Ik snap best dat er mensen zijn die dit niks (bijzonders) vinden. Ik heb ook genoeg mensen gezien die Red Dead II snel zat waren vanwege de Western setting. Als ik zo terug kijk naar RDRII dan was dat ook opzich een standaard open wereld game alleen de best gepolished ooit. GoT is inderdaad een vrij basic open wereld game maar het is juist de originele setting en insane goede sfeer wat mij pakt.
Ik begrijp ook zeker waarom mensen hem heel goed vinden. Alleen voor mij werkt het niet en baal daar best van 😄 Had zin in een nieuwe goede game. Heb nu nog TLOU2 liggen die ga ik nu proberen en nog verder met Nioh 2 🙏🙏
Ik kom nu pas achter de 'tracking shot-optie' in Photo Mode.
Nice! 
[YouTube: Ghost of Tsushima - Tracking Shot Practice]
Let niet op de kleuren. Filmpje is opgenomen in HDR
Er zijn vast mensen die dit beter kunnen dan ik, maar dit voegt wel weer een nieuwe dimensie toe aan de Photo Mode.
[YouTube: Ghost of Tsushima - Tracking Shot Practice]
Let niet op de kleuren. Filmpje is opgenomen in HDR
Er zijn vast mensen die dit beter kunnen dan ik, maar dit voegt wel weer een nieuwe dimensie toe aan de Photo Mode.
TLOU2 vorig weekend uitgespeeld en dus ook maar GOT in huis gehaald. Ja het is houteriger. Maar stoor me er niet aan ( na 2 uur spelen). Net voorbij de intro dat je dat veld met witte bloemen in loopt met de muziek het logo en dat handje door de bloemen. Ja daar kreeg ik dus gewoon een beetje kippenvel. De sfeer is echt heel erg tof neergezet. Hier ga ik me wel mee vermaken voorlopig.
Helemaal mee eens. Ik vind het qua fun zelfs leuker dan TLoU, maar dat heb ik volgens mij al eerder gezegd.-SaveMe- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:36:
Ik vind de exploration in de game echt geweldig. Lang geleden dat ik zo verdwaald ben geraakt of van mijn beoogde pad ben geraakt. Zet ik een waypoint en eindig ik vele meters de andere kant op omdat ik weer een vosje heb gevolgd, achter een vogel aan heb gezeten, een vuurtje zag, een rookpluim, of zo irritant verstopt bannertje.
De guiding wind werkt echt goed, kan er goed mee navigeren.
Combat is ook bruut. Heb nu drie stances en ik activeer braaf de bedoelde stance voor de betreffende enemy. Maar ik heb nog geen enkele stance geupgrade. Snap het nut er ook niet zo van. Ik bedoel, tis toch een kwestie van parry op het juiste moment en dan attack, een of meerdere keren, repeat?
Waar ik het de meest de fout mee in ga is dat ik die kleine fractie van een seconde niet zie of het een dodge of een parry moet zijn. Ik ben bedacht op een parry en heb die knop al ingedrukt, als dan blijkt dat het een rood kruis is en dus een dodge/roll moet zijn. Vooral bij duels is dat wel een dingetje ...![]()
En eigenlijk wil ik stealthy te werk gaan, maar ik vind die standoffs zo vet dat ik eigenlijk altijd daar mee start![]()
En wat ook leuk is is om de secondary objectives bij die kampjes te doen. Ik save meestal net van te voren en als ik het verkloot, dan laad ik ff en doe ik het opnieuw.
Vermaak me er opperbest mee. Tis dat Cyberpunk nog dit jaar gaat komen, anders had dit wel eens mijn GOTY kunnen zijn.
Maar jij weet meer over Cyberpunk dan wij?

Dat is voor mij doorgaans wel genoeg om me kostelijk te vermaken. Het ziet er mooi uit en het speelt lekker, vooral de combat. Het meeste is toch wel gedaan in open wereld games.k1978 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:01:
Wou dat ik hem net zo mooi vond als de meeste van jullie. Heb me best gedaan. 5 uur gespeeld. Maar vind niks bijzonders. Oké het ziet er af en toe mooi uit. Maar meeste tijd niks bijzonders. Wat ik wel echt tof vond is het vechten dat is heel goed gedaan.
Maar hier gaat die de verkoop in.
Ik heb er 1000% vertrouwen in de CDPR een dijk van een game gaat neerzetten. En dan een setting die me enorm aanspreekt, ik heb nog nooit zo naar een game uitgekeken. Vyberpunk gaat The Witcher 3 in alle opzichten overklassen ...bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:47:
[...]
Maar jij weet meer over Cyberpunk dan wij?Ben er tot nu toe totaal niet van onder de indruk.
Terug naar GoT,
Wel jammer dat je bij die duals al je extras niet kunt gebruiken

GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat is het toch het hele punt van een sword dual?-SaveMe- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Ik heb er 1000% vertrouwen in de CDPR een dijk van een game gaat neerzetten. En dan een setting die me enorm aanspreekt, ik heb nog nooit zo naar een game uitgekeken. Vyberpunk gaat The Witcher 3 in alle opzichten overklassen ...
Terug naar GoT,
Wel jammer dat je bij die duals al je extras niet kunt gebruiken
Ik vind het ook een heerlijke game, duurde even voordat ik goed in de duels zat maar dat begin ik ook onder de knie te krijgen. Vind de sfeer echt top neergezet, en dat vind ik toch vrij belangrijk in een game
Is de game bij jullie ook zo donker?
Ik heb hem inmiddels op 60/60 staan maar in game blijft dat wel een beetje, menu’s enz zijn prima.
Ik heb hem inmiddels op 60/60 staan maar in game blijft dat wel een beetje, menu’s enz zijn prima.
[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 23-07-2020 15:13 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja bij mij is de game ook best donker. Helemaal als je die contrast optie op “dramatic” zet. Dan zie je bijna niks.Donstil schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:00:
Verder vind ik het een toffe game. Ik mis wel de “witcher” vibe, en dan doel ik op een boeiend verhaal en de wereld an sich voelt soms wat leeg aan. Maar de gevechten daarentegen zijn wel elke keer weer vet. Niet hakken maar juist de kalmte en rust proberen te houden en dan pas je move maken als je een opening ziet
Irriteer me alleen aan het feit dat het klimmen zo belabberd gaat of het van bergen afspringen. Je moet dan zo’n specifieke plek zoeken waar je dan met R2 er vanaf kan klimmen.
Heb het gevoel dat het met de HDR te maken heeft, zodra ik die aan zet in het menu lijken alle donkere dingen direct een stuk donkerder en lijkt het contrast in donkere stukken minder aanwezig.Donstil schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:00:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja Dramatic is hier niet te doen idd. Dat contrast is veel te hoog inderdaad.botwood schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Ja bij mij is de game ook best donker. Helemaal als je die contrast optie op “dramatic” zet. Dan zie je bijna niks.
Verder vind ik het een toffe game. Ik mis wel de “witcher” vibe, en dan doel ik op een boeiend verhaal en de wereld an sich voelt soms wat leeg aan. Maar de gevechten daarentegen zijn wel elke keer weer vet. Niet hakken maar juist de kalmte en rust proberen te houden en dan pas je move maken als je een opening ziet![]()
Irriteer me alleen aan het feit dat het klimmen zo belabberd gaat of het van bergen afspringen. Je moet dan zo’n specifieke plek zoeken waar je dan met R2 er vanaf kan klimmen.
Ja ik heb dat ook. Alleen vind het zo zonde om in deze game HDR uit te zetten. Dat is geregeld juist zo mooi.YakuzA schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:15:
[...]
Heb het gevoel dat het met de HDR te maken heeft, zodra ik die aan zet in het menu lijken alle donkere dingen direct een stuk donkerder en lijkt het contrast in donkere stukken minder aanwezig.
Als je verder bent in het spel, dan zie je dat je tekst niet klopt.SparksNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:20:
[...]
spoiler:Het hele idee is dat Jin zich eervol moet gedragen omdat Jin een samurai is. Om de Mongols te kunnen verslaan zal Jin echter oneervolle tactieken moeten toepassen. Dit gaat tegen alles in waar Jin als samurai voor staat, maar hij doet simpelweg wat nodig is om het eiland te kunnen bevrijden. Dat Shimura tegen Jin zegt dat hij zich eervol moet gedragen draagt alleen maar bij aan de interne strijd die Jin met zichzelf voert
Ik heb nergens last van met HDR. Ziet er erg mooi uit en alles is goed zichtbaar.
Voor mensen die hem al hebben uitgespeeld of al erg ver zijn, hoe groot is de map eigenlijk? Ik zie hier en daar wel wat afmetingen op het internet maar dat zegt mij niet veel. Bijvoorbeeld TW3 was aardig groot maar mensen die het kennen weten dat bijvoorbeeld zowat het hele zuidelijke gedeelte van Velen vrij leeg was.
Als je zo terug kijkt, komt er een hoop op je pad? Gebieden, dorpen etc? Voelt het ook aan in zijn geheel als een grote game? Ik heb de game sinds dag 1 maar zit nog steeds op het 1e gedeelte, speel bijna elke dag 1-2 uurtjes. Ik vind het erg zonde om zo door deze wereld heen te rushen.
Als je zo terug kijkt, komt er een hoop op je pad? Gebieden, dorpen etc? Voelt het ook aan in zijn geheel als een grote game? Ik heb de game sinds dag 1 maar zit nog steeds op het 1e gedeelte, speel bijna elke dag 1-2 uurtjes. Ik vind het erg zonde om zo door deze wereld heen te rushen.
[ Voor 4% gewijzigd door Westland1940 op 24-07-2020 20:09 ]
Ik heb de story uitgespeeld. Heb ervan genoten
Na FF7r mijn favoriete game van 2020 so far.
Nu nog wel wat werk om heel de map te clearen voor platinum
Ondanks dat deze game al bovenaan mijn lijstje stond sinds de allereerste trailer was ik van plan deze pas op de PS5 te gaan spelen. Nu wil echter het toeval dat mijn trouwe Full HD tv'tje vorige week kapot is gegaan. De vervanger, een nieuwe 4K Super Duper Ultra HDR, is gisteren aangekomen en nu ik toch iets vroeger dan gepland de upgrade heb gemaakt is het een mooi moment om deze game mooie dingen op het nieuwe scherm te laten toveren
TL:DR Ghost of Tsushima is onderweg!
TL:DR Ghost of Tsushima is onderweg!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Prima game wel, uur in zitten en valt niet tegen. Het is een groot samurai clichéverhaal en dat maakt het juist zo grappig.
Combat is wel even wennen moet wel erg veel combo's onthouden en heb de helft nog niet tot mijn beschikking geloof ik.
In close quarters werkt de combat redelijk slecht heb ik gisten gemerkt. Camera is dan een beetje wonky en wegrollen kan dan nogal desorienterend zijn. Maar meestal heb je de ruimte wel.
Er is genoeg te doen maar heb niet het idee dat het ook allemaal moet. Veel open world games lijken meer op werken met een enorme to-do list maar ze dringen het hier niet echt op. Ik stel een doel vast en ga daar op mijn gemakje naartoe en doe allerhande dingen die ik onderweg tegen kom meestal omdat ik het interessant vind en niet omdat het min of meer verwacht wordt. Goede balans wel.
Maken ook goed gebruik van de touchpad moet ik zeggen. En best veel leuke details. Had nog geen gameplay of reviews gezien, dus als je dan besluit dat vreemde vosje te volgen is het wel even een
moment als je die Shrine ziet.
Heb hem overigens wel meteen op Japanse spraak en Engelse subs gezet.
PS ben ik de enige die iedere keer "sulpliiise" denkt met een Japans accent als ik "supplies" zie staan. Heel irritant, maar krijg het er niet uit
Combat is wel even wennen moet wel erg veel combo's onthouden en heb de helft nog niet tot mijn beschikking geloof ik.
In close quarters werkt de combat redelijk slecht heb ik gisten gemerkt. Camera is dan een beetje wonky en wegrollen kan dan nogal desorienterend zijn. Maar meestal heb je de ruimte wel.
Er is genoeg te doen maar heb niet het idee dat het ook allemaal moet. Veel open world games lijken meer op werken met een enorme to-do list maar ze dringen het hier niet echt op. Ik stel een doel vast en ga daar op mijn gemakje naartoe en doe allerhande dingen die ik onderweg tegen kom meestal omdat ik het interessant vind en niet omdat het min of meer verwacht wordt. Goede balans wel.
Maken ook goed gebruik van de touchpad moet ik zeggen. En best veel leuke details. Had nog geen gameplay of reviews gezien, dus als je dan besluit dat vreemde vosje te volgen is het wel even een
Heb hem overigens wel meteen op Japanse spraak en Engelse subs gezet.
PS ben ik de enige die iedere keer "sulpliiise" denkt met een Japans accent als ik "supplies" zie staan. Heel irritant, maar krijg het er niet uit
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hoe lang ben je met de storyline bezig geweest?Anton.net schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:19:
Ik heb de story uitgespeeld. Heb ervan genoten![]()
Hier is al wat te vinden over de lengte:Blik1984 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:28:
[...]
Hoe lang ben je met de storyline bezig geweest?
https://howlongtobeat.com/game?id=51225
Kunnen mensen graag nog antwoord geven op mijn vraagWestland1940 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:06:
Voor mensen die hem al hebben uitgespeeld of al erg ver zijn, hoe groot is de map eigenlijk? Ik zie hier en daar wel wat afmetingen op het internet maar dat zegt mij niet veel. Bijvoorbeeld TW3 was aardig groot maar mensen die het kennen weten dat bijvoorbeeld zowat het hele zuidelijke gedeelte van Velen vrij leeg was.
@Blik1984 Er is geen in-game timer, dus ik zou het niet weten
Die cijfers van Howlongtobeat zullen ongeveer wel kloppen. 15-20 uur voor enkel de story. 50 als je alles doet.
Vergelijkbaar met Horizon Zero Dawn of Spiderman bijvoorbeeld.
@Westland1940 Je kan toch gewoon uitzoomen? Dan zie je heel de map (bestaat uit 3 delen)
Het eerste deel is wel representatief voor wat je kan verwachten in de andere delen
Die cijfers van Howlongtobeat zullen ongeveer wel kloppen. 15-20 uur voor enkel de story. 50 als je alles doet.
Vergelijkbaar met Horizon Zero Dawn of Spiderman bijvoorbeeld.
@Westland1940 Je kan toch gewoon uitzoomen? Dan zie je heel de map (bestaat uit 3 delen)
Het eerste deel is wel representatief voor wat je kan verwachten in de andere delen
@Anton.net Snap ik, maar ik doelde meer op alles wat je tegen komt, content, locaties etc. Voelt het in zijn geheel groot aan? Je hebt ook games met maps die meer verlaten zijn dan dat er content in zit.
Voor mij voelt het groot aan. Ik heb nog niet eens het hele eerste stuk verkend en dat is pas 1/3 van de map ...
maar ik heb geen idee wat nog gaat volgen en hoe vol dat allemaal is ...
maar ik heb geen idee wat nog gaat volgen en hoe vol dat allemaal is ...
Poh. Ik ben net na de middag begonnen en helemaal vergeten te eten!
Nog snel even wat klaar gemaakt en maar een pauze ingelast
Had 'm al sinds donderdag in huis, maar wilde m'n tweede playthrough van Red Dead Redemption 2 eerst nog afmaken. Is maar goed ook, anders had ik die voorlopig niet meer aangeraakt. Wat een verademing is dit spel tegen opzichte daarvan, het verdoet je tijd nergens mee, speelt heerlijk.
Nog snel even wat klaar gemaakt en maar een pauze ingelast
Had 'm al sinds donderdag in huis, maar wilde m'n tweede playthrough van Red Dead Redemption 2 eerst nog afmaken. Is maar goed ook, anders had ik die voorlopig niet meer aangeraakt. Wat een verademing is dit spel tegen opzichte daarvan, het verdoet je tijd nergens mee, speelt heerlijk.
[ Voor 53% gewijzigd door Kwistnix op 25-07-2020 21:53 ]
Heb er toch ook al heel wat uurtjes in gestoken. Ik heb veel dat ik games mooier vind naargelang ik ze meer speel. In dit geval is dit geen uitzondering. Echt prachtig. Uiteindelijk is men wel een beetje in het zelfde bedje ziek als AC vind ik ... je kan echt geen 10 meter wandelen en genieten van het landschap zonder een schtoeme vos of vogel tegen te komen die naar je fluit. Hou toch even allemaal jullie bek ik ben aan het genieten van het uitzicht man!
uitgespeeld. was er in het begin enthousiast over, maar krijgt uiteindelijk maar een magere 6,5 van mij,
spoiler: title
de geest is maar een wazige ventje eigenlijk. nergens wordt de personage interessant. iemand die z'n vader in de steek liet + z'n leider. het voelde alsof ik echt met een verrader/lafaard speelde, waardoor zijn strijd mij nergens boeide.
[ Voor 57% gewijzigd door Farabi op 26-07-2020 00:03 ]
Eens het is verdomd druk op dat eiland, even een minuutje of 5 rustig fluitend en wandelend quality time met die knol is er niet bij.SideShow schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:57:
Heb er toch ook al heel wat uurtjes in gestoken. Ik heb veel dat ik games mooier vind naargelang ik ze meer speel. In dit geval is dit geen uitzondering. Echt prachtig. Uiteindelijk is men wel een beetje in het zelfde bedje ziek als AC vind ik ... je kan echt geen 10 meter wandelen en genieten van het landschap zonder een schtoeme vos of vogel tegen te komen die naar je fluit. Hou toch even allemaal jullie bek ik ben aan het genieten van het uitzicht man!
Beren zijn overigens ook grappig, hoor je achter een heuveltje een gevecht met een beer, wordt op datzelfde moment een mongol als een lappenpop over het heuveltje geslingerd. Zag er best komisch uit.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik vond hem geen verrader/lafaard maar die kerel is niet interessant. Misschien komt dat omdat samurai hun emoties in bedwang moeten houden? Ik weet het niet maar hij maakte in ieder geval weinig indruk.Hamazaki schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:59:
uitgespeeld. was er in het begin enthousiast over, maar krijgt uiteindelijk maar een magere 6,5 van mij,
spoiler: titlede geest is maar een wazige ventje eigenlijk. nergens wordt de personage interessant. iemand die z'n vader in de steek liet + z'n leider. het voelde alsof ik echt met een verrader/lafaard speelde, waardoor zijn strijd mij nergens boeide.
Dit is mijn ervaring na ongeveer 10+ uur spelen:
spoiler: title
De gevechten zijn echt goed. Naarmate je verder komt in de game unlock je meer 'moves' en dat maakt de combat nog leuker. Echter het verhaal weet mij totaal niet te boeien. De protagonist(Jin) is ook helemaal niet interessant. Hij heeft helemaal geen karakter. Jin krijgt hulp van een aantal NPCs die hun eigen side missions hebben. Maar zelfs die NPCs vind ik niet boeiend. Het komt bij mij over alsof ze heel veel moeite doen om uniek te zijn maar het lukt gewoon niet. De side missions van de NPCs zijn opgebroken in meerdere delen die vaak herhaald worden. De side mission van Ishkawa bijvoorbeeld heeft 9 delen. Ik heb nu 7 of 8 van de 9 gedaan. Elke keer val je een groep vijanden aan en dan kom je erachter dat de persoon die ze achternazitten niet daar is en dat ze weg is. Ik vond het op een gegeven moment vermoeiend. De graphics zijn wel heel mooi maar zijn niet consistent. Dit is vooral te merken op het eerste deel van het eiland. Soms ziet de omgeving eruit alsof het getekend is en andere keren ziet het er super mooi uit. Op het tweede deel van het eiland is mij dit niet opgevallen. Wat het voor mij leuk maakt is de combat. Die houdt echt de game overeind.
Ik had de tekst hierboven al gepost als reactie op deze artikel maar ik kon niet direct linken naar de reactie vandaar dat ik hem even hier nog een keer plak.
Oh trouwens: Kage, het zwarte paard.
Enige juiste keuze natuurlijk
Ik had een pre order paard maar toch gewoon voor de witte Sora gekozenKwistnix schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:56:
Oh trouwens: Kage, het zwarte paard.
Zit nu in het begin van act 2, ik vond het verhaal op het eind van act 1 echt mooi oppakken.
Man wat geniet ik van deze game, Day's Gone en Spiderman,.. mooie games maar echt heel snel op uitgekeken, waarschijnlijk toch omdat ik niet veel heb met Spiderman en ook niet met zombies.
Ik denk zelfs dat GoT voor mij God Of War van de troon heeft gestoten wat betreft de exclusives ( TLOU zal qua kwaliteit beter zijn maar heb totaal niks met die games nog de interesse om met vrouwelijke characters te spelen HZD ook snel weg gelegd)
Heb nu de
spoiler:
fully upgraded wat echt mooi is tijdens de stand offs, alle stances volledig unlocked, ga mijn laatste punten nu maar in de ghost wapens stoppen.Sakai Armor
En wat een prachtige sfeer hebben ze op de meeste momenten weten neer te zetten, ik denk dat ik deze op de PS5 nog een keer ga uitspelen in de toekomst.
En waarom kun je niet met vrouwelijke character's spelen?! Je mist een aantal games die imo een stuk beter zijn dan deze game en dat alleen omdat je niet met een vrouwelijk character kan spelen? Serieus?Sipio schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:46:
[...]
Ik denk zelfs dat GoT voor mij God Of War van de troon heeft gestoten wat betreft de exclusives ( TLOU zal qua kwaliteit beter zijn maar heb totaal niks met die games nog de interesse om met vrouwelijke characters te spelen HZD ook snel weg gelegd)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ja idd, heel apart......V3g3ta schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:18:
[...]
En waarom kun je niet met vrouwelijke character's spelen?! Je mist een aantal games die imo een stuk beter zijn dan deze game en dat alleen omdat je niet met een vrouwelijk character kan spelen? Serieus?
@Sipio je weet niet wat je mist 😉
Ik 'kan' wel met vrouwelijke characters spelen, alleen is (voor mij iig dan) de beleving een stuk minder, uiteraard speel je ten alle tijden een 'game' maar voor mij zijn de mooiste games diegene waarin ik me zoveel mogelijk kan inleven en dat kan ik niet of sowieso minder met een vrouwelijke personage.V3g3ta schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:18:
[...]
En waarom kun je niet met vrouwelijke character's spelen?! Je mist een aantal games die imo een stuk beter zijn dan deze game en dat alleen omdat je niet met een vrouwelijk character kan spelen? Serieus?
