Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Ik moest net naar IKEA om een bureau te halen om thuis te kunnen werken (met z'n 2en), maar het is onvoorstelbaar hoeveel mensen er nog in restaurants enz zitten te eten.

Ik vond het al superkut dat ik nu de deur uit moest voor een bureau, maar heb hopelijk genoeg voorzorgsmaatregelen genomen.

En dan hoor je op de terugweg dat in België alles op slot is maar mensen vervolgens thuis grotere feestjes organiseren 8)7.

Deze jongen beperkt de sociale contacten voorlopig heel flink. Ook geen sportschool e.d meer.

[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 14-03-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Luxicon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Dat zeggen ze wel, maar je kunt ook zelf kiezen om sociaal contact te vermijden, want dat is het overheersend advies. Niet zo in hokjes denken zou ik zeggen. :)
Dat hokjes denken werkt natuurlijk 2 kanten op... Dan moet je mensen die wel op een teras of in een restaurant gaan zitten dat ook niet kwalijk nemen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Beekforel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:16:

Maar dat "voor zover bekend" is natuurlijk wel wat lastig omdat het virus nog niet zo lang bestaat....
Stevige griep geeft over het algemeen geen serieuze problemen voor zwangere vrouwen. Als de dames dus fit zijn en een probleemloze zwangerschap hebben dan zou ik iets dergelijks gewoon door laten gaan

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Nou ik vindt de adviezen nogal tegenstrijdig, er wordt letterlijk gezegt je kunt nog naar restaurants etc je moet je alleen aanpassen.
En dat is geen goed advies, lekker met z'n allen in een afgesloten ruimte zitten. Goed plan. Willen we nu het virus indammen of wat?
Vooral mensen die denken lekker uit te kunnen gaan en een terasje pakken ergens zijn niet goed snik. Je kunt ook in je achtertuin lekker van een biertje genieten. Zo geef je het virus alleen maar meer kans om te verspreiden..

We moeten met z'n allen thuis werken zover dat kan,
Brabanders zijn gevraagd tot sociale onthouding (Trek dit door naar heel NL).

Laten we gewoon het voorbeeld van Belgie volgen..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:38
https://mobile.twitter.co.../1238884871633854466?s=20

Blijkbaar is het screenen in Iran rigoreus bezig.
175.000 mensen met syptomen.
En dat is pas bij 10% van de bevolging.

Ik begin de beelden van massa graven die gegraven worden te begrijpen...

Edit:
Let wel dit zijn mensen met symptomen.
Niet positief geteste mensen.
22.500 naar de doktoren gestuurd en een del richting ziekenhuis.

[ Voor 21% gewijzigd door Morelleth op 14-03-2020 20:23 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:15:
[...]

Het verhaal is dat er vrijwel geen risico zou zijn onder kleine kinderen, dit is inderdaad N=3 maar het laat vooral zien dat we nog heel weinig weten over dit virus, met zoveel onzekerheid kunnen scholen beter (net als in de rest van Europa) gesloten worden.
Dat 'verhaal' is gebaseerd op een kleine 100.000 gevallen. Waarbij het zelfs nog om 100.000 gevallen gaat waarbij iets dusdanig aan de hand was dat er aanleiding was om te testen.

Doe nou niet alsof daar geen significante gegevens uit te halen zijn.

Je mening over het sluiten van de scholen is duidelijk, maar heeft hier niets mee van doen.

@Morelleth 7,5 miljoen mensen in drie dagen getest? In Iran? Hoe dan?

Of hebben ze alleen koorts gemeten? :?

Edit: gescreend op symptomen blijkbaar. Zullen nog wel een paar influenza gevallen en verkoudheden tussen zitten ook dan... 8)7

@drooger dat verwacht ik ook. De volgende stap in sociale acceptatie is om de groep te verkleinen. En daarmee de horeca uit te sluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Dat hokjes denken werkt natuurlijk 2 kanten op... Dan moet je mensen die wel op een teras of in een restaurant gaan zitten dat ook niet kwalijk nemen.
Het is niet negatief bedoeld, maar ik denk dat je beter sociaal contact kan vermijden, dan adviezen opvolgt die onderscheid maken tussen openbare gelegenheden. Die adviezen zijn ervoor om te zorgen dat er niet teveel mensen op 1 plaats samenkomen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45

drooger

Falen is ook een kunst.

Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:13:
Nederland moet gewoon alle discotheken,clubs,cafe's, bioscopen, met ommiddelijke ingang gewoon sluiten. Mensen gaan blijkbaar nogsteeds uit, in een tijd waar de overheid vraagt om sociaal contact te mijden kan dit gewoon niet. 8)7

Dat je naar buiten gaat om te werken/boodschappen doet snap ik. Maar meer dan dat kan niet, laten we gewoon met z'n allen zover als het kan binnen blijven..

Sluit ook de winkelgebieden maar, anders komen straks nog meer belgen onze kant op 8)7
Frankrijk doet het straks al:
Frankrijk neemt verregaande maatregelen om ervoor te zorgen dat de verspreiding van het coronavirus beperkt blijft. Alle restaurants, cafés en discotheken gaan dicht, net als bioscopen en 'niet-essentiële' winkels. Supermarkten en andere levensmiddelenzaken, apotheken, benzinepompen en banken blijven open, net als tabakszaken en alle overheidsdiensten. De maatregelen gaan vanaf middernacht in.

De regering roept mensen op zich zo min mogelijk te verplaatsen, met name tussen steden.
Bron: NOS live blog

Mijn vermoeden is dat we dit mid/eind volgende week ook kunnen verwachten als aanvullende maatregel in Nederland.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:38
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:21:
[...]

@Morelleth 7,5 miljoen mensen in drie dagen getest? In Iran? Hoe dan?

Of hebben ze alleen koorts gemeten? :?
Screenen op symptomen.
Dus idd waarschijnlijk (als ik het zo lees) kijken naar verhoging en hoesten e.d.
Deel daarvan is door gestuurd dus die zullen ze denk ik verder willen testen en behandelen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:41

Megalodon86

Enzyme X

Chaoss schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Nou ik vind de adviezen nogal tegenstrijdig, er wordt letterlijk gezegt je kunt nog naar restaurants etc je moet je alleen aanpassen, meer afstand, extra hygiëne geen handen schudden etc. Etc.
Het advies van Rutte is niet bedoelt om het virus te stoppen (zoals in China), maar om het soepeltjes over de hele samenleving te laten gaan. Hij en z'n team denken dat dat de beste methode is, omdat zij weldegelijk de economie meewegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frankrijk ook redelijk op slot:
Frankrijk neemt verregaande maatregelen om ervoor te zorgen dat de verspreiding van het coronavirus beperkt blijft. Alle restaurants, cafés en discotheken gaan dicht, net als bioscopen en 'niet-essentiële' winkels. Supermarkten en andere levensmiddelenzaken, apotheken, benzinepompen en banken blijven open, net als tabakszaken en alle overheidsdiensten. De maatregelen gaan vanaf middernacht in.

De regering roept mensen op zich zo min mogelijk te verplaatsen, met name tussen steden.
En tabakszaken blijven open, is in Italië ook zo.
Wel weer typisch. Zonder een pakje peuken en een kraslot kan je natuurlijk niet door de crisis :P

edit:
@drooger had het ook al gepost, zie ik

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 14-03-2020 20:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

drooger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:24:
[...]

[...]

Mijn vermoeden is dat we dit mid/eind volgende week ook kunnen verwachten als aanvullende maatregel in Nederland.
Des te eerder in Nederland des te beter, Ik denk maandag al eerlijk gezegd na het crisisoverleg.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]
Ik weet het eigenlijk wel zeker.. of moeten we eerst 5000 gevallen hebben? Lijkt mij voor een land als nederland een complete ramp. Kan iedereen z'n series op netflix weer een beetje inhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

[...]

Maar de Franse skigebieden zijn nog steeds open.

Het is hier in Les Minuires nog behoorlijk druk, de restaurants zitten vol etc.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

anandus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:26:
Frankrijk ook redelijk op slot:

[...]

En tabakszaken blijven open, is in Italië ook zo.
Wel weer typisch. Zonder een pakje peuken en een kraslot kan je natuurlijk niet door de crisis :P
Was vanmiddag bij de slijterij. Valt blijkbaar in Nederland ook onder 'levensmiddelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Gaat ook pas om middernacht in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Des te eerder in Nederland des te beter, Ik denk maandag al eerlijk gezegd na het crisisoverleg.
Als Nederland redelijk de lijn volgt van andere Europese landen, dan zal eerst het besluit genomen worden omtrent scholen.
Ik denk niet dat ze dat tegelijkertijd met deze maatregel zullen aankondigen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:00
XWB schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Geniet er van, het ene na het andere land sluit alles af.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Morelleth schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:21:
https://mobile.twitter.co.../1238884871633854466?s=20

Blijkbaar is het screenen in Iran rigoreus bezig.
175.000 mensen met syptomen.
En dat is pas bij 10% van de bevolging.

Ik begin de beelden van massa graven die gegraven worden te begrijpen...

Edit:
Let wel dit zijn mensen met symptomen.
Niet positief geteste mensen.
22.500 naar de doktoren gestuurd en een del richting ziekenhuis.
Symptomen zegt niks over mortaliteit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:01

FreakNL

Well do ya punk?

President schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Tja, ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn vrouw net heb verteld dat ik ook gewoon wil dat ze de kinderen naar de opvang brengt ook al moet ze de komende weken vanuit huis werken... Immers; we betalen gewoon voor de opvang en haar werkgever verwacht ook dat er werk gedaan wordt. Uiteraard mogen ze bij problemen mijn kind naar huis sturen in plaats van het kind van ouders waarbij beiden ouders werken, maar tegelijkertijd voelt het als zonde van het geld dat we toch voor elke dag uiteindelijk moeten betalen...
Ons kind gaat ook niet maandag. Ze is snotterig en hoest en we hebben een mail gehad dat kinderen met die symptomen niet mogen komen.

Ik werk sowieso thuis, maar krijg dan dus weinig gedaan dus zal savonds ook nog wat moeten doen een paar uurtjes. Vriendin moet wel overdag weg/werken want die werkt in de zorg.

Geld geen moment over nagedacht, interesseert me nu even weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 14-03-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:41

Megalodon86

Enzyme X

Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:26:
[...]

maandag gaan de scholen dicht, dat kán bijna niet anders. hopelijk zitten ze nu te broeden op een oplossing voor de mensen die hun kinderen niet kwijt kunnen, maar wel moeten werken bij politie/brandweer/zorg/supermarkt/bevoorrading.

Zo niet, zitten we eind volgende week ook dit over de 5000 besmettingen. (als we dat niet nu al zitten, want testen doen ze amper nog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:17
[...]

[...]

Als je dan al verregaande maatregelen treft en het zekere voor het onzekere wilt nemen, is dit ook het enige juiste dat Nederland zou kunnen doen. Gewoon geen selectie. En gezien de vraag hiervoor vanuit vele partijen en toenemende steun vanuit de bevolking, alsmede peer pressure vanuit de landen om ons heen, verwacht ik ook dat hiervoor gekozen zal gaan worden om toe te passen.

Hoewel opvallend dat ze tabakszaken niet ook gewoon sluiten, lijkt mij toch nauwelijks essentieel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Weet iemand waarom die testen zo duur zijn en waarom er niet iets ontwikkeld kan worden waarmee live getest kan worden?

De technologie is tegenwoordig zo ver... Waarom kan er geen apparaat gemaakt worden waar je een wattenstaafje in stopt met een speekselmonster en die dan meteen uitslag heeft? Is het virus niet onder de microscoop te zien? Zo ja dan zo iets toch te maken moeten zijn. Ik begrijp dat dat normaal gesproken veel tijd kost, maar met de grote budgetten die hiervoor beschikbaar zijn zou het toch snel moeten kunnen.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Scorpio861 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:54:
[...]

Treurig dit soort berichten,tja we hebben betaald he.... dat ons kind of wij zelf dan een extra risico loopt nemen we maar voor lief.

Blijkt maar weer dat een advies absoluut niet werkt.
Wat dacht je van het personeel in de kinderopvang (ondergetekende)?
Nog veel snotneuzen afgelopen week in Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Das nou precies waar de discussie over gaat.
Argumentatie van de virologe van het EMC (naam even ontschoten) en het RIVM is dat omdat ze gemiddeld minder klachten vertonen, er ook minder overdracht is. Dit door minder niezen en hoesten.
Valt wellicht wel de kanttekening bij te maken dat er wel meer virussen heersen en dat ze dus prima volop kunnen snotteren niesen en kuchen (wat een gemiddeld bezoek aan de super ook wel laat zien). Vraag is dan of ze dan toch niet meer kunnen verspreiden dan aangenomen wordt op basis van "geen symptomen" als ze beide onder de leden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:01

FreakNL

Well do ya punk?

NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Lees je ook dat de symptomen op een buikgriep duidden in het begin?

Heb nog nergens gelezen dat het begint met buikgriep. Vreemd ziektebeeld met wat we tot nu toe lezen. En super heftig dat het zich zo ontwikkeld heeft. Ook bizar snel, ten opzichte van wat je doorgaans leest.
Hopen dat hij herstelt.
Ja, diarree zou een beginfase kunnen zijn.
https://www.medpagetoday....isease/publichealth/84679

Zelf heb ik sinds zaterdag diarree. De eerste paar dagen acute, sinds dinsdag niet meer acuut maar is het wel zo dat mijn reguliere stoelgang zeer waterig blijf en ik ook echt moet gaan bij aandrang. Dit is gelukkig maar 1 keer per dag. Voor de rest heb ik nergens last van, ook geen verhoging.. Wel verkouden maar dat ben ik al 2 weken en wordt zowaar minder. Ik lig ook niet op bed zoals die jongen en voel me prima. Ik heb geen idee of ik het heb maar met deze symptomen heeft het denk ik weinig zin om naar de huisarts te gaan. Ik wacht sowieso het weekend af en kan dit altijd telefonisch besproken met de huisarts maandag. Verder zonder ik me redelijk af, ben bijna nergens geweest deze week behalve supermarkt 2x

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 14-03-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Megalodon86 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:28:
[...]

maandag gaan de scholen dicht, dat kán bijna niet anders. hopelijk zitten ze nu te broeden op een oplossing voor de mensen die hun kinderen niet kwijt kunnen, maar wel moeten werken bij politie/brandweer/zorg/supermarkt/bevoorrading.
Ik vraag me af hoeveel dat er nou daadwerkelijk zijn.
Hoeveel tweeverdieners werken papa én mama in kritische sectoren.
Het komt natuurlijk wel voor, uiteraard, maar dat zijn geen enorme aantallen, lijkt me?

Genoeg gezinnen waar een van de twee in een minder kritische sector werkt.
Lullig voor papa die sales zit te closen op kantoor (ofzo), maar die moet dan toch maar z'n verantwoordelijkheid nemen en even een paar weken op de kids letten.
Zo niet, zitten we eind volgende week ook dit over de 5000 besmettingen. (als we dat niet nu al zitten, want testen doen ze amper nog).
Aantallen besmettingen ben ik niet zozeer benieuwd naar. Bezette bedden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:21:
Dat 'verhaal' is gebaseerd op een kleine 100.000 gevallen. Waarbij het zelfs nog om 100.000 gevallen gaat waarbij iets dusdanig aan de hand was dat er aanleiding was om te testen.

Doe nou niet alsof daar geen significante gegevens uit te halen zijn.
Daarom is het vreemd: statistisch is het niet te rijmen dat we hier in een relatief beperkte groep 3 heel jonge gevallen hebben. Het valt buiten de te verwachten verdeling en dat op zich is al reden om extra voorzichtig te zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 17:50

boesOne

meuh

shoombak schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Symptomen zegt niks over mortaliteit
Juist. Doordat denk ik overal de testcapaciteit lager was dan het aantal geinfecteerden denk ik dat de uiteindelijke mortaliteit lager uit zal vallen. Uitzonderingen zijn Hong Kong en Zuid Korea.

Neemt niet weg dat als je de infecties wil uitsmeren in de tijd, je wel een gedragsverandering zal moeten afdwingen door een en ander dicht te gooien. Het was de eerste lente dag, dus mensen gaan massaal naar buiten, terras etc.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 17:51
Ik heb er maar weer eens een gifje van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://s5.gifyu.com/images/corona2020-03-14.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:50:
[...]

No offense maar voor die mensen is dat ook zo. Onze maatschappij is er nou eenmaal eentje van twee verdieners. En wat doe je als je kinderen hebt en beide moet werken? Je brengt ze weg. En dan werkt het niet mee als iemand van bovenaf, die je niet vertrouwd, dicteert dat jou baan niet belangrijk geneog is. Wie gaat er vervolgens zorgen dat er geld binnenkomt? Dat soort zaken.

Dat naoberschap is leuk maar dat ontstaat niet in een weekje of 2
Ik snap dat er veel tweeverdieners zijn, maar deze zeer bijzondere uitzonderingssituatie moet toch reden genoeg zijn om ook zelf actief te kijken hoe we samen dingen kunnen oplossen? Wij hebben bijvoorbeeld al aan een familielid en een kennis aangegeven dat hun kids bij ons mogen logeren, zodat zij door kunnen met hun werk en de kinderen niet naar opa en oma hoeven, zodat die ook niet iets krijgen van hun kleinkinderen. Toevallig zit mijn vrouw op dit moment hele dagen thuis, maar er moeten toch wel meer mogelijkheden zijn? Samen moeten we toch wel meer kunnen organiseren.

Het helpt daarbij niet dat we alleen aan onszelf denken in de vorm van geld, ons eigen vertier, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
[h1]Even weer eens een serieuze vraag:[/h1] waar kan ik de protocollen vinden voor bestrijding van infectieziekten, en dan doel ik (alleen) op de fases waar Rutte steeds over spreekt: indamfase, mitigatiefase. Ik wil graag weten wat daarna komt en wat de precieze criteria zijn. Iemand een idee waar ik die kan vinden? Met Google lukt het niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Flow schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:37:
Ik heb er maar weer eens een gifje van gemaakt:
[Afbeelding]
Ik heb stiekem toch de wens om hem helemaal ingekleurd te zijn.
Net als de kleurplaat om alle franse regio's in te kleuren op basis van de kentekenplaten die je op de weg zag. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 19:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Stevige griep geeft over het algemeen geen serieuze problemen voor zwangere vrouwen. Als de dames dus fit zijn en een probleemloze zwangerschap hebben dan zou ik iets dergelijks gewoon door laten gaan
Het is wel wat meer dan stevige griep... <knip>

https://www.rtlnieuws.nl/...nsive-care-besmet-covid19

Laat dat soort smileys in [AWM] maar achterwege.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
Megalodon86 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze nu eigenlijk als kritieke sectoren gaan zien?
Er zal ook iets geregeld moeten gaan worden voor: nutsvoorzieningen, crisisbeheersing lagere overheden (ondersteuning ik geval van crisis), brandstofvoorziening, Banken.

En er zal m.i. ook direct een uitgebreide regeling ingesteld moeten worden (zoals eerder vandaag ook al geopperd) om faillissementen af te wenden (opeisen schulden?) en de loondoorbetaling (bij bepaalde type contracten/vorm van Deeltijd WW) door te laten gaan.

Ik verwacht begin deze week dat in eerste instantie het recreatieve deel van het leven dicht zal gaan evenals waarschijnlijk ook winkels die niet (direct) belangrijk zijn en overige bedrijven. Waarna waarschijnlijk de scholen pas volgen. Als je de beargumentatie van Rutte van de week door zou trekken. Zullen ze de scholen lang mogelijk open proberen te houden (hoe slim of stom dat misschien ook is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:18:
Ik moest net naar IKEA om een bureau te halen om thuis te kunnen werken (met z'n 2en), maar het is onvoorstelbaar hoeveel mensen er nog in restaurants enz zitten te eten.

Ik vond het al superkut dat ik nu de deur uit moest voor een bureau, maar heb hopelijk genoeg voorzorgsmaatregelen genomen.

En dan hoor je op de terugweg dat in België alles op slot is maar mensen vervolgens thuis grotere feestjes organiseren 8)7.

Deze jongen beperkt de sociale contacten voorlopig heel flink. Ook geen sportschool e.d meer.
Ergens moet ik met deze post denken aan die vrouw die aangeeft dat iedereen gek geworden is met de boodschappen, maar wel 4 pakken wcpapier in haar wagentje heeft....

Als je je echt zo druk maakt over het isoleren lijkt me een ritje naar de Ikea niet echt een slimme keuze... Werken kan ook in de huiskamer of op de eettafel.
Dus wellicht eerst je eigen prioriteiten even recht krijgen voordat je je druk maakt over hoe anderen zich gedragen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

FireFoz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:32:
Weet iemand waarom die testen zo duur zijn en waarom er niet iets ontwikkeld kan worden waarmee live getest kan worden?

De technologie is tegenwoordig zo ver... Waarom kan er geen apparaat gemaakt worden waar je een wattenstaafje in stopt met een speekselmonster en die dan meteen uitslag heeft? Is het virus niet onder de microscoop te zien? Zo ja dan zo iets toch te maken moeten zijn. Ik begrijp dat dat normaal gesproken veel tijd kost, maar met de grote budgetten die hiervoor beschikbaar zijn zou het toch snel moeten kunnen.
Omdat de werkelijk iets complexer is als je overal wordt voorgespiegeld wat er allemaal mogelijk is?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57

alienfruit

the alien you never expected

Er is ook een baby besmet met het Coronavirus hier in VK:
https://www.independent.c...tive-london-a9402116.html
A baby has tested positive for coronavirus shortly after being born at a London hospital, becoming one of the world’s youngest patients.

The child’s mother was tested for the illness before giving birth at North Middlesex Hospital, in Edmonton, but the result was not confirmed until after she had her child.

The Sun reported that the infant was tested within minutes of being delivered, and doctors are working to establish whether it was infected during birth or while in the womb.

[ Voor 83% gewijzigd door alienfruit op 14-03-2020 20:42 . Reden: juiste link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
In Frankrijk inmiddels ook alles dicht muv supermarkten, apotheken en benzinestations.

T lijkt me logischer om zoiets in Europees verband te doen. Ik begreep van een kennis dat bij hem (Zeeland) het stadje (Sluis) nog nooit zo druk was... Met Belgen die dus massaal hierheen kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:35:
[...]
Het komt natuurlijk wel voor, uiteraard, maar dat zijn geen enorme aantallen, lijkt me?

Genoeg gezinnen waar een van de twee in een minder kritische sector werkt.
Lullig voor papa die sales zit te closen op kantoor (ofzo), maar die moet dan toch maar z'n verantwoordelijkheid nemen en even een paar weken op de kids letten.
Het probleem is dat alle beroepsgroepen net iets teveel in elkaar verweven zitten om de helft zomaar uit te schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Daarom is het vreemd: statistisch is het niet te rijmen dat we hier in een relatief beperkte groep 3 heel jonge gevallen hebben. Het valt buiten de te verwachten verdeling en dat op zich is al reden om extra voorzichtig te zijn.
2% betrof kinderen in China, in zuid Korea waar breedschalig wordt getest is circa 6% van de positief gestesten kind. Daarmee valt de huidige Nederlandse situatie niet echt buiten de te verwachten verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tommie12 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Geniet er van, het ene na het andere land sluit alles af.
Dat heb ik gemerkt. We stonden eerst in Zwitserland en het skigebied ging voor onze neus dicht. Geld van de booking krijgen we gelukkig terug. Dan maar snel doorgereden naar Frankrijk, drie uur later stonden we in Les Minuires. Zondag kunnen we in elk geval skiën, de rest van de week zien we wel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:03
In Fryslân nu 1 besmetting erbij. In noordoost Friesland gaan 22 scholen dicht.

https://www.omropfryslan....sskoallen-noardeast-ticht

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
anandus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:42:
[...]
offtopic:
Onbegrijpelijk @Harribo ...
Onbegrijpelijk lekker.
Sorry, dat moest even :P
offtopic:
Hahaha geeft niet
Ik kreeg vroeger deze bijnaam ook omdat ik gek was op snoepjes, heb er destijds mijn nick van gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:37

rickysedai

Whoop whoop

[...]
Hier enerzijds zorg en anderzijds politie. De ironie is juist dat het beide geen beroepen zijn waarmee je als eenverdiener een heel gezin onderhoudt. Daarbij is het al jaren een soort van ‘running gag’ binnen onze beroepsgroepen dat combi agent een verpleegkundige een winning team is. Ik ken er meer dan genoeg in elk geval...

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06-10 22:33
Verhoogt het hebben van bijvoorbeeld wondjes op de handen de kans op besmetting? Ik zou zelf zeggen van wel, maar kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
...
Vaker dan je misschien zou denken, mijn schatting, op basis persoonlijke observatie in het verleden en heden, is dat bijvoorbeeld onder artsen zeker 1/4-1/2 uitkomt op een andere arts of anderszins zorggerelateerde partner. Maar goed dat is wel een beetje grofweg geschat.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-03-2020 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
paragon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:48:
Verhoogt het hebben van bijvoorbeeld wondjes op de handen de kans op besmetting? Ik zou zelf zeggen van wel, maar kan het zo snel niet vinden.
Het virus gaat via de luchtwegen toch? Het zal, dacht ik?, niet als een bacterie je bloedbaan binnendringen.
En bovendien, het gemiddelde wondje op je hand zal toch wel geen gapende open wond zijn? :)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 17:38
CyberMania schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:38:
[h1]Even weer eens een serieuze vraag:[/h1] waar kan ik de protocollen vinden voor bestrijding van infectieziekten, en dan doel ik (alleen) op de fases waar Rutte steeds over spreekt: indamfase, mitigatiefase. Ik wil graag weten wat daarna komt en wat de precieze criteria zijn. Iemand een idee waar ik die kan vinden? Met Google lukt het niet goed.
De fase hierna is ieder voor zich ;)
https://www.ntvg.nl/artik...mie-indammen-en-afvlakken
Maar lijkt erop dat mitigatie de laatste fase is

Memento mori

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
drooger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:38:
[...]

Ik heb stiekem toch de wens om hem helemaal ingekleurd te zijn.
Net als de kleurplaat om alle franse regio's in te kleuren op basis van de kentekenplaten die je op de weg zag. :P
Ik vind die witte flarden wel leuk tussen de gekleurde regio's in geeft een beetje een Asterix en Obelix gevoel, die regio's houden stand tegen [s]die Romeinen het virus.
CyberMania schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:38:
Ik heb even zitten zoeken ook datgene waar in het debat van de week aan werd gerefereerd en kan ook zo snel niets vinden. Evenals het beleidskader dat ten grondslag zou liggen aan een "outbreak" Zou dat zijn om bandbreedte te besparen? Het advies van het OMT van eerder deze week heb ik wel gevonden: https://www.rijksoverheid...-outbreak-management-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Treurig wel dat scholen zelf maar besluiten dicht te gaan. Als de overheid nu alsnog komt met een maatregel is het lekker mosterd na de maaltijd |:(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Het probleem is dat alle beroepsgroepen net iets teveel in elkaar verweven zitten om de helft zomaar uit te schakelen.
Maar dat betreft nog steeds maar een (klein) deel van werkend Nederland

Over hoeveel mensen gaat het überhaupt?
1. Alleen ouders van kinderen op basisschool en crèches.
Waarvan
2. beide ouders (fulltime) werken
In
3. kritische sectoren (of vervlochten met)

Die zijn het 'probleem', de rest is iets voor te verzinnen.

Ik heb ook het gevoel dat dat probleem groter gemaakt wordt dan het werkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:43:
[...]

Dat heb ik gemerkt. We stonden eerst in Zwitserland en het skigebied ging voor onze neus dicht. Geld van de booking krijgen we gelukkig terug. Dan maar snel doorgereden naar Frankrijk, drie uur later stonden we in Les Minuires. Zondag kunnen we in elk geval skiën, de rest van de week zien we wel.
Hoezo kan je skieen? Ze gooien alles wat niet essentieel is dicht vanaf vannacht? En waarom zou je risico lopen dat je ziekenhuis in moet waar geen ruimte voor je is omdat iemand anders door een virus voor zijn leven moet vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:42:
2% betrof kinderen in China, in zuid Korea waar breedschalig wordt getest is circa 6% van de positief gestesten kind. Daarmee valt de huidige Nederlandse situatie niet echt buiten de te verwachten verdeling.
De 6% in Zuid-Korea kende ik niet, dat veranderd de statistiek aanzienlijk.

Maakt het voor mij nog opmerkelijker dat we steeds horen dat kinderen geen gevaar lopen, de kans is een stuk kleiner maar het is niet zonder risico zoals steeds beweerd wordt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Snap dan niet wat ze willen bereiken door dit te zeggen: "Hij is, voor zover bekend, de enige jongere in Nederland die in deze toestand verkeert. Wel zijn er andere jongeren besmet met het virus, zoals een meisje van 5 jaar en een jongen van 10 jaar.".

In de eerste zin lijkt het wel dat ze proberen te sussen dat jongeren ook slachtoffer kunnen zijn van het virus en vervolgens zeggen ze dat er OOK jongeren van 10 en 5 besmet zijn :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Beekforel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:38:
[...]

Het is wel wat meer dan stevige griep... 8)7
Dat je het niet met me eens bent wil meteen zeggen dat je niet meer een fatsoenlijke discussie kunt voeren?
Met een griep epidemie raken er ook mensen op de intensive care. https://www.omropfryslan....e-care-door-griepepidemie
https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

TIGER1125 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Ik vind die witte flarden wel leuk tussen de gekleurde regio's in geeft een beetje een Asterix en Obelix gevoel, die regio's houden stand tegen [s]die Romeinen het virus.
Helaas laat de ketel toverdrank nog even op zich wachten.
Maar het was een mooie gif, waarvoor dank aan @drooger @Flow .
Heb hem aan wat engelse vrienden gestuurd.

[ Voor 1% gewijzigd door MrMonkE op 14-03-2020 20:54 . Reden: FLow? ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Dat je het niet met me eens bent wil meteen zeggen dat je niet meer een fatsoenlijke discussie kunt voeren?

[...]

Met een griep epidemie raken er ook mensen op de intensive care. https://www.omropfryslan....e-care-door-griepepidemie
https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/
Ook zodanig dat de hele Intensive Care vol gaat liggen waarbij er keuze gemaakt moet worden wie behandelt gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
niek_nijmegen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Het virus gaat via de luchtwegen toch? Het zal, dacht ik?, niet als een bacterie je bloedbaan binnendringen.
En bovendien, het gemiddelde wondje op je hand zal toch wel geen gapende open wond zijn? :)
Nou het kan ook via de ogen binnen komen als je in je ogen wrijft. Althans dat maak ik weer op uit het advies om niet in je ogen te wrijven ;}

M'n huid op m'n handen is op meerdere plekken kapot gegaan van dat super veel handen wassen etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
rickysedai schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Hier enerzijds zorg en anderzijds politie. De ironie is juist dat het beide geen beroepen zijn waarmee je als eenverdiener een heel gezin onderhoudt. Daarbij is het al jaren een soort van ‘running gag’ binnen onze beroepsgroepen dat combi agent een verpleegkundige een winning team is. Ik ken er meer dan genoeg in elk geval...
Verpleegkundigen en artsen, verpleegkundigen en ambulamcemedewerkers, artsen en artsen. Er zijn echt een heel legio aan dit soort koppels, sterker nog, indien je een partner hebt die echt totaal iets anders doet dan is dat soms nog eerder de uitzondering dan de norm. Zeker onder artsen.

Dat geldt overigens niet alleen voor een partner, maar sociale contacten in het algemeen. Mijn sociale netwerk in privé sfeer bestaat eigenlijk alleen nog maar uit, je voelt het vermoedelijk al wel aankomen, artsen. Het is een beroep dat op een gegeven moment toch aardig je leven vormt. Zowel op de werkvloer als daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
paragon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:54:
[...]
M'n huid op m'n handen is op meerdere plekken kapot gegaan van dat super veel handen wassen etc...
Ja, dat zag ik ook aankomen. Daarom heb ik de handcrème hier in het zicht staan om af en toe te gebruiken.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Waterkoker schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Ook zodanig dat de hele Intensive Care vol gaat liggen waarbij er keuze gemaakt moet worden wie behandelt gaat worden?
Net niet. Artikel niet gelezen?

Ik zeg niet dat dit geen erge aandoening is, ik zeg alleen dat griep patienten om de IC en volle ziekenhuizen niet zo ongewoon zijn als sommige mensen hier beweren

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

XWB schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:43:
[...]

Ik heb echt je reactie drie keer gelezen en begrijp je insteek echt niet. “We kunnen in ieder geval skiën”.

Los van de (indirecte) vraag van wereldleiders en maatschappij om niet dringende sociale contacten te vermijden, loop je ook risico’s als quarantaine verplichtingen, dat jij een besmetting tussen landen bent of dat je dadelijk simpelweg niet naar huis kunt vanwege regelgeving.

Je geeft aan dat je een refund krijgt. Kies spreekwoordelijke eieren voor je geld en keer huiswaarts.

[sarcasme modus]
Maar jij kunt in ieder geval nog tot zondag skiën
[/sarcasme]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:52:
[...]

De 6% in Zuid-Korea kende ik niet, dat veranderd de statistiek aanzienlijk.

Maakt het voor mij nog opmerkelijker dat we steeds horen dat kinderen geen gevaar lopen, de kans is een stuk kleiner maar het is niet zonder risico zoals steeds beweerd wordt.
Korea screened heel breed, het daadwerkelijk optreden van symptomen is gewoon vrij laag en mortaliteit al helemaal. Is het terecht om te stellen dat kinderen geen gevaar loopt? Nee. Maar het gevaar dat zij lopen is wel bijzonder klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Ik zeg niet dat dit geen erge aandoening is, ik zeg alleen dat griep patienten om de IC en volle ziekenhuizen niet zo ongewoon zijn als sommige mensen hier beweren
Ik denk dat je even wat artikelen moet lezen.

Ten tijde van een griepgolf liggen er volgens mij 2 mensen op de IC. Met corona al 8.

Artikel van de Volkskrant staat dit volgens mij.

Ga aub gewoon niet weer deze discussie starten in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

[...]

Nou het kan ook via de ogen binnen komen als je in je ogen wrijft. Althans dat maak ik weer op uit het advies om niet in je ogen te wrijven ;}

Dat kan zeker via je ogen binnen je lijf komen.

In je ooghoeken zitten buizen die doorlopen naar je neus. Daarom ben je tijdens het huilen altijd zo snotterig.
Wanneer je een rode vloeistof in je ogen druppelt dan heb je na enkele minuten rode snot. Je kan dat eruit snuiten of je slikt het uiteindelijk door.

Als het virus in je ogen komt daalt het uiteindelijk ook je neus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vorkie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Ga aub gewoon niet weer deze discussie starten in dit topic.
Voor een discussie moet er naar elkaar geluisterd worden. Dat is er hier dus niet bij.
Ik gaf een mening over een dillema wat iemand had. Vervolgens moet er iemand enorm lomp uit de hoek komen met een merkwaardige claim die ik wat nuanceer. Dat is blijkbaar een probleem. Om dan zo te reageren.. tja.. discussie is er niet meer bij.

[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 14-03-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:19:
[...]

Volgens mij mis je een belangrijk punt van Corona.

25-20% ontwikkelt een longontsteking. Daar hoef je niet oud of ziek voor te zijn.
Alleen bij de ouderen en zieken kan dit tot overlijden leiden.

Maar als jij en ik een longontsteking ontwikkelen is er ook een goede kans dat we moeten worden opgenomen voor extra zuurstof. We zullen er niet aan overlijden, maar de impact is gewoon veel groter dan een griep.

Ook voor gezonde mensen als jij en ik!

En natuurlijk is de kans dat er helemaal geen ziekenhuisopname nodig is, veel groter. Tot nu toe lijkt 10% extra hulp in het ziekenhuis nodig te hebben. Maar dat is gewoon heel veel.
Dat heb ik inderdaad gemist. Dank.
Ik word er nu wel wat huiverig voor. De dat ik maar weinig naar buiten ga komende dagen.

10% is vrij veel.

Wat ik een beetje mis, zijn de statistieken van de mensen die inmiddels genezen zijn?

Ik droeg trouwens vandaag handschoenen buiten , misschien ook een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 14-03-2020 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 19:33
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Korea screened heel breed, het daadwerkelijk optreden van symptomen is gewoon vrij laag en mortaliteit al helemaal. Is het terecht om te stellen dat kinderen geen gevaar loopt? Nee. Maar het gevaar dat zij lopen is wel bijzonder klein.
Klopt, maar tegelijkertijd willen we het aantal verkeersongevallen naar 0 hebben. Als er maar een kans is van 0,00000001% dat een kind overlijdt aan corona en dit een kans wordt van 0,000000001% door de scholen te sluiten.. dan is het toch onbegrijpelijk dat de scholen niet worden gesloten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Hoe groot zijn je oogkleppen? Ziekenhuizen in Italie zijn al overvol en in brabant ook https://nos.nl/artikel/23...es-mogelijk-afgezegd.html

Nederland zit net aan de beginfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vorkie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:52:
[...]

Hoezo kan je skieen? Ze gooien alles wat niet essentieel is dicht vanaf vannacht? En waarom zou je risico lopen dat je ziekenhuis in moet waar geen ruimte voor je is omdat iemand anders door een virus voor zijn leven moet vechten?
Het skigebied is morgen open, dat werd ons daarnet nog verteld. Alleen de lokale restaurants en cafés gaan dicht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:13:
Nederland moet gewoon alle discotheken,clubs,cafe's, bioscopen, met ommiddelijke ingang gewoon sluiten. Mensen gaan blijkbaar nogsteeds uit, in een tijd waar de overheid vraagt om sociaal contact te mijden kan dit gewoon niet. 8)7

Dat je naar buiten gaat om te werken/boodschappen doet snap ik. Maar meer dan dat kan niet, laten we gewoon met z'n allen zover als het kan binnen blijven..

Sluit ook de winkelgebieden maar, anders komen straks nog meer belgen onze kant op 8)7
Ben met m’n broer @Slasher en onze partners een nachtje in een hotel van een grote keten. Zit gewoon best vol in de hotelbar en restaurant. Verbaasde me wel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

President schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:01:
[...]

Klopt, maar tegelijkertijd willen we het aantal verkeersongevallen naar 0 hebben. Als er maar een kans is van 0,00000001% dat een kind overlijdt aan corona en dit een kans wordt van 0,000000001% door de scholen te sluiten.. dan is het toch onbegrijpelijk dat de scholen niet worden gesloten?
Sarcastisch hoop ik?

Het is echt niet slecht voor een populatie als er wat natuurlijke selectie plaats vindt.

Die drang naar 100% onsterfelijkheid is m.i. iets wat voor meer problemen zorgt dan het oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Bizar dat scholen in Friesland het voortouw nemen, en scholen in Noord-Brabant rustig open blijven.. (tot dusver)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waterkoker schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Hoe groot zijn je oogkleppen? Ziekenhuizen in Italie zijn al overvol en in brabant ook https://nos.nl/artikel/23...es-mogelijk-afgezegd.html

Nederland zit net aan de beginfase
Ziekenhuizen zijn al weken bezig met plannen en verbouwingen om elke vierkante meter in het pand inzetbaar te maken. Duurt niet lang voordat het kantoor van de plastisch chirurg ook bedden met beademingsapparatuur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Euh nee?
Of blijf je altijd maar in je bed liggen (nog beter onder je bed) om elk risico te mijden?
We doen niets anders als dagelijks risico's nemen omdat de baten het ons waard zijn.
Van aan het verkeer deelnemen tot roken. Daarin maken we echt een afweging van baten versus risico.

En in dit geval is het risico op falen van de maatschappij op structurele posities zwaarder weegt als het risico van een kind dat besmet wordt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Sarcasme vermoed ik? Voordat ik er op in ga waarom wel of waarom niet de scholen te doen sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:57
Ook hier slaan mensen weer in door heb ik de indruk. Je hoeft echt geen 20x per dag je handen te wassen, zolang je maar bewust bent van wat je met je handen doet. Handen wassen iig na een toiletbezoek (let daarna op deurklinken) en voordat je gaat eten. Tussendoor zorg je dat je zo min mogelijk potentiële besmettingshaarden aanraakt en zorg je ervoor dat je met je handen uit je ogen, mond en haren blijft.

Overigens is handen wassen op de juiste manier wel goed, maar als je vervolgens je handen mag afdrogen aan zo'n halfnatte katoenen handdoek, schiet het nog niet echt op.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 14-03-2020 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34

gws24

Thinking is hard!

Harribo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Dat heb ik inderdaad gemist. Dank.
Ik word er nu wel wat huiverig voor. De dat ik maar weinig naar buiten ga komende dagen.

10% is vrij veel.

Wat ik een beetje mis, zijn de statistieken van de mensen die inmiddels genezen zijn?

Ik droeg trouwens vandaag handschoenen buiten , misschien ook een idee?
Hou wel even in de gaten dat deze percentages over de bekende gevallen gaat. Genoeg mensen die het wel krijgen maar geen symptomen of hele milde klachten en nooit als zodanig geregistreerd staan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

London schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:51:
Treurig wel dat scholen zelf maar besluiten dicht te gaan. Als de overheid nu alsnog komt met een maatregel is het lekker mosterd na de maaltijd |:(
Die ruimte wordt nu eenmaal door de regering geboden. Snap niet waarom dat treurig zou zijn.
Die scholen/bestuen maken een wel overwogen keuze. Vaak omdat ze het personeel niet hebben om uberhaupt de klassen te bemensen.

https://www.nu.nl/politie...eigen-afweging-maken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 04-10 13:13
Hier nog een relevante podcast van Joe Rogan met als gast: ''Michael Osterholm, an internationally recognized expert in infectious disease epidemiology.'' Mr Osterholm benadrukt trouwens dat dit soort virussen worden verspreid door normaal te ademen. Het is niet echt tegen te houden, maar wel de verspreiding af remmen zodat de ziekenhuizen meer mensen kunnen helpen doordat er minder tegelijk komen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Sarcastisch hoop ik?

Het is echt niet slecht voor een populatie als er wat natuurlijke selectie plaats vindt.

Die drang naar 100% onsterfelijkheid is m.i. iets wat voor meer problemen zorgt dan het oplost.
Dit is een zeer onpopulaire mening, maar gedeeltelijk ben ik het met je eens. Wij verstoren de natuurlijke selectie gigantisch met onze medicatie e.d.

Ik denk dat men over een paar honderd jaar heel anders denkt over bepaalde aspecten van de huidige geneeskunde. Uiteindelijk denk ik dat de mensheid alleen maar zwakker wordt doordat we alles proberen te corrigeren met medicatie en elk zwak wezentje maar in leven proberen te houden en zelfs laten voortplanten.

Aan de andere kant, misschien hebben we ooit de mogelijkheid om ons DNA volledig te begrijpen en manipuleren, dan kunnen we ook vrijwel alles fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Dat elk mens, jong of oud, besmet kan raken is inmiddels wel duidelijk.
Sterker, we zijn allemaal besmettelijk voor dit virus. Het gaat er meer om in welke form en hoe ernstig een baby of jong kind last heeft van de symptomen. (longontsteking, koorts, hoesten enz enz).

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
LA-384 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Ook hier slaan mensen weer in door heb ik de indruk. Je hoeft echt geen 20x per dag je handen te wassen, zolang je maar bewust bent van wat je met je handen doet. Handen wassen iig na een toiletbezoek (let daarna op deurklinken) en voordat je gaat eten. Tussendoor zorg je dat je zo min mogelijk potentiële besmettingshaarden aanraakt en zorg je ervoor dat je met je handen uit je ogen, mond en haren blijft.
Tsja ik raak nogal veel aan tijdens m'n werk dus met 4x per dag wassen redt ik het niet ;) Nu 2dgn thuis en het gaat iets beter want hoef nu ook echt minder te wassen alleen als ik buiten ben geweest, toilet etc ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bob-B190 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:50:
[...]
De fase hierna is ieder voor zich ;)
https://www.ntvg.nl/artik...mie-indammen-en-afvlakken
Maar lijkt erop dat mitigatie de laatste fase is
Dit linkje zou verplicht leesvoer moeten zijn:
- van alle positief geteste mensen komt tussen de 20% en 70% (obv onderzoek op diamond princes) daadwerkelijk met symptomen
- incubatietijd 5 a 6 dagen. Max 14. Ergens zouden we dus komende week langzaam de eerste effecten moeten kunnen zien van onze maatregelen?
- 9% van de mensen met symptomen had ernstige symptomen. Dat betekent dat tussen de 1,8% en 6,3% van de besmettingen ernstige symptomen heeft (als ik de cijfers goed interpreteer)
- 0,5% van de besmettingen lijkt te overlijden, gemiddeld na 22 dagen in het ziekenhuis
- kinderen dragen nauwelijks bij aan besmetting, itt tot mensen tussen de 40 en 70 jaar
- herstel lijkt lang te duren, maar er is geen goede meting omdat er 2 negatieve testen moesten zijn en dat had niet direct prio
- er is alleen indirect bewijs voor asymptomatische besmetting

Ik heb geprobeerd zo min mogelijk te interpreteren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
gws24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:11:
[...]
Hou wel even in de gaten dat deze percentages over de bekende gevallen gaat. Genoeg mensen die het wel krijgen maar geen symptomen of hele milde klachten en nooit als zodanig geregistreerd staan.
Das wel fijn om te horen. Dat is inderdaad waar, iets wat ik al eerder zei.
Er is zoveel informatie, ik volg het niet allemaal meer.
En waar ik mij vaak aan erger is weer de media, die graag de focus leggen op het negatieve, de sensatie. Angst verspreiden.
Niet dat het niet serieus is natuurlijk.

Ik zal er hwrs niet aan overlijden maar in het ziekenhuis liggen, vind ik al erg genoeg.
Wat dat betreft leef ik mee met die mensen die er nu wel liggen.

Vraag me af hoe het kan dat die jongen er nu zo ernstig aan toe is? Toch al eerder iets onder de leden denk ik dan of niet?
Zwaar voor hun.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 14-03-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Abom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:15:
de mensheid alleen maar zwakker wordt [...] elk zwak wezentje maar in leven proberen te houden en zelfs laten voortplanten.
[...] ons DNA volledig te begrijpen en manipuleren, dan kunnen we ook vrijwel alles fixen.
Ik hoop dat je een grap maakt, want dit vind ik best verwerpelijk, èn zorgwekkend.

Jammer dat het hier offtopic is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:57
paragon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Tsja ik raak nogal veel aan tijdens m'n werk dus met 4x per dag wassen redt ik het niet ;) Nu 2dgn thuis en het gaat iets beter want hoef nu ook echt minder te wassen alleen als ik buiten ben geweest, toilet etc ;)
Nou weet ik niet wat voor werk je doet, maar je kunt veel oppervlakken wellicht hanteren met een vel keukenpapier ertussen. Of beter nog; eenvoudige plastic handschoenen. Ik werk zelf in een tandartspraktijk, dus daar breek ik m'n nek bijna over die dingen, maar misschien kun je nog ergens een doos op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

jadjong schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:09:
[...]

Ziekenhuizen zijn al weken bezig met plannen en verbouwingen om elke vierkante meter in het pand inzetbaar te maken. Duurt niet lang voordat het kantoor van de plastisch chirurg ook bedden met beademingsapparatuur heeft.
Klopt wel dat ziekenhuizen er mee bezig zijn. Vrijdag heb ik nog een gedeelte van een verpleegafdeling moeten voorzien van extra patiëntmonitoring + centrale bewaking en zijn er plannen om extra IC-plekken te creëren op de holding/recovery zodat de echte IC als covid19 opvang gebruikt kan worden (vanwege de isolatieboxen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
nvm, te traag, wat gws24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:11: zei

[ Voor 88% gewijzigd door Norjee op 14-03-2020 21:28 . Reden: dubbel op ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Als je geen bron, laat het dan s.v.p. achterwege, dit is op geen enkele manier te controleren.

[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 14-03-2020 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:34

gws24

Thinking is hard!

Harribo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:17:
[...]
Vraag me af hoe het kan dat die jongen er nu zo ernstig aan toe is? Toch al eerder iets onder de leden denk ik dan of niet?
Zwaar voor hun.
Ondanks dat jongeren in het algemeen minder (erge) symptomen ontwikkelen zullen er altijd een aantal zijn die het bokje zijn helaas. Aan de gewone griep overlijden namelijk ook jonge gezonde mensen. als je mijn post van eerder vandaag even bekijkt dan zie het doden percentage per leeftijdsgroep in Italie: gws24 in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 #2" Dus geen doden onder de 30 daar maar in china hebben ze wel enkele gevallen. In ieder geval is het voor mensen onder de 50 zonder co-morbiteiten in ieder geval niet zo gevaarlijk.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 21:14
niek_nijmegen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:18:
[...]

Ik hoop dat je een grap maakt, want dit vind ik best verwerpelijk, èn zorgwekkend.

Jammer dat het hier offtopic is. :)
Ik weet niet hoe de betreffende user het bedoeld, maar er zijn mensen die zo denken. Ergens klopt het ook wel als je het vergelijkt met de natuur. Ben je daar zwakker dan de rest? Dan maak je aanzienlijk minder kans. Wij mensen hebben ons zover ontwikkeld dat we onszelf langer in leven kunnen houden dan ons lichaam dat zonder ingrijpen zou kunnen. Dat is ook onderdeel van de evolutie denk ik. Uiteindelijk is dit wel wat in de natuur al miljoenen jaren gebeurd, virussen, andere organismen of events zorgen ervoor dat populaties veranderen van grote of samenstelling. Klinkt heel grof en klinisch, maar dat is nu eenmaal de natuur.

Neemt niet weg dat er niks mee is om alles op alles te zetten om ieder mens de kans op een zo lang en fijn mogelijk leven te geven. Kortom, alle mogelijk maatregelen mogen ze van me nemen. Maar verwerpelijk? Nee het is een andere mening die echt wel een bepaalde basis in de feiten kent. Dat je het ermee oneens bent en dat hij moreel ver afstaat van wat de meeste vinden is een tweede.

Ontopic: ik ben benieuwd naar de komende maatregelen, het gaat nodig zijn. Ik heb het idee dat van verschillende kanten politiek bedreven wordt. Sommige partijen lijken de noodzaak duidelijker zichtbaar te willen maken en andere downplayen het zoveel mogelijk. Erg evenwichtig is de berichtgeving helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:29:
[...]

Je snapt dat zonder bron dit fake-news kan zijn? Het komt niet overeen met het heersende beeld dat het nog redelijk onder controle is.
Nieuws van gister van een arts uit dat ziekenhuis, Volkskrant

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

[...]

[...]

Ik ben al vele dagen van mening dat de enige logische aanpak is om dit met zoveel mogelijk landen tegelijk te doen. Dus hier minstens de hele EU, en als het maar enigszins mogelijk is de hele wereld, maar dat zal in veel landen natuurlijk erg lastig zijn.

Dan kun je allemaal tegelijk het virus verslaan en net als China het land 'reinigen'. Als je dat niet 'synchroon' doet dan blijf je steeds landen houden die de omringende landen weer kunnen aansteken. Elk land dat niet meedoet wordt dan een 'parialand' dat door de omringende landen niet anders dan volledig geïsoleerd zal worden. Daarom moet Nederland zo snel mogelijk meedoen. Hoe vroeger men het had besloten des te meer tijd je je nog had kunnen veroorloven om enkele dagen voorbereiding in te lassen. Die ruimte is er nu nauwelijks nog.

Misschien vanavond aankondigen dat het land maandag om 20:00 uur in lockdown gaat. Met duidelijke instructies. Indien nodig maandag nog even een noodwet door de kamers jagen en het land gaat in winterslaap. De methode van de 'short sharp shock' zoals China ook heeft gedaan en waarvan we nu al als enige methode weten dat die werkt.

Even met de hele wereld 'de tunnel door'. Dan is er aan de andere kant tenminste weer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

St@m

@ Your Service

Edit: is al ingegrepen

[ Voor 91% gewijzigd door St@m op 14-03-2020 21:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:19
bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:27:
Inside info... Bernhoven Ziekenhuis zit op kritiek punt,

zeer zieke patiënten. SEH kan het niet aan. Patiënten op de gang. Jonge patiënten op IC, vechten voor hun leven. Zorgmedewerkers draaien 2 diensten op 1 dag omdat ook personeel uit valt.

Om privacy redenen kan ik mijn bron niet vermelden.
Heftig. Wat ik alleen niet snap is dat andere ziekenhuizen in Nederland nog leeg zijn. Waarom verspreiden ze de patiënten niet? Bijzonder dat er schijnbaar zo veel jongere mensen ziek zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

wolly_a schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:47:
Je maakt 2 denkfouten. Er zijn tal van ouders die school en kinderopvang zien als dumpplaats voor hun ettertje(s). Die gaan toch echt proberen om hun kind te dumpen op de opvangschool. En bij je tweede stap zal iedereen vinden dat zijn/haar baan belangrijk is. Zoiets zou spontaan moeten ontstaan en zonder de omschrijving ‘belangrijke beroepen’. Dit zal kunnen in bepaalde gebieden, zoals bijvoorbeeld hier in het oosten van het land waar we het fenomeen noaberschap kennen. Daar gaan we nogal prat op... Zie ook Wikipedia: Noaberschap
edit:
hier stond iets ongepasts.

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 14-03-2020 22:10 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.