Acties:
  • 0Henk 'm!
Froggle schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:12:
Echter ben ik ook niet iemand die hele teksten zal typen op z'n iPad, dus dat moet ik nog even aankijken.
Dan heb je geen extern toetsenbord nodig. Die fysieke dingen zijn juist alleen handig als je veel gaat tikken (aka hele teksten). Dat on-screen toetsenbord is prima om even een mailtje te tikken, een reactie op een forum/social media, etc. Bovendien kun je, als je toch een extern toetsenbord nodig hebt, ieder bluetooth of usb toetsenbord gebruiken. Als je een Pencil erbij koopt/hebt gekocht dan is er met iPadOS 14 nog minder reden: je kunt met Scribble met de Pencil schrijven in diverse tekstvakken waardoor het toetsenbord niet eens nodig is.

@HereIsTom dan zou ik eerder de Magic Trackpad 2 erbij doen. Dat trackpad op de Magic Keyboard is echt enorm klein, die veel grotere Magic Trackpad 2 werkt een stuk fijner. Maar ja, dat is eigenlijk alleen handig als je de iPad in een standaard zet of zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:12
ppl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:11:
@HereIsTom dan zou ik eerder de Magic Trackpad 2 erbij doen. Dat trackpad op de Magic Keyboard is echt enorm klein, die veel grotere Magic Trackpad 2 werkt een stuk fijner. Maar ja, dat is eigenlijk alleen handig als je de iPad in een standaard zet of zo.
Ja die had ik gezien, maar weer 150 euro, zoek iets gelijks dat werkt op de iPad, maar stuk goedkoper.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Hoeveel procent verliezen jullie ongeveer in een nacht stand-by? Ik verlies soms 3% en kijk ik dan bij de batterij status dan is er enkel een keer het toegangscherm kort actief geweest voor een minuut of minder. Verder is er niks op de achtergrond actief. Ik heb het idee dat dit wat fors is voor een iPad die vanaf een uur of 21:00 niks meer doet tot een uurtje of 7 in de ochtend? Of is dit verder normaal? De iPad is als nieuw geconfigureerd verder en met een backup

[Voor 29% gewijzigd door keepitfrosty op 29-06-2020 07:02]

• HereIsTom
@keepitfrosty Das vrij normaal zo’n 6% per dag, dan kun je er nog ruim 16 dagen mee doen voordat de accu leeg is.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• keepitfrosty
  • Nu online
HereIsTom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:19:
@keepitfrosty Das vrij normaal zo’n 6% per dag, dan kun je er nog ruim 16 dagen mee doen voordat de accu leeg is.
Ook wanneer je dus alle achtergrond activiteiten uit hebt staan? Ik had zelf het idee dat het minder moest zijn maar goed als dit normaal gedrag is dan is het wat het is natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
@keepitfrosty Ja als je ‘m een dag of langer niet gebruikt kun je ‘m beter helemaal uitzetten, maar zelfs dan loopt de batterij nog leeg, alleen minder snel.

• sp4gs
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 14:56
HereIsTom schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:23:
[...]

Ja die had ik gezien, maar weer 150 euro, zoek iets gelijks dat werkt op de iPad, maar stuk goedkoper.
Ik weet niet hoe je het precies voor je ziet, maar zoals ik het lees is het een toetsenbord/trackpad combo. Je zou iets als de Logitech K400 plus kunnen nemen. Wel heb ik gelezen dat je de USB A receiver in moet pluggen om het te laten werken, wat dus ook betekend dat je een USB C Hub moet hebben/kopen.

In mijn geval gebruik ik een slim folio als cover en heb een USB C hub waarop ik mn oude vertrouwde USB A toetsenbord en USB A muis op aansluit. Het is wel een bundeltje met een USB splitter er ook nog op, maar gezien ik dat toch op mn bureau gebruik, maakt dat voor die paar keer ook niet veel uit. Al moet ik wel zeggen dat het kriebelt om een MX Keys te kopen...

• HereIsTom
@sp4gs Bedankt voor de tip, maar ik zoek dus geen toetsenbord, maar een touchpad die via bluetooth werkt op de iPad.

• Eric H
  • Laatst online: 14:34
Hmm, volgende uitdaging is het vinden van een geschikte powerbank.

Gezien de ruimte die ik ervoor beschikbaar heb is dat nogal een zoektocht aan het worden.
Afmetingen mogen maximaal 11 bij 9 centimeter zijn, dikte mag 1,5 a 2 cm zijn.
Liefst minimaal 10.000 mAh, en mogelijkheid tot laden via USB-C.

Iemand een tip ?
Lastige is dat niet bij iedere powerbank de afmetingen worden vermeld, wat het nog eens lastiger maakt.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1Henk 'm!
@HereIsTom dat wordt lastig want zo gek veel trackpads zijn er niet, je kunt op dit vlak niet om die Magic Trackpad heen. De Logitech K400 die hier wordt genoemd is niet een toetsenbord maar een toetsenbord met kleine trackpad. Dat is vrijwel je enige andere optie als je een alternatief wil voor de Magic Trackpad.

@sp4gs een complete hub om alleen maar een USB-A naar USB-C om te zetten is echt dikke overkill. Je kunt voor veel minder geld simpele USB-A naar USB-C converters kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Froggle schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:29:
@hk12nl Zeker voor thuis is het inderdaad het dilemma, los toetsenbord met muis/trackpad of een Magic Keyboard waar alles gelijk in zit. Dat laatste haal je 'm natuurlijk ook lekker makkelijk uit met dank aan de magneten, en is het tegelijkertijd ook een case. Maar die prijs.. :/
Misschien is de folio keyboard dan meer iets voor jou. Heerlijke dunne case en voor korte typsessies meer dan prima. Voor mij de reden waarom de folio eigenlijk de enige case is die voor mij in aanmerking komt. De rest is veel te bulky. Epistels schrijven doe ik er toch niet op, maar fijn om af en toe een berichtje te tikken (zoals dit bericht). Je ipad blijft zijn mooie dunne design behouden. Win win.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-09 13:50
WouterL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Misschien is de folio keyboard dan meer iets voor jou. Heerlijke dunne case en voor korte typsessies meer dan prima. Voor mij de reden waarom de folio eigenlijk de enige case is die voor mij in aanmerking komt. De rest is veel te bulky. Epistels schrijven doe ik er toch niet op, maar fijn om af en toe een berichtje te tikken (zoals dit bericht). Je ipad blijft zijn mooie dunne design behouden. Win win.
Ben zelf voor de magic keyboard gegaan, de dikte hiervan valt wel mee, enige het gewicht dat enorm toeneemt, en dus aan gelijkheid komt van een MacBook Air.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Nicj56 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:57:
[...]

Ben zelf voor de magic keyboard gegaan, de dikte hiervan valt wel mee, enige het gewicht dat enorm toeneemt, en dus aan gelijkheid komt van een MacBook Air.
Ik snap de keus als je er echt veel op tikt. Ik gebruik de pro als vooral als een consumptie apparaat waarbij het leuk is dat ik er af en toe op kan tikken. Naast de added bulk kun je die magic keyboard ook niet omklappen. Een absolute no go voor mij. Ik wil de ipad er niet uithalen wanneer ik hem als tablet gebruik. Ik gebruik de ipad namelijk vooral als tablet. De magic keyboard lijkt mij dan ook een prima product wanneer je de ipad vooral als werkpaard gebruikt en er langer dan een halfuurtje op tikt.
Als je de iPad echt alleen als tablet gaat gebruiken dan is het gewoon weggegooid geld wanneer je een toetsenbordhoes koopt (Smart Keyboard, Magic Keyboard, iets van Brydge, Logitech, etc.). Zo'n Apple Smart Keyboard kost je al 199 euro en de alternatieven zijn nou ook niet gek veel goedkoper dan dat.

Bovendien voel je continu de toetsen van de hoes als je 'm omslaat en dat vindt niet iedereen prettig.

• WouterL
  • Nu online
ppl schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:35:
Als je de iPad echt alleen als tablet gaat gebruiken dan is het gewoon weggegooid geld wanneer je een toetsenbordhoes koopt (Smart Keyboard, Magic Keyboard, iets van Brydge, Logitech, etc.). Zo'n Apple Smart Keyboard kost je al 199 euro en de alternatieven zijn nou ook niet gek veel goedkoper dan dat.

Bovendien voel je continu de toetsen van de hoes als je 'm omslaat en dat vindt niet iedereen prettig.
Dat ontkent denk ik niemand :P

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:01
Ik vond dat de laatste dagen mijn batterij best hard achteruit ging. Als ik kijk naar de afgelopen 12 uur waarin ik de iPad niet aangeraakt heb dan is hij met 25% gedaald en zie ik dat Siri 100% van de batterij gebruikt heeft in die periode. Ik heb de iPad al een softreset gegeven maar dat heeft niet geholpen. Iemand die dit herkent en de oplossing heeft? Ik heb nu Hè Siri maar uitgezet..

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!
Er schijnen wat accuduur issues te zijn met iOS/iPadOS 13.5/13.5.1. Geen idee of de huidige beta van 13.6 of 14.0 hier verbetering in brengt. Laten we het hopen.

Je zou eens kunnen kijken of je wat dingen uit kunt zetten zoals het in de achtergrond kunnen verversen, minder fel scherm, enz.

[Voor 29% gewijzigd door ppl op 02-07-2020 20:53]

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:56
Vandaag de Paperlike screenprotector aangebracht. Even een gepiel, maar jeetje…
Schrijven is echt een verademing nu.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:01
ppl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:52:
Er schijnen wat accuduur issues te zijn met iOS/iPadOS 13.5/13.5.1. Geen idee of de huidige beta van 13.6 of 14.0 hier verbetering in brengt. Laten we het hopen.

Je zou eens kunnen kijken of je wat dingen uit kunt zetten zoals het in de achtergrond kunnen verversen, minder fel scherm, enz.
Ik heb ‘hé Siri’ tijdelijk maar even uitgezet. Dat lost het probleem al op. Is tot de nieuwe update iig de oplossing

©2004

Acties:
  • +2Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:21
Ik had ook een probleem dat opeens mijn accu snel leeg ging zonder gebruik.
Oorzaak met toeval gevonden, de magic keyboard backlight bleef constant aan staan. Zowel bij uitschakelen IPad als dichtklappen.
Reset van IPad en opnieuw koppelen heeft het probleem verholpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-09 23:37
Vandaag nog even de Magic Keyboard geprobeerd in de MM, maar ik word er niet gelukkig van. Typen ging oké, maar zeker niet 340 euro oké. Gewicht schrok ik ook van. Dat zal ongetwijfeld wennen zijn, maar als ik dan moet kiezen wat ik mee neem, dan zie ik het voordeel niet tegenover de MacBook. En zoals ik afgelopen dagen heb gemerkt typ ik niet genoeg om me de prijs te rechtvaardigen.

Daarom de Smart Folio besteld. Dus geen toetsenbord en alleen bescherming tijdens transport en de mogelijkheid 'm onder een hoek te zetten. Genoeg voor mij. :)

Desk, Network, Film / Picture, Bike & EDC Kit | XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava

• Nicj56
Froggle schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:07:
Vandaag nog even de Magic Keyboard geprobeerd in de MM, maar ik word er niet gelukkig van. Typen ging oké, maar zeker niet 340 euro oké. Gewicht schrok ik ook van. Dat zal ongetwijfeld wennen zijn, maar als ik dan moet kiezen wat ik mee neem, dan zie ik het voordeel niet tegenover de MacBook. En zoals ik afgelopen dagen heb gemerkt typ ik niet genoeg om me de prijs te rechtvaardigen.

Daarom de Smart Folio besteld. Dus geen toetsenbord en alleen bescherming tijdens transport en de mogelijkheid 'm onder een hoek te zetten. Genoeg voor mij. :)
Gewicht heeft apple express zo gedaan, omdat alles qua gewicht aan de bovenkant en dus top-zwaar word en hij dus een backflip wilt gaan maken, en dat lijkt me niet zo fijn voor de dure iPad Pro.

Dus kortom het mimiekt een MacBook waar de gewicht ook onderin zit.

Bijkomend voordeel daarvan is dat je de iPad Pro op de Magic Keyboard op het randje van je bureau kunt laten balanceren. Als je het een beetje goed positioneert kun je er zelfs nog op tikken. Handig om te weten als je een wel heel erg ondiep tafeltje tegenkomt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:13
Zo. Na 3 maanden iPad Pro (11") heb ik hem zojuist overgedragen aan mijn lieve vriendin.

Ik merk dat ik steeds meer teruggrijp naar mijn MacBook Pro. Al met al is de iPad een fantastisch apparaat maar in de praktijk werkt het voor mij niet. Ben ik ouderwets? Ik 'werk' gewoon sneller en efficiënter op een laptop.

Mijn vriendin is er in ieder geval blij mee!

Rabid Neurosis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
tAnk schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:07:
Zo. Na 3 maanden iPad Pro (11") heb ik hem zojuist overgedragen aan mijn lieve vriendin.

Ik merk dat ik steeds meer teruggrijp naar mijn MacBook Pro. Al met al is de iPad een fantastisch apparaat maar in de praktijk werkt het voor mij niet. Ben ik ouderwets? Ik 'werk' gewoon sneller en efficiënter op een laptop.

Mijn vriendin is er in ieder geval blij mee!
Precies de dubio waar ik mee zit of zat: ik heb een MacBook 12" en die voldoet prima. Fijn formaat en nog altijd lekker vlot. Toch trekt een iPad altijd weer wat aandacht in een winkel. :)

Maar wat ik daar mee ga doen ten opzichte van een iPhone of MacBook? Enig verschil is niet hoeven openklappen. Dus toch maar weer links laten liggen. Maar het blijven mooie apparaten.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Eric H
Omdat ik zelf wel behoorlijk happy (understatement) ben met mijn iPad pro, leek het me leuk om een overzicht te geven van de accessoires die ik erbij heb.

Om e.e.a. wat overzichtelijk te maken heb ik onderstaand overzichtje gemaakt.
Enige wat niet op de foto staat, en dus niet beschreven is, is een 64Gb USB-stick die normaal gesproken rechtsonder in het kleine vakje zit.

Vragen ??
Stel ze gerust, ik zal proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

1 Airpods Pro (Mediamarkt)
2 Lightning naar USB-C kabel (Geen idee hoe ik hier aan kom)
3 USB-C naar USB-C kabel (Wordt met de iPad meegeleverd)
4 USB naar USB-C kabel (Ooit een keertje bij de Kwantum meegenomen)
5 USB naar Lightning kabel (Zit natuurlijk bij de iPhone)
6 Apple USB-C oplaadkabel 2 meter (Besteld bij AMAC, voor net wat meer bewegingsruimte)
7 Lention USB-C Multi-Port HUB met 2k 4K HDMI, USB 3.0, SD/Micro SD-Kaartlezers, Stroomvoorziening en 3,5mm aux-adapter (Besteld via Amazon.nl)
8 Anker Premium 5-in-1 USB-C-hub, 4K USB-C naar HDMI adapter, SD/TF geheugenkaartlezer, met 2 USB 3.0 poorten (Besteld via Amazon.nl)
9 Apple Pencil 2 (Besteld bij de AMAC)
10 Sabrent 10000 mAh draagbare USB-C powerbank met snellaadfunctie, 3.0 USB (Besteld via Amazon.nl)
11 Standaard iPad Pro lader (Zit bij de iPad)
12 Samsung Portable SSD T5 1TB Rood (Van een medewerker overgenomen)

Dit alles "verpakt" in de Tomtoc Portfolio Case voor 12,9 Inch iPad Pro. (Aangeschaft via Amazon.nl)

Daarbij heb ik de iPad ook voorzien van de Screen Protector Matte PET Anti-Glare die ik via aliexpress heb besteld. Dit geeft bij tekenen net even een wat meer natuurlijke feel, alsof je echt op papier tekent en niet op een scherm.

Voor het typewerk heb ik de Apple Magic Keyboard aangeschaft, dit vind ik nog steeds een van de betere aanvullingen, voor mij !
Trackpad en backlit toetsenbord voegen voor mij echt iets toe, plus, als ik gewoon media wil consumeren trek je de iPad er makkelijk vanaf.

Nogmaals, vragen en/of opmerkingen : Shoot !

Eric, Signing off !!

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:48
Tof overzicht @Eric H bedankt!

Sinds eergisteren een iPad Pro 11" 2018 256gb zilver overgenomen van een medetweaker, was nog gesealed. Samen met een folio keyboard en de apple pencil 2.

Ik had al heel even de ipad 2020 12.9" gehad maar retour gestuurd naar coolblue, voor mij te groot en het werd me al snel duidelijk dat er weinig verschil zit tussen de 2018 en 2020 versie.

Erg blij met het apparaat!

[Voor 85% gewijzigd door Cyw00d op 09-07-2020 13:47]

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:14
Eric H schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:34:
Omdat ik zelf wel behoorlijk happy (understatement) ben met mijn iPad pro, leek het me leuk om een overzicht te geven van de accessoires die ik erbij heb.

Enige wat niet op de foto staat, en dus niet beschreven is, is een 64Gb USB-stick die normaal gesproken rechtsonder in het kleine vakje zit.

Vragen ??

[Afbeelding]

6 Apple USB-C oplaadkabel 2 meter (Besteld bij AMAC, voor net wat meer bewegingsruimte)
7 Lention USB-C Multi-Port HUB met 2k 4K HDMI, USB 3.0, SD/Micro SD-Kaartlezers, Stroomvoorziening en 3,5mm aux-adapter (Besteld via Amazon.nl)
8 Anker Premium 5-in-1 USB-C-hub, 4K USB-C naar HDMI adapter, SD/TF geheugenkaartlezer, met 2 USB 3.0 poorten (Besteld via Amazon.nl)
10 Sabrent 10000 mAh draagbare USB-C powerbank met snellaadfunctie, 3.0 USB (Besteld via Amazon.nl)

Dit alles "verpakt" in de Tomtoc Portfolio Case voor 12,9 Inch iPad Pro. (Aangeschaft via Amazon.nl)

Daarbij heb ik de iPad ook voorzien van de Screen Protector Matte PET Anti-Glare die ik via aliexpress heb besteld. Dit geeft bij tekenen net even een wat meer natuurlijke feel, alsof je echt op papier tekent en niet op een scherm.

Voor het typewerk heb ik de Apple Magic Keyboard aangeschaft, dit vind ik nog steeds een van de betere aanvullingen, voor mij !
Trackpad en backlit toetsenbord voegen voor mij echt iets toe, plus, als ik gewoon media wil consumeren trek je de iPad er makkelijk vanaf.

Top! Die case is deze toch? https://www.amazon.com/to...e-Organizer/dp/B07Z3B2WP6

En past het magic keyboard er gewoon in (dus zonder die los te halen)? en pencil 2 eraan vastgeklikt of moet je die elke keer losmaken en in het aparte gedeelte vastmaken? dat lijkt me wat gedoe?

Die kan je volgens mij alleen niet als tas gebruiken toch?

[Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 09-07-2020 16:20]

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
TweakerVincent schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Top! Die case is deze toch? https://www.amazon.com/to...e-Organizer/dp/B07Z3B2WP6

En past het magic keyboard er gewoon in (dus zonder die los te halen)? en pencil 2 eraan vastgeklikt of moet je die elke keer losmaken en in het aparte gedeelte vastmaken? dat lijkt me wat gedoe?

Die kan je volgens mij alleen niet als tas gebruiken toch?
Klopt is inderdaad degene uit je link, is echt een topcase. Hardshell dus goede bescherming, en voldoende opbergruimte.

iPad past er prima in, inclusief Magic Keyboard en Apple Pencil.
Apple Pencil had ik er A: voor de foto even apart ingedaan en B: ik eigenlijk de Apple Pencil wel vaker zo meeneem omdat ik hem niet altijd nodig had.

De versie van de Tomtoc case die ik heb (voor het 12,9” model) heeft wel een soort van draagband aan de “rugzijde”. Maar ik vind het te ver gaan om dat echt een draagband te noemen. Al moet ik wel weer zeggen dat ik hem daar wel vaak aan optil/meeneem, dus geheel nutteloos is het niet.

Grote voordeel van de Tomtoc case is dat deze, in tegenstelling tot veel andere cases, gewon echt veel beschikbare ruimte heeft.
Het probleem waar ik vaak tegernaan ben gelopen met “softcell” cases is dat wanneer je er wat spullen instopt, deze bijna niiet meer normaal dicht te krijgen is, of dat hetgeen je er aan de ene kant instopt, ten koste gaat van de bergruimte aan de andere kant.

Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd...... :P

Ter verduidelijking toch nog twee foto’s :

Met Apple Pencil :

Hengsel aan de achterkant :

[Voor 21% gewijzigd door Eric H op 09-07-2020 18:33]

Eric, Signing off !!

• TweakerVincent
Eric H schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Klopt is inderdaad degene uit je link, is echt een topcase. Hardshell dus goede bescherming, en voldoende opbergruimte.

iPad past er prima in, inclusief Magic Keyboard en Apple Pencil.
Apple Pencil had ik er A: voor de foto even apart ingedaan en B: ik eigenlijk de Apple Pencil wel vaker zo meeneem omdat ik hem niet altijd nodig had.

De versie van de Tomtoc case die ik heb (voor het 12,9” model) heeft wel een soort van draagband aan de “rugzijde”. Maar ik vind het te ver gaan om dat echt een draagband te noemen. Al moet ik wel weer zeggen dat ik hem daar wel vaak aan optil/meeneem, dus geheel nutteloos is het niet.

Grote voordeel van de Tomtoc case is dat deze, in tegenstelling tot veel andere cases, gewon echt veel beschikbare ruimte heeft.
Het probleem waar ik vaak tegernaan ben gelopen met “softcell” cases is dat wanneer je er wat spullen instopt, deze bijna niiet meer normaal dicht te krijgen is, of dat hetgeen je er aan de ene kant instopt, ten koste gaat van de bergruimte aan de andere kant.

Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd...... :P

Ter verduidelijking toch nog twee foto’s :

Met Apple Pencil :
[Afbeelding]

Hengsel aan de achterkant :
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Maar kan hem alleen bij amazon US bestellen met veel verzendkosten. Hoe deed jij dit?

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• Serena

Vragen ??

[Afbeelding]

Kabeltje 2 zat bij je AirPods Pro.

Je zegt dat je de case bij Amazon.nl hebt gekocht. Heb je een linkje toevallig, daar kan ik hem niet vinden.
Op .com zijn de verzendkosten wel erg hoog.
Ik heb weliswaar een 11”, maar denk dat die ook prima past.

Edit: Hij is dus niet meer verkrijgbaar op .nl.
Wel de A06 Padfolio en die is dus voor de 11”.
Eens even wat reviews kijken.

[Voor 6% gewijzigd door Serena op 10-07-2020 09:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
@TweakerVincent
Ik heb hem, met veel geduld, uiteindelijk via Amazon.nl kunnen bestellen.
Hierop is hij inderdaad niet vaak voorradig, dus toeslaan als er eentje beschikbaar is.

Linkje : Tomtoc 12.9" iPad case

@Serena
Ahhh grappig van dat kabeltje.
Ik was door mijn verzameling aan het gaan en had echt zo'n HUH ??? momentje.

V.w.b. de Tomtoc case, als je een 11" iPad Pro hebt zou ik echt de 11" case nemen.
Die is volgens mij sowieso beter verkrijgbaar dan de 12,9" versie.

De 12,9" versie is volgens mij ook nog niet zo lang beschikbaar dit kan ook de reden zijn voor de beperkte beschikbaarheid. Echter, wat mij betreft echt de moeite waard om er op te wachten.

Eric, Signing off !!

• keepitfrosty
  • Nu online

Vragen ??

[Afbeelding]

Mooie en handige case. Ik zat zelf nog te denken om deze te halen maar de prijs en wachttijd is fors. Het mooie aan de magic sleeve is dat het ook als desk mat gebruikt kan worden. Wel een stuk minder opbergruimte dat weer wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
keepitfrosty schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Mooie en handige case. Ik zat zelf nog te denken om deze te halen maar de prijs en wachttijd is fors. Het mooie aan de magic sleeve is dat het ook als desk mat gebruikt kan worden. Wel een stuk minder opbergruimte dat weer wel.
Wat een geld voor een stukje vilt… 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Wat een geld voor een stukje vilt… 8)7
Eens hoor en de prijs deed mij ook fronsen. Er zullen vast goedkopere alternatieven komen die hetzelfde truukje doen met de magneten want het is wel een nette oplossing verder

• TweakerVincent
Eric H schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:31:
@TweakerVincent
Ik heb hem, met veel geduld, uiteindelijk via Amazon.nl kunnen bestellen.
Hierop is hij inderdaad niet vaak voorradig, dus toeslaan als er eentje beschikbaar is.

Linkje : Tomtoc 12.9" iPad case

@Serena
Ahhh grappig van dat kabeltje.
Ik was door mijn verzameling aan het gaan en had echt zo'n HUH ??? momentje.

V.w.b. de Tomtoc case, als je een 11" iPad Pro hebt zou ik echt de 11" case nemen.
Die is volgens mij sowieso beter verkrijgbaar dan de 12,9" versie.

De 12,9" versie is volgens mij ook nog niet zo lang beschikbaar dit kan ook de reden zijn voor de beperkte beschikbaarheid. Echter, wat mij betreft echt de moeite waard om er op te wachten.
Zijn er ook alternatieven die wel direct voorradig zijn? Ik hoef niet per se zo enorm veel opbergvakjes maar is altijd meegenomen natuurlijk.

• Eric H
TweakerVincent schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:49:
[...]

Zijn er ook alternatieven die wel direct voorradig zijn? Ik hoef niet per se zo enorm veel opbergvakjes maar is altijd meegenomen natuurlijk.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen case ben tegengekomen die net zo functioneel was als deze.

Dit is dan ook de reden voor mij geweest om geduldig te wachten tot er eentje beschikbaar was.

Het zou dus best kunnen dat er meer hardshell cases zijn, maar ik heb dus nooit verder gezocht nadat ik die van Tomtoc had gezien.

Eric, Signing off !!

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09 09:36
Iemand idee waar de ipad pro 11" op voorraad is (BE) ? Bij Apple levering pas begin augustus?

• TweakerVincent
Eric H schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 01:45:
[...]

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen case ben tegengekomen die net zo functioneel was als deze.

Dit is dan ook de reden voor mij geweest om geduldig te wachten tot er eentje beschikbaar was.

Het zou dus best kunnen dat er meer hardshell cases zijn, maar ik heb dus nooit verder gezocht nadat ik die van Tomtoc had gezien.
ok helder. dan maar wachten idd.

Ik kan nergens vinden hoe dik de case is als hij gevuld is? Hoeveel mm

• TweakerVincent
Mijn magic keyboard en trackpad wil niet lekker werken in de volle zon. Hebben jullie hier ook last van? Toetsenbord gaat goed maar trackpad lijkt het lastig te vinden in de zon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eric H
@TweakerVincent Aangezien het een hardcase is, is er geen verschil in dikte tussen leeg of gevuld.
Heb hem net even opgemeten en de case is ca. 6cm dik.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
Eric H schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:15:
@TweakerVincent Aangezien het een hardcase is, is er geen verschil in dikte tussen leeg of gevuld.
oh dat is wel erg dik. Ik had op 2 /max 3 cm gehoopt. Dan kijk ik ff voor een andere. Ik neem toch alleen stroomstekker mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
Eric H schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:15:
Oh wow, dat vind ik ook wel heel dik. Daar moet ik nog eens over nadenken dan.

• Eric H
@TweakerVincent @Serena

Voor mij is het de ideale oplossing, aangezien ik nu alles in 1 keer mee kan nemen in een handige case.
Ik snap dat als je alleen een lader (en snoer) en pen mee neemt dat dan zo'n case een beetje een overkill is.

Maar nogmaals, in mijn geval, met alle spullen die ik mee wil nemen is het dé case.

Tip: op youtube staan meerdere filmpjes van mensen die verschillende accessoires en case reviewen.
Kijk bijvoorbeeld eens op het kanaal van The Average Tech Guy [Video: https://www.youtube.com/channel/UCwgP40E6FHIqB2eBoJk5AfQ]

Die heeft een aantal leuke, leerzame, goede filmpjes gemaakt.

Eric, Signing off !!

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Heb een LTE versie gekocht. Echter nog niet de beschikking over een SIM voor de iPad. Ik krijg nu regelmatig een melding over het ontbreken van een simkaart. Is dat uit te zetten? Mobiele data uitschakelen maakt helaas niet uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:30
Ronwiel schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:00:
Heb een LTE versie gekocht. Echter nog niet de beschikking over een SIM voor de iPad. Ik krijg nu regelmatig een melding over het ontbreken van een simkaart. Is dat uit te zetten? Mobiele data uitschakelen maakt helaas niet uit.
Helpt vliegtuigmodus niet? Je kunt dan WIFI en Bluetooth handmatig aanzetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
nu alweer een tijdje verder met mijn ipad pro en magic keyboard maar damn het is echt een laptop vervanger. Dat ding gaat in huis overal mee naar toe en mijn macbook pro gebruik ik amper meer. Uiteraard alleen voor casual gebruik maar dat is het 95% van de gevallen. Niet verwacht!

• MartijnMartijn
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:47:
nu alweer een tijdje verder met mijn ipad pro en magic keyboard maar damn het is echt een laptop vervanger.
Herkenbaar, heb voor mijn werk een MacBook Pro, maar voor thuis gebruik ik alleen nog maar mijn iPad Pro 12.9''. Enige waar ik spijt van heb: destijds de WIFI + 64Gb besteld. Nu zou ik gaan voor de 256GB + LTE en dan uiteraard het 2020 model. Jammer genoeg is er geen reden om te upgraden vanaf een 2018 model :9

• Eric H
TweakerVincent schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:47:
nu alweer een tijdje verder met mijn ipad pro en magic keyboard maar damn het is echt een laptop vervanger. Dat ding gaat in huis overal mee naar toe en mijn macbook pro gebruik ik amper meer. Uiteraard alleen voor casual gebruik maar dat is het 95% van de gevallen. Niet verwacht!
Herkenbaar verhaal.

Zoals reeds aangegeven heb ik in het verleden zowel een MacookAir als diverse iPads gehad.
Nu met een iPad Pro 12,9" combineer je de sterke punten van beiden.

Samen met een iMac en een iPhone, voor mij althans, de perfecte combi !

Eric, Signing off !!

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:56

B2

wa' seggie?

MartijnMartijn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Herkenbaar, heb voor mijn werk een MacBook Pro, maar voor thuis gebruik ik alleen nog maar mijn iPad Pro 12.9''. Enige waar ik spijt van heb: destijds de WIFI + 64Gb besteld. Nu zou ik gaan voor de 256GB + LTE en dan uiteraard het 2020 model. Jammer genoeg is er geen reden om te upgraden vanaf een 2018 model :9
Ik heb wel de 256GB versie gekozen, maar niet LTE. Mijn databundel op de iPhone is groot genoeg en met een extra sim voor de iPad zou ik toch weer maandelijks minimaal 15/20 euro kwijt zijn.

Maar zeker weten is de 12.9 met Magic Keyboard een laptop vervanger voor mij. Nog handzamer dan een Macbook en eigenlijk nog functioneler.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Helpt vliegtuigmodus niet? Je kunt dan WIFI en Bluetooth handmatig aanzetten.
Nu voor 5 euro via Simyo een prepaid esim geactiveers. Does the trick :).

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:34
Ik laat mijn Macbook ook steeds vaker in mijn tas en gebruik de iPad Pro i.c.m. Magic Keyboard om nog wat kleine taken in de avond te doen. Echt programmeren (mijn werk) gaat helaas niet, maar de simpele taken zoas email, tekstschrijven, wireframes tekenen etc lukt allemaal prima.

Was bang dat ik de iPad net als mijn Air 2 zoals vroeger amper zou gebruiken, maar door de keyboard is het een super device.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• FeareX
  • Niet online
Gouden tip die case! Qua accessoires ben ik wel voorzien bij m’n iPad Pro 2017 10.5”. Maar ik zocht nog naar een stevige case waarin alle accessoires past. Nu gebruik ik een losse toilettas, niet ideaal maar wel praktisch.

https://www.amazon.de/tomtoc-Portfolio-Schutzhülle-Padfolio-Business/dp/B07PNGP1RP/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=tomtoc+portfolio+case&qid=1594836597&sr=8-2

Gelijk besteld op Amazon.de :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

• Eric H
FeareX schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Gouden tip die case! Qua accessoires ben ik wel voorzien bij m’n iPad Pro 2017 10.5”. Maar ik zocht nog naar een stevige case waarin alle accessoires past. Nu gebruik ik een losse toilettas, niet ideaal maar wel praktisch.

https://www.amazon.de/tomtoc-Portfolio-Schutzhülle-Padfolio-Business/dp/B07PNGP1RP/ref=sr_1_2?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=tomtoc+portfolio+case&qid=1594836597&sr=8-2

Gelijk besteld op Amazon.de :)
You're welcome.... 8)

Eric, Signing off !!

• TweakerVincent
Ik heb deze gekocht. Past de ipad 12.9 plus keyboard en pencil perfect in en super plat. Stroomadapter lukt ook prima. Meer niet nodig voor mij

Native Union Stow Slim Sleeve voor 12,9-inch iPad Pro

https://store.apple.com/nl/xc/product/HN702ZM/A

• Ronwiel
  • Niet online
Wanneer je mobiele data uitschakelt op je iPad, wordt de LTE modem dan ook daadwerkelijk uitgeschakeld? Of blijft er een soort standbyfunctie actief?

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:47:
Ik heb deze gekocht. Past de ipad 12.9 plus keyboard en pencil perfect in en super plat. Stroomadapter lukt ook prima. Meer niet nodig voor mij

Native Union Stow Slim Sleeve voor 12,9-inch iPad Pro

https://store.apple.com/nl/xc/product/HN702ZM/A
Wel duur zeg, 70 euro voor een stuk nylon. Maar mooie oplossing. De rest is toch ook al duur.

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:02

S913

Abusus non tollit usum

Ik zoek een usb-c hub met sd-card reader, power passthrough, usb-a en HDMI ... Nou zijn er wel een paar, hoewel zelden de iPad Pro/iPadOS als supported device/OS genoemd wordt (en bij een op zich interessante Anker staat de Pro 2018 zelfs als niet supported, al heb ik zelf de 2020). Hoe zwaar moet ik hier aan tillen en hebben jullie eentje met bovenstaande specs waarvan je weet dat hij werkt? Het moet er eentje aan een kabeltje zijn (dus niet klikbaar op de iPad ivm mijn hoes/keyboard).

Verder vroeg ik me af hoe belangrijk de 4K 60Hz HDMI output is ... zal hem af en toe gebruiken voor presentaties (30Hz is genoeg) en af en toe Netflix streamen naar een TV, maar dat is/hoeft niet op 4K. 60Hz is rustiger kijken, maar veel lees je dat 4K 30Hz hubs op 1080P wel 60Hz doen.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• TweakerVincent
syltheboy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Wel duur zeg, 70 euro voor een stuk nylon. Maar mooie oplossing. De rest is toch ook al duur.
Vind het een prima prijs. Magneetsluiting werkt perfect en super dun!

• Eric H
S913 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:51:
Ik zoek een usb-c hub met sd-card reader, power passthrough, usb-a en HDMI ... Nou zijn er wel een paar, hoewel zelden de iPad Pro/iPadOS als supported device/OS genoemd wordt (en bij een op zich interessante Anker staat de Pro 2018 zelfs als niet supported, al heb ik zelf de 2020). Hoe zwaar moet ik hier aan tillen en hebben jullie eentje met bovenstaande specs waarvan je weet dat hij werkt? Het moet er eentje aan een kabeltje zijn (dus niet klikbaar op de iPad ivm mijn hoes/keyboard).

Verder vroeg ik me af hoe belangrijk de 4K 60Hz HDMI output is ... zal hem af en toe gebruiken voor presentaties (30Hz is genoeg) en af en toe Netflix streamen naar een TV, maar dat is/hoeft niet op 4K. 60Hz is rustiger kijken, maar veel lees je dat 4K 30Hz hubs op 1080P wel 60Hz doen.
Zie mijn post op de vorige pagina met een overzicht van de spullen die ik er bij heb.

Bij nummer 8 degene die volgens mij voldoet aan jouw wensen :

Anker Premium 5-in-1 USB-C-hub, 4K USB-C naar HDMI adapter, SD/TF geheugenkaartlezer, met 2 USB

Eric, Signing off !!

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:02

S913

Abusus non tollit usum

Thanks, is dat deze?
https://www.amazon.nl/dp/...m_r_mt_dp_U_W6geFbD6VTFVF

Die staat niet (meer) op de Anker website, dus die had ik nog niet gezien. Enige wat hij mist, is passthrough opladen, maar als ik onderstaande 7-in-1 bekijk, is opladen niet supported voor iPad Pro ... dus maw, passthough opladen wordt het dan toch niet ...

https://www.amazon.nl/dp/...w_r_tw_dp_x_H8geFb5F4HWAE

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Eric H
Klopt, dat is hem idd.

Eric, Signing off !!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:32
https://www.macrumors.com...ad-pro-keyboard-trackpad/

[Voor 34% gewijzigd door Mr.ZeroNull! op 16-07-2020 20:08]

• Froggle
@Mr.ZeroNull! Inderdaad een goede oplossing van Logitech! Met eigenlijk alle wensen wat men nog miste op de Magic Keyboard. Mooiere prijs en functietoetsen. Uit de case halen gaat alleen wat minder makkelijk dan bij de oplossingen van Apple.

Desk, Network, Film / Picture, Bike & EDC Kit | XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava

• HereIsTom

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Froggle schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:40:
@Mr.ZeroNull! Inderdaad een goede oplossing van Logitech! Met eigenlijk alle wensen wat men nog miste op de Magic Keyboard. Mooiere prijs en functietoetsen. Uit de case halen gaat alleen wat minder makkelijk dan bij de oplossingen van Apple.
Maar deze kun je omklappen!:)

• UnitedJunk
Alleen 11 inch inderdaad. Levering staat op 25 jul - 1 aug.
https://www.apple.com/nl/...nch-ipad-pro-2e-generatie

EDIT:
Linkje naar alle Logitech keyboards:
https://www.apple.com/nl/...ech&fh=4583%2B3351%2B4604

[Voor 30% gewijzigd door UnitedJunk op 17-07-2020 13:06]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Froggle
WouterL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Maar deze kun je omklappen!:)
Is dat echt zo’n issue bij de Magic Keyboard? Ik ben nog best wel in dubio. Ik vind van de Logitech wel weer jammer dat ie echt IN een case zit, terwijl de Magic Keyboard met magneten vast zit en dus ook zo weer uit de case is.

• WouterL
  • Nu online
Froggle schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:08:
[...]

Is dat echt zo’n issue bij de Magic Keyboard? Ik ben nog best wel in dubio. Ik vind van de Logitech wel weer jammer dat ie echt IN een case zit, terwijl de Magic Keyboard met magneten vast zit en dus ook zo weer uit de case is.
Hangt er vanaf of het een issue voor jou is. Ik gebruik de iPad vooral als tablet. Ik vind de iPad onbeschermd gebruiken een no go. De magic keyboard valt daarom voor mijn use case direct af.

• Froggle
@WouterL Ah, bij mij ligt of staat ie meestal op tafel of gebruik ik om op de bank waar ik er niet over in zit dat ie een val moet overleven. Vooralsnog volstaat de Smart Folio nog prima dan. :)

Ander dingetje, ik ben op zoek daar een USB-C hub met volwaardige USB-C poorten met PD en SD kaartslot. Bestaat dat überhaupt en heeft er al iemand ervaring mee? Ik zie wel van Sitecom de CN-486 met alleen USB-C, maar het is me niet geheel duidelijk waar de grenzen zijn. :/

Wil ‘m vooral kunnen gebruiken om materiaal van de camera over te zetten naar een externe schijf en ook vanaf de externe schijf te monteren. Zou moeten kunnen in LumaFusion. Ik begrijp niet waarom er nog zoveel hubs zijn met USB-C > USB-A. Ik zou het eerder andersom willen zien. :+

• Aws
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-09 14:31
Enig idee waarom beschikbaarheid zo weinig is op dit moment?

• UnitedJunk
Froggle schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:08:
[...]

Voor werk gebruik ik regelmatig de Pencil, en vind het juist erg prettig dat ik de iPad makkelijk kan loskoppelen van het Magic Keyboard. Tekenen op een vlakke ondergrond werkt voor mij net wat prettiger. Zie mij zelf niet elke keer de iPad uit een vast hoesje (zoals Logitech) halen.

• HereIsTom
Aws schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:29:
Enig idee waarom beschikbaarheid zo weinig is op dit moment?
Hoe bedoel je, de iPad Pro is overal verkrijgbaar, bijv. hier: https://www.bol.com/nl/s/...&searchtext=ipad+pro+2020
https://www.amac.nl/apple-12-9-inch-ipad-pro-2020

[Voor 8% gewijzigd door HereIsTom op 20-07-2020 22:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-09 14:31
Ik had concreter moeten zijn. De iPad Pro 11 inch 128GB - grijs is overal uitverkocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnMartijn
Heb het Smart Folio Toetsenbord vandaag geruild voor een Magic Keyboard. Eerst was ik best huiverig, zeker gezien de prijs. Maar ik kan al wel met enige zekerheid zeggen dat dit een must have is, zeker i.c.m. De 12.9 inch variant. Ook de muis is nu veel logischer dan ik eerder dacht!

• Cyw00d
Waar gebruiken jullie voornamelijk de muis voor? Ik kan dat nog niet zo plaatsen op dit moment. Ik heb een apple trackpad naast mijn smart folio, maar die gebruik ik nauwlijks.

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aws schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:17:
[...]

Ik had concreter moeten zijn. De iPad Pro 11 inch 128GB - grijs is overal uitverkocht.
Bij AMAC weer gewoon leverbaar :)

• WouterL
  • Nu online
Iemand nog op zoek naar een folio keyboard? Had mijne aangeschaft in de MM outlet store maar ga toch voor de Logitech. Voor een mooie korting (160) kunnen aanschaffen en kan zeker terug maar wie weet kan ik er iemand anders blij mee maken..

• WouterL
  • Nu online
De Logitech folio Touch pro inmiddels binnen, dus als er vragen zijn: vraag maar raak:)

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Cyw00d schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:53:
Waar gebruiken jullie voornamelijk de muis voor? Ik kan dat nog niet zo plaatsen op dit moment. Ik heb een apple trackpad naast mijn smart folio, maar die gebruik ik nauwlijks.
In desktop modus zeg maar.

Ik zit nu op de bank met- onscreen keyboard.
Als ik aan tafel ga zitten met nu nog bt keyboard. Magic keyboard is al besteld.

Als hij rechtop staat en ik ben mail aan het tikken of even snel een webpagina naast m’n document zet is een muis met select en copy zeker wel een must.

Voor casual tweakers lezen en beetje browsen op de bank. De vingers. Voor productief werk muis en toetsenbord.

Enige waar ik zelf nog niet zonder desktop kan is pdf jes met urenstaten in m’n boekhoud pakket plaatsen. App wordt binnen kort bijgewerkt waardoor het wel zou moeten kunnen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Cyw00d
To_Tall schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 00:40:
[...]

In desktop modus zeg maar.

Ik zit nu op de bank met- onscreen keyboard.
Als ik aan tafel ga zitten met nu nog bt keyboard. Magic keyboard is al besteld.

Als hij rechtop staat en ik ben mail aan het tikken of even snel een webpagina naast m’n document zet is een muis met select en copy zeker wel een must.

Voor casual tweakers lezen en beetje browsen op de bank. De vingers. Voor productief werk muis en toetsenbord.

Enige waar ik zelf nog niet zonder desktop kan is pdf jes met urenstaten in m’n boekhoud pakket plaatsen. App wordt binnen kort bijgewerkt waardoor het wel zou moeten kunnen.
Thanks voor je antwoord! Vrij minimaal dus begrijp ik. Zoals ik al aangaf heb ik zelf de apple keyboard only case, met een apple trackpad er naast. Ik gebruik de trackpad echt bijna niet en ik doe vrij veel met de iPad.

• To_Tall
  • Nu online
Cyw00d schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Thanks voor je antwoord! Vrij minimaal dus begrijp ik. Zoals ik al aangaf heb ik zelf de apple keyboard only case, met een apple trackpad er naast. Ik gebruik de trackpad echt bijna niet en ik doe vrij veel met de iPad.
Wat ik zeg. Bij productief zijn gebruik ik wel veel de muis meer dan je denkt.
Bij casual gebruik op de bank. Nee dan niet. Omdat ik dan scrollen met m’n vinger.

Echter zoals Steve Jobs ooit ook heeft gezegd. Is het scrollen en selecteren van apps niet fijn als je arm opgetild moet houden als de iPad op een tafel staat. Dan is een muis echt een uitkomst.

Ik heb daarnaast ook me Remote Desktop app als Citrix workspace. Om een pc over te nemen of connected naar een bedrijfsomgeving.. de iPad is dan net een normale Windows computer. Umm je hebt dan wel echt een muis nodig om je werk te kunnen doen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• B2

B2

wa' seggie?

Eric H schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:00:
Hmm, volgende uitdaging is het vinden van een geschikte powerbank.

Gezien de ruimte die ik ervoor beschikbaar heb is dat nogal een zoektocht aan het worden.
Afmetingen mogen maximaal 11 bij 9 centimeter zijn, dikte mag 1,5 a 2 cm zijn.
Liefst minimaal 10.000 mAh, en mogelijkheid tot laden via USB-C.

Iemand een tip ?
Lastige is dat niet bij iedere powerbank de afmetingen worden vermeld, wat het nog eens lastiger maakt.
Heb je al een goede powerbank gevonden?

• Eric H
@B2

Ik heb pasgeleden 2 van onderstaande besteld. Voor mijn doel prima en kosten ook de wereld niet.

Sabrent 10000 mAh draagbare USB C PD powerbank met snellaadfunctie (QuickCharge) 3.0 USB (PB-Y10B) https://www.amazon.nl/dp/..._r_cp_api_i_9g3iFbYPE5GJ8

Eric, Signing off !!

• .jef
  • Laatst online: 26-09 14:02
Heeft er iemand toevallig een HyperDrive usb-c hub voor de iPad Pro? Werkt dat goed?

Pricewatch
Website fabrikant

[Voor 15% gewijzigd door .jef op 06-08-2020 09:52]

• Eric H
.jef schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:51:
Heeft er iemand toevallig een HyperDrive usb-c hub voor de iPad Pro? Werkt dat goed?

[Afbeelding]

Pricewatch
Website fabrikant
Yep, heb ik, werkt prima hoor d:)b

Kijk, het feit dat de USB-C aansluiting tegenwoordig (bij de iPad Pro) gebruikt kan worden voor randapparatuur is natuurlijk sowieso redelijk nieuw.
Maar ik heb zowel deze als eentje van Anker (met een draadje) maar beiden doen wat ze moeten doen.

Anders moet je ff een pagina (of twee) terug, daar heb ik een compleet overzicht gepost van alle ‘zooi’ die ik ondertussen heb aangeschaft bij mijn iPad Pro.

Eric, Signing off !!

• HensAanDek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 06:51
.jef schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:51:

[Afbeelding]

Pricewatch
Website fabrikant
Ik heb deze, ben er erg tevreden over. Alle aansluitingen werken prima, merk wel dat in gebruik de hub zelf warm wordt (aangesloten op een monitor via HDMI, externe power aangesloten. Dus niks geks, maar wordt warm.

• .jef
  • Laatst online: 26-09 14:02
Eric H schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Yep, heb ik, werkt prima hoor d:)b

Kijk, het feit dat de USB-C aansluiting tegenwoordig (bij de iPad Pro) gebruikt kan worden voor randapparatuur is natuurlijk sowieso redelijk nieuw.
Maar ik heb zowel deze als eentje van Anker (met een draadje) maar beiden doen wat ze moeten doen.

Anders moet je ff een pagina (of twee) terug, daar heb ik een compleet overzicht gepost van alle ‘zooi’ die ik ondertussen heb aangeschaft bij mijn iPad Pro.
Ben eens gaan kijken naar je overzicht. Erg handig :-) Ik ben wel niet van plan om zoveel accessoires bij elkaar te sprokkelen. Magic Keyboard, een sleeve en de HUB (en de lader natuurlijk) en daar hoop ik mee toe te komen, maar ik besef wel dat ik misschien ga lachen met mezelf als ik dit over een paar maanden opnieuw lees... :-)

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:21
Ik heb een IPad Pro 2020 met usb-c. Deze wil ik aansluiten op een externe monitor, welke 3440x1440 resolutie heeft.
Ga ik de IPad full screen krijgen of niet?

iRacing Profiel

• Nicj56
refused81 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:08:
Ik heb een IPad Pro 2020 met usb-c. Deze wil ik aansluiten op een externe monitor, welke 3440x1440 resolutie heeft.
Er is zo niks te vinden over de resolutie, ik zou het gewoon zo proberen.

Apple zegt er hier het volgende over: https://support.apple.com/en-us/HT209186#displays Geen idee welke resolutie hij ondersteund op een extern scherm.

• TweakerVincent
Op mijn 4k gebruikte hij al niet mijn complete scherm, wss met je ultrawide heb je veeeel zwart aan beide kanten.

En man wat is het een briljant product icm magic keyboard. Ding gaat echt in huis overal mee. Macbook pro gebruik ik amper meer. ideaal dit. Wel goed om af te toe te posten voor mede tweakers.

[Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 23-08-2020 22:46]

• B2

B2

wa' seggie?

Ik heb dat ook snel geprobeerd, full screen.. uhm nee. Je blijft de 4:3 verhouding houden, dus 2 zwarte balken links in rechts.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:51
B2 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 06:42:
[...]

Ik heb dat ook snel geprobeerd, full screen.. uhm nee. Je blijft de 4:3 verhouding houden, dus 2 zwarte balken links in rechts.
Zou mooi zijn als ze dat ooit aan gaan pakken, dat t dus altijd full screen is. Dat zal op dit moment misschien ook nog wel een power dingetje zijn, kost toch meer rekenkracht (edit: al twijfel ik daar nu over, 5K werkt ook dus wellicht meer m'n tweede punt). Daarnaast zullen er ook wel design beperkingen zijn (in Apples ogen). Ze willen controle hebben over hoe veel Apps er naast elkaar staan, hoe veel ruimte er tussen etc.

[Voor 6% gewijzigd door Sluw op 24-08-2020 10:09]

• B2

B2

wa' seggie?

Sluw schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Zou mooi zijn als ze dat ooit aan gaan pakken, dat t dus altijd full screen is. Dat zal op dit moment misschien ook nog wel een power dingetje zijn, kost toch meer rekenkracht (edit: al twijfel ik daar nu over, 5K werkt ook dus wellicht meer m'n tweede punt). Daarnaast zullen er ook wel design beperkingen zijn (in Apples ogen). Ze willen controle hebben over hoe veel Apps er naast elkaar staan, hoe veel ruimte er tussen etc.
Ik hoop vooral dat ze beeldscherm uitbreiding gaan doen. Nu is het alleen nog mirroring.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:51
B2 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:26:
[...]

Ik hoop vooral dat ze beeldscherm uitbreiding gaan doen. Nu is het alleen nog mirroring.
Dat werkt natuurlijk al wel met sidecar, dat is computer naar iPad. Vanuit de iPad zou dat inderdaad ook interessant kunnen zijn. Twee apps draaien bijvoorbeeld.

• Nicj56
TweakerVincent schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:45:
[...]

En man wat is het een briljant product icm magic keyboard. Ding gaat echt in huis overal mee. Macbook pro gebruik ik amper meer. ideaal dit. Wel goed om af te toe te posten voor mede tweakers.
inderdaad mooi die combi, ben wel eens benieuwd welke apps je aanraad buiten de Microsoft suite?

Dat ligt geheel aan de applicatie die je gebruikt. Een aantal kan de volledige resolutie van het externe scherm gebruiken, de meesten echter niet. Wanneer dat externe scherm niet volledig wordt ondersteund dan krijg je de gewone mirroring van de iPad en dat is vanwege de beeldverhouding (voor de 11" is dit 3:2, komt overeen met C5 papierformaat; geen idee welke verhouding de 12.9" heeft) nooit fullscreen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02-08 13:51

Koning-Admiraal

De commandant!

Heb nu ook de iPad pro 2020 valt me op dat er nog best wat apps nog steeds niet ervoor geoptimaliseerd zijn. En de grootste afwezigen is Instagram. Heb ook een high-end Android tablet, en het oh zo op hemelen van de iPad apps valt echt tegen. De meeste apps wat ik gebruik zien er echt hetzelfde uit. Vergroot voor het scherm ja, dat is het vooral.

[Voor 40% gewijzigd door Koning-Admiraal op 05-09-2020 16:40]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• HereIsTom
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:12:
Heb nu ook de iPad pro 2020 valt me op dat er nog best wat apps nog steeds niet ervoor geoptimaliseerd zijn. En de grootste afwezigen is Instagram. Heb ook een high-end Android tablet, en het oh zo op hemelen van de iPad apps valt echt tegen. De meeste apps wat ik gebruik zien er echt hetzelfde uit. Vergroot voor het scherm ja, dat is het vooral.
Ik weet niet hoor, maar ik vraag me af waarom je een iPad Pro zou kopen voor Instagram, dat soort apps zijn voor de jeugd op hun mobieltjes.
Dat niet alle apps zijn aangepast voor een iPad Pro ligt niet aan de iPad, maar aan de makers.
Dezelfde apps zijn ook niet aangepast voor een Android tablet, de meeste apps zijn namelijk bedoelt voor een mobieltje en niet voor een 12” tablet.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee