Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 147 Laatste
Acties:
  • 315.655 views

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 22:32
Op zich zou ik 1080p ook prima vinden als ie daardoor een paar seconden sneller is opgestart.

Verder hier het bewijs dat ie dus vanuit power-off ook quick resume heeft:

En ja, dit is gewoon fucking handig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:52

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Martinspire schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:47:
Op zich zou ik 1080p ook prima vinden als ie daardoor een paar seconden sneller is opgestart.

[Twitter]

Dat verbaasd me niks omdat de state wordt opgeslagen op de SSD.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
_O-

Goed stoer je nieuwe console aan de visite laten zien en de ‘HDR instant Dim’ showen :9B

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Laten we het hopen. 1080p UI op een 65” OLED ziet er nu niet uit.
PS5 UI wordt in 4K HDR gerendered.
Grappig dat 4K in het menu nu ineens belangrijker wordt gezien als in games 8)7. Niet dat ik ook liever de GUI in 4K zie, maar toch.

[ Voor 9% gewijzigd door harrytasker op 15-10-2020 21:50 ]

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:52

Miesjh

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 15:19
Martinspire schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:47:

[Twitter]

24 uur? Zou het ook na 48 uur werken? _O-

Maar ja handig hoor, maar was al eerder bevestigd en al een keer getoond dacht ik.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:38
HDR of niet, dat dashboard moet natuurlijk gewoon 4k zijn. Kom op zeg, ik leg niet voor niets 5 barkie neer voor die dikke tower of power!

Ja toch, @DutchOwnage!

;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon plain text, niks geen gedoe :P

Maar het is toch wel een heel goed teken dat we nu gaan lopen mieren over de resolutie van de dashboard... dan ziet het er echt goed uit komende maand :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
Rossi46 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:58:
HDR of niet, dat dashboard moet natuurlijk gewoon 4k zijn. Kom op zeg, ik leg niet voor niets 5 barkie neer voor die dikke tower of power!

Ja toch, @DutchOwnage!

;)
Zeker. En straks 2k voor een 65" Oled. Dan mag ik toch zeker m'n XSX dash wel in glorieus 4K bewonderen, of niet dan. Zijn ze nou helemaal... 😜

• drakiesoft

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 21:05
Dit zijn precies de cijfers die tweakers ook in hun preview heeft staan. Niet echt nieuws meer.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

PS5 UI wordt in 4K weergegeven. Als die van Xbox Series X enkel 1080P zou zijn dan is dat balen...

[ Voor 15% gewijzigd door Koning-Admiraal op 15-10-2020 22:53 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Interesting. Ben benieuwd naar deze game.

https://www.gematsu.com/2...me-preview-on-november-10

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

Wom

Microsoft wacht gewoon tot ik een 4K TV voor dat ze het dashboard omhoog gooien in resolutie. :+

Maar dacht eigenlijk de het dashboard vam de One S en X al 4K was ? Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Zou inmiddels qua schaalbaarheid van de UI ook wel al moeten lukken lijkt mij?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:10
Ik vermoed dat het dashboard wel in 4K zal zijn bij release. Mij persoonlijk boeit het weinig... heb toch (nog) geen 4K optie thuis :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:52:
PS5 UI wordt in 4K weergegeven. Als die van Xbox Series X enkel 1080P zou zijn dan is dat balen...
Ik heb nu ook niet heel veel moeite met de huidige 1080p dashboard op mijn 4K tv.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

SunnieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Ik heb nu ook niet heel veel moeite met de huidige 1080p dashboard op mijn 4K tv.
Daar gaat het niet om. Eens moet je de switch naar 4K maken, er is totaal geen excuus om nog voor 1080P te kiezen als je console volledig gericht is op 4K. En dat een console, wat zelfs over minder power beschikt, het al 1 generatie kan (PS4 Pro), duidt op laksheid van Microsoft. Had echt verwacht dat ze nu wel naar 4K over zouden gaan.

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Daar gaat het niet om. Eens moet je de switch naar 4K maken, er is totaal geen excuus om nog voor 1080P te kiezen als je console volledig gericht is op 4K. En dat een console, wat zelfs over minder power beschikt, het al 1 generatie kan (PS4 Pro), duidt op laksheid van Microsoft. Had echt verwacht dat ze nu wel naar 4K over zouden gaan.
Was het niet zo dat ze destijds deze keuze hadden gemaakt om devs 1gb ram extra te geven voor hun games?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

drakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

Was het niet zo dat ze destijds deze keuze hadden gemaakt om devs 1gb ram extra te geven voor hun games?
Dat excuus heb je nu niet meer..

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Dat excuus heb je nu niet meer..
want?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Waarom wil je perse in 4K gamen? Kan je net zo goed de Series S halen.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:30
Een iets meer kritische houding om dit soort zaken mag wel, je kan best fan zijn en nog steeds kritisch zijn ;)

Die UI moet gewoon in 4k zijn op een 4k scherm, geen enkel excuus voor MS om dat niet te doen en snap eerlijk gezegd ook nog niet waarom dat nog niet lukt en mogelijk later erin gepatcht moet worden...

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Palindrome schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:36:
Een iets meer kritische houding om dit soort zaken mag wel, je kan best fan zijn en nog steeds kritisch zijn ;)

Die UI moet gewoon in 4k zijn op een 4k scherm, geen enkel excuus voor MS om dat niet te doen en snap eerlijk gezegd ook nog niet waarom dat nog niet lukt en mogelijk later erin gepatcht moet worden...
Om te stellen dat het niet lukt op de SXS lijkt me een hele rare/voorbarige conclusie. Het zal eerder net zoals op de one x een keuze zijn, in dat geval was het om extra geheugen aan de devs beschikbaar te maken.

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:29:
[...]

Waarom wil je perse in 4K gamen? Kan je net zo goed de Series S halen.
Rare conclusie, maar goed.
Wat is belangrijker. Een fancy menuutje of wat meer ram voor developers. Ik dacht dat het ding om games draaide? Of willen we weer een TV Mediaplayer met trage menu's.
Maar goed, ML upscalen kan de series x heel goed, mag dat wel op het menu toegepast worden dan.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29
Xgar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:40:
[...]

Om te stellen dat het niet lukt op de SXS lijkt me een hele rare/voorbarige conclusie. Het zal eerder net zoals op de one x een keuze zijn, in dat geval om extra geheugen aan de devs beschikbaar te maken.
Lijkt me eerder dat het gewoon 4k gaat zijn en we ons niet zo druk moeten maken om prerelease software waar Microsoft blijkbaar expliciet van gezegd heeft dat er niet te kritisch naar gekeken moet worden want nog niet af.

Gamertag: FinrazielNL

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

drakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:44:
[...]

Rare conclusie, maar goed.
Wat is belangrijker. Een fancy menuutje of wat meer ram voor developers. Ik dacht dat het ding om games draaide? Of willen we weer een TV Mediaplayer met trage menu's.
Maar goed, ML upscalen kan de series x heel goed, mag dat wel op het menu toegepast worden dan.
Geen rare conclusie, dat heet reageren op een mening. Een console dat gericht is op 4K zou ook op zijn minst een 4K UI moeten hebben. Als UI er niet toe deed, dan had je net zo goed geen UI hoeven te ontwikkelen. Gewoon een raster met games and that's it. Hetzelfde als een telefoon en het beginscherm. Relatief gezien zit je amper naar je applicaties te staren. Toch wil je de interface zo goed mogelijk hebben. Ik wel tenminste, ik geef om design en ik vind 4K zelfs op een UI er toe doen. Het verschil in scherpte merk je vrij snel.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:30
Xgar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:40:
[...]

Om te stellen dat het niet lukt op de SXS lijkt me een hele rare/voorbarige conclusie. Het zal eerder net zoals op de one x een keuze zijn, in dat geval was het om extra geheugen aan de devs beschikbaar te maken.
Uiteraard bedoel ik dan "lukt" in de zin dat een reviewer de mogelijkheid "nog" niet kan inschakelen of gebruiken.

Een 4k UI maken lijkt mij niet zo moeilijk voor MS, dit niet te veel resources laten gebruiken wanneer die UI niet te zien of gebruikt wordt ook niet. Vandaar dat ik geen reden zie of een excuus voor MS zie voor de huidige staat zo vlak voor launch.

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 15-10-2020 23:52 ]

• Martinspire
Nog een video van Linus over de controller:

Volgens mij was daar nog niet zoveel aandacht voor, dus voila.

• drakiesoft
Ok heb het opgezocht. 4K dashboard kost 1 GB extra, developers hebben hier destijds om gevraagd.
The one fly in the ointment here is that if you run Xbox One X on a 4K screen, you're still getting a 1080p dashboard, upscaled - just as it is on the S model. When we visited Microsoft at the end of March, the original plan was to reserve 1GB of RAM for the upgraded ultra HD dashboard, leaving 8GB total for developers. Microsoft tells us that game-makers said that they could use the extra memory, so plans for the 4K front-end were dropped.
Geen idee of 16 GB minus overhead voldoende is voor developers. We zullen er spoedig antwoord op krijgen denk ik.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Zelfs op Resetera een heel topic over de UI.
https://www.resetera.com/...-ui-runs-at-1080p.307015/

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Noem je ook een website op :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 15:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mijn God geven ze Jackfrags tegenwoordig ook review units :')

En dan een video van amper 8 minuten.

En dat Quick resume werkt ook als de Series X heeft uitgestaan verbaasd me niks. Zoals @Miesjh al zei, is gewoon een save State die naar disk wordt weggeschreven zoals hyper-v en vmware dat ook doen. Wel grappig dat Quick Resume nu ineens niet meer een marketing dingetje is. ;)

XBL: MRE Inc

• Martinspire
MRE-Inc schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:29:
[...]

Mijn God geven ze Jackfrags tegenwoordig ook review units :')

En dan een video van amper 8 minuten.

En dat Quick resume werkt ook als de Series X heeft uitgestaan verbaasd me niks. Zoals @Miesjh al zei, is gewoon een save State die naar disk wordt weggeschreven zoals hyper-v en vmware dat ook doen. Wel grappig dat Quick Resume nu ineens niet meer een marketing dingetje is. ;)
Hij is best lekker bezig met gamen anders. Had laatst een video waar ie bekend maakte eindelijk met een 1000mbit verbinding te zitten (750 pond per maand lol) en daarmee 4k 60hz (2160p60 kun je aanklikken) kon livestreamen op Youtube's hoogste kwaliteit. Dus daarvoor vind ik het eigenlijk best een prima keuze. Hij is ook best groot nu, bijna 4 miljoen abonnees op Youtube. En inmiddels doet ie ook veel meer dan alleen maar Battlefield of COD. Maar het is ook een preview, er zit nog aardig wat achter embargo, dus ik kan me voorstellen dat ie niet veel zin heeft om 2 lange video's te doen bv. En er is nu ineens zoveel te spelen dat ik ook liever zou gamen :P Ik denk dat het vooral een verplichtte video is voor het opsturen van de console naar hem.

Ik vind het wel een prima video, langer hoeft ook niet echt te duren op zo'n kanaal. Maar zet hem eens voor de gein op een 4k TV met die hoogste stand ;)
Serieus, er zijn maar weinig Youtube Video's met deze kwaliteit (en dit is wat we dus in de komende jaren kunnen verwachten op Youtube). En hij heeft gewoon gelijk, 60/120hz voor console is gewoon een grote evolutie, maar daarnaast is de stap wat minder groot dan wellicht andere launches. Ook omdat we dus al een XOX en PS4Pro hadden.

Verder gaat ie ook de apps langs en dat is natuurlijk ook wel interessant. Ik weet niet of het al is aangekondigd voor de concurrent, maar Netflix e.d. vanaf launch is natuurlijk erg fijn. Met een bewezen applicatie ook die zonder problemen je bingeavond vult

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 16-10-2020 01:31 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01
Ik moet zeggen dat ik Sony credits moet geven voor hun nieuwe UI, of ja met name enkele features. Zoals de in game help met een overlay of sidebar, en het kunnen zien van de achievements die je nog kunt halen en de geschatte tijd die er nodig is. Kudos voor deze vernieuwing.

Hopelijk kan Microsoft hier ook nog iets meer op het gebied van nieuwe features doen want die zijn er nog niet veel, of hebben we nog niet gezien.

In ieder geval mooi om van beiden nu hun UI en aanpak te zien. Wordt een mooi jaar in 2021 voor gamers.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb mijn Xbox one X eens een nacht in slaapstand gezet (helaas vergeten om functies op afstand aan te zetten, dat ga ik komende nacht wel erbij aanzetten). Ons nachtverbruik wordt goed gemeten en is altijd zeer consistent. De nachten dat ik niet wakker wordt voor 6 uur zitten we op ongeveer 640 Wattuur om 6:00, vanmorgen was dat 720 wattuur. Dat is meer, maar niet in de buurt van de getallen die ik op internet lees. (Het punt is dat ik eigenlijk nergens een testopstelling vind van hoe ze die slaapstand gemeten hebben. Over hoeveel uur dat is.)

Ik ga nog 2 nachten hetzelfde doen om te kijken of het verandert, maar ik zie dus vooralsnog niet de getallen die tweakers of arstechnica gebruikt.

https://arstechnica.com/g...estion-mark-for-software/

Standby Mode (instant-on) 36W
Standby Mode (w/ download 41-54W

Aanvulling: ik heb nu een minuut of 30 die instelling wel aanstaan, en ik heb (atijd) een energiemetertje in het stopcontact zitten bij de TV/Xbox, en ik zie in die tijd ook niks wat wijst op 40/50 watt. Ja hij springt om de paar seconden wat omhoog maar hij zakt ook steeds voor seconden naar hetzelfde getal als dat ik de Xbox gewoon echt uit heb staan.

TLDR: ik heb vooralsnog echt mijn twijfels over het standby gebruik dat in het artikel op tweakers en elders genoemd wordt. Het zou mij niets verbazen als die soep in real life niet zo heet gegeten wordt als dat hij hier wordt opgediend.

/edit: even forza 7 aan het installeren en op standby gezet. Nu zit hij op die 43 Watt, maar dat is dus echt puur tijdens het installeren.
(overigens lukte het me niet om het via de telefoon te doen... is het normaal dat daar wachttijd bij zit of is er nog steeds een instelling niet helemaal goed? Hij ziet de console en vrije ruimte en dergelijke dus wel gewoon.)

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-10-2020 07:23 ]

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 21:05
Ik weet dat iedereen blij wil zijn met zijn nieuwe aankoop maar ik denk niet dat Microsoft nog een excuus heeft om het nieuwe dashboard niet in 4K te renderen. Sterker nog, gisteren hebben ze het nieuwe dashboard released die 50% minder ram gebruikt. Lijkt mij dat er dan wel genoeg ram over is voor 4K weergave.

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:46:

/edit: even forza 7 aan het installeren en op standby gezet. Nu zit hij op die 43 Watt, maar dat is dus echt puur tijdens het installeren.
(overigens lukte het me niet om het via de telefoon te doen... is het normaal dat daar wachttijd bij zit of is er nog steeds een instelling niet helemaal goed? Hij ziet de console en vrije ruimte en dergelijke dus wel gewoon.)
Ik stuitte vorige week op precies hetzelfde. Bleef ook maar wachten in de app, maar er gebeurde verder niets. Uiteraard met de XOX in slaapstand.

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 08:10

CerandoX.nl

Vides

XSX UI is volgens John van Digital Foundry 1080p. Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen voor een console in 2020.

https://twitter.com/dark1x/status/1316742116530421760?s=21

Moet wel zeggen dat deze gast komt over als een PS5 fanboy.

[ Voor 13% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-10-2020 07:31 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:46:
Ik heb mijn Xbox one X eens een nacht in slaapstand gezet (helaas vergeten om functies op afstand aan te zetten, dat ga ik komende nacht wel erbij aanzetten). Ons nachtverbruik wordt goed gemeten en is altijd zeer consistent. De nachten dat ik niet wakker wordt voor 6 uur zitten we op ongeveer 640 Wattuur om 6:00, vanmorgen was dat 720 wattuur. Dat is meer, maar niet in de buurt van de getallen die ik op internet lees. (Het punt is dat ik eigenlijk nergens een testopstelling vind van hoe ze die slaapstand gemeten hebben. Over hoeveel uur dat is.)

Ik ga nog 2 nachten hetzelfde doen om te kijken of het verandert, maar ik zie dus vooralsnog niet de getallen die tweakers of arstechnica gebruikt.

https://arstechnica.com/g...estion-mark-for-software/

Standby Mode (instant-on) 36W
Standby Mode (w/ download 41-54W

Aanvulling: ik heb nu een minuut of 30 die instelling wel aanstaan, en ik heb (atijd) een energiemetertje in het stopcontact zitten bij de TV/Xbox, en ik zie in die tijd ook niks wat wijst op 40/50 watt. Ja hij springt om de paar seconden wat omhoog maar hij zakt ook steeds voor seconden naar hetzelfde getal als dat ik de Xbox gewoon echt uit heb staan.

TLDR: ik heb vooralsnog echt mijn twijfels over het standby gebruik dat in het artikel op tweakers en elders genoemd wordt. Het zou mij niets verbazen als die soep in real life niet zo heet gegeten wordt als dat hij hier wordt opgediend.

Op de front-page heb ik ook gereageerd met mijn vermoeden waarom de waardes in het Tweakers artikel zo hoog zijn voor instant-on/slaapstand: Caayn in 'reviews: Xbox Series X - Onze eerste indrukken en tests'

In het begin schrok het mij ook af omdat ik zelf direct mat nadat ik hem in instant-on had gezet, totdat het kwartje viel en ik beter ben gaan meten. Sindsdien staat de console vrijwel altijd in instant-on :)

TLDR: Als je meet terwijl hij nog dingen aan het doen is, zoals jij al aangeeft met de Forza install, dan is het verbruik hoger omdat meerdere onderdelen actief zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 16-10-2020 07:49 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Caayn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:47:
[...]
Op de front-page heb ik ook gereageerd met mijn vermoeden waarom de waardes in het Tweakers artikel zo hoog zijn voor instant-on/slaapstand: Caayn in 'reviews: Xbox Series X - Onze eerste indrukken en tests'

TLDR: Als je meet terwijl hij nog dingen aan het doen is, zoals jij al aangeeft met de Forza install, dan is het verbruik hoger omdat meerdere onderdelen actief zijn.
Dat vermoeden had ik inderdaad ook ja, vandaar de test. Blijf het nog wel even 2 nachten testen. Gewoon om te kijken wat het nou effectief is.

Maar uiteindelijk denk ik dat ik hem gewoon alsnog altijd echt uit zal zetten. Dat bijwerken van games daar werk ik vaak wel even omheen. Pas rond een effectief verbruik van 5 Watt ga ik twijfelen denk ik :)

• Caayn
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:30:
XSX UI is volgens John van Digital Foundry 1080p. Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen voor een console in 2020.

John heeft een voorkeur voor Playstation ten opzichte van Xbox maar een fanboy kan ik hem niet echt noemen. Of mis ik iets?

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Caayn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:51:
[...]
John heeft een voorkeur voor Playstation ten opzichte van Xbox maar een fanboy kan ik hem niet echt noemen. Of mis ik iets?
Na dat filmpje over de PS5 UI zou ik zeggen van wel.

• drakiesoft
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Na dat filmpje over de PS5 UI zou ik zeggen van wel.
Je kan de df jongens niet beschuldigden van fanboyism. Als je ze een beetje volgt dan weet je dat wel. Maar goed hij mag vinden dat het menu 4k moet zijn, maar ik had liever gehad dat ze ms om een reactie hadden gevraagd. Last gen was er een reden voor zoals ik al eerder aan heb gegeven.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

drakiesoft schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:58:
[...]

Je kan de df jongens niet beschuldigden van fanboyism. Als je ze een beetje volgt dan weet je dat wel. Maar goed hij mag vinden dat het menu 4k moet zijn, maar ik had liever gehad dat ze ms om een reactie hadden gevraagd. Last gen was er een reden voor zoals ik al eerder aan heb gegeven.
Ik volg ze altijd en ik ben het verder ook met hem eens, maar dat neemt niet weg dat ik bij hem een flinke voorkeur vóór PlayStation merk. Logisch ook, ieder z’n voorkeur natuurlijk.

Maar misschien oordeel ik te vroeg en heeft de UI wel een fatsoenlijke resolutie.

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-10-2020 08:03 ]

• drakiesoft
Voor de liefhebbers bing maps straks ook op next gen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Een voorkeur hebben is wat anders dan fanboy zijn.

Ik heb een voorkeur voor veel dingen, ik ben over weinig dingen fanboy. Het verschil is dat een fanboy de andere opties (onterecht) gaat lopen afkraken, puur omdat ze van een ander merk (oid) zijn. Ook negeren ze problemen en fouten bij hun eigen product.

• Caayn
  • Niet online
drakiesoft schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:58:
[...]

Het kost inderdaad meer system resources welke je niet aan devs kan geven. Maar goed, op het eerste oog zou ik zeggen dat er voldoende resources gereserveerd zijn voor het OS en achtergrond taken: XSX reserveert 1 volledige Zen2 core (ongeacht of SMT aan of uit staat) en 2.5GB van het tragere geheugen.

Bij sommige taken zal de GPU moeten bijspringen, zoals het renderen van de Guide, maar in die gevallen draait de game op de achtergrond en is wat performance verlies minder erg omdat de game niet de focus heeft.

Moet wel zeggen dat ik inderdaad liever heb dat er zoveel mogelijk system resources beschikbaar gesteld worden aan de developer, dan maar geen fancy pants 4K dashboard al zou ik dat tegelijkertijd ook wel jammer vinden :P Van Team blauw weten wij de reservering nog niet, helaas, maar dat is meer voor het andere topic :)

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Dat vermoeden had ik inderdaad ook ja, vandaar de test. Blijf het nog wel even 2 nachten testen. Gewoon om te kijken wat het nou effectief is.

Maar uiteindelijk denk ik dat ik hem gewoon alsnog altijd echt uit zal zetten. Dat bijwerken van games daar werk ik vaak wel even omheen. Pas rond een effectief verbruik van 5 Watt ga ik twijfelen denk ik :)
Tijdens vakanties of als ik wat langer van huis ben dan gaat hij ook gewoon uit. Ouderwets stekkers uit het stopcontact :)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
v8power67 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:57:
[YouTube: Does the Xbox Series X Overheat?]
Doet even goed testen. Word max 56 graden in een doos... En geluid blijft prima, dus ja gewoon degelijke hardware in een goede kast. Test zelfs met een afgesloten warmte uitlaat en nog steeds niet overhit.
Dat is goede hoop, want die Xbox One X maakt me toch een lawaai soms als je F1 2020 of Rdr2 speelt.
Blij dat ze dat bij de Series X beter hebben aangepakt!

Betekend voor mij wel dat hij prima in het tv kastje kan, deur open tijdens het gamen.
Achterwand zitten gaten in zodat de warme lucht eruit kan en 10 cm elke kant vrij _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:20
G_Dragon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:19:
[...]

Dat is goede hoop, want die Xbox One X maakt me toch een lawaai soms als je F1 2020 of Rdr2 speelt.
Blij dat ze dat bij de Series X beter hebben aangepakt!

Betekend voor mij wel dat hij prima in het tv kastje kan, deur open tijdens het gamen.
Achterwand zitten gaten in zodat de warme lucht eruit kan en 10 cm elke kant vrij _/-\o_
Als jij van mening bent dat jouw One X veel lawaai maakt bij het spelen van RDR2 e.a. heb jij waarschijnlijk geen PS4 gehad?

In vergelijking met mijn PS4 vind ik mijn one X heerlijk stil :)

Goed om te lezen dat de nieuwe series x het nog weer beter voor elkaar lijkt te hebben.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Robsta86 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Als jij van mening bent dat jouw One X veel lawaai maakt bij het spelen van RDR2 e.a. heb jij waarschijnlijk geen PS4 gehad?

In vergelijking met mijn PS4 vind ik mijn one X heerlijk stil :)

Goed om te lezen dat de nieuwe series x het nog weer beter voor elkaar lijkt te hebben.
Haha nee heb alleen de Playstation 1 gehad :P
Als de PS4 nog erger is dan de Xbox One X , heb ik medelijden met de bezitters.
Vond dat de Xbox One X al teveel lawaai kon maken

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• D-Ed
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:30:

Hij neemt één onderdeel uit het geheel dat hem ‘tegen valt’ en het is een fanboy..? Mijn God, die DF gasten letten gewoon op details.. Als MS dit als een 4K / 60 / 120fps wegzet dan mag daar gerust kritisch naar gekeken worden... Hij geeft ook aan dat het nog niet 100% is overigens..

Het zal mij m’n reet roesten want het ziet er nu al ‘goed genoeg’ uit.. De Xbox 360 was het enige dashboard waar ik echt ‘fan van was’ (als je dat
al kunt zijn van een dashboard.. _O- )

• ArthurMorgan
  • Niet online
Caayn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:11:
[...]
Tijdens vakanties of als ik wat langer van huis ben dan gaat hij ook gewoon uit. Ouderwets stekkers uit het stopcontact :)
Ik kan me daar nu nog wel wat bij voorstellen. opstarten van de Xbox en het hebben van 1 quick resume scheelt wel natuurlijk. Maar straks bij de series, met een opstarttijd van 20 seconden en meerdere QRs... dan gaat het alleen om updaten van games. Dat is me de stroom niet echt waard denk ik.

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

D-Ed schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Hij neemt één onderdeel uit het geheel dat hem ‘tegen valt’ en het is een fanboy..? Mijn God, die DF gasten letten gewoon op details.. Als MS dit als een 4K / 60 / 120fps wegzet dan mag daar gerust kritisch naar gekeken worden... Hij geeft ook aan dat het nog niet 100% is overigens..

Het zal mij m’n reet roesten want het ziet er nu al ‘goed genoeg’ uit.. De Xbox 360 was het enige dashboard waar ik echt ‘fan van was’ (als je dat
al kunt zijn van een dashboard.. _O- )
Nee, niet op basis van één onderdeel. Ik vind het goed dat ze op details letten, daarom kijk ik naar ze.

Oké, jullie vallen allemaal over het woord fanboy, wat blijkbaar tegenwoordig gelijk uber negatief wordt opgevat, maar dan is hij gewoon een PlayStation fan. Voor mij hetzelfde een voor jullie een wezenlijk verschil.

• D-Ed
  • Niet online
CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Nee, niet op basis van één onderdeel. Ik vind het goed dat ze op details letten, daarom kijk ik naar ze.

Oké, jullie vallen allemaal over het woord fanboy, wat blijkbaar tegenwoordig gelijk uber negatief wordt opgevat, maar dan is hij gewoon een PlayStation fan. Voor mij hetzelfde een voor jullie een wezenlijk verschil.
Ja klopt ;) Er komen hier af en toe wel eens wat mensen anderen uitmaken voor dat woord..

Van alle media in de gamewereld vind ik DF het minste overkomen als ‘gekleurd’. Natuurlijk kan iemand z’n voorkeuren hebben maar DF bekijkt de zaken meer vanuit ‘wat belooft men’ en ze testen dan of die belofte ook waar gemaakt wordt. Een beetje zoals Top Gear in de eerste jaren deed met het reviewen van auto’s 👍

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
Ik vind dat DF juist heel erg positief over de XSX bericht en minder positief over de PS5 (zie de reactievideo over de teardown). Ik begrijp hun redenen hiervoor wel, ze hebben gewoon al lang toegang tot de XSX en Sony stuurt maar niks op. Er zijn alleen een paar Japanse Sony fans die hem al hebben. Die zullen er natuurlijk minder objectief naar kijken dan DF.

Ik ben gewoon benieuwd hoe de PS5 presteert en hoop dat de ervaring op beide consoles vergelijkbaar is. Wij zijn toch gewoon gamers.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:28:
Ik moet zeggen dat ik Sony credits moet geven voor hun nieuwe UI, of ja met name enkele features. Zoals de in game help met een overlay of sidebar, en het kunnen zien van de achievements die je nog kunt halen en de geschatte tijd die er nodig is. Kudos voor deze vernieuwing.

Hopelijk kan Microsoft hier ook nog iets meer op het gebied van nieuwe features doen want die zijn er nog niet veel, of hebben we nog niet gezien.

In ieder geval mooi om van beiden nu hun UI en aanpak te zien. Wordt een mooi jaar in 2021 voor gamers.
Je weet dat de Xbox die functie al gehad heeft bij uitkomen van de Xbox One? Ze hebben het er alleen weer uitgesloopt.
In het begin had je een sidebar die je kon activeren. Ik heb daar best veel TrueAchievements actief gehad. Die liet zien welke je in de buurt zat en gaf ook filmpjes inde sidebar voor de oplossing. Dan kon je tegelijk mee spelen. Ideaal, maar nam veel geheugen en cpu weg en is daarom uit de interface gehaald,

Misschien hebben ze de code nog en kan dat nu weer terug komen in de interface....

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 15:18
ben2513 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:54:
Ik ben gewoon benieuwd hoe de PS5 presteert en hoop dat de ervaring op beide consoles vergelijkbaar is. Wij zijn toch gewoon gamers.
Zeker, hier staat ondanks zwaar gebrek aan tijd wel heel dapper de volledige "last-gen" generatie. De PS5 komt hier sowieso ook wel op den duur, ik wacht (zeker nu met die toren) met mn niet primaire systemen altijd op de small form factor versie een paar jaar later. Ik ben desondanks heel benieuwd naar wat voor moois beide systemen gaan bieden (en in vergelijking met elkaar).

Om me in de GUI discussie te mengen, bij mij is snelheid het allerbelangrijkste. De dashboard van de 360 werd ook estetisch mooier na enkele jaren maar super traag en dat deed me elke keer weer verlangen naar de eerdere "lelijke" snelle blades.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefmeister op 16-10-2020 09:12 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CerandoX.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:38:

Vind je het raar? Anno 2020 hoor je geen gender meer te plakken aan een naa... oh wacht, andere discussie :+

Maar terecht, de wereld vergaat, dat ding een complete faal als de UI op 1080 draait. Gros wist dat niet eens op de XBX, doet er niet toe, ik zit uren.. nee dagenlang naar de UI te kijken om maar die 6 pixels afwijking te zien. Nee, de UI doet voor mij maar 1 ding, games opstarten. Al was die van mij part in 360p, als dit allemaal ten goede komt van framerate en resources, nog beter. Maarja, je moet ergens om kunnen zeuren.

Nee, ik sluit af met zijn eigen woorden:
See, this is the problem with trolls - they lack context.
UI and font rendering should always match the display resolution. 3D polygon rendering, however, doesn't need to due to AA/reconstruction.

Als zo'n simp werkelijk zegt dat 4k native in een game 'niet nodig' is maar de UI render wel in 4k.. Dan kan je ergens alleen maar een glimlach opzetten en ergens een beetje medelijden krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2020 09:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Even een vraagje, is de UI wel in 120 FPS? Ik bedoel, anders zou het echt de faal van het millennium zijn (en de vorige erbij) :+

--
serieus: Wat mij op den duur wel een gave optie zou lijken is om favoriete games aan te kunnen duiden zodat die in QR steeds bovenaan blijven staan en niet eruit gewipt kunnen worden als de ruimte vol raakt.

[ Voor 45% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-10-2020 09:18 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Vind je het raar? Anno 2020 hoor je geen gender meer te plakken aan een naa... oh wacht, andere discussie :+

Maar terecht, de wereld vergaat, dat ding een complete faal als de UI op 1080 draait. Gros wist dat niet eens op de XBX, doet er niet toe, ik zit uren.. nee dagenlang naar de UI te kijken om maar die 6 pixels afwijking te zien. Nee, de UI doet voor mij maar 1 ding, games opstarten. Al was die van mij part in 360p, als dit allemaal ten goede komt van framerate en resources, nog beter. Maarja, je moet ergens om kunnen zeuren.

Nee, ik sluit af met zijn eigen woorden:
See, this is the problem with trolls - they lack context.
UI and font rendering should always match the display resolution. 3D polygon rendering, however, doesn't need to due to AA/reconstruction.

Als zo'n simp werkelijk zegt dat 4k native in een game 'niet nodig' is maar de UI render wel in 4k.. Dan kan je ergens alleen maar een glimlach opzetten en ergens een beetje medelijden krijgen.
Het zal mij een rotzorg zijn in welke resolutie hij draait maar wat ik de grootste teleurstelling vind is geen wijzigingen. Als ik een nieuw device aansluit wil ik ook een nieuw gevoel hebben. Met de iPhone blijft dat een teleurstelling. Het is direct weer hetzelfde en dat geeft geen nieuw gevoel. Dus ik hoop dat de Xbox gewoon nog een flinke overhaul gaat krijgen.

De slides van de origniele Xbox 360 waren perfect en nu snap ik dat je niet aan een dergelijke oubollige interface vast kunt houden maar het mag op zn minst vreemd gevonden worden dat er 15 jaar later niet iets beters is. Het huidige dashboard blijf ik een ramp vinden. Met een nieuwe console had ik graag iets nieuws gezien. Welke resolutie dan ook.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:24

Licko

ZVDK

Rossi46 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

Ik stuitte vorige week op precies hetzelfde. Bleef ook maar wachten in de app, maar er gebeurde verder niets. Uiteraard met de XOX in slaapstand.
Ik moest mijn controller updaten, toen werkte het weer!

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kenny_026 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Het zal mij een rotzorg zijn in welke resolutie hij draait maar wat ik de grootste teleurstelling vind is geen wijzigingen. Als ik een nieuw device aansluit wil ik ook een nieuw gevoel hebben. Met de iPhone blijft dat een teleurstelling. Het is direct weer hetzelfde en dat geeft geen nieuw gevoel. Dus ik hoop dat de Xbox gewoon nog een flinke overhaul gaat krijgen.

De slides van de origniele Xbox 360 waren perfect en nu snap ik dat je niet aan een dergelijke oubollige interface vast kunt houden maar het mag op zn minst vreemd gevonden worden dat er 15 jaar later niet iets beters is. Het huidige dashboard blijf ik een ramp vinden. Met een nieuwe console had ik graag iets nieuws gezien. Welke resolutie dan ook.
Die teleurstelling zal je dan eerder bij je eigen verwachtingen moeten zoeken. Maar stel nu dat ze 'nieuw' waren gegaan, maar zag er totaal niet uit? Vage hokjes met tabbladen en animaties, totaal nutteloos maar 'nieuw omdat het nieuw moet zijn', hoe is dan je teleurstelling?

Er is altijd tweedelig over wat mooi is, wat functioneel is, of wat totaal niet werkt, doen ze A zijn mensen die B wilde boos, doen ze B zijn de mensen van A boos, of dat in factor 10, zoals het al was met design van de console, de kleuren die ze kiezen, de games die beschikbaar zijn. Ik was zelf groot fan van PS3 menu, anderen vinden dat de slechtste UI die gemaakt is, smaken verschillen.

Ik zit niet te wachten op gimmicks of 'onscreen videos van mensen om te zien hoe ik langs een boss moet komen', maar omdat het nieuw en mooi is, is het allemaal rozegeur en maneschijn, features die 10x gebruikt worden (want vet), en nooit meer aangeraakt worden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Maar hoezo is het dashboard niet nieuw? Hij is net nieuw op de One (X) en gaat gewoon mee naar de Series. Dat het een verbtering is op de oudere voor de One maakt toch niet uit?*knip* onnodig

[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 16-10-2020 17:37 ]

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Finraziel
  • Laatst online: 11:29
[...]

Wat daar dus heel erg bij mee speelt denk ik is dat jij de huidige dashboard niet fijn vindt. Maar dat is een kwestie van smaak want ik en velen hier volgens mij vinden hem juist wel heel fijn. Als ze dat volledig op de schop gegooid hadden alleen maar om anders te zijn dan was ik echt niet happy geweest.
Anders... Als de huidige ui update niet naar de Xbox one gekomen was maar Microsoft had het anti consumer ding gedaan en hem gereserveerd voor de xsx/xss, alleen zodat die wat nieuws had ook al was er geen technische reden om het niet ook naar de oude consoles te brengen... Was je dan wel blij met ze geweest?

Gamertag: FinrazielNL

• Rossi46
Licko schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Ik moest mijn controller updaten, toen werkte het weer!
:?

We hebben het hier over het op afstand installeren van een game, via de app op de telefoon, op een Xbox in slaapstand. Wat heeft het updaten van een controller daarmee van doen? ;)

• Rossi46
Mavel 128 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:01:
Maar hoezo is het dashboard niet nieuw? Hij is net nieuw op de One (X) en gaat gewoon mee naar de Series. Dat het een verbtering is op de oudere voor de One maakt toch niet uit? Is dit nu het nieuwe hij wordt te warm?
Ik dacht al, ik ben toch niet debiel? Op de XOX hebben we net een nieuw dashboard (die inderdaad lekker werkt).

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
@Finraziel en @SinergyX , ik zie het denk ik al. Ik heb mijn xbox een jaar geleden weg kunnen doen voor een aardige prijs dus de laatste build heb ik niet gehad.

Ik had met de vorige builds crashes, voelde stroperig en vooral omslachtig. Ik zal in de pilot groep en kreeg maandelijkse updates maar nooit heb ik verbetering gevoeld. Het was net of ze 8 jaar lang stil stonden.

De previews die ik nu van de Series X zie hoor ik ze eigenlijk nog weer klagen over de interface (zo ook tweakers). MAar als het stroperige er nu al af is zal dat al verschil maken. Of ik er aan kan wennen is een tweede. MAar door de huidige generatie kreeg ik echt een hekel aan de interface.

Bovenstaande build heb ik dus niet meer meegemaakt. Maar is dit dan ook de UI die bij de release van de Series X zit?

[ Voor 17% gewijzigd door Kenny_026 op 16-10-2020 10:21 ]

• drakiesoft
Kenny_026 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:18:

Ik had met de vorige builds crashes, voelde stroperig en vooral omslachtig. Ik zal in de pilot groep en kreeg maandelijkse updates maar nooit heb ik verbetering gevoeld. Het was net of ze 8 jaar lang stil stonden.

De previews die ik nu van de Series X zie hoor ik ze eigenlijk nog weer klagen over de interface (zo ook tweakers). MAar als het stroperige er nu al af is zal dat al verschil maken. Of ik er aan kan wennen is een tweede. MAar door de huidige generatie kreeg ik echt een hekel aan de interface.
Microsoft en startmenu's, je moet er niet teveel van verwachten, dan valt alles mee _O-

Cnet - Jeff Bakalar laat wel eea van het menu zien.

[ Voor 22% gewijzigd door drakiesoft op 16-10-2020 10:23 ]

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:24

Licko

ZVDK

Rossi46 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

:?

We hebben het hier over het op afstand installeren van een game, via de app op de telefoon, op een Xbox in slaapstand. Wat heeft het updaten van een controller daarmee van doen? ;)
Geen idee, maar ik had hetzelfde probleem; wilde via de GP app een game installeren, maar die wilde niet starten op de Xbox. Kreeg ook geen foutmelding in de mobiele app. Controller update gedaan en het werkte weer. Zal wel een unieke oplossing voor mijn probleem geweest zijn dan ;-)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vernieuwing om vernieuwing is gewoon stom in mijn optiek. Als iets goed werkt en mensen in je ecosysteem zijn er vertrouwd mee, waarom wijzigen.

En het 1080p geneuzel voor een UI... We weten niet eens of het in de final ook op 1080 draait of niet, maar Ik weet nog een tijd dat MS werd aangevallen omdat ze nieuwe features introduceerden die wellicht niet volledig gefocust waren op games en teveel resources zou gebruiken voor non game related functies, zoals de snap functie. Stel dat ze nu hebben gekozen voor 1080 om zoveel mogelijk resources vrij te spelen voor developers, is het weer niet goed. Het is wel grappig dat je op o.a twitter het volgende ziet terugkomen. Native 4K voor games is niet nodig want we willen upscaling, want native 4K is zonde van de recourses, maar een UI niet op native 4K is een doodzonde... Hopelijk is het snel 10 en 12 en 19 november en gaan mensen gewoon lekker gamen in plaats van nutteloze discussies voeren.

En die John van DF moet gewoon lekker van twitter af. Wat hij doet is met zijn posts (wellicht onbedoeld) de console war voeden, maar tegelijkertijd klagen dat twitter zo toxic is en hij daar depressief van wordt.

• Rivanov
Dit vat het eigenlijk wel mooi samen, van Tom Warren (The Verge).

XBOX SERIES X PREVIEW: THE NEXT GEN FEELS LIKE A PC
I’ve talked a lot about how the Xbox Series X feels like a PC. I think that has been part of Microsoft’s intention with this generation, and you can feel it throughout the Series X. If you upgraded from a GTX 1060 gaming PC to an RTX 3080 PC right now, you’d get the same Windows 10 you know, and access to the same games you’ve been playing for years. Everything would just feel faster and look better, and you’d be ready for the latest and greatest games.

That’s exactly what you get with the Xbox Series X. Not only does it feel like you’re upgrading your PC if you move from an Xbox One to an Xbox Series X, but it feels and looks like it. (Hello PC tower design.) You take everything you already own, and even existing hardware accessories, and you bring them along with you, just like you do on a PC.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DutchOwnage
Ik vindt het vrij verontrustend dat XSS slechts 900p/60 in Yakuza en 1080p/60 in Destiny 2 doet. Nou is die Dragon engine van Yakuza niet bepaald het beste voorbeeld, maar toch.

• RoloGeert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-03-2024
1080p/60fps lijkt me toch juist waarvoor de XSS is gemaakt? Zeker voor Destiny 2 lijkt me dat gewoon prima. Yakuza schuif ik af op de engine.

• drakiesoft
Nog wat gameplay van Jackfrags

edit never mind, was al eerder gepost

[ Voor 60% gewijzigd door drakiesoft op 16-10-2020 10:39 ]

• DutchOwnage
RoloGeert schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:35:
1080p/60fps lijkt me toch juist waarvoor de XSS is gemaakt? Zeker voor Destiny 2 lijkt me dat gewoon prima. Yakuza schuif ik af op de engine.
Heb je wel gelijk in denk ik. Hoop alleen niet dat de XSS deze generatie gaat hinderen. Heb zo'n vermoeden dat Yakuza niet de enige game zal blijven waarbij de XSS moeite gaat hebben om het allemaal bij te benen. En deze generatie moet nog gaan beginnen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
DutchOwnage schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:43:
[...]Heb je wel gelijk in denk ik. Hoop alleen niet dat de XSS deze generatie gaat hinderen. [...]
Het ondersteunen van twee nagenoeg gelijke configuraties zal het probleem niet zijn. Dat ze eens wat minder hoge resolutie textures gebruiken en ergens wat minder AA of iets dergelijk zou het probleem niet moeten zijn.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchOwnage schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Heb je wel gelijk in denk ik. Hoop alleen niet dat de XSS deze generatie gaat hinderen. Heb zo'n vermoeden dat Yakuza niet de enige game zal blijven waarbij de XSS moeite gaat hebben om het allemaal bij te benen. En deze generatie moet nog gaan beginnen.
Of ze willen hier perse de nieuwe toeters en bellen aan hebben staan (HDR, RT, whatever..), als ik de recommended PC specs bekijk, praat je niet echt over zware systeemeisen dat een XSS dit niet zou kunnen.

Uitgaande PS4 Pro dat 1080/30fps draaide, lijkt me dat een game issue.

• Rudoo
  • Laatst online: 07:50
Ik heb het waarschijnlijk een beetje gemist, maar waarom is iedereen zo fel op het menu in 4k ?
Wat maakt het uit als dat niet het geval is ? Het gaat toch om de games ?

• Rossi46
Is er nou al een review van Gears 5 inclusief de XSX patch? Nee toch? Ze hebben de game wel kunnen spelen zo blijkt uit de filmpjes van gisteren...

• Rivanov
Rudoo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:54:
Ik heb het waarschijnlijk een beetje gemist, maar waarom is iedereen zo fel op het menu in 4k ?
Wat maakt het uit als dat niet het geval is ? Het gaat toch om de games ?
Het is meer dat je van zo'n krachtige console mag verwachten, dat ook de UI van het dashboard in 4K wordt gerenderd. Het huidige One X dashboard is gewoon niet super crispy op mijn 65" OLED en dat doet "afbreuk" van de totale experience. Dit wordt dan nog extra gevoed doordat de UI van de PS5 wél in 4K HDR wordt getoond.

Tevens zou het fijn zijn als de UI van de Xbox Series X uiteindelijk ook in HDR wordt getoond, aangezien de meeste games voortaan HDR ondersteunen en zij met Smart HDR aan de slag gaan.. hoeft m'n TV niet telkens te switchen van SDR naar HDR. ;)

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-12 07:26
Hier stond onzin:)

[ Voor 97% gewijzigd door ben2513 op 16-10-2020 11:00 ]

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Wom

Wom

Kenny_026 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:18:

Bovenstaande build heb ik dus niet meer meegemaakt. Maar is dit dan ook de UI die bij de release van de Series X zit?
Grotendeels. Er zitten kleine verschillen tussen de UI voor de XSS/XSX en de huidige consoles. Maar voor 99,9% zijn ze gelijk inderdaad. Moet zeggen dat het meer dan prima werkt. Vooral de Store is echt een enorme verbetering imho. Is echt razendsnel, ook op mijn One S.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:20
[...]

Voor jou is er misschien geen wijziging, ik zit op dit moment in het buitenland (zonder mijn Xbox), dus tegen de tijd dat ik mijn Xbox Series X opstart en ik het nieuwe dashboard te zien krijg (wat nu uitgerold is/wordt naar de Xbox one) dan heb ik toch mooi de ervaring van wat nieuws 8) .

Je kunt het ook zo zien: Tof dat Microsoft nog de interface van de bestaande generatie gelijk trekt aan de nieuwe en zij hun devices gewoon nog support geven.

Mensen kopen ook jaar na jaar een nieuwe iPhone, daar wordt het dan weer als een plus gezien dat de interface gelijk is, want ja, daar ben je toch aan gewend.

Bij een console, waar het om de games gaat en je waarschijnlijk weinig tijd naar de GUI zit te kijken is het opeens een probleem? 8)7

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 13:51
Ach, uiteindelijk prefereert iedereen wat anders en dat is toch helemaal prima? Sommigen zien liever een 4k UI, sommigen liever native 4K games. Sommigen allebei. Met nog vele meningen er tussen in. Laat iedereen lekker zijn of haar eigen mening hebben zou ik zeggen :)

Vind de UI van MS prima eigenlijk. Die nieuwe van de PS5 ziet er ook leuk uit. Fijn voor de fans dat die UI in 4K is. Voor mezelf maakt het niet veel uit. Binnen games zie ik echt verschil tussen upscaling en native 4K (dus liever native 4K games), maar ik zie datzelfde verschil minder bij een UI. De huidige One X UI ziet er voor mij prachtig uit om onze 55 inch OLED.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01
SunnieNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Je weet dat de Xbox die functie al gehad heeft bij uitkomen van de Xbox One? Ze hebben het er alleen weer uitgesloopt.
In het begin had je een sidebar die je kon activeren. Ik heb daar best veel TrueAchievements actief gehad. Die liet zien welke je in de buurt zat en gaf ook filmpjes inde sidebar voor de oplossing. Dan kon je tegelijk mee spelen. Ideaal, maar nam veel geheugen en cpu weg en is daarom uit de interface gehaald,

Misschien hebben ze de code nog en kan dat nu weer terug komen in de interface....
Ik meende me inderdaad te herinneren dat ze zoiets hebben geprobeerd maar dat werkte voor geen meter.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Caayn
  • Niet online
SunnieNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

Het was toen niet helemaal vloeiend en ikheb vaak zat lopen stuntelen met de controls maar er zat wel potentie in. Helaas vrat inderdaad resources.

Maar je kan nog steeds een aantal achievements met progressie als overlay in beeld krijgen, hoeveel achievements getoond worden is aan de gebruiker.

Afbeeldingslocatie: https://www.thurrott.com/wp-content/uploads/sites/2/2017/04/tracker-hero-1024x576.jpg

Wel helaas zonder de uitleg en/of visuele hulp die de Trueachievements snap destijds volledig gratis aanbood.

Wie weet komt zoiets weer terug nu Sony een soort Snap-clone introduceert met hun nieuwe "Game Help" feature.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 16-10-2020 11:37 ]

• Wom

Wom

Gears 5 op XSX mét de patch:

Gears Tactics op XSX mét patch:

• Wom

Wom

Voor wie een Japanse unboxing wil lezen, met andere foto's van de retail verpakking: https://game.watch.impress.co.jp/docs/review/1283223.html

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VjQsojI9coEziqjiBs1TKU3s28=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g2raH72HQ9L5sTuMTSuHISO8.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54Yd6B-X6281D-3-LVQT738B6nA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xsb95SeUHoPRDx37jmhJaFKv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2WVYooaSv2RndWzW8j8ruFbEqs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JEworclw16i7DbISh0OscYBB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZZBPeUCs6F7R8K2QTbRI3_siHg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aksmGoeIl5ms9H3oLf8bVLKn.png?f=fotoalbum_tile

Wat screenshots voor wie geen video's kan kijken. Krijg direct weer zin om Gears 5 weer op te starten eigenlijk :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Advies om ook even echt naar de youtube versie te gaan zodat je hem op 2160 en 60fps kan kijken :)

• Martinspire
Phusebox schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:28:

Mja die overlay is nice, maar ik ben het hieronder eens dat het gewoon te weinig gebruikt werd en ook hier is het waarschijnlijk vooral een gimmick voor de meesten en aardig voor de achievementhunters (maar ook geen verplichting). Ik denk dat de meesten al wel gewend zijn om er een telefoon of tablet bij te houden.

Ik zie MS in ieder geval wel in staat om het toe te voegen als er vraag naar is. Ik zou er in ieder geval niet mijn aanschaf van laten afhangen.

Veel van dit soort dingen is gewoon een kwestie van tijd. En als 4K UI er niet bij launch in zit, dan zal het niet heel lang duren voor dat wel gebeurt. Mij maakt het niet heel veel uit, zolang de games het maar goed doen, maar ik denk dat dit voor launch nog wel gebeurt. Er zal vast een bug zijn die ze nu aan het oplossen zijn.

Want laten we eerlijk zijn: ze hebben nog een maand de tijd.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:03:
[...]
Advies om ook even echt naar de youtube versie te gaan zodat je hem op 2160 en 60fps kan kijken :)
offtopic:
gewoon fullscreen openen en dan tandwiel op 2160p60 zetten kan natuurlijk ook

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Caelorum schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

offtopic:
gewoon fullscreen openen en dan tandwiel op 2160p60 zetten kan natuurlijk ook
Die optie heb je volgens mij niet altijd? Op mijn telefoon krijg ik altijd crappy kwaliteit van die embedded filmpjes en kan ik geen resolutie kiezen. Daarvoor moet ik de app openen of ik kijk verkeerd.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Wom schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:57:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat screenshots voor wie geen video's kan kijken. Krijg direct weer zin om Gears 5 weer op te starten eigenlijk :)
Dit zijn wel weer hele vette plaatjes. Heb de game al een keer uitgespeeld maar misschien dat ik hem nog wel een keer ga spelen op moeilijker niveau. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Wom

Wom

Kadardar schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Dit zijn wel weer hele vette plaatjes. Heb de game al een keer uitgespeeld maar misschien dat ik hem nog wel een keer ga spelen op moeilijker niveau. :)
Gerucht gaat nog steeds rond dat er een DLC aan zit te komen voor de single player campaign. Hoop dat die niet al te lang op zich laat wachten :)

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Niet geheel verrassend wat Linus hier laat zien, maar het stukje over battery pack compatibiliteit is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden (lang verhaal kort: het batterij vaktje is nét iets anders waardoor last gen accessories wellicht nét niet passen)

Ik ben altijd al fan geweest van de Xbox controller tov de PS controller. Die van de PS is mij altijd te licht geweest (in gewicht) en te 'slank'

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 16-10-2020 12:55 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:55:
Is er nou al een review van Gears 5 inclusief de XSX patch? Nee toch? Ze hebben de game wel kunnen spelen zo blijkt uit de filmpjes van gisteren...
"Xbox Series X may go down in history as one of the most remarkable machines ever made—as compared to other products in its era, power level, and price." - Arstechnica

Vwb Gears 5:

" I immediately booted my PC version of the game and created dummy lobbies in order to create like-for-like comparisons to show you how a $500 console's 120fps mode compares to the same thing on a $1,500+ PC: If you're struggling to notice any differences, you're not alone. What's crazier is, these crisp, detailed images full of handsome touches are appearing in isolation, as opposed to the dazzlingly smooth flipbook effect of running, somersaulting, and shotgunning at 120fps. Yet Xbox Series X doesn't sweat in rendering these frames at a blistering 8.33 millisecond threshold with barely any noticeable lurches in my hours of testing (and, again, with zero noticeable noise spewing out of the console at peak load). There's no getting around it: Series X is a fundamental game-changer in terms of console power, and Gears 5's buttery smooth 120fps toggle has me instantly excited at the prospect of other console-game developers following suit."

Bron: https://arstechnica.com/g...our-unrestricted-preview/

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Wom schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Gerucht gaat nog steeds rond dat er een DLC aan zit te komen voor de single player campaign. Hoop dat die niet al te lang op zich laat wachten :)
Nou ja. het is ook geen straf om nog een keertje door Gears 5 heen te spelen hoor. Maar nieuwe content erbij is altijd wel fijn. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik ben nu wel blij dat Gears 5 heb laten liggen tot de XSX :) krijg echt enorm veel zin om dit weer te spelen!

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Pagina: 1 ... 106 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden