Wat mij betreft zou de regering gewoon moeten stellen dat iedereen met kantoorberoepen thuis moet werken, maar ja.DennusB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:15:
Ik kan zo ontzettend boos worden van werkgevers die mensen nog steeds adviseren om naar kantoor te komen. Wat is er mis met die mensen en hoe krijgen we ze duidelijk dat dat niet de goede keus is?
Ik dacht even voor komende week online boodschappen te bestellen bij Albert Heijn zoals ik dat normaal ook doe. Het zit gewoon tot 28 maart(!) helemaal vol
ROOSENDAAL/BREDA -
Alle 31 basisscholen van Lowys Porquin Stichting (LPS) in Bergen op Zoom, Woensdrecht, Steenbergen en Tholen zijn vanaf maandag dicht.
De eerste die er verstandig aan doen / luisteren naar de ongeruste ouders.
Ik zit nog op het bericht te wachten dat in mijn omgeving de scholen sluiten, deels al overeengekomen thuis, dat hij voor mij niet naar school 'moet'
Opvang hebben we onder controle, voorlopig zijn de agenda's ingevuld.
( zou de horeca echt dicht moeten, is het helemaal geen issue meer
)
Alle 31 basisscholen van Lowys Porquin Stichting (LPS) in Bergen op Zoom, Woensdrecht, Steenbergen en Tholen zijn vanaf maandag dicht.
Ik zit nog op het bericht te wachten dat in mijn omgeving de scholen sluiten, deels al overeengekomen thuis, dat hij voor mij niet naar school 'moet'
( zou de horeca echt dicht moeten, is het helemaal geen issue meer
Overheid beslag laten leggen op alle voorraden die beschikbaar zijn en de uitgifte/verspreiding via een centrale organisatie (GGD misschien), een oproep doen ze te komen brengen lijkt me niet verstandig, tenzij ze verpakt zijn en niet aangeraakt?NiGeLaToR schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Ik baal dat m'n broertje binnenkort zonder bescherming besmette patienten moet behandelen. En wat doen wij? Pleepapier kopen en elkaar gek maken op een forum.
Dus nogmaals, maar zonder bold want dat is geschreeuw, wie heeft er ideeën hoe we onze zorgprofessionals alle mogelijke voorraden bescherming kunnen bieden? FFP2 of FFP3, maar als je twijfelt, breng het.
Ze hebben inmiddels een (triage)tent voor de deur gezet en dat is niet 'voor het geval dat'..
Het lijkt inmiddels zo goed als zeker dat er een landelijke sluiting komt.FreshMaker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:17:
ROOSENDAAL/BREDA -
( zou de horeca echt dicht moeten, is het helemaal geen issue meer)
Het gaat niet om hard werken. Het gaat om de flexibiliteit om even tussendoor boodschappen te kunnen doen. Die is er bij deze groep op dit moment zeker niet i.t.t. thuiswerkers en andere groepen. Zelfs in de functie van kernteamlid, kun je tussendoor nog even naar de supermarkt minuutje of 15 a 20.. Zorgverleners (zoals politie / verpleegkundigen) kunnen dat op dit moment zeer lastig gezien de voortdurende druk. De (morele) kwalificatie van hard werken heeft daar niets mee te maken.anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:10:
[...]
offtopic:
Hier stoorde ik me ook aan. Alsof iemand die de hele dag in de weer is met (kleine) kinderen of mensen die thuis werken niet hard werken.
Staat volgens mij in geen verhouding met uitvallende IC verpleegkundigen.. Wat was het nu? 50 IC op 6000 besmettingen. Laat we het gemak hebben dat 1 op 100 is. Je moet dus 100 besmettingen minimaal zien te voorkomen om 1 ic bed minder op te vangen. En gok dat deze cijfers in Italy nog een andere verloop hebben.anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:45:
[...]
Dat is toch juist een bijkomend voordeel? Een deel van de ouders wordt ook uit de roulatie (en dus de besmettingsketen) gehaald.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Sommige 'horecagelegenheden' wachten het besluit niet af en sluiten de deuren:
Bizar dat het daar nog zo druk was, handen wassen bij het naar buiten gaan lijkt me sowieso verstandig in deze gelegenheden...Casa Rosso Amsterdam dicht
Op de Amsterdamse Wallen gaan per direct Casa Rosso, de Bananenbar en de Peepshow dicht in verband met het coronavirus.
„Iedereen houdt spoedberaad en neemt verdergaande maatregelen”, zagt een woordvoerder van het moederbedrijf van Casa Rosso. „Bij ons was het nog steeds druk. Er stonden rijen voor de deur. Wel hebben we het aantal bezoekers per voorstelling teruggebracht van 180 naar 75. Ook de twee eerste rijen hielden we de afgelopen dagen vrij. En verder lieten we mensen hun handen desinfecteren bij binnenkomst en bij het naar buiten gaan. Ook in de Bananenbar lieten we nog maar enkele tientallen bezoekers toe. We hebben gedaan wat we moesten doen, maar mensen toelaten lijkt nu niet meer houdbaar. Gezondheid gaat boven alles.”
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Lijkt me je plicht om er wat van te zeggen ... En haar gelijk naar huis te sturen.KRAI.7 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
Vriendin heeft vandaag een etentje georganiseerd voor haar ouders, m’n vader en d’r zusje + vriend en de oma van m’n vriendin.
Komt d’r zusje net al wat eerder om nog mee te helpen met de voorbereidingen. Ze komt binnen, al hoestend “ja ik ben al dagen aan het hoesten... vast corona, haha. Nee ik ben denk ik verkouden.”
...![]()
Zit hier nu niet echt op m’n gemak. Twijfel of ik er wat van moet/ga/zal zeggen...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ergens vermoed ik dat de regering dat al van plan was. Ze willen niet te veel maatregelen in één keer om paniek te voorkomen denk ik.shoombak schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:18:
[...]
Het lijkt inmiddels zo goed als zeker dat er een landelijke sluiting komt.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Uiteraard zou ik er wat van zeggen?KRAI.7 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
Vriendin heeft vandaag een etentje georganiseerd voor haar ouders, m’n vader en d’r zusje + vriend en de oma van m’n vriendin.
Komt d’r zusje net al wat eerder om nog mee te helpen met de voorbereidingen. Ze komt binnen, al hoestend “ja ik ben al dagen aan het hoesten... vast corona, haha. Nee ik ben denk ik verkouden.”
...![]()
Zit hier nu niet echt op m’n gemak. Twijfel of ik er wat van moet/ga/zal zeggen...
Even duidelijk maken (of door je vriendin) dat corona zich ook mild kan uiten en je alsnog andere mensen kan besmetten.
Als oma ziek wordt wil ze dat toch niet op haar geweten hebben, zelfs niet als het een kleine kans is?
Edit:
En als ze aan het eten heeft gezeten zou ik ook maar laten thuisbezorgen
Uiteraard. Maar het is wel opvallend.D-e-n schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Nu ga je er vanuit dat strenger per definitie beter is.
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 15:20 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Het rare is dat Frankrijk en Oostenrijk strengere restricties hebben toegepast dan Duitsland. Het zou eerder andersom moeten zijn.
Zo’n sluiten van de grenzen werkt wel twee kanten op. Je zorgt dat je eigen volk niet de virus met zich mee kan nemen naar andere landen en vice versa, hun volk niet mee naar Duitsland.D-e-n schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Heel irritant dat ieder land nu heel demonstratief de grenzen gaat sluiten omdat het gevaar hoegenaamd uit een ander land zou komen. Onderlinge besmetting beheersbaar houden is veel belangrijker.
[...]
Of de mensen luisteren gewoon niet naar diezelfde overheid?
Frappante is dat dus de grens met Nederland wel gewoon openblijft, ondanks dat onze regering er bizar weinig aan doet om de virusspreiding in te dammen.
Ik zit me af te vragen hoe moeilijk het zou zijn om een redelijk masker te maken. Ik heb er een voor me en behalve dat de stof/papier een soort microvezel lijkt stelt het niet heel erg veel voor.NiGeLaToR schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:14:
[...]
Ik baal dat m'n broertje binnenkort zonder bescherming besmette patienten moet behandelen. En wat doen wij? Pleepapier kopen en elkaar gek maken op een forum.
Dus nogmaals, maar zonder bold want dat is geschreeuw, wie heeft er ideeën hoe we onze zorgprofessionals alle mogelijke voorraden bescherming kunnen bieden? FFP2 of FFP3, maar als je twijfelt, breng het.
Ze hebben inmiddels een (triage)tent voor de deur gezet en dat is niet 'voor het geval dat'..
Met twee elastiekjes dan.
Is het mogelijk om erachter te komen hoe fijn die porien moeten zijn. Er zijn plenty andere toepassingen waarbij filterdoek met uiterst fijne poriën wordt gebruikt.
Ik ben benieuwd hoe de capaciteit in de ziekenhuizen eruit ziet naar aanleiding van deze beslissing. En of daar nog cijfers over gepubliceerd woeden. Emotie boven ratio stellen, stelt mensen als @Leon Zwiers voor hele vervelende keuzes.FreshMaker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:17:
ROOSENDAAL/BREDA -
( zou de horeca echt dicht moeten, is het helemaal geen issue meer)
@Leon Zwiers is er überhaupt al iets te zeggen over de voorraden aan hulpmiddelen? Genoeg beschikbaar? Wordt er een beetje geleverd? Leek erop dat China weer wat aan het exporteren is geslagen, maar dat zou ook een PR stunt geweest kunnen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 15-03-2020 15:30 ]
Dat niet alleen.. als de toko omvalt ben je je geld kwijt... En er is toch een redelijk risico op omvallen van dit soort toko's dat dit nog even aanhoud..ColeJ schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
Wij hebben (een tijd geleden) middels Vakantiediscouter (vliegen met Tui) een vakantie geboekt naar Curacao en zullen 4 mei vertrekken. Nu vraagt de vakantiediscounter aan mij de volledige reissom voor 22 maart te betalen.
Eigenlijk wil ik helemaal niet betalen? Als ik betaal dan weet ik eigenlijk al dat ik betaal voor een "tegoedbon"... Het voelt heel vreemd om nu een tegoedbon te kopen voor een hoop geld... Ik kan er natuurlijk ook een aantal herinneringen/aanmaningen overheen laten gaan maar dat lost het probleem niet op.. Wat zouden jullie doen?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Het is waarschijnlijk ook om hamsteren tegen te gaan.anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Het rare is dat Frankrijk en Oostenrijk strengere restricties hebben toegepast dan Duitsland. Het zou eerder andersom moeten zijn.
Wat wil je dat we nu zeggenKRAI.7 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
...![]()
Lijkt me logisch toch?
Heb vanochtend m'n ouders (70+) ook overtuigd zeker de komende dagen binnen te blijven.
Argumenten:
- Waarschijnlijk krijgt 50 à 60% van de bevolking het
- Mortaliteit bij 70-80 jaar 8% (1 op de 12)
- Advies is om te handelen alsof je het al hebt
Toch maar doen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens het net gelinkte artikel uit Bild:anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Ze willen dus hamsteraars buiten de deur houden.Hintergrund ist nicht nur die Eindämmung der Corona-Epidemie, sondern auch der Versuch, Hamsterkäufe von Ausländern zu unterbinden, die im grenznahen Raum bereits zu Versorgungsproblemen geführt haben.
Kunnen we trouwens alsjeblieft ophouden om dat massaal inkopen "Hamsteren" te noemen ? Vanmorgen in de supermarkt waren de meest idiote produkten uitverkocht, maar uitgerekend het schap met hamstervoer lag nog vol... Stop met stigmatiseren van hamsters !
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Het lijkt me inderdaad logisch dat dit plan al tot in de grote lijnen uitgewerkt was, daarnaast lijkt bewustwording en voorkoming van paniek de rode draad in het verhaalSebazzz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Ergens vermoed ik dat de regering dat al van plan was. Ze willen niet te veel maatregelen in één keer om paniek te voorkomen denk ik.
Basicfit sluit voorlopig alle filialen:
https://www.basic-fit.com/nl-nlIn verband met het coronavirus roept de overheid duidelijk op om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken. Als marktleider in Europa vinden wij het onze verantwoordelijkheid om onze leden en onze medewerkers te beschermen en om deze reden hebben wij besloten om onze Basic-Fit clubs in Nederland vanaf vandaag (zondag 15 maart 16.00 uur) tot nader order te sluiten.
We vinden het heel vervelend dat jij even niet in onze clubs kunt sporten maar zijn ervan overtuigd dat je begrip hebt voor deze noodgedwongen maatregel om de verspreiding van het virus te beperken.
Het allerbelangrijkste: zorg in deze tijd goed voor jezelf én voor elkaar! Wij zullen ervoor zorgen dat we voldoende trainingsmogelijkheden voor thuis aanbieden, zodat je wel in beweging kan blijven.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
dit denk ik dus ook. Dat op donderdag voor de vrijdag aankondigen was voor veel mensen helemaal een drama geweest om te regelen. Nu heeft iedereen er 3 dagen aan kunnen wennen dat het zou gaan gebeuren. Die ene vrijdag zal gezien het kleine risico van kinderen het verschil niet maken.Sebazzz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Ergens vermoed ik dat de regering dat al van plan was. Ze willen niet te veel maatregelen in één keer om paniek te voorkomen denk ik.
Ik ben totaal geen fan van deze regering maar kunnen we eens stoppen met dit soort getroll? Het is echt geen feit dat strenger per definitie beter is. Dat mag misschien de emo-reactie zijn van de gemiddelde Nederlander maar dat zegt dus niks.Tartarus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:19:
[...]
ondanks dat onze regering er bizar weinig aan doet om de virusspreiding in te dammen.
Er was ook een parenclub die de deuren sloot met de prachtige quote "we doen hier wel meer dan handen schudden"hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:18:
Sommige 'horecagelegenheden' wachten het besluit niet af en sluiten de deuren:
[...]
Bizar dat het daar nog zo druk was, handen wassen bij het naar buiten gaan lijkt me sowieso verstandig in deze gelegenheden...

Mocht je nog geen plan B hebben verzonnen en ECHT de deur uit moeten om te werken dan heb ik daar zo een mening over...hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:12:
De ellende is dat geen enkele ouder weet waar hij/zij voor morgenochtend 8u30 aan toe is, moet je opvang regelen of niet? Rutte kom eens door met die persconferentie!
Hier blijft de kleine man thuis of de scholen nu dicht gaan of niet, een luxe dat het kan misschien, maar om ons heen al enkelen die ziek zijn.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ja heb geen idee hoe het überhaupt zover heeft kunnen komen - hij is continu aan het werk en deze regio is niet eens een 'haard' ofzo. Dit is met een paar dagen bekeken. Maargoed, eigen mondkapjes eerst lijkt het devies. Ik begrijp van vrienden uit Frankrijk dat het daar al net zo is en er behoorlijk oplopende discussies zijn tussen landen over de verdeling van mondkapjes en ander beschermend materiaal. Terwijl er bij mensen thuis mogelijk genoeg ligt om weer even toe te kunnen.TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Overheid beslag laten leggen op alle voorraden die beschikbaar zijn en de uitgifte/verspreiding via een centrale organisatie (GGD misschien), een oproep doen ze te komen brengen lijkt me niet verstandig, tenzij ze verpakt zijn en niet aangeraakt?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ministers hebben telefonisch al in crisissamenstelling vergaderd. Ministers Slob en Bruins zullen na overleg met onderwijsveld en gezondheidsexperts met nieuwe maatregelen naar buiten komen. Waarschijnlijk rond 16.30-17.00u. Verwachting: scholen morgen dicht.
— Xander van der Wulp (@XandervdWulp) 15 maart 2020
Even kijken of de overheid de regie weer naar zich toe wil trekken of het allemaal op z'n beloop laat.
[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 15:23 ]
Hier hetzelfde. Moet uiterlijk vandaag het restant betalen (85% van de totale som) voor een weekje Tenerife in de meivakantie.ColeJ schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
Wij hebben (een tijd geleden) middels Vakantiediscouter (vliegen met Tui) een vakantie geboekt naar Curacao en zullen 4 mei vertrekken. Nu vraagt de vakantiediscounter aan mij de volledige reissom voor 22 maart te betalen.
Eigenlijk wil ik helemaal niet betalen? Als ik betaal dan weet ik eigenlijk al dat ik betaal voor een "tegoedbon"... Het voelt heel vreemd om nu een tegoedbon te kopen voor een hoop geld... Ik kan er natuurlijk ook een aantal herinneringen/aanmaningen overheen laten gaan maar dat lost het probleem niet op.. Wat zouden jullie doen?
Gaat dus zonder toezegging op papier (of mail) dat ik m'n geld terug krijg als de reis om welke reden buiten mijn eigen schuld om niet doorgaat niet door.
Heb vorige week toevallig deze gekocht voor een vakantie naar Costa Rica in december. Die gaat de komende weken misschien nog wel van pas komen.
Wij hebben een blauw en groene groep. Ik denk dat het beleid zou moeten zijn, productie niet kritische mensen gewoon niet komen. Als je contacten kunt beperken gewoon doen.Intrepidity schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Wat mij betreft zou de regering gewoon moeten stellen dat iedereen met kantoorberoepen thuis moet werken, maar ja.
Het skypen is niet ideaal, maar so be it.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat betreft sluiting grenzen Duitsland, fijn, want binnenkort starten de vakanties weer en komen er hordes duitsers normaliter. Nou zal dat nu vast minder zijn maar ik verwacht er genoeg “tis maar een griepjuh” figuren gewoon met de sleurhut richting Nederland vertrekken.
Die zijn toch gewoon even niet welkom.
Ik stel voor doomsdaygekkies.
Oekiejoekie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:20:
[...]
Volgens het net gelinkte artikel uit Bild:
[...]
Ze willen dus hamsteraars buiten de deur houden.
Kunnen we trouwens alsjeblieft ophouden om dat massaal inkopen "Hamsteren" te noemen ? Vanmorgen in de supermarkt waren de meest idiote produkten uitverkocht, maar uitgerekend het schap met hamstervoer lag nog vol... Stop met stigmatiseren van hamsters !
Ik heb plan B hoor, werk tot nader order vanuit huis maar geen idee hoe productief ik kan zijn omdat ik niet weet of ik alleen ben of niet. Zelfs als je dat geregeld hebt is het wel fijn om een beetje te weten waar je aan toe bent, nu is het een zooitje.Uberprutser schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:22:
Mocht je nog geen plan B hebben verzonnen en ECHT de deur uit moeten om te werken dan heb ik daar zo een mening over...
Verwijderd
Dat is wat Nederland dus ook gewoon doet hoor... Alleen zo gespreid mogelijk..hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:10:
Toch blij dat we niet in het VK leven, daar heeft de regering Johnson bedacht dat de 'herd immunity' de beste strategie is om Corona te bestrijden:
[...]
Als hij het persoonlijk echt heel erg vind en er wat geld voor over heeft, kan hij op marktplaats FFP2 kapjes kopen voor 5 euro per stuk.NiGeLaToR schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Ja heb geen idee hoe het überhaupt zover heeft kunnen komen - hij is continu aan het werk en deze regio is niet eens een 'haard' ofzo. Dit is met een paar dagen bekeken. Maargoed, eigen mondkapjes eerst lijkt het devies. Ik begrijp van vrienden uit Frankrijk dat het daar al net zo is en er behoorlijk oplopende discussies zijn tussen landen over de verdeling van mondkapjes en ander beschermend materiaal. Terwijl er bij mensen thuis mogelijk genoeg ligt om weer even toe te kunnen.
En dan later het bonnetje declareren bij het ziekenhuis en hopen dat hij ze vergoed krijgt.
Maar dan niet te verwarren met echte preppers, want die hadden weken/maanden geleden al hun noodvoorraad op orde.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Maar het zijn de andere grenzen die dicht zijn, NL is nog open ...JeroenNietDoen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:24:
Wat betreft sluiting grenzen Duitsland, fijn, want binnenkort starten de vakanties weer en komen er hordes duitsers normaliter. Nou zal dat nu vast minder zijn maar ik verwacht er genoeg “tis maar een griepjuh” figuren gewoon met de sleurhut richting Nederland vertrekken.
Alleen had het aankondiging voor maandag misschien wat extra voorbereidingstijd gegeven, nu wachten we allemaal op de beslissing van de Overheid waarna de scholen en ouders voor een voldongen feit komen te staan en eigenlijk geen kans hebben gehad het e.e.a. (op de voorgrond) te organiseren.TrailBlazer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:21:
[...]
dit denk ik dus ook. Dat op donderdag voor de vrijdag aankondigen was voor veel mensen helemaal een drama geweest om te regelen. Nu heeft iedereen er 3 dagen aan kunnen wennen dat het zou gaan gebeuren. Die ene vrijdag zal gezien het kleine risico van kinderen het verschil niet maken.
drooger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:27:
Maar dan niet te verwarren met echte preppers, want die hadden weken/maanden geleden al hun noodvoorraad op orde.
Dit is gewoon een soort load-balancing die bijzonder handig is bij kerstinkopen, het uitrollen van nieuwe producten, enzovoorts.paragon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:42:
Dat verklaart niet waarom je een ander filiaal niet zou bevoorraden.... maar goed je kan gelijk hebben.
Bij crisis-situaties (die once-in-a-million, waar bij management (en dus IT) nooit iemand rekening mee houd), komen bepaalde zwaktes aan het licht. Waaronder dus: niet alle winkels worden even gelijkwaardig bevoorraad.
En ja, dan kán het aan het licht komen dat een filiaal in een 'mindere wijk' minder snel nieuwe voorraad (of helemaal geen) meer krijgt dan een filiaal, een paar KM verderop, waar kinderen op hockey en paardrijden zitten.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ik begrijp het niet, ik zeg toch niet dat verpleegkundigen thuis moeten zitten? Die (en voormalig en in opleiding zijnde) moeten juist wel aan het werk.Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:18:
[...]
Staat volgens mij in geen verhouding met uitvallende IC verpleegkundigen.. Wat was het nu? 50 IC op 6000 besmettingen. Laat we het gemak hebben dat 1 op 100 is. Je moet dus 100 besmettingen minimaal zien te voorkomen om 1 ic bed minder op te vangen. En gok dat deze cijfers in Italy nog een andere verloop hebben.
Ik reageerde op iemand die baalde dat hij dan thuis moet zitten om op de kinderen te letten omdat z'n vrouw in de zorg werkt.
Waarop ik zei dat die partners die uit de roulatie gehaald worden dan buiten de besmettingsketen blijft.
En ook: Iemand in de zorg heeft grotere kans op besmetting, dus kan partner aansteken die het dan weer mee naar z'n/haar werk zou nemen. Die laatste stap verdwijnt als de partner thuis op de kinderen moet letten.
Ik zit met een dure reis in Juni naar Hawaii. Die gaat echt niet gebeuren. Te weinig boekingen en niemand gaat boeken. Rest van het bedrag zal ik half mei moeten betalen. Ze mogen de aanbetaling terugstorten.alexbl69 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:23:
[...]
Hier hetzelfde. Moet uiterlijk vandaag het restant betalen (85% van de totale som) voor een weekje Tenerife in de meivakantie.
Gaat dus zonder toezegging op papier (of mail) dat ik m'n geld terug krijg als de reis om welke reden buiten mijn eigen schuld om niet doorgaat niet door.
Wordt een drama voor de reisbranche dit jaar.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als de regering inderdaad overstag gaat (obv de publieke druk), dan hoop ik nog steeds dat dat vergezeld gaat een stevige oproep dat we dus ook geen verjaardagen, kinderfeestjes ed meer vieren komende weken. Ergens vind ik nog steeds dat het rationele zou moeten overwegen (en dat lijkt toch nog steeds te zijn dat de scholen openblijven), maar als we dan toch het zeker voor het onzekere nemen (wat kan natuurlijk), dan moeten we het ook goed doen. Dus ook geen opa's en oma's meer die oppassen.
Ik vraag me af in hoeveel huishoudens dat geregeld gaan krijgen, eerlijk gezegd.
Ik vraag me af in hoeveel huishoudens dat geregeld gaan krijgen, eerlijk gezegd.
Tussen al de ellende door is deze toch wel brilliant gevonden 🤣🤣anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Er was ook een parenclub die de deuren sloot met de prachtige quote "we doen hier wel meer dan handen schudden"
Als je het nieuws een beetje gevolgd had de afgelopen dagen had je dit kunnen zien aankomen.TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Alleen had het aankondiging voor maandag misschien wat extra voorbereidingstijd gegeven, nu wachten we allemaal op de beslissing van de Overheid waarna de scholen en ouders voor een voldongen feit komen te staan en eigenlijk geen kans hebben gehad het e.e.a. (op de voorgrond) te organiseren.
Ik had vrijdag al het een en ander geregeld, mocht ik door moeten werken. Vooralsnog zit ik nu thuis tot nader order, als de poep de ventilator raakt zou ik toch zomaar door het hele land ingezet kunnen worden. Maar goed, dat zien we dan wel weer
I am the great Cornholio!
Hoe gaat dat daar in Spanje als je verplicht de straat op moet vanwege boodschappen, benzine?Pinin schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:47:
Ik woon in Spanje, mogen enkel boodschappen en benzine halen. Alles is dicht en niemand op straat, best creepy. Boetes 600 tot 6000€ bij overtreden. Je mag dus ook niet naar strand, park etc. barretjes en restaurants waren al sinds vrijdag dicht. Economische schade zal heel groot worden. Wij hebben al een extreem laag inkomen van ongeveer €500 per maand, daar gaat mijn sociale lasten nog vanaf. Alles is gecanceld, en hebben we dus €0,-
Net als in Italië: Documentje uitprinten, en laten zien aan oom agent, of mister militair als die je aanhoudt? En waar zit het verschil tussen €600 en €6.000 in?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Goed lezen dan.. Ze werken beiden in de zorg. Hij als IC verpleegkundige (staat een paar posts eerder) en zijn vrouw als verpleegkundige (specialisatie staat er niet bij).anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Ik begrijp het niet, ik zeg toch niet dat verpleegkundigen thuis moeten zitten? Die (en voormalig en in opleiding zijnde) moeten juist wel aan het werk.
Ik reageerde op iemand die baalde dat hij dan thuis moet zitten om op de kinderen te letten omdat z'n vrouw in de zorg werkt.
Waarop ik zei dat die partners die uit de roulatie gehaald worden dan buiten de besmettingsketen blijft.
En ook: Iemand in de zorg heeft grotere kans op besmetting, dus kan partner aansteken die het dan weer mee naar z'n/haar werk zou nemen. Die laatste stap verdwijnt als de partner thuis op de kinderen moet letten.
Het probleem met “we willen iedereen in Nederland vragen” is dat het vrijblijvend is, en er zat hufters schijt aan hebben. Dat zijn diezelfde lui die gewoon op stap gaan, massaal op het terras zitten etc.ZieMaar! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:29:
Als de regering inderdaad overstag gaat (obv de publieke druk), dan hoop ik nog steeds dat dat vergezeld gaat een stevige oproep dat we dus ook geen verjaardagen, kinderfeestjes ed meer vieren komende weken. Ergens vind ik nog steeds dat het rationele zou moeten overwegen (en dat lijkt toch nog steeds te zijn dat de scholen openblijven), maar als we dan toch het zeker voor het onzekere nemen (wat kan natuurlijk), dan moeten we het ook goed doen. Dus ook geen opa's en oma's meer die oppassen.
Die groep valt het kwartje pas wanneer opa niet door de triage komt.
Hoe zit dat eigenlijk met het uitlaten van honden? Mag dat nog wel?Pinin schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:47:
Ik woon in Spanje, mogen enkel boodschappen en benzine halen. Alles is dicht en niemand op straat, best creepy. Boetes 600 tot 6000€ bij overtreden. Je mag dus ook niet naar strand, park etc. barretjes en restaurants waren al sinds vrijdag dicht. Economische schade zal heel groot worden. Wij hebben al een extreem laag inkomen van ongeveer €500 per maand, daar gaat mijn sociale lasten nog vanaf. Alles is gecanceld, en hebben we dus €0,-
Tijd om het leger in te zetten om te bewaken dat mensen zich aan de regels houden.JeroenNietDoen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:33:
[...]
Het probleem met “we willen iedereen in Nederland vragen” is dat het vrijblijvend is, en er zat hufters schijt aan hebben. Dat zijn diezelfde lui die gewoon op stap gaan, massaal op het terras zitten etc.
Die groep valt het kwartje pas wanneer opa niet door de triage komt.
Laat dat dan ook geen vrijblijvende oproep zijn, maar een dwingende oproep. We zien dat adviseren onvoldoende werkt want men gaat nog steeds lekker uit eten, naar de film en naar de kroeg.ZieMaar! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:29:
Want de reactie van de bioscopen vond ik nog het meest treurig te noemen, wij zijn geen theater/schouwburg en worden expliciet niet genoemd dus het geldt niet voor ons. We beperken het aantal bezoekers in het gebouw/zaal wel tot 100 personen. Dat soort keuzes zijn waarom in dit soort situaties adviseren niet werkt en er wat meer dwang nodig is. Iedere ondernemer/bedrijf gaat zoeken naar mazen in de wet om alsnog door te kunnen, want geld/inkomsten/voortbestaan. Logische gedacht vanuit het hoofd van de ondernemer, maar had je als overheid misschien meteen al op moeten inspelen.
Persoonlijk maak ik mij vooral zorgen om het feit dat er niet meer getest wordt en alleen als je 60+ bent en bijna crepeert ben je welkom voor een test. Inmiddels meerdere mensen in mijn omgeving die bijvoorbeeld al astma hebben en alle symptomen + 39 graden koorts en het advies krijgen om morgen hun eigen huisarts te bellen en ondertussen binnen te blijven (als je al bijna niet op je benen kan staan is dat een goed advies ja).
Zo denk ik dat er veel meer zijn.
Zo denk ik dat er veel meer zijn.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Het is gewoon de volgende stap, weer volgende stap is lockdownZieMaar! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:29:
Politie hier heeft al amper mankracht om een surveillance auto hier te laten rondrijden, dus geloof niet dat ze dat hier voor elkaar krijgen.AW_Bos schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Hoe gaat dat daar in Spanje als je verplicht de straat op moet vanwege boodschappen, benzine?
Net als in Italië: Documentje uitprinten, en laten zien aan oom agent, of mister militair als die je aanhoudt? En waar zit het verschil tussen €600 en €6.000 in?
Enige wat ik kan verzinnen is alle horeca dicht, winkels dicht, scholen dicht en alleen nog apotheken, supers en benzine stations open.
Zoals Belgie. Schiphol en de vliegvelden mogen ze ook dichtgooien van mij muv vracht.
Ik zit zelf (niet) meer bij Basic Fit, maar SportCity heeft eerder aangekondigd (tweew eken terug) om de hygiéne extra in de gaten te houden. Eerdaags geleden nog een nieuwe update met de regel dat er maximaal 100 mensen binnen mogen zijn, en dat de lessen verminderd zijn tot iets van 5 personen, geloof ik.psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:21:
Basicfit sluit voorlopig alle filialen:
[...]
https://www.basic-fit.com/nl-nl
Ikzelf heb besloten om voorlopig even niet te sporten. Better safe than sorry, maar ik denk dat SportCity ook BasicFit zal volgen.
Al is het misschien wel een nieuwe regel van de overheid die binnen enkele dagen misschien wel zal komen.
Daar is maar 1 oplossing voor; alles sluiten, behalve de supermarkten en apotheken.TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Laat dat dan ook geen vrijblijvende oproep zijn, maar een dwingende oproep. We zien dat adviseren onvoldoende werkt want men gaat nog steeds lekker uit eten, naar de film en naar de kroeg.
Want de reactie van de bioscopen vond ik nog het meest treurig te noemen, wij zijn geen theater/schouwburg en worden expliciet niet genoemd dus het geldt niet voor ons. We beperken het aantal bezoekers in het gebouw/zaal wel tot 100 personen. Dat soort keuzes zijn waarom in dit soort situaties adviseren niet werkt en er wat meer dwang nodig is. Iedere ondernemer/bedrijf gaat zoeken naar mazen in de wet om alsnog door te kunnen, want geld/inkomsten/voortbestaan. Logische gedacht vanuit het hoofd van de ondernemer, maar had je als overheid misschien meteen al op moeten inspelen.
Dus alle overige winkels, horeca en uitgaansgelegenheden sluiten.
Een huisarts waar je niet naar binnen mag omdat je een overduidelijk risicogeval bent, die zal zeggen dat je naar de GGD moet of het nog maar even kunt aankijken...Uberprutser schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:35:
Inmiddels meerdere mensen in mijn omgeving die bijvoorbeeld al astma hebben en alle symptomen + 39 graden koorts en het advies krijgen om morgen hun eigen huisarts te bellen en ondertussen binnen te blijven (als je al bijna niet op je benen kan staan is dat een goed advies ja).
Zo, dat is onbeschoft zeg. En dan te bedenken dat het gros van de ZZP'ers dat allesbehalve vrijwillig is geworden.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:34:
Ondertussen worden ZZP'ers bedankt voor hun diensten en krijgen ze van Wiebes de spreekwoordelijke middelvinger.
Minder zelfstandigenaftrek, verplichte dure AOV en voor velen een paar maanden op de bank zonder geld. Zuur vooruitzicht...
Het is bizar hoe sommige mensen (online) blijkbaar het idéé hebben dat ze de leider van het land zijn en zelfs de zeggenschap over het leger zouden hebben...
Imperfectionist.
Ja, maar hoe gaat dat nu in Spanje dan? @Pinin ? (zie vorige post van mij)loekf2 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Politie hier heeft al amper mankracht om een surveillance auto hier te laten rondrijden, dus geloof niet dat ze dat hier voor elkaar krijgen.
Enige wat ik kan verzinnen is alle horeca dicht, winkels dicht, scholen dicht en alleen nog apotheken, supers en benzine stations open.
Zoals Belgie. Schiphol en de vliegvelden mogen ze ook dichtgooien van mij muv vracht.
Van mij mogen ze. Stroperige besluitvorming.edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:37:
[...]
Daar is maar 1 oplossing voor; alles sluiten, behalve de supermarkten en apotheken.
Dus alle overige winkels, horeca en uitgaansgelegenheden sluiten.
Van mij ook, het is beter (ook voor de economie lijkt mij) om een paar weken een totale lockdown te hebben, dan dat we hier maanden of misschien wel voorgoed mee opgescheept te zitten.
Met een paar weken lockdown ga je hier niet vanaf raken. Met lockdown is het enige dat je bereikt de simultane patiënten load drukken.edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Van mij ook, het is beter (ook voor de economie lijkt mij) om een paar weken een totale lockdown te hebben, dan dat we hier maanden of misschien wel voorgoed mee opgescheept zitten.
Tja, voor de min of meer gedwongen ZZP-ers in (bijvoorbeeld) de zorg is dit zuur en vind ik dat je iets zou moeten verzinnen, maar je wil niet weten hoe vaak mensen me al voor gek hebben verklaard dat ik als IT-consultant nog voor in loondienst ben, want ik ben dan 'een dief van mijn eigen portemonnee'. Genoeg voorbeelden gezien van mensen die als (IT) ZZP-er ineens drie keer per jaar op vakantie gingen waar ze dat voorheen niet deden. Dan ben je je dus niet aan het voorbereiden op mindere tijden...alexbl69 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:38:
[...]
Zo, dat is onbeschoft zeg. En dan te bedenken dat het gros van de ZZP'ers dat allesbehalve vrijwillig is geworden.
Ik denk dat de lockdown wel meer zal zijn dan een paar weken. Ik bereid me maar voor op een maandje thuiszitten, en naar buiten fiietsen gaan zolang het nog kan (weerstand opbouwen). Of lekker puzzelen aan onze nieuwe oprit....edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Van mij ook, het is beter (ook voor de economie lijkt mij) om een paar weken een totale lockdown te hebben, dan dat we hier maanden of misschien wel voorgoed mee opgescheept zitten.
Ik ben benieuwd wat de exacte regels zijn in Spanje? Tot hoever mag je de voordeur uit?
Mag je nog wel in je tuin zitten? Of tot hoever maximaal van je eigen grond? En een kopje suiker lenen bij de buuv?
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2020 15:44 ]
Volgens mij kan het net goed andersom zijn. Het is namelijk niet waarschijnlijk dat twee weken lockdown het virus doet weggaan. Dan begint daarna alles weer opnieuw. Iets minder lockdown en het deels ook laten gebeuren zou best een betere oplossing kunnen zijn.edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:40:
[...]
Van mij ook, het is beter (ook voor de economie lijkt mij) om een paar weken een totale lockdown te hebben, dan dat we hier maanden of misschien wel voorgoed mee opgescheept te zitten.
Wat ik van mijn nicht begreep is het noodzakelijke. Dus ook vuil buiten zetten etc maar dan niet een blokje om.AW_Bos schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:43:
[...]
<>
Ik ben benieuwd wat de exacte regels zijn in Spanje? Tot hoever mag je de voordeur uit?
Als ineen vrijstaand huis woont is het natuurlijk makkelijker mensen te mijden dan als je in een appartementsgebouw woont. In madrid zullen er niet velen zijn met een eigen voordeur lijkt me.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
“Lijkt mij” - “misschien” - “voorgoed”. Laat je eens minder door paniek, angst en gevoel sturen. De beleidsmakers en hun adviseurs hebben meer informatie, betere informatie én jarenlange ervaring en draaiboeken om dit op de meest efficiënte manier aan te pakken. Een beetje vertrouwen hebben en je simpelweg houden aan adviezen van het RIVM.edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:40:
[...]
AW_Bos schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Ik denk dat de lockdown wel meer zal zijn dan een paar weken. Ik bereid me maar voor op een maandje thuiszitten, en naar buiten fiietsen gaan zolang het nog kan (weerstand opbouwen). Of lekker puzzelen aan onze nieuwe oprit....
Mag je nog wel in je tuin zitten? Of tot hoever maximaal van je eigen grond? En een kopje suiker lenen bij de buuv?
bron: https://apnews.com/1dde718068517f188b3fa65a7edcbf86In a lockdown similar to the one already imposed in Italy, people will be allowed to leave their homes only to buy food and medicine, commute to work, go to hospitals and banks, or take trips related to the care of the young and the elderly. All schools and universities were closed, along with restaurants, bars, hotels and other non-essential retail businesses.
Dit is wat de NOS gisteren berichtte:franssie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:45:
[...]
Wat ik van mijn nicht begreep is het noodzakelijke. Dus ook vuil buiten zetten etc maar dan niet een blokje om.
Als ineen vrijstaand huis woont is het natuurlijk makkelijker mensen te mijden dan als je in een appartementsgebouw woont. In madrid zullen er niet velen zijn met een eigen voordeur lijkt me.
Dus je mag waarschijnlijk nog wel naar je werk, als dat nog open is en thuiswerken niet mogelijk is.In Spanje is de noodtoestand afgekondigd vanwege het coronavirus. Alle restaurants en cafés sluiten en ook alle niet-essentiële winkels, scholen en universiteiten moeten dicht. Mensen mogen alleen hun huis uit om naar hun werk te gaan, boodschappen te doen of anderen te verzorgen.
https://nos.nl/artikel/23...-mogelijk-toch-dicht.html
Mensen moeten zich niet blind staren op een totale lockdown. Vanochtend in WNL op zondag was er een expert van de Erasmus universiteit en die gaf aan dat dit voorlopig nog echt niet weg is. Zolang er geen vaccin is of het grootste gedeelte van de bevolking geen anti stoffen voor het virus hebben zijn er genoeg mensen om weer makkelijk te verspreiden en kan het zo weer de kop op steken. Dus ik ben benieuwd wat er komende weken in China gaat gebeuren. Het kabinet staat voor een bijna onmogelijke taak om de gezondheid van de burgers te waarborgen tot er een vaccin is en daarmee de economie zo veel mogelijk in stand te houden. En ook al heb ik kritiek gehad de afgelopen weken, petje af voor Rutten, de GGD en het RIVM die 7 dagen in de week over uren aan het maken zijn om iedereen zo goed mogelijk te helpen.edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:40:
[...]
https://nos.nl/liveblog/2...ldt-nu-twintig-doden.htmlPersconferentie om 17.00 uur, live te volgen bij de NOS
Xander van der Wulp
@XandervdWulp
Nieuws: 17.00u persconferentie verwacht op ministerie van Justitie door ministers Bruins en Slob. Verwachting: scholen dicht. En ook steeds meer signalen dat cafés ook worden gesloten.
4 minuten geleden
[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 15-03-2020 15:51 ]
Dus de cijfers zoals we nu hebben, om een inschatting van de situatie te maken:Iets meer patiënten op intensive care
50 tot 60 bedden op de intensive cares in Nederland zijn op dit moment bezet door coronapatiënten. Dat zijn er iets meer dan gisteren. Volgens Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) is de situatie voor nu "in control", mede omdat er patiënten van Brabantse ziekenhuizen naar de rest van Nederland worden gebracht.
1. Er zijn zo'n 6000 besmettingen (bron: GGD, 4 uur geleden)
2. Er zijn 162 ziekenhuisopnames (bron: RIVM, 2 uur geleden)
3. Er zijn zo'n 50 á 60 IC-opnames (bron: NVIC, half uur geleden)
Cijfers/bronnen allemaal van NOS-liveblog.
En ook handig om te weten:
Er zijn in Nederland 1150 bedden op de intensive care-afdelingen, waarvan zo'n 70 à 80 procent normaal gesproken ook bezet is. Een deel van die patiënten ligt daar vanwege al geplande operaties. Deze worden nu in Noord-Brabant en in de rest van het land afgelast.
Zo'n 300 tot 350 bedden zijn meestal bezet vanwege spoedgevallen. In de ernstigste situatie zouden er in Nederland dus zo'n 800 bedden beschikbaar kunnen zijn voor coronapatiënten.
Ondertussen zijn ziekenhuizen ook bezig om het aantal van 1150 intensive care-bedden uit te breiden. Dat zou zo'n 850 extra bedden kunnen opleveren.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 15:52 ]
Volgens sommige virologen zou de nieuwe Corona best wel eens een seizoensgriep kunnen worden. Dan hebben we er elk jaar met te maken. Het verschil is dat er straks een vaccin is.edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:40:
[...]
En misschien nog wel belangrijker; enige vorm van immuniteit.XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:51:
[...]
Volgens sommige virologen zou de nieuwe Corona best wel eens een seizoensgriep kunnen worden. Dan hebben we er elk jaar met te maken. Het verschil is dat er straks een vaccin is.
Een vaccin, plus het feit dat mensen (gedeeltelijke) weerstand hebben tegen dit virus.XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:51:
[...]
Volgens sommige virologen zou de nieuwe Corona best wel eens een seizoensgriep kunnen worden. Dan hebben we er elk jaar met te maken. Het verschil is dat er straks een vaccin is.
Ik vraag me af hoe de wat jongere volwassenen hier mee omgaan; je leest nog wel eens dat die generatie weinig op heeft met zelf koken en liefst buiten de deur eet. Dat worden dan nog interessante tijden als café en restaurants zouden moeten sluiten.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dit soort knee-jerk/paniek reactie op een aankondiging van persconferentie zijn juist niet de bedoeling.
[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 20:23 ]
Pfff, generaliseren maar weer.. dit slaat echt helemaal nergens op.psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
Ik vraag me af hoe de wat jongere volwassenen hier mee omgaan; je leest nog wel eens dat die generatie weinig op heeft met zelf koken en liefst buiten de deur eet. Dat worden dan nog interessante tijden als café en restaurants zouden moeten sluiten.
Wat dacht je van een stad als New York city? Veel woningen hebben helemaal geen keuken en mensen eten daar elke dag buiten de deur (wat overigens spotgoedkoop is).psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
Handig overzichtsplaatje van de NOS waar de scholen open en dicht zijn (Duitsland wordt het regionaal bepaald):

Je ziet in andere landen dat veel restaurants zichzelf omgetoverd hebben tot bezorgdienst.drooger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:55:
[...]
Denk dat er eerder een uitzondering komt voor bezorgservices (al dan niet onderdeel van een restaurant) en dat de rest van HoReCa op een hoog gegooid gaat worden.
[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 15:56 ]
En mooi moment om te leren koken.psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
Ok boomer...psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
Jongeren eten wellicht wat vaker buiten de deur, maar ze kunnen echt prima koken hoor.
Ja hoor... de generatie die het financieel het slechts heeft zou nooit koken en elke dag buiten de deur eten. Lijkt me heel bijzonder...psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
Alleen cafes sluiten heeft geen zin. Enige wat ik kan verzinnen is afhalen of bezorgen toestaan. Generaliseren is niet nodig.drooger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:55:
[...]
Denk dat er eerder een uitzondering komt voor bezorgservices (al dan niet onderdeel van een restaurant) en dat de rest van HoReCa op een hoog gegooid gaat worden.
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 15-03-2020 16:47 ]
Natuurlijk zijn er hamsteraars. Maar ook zonder hun zijn die drukte bij supermarkten en de soms lege schappen logisch te verklaren.
Mensen eten nu veel meer thuis vanwege: meer thuiswerken, geen WO/HBO, minder buiten de deur eten, minder uitgaan, sportkantines dicht, enzovoorts. Dus is er een bulk meer eten nodig. Daar moeten de supermarkten zich ook op aanpassen. Er zal een piek zijn de laatste dagen, maar de omzet van supermarkten zal nog lang hoger dan normaal blijven.
Daarnaast hebben mensen nu opeens veel meer vrije tijd. Dan denk je ook "ik doe nu maar vast boodschappen". Of “ik doe nog even boodschappen voordat de scholen gaan sluiten en ik met de kinderen thuis zit”. Dan heb je zo die lege schappen.
Ook worden sommige ‘gekke’ producten misschien niet eens gehamsterd, maar gewoon niet aangevuld omdat deze logischerwijs minder prioriteit hebben bij de herbevoorrading? En minder uitgaan = meer chips en zo kopen.
Mensen eten nu veel meer thuis vanwege: meer thuiswerken, geen WO/HBO, minder buiten de deur eten, minder uitgaan, sportkantines dicht, enzovoorts. Dus is er een bulk meer eten nodig. Daar moeten de supermarkten zich ook op aanpassen. Er zal een piek zijn de laatste dagen, maar de omzet van supermarkten zal nog lang hoger dan normaal blijven.
Daarnaast hebben mensen nu opeens veel meer vrije tijd. Dan denk je ook "ik doe nu maar vast boodschappen". Of “ik doe nog even boodschappen voordat de scholen gaan sluiten en ik met de kinderen thuis zit”. Dan heb je zo die lege schappen.
Ook worden sommige ‘gekke’ producten misschien niet eens gehamsterd, maar gewoon niet aangevuld omdat deze logischerwijs minder prioriteit hebben bij de herbevoorrading? En minder uitgaan = meer chips en zo kopen.
De restaurants volgen vast de volgende daghoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Waar is Rutte?
Waarom geen restaurants?
Het blijft halfslachtig, want straks is elk cafe met een frituur opeens een 'restaurant' geworden. Gewoon alles dicht met uitzondering van bezorging.
Opvallend hoe Nederland alles stapje voor stapje dichtgooid, ook al weten we dat uiteindelijk alles dicht moet.
Interessant : Je ziet bij AMS-IX ook wel dat meer mensen aan het internetten zijn :
[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 15-03-2020 16:01 ]
Ik wou zeggen, welke jongere kan het zich veroorloven om vijf dagen buiten de deur te eten?vickypollard schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:57:
[...]
Ok boomer...
Jongeren eten wellicht wat vaker buiten de deur, maar ze kunnen echt prima koken hoor.
Volgens mij kunnen jongeren prima koken en zo niet, dan zijn er tegenwoordig in de supermarkt al veel meer (gezonde) opties dan vroeger, kan je echt van alles laten bezorgen en ga zo maar door.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Zoals ik in een eerdere reactie al aangaf m.b.t. scholen: ik denk dat er tijd gezocht wordt om te zoeken naar oplossingen en de boel wat soepeler te laten verlopen. Je kunt natuurlijk alles in één keer dicht gooien, maar dat is chaos.XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:59:
[...]
De restaurants volgen vast de volgende dag
Opvallend hoe Nederland alles stapje voor stapje dichtgooid, ook al weten we dat uiteindelijk alles dicht moet.
Waarom zou het slecht zijn om ieder cafe te sluiten? Je wilt toch verspreiding voorkomen?hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Waar is Rutte?
Waarom geen restaurants?
Het blijft halfslachtig, want straks is elk cafe met een frituur opeens een 'restaurant' geworden. Gewoon alles dicht met uitzondering van bezorging.
Het zal me benieuwen hoe lang het internet als normaal blijft functioneren. Het is enorm autonoom en redundant maar het ontbreken van beheerders op lokaties, monteurs die problemen fixen en mogelijk ook opdrogende reserve en vervangende onderdelen uit China zal op een gegeven moment merkbaar worden.DennusB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:00:
Interessant : Je ziet bij AMS-IX ook wel dat meer mensen aan het internetten zijn :
And to think they once said that computers would take away jobs.
Buiten dat is elke dag uit eten gaan volgens mij ook niet heel erg gezond, je vervalt al vrij snel in hetzelfde voedingspatroon qua voorgerecht/hoofdgerecht en nagerecht. Mijn vriendin en ik vallen in de groep die zogenaamd niet zouden kunnen koken en het ons wel zouden kunnen veroorloven om 5-7 dagen buiten de deur te eten maar dat gaat toch vrij snel vervelen (been there, done that). Tegenwoordig meestal HelloFresh en die bezorgen nog gewoon.Mugwump schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:01:
[...]
Ik wou zeggen, welke jongere kan het zich veroorloven om vijf dagen buiten de deur te eten?
Volgens mij kunnen jongeren prima koken en zo niet, dan zijn er tegenwoordig in de supermarkt al veel meer (gezonde) opties dan vroeger, kan je echt van alles laten bezorgen en ga zo maar door.
Natuurlijk moet je ieder café sluiten, maar dan ook gelijk de restaurants want anders krijg je 'slimme' café-eigenaren die een omweg bedenken (vergelijkbaar met de bioscopen die met een truc opengebleven zijn).Batavia schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:02:
Waarom zou het slecht zijn om ieder cafe te sluiten? Je wilt toch verspreiding voorkomen?
Niet alles komt uit China gelukkig en het moet heel gek lopen willen al die beheerders en field engineers hun werk niet meer kunnen doen.IJzerlijm schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Het zal me benieuwen hoe lang het internet als normaal blijft functioneren. Het is enorm autonoom en redundant maar het ontbreken van beheerders op lokaties, monteurs die problemen fixen en mogelijk ook opdrogende reserve en vervangende onderdelen uit China zal op een gegeven moment merkbaar worden.
Ik denk dat we ontzettend veel onderdelen in NL hebben liggen, want we zijn altijd al een ontzettend belangrijk internet-knooppunt!IJzerlijm schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Het zal me benieuwen hoe lang het internet als normaal blijft functioneren. Het is enorm autonoom en redundant maar het ontbreken van beheerders op lokaties, monteurs die problemen fixen en mogelijk ook opdrogende reserve en vervangende onderdelen uit China zal op een gegeven moment merkbaar worden.
Op een gegeven moment hebben we zelf verantwoordelijkheid om gewoon niet te gaan.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Natuurlijk moet je ieder café sluiten, maar dan ook gelijk de restaurants want anders krijg je 'slimme' café-eigenaren die een omweg bedenken (vergelijkbaar met de bioscopen die met een truc opengebleven zijn).
En al met al maakt het weinig uit, hier in de buurt zijn de restaurants uitgestorven. Het heeft gewoon even tijd nodig om bij iedereen te landen.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:04:
[...]
Natuurlijk moet je ieder café sluiten, maar dan ook gelijk de restaurants want anders krijg je 'slimme' café-eigenaren die een omweg bedenken (vergelijkbaar met de bioscopen die met een truc opengebleven zijn).
Denk aan het verhaal van de kikker in het kokende water.
Het is dan ook een noodtoestand.Manke schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:03:
Lijkt wel een verkapte martial law.
Wat is ieders verwachting hier w.b.t. het thuiszitten en het zoveel mogelijk contacten vermijden t/m de 31e van maart?
Bij mij op mijn werk werken we (gelukkig) verplicht thuis t/m de 31e maar het merendeel van mijn collega's denkt dat we op 1 april weer vrolijk naar ons werk gaan alsof er weinig is gebeurd.
Mij lijkt dit erg sterk en het zou me niets verbazen als dit in ieder geval ook heel april nog zou duren. Als we bv. naar Wuhan kijken daar mag men nu heel voorzichtig weer aan het werk maar ik kan me voorstellen dat het daar ook nog zeer marginaal is.
Een vriendin van ons in Sjanghai zit nu ook nog thuis en daar was de lockdown op 24 januari van start gegaan. Ook daar wordt het nu wat minder streng. Dat is dus iets meer dan 1.5 maand met een veel stricter beleid dan wij hebben.
Bij mij op mijn werk werken we (gelukkig) verplicht thuis t/m de 31e maar het merendeel van mijn collega's denkt dat we op 1 april weer vrolijk naar ons werk gaan alsof er weinig is gebeurd.
Mij lijkt dit erg sterk en het zou me niets verbazen als dit in ieder geval ook heel april nog zou duren. Als we bv. naar Wuhan kijken daar mag men nu heel voorzichtig weer aan het werk maar ik kan me voorstellen dat het daar ook nog zeer marginaal is.
Een vriendin van ons in Sjanghai zit nu ook nog thuis en daar was de lockdown op 24 januari van start gegaan. Ook daar wordt het nu wat minder streng. Dat is dus iets meer dan 1.5 maand met een veel stricter beleid dan wij hebben.
Neen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.