Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
Magic Keyboard i.c.m. iPad Pro 11": 1068gr
Smart Keyboard Folio i.c.m. iPad Pro 11" 771gr

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Zag op YouTube dat je de trackpad echt moest klikken, maar je kunt ook gewoon tikken om iets te openen. Dit vind ik wel weer fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Inderdaad, kun je gewoon bij de Trackpad settings instellen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik vind zo'n iPad Pro icm een Magic Keyboard er zeker nice uitzien, maar de prijs die je ervoor betaalt vind ik veel te hoog. Het is wel een mooie alles-in-een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:25
syltheboy schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:23:
Ik vind zo'n iPad Pro icm een Magic Keyboard er zeker nice uitzien, maar de prijs die je ervoor betaalt vind ik veel te hoog. Het is wel een mooie alles-in-een oplossing.
Niet mee eens. Ik heb opeens een extra ipad-laptop erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
TweakerVincent schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:39:
[...]

Niet mee eens. Ik heb opeens een extra ipad-laptop erbij.
Dat kan ook voor € 500,-. Weliswaar niet zo mooi en geavanceerd, maar het kan wel.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@TweakerVincent Als ik veel zou typen dan had ik hem misschien wel gekocht, ondanks de 'hoge' aanschafprijs. Voor een Magic Trackpad 2 + een Magic Keyboard + een Smart Folio ben je ook al 320 euro kwijt, dus als je het zo bekijkt valt het mee. Je hebt dan een alles-in-een oplossing en verlichte toetsen.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 20-04-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wat doen jullie met de wereldbol knop? Die is toch vrij nutteloos, behalve als je van keyboad layout wilt switchen? Of moet je hem anders gebruiken? Mooie knop om escape te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
Ik ben in de markt voor een nieuwe tablet, momenteel is dat de surface pro 3, maar die is stuk.

Ik kan op het werk ipads en surfaces bestellen via bonus plan (grofweg prijs/2). Is de ipad pro ook goed te gebruiken als gewone tablet? Moet hem helaas zonder toetsenbord bestellen wegens enkel keuze voor Azerty en tik al sinds mensheugenis Qwerty...

Of neem ik dan beter een gewone ipad? Dat keyboard is heel nice, maar vind dat wel wat duur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
TweakerVincent schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:38:
Wat doen jullie met de wereldbol knop? Die is toch vrij nutteloos, behalve als je van keyboad layout wilt switchen? Of moet je hem anders gebruiken? Mooie knop om escape te worden :D
Ik gebruik de knop om het Emoji keyboard te tonen. Daarnaast kun je de knop van de functie ook veranderen. Het zou mooi zijn als we in de toekomst meer functies hier aan kunnen toevoegen.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Emoji toetsenbord. Heb Caps Lock omgetoverd tot Escape knop. Gebruik Caps Lock nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Rivanov schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:49:
[...]

Emoji toetsenbord. Heb Caps Lock omgetoverd tot Escape knop. Gebruik Caps Lock nooit.
UnitedJunk schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:43:
[...]

Ik gebruik de knop om het Emoji keyboard te tonen. Daarnaast kun je de knop van de functie ook veranderen. Het zou mooi zijn als we in de toekomst meer functies hier aan kunnen toevoegen.
Die is nuttig idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Engineer Stewie schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:40:
Ik ben in de markt voor een nieuwe tablet, momenteel is dat de surface pro 3, maar die is stuk.

Ik kan op het werk ipads en surfaces bestellen via bonus plan (grofweg prijs/2). Is de ipad pro ook goed te gebruiken als gewone tablet? Moet hem helaas zonder toetsenbord bestellen wegens enkel keuze voor Azerty en tik al sinds mensheugenis Qwerty...

Of neem ik dan beter een gewone ipad? Dat keyboard is heel nice, maar vind dat wel wat duur...
Je kan toch gewoon het toetsenbord bestellen in QWERTY? En de iPad Pro is de beste tablet die je kan kopen, niet apple-biased maar is gewoon zo door zowel specs als software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
iLLuSion_xGen schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:15:
[...]

Je kan toch gewoon het toetsenbord bestellen in QWERTY? En de iPad Pro is de beste tablet die je kan kopen, niet apple-biased maar is gewoon zo door zowel specs als software
Het is een voorgedefinieerde store en die heeft enkel AZERTY.
Maar zou het toetsenbord toch niet heel vaak gebruiken. Dat van mijn surface pro is zo goed als ongebruikt.
Het pencil zou ik er wel bijnemen, lijkt me wel handig om notities te nemen 9professioneel dan).

Enkel nog nadenken over 11 of 12,9 inch, moet morgen bestellen :+ .
De 12,9 inch heeft enkel een groter scherm, niks anders. Dus even nadenken wat ik ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ondanks de hoge prijs werkt het toch wel fantastisch hoor. Heb ‘m nu op schoot buiten in de tuin en met name het gebruik i.c.m. Trackpad is echt top. En het typt héérlijk! Veel fijner dan de ‘stoffen’ toetsen van het Smart Keyboard Folio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Nja, dat moet ik later toch apart kopen dan. Nu dus eerst de tablet met hoesje en pencil.

11" ipad pro 128Gb wifi met pencil 2nd gen en apple smart folio cactus cover komt op 550€
12,9" ipad pro 128Gb wifi met pencil 2nd gen en apple smart folio cactus cover komt op 700€

Mij lijkt de 12,9" op de bank hangend wat groot/lomp. Al lijkt die niet groter te zijn dan de surface pro 3 in afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Hier ook. Erg tevreden met de 11” Magic Keyboard! 😀 Alhoewel niet goedkoop het doet precies wat je verwacht en anders dan de indruk die ik kreeg van de ‘early’ reviews is de kwaliteit ook erg goed en echt helemaal Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Engineer Stewie schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:21:
[...]

Het is een voorgedefinieerde store en die heeft enkel AZERTY.
Maar zou het toetsenbord toch niet heel vaak gebruiken. Dat van mijn surface pro is zo goed als ongebruikt.
Het pencil zou ik er wel bijnemen, lijkt me wel handig om notities te nemen 9professioneel dan).

Enkel nog nadenken over 11 of 12,9 inch, moet morgen bestellen :+ .
De 12,9 inch heeft enkel een groter scherm, niks anders. Dus even nadenken wat ik ga doen.
Laat me even weten wat je besluit wordt, want ik kan niet kiezen op het moment :+

Heb een 11", maar wil naar het nieuwe model overstappen door de camera. Wel erg kleine stap, maar een 12,9" zou een extra alibi kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Zit vooral te kijken naar de 11" vanuit oogpunt van portabiliteit en gewicht.
Weet alleen niet of ik dan de cover moet meebestellen (de gewone) of moet gaan voor het logitech keyboard. Het voordeel is dat de laptop goed ingepakt is en de pen vasthangt. Straks maar youtube kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wisselen tussen de verschillende talen is wel handig. Ik heb teksten die in het Nederlands gaan maar ook die in het Engels gaan. Zolang er nog geen auto-detect in zit die ook echt makkelijk tussen die twee talen kan switchen ben ik veroordeeld tot het gebruik van dat wereldbolletje. Bovendien is die knop met een extern toetsenbord ook de enige manier om die emoji's te verkrijgen (op niet-Apple toetsenborden is de Fn-toets het wereldbolletje).

Voor Esc kun je beter de capslock gebruiken, dat is namelijk een toets die nauwelijks nog wordt gebruikt en die je heel eenvoudig met het ingedrukt houden van de shift toets kunt nabootsen.
iLLuSion_xGen schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:15:
[...]
En de iPad Pro is de beste tablet die je kan kopen, niet apple-biased maar is gewoon zo door zowel specs als software
Voor ongeveer de helft van het geld kun je een iPad setup kopen die nagenoeg hetzelfde kan als de iPad Pro dus om hem nou de beste te noemen. Het is wel de meest veelzijdige iPad vanwege die USB-C poort en de verschillende toetsenborden. Dat alleen al maakt het ding voor mij de meerprijs waard. Qua computing power loopt de software echter nog teveel achter, de hoop is hierbij vooral gevestigd op iPadOS 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dat er nadelen zijn aan een tablet versta ik. Maar heb al een goed windows machine (gaming notebook) en zoek echt iets om media te consumeren.
Ik heb een collega eens zien rondlopen met een ipad pro en die had daar een soort wit matte screenprtector opliggen (voelde beetje als papier). Iemand een idee wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Engineer Stewie schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:10:
Dat er nadelen zijn aan een tablet versta ik. Maar heb al een goed windows machine (gaming notebook) en zoek echt iets om media te consumeren.
Ik heb een collega eens zien rondlopen met een ipad pro en die had daar een soort wit matte screenprtector opliggen (voelde beetje als papier). Iemand een idee wat dat is?
De Paperlike 2?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Jammer dat de § knop niet esc kan worden. Heb hem nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je 'm dan nu aan gemapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ppl schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:44:
Waar heb je 'm dan nu aan gemapt?
Nergens aan? Ik kan die knop toch niet aan escape oid mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TweakerVincent schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:49:
[...]

Nergens aan? Ik kan die knop toch niet aan escape oid mappen?
Nee, die knop kun je helaas niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt alleen je modifiers (ctrl, opt, cmd, capslock en dat wereldbolletje) aanpassen. Let wel, je kunt hierbij ook niet kiezen of je de linker of de rechter wil (kan in iets als Blink dan weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Rivanov schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:04:
[...]

Nee, die knop kun je helaas niet veranderen.
Je kunt hem toch gewoon aan escape koppelen?
Instellingen
Hardware toetsenbord.

Daar kun je hem toch aanpassen naar escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ecm.smits schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:08:
[...]

Je kunt hem toch gewoon aan escape koppelen?
Instellingen
Hardware toetsenbord.

Daar kun je hem toch aanpassen naar escape
Ging om knop §. die kan je niet mappen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Laatst online: 21-06-2023
Is er een manier om speciale leestekens met het hardware toetsenbord te gebruiken? Op je onscreen toetsenbord hou je bijvoorbeeld de ï langer ingedrukt om de puntjes er bovenop te krijgen. Evenzo bij andere letters. Bij het hardwarematige toetsenbord lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:50
Welke toetsenbord lay-out is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
duchaantje schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:17:
Is er een manier om speciale leestekens met het hardware toetsenbord te gebruiken? Op je onscreen toetsenbord hou je bijvoorbeeld de ï langer ingedrukt om de puntjes er bovenop te krijgen. Evenzo bij andere letters. Bij het hardwarematige toetsenbord lukt dat niet.
Ja, op de normale Mac manier.
Dus:
ë = Option + u.+ e / ê = Option + i + e etc.

@firecaps30 Wat staat er in de eerste zin bovenaan die post. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:50
Rivanov schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:20:
[...]

Ja, op de normale Mac manier.
Dus:
ë = Option + u.+ e / ê = Option + i + e etc.

@firecaps30 Wat staat er in de eerste zin bovenaan die post. ;)
Wow, helemaal overheen gelezen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
ppl schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:04:
[...]

Wisselen tussen de verschillende talen is wel handig. Ik heb teksten die in het Nederlands gaan maar ook die in het Engels gaan. Zolang er nog geen auto-detect in zit die ook echt makkelijk tussen die twee talen kan switchen ben ik veroordeeld tot het gebruik van dat wereldbolletje. Bovendien is die knop met een extern toetsenbord ook de enige manier om die emoji's te verkrijgen (op niet-Apple toetsenborden is de Fn-toets het wereldbolletje).
Het toetsenbord is sinds iOS 13 multilingual voor Nederlands. Je kan gewoon volledig in het Nederlands en Engels typen zonder op die wereldbol te klikken. In de Settings > General > Keyboard > Keyboards zet je Nederlands en Emoji. In Settings > General > Dictionary zet je Dutch, Dutch-English, Apple Dictionary, British English en klaar. Nooit meer switchen van keyboard 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
deuxani schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:59:
[...]

Het toetsenbord is sinds iOS 13 multilingual voor Nederlands. Je kan gewoon volledig in het Nederlands en Engels typen zonder op die wereldbol te klikken. In de Settings > General > Keyboard > Keyboards zet je Nederlands en Emoji. In Settings > General > Dictionary zet je Dutch, Dutch-English, Apple Dictionary, British English en klaar. Nooit meer switchen van keyboard 😊
Dat werkt idd. Thanks, wist ik ook nog niet. Desalniettemin loopt de woordvoorspelling een stuk minder soepel als dan wanneer je gewoon een toetsenbord kiest voor dezelfde taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb vanmorgend dan toch maar de 12,9" besteld. Hij is namelijk net zo groot als de surface pro 3 die ik had en heb daar nooit over geklaagd.
Voor youtube, twitch en netflix, kookboek showen is dat sowieso het betere formaat, dat is een groot deel van de use case.
Ik neem hem nooit zoveel mee.

De order omvat de ipad 128GB versie, folio cover (cactus) en de pencil.
Het toetsenbord is AZERTY klavier, mss koop ik dat nog wel eens apart want wil QWERTY US. Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
TweakerVincent schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:29:
Mooi ding alleen wel erg zwaar. Maar dat is een laptop ook.
Ik lees dat 12 inch variant zelfs het gewicht van de nieuwe MB Air overstijgt. Dat had ik niet verwacht. Ergens ook wel logisch vanwege het contragewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Je kunt toch de Globe knop als Escape instellen én gebruik blijven maken van verschillende keyboard varianten.
Gebruik dan gewoon Control + Spatie op je hardware keyboard om te switchen tussen de verschillende keyboards. :)

Dit werkt enkel niet via het software keyboard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 09:57
bram1984 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:55:
[...]

Ik lees dat 12 inch variant zelfs het gewicht van de nieuwe MB Air overstijgt. Dat had ik niet verwacht. Ergens ook wel logisch vanwege het contragewicht.
Zo'n groot probleem lijkt mij dat niet. Als ik het toetsenbord wil gebruiken rust de iPad (hier de 12") altijd ergens. In mijn laptoptas zitten nu sowieso al een 15" macbook pro én de iPad Pro, dus dat extra gewicht is verwaarloosbaar.

Zelf ben ik er nog niet van overtuigd van het magic keyboard, maar dat zit dan weer vooral in de prijs. Als ik écht wil typen gebruik ik wel mijn Macbook of een extern toetsenbord (of de smart keyboard in uiterste nood). Voor wat het nu biedt is het mij toch nog zeker 100 euro te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

Vreemd genoeg vind ik het na een aantal uur geen probleem meer. Was even in begin slikken. Maar mu prima.
Rivanov schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:02:
Je kunt toch de Globe knop als Escape instellen én gebruik blijven maken van verschillende keyboard varianten.
Gebruik dan gewoon Control + Spatie op je hardware keyboard om te switchen tussen de verschillende keyboards. :)

Dit werkt enkel niet via het software keyboard..
Dat is een mooie workaround!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Je bedoelt met het keyboard erbij? Want de tablet alleen is maar 630 gram.
Mijn surface pro 3 is zonder toetsenbord 800 gram. Dus de ipad is wel een pak lichter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook sinds gisteren binnen en ben er zeer tevreden over. Erg stevig en fijn keyboard.
Het enige waar ik nog niet aan kan wennen is de kleine trackpad. Voor onderweg etc prima. Maar dagelijks op kantoor denk ik dat ik toch de Magic Trackpad prefereer. Ik heb namelijk ook vrij grote handen.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Thallyos schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:06:
[...]

Zo'n groot probleem lijkt mij dat niet. Als ik het toetsenbord wil gebruiken rust de iPad (hier de 12") altijd ergens. In mijn laptoptas zitten nu sowieso al een 15" macbook pro én de iPad Pro, dus dat extra gewicht is verwaarloosbaar.

Zelf ben ik er nog niet van overtuigd van het magic keyboard, maar dat zit dan weer vooral in de prijs. Als ik écht wil typen gebruik ik wel mijn Macbook of een extern toetsenbord (of de smart keyboard in uiterste nood). Voor wat het nu biedt is het mij toch nog zeker 100 euro te duur.
Nee het is ook geen probleem, maar het is niet dat je 'm even in z'n geheel lekker als lichte tablet kan gebruiken terwijl het keyboard er nog aan zit (dat kan überhaupt niet, lees ik ook). Ik twijfelde tussen een Air en dit. Ik heb inmiddels een Air en dit had sowieso een showstopper geweest voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb nu dan ook maar de paperlike 2 screenprotector gekocht. Is ook de prijs niet.
Het toetsenbord bekijk ik even in de toekomst. Vind 400€ voor een toetsenbord wel veel, voor mijn use cases is dat teveel van het goede vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantilyst1
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-12-2020
Onze iPad Pro 2020 is er sinds gisteren ermee gestopt. Het scherm staat op zwart, en alleen de backlightverlichting gaat aan bij het aanzetten van de tablet. Geluiden maakt hij nog wel, is nog verbonden met het internet en als ik nieuwe screenshots maak dan hoor ik dat dat gedaan wordt en zie ik op de iPhone de foto's, waarop te zien is waar het scherm op staat. Het uitzetten (slepen) doet het ook, maar biedt geen oplossing, idem dito voor force restart.

Vanmiddag maar is naar Amac gaan ermee ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deuxani schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:59:
Dat is absoluut niet waar. Dat multilingual is namelijk iets wezenlijks anders dan wat ik bedoel. Overigens werkt multilingual in de praktijk ook dermate slecht dat je niet kunt spreken dat het er in zit. Ongeacht hoeveel van die woordenboeken je ook toevoegt, je blijft continu bezig met de auto-correct bijsturen.

Wat ik echter bedoelde is een auto-detect die de taal herkent en dan je toetsenbord wisselt of installeert wanneer je dat toetsenbord nog niet had toegevoegd.

Het is niet voor niets dat ik om die auto-detect vraag. Ik heb al sinds de allereerste aankondiging van dat multilingual er mee lopen spelen en ben er niet over te spreken.
Hooli-gan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:51:
Dat werkt idd. Thanks, wist ik ook nog niet. Desalniettemin loopt de woordvoorspelling een stuk minder soepel als dan wanneer je gewoon een toetsenbord kiest voor dezelfde taal.
Je gaat nog wel meer van dat soort kleine dingen tegenkomen. Multilingual is echt super super basic. Te basic eerlijk gezegd. Ik heb er in ieder geval niks aan.
Thallyos schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:06:
Ik vind het vooral een handig dockingstation voor aan bureau. Voor lange(re) sessies is zo'n setup net als een laptop gewoon ongeschikt. Dan wil je dat het scherm op ooghoogte zit en je zelf ook rechtop kunt zitten. Veel beter voor nek en schouders. Dat vereist dan weer een hele andere setup en is voor velen ook de reden waarom fatsoenlijke ondersteuning voor externe schermen op de iPad Pro zo belangrijk is.

Maximale hoek van de iPad Pro 11" op dat Magic Keyboard is trouwens gelijk aan die van de Smart Folio. De iPad had van mij nog wel iets verder naar achter mogen kantelen, dat maakt het gebruik op schoot weer net even iets makkelijker (mijn MacBook Pro doet dat weer veel beter en misschien is dat ook wel de reden waarom ik dat van de iPad ook verwacht). Op bureau merk ik dat ik hem vooral iets naar voren kantel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:30:
Heb nu dan ook maar de paperlike 2 screenprotector gekocht. Is ook de prijs niet.
Het toetsenbord bekijk ik even in de toekomst. Vind 400€ voor een toetsenbord wel veel, voor mijn use cases is dat teveel van het goede vermoed ik.
Heb zelf geen ervaring met de Paperlike, maar wat ik in verschillende podcasts hoor. (Connected, ATP etc) is dat de iVisor van Moshi vele malen beter is. Makkelijker met bevestigen en kwalitatief ook beter dan de Paperlike 2.

https://www.moshi.com/en/...11-inch/black-clear-matte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
xantilyst1 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:53:
Onze iPad Pro 2020 is er sinds gisteren ermee gestopt. Het scherm staat op zwart, en alleen de backlightverlichting gaat aan bij het aanzetten van de tablet. Geluiden maakt hij nog wel, is nog verbonden met het internet en als ik nieuwe screenshots maak dan hoor ik dat dat gedaan wordt en zie ik op de iPhone de foto's, waarop te zien is waar het scherm op staat. Het uitzetten (slepen) doet het ook, maar biedt geen oplossing, idem dito voor force restart.

Vanmiddag maar is naar Amac gaan ermee ):
Dat is balen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ppl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:56:
Ik vind het vooral een handig dockingstation voor aan bureau. Voor lange(re) sessies is zo'n setup net als een laptop gewoon ongeschikt. Dan wil je dat het scherm op ooghoogte zit en je zelf ook rechtop kunt zitten. Veel beter voor nek en schouders. Dat vereist dan weer een hele andere setup en is voor velen ook de reden waarom fatsoenlijke ondersteuning voor externe schermen op de iPad Pro zo belangrijk is.

Maximale hoek van de iPad Pro 11" op dat Magic Keyboard is trouwens gelijk aan die van de Smart Folio. De iPad had van mij nog wel iets verder naar achter mogen kantelen, dat maakt het gebruik op schoot weer net even iets makkelijker (mijn MacBook Pro doet dat weer veel beter en misschien is dat ook wel de reden waarom ik dat van de iPad ook verwacht). Op bureau merk ik dat ik hem vooral iets naar voren kantel.
Een toetsenbord op een iPad is leuk voor erbij als je onderweg bent en even snel wat moet doen, maar als je productief wilt zijn dan pak je thuis en/of kantoor gewoon een degelijke desktop of laptop met extern scherm. Dat gepriegel om van een iPad iets volwaardig te maken snap ik sowieso niet. Het is gewoon een utopie om van iOS/iPadOS een OS te maken zoals een MacOS of Windows. Ooit zal er wel iets hybride-achtig komen vanuit Apple, maar dan liggen ze mijlenver achter op Microsoft met de Surface. Bovendien kan ik helemaal niet productief werken op zo'n klein scherm. Ik heb altijd minimaal vier vensters open staan op mijn desktop met ultrawide monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:33:
[...]

Heb zelf geen ervaring met de Paperlike, maar wat ik in verschillende podcasts hoor. (Connected, ATP etc) is dat de iVisor van Moshi vele malen beter is. Makkelijker met bevestigen en kwalitatief ook beter dan de Paperlike 2.

https://www.moshi.com/en/...11-inch/black-clear-matte
Saved. Hou het in het achterhoofd. OOk 4x zo duur natuurlijk. En aanbrengen zou maar 1 keer moeten als het goed is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
ppl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:56:
[...]

Dat is absoluut niet waar. Dat multilingual is namelijk iets wezenlijks anders dan wat ik bedoel. Overigens werkt multilingual in de praktijk ook dermate slecht dat je niet kunt spreken dat het er in zit. Ongeacht hoeveel van die woordenboeken je ook toevoegt, je blijft continu bezig met de auto-correct bijsturen.

Wat ik echter bedoelde is een auto-detect die de taal herkent en dan je toetsenbord wisselt of installeert wanneer je dat toetsenbord nog niet had toegevoegd.

Het is niet voor niets dat ik om die auto-detect vraag. Ik heb al sinds de allereerste aankondiging van dat multilingual er mee lopen spelen en ben er niet over te spreken.

[...]

Je gaat nog wel meer van dat soort kleine dingen tegenkomen. Multilingual is echt super super basic. Te basic eerlijk gezegd. Ik heb er in ieder geval niks aan.
Ik gebruikte vroeger altijd SwiftKey maar ik ben er volledig vanaf gestapt en overgegaan naar het iOS keyboard. Hoe vind jij het beperkt precies? Ik heb veel buitenlandse vrienden dus ik type continue in het Engels en natuurlijk in het Nederlands en Nederlands / Engels door elkaar. Voorbeeld:

Dit is gewoon Nederlands, but you know sometimes English is better omdat het een andere manier van uiten is, right?

Dit type je gewoon zonder van toetsenbord te wisselen of correcties toe te voegen of iets. Hij heeft letterlijk na 2 letters al door welke taal je wilt typen en gaat dan alle volgende woordsuggesties in die taal doen. Ik heb er echt niks op aan te merken. Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat jij mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:42:
Een toetsenbord op een iPad is leuk voor erbij als je onderweg bent en even snel wat moet doen, maar als je productief wilt zijn dan pak je thuis en/of kantoor gewoon een degelijke desktop of laptop met extern scherm.
Dus de brandweer is niet productief bezig als ze met hun tablet opzoeken hoe ze de accu van een auto moeten uitschakelen zodat iemand veilig uit de auto gehaald kan worden? En een wijkverpleegkundige is ook totaal niet productief als ze op de tablet het patiëntendossier bijwerkt?

Wat ik daarmee bedoel is dat productiviteit hier een nogal loos argument is. Je kunt prima productief zijn op een tablet of een smartphone, daar heb je echt geen desktop of laptop voor nodig. We laten het nota bene zelf ook dagelijks zien dat het kan.

Het punt is dat het gewoon 1 van de vele soorten computers is waar je gebruik van kunt maken. Er is geen enkele computer die zich leent voor ieder denkbaar scenario. De iPad is dat niet maar ook de desktop of laptop niet. Er is niemand die deze 3 als fietscomputer gebruikt, een iPhone of Apple Watch daarentegen... Je moet dus ook voor jezelf uitmaken en kijken of de werkzaamheden die jij doet past bij de betreffende computer. Dat betekent dat voor de een iPad zonder poespas al prima als desktopvervanger werkt, voor een ander juist alleen met de Magic Keyboard en weer een ander totaal niet.
Het is gewoon een utopie om van iOS/iPadOS een OS te maken zoals een MacOS of Windows. Ooit zal er wel iets hybride-achtig komen vanuit Apple, maar dan liggen ze mijlenver achter op Microsoft met de Surface.
Als het een utopie is dan kunnen ze ook nooit mijlenver achter lopen op Microsoft. Microsoft heeft een heel ander uitgangspunt dan Apple. Microsoft liep ooit voor op Apple met Windows Continuum en heeft dat project de nek omgedraaid. Dom want uiteindelijk is dat waar we uit zullen komen.

Een touchscreen device zal altijd anders blijven dan een device die gebaseerd is op een scherm, toetsenbord en muis. Met de Magic Keyboard (of de losse versie daarvan) merk je dat ook. De ervaring komt redelijk in de buurt van het touchscreen maar is bij lange na niet zo intuïtief en eenvoudig. Ook niet met de apps die met die cursor support e.d. zijn geupgrade. Je merkt gewoon dat het ene wel werkt en het andere niet of nauwelijks. Een long press gaat prima maar als je dan ook nog eens iets uit het menu moet selecteren dan is dat met een trackpad gewoon lastig. Dan doe je liever de 2-vinger klik/tap voor het contextmenu.

Dat Windows Continuum combineerde nou juist die verschillende types in 1 apparaat op een manier waardoor het elkaar niet in de weg zat (iets wat bij Windows 8 wel het geval was en wat ze met 8.1 en 10 nog veel erger hebben gemaakt).
Bovendien kan ik helemaal niet productief werken op zo'n klein scherm. Ik heb altijd minimaal vier vensters open staan op mijn desktop met ultrawide monitor.
Net als vrijwel iedereen die op kantoor werkt dus ;)

Ik snap je relaas maar het is uiteindelijk echt niet anders dan het aloude "kies het juiste gereedschap voor de taak". Je kunt daarbij zelfs afvragen of een computer überhaupt wel de juiste tool is.

@deuxani ik merk gewoon dat woord suggesties verkeerd zijn (Engelse woorden worden als Nederlands gezien omdat dat toevallig de taal van het toetsenbord is en vice versa), woorden regelmatig worden aangemerkt als incorrect of simpelweg door de auto-correctie vervangen worden door een woord uit de toetsenbordtaal (wat er dus niet eens op lijkt). Het is al echt aanzienlijk beter dan het voorheen was maar er zitten toch nog regelmatig missers in waardoor ik echt niet de stap kan overslaan waarbij ik eerst alles wat er staat controleer voor ik het verstuur (wat eerlijk gezegd sowieso niet een heel slecht idee is, het is echter wel vrij traag). Kortom, de betrouwbaarheid is er niet.

@Rivanov ik zie dat die Moshi iVisor iets met EZ-slide doet. Als de naam doet wat ik vermoed dan is het totaal niet vergelijkbaar met de Paperlike. Het hele idee van de Paperlike is juist het toevoegen van weerstand zodat je het gevoel van potlood op papier krijgt, weerstand is daar een vereiste voor (anders werkt een potlood niet). Doet die Moshi iVisor nou iets vergelijkbaars of is het vooral een glad oppervlak zodat de Pencil er (te) makkelijk overheen glijdt?

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 21-04-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@ppl De Moshi heeft ook een stroevere texture zodat de Pencil er beter op werkt, net als de Paperlike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
Hooli-gan schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:59:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Heb zelf inmiddels een pen besteld bij AliExpress, ook in het zwart. https://a.aliexpress.com/_d7K7w3Y

Zodra ik hem heb deel ik wel even mijn ervaring. Ik vond 139,- even te veel, aangezien ik gewoon even wat wilde spelen het procreate.
Om hier nog maar even op terug te komen. Pennetje binnen gehad. Werkte prettig... tot ie op de grond viel. Puntje gebroken, precies op zo’n manier dat ik het restant niet uit de pen kon verwijderen en vervangen met een meegeleverd reservetip. 😂😢🤬

Zojuist maar een Apple Pencil besteld. Tekenen op tablet en ProCreate beviel me wel. Was net diverse instructie video’s aan het kijken, nu maar wachten tot ik een nieuwe pencil heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:12
Vraag of er meer zijn die dit herkennen: Ik heb regelmatig bij het starten van de iPad Pro dat het scherm op zijn kant staat. Dus als ik de cover (Apple Smart Keyboard folio) open dan staat het scherm op de kop. Pas na draaien van de iPad pakt ie de goeie stand weer op. Hebben jullie hier ook ‘last’ van? Niet een heel groot probleem maar meer verbazing dat dit soms gebeurd. Of kan dit meer een hardwareprobleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Markofnikoff schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:44:
..... Maar ik ben tot nu toe wel positief over de manier waarop Apple customer service werkt, hopelijk blijft dat ook zo. To be continued!
Vervolg op bovenstaande; Apple Service heeft het probleem ook erkend, en mij een vervangende iPad gestuurd. Deze heb ik vandaag ontvangen. Een gloednieuwe IPad (logisch) in een wat simpelere verpakking dan je in de winkel krijgt (wel super stevig maar zonder oplader/kabel, opdruk en boekjes/stickers). Dus, uiteindelijk netjes, en heel snel afgehandeld door Apple! d:)b

Daarnaast heb ik ook vandaag het magic keyboard ontvangen. Ik ben er erg enthousiast over, zo heb ik naast mijn MacBook Pro, die ik alleen als “vaste computer” gebruik omdat de accu niks meer waard is (is model uit 2013 dus vintage verklaard door Apple), een semi-laptop voor wat simpel tik-werk. Ik vind het top werken *O*

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Foto van 12” iPad Pro met de iVisor protector.

Afbeeldingslocatie: https://2672686a4cf38e8c2458-2712e00ea34e3076747650c92426bbb5.ssl.cf1.rackcdn.com/2020-04-21-12-47-24.jpeg

Bron: https://www.macstories.ne...ro-a-new-breed-of-laptop/

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Shortcut om direct naar de Hardware Keyboard instellingen te gaan.

https://www.icloud.com/sh...485f348359ad62c9b3ef2579b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
Jij durft zo op de rand 😂

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:30
harm12nl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:24:
[...]

Jij durft zo op de rand 😂
Haha idd dat dacht ik ook
Waar zit je trouwens? ziet er niet uit als Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
iPhoneSE schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:31:
[...]

Haha idd dat dacht ik ook

[...]

Waar zit je trouwens? ziet er niet uit als Nederland?
Heb je de bron al bekeken? Die foto is volgens mij niet van hem.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 21-04-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:33:
[...]

Heb je de bron al bekeken? Die foto is volgens mij niet van hem.
Haha sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik hoop trouwens dat meer mensen hun iPad Pro 11inch 2018 te koop zetten omdat ze overstappen naar een groter model aangezien er nog langer thuisgewerkt moet worden. Dan kan ik dit mooie toetsenbord ook aanschaffen 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die gast van de foto en macstories zit in Italië. Macstories is 1 van de weinige techsites die echt de moeite waard is om even door de artikelen te snuffelen. Zeker op gebied van iPads wordt er wat verder gekeken dan de rest van de sites en youtubers die lopen te reviewen. Use cases en workflows komen daar veel aan bod en dat is erg handig als je zelf een beetje zoekende bent wat iets kan (of niet kan).

Om even terug te komen op het gebruiken van de iPad als desktop-/laptopvervanger, op macstories staat een artikel over hoe hij zijn iPad gebruikt in de diverse configuraties die mogelijk zijn. Dat heeft ie modular computing genoemd en het artikel wat door @Rivanov hier gelinkt wordt bevat een verwijzing naar dat artikel (je moet alleen wel even helemaal naar boven scrollen voor het begin aangezien hij naar een stukje samenvatting linkt). Dat geeft wellicht wat meer idee hoe een iPad te gebruiken is (dit beperkt zich niet alleen tot de iPad Pro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

harm12nl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:59:
Ik hoop trouwens dat meer mensen hun iPad Pro 11inch 2018 te koop zetten omdat ze overstappen naar een groter model aangezien er nog langer thuisgewerkt moet worden. Dan kan ik dit mooie toetsenbord ook aanschaffen 😄
Hmm, nou misschien is dit een betere keuze : https://www.logitech.com/...ombo-touch.html?crid=1762

Ik heb het nieuwe Magic Keyboard sinds gisteren, en ja typen is super, touchpad top maar zo zwaar en ding is dik en geen functietoetsen en maar twee standen (verschillen niet veel van elkaar). Had er iets meer van verwacht. Logitech variant, althans die moet dan nog komen voor de Pro a la de Surface lijkt mij een mooiere oplossing. Los toetsenbord, meer standen en functietoetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Verwijderd Ook een mooie oplossing inderdaad! Hij doet me een beetje denken mijn Moshi VersaCover, maar dan met een toetsenbord. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72mPwoGlQfZS35TAY9MjALP5-WQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DMKa482E38MnYYKUQuFFmY8L.jpg?f=user_large
Het is een fijne hoes trouwens, ook na 1 jaar gebruik ziet hij er nog als nieuw uit.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 22-04-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik snap iets niet op mijn ipad pro. Ik heb laatste ios versie. Geluid staat uit, op niet storen en toch komen doodleuk alle messages met geluid naar voren? Moet ik nog ergens een toggle aan zetten?

excuus verwarde een button.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 22-04-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ppl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:49:
[...]

Dus de brandweer is niet productief bezig als ze met hun tablet opzoeken hoe ze de accu van een auto moeten uitschakelen zodat iemand veilig uit de auto gehaald kan worden? En een wijkverpleegkundige is ook totaal niet productief als ze op de tablet het patiëntendossier bijwerkt?

Wat ik daarmee bedoel is dat productiviteit hier een nogal loos argument is. Je kunt prima productief zijn op een tablet of een smartphone, daar heb je echt geen desktop of laptop voor nodig. We laten het nota bene zelf ook dagelijks zien dat het kan.

Het punt is dat het gewoon 1 van de vele soorten computers is waar je gebruik van kunt maken. Er is geen enkele computer die zich leent voor ieder denkbaar scenario. De iPad is dat niet maar ook de desktop of laptop niet. Er is niemand die deze 3 als fietscomputer gebruikt, een iPhone of Apple Watch daarentegen... Je moet dus ook voor jezelf uitmaken en kijken of de werkzaamheden die jij doet past bij de betreffende computer. Dat betekent dat voor de een iPad zonder poespas al prima als desktopvervanger werkt, voor een ander juist alleen met de Magic Keyboard en weer een ander totaal niet.
Bij productief heb ik het over de tijd waarin je héél veel werk kan verrichten. De voorbeelden die je aanhaalt mbt de beroepen brandweer en zorg vind ik ook niet correct. Overigens heb je overal uitzonderingen, maar als we die allemaal gaan noemen dan kan je iedereen zijn woorden onderuit halen. We zitten op een forum om per situatie te vertellen hoe we erover denken, maar we kunnen ons daar niet altijd naar aanpassen. Bovendien heb ik het over de productiviteit icm een toetsenbord. Even jouw voorbeeld mbt de brandweer: hier hebben ze toch geen toetsenbord voor nodig? Sterker nog, dit lijkt me enorm onhandig voor deze mensen. Ik ben weleens bij deze mensen geweest voor een opdracht in te meten, en die mensen hebben amper ruimte en bewegingsvrijheid in de voertuigen. Een iPad zal zeker handig zijn, maar met zo'n toetsenbord eraan lijkt me overbodig.

[...]
Als het een utopie is dan kunnen ze ook nooit mijlenver achter lopen op Microsoft. Microsoft heeft een heel ander uitgangspunt dan Apple. Microsoft liep ooit voor op Apple met Windows Continuum en heeft dat project de nek omgedraaid. Dom want uiteindelijk is dat waar we uit zullen komen.

Een touchscreen device zal altijd anders blijven dan een device die gebaseerd is op een scherm, toetsenbord en muis. Met de Magic Keyboard (of de losse versie daarvan) merk je dat ook. De ervaring komt redelijk in de buurt van het touchscreen maar is bij lange na niet zo intuïtief en eenvoudig. Ook niet met de apps die met die cursor support e.d. zijn geupgrade. Je merkt gewoon dat het ene wel werkt en het andere niet of nauwelijks. Een long press gaat prima maar als je dan ook nog eens iets uit het menu moet selecteren dan is dat met een trackpad gewoon lastig. Dan doe je liever de 2-vinger klik/tap voor het contextmenu.

Dat Windows Continuum combineerde nou juist die verschillende types in 1 apparaat op een manier waardoor het elkaar niet in de weg zat (iets wat bij Windows 8 wel het geval was en wat ze met 8.1 en 10 nog veel erger hebben gemaakt).
De toekomst zal dit gaan uitwijzen. Ik vind dat je hele sterke aannamen hebt, alsof je weet wat er gaat gebeuren in de toekomst. Mijn mening is dat Apple aan het repareren is en probeert de verloren tijd goed te maken. Of dit goed is laat ik even in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-08 09:43
Zijn er al mensen die iets gehoord hebben over de 11” magic keyboard?

Levering bij mij staat tussen 23 april en 1 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
wessen1 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:26:
Zijn er al mensen die iets gehoord hebben over de 11” magic keyboard?

Levering bij mij staat tussen 23 april en 1 mei.
Wat bedoel je? Ik heb de mijne sinds afgelopen maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:49:
[...]

Bij productief heb ik het over de tijd waarin je héél veel werk kan verrichten. De voorbeelden die je aanhaalt mbt de beroepen brandweer en zorg vind ik ook niet correct. Overigens heb je overal uitzonderingen, maar als we die allemaal gaan noemen dan kan je iedereen zijn woorden onderuit halen. We zitten op een forum om per situatie te vertellen hoe we erover denken, maar we kunnen ons daar niet altijd naar aanpassen.
Het punt van de voorbeelden was nou juist dat er overal uitzonderingen zijn en je daar dus ook rekening mee moet houden. Dat blijf je maar vergeten en je blijft maar je eigen situatie als ultieme waarheid naar voren schuiven. Wees dan gewoon duidelijk dat het alleen om je eigen situatie gaat en ga niet van die boude claims doen. Laat mensen nou gewoon lekker zelf bepalen of werken op een iPad productief is of niet.
Bovendien heb ik het over de productiviteit icm een toetsenbord. Even jouw voorbeeld mbt de brandweer: hier hebben ze toch geen toetsenbord voor nodig?
Die tablets van hun kunnen meer. Ze gebruiken daar o.a. een pen en een toetsenbord voor. Spraakgestuurd kan niet vanwege de enorme herrie (in de wagen en op plaats van het incident). Die tablet hebben ze gekregen om juist productiever te zijn en gerichter + veiliger hun werk te kunnen doen.
Sterker nog, dit lijkt me enorm onhandig voor deze mensen. Ik ben weleens bij deze mensen geweest voor een opdracht in te meten, en die mensen hebben amper ruimte en bewegingsvrijheid in de voertuigen. Een iPad zal zeker handig zijn, maar met zo'n toetsenbord eraan lijkt me overbodig.
Op die tablets staat allerlei informatie zoals informatie over objecten (lees: gebouwen), aanvalsplannen, routes en noem maar op. Vroeger zaten in diezelfde auto's dit soort informatie ook maar dan analoog dus op papier in van die mappen :) Die tablets hebben eerder voor ruimtebesparing gezorgd.
Daarnaast is de tankautospuit niet het enige voertuig die de brandweer heeft. Een Officier Gevaarlijke Stoffen rijdt in zijn eigen voertuig en dat is gewoon een of ander busje. Daarin heeft ie wat meetapparatuur en een compleet kantoor.
De toekomst zal dit gaan uitwijzen. Ik vind dat je hele sterke aannamen hebt, alsof je weet wat er gaat gebeuren in de toekomst. Mijn mening is dat Apple aan het repareren is en probeert de verloren tijd goed te maken. Of dit goed is laat ik even in het midden.
Zo bijzonder is het niet, hier op de frontpage heeft er ook al een artikel over gestaan. Er zijn inmiddels diverse fabrikanten op dit vlak bezig. Buiten dat is het ook een vrij natuurlijk verloop en heeft men het er al sinds de jaren 90 over.

Het betreffende frontpage artikel: video: Je smartphone als laptop of desktop - De desktopmodus van telefoons ge...

@Verwijderd die case werkt alleen niet met de iPad Pro 2018/2020, wel de iPad Pro 10.5" dus nog iets ouder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Heerlijk buitenwerken zo. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HFptCQ9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simongraaf
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-07-2024
Helaas valt het Magic Keyboard mij erg tegen en stuur ik het weer terug. Apple heeft een aantal (voor mij) onbegrijpelijke keuzes gemaakt. Een keyboard in deze prijsklasse moet mijn inziens toch echt (veel) meer bieden. In mijn ogen basale zaken ontbreken zoals functietoetsen, esc knop (ja kan je toewijzen) maar ook beperkte kijkhoek, het niet weg kunnen vouwen van keyboard (zoals iPad folio keyboard of bij de Surface), de beperkte kijkstand en de slechte kwaliteit van de cover zelf (na 1,5 week voorzichtig binnengebruik vertoont mijn folio als slijtage plekken...) vind ik bijzonder kwalijk en jammer.
Ga ik zeker proberen, dank!

[ Voor 22% gewijzigd door Simongraaf op 22-04-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simongraaf
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-07-2024
Heb ik van de week ook geprobeerd maar kreeg binnen 30 minuten melding dat de tablet oververhit was en naar binnen wilde om af te koelen... Ik durf nu niet meer buiten te werken op mijn iPad uit angst voor oververhitting. Heb jij (of anderen) bij buiten gebruik daar ook (wel eens) last van? Overigens lag ik niet om 12:00 in de zon te bakken met de iPad op mijn buik. Was denk ik omstreeks 14:00 met mail app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

@Simongraaf In de zon werken vindt geen enkele laptop/tablet/telefoon leuk. Vrijwel ieder apparaat dat ik in de volle zon gebruik geeft vroeg of laat deze melding.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Laatst online: 13-09 00:02
@Simongraaf ik ben het eens met GforceNL, echter mijn ereader houdt het nog het langste uit in de volle zon. Zelfs tijdens vakantie bleef hij netjes werken en is een e-inkt scherm natuurlijk fantastisch in vol zonlicht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:43:
[...]

Hmm, nou misschien is dit een betere keuze : https://www.logitech.com/...ombo-touch.html?crid=1762

Ik heb het nieuwe Magic Keyboard sinds gisteren, en ja typen is super, touchpad top maar zo zwaar en ding is dik en geen functietoetsen en maar twee standen (verschillen niet veel van elkaar). Had er iets meer van verwacht. Logitech variant, althans die moet dan nog komen voor de Pro a la de Surface lijkt mij een mooiere oplossing. Los toetsenbord, meer standen en functietoetsen!
De Logitech Combo Touch is niet beschikbaar voor de iPad Pro 2020?
Of komt het bechikbaar?

Het lijkt mij het meest geschikt, wat ik mis bij de Magic Keyboard dat de iPad niet zelf in een case zit. Oftewel, alles of niets....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
ppl schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:55:
[...]

Het punt van de voorbeelden was nou juist dat er overal uitzonderingen zijn en je daar dus ook rekening mee moet houden. Dat blijf je maar vergeten en je blijft maar je eigen situatie als ultieme waarheid naar voren schuiven. Wees dan gewoon duidelijk dat het alleen om je eigen situatie gaat en ga niet van die boude claims doen. Laat mensen nou gewoon lekker zelf bepalen of werken op een iPad productief is of niet.
Blijf ik dat vergeten :? Is het in jouw optiek zo dat je pas een mening mag ventileren zodra je alle uitzonderingen heb overwogen? Bovendien wil ik helemaal niet bepalen wat een ander moet doen, ik laat ieder in zijn/haar waarde om een bepaalde beslissing te nemen. Zou jij ook eens moeten doen.

Als er hier één is die iemand de hele tijd corrigeert op zijn mening dan ben jij het wel. Je betwist ieder woord, niet alleen van mij. Ik neem nooit mijn situatie als de ultieme waarheid, maar ik weet wel dat ik vaak in de mainstream zit. Uiteindelijk is dit dus wel de meest gebruikelijke usecase voor zeker 90% van de mensheid -de doelgroep dus.

Misschien dat je je hier niet in kan vinden, maar in het straatbeeld (eetcafés en op de werkvloer) zie ik maar weinig mensen met een toetsenbord aan de iPad zitten. De meeste hebben een laptop (vnl een MacBook) voor onderweg en op kantoor. Zo raar is mijn mening dus niet, maar jij mag het als ultieme waarheid bestempelen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 23-04-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

refused81 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:53:
[...]

De Logitech Combo Touch is niet beschikbaar voor de iPad Pro 2020?
Of komt het bechikbaar?

Het lijkt mij het meest geschikt, wat ik mis bij de Magic Keyboard dat de iPad niet zelf in een case zit. Oftewel, alles of niets....
Klopt vooralsnog nog niet voor de Pro varianten dus nog even wachten. Lijkt mij dat ze ook voor de Pro gaan komen en anders is dit misschien iets voor jou https://www.brydge.eu/products/brydge-pro-plus-for-ipad-pro ? Maar ook nog niet leverbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:29:
[...]

Klopt vooralsnog nog niet voor de Pro varianten dus nog even wachten. Lijkt mij dat ze ook voor de Pro gaan komen en anders is dit misschien iets voor jou https://www.brydge.eu/products/brydge-pro-plus-for-ipad-pro ? Maar ook nog niet leverbaar.
interessant optie, maar ik hier zit geen case/cover om de iPad.
Ik wil graag de iPad in een cover/case en deze zo direct op keyboard aansluiten.

Met de Magic en deze Brydge sluit je de iPad op de keyboard aan zonder cover/case....
De Logitech Combo Touch doet dat wel, ideaal voor mij. Maar niet beschikbaar voor de iPad Pro 2020 :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
misschien moet ik de vraag zo stellen:

Is er een cover/case voor de iPad Pro die je kan omlaten om hem vervolgens op de Magic Keyboard kan aansluiten? Ik neem aan dat het een probleem voor de magnetische hechting is en de aansluiting?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:55:
Is het in jouw optiek zo dat je pas een mening mag ventileren zodra je alle uitzonderingen heb overwogen?
Je hebt het dus totaal niet begrepen. Het probleem is dat je je mening als feit presenteert ipv een mening.
Als er hier één is die iemand de hele tijd corrigeert op zijn mening dan ben jij het wel. Je betwist ieder woord, niet alleen van mij.
Zegt degene die opmerkte dat het hier een forum was waar je juist meningen zou moeten ventileren ;) Daar hoort net zo goed dingen betwisten bij dus doe dat ook vooral (maar wel onderbouwd natuurlijk).
Misschien dat je je hier niet in kan vinden, maar in het straatbeeld (eetcafés en op de werkvloer) zie ik maar weinig mensen met een toetsenbord aan de iPad zitten. De meeste hebben een laptop (vnl een MacBook) voor onderweg en op kantoor. Zo raar is mijn mening dus niet, maar jij mag het als ultieme waarheid bestempelen hoor.
Productief is heel wat anders dan laptop/desktopvervanger. Er zijn zat mensen die er productief mee kunnen zijn maar die absoluut hun desktop/laptop er niet mee kunnen vervangen. Er zijn echter genoeg verhalen te vinden op het internet van deze mensen en ook degenen die wel hun oude computer er volledig mee hebben vervangen. Wie zijn wij dan om te zeggen dat een iPad niet productief en/of niet een desktop/laptop vervanger kan zijn?

Eerlijk gezegd vind ik het ook totaal niet interessant of de iPad een vervanger kan zijn van een laptop/desktop. Interessanter is het om te weten wat je wel en niet aan taken kunt doen met zo'n iPad en welke USB-C apparatuur je aan kunt sluiten. Ooit al eens een usb-to-serial adapter aangesloten op de iPad Pro? Of zo'n oude usb floppydrive?
refused81 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:27:
Is er een cover/case voor de iPad Pro die je kan omlaten om hem vervolgens op de Magic Keyboard kan aansluiten? Ik neem aan dat het een probleem voor de magnetische hechting is en de aansluiting?
Ja, SwitchEasy heeft er eentje (de CoverBuddy) maar daarmee kun je de Magic Keyboard niet helemaal volledig dichtklappen. In 1 van de eerste Magic Keyboard filmpjes van een Thaise gebruiker is die CoverBuddy te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Voor de mensen die een iPad 2020 11 inch hebben; gebruiken jullie deze ook voor het zware werk in gebruik?

Ik twijfel zelf namelijk over een nieuwe iPad maar ik denk dat ik hem uiteindelijk alleen gebruik voor wat tekenwerk, tv kijken, surfen op internet en misschien ligt wat foto’s bijwerken. Het liefst neem ik de pro (2018 mag ook) omdat hij er gewoon mooier uitziet zonder de bezels en met faceid. Maar eigenlijk is de pro overkill natuurlijk..😬

Iemand wellicht een ervaring die mij over de streep kan trekken?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
harm12nl schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:39:
Voor de mensen die een iPad 2020 11 inch hebben; gebruiken jullie deze ook voor het zware werk in gebruik?

Ik twijfel zelf namelijk over een nieuwe iPad maar ik denk dat ik hem uiteindelijk alleen gebruik voor wat tekenwerk, tv kijken, surfen op internet en misschien ligt wat foto’s bijwerken. Het liefst neem ik de pro (2018 mag ook) omdat hij er gewoon mooier uitziet zonder de bezels en met faceid. Maar eigenlijk is de pro overkill natuurlijk..😬

Iemand wellicht een ervaring die mij over de streep kan trekken?
Ik heb zelf de 2018 versie. Het is mijn handige maatje voor onderweg om even snel wat kleine dingen bij te werken óf op te zoeken. Ook gebruik ik hem veel voor het maken van een foto icm een aantekening tbv de offertes. Uiteraard gebruik ik hem thuis ook. De iPad Pro is misschien wel overkill voor de meeste mensen, maar wel verreweg de mooiste om te zien.

Ik weet niet wat je met zwaar werk bedoeld, maar als je op reguliere kantoorwerkzaamheden doelt dan laat ik dit achterwege op een iPad door het kleine scherm. Dat vind ik maar niks en doe ik liever achter een echte computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Redondo1982 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:51:
[...]

Ik heb zelf de 2018 versie. Het is mijn handige maatje voor onderweg om even snel wat kleine dingen bij te werken óf op te zoeken. Ook gebruik ik hem veel voor het maken van een foto icm een aantekening tbv de offertes. Uiteraard gebruik ik hem thuis ook. De iPad Pro is misschien wel overkill voor de meeste mensen, maar wel verreweg de mooiste om te zien.

Ik weet niet wat je met zwaar werk bedoeld, maar als je op reguliere kantoorwerkzaamheden doelt dan laat ik dit achterwege op een iPad door het kleine scherm. Dat vind ik maar niks en doe ik liever achter een echte computer.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoel met zwaar werk foto of video bewerking. Waar hij in theorie voor gemaakt is. Hoe jij hem gebruikt, zou ik hem ook gebruiken.

Heb je er ook een pencil en toetsenbord bij?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Ja, SwitchEasy heeft er eentje (de CoverBuddy) maar daarmee kun je de Magic Keyboard niet helemaal volledig dichtklappen. In 1 van de eerste Magic Keyboard filmpjes van een Thaise gebruiker is die CoverBuddy te zien.
Die kan ik niet vinden met wel met smart maar niet met magic keyboard

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
harm12nl schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:14:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik bedoel met zwaar werk foto of video bewerking. Waar hij in theorie voor gemaakt is. Hoe jij hem gebruikt, zou ik hem ook gebruiken.

Heb je er ook een pencil en toetsenbord bij?
Pencil ja, toetsenbord nee. Pencil is top overigens, echt een geweldig product. Toetsenbord zie ik niks in, althans zo’n all-in-one product die in je hoes verwerkt zit. Als je de hele dag typt op zo’n iPad dan is het misschien wel wat, maar voor die enkele keer dat ik wat invoer is het prima te doen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik zoek nog 2 externe usb ipad pro laders. Handig om in huis te hangen op een aantal plekken. Maar de oplossing van Apple is vrij prijzig. Welk alternatief kan ik het beste kopen? Ik laad nu met een ipad 12 w lader maar dat gaat erg langzaam en als hij aan staat (ipad) blijft hij neutraal laden. Maw geen verlies maar ook geen winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

Redondo1982 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:31:
[...]
Toetsenbord zie ik niks in, althans zo’n all-in-one product die in je hoes verwerkt zit. Als je de hele dag typt op zo’n iPad dan is het misschien wel wat, maar voor die enkele keer dat ik wat invoer is het prima te doen op het scherm.
Mee eens. 90% van het gebruik is op de bank en iedere gram van een hoesje is er voor mij één te veel. Een toetsenbord van 300 euro zou bij mij bijna constant stof liggen te happen. Ik heb 9 jaar geleden ooit voor m'n iPad 2 voor een paar tientjes een klein Targus bluetooth toetsenbordje gekocht en die werk nog perfect. Heeft nog een extra rij toetsen voor volume en zo ook 8)
TweakerVincent schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:53:
Ik zoek nog 2 externe usb ipad pro laders. Handig om in huis te hangen op een aantal plekken. Maar de oplossing van Apple is vrij prijzig. Welk alternatief kan ik het beste kopen? Ik laad nu met een ipad 12 w lader maar dat gaat erg langzaam en als hij aan staat (ipad) blijft hij neutraal laden. Maw geen verlies maar ook geen winst.
Een goedkope universele 30W USB-C lader?

[ Voor 30% gewijzigd door amphora op 24-04-2020 11:29 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 22:58
Anker heeft mooie lader en kabels, misschien kan je daar eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

CryRaven schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:09:
[...]

Die zijn alleen net zo duur als die van Apple zelf :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27
CryRaven schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:09:
[...]

Ik heb laatst een uGreen oplader gekocht met twee keer 18w usb c delivery aansluitingen. Samen met twee usb/c naar lightning. Gaat als een trein, heel praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 22:58
Deze lader is misschien wel iets:

https://www.amazon.de/-/n...4&sprefix=anker+30&sr=8-3

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Serena
Ik had bij mijn iPad al een Logitech MX Anywhere 2S muis gekocht, maar ik heb het vandaag uitgebreid met een Logitech MX Keys toetsenbord.
Voordeel van beide apparaten is dat ze met 1 druk op de knop van apparaat kunnen wisselen. Dus geen gedoe met instellingen in bluetooth of zo, alleen maar op een knopje drukken.
Op dit moment typ dit lekker in de tuin met de iPad in een standaard. Echt een geweldige setup, al zeg ik het zelf. Mocht ik onderweg moeten typen doe ik dat inderdaad wel gewoon op het scherm als mijn Slim Folio er omheen zit. En neem ik hem mee naar kantoor? Ding past ook wel in mijn rugzak.
Ik heb overigens ook de Pencil, vind het ook handig om gewoon letterlijk iets te kunnen noteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0TbWBtaJUrGw0pLdKQdh80vQ_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEqcHWBf0LErKpw91YQHaRmi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP4BITFnbSz1VzfagEhVGKV_Y8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyHtJDoeeDYOJ9aPECiwd2r1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Is iemand het Magic Keyboard al in een fysieke winkel tegengekomen? De levertijd voor het 11 inch model is op de Apple site ongeveer een maand, wordt moeilijk om zo lang te wachten 😁. Hou me aanbevolen voor tips waar eerder op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Dank voor de Ipad laad tips! Ik kan even snel niet vinden of je nou elk soort usb c kabel kan gebruiken? Ik zoek er bv 1 van 2 meter maar Apple vraagt er 25 euro voor wat ik wat overdreven vind. Kan dat ook gewoon met een cheap versie? Moet de lader nog even uitzoeken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Serena schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:36:
Ik had bij mijn iPad al een Logitech MX Anywhere 2S muis gekocht, maar ik heb het vandaag uitgebreid met een Logitech MX Keys toetsenbord.
Voordeel van beide apparaten is dat ze met 1 druk op de knop van apparaat kunnen wisselen. Dus geen gedoe met instellingen in bluetooth of zo, alleen maar op een knopje drukken.
Op dit moment typ dit lekker in de tuin met de iPad in een standaard. Echt een geweldige setup, al zeg ik het zelf. Mocht ik onderweg moeten typen doe ik dat inderdaad wel gewoon op het scherm als mijn Slim Folio er omheen zit. En neem ik hem mee naar kantoor? Ding past ook wel in mijn rugzak.
Ik heb overigens ook de Pencil, vind het ook handig om gewoon letterlijk iets te kunnen noteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor standaard gebruik je bij de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rivanov schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:19:
[...]

Wat voor standaard gebruik je bij de iPad?
Deze…

AboveTEK Eleganter Tablet Stand, Aluminium iPad Stand Halter, Desktop Kiosk POS Ständer für 7-13 Zoll iPad Pro Air Mini Galaxy Tab Nexus, Tablet Hal https://www.amazon.de/dp/...w_r_cp_apip_qtTqINmaQa1DO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
refused81 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:27:
misschien moet ik de vraag zo stellen:

Ik heb ook alles afgestruind hiervoor. Ga vandaag ipad pro 2020 halen met smart folio keyboard case.
Het enige wat ik kan vinden (nog niet beschikbaar voor de ipad pro 2020) is van i-blason, de halo v2 via https://www.i-blason.com/...otective-case-clear-clear
Als deze beschikbaar wordt voor de ipad pro 2020 dan bestel ik hem meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Is het Magic Keyboard handig op schoot op de bank? Daar zou ik ‘m willen gebruiken.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste