Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05:30
HereIsTom schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:24:
[...]

Ik weet niet hoor, maar ik vraag me af waarom je een iPad Pro zou kopen voor Instagram, dat soort apps zijn voor de jeugd op hun mobieltjes.
Dat niet alle apps zijn aangepast voor een iPad Pro ligt niet aan de iPad, maar aan de makers.
Dezelfde apps zijn ook niet aangepast voor een Android tablet, de meeste apps zijn namelijk bedoelt voor een mobieltje en niet voor een 12” tablet.
Ik had een zelfde soort antwoord in gedachten.
@Koning-Admiraal Een iPad heeft toch een volwaardige browser? De Instagram pagina doet het prima. Ik heb ook bijna geen nieuws apps, de site doet het tenslotte prima…
Volgens mij hebben de apps ook weinig met het apparaat zelf te maken. Daarvoor moet je bij de ontwikkelaar klagen, niet bij Apple.
Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02:41

Koning-Admiraal

De commandant!

HereIsTom schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:24:
[...]

Ik weet niet hoor, maar ik vraag me af waarom je een iPad Pro zou kopen voor Instagram, dat soort apps zijn voor de jeugd op hun mobieltjes.
Dat niet alle apps zijn aangepast voor een iPad Pro ligt niet aan de iPad, maar aan de makers.
Dezelfde apps zijn ook niet aangepast voor een Android tablet, de meeste apps zijn namelijk bedoelt voor een mobieltje en niet voor een 12” tablet.
Volgens mij ontgaat je de inhoud van de strekking en maak je inderdaad geen gebruik van Instagram, anders zou je niet zo generaliserend reageren. Je zult verbaasd zijn hoeveel "volwassenen" Instagram gebruiken. Tevens ging het daar niet eens om. De naam is enkel gebruikt om als voorbeeld op te sommen.

Het valt gewoon op dat de hoeveelheid "geoptimaliseerde" apps op de iPad wel mee valt. Ik heb nu beide platformen voor mij. Vaak wordt als argument aangehaald dat het iPadOS voornamelijk uit applicaties bestaat, welke speciaal voor het grote scherm ontwikkelt is (in tegenstelling tot hun grootste "concurrent"), en dat valt in de praktijk echt mee.

De meeste zijn gewoon uitgerekte telefoon apps (die op het andere platformen, er exact hetzelfde uitzien) of het vult het scherm niet eens. Maar goed, daar kom je pas achter als je dus beide hebt.

[Voor 18% gewijzigd door Koning-Admiraal op 06-09-2020 14:35]

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Serena schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:04:
[...]

Ik had een zelfde soort antwoord in gedachten.
@Koning-Admiraal Een iPad heeft toch een volwaardige browser? De Instagram pagina doet het prima. Ik heb ook bijna geen nieuws apps, de site doet het tenslotte prima…
Volgens mij hebben de apps ook weinig met het apparaat zelf te maken. Daarvoor moet je bij de ontwikkelaar klagen, niet bij Apple.
Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.
Een iPad koop je zeker niet alleen voor het browsen. Dat kunnen alle tablets namelijk. Het ging mij voornamelijk om de apps. En de ervaring. En de hoeveelheid apps dat nog niet eens volledig geschaald zijn, is schrikbarend. Misschien waren de verwachtingen te hoog. Dat kan ook. Hoe dan ook is een iPad een fijn product, en ben ik vooral onder de indruk van het 120hz scherm en hoe vloeiend alles aanvoelt.

Koning-Admiraal schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:19:
Het valt gewoon op dat de hoeveelheid "geoptimaliseerde" apps op de iPad wel mee valt. Ik heb nu beide platformen voor mij. Vaak wordt als argument aangehaald dat het iPadOS voornamelijk uit applicaties bestaat, welke speciaal voor het grote scherm ontwikkelt is (in tegenstelling tot hun grootste "concurrent"), en dat valt in de praktijk echt mee.
Dan kijk je gewoonweg niet goed. Van de 103 apps en games die er op mijn iPad Pro staan, zijn er welgeteld 3 niet voor de iPad geoptimaliseerd (het zijn dan ook voornamelijk iPhone apps). Als ik verder kijk wat er in de app store staat dan zie ik eenzelfde beeld terug. Er zijn maar een handvol apps die echt niet voor de iPad zijn en vaak zijn dat ook domweg de apps die niet voor de iPad bedoeld zijn.

Het verhaal van Instagram is een hele mooie. Het is een webdienst die je vanuit de browser benadert. Waarom dit soort diensten met een app aan komen zetten is vaak een groot raadsel omdat de app niks meer of minder doet dan de website. Gezien het feit dat de Safari browser op iPadOS zichzelf presenteert als de desktop versie zal dat waarschijnlijk de reden zijn waarom Instagram geen iPad app heeft. Het is volledig zinloos.

@HereIsTom: er zullen weinig mensen zijn die een iPad kopen voor alleen Instagram maar wat dan nog? Het is diegene's eigen portemonnee.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

ppl schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:48:
[...]

Dan kijk je gewoonweg niet goed. Van de 103 apps en games die er op mijn iPad Pro staan, zijn er welgeteld 3 niet voor de iPad geoptimaliseerd (het zijn dan ook voornamelijk iPhone apps). Als ik verder kijk wat er in de app store staat dan zie ik eenzelfde beeld terug. Er zijn maar een handvol apps die echt niet voor de iPad zijn en vaak zijn dat ook domweg de apps die niet voor de iPad bedoeld zijn.

Het verhaal van Instagram is een hele mooie. Het is een webdienst die je vanuit de browser benadert. Waarom dit soort diensten met een app aan komen zetten is vaak een groot raadsel omdat de app niks meer of minder doet dan de website. Gezien het feit dat de Safari browser op iPadOS zichzelf presenteert als de desktop versie zal dat waarschijnlijk de reden zijn waarom Instagram geen iPad app heeft. Het is volledig zinloos.

@HereIsTom: er zullen weinig mensen zijn die een iPad kopen voor alleen Instagram maar wat dan nog? Het is diegene's eigen portemonnee.
Wat een onzin. Dit heeft niks met "goed kijken" te maken. Niemand heeft exact dezelfde voorkeuren. De apps die jij geïnstalleerd hebt staan kunnen voor een ander totaal irrelevant zijn. Dus het op jezelf betrekken en het zo insinueren dat het op een algemeen feit van lijkt, is dus onjuist.

Ik constateer dat de apps (zijn er meer dan de 103 die jij hebt), welke op deze tablet staan, er een handvol zijn, dat dus niet geoptimaliseerd is. En dat ben ik dus niet gewend. Meestal lees je bij tablet discussies op het internet, dat de kracht van iPads vooral daar ligt.

Het verbaast mij 2 jaar na dato dat er nog steeds grote ontwikkelaars zijn, die hun applicatie nog steeds niet voor de Pro hebben bijgewerkt. En dat de meeste apps al helemaal niet specifiek voor het iPadOS is ontwikkeld. En het argument wat je vaak genoeg op het internet terug kunt lezen (referentie Google), juist dit als een sterk punt aanhalen.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:01
Ja, er zijn voor mij ook wel wat voorbeelden van apps die ik jammer vind die niet goed werken op de iPad. Mijn hoofd bank (HSBC) is zo'n voorbeeld. Die opent full screen, maar dan alleen in potrait mode. Als ik de website wil gebruiken mis ik push notificaties en, FaceID om snel in te loggen. Voor mij een goed voorbeeld dat ik dan toch m'n iPhone pak al zit ik achter de iPad.

Instagram vind ik zelf ook niet 100% werken op de iPad, ook niet in de browser. Een mooi voorbeeld is stories waar je niet makkelijk vooruit kan (ja er staan mini pijltjes maar kom op) of kan pauzeren.

Dan zijn er ook weer andere voorbeelden, zoals Darkroom die echt helemaal kapot geoptimaliseerd is en echt een van mijn favoriete apps is ooit en ook Quip werkt heerlijk op de iPad (vaak beter dan de browser versie) en voor mij is mail afhandelen fijner op de iPad vanwege de focus mode.

Ik denk dat het er maar net aan ligt welke apps je dus vaak gebruikt en er in je 'core' toolbox zitten.. Mijn bank/instagram hoef ik niet dagelijks te gebruiken dus meh maar, Mail en Quip gebruik ik wel meerdere uren per dag en vind ik dus heerlijk werken en heeft op mijn gebruik een grote impact.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

*snip* niet op de man
Ik constateer dat de apps (zijn er meer dan de 103 die jij hebt), welke op deze tablet staan, er een handvol zijn, dat dus niet geoptimaliseerd is. En dat ben ik dus niet gewend. Meestal lees je bij tablet discussies op het internet, dat de kracht van iPads vooral daar ligt.
Zoals gezegd is dat dus onzin. Kijk eens heel goed naar de apps in de app store en wat men in die discussies aan applicaties heeft en je zult zien dat je bijzonder overdrijft. Er zijn een aantal apps die inderdaad niet geschikt zijn voor de iPad maar dat is echt maar een heel klein aandeel (en een aantal zijn onzinnig omdat het een website is die is omgebouwd tot app).

Veelal zijn het ook apps die nooit voor de iPad bedoeld zijn maar omdat het OS in de basis voor zowel iPhone als iPad gelijk is kunnen die apps dus ook op een iPad draaien. In het begin was het inderdaad zo dat je voornamelijk iPhone apps had, er was toen immers nog geen app klimaat voor de iPad. In de afgelopen 10 jaar (!) is dat enorm veranderd.
Het verbaast mij 2 jaar na dato dat er nog steeds grote ontwikkelaars zijn, die hun applicatie nog steeds niet voor de Pro hebben bijgewerkt.
Dat ligt aan je definitie van grote ontwikkelaars en tevens ook aan de app zelf. Iets als Instagram is in deze een ongelooflijk slecht voorbeeld. Dat is een website die geen app nodig heeft. Als ik echter kijk naar de grote ontwikkelaars dan zie ik geen apps die niet voor de iPad zijn gemaakt. Microsoft, Adobe, Serif, Omni Group, Autodesk, Mozilla, enz. enz. hebben allemaal apps die zowel voor de iPhone als iPad zijn gemaakt. Dat is al een aantal jaar zo omdat Apple developers op een gegeven moment iPad en iPhone apps in 1 pakketje lieten stoppen. Omni is 1 van de ontwikkelaars die daar direct gebruik van heeft gemaakt.

Voor een aantal ontwikkelaars zie je geen iOS/iPadOS app, die hebben er alleen eentje voor op macOS/Windows of de app is ongelofelijk beperkt in wat het kan doen. Wat je dan ziet is dat er allerlei alternatieven uit de grond schieten. Serif heeft op die manier heel erg kunnen groeien en is nu en heel goed alternatief voor de producten van Adobe (ook op macOS). Voor Visio heb je inmiddels ook aardig wat opties (sterker nog, in menig notitie app kun je nu ook al diagrammen maken en dat is vaak voldoende).

Het zijn vaak de kleine ontwikkelaars waar het misgaat en dat is ook niet zo heel raar. Die hebben niet de resources om ook nog eens specifiek voor de iPad te ontwikkelen. Aangezien iPhone app ook op een iPad draaien hoeft dat dus feitelijk ook niet.
En dat de meeste apps al helemaal niet specifiek voor het iPadOS is ontwikkeld.
Zoals gezegd is dat dus pertinent onjuist. Het feit dat je het juist steevast terug ziet komen in discussies zou al een grote hint moeten zijn... Het feit dat het bedrijfsleven vrij massaal van iPads gebruik maakt is ook al zo'n grote hint.

Trouwens, als je zoekt dan zoekt ie standaard al naar apps die alleen op de iPad draaien (dat is Apple's voor apps die voor de iPad zijn gemaakt).
ex87 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:32:
Als ik de website wil gebruiken mis ik push notificaties en, FaceID om snel in te loggen.
Dat heb je helaas ook met iOS/iPadOS apps zelf. Er zijn er zat die dat soort dingen niet ondersteunen. Als je naar 3rd party mail apps kijkt dan ondersteunen er heel veel geen push notifications. De reden daarvoor is technisch en ook economisch (je moet wel een eigen push notification server hebben).
Ik denk dat het er maar net aan ligt welke apps je dus vaak gebruikt en er in je 'core' toolbox zitten.
Exact. Als je naar je eigen apps gaat kijken dan krijg je het verkeerde beeld van iPad apps in het algemeen. Dan kun je beter in de app store zelf gaan rondsnuffelen om te zien wat daar echt iPad compatible is. En dat zijn echt onwijs veel applicaties, het gros is gewoon helemaal voor de iPad gemaakt.

[Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 07-09-2020 12:39]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

ppl schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:05:
[mbr]*snip* niet op de man[/]

[...]

Zoals gezegd is dat dus onzin. Kijk eens heel goed naar de apps in de app store en wat men in die discussies aan applicaties heeft en je zult zien dat je bijzonder overdrijft. Er zijn een aantal apps die inderdaad niet geschikt zijn voor de iPad maar dat is echt maar een heel klein aandeel (en een aantal zijn onzinnig omdat het een website is die is omgebouwd tot app).

Veelal zijn het ook apps die nooit voor de iPad bedoeld zijn maar omdat het OS in de basis voor zowel iPhone als iPad gelijk is kunnen die apps dus ook op een iPad draaien. In het begin was het inderdaad zo dat je voornamelijk iPhone apps had, er was toen immers nog geen app klimaat voor de iPad. In de afgelopen 10 jaar (!) is dat enorm veranderd.

[...]

Dat ligt aan je definitie van grote ontwikkelaars en tevens ook aan de app zelf. Iets als Instagram is in deze een ongelooflijk slecht voorbeeld. Dat is een website die geen app nodig heeft. Als ik echter kijk naar de grote ontwikkelaars dan zie ik geen apps die niet voor de iPad zijn gemaakt. Microsoft, Adobe, Serif, Omni Group, Autodesk, Mozilla, enz. enz. hebben allemaal apps die zowel voor de iPhone als iPad zijn gemaakt. Dat is al een aantal jaar zo omdat Apple developers op een gegeven moment iPad en iPhone apps in 1 pakketje lieten stoppen. Omni is 1 van de ontwikkelaars die daar direct gebruik van heeft gemaakt.

Voor een aantal ontwikkelaars zie je geen iOS/iPadOS app, die hebben er alleen eentje voor op macOS/Windows of de app is ongelofelijk beperkt in wat het kan doen. Wat je dan ziet is dat er allerlei alternatieven uit de grond schieten. Serif heeft op die manier heel erg kunnen groeien en is nu en heel goed alternatief voor de producten van Adobe (ook op macOS). Voor Visio heb je inmiddels ook aardig wat opties (sterker nog, in menig notitie app kun je nu ook al diagrammen maken en dat is vaak voldoende).

Het zijn vaak de kleine ontwikkelaars waar het misgaat en dat is ook niet zo heel raar. Die hebben niet de resources om ook nog eens specifiek voor de iPad te ontwikkelen. Aangezien iPhone app ook op een iPad draaien hoeft dat dus feitelijk ook niet.

[...]

Zoals gezegd is dat dus pertinent onjuist. Het feit dat je het juist steevast terug ziet komen in discussies zou al een grote hint moeten zijn... Het feit dat het bedrijfsleven vrij massaal van iPads gebruik maakt is ook al zo'n grote hint.

Trouwens, als je zoekt dan zoekt ie standaard al naar apps die alleen op de iPad draaien (dat is Apple's voor apps die voor de iPad zijn gemaakt).
Weet je wat pertinent onjuist is, jouw beweringen. Wel kostelijk om te lezen. PayPal, Microsoft Xbox, Instagram, Samsung, Nike, T-Mobile en MacDonalds zijn natuurlijk allemaal kleine bedrijven. En dit is maar een klein greepje van de bedrijven die hun applicatie niet hebben aangepast voor het iPadOS, wat zojuist is opgenoemd. Dat jij snel tevreden bent moet je lekker zelf weten, maar dit zijn objectieve constateringen.

Tevens is de Instagram webpagina totaal niet te vergelijken met de telefoon app. Wat de persoon hierboven ook al geconstateerd heeft. Maar goed, hoe zou je het ook kunnen weten als je het toch niet gebruikt. Daarnaast kun je gehouden discussies op het internet niet als "feiten" presenteren omdat een mening altijd subjectief is.

Net zoals je aanname dat het bedrijfsleven steevast voor iPad's kiest. En nee als je op de App store naar applicaties zoekt, krijg je alle apps weergegeven. Zolang het ooit is goedgekeurd op de iPhone zal het ook op je iPad kunnen draaien. Dat houdt echter niet in dat het om een specifieke tablet applicatie gaat.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is inmiddels wel duidelijk dat jullie verschillende ervaringen hebben wat betreft apps geoptimaliseerd voor iPadOS. Voor de een werkt het prima, maar voor de ander is het niet zoals verwacht. Zullen we de persoonlijk aanvallen dan ook maar achterwege laten? Hier schiet niemand wat mee op.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:29
Wat is nu een goede case voor de iPad Pro 12.9 2020?
Veel keuze is er niet bij Apple zelf en vind ze daar ook duur.

 iPad Pro 12.9 2020 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:11

B2

wa' seggie?

HereIsTom schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:32:
Ik gebruik geen case. M’n iPad zit eigenlijk altijd vast aan het Magic Keyboard, daar heb ik stickers van dBrand op geplakt zodat je niet die vlekken krijgt. Net als op de achterkant van de iPad. Wat mij betreft voldoende, een case zou het geheel nog weer dikker/zwaarder e.d. maken.

Wat is precies je use-case voor een case om je iPad?

• HereIsTom
B2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:34:
[...]

Ik gebruik geen case. M’n iPad zit eigenlijk altijd vast aan het Magic Keyboard, daar heb ik stickers van dBrand op geplakt zodat je niet die vlekken krijgt. Net als op de achterkant van de iPad. Wat mij betreft voldoende, een case zou het geheel nog weer dikker/zwaarder e.d. maken.

Wat is precies je use-case voor een case om je iPad?
Ter bescherming van zowel de voor- als de achterkant als je ‘m in de tas meeneemt.
En als je ‘m neerlegt dat de achterkant niet beschadigt.

 iPad Pro 12.9 2020 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 26-09 10:07

amphora

Online creatie

HereIsTom schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:38:
[...]

Ter bescherming van zowel de voor- als de achterkant als je ‘m in de tas meeneemt.
En als je ‘m neerlegt dat de achterkant niet beschadigt.
Ik gebruik een sleeve wanneer ik ‘m meeneem in een tas maar geen case. Vind zonder case veel fijner vasthouden, en ik leg ‘m meestal weg op de bank (of voorzichtig op tafel) dus ben niet al te bang voor beschadigingen door harde ondergrond.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:42

DyStiC

'Atta way, baby!

HereIsTom schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:32:
Smart folio is inderdaad erg prijzig van Apple. Van ESR heb je een soort gelijke case maar dan voor een kwart van de prijs. Verkrijgbaar via Amazon bijvoorbeeld.

• HereIsTom
@amphora Ik leg ‘m niet graag zo neer op de werkplekken waar ik kom, daar ligt vaak vuil, dus kans op krassen e.d.

@DyStiC Dank voor de tip, welke heb jij precies?

Ik zag ook deze nog: https://www.amazon.nl/Bas...B-C-laptop/dp/B07VX46FPK/

Iemand daar ervaring mee?

• Serena
HereIsTom schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:18:
@amphora Ik leg ‘m niet graag zo neer op de werkplekken waar ik kom, daar ligt vaak vuil, dus kans op krassen e.d.

@DyStiC Dank voor de tip, welke heb jij precies?

Ik zag ook deze nog: https://www.amazon.nl/Bas...B-C-laptop/dp/B07VX46FPK/

Iemand daar ervaring mee?
Ik heb een soortgelijke hub en ben er superblij mee. Ideaal om ook even bestanden op een usb-stickje te bekijken, ik sloot zo een draadloze muis zonder bt aan en je kunt toch gewoon opladen. Bovendien ligt het niet in de weg.
Ik vind het echt een aanrader.

• HereIsTom
@Serena Welke hub en case heb je precies?

• Serena
De Maxinar USB C hub, gekocht op Amazon.nl.
Als case heb ik een originele smart folio.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Serena schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:01:
[...]

Deze bedoel je?

• Serena

• HereIsTom
Serena schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:01:
[...]

Past die erop op als je case gebruikt?

• Serena
HereIsTom schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:56:
[...]

Past die erop op als je case gebruikt?
Er zit een magnetisch plaatje in. Dat haal je eruit als je de case gebruikt of duwt het erin als je geen case gebruikt. Past beiden perfect.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:26
Ik ben van plan een IPad te kopen maar twijfel nu aangezien er net een nieuwe iPad Air is aangekondigd voor een mooie prijs terwijl ik de iPad Pro 11 inch op t oog had

Wat zouden jullie overwegingen kunnen zijn om voor welk model te kiezen ?

• amphora

amphora

Online creatie

mark1541 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:32:
Ik ben van plan een IPad te kopen maar twijfel nu aangezien er net een nieuwe iPad Air is aangekondigd voor een mooie prijs terwijl ik de iPad Pro 11 inch op t oog had

Wat zouden jullie overwegingen kunnen zijn om voor welk model te kiezen ?
iPad Pro: beter scherm, meer opslag, meer ram, betere camera’s, betere speakers, Face ID, betere microfoon
iPad Air: goedkoper als 64 GB genoeg is voor je

[Voor 7% gewijzigd door amphora op 21-09-2020 00:53]

• B2

B2

wa' seggie?

amphora schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:48:
[...]

iPad Pro: beter scherm, meer opslag, meer ram, betere camera’s, betere speakers, Face ID, betere microfoon
iPad Air: goedkoper als 64 GB genoeg is voor je
Daarnaast, de A14 lijkt niet significant veel sneller dan de A12Z.

• Tweaker_84
  • Laatst online: 20:29
B2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:44:
[...] Daarnaast, de A14 lijkt niet significant veel sneller dan de A12Z.
https://www.cpu-monkey.co...vs-apple_a12z_bionic-1651

Benieuwd wat dit in de praktijk betekend.. :)

• Bartjeee
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Wat is jullie kijk op de oplopende levertijden vanuit Apple direct? Gewoon tekorten / hoge vraag of update aanstaande?

• B2

B2

wa' seggie?

Bartjeee schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:27:
Wat is jullie kijk op de oplopende levertijden vanuit Apple direct? Gewoon tekorten / hoge vraag of update aanstaande?
In Juni was de levertijd ook al een aantal weken. Ik zie niet zo snel al een upgrade aankomen.

• HereIsTom
[...]

En de iPad Pro heeft 6GB RAM en de Air heeft 3GB RAM.

• amphora

amphora

Online creatie

[...]

6 core vs 8 core inderdaad, afhankelijk van taak zal de één sneller zijn dan de ander.

Volgende iPad Pro zal waarschijnlijk A14X zijn met ook 8 cores en dan is die altijd beter natuurlijk.

A14 wellicht iets zuiniger maar scherm zal toch de grootste verbruiker zijn.

[Voor 18% gewijzigd door amphora op 21-09-2020 15:34]

• Frans v Huizen
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:35
HereIsTom schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:01:
[...]

En de iPad Pro heeft 6GB RAM en de Air heeft 3GB RAM.
Ik heb vanochtend Apple gebeld, hij vertelde dat er 4GB ram inzit.

• HereIsTom
Frans v Huizen schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:45:
[...]

De Air heeft dus 4GB, dacht gelezen te hebben 3GB, maar goed de Pro heeft er 6 😉

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Frans v Huizen schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:45:
[...]
Pro 2018 had 4 GB (behalve het 1 TB-model), de Pro 2020 heeft 6 GB. Dat is nu net het enige verschil tussen beide generaties (tenzij de A12X en A12Z verschillen interessant zijn (1 GPU-core).

[Voor 13% gewijzigd door Delerium op 21-09-2020 18:59]

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:01
Is er ook een ipad pro 12.9 hard case waar je hem in kan doen als je al de folio eromheen hebt?

Eentje met rits en harde buitenkant zoals een nintendo switch hoes zeg maar.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• HereIsTom
@Tiduz Waarom nog een case als je al een folio hebt?
In een standaard case voor de iPad Pro gaat dat denk ik niet lukken, er zijn wel andere soorten waar het waarschijnlijk wel in past.

https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9300000009072216/

• angelico66
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 12:50
Als ik deze bij bv nieuw bij bv een computerwinkel koopt, kan ik dan gewoon applecare aanschaffen?

• HereIsTom
@angelico66 Alleen als het een Apple Premium reseller is, maar je kan het direct na aanschaf ook zelf online bij Apple aanschaffen;

https://mysupport.apple.com/add-coverage?productTypeId=SG004

• angelico66
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 12:50
Dat weet ik. Maar ik zag leuke aanbiedingen bij andere online winkels. Nee dan weet ik genoeg.

Thanks
HereIsTom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:31:
@angelico66 Alleen als het een Apple Premium reseller is, maar je kan het direct na aanschaf ook zelf online bij Apple aanschaffen;

https://mysupport.apple.com/add-coverage?productTypeId=SG004

• Tiduz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:01
HereIsTom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:29:
@Tiduz Waarom nog een case als je al een folio hebt?
In een standaard case voor de iPad Pro gaat dat denk ik niet lukken, er zijn wel andere soorten waar het waarschijnlijk wel in past.

https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9300000009072216/
Extra drop protection, als je zo'n hardshell vase hebt en hij valt barst je scherm niet haha

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:14
Was het trouwens met ipad OS 14 niet de bedoeling dat je youtube op 4k kan afspelen? Het is mij op de ipad pro nog niet gelukt, maar wel op de iphone 11 pro max. Iemand wel 4k content op youtube kunnen kijken op de Pro?

[Voor 15% gewijzigd door keepitfrosty op 24-09-2020 11:16]

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:46
keepitfrosty schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:15:
Was het trouwens met ipad OS 14 niet de bedoeling dat je youtube op 4k kan afspelen? Het is mij op de ipad pro nog niet gelukt, maar wel op de iphone 11 pro max. Iemand wel 4k content op youtube kunnen kijken op de Pro?
bekend probleem, in de app nog niet, maar in de browser blijkbaar wel.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:14
absrnd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:59:
[...]

bekend probleem, in de app nog niet, maar in de browser blijkbaar wel.
AH ok, ga ik de browser eens checken dan. Hopelijk snel gefixt voor de app.

Edit: Ook in de browser kan ik maximaal 1080p kiezen op de ipad pro?

[Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 24-09-2020 13:32]

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:26
Ik ben er uit denk en ga toch voor de iPad Pro 11 inch ipv de air

Zijn jullie tevreden over de smart folio case van Logitech

• D2FValinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:57
keepitfrosty schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:20:
[...]

AH ok, ga ik de browser eens checken dan. Hopelijk snel gefixt voor de app.

Edit: Ook in de browser kan ik maximaal 1080p kiezen op de ipad pro?
Werkte blijkbaar alleen in de beta.
In safari settings, onder advanced>experimental features is er wel een vp9 toggle die je kan aanzetten maar ook dan werkt het niet.

• Serena
Vandaag de lichtnetadapter teruggebracht naar de MediaMarkt. Kaduuk…
Helaas, Apple vereist dat het eerst wordt opgestuurd, kreeg dus niet meteen een vervanging mee. Benieuwd hoe lang het duurt.
Ondertussen toch ook maar even een Anker lader besteld. Heeft tenminste 2 laadpunten. Kan ik meteen ook de iPhone opladen.

Die vereiste heeft MediaMarkt zelf ook wel. Winkels doen vrij standaard dingen repareren ipv vervangen want dat is doorgaans de goedkoopste oplossing. Het is een dermate standaard procedure dat ze het ook doen wanneer het vrij stompzinnig is zoals met een stroomadapter (die je dus niet kunt repareren omdat die dingen helemaal verzegeld zijn).

Het mooie aan die USB-C poort en USB-PD: je kunt nu echt iedere lader gebruiken die je maar kunt vinden. Welke Anker lader heb je eigenlijk besteld?

• Serena
ppl schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:42:
Die vereiste heeft MediaMarkt zelf ook wel. Winkels doen vrij standaard dingen repareren ipv vervangen want dat is doorgaans de goedkoopste oplossing. Het is een dermate standaard procedure dat ze het ook doen wanneer het vrij stompzinnig is zoals met een stroomadapter (die je dus niet kunt repareren omdat die dingen helemaal verzegeld zijn).

Het mooie aan die USB-C poort en USB-PD: je kunt nu echt iedere lader gebruiken die je maar kunt vinden. Welke Anker lader heb je eigenlijk besteld?
Misschien handig om me even te quoten de volgende keer, dan weet ik ook dat iemand heeft gereageerd.

Meisje gaf al aan dat het nu waarschijnlijk niet lang zou duren omdat je een lader natuurlijk niet kunt repareren maar moet vervangen.

Ik heb DEZE besteld…

Dan is het handig om te weten hoe het notificatiesysteem hier werkt: je kunt het zelf naar eigen inzicht in- of uitschakelen. Dat maakt citeren om een notificatie te laten sturen nogal zinloos want je hebt geen idee of iemand een notificatie krijgt. Wil je zelf notificaties dan kun je beter een topic volgen, dan weet je zeker dat je ze krijgt.

Die Anker oplader is wel nice trouwens!
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True