iOS 16 met Firefox inlog steeds kwijt op Tweakers

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zijn er meer mensen met iOS 16.0 en Firefox waarbij Tweakers steeds uitgelogd is? Ik kan geen logica vinden in wanneer. Het is soms 3 keer achter elkaar en soms 20 uur niets.
Het gaat om een iPhone 11 Pro Max, Firefox 104.2 voor iOS. Soms krijg ik ook de melding dat ik “te snel” ga. Bij het inloggen komt trouwens de cookiewall weer tevoorschijn wanneer ik de authenticatiecode voor 2fa wil invullen.
Zie screenshots.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3NgYELXVh1l9-ygZq425bS7_JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSvA8EOuLqnrL4iO19A4B644.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFOl2rZyhpXzux7wSnP0kMgwiHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykQe0HocJlup7CfT6ok9f816.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4X0ZICKT3BheayKf2W3XmPT3jc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NFQS7vJyzR3dQ0zPQjDOOtVJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPDpub92JAY3OggFWcxYobmsnVc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dOw9O21kVHtRt13WXt1nCSGM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 16-09-2022 10:20 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25
De melding dat ik te snel ging heb ik nog niet gezien, maar ik wordt wel de hele tijd uitgelogd in Firefox op iOS 16 (iPhone SE 2020). En die popup over het inlogscherm heb ik ook gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Eärendil op 16-09-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Aanvulling: caching van berichten lijkt ook niet goed te gaan. Na het gelezen hebben van een bericht blijft de pagina na 3 keer refreshen nog een bericht melding weergeven. 4e keer is die weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die inlog popup is een A/B-test, maar die zou logischerwijs natuurlijk niet in de inlog-flow moeten oppoppen. Ik zal daar volgende week een opmerking over maken op kantoor ;)

Voor de rest lijkt het alsof er sprake is van hardnekkige caching oid. Gebruik je wellicht een proxy of vpn?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:05:
Die inlog popup is een A/B-test, maar die zou logischerwijs natuurlijk niet in de inlog-flow moeten oppoppen. Ik zal daar volgende week een opmerking over maken op kantoor ;)

Voor de rest lijkt het alsof er sprake is van hardnekkige caching oid. Gebruik je wellicht een proxy of vpn?
Geen proxy of VPN. Gebeurt zowel op 4g/5g als wifi (Unifi met behoorlijk wat regels en PiHole). De mobiele dataverbinding gebruik ik “naturel”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:59

Sebazzz

3dp

Ah, ik loop tegen het probleem aan. Het is net alsof de cookie een sessiecookie is geworden die na afsluiten van de browser verdwijnt. Ik word constant uitgelogd, en bij het openen van mijn two-factor code app en de browser wordt afgesloten, dan kan je ook niet het invullen van de two-factor code voortzetten omdat ook die cookie weg is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik ervaar hetzelfde als OP: sinds de update naar iOS 16 (gisterochtend) heb ik al meerdere keren opnieuw in moeten loggen. Dit was bij iOS 15 niet het geval.

Ik gebruik ook MFA en ik ervaar niet dezelfde problemen als @Sebazzz, dit werkt zoals ik gewend ben.

iPhone XS
iOS 16.0
Firefox 104.2 (zonder extensies o.i.d. en enhanced tracking protection uitgeschakeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22
Yes, hier hetzelfde met een iPhone 8 Plus icm Firefox 104.2 op iOS 16.0. Voor de update naar iOS 16 ook nergens last van. Enhanced tracking protection aan of uit maakt geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb het idee dat dit wel een combinatie iOS/website is. Ik heb het probleem op LinkedIn ook, maar niet op bijv. Hacker News.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Inmiddels Firefox versie 105 uit en nogsteeds dezelfde “uitlog” problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wij staan hier een beetje voor een raadsel. Helaas beschik ik niet over iOS devices om dit te kunnen testen, en ook op bugzilla zie ik hier niets over. Het lijkt aannemelijk dat het door de update naar iOS16 wordt veroorzaakt, maar of het probleem dan bij Apple of Mozilla (of bij onszelf, maar dat acht ik onwaarschijnlijker) ligt is mij niet duidelijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:22:
Wij staan hier een beetje voor een raadsel. Helaas beschik ik niet over iOS devices om dit te kunnen testen, en ook op bugzilla zie ik hier niets over. Het lijkt aannemelijk dat het door de update naar iOS16 wordt veroorzaakt, maar of het probleem dan bij Apple of Mozilla (of bij onszelf, maar dat acht ik onwaarschijnlijker) ligt is mij niet duidelijk.
Daar was ik al bang voor. Het gekke is dat het echg Tweakers is die bij mij gek doet. Op het moment van inloggen en de 2fa kopieëren krijg ik de melding “je gaat te snel” doordat ik tussen apps moet switchen.
Zag wel wat op de iOS Firefox Github issues staan maar die leek er weer te weinig op. Al met al wel vervelend maar ik ben ook bang dat het een bug is die door iOS16 in Firefox is gekomen en dus niet lief samenwerkt met sessies. Soms crasht Firefox ook op Tweakers. Voor iOS16 nergens last van. Als het okay is blijf ik wel posten qua updates. Zou fijn zijn als Apple/Firefox er wat aan zou doen whehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@crisp Staat er in de changelog van iOS16 niet iets over het strenger omgaan met cookies o.i.d. dat in bepaalde situaties dit kan veroorzaken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:33:
@crisp Staat er in de changelog van iOS16 niet iets over het strenger omgaan met cookies o.i.d. dat in bepaalde situaties dit kan veroorzaken?
Ik ga daar eens wat dieper induiken. Het is mij wel bekend dat Safari op iOS (wat onderhuids ook door Firefox wordt gebruikt) strenger is op cookies, maar voorheen ging dat enkel door cookies via JS gezet.

Intentionally left blank

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:43:
[...]

Ik ga daar eens wat dieper induiken. Het is mij wel bekend dat Safari op iOS (wat onderhuids ook door Firefox wordt gebruikt) strenger is op cookies, maar voorheen ging dat enkel door cookies via JS gezet.
Wat me ook opvalt is dat de refresh in het menu slecht werkt (bij het krijgen van een notificatie). Soms is een refresh nodig. Het lijkt dus alsof de ajax callback (of hoe het nu werkt) niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Heb iOS 16 ge-update naar 16.0.2.
nieuws: Apple brengt iOS 16.0.2 uit met fix voor trillende cameramodule iPhon...

Het ligt wel echt aan Firefox. Deze crasht nu ook tussen het app wisselen (Firefox op Tweakers en dan door naar Authenticator en terug, kom ik terug op het homescreen). De melding dat je te snel gaat komt dan soms als ik dan weer op inloggen druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kecin schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:41:
Heb iOS 16 ge-update naar 16.0.2.
nieuws: Apple brengt iOS 16.0.2 uit met fix voor trillende cameramodule iPhon...

Het ligt wel echt aan Firefox. Deze crasht nu ook tussen het app wisselen (Firefox op Tweakers en dan door naar Authenticator en terug, kom ik terug op het homescreen). De melding dat je te snel gaat komt dan soms als ik dan weer op inloggen druk.
Dan zou een bugreport op https://www.bugzilla.org/ misschien nuttig zijn ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ervaar op mijn iPhone 13 met iOS 16.0.2 en Firefox precies het zelfde probleem en enkel bij Tweakers.

Ik heb nog geen andere sites gevonden waar ik dit ook bij ervaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
Probleem lijkt bij Firefox te liggen i.c.m. iOS 16. Heb er naast tweakers bij meerdere websites last van, o.a. bij Google waar ik nu regelmatig een cookie-venster te zien krijg. Cookies lijken dus voortijdig verwijderd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-06 21:13
Ook last van hier helaas, echter gebeurt het niet op Tweakers maar wel op andere sites.
Wanneer ik Firefox app sluit en later weer open, gebeurt het soms dat de inlog wel onthouden wordt en ik verder kan.

iPhone Xr iOS 16.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 23:27
Helaas heb ik dit probleem nog steeds,
Ik had ergens op een update gehoopt maar deze heb ik nog niet voor bij zien komen.

net een snelle test gedaan met safari en hier lijkt het probleem niet te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb het probleem inmiddels ook bij Google. Op Twitter vond ik ook al iemand die hier last van heeft met diverse sites, maar nog geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Is er al een bugzilla melding?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ik heb geen tijd/zin/genoeg kennis gehad om dat te doen. Dus als iemand dat zou willen doen. Ben nog nooit actief geweest daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 23:27
deze bug lijkt mij gerelateerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-06 13:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De 'je gaat iets te snel'-detector heb ik getuned zodat die nu ook 'FxiOS' als firefox ziet en je ineens 50x meer pageviews mag doen in een minuut voordat je die melding krijgt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Kees schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:58:
De 'je gaat iets te snel'-detector heb ik getuned zodat die nu ook 'FxiOS' als firefox ziet en je ineens 50x meer pageviews mag doen in een minuut voordat je die melding krijgt.
Super! Dat gaat enorm schelen :).

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:58:
Hmm, die ga ik ook maar eens een aparte entry geven in onze browserstats ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Laatst een update van Firefox gezien in de App Store alleen is het probleem nog niet opgelost geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Locolau schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:39:
Laatst een update van Firefox gezien in de App Store alleen is het probleem nog niet opgelost geloof ik.
Correct. Gaat hier ook nog mis.

Iets waar Tweakers wel wat aan doen, de “Ben je nog niet ingelogd?” Pop-up komt ook op de authenticator pagina. Terwijl je dus net vanaf /login komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 11:22
Ik heb dit probleem op iOS/Firefox ook al sinds OP het hier meldde, en daar is in de afgelopen week ook nog bijgekomen dat hetzelfde nu ook gebeurt op mijn Windows laptop in Edge. Dat laatste is niet beperkt tot Tweakers trouwens, dus wellicht is dat een separaat issue, maar wel opvallend...

[ Voor 23% gewijzigd door PhWolf op 14-10-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Kleine update:

Op iOS 16.0.3 met een iPhone 14 Pro Max en Firefox geupdate naar versie 106.0 voor iOS nogsteeds dezelfde problemen.

Andere fix die Tweakers wel kan toepassen: de “ben je al ingelogd” pop-up in het 2fa scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3o1VKqSetSTWBzBW50FN--QdT4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HcPc7gfREQdyERsMbccnbN2i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_WeHBA92Alzt0PPkuTt7cjAi5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cpk3aFDeYDbVaNqhPcUS6Sj9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb met iOS 16.0.3 en Edge 105.0 precies hetzelfde probleem. Dus is niet iets wat enkel met Firefox gebeurd. Ben juist afgelopen week weer van Firefox weer naar Edge gegaan door oa dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb gelezen op Reddit dat je dit kan oplossen door de Firefox app te verwijderen en dan weer toe te voegen. Dat heb ik per deze gedaan en ik ben benieuwd of het probleem nu weg blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:03:
Ik heb gelezen op Reddit dat je dit kan oplossen door de Firefox app te verwijderen en dan weer toe te voegen. Dat heb ik per deze gedaan en ik ben benieuwd of het probleem nu weg blijft :)
Ga ik proberen!
Edit: werkt hier niet. Na een paar pagina’s browsen en zelfs het posten van deze comment werd ik uitgelogd.

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 23-10-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kecin schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Ga ik proberen!
Edit: werkt hier niet. Na een paar pagina’s browsen en zelfs het posten van deze comment werd ik uitgelogd.
Helaas! Ik ben nu ook weer uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Hmm, daarnaast merk ik dat de Firefox app op iOS 16 wel heel vaak vastloopt en bevriest, naast het inlog vergeten probleem. Daarna switchen van app of naar het homescreen en Firefox weer openen werkt alleen soms. Jammer. Hopelijk kunnen ze snel beiden gebreken fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Locolau schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:40:
Hmm, daarnaast merk ik dat de Firefox app op iOS 16 wel heel vaak vastloopt en bevriest, naast het inlog vergeten probleem. Daarna switchen van app of naar het homescreen en Firefox weer openen werkt alleen soms. Jammer. Hopelijk kunnen ze snel beiden gebreken fixen.
Zelfde gedrag ervaar ik inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Op iOS 16.1 helaas nog steeds het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Locolau schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:40:
Hmm, daarnaast merk ik dat de Firefox app op iOS 16 wel heel vaak vastloopt en bevriest
Het bevriezen gebeurt bij een poging om het klembord uit te lezen, waarbij ios dan een dialoog moet tonen maar om een onbekende reden nog niet getoond wordt. Het uitlezen doet Firefox zodat je snel naar de URL in je klembord kan navigeren, dat is een voorkeur in je instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Het bevriezen gebeurt bij een poging om het klembord uit te lezen, waarbij ios dan een dialoog moet tonen maar om een onbekende reden nog niet getoond wordt. Het uitlezen doet Firefox zodat je snel naar de URL in je klembord kan navigeren, dat is een voorkeur in je instelling.
Dit valt mij ook op met het pasten van de 2fa, de popup heb ik echter 2 maal per dag (op verschillende sites).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hebben jullie toevallig allemaal een iCloud /Apple abonnement?

Check dan even of iCloud Private Relay aan staat (by default geloof ik nml):

https://support.apple.com/en-us/HT212614

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 26-10-2022 06:56 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
_eLMo_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:55:

In mijn geval staar het bewust uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:16
_eLMo_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 06:55:

Bij mij staat het ook uit. Ik heb er ook alleen bij Tweakers last van gek genoeg. Erg vervelende bug. Ik log nu ook niet meer in, want dat wordt toch wel vervelend iedere dag weer je 2FA invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

chengbondkwok schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:35:
[...]

Bij mij staat het ook uit. Ik heb er ook alleen bij Tweakers last van gek genoeg. Erg vervelende bug. Ik log nu ook niet meer in, want dat wordt toch wel vervelend iedere dag weer je 2FA invullen.
Ik ben voor enkel Tweakers terug gegaan naar Safari, de rest nog Firefox.

Begint wel vervelend te worden en lijkt sterk op een Firefox bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Verbaas me wel dat we al 2 app updates verder zijn en het nog niet verholpen is voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het lijkt wel voor te komen als je Tweakers als home page hebt of nog open had staan. Hou bijvoorbeeld example.com open en dan lijkt het niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Sebazzz schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:01:
Het lijkt wel voor te komen als je Tweakers als home page hebt of nog open had staan. Hou bijvoorbeeld example.com open en dan lijkt het niet te gebeuren.
Het gebeurt ook bij andere sites bij mij, meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Firefox 106.1 nog steeds last van :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Kecin schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:38:
Firefox 106.1 nog steeds last van :(.
Ik heb een post gemaakt op het Mozilla support forum... Op alle negatieve beoordelingen van de app reageren de ontwikkelaars met plaats op het forum, daar staat het ook meerdere malen, maar blijft een beetje opboksen tegen een dichte deur. Slechte zaak dit, het speelt als best lang nu. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Locolau schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:54:
[...]

Ik heb een post gemaakt op het Mozilla support forum... Op alle negatieve beoordelingen van de app reageren de ontwikkelaars met plaats op het forum, daar staat het ook meerdere malen, maar blijft een beetje opboksen tegen een dichte deur. Slechte zaak dit, het speelt als best lang nu. Erg jammer!
Heb je een linkje? Als er iets is dat wij als website anders zouden kunnen/moeten doen om dit probleem te voorkomen, of dat er misschien een workaround is dan zouden we dat graag willen weten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Locolau
crisp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:53:
[...]

Heb je een linkje? Als er iets is dat wij als website anders zouden kunnen/moeten doen om dit probleem te voorkomen, of dat er misschien een workaround is dan zouden we dat graag willen weten :)
Die forums daar zijn niet echt ideaal, had het blijkbaar als een reactie gepost maar nu ook een eigen topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:01
Ik ervaar ditzelfde probleem maar dan met Edge mobile versie 107.1418.33 op iOS16.1.

Lijkt mij dus niet puur een firefox dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken
  • Laatst online: 21:52
Ook na de laatste update naar iOS 16.1.1 bestaat dit probleem nog. Al enig zicht op de oorzaak en oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Chicken schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:06:
Ook na de laatste update naar iOS 16.1.1 bestaat dit probleem nog. Al enig zicht op de oorzaak en oplossing?
Geen oplossing. Hier hetzelfde zelfs met nieuwe Firefox update 106.2.

Aangezien mensen ook klagen vanuit andere browsers zou het heel goed een Apple/Safari probleem kunnen wezen. De Safari engine wordt gebruikt op de achtergrond voor zover ik weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Firefox 107 zelfde nog. Ik blijf wel updates posten als jullie het niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken
Hier ook nog hetzelfde met FF107.
Ik heb nu zelfs een keer gehad dat ik terwijl ik op de site aan het rondkijken was dat ik uitgelogd werd. @crisp Zijn FF gebruikers op iOS zo'n niche dat het weinig voorkomt (en dus geen prioriteit heeft)? Let op: geen verwijt, maar geïnteresseerde vraag over hoe vaak dit voorkomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Chicken schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:12:
Hier ook nog hetzelfde met FF107.
Ik heb nu zelfs een keer gehad dat ik terwijl ik op de site aan het rondkijken was dat ik uitgelogd werd. @crisp Zijn FF gebruikers op iOS zo'n niche dat het weinig voorkomt (en dus geen prioriteit heeft)? Let op: geen verwijt, maar geïnteresseerde vraag over hoe vaak dit voorkomt.
Dit heeft zeker wel onze aandacht, maar voor zover we kunnen beoordelen ligt het probleem niet aan onze kant, en tasten we in het duister wat nu eigenlijk de oorzaak is zodat we ook niet weten of er wellicht workarounds zijn. Ook van de kant van Mozilla heb ik nog geen informatie gekregen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken
Dank voor de update @crisp . Blijkbaar toch een obscuur probleem dat ergens in de keten zit, met afhankelijkheden die niet duidelijk zijn. Fijn dat het jullie aandacht heeft, jammer dat dat bij Mozilla misschien minder is. :) Als daar het probleem ligt tenminste.
Kan natuurlijk ook een Apple issue zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32
Gisteren ge-update naar iOS 16 en sindsdien ben ik ook steeds uitgelogd op tweakers. Erg irritant om dan voor een simpele reactie de login gegevens erbij te halen en dan 2fa code te kopiëren plakken. Is er iets van progressie bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Worden cookies misschien gewist op het moment dat de pagina sluit (is dat een instelling van een browser? Ik kan me zoiets herinneren?) Maar vaag dat het dan alleen op tweakers zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Jero_B schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:06:
Worden cookies misschien gewist op het moment dat de pagina sluit (is dat een instelling van een browser? Ik kan me zoiets herinneren?) Maar vaag dat het dan alleen op tweakers zou gebeuren.
Naar gekeken maar de optie staat uit. Dacht ik ook eerst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

crisp schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:23:
[...]

Dit heeft zeker wel onze aandacht, maar voor zover we kunnen beoordelen ligt het probleem niet aan onze kant, en tasten we in het duister wat nu eigenlijk de oorzaak is zodat we ook niet weten of er wellicht workarounds zijn. Ook van de kant van Mozilla heb ik nog geen informatie gekregen...
Zou enhanced tracking protection of total cookie protection er iets mee te maken kunnen hebben? Ik geef wel stevast op cookies te weigeren in Tweakers namelijk.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
mOrPhie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:50:
[...]

Zou enhanced tracking protection of total cookie protection er iets mee te maken kunnen hebben? Ik geef wel stevast op cookies te weigeren in Tweakers namelijk.
Ook dat lijkt hier niet de “bug” te wezen. Zowel aan/uit maakt niet uit. Accepteren of weigeren ook niet. Met en zonder PiHole ook zelfde verhaal. Eerder was het. A het schakelen tussen tabs maar nu zelfs tijdens het browsen tussen de pagina’s op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 21:48

Lappieboy

voltijd nerd

@Kecin ik wil even aangeven dat de problemen hier bijna identiek zijn.
Ik krijg de melding over te snel gaan minder vaak.
1 of 2 keer gehad.

De randzaken maken idd niet uit;
Wifi/4g of wel/geen pihole, maakt niet uit.

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locolau
Helaas heeft Mozilla niet gereageerd op mijn bericht. Misschien kunnen meer mensen deze upvoten of soort gelijke meldingen maken? Ik kon geen andere vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Locolau schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:19:
Helaas heeft Mozilla niet gereageerd op mijn bericht. Misschien kunnen meer mensen deze upvoten of soort gelijke meldingen maken? Ik kon geen andere vinden.
Done :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook done!

Ik ben dus niet gek, had exact het zelfde probleem als @Kecin sinds kort maar dacht dat het wel aan de Pihole/Fortigate/mezelf zou liggen maar zojuist 2x achter elkaar dit op 4G.

Exact hetzelfde, de melding, iOS16.x en FF op zowel iPhone XR als 11 :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaspermalfroid
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:40
https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/12279

Laatste update van 7 dagen geleden:
Thank you for you comments, this will be looked at soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Changelog 108 dacht ik eerst wat te zien, maar blijkbaar niet helemaal. Zullen het zien. Hoop op wat meer stabiliteit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjrombA-Ag3z1w1neHCIdx48bFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ms1yYXMh9Nlj7MBH8Ow0pcnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb nu iOS 16.2 met Firefox 108 en nu enkele uren later nog steeda ingelogd op Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snow_King schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:49:
Ik heb nu iOS 16.2 met Firefox 108 en nu enkele uren later nog steeda ingelogd op Tweakers
Nou ik ben de laatste paar dagen al na een of twee page views uitgelogd en dat is met deze versie niet anders :X

@crisp Als Tweakers een ongeldige auth cookie tegenkomt, stuurt de website dan actief een http header om de cookie te unsetten? Is dat iets wat je tijdelijk zou kunnen uitschakelen voor iOS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sebazzz schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:23:
[...]

Nou ik ben de laatste paar dagen al na een of twee page views uitgelogd en dat is met deze versie niet anders :X

@crisp Als Tweakers een ongeldige auth cookie tegenkomt, stuurt de website dan actief een http header om de cookie te unsetten? Is dat iets wat je tijdelijk zou kunnen uitschakelen voor iOS?
Bij een ongeldig sessie-id in de cookie, of een ontbrekende sessie-cookie, krijg je simpelweg een nieuwe (niet-ingelogde) sessie toebedeeld. We geven bewust iedere bezoeker een sessie; dat kunnen we niet zomaar even uitschakelen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Sebazzz schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:23:
[...]

Helaas. Het werkte gisteren de hele dag. Nu in de ochtend uitgelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik word afgelopen dagen enkele keren per dag er uit gegooid dus weinig verbetering :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicken
Ook mijn password manager maakt nog steeds overuren op ios met FF. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Bij mij is het nu al drie dagen "stabiel". Ik word nog niet uitgelogd op Firefox op iOS. Maar ik zie dat anderen minder succes hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
chengbondkwok schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:28:
Bij mij is het nu al drie dagen "stabiel". Ik word nog niet uitgelogd op Firefox op iOS. Maar ik zie dat anderen minder succes hebben :/
Hier ging het begin van de week redelijk. Nu weer ruk. Vooral als in een comment ofzo wil plaatsen. Een POST schijnt nogal funest te zijn lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53
Alpha89 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:03:
Ik ervaar ditzelfde probleem maar dan met Edge mobile versie 107.1418.33 op iOS16.1.

Lijkt mij dus niet puur een firefox dingetje.
Hier ook, maar ook de cookie-consent-cookie op sites als nu.nl zijn af en toe verdwenen en moet ik weer opnieuw doen.
Heb daar geen account, maar verwacht daar ook een vergelijkbaar issue.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Jan_V schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:28:
[...]

Hier ook, maar ook de cookie-consent-cookie op sites als nu.nl zijn af en toe verdwenen en moet ik weer opnieuw doen.
Heb daar geen account, maar verwacht daar ook een vergelijkbaar issue.
Ja klopt, soms merk ik ook veel nieuwe cookie-consent popups voor sites waar ik mijn instellingen al had zoals ik ze wou. Probeerde net een DM te sturen naar iemand, moest 2 keer opnieuw inloggen, cookie-wall in de weg voor de inlog, teruggestuurd naar de hoofdpagina met de melding "je bent al ingelogd" etc, alsof je een hele slechte proxy ertussen hebt zitten, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bij gebrek aan transparantie is er niet veel over te zeggen, maar bij hun interne JIRA is aangegeven dat het probleem is opgelost: https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/12279

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
Kecin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:18:
[...]

Hier ging het begin van de week redelijk. Nu weer ruk. Vooral als in een comment ofzo wil plaatsen. Een POST schijnt nogal funest te zijn lijkt het.
Hmm, vandaag kreeg ik weer de pop-up dat ik niet ingelogd was. Ik heb geen comments geplaatst via Firefox op iOS, maar gewoon als een lurker gedragen. Klein weekje volgehouden dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
Ik heb dit probleem ook al weken,eindelijk een topic gevonden met gelijkgestemden. Zojuist ook weer 3x achtereen moeten inloggen puur en alleen om deze reactie te posten. Firefox 108.1 (24234) op iOS 16.2

[ Voor 9% gewijzigd door dutchminator op 03-01-2023 14:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Hey, er is een topic! Ik word er ook gek van met Firefox en iOS. Lijk het alleen bij Tweakers te hebben.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 19:09
Ik heb hier ook al tijden last van. Heeft er iemand een idee of er al een oplossing zit aan te komen? Deze lijkt nog open te staan:
https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/12740

[ Voor 33% gewijzigd door Rapedapeda op 10-01-2023 23:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graag dan ook even onderstaand bericht liken/voten bij Mozilla:

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1395347

Hier was het afgelopen week rustig, net 3x achter elkaar :(

@dutchminator @Rapedapeda@ericafterdark

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 13-01-2023 18:54 . Reden: Even taggen ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
Maar doet Tweakers niet gewoon iets raars met zijn cookies? Dit heb ik echt nergens anders.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVrSualRDZTi5tlh90EsXrXe9Bo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F2mYJnvJ8jn23cNaoPkQqd09.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Edge 108.0.1462.62 op iOS 16.2 ook nog steeds ditzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:53
pjlgt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:21:
Edge 108.0.1462.62 op iOS 16.2 ook nog steeds ditzelfde probleem.
En ook crashende pagina's, bij mij dan.
Vaak na het scrollen naar de comments bij een artikel crasht de tab en laadt die overnieuw.
Ik vermoed vergelijkbaar als met het Mozilla issue hierboven.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Dan kunnen we dus eigenlijk concluderen dat het op iOS misgaat met elke third-party browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb dit probleem overigens niet met iPadOS 16 en Firefox, dit lijkt dus echt een iOS ding te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Snow_King schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:22:
Ik heb dit probleem overigens niet met iPadOS 16 en Firefox, dit lijkt dus echt een iOS ding te zijn.
Interessant. Ik zal het ook eens een weekje testen met mijn iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Iemand wees mij op dit topic. Ik word ook regelmatig uitgelogd, maar dan op Android icm DuckDuckGo browser.

Het gebeurt niet tijdens een sessie, althans dat heb ik nog niet ervaren, maar wel als ik even niet op mn telefoon heb gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

LA-384 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:13:
Iemand wees mij op dit topic. Ik word ook regelmatig uitgelogd, maar dan op Android icm DuckDuckGo browser.

Het gebeurt niet tijdens een sessie, althans dat heb ik nog niet ervaren, maar wel als ik even niet op mn telefoon heb gezeten.
Is dat niet een bepaalde setting waarbij de levensduur van (1st-party) cookies gelimiteerd wordt, of ze automatisch worden weggegooid bij afsluiten oid? Bij DDG lijkt me zoiets 'by design'.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 16-01-2023 13:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
crisp schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Is dat niet een bepaalde setting waarbij de levensduur van (1st-party) cookies gelimiteerd wordt, of ze automatisch worden weggegooid bij afsluiten oid? Bij DDG lijkt me zoiets 'by design'.
Ik denk zelf ook zoiets eigenlijk, hoewel ik er nog geen regelmaat in heb kunnen ontdekken. Meestal word ik pas na enkele dagen uitgelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kecin schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Interessant. Ik zal het ook eens een weekje testen met mijn iPad.
Ik heb het nu tegenwoordig ook met de iPad (Pro 2021).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houthacker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Bij mij treedt dit nu enkele weken op, iOS 16, Firefox 108.1 Treedt NIET op bij Safari op dezelfde iPhone. Kan gerust meerdere keren per dag gebeuren maar heb wel eens meegemaakt dat het een paar dagen niet gebeurde.

Op iPad (9th gen), iPadOS 16.2, Firefox 108.1, zelfde netwerk / Pihole treedt het niet op. Die sessie is nu al een paar weken actief.

Firefox Sync actief op beide apparaten, beide met opties Bladwijzers en Open tabbladen.

Ik heb overigens gisteren pas iOS/iPadOS 16 geïnstalleerd, had 15.7 daarvóór. Het tradt dus ook in iOS 15.7 op.

---
Ik kan het als volgt reproduceren:

- Sluit Firefox af (via 2x Home, swipe omhoog)
- Start Firefox
- Tweakers uitgelogd, LinkedIN uitgelogd

Als Firefox al geopend is krijg ik het niet voor elkaar om uitgelogd te worden. Net van alles geprobeerd, vanuit andere apps, previews van links, etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Houthacker op 16-01-2023 19:51 . Reden: Reproductiestappen aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Houthacker schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:11:
Bij mij treedt dit nu enkele weken op, iOS 16, Firefox 108.1 Treedt NIET op bij Safari op dezelfde iPhone. Kan gerust meerdere keren per dag gebeuren maar heb wel eens meegemaakt dat het een paar dagen niet gebeurde.

Op iPad (9th gen), iPadOS 16.2, Firefox 108.1, zelfde netwerk / Pihole treedt het niet op. Die sessie is nu al een paar weken actief.

Firefox Sync actief op beide apparaten, beide met opties Bladwijzers en Open tabbladen.

Ik heb overigens gisteren pas iOS/iPadOS 16 geïnstalleerd, had 15.7 daarvóór. Het tradt dus ook in iOS 15.7 op.

---
Ik kan het als volgt reproduceren:

- Sluit Firefox af (via 2x Home, swipe omhoog)
- Start Firefox
- Tweakers uitgelogd, LinkedIN uitgelogd

Als Firefox al geopend is krijg ik het niet voor elkaar om uitgelogd te worden. Net van alles geprobeerd, vanuit andere apps, previews van links, etc.
toon volledige bericht
Zou je dit kunnen posten in de posts bij Firefox? https://support.mozilla.org/en-US/questions/1395347
Lang geen updates van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Helaas nog geen update voor zover ik merk. Wanneer ik weer eens uitgelogd wordt, en dan de Firefox app opnieuw opstart, ben ik soms wel weer ingelogd. Dus dat is het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik merk nog steeds het zelfde. Dit duurt nu echter wel heel lang. Lijkt alsof Mozilla dit zelf echt niet door heeft en ik begrijp niet waarom.

Ik gebruik echt heel graag Firefox, maar op die manier wordt het wel lastig om die te blijven gebruiken.
Pagina: 1 2 3 Laatste