Toon posts:

Word steeds automatisch uitgelogd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dit is me nog nooit eerder gebeurd en het gebeurt momenteel ook alléén op GoT:

Om de zoveel tijd, als ik een page refresh doe of wil reageren ben ik 'uitgelogd'. Ik krijg opnieuw de melding welkom op tweakers, moet cookies accepteren en opnieuw inloggen. Dat doe ik dan en dan gaat het weer eventjes goed. De pagina laat ik openstaan, want ik check af en toe een bepaald topic, maar zojuist werd er op mij gereageerd dus ik wil op de notificaties klikken... bam. Uitgelogd.

Iets wat ik kan checken? Nogmaals, alleen op Tweakers, de overige websites waar ik ingelogd ben vertonen dit symptoom niet.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Het is net alweer een paar keer gebeurd sinds het openen van dit topic. Blij dat ik niet de enige ben :P.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Buzz-01 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:21:
Het gebeurde mij net ook bij een andere website, ongerelateerd aan Tweakers / DPG. Ik gebruik Chrome. Gebruiken we allemaal Chrome?
Ik wel.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
De Windows 10 PC waarop ik het probleem ervaar gebruikt geen VPN.
Ik heb wel een laptop van mijn werk waarop een VPN actief is, maar dat raakt de PC natuurlijk niet.
Er loopt dus wel een VPN over mijn internetlijn... maar niet op deze machine.

[Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 15:05]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:18:
[...]

En via Edge, ook dit probleem ?
Ik heb nu parallel ingelogd via IE op de bewuste PC om te doublechecken.

- edit -

Ik kan nu al bevestigen (want het gebeurde net wéér) dat het een Chrome dingetje (icm GoT) lijkt te zijn.
De IE sessie werd niet onderbroken of uitgelogd.

[Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 15:28]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:36:
Ja ik zie ook de hele tijd 'normale requests' langskomen en dan ineens een request zonder cookies.

Zie je de oude sessies nog wel onder https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ ? (geen ss delen zonder je sessies te blurren, anders kunnen mensen je account over nemen)
Ik zie inderdaad een hoop sessies met de datum van vandaag staan.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Buzz-01 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:44:
Ik denk dat het niet per definitie aan t.net ligt, op die andere website was ik zojuist ook weer spontaan uitgelogd. Het gebeurt overigens niet overal, bijvoorbeeld linkedin blijft tot nu toe gewoon ingelogd.
En welke site is dat? Misschien kan ik het daar ook proberen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Heb net alle oude sessies eruit geknikkerd, en nu alweer 3 sessies in mijn lijst omdat ik er weer 2 keer uitgegooid ben. Is dit nou een Chrome of een Tweakers dingetje? Ik hoop het laatste, want Google is zo'n ver van m'n bed show...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:07:
[...]

aangezien het jou nogal treft heb ik nu even wat extra logging op jouw ip gezet om te zien of ik kan achterhalen wat er fout gaat :P Dus roep als je het weer hebt :)
Nu net :P 5 seconden geleden :P.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Nu net :P 5 seconden geleden :P.
en nu net weer, een minuut erna.

Het enige wat ik in de tussentijd deed is in een ander tabblad naar een YT video kijken.
Mijn andere tabbladen zijn YT, een ander forum, en WhatsApp web. Twee van mijn YT vensters gaven overigens een 'oh snap' en crashten terwijl ik ze niet gebruikte, als dat ermee te maken heeft.

[Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 16:13]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Ik zat op de loadbalancer te kijken, voordat er ook maar iets met de hele request gebeurd (het eerste wat ik deed was de request dumpen). En daaruit blijkt toch echt dat er 0 cookies bij de request zitten.

Normaal zit er een hele rits bij een request, en die zitten ook allemaal bij de request erna. Maar er zit dus afentoe 1 request tussen zonder cookies (en dus stuurt onze site een nieuw cookie en die gebruikt hij dan weer wel.

Het is dus iets als
request 1: https://tweakers.net/ [cookie1: abc, cookie2: dfg]
request 2: https://tweakers.net/ []
request 3: https://tweakers.net/ [cookie1: abc, cookie2: dfg]

Heel vreemd, dat moet wel aan chrome liggen, maar waarom? Iets in de console? Iets in de netwerktab die er iets over kan zeggen?
Ik heb zoals anderen hier ook Ghostery draaien, maar dat schijnt volgens hen niks uit te maken.
Daarom heb ik nu als test de VPN op de laptop beindigd om te kijken of dit de PC beinvloed.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ra5a schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:21:
@HTT-Thalan Is er recent iets aan je situatie veranderd? Een extensie geïnstalleerd; (automatische) browser update.

Welke browser gebruik je? Probeer eens in private/incognito in te loggen (met controleer of je extensies uit staan in die modus).
Geen aanpassingen, automatische updates zou ik geen idee van hebben, hou ik niet bij.
Heb zoals je aangeeft een incognito tab geopend en daar ingelogd als derde controlevenster :).

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, de incognito Chrome sessie bleef overeind terwijl de normale sessie er weer uit lag.
Dat impliceert een addon...
Jasphur schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:23:
Ik heb als controle eens tegen Ghostery gezegd dat ik T.net vertrouw :) Zag dat ik dat nog niet gedaan had
Heb ik nu ook gedaan, kijken wat er gebeurt.

- edit -

Nope, werd er weer uitgegooid.

[Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-03-2020 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:39:
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben, dus het zou aan een gezamelijke extensie kunnen liggen die afentoe bokt.

Die chrome-extensie is overigens adblock
The plot thickens...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Okay, dit gaat nu ver voorbij aan mijn kennisniveau :P.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, ik zit nu op mijn werklaptop (niet de PC waar ik vanmiddag dit topic over opende) op Chrome en nu gebeurt het hier ook. Op zich logisch, mijn browsers zijn in sync en hebben dus dezelfde code versie, extensions etc dus ook dezelfde run-ins met deze 'bug'.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:33:
[...]

Ik draai 80 ook met ABP aan (ondanks abbo) en heb 0 problemen ervaren dusver.

80.0.3987.132 (Official Build) (64-bit) (kreeg tijdens het controleren hiervan net wel een update naar een nieuwe versie: 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit). Eens kijken wat dat doet) en ABP 3.8
Dat gebeurde mij ook net toen ik de versie bekeek :). Tot nu toe gaat alles goed...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nope, ik heb Version 80.0.3987.149 (Official Build) (64-bit) en werd er net weer uit gekickt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Yeap. Maar GoT als trusted site opgeven heeft geen effect gehad.

Heb wel het subjectieve idee dat het nu minder váák gebeurd.

[Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-03-2020 08:59]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Het lijkt alleen te gebeuren zodra ik wil posten of net heb gepost, alleen browser heb ik het vandaag niet mee kunnen triggeren. Ik kreeg op een gegeven moment éénmaal een melding (van Tweakers) bij het inloggen dat een bepaald huppeldepup cookie ongeldig was verklaard maar het verdween direct bij een page refresh en toen lukte de login wel, kan het ook niet reproduceren.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Evanescent schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:14:
Dat nog zoveel mensen Ghostery gebruiken vind ik dan wel weer opvallend.
Dat zoveel bedrijven mensen willen volgen om ze (uiteindelijk) meer spullen te kunnen verkopen ook.
Persoonsgegevens en consumentegedrag is handel geworden.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Evanescent schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Ja, daarom snap ik juist het gebruik van Ghostery niet. Dat is toch van een adverteerder/tracker/marketeer?
Die blokt juist tracking cookies, maar misschien heb je gelijk en sturen die dat ondertussen ook weer door.
Pagina: 1

Let op:
Dit is een probleem van Ghostery. In versie 8.4.8 is dit gefixt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee