkeAN4_VcAIYZ8P?format=jpg&name=small

• Finraziel
Martinspire schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:07:
Ik zit hier toch in een Xbox topic of niet? Eigenlijk maakt het me bijzonder weinig uit of die games wel of niet naar PS5 komen, ik speel op Xbox...
En het is een cirkel waar je toch niet uit gaat komen zolang er geen officieel statement over is. En dat gaat Microsoft niet geven verwacht ik. Ze hebben al gezegd dat ze het per titel bekijken. Nu een hard statement maken over alles komt wel of niet naar die specifieke console beperkt ze alleen maar in hun mogelijkheden...

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 08-11 14:47
Met een beetje gezond verstand weet je het antwoord al....

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:05:
Allemaal interpretaties van quotes. Enige wat je nu 100% zeker kunt zeggen is dat als je een game van Bethesda wilt spelen, je die 100% kunt spelen op een xbox, pc of een device compatible met gamepass.

De vijf stages of grief zijn als volgt: denial, anger, bargaining, depression, and acceptance.

Men zit nu in denial.
:P

De geruchten waren best hardnekkig dat Sony Starfield exclusivity wilde kopen. Daar hoor ik weinig over. Net zoals de timed exclusives van Deathloop en Ghostwire. Die timed is als ik het goed heb pas het afgelopen jaar na de E3 van vorig jaar “gekocht”. Maar dat is uiteraard allemaal prima.
Dat kan nog gezellig worden dan de komende jaren... :X

Nadat ik dat interview van Phil Spencer heb gelezen kan ik niet anders concluderen dat ze gewoon volle bak op alles uitkomen behalve op iets waar een Sony logo opstaat.. Dus eigenlijk kun je het ook niet meer exclusief noemen d:)b

• Thalaron
D-Ed schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Nadat ik dat interview van Phil Spencer heb gelezen kan ik niet anders concluderen dat ze gewoon volle bak op alles uitkomen behalve op iets waar een Sony logo opstaat.. Dus eigenlijk kun je het ook niet meer exclusief noemen d:)b
Natuurlijk wel :) Soort van;

Komt op alle platformen uit exclusief Sony :)

• D-Ed
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

_O-

• Wom
  • Nu online

Wom

Er is een voor mij nieuwe titel bekend gemaakt die op 10 november verschijnt. Is timed console exclusive en komt uit als Game Preview (net als Grounded bijv.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oc6QqbezLI3lJxWjRFDHbjKrrLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4bPdZrLTsMAqRMFIk7bm271.jpg?f=fotoalbum_large

https://enlisted.net/en/n...-x-s-on-launch-day-en/#!/

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Thalaron schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Whahaha _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9FY50wcp6LmNvAdJxbsNzIgL-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKcZAAlxJeWDfAqPHlzKq8UP.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Ik ben een beetje laat dit jaar. Ben een tijdje gestopt met gamen.
Zijn er al enige indicaties wanneer je weer de Xbox Series X kan bestellen? Na wat filmpjes te kijken, waaronder ook de Xbox Game Pass Ultimate krijg ik kriebels. Helaas overal uitverkocht.

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:24:
Zijn er al enige indicaties wanneer je weer de Xbox Series X kan bestellen? Na wat filmpjes te kijken, waaronder ook de Xbox Game Pass Ultimate krijg ik kriebels. Helaas overal uitverkocht.
Je beste kans is bij Coolblue of BCC.. Die starten de verkoop pas op release..

Of vraag en aanbod/marktplaats in de gaten houden.

• Martinspire
Wom schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:16:
Er is een voor mij nieuwe titel bekend gemaakt die op 10 november verschijnt. Is timed console exclusive en komt uit als Game Preview (net als Grounded bijv.)

[Afbeelding]

https://enlisted.net/en/n...-x-s-on-launch-day-en/#!/
Mja weer zo'n game die vooral voor liefhebbers van hardcore shooters interessant is. Een time to kill van 0,0001 seconde, netcode van lik me vesje en balans die niet past bij het aantal spelers, voertuigen of layout van de map...

Zo te zien gaat ie free to play, dus we gaan het wel zien. Maar ik verwacht een vergelijkbaar iets als met veel mil-sim hardcore shooters op PC: dat het gewoon niet leuk is om te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2020 17:36 ]

• Rossi46
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:24:
Zoals @D-Ed al zei, Coolblue en BCC hebben geen pre-order mogelijkheden toegestaan voor de XSX. Bij hun begint de verkoop dus pas bij launch. Maar let op, in ieder geval voor Coolblue geldt dat de verkoop één dag vóór de launch op hun site van start gaat, zodat je de console op launch dag binnen zou moeten hebben.

Verder zijn er zat mensen met meerdere pre-orders (tot mijn irritatie) waarvan vast een groot gedeelte de overbodige exemplaren of vooraf zullen annuleren of weer retour zullen sturen. Dus vlak voor launch of net na de launch verwacht ik dat nog wel wat exemplaren beschikbaar zullen zijn.

Verder kun je altijd de 'lokale' Media Mark proberen. Online zijn ze allang uitverkocht, maar de voorraad van de individuele winkels staat los van die van de webshop (waar de XSX allang is uitverkocht) Maar, ik lees hier ook nog af en toe mensen die zich recent op de wachtlijst hebben laten plaatsen in een winkel en het lijkt erop dat die lijst ook flink aan het toenemen is. Dus ik acht de kans vrij klein dat veel exemplaren tijdens launch daadwerkelijk in de winkel zullen liggen.

• Rossi46
D-Ed schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Klinkt nu allemaal leuk alsof Xbox op dit vlak even dikke punten aan het scoren is, maar uiteindelijk is het voor gamers alleen maar ruk. Zul je straks zien dat andere IP's weer naar Sony gaan (Batman ofzo, ik noem maar wat).

• Wom
  • Nu online

Wom

Rossi46 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:11:
[...]

Zul je straks zien dat andere IP's weer naar Sony gaan (Batman ofzo, ik noem maar wat).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYeGeXPp3F4ujNVfHrhvzigN9-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3nESkzjdi5939y8uylcHGv5.png?f=fotoalbum_large

Maar als dat zo is koop ik wel een PS* hoor O-)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor mij geen probleem want die PS5 komt er toch wel maar uiteindelijk wordt eigenlijk niemand beter van exclusieve games.

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-12 22:19
Rossi46 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Zoals @D-Ed al zei, Coolblue en BCC hebben geen pre-order mogelijkheden toegestaan voor de XSX. Bij hun begint de verkoop dus pas bij launch. Maar let op, in ieder geval voor Coolblue geldt dat de verkoop één dag vóór de launch op hun site van start gaat, zodat je de console op launch dag binnen zou moeten hebben.

Verder zijn er zat mensen met meerdere pre-orders (tot mijn irritatie) waarvan vast een groot gedeelte de overbodige exemplaren of vooraf zullen annuleren of weer retour zullen sturen. Dus vlak voor launch of net na de launch verwacht ik dat nog wel wat exemplaren beschikbaar zullen zijn.

Verder kun je altijd de 'lokale' Media Mark proberen. Online zijn ze allang uitverkocht, maar de voorraad van de individuele winkels staat los van die van de webshop (waar de XSX allang is uitverkocht) Maar, ik lees hier ook nog af en toe mensen die zich recent op de wachtlijst hebben laten plaatsen in een winkel en het lijkt erop dat die lijst ook flink aan het toenemen is. Dus ik acht de kans vrij klein dat veel exemplaren tijdens launch daadwerkelijk in de winkel zullen liggen.
Uhm... ik heb een preorder gedaan bij bcc...

• Rossi46
maddog03 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Uhm... ik heb een preorder gedaan bij bcc...
Hè? In de winkel dan waarschijnlijk? Online kon toch niet? Of was dat alleen bij de PS5? :)

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-12 22:19
Rossi46 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Hè? In de winkel dan waarschijnlijk? Online kon toch niet? Of was dat alleen bij de PS5? :)
Online, dit was alleen het geval voor de ps5. Met andere woorden, de enige optie is vooralsnog coolblue.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
Phydomir schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:23:
Voor mij geen probleem want die PS5 komt er toch wel maar uiteindelijk wordt eigenlijk niemand beter van exclusieve games.
En toch zullen bedrijven(in dit geval dus Microsoft en Sony) zich moeten en willen onderscheiden. Dat kan op diverse manieren, en exclusieve software is daar een van. Microsoft heeft nu feitelijk de botte bijl gehanteerd met de inquisitie van Zenimax. Leuk voor de consument in het algemeen? Nee, want versnipperd aanbod qua content. Begrijpelijk vanuit bedrijfstecnisch oogpunt? Je, wel degelijk.

Je ziet hetzelfde gebeuren bij bijvoorbeeld de streamingsdiensten.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 17-10-2020 18:53 ]

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Klinkt nu allemaal leuk alsof Xbox op dit vlak even dikke punten aan het scoren is, maar uiteindelijk is het voor gamers alleen maar ruk. Zul je straks zien dat andere IP's weer naar Sony gaan (Batman ofzo, ik noem maar wat).
Ja klopt maar ik sta daar wat relaxter in eigenlijk.. Ben niet zo'n hardcore gamer wat dat betreft hoewel ik een zware crush heb voor Halo.. :P

Ik vind het gewoon allemaal wel interessant om te volgen over hoe deze giganten de markt naar zich toe denken te trekken (soms lukt het, soms weer niet). MS laat de laatste jaren zien zich iets aan te trekken van de kritieken uit het verleden en de gamer echt weer op één te zetten. Hopelijk betaald zich dat terug in mooie cijfers en een groter deel van de taart. Uiteindelijk denk ik dat de gamer dan namelijk écht beter af is omdat concurrentie gewoon goed is. Lullig dat dit af en toe middels een exclusiviteits deal gebeurt maar tja, zo werkt dat nu eenmaal in de entertainment industrie en dat zie ik niet snel veranderen..

• Lekker Ventje
[...]

Dat is al aan de gang met al die exclusive deals die Sony sluit zoals met JRPG's.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchOwnage schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

En toch zullen bedrijven(in dit geval dus Microsoft en Sony) zich moeten en willen onderscheiden. Dat kan op diverse manieren, en exclusieve software is daar een van. Microsoft heeft nu feitelijk de botte bijl gehanteerd met de inquisitie van Zenimax. Leuk voor de consument in het algemeen? Nee, want versnipperd aanbod qua content. Begrijpelijk vanuit bedrijfstecnisch oogpunt? Je, wel degelijk.

Je ziet hetzelfde gebeuren bij bijvoorbeeld de streamingsdiensten.
We komen in het straatje versus, laten we daar maar niet heen gaan. Ik mag aannemen dat je toch wel ziet dat als het gaat om exclusives, je aan de MS kant iets 'veiliger' staat dan aan de Sony kant, MS heeft elke game ook altijd op PC uitgebracht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DutchOwnage
Wat bedoel je te zeggen dan? Ik maak toch geen verwijten richting MS of Sony :)

• DM89
  • Nu online
Rossi46 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Rossi46 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:38:
[...]

Ik heb ook een pre-order bij BCC, hun deden wel degelijk mee op de dag toen de pre-order online kwam..

• Rossi46
SinergyX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

We komen in het straatje versus, laten we daar maar niet heen gaan. Ik mag aannemen dat je toch wel ziet dat als het gaat om exclusives, je aan de MS kant iets 'veiliger' staat dan aan de Sony kant, MS heeft elke game ook altijd op PC uitgebracht.
Gekke reactie. Ik denk dat je @DutchOwnage verkeert interpreteert.

• Rossi46
D-Ed schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

Ja klopt maar ik sta daar wat relaxter in eigenlijk.. Ben niet zo'n hardcore gamer wat dat betreft hoewel ik een zware crush heb voor Halo.. :P

Ik vind het gewoon allemaal wel interessant om te volgen over hoe deze giganten de markt naar zich toe denken te trekken (soms lukt het, soms weer niet). MS laat de laatste jaren zien zich iets aan te trekken van de kritieken uit het verleden en de gamer echt weer op één te zetten. Hopelijk betaald zich dat terug in mooie cijfers en een groter deel van de taart. Uiteindelijk denk ik dat de gamer dan namelijk écht beter af is omdat concurrentie gewoon goed is. Lullig dat dit af en toe middels een exclusiviteits deal gebeurt maar tja, zo werkt dat nu eenmaal in de entertainment industrie en dat zie ik niet snel veranderen..
Heel herkenbaar dit. Mijn maandelijkse game tijd is dramatisch laag, maar ik volg wel alle (bedrijfstechnische) ontwikkelingen. Zeer interessante materie. Ook dingen uit het verleden trouwens. Zijn een aantal YouTube kanalen die daar mooie video's over hebben gemaakt.

• Wom
  • Nu online

Wom

knip - gifjes werken niet. :/

Moet zeggen dat die Vicky de Viking simulator er grafisch toch wel meer dan prima uit ziet eigenlijk.

Klikken op de linkjes dan maar.

https://forum.xboxera.com...6bc25c8839d568117db38.gif

https://forum.xboxera.com...fba169e966721fde42e57.gif

[ Voor 154% gewijzigd door Wom op 17-10-2020 19:50 ]

• Caelorum
Wom schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:37:

Moet zeggen dat die Vicky de Viking simulator er grafisch toch wel meer dan prima uit ziet eigenlijk.
Je kan ze even als gewone linkjes plaatsen. Dan werken ze wel.

• DutchOwnage
Wom schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:37:

Klikken op de linkjes dan maar.

https://forum.xboxera.com...6bc25c8839d568117db38.gif

https://forum.xboxera.com...fba169e966721fde42e57.gif
Heb echt weer zin, om me weken te verliezen in een game. Krijg er spontaan weer The Witcher vibes van :9

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchOwnage schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:04:
Wat bedoel je te zeggen dan? Ik maak toch geen verwijten richting MS of Sony :)
Bedoel te zeggen dat exclusiviteit altijd onderdeel zal blijven van bedrijven, elke platform, elk principe, daar wordt een consument in de basis helemaal niet slechter van, behalve in casus van Sony. Exclusief in dat opzicht is voor mij zelfs een win/win, Gears of Forza 1x kopen, 2 platformen gebruiken, zijn maar weinig games die zoiets kunnen. Niet alleen exclusives, ook MS Store Ark koop je direct voor 2 platformen, ergens het resultaat van exclusiviteit. Een consument wordt hier ook straks niet slechter van, de games komen of in gamepass, altijd beide platformen voor 1 prijs, teken ik direct voor.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:11
SinergyX schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Bedoel te zeggen dat exclusiviteit altijd onderdeel zal blijven van bedrijven, elke platform, elk principe, daar wordt een consument in de basis helemaal niet slechter van, behalve in casus van Sony. Exclusief in dat opzicht is voor mij zelfs een win/win, Gears of Forza 1x kopen, 2 platformen gebruiken, zijn maar weinig games die zoiets kunnen. Niet alleen exclusives, ook MS Store Ark koop je direct voor 2 platformen, ergens het resultaat van exclusiviteit. Een consument wordt hier ook straks niet slechter van, de games komen of in gamepass, altijd beide platformen voor 1 prijs, teken ik direct voor.
Zeker en wat ik ook zo fijn vind is dat ik op de pc gewoon verder kan gaan waar ik op de Xbox geëindigd ben en andersom.

• sohus
  • Laatst online: 29-10 17:24
DutchOwnage schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:40:
[...]
Heb echt weer zin, om me weken te verliezen in een game. Krijg er spontaan weer The Witcher vibes van :9
Deze game zal daar totaal niet bij in de buurt komen. Het is typische Ubisoft fodder. Deze video laat dat goed zien:

Slechte ogen, animatie, slechte dialogen, hoop knip en plak werk uit vorige games... AC Unity zag er destijds beter uit. Ik vind de settings/concepten van Ubisoft games altijd tof maar uitwerking bagger.

Ik snap niet wat mensen zie in die dertien in een dozijn games van Ubisoft. CyberPunk 2077 ziet er daarentegen super uit in alle opzichten...

• DutchOwnage
sohus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Deze game zal daar totaal niet bij in de buurt komen. Het is typische Ubisoft fodder. Deze video laat dat goed zien:
[YouTube: I Played 5.5 More Hours Of Assassin's Creed Valhalla (Hands-On Gameplay Impressions)]
Slechte ogen, animatie, slechte dialogen, hoop knip en plak werk uit vorige games... AC Unity zag er destijds beter uit. Ik vind de settings/concepten van Ubisoft games altijd tof maar uitwerking bagger.

Ik snap niet wat mensen zie in die dertien in een dozijn games van Ubisoft. CyberPunk 2077 ziet er daarentegen super uit in alle opzichten...
Ieder z'n ding ;). Ik heb genoten van Origins en Odessey. Tientallen, zo niet honderden uren ingestoken. Valhalla gaat mij niet teleurstellen d:)b

En natuurlijk zal Cyberpunk van een ander kaliber zijn. Ook dat wordt genieten.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 17-10-2020 22:02 ]

• Finraziel
[...]

Niet per se. Los van de al genoemde voordelen denk ik dat ander management soms ook best goed kan zijn. In het geval van bethesda vond ik zelf dat ze nogal wat minder fijne tactieken aan het vertonen waren op het vlak van monetisation. Wat dat betreft hoop ik dat die druk wat minder is onder Microsoft en dat ze zich gewoon weer gaan richten op het maken van coole games zonder dat het van alle kanten de gamer ondersteboven uit aan het kloppen is om te zien of er nog ergens geld uit valt.

Aan Sony kant zie je dat overigens ook. Het is lang niet altijd mijn smaak, maar die games zijn wel super polished en de studio's hebben er duidelijk de tijd voor kunnen nemen. Als ze zelfstandig waren geweest, ja dan waren die games misschien ook uitgekomen voor pc en Xbox, maar was er geen enkele garantie dat ze net zo goed waren geweest. Uiteindelijk vind ik exclusiviteit dus ook niet zo erg, vooral omdat ik zelf best meerdere consoles kan kopen als ik wil.

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
[...]
CyberPunk 2077 ziet er daarentegen super uit in alle opzichten...
Ik wacht vermoedelijk nog tot de Optimised for Series versie er is, ergens volgend jaar. Ik had de afgelopen jaren geen console en op pc alleen RDR2 gespeeld, dus Gears 5, Forza, etc zullen mij eerst nog even bezig houden (Gamepass). AC Odyssey heb ik ook gekocht, lekker.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik haal weinig voldoening uit het feit of iemand wel of niet een bepaalde game kan spelen op een bepaald platform. Echter MS heeft deze generatie constant moeten aanhoren dat ze geen studio’s en exclusives hebben. Luisteren ze naar die kritiek en verdrievoudigen ze in een jaar of 2/3 hun first party studio’s door met name overnames en krijgen ze wederom kritiek. En het zijn soms nog zelfs dezelfde mensen. You reap what you sow.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Super polished of niet maar iig een ruime voldoende ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2EpjhG0YphvNBRd5XOBf1djT9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9Fsa7RmuVarvjgvzRRFx87h.jpg?f=fotoalbum_large

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wat balen dat er geen S/PDIF meer op zit op de release versie van de Xbox.

Dat betekend dus, dat als ik een series X heb, en in de toekomst een nieuwe HDMI 2.1 TV, ik ook gelijk m’n receiver moet gaan updaten om HDMI 2.1 compatible te blijven. Nu zit m’n Xbox ons X met HDMI op de TV, en audio naar receiver met S/PDIF.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
gise schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:41:

Dat betekend dus, dat als ik een series X heb, en in de toekomst een nieuwe HDMI 2.1 TV, ik ook gelijk m’n receiver moet gaan updaten om HDMI 2.1 compatible te blijven. Nu zit m’n Xbox ons X met HDMI op de TV, en audio naar receiver met S/PDIF.
Heeft je tv geen audio output die je naar de receiver kan brengen?
En waarom wel gaan voor een HDMI 2.1 voor het beste beeld, maar niet voor t beste geluid? ;)

Je kan altijd nog voor dit gaan: https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_vu3IFbQ28Y7EF

• Finraziel
SunnieNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:51:
[...]

Heeft je tv geen audio output die je naar de receiver kan brengen?
En waarom wel gaan voor een HDMI 2.1 voor het beste beeld, maar niet voor t beste geluid? ;)

Je kan altijd nog voor dit gaan: https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_vu3IFbQ28Y7EF
Ik zie daar wel iets staan van max 10,2 Gbps, daar krijg je niet eens 4k60 overheen...

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:18
De meest recente tv's doen aan audio passtrough. Dus dat komt wel goed! Gewoon goed opzoeken als je een nieuwe tv koopt, wat ze doorsturen.
gise schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:41:

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lol. Ook een idee voor sommigen. :P
Afbeeldingslocatie: https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2020/articles/2020-10-15-11-44/xbox_series_x_preview_6.jpg/EG11/thumbnail/598x448/format/jpg/quality/85

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Lekker Ventje
[...]

[YouTube: I Played 5.5 More Hours Of Assassin's Creed Valhalla (Hands-On Gameplay Impressions)]

Vanwege die slechte ogen is AC in 3rd person te spelen.

• Thalaron
Weet iemand hier of er in de Play & Charge kit iets van een chip zit in de kabel? Wanneer ik naar de kabel van de huidige set kijk (YouTube: Xbox One Play and Charge Kit Review) dan zie ik dat er een blokje met lichtje op zit.

Ik vermoed dat dit gewoon een fancy kabeltje is en dat elke Micro USB kabel zou moeten werken? Ik heb 2x de USB C in pre-order staan en wil 1 ervan gebruiken voor mijn Elite controller met de bijgeleverde Micro USB kabel...

• Finraziel
Thalaron schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:09:
Weet iemand hier of er in de Play & Charge kit iets van een chip zit in de kabel? Wanneer ik naar de kabel van de huidige set kijk (YouTube: Xbox One Play and Charge Kit Review) dan zie ik dat er een blokje met lichtje op zit.

Ik vermoed dat dit gewoon een fancy kabeltje is en dat elke Micro USB kabel zou moeten werken? Ik heb 2x de USB C in pre-order staan en wil 1 ervan gebruiken voor mijn Elite controller met de bijgeleverde Micro USB kabel...
Elke kabel werkt. Een reguliere USB lader ook.

• DutchOwnage
Zo komt ie hier ook te staan :). Was het maar alvast zo ver.

• Stylze
  • Laatst online: 14:05
Bij mij gaat ie ook denk ik achter de tv staan na een paar weken, goed verstopt en kan de xbox de warmte goed kwijt. Eerste weken wil ik hem natuurlijk wel kunnen aanschouwen _/-\o_

Playstation 5

• Rossi46
DutchOwnage schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Zo komt ie hier ook te staan :). Was het maar alvast zo ver.
Hier hetzelfde. Links staat de Switch al gedeeltelijk achter de tv. Rechts is plek voor de XSX :)

Edit: ik zat nog even naar de foto te kijken, maar het lijkt erop dat rechts plaatsen de beste keuze is. Dan zie je die dopjes op de zijkant niet.
Wel even goed stofvrij houden op die plek natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Rossi46 op 18-10-2020 11:35 ]

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYi91y7Y4en1dtPKTmUcLIiFyes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fZwOJAMs8UYS8fRqIxljgjo.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij komt ie gewoon aan de linkerkant op de tv-kast te staan. Vrouwtje de rechterkant, ik de linker. Zet er wel een waxinelichtje naast als ik commentaar krijg.. 😁

(Zal d'r een plezier doen en dat witte gedrocht in de kast zetten..)

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Rck010 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]

Bij mij komt ie gewoon aan de linkerkant op de tv-kast te staan. Vrouwtje de rechterkant, ik de linker. Zet er wel een waxinelichtje naast als ik commentaar krijg.. 😁

Je hebt er in ieder geval genoeg ruimte voor ;).

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:37

Superkiwi

Hoi doei

Rck010 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Komt ie ook in het wit ja? :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1 ... 107 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden