Gisteren de game uitgespeeld.
Vooropgesteld dat de game op een aantal vlakken niets nieuws doet (grote open wereld met collectibles, veel side missions, het verzamelen van recources etc) en het daardoor soms als een 'been there done that' game aanvoelde doet de game onder de streep eigenlijk maar heel weinig fout. Sterker nog, de game doet een aantal dingen juist heel erg goed, onder andere:
-navigatie door middel van de wind in plaats van een kompas in beeld;
-het opppakken van recources kan al vanaf een meter of anderhalf waardoor je er niet perfect voor hoeft te staan (lees je mee Witcher III

)
-Een hud die 90% van de tijd leeg is;
-Een nieuw verfrissend soepel aanvoelend combat systeem.
-Trilfunctie nabij collectibles met de juiste outfit.
-De gele vogeltjes nabij belangrijke plaatsen; geniaal.
-Met je paard van een iets te hoge cliff afdonderen en geen damage oplopen.
Het enige minpuntje wat ik kan noemen is dat het camerastandpunt af en toe in de weg zat.
O ja, en die vijanden met hun poison arrows, flaming arrows en andere vuurtruukjes. Blij dat ze dood zijn nu
De hoeveelheid missies was behoorlijk maar doordat ze allen hun eigen verhaal(tje) hadden voelden ze geen van allen als opvulling. De langere verhalen zoals die van Norio, Masako en Yuna zouden niet onderdoen voor een gemiddelde main story.
De zij activiteiten zoals de haikus, bamboo strikes, fox dens en hot springs waren een welkome toevoeging en gaven verdiende momentjes van rust. Erg tof gedaan.
Dan de wereld, die was werkelijk prachtig. Elke act had zijn eigen charme en allemaal maakten ze indruk.
Ik weet nog dat ik aan het begin van Act II door het bemoste bos reed
De kleuren spatten van het scherm af en als het zonnetje laag stond had je bijna een zonnebril nodig.
Wat ik wel als lichtelijk storend ervoer was de té snelle dag/nacht cyclus, vooral de dagen hadden wel iets langer mogen duren.
Ik las hier wel eens dat je tegen het eind nog een beetje xp moest verzamelen om de laatste skills te unlocken, dat was hier niet het geval; aan het einde van Act II had ik alle skills (muv de guided wind skills) al unlocked. Kwestie van veel random gevechten aangaan denk ik

Vrijwel de gehele game heb ik met de Travelers outfit gelopen waardoor ik aan het eind van de game op 2 artifacts en 3 records na ze allemaal gevonden heb. Die trilfunctie is toch wel verrekte handig!
Voordat ik aan de main missies begon zorgde ik dat ik alle side missies gedaan had, scheelt ook weer een hoop opruimwerkzaamheden aan het eind

Qua gear upgrades maakte ik me ook geen enkele zorgen, je vindt echt ontzettend veel recources. Aan het eind zat ik met 18.000 supplies en ca 300-400 iron en linen waar ik niks meer aan had. Alle outfits en wapens zijn vrij snel en eenvoudig uit te maxen.
Jammer dat de game nu klaar is, wellicht dat ik 'm ooit nog eens door ga spelen. De platinum was 5 minuten na uitspelen binnen dus er is echt helemaal niks meer te doen.
Eindoordeel: 9,5/10.
[
Voor 76% gewijzigd door
Superkiwi op 03-09-2020 16:21
]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"