Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-10 13:14
NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:04:
Voor de mensen die elke keer afgeven op de hamsteraars en daarbij het argument geven dat het niet nodig is en er genoeg voorraad is.

Stop daar eens mee.

Het is ieders goed recht om te kopen wat ze willen. Daar zijn geen regels aan verbonden.

Als iemand 2 maanden geleden hele schappen leeg kocht was er niks aan de hand, en extra omzet, en nu is het blijkbaar not done.

Mensen die blijven roepen dat de hardwerkende mens in de avond mis grijpt door de hamsteraars. Stop daar ook eens mee.

Het begint vervelend te worden.

Als het inderdaad zo'n probleem is, dat zelfs onze minister daar op nationale tv over begint, dan start je de bevoorrading (of een extra rit) na de middag/in de avond.

Dan kunnen de hamsteraars overdag hamsteren, en kom je die hardwerkende mensen (die personen die Nederland nu in deze crisis overeind proberen te houden) enorm tegemoet.

Iedereen blij (en ook daar weer, extra omzet omdat niemand dan misgrijpt).
Het is ook knap vervelend dat als ik als "hardwerkende Nederlander" de supermarkt in loop en alles weg is. Het is ook ieder zijn goed recht om het asociaal gedrag te vinden en dit dan ook te roepen. #hamsterschaamte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HellBeast schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:01:
Waar nu al aandacht naartoe moet is de mogelijkheid om mensen thuis te kunnen testen. Zeker omdat sommige mensen zeer lichte klachten hebben van Corona. Deze mensen moeten kunnen uitsluiten of ze Corona gehad hebben, zodat ze of niet besmet raken als ze denken dat ze het al hebben gehad, maar ook niet onnodig thuis zitten als ze al immuun zijn.
Ja en dan moet je dat dagelijks gaan herhalen. Je kunt vandaag negatief testen en morgen positief. Het blijft onhaalbaar om dit continu te doen, dus blijft het een schijnveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waar nu al aandacht naartoe moet is de mogelijkheid om mensen thuis te kunnen testen. Zeker omdat sommige mensen zeer lichte klachten hebben van Corona. Deze mensen moeten kunnen uitsluiten of ze Corona gehad hebben, zodat ze of niet besmet raken als ze denken dat ze het al hebben gehad, maar ook niet onnodig thuis zitten als ze al immuun zijn.
Daarvoor hebben ze in Korea drive-in testcentra. Dat heeft als voordeel dat het medisch personeel gewoon op z’n plek kan blijven en niet 80% van de dag bezig is met rijden van locatie naar locatie. En ze kunnen hun beschermende kleding gewoon aanhouden.

De mensen met lichte klachten kunnen immers best de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

De jumbo was hier gisterochtend om 11;00 uur ook deels leeggetrokken maar aan het eidn van de middag was diee weer aangevuld hoorde ik van een bekende.

Het lastige is misschien dat schappen leeg zijn op het moment dat je in de supermarkt bent maar de logistiek is inmiddels behoorlijk opgeschroefd en het wordt ook snel aangevuld.

Voorheen wilde ik het liefst 1 maal in de week binnen een uur uit en thuis zijn met alle boodschappen met het drukke programma wat ik vaak heb maar enerzijds hoef ik dat niet meer zo nodig en anderzijds: het is wat het is. doen is het maar een beetje meer moeite.

De omstandigheden zijn nu eenmaal anders geworden en dan moet je aanpassen. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Bovendien heb ik sowieso veel minder afspraken onder het mom van social distancing. De kroeg mijdt ik ook even. Ik heb er ook geen problemen mee. De komende tijd zal gewoon aanpassing vergen aan de omstandigheden.

Van origine zou ik nu in het vliegtuig zijn gestapt naar de US maar dat is al enige tijd geleden gecanceled. We proberen dat nu op een andere manier op te lossen. Het zou gaan om inspectie en withnessed test. Dat lijkt futiel maar is het allerminst aangezien dat een betaalmoment voor de eindklant is. Geen test is niet betalen volgens contract. Uiteraard wordt er gezocht naar oplossingen maar eenvoudig gaat het niet worden.

Voor veel bedrijven zijn de uitdagingen groot. Hetgeen moet gebeuren aan maatregelen moet gewoon gebeuren. Ik hoop wel dat we met ons gezonde verstand blijven denken. Een maatregel moet ook daadwerkelijk een grote kans hebben op een effect en niet uit angst zijn gedreven.

Ik heb me, vanuit persoonlijke interesse, behoorlijk ingelezen en er is nog steeds veel misinformatie. Hier bij GOT valt het gelukkig dan nog mee. Ik denk wel dat dit draadje bijkans het meest controversiële draadje is van GOT, normaal viert logica hoogtij in de meeste draadjes die ik bezoek.

Overigens heb ik dat inlezen een jaar of 11 geleden ook gedaan met de Mexicaanse griep. Dat was in eerste instantie beroepsmatig maar werd later heel persoonlijk toen mijn dochter Mexicaanse griep kreeg. Omdat ze ook al kinkhoest had gehad (ondanks inenting) was dat geen leuke situatie en niet vergelijkbaar met een gewone griep. We hebben toen zelfquarantaine toegepast (thuiswerken en geen bezoek/niet de deur uit) en zowel mijn vrouw als ikzelf zijn niet ziek geworden.

Wat de maatregelen van de regering ook moge worden vandaag en in de toekomst, ik hoop dat ze met verstand worden genomen en niet met angst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 09:42
hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Het idee is dat als de patiënt positief getest wordt ze ruim voordat ze zelf mensen kan besmetten in thuis quarantaine gaat en zo de continuïteit van de praktijk gewaarborgd blijft. Andere patiënten kunnen zo niet door haar aangestoken worden en de rest van het gezin kan maatregelen treffen.

Zo loop je het risico op een kettingreactie in de eerstelijnszorg, maar ik snap dat het een groot probleem is en geen onwil maar onmacht.
Ik snap het, maar toch gaat het zo niet werken tenzij je iedereen gaat testen. Als je alleen mensen gaat testen die ze zelf verdacht van COVID-19 dan weet je dat je waarschijnlijk mensen gaat missen met een milder of meer atypisch beeld. We hebben bijvoorbeeld ook patiënten gezien met COVID-19 die begonnen met gastrointestinale klachten (diarree met name).

Ze zal zich niet helemaal kunnen beschermen. Het is een beroepsrisico, maar hoeveel risico kun je en mag je nemen als mens? Een lastige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Mensen die blijven roepen dat de hardwerkende mens in de avond mis grijpt door de hamsteraars. Stop daar ook eens mee.
offtopic:
Hier stoorde ik me ook aan. Alsof iemand die de hele dag in de weer is met (kleine) kinderen of mensen die thuis werken niet hard werken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:10

HellBeast

Oh My GoT!

MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Ja en dan moet je dat dagelijks gaan herhalen. Je kunt vandaag negatief testen en morgen positief. Het blijft onhaalbaar om dit continu te doen, dus blijft het een schijnveiligheid.
Als je twijfelt of je het hebt gehad, omdat je milde klachten hebt, dan lijkt het mij eigelijk wel nuttig. Als de test aangeeft dat je al immuun bent, dan hoef je daarna ook niet meer te testen en kun je je weer mengen in de samenleving en zo weer een steentje bijdragen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
Heb ik weer. Werk ergens waar de manager het nooit nodig vond om thuiswerken te faciliteren en er hooguit capaciteit is voor 5 man op een bedrijf van 1000. Binnen 2 weken van laconiek naar paniek. Ik erger me dood aan dat soort types die met beoordelingsgesprekken de mond vol hebben van proactief zijn om vervolgens alleen maar reactief te werk gaan. Zet potentieel 1000 man in de gevarenzone omdat hij z'n personeel liever kan zien en niet vertrouwd.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Waterkoker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:01:
Zouden ze vanaf nu altijd moeten doen. Vind het altijd ontzettend ranzig in de wachtkamer van de huisarts. Onhygienische mensen die zonder hand voor de mond hoesten en snot afvegen met hun hand en vervolgens de leuning van de stoel vastpakken als ze weer opstaan etc.
Je snapt wat het idee achter de huisarts is? Daar komen vooral mensen die klachten hebben, mensen uit alle rangen en standen van de maatschappij dus ook degene die wat lomper en meer onaangepast gedrag vertonen.

In die zin is de wachtkamer van de huisarts één van de laatste plekken waar je nog een afspiegeling van de samenleving ziet in onze steeds meer naar opleiding en welvaart gesegregeerde maatschappij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
<knip>

Geen trollen voeren.

[ Voor 90% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2020 13:17 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb niet gehamsterd maar heb wel een extra zak pasta gekocht bijvoorbeeld. Van een pan pasta kan ik in mijn eentje prima 2/3 dagen eten dus dat komt wel goed. Niets mis mee om daarin vooruit te denken, maar houdt wel je medemens in ogenschouw. Niemand heeft 4 pakken toiletpapier nodig. Snap sowieso niet waarom juist dat product zoveel gehamsterd wordt..

Anyway, ik heb zojuist mijn leidinggevende laten weten dat ik morgen thuis blijf. Werk in de zorg (niet direct patiënt contact gelukkig) maar m'n verkoudheid is vanaf afgelopen donderdag geëvolueerd van een loopneus naar ernstige keelpijn + continu hoesten. Merk nu ook dat er hoofdpijn bij komt. Geen idee of het corona is, maar voel me een dweil en het lijkt mij zeer onverstandig om met deze klachten toch te gaan werken. M'n werkgever kennende zal er wel weer moeilijk gedaan worden want ''een verkoudheidje'' is niet voldoende om thuis te blijven maar ik mag hopen dat de verzwarende omstandigheden nu reden zijn om daar even aan voorbij te gaan..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

London schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:12:
Ik heb niet gehamsterd maar heb wel een extra zak pasta gekocht bijvoorbeeld. Van een pan pasta kan ik in mijn eentje prima 2/3 dagen eten dus dat komt wel goed. Niets mis mee om daarin vooruit te denken, maar houdt wel je medemens in ogenschouw. Niemand heeft 4 pakken toiletpapier nodig. Snap sowieso niet waarom juist dat product zoveel gehamsterd wordt..

Anyway, ik heb zojuist mijn leidinggevende laten weten dat ik morgen thuis blijf. Werk in de zorg (niet direct patiënt contact gelukkig) maar m'n verkoudheid is vanaf afgelopen donderdag geëvolueerd van een loopneus naar ernstige keelpijn + continu hoesten. Merk nu ook dat er hoofdpijn bij komt. Geen idee of het corona is, maar voel me een dweil en het lijkt mij zeer onverstandig om met deze klachten toch te gaan werken. M'n werkgever kennende zal er wel weer moeilijk gedaan worden want ''een verkoudheidje'' is niet voldoende om thuis te blijven maar ik mag hopen dat de verzwarende omstandigheden nu reden zijn om daar even aan voorbij te gaan..
Voet bij stuk houden, goed bezig!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
https://nos.nl/liveblog/2...an-6000-besmettingen.html

Check het eerste bericht, Bij deze supermarkt in Zeist waren veel schappen een kwartier na opening alweer leeg gekocht.

Hier valt niet tegen op te werken. Voordeel, de mensen die preppen komen dr hele week niet meer in de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10 00:51

R2L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

Keida

dr.

Nee dat is niet meer de oplossing
Sowieso is er onvoldoende capaciteit voor

En enige wat nu helpt: bij klachten: twee weken isoleren nadat klachten over zijn.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:10:
[...]
offtopic:
Hier stoorde ik me ook aan. Alsof iemand die de hele dag in de weer is met (kleine) kinderen of mensen die thuis werken niet hard werken.
Misschien kan het iets anders verwoord, maar wanneer je na je werkdag ziet dat de hamsteraars hebben toegeslagen, is dat gewoon een constatering van een feit.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

drooger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Asociaal gedrag hoort niet thuis in een samenleving, ook al is het begrijpelijk gedrag.
Wat mij betreft alleen maar terecht dat mensen daar elkaar op aanspreken en ook blijven doen.
Precies, dat je nu wat extra inkoopt om zo de week door te komen, prima. Maar dat je 20 pakken rijst, 8 pakken toiletpapier, 15 pakken pasta, 20x houdbare brood koopt is toch iets teveel van het goede en ontneemt andere mensen het recht op ook eten wat zij ook nodig hebben. Nu komen zelfs voedselbanken in de problemen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Keida schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:20:
[...]

En enige wat nu helpt: bij klachten: twee weken isoleren nadat klachten over zijn.
Dus iedereen die moet niezen van de hooikoorts zit straks voor de rest van zijn leven in isolatie?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik weiger iets te kijken als mensen arrogant genoeg zijn om "deel dit" in de titel te zetten 8)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 04-10 00:51

R2L

Helixes schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Ik weiger iets te kijken als mensen arrogant genoeg zijn om "deel dit" in de titel te zetten 8)
Ik normaal gesproken ook, maar heb het gekeken en was er behoorlijk van onder de indruk dat ik heb gemeend om het hier bij uitzondering toch te doen... :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38
Voor de mensen die elke keer afgeven op de hamsteraars en daarbij het argument geven dat het niet nodig is en er genoeg voorraad is.

Stop daar eens mee.

Het is ieders goed recht om te kopen wat ze willen. Daar zijn geen regels aan verbonden.

Als iemand 2 maanden geleden hele schappen leeg kocht was er niks aan de hand, en extra omzet, en nu is het blijkbaar not done.

Als het inderdaad zo'n probleem is, dat zelfs onze minister daar op nationale tv over begint, dan start je de bevoorrading (of een extra rit) na de middag/in de avond.

Dan kunnen de hamsteraars overdag hamsteren, en kom je die hardwerkende mensen (die personen die Nederland nu in deze crisis overeind proberen te houden) enorm tegemoet.

Of we proberen zo goed mogelijk rekening met elkaar te houden.

Ik hou er maar mee op, dat gehamster is nu eenmaal een feit, maar moest het toch even kwijt. Ik hou m'n hart vast mocht er een echt ernstig virus uitbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 08:47
Stoney3K schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Dus iedereen die moet niezen van de hooikoorts zit straks voor de rest van zijn leven in isolatie?
Nee, want om hen heen zullen de coronagevallen over verloop van tijd dalen. Tevens geeft een allergische reactie totaal andere symptomen (afgezien van niezen) dan een virale infectie.
Dat alleen het niezen overeenkomt wil niet zeggen dat iemand met hooikoorts corona heeft.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
hm het komt wel van: Welt am Sonntag.....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Stop daar eens mee.

Het is gewoon asociaal voor de mensen die hamsteren voor o.a de zorgmensen die na aan shift van bijv 10 uur boodschappen moeten doen en heel veel schappen leeg zijn.Gisteren zag ik ook het voor mij gebeuren dat er iemand 20 potten bonen ( witte bruinen, bruine bonen, kidney bonen etc) in zijn winkelwagen deed. Schap weer leeg. Die mensen werden boos als je zegt van vind je dit normaal?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 00:24
drooger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Asociaal gedrag hoort niet thuis in een samenleving, ook al is het begrijpelijk gedrag.
Wat mij betreft alleen maar terecht dat mensen daar elkaar op aanspreken en ook blijven doen.
Want jij bepaalt wanneer iets asociaal is?
Zelf waarschijnlijk gezond.

Als je nu in de risico categorie valt kan ik prima begrijpen dat je liever een voorraadje thuis hebt in plaats van om de dag naar de super te moeten :/

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:47
hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Het idee is dat als de patiënt positief getest wordt ze ruim voordat ze zelf mensen kan besmetten in thuis quarantaine gaat en zo de continuïteit van de praktijk gewaarborgd blijft. Andere patiënten kunnen zo niet door haar aangestoken worden en de rest van het gezin kan maatregelen treffen.
Toch vind ik het een beetje naïef, je neemt in het ergste geval het risico dat de hele eerstelijn zorg wegvalt.
En je dus ook niet meer kan helpen of in maanpakken op bezoek.

Overigens is hier de thuishulp/zorg net zo naïef.
Twee hulpen vertellen dat ze geen maatregelen nemen om besmetting van "hulp > patient > hulp > patient" te voorkomen of tenminste proberen in te dammen. Zelf maar gedaan, extra handen wassen en een masker op tegen verspreiding (overigens voor iedereen die bij de ouderen meent te moeten gaan zitten/bezoek).
Wel een brief van de thuiszorg dat ingevolge het virus en zieke hulpen er misschien een andere gezicht verschijnt om hulp te blijven waarborgen.....

Alsof die zieke hulp dan niet al van deur tot deur is geweest bij hun oudjes.............geen woord daarover. :X

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mensen uit (oa) NL worden geweerd bij de Oostenrijkse grens:
People have also been banned from entering Austria from the UK, Netherlands, Russia and Ukraine - an extension of a ban that was already in place for Italy and Switzerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
Mijn mond val open 😕
Zelf dat getal verwachte ik niet want daarmee onderstreept men hoe goed deze crisis is aangepakt

https://nos.nl/liveblog/2...an-6000-besmettingen.html

[ Voor 28% gewijzigd door merlin1201 op 15-03-2020 13:31 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was deze al gepost?
[Twitter: https://twitter.com/AmphiaZKHuis/status/1239148139749216257?s=19]

@merlin1201 waarom precies? Dit lijkt me nog een conservatieve schatting.

Tags gecorrigeerd

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2020 13:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Stop daar eens mee.

Je redenering klopt niet. Als iemand twee maanden geleden tien pakken wc-papier kocht, had dat nauwelijks invloed op de beschikbaarheid. De ellende is dat momenteel 100 mensen 10 pakken wc-papier willen kopen, allemaal in dezelfde winkel, zonder dat ze dat direct of in de nabije toekomst nodig hebben. Dan grijpen veel klanten mis. Dat dit laakbaar gedrag is, lijkt me evident.
Er kunnen overigens ook wettelijke maatregelen volgen om hamsteren te beperken.

[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 15-03-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:11:
[...]

Je snapt wat het idee achter de huisarts is? Daar komen vooral mensen die klachten hebben, mensen uit alle rangen en standen van de maatschappij dus ook degene die wat lomper en meer onaangepast gedrag vertonen.

In die zin is de wachtkamer van de huisarts één van de laatste plekken waar je nog een afspiegeling van de samenleving ziet in onze steeds meer naar opleiding en welvaart gesegregeerde maatschappij.
Dank voor de denigrerende toon.

De dokterassistente kan toch prima enkele korte vragen stellen alvorens het maken van een afspraak? Hoest u? Niest u? Bent u verkouden of heeft een loopneus? Als ja, dan eerst telefonisch consult. Zo moeilijk is het niet lijkt mij. Zo voorkom je dat de wachtkamer een bron van bacterien/virussen wordt. Hier is iedereen bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

matthijst schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Als je nu in de risico categorie valt kan ik prima begrijpen dat je liever een voorraadje thuis hebt in plaats van om de dag naar de super te moeten :/
Als je in een risico categorie valt moet je sowieso al zorgen dat je voldoende voorraad hebt van noodzakelijke zaken voor 1 a 2 weken.

Als ik in de supermarkt kijk lijkt het wel of heel NL ineens in de risicocategorie valt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Lees de Topic Warning.

Ik heb al een modbreak geplaatst waarin ik jullie wijs op de noodzaak van normaal discussiëren in [AWM].

Als dit zo doorgaat, volgen er extra maatregelen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Waterkoker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:29:
De dokterassistente kan toch prima enkele korte vragen stellen alvorens het maken van een afspraak? Hoest u? Niest u? Bent u verkouden of heeft een loopneus? Als ja, dan eerst telefonisch consult.
Dat doen de assistentes al, die schatten in of een patiënt gezien moet worden of niet, maar wat doe je als iemand verkouden is? Als je zegt dat ze twee weken thuis moeten blijven zitten mis je wellicht een belangrijke diagnose, je kunt iemand met een potentiële reguliere longontsteking niet zo lang onbehandeld laten en de GGD heeft het verschrikkelijk druk.

Het is niet zo simpel als je doet voorkomen, het is schipperen met beperkte middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:05
Meer mensen zouden deze video moeten zien (en begrijpen). Thanks voor het delen. Ik heb de link op Telegram gespammed ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Vraag: wie heeft een idee hoe we die massa hoarders kunnen motiveren mondkapjes naar het ziekenhuis te brengen. Ze zijn op sommige plekken bijna op. Serieus.

Ik ben al op social media wat influencers aan het vragen. Wie heeft er nog meer ideeen?

Tweakers inzamelactie?
Schilders, stukadoors, andere werklui?

Dat <bold> 'geschreeuw' is totaal onnodig en onwenselijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2020 13:38 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

viaviavia:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x8BE_GHz88LgQDvrUnELbiHIZo=/800x/f/image/6XwcviVNHEGJwoWDrnee9ZIv.png?f=fotoalbum_large

Lees ook even puntje 3 onderaan

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

steveman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:37:
viaviavia:

[Afbeelding]

offtopic:
Ziet er legit uit, maar zonder bronvermelding wel een beetje twijfelachtig.

Ik snap je punt, maar dit is wel totaal offtopic.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb het document hier, dit document is correct, maar ip alleen voor de medische specialisten bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Ik heb zelf het stukje wit gemaakt na "k." geen idee of het namelijk de bedoeling was of dit publiek werd.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:52
viaviavia:

[Afbeelding]

Is hier binnen het topic bij herhaling al wel vermeld, kan mij niet voorstellen dat mensen daar hier inmiddels nog niet van op de hoogte zijn of er wordt heel selectief gelezen :).
[...]

Ik ken de bron van deze samenvatting niet direct, maar de inhoud komt wel overeen met wat op de webinar is vermeld. Staat verder ook eigenlijk geen feitelijk nieuwe informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
steveman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Ik heb zelf het stukje wit gemaakt na "k." geen idee of het namelijk de bedoeling was of dit publiek werd.
.

[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 15-03-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Is betrouwbaar, webinar ging gisteravond rond onder (huis)artsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:20:
[...]

Misschien kan het iets anders verwoord, maar wanneer je na je werkdag ziet dat de hamsteraars hebben toegeslagen, is dat gewoon een constatering van een feit.
offtopic:
Wat een onzin. Mensen die thuiswerken, in ploegendiensten werken of huismoeder of -vader zijn werken vaak ook gewoon hard.
Dat ze op andere momenten boodschappen doen dan de 9-to-5 mensen zegt natuurlijk niets over hoe hard ze werken.
Natuurlijk zijn er ook mensen die studeren, gepensioneerd zijn, ziek zijn of een uitkering hebben die niet hard werken, maar ik vind dat gewoon te kort door de bocht om te insinueren dat mensen die overdag boodschappen doen niet hard zouden werken, laatstaan dat het een feit zou zijn, zoals jij dat claimt. Menig thuiswerkend/ploegendienstdraaiend/huisverzorgend persoon werkt harder dan iemand in een 9-to-5-baan

Maar het is heel offtopic, dus ik houd er verder over op :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

viaviavia:

[Afbeelding]

Nog steeds zeggen die 3 puntjes weinig, risicogroep is niet enkel leeftijd, maar een waslijst aan 'bijzaken' die zelfs een ontsteking of een virus tot factor 10 gevaarlijker maken. Zonder een volledig beeld te hebben van zo'n patient, is zo'n statement weinig anders dan wat de media verteld over oudere mensen.

Net als griep hoofdzakelijk dodelijk is onder de oudere mensen, zitten er in die cijfers altijd 'losse' zaken die niet in het straatje 'over het algemeen' zitten, kinderen, sporters, beetje wet van gemiddelde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Laten we vooral elkaar niet gaan aanvallen om een meningsverschil.

Jongere Tweakers zonder kinderen zullen ook anders naar boodschappen kijken dan oudere Tweakers met kinderen. De zorg voor zie groep, of meer de verantwoordelijkheid, is toch eten voor de kinderen op tafel zetten. Die groep zal zich wat sneller zorgen maken denk ik zo.

Ik hoor net een verhaal van een knul waarbij hij niet bij de bevalling van zn eerste kindje kan zijn. Dat is ook zuur hoor. Meidje mag niet thuis bevallen en moet het dus alleen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

Mooie samenvatting:

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
cbr600f4i schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:11:
Heb ik weer. Werk ergens waar de manager het nooit nodig vond om thuiswerken te faciliteren en er hooguit capaciteit is voor 5 man op een bedrijf van 1000. Binnen 2 weken van laconiek naar paniek. Ik erger me dood aan dat soort types die met beoordelingsgesprekken de mond vol hebben van proactief zijn om vervolgens alleen maar reactief te werk gaan. Zet potentieel 1000 man in de gevarenzone omdat hij z'n personeel liever kan zien en niet vertrouwd.
Misselijkmakend figuur is dat dan.

Heb al de nodige managers meegemaakt, en mijn conclusie is dat ze zelden echt iets toevoegen aan het geheel.

De meeste zijn er nooit echt voor opgeleid, hebben geen feeling voor mensen, hebben een ziekelijk groot ego en doen maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Ik begreep dat China al een betrouwbare test had ontwikkeld die binnen 15 minuten aantoont of je antistoffen in je lichaam hebt.
Staat los van dat we te weinig labtestst hebben, maar het kan dus snel. Zelfs met een drive-thru zou je de uitslag kunnen weten als je wegrijdt.

Ik weet niet of deze al langs kwam, over zelfdiagnose.
https://healthxcenter.com...ave-infected-coronavirus/

Misschien een goede richtlijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Teijgetje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Ik begreep dat China al een betrouwbare test had ontwikkeld die binnen 15 minuten aantoont of je antistoffen in je lichaam hebt.
Staat los van dat we te weinig labtestst hebben, maar het kan dus snel. Zelfs met een drive-thru zou je de uitslag kunnen weten als je wegrijdt.

Ik weet niet of deze al langs kwam, over zelfdiagnose.
https://healthxcenter.com...ave-infected-coronavirus/

Misschien een goede richtlijn?
Het is al meerdere malen langsgekomen, maar dit is een hoax

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
viaviavia:

[Afbeelding]

De stelling dat het sterftecijfer in Italie "ietsje" hoger ligt als je het over 2.5% vs 7% hebt maakt het document een beetje vreemd. Dat is namelijk bijna 3x zo hoog.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:44:
[...]

offtopic:
Wat een onzin. Mensen die thuiswerken, in ploegendiensten werken of huismoeder of -vader zijn werken vaak ook gewoon hard.
Dat ze op andere momenten boodschappen doen dan de 9-to-5 mensen zegt natuurlijk niets over hoe hard ze werken.
Natuurlijk zijn er ook mensen die studeren, gepensioneerd zijn, ziek zijn of een uitkering hebben die niet hard werken, maar ik vind dat gewoon te kort door de bocht om te insinueren dat mensen die overdag boodschappen doen niet hard zouden werken, laatstaan dat het een feit zou zijn, zoals jij dat claimt. Menig thuiswerkend/ploegendienstdraaiend/huisverzorgend persoon werkt harder dan iemand in een 9-to-5-baan
Maar het één sluit het ander toch niet uit? Dat er hard thuis-werkende mensen zijn betekent toch niet dat er ook geen hamsteraars in Nederland tussen lopen? Sterker nog, aan de foto's van schappen te zien van de afgelopen dagen is het toch evident dat er hamsteraars tussen zitten? En daarmee is tevens nog helemaal niets gezegd over wat voor een soort beroep de hamsteraars hebben, of dat thuis-werkend is of niet.

Kunnen we het daar dan ook niet gewoon bij laten? Er zijn hamsters in het land, punt?
SinergyX schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:46:
[...]

Nog steeds zeggen die 3 puntjes weinig, risicogroep is niet enkel leeftijd, maar een waslijst aan 'bijzaken' die zelfs een ontsteking of een virus tot factor 10 gevaarlijker maken. Zonder een volledig beeld te hebben van zo'n patient, is zo'n statement weinig anders dan wat de media verteld over oudere mensen.

Net als griep hoofdzakelijk dodelijk is onder de oudere mensen, zitten er in die cijfers altijd 'losse' zaken die niet in het straatje 'over het algemeen' zitten, kinderen, sporters, beetje wet van gemiddelde.
Maar het is als zo'n samenvatting ook helemaal niet bedoeld als all-inclusive voor het publiek, het is gewoon een korte samenvatting die een arts vermoedelijk voor eigen collega's heeft geschreven met voor hem relevante items. Het is nota bene een kinderarts staat er boven. Kinderen zijn doorgaans geen doorgewinterde rokers met onderliggend hypertensie, nierproblemen, diabetes, hoge bloeddruk, etc. Maar obesitas onder kinderen in Nederland is wel een relevant probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
'Trump wil Duits bedrijf kopen voor exclusiviteit coronavaccin in VS'

https://www.nu.nl/coronav...t-coronavaccin-in-vs.html

Tot zover onze ‘bondgenoot’, the USA. Welkom, nieuwe vijand? Het kan alleen nog een stapje erger worden wanneer Putin nu de Duitsers gaat helpen en geld toezegt.

Ik hoop dat dit slechts een clickbait van Nu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:41:
Een Engelse viroloog omschreef heel mooi: Je moet je niet gedragen alsof je bang bent om het te krijgen. Je moet je gedragen alsof je het hebt en niet wilt overdragen.
Heb je hier ook een bron of naam bij? Niet uit ongeloof. Het is een mooie tekst om te citeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wolly_a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:53:

Het werkt goed want die link is hier al 6 keer voorbij gekomen vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 09:42
Waterkoker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Dank voor de denigrerende toon.

De dokterassistente kan toch prima enkele korte vragen stellen alvorens het maken van een afspraak? Hoest u? Niest u? Bent u verkouden of heeft een loopneus? Als ja, dan eerst telefonisch consult. Zo moeilijk is het niet lijkt mij. Zo voorkom je dat de wachtkamer een bron van bacterien/virussen wordt. Hier is iedereen bij gebaat.
Dit is precies hoe alle huisartsen nu werken. Het probleem is dat soms mensen ook gezien moeten worden. Op dit moment voelen veel huisartsen een weerstand om op huisbezoek te gaan. Hierdoor kan er een doktersdelay komen en ik verwacht dat daardoor ook mensen zullen sterven. Zij krijgen niet bijtijds de zorg die ze moeten krijgen. Je kunt niet alles via de telefoon doen. Je kunt ook niet iedereen met een ambulance laten ophalen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Het werkt goed want die link is hier al 6 keer voorbij gekomen vandaag.
In dat geval excuses. Ik volgt het topic, maar het is me niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Apache4u schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:50:
[...]

De stelling dat het sterftecijfer in Italie "ietsje" hoger ligt als je het over 2.5% vs 7% hebt maakt het document een beetje vreemd. Dat is namelijk bijna 3x zo hoog.
Dat is beroepsdeformatie ben ik bang. Zou ik niet te veel achter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
GioStyle schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:21:
[...]

Lockdown in China. Lockdown in Italië.

Nederland? Advies: geen handjes meer schudden.
Standeman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:27:
Ja, want hier zijn er al duizenden infecties en al honderden mensen overleden
*Knip*
We vragen je eerst om de topicwaarschuwing goed te lezen en vervolgens kom je aanvallend erop terug. Dat gaan we dus niet doen

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2020 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tot zover onze ‘bondgenoot’, the USA. Welkom, nieuwe vijand? Het kan alleen nog een stapje erger worden wanneer Putin nu de Duitsers gaat helpen en geld toezegt.

En hoe is dit anders dan gros van Nederland 'god voor ons allen, ik voor mezelf' style de supermarkt leegplundert? USA gaat blijkbaar voor een all-in samenwerking (zoals eerdere speech van hem) om in 1 klap voor het land te zorgen. Wij gaan liever elk mondkapje hamsteren zodat uiteindelijk ziekenhuizen en praktijken zonder komen te zitten. Sorry, maar gaan zitten wijzen naar een land, terwijl gros hier werkelijk geen kloot beter is.. ironisch eigenlijk.

Ergens is zo'n uitbraak best interessant, waar wij als 'democratie en zorgen voor de zwakke' in een situatie als dit compleet de weg kwijt raken, gaat een ander land/staat/deel juist compleet de andere kant op en zorgt primair voor z'n eigen volk in de grootste zin mogelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SinergyX schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:58:
[...]

En hoe is dit anders dan gros van Nederland 'god voor ons allen, ik voor mezelf' style de supermarkt leegplundert? USA gaat blijkbaar voor een all-in samenwerking (zoals eerdere speech van hem) om in 1 klap voor het land te zorgen. Wij gaan liever elk mondkapje hamsteren zodat uiteindelijk ziekenhuizen en praktijken zonder komen te zitten. Sorry, maar gaan zitten wijzen naar een land, terwijl gros hier werkelijk geen kloot beter is.. ironisch eigenlijk.

Ergens is zo'n uitbraak best interessant, waar wij als 'democratie en zorgen voor de zwakke' in een situatie als dit compleet de weg kwijt raken, gaat een ander land/staat/deel juist compleet de andere kant op en zorgt primair voor z'n eigen volk in de grootste zin mogelijk.
Ik denk dat we over 4 weken pas kunnen oordelen over hoe Amerika voor zijn eigen volk gaat zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:58
UPDATE in Nederland: 8 nieuwe patiënten overleden, 176 nieuwe patiënten, in totaal 1135 positief geteste personen

[ Voor 35% gewijzigd door Sjurm op 15-03-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:49:
[...]

Het is al meerdere malen langsgekomen, maar dit is een hoax
Ik heb ook de "kettingbrief" gehad. Hecht er inderdaad weinig waarde aan behalve dat het misschien zo zou kunnen zijn.
De lijst met verschijnselen per dag, het ziekteverloop, en dat je op dag 9 toch echt getest moet als je die symptomen hebt, stond niet in de brief dacht ik.

Maar excuus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:01:
[...]

Yes. Ik denk ook dat mensen denken dat er straks daadwerkelijk een handeltje in kan ontstaan.
Heel sneu, wat ook sneu is dat we dit allemaal zelf mede veroorzaken. Door te blijven posten dat het gebeurt blijven er meer mensen denken 'Wellicht moet ik ook maar wat inslaan voor het te laat is'.

Dus ik zou bijna voorstellen, verbied gewoon al het posten over Hamsteren en Plee papier. Gewoon niet meer over hebben dan stopt het vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:47:
Laten we vooral elkaar niet gaan aanvallen om een meningsverschil.

Ik hoor net een verhaal van een knul waarbij hij niet bij de bevalling van zn eerste kindje kan zijn. Dat is ook zuur hoor. Meidje mag niet thuis bevallen en moet het dus alleen doen.
Is dit waar? Mijn vrouw is eind april uitgerekend en we hebben gekozen voor een ziekenhuisbevalling vanwege nogal wat complicaties bij de eerste bevalling.. Als ik er niet bij mag zijn dan vind ik dat nog wel wat. Als het ECHT niet anders kan dan is het zo natuurlijk maar ben er liever gewoon bij.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Bron: https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfcDXuftlPNEhxjOXivk8scOVVo=/f/image/NwfjpG9bKbPYWkx5t9DrqTQY.png

8 patiënten overleden, 176 nieuwe patiënten, in totaal 1135 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 176 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 1135.

Sinds gisteren zijn 8 patiënten overleden aan COVID-19 in de leeftijd van 59 tot 94 jaar. De meesten zijn ouder dan 70 jaar en hadden onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 20 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 162 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Ziekenhuisopnames (totaal):
15-03-2020 162 (+26)
14-03-2020 136 (+23)
13-03-2020 113 (+27)
12-03-2020 86

Het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames blijft de laatste dagen sinds RIVM dat duidelijk vermeld in hun updates in ieder geval redelijk stabiel op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 15-03-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 11:24
viaviavia:

[Afbeelding]

ik kan die cijfers niet helemaal volgen:
de stelling is dat 15% van de besmette personen moet worden opgenomen. volgend de GGD (info van vandaag) zijn er inmiddels 6000 personen besmet en volgens het RIVM zijn er 162 personen opgenomen (geweest)(info van vandaag). 162 van 6000 is toch geen 15% maar 2,5%? Er zit enige vertraging tussen besmet raken en eventueel opgenomen moeten worden, maar als je uitgaat van bijvoorbeeld 4000 besmettingen een paar dagen geleden dan kom ik bij 162 opnames ook niet hoger uit dan ongeveer 4%? En een deel van die 162 opnames is inmiddels alweer ontslagen.

(edit: ik weet dat de cijfers uit China op 15% wijzen, maar de Nederlandse cijfers dus gewoon niet)

Met name is dit natuurlijk een interessante vraag omdat gevreesd wordt dat de ziekenhuizen worden overbelast. Maar als de verwachting 15% is, en de realisatie 4% dan valt het toch (relatief) mee? En waarom dreigt onze gezondheidszorg overbelast te worden bij "slechts" 162 opnames?

[ Voor 20% gewijzigd door Philpend op 15-03-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 19:41

drooger

Falen is ook een kunst.

matthijst schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Leuke aanname, maar ik val inderdaad in de risicocategorie.
Ook al lijkt dat misschien niet zo, met mijn 31 jaar en actief met sport.

Een voorraadje thuis is heel wat anders dan het hamstergedrag wat er goedgepraat wordt.
Ieder weldenkend mens doet er goed aan om een noodvoorraad te hebben.

Prima dat men een pak of twee meer dan normaal koopt, maar dat is toch van een heel andere categorie van 40 rollen wc-papier of 10 broden?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:47:
Werkelijk?

Hebben ze nooit van perslucht gehoord? een ziekenhuis heeft echt wel geschikte pakken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik hoop echt dat de gemiddelde Nederlander die niet verder dan enkele dagen vooruit denkt, zijn boodschappen-doen-gedrag als dit allemaal voorbij is, nu eens gaat aanpassen. Het kan echt geen kwaad om voor minstens een week of twee aan voedsel thuis te hebben staan. Zo lang je dat met de wekelijkse boodschappen op peil houdt en rouleert is er weinig aan de hand en hoeft er bij een crisis als dit niet extra "gehamsterd" te worden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Sjurm schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:00:
UPDATE in Nederland: 8 patiënten overleden, 176 nieuwe patiënten, in totaal 1135 positief geteste personen
8 nieuwe overledenen. Totaal 20. Subtiel maar groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:41
Hoogstwaarschijnlijk al voorbij gekomen, maar hier een interessante wiskundig perspectief op exponentiële groei en epidemieën, van 3Brown1Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tartarus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:07:
[...]

8 nieuwe overledenen. Totaal 20. Subtiel maar groot verschil.
20 op 6000 = 0,33%.

De stijging van 12 naar 20 is wel groot te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FYI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifCy-iAyMWkubBnuJX5KPCFlzsY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/lKyMSgBO2chr8GK6I8fSJPdB.jpg?f=fotoalbum_large

Nb. De CDC heeft iets andere percentages:
Frequently reported signs and symptoms of patients admitted to the hospital include fever (77–98%), cough (46%–82%), myalgia or fatigue (11–52%), and shortness of breath (3-31%) at illness onset. [2–5] Among 1,099 hospitalized COVID-19 patients, fever was present in 44% at hospital admission, and developed in 89% during hospitalization. [6] Other less commonly reported respiratory symptoms include sore throat, headache, cough with sputum production and/or hemoptysis. Some patients have experienced gastrointestinal symptoms such as diarrhea and nausea prior to developing fever and lower respiratory tract signs and symptoms. The fever course among patients with COVID-19 is not fully understood; it may be prolonged and intermittent
Maar in grote lijnen hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:56

Exigence

dnkroz

Als iedereen ook gewoon de "flattening the curve" strategie gaat toepassen op pleepapier en levensmiddelen dan is er helemaal niks aan de hand.

Wel frappant om te zien dat aan de ene kant geprobeerd wordt om met maatregelen ervoor te zorgen dat het virus zich langzamer verspreidt om zo de druk op het zorgsysteem niet te hoog te laten worden, maar dat aan de andere kant exact het tegenovergestelde gebeurt in de levensmiddelenhandel. Massaal inkopen met een overbelasting van de supermarkten en en logistiek als gevolg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:58
De kaart van het RIVM loopt voor regio IJsselland nog wat achter overigens:
In onze regio zijn vijf nieuwe besmettingen met het coronavirus COVID-19 vastgesteld. Het gaat om één persoon uit de gemeente Dalfsen, twee personen uit de gemeente Deventer en twee personen uit Zwolle. Het totaal aantal besmettingen in onze regio ligt nu op 17. De personen komen uit de volgende gemeenten: acht personen uit Zwolle, één uit Staphorst, één uit Raalte, twee uit Zwartewaterland, één uit Ommen, één uit Olst-Wijhe, één uit Dalfsen en twee uit Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:03
Het aantal nieuwe besmettingen dus ongeveer net zoveel als gister en minder dan 2 dagen geleden. Dan lijkt het stabiel te worden. Voor wat de meetcijfers nog waard zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 15-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Dennisdn schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:11:
Het aantal nieuwe besmettingen dus ongeveer net zoveel als gister en minder dan 2 dagen geleden. Dan lijkt het stabiel te worden. Voor wat de meetcijfers nog waard zijn.
Pin je daar niet te hard op vast, ik denk dat het aantal afgenomen tests relatief een stuk minder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 23:05
Intrepidity schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Pin je daar niet te hard op vast, ik denk dat het aantal afgenomen tests relatief een stuk minder word.
Daarom zegt hij waarschijnlijk ook MEETcijfers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Met de kanttekening dat we enkel nog mensen testen waarbij het ziektebeeld ernstig is. Ik vrees dat we dus nog steeds exponentieel hard stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 12:27

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dat lijkt me te vroeg om dat te concluderen. Geef het iets meer tijd. Ik verwacht dat de grote piek nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:52

Amphiebietje

In de blubber

horizon1978 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:09:
[...]

20 op 6000 = 0,33%.

De stijging van 12 naar 20 is wel groot te noemen.
Het getal van 6000 is een extrapolatie op basis van de griepcijfers, voor zover ik heb begrepen. Het is op dit moment dus enkel een schatting, en dat zal het blijhven zolang in Nederland de testcapaciteit niet behoorlijk wordt uitgebreid en men overgaat op systematisch testen zoals in Zuid Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:40

ManiacsHouse

Scheisse!

https://www.n/coroavirus/6613/trump-wil-ts-bedr ) -voor-exclusiviteit-coronavaccin-in-vs.html

Lekker dan nu.nl.
Tsja wat let Duitsland om in zo'n geval (als het waar is...) het bedrijf (tijdelijk) over te nemen? Helaas pindakaas maar nu is het bedrijf van de staat. Doei Trump ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 20:40
Belindo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Jutter hier :) heb je een bron? Onze school zou bellen als het in het weekend bekend zou worden, maar ik heb nog niks gehoord. Hoop dat school nirt zn eigen plan trekt maar gewoon mee gaat met de meerderheid.

Edit: NHD heeft het in ieder geval staan over het ROC. Basisscholen kan ik nog geen bevestiging voor vinden.
Ik kreeg bericht van Studentenadministratie ROC, er is een overleg geweest met verschillende scholen in Den Helder, waaronder ook Scholen aan Zee. Ik weet niet hoe het met de basis scholen zitten, maar lijkt me wel dat ze in DH allemaal hetzelfde gaan doen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dit is een serieus topic, laat dit soort grappige berichten s.v.p. achterwege.

[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
ManiacsHouse schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Lekker dan nu.nl.
Tsja wat let Duitsland om in zo'n geval (als het waar is...) het bedrijf (tijdelijk) over te nemen? Helaas pindakaas maar nu is het bedrijf van de staat. Doei Trump ;w
Dat bericht wekte de indruk dat dat geen mogelijkheid was. En dat daarom de Duitse regering maar met subsidies en andere middelen gaat proberen het bedrijf in land te houden.
Als je het mij vraagt, komt het maar slap over en dient Duitsland, zoals jij al suggereert, dat bedrijf per direct in te lijven in naam van nationaal veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Lekker dan nu.nl.
Dat kan, maar wat als Trump vervolgens de wetenschappers 10 miljoen biedt om naar Amerika te komen en daar te gaan werken? Een bedrijf is waard wat de medewerkers waard zijn. Een bedrijf zonder medewerkers of een bedrijf waar alle medewerkers met veel kennis zijn vertrokken is niets waard. Overigens hoop ik dat zulke wetenschappers ethisch genoeg zijn om een dergelijk aanbod af te wijzen. Maarja, iedereen heeft zijn prijs...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
Amphiebietje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Het getal van 6000 is een extrapolatie op basis van de griepcijfers, voor zover ik heb begrepen. Het is op dit moment dus enkel een schatting, en dat zal het blijhven zolang in Nederland de testcapaciteit niet behoorlijk wordt uitgebreid en men overgaat op systematisch testen zoals in Zuid Korea.
En die schatting is door experts gemaakt. Ook dr Gommers van de NVIC heeft zijn eerdere cijfers al moeten nunanceren en valt het aantal IC opnames nog mee i.v.m. wat er verwacht werd. Op 6000 gevallen vallen die 20 doden (Allen medische voorgeschiedenis) best mee. Goed, de piek zal nog wel volgen, al is de carnalvalspiek in de Brabantse ziekenhuizen als het goed is nu langzamerhand weer op het retour de komende week. In mijn regio slechts 20 gevallen. Wij hebben 1 patient gehad.

Waar ik nog het meeste van baal: Ik ben IC verpleegkundige. Ik moet op rare momenten naar de supermarkt, want onregelamtige diensten. Ik kan dus amper brood kopen door die asociale kuthamsteraars. Ik haat die lui met een vurige passie. En al helemaal de debielen die proberen onze mondkapjes te jatten.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 15-03-2020 14:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
JeroenNietDoen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Met de kanttekening dat we enkel nog mensen testen waarbij het ziektebeeld ernstig is. Ik vrees dat we dus nog steeds exponentieel hard stijgen.
Het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames is de afgelopen 4 dagen redelijk stabiel gebleven, dit strookt slecht met een exponentiële groei. Men zou namelijk verwachten dat indien de groei van de caseload exponentieel is, de groei van ziekenhuisopnames dit ook zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
AtlAntA schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Is dit waar? Mijn vrouw is eind april uitgerekend en we hebben gekozen voor een ziekenhuisbevalling vanwege nogal wat complicaties bij de eerste bevalling.. Als ik er niet bij mag zijn dan vind ik dat nog wel wat. Als het ECHT niet anders kan dan is het zo natuurlijk maar ben er liever gewoon bij.
Ja neef van een vriend van mij. Hoorde het net....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:28:
Mensen uit (oa) NL worden geweerd bij de Oostenrijkse grens
Om 12:00 vandaag weer een text (sms) Oostenrijk. Ditmaal; Alarmstufe 6 (hoogste alarm) voor o.a. Nederland.
Alle Oostenrijkers (vakantie / hier wonend) worden dringend verzocht o.a Nederland te verlaten (terug naar Oostenrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
Weet iemand of, en zo ja, waar, de persconferentie aangekondigd van 14:15 wordt uitgezonden?

Op nos, zowel tv als live niets te zien, omroep brabant niet, brabants dagblad niet...

[ Voor 32% gewijzigd door MisterEagle op 15-03-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00

We zien hetzelfde in Europa gebeuren hoor. Zowel Frankrijk als Duitsland hebben transporten met medische goederen bestemd voor Zwitserland geconfisqueerd.

Sowieso als we even naar alleen de EU kijken, behalve dat centrale orgaan en de ECB zien we amper tot geen onderlinge samenwerking/hulp. Het is nu China wat Italie te hulp schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
psychodude schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:20:
Men zou namelijk verwachten dat indien de groei van de caseload exponentieel is, de groei van ziekenhuisopnames dit ook zou moeten zijn.
Hopelijk beginnen de maatregelen die sinds begin deze week in Brabant gelden hun vruchten af te werpen, je zit nu tegen de incubatietijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:52

Amphiebietje

In de blubber

Overigens kom ik net terug van een (helaas niet uit te stellen :( ) reis naar Limburg, per trein.

Raad eens welke stations het drukst waren en waar je veel mensen buiten zag, ondanks dat op basis van de genomen maatregelen dat niet het geval had moeten zijn?

spoiler:
Tilbrug en Breda, het midden van de Corona-epidemie in NL...
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 19:41

drooger

Falen is ook een kunst.

Leon Zwiers schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:19:
Op 6000 gevallen vallen die 20 doden (Allen medische voorgeschiedenis) best mee.
Misschien te vluchtig gelezen?
Sinds gisteren zijn 8 patiënten overleden aan COVID-19 in de leeftijd van 59 tot 94 jaar. De meesten zijn ouder dan 70 jaar en hadden onderliggend lijden.
Zoals ik het bericht lees zijn er dus ook mensen van 59 en ouder die dus géén onderliggend lijden hadden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29
Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Ja neef van een vriend van mij. Hoorde het net....
In mijn ziekenhuis 1 bezoeker per patient per dag. Alleen wij als IC en de verloskunde mogen hiervan afwijken (of bij stervenden op de reguliere verpleegafdelingen) Lijkt me niet dat je niet bij de geboorte van je kind mag zijn.

De hoeveelheid nepnieuws is de laatste week ook stuitend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
MisterEagle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:22:
Weet iemand of, en zo ja, waar, de persconferentie aangekondigd van 14:15 wordt uitgezonden?
Nergens. Afgelast.
De belangrijkste feiten:

Er komt toch geen persconferentie na het overleg van de burgemeesters van grote Brabantse steden in Tilburg. Eerst werd als tijdstip kwart over twee genoemd, maar de conferentie gaat helemaal niet door, zo is rond twee uur bekendgemaakt.
Lees alles over het coronavirus op onze speciale themapagina.

14:12
De drie veiligheidsregio's in Brabant bevestigen dat er geen aparte persconferentie na het burgemeestersoverleg komt. "Wij hebben er vertrouwen in dat ons pakket van voorgestelde maatregelen door het kabinet wordt overgenomen", zo luidt de verklaring. Het kabinet komt in de loop van de dag met nadere mededelingen. Er zou vanmiddag eigenlijk om kwart over twee een persconferentie na het burgemeesteroverleg in Tilburg plaatsvinden.
Bron: liveblog omroep Brabant

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:15
MisterEagle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:22:

Op nos, zowel tv als live niets te zien, omroep brabant niet, brabants dagblad niet...
een paar seconden geleden
Toch geen extra persconferentie in Brabant
De aanvankelijk gemelde persconferentie van Brabantse burgemeesters, gaat zondagmiddag niet door. Burgemeesters van Tilburg, Breda en Den Bosch zouden bijeenkomen, maar een persvoorlichter van de gemeente Breda laat aan NU.nl weten dat er geen persconferentie komt.

In Den Haag wordt later zondagmiddag onder meer gesproken met vertegenwoordigers uit het onderwijs om scholen mogelijk te sluiten.
Bron. nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:23:
Overigens kom ik net terug van een (helaas niet uit te stellen :( ) reis naar Limburg, per trein.

Raad eens welke stations het drukst waren en waar je veel mensen buiten zag, ondanks dat op basis van de genomen maatregelen dat niet het geval had moeten zijn?

spoiler:
Tilbrug en Breda, het midden van de Corona-epidemie in NL...
|:(
Alleen als je klachten hebt moet je binnen blijven toch?
Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.