CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:07:
https://youtu.be/N8tvIdOMhWY
Dashboard UI resolution is dus niet final, maar ik snap maar niet waarom sommige mensen denken dat een dashboard in 4K 1GB extra nodig heeft. Dit hoeft echt niet, SVG’s zijn gewoon schaalbaar en afbeeldingen op een hogere resolutie is ook niet zo een probleem, het zou qua recourses niet veel duurder moeten zijn dan wat een website aan ram gebruikt of Microsoft heeft het gewoon niet goed voor elkaar, maar daar ga ik niet vanuit.
Al die video's e.d. die linken naar allerlei andere bronnen maakt het niet duidelijker. Uiteindelijk is dit de bron:
Die werkt overigens niet bij MS, dus ik snap niet helemaal waarom dit de bevestiging of iets zou zijn.
Verder gaat het hier volgens mij niet om hoe de dashboard voor cosumenten is, maar hoe ie voor developers is. Ik kan me voorstellen dat ze nu nog instellingen hebben voor testing, zodat als ie dadelijk uit komt, een week voor release, weer bijgewerkt wordt voor consumenten. Maar in de tussentijd hebben ze dus al enorm veel data vergaard.
Want dit is geen setting voor consumenten. Dit is voor devs zodat ze een gig of wat extra hebben voor debugging en andere overhead. Als je simpel wat extra RAM ter beschikking zet voor devs voor hun tools, maar toch een normale console kunt gebruiken, scheelt je dat aardig wat devkits lijkt me. Dat is toch weer goedkoper voor MS. Het kan vaak net voldoende zijn zodat je een extra logger kunt laten draaien bv.
Daarom denk ik dat het straks gewoon 4K wordt, maar dit 1 van de middelen is om tijdelijk wat extra te geven, mochten devs of MS dat nodig hebben.
Oftewel een storm in een glas water.