Toon posts:

Word steeds automatisch uitgelogd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:49

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jasphur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:14:
Ik heb nu met ghostery uit al een tijdje geen last meer gehad
Idem

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 19:15
Hmm hebben jullie het dan over ghostry compleet uit/uninstalled of disabled op t.net?

Want met ghostery en addblock op disabled op t.net heb ik er nog steeds last van..
ed1703 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Compleet uit, dus disabled in de extentions.
Dat lijkt inderdaad te werken :)

[Voor 36% gewijzigd door Puc van S. op 18-03-2020 13:25]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Puc van S. schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:39:
Hmm hebben jullie het dan over ghostry compleet uit/uninstalled of disabled op t.net?

Want met ghostery en addblock op disabled op t.net heb ik er nog steeds last van..
Compleet uit, dus disabled in de extentions.

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 09:04
Hier hetzelfde probleem. versie 80 van chrome. Adblocker uit, ghostery op vertrouwd. Vandaag na meermaals inactiviteit weer moeten inloggen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-05 06:29
Rabbitto schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:13:
Hier hetzelfde probleem. versie 80 van chrome. Adblocker uit, ghostery op vertrouwd. Vandaag na meermaals inactiviteit weer moeten inloggen.
Probeer Ghostery eens te deactieveren via Chrome Extentions. Dat werkt.

Alleen wel jammer dat ik dus nu geen Ghostery meer heb draaien

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Wimmel

Hello

Ik meld mij dan ook maar even. Ik bemerk dit gedrag nu sinds een dag of 2.
Opera 67.0.3575.79 chromium 80.0.3987.132 Ghostery 8.4.7
Voor nu Ghostery even volledig uitgeschakeld.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Met ghostery op vertrouwd bleef ik ook problemen houden, nu compleet disabled en al een aantal uur nergens meer last van. Adblock staat nog wel gewoon aan ondanks abo :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb Opera 67.0.3575.53 met enkel LastPass en Steam Inventory Helper als extensions aanstaan. En sinds een dag of 2 heb ik dit probleem ook (kreeg net bij het posten van dit bericht ook een 403, omdat ik ineens uitgelogd was)

• InFamous
  • Laatst online: 21-05 16:24

InFamous

excommunicado

Ghostery heeft op 16 maart een update gehad, waaronder:
More aggressive cookie-blocking via Anti-Tracking (#490)
https://github.com/ghostery/ghostery-extension/releases

@crisp, @DaFeliX lijkt mij toch iets wat Ghostery zal moeten oplossen.

[Voor 17% gewijzigd door InFamous op 18-03-2020 19:56]

Formerly known as Ragdoll

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 17:55

DaFeliX

Tnet Devver
TERW_DAN schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:45:
Ik heb Opera 67.0.3575.53 met enkel LastPass en Steam Inventory Helper als extensions aanstaan. En sinds een dag of 2 heb ik dit probleem ook (kreeg net bij het posten van dit bericht ook een 403, omdat ik ineens uitgelogd was)
Hm, kweenie, maar die extensie ziet er niet echt heel betrouwbaar uit. Ik zie ook een aantal hele negatieve reviews op die extensie...

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Al gemeld :)
CrashOne schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:41:
Ghostery heeft 16 maart 2020 een update gehad, sinds dien lijkt het een probleem: https://chrome.google.com...chcflejclcbmpeaniij?hl=nl

Het probleem lijkt deze te zijn:

More aggressive cookie-blocking via Anti-Tracking (#490)

https://github.com/ghoste.../blob/master/CHANGELOG.md

• InFamous
  • Laatst online: 21-05 16:24

InFamous

excommunicado

:+ eerste 3 pagina’s gelezen en daarna op last drukken en vervolgens dat bericht helemaal missen

Formerly known as Ragdoll

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Ondanks dat ik het nog steeds niet kan reproduceren, blijft mijn vermoeden dat het aan Ghostery ligt. Er is de mogelijkheid om bij Ghostery een pagina te 'rapporteren' die stuk is (klik op Ghostery icoon, dan de drie bolletjes), wellicht helpt dit iets :)

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:52
Ik heb ghostery uitgezet en tot dusver is het nog niet voorgekomen dat ik ben uitgelogd. Als ik morgen nog ben ingelogd zal ik het laten weten.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 21:06
Meld me hier ook maar even. Heb hetzelfde probleem. Toch vind ik het wel erg vreemd dat dit echt alleen bij Tweakers optreedt! Bij andere websites word ik niet na verloop van tijd automatisch afgemeld in deze combinatie van Chrome en Ghostery.

Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn? Waarin wijkt Tweakers af van al die andere websites ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

Het zou misschien te maken kunnen hebben met het feit dat we expliciet samesite=none gebruiken voor onze sessie-cookie. Dat heeft weer te maken met de single-signon voor Tweakblogs (die alsnog niet altijd goed werkt als 3rd-party cookies geblokkeerd worden :(). Ghostery gebruikt voor zover ik kon zien de trackingblocking feature van de Cliqz browser en daarin speelt samesite=none weer een rol in de heuristics (maar hoe precies kon ik zo snel niet uit de code afleiden).

Intentionally left blank

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:32
Zelfde probleem hier.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DaFeliX schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:38:
Ondanks dat ik het nog steeds niet kan reproduceren, blijft mijn vermoeden dat het aan Ghostery ligt. Er is de mogelijkheid om bij Ghostery een pagina te 'rapporteren' die stuk is (klik op Ghostery icoon, dan de drie bolletjes), wellicht helpt dit iets :)
Maar ook zonder Ghostery heb ik dit probleem. Dus betwijfel of het daar aan ligt.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:41
ed1703 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:36:
[...]

Ik heb 2 extenties uitgeschakeld. Ghostery en Adblock. Issues zijn hier weg.
80.0.3987.132

Misschien had ik eerst met Adblock moeten beginnen..
Heb je Adblock helemaal uitgeschakeld, of alleen uitgeschakeld op Tweakers (gewhitelist)?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 09:20

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
TERW_DAN schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Maar ook zonder Ghostery heb ik dit probleem. Dus betwijfel of het daar aan ligt.
Heb je ghostery helemaal weg? Want bij mij had ik het probleem zelfs als ik de website vertrouwde

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Jasphur
We zijn nu een flink aantal uren verder en alles werkt nog steeds zoals het hoort met Ghostery volledig uitgeschakeld.

Iemand een alternatief voor Ghostery die wel goed met T.net kan omgaan?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Firefox tracking protection :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kees schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Heb je ghostery helemaal weg? Want bij mij had ik het probleem zelfs als ik de website vertrouwde
Hij stond helemaal uit. Ik heb 'm nu helemaal verwijderd, kijken of dat een probleem oplost.

• u34186
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:47:
We zijn nu een flink aantal uren verder en alles werkt nog steeds zoals het hoort met Ghostery volledig uitgeschakeld.

Iemand een alternatief voor Ghostery die wel goed met T.net kan omgaan?
Ik heb als relevante privacy tools:
- uBlock Origin
- uMatrix
- Privacy Badger
- Cookie Autodelete
- HTTPS Everywhere
- Neat URL

Alles in Firefox en nergens last van.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 22:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik heb met Chrome en met Vivaldi hetzelfde probleem, ik wordt steeds uitgelogged. Ik heb een abbo en adds uit.
- Adblock en Ublock (afhankelijk vd browser staan uit) want niet nodig.
- Ghostery staat aan (trackers geblocked want die wil ik niet).

Battle.net tag

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:59:
Ik heb met Chrome en met Vivaldi hetzelfde probleem, ik wordt steeds uitgelogged. Ik heb een abbo en adds uit.
- Adblock en Ublock (afhankelijk vd browser staan uit) want niet nodig.
- Ghostery staat aan (trackers geblocked want die wil ik niet).
Er is al veelvuldig aangegeven hier dat Ghostery de boosdoener is. Deze volledig uitschakelen als add-on lost het op. Zaken op de whitelist/trusted zetten heeft geen nut.

Zoek naar een vorige versie van Ghostery of ga klagen bij de ontwikkelaars er van dat ze dit asap oplossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zal morgen wel een bugreport indienen bij Ghostery...

Edit: https://github.com/ghostery/ghostery-extension/issues/514

[Voor 37% gewijzigd door crisp op 20-03-2020 08:54]

Intentionally left blank

Acties:
  • +4Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Naar aanleiding van mijn bugreport bij Ghostery zijn er aanwijzingen gegeven om dit te debuggen op het moment dat het zich voordoet:

- Volg de stappen in deze debug tutorial om de errorlogs van extensions te kunnen bekijken
- In de debug console (zie boven) kan je met behulp van het volgende commando het 'page model' bekijken voor elke open tab:
code:
1
CLIQZ.modules['webrequest-pipeline'].background.pageStore.tabs

Hieruit zou op te maken moeten zijn voor welke requests cookie geblokkeerd werden.

We zouden het erg op prijs stellen als mensen de moeite zouden willen nemen om dit probleem te reproduceren en met behulp van bovenstaande stappen extra informatie te achterhalen. Logs kan je het beste melden via een topicreport of direct naar mij mailen (crisp[at]tweakers.net) omdat er natuurlijk privacy-gevoelige informatie in kan staan. Thanks!

Intentionally left blank

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 15:06

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ik heb alle plugins uitstaan bij Tweakers, gebruik Opera versie 67.0.3575.79 en heb het probleem ook, wordt echt vaak uitgelogd.

Alfa Romeo Giulietta 170pk + 1pk <3

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ArcticWolf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:54:
Ik heb alle plugins uitstaan bij Tweakers, gebruik Opera versie 67.0.3575.79 en heb het probleem ook, wordt echt vaak uitgelogd.
Het kan zijn dat er overeenkomst bestaat met het antitracking protection component zoals gebruikt door Ghostery. Er wordt natuurlijk veel software hergebruikt door verschillende partijen. Helaas is Opera closed-source, dus ik kan dat niet verder onderzoeken...

Wellicht is het zinvol als je een bugreport indient bij Opera :)

[Voor 6% gewijzigd door crisp op 21-03-2020 21:12]

Intentionally left blank

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:00
Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Al veel geprobeerd, maar nu Ghostery in de extentions uitgezet. Eens zien of dat helpt.

Hier trouwens laatste Chrome versie (Version 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit)), Ghostery 8.4.7 en NextDNS (cloud PiHole variant) draaien. Bij mij niet haast elke minuut uitgelegd, maar duurt iets langer. De eerder genoemde 10-15 minuten zou kunnen kloppen, zit niet de hele dag op Tnet om dat te kunnen testen.

Nabrandertje: ik krijg ook regelmatig opnieuw de Chrome "popup" bovenin het scherm te zien dat ik de nieuwe privacy settings moet accepteren. Uiteraard dat elke keer gedaan... Ga kijken of dit zonder Ghostery ook blijft gebeuren.

[Voor 20% gewijzigd door elsinga op 22-03-2020 10:08]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

crisp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Het kan zijn dat er overeenkomst bestaat met het antitracking protection component zoals gebruikt door Ghostery. Er wordt natuurlijk veel software hergebruikt door verschillende partijen. Helaas is Opera closed-source, dus ik kan dat niet verder onderzoeken...

Ik dacht dat ik dit ook via de reguliere console kon doen, maar moet dus de extensie apart inladen.

Als ik daar nog tijd voor vind, dan zal ik kijken wat ik hierin kan betekenen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

crisp schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Kom er vandaag achter dat het probleem zich niet bij Edge (Versie 80.0.361.69 64-bits) zich niet voor doet. 8)7

• elsinga
Hier inmiddels gezien dat ik niet meer opnieuw hoef in te loggen als Ghostery niet actief is.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• mrjobvk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 20:50
Heb hier de laaste paar dagen ook last van😐

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mrjobvk schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:08:
Heb hier de laaste paar dagen ook last van😐
Met welke browser(versie) en welke gebruikte extensies?

Intentionally left blank

• mrjobvk
crisp schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Met welke browser(versie) en welke gebruikte extensies?
Na het deinstaleren van ghostery was het probleem verholpen

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 03:33

TheTeek

TheTeek

#metoo, word er regelmatig uitgegooid, zowel op m'n beide laptops als op m'n desktop computer.
Ik maak gebruik van Chrome als bowser en gebruik Ghostery en Ublock origin, maar beide add-ons hebben tweakers.net whitelisted.
Ik maak overigens op m'n thuisnetwerk ook gebruik van Pihole.
Dit speelt nu al even, denk sinds de eerste meldingen hier op het forum.

No one knows what TheTeek is

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
@TheTeek Whitelisten maakt in dit geval niet uit, uitzetten of weghalen lijkt wel te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrjobvk
TheTeek schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:51:
#metoo, word er regelmatig uitgegooid, zowel op m'n beide laptops als op m'n desktop computer.
Ik maak gebruik van Chrome als bowser en gebruik Ghostery en Ublock origin, maar beide add-ons hebben tweakers.net whitelisted.
Ik maak overigens op m'n thuisnetwerk ook gebruik van Pihole.
Dit speelt nu al even, denk sinds de eerste meldingen hier op het forum.
Kees schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:24:
@TheTeek Whitelisten maakt in dit geval niet uit, uitzetten of weghalen lijkt wel te werken.
Inderdaad je moet de extension verwijderen, whitelisten heeft geen zin. Zelf maar ik gebruik van adguard en dit had geen invloed op het uitloggen. Het was puur de extension ghostery voor mij.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 03:33

TheTeek

TheTeek

mrjobvk schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:19:
[...]

[...]

Inderdaad je moet de extension verwijderen, whitelisten heeft geen zin. Zelf maar ik gebruik van adguard en dit had geen invloed op het uitloggen. Het was puur de extension ghostery voor mij.
Irritant, heb Ghostery eraf gegooid, twijfelde sowieso de laatste tijd al aan het nut nu ze steeds commerciëler lijken te worden.

No one knows what TheTeek is

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Het lijkt alleen te gebeuren zodra ik wil posten of net heb gepost, alleen browser heb ik het vandaag niet mee kunnen triggeren. Ik kreeg op een gegeven moment éénmaal een melding (van Tweakers) bij het inloggen dat een bepaald huppeldepup cookie ongeldig was verklaard maar het verdween direct bij een page refresh en toen lukte de login wel, kan het ook niet reproduceren.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47
hier ook last van sinds een paar dagen. Ik heb draai chrome zonder enige bijzondere extensies

Van het kastje naar de muur lopen...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Vraag vanuit ghostery:
One other thing that may help us debug this. Do you have 'Enhanced Anti-tracking', 'Enhanced Adblocking', or 'Smart Blocking' enabled? If so, if you disable them does it fix the issue?

Intentionally left blank

• elsinga
Waar vind ik die settings? Want in de options zie ik deze niet.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elsinga schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:04:
Waar vind ik die settings? Want in de options zie ik deze niet.

Linksonderin ;)

Intentionally left blank

• elsinga
Ah, daar! Stonden aan, maar als ik ze uit zet dan wordt ik zelfs al tijdens het typen van dit bericht uitgelogd. Veel agressiever dus. Ik moest Ghostery (die ik weer aan had gezet) uitzetten om uberhaupt deze reactie te kunnen plaatsen.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 15:07

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Chrome: Versie 80.0.3987.149 (Officiële build) (64-bits)
Gostery: 8.4.7 (16-03-20)

Garmin FR245M + HRM-RUN

• ed1703
  • Niet online
elsinga schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:05:
Ah, daar! Stonden aan, maar als ik ze uit zet dan wordt ik zelfs al tijdens het typen van dit bericht uitgelogd. Veel agressiever dus. Ik moest Ghostery (die ik weer aan had gezet) uitzetten om uberhaupt deze reactie te kunnen plaatsen.
Same here. Het stond hier al niet eens aan. Aan en weer uitgezet, probleem blijft.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

ed1703 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Same here. Het stond hier al niet eens aan. Aan en weer uitgezet, probleem blijft.
Yup hier ook. Met Edge is het wel minder erg dan bij Opera vreemd genoeg.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nieuws vanuit Ghostery:
Thanks everyone for your contribution on this issue. We have identified a bug in the ghostery code which could intermittently cause some cookies to be reset for sites. We're working on a fix and will try and get it out to you ASAP! I'll update this thread when that happens.
Er wordt dus gewerkt aan een fix :)

Intentionally left blank

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het lijkt nu wel opgelost te zijn? (ik heb er met mijn Chrome en Ghostery vooralsnog geen last meer van)

Edit: toch niet, blijft zo nu en dan uitloggen...

[Voor 20% gewijzigd door MikelenniuM op 26-03-2020 16:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MikelenniuM schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:24:
Het lijkt nu wel opgelost te zijn? (ik heb er met mijn Chrome en Ghostery vooralsnog geen last meer van)

Edit: toch niet, blijft zo nu en dan uitloggen...
Even wachten op de nieuwe versie van Ghostery....

Intentionally left blank

Anoniem: 378762

Ik heb ook dagenlang last ervan dat ik automatisch wordt uitgelogd. Computer thuis en op de zaak. Op mijn mobiele telefoon weer niet. Zeer vreemd. Ligt dus aan Ghostery?

Ik zie het al. Ligt aan Ghostery. Wachten op een update dus.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 29-03-2020 08:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 09:48
Een "ter-info"; dit probleem treedt niet alleen op bij Tweakers.net, maar ook bij bv Zendesk.
Bij mij op de zaak gebruiken we Zendesk voor support-tickets en ik word daar de afgelopen tijd ook regelmatig uitgelogd (idd, in Chrome en met Ghostery geïnstalleerd, voor zover ik weet alles actueel qua versies)

Dank aan een ieder voor het onderzoekswerk tot nu toe.

:Y)

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:15

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik volg dit ook even mee.

bij mij treedt er meteen cookiewall bij ingelogde sites, dan weet ik meteen dat het uitgelogd is.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik dacht dat ik een vaag pebcak issue had, maar ben blij om te zien dat het Ghostery - ondanks dat Tweakers op de whitelist staat - ligt.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 15:07

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Er is een nieuwe versie (8.4.8). Hier te vinden. Als je de zip download kan je zelf de nieuwe versie installeren. Wel daarna de oude even handmatig verwijderen.

Of je wacht nog even tot de nieuwe versie gepushed wordt.

[Voor 11% gewijzigd door m-vw op 31-03-2020 10:24]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 14:32

willemdemoor

Redacteur
Ik had hier ook last van, blijkt een Ghostery-bug te zijn: zie bugreport
Die bug is nu met release 8.4.8 opgelost

edit: lekker mosterd na de maaltijd gepost :)

[Voor 8% gewijzigd door willemdemoor op 31-03-2020 10:43]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Notna

Where are you?®

willemdemoor schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:42:
Ik had hier ook last van, blijkt een Ghostery-bug te zijn: zie bugreport
Die bug is nu met release 8.4.8 opgelost
Orly?
crisp schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:33:
Nieuws vanuit Ghostery:

[...]

Er wordt dus gewerkt aan een fix :)
:+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 14:32

willemdemoor

Redacteur
Ja, ik mis duidelijk de koffie op het werk, deze thuis heeft geen caffeine blijkbaar 8)7 |:(

• u34186
  • Niet online
Dat nog zoveel mensen Ghostery gebruiken vind ik dan wel weer opvallend.

- uBlock Origin
- uMatrix

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Evanescent schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:14:
Dat nog zoveel mensen Ghostery gebruiken vind ik dan wel weer opvallend.
Dat zoveel bedrijven mensen willen volgen om ze (uiteindelijk) meer spullen te kunnen verkopen ook.
Persoonsgegevens en consumentegedrag is handel geworden.

• u34186
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Dat zoveel bedrijven mensen willen volgen om ze (uiteindelijk) meer spullen te kunnen verkopen ook.
Persoonsgegevens en consumentegedrag is handel geworden.
Ja, daarom snap ik juist het gebruik van Ghostery niet. Dat is toch van een adverteerder/tracker/marketeer?

- uBlock Origin
- uMatrix

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Evanescent schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Ja, daarom snap ik juist het gebruik van Ghostery niet. Dat is toch van een adverteerder/tracker/marketeer?
Die blokt juist tracking cookies, maar misschien heb je gelijk en sturen die dat ondertussen ook weer door.

• u34186
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Die blokt juist tracking cookies, maar misschien heb je gelijk en sturen die dat ondertussen ook weer door.
Ze hebben in ieder geval de schijn tegen. ;) Ik zou dan toch eerder kiezen voor een extensie zonder een mogelijke dubbele agenda.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ghostery is in inderdaad een aantal keer slecht onder de aandacht geweest. Kijk ook eens naar Privacy Badger van het EFF.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• deCube
  • Laatst online: 21-05 13:11
Release 8.4.8 is zojuist in de Chrome Web Store verschenen; hopelijk is het probleem hiermee inderdaad verholpen!

Work hard & be brave.

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Al een hele ochtend geen uitlog meer gehad, bedankt voor het uitzoeken en melden aan ghostery!

• elsinga
Hier met de nieuwe 8.4.8 ook geen problemen meer.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AapBart schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:04:
Al een hele ochtend geen uitlog meer gehad, bedankt voor het uitzoeken en melden aan ghostery!
elsinga schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:12:
Hier met de nieuwe 8.4.8 ook geen problemen meer.
Goed om te horen! :)

Intentionally left blank

• Jasphur
Hier ook geen problemen meer :)

• elsinga
Geen idee of het hiermee te maken heeft, maar normaal gesproken is op de frontpage netjes te zien tot waar ik het nieuws al wel gezien heb (daar geen vette tijden voor de koppen) en wat nog niet (wel vette tijden). Nu zie ik regelmatig alleen maar vette koppen, ook van berichten van bijvoorbeeld eergisteren, die ik zeker al gezien heb.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elsinga schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:23:
Geen idee of het hiermee te maken heeft, maar normaal gesproken is op de frontpage netjes te zien tot waar ik het nieuws al wel gezien heb (daar geen vette tijden voor de koppen) en wat nog niet (wel vette tijden). Nu zie ik regelmatig alleen maar vette koppen, ook van berichten van bijvoorbeeld eergisteren, die ik zeker al gezien heb.
Blokkeer je cookies, of gooi je cookies automatisch weg?

Intentionally left blank

• elsinga
Nee, ik heb niets gewijzigd qua instellingen, terwijl het daarvoor wel werkte zoals verwacht. Dit viel me op toen Ghostery er qua inloggen op Tweakers een potje van maakte en is nu nog zo.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

elsinga schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:44:
Nee, ik heb niets gewijzigd qua instellingen, terwijl het daarvoor wel werkte zoals verwacht. Dit viel me op toen Ghostery er qua inloggen op Tweakers een potje van maakte en is nu nog zo.
Wat heb je ingesteld staan op https://tweakers.net/instellingen/layout/ bij "Nieuwe items demarkeren"?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elsinga
Na 2 views, zelf nooit gewijzigd trouwens.

• haarbal
  • Laatst online: 22:47
Ik word ook een paar keer per week uitgelogd, draai helemaal geen ghostery. Edge.

Op m'n telefoon blijft hij gewoon permanent ingelogd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik maak het nu, voor het eerst, ook mee.

'Ineens' moet ik opnieuw inloggen op tweakers.
(nee, ik heb geen cookies weggegooid en/of andere blockers o.i.d. geïnstalleerd)
En, na het inloggen, krijg ik een email van tweakers:

Beste ehtweak,

We hebben een login op je Tweakers-account vanaf een onbekend IP-adres vastgesteld.

Host: a80-xxx-yyy-zzz.adsl.xs4all.nl
IP-adres: 80.xxx.yyy.zzz
Tijdstip: zondag 26 april 2020 17:01 uur

Heel vreemd? Terwijl andere diensten/sites gewoon inlogd blijven en/of zonder dit soort meldingen blijven funktioneren.
En nee, ik heb geen nieuw IP adres (dat is al jaren hetzelfde). Zelfs de huidige sessie (FttH) is al sinds begin maart actief (toen is ff de netspanning van de FRITZ!Box er af geweest).

