Inmiddels gelukt enkel muis support is dramatischhk12nl schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:12:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee maar als het interweb mag geloven kan dit via de Centrix app:
https://apps.apple.com/us/app/citrix-workspace/id363501921
@MarioMark1541 Werkt de muis alleen in Centrix niet goed of algemeen op de iPad en welke muis gebruik je?
Hier kun je lezen hoe je de muis kan instellen;
https://www.icreatemagazi...bedienen-met-muis-ipados/
[ Voor 37% gewijzigd door HereIsTom op 08-10-2020 22:53 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Algemeen goed in Citrix wat minder merk ik rechts klikken bijvoorbeeld werkt nietHereIsTom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:49:
@MarioMark1541 Werkt de muis alleen in Centrix niet goed of algemeen op de iPad en welke muis gebruik je?
@MarioMark1541 Je kan eens proberen met die instelingen te spelen, anders lijkt het aan de Citrix app te liggen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik ga er wel even mee spelen
Veder ben ik er super blij mee
Toch maar gegaan voor de 11 inch.
Nog tips /tricks kwa settins verder
Veder ben ik er super blij mee
Toch maar gegaan voor de 11 inch.
Nog tips /tricks kwa settins verder
In de Citrix app heb je bovenin zo’n klein menu. Daar even je toetsenbord en muis goed aanzetten en dan werkt alles prima. Helaas moet je dat iedere keer opnieuw doen, maar gedurende de sessie werkt alles dan prima. Het zijn gelukkig maar 2 of 3 klikjes.MarioMark1541 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:22:
[...]
Algemeen goed in Citrix wat minder merk ik rechts klikken bijvoorbeeld werkt niet
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik gebruik Citrix workspace en dan met de webinterface zal dat nog uitmaken ?Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:
[...]
In de Citrix app heb je bovenin zo’n klein menu. Daar even je toetsenbord en muis goed aanzetten en dan werkt alles prima. Helaas moet je dat iedere keer opnieuw doen, maar gedurende de sessie werkt alles dan prima. Het zijn gelukkig maar 2 of 3 klikjes.
Is zowel op mijn Mac als op de iPad hetzelfde.MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Ik gebruik Citrix workspace en dan met de webinterface zal dat nog uitmaken ?
Ik krijg wel een rond bolletje in Citrix maar rechts klikken of dubbelklikken werkt nietSerena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:01:
[...]
Is zowel op mijn Mac als op de iPad hetzelfde.
Ik heb gewoon een normaal pijltje…MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Ik krijg wel een rond bolletje in Citrix maar rechts klikken of dubbelklikken werkt niet
Zie hieronder screenshots van wat ik zie
/f/image/SbUBKteXYt0vQOZhm8rQDvHy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5rn4iYa2NToinjEStUU8ZXmI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-10-2020 12:40 ]
Ik heb de app Citrix Workspace geïnstalleerd. Ik open een link een Safari en krijg idd een ica bestand. Dat opent die dan in de Workspace app.MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:11:
De omgeving van mijn werkplek is te bereiken via een link ik die Safari invul moet ik een ica bestand openen maar dat lukt niet
Nu in workspace dus handmatig ingesteld met webversie
:strip_exif()/f/image/VwSL7uM2EoybzRkiVFkFgI1t.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ica bestand kan ik dus niet openen op mijn IPad Pro hoe doe ik dat dan ?Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Ik heb de app Citrix Workspace geïnstalleerd. Ik open een link een Safari en krijg idd een ica bestand. Dat opent je dan in de Workspace app.
[Afbeelding]
Hé openen van het bestand lukt nu opeen maar een normale muisaanwijzer niet.Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Ik heb de app Citrix Workspace geïnstalleerd. Ik open een link een Safari en krijg idd een ica bestand. Dat opent je dan in de Workspace app.
@Serena het plaatje wat je upload is dat op je Mac of IPad ?
[Afbeelding]
Heb je iets veranderd in de settings in de iPad zelf en als ik in Citrix klik op muisaanwijzer krijg ik een pijltje maa die kan ik dan bewegen dmv touch en niet met de muis zelf
Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
[Afbeelding]
Nee, dat is de foute app.HereIsTom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:28:
Misschien kun je ‘m openen met deze app;
https://apps.apple.com/nl/app/cr01/id625155770
Heb je wel een muis die fatsoenlijk met de iPad werkt. De oude Apple muis werkt bijvoorbeeld niet.MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:45:
[...]
Hé openen van het bestand lukt nu opeen maar een normale muisaanwijzer niet.
Heb je iets veranderd in de settings in de iPad zelf en als ik in Citrix klik op muisaanwijzer krijg ik een pijltje maa die kan ik dan bewegen dmv touch en niet met de muis zelf
[...]
Denk dat je daar eens even naar moet kijken.
Het is overigens deze app…
https://apps.apple.com/nl/app/citrix-workspace/id363501921
Die heb ik en een Logitech Bluetooth muis aangesloten.
Heb je verder niks an aan de settings veranderd in de IPad zelf
Ik blijf het rondje zien wat je ook op de IPad zelf hebt
Hij veranderd niet naar een cursor als ik overschakel naar Citrix
Raar hoor
Heb je verder niks an aan de settings veranderd in de IPad zelf
Hij veranderd niet naar een cursor als ik overschakel naar Citrix
Raar hoor
[ Voor 36% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-10-2020 18:00 ]
Ik heb uiteraard wel ingesteld wat de rechtermuisknop moet doen. Ik heb iedere knop een functie gegeven. Ik heb een paar muizen, maar heb overal ingesteld wat de rechtermuisknop moet doen.MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:11:
Die heb ik en een Logitech Bluetooth muis aangesloten.
Heb je verder niks aan aan de settings veranderd in de iPad zelf?
Hij verandert niet naar een cursor als ik overschakel naar Citrix.
Raar hoor
Gek... zal het aan de versie liggen van Citrix vanuit werkgever ?Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:24:
[...]
Ik heb uiteraard wel ingesteld wat de rechtermuisknop moet doen. Ik heb iedere knop een functie gegeven. Ik heb een paar muizen, maar heb overal ingesteld wat de rechtermuisknop moet doen.
Daar bepaalt je werkgever helemaal niks aan…MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:19:
[...]
Gek... zal het aan de versie liggen van Citrix vanuit werkgever ?
Dan weet ik t niet wat ik fout doe......Serena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Daar bepaalt je werkgever helemaal niks aan…
Ik blijf t ronde bolletje zien wat je ook,gewoon op de iPad zelf te zien krijgt. Wel een zwart kruisje als ik klik...
Gewoon klikken werkt wel, maar rechts klikken weer niet
[ Voor 29% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-10-2020 19:47 ]
En je hebt in de instellingen van de iPad aangegeven wat de knoppen van je muis moeten doen?MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:36:
[...]
Dan weet ik t niet wat ik fout doe......
Ik blijf t ronde bolletje zien wat je ook,gewoon op de iPad zelf te zien krijgt. Wel een zwart kruisje als ik klik...
Gewoon klikken werkt wel, maar rechts klikken weer niet
Anders ben ik door mijn opties heen. Zo ingewikkeld is het echt niet. Werkt hier allemaal prima.
Ik snap het ook nietSerena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:20:
[...]
En je hebt in de instellingen van de iPad aangegeven wat de knoppen van je muis moeten doen?
Anders ben ik door mijn opties heen. Zo ingewikkeld is het echt niet. Werkt hier allemaal prima.
En inderdaad in de iPad settings de knoppen aangegeven
Ik blijf de cursor van de iPad op een of andere manier zien en inderdaad zo moeilijk is het ook niet
:strip_exif()/f/image/jhzDjHeOJra5m8dQQHTwacJi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-10-2020 21:21 ]
Verwijderd
Geef eens antwoord op Serena vraag want dit gaat al te lang door en had ondertussen al opgelost moeten zijn. "En je hebt in de instellingen van de iPad aangegeven wat de knoppen van je muis moeten doen?".
De versie niet wel de policy die erbij hoortSerena schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Daar bepaalt je werkgever helemaal niks aan…
Dit hele verhaal hoort in principe niet op dit forum thuis maar bij de servicedesk op kantoor, hoe goed bedoelde de hulp ook is. De servicedesk op werk kan achterhalen of de ingestelde Citrix policy dit soort zaken überhaupt toestaat en je veel gerichter helpen (of niet omdat iPadOS niet ondersteund wordt maar dan heb je ook meteen antwoord op je vraag).
Ik weet het , totaal off-topic.ppl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:40:
[...]
De versie niet wel de policy die erbij hoort![]()
Dit hele verhaal hoort in principe niet op dit forum thuis maar bij de servicedesk op kantoor, hoe goed bedoelde de hulp ook is. De servicedesk op werk kan achterhalen of de ingestelde Citrix policy dit soort zaken überhaupt toestaat en je veel gerichter helpen (of niet omdat iPadOS niet ondersteund wordt maar dan heb je ook meteen antwoord op je vraag).
Ik stop daarom ook met vragen en ga een mail sturen naar de servicedesk!
In iedergeval bedankt voor het mee denken !
Verwijderd
Ervaren meer mensen hier dit probleem?EHD schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:19:
Het is lastig vast te leggen op foto, besef me nu dat ik het vooral in mijn ooghoeken zie wanneer ik al scrollend tekst lees. Kwam zojuist deze post (#3) op macrumors tegen waarin hetzelfde omschreven wordt. Lijkt dus idd vaker voor te komen..
Ik overweeg om mij een iPad 12,9 te kopen word vooral gebruikt om muziek te schrijven(Sibelius) en vr het opslaan vd partituren zodat ik niet meer die papieren moet meesleuren.
Welke kunnen jullie mij aanbevelen(128 of 256GB)
Aangezien er tegenwoordig een Usb-c aansluiting op zit, zou ik voor de 128gb gaan en dan een externe HD gebruiken. Ook handig als backup..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Dat zijn toch tekst documenten? Die nemen niet zoveel ruimte in.panis schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:56:
Ik overweeg om mij een iPad 12,9 te kopen word vooral gebruikt om muziek te schrijven(Sibelius) en vr het opslaan vd partituren zodat ik niet meer die papieren moet meesleuren.
En inderdaad met de USB-C aansluiting kun je er ook een USB stick op aansluiten en heb je gelijk een backup.
Dus dan lijkt mij 128GB genoeg.
Ik heb jarenlang met een 64GB iPad gedaan zonder problemen.
@panis Waar ga je de iPad het meeste gebruiken? Ik heb nooit 4G op de iPad gehad omdat je tegenwoordig overal Wifi hebt, of je moet de iPad vaak in het bos of park willen gebruiken.
@panis En die paar keer dat ik geen wifi heb gebruik ik m'n iPhone als hotspot, zelfs dat gaat automatisch.HereIsTom schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:26:
@panis Waar ga je de iPad het meeste gebruiken? Ik heb nooit 4G op de iPad gehad omdat je tegenwoordig overal Wifi hebt, of je moet de iPad vaak in het bos of park willen gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 14-10-2020 14:33 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Na lang twijfelen gisteren mijn iPad Pro 2020, 11 inch ontvangen..
Wilde eigenlijk voor de Air gaan, (want, nieuwste model) maar na het lezen van diverse topics toch voor de Pro gekozen vanwege de betere specs op de CPU snelheid na.
Dit is mijn eerste iPad, dus heb geen vergelijkingsmateriaal tov de vorige modellen..
Maar merk wel dat ik iets degelijks in handen heb!
Wilde eigenlijk voor de Air gaan, (want, nieuwste model) maar na het lezen van diverse topics toch voor de Pro gekozen vanwege de betere specs op de CPU snelheid na.
Dit is mijn eerste iPad, dus heb geen vergelijkingsmateriaal tov de vorige modellen..
Maar merk wel dat ik iets degelijks in handen heb!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Ik ga die meestal gebruiken in school.amphora schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:32:
[...]
@panis En die paar keer dat ik geen wifi heb gebruik ik m'n iPhone als hotspot, zelfs dat gaat automatisch.
Zit er toch over na te denken om de nieuwe Ipad air te gaan kopen. Ik twijfel tussen een Macbook air of Ipad air. Blijft toch een lastige keuze.
Dan zit je hier in het verkeerde topicd.castello schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:10:
Zit er toch over na te denken om de nieuwe Ipad air te gaan kopen. Ik twijfel tussen een Macbook air of Ipad air. Blijft toch een lastige keuze.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik ben in overweging om een IPad Pro 12.9 256GB aan te kopen en zit nog wat te zoeken naar de ideale accessoires.
- Omdat de Logitech folio Touch pro momenteel nog niet beschikbaar is probeer ik het voorlopig te redden met een goedkope ESR hoes + los toetsenbord van mijn iMac. Een andere oplossing zie ik momenteel nog niet?
- Als pencil dacht ik aan de Logitech Crayon. Lijkt me voor gebruik van Photoshop en Lightroom en wat eenvoudige aantekeningen voldoende te zijn?
- Omdat ik het scherm wil beschermen zou ik graag een screenprotector willen aankopen die eveneens geschikt is voor gebruik van de pencil. Iemand die me hier een degelijke screenprotector kan aanbevelen?
- Verder dacht ik nog aan een usb-Hub die geschikt is om zowel de iPad op te kunnen laden en als hub in te zetten om bv mijn externe SSD gelijktijdig aan te koppelen.
Zijn er eventueel nog accessoires aan te bevelen?
- Omdat de Logitech folio Touch pro momenteel nog niet beschikbaar is probeer ik het voorlopig te redden met een goedkope ESR hoes + los toetsenbord van mijn iMac. Een andere oplossing zie ik momenteel nog niet?
- Als pencil dacht ik aan de Logitech Crayon. Lijkt me voor gebruik van Photoshop en Lightroom en wat eenvoudige aantekeningen voldoende te zijn?
- Omdat ik het scherm wil beschermen zou ik graag een screenprotector willen aankopen die eveneens geschikt is voor gebruik van de pencil. Iemand die me hier een degelijke screenprotector kan aanbevelen?
- Verder dacht ik nog aan een usb-Hub die geschikt is om zowel de iPad op te kunnen laden en als hub in te zetten om bv mijn externe SSD gelijktijdig aan te koppelen.
Zijn er eventueel nog accessoires aan te bevelen?
Ik zou met een iPad Pro nooit wat anders gebruiken dan de Apple Pencil, die is 1000x beter dan enig alternatief, en maakt de hogere kosten meer dan waard.Moris schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:59:
Ik ben in overweging om een IPad Pro 12.9 256GB aan te kopen en zit nog wat te zoeken naar de ideale accessoires.
Er zijn screen protectors die ook meer een gevoel van papier geven, kies maar uit.
YouTube: YouTube
Maar houd rekening mee dat zo'n screen protector matter is dan het scherm en mogelijk alles iets onscherp maakt.
ik was er zonder protector binnen 2 dagen aan gewend
[ Voor 12% gewijzigd door absrnd op 23-10-2020 12:26 ]
@Moris Waarom een screen protector, bij normaal gebruik kan er niks met het scherm gebeuren.
Ik heb nog nooit een screen protector erop gehad en ook geen beschadigingen.
Wel heb ik deze case erom zodat het scherm in de tas als ik ‘m meeneem is beschermt.
https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000132686546/
Ik heb nog nooit een screen protector erop gehad en ook geen beschadigingen.
Wel heb ik deze case erom zodat het scherm in de tas als ik ‘m meeneem is beschermt.
https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000132686546/
@HereIsTom
Al heb ik enkel usb-poorten nodig, ziet het er wel een zeer mooie en praktische hub uit.
Echter vrees ik dat deze niet past bij gebruik van een ESR Flip-case?
Aangezien ik in België woon en dus via Apple.be dien te bestellen kan ik helaas enkel het AppleCare Protection Plan selecteren en dus niet de gewenste AppleCare+.
Is er een manier om alsnog AppleCare+ aan te kopen?
Al heb ik enkel usb-poorten nodig, ziet het er wel een zeer mooie en praktische hub uit.
Echter vrees ik dat deze niet past bij gebruik van een ESR Flip-case?
Aangezien ik in België woon en dus via Apple.be dien te bestellen kan ik helaas enkel het AppleCare Protection Plan selecteren en dus niet de gewenste AppleCare+.
Is er een manier om alsnog AppleCare+ aan te kopen?
[ Voor 38% gewijzigd door Moris op 23-10-2020 17:54 ]
Vraag, Hoe bevalt de Magic keyboard? icm iPad pro? Gebruik laatste tijd mijn IPad steeds meer i.c.m. Citrix en zou toch wel iets van toetsenbord en muis willen tijdens werkgebruik.
Omdat het scherm nogal glad is en een screenprotector wat ruwheid kan toevoegen. Dat schijnt het schrijven en tekenen op het scherm een stuk aangenamer te maken.HereIsTom schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:41:
@Moris Waarom een screen protector, bij normaal gebruik kan er niks met het scherm gebeuren.
Heel goed. Ik wissel vaak af tussen gebruik met de Magic Keyboard en de gewone Folio (non-keyboard!) want ik heb niet altijd het keyboard+muis nodig. Het tikt erg fijn en het gebruik van die extra functietoetsen die je op de Mac hebt mis ik eigenlijk ook niet (ik heb daarbij wel de capslock als esc toets gemaakt en dat is na enige gewenning inmiddels 2e natuur geworden).Soppyscroll schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:59:
Vraag, Hoe bevalt de Magic keyboard? icm iPad pro? Gebruik laatste tijd mijn IPad steeds meer i.c.m. Citrix en zou toch wel iets van toetsenbord en muis willen tijdens werkgebruik.
@Moris als je alleen maar een hub wil hebben die kan laden en waar je harde schijf op kan dan is een simpele multiport adapter ook al wel wat. Ik heb daar zelf de versie van Apple voor omdat deze ook, itt wat er op dat moment aan concurrentie was, wel hdmi in 4k op 60Hz kan doen (rest doet dat maar op 30Hz en dat is mega irritant). Verder helpt het Magic Keyboard ook: dan kan ik laden en is de USB-C poort op de iPad vrij voor bijv. een externe schijf.
@ppl
Welke usb-hub / multiport adapter zou u me dan precies aanbevelen?
@Moris Ik heb nog nooit Apple Care gehad, als je zuinig bent op je spullen is dat ook niet nodig.
Als je alleen USB-A nodig hebt is deze hub misschien wel wat voor je;
https://www.bol.com/nl/p/...-lenovo/9200000100947738/
Als je alleen USB-A nodig hebt is deze hub misschien wel wat voor je;
https://www.bol.com/nl/p/...-lenovo/9200000100947738/
@HereIsTom
Bedankt voor de tip.
De AppleCare laat ik dan maar voor wat het is, want ben gelukkig zeer zuinig op mijn spullen.
Helaas ontbreekt er op deze hub de mogelijkheid om je iPad gelijktijdig op te laden, anders was die met extra usb-C poorten perfect geweest.
@absrnd
Aangezien ik de pencil zal gebruiken bij Photoshop, Lightroom en wat aantekeningen, lijkt me de Logitech Crayon voldoende voor mijn noden, toch..
Bedankt voor de tip.
De AppleCare laat ik dan maar voor wat het is, want ben gelukkig zeer zuinig op mijn spullen.
Helaas ontbreekt er op deze hub de mogelijkheid om je iPad gelijktijdig op te laden, anders was die met extra usb-C poorten perfect geweest.
@absrnd
Aangezien ik de pencil zal gebruiken bij Photoshop, Lightroom en wat aantekeningen, lijkt me de Logitech Crayon voldoende voor mijn noden, toch..
[ Voor 22% gewijzigd door Moris op 24-10-2020 11:44 ]
Zolang je weet dat de Apple Pencil meer kan dan die van Logitech.Moris schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:27:
@absrnd
[ Voor 13% gewijzigd door absrnd op 24-10-2020 12:00 ]
Echt... ik heb ook wel eens een andere geprobeerd maar de Apple Pencil gewoon veel beter, meer responsive. De logitec is niet eens drukgevoelig wat voor sommige functies echt n must is. Tilt is bij de logitec lijndikte wat ook raar is, de pencil gedraagt zich meer als n echt potlood.Moris schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:27:
@HereIsTom
Bedankt voor de tip.
@absrnd
Zonet onderstaande bestelling met studentenkorting geplaatst.
- Airpad Pro 12.9 (256GB) zilver 2020
- Pencil gen.2
- AirPods 2 + draadloos opladen voor € 50
- Airpad Pro 12.9 (256GB) zilver 2020
- Pencil gen.2
- AirPods 2 + draadloos opladen voor € 50
Die multiport adapter van Apple doet het goed maar merken als Anker en Satechi zijn ook prima. Er is genoeg over gesproken in het USB-C en Thunderbolt 3 accessoires topic (specifiek voor Macs maar geldt ook voor iPad Pro/Air).Moris schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:58:
@ppl
@ppl
Oh, ik dacht dat de usb-hubs, adapters vanwege het installeren van drivers enkel geschikt waren voor de iMac en MacBook waren, niet dus...
Oh, ik dacht dat de usb-hubs, adapters vanwege het installeren van drivers enkel geschikt waren voor de iMac en MacBook waren, niet dus...
Nee, je hoeft voor die dingen geen drivers te installeren, voor zover ik weet op geen enkel OS. Er zijn wat uitzonderingen bij de docking stations omdat die nog wel eens DisplayLink of een of ander proprietary iets gebruiken. Het kan echter wel voorkomen dat de apparaten die je op zo'n multiport adapter/hub/docking station aansluit wel een driver nodig hebben. Voor zaken als externe schijven en beeldschermen zal dat niet voorkomen.
Ik heb zelf bij Amazon een Anker hub besteld en gisteren ontvangen. Deze werkt prima in combinatie met mijn iPad Pro 12,9 2020 model en je ook tevens de iPad tegelijkertijd kan opladen met aangesloten hub. Wat bij sommige goedkopere hubs met cardreader nog wel eens een punt kan zijn is dat de cardreaders traag zijn. Meteen uiteraard uitgeprobeerd bij deze Anker hub met een Samsung EVO 128 GB micro-sd kaartje en dit lekker snel werkt.Moris schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:27:
@HereIsTom
@absrnd
Persoonlijk raad ik je trouwens aan toch voor de originele Apple 2 pen te gaan ondanks dat het veel geld is voor een pen. Vooral wanneer je met Photoshop gaat werken en misschien toch eens wat wil gaan retoucheren is het nadeel van die Logitech pen dat kantelen niet werkt. Ander nadeel is ook dat je telkens met een usbkabeltje de pen moet gaan opladen terwijl je de Apple pen gewoon aan het tablet klikt en klaar. En tja laat ik zo zeggen, als je toch al een boel geld aan een iPad Pro besteed zou ik niet gaan besparen op een pen, althans zo heb ik geredeneerd.
Verder qua screenprotector kan ik melden dat een gewone hard glazen protector geen invloed heeft op de pen. Je hebt ook wel die speciale paperlike protectors waardoor het oppervlak dan wat minder glad aan voelt maar ik stoor mij er niet zozeer aan. Die paperlike protectors schijnen ook wel als nadeel te hebben dat het scherm doffer word en ietwat minder scherp doordat het een matte protector is.
@Roel1966
De pencil 2 heb gisteren reeds besteld samen met de Airpad Pro 12.9 (256GB) zilver en AirPods 2 + draadloze case.
Intussen ben ik er al wel uit naar welke usb-hub ik precies naar moet zoeken.
Ik heb dus nodig ....
- 1000Mbps ethernet
- enkele USB-A 3.1
- 65W PD,
HDMI en SD-card zijn voor mij overbodig.
Om deze hub te kunnen voeden heb ik als extra ook nog een oplader nodig van +65W.
De pencil 2 heb gisteren reeds besteld samen met de Airpad Pro 12.9 (256GB) zilver en AirPods 2 + draadloze case.
Ik heb dus nodig ....
- 1000Mbps ethernet
- enkele USB-A 3.1
- 65W PD,
Om deze hub te kunnen voeden heb ik als extra ook nog een oplader nodig van +65W.
Alwel een keer eerder aangegeven in dit topic, maar de IKEA Askstorm usb c lader is prima voor de iPad Pro.Moris schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:44:
@Roel1966
Ik heb dus nodig ....
- 1000Mbps ethernet
- enkele USB-A 3.1
- 65W PD,
Wat ga je doen met die 1000Mbps ethernet?Moris schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:44:
@Roel1966
Ik heb dus nodig ....
- 1000Mbps ethernet
- enkele USB-A 3.1
- 65W PD,
@HereIsTom
Aangezien ik regelmatig wel eens een netwerkje aanleg is het handig om het kabelnetwerk uit te kunnen testen. Misschien dat een Apple USB Ethernet Adapter die hier nog ligt me verder kan helpen?
https://www.switch.be/885909439560
@B2
Dan lijkt me de Anker PowerPort PD 2 USB-C-oplader, 30 W, dual poort, met 18 W interessanter en goedkoper dan het Ikea alternatief.
Aangezien ik regelmatig wel eens een netwerkje aanleg is het handig om het kabelnetwerk uit te kunnen testen. Misschien dat een Apple USB Ethernet Adapter die hier nog ligt me verder kan helpen?
https://www.switch.be/885909439560
@B2
Dan lijkt me de Anker PowerPort PD 2 USB-C-oplader, 30 W, dual poort, met 18 W interessanter en goedkoper dan het Ikea alternatief.
[ Voor 98% gewijzigd door Moris op 25-10-2020 15:31 ]
Die heeft slechts 18W en 2 poorten.Moris schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:49:
@B2
Verstandige keuze om toch de Apple pen 2 erbij te pakken ondanks de best wel hoge prijs maar dit is bij andere merken trouwens niet veel anders. De Apple pen 2 is dan wel de duurste maar gemiddeld liggen die pennen toch wel rond de 100 euro ook bij andere merken.Moris schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:44:
@Roel1966
Ik heb dus nodig ....
- 1000Mbps ethernet
- enkele USB-A 3.1
- 65W PD,
Voor de usb hub heb je geen extra voeding nodig en deze gewoon door de iPad zelf gevoed kan worden met als uitzondering wanneer je er een harddisk aan hangt. Althans sommige harddisks hebben een externe voeding nodig maar b.v. externe ssd's/usb sticks etc.. hebben dit niet nodig.
Wel kan je je beter een andere lader erbij kopen want de standaard lader wat je erbij krijgt is geen snellader terwijl de iPad wel snel laden ondersteund. Ik zelf gebruik hiervoor een Samsung 45 watt USB C lader die iets van rond de 35 euro is en de iPad er prima mee werkt. Goedkopere laders met minder wattage heb je niet zoveel aan omdat dan het laden een stuk langer duurt en sommige laders geen snelladen ondersteunen.
@Roel1966
De pencil 2 leek me achteraf gezien de betere keuze en zal zeker geen afbreuk doen aan de algemene beleving.
Als hub heb ik deze Icy Box USB Hub met USB-C besteld, zodat ik hieraan verschillende apparaten kan hangen.
Voor het af en toe gebruik van het bedraad netwerk heb ik deze losse USB-C - RJ45 adapter besteld. Leek me een betere keuze dan die hubs met all-in-one, waarvan ik het overige toch niet gebruik.
Als oplader dacht ik aan de Anker PowerPort PD 2 USB-C-oplader, 30 W of anders de Ikea 40W lader.
De pencil 2 leek me achteraf gezien de betere keuze en zal zeker geen afbreuk doen aan de algemene beleving.
Als hub heb ik deze Icy Box USB Hub met USB-C besteld, zodat ik hieraan verschillende apparaten kan hangen.
Voor het af en toe gebruik van het bedraad netwerk heb ik deze losse USB-C - RJ45 adapter besteld. Leek me een betere keuze dan die hubs met all-in-one, waarvan ik het overige toch niet gebruik.
Als oplader dacht ik aan de Anker PowerPort PD 2 USB-C-oplader, 30 W of anders de Ikea 40W lader.
Deze al paar maanden in gebruik op een MacBook; werkt ook op een iPad en heeft alle features die je zoekt. Inclusief een usb c aansluiting die je weinig tegenkomt.Moris schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:44:
@Roel1966
Ik heb dus nodig ....
- 1000Mbps ethernet
- enkele USB-A 3.1
- 65W PD,
https://www.amazon.de/gp/...tle_o07_s00?ie=UTF8&psc=1
Qua hub heb ik specifiek ervoor gekozen dat die ook geschikt is voor snelladen want daar moet je wel even op letten hoeveel watt die aan kan. Vond dat zelf zo'n gedoe wanneer je de hub dan aangesloten hebt dat je weer moet wisselen. En tja qua bedraad netwerk vond ik voor mijzelf niet nodig want ik gebruik de iPad toch alleen maar draadloos.Moris schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:08:
@Roel1966
Die Anker adapters schijnen op zich goed te werken maar ik had zelf nog een 45 watt Samsung adapter liggen dus gebruik ik die nu voor de iPad en werkt verder prima. Schat dat volledig laden nu ongeveer 1,5 uur zoiets duurt en tot pak weg 60 tot 80% is ongeveer 3 kwartier zoiets grofweg geschat. Heel wat anders dan voor jaren terug toen dat nog vaak dik 4 tot 6 uur kon duren bij een iPad.
Ik heb ongeveer dezelfde in 60 watt versie die ook heel goed werkt met de iPad Pro en toch wat goedkoper was dan de 100 watt versie. Voor zover mij bekend kan de iPad ook maar tot 45 watt aan dus had ik toch niets aan 100 watt.ZiSE schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Deze al paar maanden in gebruik op een MacBook; werkt ook op een iPad en heeft alle features die je zoekt. Inclusief een usb c aansluiting die je weinig tegenkomt.
https://www.amazon.de/gp/...tle_o07_s00?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 27-10-2020 17:45 ]
Vreemde situatie doet zich voor en kan er zo snel niets over vinden...
Van de ene op de andere dag hebben de icoontjes op mijn ipad afwijkende afmetingen. Zo is het app-icoon voor de klok kleiner dan die voor numbers.
Meest vreemde is dat dit continu wijzigt.
Dus als ik straks kijk is bijvoorbeeld het app icoon van mail weer kleiner en die van de klok weer het normale formaat......
Meerdere mensen hier last van ??
:strip_exif()/f/image/3tHra5yXvxTvY54Xl5lSNDxn.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de ene op de andere dag hebben de icoontjes op mijn ipad afwijkende afmetingen. Zo is het app-icoon voor de klok kleiner dan die voor numbers.
Meest vreemde is dat dit continu wijzigt.
Dus als ik straks kijk is bijvoorbeeld het app icoon van mail weer kleiner en die van de klok weer het normale formaat......
Meerdere mensen hier last van ??
:strip_exif()/f/image/3tHra5yXvxTvY54Xl5lSNDxn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fp60EjPsBu8Pd5wDBfa38vPI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Eric H op 27-10-2020 19:15 ]
Eric, Signing off !!
Als je het alleen voor de iPad Pro gaat gebruiken dan is dat zinloos aangezien de max op 22W zit (en 18~20W als je via de Magic Keyboard gaat laden; bij sommigen ligt het wat hoger dan die 22W trouwens maar over het algemeen raadt men niet meer dan de 29/30W oplader aan en dat heeft vooral te maken met het aanbod). Er is dus niet heel veel reden om je iPad Pro oplader te vervangen.
@Eric H heb je de nieuwste iPadOS er al op gezet? Die heeft daar namelijk een fix voor.
[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 27-10-2020 20:35 ]
@ppl
Het is inderdaad om in de meeste gevallen de iPad op te laden en goed om weten dat via jou tip de standaard oplader hiervoor voldoende is. Dan heb ik enkel nog een wat zwaardere oplader nodig voor de momenten ik met de camper weg ben en dan zowel de iPad als iPhone en Powerbank wil laden.
Nu ben ik nog op zoek naar een stevige case waarin ik onderstaande spullen in kan opbergen.
- iPad 12.9
- Magic Mouse
- Pencil
- Oplader
- Extra kabels
- Powerbank
- logitech COMBO TOUCH (voorlopig nog niet beschikbaar)
- Samsung SSD T5
Het is inderdaad om in de meeste gevallen de iPad op te laden en goed om weten dat via jou tip de standaard oplader hiervoor voldoende is. Dan heb ik enkel nog een wat zwaardere oplader nodig voor de momenten ik met de camper weg ben en dan zowel de iPad als iPhone en Powerbank wil laden.
Nu ben ik nog op zoek naar een stevige case waarin ik onderstaande spullen in kan opbergen.
- iPad 12.9
- Magic Mouse
- Pencil
- Oplader
- Extra kabels
- Powerbank
- Samsung SSD T5
Ik kan deze van harte aanbevelen :Moris schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:48:
@ppl
- iPad 12.9
- Magic Mouse
- Pencil
- Oplader
- Extra kabels
- Powerbank
- Samsung SSD T5
Is de Tomtoc case, te vinden op Amazon.
Plaatje is een overzicht van wat ik er allemaal in heb zitten.
:strip_exif()/f/image/MTPSHKIuqPL5F5PkNRXU64t4.jpg?f=fotoalbum_large)
1 Airpods Pro (Mediamarkt)
2 Lightning naar USB-C kabel
3 USB-C naar USB-C kabel (Wordt met de iPad meegeleverd)
4 USB naar USB-C kabel (Ooit een keertje bij de Kwantum meegenomen)
5 USB naar Lightning kabel (Zit natuurlijk bij de iPhone)
6 Apple USB-C oplaadkabel 2 meter (Besteld bij AMAC, voor net wat meer bewegingsruimte)
7 Lention USB-C Multi-Port HUB met 2k 4K HDMI, USB 3.0, SD/Micro SD-Kaartlezers, Stroomvoorziening en 3,5mm aux-adapter (Besteld via Amazon.nl)
8 Anker Premium 5-in-1 USB-C-hub, 4K USB-C naar HDMI adapter, SD/TF geheugenkaartlezer, met 2 USB 3.0 poorten (Besteld via Amazon.nl)
9 Apple Pencil 2 (Besteld bij de AMAC)
10 Sabrent 10000 mAh draagbare USB-C powerbank met snellaadfunctie, 3.0 USB (Besteld via Amazon.nl)
11 Standaard iPad Pro lader (Zit bij de iPad)
12 Samsung Portable SSD T5 1TB Rood (Van een medewerker overgenomen)
Dit alles "verpakt" in de Tomtoc Portfolio Case voor 12,9 Inch iPad Pro. (Aangeschaft via Amazon.nl)
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 31% gewijzigd door Eric H op 28-10-2020 12:02 ]
Eric, Signing off !!
@Eric H
Denk dat het dit is wat bij mijn wensen zou kunnen aansluiten.
Kan de iPad 12.9 inclusiefs logitech COMBO TOUCH (voorlopig nog niet beschikbaar) er vlotjes in?
Denk dat het dit is wat bij mijn wensen zou kunnen aansluiten.
Kan de iPad 12.9 inclusiefs logitech COMBO TOUCH (voorlopig nog niet beschikbaar) er vlotjes in?
@Moris
Hij is in ieder geval ruim genoeg om de iPad incl. MagicKeyboard en incl. Apple Pencil in op te bergen.
Dus als de logitech net zo groot is dan past dat prima.
Hij is in ieder geval ruim genoeg om de iPad incl. MagicKeyboard en incl. Apple Pencil in op te bergen.
Dus als de logitech net zo groot is dan past dat prima.
:strip_exif()/f/image/A9yDnukZl28ayMNQazCgHgPl.jpg?f=fotoalbum_large)
Eric, Signing off !!
Ik heb een vraag ivm het Express Replacement Service.
Biedt het AppleCare Protection Plan ook de mogelijkheid om je toestel ter plaatsen in de winkel te laten herstellen en de dag zelf terug kan meenemen? Indien zo kan ik bij de winkel op 5km hier vandaan voor herstelling terecht, zonder dat ik hierbij anders weken moet wachten.
Ik ben namelijk iemand die z'n iPad echt niet kan missen, dus zit met de vraag of het AppleCare Protection Plan voor mijn iPad vanwege de express replacement service de moeite waard is?
Biedt het AppleCare Protection Plan ook de mogelijkheid om je toestel ter plaatsen in de winkel te laten herstellen en de dag zelf terug kan meenemen? Indien zo kan ik bij de winkel op 5km hier vandaan voor herstelling terecht, zonder dat ik hierbij anders weken moet wachten.
Ik ben namelijk iemand die z'n iPad echt niet kan missen, dus zit met de vraag of het AppleCare Protection Plan voor mijn iPad vanwege de express replacement service de moeite waard is?
Maar als je Express Replacement doet krijg je eerst een vervangend toestel, en stuur je daarna de defecte terug. Dan hoef je zelfs niet naar de winkel?Moris schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:57:
Ik heb een vraag ivm het Express Replacement Service.
@Rub147
Klopt.
Als het via de winkel dezelfde dag kan, dan heb ik nog sneller mijn eigen toestel terug ipv een of ander refurbished dat er misschien slechter aan toe is. Ook hoeft er dan niet over en heen verzonden te worden.
Gaat een dringende herstelling dmv AppleCare dan niet bij een Apple repair center?
Klopt.
Als het via de winkel dezelfde dag kan, dan heb ik nog sneller mijn eigen toestel terug ipv een of ander refurbished dat er misschien slechter aan toe is. Ook hoeft er dan niet over en heen verzonden te worden.
Gaat een dringende herstelling dmv AppleCare dan niet bij een Apple repair center?
[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 28-10-2020 20:12 ]
Er zit toch geen accu in de magic keyboard voor ipad? Ik dacht van niet maar ik merk nu opeens dat mijn ipad nog steeds 100% is en al een tijdje niet aangesloten is??? Zou mooi zijn maar volgens mij niet toch?
Deze week komt mijn iPad Pro 11" binnen als vervanging van mijn iPad Pro 9.7" (2016).
Met de studentenkorting van Apple heb ik het volgende betaald:
- AirPods Pro (€100,01)
- Apple Pencil 2 (€121)
- iPad Pro 11" 256GB WiFi (€969,20)
Ik vond de totaalprijs van €1190,21 erg goed wat je ervoor terugkrijgt. Voor alleen mijn iPhone X 256GB had ik €1329 neergeteld.
Ik had op 12 oktober besteld en de AirPods Pro en Apple Pencil zijn al binnen. Bij Amazon.nl heb ik de deze hoes gekocht. Mijn huidige iPad zit in een officiele Apple Smart Cover en Case maar voor de 2020-variant vind ik het te duur. Wellicht dat ik in de toekomst een Magic Keyboard ga kopen maar voor nu hou ik het op de blauwe Amazon hoes.
Met de studentenkorting van Apple heb ik het volgende betaald:
- AirPods Pro (€100,01)
- Apple Pencil 2 (€121)
- iPad Pro 11" 256GB WiFi (€969,20)
Ik vond de totaalprijs van €1190,21 erg goed wat je ervoor terugkrijgt. Voor alleen mijn iPhone X 256GB had ik €1329 neergeteld.
Ik had op 12 oktober besteld en de AirPods Pro en Apple Pencil zijn al binnen. Bij Amazon.nl heb ik de deze hoes gekocht. Mijn huidige iPad zit in een officiele Apple Smart Cover en Case maar voor de 2020-variant vind ik het te duur. Wellicht dat ik in de toekomst een Magic Keyboard ga kopen maar voor nu hou ik het op de blauwe Amazon hoes.
Er zit inderdaad geen accu in de Magic Keyboard voor de iPad, hij trekt al zijn stroombehoeften van de aangesloten iPad. Er zijn in het begin wat Magic Keyboards geweest die excessief veel van de iPad accu trokken, de meesten hebben 'm voor een nieuwe omgeruild waarna het probleem was verholpen. Ik heb ook 1 van de allereerste Magic Keyboards en dat probleem nog nooit gehad. Met of zonder dat ding, ik merk weinig aan mijn accuduur.TweakerVincent schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:24:
Er zit toch geen accu in de magic keyboard voor ipad? Ik dacht van niet maar ik merk nu opeens dat mijn ipad nog steeds 100% is en al een tijdje niet aangesloten is??? Zou mooi zijn maar volgens mij niet toch?
Ik ben benieuwd of Apple dit jaar nog komt met een nieuwe iPad Pro (met MiniLED). Volgens de eerdere geruchten wel, maar nu zijn er juist geruchten dat het Q1 2021 wordt. Dat laatste lijkt me ook wel logisch, maar ik heb nog steeds een trauma van de iPad 3 haha. Ik zit nu héél erg in twijfel. Ik zou eerst upgraden naar een 2020 12,9” vanaf een 2018 11”, maar uiteindelijk niet gedaan. Nu ga ik steeds meer lezen (tijdschriften en kranten) en dan is het wel lekker als ie iets groter is. Maarja, is de aankoop nu nog proof. De nieuwe zal ook vast een 5g module hebben.
Twijfels...twijfels.
Twijfels...twijfels.
I don't have dreams, I have goals!!
2 iPad Pro’s in 1 jaar releasen lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Redondo1982 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:31:
Ik ben benieuwd of Apple dit jaar nog komt met een nieuwe iPad Pro (met MiniLED).
Dat denk ik wel, weer release rond maart net als dit jaar.Volgens de eerdere geruchten wel, maar nu zijn er juist geruchten dat het Q1 2021 wordt.
Hallo,
Wat verwachten jullie van de black friday.
Ik heb momenteel ipad air 4 2020 64 gb besteld voor 550 maar ik was benieuwd wat de prijs van de ipad pro 128 11 inch.
Misschien dat het een betere deal is.
Ook vanwege meer geheugen.
Beter beeldscherm.
Beter geluid.
Ik heb momenteel ipad air 4 2020 64 gb besteld voor 550 maar ik was benieuwd wat de prijs van de ipad pro 128 11 inch.
Beter beeldscherm.
Beter geluid.
Mijn iPad Pro kwam vandaag eindelijk binnen en ik ben erg onder de indruk.
Het 120Hz-scherm is veel vloeiender en veel helderder. YouTube ondersteunt 4K HDR en dat ziet er erg gelikt uit. Het schermtoetsenbord is groter met echte tab en shift toetsen wat ook erg fijn is.
Ik moet wel wennen aan de nieuwe Pencil omdat deze minder grip heeft dan de eerste pencil.
Wel vind ik de meegeleverde USB-C kabel aan de korte kant. Ik heb een Nintendo Switch oplader, deze heeft een output van 39 watt, tegenover de meegeleverde adapter van 20 watt. Kan ik met deze oplader mijn iPad Pro veilig opladen?
Het 120Hz-scherm is veel vloeiender en veel helderder. YouTube ondersteunt 4K HDR en dat ziet er erg gelikt uit. Het schermtoetsenbord is groter met echte tab en shift toetsen wat ook erg fijn is.
Ik moet wel wennen aan de nieuwe Pencil omdat deze minder grip heeft dan de eerste pencil.
Wel vind ik de meegeleverde USB-C kabel aan de korte kant. Ik heb een Nintendo Switch oplader, deze heeft een output van 39 watt, tegenover de meegeleverde adapter van 20 watt. Kan ik met deze oplader mijn iPad Pro veilig opladen?
Waar heb je het over?MacbookProx schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:56:
Waar fiks je dat?
Misschien handig om diegene te quoten als je een vraag over zijn/haar reactie hebt.
Doelde hierop. Zomaar 120 euro korting.Inguh123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:56:
Ik heb momenteel ipad air 4 2020 64 gb besteld voor 550
Ja hoor. De iPad trekt maximaal het vermogen dat het apparaat aan kan en de oplader levert enkel het vermogen waar naar wordt gevraagd.VirinR schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:12:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nintendo houdt zich niet aan de standaard en wijkt qua power nogal af waardoor lang niet alle USB-C power spullen compatible zijn. Het kan zijn dat de power adapter wel gaat werken maar houdt er rekening mee dat het opladen traag kan gaan. Andersom is dat ook het geval: met je Apple lader de Switch opladen kan maar snel gaat het absoluut niet. Beter om de Switch met zijn eigen lader te laden en voor de overige USB-C zaken een normale USB-C lader gebruiken.
Net even op de oplader van de Switch gekeken: 2 profielen: 5V met 1,5A (=7,5W) en 15V met 2,6A (=39W). Als je het op Wikipedia opzoekt dan zou het theoretisch moeten kunnen met USB-PD 2.0/3.0.
Hier wat meer info hoe dat zit met de Switch; ergens onderaan een stuk over de oplader: https://switchchargers.co...do-switch-charging-works/
Net even op de oplader van de Switch gekeken: 2 profielen: 5V met 1,5A (=7,5W) en 15V met 2,6A (=39W). Als je het op Wikipedia opzoekt dan zou het theoretisch moeten kunnen met USB-PD 2.0/3.0.
Hier wat meer info hoe dat zit met de Switch; ergens onderaan een stuk over de oplader: https://switchchargers.co...do-switch-charging-works/
[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 07-11-2020 00:06 ]
Ik weet dat Nintendo een vreemde eend is qua USB-C. Daarom zal ik de iPad-oplader niet gebruiken om mijn Switch op te laden (zowel docked als undocked).ppl schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:47:
Nintendo houdt zich niet aan de standaard en wijkt qua power nogal af waardoor lang niet alle USB-C power spullen compatible zijn. Het kan zijn dat de power adapter wel gaat werken maar houdt er rekening mee dat het opladen traag kan gaan. Andersom is dat ook het geval: met je Apple lader de Switch opladen kan maar snel gaat het absoluut niet. Beter om de Switch met zijn eigen lader te laden en voor de overige USB-C zaken een normale USB-C lader gebruiken.
Gezien het geen noodzaak is om een langere kabel te gebruiken, zal ik gewoon de meegeleverde 20W-adapter gebruiken. Volgend jaar zal ik wel een nieuwe laptop kopen, dan kan ik de USB-C lader van de laptop gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door VirinR op 07-11-2020 09:36 ]
Welke app gebruiken jullie op de pro met pencil om je badkamer tegels uit te zetten en verschillende verbanden te bekijken wat het mooist is
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Mag ik vragen waar je de iPad Air 4 - 64gb voor 550 hebt gekocht?Inguh123 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:56:
Hallo,
Beter beeldscherm.
Beter geluid.
Hoogstwaarschijnlijk met tegoed bonnen, of korting via het werk, want hij is nergens te krijgen voor die prijs..
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naarBakkerBolletje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:09:
Welke app gebruiken jullie op de pro met pencil om je badkamer tegels uit te zetten en verschillende verbanden te bekijken wat het mooist is
Nu Big Sur gereleased is en helemaal klaar gestoomd is voor de toekomst die ARM heet, vraag ik mij af wanneer we Big Sur op de iPad Pro kunnen verwachten. Officieel door Apple of door een creatieve tweaker, het maakt mij niet uit. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet te flashen is naar een iPad Pro die dezelfde SoC heeft als de developer transition kit.
Op papier moet dit toch te realiseren zijn?
Iemand hier al ervaring met de TRACKPAD SMART CASE FOR IPAD PRO 12.9?
:strip_exif()/f/image/xTkc6XXqC30UHhrLRv6LM8Lr.jpg?f=fotoalbum_large)
https://goldandcherry.com...os=1&_sid=9a5aee9dc&_ss=r
:strip_exif()/f/image/xTkc6XXqC30UHhrLRv6LM8Lr.jpg?f=fotoalbum_large)
https://goldandcherry.com...os=1&_sid=9a5aee9dc&_ss=r
Ja maar wat bereik je er mee? Heel dat OS is niet gemaakt voor een touch interface en zal dat ook nooit gaan krijgen aldus Apple (die dat nu al meerdere jaren roept). Uiteindelijk heb je gewoon datgene wat je hier ook al aangeeft: de DTK. Die DTK heeft nu een opvolger met een veel betere SoC: de Mac mini met de M1 SoC. dan moet iemand gewoon tijd teveel hebben en het als hobby/uitdaging zien.Azure schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:35:
Nu Big Sur gereleased is en helemaal klaar gestoomd is voor de toekomst die ARM heet, vraag ik mij af wanneer we Big Sur op de iPad Pro kunnen verwachten. Officieel door Apple of door een creatieve tweaker, het maakt mij niet uit. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet te flashen is naar een iPad Pro die dezelfde SoC heeft als de developer transition kit.
Ik ben voor mijn iPad Pro op zoek naar een USB-C Hub, waarop ik een extern display op USB-C kan aansluiten, en één USB-C Power Delivery (PD).
Het is de bedoeling om een draagbaar scherm zoals de Asus ZenSreen die enkel van USB-C is voorzien op de iPad aan te sluiten. En aangezien het scherm zijn stroom uit de iPad haalt, moet de USB-C Hub dit scherm kunnen aansturen en eveneens de iPad van stroom voorzien
Iemand die me uit eigen ervaring iets werkend kan aanbevelen?
Het is de bedoeling om een draagbaar scherm zoals de Asus ZenSreen die enkel van USB-C is voorzien op de iPad aan te sluiten. En aangezien het scherm zijn stroom uit de iPad haalt, moet de USB-C Hub dit scherm kunnen aansturen en eveneens de iPad van stroom voorzien
Iemand die me uit eigen ervaring iets werkend kan aanbevelen?