Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Natuurlijk moet je ieder café sluiten, maar dan ook gelijk de restaurants want anders krijg je 'slimme' café-eigenaren die een omweg bedenken (vergelijkbaar met de bioscopen die met een truc opengebleven zijn).
Beter is Spanje dan in Madrid is op straat gaan ID tonen en geen geldige reden is gelijk boete

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Boesjke schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:09:
Wat is ieders verwachting hier w.b.t. het thuiszitten en het zoveel mogelijk contacten vermijden t/m de 31e van maart?
Bij mij op mijn werk werken we (gelukkig) verplicht thuis t/m de 31e maar het merendeel van mijn collega's denkt dat we op 1 april weer vrolijk naar ons werk gaan op 1 april alsof er weinig is gebeurd.

Mij lijkt dit erg sterk en het zou me niets verbazen als dit in ieder geval ook heel april nog zou duren. Als we bv. naar Wuhan kijken daar mag men nu heel voorzichtig weer aan het werk maar ik kan me voorstellen dat het daar ook nog zeer marginaal is.
Een vriendin van ons in Sjanghai zit nu ook nog thuis en daar was de lockdown op 24 januari van start gegaan. Ook daar wordt het nu wat minder streng. Dat is dus iets meer dan 1.5 maand met een veel stricter beleid dan wij hebben.
Ik verwacht niet dat 1 april alles weer normaal is. De piek voor nieuwe besmettingen wordt pas in april/mei verwacht. We zijn er nog even zoet mee.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

AW_Bos schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Hoe gaat dat daar in Spanje als je verplicht de straat op moet vanwege boodschappen, benzine?
Net als in Italië: Documentje uitprinten, en laten zien aan oom agent, of mister militair als die je aanhoudt? En waar zit het verschil tussen €600 en €6.000 in?
Dat weten we nog niet, morgen ga ik naar het dorp om boodschappen proberen te doen (ik woon niet in een dorp, maar in de bergen) en zie het wel. Ik zie heel erg op tegen de komende tijd, wilde net iets van business proberen op te starten voor de zomer. Maar alles ligt stil, kan ook niet ff wat klussen of opknappen want dat kan je niet kopen in de supermarkt. Vandaag was het mooi weer, en zelfs dan duurt een dag al lang. Ook al weet ik dat slachtoffers en familie daarvan veel meer de sjaak zijn, het voelt kut.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:50
Wat is ieders verwachting hier w.b.t. het thuiszitten en het zoveel mogelijk contacten vermijden t/m de 31e van maart?
Bij mij op mijn werk werken we (gelukkig) verplicht thuis t/m de 31e maar het merendeel van mijn collega's denkt dat we op 1 april weer vrolijk naar ons werk gaan alsof er weinig is gebeurd.

Mij lijkt dit erg sterk en het zou me niets verbazen als dit in ieder geval ook heel april nog zou duren. Als we bv. naar Wuhan kijken daar mag men nu heel voorzichtig weer aan het werk maar ik kan me voorstellen dat het daar ook nog zeer marginaal is.
Een vriendin van ons in Sjanghai zit nu ook nog thuis en daar was de lockdown op 24 januari van start gegaan. Ook daar wordt het nu wat minder streng. Dat is dus iets meer dan 1.5 maand met een veel stricter beleid dan wij hebben.
Denk dat op zijn vroegst alles begin mei weer langzaam op gang komt. Maart en april zijn verloren maanden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:07
Het sluiten van de grenzen door verschillende landen; is dat alleen voor personen vervoer of ook voor vracht vervoer?

Indien vrachtvervoer, dan hebben we binnen enkele dagen een probleem in de supermarkt.... en nog verder met een ieders economie.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
Bij mij op mijn werk werken we (gelukkig) verplicht thuis t/m de 31e maar het merendeel van mijn collega's denkt dat we op 1 april weer vrolijk naar ons werk gaan alsof er weinig is gebeurd.

Mijn PL denk mij komende dinsdag weer op het te zien, want even week (ze hebben ons in twee groepen verdeeld). Moet morgen naar de tandarts, dus komen qua reistijd is de moeite niet. Thuiswerken gaat prima, het is alleen vreselijk saai als je alleen woont.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Morgen toespraak van Rutte op tv

Premier Rutte spreekt morgen om 19.00 uur het land toe over de coronacrisis, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD).

"De minister-president zal ingaan op de moeilijke situatie waarin wij ons bevinden, op de noodzaak van de maatregelen die zijn getroffen en op de mogelijke verdere ontwikkelingen in de komende weken en maanden", aldus de RVD.

De toespraak is live te zien via de zenders van de NPO en RTL.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 16:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vrietje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:34:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met het uitlaten van honden? Mag dat nog wel?
Daar waren veel vragen over, en dat mag nog maar met mate. Hoe de controle op alles gaat zijn is nog de vraag, maar ook Guardia Civil wordt ingezet en daar wil je geen discussie mee voeren.
Vanmorgen zag ik om 10 uur de laatste wielrenners verder niemand of auto meer gezien..

Ik heb mijn Facebook tijdelijk? verwijderd. Iedereen maakt iedereen gek daar.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 15-03-2020 16:21 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Morgen toespraak van Rutte op tv
Premier Rutte spreekt morgen om 19.00 uur het land toe over de coronacrisis, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD).

"De minister-president zal ingaan op de moeilijke situatie waarin wij ons bevinden, op de noodzaak van de maatregelen die zijn getroffen en op de mogelijke verdere ontwikkelingen in de komende weken en maanden", aldus de RVD.

De toespraak is live te zien via de zenders van de NPO en RTL.

https://nos.nl/liveblog/2...ldt-nu-twintig-doden.html
Voorschot op het afroepen van een noodtoestand of het uitleggen en daarmee proberen te verzachten van de genomen maatregelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 09:41
Stinger_Ventura schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:16:
Het sluiten van de grenzen door verschillende landen; is dat alleen voor personen vervoer of ook voor vracht vervoer?

Indien vrachtvervoer, dan hebben we binnen enkele dagen een probleem in de supermarkt.... en nog verder met een ieders economie.
eerste deel van je post: Alleen personen, had je gewoon kunnen lezen.

tweede deel van je post: Onnodige bangmakerij. Lekker behulpzaam voor de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:12

drooger

Falen is ook een kunst.

De grenzen gaan niet helemaal dicht. Zo blijft goederenvervoer volgens persbureau DPA mogelijk. Ook mensen die naar hun werk moeten, kunnen volgens DPA de grens over.
Staat gewoon in de bron ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

ZieMaar! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:29:
Als de regering inderdaad overstag gaat (obv de publieke druk), dan hoop ik nog steeds dat dat vergezeld gaat een stevige oproep dat we dus ook geen verjaardagen, kinderfeestjes ed meer vieren komende weken. Ergens vind ik nog steeds dat het rationele zou moeten overwegen (en dat lijkt toch nog steeds te zijn dat de scholen openblijven), maar als we dan toch het zeker voor het onzekere nemen (wat kan natuurlijk), dan moeten we het ook goed doen. Dus ook geen opa's en oma's meer die oppassen.

Ik vraag me af in hoeveel huishoudens dat geregeld gaan krijgen, eerlijk gezegd.
Een stapje verder is de situatie als beide ouders (of 1 alleenstaande ouder) in het ziekenhuis terecht komen. Normaal zou je zeggen: richting opa en oma. Maar die zijn zelf erg kwetsbaar. Logeren bij vriendjes? Kan, maar als logeerouder weet je dan wel bijna zeker dat je een infectiehaard in huis haalt.

Maar niet opvangen is ook geen optie. Dus dan wordt het echt kiezen tussen de slechte opties, waarbij er nauwelijks iets als een minst slechte optie is. Misschien een vriendje opzoeken waar men in huis toch al ziek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Nu online

Vrij vervoer van goederen lijkt zijn doorgang te kunnen vinden, heb ik gisteren gelezen omtrent in meen Spanje, en vandaag voor wat betreft de sluiting in Duitsland waar ook niet iedereen geweigerd zal worden (forenzen die naar werk gaan)
Duitsland sluit vanaf morgen 08.00 uur de grenzen met buurlanden Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk. Dat melden Duitse media. Er komen strengere controles waarbij personen de toegang ontzegd kan worden maar forenzen kunnen de grens wel blijven oversteken. Het vrij verkeer van goederen blijft gewaarborgd

https://www.ad.nl/dossier...nje-voor-spanje~a3523299/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Voorschot op het afroepen van een noodtoestand of het uitleggen en daarmee proberen te verzachten van de genomen maatregelen?
Ja, goede vraag.
Het is heel opvallend dat straks Bruins en Slob een persco geeft en Rutte morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:15
TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Noodtoestand, wist niet eens dat het kan in NL, maar toch wel:

Wikipedia: Noodtoestand

er is ook een beperkte versie zo te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 20:52

De termijn van eventuele verdergaande maatregelen zal totaal afhankelijk zijn van het daarbij beoogde doel.

Indien het doel is om de piekbelasting binnen de gezondheidszorg te reduceren, dan kan het zijn dat de teugels zo nu en dan misschien tijdelijk wat gevierd zullen gaan worden. Het uitzitten van de rit tot een aanzienlijk deel van de populatie besmet is geraakt, zal namelijk enige tijd kunnen gaan kosten. De laatste enigszins te vergelijken pandemie in de zin van verloop van verspreiding is H1N1pdm09, hanteren we het tijdsbestek van die pandemie dan zitten we dus te denken aan een scenario tot juni 2021 voordat de pandemie tot een eind verklaard zal worden.

Uiteraard zijn in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst, maar 1 april zal het uiteraard niet worden eer dit voorbij is.

Het stadium van eradicatie zonder interventie in de vorm van bijv. een vaccin is namelijk toch wel als voorbij te beschouwen.

Dus tsja, het wordt een interessant jaar, dat voorop gesteld. En daarbij kunnen er dan ook serieuze vraagtekens gezet worden bij de haalbaarheid van totale lockdowns. Sterker nog, er wordt veel hoop gevestigd op het ontwikkelen van een vaccin, maar we moeten ons serieus goed realiseren dat dit vaccin er mogelijkerwijs wel nooit komt. Na ruim 30 jaar is er bijv. ook nog geen succesvol HIV vaccin. En dan kunnen we de curve natuurlijk wel dusdanig platdrukken dat het lekker rustig blijft binnen de gezondheidszorg, maar betekent dus wel dat het ook aanzienlijk langer gaat duren eer dit alles voorbij is. Idealiter balanceer je op de gulden middenweg. Voldoende aanwas van nieuwe patiënten, maar binnen de capaciteiten van de zorg. Om op die wijze het voor elkaar te spelen dat we geen nodeloos lange tijd de mondiale economie en het onderwijs van de toekomstige generatie in grote mate uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Ik verwacht niet dat 1 april alles weer normaal is. De piek voor nieuwe besmettingen wordt pas in april/mei verwacht. We zijn er nog even zoet mee.
Nog 2x een 'verlenging' van twee weken en daarna mildere maatregelen tot juni.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Ja, goede vraag.
Het is heel opvallend dat straks Bruins en Slob een persco geeft en Rutte morgen.
Hij is de minister-president, hij mag doen wat hij juist vind. Wij moeten hem vooral vertrouwen.

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:20:
[...]

Ja, goede vraag.
En dat deze niet enkel bij NOS, maar ook bij RTL te zien is. ;)
Vroeger aangekondigd en met meer bereik dan voorgaande communicatiemomenten, ik vermoed een belangrijke boodschap.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ra5a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Wij moeten hem vooral vertrouwen.
Ik vind dat persoonlijk erg moeilijk bij mensen die voortdurend liegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 21:40

Lijkt me sterk. Vooralsnog mag ik morgen in Noord Frankrijk nog gewoon een tank- oplegger met pluimveebloed op gaan halen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Scholenorganisatie CPOW gooit hier (Purmerend en omstreken) preventief de deur dicht opmaandag en dinsdag ter voorbereiding op een mogelijk langer sluiten van de deuren.

Kreeg tevens via de tam-tam te horen dat er een kind geconstateerd is met Corona op de lokale Vrije School welke per direct de deuren sluit voor de komende weken. Dat laatste neem ik vooralsnog met een korrel zout totdat ik de pers/officiële kanalen er over gehoord heb.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het wel verbazingwekkend vinden als horeca niet ook dicht gaat. Of misschien wil men dat morgen pas aankondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben wel erg benieuwd naar de argumenten en vooral waarom de argumenten van de GGD dus niet gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd naar de argumenten en vooral waarom de argumenten van de GGD dus niet gelden.
Het Outbreak Management Team van RIVM bedoel je?
Als ik het me goed herinner

Edit:
https://www.rijksoverheid...-outbreak-management-team

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

De argumentatie zal eerder zijn dat ze nog steeds vinden dat het de beste oplossing is om de scholen open te houden, maar dat er nu ongelijkheid ontstaat tussen gebieden waar scholen wel en waar ze niet dicht zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Massa hysterie, vertrouwen onder de bevolking is weg.
Nu is het makkelijker om kinderen thuis te houden waar dat van mogelijk is, indien ouders niet gemist kunnen worden zal op school voor opvang gezorgd worden vermoed ik.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Edit:
Dit stuk dus:
Geen scholen sluiten
Van de Gouw is de vertegenwoordiger van alle GGD's in de overleggen met het kabinet over de coronacrisis. In zijn mail legt hij omstandig uit waarom, ondanks het flinke aantal besmettingen, scholen sluiten geen enkele zin heeft.

"We moeten het echt niet doen, want het draagt niets bij aan de bestrijding en het heeft enorme maatschappelijke impact. Met name omdat je er dan niet onderuit komt ook vergelijkbare maatregelen te nemen. (kinderdagverblijven sluiten, horeca sluiten etc.)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Massa hysterie, vertrouwen onder de bevolking is weg.
Nu is het makkelijker om kinderen thuis te houden waar dat van mogelijk is, indien ouders niet gemist kunnen worden zal op school voor opvang gezorgd worden vermoed ik.
Dat denk ik ook. Mogelijk op gemeentelijk niveau geregeld (zou beetje suf zijn om een hele school open te gooien voor 2 kinderen ofzo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:09
Over die IC bedden:

NOS.nl

"Er zijn in Nederland 1150 bedden op de intensive care-afdelingen, waarvan zo'n 70 à 80 procent normaal gesproken ook bezet is. Een deel van die patiënten ligt daar vanwege al geplande operaties. Ziekenhuizen in het hele land bekijken nu welke geplande operaties kunnen worden uitgesteld.

Zo'n 300 tot 350 bedden zijn meestal bezet vanwege spoedgevallen. In de ernstigste situatie zouden er in Nederland dus zo'n 800 bedden beschikbaar kunnen zijn voor coronapatiënten.

Ondertussen zijn ziekenhuizen ook bezig om het aantal van 1150 intensive care-bedden uit te breiden. Dat zou zo'n 850 extra bedden kunnen opleveren."

https://nos.nl/artikel/23...enomen-in-ziekenhuis.html

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Ik zou het wel verbazingwekkend vinden als horeca niet ook dicht gaat.
Dat zou me ook verbazen, na alle foto's van drukbezette cafés en terrassen. Ondanks de enorme schade voor de horeca is dat een noodzakelijke maatregel, niet alleen tegen besmettingen, maar ook om het publiek van de ernst van de situatie te doordringen. Velen lijken nog altijd niet overtuigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
AtlAntA schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Lijkt me sterk. Vooralsnog mag ik morgen in Noord Frankrijk nog gewoon een tank- oplegger met pluimveebloed op gaan halen.
Ik geloof er ook echt niets van dat de grenzen voor vrachtverkeer dicht gaan. Dat lost niets op (tenzij de vrachtwagenchauffeur ziek is) en is de manier om een aantal landen enorm in de problemen te brengen.

Voor iedereen die roept dat het allemaal langer gaat duren dan tot 31/3 (wat prima kan natuurlijk): waarom precies?

Hoe ik er zelf naar kijk: over een paar dagen weten we of de huidige maatregelen in de huidige vorm zin hebben (of hebben we in ieder geval een indicatie, gezien de gemiddelde incubatie tijd van 5 a 6 dagen). Dan staan we op een cruciaal punt: meer maatregelen is denk ik best lastig, aangezien die heel heftig zijn en het effect beperkt is (ik denk dat je het dan hebt over scholen sluiten, maar ook bedrijven die niet essentieel zijn sluiten, niet meer onnodig naar buiten etcetera).

Ik verwacht hooguit een extra maatregel op het onderwijs (door de druk, niet omdat er aanvullend inzicht is) én de oproep voor iedereen om zijn verantwoordelijkheid te pakken:
- Ga niet hamsteren, dat is echt niet nodig en je brengt mensen die wel door moeten werken (zoals verpleegkundigen) in de problemen want die staan 's avonds voor lege schappen
- Als je verkouden bent (of meer): blijft thuis!
- Help ouderen en kwetsbaren door boodschappen voor ze te doen, bel ze wat vaker etcetera
- Vermijd onnodig sociaal contact; even geen verjaardagsfeestjes, geen monkeytown, geen sportclubs etcetera. Wandelen, hardlopen en fietsen moet kunnen, maar in kleine groepjes (bij voorkeur alleen met je huisgenoten)
- Zorg voor een goede hygiëne, was vaak je handen, blijf gezond eten (geen idee of dat uitmaakt, maar ik zou hem erin stoppen :)) etc

Ik verwacht eerlijk gezegd geen regels waarbij we maar met hele kleine groepjes de winkels in mogen of dat niet noodzakelijke winkels dicht moeten. Het effect is er beperkt (of niet) en het triggert weer gedrag dat je niet wil (opeens nog iedereen naar de bouwmarkt).

Maar we zullen het wel zien.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb op mijn kantoor, in het dorp, een vergaderzaal. Staat een 70 inch scherm, stoelen, tafel etc. Die gaat ingericht worden voor mijn kinderen, vriendjes en klasgenoten van ouders die vast komen te zitten met hun planning.

Wii U, Xbox, , speelgoed, etc. Kan iedereen kind afzetten en ophalen wanneer het hen blieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
xh3adshotx schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Buiten dat is elke dag uit eten gaan volgens mij ook niet heel erg gezond, je vervalt al vrij snel in hetzelfde voedingspatroon qua voorgerecht/hoofdgerecht en nagerecht. Mijn vriendin en ik vallen in de groep die zogenaamd niet zouden kunnen koken en het ons wel zouden kunnen veroorloven om 5-7 dagen buiten de deur te eten maar dat gaat toch vrij snel vervelen (been there, done that). Tegenwoordig meestal HelloFresh en die bezorgen nog gewoon. :)
Ligt eraan waar je woont natuurlijk. Hier in Utrecht is er echt wel meer dan voldoende keus om af te wisselen als je dat zou willen. Al is gezond nou eenmaal meestal niet de belangrijkste overweging in restaurants. Daar moet het eten toch vaak vooral lekker zijn en dat betekent meestal relatief vettig of zoet en (voor de niet vega's) dat groenten toch meer een bijgerechtje zijn dan het hoofdbestandsdeel.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:35:
Ik heb op mijn kantoor, in het dorp, een vergaderzaal. Staat een 70 inch scherm, stoelen, tafel etc. Die gaat ingericht worden voor mijn kinderen, vriendjes en klasgenoten van ouders die vast komen te zitten met hun planning.

Wii U, Xbox, , speelgoed, etc. Kan iedereen kind afzetten en ophalen wanneer het hen blieft.
Dus je gaat alle kids in 1 ruimte bij elkaar stoppen, zeg maar zoals in een school

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude

Om op die manier kinderen gezamenlijk te clusteren. Zouden meer mensen moeten doen. Oh wacht 8)7.

Niet dat ik persoonlijk direct overtuigd ben van de meerwaarde van het sluiten van scholen, is dit uiteraard geen alternatief indien we er vanuit zouden gaan dat het clusteren van kinderen wel een potentiële verspreiding geeft, kunnen we net zo goed de scholen openhouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

De scholen gaan definitief tijdelijk dicht: https://nos.nl/artikel/23...-strijd-tegen-corona.html

Meer informatie bij de persconferentie om 17:00

[ Voor 20% gewijzigd door HellBeast op 15-03-2020 16:40 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Alle scholen dicht in strijd tegen corona
Alle scholen in Nederland blijven vanaf morgen dicht, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dat heeft het kabinet besloten na overleg met de organisaties in het onderwijs, bevestigen bronnen aan de NOS.

Meer details worden bekendgemaakt op een persconferentie die rond 17.00 uur begint. Deze is live te volgen via NPO 1, NPO Radio 1, NOS.nl, de NOS-app, themakanaal NPO Nieuws en sociale media van de NOS.

https://nos.nl/liveblog/2...ldt-nu-twintig-doden.html

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Check ... onderweg ;;)

Mijn jongste komt dinsdag mee naar het werk.
Met nog 3 andere leeftijdsgenootjes dag vermaken met ipad, huiswerk en koffieruns voor de aanwezige collega's ;)
psychodude schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Om op die manier kinderen gezamenlijk te clusteren. Zouden meer mensen moeten doen. Oh wacht 8)7.

Niet dat ik persoonlijk direct overtuigd ben van de meerwaarde van het sluiten van scholen, is dit uiteraard geen alternatief indien we er vanuit zouden gaan dat het clusteren van kinderen wel een potentiële verspreiding geeft, kunnen we net zo goed de scholen openhouden ;).
Het dringt jou ook gewoon niet door dat sommige ouders gewoon niet zomaar thuis kunnen blijven ?

Hier gaan de scholen dicht, maar indien nodig kan je aangeven dat je kind wel op school komt.
Er is toezicht geregeld.
Voor mij is het even makkelijk om mee te nemen ( zie hiervoor ) als dat ik hem pas om 9u kan droppen daar
( ik moet om 7u beginnen )

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 15-03-2020 16:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

R.van.M schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Dus je gaat alle kids in 1 ruimte bij elkaar stoppen, zeg maar zoals in een school
Yes. Het alternatief is dat die kinderen naar opa's en oma's gaan bijvoorbeeld. De kans met die kinderen is gewoon extreem klein. Veel mensen komen wel echt vast te zitten en kunnen geen kant op. Ik heb de ruimte (en het mandaat) om daar iets voor te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals verwacht. Jammer dat ze mensen nog een weekend stappen gegund hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Zouden ze het expres gedaan hebben, om de horeca nog een last-minute omzetje te geven?

Denk het niet hoor, denk dat ze hoopte op burgelijke gehoorzaamheid, maar dat viel tegen dus dan maar zo

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kunnen de Belgen niet meer over de grens komen feesten :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Snap dat ook niet inderdaad. School heeft nog waarde, horeca is gewoon plezier.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
R.van.M schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Ja. Zolang er geen zieke kinderen bij zijn, is dat niet erg. Scholen sluiten doet maar heel beperkt iets in het terugdringen van de verspreiding. Zie hierboven ook de input en linkjes over de brief van de GGD (of het RIVM). Is met wat google nog wel meer onderbouwing voor te vinden.

Hamsteren is massahysterie, maar scholen sluiten lijkt ook wel in die categorie te zitten (ik heb nog geen betere argumenten gezien dan dat ze dat in het buitenland ook doen, en die situatie is vaak gewoon anders, zoals ook al vaker aangegeven is). Ik heb geen kinderen, dus mis de emotie die hierbij hoort, maar echte goede onderbouwing voor het sluiten van scholen heb ik nog niet gezien.

edit: het lijkt dus toch zo te zijn dat alles dicht gaat. Ik ben benieuwd welke argumentatie daaraan te grondslag ligt. Is het de publieke druk of is het risico echt verkeerd ingeschat?

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 15-03-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Nu online
Ook de kinderopvang wordt zojuist gemeld via het liveblog van de nos.

Het AD meldt overigens het volgende in haar liveblog:
Scholen in Nederland gaan alsnog dicht, heeft het kabinet vanmiddag besloten na overleg met alle betrokken partijen. Per wanneer de deuren dichtgaan, is nog onduidelijk. Vanaf morgen zou mogelijk te vroeg zijn voor ouders om nog iets voor hun kinderen te regelen.

[ Voor 39% gewijzigd door TIGER1125 op 15-03-2020 16:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:54

vhal

ಠ_ಠ

Mooi die "oplossingen" alhier om kinderen mee te nemen naar het werk of ergens in een zaaltje te stoppen.

Neem je verantwoordelijk en hou ze gewoon thuis.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:42:
Mooi die "oplossingen" alhier om kinderen mee te nemen naar het werk of ergens in een zaaltje te stoppen.

Lekker makkelijk voor ons ITers. Maar wat voor mensen in de zorg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:09

Quad

Doof

TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Ook de kinderopvang wordt zojuist gemeld via het liveblog van de nos.
Geld ook voor gastouderopvang denk ik?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn schoonzus is verpleegster in Utrecht, mijn zwager is arts. Veel plezier met de kinderen thuis houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Zouden ze het expres gedaan hebben, om de horeca nog een last-minute omzetje te geven?
Natuurlijk niet, in Groningen kon je vannacht een kanon afschieten, zo druk was het er niet.
Ik verwacht dat de meeste horecaondernemers het de afgelopen twee dagen al in de omzet hebben kunnen zien.
Waardoor het openblijven een onnodige kostenpost wordt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Ja. Zolang er geen zieke kinderen bij zijn, is dat niet erg. Scholen sluiten doet maar heel beperkt iets in het terugdringen van de verspreiding. Zie hierboven ook de input en linkjes over de brief van de GGD (of het RIVM). Is met wat google nog wel meer onderbouwing voor te vinden.

Hamsteren is massahysterie, maar scholen sluiten lijkt ook wel in die categorie te zitten (ik heb nog geen betere argumenten gezien dan dat ze dat in het buitenland ook doen, en die situatie is vaak gewoon anders, zoals ook al vaker aangegeven is). Ik heb geen kinderen, dus mis de emotie die hierbij hoort, maar echte goede onderbouwing voor het sluiten van scholen heb ik nog niet gezien.
Ik ben ook tegen massahysterie maar ik geloof niet dat Rutte dit zou doen als er geen noodzaak voor zou zijn. Die doet dit echt niet omdat anderen het ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
FreshMaker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Het dringt jou ook gewoon niet door dat sommige ouders gewoon niet zomaar thuis kunnen blijven ?
Dat zeg ik werkelijk waar nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 22:10
Nederland sluit alle scholen, meldt NOS
Alle scholen in Nederland blijven vanaf morgen dicht, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Dat heeft het kabinet besloten na overleg met de organisaties in het onderwijs, meldt NOS. De bevoegde minister zouden de beslissing toelichten tijdens een persconferentie om 17 uur.
De Nederlandse premier Mark Rutte houdt maandagavond een toespraak op televisie over de verspreiding van het coronavirus in Nederland. De toespraak wordt om 19 uur uitgezonden door de NOS en RTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Mijn schoonzus is verpleegster in Utrecht, mijn zwager is arts. Veel plezier met de kinderen thuis houden.
En hun partners? De uitzondering voor de zorg begrijp ik (werk er zelf)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 22:27

gws24

Thinking is hard!

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Edit:
OMT is niet alleen RIVM maar bestaat uit veel meer:
Het OMT heeft een aantal vaste leden en ad hoc op te roepen deskundigen. De vaste leden van een OMT zijn de voorzitter (directeur RIVM-CIb), secretaris (hoofd LCI) en vertegenwoordigers van beroepsorganisaties van artsen-microbiologen (NVMM), huisartsen (NHG), internisten-infectiologen (VIZ), artsen infectieziektebestrijding (voorzitter LOI), en een arboprofessional (via AMT). In geval van een OMT-Zoönosen (OMT-Z) is de decaan van de Faculteit Diergeneeskunde (UU) vast lid en vice-voorzitter. Het aantal OMT-leden hangt af van de agenda en bestaat vaak uit tien tot twintig personen. De verslaglegging wordt verricht door een beleidsmedewerker van de LCI.
Naast vaste leden kent het OMT ook deskundigen. Deze experts zijn virologen, internis- ten, gynaecologen, kinderartsen, longartsen, epidemiologen en andere specialisten die afhankelijk van het onderwerp als expert voor een OMT worden uitgenodigd.
bron: https://www.rivm.nl/docum...nr=1&result=rivmp%3A60598

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:34
[...]

Het noodplan schijnt te zijn dat de geneeskunde studenten in opleiding gaan oppassen op de kinderen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ja, een 11 jarige alleen thuis ....

Dat is verantwoording nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

vhal schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Dat zijn partners :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
https://www.fitforfree.nl/

"Vandaag laatste dag" was vast niet op de manier waarop ze het bedoelden :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teknix1982 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Ik ben ook tegen massahysterie maar ik geloof niet dat Rutte dit zou doen als er geen noodzaak voor zou zijn. Die doet dit echt niet omdat anderen het ook doen.
Dit... Los van de politieke kleur. Laten we niet vergeten dat deze man in z'n ridicuul drukke agenda nog tijd vrij blijft maken om een dag leraar te zijn. Je kunt hem er moeilijk van betichten dat ie niet de beste bedoelingen heeft in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Dan hou je die kinderen in de sociale kring waar ze nu al in zitten, maar dus niet met de school als extra factor daarin.

Dus als ze in de afgelopen weken al vaak genoeg bij jou over de vloer zijn geweest, dan kan jij ze wellicht opvangen.
Dat zou verstandiger zijn dan bij familie/vrienden/kennissen die ze de afgelopen weken niet of nauwelijks gezien hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:45:
offtopic:
https://www.fitforfree.nl/

"Vandaag laatste dag" was vast niet was ze bedoelden :P
Basic fit gaat trouwens wel dicht vanaf vandaag 16:00

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Nu online
[...]

Er zal waarschijnlijk nog wel iets geregeld gaan worden voor de kinderen waarvan de ouders niet anders kunnen?

De medewerkers van de lokale AH zullen waarschijnlijk toch ook moeten opkomen om te werken en mensen van nog meer extra toiletrollen te voorzien...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

franssie

Save the albatross

[...]

zus - zwager - reken het eens na :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Teknix1982 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Ik ben benieuwd. Noodzaak kan ook zijn dat de helft van de kinderen toch al thuisblijft. Ik vind dit een hele heftige maatregel waardoor een groot deel van kwetsbaar Nederland (namelijk opa's en oma's) toch heus wel weer ingezet gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Als de horeca dicht gaat betekent dit dan ook dat thuisbezorgd en dergelijke ook niet meer bezorgd? Of laat men bezorgingen wel doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
AtlAntA schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:48:
Als de horeca dicht gaat betekent dit dan ook dat thuisbezorgd en dergelijke ook niet meer bezorgd? Of laat men bezorgingen wel doorgaan?
Dat vroeg ik me ook al af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Goede vraag. Ik zou zeggen dat dit juist door moet gaan en dit zou ook kansen voor de horeca kunnen bieden. Misschien dat sommige restaurants voor oudere mensen kunnen maken, zodat die niet elke dag naar de supermarkt meer hoeven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb er eentje van 9 en eentje van 2. Die van 2 kun je echt niet mee thuiswerken en al helemaal niet als je een call hebt waar klanten veel voor betalen.

Nu lees ik dat mensen best wel in paniek raken over het thuiszitten maar je ziet ook wel veel goede dingen gebeuren.

Klanten die nu een kind op de achtergrond horen schreeuwen zullen echt wel begrip hebben voor de situatie. Mensen staan op om elkaar te helpen en bij te springen. Ik zie hier al hulp voorbij komen voor boodschappen. Mensen groeien in dit soort situaties ook wel naar elkaar toe. Het is denk ik volstrekt normaal om nu beren op de weg te zien maar ik heb best vertrouwen in de gemeenschap in situaties als deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
BasvanS schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Heel sneu, wat ook sneu is dat we dit allemaal zelf mede veroorzaken. Door te blijven posten dat het gebeurt blijven er meer mensen denken 'Wellicht moet ik ook maar wat inslaan voor het te laat is'.

Dus ik zou bijna voorstellen, verbied gewoon al het posten over Hamsteren en Plee papier. Gewoon niet meer over hebben dan stopt het vanzelf!
Misschien ken je nu iets teveel invloed aan dit Tweakers-topic toe. :D

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:48

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik moet maar eens gaan bedenken hoe ik dit kan gaan oplossen. Mijn zoontje blijft deze week bij zijn moeder en in het weekend en aankomende week is hij bij mij. Ik kan mijn werk niet thuis doen, en hoewel mijn ouders al hebben aangeboden op hem te passen zie ik dat niet echt zitten.

Maar eens overleggen met mijn werk of ik dit kan afwentelen op zorgverlof oid.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

franssie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:47:
[...]

zus - zwager - reken het eens na :+
Tegenwoordig is alles mogelijk :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 20:42
Fit for Free per direct ook dicht. Ik vind het ook al een lastige omgeving om verantwoord open te houden. Blijkbaar heeft men nu dan toch de knop doorgehakt.

Edit: oud nieuws zie ik nu...

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 15-03-2020 16:53 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Als mensen in Maastricht een oppas nodig hebben oid, dan kan ik de komende 2 weken wel helpen. Kan perfect thuiswerken (of bij iemand op locatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
De persconferentie die ministers Bruins en Slob geven is iets uitgesteld. Die wordt nu gehouden om 17.30 uur en is live te volgen is bij de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZieMaar! schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Goede vraag. Ik zou zeggen dat dit juist door moet gaan en dit zou ook kansen voor de horeca kunnen bieden. Misschien dat sommige restaurants voor oudere mensen kunnen maken, zodat die niet elke dag naar de supermarkt meer hoeven?
Gisteren al een bericht gestuurd naar een restaurant in de buurt of er niet afgehaald kan worden. Maar nog geen reactie.

Weet ook niet of sluiting door de overheid inhoudt dat ze makkelijker ergens voor in aanmerking komen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In België, waar de horeca al gesloten is, wordt nog steeds thuis bezorgd. Ik verwacht dat in Nederland niet anders zal zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dus Slob en Bruins zometeen een pers conf ivm scholen en horeca

En morgenavond 19u geplande persconf van Rutte. Schiphol dicht? thoughts?

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Stef87 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Ik hoop het. Ik had het zelf al eerder gehoopt en toen was het ook niét het geval..
https://nos.nl/artikel/23...jd-tegen-coronavirus.html

Voila, zoals gisteren al voorspeld..

Hopelijk duurt deze toestand niet te lang, want dit gaat onze economie schade toebrengen op een schaal die we nog nooit eerder hebben meegemaakt sinds de 2e wereldoorlog.. Men zal moeten accepteren dat dit virus er is, of er moet een vaccin komen zodat het beter controleerbaar wordt door kwetsbare groepen te kunnen inenten.. Dit virus gaat niet uit zichzelf verdwijnen, dus de vraag is hoe lang houden we het vol met alles (behalve werken) te stoppen?!?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:42
Geert1976 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:53:

Ik gok een beperkte noodtoestand, dan komen er wat wetten vrij om sneller te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:53:
[...]

In België, waar de horeca al gesloten is, wordt nog steeds thuis bezorgd. Ik verwacht dat in Nederland niet anders zal zijn.
Precies.
Bezorgingen zijn natuurlijk redelijk contactloos (je kan het voor de deur zetten of -met handschoen aan- aangeven ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:34
Toch wel de scholen dicht dus... Betekent dat dat ik vanaf morgen ook thuis zit? Of moet ik morgenochtend wel naar school om gezellig met het hele team om de tafel te gaan zitten om te bespreken wat we gaan doen? :-P

Ben benieuwd wat ik vandaag van mijn directeur te horen ga krijgen! Ik neem aan dat ze wel vandaag een appje eruit gaat gooien...
En maar even kijken hoe ik het met mijn vrouw ga doen, die wordt geacht thuis te werken maar dat lukt niet met een zoon van 3,3 en een van 1,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
menzo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Ik gok een beperkte noodtoestand, dan komen er wat wetten vrij om sneller te kunnen schakelen.
Zoiets denk ik ook. Ik hoop dat dat ook ruimte biedt om snel regelingen te treffen voor de horeca etc.

Dit zorgt wel voor een enorme achteruitgang in de arbeidsproductiviteit. Dat is echt heel heftig. Hopelijk kan ook hiervoor een goede regeling komen, dat bedrijven niet alleen zelf het salaris van half thuiswerkende mensen hoeven te betalen. Dat kan echt niet elk bedrijf, maar afwentelen op de ouders (neem maar een vrije dag) kan ook niet (volledig).

[ Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 15-03-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
https://m.hln.be/nieuws/b...met-coronavirus~ab89f034/

Graag een samenvatting bij je bron weergeven en onderbouwen waarom het bijdraagt aan de discussie. Nu is het een linkdrop

[ Voor 39% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:50:
Ik heb er eentje van 9 en eentje van 2. Die van 2 kun je echt niet mee thuiswerken en al helemaal niet als je een call hebt waar klanten veel voor betalen.

Nu lees ik dat mensen best wel in paniek raken over het thuiszitten maar je ziet ook wel veel goede dingen gebeuren.

Klanten die nu een kind op de achtergrond horen schreeuwen zullen echt wel begrip hebben voor de situatie. Mensen staan op om elkaar te helpen en bij te springen. Ik zie hier al hulp voorbij komen voor boodschappen. Mensen groeien in dit soort situaties ook wel naar elkaar toe. Het is denk ik volstrekt normaal om nu beren op de weg te zien maar ik heb best vertrouwen in de gemeenschap in situaties als deze.
Ik denk dat deze periode de uitzondering is waardoor zulke geluiden op de achtergrond opeens wel geaccepteerd worden. In grotere groeps-calls wel op tijd de microfoon muten…
menzo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Of zoals eerder deze week: maatregelen aankondigen voordat ze daadwerkelijk decentraal door de veiligheidsregio's afgedwongen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wat een verschrikkelijk hypocriet besluit dat ingegeven is met de onderbuik.
Kansloos...
Ik ga hier zeker rekening mee houden met de komende verkiezingen!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Complete waanzin om tegen het advies van het RIVM/GGD in die scholen dicht te gooien. Alleen maar omdat een artsenvakbond die van toeten noch blazen (je gaat toch ook niet aan de dermatoloog vragen of ie je galblaas eruit kan snijden? )weten roeptoeteren dat die scholen dicht moeten? De massahysterie is onderhand nog schadelijker dan het virus zelf.

Benieuwd hoe ze dan die opvang voor zorgmedewerkers bedacht hebben, want anders kan ik of mijn vrouw deze week al 3 dagen niet gaan werken........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:53:

Er zijn nog twee maatregelen mogelijk die elders in Europa al genomen zijn: alle winkels dicht behalve supermarkten en verdere beperking van de bewegingsvrijheid, dus thuis blijven tenzij voor werk en boodschappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 20:42

OMD

Uiteraard weet iedereen dit al maar conferentie is uitgesteld tot 17:30

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Ik en mijn vrouw werken dus beide 40u en zijn afhankelijk van de kinderopvang voor onze peuter (nog geen schoolgaand kind)

Is het nou puur de scholen (lesgeplichtigen) die dicht gaan? Of ook de kinderopvang voor babies/peuters?

Dat is me niet duidelijk. Want ik hoor net dat kinderdagverblijven nu ook lesgeplichtigen tot 12 jr willen opvangen wiens ouders een vitaal beroep voor de samenleving hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Silent Thunder op 15-03-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
Silent Thunder schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:57:
Ik en mijn vrouw werken dus beide 40u en zijn afhankelijk van de kinderopvang voor onze peuter (nog geen schoolgaand kind)

Is het nou puur de scholen (lesgeplichtigen) die dicht gaan? Of ook de kinderopvang voor babies/peuters?

Dat is me niet duidelijk..
Ook de kinderopvang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 17:09

Dat is me niet duidelijk..
Wat voor werk doen jullie?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:13
ShellGhost schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:56:
Kansloos...
Ok.

Ik vind het sneu voor de ondernemers in het mkb (denk aan bakkers, kappers, etc.) die vaak een buffer hebben voor een paar weken of enkele maanden, maar niet verder. Hoop dat de economie dit kan opvangen en dat we hopelijk binnenkort beter nieuws gaan horen omtrent deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Laten we het hopen. Zou voor veel zaken misschien nog net genoeg omzet geven om dit door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Dat is me niet duidelijk. Want ik hoor net dat kinderdagverblijven nu ook lesgeplichtigen tot 12 jr willen opvangen wiens ouders een vitaal beroep voor de samenleving hebben?
NOS:
Ook de horeca, de kinderopvangcentra en sportclubs gaan morgen niet open, bevestigen Haagse bronnen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Er zal waarschijnlijk nog wel iets geregeld gaan worden voor de kinderen waarvan de ouders niet anders kunnen?

De medewerkers van de lokale AH zullen waarschijnlijk toch ook moeten opkomen om te werken en mensen van nog meer extra toiletrollen te voorzien...
Hier een medewerker van een supermarkt. Vrijdag was het echt gekkenwerk, zaterdag was het gekkenwerk op het gebied van vracht. Ik heb 3,5x zo veel vracht laten komen dan normaal en het ging er bijna allemaal in. Iedereen enorm vermoeid van het doorbikkelen om de mensen maar te voorzien van alle producten. Ook het kader en afdeldingsmanagers en noem maar op mee aan het helpen met vullen. Ik kan je zeggen dat de potgroenten vullen, na het 4 jaar niet meer gedaan te hebben, ook wel even wennen is haha.

Omzet overigens een absoluut record, vooral op vrijdag. 25% meer dan de drukste dag voor kerst.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:38

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ShellGhost schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:56:
Kansloos...
Zou je eens toe willen lichten waarom je deze mening hebt? En wat volgens jou dan wel de juiste aanpak is op dit moment?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.