Ik zie veel settings waarbij de resolutie dynamisch is of de resolutie 1440p. Ik vroeg mij af of 1440p een mooier beeld geeft dan 1080p op een 4K TV. Immers, 1440p kan je niet 1 op 1 opschalen naar 4K en 1080p kan je wel 1:1 opschalen. Krijg je dan niet allemaal anti-aliasen artifects enzo?
Ik snap je punt, maar volgens mij pakt de Xbox dit zelf allemaal keurig op. Die regelt namelijk de upscaling, niet je tv.Torgo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:14:
Ik zie veel settings waarbij de resolutie dynamisch is of de resolutie 1440p. Ik vroeg mij af of 1440p een mooier beeld geeft dan 1080p op een 4K TV. Immers, 1440p kan je niet 1 op 1 opschalen naar 4K en 1080p kan je wel 1:1 opschalen. Krijg je dan niet allemaal anti-aliasen artifects enzo?
Er zijn games waarbij de resolutie all over the place is omdat men dynamische resolutie toepast (Halo 5 bijvoorbeeld). Hierover zijn bij meten weten geen klachten bekend over 'niet lekker te schalen resolutie' en daaruit voorkomende artifects.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Die zijn al getoond toch? Dirt 5, die Japanse game. AC Valhalla gisteren (al was volgens mij niet helemaal duidelijk of dit ook echt XSX gameplay was?).ben2513 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Zou toch raar zijn als voor NL een andere non-disclosure geldt. Er zijn al tientallen video’s in Engelstalige media die het over Quick Resume, laadtijden en Auto HDR hebben. Alleen met backwards compatible games, klopt. Maar zodra ze XBX games tonen is het toch wel weer veel nieuwe informatie
Het zou wel top zijn als het te maken heeft met het embargo rondom de Gears 5 en FH4 patches
Ik had even beter moeten kijken en me niet zo blind moeten staren op de goede prijs, maar dit is dus een USB-C adapter.FrankoNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:03:
[...]
Merkloos inderdaad niet kopen.
https://www.amazon.nl/UGR...id=pla-920192172663&psc=1
Is ook nog een optie. Ugreen is een vrij reputabel merk.
Laat de Series X dat nou net niet hebben.
Oh potverdrie. Ik ga ervanuit dat ze ook een USB-A variant hebben.dubbeldekkert schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Ik had even beter moeten kijken en me niet zo blind moeten staren op de goede prijs, maar dit is dus een USB-C adapter.
Laat de Series X dat nou net niet hebben.
anders zoiets:
https://www.amazon.nl/Sab...fRID=9S5142JPKR24YSAF0GY2
[ Voor 32% gewijzigd door FrankoNL op 15-10-2020 12:41 ]
Ik geloof dat ze deze ook bij DF hadden gebruikt. Daar hebben ze getest met zoiets, ik zal dat even nakijken.FrankoNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
Oh potverdrie. Ik ga ervanuit dat ze ook een USB-A variant hebben.
anders zoiets:
https://www.amazon.nl/Sab...fRID=9S5142JPKR24YSAF0GY2
Link: https://www.eurogamer.net...at-ssd-load-time-analysis
[ Voor 7% gewijzigd door maddog03 op 15-10-2020 12:56 ]
Komt nog bij dat de game de wereld op 1440p kan renderen en dan de UI nog steeds op 4k. De xbox kan dan gewoon een 4k beeld doorgeven, waarbij de UI nog steeds scherp zal zijn, alleen de wereld iets minder.Rossi46 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
Ik snap je punt, maar volgens mij pakt de Xbox dit zelf allemaal keurig op. Die regelt namelijk de upscaling, niet je tv[...]
Ik ben niet helemaal bekend met hoe het werkt met xbox enz, maar kan me voorstellen dat voor deze situatie ook nog wel een standaard manier is om op te schalen op de xbox.
Even opletten herenmaddog03 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Ik geloof dat ze deze ook bij DF hadden gebruikt. Daar hebben ze getest met zoiets, ik zal dat even nakijken.
Link: https://www.eurogamer.net...at-ssd-load-time-analysis
je wilt USB 3.1 (10 gigabit/s) als interface met een Type-A poort om juist die overhead te hebben.
het kan ook USB 3.2 genoemd worden in de volksmond. Dus gewoon even opletten, focus je op die 10 gigabit/s dan zit je wel goed.
edit:
Dit is die DF heeft gebruikt :
https://www.amazon.co.uk/...f4a58ac5be&language=en_GB
Maar die is nu dus niet meer aan te slepen dankzij die video
edit 2:
Ik zie dat deze ook UASP ondersteunt
[ Voor 36% gewijzigd door PepieNL op 15-10-2020 13:53 ]
Die had ik inderdaad ook gevonden; maar welke moet je hebben? Degene die omschreven staat als USB 3.0 of USB 3.1? Het verschil lijkt alleen een opzetstukje voor USB-C.PepieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Even opletten heren
je wilt USB 3.1 (10 gigabit/s) als interface met een Type-A poort om juist die overhead te hebben.
edit:
Dit is die DF heeft gebruikt :
https://www.amazon.co.uk/...f4a58ac5be&language=en_GB
Maar die is nu dus niet meer aan te slepen dankzij die video
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar kan je met bovengenoemde usb + ssd oplossing de exacte werking nabootsen van die 1tb seagate uitbreiding (dus met quickload etc)? Of is het vooral voor "snelle" extra storage?
Nee, er zit andere hardware in het verloopstukjeInsidious schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Die had ik inderdaad ook gevonden; maar welke moet je hebben? Degene die omschreven staat als USB 3.0 of USB 3.1? Het verschil lijkt alleen een opzetstukje voor USB-C.
Weinig te vinden in nederlandse stores behalve deze, zo gauw ik het even vlot kan zien.
pricewatch: Ewent USB 3.1 Gen2 Type-C 2.5 inch HDD/SSD behuizing Zwart
Maar ben absoluut niet kapot van dat merk, dus raad hem ook echt niet aan..
Ewent = Eminent
edit: deze ondersteunt ook UASP
Ewent = Eminent
[ Voor 9% gewijzigd door PepieNL op 15-10-2020 13:54 ]
Check even de video van DF op hun YouTube kanaal, daar wordt alles uitgelegd inclusief alles testcijfers.Stefmeister schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:32:
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar kan je met bovengenoemde usb + ssd oplossing de exacte werking nabootsen van die 1tb seagate uitbreiding (dus met quickload etc)? Of is het vooral voor "snelle" extra storage?
Dit dus! Dat had ik hier al goed uitgelegd: ben2513 in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic" en ben2513 in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"PepieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Even opletten heren
het kan ook USB 3.2 genoemd worden in de volksmond. Dus gewoon even opletten, focus je op die 10 gigabit/s dan zit je wel goed.
Ik heb deze Smartlink Adapter gekocht, gratis verzonden vanuit Zwitserland voor 16.99€. Werkt prima. https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
EDIT: Urgh, ook veel duurder nu blijkbaar. Zaterdag was ie nog 16,99.
[ Voor 4% gewijzigd door ben2513 op 15-10-2020 13:44 ]
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Mooie!ben2513 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:44:
[...]
Dit dus! Dat had ik hier al goed uitgelegd: ben2513 in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic" en ben2513 in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"
Ik heb deze Smartlink Adapter gekocht, gratis verzonden vanuit Zwitserland voor 16.99€. Werkt prima. https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
EDIT: Urgh, ook veel duurder nu blijkbaar. Zaterdag was ie nog 16,99.
Ik zie dat die ook UASP ondersteund. Denk dat je daar wel goed mee zit straks.
edit:
Ook dat merk ben ik niet zo kapot van
Maar goed.. 2 stuks gevonden met 10gb/s en UASP.
Diegenen die een plain SSD eraan gaan hangen hebben opties nu.
Ikzelf heb er geen haast mee, wil het liefste zo'n storage module van Seagate maar wacht pas met aanschaf tot de onboard SSD vol zit.
Wellicht hebben we meer keuzes en andere prijzen tegen die tijd.
[ Voor 20% gewijzigd door PepieNL op 15-10-2020 13:59 ]
Was deze al eerder langsgekomen?
Nou ja dan maar 2x. De unboxing is vaker langsgekomen
Nou ja dan maar 2x. De unboxing is vaker langsgekomen
Korte antwoord: nee.Stefmeister schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:32:
Buiten dat USB nooit zo snel kan zijn, zelfs als een snelheid gehaald zou kunnen worden, wordt dit vanuit het OS zelf geblokkeerd, die draait enkel vanaf interne of expensionslot. Je moet die expension slot als een m2.nvme zien in je PC, PCI4 niveau (al lijken de cijfers nog steeds tegen de PCI3 versie aan te hangen, geen simpele instap SATA SSD.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Balen... met al die senior en principle functies die ze zoeken lijkt het wel alsof het hele team nog niet opgezet is en ze alleen de trailer gemaakt hebben. Dan moeten we nog meerdere jaren wachtendrakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:44:
51 vacatures voor de nieuwe Fable game.
Kan nog wel even duren voordat de release is.
[Afbeelding]
Ik ben ook niet echt kapot van het merk, maar het is vooral bedoeld voor mensen die af en toe hun spullen gebruiken, niet voor 24/7 die hard gebruik. Dus aanschaffen en kijken of je het echt nodig hebt en pas dan wellicht een duurder ding aanschaffen bv. Het is bij dit soort spul overigens niet zo heel belangrijk. Er is gewoon 1 bedrijf wat die chips maakt en allerlei andere bedrijven brengen deze onder eigen label uit. Dit soort USB-dingen daar kun je weinig aan fout doen.PepieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:40:
Weinig te vinden in nederlandse stores behalve deze, zo gauw ik het even vlot kan zien.
Ewent = Eminent
Ik denk eerder iets anders. Er ontbraken nog veel MS games aan de previews en wellicht is bv de deadline voor een COD preview op next-gen of zo beschikbaar.Miesjh schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:37:
[...]
Ik ben bang dat het het riedeltje Quick Resume, Laadtijden en Auto HDR zal zijn.
Ik vind het iets te toevallig dat nu ook de COD Cold War beta gaat beginnen vandaag. Voor PC en Xbox dan, PS had hem afgelopen week al.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 15-10-2020 14:12 ]
Jammer, toch wel een van de games waar ik het meest naar uit kijk voor de Xbox.drakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:44:
[Afbeelding]
Wow, nou als ik dit zo zie ben ik bang dat we nog heel lang geen Fable gaan zien. Twijfel zelfs of we het op de Xbox series X gaan zien met al deze vacatures.drakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:44:
[Afbeelding]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Met meer mensen kun je in hetzelfde tijdsbestek wel meer werk verzetten heKadardar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Wow, nou als ik dit zo zie ben ik bang dat we nog heel lang geen Fable gaan zien. Twijfel zelfs of we het op de Xbox series X gaan zien met al deze vacatures.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
9 vrouwen geven geen baby in 1 maandWom schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:51:
[...]
Met meer mensen kun je in hetzelfde tijdsbestek wel meer werk verzetten he
Dat is waar maar dit zijn wel heel veel cruciale rollen om een goed werkende game te krijgen.Wom schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:51:
[...]
Met meer mensen kun je in hetzelfde tijdsbestek wel meer werk verzetten he
Maar goed, even anders bekeken. Misschien is dit gewoon zo groot mogelijk prikbord maken en als ze iemand hebben vervallen er gelijk meerdere vacatures.
Playground bestaat uit ongeveer 200 mensen, wel opgesplitst in twee teams, maar dan nog genoeg capaciteit om een game als Fable te maken.Kadardar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Wow, nou als ik dit zo zie ben ik bang dat we nog heel lang geen Fable gaan zien. Twijfel zelfs of we het op de Xbox series X gaan zien met al deze vacatures.
In February 2017, the studio detailed plans to open a second studio, focusing on a non-racing open-world video game project.[1] In November, they announced they had leased St. Albans House in Leamington Spa, which would provide the new studio with more than 17,000 square feet of office space.[11][12] Expected headcounts for both studios were in excess of 200 people.
30-optimized-games-on-xbox-series-x-and-s-on-launch-day
Day One Xbox Series X|S Optimized Titles
Assassin’s Creed Valhalla (Smart Delivery)
Borderlands 3 (Smart Delivery)
Bright Memory 1.0
Cuisine Royale (Smart Delivery)
Dead by Daylight (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
Devil May Cry 5: Special Edition
DIRT 5 (Smart Delivery)
Enlisted
Evergate
The Falconeer (Smart Delivery)
Fortnite
Forza Horizon 4 (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
Gears 5 (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
Gears Tactics (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
Grounded (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
King Oddball (Smart Delivery)
Maneater (Smart Delivery)
Manifold Garden (Smart Delivery)
NBA 2K21
Observer: System Redux
Ori and the Will of the Wisps (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
Planet Coaster (Smart Delivery)
Sea of Thieves (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
Tetris Effect: Connected (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
The Touryst (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
War Thunder (Smart Delivery)
Warhammer: Chaosbane Slayer Edition
Watch Dogs: Legion (Smart Delivery)
WRC 9 FIA World Rally Championship (Smart Delivery)
Yakuza: Like a Dragon (Smart Delivery)
Yes, Your Grace (Smart Delivery)
Bright Memory 1.0
DIRT 5 (Smart Delivery)
Enlisted
Evergate
Fortnite
NBA 2K21
Waarheid als een koe, maar mag hopen dat de ontwikkeling van een game niet nét zo liniear verloopt eerlijk gezegd
Kan ook dat ze mensen intern aan het verplaatsen zijn of naar een snellere release schedule gaan, waarbij de volgende versie al wordt gestart, terwijl de huidige nog in afrondende fase is.Kenny_026 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Balen... met al die senior en principle functies die ze zoeken lijkt het wel alsof het hele team nog niet opgezet is en ze alleen de trailer gemaakt hebben. Dan moeten we nog meerdere jaren wachtenm
Wie weet..
De geruchten over deze game gaan al zo lang, dat ze volgens mij al wel een tijdje bezig zijn. Hoop ikCaelorum schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Kan ook dat ze mensen intern aan het verplaatsen zijn of naar een snellere release schedule gaan, waarbij de volgende versie al wordt gestart, terwijl de huidige nog in afrondende fase is.
Wie weet..
Was in augustus al voorbij gekomendrakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:57:
Was deze al eerder langsgekomen?
Nou ja dan maar 2x. De unboxing is vaker langsgekomen![]()
[YouTube: Full Xbox Series X System Architecture Conference]
Helaas hebben wij nog geen antwoord op sommige vragen zoals wat de gebruikte Zen2 cores "server" class maakt of waar de 76MB cache zou zitten waar digital foundry het in het begin van dit jaar overhad. Zou DF de cache dan toch fout gerapporteerd hebben of kan MS daar nog niks over zeggen ivm RDNA2 geheimhouding. Over de Zen2 cores gaven ze toen aan dat ze niet alles konden vertellen ivm geheimhouding vanuit AMD.
Deze maand zal AMD RDNA2 volledig uit de doeken doen, dus wie weet wat daar nog voor extra info uit komt
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 15-10-2020 15:19 ]
Jez Corden final preview (met heatsignatures)
35 graden max dus
35 graden max dus
Xbox Series X not only does a great job at expelling heat, but it does also so completely silently
[ Voor 73% gewijzigd door drakiesoft op 15-10-2020 15:21 ]
Speciale Tweakers Podcast: https://omny.fm/shows/twe...podcast/embed?style=cover
Xbox Live: Miesjh NL
Ah ok, ik had alleen de slides gezien en niet het commentaar erbijCaayn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Was in augustus al voorbij gekomen
Helaas hebben wij nog geen antwoord op sommige vragen zoals wat de gebruikte Zen2 cores "server" class maakt of waar de 76MB cache zou zitten waar digital foundry het in het begin van dit jaar overhad. Zou DF de cache dan toch fout gerapporteerd hebben of kan MS daar nog niks over zeggen ivm RDNA2 geheimhouding. Over de Zen2 cores gaven ze toen aan dat ze niet alles konden vertellen ivm geheimhouding vanuit AMD.
Deze maand zal AMD RDNA2 volledig uit de doeken doen, dus wie weet wat daar nog voor extra info uit komt
YouTube: Let's Play Xbox Series X - First Hands On Xbox Series X Gameplay!
De dames gamen ff live mooie games
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1g6MD1SrU1wxgOwHNZZjSrPf.jpg?f=user_large)
Voor de PS5 is de UI revealed, ben benieuwd wat het nieuws m.b.t. Xbox is
Spelen ze nou Hellblade 2?Sjalabert schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:35:
YouTube: Let's Play Xbox Series X - First Hands On Xbox Series X Gameplay!
Dat idee kreeg ik ook idd!
Nee dit is deel 1 of ze moeten deel 2 hetzelfde laten beginnen als 1 in een bootje aan stranden op het zelfde stukje zand.
EDIT: Dit is zekers te weten deel 1. Ze laten gewoon zien hoe het draait op de Series X
@Rossi46 Nope
[ Voor 16% gewijzigd door Kadardar op 15-10-2020 15:47 ]
Weinig nieuws in het tweakers artikel..behalve temps en geluid!!
Geweldig dat ze dit ondernomen hebben op de redactie,primeurtje voor zover ik weet.
25 decibel en 34 graden in RDR2, dat is niet mis!
Grappig dat er gezeurd werd over de interface van het besturings systeem terwijl dit juist eenzijdig is over het gehele eco systeem en daardoor continuiteit brengt in de verschillende platformen (One, One S, One X, Series S en Series X).
Daarnaast heeft het deze week een fikse update gehad over al die platformen haha.
Dus helaas, nog even niet
Geweldig dat ze dit ondernomen hebben op de redactie,primeurtje voor zover ik weet.
25 decibel en 34 graden in RDR2, dat is niet mis!
Grappig dat er gezeurd werd over de interface van het besturings systeem terwijl dit juist eenzijdig is over het gehele eco systeem en daardoor continuiteit brengt in de verschillende platformen (One, One S, One X, Series S en Series X).
Daarnaast heeft het deze week een fikse update gehad over al die platformen haha.
Ergens aan het einde van dat architectuur filmpje wordt de vraag nogmaals gesteld en nogmaals wordt er op een NDA gewezen.Caayn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:18:
[...]Zou DF de cache dan toch fout gerapporteerd hebben of kan MS daar nog niks over zeggen ivm RDNA2 geheimhouding. Over de Zen2 cores gaven ze toen aan dat ze niet alles konden vertellen ivm geheimhouding vanuit AMD.
Dus helaas, nog even niet
[ Voor 18% gewijzigd door PepieNL op 15-10-2020 15:51 ]
Blijft het jammer vinden dat F1 2020 er niet tussen staatdrakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
Bright Memory 1.0
DIRT 5 (Smart Delivery)
Enlisted
Evergate
Fortnite
NBA 2K21
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat niet is kan nog komen he!G_Dragon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Blijft het jammer vinden dat F1 2020 er niet tussen staat
Een van die meiden hield de microfoon vlak naar die Xbox Series X, je kon letterlijk NIETS horen. Dat ding is muisstil!
Helemaal mee eens
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, het is Hellblade Senua's Sacrifice.
Waar is Call of Duty heen?drakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
Bright Memory 1.0
DIRT 5 (Smart Delivery)
Enlisted
Evergate
Fortnite
NBA 2K21
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Doet even goed testen. Word max 56 graden in een doos... En geluid blijft prima, dus ja gewoon degelijke hardware in een goede kast. Test zelfs met een afgesloten warmte uitlaat en nog steeds niet overhit.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Jeff Grubb was zo vriendelijk om de Seagate Expansion Card ff voor de wereld open te maken in dit artikel voor VentureBeat.

SK Hynix NAND, Phison E19T controller, en een CFexpress connectie.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2020 16:01 ]
YES!! (inclusief quick resume etc).
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Increíble lo que logra #XboxSeriesX y pensar que esos 53 segundos en el día a día no son nada y ahora se ven larguísimos 😁💚#Xbox #PowerYourDreams#PS5 #PlayStation5 🐒🌶️ pic.twitter.com/87dftK0ILY
— Javo (@Javo_NBox) 15 oktober 2020
Video van Gears 5 op XSX.
Ik ben toch wel heel benieuwd wat hier de ervaring van is: https://www.xgn.nl/nieuws...luid-voor-haptic-feedback gezien ik hier weinig over hoor/lees, not a big deal?
Dit is namelijk nog 1 van de weinige dingen dat ik twijfel tussen een Xbox en PS5.
Het "voelen" van weerstand op in je controller lijkt mij toch wel iets next gen (hier spreekt geen ervaren console speler)
Dit is namelijk nog 1 van de weinige dingen dat ik twijfel tussen een Xbox en PS5.
Het "voelen" van weerstand op in je controller lijkt mij toch wel iets next gen (hier spreekt geen ervaren console speler)
Is dat de back-compat versie, of de Smart Delivery updated versie?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die komt de 13de, dus is niet in die lijst opgenomen omdat dat technisch gezien niet op launch is. Althans, dat verwacht/gok ik.
Geen bevestiging dat het de XSX-versie is eerlijk gezegd.Zou het wel verwachten, want zie ook vergelijkingsscreenshots voorbij komen.BM schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Tested GEARS 5 OPTIMIZED loading on Xbox Series X vs Xbox One vs Xbox One X.
— Stallion83 (@Stallion83) 15 oktober 2020
How well does it perform when OPTIMIZED? #XboxSeriesX #Xbox pic.twitter.com/d9eHHHGj41
Andere videos spreken over de optimized versie @BM
Zoals ik het goed begrepen heb kan de PS5 controller de weerstand in de triggers aanpassen. Dit heeft de Xbox-controller niet. Daar zit wel rumble in, maar dat is meer om grind te voelen als je in Forza uit de bocht vliegt. Bij Tomb Raider gaat de trigger zwaarder trillen als je meer spanning op je boog zet. Bij de PS5-controller gaat het lastiger worden om de trigger in te duwen. Dat is beetje het verschil waar je aan moet denken. In het PS5-topic zoeken op dualsense gaat je ook wel helpen.Vaatdoek82 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:12:
Ik ben toch wel heel benieuwd wat hier de ervaring van is: https://www.xgn.nl/nieuws...luid-voor-haptic-feedback gezien ik hier weinig over hoor/lees, not a big deal?
[ Voor 51% gewijzigd door Wom op 15-10-2020 16:28 ]
Misschien heel gek idee, maar wat nou als er iets in de uitlaat bovenin valt, ook al is het iets kleins. Krijg je er bijna niet meer uit, hopelijk na wat schudden wel.v8power67 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:57:
[YouTube: Does the Xbox Series X Overheat?]
Doet even goed testen. Word max 56 graden in een doos... En geluid blijft prima, dus ja gewoon degelijke hardware in een goede kast. Test zelfs met een afgesloten warmte uitlaat en nog steeds niet overhit.
Ziet er verder goed uit, en heeft een backup voor als de bovenkant dicht zit
Klinkt vermoeiend voor de handen!Vaatdoek82 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:12:
Dus ik zou het al uitschakelen.
edit: maar beter even geen xbox/ps discussie hier, dat is spelen met vuur momenteel.
[ Voor 6% gewijzigd door PepieNL op 15-10-2020 16:26 ]
Ik zou er koffiebonen en heet water in gooien.Segafreak83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:22:
[...]
Misschien heel gek idee, maar wat nou als er iets in de uitlaat bovenin valt, ook al is het iets kleins. Krijg je er bijna niet meer uit, hopelijk na wat schudden wel.
Ziet er verder goed uit, en heeft een backup voor als de bovenkant dicht zit
Zou er dan hete koffie uit komen?
51db en geen tekenen van oververhitting als je de main exhaust blokkeert, ziet er goed uit. De kleine "nood exhaust" aan de achterzijde van de console werkt dus aardig goed.v8power67 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:57:
[YouTube: Does the Xbox Series X Overheat?]
Geheime functie ontdekt, hele dag warme koffiedrakiesoft schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Ik zou er koffiebonen en heet water in gooien.
Zou er dan hete koffie uit komen?
Deze lijkt de optimized versie te zijn.BM schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
Tested GEARS 5 OPTIMIZED loading on Xbox Series X vs Xbox One vs Xbox One X.
— Stallion83 (@Stallion83) 15 oktober 2020
How well does it perform when OPTIMIZED? #XboxSeriesX #Xbox pic.twitter.com/d9eHHHGj41
Ik hoopte dat dit mogelijk wasSegafreak83 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
Geheime functie ontdekt, hele dag warme koffie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9VJ1YRV2auGxwRNwPUQ6hOqT.jpg?f=user_large)
Helaas. Hadden al die youtubers het toch weer even mis vorige week
Dit is nog zonder XSX patch, toch?
Heldere uitleg! DankWom schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
[...]
Zoals ik het goed begrepen heb kan de PS5 controller de weerstand in de triggers aanpassen. Dit heeft de Xbox-controller niet. Daar zit wel rumble in, maar dat is meer om grind te voelen als je in Forza uit de bocht vliegt. Bij Tomb Raider gaat de trigger zwaarder trillen als je meer spanning op je boog zet. Bij de PS5-controller gaat het lastiger worden om de trigger in te duwen. Dat is beetje het verschil waar je aan moet denken. In het PS5-topic zoeken op dualsense gaat je ook wel helpen.
Ik ga mijn pre-order maar cancellen. Al die youtubes en hun fotos dacht ik.... Nou das lekker. Heb ik een console wat ook een openhaardje is.PepieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
Ik hoopte dat dit mogelijk was
[Afbeelding]
Helaas. Hadden al die youtubers het toch weer even mis vorige week
Zwaar telurgesteld hier
Goede reden man, zou dan maar met alles stoppen wat vermoeiend voor de handen is...PepieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:24:
[...]
Klinkt vermoeiend voor de handen!
Dus ik zou het al uitschakelen.
edit: maar beter even geen xbox/ps discussie hier, dat is spelen met vuur momenteel.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Volgens de FAQ is de console direct eigendom. Zie kopje, What happens if my console breaks?MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]
- All Access wordt de console nooit van jou, je krijgt hem in bruikleen gelijk zoals een modem/router bij een ISP.
Dit is natuurlijk de FAQ voor de USA. Maar het lijkt mij gek dat we hier in Nederland de console in bruikleen krijgen.
With Xbox All Access, you own the console and 24-month Xbox Game Pass Ultimate membership outright upon purchase. The Microsoft Limited Warranty covers the Xbox console for one year (90 days for the controller and accessories), irrespective of the length of your financing term. If your console malfunctions after that one-year period (or your controller or accessories malfunction after 90 days), you would be responsible. Please note, monthly payments will continue until the remaining balance on your Citizens One Line of Credit for Xbox All Access is paid in full, even if your Xbox console is not working.
Games spelen met reuma in de gewrichten is inderdaad best zwaar in langere sessies, zelfs zonder dat een controller al terug duwt.zwembroek schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:42:
[...]
Goede reden man, zou dan maar met alles stoppen wat vermoeiend voor de handen is...
Rustig maar.. was niet lullig bedoeld, zeker geen sneer en ik reflecteerde alleen maar op mezelf want heb daar wel mee te kampen.
weg
[ Voor 95% gewijzigd door BM op 15-10-2020 19:35 ]
Had die gast begin van het jaar gewoon gelijk, dat is toch bijzonderJackAvery schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:59:
Jeff Grubb was zo vriendelijk om de Seagate Expansion Card ff voor de wereld open te maken in dit artikel voor VentureBeat.
[Afbeelding]
https://www.thurrott.com/...stions-for-1-24-20#515402
Given that 1) the "debug port" on the Xbox Series X looks to be roughly 31mm x 4mm, 2) that a LinkedIn entry showed Phison's PS5019-E19T controller being developed for or used by the Series X, 3) that Phison's datasheet for that controller shows that it can be used in a CFExpress form factor, and that the dimensions of a Type B CFExpress card are 29.8mm x 3.8 mm... Do you think it's possible that rather than having an internal non-replaceable NVMe-style SSD, they are using Compact Flash Express for the SSD so that you can expand in the future?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat hele all access gebeuren is toch sowieso niet op NL van toepassing?CyberFly schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Volgens de FAQ is de console direct eigendom. Zie kopje, What happens if my console breaks?
Dit is natuurlijk de FAQ voor de USA. Maar het lijkt mij gek dat we hier in Nederland de console in bruikleen krijgen.
With Xbox All Access, you own the console and 24-month Xbox Game Pass Ultimate membership outright upon purchase. The Microsoft Limited Warranty covers the Xbox console for one year (90 days for the controller and accessories), irrespective of the length of your financing term. If your console malfunctions after that one-year period (or your controller or accessories malfunction after 90 days), you would be responsible. Please note, monthly payments will continue until the remaining balance on your Citizens One Line of Credit for Xbox All Access is paid in full, even if your Xbox console is not working.
Nog niet inderdaad. Ze gaan het wel uitbreiden naar andere landen, al staat Nederland zover ik weet nog niet op de planning.Rossi46 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Dat hele all access gebeuren is toch sowieso niet op NL van toepassing?
Hier idem in combinatie met Neuropathie en CTS in beide handen.PepieNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Games spelen met reuma in de gewrichten is inderdaad best zwaar in langere sessies, zelfs zonder dat een controller al terug duwt.
Rustig maar.. was niet lullig bedoeld, zeker geen sneer en ik reflecteerde alleen maar op mezelf want heb daar wel mee te kampen.
Ondanks dat ie iets zwaarder is bevalt mij de Elite 2 wel heel erg.
Zie dat hier ook niet gebeuren. Anders gaan denk ik heel veel mensen hier gebruik van maken terwijl ze eigenlijk het geld er niet voor hebben. Krijg je later weer gedoe met nog meer schulden. Dat zie je al met telefoons die steeds duurder worden.CyberFly schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Volgens de FAQ is de console direct eigendom. Zie kopje, What happens if my console breaks?
Die stickers zijn van 3M, ik verwacht carwrap kwaliteit. Dus zo'n skin kan er best goed uitzien, maar hangt van de ondergrond af (oppervlakte van de Xbox).Koning-Admiraal schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:39:
[...]
Stickers zien er vaak niet uit. Maar dat er een witte Xbox Series X uit gaat komen is een gegeven. Alleen is de vraag wanneer... Zou het zo voor een zwarte Xbox omruilen.
Verder veel te duur.
Microsoft doet er goed aan om ook een witte uit te brengen idd
[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 15-10-2020 19:19 ]
Tot zo ver ik weet is daar nog geen informatie over. Verschillende Europese landen krijgen het wel.Rossi46 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:01:
[...]
Dat hele all access gebeuren is toch sowieso niet op NL van toepassing?
Ik hoop dat we het ook hier in Nederland krijgen. Voor mij is de S een prima alternatief voor een nieuwe pc. Zeker als dat voor zo'n 25 euro per maand kan.NukaWorldNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
Zie dat hier ook niet gebeuren. Anders gaan denk ik heel veel mensen hier gebruik van maken terwijl ze eigenlijk het geld er niet voor hebben. Krijg je later weer gedoe met nog meer schulden. Dat zie je al met telefoons die steeds duurder worden.
[ Voor 47% gewijzigd door CyberFly op 15-10-2020 19:31 ]
Of je koopt hem los voor € 300 + 3 jaar Gold voor €90-€120 en zet dat om naar 3 jaar GPU voor €1CyberFly schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:27:
[...]
Tot zo ver ik weet is daar nog geen informatie over. Verschillende Europese landen krijgen het wel.
[...]
Ik hoop dat we het ook hier in Nederland krijgen. Voor mij is de S een prima alternatief voor een nieuwe pc. Zeker als dat voor zo'n 25 euro per maand kan.
Scheelt je zo’n €180-€210 over 2 jaar tijd
Edit: En dus een extra jaar GPU(!)
[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 15-10-2020 20:14 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat kan wat betreft Call of Duty. Maar een andere soortgelijke game die ik eigenlijk mis is FIFA21, en die is al uitWom schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Die komt de 13de, dus is niet in die lijst opgenomen omdat dat technisch gezien niet op launch is. Althans, dat verwacht/gok ik.
Nou die crucial ssd van Amazon binnen. Dacht even mijn games alvast kopiëren. Wat denk je. Werkt niet. Ssd kapot ofzo. Just my luck.
Weet jij dat zeker? Eventueel moet je ze eerst nog formatteren. Kabel werkt?Phusebox schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:13:
Nou die crucial ssd van Amazon binnen. Dacht even mijn games alvast kopiëren. Wat denk je. Werkt niet. Ssd kapot ofzo. Just my luck.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Ja de Xbox vroeg om te formatteren dus dat gedaan en daarna niks meer. Xbox opnieuw opgestart, andere kabel nog getest. Herkent hem niet meer. Morgen maar eens aan de pc hangen.ben2513 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:18:
[...]
Weet jij dat zeker? Eventueel moet je ze eerst nog formatteren. Kabel werkt?
Hopelijk kun je het oplossen, anders gaat ie natuurlijk gratis worden vervangen. De mijne kwam er gisteren aan maar ik heb ze meteen retour gestuurd, had oorspronkelijk 90 betaald maar eergisteren nog één voor 75 kunnen scoren.Phusebox schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:21:
[...]
Ja de Xbox vroeg om te formatteren dus dat gedaan en daarna niks meer. Xbox opnieuw opgestart, andere kabel nog getest. Herkent hem niet meer. Morgen maar eens aan de pc hangen.
Fuck. 
DF confirms the dashboard is 1080p on XSX.
— Jez (@JezCorden) 15 oktober 2020
This is odd because marketing materials I saw previously (which contained other information that turned out to be real), said that the dashboard would be 4K.
Hopefully Microsoft is working on bringing it to 4K. https://t.co/jeSV8x1YCB
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
DF heeft een prototype versie, misschien heeft het daarmee te maken.
Software van nu en launch kan anders zijn, day 1 patch is ook niet uitgesloten.
The XSX UI is 1080p right now, but the embargo says specifically not to dwell on the UI elements because it isn't final and will be updated before launch. If it's still 1080p, then that would be frustrating.
— Grubb (@JeffGrubb) 15 oktober 2020
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2020 21:00 ]
Gast zit te zeuren over batterijen. Hij moest wat te zeiken hebben blijkbaar. Als je dan een review doet, doe het dan goed en doe wat research. Er is gewoon een accu pack beschikbaar.
Verder die switch van Halo 5 naar RDR2. Daar zag ik onderin geen 3X speed of 10X speed bij staan. Dat duurde ongeveer 6 seconden als het echte uncut beelden zijn. Dat is wel heel erg lekker. RDR2 is qua laadtijden toch best klote. Ook vanaf een frisse start ben je bijna 30 seconden onderweg.
XBL: MRE Inc
Ja, was nog niet zo ver in m’n Twitter timeline.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
DF heeft een prototype versie, misschien heeft het daarmee te maken.
Software van nu en launch kan anders zijn, day 1 patch is ook niet uitgesloten.
[Twitter]
Zie nu ook deze tweet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die UI gaat echt wel 4K worden hoor. Is wel het minste waar ik me druk over maak.
Grounded ook Series X|S optimized:
https://news.xbox.com/en-...d-features-xbox-series-x/
Grounded ook Series X|S optimized:
https://news.xbox.com/en-...d-features-xbox-series-x/
Grounded will target 60fps on Xbox Series X and Xbox Series S, offering unparalleled gameplay performance for next generation console players, with full 4K support on the Xbox Series X that will help showcase the game’s intricate ant-sized world in incredible detail.
Players will also experience increased graphical fidelity, improved loading times and HDR support, thanks to the power of the Xbox Series X and Xbox Series S, ensuring each blade of grass and every single aphid looks spectacular on your screen.
[ Voor 80% gewijzigd door MRE-Inc op 15-10-2020 21:15 ]
XBL: MRE Inc
Laten we het hopen. 1080p UI op een 65” OLED ziet er nu niet uit.MRE-Inc schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:06:
Die UI gaat echt wel 4K worden hoor. Is wel het minste waar ik me druk over maak.
PS5 UI wordt in 4K HDR gerendered.
UI maakt mij weinig uit hoor, gebruik ik sowieso alleen om games op te starten. Maar ik had wel verwacht dat het 4k zal worden.
Kan wel zo zijn, maar anno 2020 verwacht ik een 4K dashboard. At least. Beter gewoon 4K HDR. Zeker het publiek voor een high end product als een XSX wil je op die manier bedienen. Dat heeft Sony goed gezien. Een full HD dashboard doet voor mij persoonlijk echt afbreuk aan de ervaring.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 15-10-2020 21:30 ]
Het zou wel jammer zijn als het dashboard op de launch nog steeds in 1080p draait, ookal spendeer je er weinig tijd het is net dat beetje extra polish.
Het dashboard in HDR aanbieden hoeft dan weer niet perse al is het wel handig als je switch tussen HDR games en voor de guide.
Het dashboard in HDR aanbieden hoeft dan weer niet perse al is het wel handig als je switch tussen HDR games en voor de guide.
[ Voor 30% gewijzigd door Caayn op 15-10-2020 21:35 ]
Je kijkt er wel meer tegenaan dan welke andere game dan ook gedurende die 7 jaar.
[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 15-10-2020 21:38 ]
Ja eens, maar vind het belangrijker dat het snel en soepel draait.
Je wil zo weinig mogelijk in het dashboard rondhangen, tenminste dat vind ik dan :-)
Je wil zo weinig mogelijk in het dashboard rondhangen, tenminste dat vind ik dan :-)
Liever geen HDR op de dashboard. Dan springt de helderheid omhoog van de OLED en is dat gewoon minder voor de levensduur van het paneel. ( en dan hebben we het nog niet eens over de vergrote kans op burn in)
Nee laat die HDR maar inspringen als ik een game start, daar heeft het echt nut.
Nee laat die HDR maar inspringen als ik een game start, daar heeft het echt nut.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
HDR en stilstaand dashboard zal ook niet optimaal zijn voor je Oled vermoed ik.Caayn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:34:
Het zou wel jammer zijn als het dashboard op de launch nog steeds in 1080p draait, ookal spendeer je er weinig tijd het is net dat beetje extra polish.
Die dim functie kickt er ook al in na een minuutje of zo, no big deal.
Gedimde HDRDutchOwnage schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:42:
Die dim functie kickt er ook al in na een minuutje of zo, no big deal.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/dgdNmdCVJhgmej5en2m1y1ia.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tyGyHEsNBPLaW82OxSTq5WXH.jpg?f=fotoalbum_large)