iOS 16 met Firefox inlog steeds kwijt op Tweakers

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

crisp

Devver

Pixelated

Sebazzz schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:58:
Het is voor mij nu relatief stabiel nu ik de toggle voor privémodus heb uitgezet :)

[...]

Nee, maar wat de rode lijn is bij de websites (w.o. Tweakers) die het probleem hebben is dat ze als een inkomende cookie mist of ongeldig/corrupt is die unsetten of een nieuwe terugsturen.

De websites waar het niet misgaan die negeren de cookie maar overschrijven ze niet. Daardoor is het probleem daar na een extra refresh van de pagina opgelost.
Zaken als consent en personalisatie zijn bij ons gekoppelt aan je sessie als je niet ingelogd bent, dus het is noodzakelijk om een nieuwe sessie te maken als wij geen lopende sessie zien. Er zullen vast wel sites zijn waar dat niet noodzakelijk is, maar ik denk ook niet dat we daar uniek in zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:23

Ethirty

Who...me?

crisp schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:57:
[...]

Wij hebben nog geen enkele clue wat de oorzaak is, en waarom dit specifiek alleen in Firefox op iOS speelt. Dat maakt het erg lastig om op te lossen, voor zover wij het op kunnen lossen aangezien het toch een bug aan de kant van Firefox/iOS (safari engine) lijkt.
Zoals minimaal door mij hier gemeld gebeurt het ook met Chrome. En volgens mij Safari ook al een keer gehad.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 18:04

basvn

Breezand - NHN

Ik heb het hier alleen in Chrome, en dan bij Tweakers en Facebook(web, ik gebruik de app niet)
gebeurt bij beide op hetzelfde moment.

bij FB helpt het als ik de pagina een paar x herlaad, bij Tweakers niet.

Gebeurt denk 1x per 2 weken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier word ik er nu sinds 1,5 week ofzo meerdere keren per dag uitgegooid :(

Is dit dezelfde bug die weer terug is of een andere met vergelijkbaar gedrag?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
nieuws: Apple lijkt PWA's op iOS niet meer te ondersteunen in iOS 17.4 voor E...
Gaat er nog veel voor mij wijzigen overigens? Als omweg gebruik ik Tweakers nu al shortcut op mijn telefoon, opent de telefoon de Tweakers site in een Safari omhulsel, daar blijf ik namelijk wel ingelogd. Voor andere sites zit ik gewoon lekker met Firefox te browsen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het is een longshot, maar ik heb het de laatste tijd erg vaak weer op mijn telefoon, mijn tablet die thuis blijft heeft er veel minder last van (sporadisch nog maar).

Nu zat ik te denken, zou het kunnen zijn dat mijn mobiel te veel en te vaak een nieuw IP adres krijgt? Sinds ik op glasvezel zit, zit ik achter CGNAT. Ik deel mijn ipv6 met meerdere klanten en wisselt ook regelmatig. En buiten de deur krijgt je mobiel ook regelmatig een nieuw adres.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ethirty schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:11:
Het is een longshot, maar ik heb het de laatste tijd erg vaak weer op mijn telefoon, mijn tablet die thuis blijft heeft er veel minder last van (sporadisch nog maar).

Nu zat ik te denken, zou het kunnen zijn dat mijn mobiel te veel en te vaak een nieuw IP adres krijgt? Sinds ik op glasvezel zit, zit ik achter CGNAT. Ik deel mijn ipv6 met meerdere klanten en wisselt ook regelmatig. En buiten de deur krijgt je mobiel ook regelmatig een nieuw adres.
Tenzij je je sessie aan ip gekoppelt hebt, of je browser dat op een of andere manier ooit eens onthouden heeft en voor je invult (inlogopties openklikken als je inlogt), zou dat niet uit moeten maken.

Edit: ik zie geen ip-lock bij je sessies, dus dat zal het ook niet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 29-04-2024 21:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Was er al bang voor, maar het grote aantal (afgebroken) sessies met elk een uniek adres leek me de moeite waard om te benoemen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het is zeker een maandje goed gegaan, maar het probleem steekt nu helaas weer de kop op. In minder dan 24 uur tijd al tweemaal in moeten loggen op Firefox op iPhone 11. Beide bijgewerkt naar de meest recente versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Helaas speelt het probleem ook nog steeds met iOS 18.0 (developer beta).

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Iemand dit probleem nog ervaren na vervangen van de cookie wall waar dit probleem absoluut niet door optrad?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

MadEgg

Tux is lievvv

Ja, ik heb dit nog steeds. Gister weer 2 keer. Niet elke dag maar wel vaak.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik heb dit probleem sinds kort (sinds max 2 weken) op mijn iPhone 13 met iOS 17.5.1. Ik gebruik de Chrome browser.

Klacht is feitelijk dat je spontaan uitgelogd wordt, terwijl je zeer recent (< 2 dagen) nog bent ingelogd.

Onder "Inlogopties" verander ik verder niets, dus geen IP vergrendeling, geen sessies beeindigen en sessie levensduur op 1 jaar.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb dit probleem met Edge en de laatste versie van iOS (dat geldt al een tijdje, dus geen enkele iOS update heeft het probleem opgelost. )
Ik ga iOS 18 nog niet proberen, want daarvoor is de telefoon te belangrijk (bank en andere apps.)

Op de iPad met dezelfde browser heb ik het probleem niet.
Uiteraard bevinden de apparaten zich op hetzelfde netwerk, al switcht de telefoon natuurlijk wel vaker tussen 4G en WiFi, maar op 4G gaat de Wireguard tunnel naar het thuisnetwerk automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-06 09:38
Ik weet niet helemaal zeker of ik het zelfde probleem heb, maar wel een soortgelijk.

Als ik inlog op mijn macbook (chrome), dan logt mijn mobiel uit en visa versa. Dit is vrij vervelend omdat het juist fijn is om de laatste status van je topics etc te hebben op meerdere devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 22:58
polu schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:00:
Ik heb ook al weken last van deze ergernis. Na wat klooien in de instellingen is het probleem opeens opgelost. Het lukt mij niet om het te reproduceren om te achterhalen wat exact de oplossing is, maar wat ik heb gedaan:

- In Gegevensbeheer alle Prive gegevens wissen
- Bescherming tegen volging wijzigen naar Standaard ipv Streng
- Browser opnieuw starten
- Inloggen op Tweakers
- Bescherming tegen volging terug naar Steng

Sindsdien geen problemen meer. Hopelijk helpt het voor iemand anders ook.
Hierna werkte het voor mij prima voor bijna een jaar, tot de laatste update… Maar ik heb nu ook soortgelijke problemen op andere websites.

Zo te zien ben ik niet de enige: https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/21497

jboelen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier ook nog steeds op iOS 17 en Edge.

Probleem ontstaat als Edge de pagina uit cache of geheugen wilt renderen + nieuwe data wilt ophalen (door bijvoorbeeld Edge is gaan deep sleepen)

Gebeurt ook alleen maar bij Tweakers, Nu.nl komt bijvoorbeeld dan even met missende CSS (wit ipv zwart), uitgelogd, maar vernieuwd daarna de pagina direct weer ingelogd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:32
polu schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Hierna werkte het voor mij prima voor bijna een jaar, tot de laatste update… Maar ik heb nu ook soortgelijke problemen op andere websites.

Zo te zien ben ik niet de enige: https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/21497
Hier kwam het ook terug met de nieuwste update. Ik heb de prive pagina sluiten optie weer uitgezet, nu gaat het weer goed.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:41
Nooit last van gehad tot gister en vandaag. Nu al 3 keer opnieuw ingelogd in 24 uur tijd.

iOS 17.5.1 iPhone 13 mini
Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-06 21:13
Schijnt dat met de nieuwste Firefox iOS app update de juiste instellingen weer verdwenen waren, dus check dat even allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Locolau schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:07:
Schijnt dat met de nieuwste Firefox iOS app update de juiste instellingen weer verdwenen waren, dus check dat even allemaal.
Welke instellingen bedoel je dan precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locolau
Kecin schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Welke instellingen bedoel je dan precies?
Dit:
Drardollan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:48:
Hier ook al tijden problemen, heb het nu schijnbaar opgelost door de instelling “prive tabbladen sluiten” uit te schakelen (had ik ergens gelezen).

Aangezien ik toch nooit privé tabbladen gebruik en altijd standaard al mijn tabs sluit in de browser merk ik er niets van. Behalve dat ik al 2 weken ingelogd blijf op o.a. Tweakers. Waar ik er voorheen gerust 3 keer per dag uitgegooid werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier sinds een week of zo ook dat de Tweakers sessie verdwijnt in Firefox op iOS. Terwijl vreemd genoeg alleen (?) het Whatsapp web tabblad ‘ingelogd’ blijft. Maar: dat merkte ik pas omdat in Brave op iOS (m’n main browser) steeds -alle- tabs meestal (!) weg zijn en de private mode opent. Lijkt een iOS dingetje. Safari blijft wel werken zoals verwacht.

(Grappig: ik kom hier wegens de Mozilla-discussie op GitHub)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
F_J_K schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:01:
Hier sinds een week of zo ook dat de Tweakers sessie verdwijnt in Firefox op iOS. Terwijl vreemd genoeg alleen (?) het Whatsapp web tabblad ‘ingelogd’ blijft. Maar: dat merkte ik pas omdat in Brave op iOS (m’n main browser) steeds -alle- tabs meestal (!) weg zijn en de private mode opent. Lijkt een iOS dingetje. Safari blijft wel werken zoals verwacht.

(Grappig: ik kom hier wegens de Mozilla-discussie op GitHub)
De post boven dit staat de fix die meestal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Locolau schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:48:
[...]

De post boven dit staat de fix die meestal werkt.
Oeh, goed dat je dit nog even zegt. Dat werkte voor Firefox inderdaad wel (met privacy-risico’s van dien dus het is een noodoplossing, maar Brave niet. [ot]Maar goed, dat laatste is duidelijk geen onderwerp voor hier, maar een waar ik eens een los topic voor mag openen.[ot]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
F_J_K schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Oeh, goed dat je dit nog even zegt. Dat werkte voor Firefox inderdaad wel (met privacy-risico’s van dien dus het is een noodoplossing, maar Brave niet. [ot]Maar goed, dat laatste is duidelijk geen onderwerp voor hier, maar een waar ik eens een los topic voor mag openen.[ot]
Ik geloof dat de oplossing geen privacy risico's omgaat bij Firefox iOS (sowieso), tenzij je je iPhone deelt met andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb de laatste weken met Edge op de iPhone weer elke keer dat ik uitgelogd ben.

Waar bij nu dus inderdaad wel de cookie dpg melding komt, ben ik daar nog wel ingelogd. Maar bij Tweakers ben ik na die dpg cookie melding weer uitgelogd.
Vorkie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:28:
Hier ook nog steeds op iOS 17 en Edge.

Probleem ontstaat als Edge de pagina uit cache of geheugen wilt renderen + nieuwe data wilt ophalen (door bijvoorbeeld Edge is gaan deep sleepen)

Gebeurt ook alleen maar bij Tweakers, Nu.nl komt bijvoorbeeld dan even met missende CSS (wit ipv zwart), uitgelogd, maar vernieuwd daarna de pagina direct weer ingelogd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ik heb het overigens helemaal niet meer, zowel via de Firefox app als Safari... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

sus

is druk :+

Ik sluit aan; sinds vandaag elke keer uitgelogd als ik terugkom. Chrome op iOS 18.3.1. Heb er nooit eerder last mee gehad. Blijf ingelogd als ik de browser alleen “klein” maak; swipe ik hem echt weg dan ben ik uitgelogd.

[edit]
Na even snel hier gelezen te hebben, ik ben op alle DPG-sites constant uitgelogd

[ Voor 17% gewijzigd door sus op 03-03-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 12:10

DaFeliX

Tnet Devver
sus schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:38:
[...]

Na even snel hier gelezen te hebben, ik ben op alle DPG-sites constant uitgelogd
Dat zou betekenen dat het probleem niet aan Tweakers ligt, want zoals mijn collega al 'ns zei:
crisp schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:15:
[...]

For the record: ook al zijn ad.nl en nu.nl ook DPG-titels, technisch hebben wij niets met die sites gemeen.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Maar ik gebruik tweakers om het te melden. Sinds jullie dezelfde cookiewall gebruiken is er een gedeeld stuk techniek, wat in mijn geval vooral op tweakers mijn probleem veroorzaakt. Waar het probleem zit, geen idee - dat is niet aan mij dat te onderzoeken.

Overigens lijkt het al een dag goed te werken nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sus schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:56:
Maar ik gebruik tweakers om het te melden. Sinds jullie dezelfde cookiewall gebruiken is er een gedeeld stuk techniek, wat in mijn geval vooral op tweakers mijn probleem veroorzaakt. Waar het probleem zit, geen idee - dat is niet aan mij dat te onderzoeken.

Overigens lijkt het al een dag goed te werken nu
We delen wel de cookiewall, maar je Tweakers account/sessie staat helemaal los van je DPG account.

Ik ben nog steeds van mening dat dit een iOS/safari-engine-issue is...

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 04-03-2025 09:42 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

crisp schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:41:
[...]

We delen wel de cookiewall, maar je Tweakers account/sessie staat helemaal los van je DPG account.

Ik ben nog steeds van mening dat dit een iOS/safari-engine-issue is...
Maar dan zouden alle browsers onder iOS hier toch last van moeten hebben? Ik had het puur en alleen in Firefox en niet in andere browsers.
Gaat nu overigens al tijden weer goed :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

sapphire schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Maar dan zouden alle browsers onder iOS hier toch last van moeten hebben? Ik had het puur en alleen in Firefox en niet in andere browsers.
Gaat nu overigens al tijden weer goed :)
Het kan ook goed zijn dat het (vooral) de specifieke implementatie van Firefox betreft, al heb ik volgens mij in dit topic ook Edge en Chrome wel eens voorbij zien komen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Ik had het inderdaad met Chrome op iOS. Lijkt het - zonder aanpassingen of updates van mijn kant - weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 21:03
Ik ben de afgelopen dagen ook al 2x willekeurig uitgelogd op iOS 18.3.1

Chrome: 134.0.6998.33

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kan het nog iets te maken hebben met dat ik elke week ongeveer wel een keer een nieuwe DPG cookie melding moet accepteren weigeren? Soms blijf ik ingelogd, soms niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Ethirty schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:02:
Kan het nog iets te maken hebben met dat ik elke week ongeveer wel een keer een nieuwe DPG cookie melding moet accepteren weigeren? Soms blijf ik ingelogd, soms niet.
Ik heb hem inderdaad ook vaak via Firefox maar niet via de Tweakers “app”/webview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ethirty schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:02:
Als de browser cookies "verliest" dan krijg je inderdaad ook weer een redirect naar de cookiewall. In die zin is het ook een symptoom van hetzelfde probleem.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb nu wat opties uitgezet in Safari opties. Gezien Edge toch ook de engine daar van gebruikt.

Begonnen met uitzetten van cross-site tracking, & verberg Ip adres.

Kijken of het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 22:41
Sinds gister is dit bij mij ineens weer een issue na een tijd te zijn weg geweest. Als ik FF afsluit op iPhone 13 mini (up to date) en weer open ben ik uitgelogd. Meer mensen last van (weer)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb er sinds de upgrade naar iOS 18.4 vorige week weer last van. Daarvoor maandenlang niet, maar nu meerdere keren per dag opnieuw inloggen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Laatst online: 22:57
Hier ook weer hetzelfde met Firefox op een iPhone 13 mini met iOS 18.4. Daarvoor een hele tijd geen problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Eärendil op 08-04-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hier (vandaag) ook weer nadat ik de DPG cookiewall kreeg en op "alles weigeren" had geklikt. Het moet die cookie-wall wel wezen...

Typisch dat nu meerdere mensen het op dezelfde dag ervaren.

[ Voor 23% gewijzigd door Kecin op 08-04-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kecin schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:25:
Hier (vandaag) ook weer nadat ik de DPG cookiewall kreeg en op "alles weigeren" had geklikt. Het moet die cookie-wall wel wezen...

Typisch dat nu meerdere mensen het op dezelfde dag ervaren.
Dit topic loopt al een tijdje, het begon al lang voordat we de DPG cookiewall hadden...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier sinds een aantal dagen ook weer en niet alleen bij het afsluiten van FF maar gewoon de hele dag door :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Ja inderdaad, erger dan voorheen. Ik moet 8 keer op een dag opnieuw inloggen. Soms terwijl ik op Tweakers van de ene naar de andere pagina klik.

Wat het nog vervelender maakt is dat ik eerst een cookiepopup van DPG krijg en direct daarna nog een van Tweakers. Met nagenoeg dezelfde inhoud.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
Niet erger dan voorheen… maar het gebeurd weer af en toe. En de login van tweakers, en de DPG schijtbak van een cookie muur…

Ik vind het echt ontzettend jammer dat de professionals van deze site in de verdediging schieten in plaats van eens een sprint besteden aan het oplossen van dit geneuzel

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik had vroeger 5 sessies, voor 5 verschillende devices. En die bleven járen hetzelfde.

Nu heb ik een lijst met wel 100 verlopen sessies die ik af en toe maar weer afsluit. Heb me er maar een beetje bij neergelegd dat er geen prio aan hangt om het te fixen🤷‍♂️

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Probleem ligt toch aan de kant van Mozilla? Daar wel de topics / tickets geplust?
offtopic:
Bij mij is in Ff in iOS nu vaak de WA web sessie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

F_J_K schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:02:
Probleem ligt toch aan de kant van Mozilla? Daar wel de topics / tickets geplust?
offtopic:
Is dat zo? Ik heb dit probleem alleen bij Tweakers.net en nergens anders - overal blijf ik netjes ingelogd.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MadEgg schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:04:
[...]

Is dat zo? Ik heb dit probleem alleen bij Tweakers.net en nergens anders - overal blijf ik netjes ingelogd.
Zie eerder in het topic :)

Al ben ik geen devver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Het is niet alleen maar Firefox… het is ook Edge, vaak genoeg geroepen in dit topic.

En het is alleen maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
offtopic:
Of ligt het probleem bij deze specifieke site waardoor de browser de cookies dumpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

offtopic:
Ik heb alleen Chrome en Safari, hoe is het dan een Mozilla probleem? Er is volgens mij allang consensus dat het een iOS/Tweakers/DPG probleem is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had vandaag even op m'n werktelefoon wat met DDG gezocht en weet toch echt zeker dat ik twee opties daar had aangezet. Die stonden vandaag weer uit. In dit topic is in principe al bewezen dat het veel breder is dat Tweakers/DPG, alleen valt het eerder op omdat men deze site veel vaker bezoekt dan anderen. En het is ook maar net hoe de iOS browser engine/systeem met site caches om gaat en de cookies die er bij horen.
Ronald schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:30:
Ik vind het echt ontzettend jammer dat de professionals van deze site in de verdediging schieten in plaats van eens een sprint besteden aan het oplossen van dit geneuzel
Bewijs dan dat je het beter weet en kan door het voor ze op te lossen. Klagen kunnen we allemaal, maar er iets aan doen is natuurlijk te veel gevraagd. :/

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit lijkt nog steeds een specifiek probleem te zijn van non-safari browsers op iOS (die dus gebruik moeten maken van de safari-engine). Voor Firefox staan er nog steeds diverse bugtickets open zoals deze:

https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/12740
https://github.com/mozilla-mobile/firefox-ios/issues/11994

Ik heb nog steeds geen enkele aanwijzing dat het een probleem specifiek aan onze kant zou zijn. Wel is het zo dat wij bij een missende sessie-cookie altijd een nieuwe aanmaken. Dat heeft technische redenen, maar zorgt er wel voor dat een refresh dan ook niet meer werkt mocht de browser om een of andere reden (wat dan alsnog een browserbug zou zijn) bij een enkele pageview geen cookies zou meesturen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Hero of Time schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:01:

Bewijs dan dat je het beter weet en kan door het voor ze op te lossen. Klagen kunnen we allemaal, maar er iets aan doen is natuurlijk te veel gevraagd. :/
Wat een opmerking… dit kan alleen door een site ontwikkelaar behandeld worden.

Maar voor een Amsterdams consultancy tarief kom ik langs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ronald schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:56:
[...]

Wat een opmerking… dit kan alleen door een site ontwikkelaar behandeld worden.

Maar voor een Amsterdams consultancy tarief kom ik langs…
Dus je garagemonteur had ook al in de fabriek van je auto het gebrek kunnen fixen? Dit probleem speelt op meerdere sites en is derhalve NIET zomaar door de ontwikkelaars van Tweakers op te lossen. Het hele probleem ligt bij Apple. Alleen daar gebeurt het én bij meerdere sites. Dat maakt het niet de zelfstandige verantwoordelijkheid voor de ontwikkelaars hier. Ga naar Cupertino en klaag daar dan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 00:40

Vliegvlug

Flight Simple

Heb hier de laatste paar dagen ook weer af en toe last van. Is Firefox op IOS 18.3.2.
Op mijn Android telefoon met Firefox gebeurt dit overigens nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hero of Time schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:45:
[...]

Dus je garagemonteur had ook al in de fabriek van je auto het gebrek kunnen fixen? Dit probleem speelt op meerdere sites en is derhalve NIET zomaar door de ontwikkelaars van Tweakers op te lossen. Het hele probleem ligt bij Apple. Alleen daar gebeurt het én bij meerdere sites. Dat maakt het niet de zelfstandige verantwoordelijkheid voor de ontwikkelaars hier. Ga naar Cupertino en klaag daar dan.
Meerdere sites zal best - ik heb het zelf bij maar een site: Tweakers, en de lijst in dit topic is beperkt. Dus of het nou een bug is in iOS of niet, er zijn duidelijk manieren om de cookies te bewaken zonder dat je om de haverklap uitgelogd bent. Er zou dus vanuit Tweakers zeker iets aan te doen zijn. Ook op andere DPG-sites heb ik dit niet.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MadEgg schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 23:19:
[...]

Meerdere sites zal best - ik heb het zelf bij maar een site: Tweakers, en de lijst in dit topic is beperkt. Dus of het nou een bug is in iOS of niet, er zijn duidelijk manieren om de cookies te bewaken zonder dat je om de haverklap uitgelogd bent. Er zou dus vanuit Tweakers zeker iets aan te doen zijn. Ook op andere DPG-sites heb ik dit niet.
We zouden inderdaad niet expliciet altijd een sessiecookie kunnen forceren bij een hit zonder cookie, maar dat heeft nogal vergaande consequenties, onder andere met betrekking tot functionaliteit voor niet-ingelogde gebruikers. En om dat nu te doen vanwege een bug in een specifieke browser/os combo is wel erg ingrijpend...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 23:34:
[...]

We zouden inderdaad niet expliciet altijd een sessiecookie kunnen forceren bij een hit zonder cookie, maar dat heeft nogal vergaande consequenties, onder andere met betrekking tot functionaliteit voor niet-ingelogde gebruikers. En om dat nu te doen vanwege een bug in een specifieke browser/os combo is wel erg ingrijpend...
Ik zit al een tijd niet meer in webdevelopment, wat voor zaken zouden breken voor een anonieme/niet ingelogde bezoeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kecin schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:56:
[...]

Ik zit al een tijd niet meer in webdevelopment, wat voor zaken zouden breken voor een anonieme/niet ingelogde bezoeker?
Onder andere het opslaan van voorkeuren zoals een vergelijkingsmandje, darkmode, landcode, trackerinstellingen etc. Nu kunnen we er bij al die zaken vanuit gaan dat er een sessie is, en die gebruiken voor het opslaan van dat soort instellingen op sessie-niveau. Anders zou je bij het opslaan van elk soort voorkeur, of enig andere actie die een sessie vereist (ook CSRF is hiervan afhankelijk) altijd eerst moeten gaan checken of er een sessie is, en indien niet ter plekke zorgen voor een sessie voordat je daar iets mee doet. En dat zit potentieel op veel verschillende plekken in onze codebase. Het is lastig vooraf te bepalen wat de benodigde effort daarvan zou zijn, maar het is niet triviaal vanuit onze huidige setup (vooral ook onderzoek).

En de toegevoegde waarde voor de gebruiker is laag; Firefox op iOS is verantwoordelijk voor 0,5% van de pageviews, en volgens mij speelt dit niet bij Chrome op iOS (?). Aan de andere kant hadden we natuurlijk de hoop dat de browservendors dit wel met prio zouden oplossen, maar blijkbaar geeft het toch niet bij genoeg sites problemen :/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

crisp schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:12:
[...]
En de toegevoegde waarde voor de gebruiker is laag; Firefox op iOS is verantwoordelijk voor 0,5% van de pageviews, en volgens mij speelt dit niet bij Chrome op iOS (?). Aan de andere kant hadden we natuurlijk de hoop dat de browservendors dit wel met prio zouden oplossen, maar blijkbaar geeft het toch niet bij genoeg sites problemen :/
Niet echt, zie bijvoorbeeld:
Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:24:
[...]

Ik heb alleen Chrome en Safari, hoe is het dan een Mozilla probleem? Er is volgens mij allang consensus dat het een iOS/Tweakers/DPG probleem is.
Maar het klinkt alsof je wel een zeer duidelijk idee hebt wat dit probleem precies veroorzaakt? Hoe kan het dat er soms maanden voorbij gaan waarin ik dit probleem niet heb en dan opeens meerdere keren per dag?

Op dit moment kan ik het niet betrouwbaar reproduceren, maar als er wel een duidelijke minimum codebase is om het te reproduceren kan er ook meer onderbouwing bij de browser-bouwers aan gegeven worden. Ik heb nog niet echt een gedetailleerder bugreport gezien van "het werkt niet op site X en Y". Correct me if I'm wrong.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MadEgg schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:33:
[...]

Niet echt, zie bijvoorbeeld:
Of het probleem speelt minder in Chrome? Ik zie hier vooral toch Firefox/iOS langskomen (en een enkele keer Edge, maar dat aandeel is echt verwaarloosbaar in onze stats).
[...]

Maar het klinkt alsof je wel een zeer duidelijk idee hebt wat dit probleem precies veroorzaakt? Hoe kan het dat er soms maanden voorbij gaan waarin ik dit probleem niet heb en dan opeens meerdere keren per dag?

Op dit moment kan ik het niet betrouwbaar reproduceren, maar als er wel een duidelijke minimum codebase is om het te reproduceren kan er ook meer onderbouwing bij de browser-bouwers aan gegeven worden. Ik heb nog niet echt een gedetailleerder bugreport gezien van "het werkt niet op site X en Y". Correct me if I'm wrong.
Waar het heel erg op lijkt is dat er situaties zijn waarbij de browser een request doet naar de site, maar de cookies daarbij niet meestuurt. Wat daarvan de onderliggende reden is weet ik weer niet. Sommige reacties in de bugreports hebben het over het herladen van tabs (of iets met de "Close Private Tabs" setting), andere suggereren dat het misschien toch aan het WebView component van iOS ligt. Ik heb zelf geen iOS device en weet daar verder helaas ook niet veel vanaf...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

crisp schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:12:
[...]

Onder andere het opslaan van voorkeuren zoals een vergelijkingsmandje, darkmode, landcode, trackerinstellingen etc.
Wees gerust, die instellingen ben ik bij elke DPG cookie melding op nu.nl ook kwijt. Ik beschouw dat als een leuk extra dat ik die voorkeur kan instellen zonder account.

Mooi argument voor mensen om dan maar wel een account aan te maken, mits ze ingelogd kunnen blijven :)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puntenwolk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:14
Ik heb hier sinds een week of twee ook last van, ook Firefox op iOS. Daarvoor wel een jaar lang zonder problemen Firefox op iOS gebruikt, geen idee wat er nu veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Workaround die nogsteeds werkt op iOS is Tweakers als snelkoppeling op je homescreen toevoegen (alsof het een app is). Dan forceert die Safari venster met daarin Tweakers. Dit doe ik al sinds het begin en daar hoef ik nooit opnieuw in te loggen. Erg vervelend dat wel, maar het went.

Menu -> Share -> Add to Home Screen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nshtR4yEcmVuvPTDJHbG3eoySGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ce1CEpp3AM8nwuobhEKzugc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zK6Mhty3DXsggRHpHfkbloCQpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5gHyD2QHB8XNqIfGHFRhACF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Kecin op 19-04-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Kecin schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:55:
Workaround die nogsteeds werkt op iOS is Tweakers als snelkoppeling op je homescreen toevoegen (alsof het een app is). Dan forceert die Safari venster met daarin Tweakers. Dit doe ik al sinds het begin en daar hoef ik nooit opnieuw in te loggen. Erg vervelend dat wel, maar het went.

Menu -> Share -> Add to Home Screen
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is al sinds jaar en dag de manier waarop ik naar Tweakers ga. Sterker nog, de Firefox en Safari apps heb ik in een mapje weggestopt - zonder een directe link opent hij de laatste website en dat vind ik heel irritant, dus ik heb Tweakers als een soort startpagina ingesteld.

Desondanks moet ik alsnog vele malen per dag opnieuw inloggen. Voor mij werkt dit dus helaas niet.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Het is bijna een jaar lang goed gegaan, maar sinds de update naar 18.4 gaat het weer om de dag mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntenwolk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:14
Inmiddels merk ik dat ik hier al een weekje of zo geen last meer van heb. Wellicht de 18.4.1 update? Ik kan alleen dit vinden in de Safari release notes. Wellicht dat dit hetzelfde probleem ook fixt voor Firefox.
“ Fixed an issue where sites would log out automatically after a brief time. (99829958)”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Puntenwolk schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:44:
Inmiddels merk ik dat ik hier al een weekje of zo geen last meer van heb. Wellicht de 18.4.1 update? Ik kan alleen dit vinden in de Safari release notes. Wellicht dat dit hetzelfde probleem ook fixt voor Firefox.
“ Fixed an issue where sites would log out automatically after a brief time. (99829958)”
Dit is de originele bugreport daarvan: https://bugs.webkit.org/show_bug.cgi?id=245491

Het heeft iets te maken met enabled development tools in Safari, maar ik heb geen idee of dat dan ook geldt voor andere browsers die gebruik maken van de safari engine. Laten we hopen dat dit inderdaad de culprit was.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Ook hier weer een week rustig, wat een verademing!

Tja

Pagina: 1 2 3 Laatste