Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Tiduz schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:46:
Dankje voor de suggesties, is er ook nog iemand die een teken handschoen gebruikt en er een aanraad? Die handschoenen met 2 vingers bedoel ik 😬

Zoiets als dit: https://www.ipadshop.nl/a...n-voor-apple-pencil-large

Maar weet niet of er betere kwaliteit is etc vandaar
Heb je het echt nodig? Ik heb nog geen problemen gehad met palm rejection in Procreate of Notability.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!
Die handschoenen worden niet gebruikt voor palm rejection maar voor frictie (of beter gezegd, het reduceren daarvan). Je hand blijft aan het glas kleven (zeker bij wat warmer weer) en laat ook oliën achter waardoor je geen soepele bewegingen meer kunt maken (beperking bewegingsvrijheid van je hand en ook de punt van de Pencil die kan overslaan omdat het in aanraking komt met een beetje handolie). Het wordt al sinds jaar en dag gebruikt op tekentablets/-schermen zoals de Wacom Cintiq.

[Voor 20% gewijzigd door ppl op 24-05-2020 17:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
Yup, en je scherm krijgt veel mindee vlekken :)

(Heb geen screenprotector)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI R9 390 8GB - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-07 22:39
ppl schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:43:
ESR heeft ook een model vergelijkbaar met die Apple Smart Folio, de Rebound. Heeft nog een extra flapje die over de Apple Pencil gaat en die dus netjes op zijn plek houdt. Volgens de website kost die hoes ook iets van 23 euro.
Yep, sinds een week deze in gebruik.

YouTube: iPad Pro 12.9 2020 ESR Rebound Magnetic Case

• cranebird
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-06 09:03
petrr schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:04:
[...]
Ik heb onlangs de magnetic ZTotopCase besteld voor 23 euro. Beschikbaar op Amazon.de en lijkt als twee druppels water op de Apple variant. Youtube reviews zijn positief, zeker gezien het prijsverschil.
Ook ik heb deze in gebruik en is prima kwaliteitshoes. Goed alternatief voor die van Apple. En dankzij magneten een prima snelle vervanger voor als ik de iPad tijdelijk niet met de magic keyboard gebruik.

Die transformaties, dat begint echt steeds meer meerwaarde te krijgen voor mij. Photo's selecteren en uitwerken, schetsen maken, notities becommentariëren (met pencil) en nu ook fijn stukken schrijven en mail afhandelen met fatsoenlijk keyboard. Agendabeheer en Teams werkt ook wel aardig (maar mist functionaliteit).

Dan nog wat muziekproductie (alhoewel ik daarvoor graag op de Mac werk, maar voor wat schetswerk fijn). En uiteraard series kijken en internet lurken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Sinds een tijdje hebben iPads verbeterde muisondersteuning, en inmiddels heeft Apple ook de Magic Keyboard for iPad Pro uitgebracht, met een touchpad erin. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gebruik maken van de muisondersteuning op hun iPad Pro :)

Dus heb jij een iPad Pro (2018 of 2020)? Laat weten of jij gebruik maakt van de muisondersteuning door hieronder te stemmen :)

Poll: Maak jij gebruik van de muisondersteuning op je iPad Pro?
Ja, ik gebruik een losse muis, trackpad of hoesje met touchpad (bijv. Magic Keyboard)
Nee, ik gebruik alleen touch
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402732&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:48
Hahn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:25:
Sinds een tijdje hebben iPads verbeterde muisondersteuning, en inmiddels heeft Apple ook de Magic Keyboard for iPad Pro uitgebracht, met een touchpad erin. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk gebruik maken van de muisondersteuning op hun iPad Pro :)

Dus heb jij een iPad Pro (2018 of 2020)? Laat weten of jij gebruik maakt van de muisondersteuning door hieronder te stemmen :)

Poll: Maak jij gebruik van de muisondersteuning op je iPad Pro?
Ja, ik gebruik een losse muis of hoesje met touchpad (bijv. Magic Keyboard)
Nee, ik gebruik alleen touch
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Wow, dat zijn best veel gebruikers die gebruik maken van een muis. Zelf gebruik ik ook de nieuwe Magic Keyboard.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
UnitedJunk schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Wow, dat zijn best veel gebruikers die gebruik maken van een muis. Zelf gebruik ik ook de nieuwe Magic Keyboard.
Er hebben pas 6 mensen gestemd, dus er zijn 2 mensen die gebruik maken van een muis ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simongraaf
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12-06 18:56
Tiduz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:45:
iemand die een goede folio hoes gebruikt voor de 12,9 2020 die niet al te duur is? de officiele is 100+ euro schrok ik best van eigenlijk haha. maar dan twijfel ik weer of de goedkopere niet heel snel slijten/je scherm beschadigen.
Veel erger dan de officiële kan het niet zijn. De kwaliteit van de Apple hoes is echt om te janken zo slecht.
Ik ga (heel) zuinig om met mijn spullen en ivm Corona heb ik het toetsenbord alleen binnenshuis gebruikt. Toch is de zachte buitenkant al voorzien van veel gebruikssporen en is aan de binnenkant nu al het materiaal aan het loslaten (vallen echt gaten in). Deze gaat dus terug onder garantie. Echter is de slechte materiaal keus van Apple voor mij ook een rede geweest om het Magic Keyboard terug te sturen. Het is totaal niet duurzaam, thuisgebruik overleeft het al niet, laat staan intensief gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:25:
Dan zou het helpen als je ook een fatsoenlijke poll maakt. Het zou beter zijn als de poll 3 opties had:
- Alleen touch
- Alleen muis/trackpad
- Beiden

De opties die er nu staan zijn niet alleen onvolledig, de eerste optie slaat ook gewoon echt helemaal nergens op. Heel veel mensen gebruiken juist helemaal geen muis of een hoesje maar de losse Magic Trackpad.

Een andere optie is beperken tot een simpele ja of nee en dus niet de onnodig uitgebreide tekst die er nu staat.

[Voor 7% gewijzigd door ppl op 31-05-2020 20:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simongraaf
:X

[Voor 99% gewijzigd door Simongraaf op 31-05-2020 21:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
ppl schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:38:
[...]

Dan zou het helpen als je ook een fatsoenlijke poll maakt. Het zou beter zijn als de poll 3 opties had:
- Alleen touch
- Alleen muis/trackpad
- Beiden

De opties die er nu staan zijn niet alleen onvolledig, de eerste optie slaat ook gewoon echt helemaal nergens op. Heel veel mensen gebruiken juist helemaal geen muis of een hoesje maar de losse Magic Trackpad.

Een andere optie is beperken tot een simpele ja of nee en dus niet de onnodig uitgebreide tekst die er nu staat.
De vraag die mij interesseert is alleen maar of je van de muisondersteuning gebruikmaakt. Niet of je enkel en alleen maar een muis gebruikt. Polls kunnen altijd groter/beter/uitgebreider, want hoe zit het met de pencil, etc? Ik heb het simpel gehouden.

Maar beter kunnen, is beter doen, als jij wel wilt weten of er mensen zijn die nooit touch gebruiken, doe wat je niet laten kan :)

[Voor 8% gewijzigd door Hahn op 31-05-2020 22:54]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:47

Vandaag ook maar een Pro besteld + Magic Keyboard. Mijn oude iPad gaat naar vaders en dan mocht ik voor mezelf weer nieuwe kopen. Dus dan maar meteen goed gedaan.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-06 19:30
Iemand interesse in de switch van een 11" naar een 12,9"?. Ik heb een 12'9 256GB LTE 2018 model, incl. cover, smart-folio en Apple Care Heb geprobeerd om iPad only te werken, maar ik lever in qua productiviteit, dus heb een MacBook Pro gekocht. Wil wel graag een iPad houden, maar dan is 11" groot genoeg.

Hoor graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:06

B2

wa' seggie?

Na enige jaren zonder gezeten te hebben ben ik ook weer van plan om een iPad te kopen. Ik ken mezelf een beetje en ondanks dat ik geen Pro gebruiker zal zijn, wil ik toch graag de betere van de iPads.
Ik zal de iPad gaan gebruiken als mijn daily driver voor het maken van notities, tekeningetjes, browsen, mail, agenda etc etc. Daarnaast ga ik de iPad zeker in de zomer veel gebruiken voor het lezen van de krant, tv kijken, netflix e.d. buiten en op vakantie.

De vraag zal vast al 1000x gesteld zijn, maar ik heb nu alleen nog het dillema qua 11" of 12.9". Wat zouden jullie mij aanraden? Natuurlijk zou ik in een winkel kunnen gaan kijken, maar dat doe ik normaal gesproken al niet graag omdat er dan al binnen 2 minuten zo'n hijgerig iemand in je nek staat. Dus nu liever helemaal niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
B2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:32:
Na enige jaren zonder gezeten te hebben ben ik ook weer van plan om een iPad te kopen. Ik ken mezelf een beetje en ondanks dat ik geen Pro gebruiker zal zijn, wil ik toch graag de betere van de iPads.
Ik zal de iPad gaan gebruiken als mijn daily driver voor het maken van notities, tekeningetjes, browsen, mail, agenda etc etc. Daarnaast ga ik de iPad zeker in de zomer veel gebruiken voor het lezen van de krant, tv kijken, netflix e.d. buiten en op vakantie.

De vraag zal vast al 1000x gesteld zijn, maar ik heb nu alleen nog het dillema qua 11" of 12.9". Wat zouden jullie mij aanraden? Natuurlijk zou ik in een winkel kunnen gaan kijken, maar dat doe ik normaal gesproken al niet graag omdat er dan al binnen 2 minuten zo'n hijgerig iemand in je nek staat. Dus nu liever helemaal niet.
Ik denk dat wij er redelijk het zelfde inzitten. Mijn advies: 11 inch 2018 model :)

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

hk12nl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat wij er redelijk het zelfde inzitten. Mijn advies: 11 inch 2018 model :)
Waarom specifiek dat model? De 2018 heeft sowieso maar 64GB bij het instapmodel. En minder geheugen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19:50

amphora

Online creatie

12,9" is wellicht fijner als je serieus gaat tekenen of voor foto/video bewerking. Oftewel serieus werk. Voor media consumptie vind ik de 11" fijner. Is ook comfortabeler met één hand op de bank bijvoorbeeld.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

amphora schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:25:
[...]

12,9" is wellicht fijner als je serieus gaat tekenen of voor foto/video bewerking. Oftewel serieus werk. Voor media consumptie vind ik de 11" fijner. Is ook comfortabeler met één hand op de bank bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad het enige wat ik mij kan bedenken. Dat 12.9 misschien wat lastiger in de hand te houden is. Daarentegen heb ik wel vrij grote handen. En wil ik (als ik de 12.9 kies) zeker het Magic Keyboard er bij gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora

amphora

Online creatie

B2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Dat is inderdaad het enige wat ik mij kan bedenken. Dat 12.9 misschien wat lastiger in de hand te houden is. Daarentegen heb ik wel vrij grote handen. En wil ik (als ik de 12.9 kies) zeker het Magic Keyboard er bij gaan gebruiken.
Toch maar naar de winkel om dat te proberen dus ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:59

S913

Abusus non tollit usum

Ik ben na lang afwegen uiteindelijk voor de 12.9 gegaan, ik vond het grotere scherm prettiger met lezen (ik lees voor mijn werk veel PDF-based manuals en dat was rustiger op een wat groter scherm) en algemeen werken (mail, aantekeningen, Slack en ander van die "hippe tools").
Voor multimedia (filmpje) is het ook geen ramp :-)

Het probleem van "met 1 hand op de bank" heb ik eigenlijk niet, hij ligt gewoon op mijn benen, dus hoef hem niet vast te houden, scherm is groot genoeg om van die afstand te lezen.

[edit] Wat amphora zegt: uitproberen, het gaat om wat is prettig, wat voel je en dat is lastig om alleen via internet te ervaren.

[Voor 11% gewijzigd door S913 op 02-06-2020 11:05. Reden: Typo]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

amphora schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Toch maar naar de winkel om dat te proberen dus ;)
Tja, das lastig nu. Risicogroep met astma en zo.. Ik denk dat ik beide ga bestellen bij Apple, als ik het zo lees kun je makkelijk binnen 14 dagen een van beide terugsturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56

Ben zelf voor 11 inch gegaan puur omdat ik voor mobiliteit ben gegaan(gaat wel eens mee op vakantie, mee naar maat voor wat op te zoeken met vakantie en de 9,7 inch die ik voor de Pro heb gehad, die is weer net te klein met sidecar).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
B2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Waarom specifiek dat model? De 2018 heeft sowieso maar 64GB bij het instapmodel. En minder geheugen.
Omdat die prima volstaat voor wat je er mee wilt doen. Je kan natuurlijk altijd de 2020 versie halen maar wellicht kan je goedkoper uitkomen met de 2018 versie.

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora

amphora

Online creatie

hk12nl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Omdat die prima volstaat voor wat je er mee wilt doen. Je kan natuurlijk altijd de 2020 versie halen maar wellicht kan je goedkoper uitkomen met de 2018 versie.
Als ik zo in de pricewatch kijk is het prijsverschil niet echt groot, voor die paar tientjes meer heb je wel 64GB extra en meer RAM. En een Lidar scanner waar je (nu nog) weinig mee kan :)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1537062;1263791/

[Voor 6% gewijzigd door amphora op 02-06-2020 13:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
amphora schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Als ik zo in de pricewatch kijk is het prijsverschil niet echt groot, voor die paar tientjes meer heb je wel 64GB extra en meer RAM. En een Lidar scanner waar je (nu nog) weinig mee kan :)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1537062;1263791/
Je hebt gelijk en als ik het terug lees ben ik idd totaal niet duidelijk :) Ik bedoel namelijk een tweedehands via V&A hier op Tweakers oid. Daar zou je je voordeel kunnen pakken. :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

hk12nl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Je hebt gelijk en als ik het terug lees ben ik idd totaal niet duidelijk :) Ik bedoel namelijk een tweedehands via V&A hier op Tweakers oid. Daar zou je je voordeel kunnen pakken. :)
Dr staan meer vraag dan aanbod advertenties. Daarnaast kan ik met onderwijskorting kopen, dus dan is het verschil nog kleiner.

• tim.w
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:41
Ik vind de standaard laadkabel van de iPad aan de korte kant en ik wil graag een langere aanschaffen. De standaard Apple kabels zijn nogal aan de prijs. Welke kabel raden jullie als alternatief aan?

www.timwijen.com

• austin_77
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:57
tim.w schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:30:
Ik vind de standaard laadkabel van de iPad aan de korte kant en ik wil graag een langere aanschaffen. De standaard Apple kabels zijn nogal aan de prijs. Welke kabel raden jullie als alternatief aan?
Ik heb zelf 2x deze van 2m. Werkt prima! https://a.aliexpress.com/_dTlUw94

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:34
In dit topic wordt gewaarschuwd voor cheap laadkabels. Ik ben daarom voor een duurdere gegaan, NL shop.

Geen idee of het waar is, maar wilde safe zijn

• austin_77
TweakerVincent schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:25:
[...]

In dit topic wordt gewaarschuwd voor cheap laadkabels. Ik ben daarom voor een duurdere gegaan, NL shop.

Geen idee of het waar is, maar wilde safe zijn
Dat snap ik, echter is Ugreen niet een ‘knockoff’ merk. Amazon verkoopt de kabels ook. Alie heeft een dedicated Ugreen shop, wat maakt dat de prijs lager ligt. Lange levertijden dragen daar aan bij. Zelfs Bol verkoopt Ugreen, echter voor vele hogere prijzen. Dat betekent niet dat ‘als bol het verkoopt en amazon dan zal het veilig zijn’. Uiteraard ben ik het helemaal met je eens als het gaat over opletten met niet veilige kabels die de vermogens niet aankunnen.

[Voor 16% gewijzigd door austin_77 op 04-06-2020 20:33]

• TweakerVincent
austin_77 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Dat snap ik, echter is Ugreen niet een ‘knockoff’ merk. Amazon verkoopt de kabels ook. Alie heeft een dedicated Ugreen shop, wat maakt dat de prijs lager ligt. Lange levertijden dragen daar aan bij. Zelfs Bol verkoopt Ugreen, echter voor vele hogere prijzen. Dat betekent niet dat ‘als bol het verkoopt en amazon dan zal het veilig zijn’. Uiteraard ben ik het helemaal met je eens als het gaat over opletten met niet veilige kabels die de vermogens niet aankunnen.
Ja leek me wel handig om erbij te vermelden. Wilde eerst voor cheap mogelijk gaan maar werd mij zwaar afgeraden.

• austin_77
Iets duurder is Anker, daar heb ik meerdere kabels van. Ze zijn ook apple certified. Ik ben helemaal fan van die nylon braided kabels en beide merken, zowel Anker als Ugreen, voorzien de kabels van extra verstevigde connectoren.

• tim.w
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:41
austin_77 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:38:
Iets duurder is Anker, daar heb ik meerdere kabels van. Ze zijn ook apple certified. Ik ben helemaal fan van die nylon braided kabels en beide merken, zowel Anker als Ugreen, voorzien de kabels van extra verstevigde connectoren.
Waar zijn de Anker kabels te bestellen? Ik heb even gezocht maar het lijkt erop dat de bekendere retailers ze niet leveren :)

www.timwijen.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

tim.w schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Waar zijn de Anker kabels te bestellen? Ik heb even gezocht maar het lijkt erop dat de bekendere retailers ze niet leveren :)
Op (de Duitse) Amazon vind je ze :)

Fotografie en bouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:32
Iemand ervaring de Åskstorm van IKEA i.c.m. 11” iPad Pro en/of iPhone 11 Pro?

https://www.ikea.com/nl/n...w-usb-lader-wit-50458317/

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Ik gebruik een 3meter Amazon basic kabel. Werkt prima!

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik vind zelf de kabels van IKEA erg fijn, lekker stevig en niet te duur.
Rivanov schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:50:

De standaard adapter van de iPad Pro is al 18W, dan zou de iPhone het met 5W moeten doen. Dan is het wel te hopen dat ie de stroom ook op die wijze tussen de apparaten verdeeld. Jammer dat ze dit soort info er gewoon niet bij zetten. Voor 10 euro lijkt het me wel een redelijk ding.

@eamelink en dat is dus de verkeerde plek want die staat helemaal weggestopt. Ik doelde dan ook op de productpagina zoals dat ook bij diverse andere webshops gebeurd. Als je moet gaan lopen zoeken dan staat het op de verkeerde plek ;)

[Voor 18% gewijzigd door ppl op 09-06-2020 22:39]

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:48

eamelink

Droptikkels

ppl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:00:
[...]

De standaard adapter van de iPad Pro is al 18W, dan zou de iPhone het met 5W moeten doen. Dan is het wel te hopen dat ie de stroom ook op die wijze tussen de apparaten verdeeld. Jammer dat ze dit soort info er gewoon niet bij zetten. Voor 10 euro lijkt het me wel een redelijk ding.
Staat gewoon allemaal in de handleiding. 5W voor de USB-A aansluiting inderdaad, en 18 voor de USB-C en die doet Power Delivery 3.

• Rivanov
ppl schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:00:
[...]

Ga ze niet tegelijkertijd op één oplader opladen. Eén apparaat per oplader. Was meer benieuwd of er hier iemand is die een dergelijke oplader in gebruik heeft. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Rivanov schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:50:

Kun je trouwens niet beter voor de Åskstorm 40W gaan?

• Rivanov
B2 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Kun je trouwens niet beter voor de Åskstorm 40W gaan?
Vind die te groot voor naast mijn bed. Vanochtend de 23W Askstrom gekocht. Werkt vooralsnog prima. ;)

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:36
B2 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Dr staan meer vraag dan aanbod advertenties. Daarnaast kan ik met onderwijskorting kopen, dus dan is het verschil nog kleiner.
Niet alleen bij V&A is de aanbod karig.
Op 5 Juni een ipad pro 2020 besteld, verwachte levertijd is tussen 22 Jun - 29 Jun. :9

• TweakerVincent
Ik gooide net even de home assistant app van mijn iphone, kan ik hem niet meer downloaden omdat de regio opeens veranderd is??? Wat nu? Regio swappen is hoop gedoe? De Hass.io app kan je vrij weinig mee

nevermind

It has been pulled from the store while issues with the current release of home assistant are fixed. Do a search of the forum. There are a few topics on this already.

workaround:

If you previously installed it you should still be able to find it under your purchases in the store.

[Voor 44% gewijzigd door TweakerVincent op 10-06-2020 16:12]

• B2

B2

wa' seggie?

Gisteren ook de knoop doorgehakt en een 2020 12.9 met 256GB besteld. Gebruiken jullie een screenprotector op de iPad? En zo ja welke?

Magic Keyboard ben ik nog een beetje over aan het twijfelen. 375 euro hier, best weer een extra smak geld. En ik wil natuurlijk ook nog de Pencil...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:48
B2 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:45:
Gisteren ook de knoop doorgehakt en een 2020 12.9 met 256GB besteld. Gebruiken jullie een screenprotector op de iPad? En zo ja welke?

Magic Keyboard ben ik nog een beetje over aan het twijfelen. 375 euro hier, best weer een extra smak geld. En ik wil natuurlijk ook nog de Pencil...
Ik gebruik een paper-screenprotector van AliExpress. Voor €7 echt een prima ding, en tekent ook veel lekkerder met een Pencil.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:43

Ligt eraan wat je gaat doen op het scherm, ik heb nog nooit een screenprotector op een iPad gehad, wel een goeie hoes.
Magic Keyboard vind ik ook te duur of je moet er echt heel veel gebruik van gaan maken.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Simongraaf

Als je de pencil wil gebruiken dan raad ik een 'paper like' screenprotector aan. Ik heb een goedkope(re) variant via Amazon en vind het erg prettig schrijven. Hou er wel rekening mee dat dit de kleuren iets matter maakt.

Wat betreft de MK, die heb ik weer teruggestuurd. Ziet er leuk uit maar uiteindelijk vind ik het een onpraktisch en kwalitatief matig product. Denk hierbij aan het ontbreken van o.a. functietoetsen maar ook het gebruik van matige materialen die niet bestendigd zijn tegen intensief gebruik (de rede dat je toch een MK koopt lijk mij). Daarbij komt dat als je zo intensief het MK gebruikt je beter een laptop kan kopen. De iPad is een fantastische tabled maar een matige laptop en dat wordt met het MK nog duidelijker. In de meeste gevallen ben je minder productief op de iPad dan wanneer je vergelijkbare werkzaamheden op een laptop uitvoert.

• B2

B2

wa' seggie?

Simongraaf schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Als je de pencil wil gebruiken dan raad ik een 'paper like' screenprotector aan. Ik heb een goedkope(re) variant via Amazon en vind het erg prettig schrijven. Hou er wel rekening mee dat dit de kleuren iets matter maakt.

Wat betreft de MK, die heb ik weer teruggestuurd. Ziet er leuk uit maar uiteindelijk vind ik het een onpraktisch en kwalitatief matig product. Denk hierbij aan het ontbreken van o.a. functietoetsen maar ook het gebruik van matige materialen die niet bestendigd zijn tegen intensief gebruik (de rede dat je toch een MK koopt lijk mij). Daarbij komt dat als je zo intensief het MK gebruikt je beter een laptop kan kopen. De iPad is een fantastische tabled maar een matige laptop en dat wordt met het MK nog duidelijker. In de meeste gevallen ben je minder productief op de iPad dan wanneer je vergelijkbare werkzaamheden op een laptop uitvoert.
Het gaat mij met name om zandkorreltjes of zo tussen een cover en het scherm. Ik ga niet echt veel tekenen op de ipad, meest browsen, media consumptie e.d.
Simongraaf schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:56:
De iPad is een fantastische tabled maar een matige laptop en dat wordt met het MK nog duidelijker. In de meeste gevallen ben je minder productief op de iPad dan wanneer je vergelijkbare werkzaamheden op een laptop uitvoert.
Met een Magic Keyboard eraan heeft de iPad fysiek wel wat weg van een laptop maar dat maakt het nog geen laptop. Je hoeft 'm ook niet als een laptop te gebruiken ;)

Bovendien is hetgeen iemand op zijn computer doet nogal persoonlijk, niet iedereen heeft taken die een laptop of desktop vereisen. Je zult zelf het nodige moeten gaan uitzoeken omdat een iPad nou eenmaal een ander beestje is dan een laptop vanwege het gebruikte OS. Er zijn mensen die iPadOS prefereren omdat ze dan minder afleiding hebben waardoor ze beter op hun taak kunnen concentreren en uiteindelijk dus productiever zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:34

Mauz1978

Console War Veteran

B2 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Het gaat mij met name om zandkorreltjes of zo tussen een cover en het scherm. Ik ga niet echt veel tekenen op de ipad, meest browsen, media consumptie e.d.
Vind je een pro dan niet een overkill voor waar je m voor gaat gebruiken?

http://dscomics.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
Mauz1978 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 06:27:
[...]

Vind je een pro dan niet een overkill voor waar je m voor gaat gebruiken?
Ik niet, ben juist erg blij met het grote scherm.
Ook makkelijker op schoot of in de tas dan een laptop.

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Jeurizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-06 19:30
*snip* geen V&A op het forum

[Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 16-06-2020 10:23]

• Haruhi
Haruhi schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Op 5 Juni een ipad pro 2020 besteld, verwachte levertijd is tussen 22 Jun - 29 Jun. :9
Ja nog een paar daagjes wachten :>
Wel apart dat de levertijd zo lang is voor ipads.

• TweakerVincent
Lekker dan mijn magic keyboard is nu al niet 100% top meer. De letter l doet raar, alsof er een broodkruimel onder ligt... zal toch niet hetzelfde geneuzel als met macbook pro zijn? Kan ik die toetsen eraf halen?

• kleinelievewolff
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 03-07 15:02
Zojuist bij Belsimpel een ipad pro 2020 11 inch besteld, daar is hij op voorraad en €37 goedkoper als bij Apple zelf. (iets te duur) cadeau voor mijn vrouw die eind van de maand jarig is en al een paar maanden klaagt over de slechte accu van haar Air 2. Voor deze gegaan ipv een nieuwe Air omdat ik de Air weinig vernieuwend vind behalve snellere processor. Benieuwd of ze/we gebruik gaan maken van alle nieuwe snufjes van de Pro.

Zo zou ik het handig vinden om mijn foto's van de camera rechtstreeks op de ipad te kunnen krijgen. Lukt dit met een oude Canon 500D? Ik zou dan een mini-usb > usb-c kabel kunnen aansluiten en dan hopelijk de foto's kunnen downloaden. Op de pc gaat dit echter via een Canon progje, weet iemand of dat nodig is op de ipad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@kleinelievewolff Met een USB-C-kabel kun je veel apparaten aansluiten op de iPad en zo o.a. foto’s overzetten.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209186#connect

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
Mijn magic keyboard gaat repair naar apple. L knop travel werkt niet goed meer. gelukkig krijg ik een nieuwe direct en komen ze hem netjes ophalen met borg betalen.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@TweakerVincent Balen man, maar gelukkig dat je een nieuwe krijgt. Toch vind ik het zeer slecht dat je voor die 340 á 400 euro geen kwaliteitsproduct krijgt. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een pechvogel zijn.

[Voor 14% gewijzigd door syltheboy op 20-06-2020 01:08]

• TweakerVincent
syltheboy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:04:
@TweakerVincent Balen man, maar gelukkig dat je een nieuwe krijgt. Toch vind ik het zeer slecht dat je voor die 340 á 400 euro geen kwaliteitsproduct krijgt. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een pechvogel zijn.
Vind ik ook idd slecht. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren...

• Haruhi
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:23:
[...]

Vind ik ook idd slecht. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren...
Je hebt schaar schakelingen zoals in elke reguliere notebook.
Grote kans dat het een kwestie is van loshalen, goedzetten en terug klikken.

[Voor 9% gewijzigd door Haruhi op 20-06-2020 21:57]

• TweakerVincent
Haruhi schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:57:
[...]

Je hebt schaar schakelingen zoals in elke reguliere notebook.
Grote kans dat het een kwestie is van loshalen, goedzetten en terug klikken.

[Afbeelding]
Gebeld met apple en die gaven aan dat je niet veel kan doen. Ik wil niet zelf kloten ivm 400 euro. Laat ze maar service leveren.

Krijg binnenkort een nieuwe en stuur oude op.

Had trouwens gehoopt dat ik niet zo’n macbook faal toetsenbord zou krijgen. Balen dat dat wel zo is.

[Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 20-06-2020 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Keertje met een busje lucht onder/tussen die toetsen blazen. Van laptoptoetsen moet je nooit proberen om die eraf te halen. De kans dat je dat lukt zonder de toets te beschadigen is bijzonder klein. Aangezien er hier ook nog gewoon garantie op zit is dat nog een reden om niet zelf te gaan lopen knutselen. De verkoper mag dat gaan oplossen.

• Haruhi
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:03:
[...]

Gebeld met apple en die gaven aan dat je niet veel kan doen. Ik wil niet zelf kloten ivm 400 euro. Laat ze maar service leveren.

Krijg binnenkort een nieuwe en stuur oude op.

Had trouwens gehoopt dat ik niet zo’n macbook faal toetsenbord zou krijgen. Balen dat dat wel zo is.
De faal issues zijn juist met Butterfly switches, daar zit weinig travel in, vuil = block.
Vandaar dat ze nu terug naar scissor zijn gegaan zoals elk ander notebook producent, dat is de type waar jij nu mee werkt

Als er vuil tussen zit gaat de scissor gewoon door met werken.
Je hebt waarschijnlijk te maken met een switch die niet lekker zit en opnieuw ingelegd moet worden.

En vooral niet zelf werken eraan, daar is de garantie voor. :>
Ze refuben je keyboard na de omwissel en gaat daarna gewoon terug naar een klant met volgende issues.

[Voor 13% gewijzigd door Haruhi op 20-06-2020 23:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Haruhi schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:51:
[...]

De faal issues zijn juist met Butterfly switches, daar zit weinig travel in, vuil = block.
Vandaar dat ze nu terug naar scissor zijn gegaan zoals elk ander notebook producent, dat is de type waar jij nu mee werkt

Je hebt waarschijnlijk te maken met een switch die niet lekker zit en opnieuw ingelegd moet worden.

En vooral niet zelf werken eraan, daar is de garantie voor. :>
Ze refuben je keyboard na de omwissel en gaat daarna gewoon terug naar een klant met volgende issues.
ah top, dan heb ik wel de juiste soort toetsen. dank voor je uitleg.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Haruhi schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:51:
Dat is niet waar, ook een scissor scharnier faalt als er vuil tussen komt te zitten. Ze hebben nu gewoon meer ruimte onder de toets zitten waardoor een eventueel stukje vuil wat makkelijker weg kan schieten. Desalniettemin kan het voorkomen dat dit niet werkt en dan klemt je scharnier net zo hard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haruhi
ppl schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:06:
[...]

Dat is niet waar, ook een scissor scharnier faalt als er vuil tussen komt te zitten. Ze hebben nu gewoon meer ruimte onder de toets zitten waardoor een eventueel stukje vuil wat makkelijker weg kan schieten. Desalniettemin kan het voorkomen dat dit niet werkt en dan klemt je scharnier net zo hard.
Vuil waar de scissor switches mee door kunnen gaan zoals stof en kruimels daar houd de butterfly mee op.
Vochtschade of bepaalde smurrie die mensen eten met hun handen en dan typen, dat is een killer voor elk type switch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
Haruhi schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Heb de mijne sinds gisteren want had zaterdag levering gevraagd. Dus vandaar. Maar hij is er na 2 weken wachten en de week ervoor mijn magic keyboard. Werkt super.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Jammer dat er nog geen Logitech touch combo is voor de iPad Pro 11 2020. Dat was voor mij echt een insta buy geweest. Ik vind de magic keyboard eigenlijk vooral een magisch hoge prijs hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
WouterL schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:36:
Jammer dat er nog geen Logitech touch combo is voor de iPad Pro 11 2020. Dat was voor mij echt een insta buy geweest. Ik vind de magic keyboard eigenlijk vooral een magisch hoge prijs hebben.
Ja das heel jammer, want deze werken perfect met de iPad en zijn relatief goedkoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Haruhi schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:10:
Vuil waar de scissor switches mee door kunnen gaan zoals stof en kruimels daar houd de butterfly mee op.
Dat zit hem niet in het scharnier, die heeft hier helemaal niets mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is de hoeveel ruimte je hebt in het gehele mechanisme en vooral de gebruikte switch. Bij de laptops met die butterfly scharnier hebben ze naast het scharnier nog diverse wijzigingen aangebracht waardoor er bar weinig ruimte over bleef, vuil kan daar vrijwel geen kant op.

Het grootste probleem is echter de gebruikte switch. Dat is bij het gros van de toetsenbord rubberdome (waaronder dus ook alle hedendaagse toetsenborden bij Apple) en juist die zijn gigantisch gevoelig voor stukjes vuil. Dat komt omdat bij rubberdome de toetsaanslag pas geregistreerd wordt wanneer je helemaal op de bodem bent beland. Juist op de bodem zitten die vuilstukjes waardoor je niet verder kunt en dus de toetsaanslag niet geregistreerd wordt. Als je wat ruimte hebt kun je met een beetje kracht op je toets het vuilstukje laten wegschieten maar dat is een tijdelijke oplossing.

De oplossing is heel simpel: uitkloppen, uitzuigen of met perslucht onder/tussen de toetsen blazen. Met een extern toetsenbord gaat dat vaak heel makkelijk omdat die keycaps stevig zijn en je ze met gemak eraf kunt halen. Bij laptops is dat echt een PITA omdat die dingen zo fragiel zijn. Een mechanisch toetsenbord aanschaffen is ook een oplossing. Die zijn aanzienlijk minder gevoelig (registratie van de aanslag gebeurd ergens bovenin of halverwege de aanslag en kruimels kunnen zeer moeilijk op een andere plek dan de bodemplaat komen).

Het is niet voor niets dat scholen en vrijwel ieder bedrijf het via hun beleid verbiedt om te eten bij een computer ;) Dat is voorkomen dat kruimels in het toetsenbord vallen en systeembeheer weer onnodig druk is met het uitkloppen/-blazen van toetsenborden of prima werkende toetsenbord worden weggegooid (onnodig afval).

• Haruhi
Nicj56 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:00:
[...]
Heb de mijne sinds gisteren want had zaterdag levering gevraagd. Dus vandaar. Maar hij is er na 2 weken wachten en de week ervoor mijn magic keyboard. Werkt super.
Nog steeds wachten hier. Via apple zelf besteld.
Wachten is het halve plezier zeggen ze altijd ;( ?
Het feit dat de iPad Air 2 nog ondersteund wordt met iPadOS 14 en de demo van de macOS versie op Apple's eigen SoC op een A12Z werd gedaan zegt genoeg over hoe bar weinig de software op de iPad gebruik maakt van de Apple SoCs. De SoCs kunnen gewoon zoveel meer dan wat je op een iPad qua software kunt. Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat.

Bron: het plaatje op https://www.macrumors.com...-big-sur-is-version-11-0/

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Nu lekker bezig met de iPad Pro 2020 en de folio + muis.

Hoe kan ik echter in godsnaam navigeren tussen home screens? Met de muis klikken en swipes werkt niet, en ook de pijltjes op het toetsenbord doen niks. Met navigeren tussen homescreens bedoel ik dus gewoon van links naar rechts op de home pagina.

[Voor 18% gewijzigd door WouterL op 23-06-2020 15:04]

Zijdelings scrollen op je muis (als die optie op je muis zit) of linkermuisknop ingedrukt houden en daarmee een swipe beweging nadoen. Dat laatste is hoe je het met je vinger ook zou doen en dat trucje gaat vaak op als je een app tegenkomt die nog geen volledige ondersteuning voor de muiscursor heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
Zo dit is wel prima service van apple. Binnen 2 dagen een nieuw explempaar. De oude mag ik binnen 10 dagen opsturen. En de L knop doet het weer goed yeah :D

400 euro borg is prima zo.

• TweakerVincent
Om dingen in de toekomst te voorkomen, absolute nogo met eten en toetsenbord? Of moet een beetje gewoon kunnen?

• Nicj56
Haruhi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Nog steeds wachten hier. Via apple zelf besteld.
Wachten is het halve plezier zeggen ze altijd ;( ?
Haha, misschien, maar Apple kennende niet. Daarnaast heb ik hem ook via Apple zelf besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:11:
Om dingen in de toekomst te voorkomen, absolute nogo met eten en toetsenbord? Of moet een beetje gewoon kunnen?
Ik zou het niet doen maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik als beheerder vaak genoeg de ellende daarvan heb gezien en de boel heb moeten fixen. Je computer wat verder van je vandaan zetten of zelf wat verder van de computer vandaan gaan zitten helpt vaak ook al. Of doen wat ze in garages of sommige labs doen: huishoudfolie over het toetsenbord spannen.

Ergo: gewoon niet doen. Ga lekker elders lunchen of zo, eventjes weg van je computer is ook beter voor je gezondheid (o.a. je ogen).

• TweakerVincent
ppl schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:54:
[...]

Ik zou het niet doen maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik als beheerder vaak genoeg de ellende daarvan heb gezien en de boel heb moeten fixen. Je computer wat verder van je vandaan zetten of zelf wat verder van de computer vandaan gaan zitten helpt vaak ook al. Of doen wat ze in garages of sommige labs doen: huishoudfolie over het toetsenbord spannen.

Ergo: gewoon niet doen. Ga lekker elders lunchen of zo, eventjes weg van je computer is ook beter voor je gezondheid (o.a. je ogen).
goed plan idd.

Nu een paar weken met magic keyboard gewerkt en 12 inch en het is echt handig. Ideaal de pen erbij, Top product. Heb tig andere producten maar dit gebruik ik echt vaak. Lig nu in mijn hangmat in de tuin en kan relaxt veel taken doen.

Een echte laptop vervanger is het absoluut niet maar ik een een developer. Voor casual werk echt relaxt.

Maar heb een Mac mini en macbook (en surface en pc en nog wat stuff) dus genoeg keus.

Maar zeker een aanrader en laat je niet afschrikken door de prijs. Het is echt een ander product geworden.

1 puntje kritiek. Zonder magic keyboard vind ik tikken op een 12 inch niet lekker. Hij is eigenlijk te groot om snel iets te tikken, maar dat is dus nu niet echt mer een probleem :D

• HereIsTom
Zeker niet eten en drinken boven/bij het toetsenbord als je zuinig bent op je spullen.
Ik heb al veel toetsenborden van anderen gerepareerd , maar ook weg kunnen gooien 8)7

• TweakerVincent
HereIsTom schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:30:
Zeker niet eten en drinken boven/bij het toetsenbord als je zuinig bent op je spullen.
Ik heb al veel toetsenborden van anderen gerepareerd , maar ook weg kunnen gooien 8)7
Heb wel al een tijd geleden regel geen drank bij toetsenbord. Damn dat heeft echt veel leed bespaart. Hoeveel bier niet over mijn diverse toetsenborden is gegaan....

Dieptepunt was een CRT monitor waar 3/4 biertje in ging.... vreemd genoeg deed hij het nog :D

• Eric H
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Sinds kort ook de eigenaar van 12,9 iPad Pro met Magic Keyboard en ApplePencil......geen slechte beslissing om over te gaan tot aankoop.

Heb in het verleden een iPad Air gehad en een MacBook Air, maar vond beiden geen aanvulling op mijn 27" iMac en iPhone. Toch begon ik de laatste tijd een mobiel, groter, scherm wel te missen.

Nu wel redelijk een goede 3-eenheid gevonden.
iMac voor converteer (video) werk en thuiswerken
iPad Pro als mobiel scherm
iPhone als zakcomputer waar ook nog eens mee gebeld kan worden.

Nu bezig met accesorizen.
Anker USB-c hub met uitgangen voor USB-c USB-a, HDMI en geheugenkaarten
Samsung SSD
Tomtoc hardcase komt vandaag binnen

Nu nog op zoek naar een compacte lader met een hoger laadvermogen.

Iemand suggesties ??

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Eric H schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:32:
Sinds kort ook de eigenaar van 12,9 iPad Pro met Magic Keyboard en ApplePencil......geen slechte beslissing om over te gaan tot aankoop.

Heb in het verleden een iPad Air gehad en een MacBook Air, maar vond beiden geen aanvulling op mijn 27" iMac en iPhone. Toch begon ik de laatste tijd een mobiel, groter, scherm wel te missen.

Nu wel redelijk een goede 3-eenheid gevonden.
iMac voor converteer (video) werk en thuiswerken
iPad Pro als mobiel scherm
iPhone als zakcomputer waar ook nog eens mee gebeld kan worden.

Nu bezig met accesorizen.
Anker USB-c hub met uitgangen voor USB-c USB-a, HDMI en geheugenkaarten
Samsung SSD
Tomtoc hardcase komt vandaag binnen

Nu nog op zoek naar een compacte lader met een hoger laadvermogen.

Iemand suggesties ??
Ongeveer zelfde setup!
Ook met Tomtoc hardcase. Geweldig ding icm magic keyboard.

Qua lader zou ik de Anker PD lader aanbevelen met usb-c en usb-a

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Eric H
  • Nu online
Heb je misschien een linkje naar die Anker PD lader.
Degene die ik vind is maar 18W en ik zoek toch wel wat meer aan laadvermogen.

Apple zelf heeft er eentje van 96W, maar die kost 85 euro, is nogal "chunky" en heeft alleen maar USB-C.
Ik ben op zoek naar een lader met zowel USB-C als USB-A, minimaal 50W laadvermogen en een handzaam formaat (ivm meenemen in de Tomtoc Folio).

Zit al te kijken bij Aukey en bij Anker, maar nog geen echt geschikte kandidaat gevonden.
Aangezien de iPad Pro niet veel meer doet dan 26W (of 22W via het Magic Keyboard) is alles meer dan 30W pure overkill. Als je dan zo'n oplader van 45W of 60W of hoger koopt, kun je er maar beter voor zorgen dat je dan meerdere apparaten tegelijkertijd kunt opladen. Daar heb je meer aan dan het hogere aantal Watt.

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Eric H schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:16:
Heb je misschien een linkje naar die Anker PD lader.
Degene die ik vind is maar 18W en ik zoek toch wel wat meer aan laadvermogen.

Apple zelf heeft er eentje van 96W, maar die kost 85 euro, is nogal "chunky" en heeft alleen maar USB-C.
Ik ben op zoek naar een lader met zowel USB-C als USB-A, minimaal 50W laadvermogen en een handzaam formaat (ivm meenemen in de Tomtoc Folio).

Zit al te kijken bij Aukey en bij Anker, maar nog geen echt geschikte kandidaat gevonden.
Astu:
https://www.amazon.de/Anker-PowerPort-Kompaktes-USB-C-Wandladegerät-Doppel-Port-White/dp/B07QL5CXNR

[Voor 25% gewijzigd door HekkeySE op 25-06-2020 23:24]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• HereIsTom

• Eric H
  • Nu online
Thanks voor de link, echter deze vind ik ook nogal chunky.

Ik ga eens verder op onderzoek, kans bestaat dat ik uiteindelijk toch voor een zeer compact usb-c lader ga met hoger vermogen, maar dan alleen met USB-C aansluiting.
Immers, het eventueel opladen van iPhone kan ook via/met de USB-hub......

• B2

B2

wa' seggie?

Eric H schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 06:57:
Thanks voor de link, echter deze vind ik ook nogal chunky.

Ik ga eens verder op onderzoek, kans bestaat dat ik uiteindelijk toch voor een zeer compact usb-c lader ga met hoger vermogen, maar dan alleen met USB-C aansluiting.
Immers, het eventueel opladen van iPhone kan ook via/met de USB-hub......
Kijk eens naar de lader van Ikea. 40W met usb-c en usb-a.

• Eric H
  • Nu online
Dat ziet er idd wel een stuk beter uit.
Thanks voor de tip !

• Mauz1978
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:34

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb deze week de coverbuddy binnengekregen en ik ben er zeer tevreden over. Naast het feit dat het bescherming biedt aan de randen, is eindelijk ook mijn apple pencil beschermd. Die gleed en stootte ik vaak eraf. Ook weegt ie amper wat en is ie volledig compatible met de apple keyboard. Daarnaast is het een extra perk dat je ermee de magic keyboard in een keer open krijgt ipv de twee stappen die je nu moet doen. Die keyboard krijg ik als het goed is volgende week binnen.

Aangezien ik alles doe met mijn ipad, ik ben freelance striptekenaar/cartoonist, is bescherming van mijn primaire systeem top prioriteit naast het feit dat het goed werkbaar moet zijn. Dus echt een aanrader!

Mocht iemand interesse hebben, hij was binnen een week bezorgd vanuit Amerika. In totaal 60 euro is wel een investering, maar bescherming plus werkbaar staat zoals gezegd bovenaan.

https://www.amazon.com/gp/product/B07P7L789C/

http://dscomics.nl

Wel ff opletten dat bij de 11" er geen enkel probleem is maar dat bij de 12.9" versie de Magic Keyboard niet helemaal meer dicht gaat. Volgens mij hebben ze een vernieuwde versie voor de 12.9" in de maak om juist dat probleem op te lossen.

En nog een kleine opmerking: de case die je hier ziet is voor het 2018 model, niet de hier besproken 2020 versie ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:06
Zojuist ook bezitter geworden van een iPad Pro 11" 2020. Ooit de iPad mini 1gen gehad, maar doordat iPhone's in die tijd steeds groter werden, gebruikte ik de mini steeds minder. Nooit vervangen, maar op enige tijd wel verkocht. Echter begon het weer te kriebelen, vooral ook door de combinatie tussen Mac. Sidecar is ook een mooie toevoeging, en iPadOS is ook een stuk volwassener.

Heb er nog geen case omheen, omdat ik er nog niet helemaal uit ben met die toetsenborden. Wisselende verhalen, maar voor de 11" wel een vereiste denk ik, gezien anders je halve scherm wordt gebruikt voor het virtuele toetsenbord. Echter ben ik ook niet iemand die hele teksten zal typen op z'n iPad, dus dat moet ik nog even aankijken.

Onlangs ook een Satechi 108W PD adapter binnen gekregen. Because, USB-C all the way. Wat een geweldig ding. Geen lompe stekkers, 4 USB poorten, waarvan 2 USB-C met 90W PD en 18W PD. :)

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle | Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Froggle schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:12:
Zojuist ook bezitter geworden van een iPad Pro 11" 2020. Ooit de iPad mini 1gen gehad, maar doordat iPhone's in die tijd steeds groter werden, gebruikte ik de mini steeds minder. Nooit vervangen, maar op enige tijd wel verkocht. Echter begon het weer te kriebelen, vooral ook door de combinatie tussen Mac. Sidecar is ook een mooie toevoeging, en iPadOS is ook een stuk volwassener.

Heb er nog geen case omheen, omdat ik er nog niet helemaal uit ben met die toetsenborden. Wisselende verhalen, maar voor de 11" wel een vereiste denk ik, gezien anders je halve scherm wordt gebruikt voor het virtuele toetsenbord. Echter ben ik ook niet iemand die hele teksten zal typen op z'n iPad, dus dat moet ik nog even aankijken.

Onlangs ook een Satechi 108W PD adapter binnen gekregen. Because, USB-C all the way. Wat een geweldig ding. Geen lompe stekkers, 4 USB poorten, waarvan 2 USB-C met 90W PD en 18W PD. :)
Ik zat ook te twijfelen over een toetsenbord wel of niet. Had ook dezelfde twijfels als jou. Uiteindelijk voor een los magic toetsenbord met numpad gekozen (Tweedehands) en dit werkt voor mij echt ideaal voor die paar keer dat ik hem thuis nodig heb :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:06
@hk12nl Zeker voor thuis is het inderdaad het dilemma, los toetsenbord met muis/trackpad of een Magic Keyboard waar alles gelijk in zit. Dat laatste haal je 'm natuurlijk ook lekker makkelijk uit met dank aan de magneten, en is het tegelijkertijd ook een case. Maar die prijs.. :/

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle | Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Froggle schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:29:
@hk12nl Zeker voor thuis is het inderdaad het dilemma, los toetsenbord met muis/trackpad of een Magic Keyboard waar alles gelijk in zit. Dat laatste haal je 'm natuurlijk ook lekker makkelijk uit met dank aan de magneten, en is het tegelijkertijd ook een case. Maar die prijs.. :/
Ik doelde eigenlijk op het Bluetooth toetsenbord wat je oa ook bij de Mac krijgt :)

Ik heb deze setup-up nu ben er erg blij mee. Heb een gewone cover voor op de bank en sporadisch typen doe ik dan op het scherm. Mocht ik echt een groot verhaal moeten typen (zal in mijn geval 15% vd tijd zijn schat ik) dan kan ik altijd even aan tafel gaan zitten :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:15
hk12nl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Ik doelde eigenlijk op het Bluetooth toetsenbord wat je oa ook bij de Mac krijgt :)

Ik heb deze setup-up nu ben er erg blij mee. Heb een gewone cover voor op de bank en sporadisch typen doe ik dan op het scherm. Mocht ik echt een groot verhaal moeten typen (zal in mijn geval 15% vd tijd zijn schat ik) dan kan ik altijd even aan tafel gaan zitten :)
Ik heb gekozen voor de Logitech MX Keys. Met 1 druk op de knop wissel ik tussen de Mac en de iPad.
In mijn werktas hangt standaard nog een oud Magic Keyboard, altijd handig.
En op de bank, gewoon lekker in een smart folio, verder niks…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
Eigenlijk type ik te weinig voor een echt toetsenbord, maar de muis functie d.m.v. een touchpad lijkt me wel weer handig, de vraag is alleen welke is daar handig voor.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True