Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:45
austin_77 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:16:
[...]

Ik heb ook alles afgestruind hiervoor. Ga vandaag ipad pro 2020 halen met smart folio keyboard case.
Het enige wat ik kan vinden (nog niet beschikbaar voor de ipad pro 2020) is van i-blason, de halo v2 via https://www.i-blason.com/...otective-case-clear-clear
Als deze beschikbaar wordt voor de ipad pro 2020 dan bestel ik hem meteen!
Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen. Het wordt de Smart Folio Keyboard. Had liever de keyboard van de magic gehad, maar als je hem niet de andere kant kan opklappen voor tablet mode, houdt het wel op voor mij.

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:18

Nitai

Feels good man

Rivanov schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:19:
[...]

Wat voor standaard gebruik je bij de iPad?
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B01N05W4A2

Deze gebruik ik een kleine twee jaar voor de kids op de eettafel. is vrij stevig en stug, Antislip er onder dus glijdt ook niet weg. Heeft alleen niet zo’n klem als die @Serena heeft.

Ziet er uit als kleine iMac :)
Let niet op de kruimels, moest even m’n dochter verplaatsen voor de foto :+

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• M55
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
tAnk schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:19:
Is het Magic Keyboard handig op schoot op de bank? Daar zou ik ‘m willen gebruiken.
Ik heb de 12.9’’ pro met magic keyboard en ik vind het ook erg prettig werken als je hem ook op je schoot gebruikt, dus bijvoorbeeld als je op bank zit. Het voelt erg stabiel aan :)

*dit heb ik nu ook getikt op de iPad met Magic Keyboard op de bank ;)

Ik heb zowel de Smart Folie als de Magic Keyboard, zodat ik kan wisselen wanneer dat handig is.
Het keyboard is uiteraard wel een stuk zwaarder.

[Voor 13% gewijzigd door M55 op 25-04-2020 10:43]

iMac specs / PC specs

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:21
M55 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:39:
[...]

Ik heb de 12.9’’ pro met magic keyboard en ik vind het ook erg prettig werken als je hem ook op je schoot gebruikt, dus bijvoorbeeld als je op bank zit. Het voelt erg stabiel aan :)

*dit heb ik nu ook getikt op de iPad met Magic Keyboard op de bank ;)

Ik heb zowel de Smart Folie als de Magic Keyboard, zodat ik kan wisselen wanneer dat handig is.
Het keyboard is uiteraard wel een stuk zwaarder.
Ik twijfel nog tussen Folio en de Magic. Bij de Folio kan het toetsenbord ook worden weggeklapt. Soms ook handig. Ik gebruik iPad alleen op de bank.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:15
Nitai schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:38:
[...]

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B01N05W4A2

Deze gebruik ik een kleine twee jaar voor de kids op de eettafel. is vrij stevig en stug, Antislip er onder dus glijdt ook niet weg. Heeft alleen niet zo’n klem als die @Serena heeft.

Ziet er uit als kleine iMac :)
Let niet op de kruimels, moest even m’n dochter verplaatsen voor de foto :+
[Afbeelding]
Vind die van jou mooier, maar met die klem kun je hem draaien. Dat is wel heel handig.

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:57
TweakerVincent schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:13:
Dank voor de Ipad laad tips! Ik kan even snel niet vinden of je nou elk soort usb c kabel kan gebruiken? Ik zoek er bv 1 van 2 meter maar Apple vraagt er 25 euro voor wat ik wat overdreven vind. Kan dat ook gewoon met een cheap versie? Moet de lader nog even uitzoeken,
Deze: Anker USB-C-kabel met USB 2.0-aansluiting https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_74hPEbBB3TBNZ
Kost geen drol voor twee stuks. Apple Certified en gewoven nylon met versterkte gegoten plugkanten.

*Austin_77 heeft geen amazon/Anker aandelen*

[Voor 0% gewijzigd door austin_77 op 25-04-2020 20:17. Reden: Spelfouten verwijderd]

• tim.w
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:41
Over het algemeen ben ik erg tevreden over het Magic Keyboard.

Het is echter al een paar keer gebeurd dat het scrollen met het trackpad niet heel lekker werkt. Dit doet zich niet continu voor, maar wel eens in de zoveel uur. De cursor kan ik op dat moment nog gewoon bedienen, maar het scrollen werkt dan niet soepel meer.
De iPad ontkoppelen en opnieuw aanbrengen lost dit op, maar dit lijkt me toch niet heel normaal te zijn. Het lastige is alleen; ligt dit aan de iPad zelf (smart connector) of het Magic Keyboard... :/

www.timwijen.com

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:32
austin_77 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:16:
[...]

Deze: Anker USB-C-kabel met USB 2.0-aansluiting https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_74hPEbBB3TBNZ
Kost geen drol voor twee stuks. Apple Certified en gewoven nylon met versterkte gegoten plugkanten.

*Austin_77 heeft geen amazon/Anker aandelen*
Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

• austin_77
Das vreemd, in mijn amazon app (Duitse landvoorkeur) zie ik staan dat ie gewoon geleverd kan worden. Sterker nog, deze staat in mijn bestelhistorie...

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19:50

amphora

Online creatie

austin_77 schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:51:
[...]

Das vreemd, in mijn amazon app (Duitse landvoorkeur) zie ik staan dat ie gewoon geleverd kan worden. Sterker nog, deze staat in mijn bestelhistorie...
Gek genoeg de 0,9m variant wel maar 1.8m niet 8)7
Andere kleur weer wel..

[Voor 3% gewijzigd door amphora op 26-04-2020 11:06]

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• austin_77
amphora schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:06:
[...]

Gek genoeg de 0,9m variant wel maar 1.8m niet 8)7
Andere kleur weer wel..
Ja idd...blijft vreemd. Heb iig 2x de rode voor Nintendo Switchs (of hoe je het meervoud dan ook schrijft van die dingen) van kids en doen het prima. Funtioneren dus ook met onze de ipad pro’s
TweakerVincent schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:13:
Dank voor de Ipad laad tips! Ik kan even snel niet vinden of je nou elk soort usb c kabel kan gebruiken? Ik zoek er bv 1 van 2 meter maar Apple vraagt er 25 euro voor wat ik wat overdreven vind. Kan dat ook gewoon met een cheap versie? Moet de lader nog even uitzoeken,
Dat kan met ieder soort USB-C kabel maar pas hierbij wel op voor de kwaliteit. Het is niet verstandig om voor de goedkope kabels te gaan zoals iemand van Google al vaker heeft laten zien. Deze gaan nogal los om met de USB-C en USB-PD standaarden waardoor het geen veilige kabels zijn om iets mee op te laden. Ofwel wordt je zelf geëlektrocuteerd ofwel de poort op je iPad.

Let bij de laders ook even op, vooral als je die uit China haalt. Velen daarvan zijn ook verre van veilig om te gebruiken. Zoek dus vooral naar ervaringen met het betreffende merk.
tAnk schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:19:
Is het Magic Keyboard handig op schoot op de bank? Daar zou ik ‘m willen gebruiken.
Best wel maar ik had liever gehad dat de iPad wat verder naar achter gekanteld kon worden. Een graad of 5 zou waarschijnlijk al voldoende zijn. Voordeel van dat polyurethaan is wel dat de boel niet van je benen glijdt. Of je nou een laptop of iPad met Magic Keyboard gebruikt, ik zou wel je handen op het keyboard houden want dan kun je hem nog redden van omvallen/wegglijden.

Qua ergonomie is een extern scherm met toetsenbord en muis beter. Dat steeds naar beneden kijken geeft pijn in nek en schouders op den duur.
tim.w schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:15:
Het is echter al een paar keer gebeurd dat het scrollen met het trackpad niet heel lekker werkt. Dit doet zich niet continu voor, maar wel eens in de zoveel uur. De cursor kan ik op dat moment nog gewoon bedienen, maar het scrollen werkt dan niet soepel meer.
De iPad ontkoppelen en opnieuw aanbrengen lost dit op, maar dit lijkt me toch niet heel normaal te zijn. Het lastige is alleen; ligt dit aan de iPad zelf (smart connector) of het Magic Keyboard... :/
Ik heb het met Reeder en ik denk dat dit typisch iets is wat komt door gebrek een goede ondersteuning voor dat nieuwe cursor gebeuren van iPadOS 13.4. In andere apps heb je ook wat apart gedrag zoals dingen niet kunnen selecteren of er wordt in het verkeerde deel van het venster gescrolld. In de standaard iPadOS apps werkt het wel weer allemaal prima.

• tim.w
Ik heb het ook binnen Netflix en Safari. Van Safari weet ik zeker dat deze al aardig is geoptimaliseerd voor de trackpad.

www.timwijen.com

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:34
ppl schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:48:
[...]

Dat kan met ieder soort USB-C kabel maar pas hierbij wel op voor de kwaliteit. Het is niet verstandig om voor de goedkope kabels te gaan zoals iemand van Google al vaker heeft laten zien. Deze gaan nogal los om met de USB-C en USB-PD standaarden waardoor het geen veilige kabels zijn om iets mee op te laden. Ofwel wordt je zelf geëlektrocuteerd ofwel de poort op je iPad.

Let bij de laders ook even op, vooral als je die uit China haalt. Velen daarvan zijn ook verre van veilig om te gebruiken. Zoek dus vooral naar ervaringen met het betreffende merk.

[...]

Best wel maar ik had liever gehad dat de iPad wat verder naar achter gekanteld kon worden. Een graad of 5 zou waarschijnlijk al voldoende zijn. Voordeel van dat polyurethaan is wel dat de boel niet van je benen glijdt. Of je nou een laptop of iPad met Magic Keyboard gebruikt, ik zou wel je handen op het keyboard houden want dan kun je hem nog redden van omvallen/wegglijden.

Qua ergonomie is een extern scherm met toetsenbord en muis beter. Dat steeds naar beneden kijken geeft pijn in nek en schouders op den duur.

[...]

Ik heb het met Reeder en ik denk dat dit typisch iets is wat komt door gebrek een goede ondersteuning voor dat nieuwe cursor gebeuren van iPadOS 13.4. In andere apps heb je ook wat apart gedrag zoals dingen niet kunnen selecteren of er wordt in het verkeerde deel van het venster gescrolld. In de standaard iPadOS apps werkt het wel weer allemaal prima.
Thanks voor je advies.

Ik heb een kabel gekocht die Apple proofed is dus hopelijk wel veilig.
@tim.w heb je dat tap to click ook aan gezet?

• tim.w
ppl schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:16:
@tim.w heb je dat tap to click ook aan gezet?
Die heb ik inderdaad aangezet

www.timwijen.com

Ook al gemerkt dat je desondanks toch soms de fysieke klik nodig hebt om iets te doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:48
Rivanov schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:19:
[...]

Wat voor standaard gebruik je bij de iPad?
Dat Logitech MX Keys keyboard is echt fantastisch. Gekocht voor mijn thuiswerk setup.

Magic Keyboard is hier nog steeds MIA. Staat nog steeds op order being processed, levering tussen 23 mei en 1 mei.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• tim.w
ppl schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:48:
Ook al gemerkt dat je desondanks toch soms de fysieke klik nodig hebt om iets te doen?
Nee dat niet. Bij mij is het probleem dat ik af en toe niet kan scrollen met het trackpad. Klikken of tappen gaat verder prima. Ik kijk het een tijdje aan, anders binnenkort even naar een Amac store.

www.timwijen.com

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Wellicht niet de juiste plaats maar anders hoor ik het graag; ik heb sinds kort een iPad Pro 2018 *O*. Welke app gebruiken jullie voor het maken van foto’s en hierbij het plaatsen van aantekeningen e.d.? Gewoon de notitie app of foto’s app oid? @Redondo1982: gebruik jij hier de iPad niet veel voor? :)

Daarnaast iemand nog een toffe app die ik niet mag missen die echt het voordeel van de iPad Pro naar voren brengt? Komende van een normale iPad ben ik hierin nog wel zoekende. Ik zoek dus oa een goede app om aantekeningen e.d. te maken. Voor mijn gevoel een kruising tussen paint/notities/word/powerpoint. Daarnaast een goede sketchup vervanger :)

[Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 27-04-2020 19:47]

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
harm12nl schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:46:
Wellicht niet de juiste plaats maar anders hoor ik het graag; ik heb sinds kort een iPad Pro 2018 *O*. Welke app gebruiken jullie voor het maken van foto’s en hierbij het plaatsen van aantekeningen e.d.? Gewoon de notitie app of foto’s app oid? @Redondo1982: gebruik jij hier de iPad niet veel voor? :)

Daarnaast iemand nog een toffe app die ik niet mag missen die echt het voordeel van de iPad Pro naar voren brengt? Komende van een normale iPad ben ik hierin nog wel zoekende. Ik zoek dus oa een goede app om aantekeningen e.d. te maken. Voor mijn gevoel een kruising tussen paint/notities/word/powerpoint. Daarnaast een goede sketchup vervanger :)
Onenote!
Onenote!
Onenote!

icm pencil 2

• hk12nl
  • Nu online
TweakerVincent schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:17:
[...]

Onenote!
Onenote!
Onenote!

icm pencil 2
Pencil 2 staat nog op mijn lijstje idd :)

OneNote persoonlijk niet zo’n fan van (liever een Apple variant, werkt altijd net wat verfijnder vind ik) maar ik ga het nog een kans geven op de iPad Pro. Thx :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• austin_77
harm12nl schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:23:
[...]

Pencil 2 staat nog op mijn lijstje idd :)

OneNote persoonlijk niet zo’n fan van (liever een Apple variant, werkt altijd net wat verfijnder vind ik) maar ik ga het nog een kans geven op de iPad Pro. Thx :)
Notability :)

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik zoek dus oa een goede app om aantekeningen e.d. te maken. Voor mijn gevoel een kruising tussen paint/notities/word/powerpoint. Daarnaast een goede sketchup vervanger :)
Er zijn heel veel verschillende opties die makkelijk zijn te vinden op Google of in de App Store. De beste app hangt af van je persoonlijke voorkeur.
  • Notes
  • Notability
  • GoodNotes
  • OneNote
  • Notepad+
  • Evernote
  • Bear
Overigens is er gewoon een iPad Pro 2018 topic: [iPad Pro 2018] Ervaringen & Discussie

[Voor 9% gewijzigd door g0tanks op 27-04-2020 21:01]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:48

Zat antwoorden zie ik haha. Ik gebruik overigens gewoon de losse apps die standaard op de iPad zitten, zoals notities, camera etc.

Maar ik ga ook even kijken in de lijstjes die iedereen heeft gepost.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1Henk 'm!
GoodNotes en Notability zijn zo'n beetje de meeste gebruikte en zitten op gelijk niveau. Het grootste voordeel van Notability lijkt de audio optie te zijn (je kunt iets opnemen dat dan gekoppeld wordt aan wat je schrijft, iets wat veel studenten lijken te gebruiken).

GoodNotes heeft een ander leuk voordeel: ze zijn overgestapt naar Apple's Catalyst. Daarmee hebben ze hun iPad versie naar macOS geport (de oude Mac-only versie is daarmee komen te vervallen). Inmiddels zijn ze ook overgeschakeld naar nog een nieuwe feature in de App Store: 1 prijs voor de iOS, iPadOS en macOS versie. En het is, net als bij Notability, geen abonnement.

Begin anders gewoon eens met Notes, dat heb je toch standaard al op je iPad en het kan zeker met de rest mee komen. Als je de Pencil hebt dan kun je, als het iPad scherm uit is, met de Pencil 1x tikken op het scherm om meteen een nieuwe notitie in Notes te beginnen (check Instellingen voor de overige mogelijkheden). Superhandig! Maar wel jammer dat de rest dit dan weer niet kan.

• refused81
ik heb nu enkele dagen de iPad 11" Pro 2020 in mijn bezit samen met de Smart Keyboard Folio.
Erg happy mee....ik wil hem graag veel meenemen de trein in.
Nu geeft de Smart Keyboard Folio cover de nodige bescherming om in mijn rugtas te plaatsen, maar ik zou het liefst er nog een fluwelen travel bag om heen hebben of iets dergelijks.

Iemand goede suggesties, ik kan er niet zo veel vinden en apple zelf schijnt het niet in assortiment te hebben.....

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
refused81 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:23:
ik heb nu enkele dagen de iPad 11" Pro 2020 in mijn bezit samen met de Smart Keyboard Folio.
Erg happy mee....ik wil hem graag veel meenemen de trein in.
Nu geeft de Smart Keyboard Folio cover de nodige bescherming om in mijn rugtas te plaatsen, maar ik zou het liefst er nog een fluwelen travel bag om heen hebben of iets dergelijks.

Iemand goede suggesties, ik kan er niet zo veel vinden en apple zelf schijnt het niet in assortiment te hebben.....
@refused81 Bedoel je zoiets? Of deze?

Dit ziet er ook mooi uit.

[Voor 20% gewijzigd door syltheboy op 28-04-2020 12:47]

• refused81
syltheboy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:42:
[...]

@refused81 Bedoel je zoiets? Of deze?

Dit ziet er ook mooi uit.
Thanks, ik bedoelde meer iets zoals dit:

Sleeve?

hij komt in mijn laptop tas, naast me werklaptop, maar voorzie dat smart folio cover dan krassen etc krijgt...
eigenlijk dus een zakje erom heen...niets meer of minder :)

• syltheboy
  • Niet online
refused81 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:33:
[...]

Thanks, ik bedoelde meer iets zoals dit:

Sleeve?

hij komt in mijn laptop tas, naast me werklaptop, maar voorzie dat smart folio cover dan krassen etc krijgt...
eigenlijk dus een zakje erom heen...niets meer of minder :)
Oké, is een 12" MacBook Sleeve een optie? Deze bijvoorbeeld.

• refused81
syltheboy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:55:
[...]

uitstekend idee! Ik was me kapot aan het staren voor iPad sleeves :)
Voor de MacBooks zijn er genoeg sleeves te vinden, precies zoals ik zoek. Allemaal net een maatje groter natuurlijk dan de iPad, maar ga even meten of het toepasbaar is.

EDIT
zie nu ook genoeg iPad sleeves....ik was aan het zoeken naar travel case/bag....men noemt dus dit sleeve...weer wat geleerd 8)7

[Voor 10% gewijzigd door refused81 op 28-04-2020 16:33]

• syltheboy
  • Niet online
refused81 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:25:
[...]

uitstekend idee! Ik was me kapot aan het staren voor iPad sleeves :)
Voor de MacBooks zijn er genoeg sleeves te vinden, precies zoals ik zoek. Allemaal net een maatje groter natuurlijk dan de iPad, maar ga even meten of het toepasbaar is.

EDIT
zie nu ook genoeg iPad sleeves....ik was aan het zoeken naar travel case/bag....men noemt dus dit sleeve...weer wat geleerd 8)7
Dan past hij waarschijnlijk niet icm je Smart Keyboard Folio. :)

• refused81
syltheboy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:05:
[...]

Dan past hij waarschijnlijk niet icm je Smart Keyboard Folio. :)
iets om rekening mee te houden idd :)

• JimmyJoness
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 23:14
Ook ik ben overstag gegaan en zojuist de 12.9” 2020 pro besteld.🙂
Hebben jullie op de keyboardcombinaties na nog aanraders qua hoes?

Ik heb geen goede ervaringen met vouwbare hoezen zoals de folio, verder heb ik mijn vraagtekens bij puur magnetische hoezen (glijdt eruit?)...

• Fred13
  • Laatst online: 19:51
@JimmyJoness De nieuwe Apple keyboard vind ik te duur en dus gebruik ik een los Bluetooth keyboard.
Dit bevalt tot heden nog goed. De 12,9 inch grootte iPad heb ik in een normale ESR hoes en kan hem dus in enkele standen gebruiken. Dat is wel handig.

• JimmyJoness
Fred13 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:21:
@JimmyJoness De nieuwe Apple keyboard vind ik te duur en dus gebruik ik een los Bluetooth keyboard.
Dit bevalt tot heden nog goed. De 12,9 inch grootte iPad heb ik in een normale ESR hoes en kan hem dus in enkele standen gebruiken. Dat is wel handig.
Thx!
Welke esr hoes gebruik je?

• loekf2
  • Laatst online: 19:48
Fred13 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:21:
Ik heb het Magic Keyboard voor mijn 2018 11" Pro in huis sinds gisteren en ja het is een forse verbetering voor de oude folio. Echter het is geen cover meer, je kunt de iPad alleen in keyboard/trackmode gebruiken tenzij het je hele ding verwijderd (naked) als je in tablet mode wilt werken. Bij de oude kun je de cover achter de iPad vouwen. Had me dat niet realiseerd.

Echter voor gebruik onderweg (op schoot) of in meetings is het eigenlijk top.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:18

Nitai

Feels good man

JimmyJoness schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:11:
Ook ik ben overstag gegaan en zojuist de 12.9” 2020 pro besteld.🙂
Hebben jullie op de keyboardcombinaties na nog aanraders qua hoes?

Ik heb geen goede ervaringen met vouwbare hoezen zoals de folio, verder heb ik mijn vraagtekens bij puur magnetische hoezen (glijdt eruit?)...
Zelf gebruik ik deze al een klein jaartje, waarbij de hoeken goed zijn beschermd.
https://www.appelhoes.nl/...2018-12-9-inch-case-Zwart

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Fred13
JimmyJoness schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:45:
[...]

Thx!
Welke esr hoes gebruik je?
Ik heb even de link opgezocht. De hoes is van amazon.de : https://www.amazon.de/-/n...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Ik heb mijn Magic Keyboard voor de 11” geretourneerd. Fantastisch stukje techniek, mega premium. Onmiskenbare Apple kwaliteit. Alleen niet zo indrukwekkend als ik gehoopt had, voornamelijk vanwege het kleine formaat. Het voelde mij net iets te krampachtig aan en vond dat het daarom geen 339 euro waard. Ik denk dat de 12.9 veel fijner typt, maar dat is voor mij geen optie ivm veel te groot voor op de bank of in bed.

Dus in principe niets dan lof voor het ding, maar voor dit geld toch niet prettig genoeg voor mij. Misschien ooit weer eens tweedehands.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingrid1986
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-06 17:04
Ik zit nog (on)geduldig te wachten op de levering van mijn magic keyboard. Hopelijk wordt die volgende week geleverd!

Ik heb de afgelopen dagen ook naar sleeves zitten kijken en zoiets als dit lijkt me wel wat: Sleeve

Alleen vind ik die behoorlijk duur, dus ik ga zelf maar aan de knutsel en zelf iets vergelijkbaars maken. Ziet er simpel genoeg uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmetselaars
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11-05 09:16
Mco
joblamie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:08:
Ik heb mijn Magic Keyboard voor de 11” geretourneerd. Fantastisch stukje techniek, mega premium. Onmiskenbare Apple kwaliteit. Alleen niet zo indrukwekkend als ik gehoopt had, voornamelijk vanwege het kleine formaat. Het voelde mij net iets te krampachtig aan en vond dat het daarom geen 339 euro waard. Ik denk dat de 12.9 veel fijner typt, maar dat is voor mij geen optie ivm veel te groot voor op de bank of in bed.

Dus in principe niets dan lof voor het ding, maar voor dit geld toch niet prettig genoeg voor mij. Misschien ooit weer eens tweedehands.
Mocht iemand overwegen om zijn 12.9” terug te sturen dan graag een PB, want ik betaal sneller dan de klantenservice van de webwinkel ;)

Ik ben nog steeds op zoek, maar helaas niet op korte termijn online te vinden. Of ik zie wat over het hoofd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
jmetselaars schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:00:
Mco
[...]

Mocht iemand overwegen om zijn 12.9” terug te sturen dan graag een PB, want ik betaal sneller dan de klantenservice van de webwinkel ;)

Ik ben nog steeds op zoek, maar helaas niet op korte termijn online te vinden. Of ik zie wat over het hoofd...
Misschien dat je dit al lang doet, maar houd vooral Coolblue “continu” in de gaten. Typisch bij dit soort producten komt er dagelijks of om de dag wel een heel klein mini voorraadje beschikbaar en dan moet je er als de kippen bij zijn. Hun alert functie zou je ook kunnen aanzetten, maar houd er rekening mee dat die alert vaak te laat of helemaal niet komt, dus zelf in de gaten houden voorkomt teleurstellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmetselaars
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11-05 09:16
joblamie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Misschien dat je dit al lang doet, maar houd vooral Coolblue “continu” in de gaten. Typisch bij dit soort producten komt er dagelijks of om de dag wel een heel klein mini voorraadje beschikbaar en dan moet je er als de kippen bij zijn. Hun alert functie zou je ook kunnen aanzetten, maar houd er rekening mee dat die alert vaak te laat of helemaal niet komt, dus zelf in de gaten houden voorkomt teleurstellingen.
Ja dat klopt. Ik was al even aan het kijken, maar heb het idee dat er al even niks meer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:56
jmetselaars schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:10:
[...]

Ja dat klopt. Ik was al even aan het kijken, maar heb het idee dat er al even niks meer is.
Zou eerder bij Apple zelf kijken. Als je nu bestelt, heb je het als het goed is 12 mei binnen. Koop je ook nog eens bij de bron, veel chiller qua garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingrid1986
Dat Lijkt me niet. Bij Coolblue en Amac heb je 2 jaar garantie, bij Apple rechtstreeks maar 1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 20:31
Ingrid1986 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:34:
Dat Lijkt me niet. Bij Coolblue en Amac heb je 2 jaar garantie, bij Apple rechtstreeks maar 1.
Rechtstreeks bij Apple kopen is ook gewoon twee jaar garantie (fabrieksgarantie is 1 jaar, maar als verkoper dien je te voldoen aan de regelgeving dus dat is sowieso meer als een jaar).

[Voor 18% gewijzigd door Rub147 op 01-05-2020 19:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Die 2 jaar garantie komt voort uit wet- en regelgeving van de EU en daar heeft iedere verkoper binnen de EU zich maar aan te houden. Of dat nou een Amac, Coolblue of een Apple is maakt hier helemaal niets uit. Apple is in Italië daar al eens voor op het matje geroepen en houdt zich sindsdien ook netjes aan deze termijn.

De reden waarom Apple geopperd wordt heeft vooral met de garantieafhandeling te maken. Als je her en der leest hoe de verschillende partijen dat doen dan komt Amac er niet zo goed van af. Een ander punt is de bevoorrading. Dat is altijd eerst de eigen winkels daarna die van de franchisers, dealers, etc. Apple heeft van de 3 genoemden dan ook de grootste voorraad waardoor direct bestellen bij Apple aantrekkelijker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ingrid1986
Ik ken toch genoeg verhalen van mensen die via Apple in het tweede jaar toch echt flink problemen hebben om beroep te kunnen doen op consumenten recht. Vooral omdat nergens is vastgelegd voor bepaalde producten wat een “redelijke termijn” van een product is, laptop? Ja. Telefoon? Ja. Accessoire? Valt me nog te bezien. En nee, Amac ben ik ook geen fan van, maar voor wat betreft klantenservice doet in mijn optiek niemand het beter dan Coolblue. Zeker Apple niet zodra je buiten AppleCare of eerste jaar garantie valt. Ik heb daar alleen kastje-muur politiek bedreven zien worden.

Begrijp me niet verkeerd, mijn keyboard is ook bij Apple besteld. Maar die is nog altijd niet geleverd. Als ik bij Coolblue beschikbaarheid zie dan 100% dat ik daar bestel en Apple annuleer.

[Voor 4% gewijzigd door Ingrid1986 op 01-05-2020 19:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wat je hier nu neerzet is een naïef verhaal omdat het voor ieder bedrijf en organisatie op deze planeet op gaat. We kennen niet voor niets het gezegde "waar gehakt wordt vallen spaanders". Horrorverhalen over Coolblue zijn er in dezelfde mate als die van Apple.
We weten inmiddels ook wel dat beschikbaarheid bij webshops met een korrel zout genomen dient te worden. Iets wat ze vaak ook zelf al aangeven (het is een indicatie en dus niet de absolute waarheid zoals jij lijkt te denken). Daarvan staat in de beginpagina's van dit topic nota bene nog het bewijs: mensen die bij Coolblue afzeggen omdat de beschikbaarheid op de website totaal niet overeenkwam met de werkelijkheid.

Kennelijk zijn er genoeg positieve verhalen over Apple dat het velen doet besluiten om juist vanwege de garantieafhandeling daar hun spullen te kopen. Zeker als je dat koppelt met levertijden. Bij nieuwe producten is Apple in het begin altijd de partij die als eerste voorraad heeft en het snelst kan leveren. Dat komt doordat ze eerst zichzelf bevoorraden en dan pas de rest. Iets waarvoor ze in Frankrijk een hele fikse boete hebben gekregen. Verder staat de garantietermijn van 2 jaar zoals de EU 'm toekent ook gewoon in de voorwaarden van Apple.

Btw, ik had het over het EU consumentenrecht, niet over de Nederlandse variant daarop. De Nederlandse variant kent geen garantietermijn, de EU versie wel. Als we kijken naar hoe de Nederlandse wet wordt nageleefd op dat vlak dan moeten we helaas constateren dat er vrijwel geen winkel in Nederland is die de Nederlandse variant naleeft. De EU variant daarentegen...legio winkels die dat doen. Ga nou niet doen alsof Coolblue hier anders mee omgaat dan een Apple of een Amac. Als ze zich er onderuit kunnen wurmen dan doen ze dat toch wel en de Nederlandse consumentenwetgeving leent zich daar (helaas) uitstekend voor (want, zoals je zelf ook al aangeeft, hoe lang iets meegaat leidt tot een hele discussie en die in de rechtszaal voeren kan de gemiddelde consument niet opbrengen qua financiën).

Enfin, dit is echter niet het topic om over consumentenrecht te gaan hebben. Bestel lekker daar waar je goede ervaringen hebt met levertijd en garantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
Terug on topic graag!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1984
  • Laatst online: 20:02

Emiel1984

Made in NL

Gisteren gekeken naar het verschil tussen een 12.9 en een 11 inch bij de mediamarkt.
Echter hadden ze enkel de oude 2018 modellen liggen voor de demo.

De 12.9 inch was anders van kleur dan de 11 inch. De 11 inch leek scherper en betere kleuren te geven. De 12.9 oogde wat geel.

Zijn de schermen van de 11 en 12,9 inch uit de doos wel hetzelfde en is dit het gevolg van het lange gebruik in de winkel met een demo (inbranden wellicht)?

In de settings had ik bij beide de 'automatische aanpassingen van kleur' uitgezet.

[Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 04-05-2020 15:43]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Laatst online: 16:48
Emiel1984 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:41:
Gisteren gekeken naar het verschil tussen een 12.9 en een 11 inch bij de mediamarkt.
Echter hadden ze enkel de oude 2018 modellen liggen voor de demo.

De 12.9 inch was anders van kleur dan de 11 inch. De 11 inch leek scherper en betere kleuren te geven. De 12.9 oogde wat geel.

Zijn de schermen van de 11 en 12,9 inch uit de doos wel hetzelfde en is dit het gevolg van het lange gebruik in de winkel met een demo (inbranden wellicht)?

In de settings had ik bij beide de 'automatische aanpassingen van kleur' uitgezet.
Schermen horen het zelfde te zijn. Wellicht dat op de 12.9 True Tone aan of uit stond vergelijken met de 11 inch.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

UnitedJunk schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Schermen horen het zelfde te zijn. Wellicht dat op de 12.9 True Tone aan of uit stond vergelijken met de 11 inch.
Had gecontroleerd of dit aan stond.
Dat bedoelde ik met de laatste regel maar kon even niet op de naam van de configuratie -items komen.
True Tone stond aan op de 12.9. Echter na het uitzetten had het scherm nog steeds een gele gloed.

Vergeleek de kwaliteit van een identieke video van tweakers op beide units naast elkaar.
Daarom was het zo duidelijk zichtbaar. Ga er nu maar even vanuit dat het een defecte unit was.
Want alle andere ipads in de winkel hadden deze afwijking niet (zichtbaar).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:59

S913

Abusus non tollit usum

De kogel is door de kerk, de 12.9 versie is besteld O+

Maar nu het dilemma van een goede hoes met toetsenbord ...

Apple's nieuwe Magic Keyboard vind ik te duur en wat ik ook een te groot negatief punt vind, is dat je hem niet kan dubbelvouwen voor "tablet modus". Ik zal hem veel gebruiken voor lezen en aantekeningen met de pencil (beide in portrait mode). Steeds uit de hoes halen en dan los zonder bescherming gebruiken, heeft niet mijn voorkeur.

Nou kwam ik deze tegen voor de 2018 versie en hij komt binnenkort ook voor de 2020 versie. Heeft iemand ervaring met deze "oude"? Logitech Slim Folio:

https://www.coolblue.nl/p...tsenbord-hoes-qwerty.html

Hij is wel erg dik, maar heeft echte toetsen (net als het Magic keyboard), kan dubbelvouwen, heeft meer beschermende randen (ik zal hem veel onderweg meenemen), heeft een houder voor de pencil, heeft iOS functie toetsen.
Hij heeft alleen geen touchpad, maar ik heb in mijn tas altijd wel ruimte voor mijn Apple trackpad mocht ik echt even hem als laptop willen gebruiken.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1Henk 'm!
UnitedJunk schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:17:
Schermen horen het zelfde te zijn.
Dat is wat veel mensen vinden en denken maar de werkelijkheid is anders. We zijn nu al weer wat jaren verder met productie van LCD's/TFT's/etc. maar we zijn nog steeds niet in staat om te zorgen dat zelfs schermen in dezelfde batch hetzelfde zijn. Er zit altijd wel een verschil. Je ziet het vooral als je schermen naast elkaar zet: de een is meer geel, de ander meer blauw en weer een ander meer rood (of roze). Men is echter wel heel goed geworden in het minimaliseren van de verschillen maar vooral ook in het reduceren van de problemen (dode pixels en dat soort zaken).

Heel veel mensen zijn die hele koele blauwe schermen gewend (veelal goedkope schermen). Om bij natuurlijk licht in de buurt te komen raadt men juist aan om een kleurtemperatuur van 6500K of zelfs 5500K in te stellen omdat dit overeenkomt met natuurlijk licht. Dat is nogal warm en zal door mensen die een blauw scherm gewend zijn als geel worden aangezien. Zo geel zelfs dat ze denken dat het scherm defect is terwijl dat niet zo is.

Dit is precies hetzelfde als met een wit t-shirt. Velen denken dat een echt wit t-shirt moet oplichten onder een blacklight maar niets is minder waar. Alleen blauw licht zal onder een blacklight oplichten. Een wit t-shirt dat oplicht onder dat licht is dus niet wit maar wit met heel veel blauw. Een echt wit t-shirt zal niet oplichten en waarschijnlijk ook door velen als geel worden aangemerkt.

Les nummer 1: leg of zet nooit verschillende schermen naast elkaar, dan ga je kleurverschillen zien en je er waarschijnlijk aan lopen ergeren :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

S913 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:16:

.....

... Logitech Slim Folio:

Hij is wel erg dik, maar heeft echte toetsen (net als het Magic keyboard), kan dubbelvouwen, heeft meer beschermende randen (ik zal hem veel onderweg meenemen), heeft een houder voor de pencil, heeft iOS functie toetsen.
Hij heeft alleen geen touchpad, maar ik heb in mijn tas altijd wel ruimte voor mijn Apple trackpad mocht ik echt even hem als laptop willen gebruiken.
Na een aantal weken twijfelen de knoop doorgehakt en vanmiddag ook een 12.9 aangeschaft in de in winkel met wat nodige accessoires. Ik twijfelde vooral over het kiezen van het formaat de afgelopen tijd ..

Na een praatje in de winkel mocht ik ook nog even kijken naar twee Logitech toetsenborden omdat ik die later wel van plan ben aan te schaffen. Deze waren echter wel voor de 2018 versies.

De toetsen hebben een hele prettige feedback en de casing is wel dikker maar ik vind dit zelf niet een probleem omdat ik de stevige casing ook zie als extra bescherming (om het buigen van de ipad tegen te gaan) als ik onderweg ben.

Ik heb voor nu de volgende case gekocht voor nog geen 50 euro, is was simpelweg geen andere te vinden dus ik hoefde daar niet over te twijfelen :+ ..

https://www.amac.nl/pipetto-luxe-origami-case-ipad-2019

Het prettige is dat de Apple Pencil 2 daar ook goed in past.
De pencil 2 hadden ze bij de Coolblue in Utrecht nog op voorraad overigens ;).
Ze hadden er nog (maar) 4 toen ik vertrok en je kan ze (helaas) niet reserveren.

De eerste indruk is dat deze prima is om de ipad te beschermen.
Heb wel een screenprotecter gekocht nog van 'justincase'. Ook omdat dit de enige was die ik kon vinden.
https://www.coolblue.nl/p...screenprotector-glas.html

..Ik mis nu enkel nog een bescherming voor de camera. O-)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fred13
S913 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:16:

Apple's nieuwe Magic Keyboard vind ik te duur en wat ik ook een te groot negatief punt vind, is dat je hem niet kan dubbelvouwen voor "tablet modus". Ik zal hem veel gebruiken voor lezen en aantekeningen met de pencil (beide in portrait mode). Steeds uit de hoes halen en dan los zonder bescherming gebruiken, heeft niet mijn voorkeur.

Nou kwam ik deze tegen voor de 2018 versie en hij komt binnenkort ook voor de 2020 versie. Heeft iemand ervaring met deze "oude"? Logitech Slim Folio:

https://www.coolblue.nl/p...tsenbord-hoes-qwerty.html

Ik heb dit toetsenbord voor mijn oude iPad Pro 11 2018 gehad. Is werkelijk een heel fijn toetsenbord dat heel prettig werkt. Het enige nadeel is de dikte maar dit is ook bescherming. Houdt het ook lang vol op de batterij en heeft backlight !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Dank heren, nu maar wachten tot hij leverbaar is. Coolblue heeft nog geen idee :-(
Dus ik moet de eerste tijd heel voorzichtig zijn en mijn externe Apple bluetooth keyboard en touchpad gebruiken ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wie Github gebruikt, een advanced code editor op je iPad heb je nu ook niet meer nodig: https://github.blog/2020-...ries-and-more/#codespaces

• JimmyJoness
Ik heb de 2020 12.9” nu een week in mijn bezit, en komende van een iPad Air uit 2013 geniet ik elke dag van de nieuwe iPad!

Ik heb inmiddels ook een Pencil aangeschaft Maar kan er echt nix van 😜

Heeft iemand ervaringen met een goede app/cursus? (Al dan niet betaald).

Thx!

• hk12nl
  • Nu online
JimmyJoness schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:43:
Ik heb de 2020 12.9” nu een week in mijn bezit, en komende van een iPad Air uit 2013 geniet ik elke dag van de nieuwe iPad!

Thx!
Ik denk dat mooi en goed tekenen altijd een 'talent' blijft :) Waar ik hem veel voor gebruik (sinds een week) is notities en objecten tekenen in FormIt (ik gebruikte altijd sketchup maar dat is er helaas niet voor de iPad en dit komt er het dichtste bij. Wellicht kan je dat ook proberen als daar je interesses liggen. :+

©2004

• UnitedJunk
ppl schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:17:
Wie Github gebruikt, een advanced code editor op je iPad heb je nu ook niet meer nodig: https://github.blog/2020-...ries-and-more/#codespaces
Heel vet! Direct aangemeld, en ben benieuwd of een browser-based code editor voldoende gaat zijn voor kleine taken op mijn iPad. Thanks voor het delen.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:56

Thx!
Begin hier eens: https://www.apple.com/today/feature/today-at-home/ en dan deze: “Draw playful portraits with iPad“. Is een hele simpele manier om te beginnen met tekenen.

• Ingrid1986

Thx!
Ik heb deze gekocht in de aanbieding voor een tientje: https://www.udemy.com/cou.../lecture/6557292?start=15

Wel dus bedoeld voor procreate. Maar vond hem heel goed en het heeft me echt op weg geholpen.

• Hooli-gan
  • Nu online

Thx!
Ik gebruik art with Flo https://artwithflo.com/category/tutorial/

Echt simpele en leuke video’s om te volgen en wat van op te steken. Ik vind die paar euro voor procreate het echt wel waard.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:18
Deze is inmiddels ook beschikbaar voor 2020 model, of was dit al zo. Althans, ik zie hem vandaag pas..

Logitech Slim Folio Pro-hoes met geïntegreerd Bluetooth-toetsenbord voor 11‑inch iPad Pro (2e generatie)

https://store.apple.com/nl/xc/product/HP382B/A

• tailfox
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 03-07 15:07
Ik heb door de mooie aanbieding van wehkamp een iPad pro 11inch 2018 gekocht.
Prachtig ding lekker licht en die gaat mijn laptop vervangen

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:44:
Deze is inmiddels ook beschikbaar voor 2020 model, of was dit al zo. Althans, ik zie hem vandaag pas..

Logitech Slim Folio Pro-hoes met geïntegreerd Bluetooth-toetsenbord voor 11‑inch iPad Pro (2e generatie)

https://store.apple.com/nl/xc/product/HP382B/A
Nee, die is er pas nét. Zelfs via de Logitech site is hij nog niet te bestellen.
Maar dit is diegene waar ik het eerder over had en waar ik op wachtte, dus mooi dat hij er is! :*)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:58
Ik gebruik logitech slim folio pro-hoes al een aantal weken met mijn ipad 2020 12.9 versie...

Ik had deze voorheen ook. Fijn mee te werken, alleen jammer dat het toetsenbord niet los kan zoals bij de logitech combo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-05 10:14
Ik ben zelf aan het kijken naar de iPad Pro 11 inch. Ik ben echter nog aan het twijfelen tussen 128GB en 256GB.

Zelf wil ik de iPad gebruiken voor de usual stuff, wil ik wat muziek maken en evt wat filmpjes editten. Ik gebruik zelf 200GB iCloud storage. Zou ik aan 128GB dan genoeg hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
kaisoj schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:46:
Ik ben zelf aan het kijken naar de iPad Pro 11 inch. Ik ben echter nog aan het twijfelen tussen 128GB en 256GB.

Zelf wil ik de iPad gebruiken voor de usual stuff, wil ik wat muziek maken en evt wat filmpjes editten. Ik gebruik zelf 200GB iCloud storage. Zou ik aan 128GB dan genoeg hebben?
Met een usb-c hub sluit je er tegenwoordig gewoon een SD kaart, usb of harde schijf op aan.
Misschien maakt dat de keuze makkelijker?

Ik gebruik zelf deze. Ideaal ding…

https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apip_iBfuMEKvMEzFv

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 26-05 10:14
Serena schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:59:
[...]

Met een usb-c hub sluit je er tegenwoordig gewoon een SD kaart, usb of harde schijf op aan.
Misschien maakt dat de keuze makkelijker?

Ik gebruik zelf deze. Ideaal ding…

https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apip_iBfuMEKvMEzFv
Hmm dat is inderdaad wel een goede. iPad ondersteunt nu gewoon harde schijven natuurlijk.

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 09:19
Kent iemand de exacte dimensies van de iPad Pro 12.9 met het magic keyboard of wil dat opmeten :), dit ivm een sleeve waar ik naar op zoek ben.

|| 27" iMac 5K 2017 | Core i5 3.8Ghz 7600K | 24GB DDR4 | 512GB SSD | Radeon Pro 580 8GB || iPhone 11 Pro Max 64GB MG || Apple Watch S2 SS 42mm || Apple TV 4K || Apple TV 3 || AirPort Extreme 2013 || Airport Express 2012(2x) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

funkylicious schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:29:
Ik gebruik logitech slim folio pro-hoes al een aantal weken met mijn ipad 2020 12.9 versie...

Ik had deze voorheen ook. Fijn mee te werken, alleen jammer dat het toetsenbord niet los kan zoals bij de logitech combo
Waar heb jij de 2020 versie van die hoes vandaan? Ik ben nu een week op zoek, maar zoals ik al schreef, via de Logitech website is hij nog niet te bestellen en zie hem gisteren pas verschijnen op de Apple site ... maar pas leverbaar over een week. Ik heb hem nl. liefst zo snel mogelijk, omdat hij nu maar los en onbeschermd is.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:58
Op 31/3 via apple.nl besteld en halverwege april geleverd gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• refused81
syltheboy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:55:
[...]

Deze Knomo sleeve gekocht via EBay, eigenlijk voor 12” MacBook. Past goed voor een 11” IPad Pro met magic keyboard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fred13

Thx!
Een leuke en goede teken app is (Autodesk) SketchBook. Deze is gratis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
refused81 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Deze Knomo sleeve gekocht via EBay, eigenlijk voor 12” MacBook. Past goed voor een 11” IPad Pro met magic keyboard.

[Afbeelding][Afbeelding]
Flitsend kleurtje dat geel! ;) Zelf bestel ik nooit wat via eBay, want ik heb geen PayPal.

[Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 09-05-2020 01:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hooli-gan
  • Nu online
syltheboy schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 01:14:
[...]

Flitsend kleurtje dat geel! ;) Zelf bestel ik nooit wat via eBay, want ik heb geen PayPal.
Dit gaat wat off topic. Maar dat is tegenwoordig zo aangemaakt. Bankrekening er aan koppelen en klaar. Ze schrijven daarna een heel klein bedrag af, met een code die je dan weer gebruiken moet als verificatiemethode.

Daarbij kan het nog al eens handig zijn als je de zaak waar je besteld niet helemaal vertrouwd. Zo heb ik laatst nog een bedrag van Paypal terug gekregen omdat de zaak waar ik bestelde zich niet aan hun woord hield en het zelf verdomde om het geld terug te geven. Als ik dit via iDeal had gedaan had ik er naar mijn centen kunnen fluiten.

Als het even kan betaal ik op een site het liefst met Paypal, mede vanwege de bescherming die je hebt. Uiteraard ligt het wel een beetje aan de kosten die sommige sites er aan verbinden.

[Voor 10% gewijzigd door Hooli-gan op 09-05-2020 08:15]

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• UnitedJunk
Zijn er mensen met een USB C hub (met minimaal SD-card)? If yes, welke?
I.v.m. fotografie wil ik op locatie graag mijn SD kaart in mijn iPad Pro doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19:50

amphora

Online creatie

UnitedJunk schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:58:
Zijn er mensen met een USB C hub (met minimaal SD-card)? If yes, welke?
I.v.m. fotografie wil ik op locatie graag mijn SD kaart in mijn iPad Pro doen.
Ik gebruik deze pricewatch: Hama 00124186

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Ik gebruik gewoon de USB-C SD-kaartlezer van Apple. Die was op dat moment goedkoper dan het overige aanbod (ofwel zo'n multiport adapter met een slome lezer ofwel een ander merk SD-kaartlezer).

Wat echter ook prima werkt is de camera direct met een USB kabeltje aansluiten op de iPad (of MacBook). Hoef je de SD-kaartjes er ook niet uit te pielen.

• 03arts
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 09:45
Gebruik de Hyper++Drive (6 in 1 Hub) for ipad pro.
HDMI 4k60Hz
USB-C 5gbs 60w
SD UHS-I
Micro SD UHS-I
USB-A 5Gbps
3,5 mm Audio Jack
Aangeschaft bij CB voor € 79
Alles werkt op een Ipad pro 2020 11".
Op een 27" scherm heb ik het nog niet scherm vullend kunnen krijgen (hdmi) maar verder werkt (zeker met een BT mouse) prima

[Voor 1% gewijzigd door 03arts op 14-05-2020 09:07. Reden: aanvulling]

• Serena
Ik gebruik deze, echter momenteel niet verkrijgbaar.
Wel nog in veel andere merken te krijgen.

https://www.amazon.nl/dp/..._r_cp_api_i_asuVEbADZJJ0Q

• batuhan
  • Registratie: januari 2015
  • Niet online
Serena schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:16:
Ik gebruik deze, echter momenteel niet verkrijgbaar.
Wel nog in veel andere merken te krijgen.

https://www.amazon.nl/dp/..._r_cp_api_i_asuVEbADZJJ0Q
Ik heb deze ook, alleen trekt hij wel erg snel de batterij leeg als je de oplader er niet aan hebt hangen. Weet niet of dit bij andere hubs ook het geval is?

Vorige week deze besteld, omdat er 2 USB-C poorten op zitten: https://a.aliexpress.com/_BTsrc6
Nog even afwachten of het geen teleurstelling is, kon nog geen uitgebreide reviews vinden.

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
03arts schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:05:
Op een 27" scherm heb ik het nog niet scherm vullend kunnen krijgen (hdmi)
Dat gaat je ook niet lukken. De mogelijkheden met een externe monitor zijn zeer beperkt. Je kan bijvoorbeeld niet uitbreiden (alleen dupliceren) of een andere beeldverhouding kiezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 09:19
g0tanks schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Dat gaat je ook niet lukken. De mogelijkheden met een externe monitor zijn zeer beperkt. Je kan bijvoorbeeld niet uitbreiden (alleen dupliceren) of een andere beeldverhouding kiezen.
Misschien iPadOS 14 😬

|| 27" iMac 5K 2017 | Core i5 3.8Ghz 7600K | 24GB DDR4 | 512GB SSD | Radeon Pro 580 8GB || iPhone 11 Pro Max 64GB MG || Apple Watch S2 SS 42mm || Apple TV 4K || Apple TV 3 || AirPort Extreme 2013 || Airport Express 2012(2x) ||

• dominick11
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik mis alleen nog boot camp op mijn ipad pro! Hoe vet zou het zijn als je ook Windows 10 kan draaien op je ipad pro icm magic keyboard.

Dan is er geen reden meer om te twijfelen of je een ipad pro moet aanschaffen...

• Serena
dominick11 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:41:
Ik mis alleen nog boot camp op mijn ipad pro! Hoe vet zou het zijn als je ook Windows 10 kan draaien op je ipad pro icm magic keyboard.

Dan is er geen reden meer om te twijfelen of je een ipad pro moet aanschaffen...
*Gruwel* Windhoos…
Nog niet, al kreeg ik het gratis.

• TweakerVincent

Dan koop je een Surface pro of gewoon beide

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik wil geen 2 aparte devices ik wil dual boot. Maar smaken verschillen zo te horen.. dat mag.

Magic keyboard is moeilijk te verkrijgen iemand een idee de magic keyboard op voorraad is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 20:48

Ja, dat zou fantastisch zijn. Dan spreek je ook een behoorlijke groep aan vermoed ik.

Kijk, ik heb MacOS geprobeerd en ik vind het helemaal niets. Geef mij maar Windows. Maar de mobile devices van Apple zijn ronduit fantastisch en onovertroffen. Hoe gaaf zou het zijn als de integratie nog beter zou verlopen, en dan is jouw idee een mooie oplossing.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
iemand die een goede folio hoes gebruikt voor de 12,9 2020 die niet al te duur is? de officiele is 100+ euro schrok ik best van eigenlijk haha. maar dan twijfel ik weer of de goedkopere niet heel snel slijten/je scherm beschadigen.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI R9 390 8GB - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
ppl schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:23:
Wat echter ook prima werkt is de camera direct met een USB kabeltje aansluiten op de iPad (of MacBook). Hoef je de SD-kaartjes er ook niet uit te pielen.
Ah niet aan gedacht. Ik heb wel een USB C verloopstekker, dus kan inderdaad direct mijn camera aansluiten op de iPad. Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!
g0tanks schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Dat is niet helemaal waar. iPadOS en de iPads ondersteunen wel degelijk de mogelijkheid om naar een extern scherm uit te breiden. Dit kon zelfs al in het iOS tijdperk. Het is alleen heel anders dan wat we gewend zijn van macOS, Windows en Linux. Dat komt hoofdzakelijk door het feit dat die systemen vensters met willekeurige groottes kennen terwijl iOS/iPadOS alleen maar fullscreen vensters kent (waarbij het virtuele scherm waarin ze draaien van grootte wisselt zodat we iets als Split View en Slide Over kunnen doen). Simpel gezegd :)

In geval van iOS/iPadOS is het geheel aan de applicatie om iets te doen met het externe scherm. LumaFusion en Blink zijn 2 applicaties die dat kunnen. Zij zullen dan ook het volledige externe scherm gebruiken voor de applicatie plus dat van de iPad zelf (het iPad scherm kan niet uit, er is dus ook geen clamshell modus zoals bij de Mac). Dat gaat bij Blink nog niet zo geweldig goed, je kunt de aanwijzer namelijk alleen maar op het iPad scherm gebruiken en niet op het externe scherm. Het toetsenbord wil dan weer wel. Ook heb je een paar opties die in de buurt komen van "het kunnen kiezen van een beeldverhouding": scale, inset, none en mirror. De app ShiftScreen ontleent aan het uitbreiden naar het externe scherm zelfs zijn hele bestaansrecht (met een hele grote domper overigens: het kan alleen met webapps aka websites en dus niet met de apps uit de app store).

De manier waarop het in macOS gebeurd kan momenteel niet op de iPad maar dat zegt dus niet dat de iPad het helemaal niet kan. De roep is echter om dit in iPadOS 14 aan te passen zodat we wel een ondersteuning voor een extern scherm hebben dat overeenkomt met hoe het in macOS gaat. Dat maakt het voor velen een stuk bruikbaarder want dan heb je het standaard al en hoef je niet te wachten of de app maker het implementeert.

[Voor 5% gewijzigd door ppl op 18-05-2020 20:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-05 16:45
Tiduz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:45:
iemand die een goede folio hoes gebruikt voor de 12,9 2020 die niet al te duur is? de officiele is 100+ euro schrok ik best van eigenlijk haha. maar dan twijfel ik weer of de goedkopere niet heel snel slijten/je scherm beschadigen.
Ik heb onlangs de magnetic ZTotopCase besteld voor 23 euro. Beschikbaar op Amazon.de en lijkt als twee druppels water op de Apple variant. Youtube reviews zijn positief, zeker gezien het prijsverschil.

Ontvangst staat voor zaterdag gepland.

• superjona
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02-07 14:46
petrr schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Ik heb onlangs de magnetic ZTotopCase besteld voor 23 euro. Beschikbaar op Amazon.de en lijkt als twee druppels water op de Apple variant. Youtube reviews zijn positief, zeker gezien het prijsverschil.

Ontvangst staat voor zaterdag gepland.
Kan dit bevestigen, gebruik deze hoes al een aantal dagen. Topding en amper verschil met het officieel hoesje inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ESR heeft ook een model vergelijkbaar met die Apple Smart Folio, de Rebound. Heeft nog een extra flapje die over de Apple Pencil gaat en die dus netjes op zijn plek houdt. Volgens de website kost die hoes ook iets van 23 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
Dankje voor de suggesties, is er ook nog iemand die een teken handschoen gebruikt en er een aanraad? Die handschoenen met 2 vingers bedoel ik 😬

Zoiets als dit: https://www.ipadshop.nl/a...n-voor-apple-pencil-large

Maar weet niet of er betere kwaliteit is etc vandaar

[Voor 33% gewijzigd door Tiduz op 24-05-2020 15:49]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI R9 390 8GB - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True