gambieter schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:30:
[...]
Ach, die 4 kregen een leuk tripje betaald door een libertarische "think tank" (AIER) die primair geinteresseerd is in de belangen van hun geldschieters, en die verliezen geld als de economie minder draait. Die offeren dus liever wat honderdduizenden mensen op en Gupta en de andere drie vonden dat blijkbaar best. Pedorus blijft schuilen achter reputaties en het aantal fake accounts dat de GBD hebben ondertekend (de autoriteitsargument drogreden), maar inhoudelijk is er niets.
offtopic:
Prof. Ira Helsloot is niet de 4e persoon, je hebt je dus niet verdiept in dat waartegen je hebt geageerd..
Komt een man bij Petrus aan de hemelpoort.
Petrus: Ik zie hier dat je 10 oudere mensen van een coronadood hebt gered. Echter, ik zie ook onder andere dat je daarvoor 100 mensen aan de hongersdood hebt geholpen en duizenden studenten van een levensjaar hebt beroofd. Waarom deed je dat, ondanks dat professoren daarvoor waarschuwden?
Man: Nou, die petitie van die professoren had ook 10 fake handtekeningen en ik keek alleen maar naar corona..

Het is natuurlijk vrij onzinnig om naar anderen te wijzen in plaats van te kijken of je zelf niet meer schade aanricht dan goed doet als ondertekenaar van de anti-petitie.
Primum non nocere. Een sterk argument zou aantonen zijn dat er meer baten zijn dan kosten van maatregelen en dan vooral met betrekking tot jongeren/studenten en op de langere termijn, dit is vrij zwak..
Deze vraag staat nog open:
Voorlopig is het antwoord dus kennelijk niets.
Je medeondertekenaar had dit antwoord op kritische vragen:
Nadat die medeondertekenaar een lockdown had aangeraden zonder te kijken naar de schadelijke effecten van een lockdown in bijvoorbeeld doden op de langere termijn, kwam hij eigenlijk niet verder dan een aanval op de man. Kosten wordt kennelijk niet naar gekeken en dan vinden mensen het gek dat er repercussies komen:
Levenslang pubverbod voor Warrington MP die de avondklok van 22.00 uur steundeMijn Zweedse contacten geven aan dat er vanmiddag een persconferentie in Zweden is met alle Bobo's inclusief Tegnell, en de verwachting is dat er een stevige lockdown gaat worden aangekondigd
Werkelijkheid:
openbare bijeenkomsten nu maximaal 8 mensen in Zweden
Verder doet ook Zweden gewoon verkeerde dingen en is het beleid niet eens zoveel anders maar meer vrijwillig (ook bijv. pretparken: niet open geweest). Beter is het om qua lockdown naar bijvoorbeeld België te kijken, België is met lockdown
recent weer wereldkampioen geworden in doden/miljoen inwoners. Hoe hebben die lockdowns België geholpen?
Tsja, we gaan in cirkels, zoek maar in dit topic voor waarom die vergelijking niet ok is. Fronten als keuzevrijheid, plezier en tevredenheid lijken mij interessanter dan corona.