Toon posts:

Word steeds automatisch uitgelogd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dit is me nog nooit eerder gebeurd en het gebeurt momenteel ook alléén op GoT:

Om de zoveel tijd, als ik een page refresh doe of wil reageren ben ik 'uitgelogd'. Ik krijg opnieuw de melding welkom op tweakers, moet cookies accepteren en opnieuw inloggen. Dat doe ik dan en dan gaat het weer eventjes goed. De pagina laat ik openstaan, want ik check af en toe een bepaald topic, maar zojuist werd er op mij gereageerd dus ik wil op de notificaties klikken... bam. Uitgelogd.

Iets wat ik kan checken? Nogmaals, alleen op Tweakers, de overige websites waar ik ingelogd ben vertonen dit symptoom niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:57
Ik ben dus niet de enige, had alles al gereset en wilde net een topic openen.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik zie dat het gebeurd, maar ik heb nog geen flauw idee waarom het gebeurd. Ik heb er zelf geen last van, maar je bent overduidelijk niet de enige (jammer, anders had ik het allang op pebcak gegooit ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:30:
ik zie dat het gebeurd, maar ik heb nog geen flauw idee waarom het gebeurd. Ik heb er zelf geen last van, maar je bent overduidelijk niet de enige (jammer, anders had ik het allang op pebcak gegooit ;))
Ik wilde dit dus een duimpje geven, maar dat kon niet want ik was weer uitgelogd _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb hier ook sinds vandaag last van. Had Ghostery en adblocker al uitgezet en heb zojuist al mijn cookies verwijderd, maar nog steeds problemen.

Tijdens het posten werd ik uiteraard weer uitgelogd...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Freee!! schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:57:
Het valt mij op, dat er nog geen meldingen zijn van abo's over automatisch uitgelogd worden. En ja, deze abo heeft het probleem ook (nog) niet.
Ahum...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Oeps, toch wat over het hoofd gezien, kan het gelukkig aan mijn oogprobleem wijten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:39:
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben, dus het zou aan een gezamelijke extensie kunnen liggen die afentoe bokt.

Die chrome-extensie is overigens adblock
The plot thickens...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-05 06:29
Hier nog steeds issues :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Okay, dit gaat nu ver voorbij aan mijn kennisniveau :P.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

crisp

Devver

Pixelated

Jasphur schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:23:
@crisp misschien is nog niet iedereen naar Chrome 80 over?
Ik zit zelf op versie 81 (dev channel) zonder extensies en heb die gisteravond de hele avond zonder problemen gebruikt (normaal is Firefox mijn main browser). Ik zal vandaag ook versie 80 met ABP eens een dagje gebruiken.

We hebben gewoon nog meer informatie nodig om de daadwerkelijke trigger te vinden...

Intentionally left blank

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:19

DaFeliX

Tnet Devver
Notna schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:
Wellicht is het compleet niet van toepassing, maar ik weet dat Chrome 80 recentelijk, onder andere , nogal wat samesite cookie maatregelen genomen heeft:

https://www.chromium.org/updates/same-site
[...]
Als het zo was dat je überhaupt niet ingelogd bleef, dan was dit de oorzaak, maar dat is niet zo. Je blijf nl een tijdje ingelogd, en het lijkt dat er na een bepaalde periode het probleem "ineens" optreedt. Het zou er dus wellicht mee te maken kunnen hebben, maar kan niet de *enige* oorzaak zijn. Dat maakt dit probleem lastig, we weten nog niet precies wat de oorzaak is.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-05 06:29
Heb Ghostery nu gedeactiveerd via Chrome

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb ghostery juist geinstalleert net, en nu ook mijn eerst logout gekregen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ghostery heeft 16 maart 2020 een update gehad, sinds dien lijkt het een probleem: https://chrome.google.com...chcflejclcbmpeaniij?hl=nl

Het probleem lijkt deze te zijn:

More aggressive cookie-blocking via Anti-Tracking (#490)

https://github.com/ghoste.../blob/master/CHANGELOG.md

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het zou misschien te maken kunnen hebben met het feit dat we expliciet samesite=none gebruiken voor onze sessie-cookie. Dat heeft weer te maken met de single-signon voor Tweakblogs (die alsnog niet altijd goed werkt als 3rd-party cookies geblokkeerd worden :(). Ghostery gebruikt voor zover ik kon zien de trackingblocking feature van de Cliqz browser en daarin speelt samesite=none weer een rol in de heuristics (maar hoe precies kon ik zo snel niet uit de code afleiden).

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 15:47

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:59:
Ik heb met Chrome en met Vivaldi hetzelfde probleem, ik wordt steeds uitgelogged. Ik heb een abbo en adds uit.
- Adblock en Ublock (afhankelijk vd browser staan uit) want niet nodig.
- Ghostery staat aan (trackers geblocked want die wil ik niet).
Er is al veelvuldig aangegeven hier dat Ghostery de boosdoener is. Deze volledig uitschakelen als add-on lost het op. Zaken op de whitelist/trusted zetten heeft geen nut.

Zoek naar een vorige versie van Ghostery of ga klagen bij de ontwikkelaars er van dat ze dit asap oplossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zal morgen wel een bugreport indienen bij Ghostery...

Edit: https://github.com/ghostery/ghostery-extension/issues/514

[Voor 37% gewijzigd door crisp op 20-03-2020 08:54]

Intentionally left blank

Acties:
  • +4Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Naar aanleiding van mijn bugreport bij Ghostery zijn er aanwijzingen gegeven om dit te debuggen op het moment dat het zich voordoet:

- Volg de stappen in deze debug tutorial om de errorlogs van extensions te kunnen bekijken
- In de debug console (zie boven) kan je met behulp van het volgende commando het 'page model' bekijken voor elke open tab:
code:
1
CLIQZ.modules['webrequest-pipeline'].background.pageStore.tabs

Hieruit zou op te maken moeten zijn voor welke requests cookie geblokkeerd werden.

We zouden het erg op prijs stellen als mensen de moeite zouden willen nemen om dit probleem te reproduceren en met behulp van bovenstaande stappen extra informatie te achterhalen. Logs kan je het beste melden via een topicreport of direct naar mij mailen (crisp[at]tweakers.net) omdat er natuurlijk privacy-gevoelige informatie in kan staan. Thanks!

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ArcticWolf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:54:
Ik heb alle plugins uitstaan bij Tweakers, gebruik Opera versie 67.0.3575.79 en heb het probleem ook, wordt echt vaak uitgelogd.
Het kan zijn dat er overeenkomst bestaat met het antitracking protection component zoals gebruikt door Ghostery. Er wordt natuurlijk veel software hergebruikt door verschillende partijen. Helaas is Opera closed-source, dus ik kan dat niet verder onderzoeken...

Wellicht is het zinvol als je een bugreport indient bij Opera :)

[Voor 6% gewijzigd door crisp op 21-03-2020 21:12]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrjobvk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 20:50
TheTeek schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:51:
#metoo, word er regelmatig uitgegooid, zowel op m'n beide laptops als op m'n desktop computer.
Ik maak gebruik van Chrome als bowser en gebruik Ghostery en Ublock origin, maar beide add-ons hebben tweakers.net whitelisted.
Ik maak overigens op m'n thuisnetwerk ook gebruik van Pihole.
Dit speelt nu al even, denk sinds de eerste meldingen hier op het forum.
Kees schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:24:
@TheTeek Whitelisten maakt in dit geval niet uit, uitzetten of weghalen lijkt wel te werken.
Inderdaad je moet de extension verwijderen, whitelisten heeft geen zin. Zelf maar ik gebruik van adguard en dit had geen invloed op het uitloggen. Het was puur de extension ghostery voor mij.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
elsinga schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:05:
Ah, daar! Stonden aan, maar als ik ze uit zet dan wordt ik zelfs al tijdens het typen van dit bericht uitgelogd. Veel agressiever dus. Ik moest Ghostery (die ik weer aan had gezet) uitzetten om uberhaupt deze reactie te kunnen plaatsen.
Same here. Het stond hier al niet eens aan. Aan en weer uitgezet, probleem blijft.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nieuws vanuit Ghostery:
Thanks everyone for your contribution on this issue. We have identified a bug in the ghostery code which could intermittently cause some cookies to be reset for sites. We're working on a fix and will try and get it out to you ASAP! I'll update this thread when that happens.
Er wordt dus gewerkt aan een fix :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MikelenniuM schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:24:
Het lijkt nu wel opgelost te zijn? (ik heb er met mijn Chrome en Ghostery vooralsnog geen last meer van)

Edit: toch niet, blijft zo nu en dan uitloggen...
Even wachten op de nieuwe versie van Ghostery....

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 09:48
Een "ter-info"; dit probleem treedt niet alleen op bij Tweakers.net, maar ook bij bv Zendesk.
Bij mij op de zaak gebruiken we Zendesk voor support-tickets en ik word daar de afgelopen tijd ook regelmatig uitgelogd (idd, in Chrome en met Ghostery geïnstalleerd, voor zover ik weet alles actueel qua versies)

Dank aan een ieder voor het onderzoekswerk tot nu toe.

:Y)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 14:32

willemdemoor

Redacteur
Ik had hier ook last van, blijkt een Ghostery-bug te zijn: zie bugreport
Die bug is nu met release 8.4.8 opgelost

edit: lekker mosterd na de maaltijd gepost :)

[Voor 8% gewijzigd door willemdemoor op 31-03-2020 10:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 14:32

willemdemoor

Redacteur
Ja, ik mis duidelijk de koffie op het werk, deze thuis heeft geen caffeine blijkbaar 8)7 |:(

Acties:
  • +3Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-05 13:11
Release 8.4.8 is zojuist in de Chrome Web Store verschenen; hopelijk is het probleem hiermee inderdaad verholpen!

Work hard & be brave.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AapBart schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:04:
Al een hele ochtend geen uitlog meer gehad, bedankt voor het uitzoeken en melden aan ghostery!
elsinga schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:12:
Hier met de nieuwe 8.4.8 ook geen problemen meer.
Goed om te horen! :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Let op:
Dit is een probleem van Ghostery. In versie 8.4.8 is dit gefixt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee