SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP
goodfella schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:50:
[...]
Mag ik vragen waar je de iPad Air 4 - 64gb voor 550 hebt gekocht?
Misschien die amazon aanbieding van een maand geleden en dat hij dan nog niet geleverd is. Toen was ie voor een uurtje 549 euro.BTFD schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:43:
Hoogstwaarschijnlijk met tegoed bonnen, of korting via het werk, want hij is nergens te krijgen voor die prijs..
549 euro is erg goedkoop. Was dit een foutje van Amazon?D2FValinor schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:52:
[...]
[...]
Misschien die amazon aanbieding van een maand geleden en dat hij dan nog niet geleverd is. Toen was ie voor een uurtje 549 euro.
Nee zijn van die acties die amazon onverwachts doet. Opeens een dikke korting voor een hele korte tijd (soms echt maar een half uurtje). Net als een iphone 12 pro grafiet voor 975 euro laatst.goodfella schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:54:
[...]
549 euro is erg goedkoop. Was dit een foutje van Amazon?
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/ipad-air-64gb-166202
Dit was die aanbieding.
Edit: aan de reacties te zien hebben mensen hem al een tijdje terug ontvangen dus denk niet dat dat de aanbieding is die hij heeft gekocht.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar waar hij hem voor 550 heeft gekocht.
[Voor 27% gewijzigd door Valinor op 29-11-2020 19:07]
Ja, huiswerk doenmarowi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:06:
Iemand nog een makkelijke oplossing voor deze gigantische oversight van Apple?

Nee. Waarom zou je een hoes/toetsenbordcombinatie nodig moeten hebben om je Pencil veilig op zijn plek te houden? Lijkt me eerder standaard functionaliteit. Buiten dat, wat als het een extra flapje of klepje is? Waarom zit dat eraan als je helemaal geen gebruik maakt van die Pencil? Zit alleen maar in de weg.Bij zo’n prijs voor een hoes / keyboard combinatie verwacht je toch dat je pencil ook veilig zit?
Ik durf te zeggen dat de meeste mensen die een iPad Pro kopen een pencil erbij halen. Wat mij betreft had hij perfect aan de binnenkant van de hoes gekund net boven het scharnier.ppl schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:23:
[...]
Ja, huiswerk doenMaar alle gekheid op een stokje, eerder in dit topic staat al iets over een hoes gemeld die je kunt gebruiken en ook een tas/sleeve waarin je de combinatie niet doen. Beiden zorgen dat de Pencil op zijn plek blijven zitten. Er zijn echter ook losse pen sleeves te verkrijgen die je normaliter om de kaft van je notitieboek schuift maar die je hier ook wel om de Magic Keyboard kunt doen (en dan met name het stuk waar je de iPad op vast zet).
[...]
Nee. Waarom zou je een hoes/toetsenbordcombinatie nodig moeten hebben om je Pencil veilig op zijn plek te houden? Lijkt me eerder standaard functionaliteit. Buiten dat, wat als het een extra flapje of klepje is? Waarom zit dat eraan als je helemaal geen gebruik maakt van die Pencil? Zit alleen maar in de weg.
We hadden deze “hoes” overigens besteld voor hij uit was, en over het hoofd gezien dat Apple nergens rept over de Pencil.
Komt erop neer dat we een andere keyboard hoes moeten zoeken die wel de pencil veilig kan opslaan dus.

Nou denk niet dat de meeste mensen zo’n dure pencil en/of keyboard erbij kopen.marowi schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:25:
[...]
Ik durf te zeggen dat de meeste mensen die een iPad Pro kopen een pencil erbij halen. Wat mij betreft had hij perfect aan de binnenkant van de hoes gekund net boven het scharnier.
We hadden deze “hoes” overigens besteld voor hij uit was, en over het hoofd gezien dat Apple nergens rept over de Pencil.
Komt erop neer dat we een andere keyboard hoes moeten zoeken die wel de pencil veilig kan opslaan dus.
Wij hebben deze hoes zonder keyboard, maar waar je de pencil wel veilig kan opslaan;
https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000132686546/
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Waarom zou je een Pro halen als je niet het 120Hz scherm wil voor je pencil? Dan kun je toch net zo goed een Air halen ofzo?HereIsTom schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:24:
[...]
Nou denk niet dat de meeste mensen zo’n dure pencil en/of keyboard erbij kopen.
Wij hebben deze hoes zonder keyboard, maar waar je de pencil wel veilig kan opslaan;
https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000132686546/
Ehh... omdat de Air niet 12.9 is en 120Hz niet alleen gebruikt wordt voor de pencil enz.marowi schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:26:
[...]
Waarom zou je een Pro halen als je niet het 120Hz scherm wil voor je pencil? Dan kun je toch net zo goed een Air halen ofzo?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
De iPad Pro 2020 is ergens in maart dit jaar uitgebracht, de Air was toen nog de oude versie en was dan ook helemaal geen competitie voor de iPad Promarowi schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:26:
Waarom zou je een Pro halen als je niet het 120Hz scherm wil voor je pencil? Dan kun je toch net zo goed een Air halen ofzo?

De Pro heeft ook meer opties en de opties die er zijn, zijn beter of uitgebreider:
- Opslagcapaciteit van 512GB en zelfs 1TB
- Meer speakers en microfoons waardoor de audio kwaliteit net iets beter is
- 120Hz ipv 60Hz scherm
- Helderder scherm: 600 nits vs 500 nits; voor gebruik buiten heel belangrijk
- Snellere SoC omdat er meer CPU en GPU cores in zitten, erg handig bij multithreaded apps en apps/games die GPU intensief zijn
- Groter beeldscherm: 11" of 12.9"
- UItgebreidere camera's: lidar, groothoek, extra groothoek maar ook ondersteuning voor de portretmodus en nog paar fancy fotografie dingetjes
- FaceID ipv Touch ID
[Voor 6% gewijzigd door ppl op 30-11-2020 16:17]
Idd, de Pencil klikt aan de iPad zelf en blijft prima zitten icm met de standard covers van Apple (folio/magic keyboard).ppl schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:23:
[...]
Ja, huiswerk doenMaar alle gekheid op een stokje, eerder in dit topic staat al iets over een hoes gemeld die je kunt gebruiken en ook een tas/sleeve waarin je de combinatie niet doen. Beiden zorgen dat de Pencil op zijn plek blijven zitten. Er zijn echter ook losse pen sleeves te verkrijgen die je normaliter om de kaft van je notitieboek schuift maar die je hier ook wel om de Magic Keyboard kunt doen (en dan met name het stuk waar je de iPad op vast zet).
[...]
Nee. Waarom zou je een hoes/toetsenbordcombinatie nodig moeten hebben om je Pencil veilig op zijn plek te houden? Lijkt me eerder standaard functionaliteit. Buiten dat, wat als het een extra flapje of klepje is? Waarom zit dat eraan als je helemaal geen gebruik maakt van die Pencil? Zit alleen maar in de weg.
Voor mij werkt het in ieder geval prima, in mijn tas geeft dit ook geen problemen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Enige minpunt aan de Smart Keyboard Folio is dat wanneer je ‘m in tablet-mode gebruikt je de toetsen voelt, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. Voor mij is het een goed compromis.
Nu nog op zoek gaan naar een goede usb-c hub voor HDMI en sd-cards. Had er laatst een van Anker besteld, maar ik kon daarmee de iPad niet laden. Ik heb het idee dat de originele iPad-lader onvoldoende vermogen levert om de hub en iPad te laden, even checken...

March https://t.co/8UYHgGOxJH
— Jon Prosser (@jon_prosser) 6 januari 2021
Volgens Jon Prosser (79,2% accuraat) krijgen we in maart een update van de iPad Pro. Niet verrassend gezien de historie van de iPad Pro.
Ik ben benieuwd wat we mogen verwachten. Mini-LED, 5G, A14X lijken inkoppers te zijn.
Zou instant buy zijn voor mij. Ik heb na vele overwegingen de afgelopen kleine (2020) update overgeslagen. Dan koop ik wel de 12,9", want ik heb nu de 11". Dan heb je echt even iets nieuws.robcoenen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:45:
[Twitter]
Volgens Jon Prosser (79,2% accuraat) krijgen we in maart een update van de iPad Pro. Niet verrassend gezien de historie van de iPad Pro.
Ik ben benieuwd wat we mogen verwachten. Mini-LED, 5G, A14X lijken inkoppers te zijn.
[Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 06-01-2021 13:55]
I don't have dreams, I have goals!!
Wij hebben de Pro 12.9 2020, dus de 2021 slaan we over 😉Redondo1982 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:54:
[...]
Zou instant buy zijn voor mij. Ik heb na vele overwegingen de afgelopen kleine (2020) update overgeslagen. Dan koop ik wel de 12,9", want ik heb nu de 11". Dan heb je echt even iets nieuws.
Dit beviel me eigenlijk zo goed dat ik er over nadenk om men Macbook Pro 2016 13" in te ruilen voor de iPad.
Iemand die dezelfde keuze heeft gemaakt en hier zijn ervaring met me wil delen?
Mm Jon Prosser zit er zoveel naast de laatste tijd. Die moet je met een vrachtwagen strooizout nemen tegenwoordigrobcoenen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:45:
[Twitter]

Ik heb de 2018 gehad en nu een 2020 maar koop pas een nieuwe als ze een OLED scherm krijgen. Mini-led is ook maar gewoon LCD natuurlijk.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het ligt er natuurlijk aan wat je verder met je MacBook doet. De iPad Pro kan een boel maar er zijn genoeg zaken waarbij het fijner is om een MacBook te hebben. Dat gaat dan vooral om bepaalde software want je kunt je iPad natuurlijk gewoon met toetsenbord en muis bedienen.iLLuSion_xGen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:42:
Ik ben gisteren in de winkel de iPad Pro 2020 gaan testen ivm foto-editing. App was Pixelmator en de pencil ervaring was echt wel beter dan ik had verwacht.
Dit beviel me eigenlijk zo goed dat ik er over nadenk om men Macbook Pro 2016 13" in te ruilen voor de iPad.
Het is puur afhankelijk van wat je van het device wil. Met het Magic Keyboard is het absoluut een laptopvervanger, maar je levert wel bepaalde functionaliteit in die je normaliter zou verwachten. Je kunt bijvoorbeeld wel een extern scherm aansluiten, maar dat is slechts een mirror van je iPad scherm, het wordt geen normaal extern scherm en gaat ook niet op de resolutie van dat scherm, om maar een voorbeeld te noemen. Zo zijn er nog wel wat meer use-cases die op de iPad niet te repliceren zijn of gewoon een mindere ervaring zijn. Maar dat zul je even zelf moeten bekijken. Hoe gebruik jij het device en kan de iPad Pro dat wel of niet en hoe erg is dat?iLLuSion_xGen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:42:
Ik ben gisteren in de winkel de iPad Pro 2020 gaan testen ivm foto-editing. App was Pixelmator en de pencil ervaring was echt wel beter dan ik had verwacht.
Er zijn natuurlijk ook een hoop voordelen. Ik heb een Mac Mini en een gaming PC als respectievelijk een thuisserver/Xcode machine en voor gaming, voor al het andere heb ik dan een iPad Pro met Magic Keyboard. Op het werk staat daar nog een Magic Trackpad 2 op het bureau vanwege de extra grootte daarvan. Maar in principe is het voor tekstverwerken, voor mediaconsumptie, voor wat beeldbewerking, en al dat soort zaken een prima device. Met de multi-touch gestures op het trackpad en wat oefening is het heerlijk om te multitasken. Alle apps starten instant op, je device is altijd meteen beschikbaar, het weeg niets, schrijven en dergelijke met de Pencil is super, en dan kun je het ook nog gewoon als tablet gebruiken met al die functionaliteit erbij.
Ik hoef daarom geen laptop meer te kopen, maar zoals gezegd, dat is omdat ik voor die paar use cases waar de iPad tekort schiet de Mac Mini heb staan. Ik denk dat voor meer casual gebruikers dat totaal overbodig is, maar ik heb toch altijd nog de fallback nodig.
Het hangt gewoon enorm af voor wat je ervan verwacht. voor 95% van mijn thuisgebruik is mijn iPad Pro gewoon het device dat ik gebruik.
Misschien dit jaar een nieuwe iPhone!HereIsTom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Wij hebben de Pro 12.9 2020, dus de 2021 slaan we over 😉
Haha... de iPhone 8 Plus werkt nog perfect, dus kan ook nog well ff mee 😉
Mijn laptop is nu ongeveer 8 jaar oud, maar door de iPad Pro 12.9 gebruik ik ‘m eigenlijk niet meer, dus daar hoeft ook geen nieuwe voor 😁
[Voor 23% gewijzigd door HereIsTom op 08-01-2021 13:21]
Nu wil ik de ipad ook veel gebruiken op de bank en nu zoek ik een leuk toetsenbord ervoor die ik op mijn schoot kan gebruiken.
Ik heb al de verschillende logitech toetsenborden gezien, maar ze zijn niet echt geschikt als lap toetsen bord of er zit direct een hoes omheen wat ik niet wel.
De enigste contender dat ik kan vinden is de magic keyboard maar ik vind 300+ te veel van het goede voor een toetsenbord, hebben jullie nog tips?
Kan er een lang verhaal over typen, maar ik vind het een weergaloos ding.
Maakt van de ipad een bijna laptop, plus dat je je scherm in verschillende posities kan kantelen, doet zeer degelijk aan, mooie look en feel.
Heb hem gelijk bij die van mij besteld en heb nog geen moment de behoefte gehad om naar een ander toetsenbord te kijken.
Eric, Signing off !!
haha dat helpt nietEric H schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:36:
Magic keyboard kopen.
Kan er een lang verhaal over typen, maar ik vind het een weergaloos ding.
Maakt van de ipad een bijna laptop, plus dat je je scherm in verschillende posities kan kantelen, doet zeer degelijk aan, mooie look en feel.
Heb hem gelijk bij die van mij besteld en heb nog geen moment de behoefte gehad om naar een ander toetsenbord te kijken.

en ook weer wel de Magic keyboard is inderdaad heerlijk maar 340 voor een toetsenbord. zal het wel waard zijn maar alleen het idee al.
bedankt in iedergeval denk haast dan dat deze het ook wordt
Dus iPad (12,9”) Magic Keyboard en Apple pencil. (Samen met nog wat goodies ;-) )
Als je het als totaal pakket ziet valt dat bedrag voor het Magic Keyboard eigenlijk wel mee. En.......alle waar naar zn geld.
Eric, Signing off !!
Magic Keyboard levert ook nog een oplaadpoortje zodat je de USB-C poort op de iPad zelf weer vrij speelt, verlichte toetsen en je krijgt er een trackpad bij in een heel handzaam pakket. Als je kijkt naar bescherming: zowel de boven- als onderkant is nogal dik dus dat beschermt ook goed tegen items die op je iPad vallen.
De andere optie is van Logitech maar die is groter en ook zwaarder. Voor alleen een toetsenbord kun je ook de Smart Keyboard Folio nemen (die niet zulke goede reviews heeft als de Magic Keyboard) of een los bluetooth toetsenbordje (heel veel keus maar wel weer een los item die je mee moet slepen).
Als je echt iets handzaams zoekt wat leuk op schoot werkt: de Magic Keyboard is vrijwel de enige optie. De rest werkt allemaal aanzienlijk minder prettig, is logger/zwaarder of past niet op je schoot (de Logitech optie bijv.).
Je kunt ook deze case erbij aanschaffen.sylvesterrr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:11:
De Magic Keyboard vind ik weer vervelend wanneer je de iPad als tablet wil gebruiken. Geen zin om zo’n duur apparaat zonder bescherming te gebruiken.
Kan k god snappen. Ik heb zelf precies het omgekeerde. Ik vind het zonde om zo'n mooi apparaat in een hoes te stoppen.sylvesterrr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:11:
De Magic Keyboard vind ik weer vervelend wanneer je de iPad als tablet wil gebruiken. Geen zin om zo’n duur apparaat zonder bescherming te gebruiken.
Mocht je het echt op de bank willen gebruiken moet je inderdaad kijken naar andere oplossingen. Hoe vaak denk je het toetsenbord te gebruiken? Mijn vriendin heeft net een hoes met bluetooth bordje gekocht, welke met magneten losgehaald kan worden. De kwaliteit is redelijk (de toetsjes rammelen nogal, aanslag niet superfijn) voor de prijs die ze ervoor heeft betaald. Ok is voor een 9.7" iPad pro en zie zo snel geen voor de 2020 versie, maar meer ter referentie dat dit ook een mogelijkheid is.
https://www.bol.com/nl/p/...rxpCQw.2_5.7.ProductTitle
Tot op heden heel erg tevreden met mijn ipad.
Ik zat te twijfelen tussen de Pro 11 en 12.9 inch of de ipad air.
Ik ben bij dat ik voor de ipad pro 11" ben gegaan.
Face iD zo makkelijk en het 120hz scherm is wel fijn hoor. (en 11" is wat handzamer als tablet)
Misschien handig om die refurbished is te bekijken, scheelt toch weer een paar centen.
Alleen mis ik dus function keys.... Ik zat te denken dat ik § key hiervoor kan remappen. Dus §1 = F1. enz. hoe doen jullie dit en met welk programma?
Windows 10 op je iPad? Ik heb juist een iPad om van Windows af te zijnTweakerVincent schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:30:
Ik heb RDP icm magic keyboard ontdekt. Werkt super goed, heb nu dus ook windows 10 etc op mijn ipad.
Alleen mis ik dus function keys.... Ik zat te denken dat ik § key hiervoor kan remappen. Dus §1 = F1. enz. hoe doen jullie dit en met welk programma?

HereIsTom schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:23:
[...]
Windows 10 op je iPad? Ik heb juist een iPad om van Windows af te zijn

Apple Inc. plans to announce new iPads as early as April, adding to a product line that has performed particularly well as people work and study from home, according to people with knowledge of the matter.
The company is planning a refresh to its iPad Pro line, adding a better processor and improved cameras, the people said. The new models will look similar to the current iPad Pros and come in the same 11-inch and 12.9-inch screen sizes.
The devices will have an updated processor that is on par with the faster M1 chip in the latest MacBook Air, MacBook Pro and Mac mini. Apple designs these processors itself and typically has them made by Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Apple is also looking to include a Mini-LED screen with at least the larger model, which would be brighter and have improved contrast ratios.
In testing, the new iPad Pros have used a Thunderbolt connector, the same port on the latest Macs with custom Apple processors. The port doesn’t require new chargers, but it would enable connectivity with additional external monitors, hard drives and other peripherals. It’s also faster at syncing data than the USB-C technology used in the current models.
Zo te zien niet echt spannende upgrades, behalve nog sneller. Maar ja, denk niet dat iemand met de huidige A12Z echt iets tekort komt.robcoenen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:17:
Volgens Mark Gurman kunnen we de nieuwe iPad Pro in april (dus niet meer in maart) verwachten
[...]
Slecht nieuws voor mijrobcoenen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:17:
Volgens Mark Gurman kunnen we de nieuwe iPad Pro in april (dus niet meer in maart) verwachten
[...]

Nu zit ik zonder ipad

Jammer dat 1 zijde volledig open is. (zal wel nodig zijn door de magic keyboard, alsnog jammer)syltheboy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:25:
[...]
Je kunt ook deze case erbij aanschaffen.
[Voor 26% gewijzigd door Valinor op 19-03-2021 00:23]
Het lijkt inderdaad dat het neer gaat komen op het volgende:WouterL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:23:
[...]
Zo te zien niet echt spannende upgrades, behalve nog sneller. Maar ja, denk niet dat iemand met de huidige A12Z echt iets tekort komt.
- Release in april
- Mini-LED voor 12.9-inch model
- Betere camera's
- Chip qua kracht vergelijkbaar met M1 (A14X)
- Thunderbolt USB-C
- U1 chip
- 5G

De iPad Pro is een prima ding. Ik ben benieuwd wat iPadOS 15 gaat brengen.
[Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 19-03-2021 14:54]
Het gemis van iets meer geheugen en 4/5G begint wel steeds vaker een rol te spelen. Maar ik gebruik hem dan prive ook echt als laptop vervanger.
Dit jaar ben ik wel van plan om te gaan wisselen. Maar als het bij het lijstje van @robcoenen blijft, dan twijfel ik of het de moeite is.
@MartijnMartijn Gebruik je geen USB-stick of cloudopslag?
Hopelijk wel de mini upgrade naar de Air looks maar, dat is off topic hier
Maar goed, ik heb een Air2 en het geld ligt klaar, ik wil alleen een up-to-date model hebben die vrijwel zeker 2030 kan halen.
[Voor 99% gewijzigd door Valinor op 22-03-2021 16:36]
Hoe zeker is dit? Ik zit te twijfelen tussen nu deal op Amazon voor 733 het 11inch model of te wachten op de nieuwe model hehe. Ik had in Maart al gehoopt op de nieuwe modellen omdat ik de iPad Air had gekocht bij MM en die nog kan terugbrengen want hij is niet zo geweldig (elke keer backlight bleed best erg).robcoenen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:53:
[...]
Het lijkt inderdaad dat het neer gaat komen op het volgende:Weinig spannends dus, maar goed. Dat hoeft ook niet altijd
- Release in april
- Mini-LED voor 12.9-inch model
- Betere camera's
- Chip qua kracht vergelijkbaar met M1 (A14X)
- Thunderbolt USB-C
- U1 chip
- 5G
De iPad Pro is een prima ding. Ik ben benieuwd wat iPadOS 15 gaat brengen.
Ik denk persoonlijk dat het vrij realistisch is mede doordat de mensen die deze geruchten de wereld in geholpen hebben doorgaans wel betrouwbaar zijn gebleken.anoniem987654 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:23:
[...]
Hoe zeker is dit? Ik zit te twijfelen tussen nu deal op Amazon voor 733 het 11inch model of te wachten op de nieuwe model hehe. Ik had in Maart al gehoopt op de nieuwe modellen omdat ik de iPad Air had gekocht bij MM en die nog kan terugbrengen want hij is niet zo geweldig (elke keer backlight bleed best erg).
Het lijkt er steeds meer op dat volgende week de nieuwe Pro wordt geïntroduceerd.anoniem987654 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:23:
[...]
Hoe zeker is dit? Ik zit te twijfelen tussen nu deal op Amazon voor 733 het 11inch model of te wachten op de nieuwe model hehe. Ik had in Maart al gehoopt op de nieuwe modellen omdat ik de iPad Air had gekocht bij MM en die nog kan terugbrengen want hij is niet zo geweldig (elke keer backlight bleed best erg).
Zelfs Forbes bericht er nu over: https://www.forbes.com/si...zling-display-technology/
Ik verwacht hem ook deze week. Meerdere bronnen (die het vaker aan het rechte eind hebben) (o.a. Mark Gurman, Jon Prosser en Kang) zeggen midden April. Volgende week zitten we exact in het midden van april.mcshawn schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:27:
[...]
Het lijkt er steeds meer op dat volgende week de nieuwe Pro wordt geïntroduceerd.
Zelfs Forbes bericht er nu over: https://www.forbes.com/si...zling-display-technology/
Daarnaast heeft Apple onlangs her en der wat iPad Pro video's verwijderd op hun YouTube kanaal. Dat kan betekenen dat ze langzaam maar zeker alle "oude" iPad Pro video's weg willen hebben voordat de nieuwe online komen.
Als laatste is iOS 14.5 nog steeds niet uit. Mogelijk dat daarin verwijzingen zitten naar nieuwe hardware waardoor deze nog niet als final / RC uitgebracht is.
Het is allemaal pure speculatie natuurlijk maar het zou mij niet verbazen als we deze week een persbericht krijgen.
[EDIT] Apple Facing Supply Shortage of Upcoming High-End iPad Displays
[Voor 8% gewijzigd door robcoenen op 12-04-2021 09:32]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik hoop dat ook tbh. Voornamelijk als het meer een echte PC wordt voor wat R/Python/C coding.-SaveMe- schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:10:
Ik hoop stiekem op wat meer ram in de nieuwe Pro. Maar dat zal wel tevergeefs zijn ...
iPad pro 11inch 2020 kost al 718 op amazon.nl en de iPad Air maar 530... Verleiding is groot, zullen volgende week wel weer zulke deals zijn na 2022 aankondigingen...
Je kan straks zelfs dezelfde software draaien op de iPad als de air dankzij de architectuur, het is weinig logisch als je dan opeens rekening houdt met minder geheugen voor de ontwikkelaar.
* Delerium heeft alles klaarstaan voor de bestelling van de nieuwe.
Nu relaxt in de tuin. geweldig.
Surface pro 6 doet vrij weinig. wellicht de macbook pro met M1 chip in toekomst wel als hij uitkomt

Gaat niet tegenvallen, top apparaat. Toch wel merkbaar fijner in gebruik dan de instap.Alexknl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:08:
Vandaag de 2020 11" besteld in een scherpe aanbieding. Erg benieuwd, kom zelf van de budget iPad 2018. Had eerst nog gedacht om voor de nieuwe 2021 en dan 12.9" te gaan, maar die zou gewoon het dubbele kosten, iets te gek
De 2020 11” of 12.9” is een prima keuze en zul je nog lang plezier van hebben.Alexknl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:08:
Vandaag de 2020 11" besteld in een scherpe aanbieding. Erg benieuwd, kom zelf van de budget iPad 2018. Had eerst nog gedacht om voor de nieuwe 2021 en dan 12.9" te gaan, maar die zou gewoon het dubbele kosten, iets te gek
Helaas is de 2021 versie veel te duur!
Daarbij, ik realiseer me nu een extra pro: door gebrek aan snelheid kan ik wel de iPhone 13 overwegen want tja... nieuwe camera.
Ik wil alle foto's bij elkaar, geen compromissen met jaartallen die ergens anders staan of dubbele backups: 1 plek en 2 backups.
Op de MacbookPro heb ik met 512 GB net voldoende maar de icloud van 200 GB wordt al krap. Een USB-stick zal dwingen tot splitsen en dat wil ik niet.
voor een hoop andere dingen is de USB-stick uiteraard prima. Ook op de MBP heb ik een externe SSD voor de bootcamp-games.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om deze over te zetten op mijn windows pc. In de verkenner op de pc zie ik alleen fotos van de foto's app. En via itunes bestandsdeling staat de bestanden app er niet tussen...
Iemand een idee? Of is dit gewoon niet mogelijk?
MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 13 Pro Max - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro M1 11" 2021
MacBook Pro 13' 2019 16GB 256GB - iPhone 13 Pro Max - Apple Watch series 5 44mm - iPad Pro M1 11" 2021
niet gewoon via iCloud drive?Maikjuh schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:58:
Dit is inderdaad een optie, echter maakt snelheid mij niet zoveel uit aangezien het eenmalig zou zijn. Daarom was ik aan het kijken of het wel gewoon mogelijk is, zonder USB c stick. Maar volgens mij niet, zover ik nu weet.
Ik zou voor de optie gaan met 256 GB opslag.Delerium schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:41:
Ik heb lang zitten dubben, maar dit topic wordt het definitief. Een iPad Pro 2021 van 256 GB of een iPad Pro 2020 met 1 TB kost evenveel nu. Mijn voornaamste doel voor het apparaat is lummelen en foto's beheren, organiseren etc etc.... en ik heb inmiddels 20 jaar foto's. 256 GB wordt krap (nu al) en blijft krap, met 1 TB kan ik nog 10 jaar vooruit. Ik mis dan wel snelheid maar win aan storage. Voor foto's is dat belangrijker.
Daarbij, ik realiseer me nu een extra pro: door gebrek aan snelheid kan ik wel de iPhone 13 overwegen want tja... nieuwe camera.
2020 als goedkopere oplossing of 2021 als nieuwste.
1TB klinkt leuk maar een iPad als foto archief zie ik niet echt praktisch. Dan is een iPad met minder opslag en dan archiveren in de cloud of een Nas interessanter schat ik zo in.
Moet je wel twee sticks/drives aanschaffen. Want van je 128 GB iPad halen en op een usb device zetten is natuurlijk geen back-up, dat is een verplaatsingHereIsTom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:53:
@Delerium Ik gebruik een USB-C stick voor de foto’s op mijn iPad Pro 12.9 2020 128GB, dan heb je minder opslag nodig en gelijk een backup.

De map is 72 gb groot, daar heb ik helaas de ruimte niet voor.
Ja voor de prijs van de USB-C sticks hoef je het niet te laten, veel goedkoper dan de iPad opslag.Donstil schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:25:
[...]
Moet je wel twee sticks/drives aanschaffen. Want van je 128 GB iPad halen en op een usb device zetten is natuurlijk geen back-up, dat is een verplaatsing
Voor de prijs hoef je het niet te laten, altijd makkelijk zo’n USB-C stick bij je iPad.Maikjuh schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:58:
Dit is inderdaad een optie, echter maakt snelheid mij niet zoveel uit aangezien het eenmalig zou zijn. Daarom was ik aan het kijken of het wel gewoon mogelijk is, zonder USB c stick. Maar volgens mij niet, zover ik nu weet.
Nou even los van de prijs had ik het meer over de werking. Je leest nog al eens dat mensen zeggen “ik heb het van mijn <apparaat> afgehaald en op een disk gezet als back-up”HereIsTom schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:11:
[...]
Ja voor de prijs van de USB-C sticks hoef je het niet te laten, veel goedkoper dan de iPad opslag.
Maar dat is natuurlijk geen back-up. Vandaar de reactie.
Al vind ik het maar rommelen in de marge met usb sticks. Tuurlijk het is goedkoper maar ook wel een bak onpraktischer natuurlijk.
En natuurlijk moet je je foto’s e.d. op meerdere opslag media zetten. Als de één stuk gaat heb je de andere nog

Nah daar ben ik het maar deels mee eens. Het is een alternatief, echt goed vind ik het persoonlijk niet.HereIsTom schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:26:
@Donstil Ja maar zolang helaas de opslag van een Apple apparaat zo belachelijk duur is is een USB-C stick wel een goed alternatief.
Losse dingetjes mee nemen is toch onhandiger dan gewoon storage in je device en de bestanden app is ook (nog) niet fatsoenlijk genoeg om met mobile storage te werken zoals op macOS. Apple moet daarmee nog echt even aan de bak.
En dan hebben we het nog niet eens over het verschil in snelheid tussen die goedkope sticks en interne storage.
Dat bedoelde ik dus.En natuurlijk moet je je foto’s e.d. op meerdere opslag media zetten. Als de één stuk gaat heb je de andere nog
[Voor 7% gewijzigd door Donstil op 25-04-2021 17:46]
Ja dat klopt daar is nog niet in voorzien (via een kabeltje that is).Maikjuh schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:31:
Even een vraag. Ik heb een map met mijn DSLR foto's op mijn iPad staan als lokale map in de bestanden app.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om deze over te zetten op mijn windows pc. In de verkenner op de pc zie ik alleen fotos van de foto's app. En via itunes bestandsdeling staat de bestanden app er niet tussen...
Iemand een idee? Of is dit gewoon niet mogelijk?
Ik gebruik deze app als extensie voor de Files.app hiervoor: https://apps.apple.com/my...ument-manager/id364738545
Hier alle features: https://www.stratospherix.com/products/filebrowser
Hiermee kan ik gewoon bladeren. Zelf heb ik een sync opgezet zodat die folder altijd gesynched is met m'n Mac, Windows machine en Synology NAS.
Vinnu#2173 | Thats all folks!
Ik heb nog een iPad 2 met 64gb en lte, maar daar is niet meer op te werken. Lange tijd heel sporadisch gebruikt maar mis de iPad eigenlijk.
Fijner (groter) dan de iPhone en handzamer dan een laptop.
[Voor 30% gewijzigd door Theone098 op 27-04-2021 18:38]
[Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 28-04-2021 19:00]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Aan de andere kant, een 13,3 inch laptop is ook wel prima te doen onderweg. Ipad 12.9 zou ook wel prima zijn onderwegJumpman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:57:
Veel gelezen vanavond, als je de iPad veel met toetsenbord gebruikt of veel tekent is 12,9 inch wel heerlijk, gebruik je hem veel op de bank, in bed en met reizen dan lees ik toch dat de meeste mensen de 11 inch de voorkeur geven. Het lijkt mij nogal ongemakelijk om een 12,9 inch tablet in het vliegtuig of de trein uit je tas te halen als je gewoon economy class reist.

Persoonlijk heb ik geen problemen gehad met de 12.9” in een vliegtuig - het is wel krap maar het werkt. Ik denk niet dat een 11” daar echt een verschil mee maakt. Je moet je voorstellen dat mensen ook 13” en 15” laptops gebruiken in vliegtuigen.
Een voordeel aan de 12.9” is dat die op de bank makkelijker op je lap past, het is net breed genoeg dat je het een beetje kan ondersteunen. Ik vermoed dat de 11” daar net te klein voor is.
Ik heb de 12.9” 2018 (en kijk nu naar de nieuwe 2021), en zou de 12.9” zeker aanraden, het is echt een super apparaat. Het mooiste is dat het scherm echt gigantisch voelt. Je raakt er natuurlijk wel aan gewend, maar het blijft een mooi groot scherm. Je moet je voorstellen dat het ook 4:3 formaat is dus het is vergelijkbaar in formaat met een 15” 16:9 laptop, alleen dan uiteraard minder breed. En je houdt het dichter bij je gezicht dus het lijkt allemaal een stuk groter.
(Behalve natuurlijk met 16:9 films/series, daarop krijg je grote zwarte balken)
Als je echter nooit een keyboard wilt gebruiken kan je beter de 11” nemen, de 12.9” is namelijk ‘gewoon als iPad’ wel vrij lomp. Ik gebruik het overigens wel erg vaak als normale iPad en het is nog steed prima en het scherm is super groot en fijn, maar als je het primair als zonder toetsenbord wilt gebruiken dan kan je beter naar de 11” kijken.
[Voor 15% gewijzigd door BurrowedLurker op 28-04-2021 22:16]
Ik vind het niet fair hem te proberen en dan terug te sturen. Ik denk dat ik van het weekend maar even ergens ga kijken. De 12,9 inch lijkt mij vrij lomp voor media consumptie, maar die ruimte is wel weer lekker als je er echt op gaat werken.Valinor schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:08:
[...]
Aan de andere kant, een 13,3 inch laptop is ook wel prima te doen onderweg. Ipad 12.9 zou ook wel prima zijn onderweg
Goede informatie. Ik moet zeggen dat ik mijn iPad Pro 2017 vooral veel op de bank, op reis, in hotels gebruikt heb, het Smart Keyboard heb ik eigenlijk minimaal gebruikt als ik er over nadenk. Het is ook allemaal uit de hand gelopen. Ik wilde gewone iPad kopen, maar kon toen aantrekkelijk een Pro kopen. Ik ben toen verwende geraakt aan het ProMotion 120Hz scherm en de vier speakers.BurrowedLurker schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:12:
De 12.9” vooral met toetsenbord is een wezenlijk andere ervaring dan de 11”. Vooral omdat je met het toetsenbord het scherm 100% kan gebruiken. (Zet wel de ‘shortcuts bar’ uit in de keyboard settings - anders krijg je als nog een lelijke balk met nutteloze shortcuts onderaan het scherm)
Persoonlijk heb ik geen problemen gehad met de 12.9” in een vliegtuig - het is wel krap maar het werkt. Ik denk niet dat een 11” daar echt een verschil mee maakt. Je moet je voorstellen dat mensen ook 13” en 15” laptops gebruiken in vliegtuigen.
Een voordeel aan de 12.9” is dat die op de bank makkelijker op je lap past, het is net breed genoeg dat je het een beetje kan ondersteunen. Ik vermoed dat de 11” daar net te klein voor is.
Ik heb de 12.9” 2018 (en kijk nu naar de nieuwe 2021), en zou de 12.9” zeker aanraden, het is echt een super apparaat. Het mooiste is dat het scherm echt gigantisch voelt. Je raakt er natuurlijk wel aan gewend, maar het blijft een mooi groot scherm. Je moet je voorstellen dat het ook 4:3 formaat is dus het is vergelijkbaar in formaat met een 15” 16:9 laptop, alleen dan uiteraard minder breed. En je houdt het dichter bij je gezicht dus het lijkt allemaal een stuk groter.
(Behalve natuurlijk met 16:9 films/series, daarop krijg je grote zwarte balken)
Als je echter nooit een keyboard wilt gebruiken kan je beter de 11” nemen, de 12.9” is namelijk ‘gewoon als iPad’ wel vrij lomp. Ik gebruik het overigens wel erg vaak als normale iPad en het is nog steed prima en het scherm is super groot en fijn, maar als je het primair als zonder toetsenbord wilt gebruiken dan kan je beter naar de 11” kijken.

Misschien kan ik de meerprijs beter steken in een Pencil 2. Zul je zien dat ik weer veel ga tekenen en graag de 12,9 inch wil.

Ik heb wel een USB-C naar USB 3.0 verloopje en een Logitech Wireless Desktop, maar ik kan zo niet vinden of dat werkt voor die keren dat ik wel hele stukken moet typen.
[Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 28-04-2021 22:35]
Voor media consumptie is het heerlijk inderdaad. Als je er echt op wilt werken is het echt het minimum wat mij betreft. Op de 12.9 kan je *net* een beetje multitasken. Je mist wel echt wat breedte waardoor apps toch vrij klein zijn als je er twee naast elkaar zet. Op 11” lijkt het me echt vreselijk om eerlijk te zijn.Jumpman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:19:
[...]
Ik vind het niet fair hem te proberen en dan terug te sturen. Ik denk dat ik van het weekend maar even ergens ga kijken. De 12,9 inch lijkt mij vrij lomp voor media consumptie, maar die ruimte is wel weer lekker als je er echt op gaat werken.
Tja, m1 + miniled + 8gb ram is mij meer waard dan 1 tb xDMBAMG schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:14:
De Ipad Pro 2020 12.9 met 1 TB is bij bol nu € 1199 😳, dus dat brengt me wel aan het twijfelen met een 2021 model…
Dat is inderdaad wel netjes. Wou ook morgen effe gaan kijken.Jumpman schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:19:
[...]
Ik vind het niet fair hem te proberen en dan terug te sturen. Ik denk dat ik van het weekend maar even ergens ga kijken. De 12,9 inch lijkt mij vrij lomp voor media consumptie, maar die ruimte is wel weer lekker als je er echt op gaat werken.
Ik wil juist upgraden naar 12.9 voor media consumptie.
Ik merk dat ik vrijwel nooit de tv meer gebruik (geen vrienden meer he door corona

En dan is een bioscoop effect wel lekker op schoot.
Heb vandaag ook een invite voor de beta van xbox game pass ultimate gekregen dus mooie combo met 12.9 inch

Vandaag de iPad Pro 1(2020) 12,9 256GB Space Gray binnen gehad (uiteindelijk €779,00 door een voucher), het gat naar een iPad Pro (2021) 12,9 128GB Space Gray is €430,00. Ik ga er een één nacht over slapen.Valinor schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:56:
[...]
Dat is inderdaad wel netjes. Wou ook morgen effe gaan kijken.
Ik wil juist upgraden naar 12.9 voor media consumptie.
Ik merk dat ik vrijwel nooit de tv meer gebruik (geen vrienden meer he door corona)
En dan is een bioscoop effect wel lekker op schoot.
Heb vandaag ook een invite voor de beta van xbox game pass ultimate gekregen dus mooie combo met 12.9 inch
Ik zag ook de macbook met m1 voor 999 voorbij komen. Maar dat is voor mij een andere use case.
Je kan een aanbieding bestellen en die je hebt terugsturen als je hem nog maar zo kort hebt.Theone098 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:03:
Ja, de prijzen zijn flink gedaald na mijn aankoop 😮. Het plaatje ziet er nu heel anders uit. Maar ik ben tevreden. Heb ook de pencil en ik ben blij met 11 inch. Geluid is fantastisch.
Ik zag ook de macbook met m1 voor 999 voorbij komen. Maar dat is voor mij een andere use case.
Weet ik, maar kan het ding eigenlijk al niet meer missenJumpman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:45:
[...]
Je kan een aanbieding bestellen en die je hebt terugsturen als je hem nog maar zo kort hebt.

Edit: zie dat de prijzen alweer op het oude niveau zijn. Waarschijnlijk een dagaanbieding ergens.
Edit 2: Duh, kijk niet goed. Bij prijsdaling: pricewatch: Apple iPad Pro (2020) 11" Wi-Fi + Cellular 256GB Grijs .Deze is maar 12 euro duurder dan zonder cellular. Zou voor mij een no-brainer zijn voor dat geld. Maar echt nodig heb ik deze niet, tethering gaat prima!
Edit 3: en deze https://tweakers.net/pric...cedf9d4833961e21f4453ae4e. Prijsverschil 128 of 256gb was maar 40 euro. Nu beduidend meer.
[Voor 79% gewijzigd door Theone098 op 30-04-2021 12:59]
En al weer uitverkochtJumpman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:37:
De iPad Pro 2020 12,9 128GB Space Gray op Amazon.nl voor € 799,00.

Vriendin heeft `m in bad laten vallen, en toen deed-ie het nog dus had ze verder geen actie ondernomen.
Nu een paar dagen later doet-ie niks meer.
Langs een willekeurige repairshop, of beter via Apple zelf?
Niet aanzetten nadat hij in het water is geweest en meteen plaats in een bak met rijst leggen voor een aantal dagen. Maar meestal is het verloren zaak. Ook al redt de iPad het, vaak gaat er toch wat oxideren op bijvoorbeeld het PCB of in de verbindingen waardoor hij toch nog kapot gaat.Trasos schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:21:
Iemand toevallig tips voor als een iPad onvrijwillig zwemles heeft gehad?
Vriendin heeft `m in bad laten vallen, en toen deed-ie het nog dus had ze verder geen actie ondernomen.
Nu een paar dagen later doet-ie niks meer.
Langs een willekeurige repairshop, of beter via Apple zelf?
Misschien kan je wat met je inboedelverzekering?
Ik heb `m meteen in een bak met rijst gelegd, maar ik kwam er dus pas een paar dagen later achter...Jumpman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:24:
[...]
Niet aanzetten nadat hij in het water is geweest en meteen plaats in een bak met rijst leggen voor een aantal dagen. Maar meestal is het verloren zaak. Ook al redt de iPad het, vaak gaat er toch wat oxideren op bijvoorbeeld het PCB of in de verbindingen waardoor hij toch nog kapot gaat.
Misschien kan je wat met je inboedelverzekering?
Ben inderdaad ook bang dat we maar kort van de Pro hebben mogen genieten, en nu een andere moeten gaan uitzoeken.
Inboedelverzekering moet ik nog even controleren, maar ik dacht dat die eigen ongelukjes eigenlijk nooit vergoedde? Even nakijken dus.
En zoals gewoonlijk bij dit soort aanbiedingen, alweer op. Ik wacht nog steeds op een herhaling van de 599,- waarvoor ik een Ipad Pro 2020 heb gekocht bij BCC (en vervolgens niet geleverd kreeg).Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:25:
Amac heeft overigens de 11-inch 128GB Wifi + Cellular voor 839 Euro: https://www.amac.nl/apple...-cellular-spacegrijs-2020
Hij staat er nog gewoon?Of-Aaargh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:13:
[...]
En zoals gewoonlijk bij dit soort aanbiedingen, alweer op. Ik wacht nog steeds op een herhaling van de 599,- waarvoor ik een Ipad Pro 2020 heb gekocht bij BCC (en vervolgens niet geleverd kreeg).
-edit: oh nee ik krijg nu een 404, misschien had ik hem cached-
[Voor 8% gewijzigd door Aiii op 06-05-2021 14:58]
Ik krijg een 'pagina niet gevonden' melding. Maar als ik handmatig zoek, zie ik 'm inderdaad. Ook de versie zonder cellular, trouwens, voor 789,-. Maar voor mij nog steeds 190,- euro te duur. Even wachten tot ie weer ergens 600 euro is...
De kans is denk ik zeer klein dat die nog terug komt voor die prij, alleen BCC en Wehkamp hebben dat gedaan (en Bol.com met externe verkoper BCC).Of-Aaargh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:13:
[...]
En zoals gewoonlijk bij dit soort aanbiedingen, alweer op. Ik wacht nog steeds op een herhaling van de 599,- waarvoor ik een Ipad Pro 2020 heb gekocht bij BCC (en vervolgens niet geleverd kreeg).
€640,00 wel gezien nog een keer.
Het is ook meestal om snel de oude voorraad op te maken, zodat ze plaats kunnen maken voor de nieuwe.Jumpman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:29:
[...]
De kans is denk ik zeer klein dat die nog terug komt voor die prij, alleen BCC en Wehkamp hebben dat gedaan (en Bol.com met externe verkoper BCC).
€640,00 wel gezien nog een keer.
In combinatie met brydge toetsenbord ideaal voor outlook / word documenten / teams enzovoort.