M.a.w. waarom logt tweakers mij uit? En waarom krijg ik dan een berichtje dat ik van een onbekend IP-adres zou inloggen, terwijl datzelfde IP adres al jaren gebruikt wordt voor tweakers??? :?

BTW: het password wat ik gebruik voor tweakers is een random gegenereerd password en gebruik ik voor geen enkele andere online dienst. Zelfs het voor tweakers gebruikte emailadres is uniek voor tweakers.

[Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 27-04-2020 10:04]

Mooie Plaatjes   

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ehtweak schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:58:
Heel vreemd? Terwijl andere diensten/sites gewoon inlogd blijven en/of zonder dit soort meldingen blijven funktioneren.
Die melding staat compleet los van de sessiefunctionaliteit.
M.a.w. waarom logt tweakers mij uit?
Geen idee. We hebben geen functionaliteit om mensen willekeurig uit te loggen...

Je wordt uitgelogd bij het wijzigen van je wachtwoord of omdat je er zelf voor kiest. Daarnaast gooien we oude sessies weg, maar het lijkt me niet dat jij een korte sessieduur had gekozen. Of omdat je bij je sessie had opgegeven dat het aan een ip gekoppeld moet zijn of bij het inloggen aangaf dat anderen uitgelogd moesten worden.

Daarnaast kan je browser stoppen met het sturen van de cookie; bijvoorbeeld omdat ie wordt verwijderd of de 'time to live' is verlopen.

Er zijn vast ook nog meer obscure oorzaken mogelijk, zoals dat er om wat voor reden dan ook heel even je sessie niet beschikbaar was in de database. Maar het lijkt me handiger om eerst de andere scenario's na te gaan - en ook dat is niet simpel :/
En waarom krijg ik dan een berichtje dat ik van een onbekend IP-adres zou inloggen, terwijl datzelfde IP adres al jaren gebruikt wordt voor tweakers??? :?
Omdat die functionaliteit nog niet zo lang bestaat en simpelweg kijkt naar de meest recent bekende login van sinds het bestaat ;)

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

M.a.w. het was een willekeurige/one-time-only uitlog incident? ;)

Het viel mij zo op, voornamelijk vanwege dat aparte emailtje wat er achter aan kwam... Dat deed vermoedens rijzen of tweakers b.v. wat zaken aan het resetten was o.i.d.
ACM schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:10:
...
Omdat die functionaliteit nog niet zo lang bestaat en simpelweg kijkt naar de meest recent bekende login van sinds het bestaat ;)
Bestaat die functionaliteit dan pas sinds kort of zo?

Mooie Plaatjes   

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ehtweak schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:08:
M.a.w. het was een willekeurige/one-time-only uitlog incident? ;)
One-time-only zal het niet zijn omdat je sessiecookie sowieso maar een maximale levensduur van een jaar heeft... ;)

Intentionally left blank

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik houd zelf niet bij wanneer ik precies in/uitlog bij een bepaalde website.
Mag aannemen dat tweakers dat wel doet?"

Voor zover ik me kan herinneren, zal ik zo rond begin dit jaar/eind vorig jaar echt opnieuw hebben ingelogd op tweakers (i.v.m. hard/software upgrade).
M.a.w. sessiekoekje is nog niet opgegeten, toch?

't Is meer dat ik altijd alert ben, als er dit soort meldingen komen en graag wil weten hoe/wat dat getriggered heeft!? Is er b.v. een poging gedaan om met mijn account elders in te loggen o.i.d?

[Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 27-04-2020 14:37]

Mooie Plaatjes   

• haarbal
  • Laatst online: 22:47
Misschien wordt het koekje idd weggegooid, als ik uitgelogd word (vanmiddag weer) moet ik ook de normale cookies accepteren.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit is een probleem van Ghostery. In versie 8.4.8 is dit gefixt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee