En jahoor, de hele AH lag weer compleet vol (was kattengrind vergeten). Knap hoor, hoe ze dat doen.
De burgermeester van Turnhout roept nu ook op om de kroegen in Brabant te sluiten:Basekid schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:54:
Sorry hoor maar wat zijn die party-belgen ontzetten lomp bezig.
Omdat alles daar is afgesloten gaan ze maar lekker naar Nederland om daar dicht op elkaar te zitten...
Wat valt er niet te snappen aan social distancing?
https://www.omroepbrabant...-te-sluiten-Trek-een-lijn
Overigens ken ik genoeg mensen (Nederlanders) die gewoon gaan hoor. Naar feestjes, kroegen, restaurants, enz. Zelf had ik dit weekend een feest maar na aandringen van meerdere mensen was deze toch maar gecanceld. Volgens mij heb ik volgend weekend ook een etentje gepland staan in een restaurant, maar dat zal niet doorgaan aangezien ik vermoed dat horeca meer en meer zal sluiten en we anders zelf wel zullen annuleren.
Ook kun je net zo goed afgeven op de mensen die naar alle drukke supermarkten e.d. gaan, als je persé wilt afgeven op mensen. Kunt ook online bestellen of de drukte even afwachten. Of HelloFresh weer activeren
GGD gaat uit van 6000 besmettingen
De GGD gaat ervan uit dat er in Nederland zo'n 6000 mensen zijn besmet met het coronavirus. Dat stelde woordvoerder Sjaak de Gouw in NOS Met het Oog op Morgen.
De Gouw, directeur van GGD Hollands Midden, baseert de schatting op het aantal positieve testen die er tot nu toe zijn afgenomen, 959. "Dit virus kent ongeveer dezelfde verdeling als de griep, dus als er 959 mensen in het bovenste stuk van die piramide zitten, dan betekent het dat de piramide zo'n 6000 mensen is."
Dat het cijfer veel hoger is dan dat van het RIVM, komt doordat sinds donderdag mensen met milde klachten niet meer worden getest. De Gouw ziet geen reden voor paniek.
"Het beeld is dat het virus vrij rondwaart, maar eigenlijk is het zeer beperkt. Als je het vergelijkt met Italië dan zie je heel andere aantallen."
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zit wel met een vraag of ik nu hier dit mag posten of niet, andere topic is dicht, maar kwil dit wel aan de kaak stellen
Of het fake is of niet, hoe kom je er anders achter als je het hier niet kan vragen.
Ik lees zelf de reacties ook in dit filmpje, maar het doet fake aan.
iemand die meer weet?
bron https://vm.tiktok.com/paAnR1/
Of het fake is of niet, hoe kom je er anders achter als je het hier niet kan vragen.
iemand die meer weet?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Trump is ook lekker bezig.
https://www.ad.nl/buitenl...rechten-voor-vs~a3b0fed4/
Sorry, spuit 11
En uit een eerdere post die ik niet kon aanpassen, want topic in onderhoud, door er gelijk "Ronaldo is goed bezig" bij te zetten.
Want-link dropping, foei, alsof je niet aan de titel bij hovering erover kan zien waar het over gaat en het geen paniektheorieën zijn.
Ronaldo is goed bezig, snapt tenminste dat het iedereen aangaat.
https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB11cY9Q?ocid=msedgdhp
https://www.ad.nl/buitenl...rechten-voor-vs~a3b0fed4/
Sorry, spuit 11
En uit een eerdere post die ik niet kon aanpassen, want topic in onderhoud, door er gelijk "Ronaldo is goed bezig" bij te zetten.
Want-link dropping, foei, alsof je niet aan de titel bij hovering erover kan zien waar het over gaat en het geen paniektheorieën zijn.
Ronaldo is goed bezig, snapt tenminste dat het iedereen aangaat.
https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB11cY9Q?ocid=msedgdhp
[ Voor 61% gewijzigd door Teijgetje op 15-03-2020 12:23 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
bron: TikTokMel33 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:13:
Ik zit wel met een vraag of ik nu hier dit mag posten of niet, andere topic is dicht, maar kwil dit wel aan de kaak stellen
iemand die meer weet?
Zeg dat eens twee keer hardop.
Iran update:
+1209 infecties
+113 doden
+251 hersteld
En grote kans dat dat daar echt het topje van de ijsberg is gezien de mate waarin ze het proberen te verbergen.
+1209 infecties
+113 doden
+251 hersteld
En grote kans dat dat daar echt het topje van de ijsberg is gezien de mate waarin ze het proberen te verbergen.
Winkelwagentjes staan bij de ingang van de supermarkt. Waarom zou je die daar pakken en vervolgens 500 meter teruglopen om netjes in de rij te gaan staan? Als je al in de rij staat pak je het wagentje pas bij de voordeur.Mel33 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:13:
iemand die meer weet?
Als ik jou was zou ik zoiets pas posten als het duidelijk is dat dit echt is. Wat je nu doet is potentieel paniekzaaierij. Niet doen.Mel33 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:13:
iemand die meer weet?
Super knap inderdaad, met een vrachtwagen met boodschappen van een distributiecentrum naar een supermarkt rijden.PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:11:
En jahoor, de hele AH lag weer compleet vol (was kattengrind vergeten). Knap hoor, hoe ze dat doen.
Online bestellingen zijn op korte termijn niet meer mogelijk, volledig overbelast.remzor schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:12:
Kunt ook online bestellen of de drukte even afwachten.
Uit het AD liveblog:
En maar volhouden dat de scholen open moeten blijven, deze 'expert' is wat mij betreft 'af'...Zo'n 6000 mensen in ons land zijn besmet of besmet geweest met het coronavirus. Dat blijkt uit een e-mail van Sjaak de Gouw, directeur publieke gezondheid Hollands-Midden, die RTL Nieuws heeft ingezien. De Gouw baseert zijn schatting op wiskundige berekeningen.
Ondanks het hoge aantal veronderstelde besmettingen vindt De Gouw het geen goed idee om scholen te sluiten. "We moeten het echt niet doen, want het draagt niets bij aan de bestrijding en het heeft enorme maatschappelijke impact." De kans dat kinderen buiten school worden besmet is volgens hem groter dan dat ze op school worden besmet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Door elke vrachtwagen die ze kunnen vinden in te zetten. Het was gisteren bij AH distributie drukker dan op het parkeerterrein van hun winkels.PWM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:11:
Als ik jou vandaag vraag om 5400 extra vrachtwagens te regelen, terwijl er, alle winkels bij elkaar, slechts 2000 in de planning zaten. Lukt je dat?Polycom schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Super knap inderdaad, met een vrachtwagen met boodschappen van een distributiecentrum naar een supermarkt rijden.
[ Voor 35% gewijzigd door jadjong op 15-03-2020 12:17 ]
Je snapt zelf ook dat dit geen normale omstandigheden zijn en dat de efficiëntie van het logistieke proces flink getest word.Polycom schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Super knap inderdaad, met een vrachtwagen met boodschappen van een distributiecentrum naar een supermarkt rijden.
Ja er stonden er hier ook 2 te lossen bij de buurt-AH. Toch niet echt een toplocatie.jadjong schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Door elke vrachtwagen die ze kunnen vinden in te zetten. Het was gisteren bij AH distributie drukker dan op het parkeerterrein van hun winkels.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat valt nog tegen hoe makkelijk dat is, ik vind AH niet de fijnste supermarkt maar logistiek zijn ze superieur.Polycom schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:15:
[...]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gisteren om 18.00 helemaal leeg, vanochtend om 10.00 helemaal vol, zonder dat er normaal enige levering (of personeel) staat ingepland van zaterdag op zondag. Ja, vind ik goed geregeld.Polycom schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Staat ook op de NOS. Eerder op de dag stond ook uitleg van iemand dat scholen sluiten nog steeds niet nodig is. Met grafiekjes etc.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:15:
[...]
Online bestellingen zijn op korte termijn niet meer mogelijk, volledig overbelast.
Uit het AD liveblog:
[...]
En maar blijven volhouden dat de scholen open moeten blijven, deze 'expert' is wat mij betreft 'af'...
Gevalletje andere landen maken meer drama dan nodig of Nederlandse overheid is te mild.
Krijg net een mail vanuit Stichting Pallas (overkoepelende organisatie vrije scholen)
Dat ze alle scholen die aangesloten zijn dicht gooien voor de komende 2 weken.
Kans is groot dat andere scholen in Brabant nu wel zullen volgen.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Ik vind het wel netjes hoor, zo snel opschalen. Kerst en dergelijke zie je al maanden van tevoren aankomen. Maar dit is echt snel schakelen geweest. Chapeau.Intrepidity schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Je snapt zelf ook dat dit geen normale omstandigheden zijn en dat de efficiëntie van het logistieke proces flink getest word.
The UK Health Secretary Matt Hancock said Sunday the coronavirus outbreak is "the biggest public health emergency in a generation."
"It calls for dramatic action, at home and abroad, of the kind not normally seen in peacetime," Hancock said, writing in the Sunday Telegraph.
Speaking to Sky News later, Hancock added more details to his plan, announcing that over-70s will be asked to self-isolate "in the coming weeks" -- and it could potentially last for months.
-----------------------------------------
''self-isolate potentially for months?'' unreal.
"It calls for dramatic action, at home and abroad, of the kind not normally seen in peacetime," Hancock said, writing in the Sunday Telegraph.
Speaking to Sky News later, Hancock added more details to his plan, announcing that over-70s will be asked to self-isolate "in the coming weeks" -- and it could potentially last for months.
-----------------------------------------
''self-isolate potentially for months?'' unreal.
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2020 12:23 ]
Nou ja, dan zijn de chips een paar dagen op. Boeien.Intrepidity schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Je snapt zelf ook dat dit geen normale omstandigheden zijn en dat de efficiëntie van het logistieke proces flink getest word.
We produceren hier 4 keer zoveel dan we zelf consumeren. Denk dat de supermarkten deze 'oorlog' met de hamsteraars echt wel gaan winnen.De komende tijd zal het echter wat rustiger zijn omdat velen hun 3 weken voorraad van ingeblikte bruine bonen op moeten eten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tsja over een week lullen we wel weer. Dat zijn de mensen die nu al besmet zijn maar nog geen symptomen hebben en nog van vóór de maatregelen en al helemaal van vóór de maatregelen ook een beetje nageleefd werden. Ga dan nog maar eens vergelijken met italië, of we inmiddels niet ook gewoon de "sjaak" zijn sjaak.
Je bent sowieso 6-8 weken verder voordat de situatie stabiliseert tot op het niveau van China, en als je mensen dan plots naar buiten laat gaan heb je de infecties ook zo weer terug. Dus ja, ik verwacht deze maatregelen minstens tot ~juni.Geert1976 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:21:
The UK Health Secretary Matt Hancock said Sunday the coronavirus outbreak is "the biggest public health emergency in a generation."
potentially for months? unreal.
Bedenk je dat alle vrachtwagen die gewone winkels en horeca bevoorraden waarschijnlijk nu stil staan. Bel alle transportbedrijven af en bied ze werk aan.jadjong schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Door elke vrachtwagen die ze kunnen vinden in te zetten. Het was gisteren bij AH distributie drukker dan op het parkeerterrein van hun winkels.
[...]
Als ik jou vandaag vraag om 5400 extra vrachtwagens te regelen, terwijl er, alle winkels bij elkaar, slechts 2000 in de planning zaten. Lukt je dat?
Kreeg zojuist een appje van mijn zusje, tweede bekende is mogelijk besmet met het virus:
“Ze is in contact geweest met vrienden die vorige week kwamen eten en die zijn positief getest. *naam* is nog niet getest maar al wel klachten en ze had gebeld met huisartsenpost en die zegt dat ze het dan waarschijnlijk heeft en twee weken binnen moet blijven”
Beetje wat ik vorig weekend al zei: er worden maar zo weinig mensen getest en een groot deel heeft slechts milde klachten. Bovendien lopen de statistieken altijd (ruim) achter. Het kan haast niet anders dan dat het werkelijk aantal besmettingen veel hoger licht. Momenteel zijn er ook veel experts en wetenschappers die dit zeggen, volgens mij vorige week ook al, bijvoorbeeld die directeur van het ETZ. Vorige week mocht ik dit echter niet beweren hier want ‘geen bewijs’. Voor mij was het gezond verstand gebruiken bewijs genoeg. Niemand kan het bewijzen zonder te testen namelijk.
Persoonlijk vind ik dus de statistiek met het aantal besmettingen niet zo interessant, aangezien dat alleen de geteste mensen zijn en ze zelf al dagen aangeven zuinig met de testen om te gaan. En terecht hoor, heeft nu toch geen zin meer.
“Ze is in contact geweest met vrienden die vorige week kwamen eten en die zijn positief getest. *naam* is nog niet getest maar al wel klachten en ze had gebeld met huisartsenpost en die zegt dat ze het dan waarschijnlijk heeft en twee weken binnen moet blijven”
Beetje wat ik vorig weekend al zei: er worden maar zo weinig mensen getest en een groot deel heeft slechts milde klachten. Bovendien lopen de statistieken altijd (ruim) achter. Het kan haast niet anders dan dat het werkelijk aantal besmettingen veel hoger licht. Momenteel zijn er ook veel experts en wetenschappers die dit zeggen, volgens mij vorige week ook al, bijvoorbeeld die directeur van het ETZ. Vorige week mocht ik dit echter niet beweren hier want ‘geen bewijs’. Voor mij was het gezond verstand gebruiken bewijs genoeg. Niemand kan het bewijzen zonder te testen namelijk.
Persoonlijk vind ik dus de statistiek met het aantal besmettingen niet zo interessant, aangezien dat alleen de geteste mensen zijn en ze zelf al dagen aangeven zuinig met de testen om te gaan. En terecht hoor, heeft nu toch geen zin meer.
Dat is toch niet vreemd, zelfs als we nu op het steilste punt van de curve zitten duurt het nog maanden voordat de uitbraak 'voorbij' is.Geert1976 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:21:
potentially for months? unreal.
We moeten er allemaal rekening mee houden dat het tot de meivakantie heel erg rustig gaat worden.
Babyvoeding en luiers zijn helaas wel een dingetje aan het worden, zeker in een groei gemeente als Lansingerland. Hopelijk is dat morgen weer goed aangevuld van veel ouders grijpen nu mis hier.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
wellicht niet vreemd....maar wel het idee de 'oudjes' een paar maanden in self isolation te zetten. Sorry, ik heb een zwak voor ouderen....can't help ithoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Dat is toch niet vreemd, zelfs als we nu op het steilste punt van de curve zitten duurt het nog maanden voordat de uitbraak 'voorbij' is.
We moeten er allemaal rekening mee houden dat het tot de meivakantie heel erg rustig gaat worden.
Tja, lastig te zeggen. Van een vriendin die in Italië zat weet ik dat je verplicht een meter afstand moest houden tot voorganger en dat niet iedereen tegelijkertijd de winkel in mag (zij had het zelfs over '1 voor 1 naar binnen', dus winkel zal niet zo vol zijn). Ik vind het plausibel.Mel33 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:13:
iemand die meer weet?
Edit: Niet de beste krant volgens mij (dailymail) maar:
Queues stretched outside the shops because of a new rule which demands that people stay three feet away from each other in public places, meaning only a limited number can go inside at once.
[ Voor 20% gewijzigd door Flow op 15-03-2020 12:30 ]
https://www.nu.nl/coronav...elijkbaar-met-italie.html
Nu vind ik dit toch nog steeds vreemd, hoe kan het zijn dat de kans dat kinderen besmet raken kleiner zijn dan de kans dat volwassenen besmet raken? Kinderen zitten aan elkaar, zitten in hun neus, in hun mond, etc. Hoe is het dan toch mogelijk dat zelfs deze GGD-directeur aangeeft dat de kans dat kinderen besmet raken 'klein'?! Welk biologisch deel zit hier achter? Hebben kinderen een onzichtbaar schild wat het virus tegen houdt?Bovendien heerste het virus al op Italiaanse scholen toen Italië besloot de schooldeuren dicht te doen. In Nederland is dat nog niet het geval. "Als je een vrije circulatie hebt van het virus zoals in bepaalde delen van Italië, is het logischer om een school te sluiten omdat je niet weet hoeveel kinderen het virus hebben. Die situatie is er bij ons nog niet."
Zelfs in Noord-Brabant is de kans dat schoolkinderen besmet zijn of raken "dermate klein, dat het ook daar verantwoord is om scholen open te houden".
Bij kinderen is zowel de kans op besmetting als de kans op daadwerkelijk ziek worden klein, legde De Gouw uit in het programma.
Nu; dit begrijp ik wel helemaal. Dan gaat het dus niet om de gezondheid, maar om de meer technische/zakelijke/organisatorische kant. Dit begrijp ik absoluut, al vind ik wel dat de kinderen die nu onderwijs mislopen gewoon dezelfde dag digitaal onderwijs moeten kunnen volgen. Want hoe moeten we het in vredesnaam in onderwijsland gaan regelen als er straks elke week meerdere kinderen ziek zijn?!? Ik kan niet gewoon les geven aan 20 kinderen, nog eens 5 kinderen die drie weken achterlopen en nog eens 5 kinderen die 1,5 week achterlopen... Los dat er van die 20 kinderen ook kinderen lessen en stof hebben gemist waardoor ze hiaten hebbenAlsnog puur uit voorzorg de scholen sluiten is geen goed idee, vindt De Gouw. "Als we nu zouden besluiten om de scholen te sluiten en het virus blijft de komende maanden ongeveer op hetzelfde niveau in ons land, op welk moment is het dan verantwoord om ze weer open te doen?"

Klopt, hier wat buren ook. Wordt niet getest maar Corona protocol wel hanteren, dus twee weken thuisquarantaine... Telt dus niet als 'positief getest' dus niet voor de statistieken... Het betreft kinderen, dus kans dat het dodelijk wordt is natuurlijk klein. Dus ik snap wel dat er weinig kinderen uit de statistieken komen; deze worden denk ik weinig getest dus is er geen 'positieve test voor corona'remzor schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:24:
[ Voor 14% gewijzigd door President op 15-03-2020 12:30 ]
In het VK moeten mensen boven de 70 in zelfisolatie.Geert1976 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:25:
[...]
wellicht niet vreemd....maar wel het idee de 'oudjes' een paar maanden in self isolation te zetten. Sorry, ik heb een zwak voor ouderen....can't help it
In Den Helder gaan de scholen vanaf morgen ook dicht voor een week, ze willen het besluit niet afwachten en nemen geen enkel risico.
Hier ook contacten in Italië, Milaan om precies te zijn. Zij heeft een dat je inderdaad een meter afstand moet houden. Ook het karretje halen en achteraan gaan staan is een ding. Lijkt dus wel te kloppen
Het leven is te kort om te testen
Noem me maar gek maar ik ben wel een lijstje aan het maken met houdbare producten dat we minimaal een maand kunnen eten.
De griep ben ik niet bang voor. Wel de praktische gevolgen. Verhalen uit Italie van rijen van uren voor de winkels omsat er slechts een hbdjevol mensen naar binnen mogen wil ik volr mezelf voorkomen.
De griep ben ik niet bang voor. Wel de praktische gevolgen. Verhalen uit Italie van rijen van uren voor de winkels omsat er slechts een hbdjevol mensen naar binnen mogen wil ik volr mezelf voorkomen.
Maar wij hebben in NL diverse supermarkten met een goede bezorgservice.Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:29:
Noem me maar gek maar ik ben wel een lijstje aan het maken met houdbare producten dat we minimaal een maand kunnen eten.
Nou, babyvoeding... Er stond nog zat, alleen de Nutrilon was uitverkocht. Kan me zo voorstellen dat de meeste kinderen het op een ander merk nog wel een tijdje uit houden ook.Cobb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:25:
Babyvoeding en luiers zijn helaas wel een dingetje aan het worden, zeker in een groei gemeente als Lansingerland. Hopelijk is dat morgen weer goed aangevuld van veel ouders grijpen nu mis hier.
Maargoed, zelfde gold voor vrijwel alles. We moeten hamsteren, maar wel alleen goedkoop of ons vaste merk.
Maar inderdaad hulde aan de logistiek die de supermarkten er momenteel op na houden. Dat de gekte maar snel over mag zijn.
Zou overigens wel een idee zijn om mensen toch aan te raden om voor een week boodschappen te doen in plaats van telkens voor een dag. Scheelt mensen in de supermarkt.
Maar wel een afname piek natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 15-03-2020 12:33 ]
En hoe willen ze dat dan doen met de mantelzorgers van die 70+'ers?anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:28:
[...]
In het VK moeten mensen boven de 70 in zelfisolatie.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die zitten al tot einde maand volr0bb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Maar wij hebben in NL diverse supermarkten met een goede bezorgservice.
Dit lijkt mij plausibel want het is effectief.Flow schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:26:
[...]
Tja, lastig te zeggen. Van een vriendin die in Italië zat weet ik dat je verplicht een meter afstand moest houden tot voorganger en dat niet iedereen tegelijkertijd de winkel in mag (zij had het zelfs over '1 voor 1 naar binnen', dus winkel zal niet zo vol zijn). Ik vind het plausibel.
Edit: Niet de beste krant volgens mij (dailymail) maar:
[...]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
En door jouw/die mindset staan er dus lange rijen. Als iedereen normaal blijft doen en denken is er echt wel genoeg voedsel (en wc papier). Haal gewoon een paar pakken melk, of een pak pasta extra. Maar neem niet voor anderen de kans weg om ook hun boodschappen te doen.Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:29:
Ja... Als 1 op de 50 mensen daar gebruik van maakt zitten ze aan hun capaciteit.r0bb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Onjuist. Vanochtend nog genoeg nieuwe slots voor dinsdag en woensdag. Elke ochtend even spieken dus.
Die al zeker tot eind maart volgeboekt zijnr0bb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:32:
[...]
En tot mijn grote verbazing zijn die volgens mij weer afhankelijk van de voorraad van de plaatselijke supermarkt, in plaats van een algemeen distributiecentrum?
Ik weet niet hoe het met andere bezorgservices zit, maar Picnic is helemaal volgeboekt voor de komende week. Alle dagen zijn vol en je kan in de app niet verder kijken dan 1 week. Hierdoor moeten mensen dus alsnog naar een fysieke supermarkt.r0bb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Ik kan nu pas over een week mn boodschappen krijgen.r0bb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:33:
[...]
Onjuist. Vanochtend nog genoeg nieuwe slots voor dinsdag en woensdag. Elke ochtend even spieken dus.
Mensen zijn helemaal maf aan het worden door alle sensatie/clickbait berichtgeving om de feiten heen. Lekker als je eea wil indammen om vervolgens mierenhopen bij de supermarkt te hebben omdat men denkt schijtpapier voor een jaar te moeten inslaanKenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:29:
Wel de praktische gevolgen. Verhalen uit Italie van rijen van uren voor de winkels omsat er slechts een hbdjevol mensen naar binnen mogen wil ik volr mezelf voorkomen.

Mijn boefje is liev!
Dat vond ik ook al zo opvallend: als we echt schaarste krijgen dan heb je het meest aan een ouderwetse zak aardappelen. Was de enige met 5kg in de kar vanochtend, Nederland is blijkbaar te lui om net als vroeger piepers te schillen...MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:32:
Maargoed, zelfde gold voor vrijwel alles. We moeten hamsteren, maar wel alleen goedkoop of ons vaste merk.
Wasbare luiers kunnen uitkomst bieden. Babyvoeding is wel een dingetje, zeker omdat we daar al een schaarste van hebben gehad. Aan de andere kan ik me nog voorstellen dat er veel voeding in pakken thuis staat bij mensen waar de baby is uitgegroeid.Cobb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:25:
Ik was net in de winkel en de feiten zijn toch anders aangezien de halve winkel leeg was. Ik heb rijst en pasta gekocht van merken waar ik het bestaan niet van wist.JB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:35:
[...]
Mensen zijn helemaal maf aan het worden door alle sensatie/clickbait berichtgeving om de feiten heen. Lekker als je eea wil indammen om vervolgens mierenhopen bij de supermarkt te hebben omdat men denkt schijtpapier voor een jaar te moeten inslaan
De paniek is idioot en voor een groot deel niet terecht maar feit is wel dat het inmiddels moeilijk was om aardappels en of rijst in de winkel te vinden.
Een kleine opmerking over het testbeleid van GGD'en. Er kunnen wat kleine verschillen zitten tussen regio's, maar in principe wordt er niet meer getest, tenzij …
... testen ook consequenties heeft op het medisch beleid bij zieken van 70+ en patiënten met een onderliggende aandoening. Er is soms veel discussie ook met huisartsen die iemand getest wil hebben. Het willen weten zonder dat het invloed heeft op het beleid is geen goede indicatie.
Een andere reden om te testen zijn kritische zorgverleners met luchtwegklachten en koorts zodat ze snel weer aan het werk kunnen als ze negatief testen.
Reden om te stoppen met testen is dat in een fase van mitigatie het weinig nut heeft. Testen doe je omdat je een bron wilt kunnen herleiden en je contacten wilt opsporen om te isoleren. Dit past bij een fase van containment. Die fase is voorbij. Nu zijn sociale maatregelen veel effectiever.
Er ontstaat nu wel een hele lastige situatie voor bijv. huisartsen. Je kunt op basis van je anamnese nier meer bepalen of iemand COVID-19 verdacht is. Iedereen met luchtwegklachten is verdacht. Hoe ga je je nu beschermen als beschermingsmiddelen, zoals maskers erg schaars zijn?
... testen ook consequenties heeft op het medisch beleid bij zieken van 70+ en patiënten met een onderliggende aandoening. Er is soms veel discussie ook met huisartsen die iemand getest wil hebben. Het willen weten zonder dat het invloed heeft op het beleid is geen goede indicatie.
Een andere reden om te testen zijn kritische zorgverleners met luchtwegklachten en koorts zodat ze snel weer aan het werk kunnen als ze negatief testen.
Reden om te stoppen met testen is dat in een fase van mitigatie het weinig nut heeft. Testen doe je omdat je een bron wilt kunnen herleiden en je contacten wilt opsporen om te isoleren. Dit past bij een fase van containment. Die fase is voorbij. Nu zijn sociale maatregelen veel effectiever.
Er ontstaat nu wel een hele lastige situatie voor bijv. huisartsen. Je kunt op basis van je anamnese nier meer bepalen of iemand COVID-19 verdacht is. Iedereen met luchtwegklachten is verdacht. Hoe ga je je nu beschermen als beschermingsmiddelen, zoals maskers erg schaars zijn?
Denk ajb ook even aan andere mensen ipv enkel je eigen voorraadkast. Is niet makkelijk, I know, maar omdat mensen zoals jij gaan hamsteren grijpen mensen die nu keihard aan het werk zijn in de zorg om het virus te bestrijden vanavond in de supermarkt mis. Haal gewoon in huis wat je normaal ook zou kopen, niet meer, niet minder.Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:34:
[...]
Ik kan nu pas over een week mn boodschappen krijgen.
Dat bedoel ik ook niet te zeggen. Wat jij ziet, zie ik hier ook en dat is het compleet maffe van de bevolking. “Flatten the curve” maar (straks) wel als mafkezen op een hoopje voor of in de winkel staan...Kenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:37:
[...]
Ik was net in de winkel en de feiten zijn toch anders aangezien de halve winkel leeg was. Ik heb rijst en pasta gekocht van merken waar ik het bestaan niet van wist.
De paniek is idioot en voor een groot deel niet terecht maar feit is wel dat het inmiddels moeilijk was om aardappels en of rijst in de winkel te vinden.
Mijn boefje is liev!
Als je kijkt naar Italie staan ze nu buiten in de rij te wachten voor ze een supermarkt binnen mogen. Even iets meer in huis halen dan normaal (normaal betekent bij veel mensen de behoeftes voor 1 dag) is wel degelijk verstandig.Michielgb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:37:
[...]
Denk ajb ook even aan andere mensen ipv enkel je eigen voorraadkast. Is niet makkelijk, I know, maar omdat mensen zoals jij gaan hamsteren grijpen mensen die nu keihard aan het werk zijn in de zorg om het virus te bestrijden vanavond in de supermarkt mis. Haal gewoon in huis wat je normaal ook zou kopen, niet meer, niet minder.
Dat wil natuurlijk niet zeggen 4 karren vol maar voor een paar dagen extra.
Ik heb het vermoeden dat de overheid expres de scholen niet sluit omdat het doel helemaal niet is om het virus weg te krijgen maar om het gecontroleerd te laten verspreiden.
Stel dat we nu een complete lockdown doen. Alles dicht en iedereen 4 weken binnenblijven. Dan is het over 4 weken wss vrijwel weg. Maar dan komt er een toerist en begint alles weer van voor af aan. Dat is dus geen oplossing.
Je kunt ook gecontroleerd mensen ziek laten worden die daardoor resistent worden en daarna de economie kunnen laten doordraaien. Dat is wat er nu gebeurd. Zeker als je nagaat dat kinderen er het minste last van hebben is het nuttig om daar mee te beginnen; dan hebben ze het gehad op jonge leeftijd en kunnen ze het op latere leeftijd niet meer krijgen. Lange termijn strategie.
Ik denk dat veel mensen (ook hier) nog steeds de illusie hebben dat het doel het elimineren van het virus hebben, maar dat is denk ik echt een utopie dat dat nog gaat gebeuren.
Stel dat we nu een complete lockdown doen. Alles dicht en iedereen 4 weken binnenblijven. Dan is het over 4 weken wss vrijwel weg. Maar dan komt er een toerist en begint alles weer van voor af aan. Dat is dus geen oplossing.
Je kunt ook gecontroleerd mensen ziek laten worden die daardoor resistent worden en daarna de economie kunnen laten doordraaien. Dat is wat er nu gebeurd. Zeker als je nagaat dat kinderen er het minste last van hebben is het nuttig om daar mee te beginnen; dan hebben ze het gehad op jonge leeftijd en kunnen ze het op latere leeftijd niet meer krijgen. Lange termijn strategie.
Ik denk dat veel mensen (ook hier) nog steeds de illusie hebben dat het doel het elimineren van het virus hebben, maar dat is denk ik echt een utopie dat dat nog gaat gebeuren.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Jutter hierBarfman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:29:
In Den Helder gaan de scholen vanaf morgen ook dicht voor een week, ze willen het besluit niet afwachten en nemen geen enkel risico.
Edit: NHD heeft het in ieder geval staan over het ROC. Basisscholen kan ik nog geen bevestiging voor vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Belindo op 15-03-2020 12:44 ]
Coding in the cold; <brrrrr />
Voorlopig voeren we anno 2020 de discussie dat ik beter niet twee kilo rijst kan halen en twee treetje houdbare melk.JB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:40:
[...]
Dat bedoel ik ook niet te zeggen. Wat jij ziet, zie ik hier ook en dat is het compleet maffe van de bevolking. “Flatten the curve” maar straks wel als mafkezen op een hoopje voor of in de winkel staan...
Mensen gaan er hier ook uit dat ik mn eigen magazijn aan het opbouwen ben uit angst dat andere mensen niets kopen.
Alles wordt uit verband getrokken op dit moment.
Ook spannend voor jou denk ik? Heb jij nog contact met je moeder gehad in de afgelopen weken?SomerenV schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:40:
Nóg een kleine update over m'n moeder: een cliënt op d'r werk (verzorgingstehuis) is positief getest op Covid-19. Ze zijn nu bezig met de vraag of mijn moeder ook getest moet worden aangezien die contact met die cliënt heeft gehad. Gaat nog spannend worden dus.
Het leven is te kort om te testen
Google even op "Flatten the Curve". Volgens mij hier ook meermalen uitgelegd.FireFoz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:40:
Ik heb het vermoeden dat de overheid expres de scholen niet sluit omdat het doel helemaal niet is om het virus weg te krijgen maar om het gecontroleerd te laten verspreiden.
Het virus "weg te krijgen" of te "elimineren" gaat sowieso niet lukken de komende tijd.
Ah, Jumbo en Pinic leveren uit een centraal/regionaal DBC, Plus en Coop leveren vanuit de lokale supermarkt. (overige weet ik zo snel niet)President schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:33:
[...]
Die al zeker tot eind maart volgeboekt zijn
En tot mijn grote verbazing zijn die volgens mij weer afhankelijk van de voorraad van de plaatselijke supermarkt, in plaats van een algemeen distributiecentrum?
Bij die laatste 2 zie je sneller ruimte dan bij de eerst genoemde. Omdat AH en Jumbo landelijk moeten coördineren raakt het verschil in vraag en aanbod hen sneller omdat de capaciteit onvoldoende is om uit te leveren.
De lokale supermarkten kunnen dan leveren op basis van de beschikbare voorraad, die kunnen echter beter inspelen op de effecten van hamsterwoede omdat zij van dag tot dag zien wat snel gaat en bij kunnen bestellen. Omdat zij daarbij ook maar een beperkt aantal bezorgingen hebben zijn zij vele malen flexibeler. Ik kan bij onze lokale plus nog steeds kiezen voor bezorging morgen.
De vraag is dan even of alles er is, maar die vraag heb je ook bij de anderen die uit centraal/regionaal DBC leveren. Dan kan je altijd de volgende dag nog andere producten laten leveren.
En omdat iedereen dat doet kijken we dus naar lege schappen. Het is een vicieuze cirkel: ik koop voor 1 dag extra, jij ziet dat en slaat voor 2 dagen in, je buurman ziet het en gaat met twee karren de supermarkt uit. Doe nou gewoon niet.Wolly schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:40:
[...]
Als je kijkt naar Italie staan ze nu buiten in de rij te wachten voor ze een supermarkt binnen mogen. Even iets meer in huis halen dan normaal (normaal betekent bij veel mensen de behoeftes voor 1 dag) is wel degelijk verstandig.
Dat wil natuurlijk niet zeggen 4 karren vol maar voor een paar dagen extra.

Dat valt wel mee, alle supermarkten schalen hun logistiek op.franssie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:17:
[...]
Dat valt nog tegen hoe makkelijk dat is, ik vind AH niet de fijnste supermarkt maar logistiek zijn ze superieur.
Bij mijn Jumbo was eigenlijk niets op gistermiddag behalve meel, rode kool met appeltjes in glas en diepvriesdoperwten.
Daar was een blik scholieren opengetrokken om continu bij te vullen, ipv 30 karren op een normale zaterdag hadden ze nu al meer dan 100 karren geleverd gekregen om half vier.
Het zal ongetwijfeld plaatsafhankelijk zijn of er echt gehamsterd wordt, ik heb ze niet gezien.
Wel mensen met volle karren, ook mijne gezien ik voor twee huishoudens de gebruikelijke wekelijkse boodschappen deed.
[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 15-03-2020 12:48 ]
Ik heb 8 kg sinaasappels gekocht, en heb nog 2 kilo limoenen. Met wat kiwis en citroenen hopen we enige weerstand te hebbenhoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:35:
[...]
Dat vond ik ook al zo opvallend: als we echt schaarste krijgen dan heb je het meest aan een ouderwetse zak aardappelen. Was de enige met 5kg in de kar vanochtend, Nederland is blijkbaar te lui om net als vroeger piepers te schillen...
Mijn vrouw is huisarts en dit is exact haar probleem: ook al geef je geen handen en was je je suf dan nog ben je de hele dag bezig met het luisteren van longen en andere handelingen met een hoog risico op besmetting. Iedereen met hoest of koorts weigeren is ondoenlijk want veel mensen gaan naar de huisarts omdat ze ziek zijn.honey schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:37:
Beschermmiddelen zijn schaars en met 10 minuten per consult ontbreekt de tijd om na elk contact alles te ontsmetten. Huisartsen willen om die reden dat een verdachte patiënt getest wordt, het risico voor henzelf en hun gezinnen is anders behoorlijk groot.
Niet echt close contact. Mijn band met mijn ouders is niet super close, dus dat geluk heb ik dan weer welBeneveerg schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Ook spannend voor jou denk ik? Heb jij nog contact met je moeder gehad in de afgelopen weken?
Ik ben niet perse bang om ziek te worden, meer bang om twee weken in quarantaine te moeten. Daarnaast heb ik een vriendin in de thuiszorg die het zich niet kan veroorloven thuis te moeten zitten.
[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 15-03-2020 12:47 ]
Mijn vriendin werkt in een Rotterdams ziekenhuis. Nu kregen wij zojuist te horen dat op haar afdeling de Corona patiënten komen te liggen. Geen fijn vooruitzicht dus, want ik schat de kans dat we het nu allebei gaan krijgen behoorlijk hoog in. Op dit moment liggen er nog geen Corona patiënten op haar afdeling, maar dat gaat dus op zeer korte termijn veranderen. Daarnaast hebben we het bericht gekregen dat haar werkgever iedereen verbied om naar het buitenland te reizen in verband met risico op besmetting en omdat al het personeel oproepbaar moet zijn.
Zelf heb ik een paar weken geleden te horen gekregen dat ik de ziekte van Pfeiffer heb en mijn afweersysteem is op dit moment dus niet al te best. Ik ben vaak erg moe en werk op dit moment ook niet fulltime. Geen idee wat nu verstandig is om te doen. Thuiswerken ga ik komende week al doen, maar ik weet niet of dat veel gaat helpen met een vriendin die zoveel in aanraking gaan komen met Corona patiënten.
Zelf heb ik een paar weken geleden te horen gekregen dat ik de ziekte van Pfeiffer heb en mijn afweersysteem is op dit moment dus niet al te best. Ik ben vaak erg moe en werk op dit moment ook niet fulltime. Geen idee wat nu verstandig is om te doen. Thuiswerken ga ik komende week al doen, maar ik weet niet of dat veel gaat helpen met een vriendin die zoveel in aanraking gaan komen met Corona patiënten.
Bensimpel
Positieve meneer
8kgflyingdutchboy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:44:
[...]
Ik heb 8 kg sinaasappels gekocht, en heb nog 2 kilo limoenen. Met wat kiwis en citroenen hopen we enige weerstand te hebben

Mensen die 2kg nodig hebben, hebben dankzij jou niets meer. Bedankt he.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik vermoed dat een half uur per dag bewegen meer effect zal hebben dan een spontane piek aan vitamine C.flyingdutchboy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:44:
[...]
Ik heb 8 kg sinaasappels gekocht, en heb nog 2 kilo limoenen. Met wat kiwis en citroenen hopen we enige weerstand te hebben
Pas je wel een beetje op je glazuur?
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Nope. Er lag genoeg. Anderen gaan voor blikken en wc papier. Dat hebben wij niet gekochtBensimpel schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:47:
[...]
8kgDat is al verrot aan het einde van de week, koop gewoon wat je normaal nodig hebt, dit is gewoon onzin..
Als het je om de vitamine C gaat is het veel zinvoller om een paar pakken houdbare sinaasappelsap te halen hoor, is ook nog eens lang houdbaar en veel goedkoper.flyingdutchboy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:44:
[...]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Exact dit. Als je dit beheerst ben je er het snelst vanaf met het minste risico op onnodige doden en onnodige schade aan de samenleving.FireFoz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:40:
Maak je de curve te vlak, dan moet je de maatregelen heel lang volhouden met risico op een tweede uitbraak als je de teugels laat vieren. Maak je de curve te hoog dan krijgt je zorgsysteem het voor de kiezen.
Ik moet zeggen: dit had echt een stuk beter te plannen te zijn als we meer data over feitelijke infecties zouden hebben, maar zo is het maar net.
Overigens werkt familie van me in een ziekenhuis en zijn ze als de dood dat scholen en kinderopvang dicht gaat. Dan kan in potentie de helft van het zorgpersoneel niet komen morgen. Ze zijn zich erop aan het voorbereiden vanwege het nieuws, maar hebben dan geen volle bezetting meer vooralsnog (ik wil wel oppassen, maar hier hoesten er wat mensen in huis incl verhoging, dus of dat nu echt helpt is de vraag).
We zijn een systeem en alles hangt aan elkaar.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wordt allemaal gepubliceerd. 50 in de IC van de 1000 positief geteste mensen.psy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:50:
Wat ik toch niet helemaal begrijp. Waarom telkens die testresultaten publiceren? Immers lang niet iedereen wordt getest, dus in feite zeggen die getallen niets. Het is alleen maar het topje van de ijsberg. De grafieken die er vervolgens weer mee uitgebreid worden, zeggen dus ook niet zoveel.
Veel zinvoller lijkt me in hoeverre de ziekenhuizen/IC's momenteel worden belast. En dat per leeftijdscategoreie.
En hoeveel doden er zijn gevallen onder de wel bekende Covid-19 patienten.
Totaal besmet in NL schatten ze ergens tussen de 3 en 6000 oid. Afhankelijk van welke bron de schatting doet.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het maakt niet uit wat je gaat hamsteren, meer kopen dan je nodig gaat hebben is nu COMPLEET ASOCIAAL.flyingdutchboy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:49:
[...]
Nope. Er lag genoeg. Anderen gaan voor blikken en wc papier. Dat hebben wij niet gekocht
Freshouttheoven schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:51:
Geen idee waar jij deze cijfers vandaan hebt gehaald. De kaar 'Actuele status van het coronavirus' laat toch echt andere cijfers zien.
offtopic:
Die plusjes in de post die je quote betekenen misschien de toename in de laatste dag of zo?
Die plusjes in de post die je quote betekenen misschien de toename in de laatste dag of zo?
Het hamsteren blijft ook maar doorgaan. Voorbeeld hier in Midden-Limburg: Ik ging net broodjes halen bij de LIDL, staat er een Belgisch echtpaar in de rij met 5 jumbopakken toiletpapier en 48 pakken houdbare melk in de winkelkar. België op slot en vervolgens komen de Belgen hier de winkels leeg halen.
Ik kan er 99% zeker van zijn dat mijn kinderen en ik ook besmet raken.
Ik heb namelijk een co-ouderschap, en de moeder wil niet de richtlijnen van de overheid en virologen opvolgen (ja ze is heel eigenwijs en koppig). Terwijl ze nota bene HBO-verpleegkunde heeft en in de zorgsector werkt.
Gewoon in de lucht hoesten en niezen in haar hand en daarna vrolijk deurklinken aanraken, kinderen een kusje geven op de mond.
Helemaal niks van wat er gezegd wordt houdt ze zich aan.
't Is dat ze verplicht thuis moet werken anders ging ze gewoon naar kantoor toe.
Ik heb geen idee wat ik ermee aan moet.
Werkelijk wat heb ik een spijt dat ik ooit met haar verkering kreeg.
Ik heb namelijk een co-ouderschap, en de moeder wil niet de richtlijnen van de overheid en virologen opvolgen (ja ze is heel eigenwijs en koppig). Terwijl ze nota bene HBO-verpleegkunde heeft en in de zorgsector werkt.
Gewoon in de lucht hoesten en niezen in haar hand en daarna vrolijk deurklinken aanraken, kinderen een kusje geven op de mond.
Helemaal niks van wat er gezegd wordt houdt ze zich aan.
't Is dat ze verplicht thuis moet werken anders ging ze gewoon naar kantoor toe.
Ik heb geen idee wat ik ermee aan moet.
Werkelijk wat heb ik een spijt dat ik ooit met haar verkering kreeg.
Er waren toen 600 a 800 mensen positief (ik weet niet of die 50 van donderdag of vrijdag is)YakuzA schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:52:
[...]
Wordt allemaal gepubliceerd. 50 in de IC van de 1000 positief geteste mensen.
Terwijl de supermakten in België niet dicht zijn...Masimo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:53:
Het hamsteren blijft ook maar doorgaan. Voorbeeld hier in Midden-Limburg: Ik ging net broodjes halen bij de LIDL, staat er een Belgisch echtpaar in de rij met 5 jumbopakken toiletpapier en 48 pakken houdbare melk in de winkelkar. België op slot en vervolgens komen de Belgen hier de winkels leeg halen.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Daar ben ik bekend mee en iedereen hier volgens mij, maar tegelijkertijd zie ik alleen maar reacties voorbij komen dat de scholen dicht moeten.GerardHenninger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Google even op "Flatten the Curve". Volgens mij hier ook meermalen uitgelegd.
Het virus "weg te krijgen" of te "elimineren" gaat sowieso niet lukken de komende tijd.
Ergo, wat de mensen hier zeggen strookt niet met hun kennis. Het is emotioneel handelen VS rationeel. Wat ik eerder ook al zei: in het buitenland reageren de overheden veelal emotioneel (Bulgarije, alles dicht bij 20 besmettingen) en hier meer rationeel.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Er zullen ook genoeg annuleringen zijn van mensen die weer gekalmeerd zijn. Anyhows, ik zou mijn geld niet zetten op boodschappen bezorgen als het erop aan komt.r0bb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:33:
[...]
@Mastermind heel nuchter: je kinderen lopen heel weinig risico. Ben daar ondanks alles zó blij mee. Snap je zorg, maar hoop dat die ratio je een beetje kan helpen..
En dat hun moeder zo blijft doen.. dat verandert pas als er naasten sterven. Sommige mensen gaan het eerder niet kunnen accepteren.
En dat hun moeder zo blijft doen.. dat verandert pas als er naasten sterven. Sommige mensen gaan het eerder niet kunnen accepteren.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Sinaasappels blijven weken goed. Een rondje voor het gezin is al bijna een kilo. Het is dus genoeg voor een ruime week. Wij kopen normaal dozen van 10+ kilo bij de groentenboer. Waarom zo afgeven op wat andere kopen?Bensimpel schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:47:
[...]
8kgDat is al verrot aan het einde van de week, koop gewoon wat je normaal nodig hebt, dit is gewoon onzin..
Vers is ook veel gezonder en lekkerder dan in pak.
Ik snap haar probleem, maar helaas gaat testen niet helpen. Er zullen heel veel mensen verdacht zijn. Er is onvoldoende materiaal en personeel ook om iedereen te testen. Daarnaast zal het niet helpen als iemand nu hulp nodig heeft. Een uitslag duurt minstens een dag. Dit zijn hele lastige tijden.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:45:
[...]
Mijn vrouw is huisarts en dit is exact haar probleem: ook al geef je geen handen en was je je suf dan nog ben je de hele dag bezig met het luisteren van longen en andere handelingen met een hoog risico op besmetting. Iedereen met hoest of koorts weigeren is ondoenlijk want veel mensen gaan naar de huisarts omdat ze ziek zijn.
Beschermmiddelen zijn schaars en met 10 minuten per consult ontbreekt de tijd om na elk contact alles te ontsmetten. Huisartsen willen om die reden dat een verdachte patiënt getest wordt, het risico voor henzelf en hun gezinnen is anders behoorlijk groot.
Met de aangescherpte regels kan je er in de praktijk al niet meer vanuit gaan dat je opvang hebt: bij mij vrouw op haar werk moest een doktersassistente alles laten vallen omdat de peuter een keer gehoest had op het KDV, dan kan je beter de logistiek zelf ter hand nemen.NiGeLaToR schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:51:
Overigens werkt familie van me in een ziekenhuis en zijn ze als de dood dat scholen en kinderopvang dicht gaat. Dan kan in potentie de helft van het zorgpersoneel niet komen morgen.
Jammer dat de centrale leiderschap voor hun niets betekent.Morelleth schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:18:
Krijg net een mail vanuit Stichting Pallas (overkoepelende organisatie vrije scholen)
[ Voor 190% gewijzigd door Ra5a op 15-03-2020 12:59 . Reden: Verkeerd post gequote. ]
Imperfectionist.
Apart, bij onze huisartsenpraktijk hangt op de deur een groot bord met in dikke rode letters :hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:45:
[...]
Mijn vrouw is huisarts en dit is exact haar probleem: ook al geef je geen handen en was je je suf dan nog ben je de hele dag bezig met het luisteren van longen en andere handelingen met een hoog risico op besmetting. Iedereen met hoest of koorts weigeren is ondoenlijk want veel mensen gaan naar de huisarts omdat ze ziek zijn.
"Last van niezen, verkoudheid, griep, koorts, keelklachten of hoesten? Dan mag u er niet in. Blijf thuis en bel de huisarts voor verder overleg."
Oftewel, de gehele groep mensen die ondanks alle adviezen thuis te blijven, toch vinden dat ze naar de dokter moeten, worden linea recta teruggestuurd naar waar ze horen te zijn. Thuis.
Ook lekker rustig daar, alles is ook op afspraak.
[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 15-03-2020 13:03 ]
Bijna goed. De beperkende factor is de capaciteit van de intensive care. Die capaciteit wordt beperkt door gespecialiseerd personeel en apparatuur die je niet makkelijk kunt opleiden of bijbestellen. Zolang de IC’s het aankunnen blijft de sterfte binnen de perken (lees: de bekende risicogroepen). Als het aantal zieken te groot wordt dan kunnen de IC’s het niet meer aan en zullen mensen die anders prima genezen kunnen worden toch overlijden door gebrek aan zorg.FireFoz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:40:
De kunst is dus niet om het aantal zieken naar nul te krijgen, want dat lukt toch niet meer, maar om het beheersbaar te houden. Lees er niet teveel in dat scholen openblijven. Kinderen worden gewoon niet ziek genoeg van Corona om naar de IC te moeten en men denkt dat het besmettingsgevaar via de kinderen meevalt. Het is geen bewust beleid om kinderen dan maar ziek te laten worden. De scholen kunnen alsnog dicht gaan als de bestaande maatregelen niet genoeg helpen.
Zouden ze vanaf nu altijd moeten doen. Vind het altijd ontzettend ranzig in de wachtkamer van de huisarts. Onhygienische mensen die zonder hand voor de mond hoesten en snot afvegen met hun hand en vervolgens de leuning van de stoel vastpakken als ze weer opstaan etc.Teijgetje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:59:
[...]
Apart, bij onze huisartsenpraktijk hangt op de deur een groot bord met in dikke rode letters :
"Last van niezen, verkoudheid, griep, koorts, keelklachten of hoesten? Dan mag u er niet in. Blijf thuis en bel de huisarts voor verder overleg."
Ook lekker rustig daar, alles is ook op afspraak.
Waar nu al aandacht naartoe moet is de mogelijkheid om mensen thuis te kunnen testen. Zeker omdat sommige mensen zeer lichte klachten hebben van Corona. Deze mensen moeten kunnen uitsluiten of ze Corona gehad hebben, zodat ze of niet besmet raken als ze denken dat ze het al hebben gehad, maar ook niet onnodig thuis zitten als ze al immuun zijn.
Beauty is in the eye of the beerholder
https://www.omroepbrabant...-Brabant-vanmiddag-bekend
We krijgen nog wat vanmiddag. Horeca en scholen dicht?
We krijgen nog wat vanmiddag. Horeca en scholen dicht?
Gelukkig doet ons 3 weken oud kindje borstvoeding. Maar m'n vrouw denkt nu wel even na over kolfapparaat om zo een voorraadje aan te leggen.Erapaz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:36:
[...]
Wasbare luiers kunnen uitkomst bieden. Babyvoeding is wel een dingetje, zeker omdat we daar al een schaarste van hebben gehad. Aan de andere kan ik me nog voorstellen dat er veel voeding in pakken thuis staat bij mensen waar de baby is uitgegroeid.
Luiers is wel een dingetje, we hebben nog voor circa 5 dagen aan luiers, Kruidvat was gisteren leeg. Qua eten kom ik de komende week wel door. Ik verwacht dat, zolang drogisterijen en supermarkten open mogen blijven hier niet zo snel problemen mee.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het idee is dat als de patiënt positief getest wordt ze ruim voordat ze zelf mensen kan besmetten in thuis quarantaine gaat en zo de continuïteit van de praktijk gewaarborgd blijft. Andere patiënten kunnen zo niet door haar aangestoken worden en de rest van het gezin kan maatregelen treffen.honey schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:57:
Ik snap haar probleem, maar helaas gaat testen niet helpen. Er zullen heel veel mensen verdacht zijn. Er is onvoldoende materiaal en personeel ook om iedereen te testen. Daarnaast zal het niet helpen als iemand nu hulp nodig heeft. Een uitslag duurt minstens een dag. Dit zijn hele lastige tijden.
Zo loop je het risico op een kettingreactie in de eerstelijnszorg, maar ik snap dat het een groot probleem is en geen onwil maar onmacht.
In principe lopen kinderen weinig risico, maar mijn zoon staat onder controle bij de longarts vanwege astma en ik ben bang dat het virus voor hem harder aankomt.NiGeLaToR schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:56:
@Mastermind heel nuchter: je kinderen lopen heel weinig risico. Ben daar ondanks alles zó blij mee. Snap je zorg, maar hoop dat die ratio je een beetje kan helpen..
Als mijn kinderen bij mij zijn en ze zijn besmet, dat is het haast onmogelijk het ook niet te krijgen. Dan moet je voor ieder een eigen handdoek hebben, ieder een eigen bekertje met tandenpoetsen, en ze niezen of hoesten regelmatig per ongeluk gewoon in de lucht.
Ik denk dat ik het ziek worden maar moet accepteren en dat we erdoor moeten.
Ik betwijfel of ze daarmee stopt als er naasten sterven, ik denk het niet eigenlijk. Bijvoorbeeld: Mijn zoon krijgt aantoonbaar eczeem van koemelk en ze blijft hem gewoon glazen melk en toetjes geven. Echt heel erg.
Voor de mensen die elke keer afgeven op de hamsteraars en daarbij het argument geven dat het niet nodig is en er genoeg voorraad is.
Stop daar eens mee.
Het is ieders goed recht om te kopen wat ze willen. Daar zijn geen regels aan verbonden.
Als iemand 2 maanden geleden hele schappen leeg kocht was er niks aan de hand, en extra omzet, en nu is het blijkbaar not done.
Mensen die blijven roepen dat de hardwerkende mens in de avond mis grijpt door de hamsteraars. Stop daar ook eens mee.
Het begint vervelend te worden.
Als het inderdaad zo'n probleem is, dat zelfs onze minister daar op nationale tv over begint, dan start je de bevoorrading (of een extra rit) na de middag/in de avond.
Dan kunnen de hamsteraars overdag hamsteren, en kom je die hardwerkende mensen (die personen die Nederland nu in deze crisis overeind proberen te houden) enorm tegemoet.
Iedereen blij (en ook daar weer, extra omzet omdat niemand dan misgrijpt).
Stop daar eens mee.
Het is ieders goed recht om te kopen wat ze willen. Daar zijn geen regels aan verbonden.
Als iemand 2 maanden geleden hele schappen leeg kocht was er niks aan de hand, en extra omzet, en nu is het blijkbaar not done.
Mensen die blijven roepen dat de hardwerkende mens in de avond mis grijpt door de hamsteraars. Stop daar ook eens mee.
Als het inderdaad zo'n probleem is, dat zelfs onze minister daar op nationale tv over begint, dan start je de bevoorrading (of een extra rit) na de middag/in de avond.
Dan kunnen de hamsteraars overdag hamsteren, en kom je die hardwerkende mensen (die personen die Nederland nu in deze crisis overeind proberen te houden) enorm tegemoet.
Maar het is resultaat is wel dat ik toch maar ff paar pizza's, diepvriesgroenten en nog een paar potjes bruine bonen heb gekocht (de laatste overigens). En toen ik vandaag ging heb ik de laatste aardappeltjes en broccoli gepakt en heb maar zo'n verspakket gekocht waar alles inzit om quiche te maken, behalve die onderdelen die quiche quiche makenMichielgb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:43:
En omdat iedereen dat doet kijken we dus naar lege schappen. Het is een vicieuze cirkel: ik koop voor 1 dag extra, jij ziet dat en slaat voor 2 dagen in, je buurman ziet het en gaat met twee karren de supermarkt uit. Doe nou gewoon niet.

Was wel klote want ik had gewoon echt wc papier nodig, niet om te hamsteren, maar omdat 1 rol best weinig is

Exact expert nodig?
Bij ons ook BV. Maar we hebben wel alvast een pak dieetvoeding in huis. Je vrouw zal maar in quarantaine geplaatst worden zonder baby.Quad schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:02:
[...]
Gelukkig doet ons 3 weken oud kindje borstvoeding. Maar m'n vrouw denkt nu wel even na over kolfapparaat om zo een voorraadje aan te leggen.
Luiers is wel een dingetje, we hebben nog voor circa 5 dagen aan luiers, Kruidvat was gisteren leeg. Qua eten kom ik de komende week wel door. Ik verwacht dat, zolang drogisterijen en supermarkten open mogen blijven hier niet zo snel problemen mee.
Luiers zou je eventueel ook een grotere maat kunnen kiezen als die wel beschikbaar zijn in je omgeving.
Boodschappen voor een week doen is wat mij betreft een prima plan in het kader van verminderen sociale contacten. Als je met je gezin meer dan 32 rollen wc papier nodig hebt in een week dan is het volgens mij toch tijd om naar de dokter te gaan.
Het probleem is dat nu iedereen voor een week klaar wil zijn en dat gaat niet. Wij zijn nu in ieder geval tot en met woensdag gedekt kwa eten. Langer redden we ook wel maar dan wordt het wel wat eentoniger en wat minder groente dan we zouden willen. Niks waar we direct scheurbuik van zouden oplopen.
Het probleem is dat nu iedereen voor een week klaar wil zijn en dat gaat niet. Wij zijn nu in ieder geval tot en met woensdag gedekt kwa eten. Langer redden we ook wel maar dan wordt het wel wat eentoniger en wat minder groente dan we zouden willen. Niks waar we direct scheurbuik van zouden oplopen.
Dat is waar het nu naartoe gaat omdat er niet meer getest kan worden, dan moet je als arts andere oplossingen bedenken maar je kunt niet tegen die ouderen met hoestklachten zeggen 'zoek het zelf maar uit', die moeten toch gezien en onderzocht worden.Teijgetje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:59:
Apart, bij onze huisartsenpraktijk hangt op de deur een groot bord met in dikke rode letters :
Asociaal gedrag hoort niet thuis in een samenleving, ook al is het begrijpelijk gedrag.NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:04:
Voor de mensen die elke keer afgeven op de hamsteraars en daarbij het argument geven dat het niet nodig is en er genoeg voorraad is.
Stop daar eens mee.
Wat mij betreft alleen maar terecht dat mensen daar elkaar op aanspreken en ook blijven doen.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.