Zal misschien best raar klinken maar tis niet anders
Zeg nooit nooit dus wie weet start ik die games ooit eens op als ik verder overal op uitgekeken ben maar zie het iig niet snel gebeuren.
o.t,
Ergens jammer dat je niet al fluit spelend een kamp kan binnenlopen en afmaken
@Chulin haha ja ik weet dat het hoog aangeschreven games zijn maar ik heb er echt niks tot weinig mee, wie weet ooit als ik ff op een dood spoor zit qua games
[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 26-07-2020 18:31 ]
Ben er twee uurtjes mee kwijt, vind hem heerlijk. Zo belabberd als de voice acting was in RDR2, zo goed is ie hier. Enige minpuntje inderdaad de R2 die een andere functie heeft dan gebruikelijk. Flitsende laadtijden, heldere menustructuur, betrouwbare timing in parries (in tegenstelling tot Fallen Order bijvoorbeeld). Ik heb er nog weinig over te klagen. Het is niet extreem vernieuwend, maar wel een frisse setting en voor mij precies de juiste balans tussen diepte en lekker doorspelen so far.
Infamous Second Son is een van mijn all time favorites, ben blij verrast dat Sucker Punch dit voor elkaar heeft weten te krijgen.
Infamous Second Son is een van mijn all time favorites, ben blij verrast dat Sucker Punch dit voor elkaar heeft weten te krijgen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik heb er ook de eerste 2-3 uur in zitten. Setting is heel tof en overal goed in doorgevoerd (wereld, karakters, muziek). Het vechten moet ik nog wel onder de knie krijgen, vind het soms nog pittig. Het geheel is niet heel vernieuwend, maar de manier waarop alles dan weer geïmplementeerd is vind ik wel leuk. Die diertjes die je kunt volgen, de wind als waypoint etc. Sowieso heb ik het idee dat de makers er met liefde/passie aan gewerkt hebben, dat mis ik erg bij Ubisoft games (die ik ook veel speel, maar bij hen voelt alles als 'een voldoende is goed' en fabrikagewerk).
Uitgespeeld en waar ik bij TLOU2 constant dacht laat het alsjeblieft niet stoppen had ik bij GOT al vanaf act 2 het gevoel wanneer komt het einde.
Op een paar toffe cutscenes, combat systeem en de setting in het oude Japan na had deze game eigenlijk weinig bijzonders naar mijn mening. Wel veel respect gegeven aan het samurai gebeuren door de ontwikkelaars.
Best zwak verhaal en vond die Khan ook totaal niet interessant als bad guy. De main character is ook heel saai.
Deze haal ik in ieder geval niet meer op de PS5 straks.
Op een paar toffe cutscenes, combat systeem en de setting in het oude Japan na had deze game eigenlijk weinig bijzonders naar mijn mening. Wel veel respect gegeven aan het samurai gebeuren door de ontwikkelaars.
Best zwak verhaal en vond die Khan ook totaal niet interessant als bad guy. De main character is ook heel saai.
Ik ben ook te lang met act I bezig geweest ben ik bang, ben nu begonnen met act II en is eigenlijk gewoon act I maar dan weer een lege map.s0kkie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:13:
Uitgespeeld en waar ik bij TLOU2 constant dacht laat het alsjeblieft niet stoppen had ik bij GOT al vanaf act 2 het gevoel wanneer komt het einde.
Had echt even een "pfff gaan we weer" gevoel.
Ga het verhaal maar "even" (hoop ik) afmaken, want het wordt een beetje flauw.
Patch,
Zit nog in het begin van act 2 en helaas een eind act 2 spoiler gelezen op reddit. Niet lezen denk ik dan maar mocht je nog niet zover zijn :
Ik speelde tot nu toe op normal en nu ik de combat wat beter onder de knie heb wou ik switchen naar hard maar die nieuwe modus die word toegevoegd klinkt ook wel interessant.Later today, patch 1.05 for Ghost of Tsushima will be released, bringing new combat and text options.
This patch includes the following new updates:
New difficulty level: Lethal
– Enemy weapons are more deadly, but Jin’s katana is also more deadly
– Enemies are more aggressive in combat
– Enemies detect you faster
– Tighter Parry and Dodge windows
Patch 1.05 will also include the following new options in the accessibility menu:
Lower Intensity Combat
Lower intensity mode is meant to maintain the heart and feel of Ghost of Tsushima combat while relaxing several timing-specific elements. Combat is less intense, giving you more time to react. Stealth settings are more forgiving, and enemies take longer to detect you.
– Most enemy attacks which are normally unblockable become blockable when Lower Intensity is enabled. Blocking with L1 will keep you safe from more attacks than standard combat, though some attacks must still be dodged.
– Enemies break off their attack combos after damaging you, giving you a chance to recover before the next wave of attacks. In addition, your heavy attacks will interrupt attacks from Brutes, giving you another way to stop their combos.
– Enemies will not attack you while you’re using Resolve to heal
– Enemy awareness builds more slowly, giving you more time to recover after being spotted
Text changes
– Large Text option: Increases text size of subtitles, mission objectives and interact prompts by 150% when enabled
– Added option to turn speaker name off when subtitles are enabled
– New subtitle text color options in addition to white: Yellow, Blue, Red, Green
Patch 1.05 also includes additional bug fixes.
Zit nog in het begin van act 2 en helaas een eind act 2 spoiler gelezen op reddit. Niet lezen denk ik dan maar mocht je nog niet zover zijn :
spoiler:
gaan ze nou nog een keer mijn trouwe paard dood laten gaan, heb het rockstar ook nog niet vergeven ..

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 27-07-2020 17:55 ]
Wait, wut? Ik heb genoeg kritiek op RDR2, maar (voice) acting hoort daar voor mij niet bij. Toevallig had ik 'm net voordat ik aan GoT begon voor een tweede keer uitgespeeld. Ik moest daarom ook erg wennen aan het paardrijden, want ik lanceerde mijzelf er telkens af met X als ik wilde galopperenFirePuma142 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:43:
Zo belabberd als de voice acting was in RDR2, zo goed is ie hier.
Ja, die vond ik over het algemeen OK, maar voor sommige belangrijke karakters echt abominabel. Dutch bijvoorbeeld.Kwistnix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:57:
[...]
Wait, wut? Ik heb genoeg kritiek op RDR2, maar (voice) acting hoort daar voor mij niet bij. Toevallig had ik 'm net voordat ik aan GoT begon voor een tweede keer uitgespeeld. Ik moest daarom ook erg wennen aan het paardrijden, want ik lanceerde mijzelf er telkens af met X als ik wilde galopperen
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hebben jullie wel eens dat die standoffs niet goed gaan? Vijand loopt je dan voorbij en er gebeurt dan niks totdat je zelf maar op driehoekje drukt een en geraakt wordt.
Man, wat een heerlijke game! Ben nu aanbeland in Act II en ik kan met recht zeggen dat 'Ghost of Tsushima' een serieuze contender is voor mijn GOTY 2020. (Y)
De wereld en omgeving(en) zijn écht betoverend. Zo ben ik gisterenavond ruim 1,5 uur bezig geweest met een tale. Niet omdat het een bijzonder moeilijke tale was, maar vanwege de vele 'Kodak® fotomomenten' en afleidingen die de wereld te bieden heeft (shrines, Monguls, rumors e.d.).
Maar goed, enough talk; tijd voor foto's!
/f/image/plcTrPT9CmlparZdlhJf9qxJ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/QNBs3X8ZiAYu7vmJLIGQMEGZ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/OvVaC5WCSxfxpWxAvZ2IQqdv.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/rRCedlaJhUYybN7oJ3MMemG0.png?f=fotoalbum_medium)
De wereld en omgeving(en) zijn écht betoverend. Zo ben ik gisterenavond ruim 1,5 uur bezig geweest met een tale. Niet omdat het een bijzonder moeilijke tale was, maar vanwege de vele 'Kodak® fotomomenten' en afleidingen die de wereld te bieden heeft (shrines, Monguls, rumors e.d.).
spoiler:
Heb nu ook het armor van Gosaku! 
Maar goed, enough talk; tijd voor foto's!
/f/image/plcTrPT9CmlparZdlhJf9qxJ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/QNBs3X8ZiAYu7vmJLIGQMEGZ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/OvVaC5WCSxfxpWxAvZ2IQqdv.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/rRCedlaJhUYybN7oJ3MMemG0.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/s2IukEA66WzsvdyhuoU5YAgD.png?f=fotoalbum_medium)
Ik ben een beetje jaloers op jullie
dit lijkt me zo'n toffe game maar ik heb geen PS4. Nog even geduld hebben op de next gen.
Het is dat ik het geld kon missen, maar ik heb speciaal een PS4 gekocht om dit spel te kunnen spelen. En dit komt van iemand die vrij weinig heeft met die console (met de 1e PS in mijn verre verleden daargelaten). Nog geen moment spijt. Grote kans dat dit mijn GOTY wordt.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:57:
Ik ben een beetje jaloers op julliedit lijkt me zo'n toffe game maar ik heb geen PS4. Nog even geduld hebben op de next gen.
Flauw als in standaard riedel verhaal?Flagg schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:03:
[...]
Ga het verhaal maar "even" (hoop ik) afmaken, want het wordt een beetje flauw.
Vind de map behoorlijk leeg maar wel prima in balans. Had niet het gevoel door kilometers opgevulde vlakte te moeten paardrijden.Westland1940 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:02:
@Anton.net Snap ik, maar ik doelde meer op alles wat je tegen komt, content, locaties etc. Voelt het in zijn geheel groot aan? Je hebt ook games met maps die meer verlaten zijn dan dat er content in zit.
Nee dat valt wel mee zitten nog wel leuke storylines in maar allemaal net iets te lang naar mijn smaak.
Heeft er ook wel iets mee te maken dat je geen cutscenes kan skippen, soms krijg je iets te vaak korte gesprekken die je al meerdere keren gehoord hebt naar niet te skippen zijn.
Vermaak er nog wel mee hoor, maar de sleur kruipt er wel een beetje in zo af en toe.
Dan bedoel ik vooral de tales (sidemissions?) blijven dan net iets te lang doorgaan terwijl ik eigenlijk gewoon weer verder wil met de rest van het verhaal. En ben normaal gesproken redelijk geduldig aangelegd.
[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 28-07-2020 17:10 ]
Als je verder wilt gaan met het verhaal moet je geen optionele side mission starten, probleem opgelost?Flagg schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:07:
[...]
Nee dat valt wel mee zitten nog wel leuke storylines in maar allemaal net iets te lang naar mijn smaak.
Heeft er ook wel iets mee te maken dat je geen cutscenes kan skippen, soms krijg je iets te vaak korte gesprekken die je al meerdere keren gehoord hebt naar niet te skippen zijn.
Vermaak er nog wel mee hoor, maar de sleur kruipt er wel een beetje in zo af en toe.
Dan bedoel ik vooral de tales (sidemissions?) blijven dan net iets te lang doorgaan terwijl ik eigenlijk gewoon weer verder wil met de rest van het verhaal. En ben normaal gesproken redelijk geduldig aangelegd.

Ik vind de tales tot nu toe juist wel tof om te doen!
Ben eigenlijk nog helemaal niet ver in act 2, omdat ik ze wil blijven volgen.
[ Voor 43% gewijzigd door Kwistnix op 29-07-2020 18:59 ]
Tja als ik van tevoren zou weten dat sommige idd ellenlang door blijven sukkelen zou ik ze ook niet starten. Guess what...Ambition88 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:36:
[...]
Als je verder wilt gaan met het verhaal moet je geen optionele side mission starten, probleem opgelost?
@Yonix ja dat weet ik (is het vandaag open deur intrapdag toevallig?)
Ligt het aan mij of moet je hier echt alles uitspelen?
[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 28-07-2020 18:17 ]
Je weet dat in je journal staat aangegeven uit hoeveel missies een tale bestaat, toch? Bijv. 'Tale of The Husband (2 of 9)'.Flagg schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:48:
[...]
Tja als ik van tevoren zou weten dat sommige idd ellenlang door blijven sukkelen zou ik ze ook niet starten. Guess what...
Ik vind dat een fijne toevoeging, zo kan ik bepalen of ik de tale wil spelen of liever even bewaar voor een andere sessie.
Het is misschien een open deur maar zo simpel is het wel, na 5 side quests gedaan te hebben weetje toch waar je aan begint?Flagg schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:48:
[...]
Tja als ik van tevoren zou weten dat sommige idd ellenlang door blijven sukkelen zou ik ze ook niet starten. Guess what...
@Yonix ja dat weet ik (is het vandaag open deur intrapdag toevallig?)
Ligt het aan mij of moet je hier echt alles uitspelen?
Mocht je dan halverwege spijt hebben kan je die quest altijd nog op elk moment stoppen en verder gaan met het verhaal, je kiest er zelf voor dus niet klagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 28-07-2020 18:41 ]
Ik had net een side mission waarin ik opzoek moest naar een punt met bloemen en daarna met een kaart naar het volgende punt.
Dat vond ik wel een leuke. Die had ik nu voor het eerst.
Dat vond ik wel een leuke. Die had ik nu voor het eerst.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 28-07-2020 19:00 ]
Was dat een mythic tale, die voor Tadayori's armor? Die quests vind ik ook tof. Ik heb er nu een aantal gedaan. Die specifieke heeft niet zo'n boeiende reward voor mij, want archery gebruik ik te weinig. Degene die je de heavenly strike geeft daarentegen
Heeft mij al een paar keer gered en 't duel is ook tof.
Dance of wrath tale is ook leuk, maar de ability nogal OP als je veel resolve hebt/krijgt. Ik vind t leuker om met stances te werken en parries te timen
Dance of wrath tale is ook leuk, maar de ability nogal OP als je veel resolve hebt/krijgt. Ik vind t leuker om met stances te werken en parries te timen
[ Voor 22% gewijzigd door Kwistnix op 28-07-2020 20:04 ]
Vraagje: hoe verdedigen jullie jezelf tegen 'spearmen'? Dat vind ik de lastigste tegenstander. Uiteraard maak ik gebruik van ontwijken en de 'Wind Stance', maar in een grote groep kunnen zij je echt flink te grazen nemen ... (en tegelijkertijd veel damage doen). 
Oh, en ik wil nog even mijn 'new favorite armor' showen:
Unyielding spear parry uit de Deflection tree helpt. Parry, dodge, terugvallen als er te veel tegenstanders zijn of Kunai quickfire om er een paar te stunnen. En dan Windstance spear breaker attack gebruiken op een geschikt moment.
Ja die was het idd, gebruik het armor verder ook niet (ik loop met dat travelers pakje en een gekochte hoed) maar vond het wel geinig, heb nu net mijn volgende Side quest van die muzikant aangepakt, even kijken waar dat naartoe gaat.Kwistnix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:58:
Was dat een mythic tale, die voor Tadayori's armor? Die quests vind ik ook tof. Ik heb er nu een aantal gedaan. Die specifieke heeft niet zo'n boeiende reward voor mij, want archery gebruik ik te weinig. Degene die je de heavenly strike geeft daarentegen![]()
Loop nu al een tijdje rond in mijn insane vette Samurai Clan Armor - Grade 2. Zo heb je nog 2 upgrades die hem behoorlijk bruter maken.
Had nog een quest die de meeste ook wel gehad hebben, ga opzoek naar het graf van een oud legende voor nieuwe armor. Zo krijg je een kaart en moet je opzoek naar deze plek, best geinig.
Ik merk wel dat ik nu al behoorlijk overpowered word. Ik kan al vrij veel hebben, en elke aanval doet al veel damage bij de meeste vijanden.
Had nog een quest die de meeste ook wel gehad hebben, ga opzoek naar het graf van een oud legende voor nieuwe armor. Zo krijg je een kaart en moet je opzoek naar deze plek, best geinig.
Ik merk wel dat ik nu al behoorlijk overpowered word. Ik kan al vrij veel hebben, en elke aanval doet al veel damage bij de meeste vijanden.
De vijanden lijken te schalen per area, dus als je wat verder komt voel je je vanzelf minder overpoweredWestland1940 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:49:
Loop nu al een tijdje rond in mijn insane vette Samurai Clan Armor - Grade 2. Zo heb je nog 2 upgrades die hem behoorlijk bruter maken.
PSN
Zodra je unyielding spear parry hebt, heeft ook de heavy attack een auto-parry lijkt het.Kwistnix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:12:
[...]
Unyielding spear parry uit de Deflection tree helpt. Parry, dodge, terugvallen als er te veel tegenstanders zijn of Kunai quickfire om er een paar te stunnen. En dan Windstance spear breaker attack gebruiken op een geschikt moment.
Zodra je die hebt hoef je dus alleen in de juiste stance een heavy attack te doen tegen spearman. Geen Dodge of parry button meer nodig.
(Kan ook zijn dat dit 1 van de wind stance upgrades is
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 29-07-2020 10:06 ]
PSN
De patch 1.05 voegde naast een lethal moeilijkheidsgraad ook een optie voor lower intensity combat toe:
https://www.psx-sense.nl/...l-moeilijkheidsgraad-toe/
Alleen die kan ik dus niet in de menus terug vinden, iemand een idee?
Wil het niet gebruiken, maar was benieuwd waar het te vinden ...
https://www.psx-sense.nl/...l-moeilijkheidsgraad-toe/
Alleen die kan ik dus niet in de menus terug vinden, iemand een idee?
Wil het niet gebruiken, maar was benieuwd waar het te vinden ...
Spearman eigenlijk altijd parrien/blocken. Niet zelf in de aanval gaan in eerste instantie, dan zijn ze relatief makkelijk.Yonix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:44:
Vraagje: hoe verdedigen jullie jezelf tegen 'spearmen'? Dat vind ik de lastigste tegenstander. Uiteraard maak ik gebruik van ontwijken en de 'Wind Stance', maar in een grote groep kunnen zij je echt flink te grazen nemen ... (en tegelijkertijd veel damage doen).
spoiler:
Okay I stand corrected.
Had eerder net een paar wat saaiere quests gehad.
Ben nu systematisch alle vraagtekens sidequests en alles wat maar en beetje interessant lijkt af te werken. Moet nog aan act III beginnen. "Alles" van de eerste 2 is gedaan nu.
En warempel hij waarschuwde net dat ik aan een very long tale ging beginnen dus maar gestopt voor de avond.
Ben wel licht OP geloof ik, halverwege een stand off rent iedereen gillend weg.
Had eerder net een paar wat saaiere quests gehad.
Ben nu systematisch alle vraagtekens sidequests en alles wat maar en beetje interessant lijkt af te werken. Moet nog aan act III beginnen. "Alles" van de eerste 2 is gedaan nu.
En warempel hij waarschuwde net dat ik aan een very long tale ging beginnen dus maar gestopt voor de avond.
Ben wel licht OP geloof ik, halverwege een stand off rent iedereen gillend weg.
Ja, dat heb ik ook een beetje. Zo begin ik games wel vaker, alles ontdekken maar nu begint het een beetje te vervelen. Laat me dan in ieder geval die verhalen van de side missions schrappen. Heb net alles zo'n beetje afgerond van het eerste gedeelte. Speel op medium en dat is nu wel erg eenvoudig omdat ik al verschillende vaardigheden volledig heb vrijgespeeld.Flagg schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:07:
[...]
Ik pak altijd eerst de boogschieters en die pijlen kun je gewoon blokkeren.Yonix schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:44:
spoiler:
Mooie game hoor, maar hij begint wel een beetje eentonig te worden zo aan het begin van Act II al. Ik merk dat de missies me steeds minder weten te boeien. Jin is zoals vaker gezegd een nogal suf hoofdpersonage, die nauwelijks emotie toont. Het past wel bij de samurai's waarschijnlijk, maar toch is het verhaal niet zo goed. Er is ook maar één doel in het verhaal lijkt het.
Mooi spel, speelt wel lekker weg en exploration kan er prima mee door, maar GOTY kandidaat? Nee, voor mij absoluut niet.
spoiler:
De Side Tales heb ik tot nu toe gewoon links laten liggen, maar ik zie nu wel bijv. Tale 5 of 9 in Act II bij Lady Masako staan. Dit terwijl ik de eerdere 4 niet heb gedaan. Kan ik nog terug voor de rest? Ook nogal lame dat ze je weer terugsturen naar het Act I gebied, omdat Mongols hun territory weer terugnemen
Mooi spel, speelt wel lekker weg en exploration kan er prima mee door, maar GOTY kandidaat? Nee, voor mij absoluut niet.
Wat dacht je van spoiler tags?Casual_T schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:32:
Mooie game hoor, maar hij begint wel een beetje eentonig te worden zo aan het begin van Act II al. Ik merk dat de missies me steeds minder weten te boeien. Jin is zoals vaker gezegd een nogal suf hoofdpersonage, die nauwelijks emotie toont. Het past wel bij de samurai's waarschijnlijk, maar toch is het verhaal niet zo goed. Er is ook maar één doel in het verhaal lijkt het.
[ Voor 34% gewijzigd door Ambition88 op 30-07-2020 11:46 ]
Oeps, sorry! Nu alsnog..Ambition88 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Wat dacht je van spoiler tags? ik zit nog aan het begin van act 2 thanks voor het laten weten dat ik weer terug naar act 1 moet.
Het is niet echt story-driven, maar je hebt gelijk!
Haal de quote ook even weg dan
Mooi spel hoor. Vermaak me goed, ben nu aan het begin van Act II. Inmiddels een zere duim door de vele stand-offs. 
Gisteren pas de
Ik erger me wel kapot aan het 'onweer'. Zo vaak, zo eentonig, en lelijk. Hadden ze echt wel beter kunnen doen, wat meer afwisseling in kunnen aanbrengen. Elke keer onderbreken door een melodietje te spelen is ook zoiets, ga ik niet doen (en kan niet altijd in missies). Ach ja.
Gisteren pas de
spoiler:
ontdekt. Veel te laat, heb bijna alles al, nog 1 Katana upgrade en that's it.charm of Inari
Ik erger me wel kapot aan het 'onweer'. Zo vaak, zo eentonig, en lelijk. Hadden ze echt wel beter kunnen doen, wat meer afwisseling in kunnen aanbrengen. Elke keer onderbreken door een melodietje te spelen is ook zoiets, ga ik niet doen (en kan niet altijd in missies). Ach ja.
In act II vind ik dat wel een beetje vermoeiend, de hoeveelheid Mongols en side-quests die je tegenkomt onderweg. Moest gisteren een stuk overbruggen van rechts naar links in Act II, en ben daar serieus de hele avond mee bezig geweest. Als ik namelijk een sidequest tegenkom, of een vossenhol, of een groepje Mongols, of een gouden vogel, dan volg ik die altijd.Cascade schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:45:
Mooi spel hoor. Vermaak me goed, ben nu aan het begin van Act II. Inmiddels een zere duim door de vele stand-offs.
Deze mensen hebben nun eigen dedicated Inari shrine

Overigens wordt het wel wat pittiger in Act 2. meer enemies tesamen, sterkere types (ala leaders), meer en beter feignen. Verlies nu nog wel eens standoff zo af en toe.
Duels zijn best pittig, in the end gebruik dan maar meestal dodge en met die skill dat je een slomo krijgt met een last minute dodge lukt het meestal wel. Als ik probeer te parryen is de timing vaak totaal of, of doen ze een rode unblockable attack en dan ben ik al te laat om nog te dodgen ....
Maar blijft erg vette combat en een sfeervolle wereld ... Vind ook de klim secties naar shrines enzo leuk gedaan ...
Duels zijn best pittig, in the end gebruik dan maar meestal dodge en met die skill dat je een slomo krijgt met een last minute dodge lukt het meestal wel. Als ik probeer te parryen is de timing vaak totaal of, of doen ze een rode unblockable attack en dan ben ik al te laat om nog te dodgen ....
Maar blijft erg vette combat en een sfeervolle wereld ... Vind ook de klim secties naar shrines enzo leuk gedaan ...
Ijzer en staal vindt je her en der in kampen dacht ik maar goud is zeer zeldzaam en alleen te vinden in warcamps (vinden of pas na het clearen als beloning).Blik1984 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:39:
iemand tips trouwens waar ik ijzer, staal en goud in grote getalen kan vinden? Los van de missies waar je dat kan verdienen
Goud is ook af en toe te kopen bij merchants/trapper.D. Ninjai schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:41:
[...]
Ijzer en staal vindt je her en der in kampen dacht ik maar goud is zeer zeldzaam en alleen te vinden in warcamps (vinden of pas na het clearen als beloning).
(Per 1 stuk)
PSN
Ik had hetzelfde bij het begin van act II maar dat trekt prima bij als je een stukje door gaat.Casual_T schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:32:
spoiler:De Side Tales heb ik tot nu toe gewoon links laten liggen, maar ik zie nu wel bijv. Tale 5 of 9 in Act II bij Lady Masako staan. Dit terwijl ik de eerdere 4 niet heb gedaan. Kan ik nog terug voor de rest? Ook nogal lame dat ze je weer terugsturen naar het Act I gebied, omdat Mongols hun territory weer terugnemen
Damn, ik dacht heel de tijd dat die attacks bij de stances pas na een succesvolle parry konden worden gebruikt. Blijkt dat juist die attacks ook, ipv parry of dodge, de enemy kunnen breaken en staggeren... duh!

Nog steeds in Act I. Zojuist een duel gehad op een mooie locatie aan de kust in een zware regenstorm, toffe setting was dat. Ik vermaak me nog steeds en ben benieuwd wat voor'n mooie locaties ik nog meer tegen zal komen.
[ Voor 28% gewijzigd door Westland1940 op 30-07-2020 22:42 ]
Ijzer kan je overal vinden, staal krijg je voor het bevrijden van farms en outposts en kom je ook her en der in outposts tegen. Goud is 't meest zeldzaam en krijg je voor 't bevrijden van strongholds. Het loont altijd om goed te zoeken in tenten en gebouwen, achter iedere deur kunnen supplies zitten.Blik1984 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:39:
iemand tips trouwens waar ik ijzer, staal en goud in grote getalen kan vinden? Los van de missies waar je dat kan verdienen
Uurtje of 3-4 er in zitten nu en vermaak me op zich prima.
Geen reviews, starter guides of how-to video's bekeken dus lekker alles zelf ontdekken en uitvogelen,
alleen de combat is héél erg wennen. Gisteren zat ik zelfs even op het punt dat ik bij mezelf dacht dat Sekiro toch echt makkelijker is, ik bleef maar dood gaan (tijdens de Value of Sake side missie). Het spel staat op normal (al redelijk snel teruggeschroefd van hard) en na twee tot drie klappen en ik leg het loodje. Uiteindelijk lukte het wel en dat was gelijk een 'aha!' momentje, ik denk dat ik nu wel een beetje door begin te krijgen hoe ik (groepjes) vijanden aan moet pakken.
Geen reviews, starter guides of how-to video's bekeken dus lekker alles zelf ontdekken en uitvogelen,
alleen de combat is héél erg wennen. Gisteren zat ik zelfs even op het punt dat ik bij mezelf dacht dat Sekiro toch echt makkelijker is, ik bleef maar dood gaan (tijdens de Value of Sake side missie). Het spel staat op normal (al redelijk snel teruggeschroefd van hard) en na twee tot drie klappen en ik leg het loodje. Uiteindelijk lukte het wel en dat was gelijk een 'aha!' momentje, ik denk dat ik nu wel een beetje door begin te krijgen hoe ik (groepjes) vijanden aan moet pakken.
Als ze nog op afstand zijn, schiet ik er meestal bij 2 of 3 een pijl door de kop en ook de sticky bombs helpen goed om de boel te ontregelen.dvdkiwi schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:24:
Uurtje of 3-4 er in zitten nu en vermaak me op zich prima.
Al dat spul heb ik dus nog niet 
Heb wel sinds gisteren de kunai, die werken ook wel handig om vijanden te staggeren.
Heb wel sinds gisteren de kunai, die werken ook wel handig om vijanden te staggeren.
Als je verder komt in het verhaal is het inderdaad van belang dat je gebruik maakt van al je verschillende resources zoals rookbommen, kunai, kleefbommen, etc. Dan is het lang niet meer alleen je katana langs iemand z'n keel halen
Sticky Bombs waren een van de eerste dingen die ik unlockte. Rule 101 in games; crowd control
Damn wat is de combat toch gruwelijk vet, krijg er net zo'n rush van als deMordor games. Zonde ook om alles stealth te doen, dus doe ik meestal een mix van stealth en total full on combat. Als je dan op je best zo'n groep mongolen de ogen weet te splijten, dan zit ik toch wel even met een big grin naar het scherm te kijken.
Ik wissel overigens ook afhankelijk van de situatie mijn armor en charms. Normaal loop ik in the travellers attire rond, zodat ik collectibles mee kan pikken. Voor full on combat natuurlijk Gosaku armor en als ik eens lekker stealthy wil openen dan prik ik me in het Ronin attire!
Ik wissel overigens ook afhankelijk van de situatie mijn armor en charms. Normaal loop ik in the travellers attire rond, zodat ik collectibles mee kan pikken. Voor full on combat natuurlijk Gosaku armor en als ik eens lekker stealthy wil openen dan prik ik me in het Ronin attire!
Ik ben nu redelijk richting het eind en als ik die sticky bombs 3x gebruikt hebt is het veel, blocken, parrien, hakken en kurio's (oid) gooien, en de verschillende special moves uiteraard.Blik1984 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:28:
Als je verder komt in het verhaal is het inderdaad van belang dat je gebruik maakt van al je verschillende resources zoals rookbommen, kunai, kleefbommen, etc. Dan is het lang niet meer alleen je katana langs iemand z'n keel halen
Gebruik eigenlijk geen enkel ghost weapon verder.
Speel wel op normal overigens. En kan niet meer levellen.
Denk nu alles bij elkaar een uurtje of 10/15 bezig geweest met het spel, lekker op m'n gemakje. Al de nodige side-quests gedaan en wat Mongolen verslagen. Speel hem zelf in het Japans met de Nederlandse ondertitels, mondjes lopen inderdaad niet altijd gelijk, maar kan ik me niet echt aan ergeren. Vind de Japanse spraak best wel wat toevoegen aan de sfeer/setting. Combat zit goed in elkaar, soms misschien iets te uitgebreid. Als het wat drukker wordt met meerdere vijanden, voel ik me soms weer een beetje de 10-jarige ik die Tekken speelt en maar ik het wildeweg op knopjes zit te rammen
Tot nu toe al veel plezier mee gehad. Omgeving ziet er prachtig uit, goede invloeden van het weer, licht, wind etc. Goede balans tussen enerzijds flinke gevechten en anderzijds rustige momentjes zoals het schrijven van een haiku of het nemen van een bad. Heb me nog geen moment verveeld. Heb inmiddels alle vraagtekentjes die op het eerste deel van de kaart zichtbaar waren bezocht en daar gedaan/gehaald wat ik kon. Nu heerlijk met het hoofd-verhaal aan de slag.
Tot nu toe al veel plezier mee gehad. Omgeving ziet er prachtig uit, goede invloeden van het weer, licht, wind etc. Goede balans tussen enerzijds flinke gevechten en anderzijds rustige momentjes zoals het schrijven van een haiku of het nemen van een bad. Heb me nog geen moment verveeld. Heb inmiddels alle vraagtekentjes die op het eerste deel van de kaart zichtbaar waren bezocht en daar gedaan/gehaald wat ik kon. Nu heerlijk met het hoofd-verhaal aan de slag.
[ Voor 35% gewijzigd door wnwiigrtz op 31-07-2020 23:31 ]
Na alle lovende reacties ook maar begonnen aan dit spel. Ik ben inmiddels 5 uur verder maar kan er niet echt inkomen. Wellicht ben ik wat verwend na games als tlou, maar het verhaal trekt me niet echt, de controle vind ik maar matig en wil eigenlijk om de 10 minuten het spel alweer wegleggen.
Uit. Geweldig spel hoor, erg van genoten.
spoiler:
Uiteindelijk Lord Shimura laten leven. Mooi einde.
Je bent niet de enige, ik kan er ook maar moeilijk inkomen, ben al wel wat missies verder maar het verhaal interesseert me eerlijk gezegd geen reet. De combat vind ik dan weer wel lekker, maar dat verkennen van de kaart heb ik weinig zin in. Vraag me af of ik deze game uberhaupt wel uit ga spelen, waarschijnlijk wel, want het is een prima game om steeds even kort te spelen, missies duren niet super lang, en hij slaat regelmatig tussentijds op en het laden gaat aangenaam snel.038Zwolle schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:31:
Na alle lovende reacties ook maar begonnen aan dit spel. Ik ben inmiddels 5 uur verder maar kan er niet echt inkomen. Wellicht ben ik wat verwend na games als tlou, maar het verhaal trekt me niet echt, de controle vind ik maar matig en wil eigenlijk om de 10 minuten het spel alweer wegleggen.
[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 01-08-2020 20:48 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik weet ook niet of ik voor plat ga, dat grinden om alles compleet te krijgen ben ik meestal vrij snel klaar mee
Heerlijke game, heb hem uitgespeeld en zowaar een plat trophy, was ik niet van plan, want normaal al die collectables kunnen me gestolen worden in open world games.
Maar heb het gevoel dat je eigenlijk meeste wel tegenkomt als je alle tales speelt, vaak als je dan ergens een fox den tegenkwam en volgde, zag ik meestal nog wel een opvallende iets in landschap en als ik er dan even naar toe reed was er inderdaad iets. Of opzelfde moment een vogel die langs kwam en toch volgde ik die elke keer weer. Dus toen ik keek voor de laatste missie, had ik maar 3 of 4 dingen die ik had gemist. (Banners, Records en mongol artifact etc niet)
Hopelijk komt er een new game plus, wil hem dan nog wel eens spelen op die nieuwe moeilijkheidsgraad.
Na RDR2 iig verademing en geen moment me deze keer verveelt met het paardrijden vanwege de omgevingen, aan einde van act 1 vroeg ik me wel af wat ze in noorden zouden hebben en of het meer vanzelfde was, maar toch weer aantal keer lopen genieten van de mooie plaatjes.
Maar heb het gevoel dat je eigenlijk meeste wel tegenkomt als je alle tales speelt, vaak als je dan ergens een fox den tegenkwam en volgde, zag ik meestal nog wel een opvallende iets in landschap en als ik er dan even naar toe reed was er inderdaad iets. Of opzelfde moment een vogel die langs kwam en toch volgde ik die elke keer weer. Dus toen ik keek voor de laatste missie, had ik maar 3 of 4 dingen die ik had gemist. (Banners, Records en mongol artifact etc niet)
Hopelijk komt er een new game plus, wil hem dan nog wel eens spelen op die nieuwe moeilijkheidsgraad.
Na RDR2 iig verademing en geen moment me deze keer verveelt met het paardrijden vanwege de omgevingen, aan einde van act 1 vroeg ik me wel af wat ze in noorden zouden hebben en of het meer vanzelfde was, maar toch weer aantal keer lopen genieten van de mooie plaatjes.
Weer enkele uurtjes verder en de combat begint me steeds beter te liggen 
Groepjes Mongols leveren nu geen grote peoblemen meer op.
De 'hulmiddelen' zoals de vossen, gouden vogeltjes en de wind vind ik echt geniaal gedaan, mede daardoor blijft de hud ook lekker leeg.
Heb de game op Engels gezet omdat de lipsync met Japanse voice acting helaas niet synchroon loopt. Maalt het wel weer makkelijker om de filmpjes te kijken ipv het focussen op de ondertitels.
Het enige waar ik soms wel problemen mee heb is het licht en dan vooral als het donker is. Ook in huizen is het zo donker dat je bijna niks ziet. Kijk je dan vanuit zo'n huis door het raam naar buiten zie je allemaal felle kleurtjes maar zodra je dan naar buiten stapt is het opeens een stuk donkerder dan het er van binnen uitzag. Had daarstraks een missie waar ik voetsporen moest volgen, dat was in de duisternis bijna niet te zien.
Daar tegenover staat dat de kleuren in de volle zon van het scherm af spatten; recht in een laagstaande zon kijken is indrukwekkend verblindend
Groepjes Mongols leveren nu geen grote peoblemen meer op.
De 'hulmiddelen' zoals de vossen, gouden vogeltjes en de wind vind ik echt geniaal gedaan, mede daardoor blijft de hud ook lekker leeg.
Heb de game op Engels gezet omdat de lipsync met Japanse voice acting helaas niet synchroon loopt. Maalt het wel weer makkelijker om de filmpjes te kijken ipv het focussen op de ondertitels.
Het enige waar ik soms wel problemen mee heb is het licht en dan vooral als het donker is. Ook in huizen is het zo donker dat je bijna niks ziet. Kijk je dan vanuit zo'n huis door het raam naar buiten zie je allemaal felle kleurtjes maar zodra je dan naar buiten stapt is het opeens een stuk donkerder dan het er van binnen uitzag. Had daarstraks een missie waar ik voetsporen moest volgen, dat was in de duisternis bijna niet te zien.
Daar tegenover staat dat de kleuren in de volle zon van het scherm af spatten; recht in een laagstaande zon kijken is indrukwekkend verblindend
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 01-08-2020 23:44 ]
De grind valt eigenlijk best mee hier. Heb net de platinum binnen, goed te doen voor een open-wereld game. Het is geen Rockstar of Ubisoft-niveau belachelijk.Blik1984 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:25:
Ik weet ook niet of ik voor plat ga, dat grinden om alles compleet te krijgen ben ik meestal vrij snel klaar mee
Ik zie me met name niet de banners en mongoolse artefacten volledig terugzoeken. Zit redelijk ver in act II, maar heb bijvoorbeeld pas 5 van die artefacten, terwijl je er 50 moet hebbenKwistnix schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:45:
[...]
De grid valt eigenlijk best mee hier. Heb net de platinum binnen, goed te doen voor een open-wereld game. Het is geen Rockstar of Ubisoft-niveau belachelijk.