Toon posts:

Word steeds automatisch uitgelogd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dit is me nog nooit eerder gebeurd en het gebeurt momenteel ook alléén op GoT:

Om de zoveel tijd, als ik een page refresh doe of wil reageren ben ik 'uitgelogd'. Ik krijg opnieuw de melding welkom op tweakers, moet cookies accepteren en opnieuw inloggen. Dat doe ik dan en dan gaat het weer eventjes goed. De pagina laat ik openstaan, want ik check af en toe een bepaald topic, maar zojuist werd er op mij gereageerd dus ik wil op de notificaties klikken... bam. Uitgelogd.

Iets wat ik kan checken? Nogmaals, alleen op Tweakers, de overige websites waar ik ingelogd ben vertonen dit symptoom niet.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Hier ook al een aantal keer voorgekomen. Gebruik tijdens het thuiswerken wel een vpn, maar dat is een split-tunnel, Tweakers gaat niet via de tunnel, dus daar lijkt het probleem me ook niet te zitten.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 18:04

De Nelis

en anders maar niet...

Ondanks dat het alleen op tweakers gebeurd, wellicht toch even je cookies verwijderen? Browser naar fabriekinstellingen resetten.
En heb je het in alle browsers?

Wijzig anders even je wachtwoord voor de zekerheid, misschien dat er iemand anders (ongeoorloofd) ingelogd is en steeds uitlogt? Misschien wat onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit tegenwoordig.

[Voor 11% gewijzigd door De Nelis op 17-03-2020 12:15]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:52
Ik ben dus niet de enige, had alles al gereset en wilde net een topic openen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-05 06:29
Ik heb hier ook last van. Dacht dat ik de enige was omdat er net nog geen topic was gemeld :)

Erg vervelend. Cookies zijn al een keer weggegooid.

Wie van de mods kunnen we hierin taggen zodat het sneller onder de aandacht komt? :P

[Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 17-03-2020 13:26]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Het is net alweer een paar keer gebeurd sinds het openen van dit topic. Blij dat ik niet de enige ben :P.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik zie dat het gebeurd, maar ik heb nog geen flauw idee waarom het gebeurd. Ik heb er zelf geen last van, maar je bent overduidelijk niet de enige (jammer, anders had ik het allang op pebcak gegooit ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:30:
ik zie dat het gebeurd, maar ik heb nog geen flauw idee waarom het gebeurd. Ik heb er zelf geen last van, maar je bent overduidelijk niet de enige (jammer, anders had ik het allang op pebcak gegooit ;))
Ik wilde dit dus een duimpje geven, maar dat kon niet want ik was weer uitgelogd _O-

• General_Snuss
Het is ongeveer 10-15 minuten na inactiviteit dat ik word uitgelogd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb hier ook sinds vandaag last van. Had Ghostery en adblocker al uitgezet en heb zojuist al mijn cookies verwijderd, maar nog steeds problemen.

Tijdens het posten werd ik uiteraard weer uitgelogd...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het valt mij op, dat er nog geen meldingen zijn van abo's over automatisch uitgelogd worden. En ja, deze abo heeft het probleem ook (nog) niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Freee!! schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:57:
Het valt mij op, dat er nog geen meldingen zijn van abo's over automatisch uitgelogd worden. En ja, deze abo heeft het probleem ook (nog) niet.
Ahum...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Oeps, toch wat over het hoofd gezien, kan het gelukkig aan mijn oogprobleem wijten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 11:42
Het gebeurde mij net ook bij een andere website, ongerelateerd aan Tweakers / DPG. Ik gebruik Chrome. Gebruiken we allemaal Chrome?

Flickr

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Buzz-01 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:21:
Het gebeurde mij net ook bij een andere website, ongerelateerd aan Tweakers / DPG. Ik gebruik Chrome. Gebruiken we allemaal Chrome?
Ik wel.

• Jasphur
Yes. Chrome hier

• General_Snuss
Ook hier Chrome.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hier geen problemen. ben al dagen ingelogd, ik laat dan ook alles openstaan.
gebruik Firefox...

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik gebruik firefox inderdaad, en geen problemen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@HTT-Thalan Chrome icm VPN ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
haha, ik sinds vanochtend al bedenken "wat kan dit binnen chrome toch zijn?". Maarja, andere sites hebben het niet, dus maar even afgewacht. En met succes.

• Jasphur
Ik wel, maar dat had ik gisteren ook en toen had ik er geen last van

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
De Windows 10 PC waarop ik het probleem ervaar gebruikt geen VPN.
Ik heb wel een laptop van mijn werk waarop een VPN actief is, maar dat raakt de PC natuurlijk niet.
Er loopt dus wel een VPN over mijn internetlijn... maar niet op deze machine.

[Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 15:05]

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:00
Mij toch ook maar even aanmelden.
Had al wachtwoord gerest, maar dat helpt dus ook niet.
Zal thuis eens kijken, daar staat mijn sessie in firefox.
Hier op de laptop gebruik ik chrome.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:04:
[...]

De Windows 10 PC waarop ik het probleem ervaar gebruikt geen VPN.
Ik heb wel een laptop van mijn werk waarop een VPN actief is, maar dat raakt de PC natuurlijk niet.
Er loopt dus wel een VPN over mijn internetlijn... maar niet op deze machine.
En via Edge, ook dit probleem ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
[...]

En via Edge, ook dit probleem ?
Ik heb nu parallel ingelogd via IE op de bewuste PC om te doublechecken.

- edit -

Ik kan nu al bevestigen (want het gebeurde net wéér) dat het een Chrome dingetje (icm GoT) lijkt te zijn.
De IE sessie werd niet onderbroken of uitgelogd.

[Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 15:28]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja ik zie ook de hele tijd 'normale requests' langskomen en dan ineens een request zonder cookies.

Zie je de oude sessies nog wel onder https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ ? (geen ss delen zonder je sessies te blurren, anders kunnen mensen je account over nemen)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:36:
Ja ik zie ook de hele tijd 'normale requests' langskomen en dan ineens een request zonder cookies.

Zie je de oude sessies nog wel onder https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ ? (geen ss delen zonder je sessies te blurren, anders kunnen mensen je account over nemen)
Ik zie inderdaad een hoop sessies met de datum van vandaag staan.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ok, dus ze worden niet uit onze database gegooit (gezien het patroon had ik dat ook niet verwacht)

• Buzz-01
Ik denk dat het niet per definitie aan t.net ligt, op die andere website was ik zojuist ook weer spontaan uitgelogd. Het gebeurt overigens niet overal, bijvoorbeeld linkedin blijft tot nu toe gewoon ingelogd.

Flickr

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Buzz-01 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:44:
Ik denk dat het niet per definitie aan t.net ligt, op die andere website was ik zojuist ook weer spontaan uitgelogd. Het gebeurt overigens niet overal, bijvoorbeeld linkedin blijft tot nu toe gewoon ingelogd.
En welke site is dat? Misschien kan ik het daar ook proberen.

• Jasphur
Ik heb er echt alleen bij T.Net last van. En merk dat ik er 9 van de 10 keer uitgegooid wordt als in mij in de forums bevind

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Heb net alle oude sessies eruit geknikkerd, en nu alweer 3 sessies in mijn lijst omdat ik er weer 2 keer uitgegooid ben. Is dit nou een Chrome of een Tweakers dingetje? Ik hoop het laatste, want Google is zo'n ver van m'n bed show...

• Buzz-01
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:48:
[...]

En welke site is dat? Misschien kan ik het daar ook proberen.
Dat is photrio.com . Zodra ik de logging van Chrome daar bekijk zie ik diverse errors rondom SameSite cookies, ik krijg het uitloggen zowel daar als hier op t.net nu echter niet gereproduceerd.
Hier is wel terug te lezen dat SameSite pas sinds kort gefaseerd wordt enforced in Chrome vanaf versie 80, @Kees, misschien is dit een zinnige aanwijzing?

Flickr

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:57:
Heb net alle oude sessies eruit geknikkerd, en nu alweer 3 sessies in mijn lijst omdat ik er weer 2 keer uitgegooid ben. Is dit nou een Chrome of een Tweakers dingetje? Ik hoop het laatste, want Google is zo'n ver van m'n bed show...
aangezien het jou nogal treft heb ik nu even wat extra logging op jouw ip gezet om te zien of ik kan achterhalen wat er fout gaat :P Dus roep als je het weer hebt :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:07:
[...]

aangezien het jou nogal treft heb ik nu even wat extra logging op jouw ip gezet om te zien of ik kan achterhalen wat er fout gaat :P Dus roep als je het weer hebt :)
Nu net :P 5 seconden geleden :P.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Nu net :P 5 seconden geleden :P.
en nu net weer, een minuut erna.

Het enige wat ik in de tussentijd deed is in een ander tabblad naar een YT video kijken.
Mijn andere tabbladen zijn YT, een ander forum, en WhatsApp web. Twee van mijn YT vensters gaven overigens een 'oh snap' en crashten terwijl ik ze niet gebruikte, als dat ermee te maken heeft.

[Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 16:13]

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier had ik er vanmiddag ook last van, laatste uur is het echter niet meer voorgekomen.

Edit: ook op Chrome

[Voor 16% gewijzigd door MikelenniuM op 17-03-2020 16:13]

• ed1703
  • Niet online
Ik heb het om de 15-30 minuten oid? Ik hou het niet exact bij. Op twitter/reddit/andere fora geen issues.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
[...]

en nu net weer, een minuut erna.

Het enige wat ik in de tussentijd deed is in een ander tabblad naar een YT video kijken.
Mijn andere tabbladen zijn YT, een ander forum, en WhatsApp web. Twee van mijn YT vensters gaven overigens een 'oh snap' en crashten terwijl ik ze niet gebruikte, als dat ermee te maken heeft.
Ik zat op de loadbalancer te kijken, voordat er ook maar iets met de hele request gebeurd (het eerste wat ik deed was de request dumpen). En daaruit blijkt toch echt dat er 0 cookies bij de request zitten.

Normaal zit er een hele rits bij een request, en die zitten ook allemaal bij de request erna. Maar er zit dus afentoe 1 request tussen zonder cookies (en dus stuurt onze site een nieuw cookie en die gebruikt hij dan weer wel.

Het is dus iets als
request 1: https://tweakers.net/ [cookie1: abc, cookie2: dfg]
request 2: https://tweakers.net/ []
request 3: https://tweakers.net/ [cookie1: abc, cookie2: dfg]

Heel vreemd, dat moet wel aan chrome liggen, maar waarom? Iets in de console? Iets in de netwerktab die er iets over kan zeggen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Hetzelfde gebeurt bij mij, in Chrome 80.0.3987.132 op Windows 10.

Mijn sessie "0Su[...]Iig" werd net ook ineens niet meer herkend, nu zit ik op "0TR[...]TUE". De vorige sessie op dit IP had de laatste hit om 17-03-2020 14:15.

Dit was wel na het uitschakelen van de (eveneens split-tunnel) VPN, maar die nogmaals in- en weer uitschakelen reproduceert het probleem deze keer niet.

Ik zal m'n browserlog even bijhouden, met preserve aan, en een tijdje browsen.

[Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 17-03-2020 16:21]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Ik zat op de loadbalancer te kijken, voordat er ook maar iets met de hele request gebeurd (het eerste wat ik deed was de request dumpen). En daaruit blijkt toch echt dat er 0 cookies bij de request zitten.

Normaal zit er een hele rits bij een request, en die zitten ook allemaal bij de request erna. Maar er zit dus afentoe 1 request tussen zonder cookies (en dus stuurt onze site een nieuw cookie en die gebruikt hij dan weer wel.

Het is dus iets als
request 1: https://tweakers.net/ [cookie1: abc, cookie2: dfg]
request 2: https://tweakers.net/ []
request 3: https://tweakers.net/ [cookie1: abc, cookie2: dfg]

Heel vreemd, dat moet wel aan chrome liggen, maar waarom? Iets in de console? Iets in de netwerktab die er iets over kan zeggen?
Ik heb zoals anderen hier ook Ghostery draaien, maar dat schijnt volgens hen niks uit te maken.
Daarom heb ik nu als test de VPN op de laptop beindigd om te kijken of dit de PC beinvloed.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@HTT-Thalan Is er recent iets aan je situatie veranderd? Een extensie geïnstalleerd; (automatische) browser update.

Welke browser gebruik je? Probeer eens in private/incognito in te loggen (met controleer of je extensies uit staan in die modus).

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ra5a schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
@HTT-Thalan Is er recent iets aan je situatie veranderd? Een extensie geïnstalleerd; (automatische) browser update.

Welke browser gebruik je? Probeer eens in private/incognito in te loggen (met controleer of je extensies uit staan in die modus).
Geen aanpassingen, automatische updates zou ik geen idee van hebben, hou ik niet bij.
Heb zoals je aangeeft een incognito tab geopend en daar ingelogd als derde controlevenster :).

• Jasphur
Ik heb als controle eens tegen Ghostery gezegd dat ik T.net vertrouw :) Zag dat ik dat nog niet gedaan had

• Ra5a
  • Niet online
chrome://extensions/

Klik bij relevante extensies een op details om te kijken of ze ook in incognito mogen draaien. (uit zetten als het aan staat).

Edit: Ik heb er geen last van. Edit: Firefox 76.0a1 (2020-03-12)

[Voor 18% gewijzigd door Ra5a op 17-03-2020 16:26]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, de incognito Chrome sessie bleef overeind terwijl de normale sessie er weer uit lag.
Dat impliceert een addon...
Jasphur schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:23:
Ik heb als controle eens tegen Ghostery gezegd dat ik T.net vertrouw :) Zag dat ik dat nog niet gedaan had
Heb ik nu ook gedaan, kijken wat er gebeurt.

- edit -

Nope, werd er weer uitgegooid.

[Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 16:28]

• ed1703
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
DevTools failed to parse SourceMap: chrome-extension://gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom/include.preload.js.map
61774998:444 GET https://sb.scorecardresearch.com/b?c1=2&c2=11464450&ns_site=total&nb_01=de%20Persgroep%20Nederland&nb_02=de_persgroep_nederland_advertising&nb_11=web&nb_12=Tweakers&nb_21=nvt&nb_25=Tweakers&nb_27=forum&nb_28=index&nb_29=general net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED
61774998:18 GET https://www.google-analytics.com/analytics.js net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED
nrWrapper @ 61774998:18
loadJS @ general.js?1584449232:1
(anonymous) @ 61774998:60
(anonymous) @ 61774998:61
61774998:18 GET https://scdn.cxense.com/cx.js net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED
(anonymous) @ 61774998:85
61774998:18 GET https://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED
(anonymous) @ 61774998:100
DevTools failed to parse SourceMap: chrome-extension://gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom/include.postload.js.map
DevTools failed to parse SourceMap: chrome-extension://gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom/include.preload.js.map

Die chrome-extension is wat vaag?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hier hetzelfde op verschillende pc's

allemaal win 10 met chrome

• Ra5a
  • Niet online
Welke extensies gebruik je?

CC: @ApC_IcE

Kunnen jullie even vergelijken.

chrome://settings/content/cookies Wat zijn de instellingen op die pagine? Staat • .tweakers.net er tussen?

• Jasphur
Helaas. Het probleem blijft. Naast Ghostery heb ik helemaal niks aangepast vandaag

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben, dus het zou aan een gezamelijke extensie kunnen liggen die afentoe bokt.

Die chrome-extensie is overigens adblock

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:39:
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben, dus het zou aan een gezamelijke extensie kunnen liggen die afentoe bokt.

Die chrome-extensie is overigens adblock
The plot thickens...

• Jasphur
Hmm. Adblock heb ik ook inderdaad

• ed1703
  • Niet online
Adblock even uitgezet. De foutmelding op de console is nu weg.

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Ra5a schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:30:
Welke extensies gebruik je?

CC: @ApC_IcE

Kunnen jullie even vergelijken.

chrome://settings/content/cookies Wat zijn de instellingen op die pagine? Staat • .tweakers.net er tussen?
alleen bovenste optie aan.
Ben nu ingelogd met Internet Explorer want heel Chrome doet nu niets meer met Tweakers

Foutcode chrome

De CSRF-token is ongeldig. Probeer het formulier opnieuw te versturen.

Ik heb alleen Ghostery aan (tweakers vertrouwd) en PI hole (en tweakers whitelist)

[Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 17-03-2020 17:02]

• Buzz-01
Wellicht iets in de periodieke adblock check op t.net icm die gewijzigde strictheid (samesite) rondom cookies in Chrome?

Flickr

• Jasphur
Maar Adblock is bij mij disabled op T.net. Of doet hij dan op de achtergrond toch nog van alles?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zeg niet dat adblock hier iets mee te maken heeft, het was alleen de extensie die @ed1703 'vaag' noemde.

Het lijkt mij overduidelijk een bug, omdat de meeste requests gewoon helemaal goed gaan, maar heel afentoe zit er dus een 'lege' request tussen.

• ed1703
  • Niet online
Ik ga het wel in de gaten houden.. het is voor mij niet irritant genoeg om van browser te wisselen. Dit eerst maar eens uitproberen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Het request dat bij mij weer de cookiewall toont en me daarna opnieuw laat inloggen, stuurt wel degelijk cookies mee, @Kees.|IA

Ik kan ze je DM'en als je daar iets aan hebt?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het is de request ervoor die het probleem is @CodeCaster

Bijvoorbeeld:
Request 1: https://gathering.tweakers.net [tnetid=foo, uid=8]
Request 2: /ajax/get-new-notifications [] (geen cookies van de client, dus server stuurt nieuw cookie terug: tnetid .bla)
Request 3: Stoute Bugs [tnetid=.bla, uid=8] (cookiewall, want tnetid heeft geen cookies-accepted flag)

Hij stuurt dus met 1 request geen cookies mee, maar met de request daarna wel weer gewoon, en ook de cookies die hij 'onthouden' heeft, zoals het uid cookie (welke we niet resetten als je niet ingelogt bent)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

@Kees dit is wat ik zie:

Het request naar https://gathering.tweaker...son&nocache=1584464519627, gaat goed. Stuurt dezelfde cookies mee als de tig requests daarvoor, krijgt gewoon een 200 met net als de voorgaande requests een body van 85 gzipped bytes.

Het request direct daarop, naar https://gathering.tweaker...son&nocache=1584464529641, gaat niet goed:

Het stuurt wel degelijk cookies, maar het __Secure-TnetID is er een dat niet in mijn sessie-overzicht staat, noch hetgene in de laatste set-cookie is meegestuurd. Het heeft de waarde ".0T[...]zeI". Hierop komt een set-cookie-antwoord met een nieuw sessie-ID, waarmee ik opnieuw moet inloggen.

Het lijkt er dus op dat er ergens een stuk JS zelf een nieuw cookie fabriceert tussen de AJAX-requests door?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hoe laat waren jouw requests @CodeCaster ? dan kan ik even kijken wat ik zie :) dat is natuurlijk uit de nocache te halen.

Ik zie deze requests vanaf jouw ip en browser komen:

Dat ene - in de tnetid kolom is de request zonder cookies, die dus meteen een nieuw cookie stuurt, wat je kan herkennen aan de . ervoor in de request erna

[Voor 83% gewijzigd door Kees op 17-03-2020 18:31]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

En toen was m'n F12-log weg. |:(

Maar ergens tussen 18:00 en 18:15. Da's maar een paar duizend logregels toch? O-)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
CodeCaster schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:32:
En toen was m'n F12-log weg. |:(

Maar ergens tussen 18:00 en 18:15. Da's maar een paar duizend logregels toch? O-)
Ja al gevonden door de ajax request met een timestamp erin ;)

• ed1703
  • Niet online
Hier al 1,5 uur zonder issues.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Hier nog steeds issues :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Okay, dit gaat nu ver voorbij aan mijn kennisniveau :P.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Wellicht is het compleet niet van toepassing, maar ik weet dat Chrome 80 recentelijk, onder andere , nogal wat samesite cookie maatregelen genomen heeft:

https://www.chromium.org/updates/same-site

Wellicht dat een deel van deze maatregelen issues geeft? Als @HTT-Thalan zin heeft kan hij naar 79 gaan en kijken of de issue daar nog steeds voorkomt? Dan sluiten we iig 1 factor uit (client software)

* Notna kruipt weer terug de schaduwen in

[Voor 43% gewijzigd door Notna op 17-03-2020 19:17]

Xbox Live ID:Notna8310

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, ik zit nu op mijn werklaptop (niet de PC waar ik vanmiddag dit topic over opende) op Chrome en nu gebeurt het hier ook. Op zich logisch, mijn browsers zijn in sync en hebben dus dezelfde code versie, extensions etc dus ook dezelfde run-ins met deze 'bug'.

• General_Snuss
Werd net uitgelogd binnen 3 acties op de site. Misschien moet ik firefox weer eens overwegen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

Notna schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:
Wellicht is het compleet niet van toepassing, maar ik weet dat Chrome 80 recentelijk, onder andere , nogal wat samesite cookie maatregelen genomen heeft:

Wellicht dat een deel van deze maatregelen issues geeft? Als @HTT-Thalan zin heeft kan hij naar 79 gaan en kijken of de issue daar nog steeds voorkomt? Dan sluiten we iig 1 factor uit (client software)

* Notna kruipt weer terug de schaduwen in
Ik gok dat het inderdaad ook met same-site te maken heeft, maar de manier waarop dit zich manifesteert (intermittent, niet bij iedereen) geeft nog geen uitsluitsel of het probleem aan onze kant ligt of dat we hier met een bug in chrome te maken hebben, of dat het wellicht veroorzaakt wordt door een extensie :(

[Voor 3% gewijzigd door crisp op 17-03-2020 21:33]

Intentionally left blank

• ed1703
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:32:
[...]

Ik gok dat het inderdaad ook met same-site te maken heeft, maar de manier waarop dit zich manifesteert (intermittent, niet bij iedereen) geeft nog geen uitsluitsel of het probleem aan onze kant ligt of dat we hier met een bug in chrome te maken hebben, of dat het wellicht veroorzaakt wordt door een extensie :(
Ik heb 2 extenties uitgeschakeld. Ghostery en Adblock. Issues zijn hier weg.
80.0.3987.132

Misschien had ik eerst met Adblock moeten beginnen..

• Jasphur
@crisp misschien is nog niet iedereen naar Chrome 80 over?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

Jasphur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:23:
@crisp misschien is nog niet iedereen naar Chrome 80 over?
Ik zit zelf op versie 81 (dev channel) zonder extensies en heb die gisteravond de hele avond zonder problemen gebruikt (normaal is Firefox mijn main browser). Ik zal vandaag ook versie 80 met ABP eens een dagje gebruiken.

We hebben gewoon nog meer informatie nodig om de daadwerkelijke trigger te vinden...

Intentionally left blank

• DaFeliX
  • Laatst online: 19-05 17:55

DaFeliX

Tnet Devver
Notna schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:

[...]
Als het zo was dat je überhaupt niet ingelogd bleef, dan was dit de oorzaak, maar dat is niet zo. Je blijf nl een tijdje ingelogd, en het lijkt dat er na een bepaalde periode het probleem "ineens" optreedt. Het zou er dus wellicht mee te maken kunnen hebben, maar kan niet de *enige* oorzaak zijn. Dat maakt dit probleem lastig, we weten nog niet precies wat de oorzaak is.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

crisp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:28:
[...]

Ik zit zelf op versie 81 (dev channel) zonder extensies en heb die gisteravond de hele avond zonder problemen gebruikt (normaal is Firefox mijn main browser). Ik zal vandaag ook versie 80 met ABP eens een dagje gebruiken.

We hebben gewoon nog meer informatie nodig om de daadwerkelijke trigger te vinden...
Ik draai 80 ook met ABP aan (ondanks abbo) en heb 0 problemen ervaren dusver.

80.0.3987.132 (Official Build) (64-bit) (kreeg tijdens het controleren hiervan net wel een update naar een nieuwe versie: 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit). Eens kijken wat dat doet) en ABP 3.8

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:33:
[...]

Ik draai 80 ook met ABP aan (ondanks abbo) en heb 0 problemen ervaren dusver.

80.0.3987.132 (Official Build) (64-bit) (kreeg tijdens het controleren hiervan net wel een update naar een nieuwe versie: 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit). Eens kijken wat dat doet) en ABP 3.8
Dat gebeurde mij ook net toen ik de versie bekeek :). Tot nu toe gaat alles goed...

• Jasphur
Ik ben net ook ge updated naar 80.0.3987.149 met Adblock 4.8.0. We gaan het zien

Update- Het lijkt tot nu toe goed te gaan.

[Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 18-03-2020 08:19]

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Lijkt hjier ook goed te gaan

Ik heb via instellingen, geavanceerd, reset naar factory defaults en alles werkt weer
In chrome dus

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Nope, ik heb Version 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit) en werd er net weer uit gekickt.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Heb je ghostery?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Yeap. Maar GoT als trusted site opgeven heeft geen effect gehad.

Heb wel het subjectieve idee dat het nu minder váák gebeurd.

[Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-03-2020 08:59]

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Had ik ook maar heb hem eraf gegooid.
Gebruik toch Pihole

• Jasphur
Helaas. Toch weer een keer eruit gegooid

• Jasphur
Hier nog even mijn overzicht

Chrome 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit)
Adblock 4.8.0
Staat uit voor T.net
FontNinja 5.0.32
Ghostery 8.4.7 Vertrouwd T.net
The Great Suspender 7.1.0

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

En als jullie Ghostery nu even helemaal uitschakelen om te testen?

@Kees heb je iets aan Wireshark of FiddlerCap?

Ik heb het probleem helaas niet, anders zou ik mee kunnen testen :+ :P

[Voor 57% gewijzigd door Notna op 18-03-2020 09:39]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Eerder een fiddlerCap, dan kun je de requests tenminste zien. Ik zit zelf ook de hele tijd op chrome nu, maar kan het ook niet reproduceren

• Jasphur
Ik heb Ghostery nu voor 24 uur gepauzeerd. Of bedoel je dat ik de hele extention verwijderd?

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Jasphur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:40:
Ik heb Ghostery nu voor 24 uur gepauzeerd. Of bedoel je dat ik de hele extention verwijderd?
Is dat een optie van Ghostery zelf? Je kan, in Chrome, bij Extensions de app namelijk gewoon deactiveren. Dat lijkt mij het meest handige om uit te sluiten dat het aan Ghostery ligt. Het lijkt mij aanneembaar dat de extensie zelf roet in het eten kan gooien, zelfs als deze op 'pauze' staat of in jullie geval whitelist.
Kees schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:40:
Eerder een fiddlerCap, dan kun je de requests tenminste zien. Ik zit zelf ook de hele tijd op chrome nu, maar kan het ook niet reproduceren
Met HTTPS decrypt aan neem ik aan?

[Voor 21% gewijzigd door Notna op 18-03-2020 09:44]

• Jasphur
Heb Ghostery nu gedeactiveerd via Chrome

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hier ook last van, de gemeenschappelijke deler lijkt Ghostery en Chrome 80.0.3987.149 te zijn, geen AdBlock wel uBlock en Privacy Badger (beide waren al uitgeschakeld op T.Net). T.Net was al trusted in Ghostery, maar heb Ghostery nu helemaal uitgezet.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:49

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Chrome 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit) en ik heb Ghostery als test helemaal verwijderd. Zien hoe het nu gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb ghostery juist geinstalleert net, en nu ook mijn eerst logout gekregen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ghostery heeft 16 maart 2020 een update gehad, sinds dien lijkt het een probleem: https://chrome.google.com...chcflejclcbmpeaniij?hl=nl

Het probleem lijkt deze te zijn:

More aggressive cookie-blocking via Anti-Tracking (#490)

https://github.com/ghoste.../blob/master/CHANGELOG.md

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Jasphur
Ik heb nu met ghostery uit al een tijdje geen last meer gehad

• DaFeliX
  • Laatst online: 19-05 17:55

DaFeliX

Tnet Devver
CrashOne schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:41:
Ghostery heeft 16 maart 2020 een update gehad, sinds dien lijkt het een probleem: https://chrome.google.com...chcflejclcbmpeaniij?hl=nl

Het probleem lijkt deze te zijn:

More aggressive cookie-blocking via Anti-Tracking (#490)

https://github.com/ghoste.../blob/master/CHANGELOG.md
Jep, die waren we ook tegengekomen.

Ik heb zelf de changelog bekeken maar niet direct een oorzaak gevonden. Toch zou het mij niet verbazen dat die Ghostery update de culprit is. Echter, in hun issue-tracker zie ik nog geen soortgelijke problemen gemeld, en als 't wel aan Ghostery ligt dan is het de vraag of/hoe we dat zouden kunnen verhelpen.

[Voor 0% gewijzigd door DaFeliX op 18-03-2020 11:27. Reden: us is is; rustiger typen]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Jasphur
Nog steeds geen problemen sinds Ghostery uit is

• ed1703
  • Niet online
Hier idd ook. AdBlock staat weer aan, geen issues. Ghostery staat uit.
Als ik 'm aanzet zijn de problemen soms elke 5 minuten. Dus maar even uit laten voor nu.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit is een probleem van Ghostery. In versie 8.4.8 is dit gefixt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee