Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ze hebben het eiland prachtig gemaakt en het samurai gevoel komt goed over, maar ik heb wel het gevoel dat ik checklists aan het afwerken ben, zoals een Ubisoft game. Ik vind de metacritic wel aardig reprentatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

VTB schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:11:
[...]
Met de upgrades kun je driehoekje of vierkantje indrukken wanneer 2de en/of derde vijand op je af komt rennen. Dit moet je pas doen als de vijand zijn wapen optilt. Of iig animatie dat hij wil gaan slaan.
Mja, die timing krijg ik dus niet onder de knie ... de eerste strike lukt altijd ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
Vind hem goed maar vind Nioh 2 bv stuk beter. Graphics ook niet heel bijzonder.
Sfeertje wel heel goed.
Ga me er wel mee vermaken 👍

[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 19-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ipv vierkantje voor de 2e en 3e strike gebruik ik nu driehoekje en dan gaat het goed.

Exploren is echt tof! Durf alleen niks te upgraden, bang dat ik straks grondstoffen te kort kom 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:46:
Ipv vierkantje voor de 2e en 3e strike gebruik ik nu driehoekje en dan gaat het goed.

Exploren is echt tof! Durf alleen niks te upgraden, bang dat ik straks grondstoffen te kort kom 😳
Hoezo straks? Kan je ook wat anders met die grondstoffen naast upgraden?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:34

Ulti23

Quality Time

spoiler:
iemand al getracht vroeg in de game de Ogawa Dojo te bevrijden? De mob in het kamp is te doen, maar na het opblazen van het kruit komt er zo'n warlord dude die een beetje overpowered is zeg maar 😎

Need more skills 😁

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
-SaveMe- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:46:

Heb je de “Charm of Inari” al? Als je deze gebruikt vind je extra grondstoffen. Best handig aangezien het best hard gaat met al die upgrades. Deze charm is te vinden in de Arrow Peak shrine.

https://www.powerpyx.com/...shinto-shrines-locations/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Flink wat uren ingestoken dit weekend, maar wordt wel tijd om 'm op hard te spelen denk ik.. Je gaat er op normal erg makkelijk doorheen en dan moeten er nog heel veel upgrades volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Ik speel hem ook op hard. Aangezien dit zo een beetje de laatste ps4 game is die ik de komende maanden ga spelen, doe ik het lekker rustig aan. :) de vraagtekens afwerken vind ik ook geen probleem want bijna alles levert je een voordeel op.

Wat scheelt is dat ik de armor set draag tijdens het travelen die x % extra fog cleared, zo hoef ik ook wat minder vaak op mn map te kijken. De wind volgen blijft wel wennen, soms zie ik het gewoon niet, maar dat kan ook aan mij liggen.

De lock vrije camera heb ik trouwens geen probleem mee, ook al werkt ie soms niet helemaal lekker.
Waar ik wel bang voor ben is dat ik op een gegeve moment raak uitgekeken op de enemy types... speer/shield/swordmen/archer/brute dat liedje ken je wel na een tijdje lijkt me, we gaan het zien.

Heerlijke Samurai game als je het mij vraagt!

[ Voor 21% gewijzigd door Ambition88 op 20-07-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ulti23 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:06:
spoiler:
iemand al getracht vroeg in de game de Ogawa Dojo te bevrijden? De mob in het kamp is te doen, maar na het opblazen van het kruit komt er zo'n warlord dude die een beetje overpowered is zeg maar 😎

Need more skills 😁
Is dit in het 1e gebied of? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:31
Spud82 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:03:
Flink wat uren ingestoken dit weekend, maar wordt wel tijd om 'm op hard te spelen denk ik.. Je gaat er op normal erg makkelijk doorheen en dan moeten er nog heel veel upgrades volgen.
ja dat idee heb ik ook wel, ik speel ook op normal en heb mijn skilltree behoorlijk vol staan, maar dan wordt het echt wel heel erg makkelijk (zeker met die speciale skills (die blauwe quests)). Ik merk ook dat ik nu anders speel, ik laat het hele stealth liggen namelijk, ik loop nu zo maar een kamp in en het maakt niet echt uit of er 1 of 20 man staan, je schakelt ze zo uit, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Wel merkte ik dat de moeilijkheidsgraad omhoog gaat zodra je de grote boog hebt. Daarna wordt het iets lastiger. Maar ik ga ook switchen naar hard, best bijzonder want zo'n goede gamer ben ik niet namelijk, in dit geval ligt de gameplay me blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
spoiler:

Need more skills 😁
Ja gisteren gedaan tijdens mijn 3e speelsessie. Had er eigenlijk geen moeite mee. Gewoon dodgen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Ja gisteren gedaan tijdens mijn 3e speelsessie. Had er eigenlijk geen moeite mee. Gewoon dodgen toch?
@Ambition88 Yes, 1e gebied, in het begin links naast het grote meer ergens.

@bram1984 Speel je op hard? Ik kreeg hem niet neer, niet eens half zijn levensbalk weg. Wil hem wel dodgen maar het gaat mij nog iets te snel :P

Heb nog enkele tales open staan dus ga die eerst maar eens ontdekken en exploren en dan maar weer terug, want neer gaat ie zeker.
spoiler:
Gelukkig kon ik de fight leaven en blijft het kamp cleared en hoef je enkel het kruit op te blazen om weer die warlord te bevechten.
Heerlijke sfeer en game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
die gasten met die speer en bijl. hoe irritant !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ulti23 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:52:
[...]

@Ambition88 Yes, 1e gebied, in het begin links naast het grote meer ergens.

@bram1984 Speel je op hard? Ik kreeg hem niet neer, niet eens half zijn levensbalk weg. Wil hem wel dodgen maar het gaat mij nog iets te snel :P

Heb nog enkele tales open staan dus ga die eerst maar eens ontdekken en exploren en dan maar weer terug, want neer gaat ie zeker.
spoiler:
Gelukkig kon ik de fight leaven en blijft het kamp cleared en hoef je enkel het kruit op te blazen om weer die warlord te bevechten.
Heerlijke sfeer en game :)
Nee, middelste. Normal is dat?

Trouwens wel jammer dat die leaders in de kampen gewoon weer verder gaan met oefenen als ze je niet kunnen vinden, nadat je al hun onderdanen stealth hebt afgemaakt. Lekker videogamey, zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:39
Wat de game zo fucking goed doet is de sfeer, sinds The Witcher 3 niet zo iets origineels gezien. AC games bijvoorbeeld missen altijd net die passie, oogt altijd copy paste gevalletje. En dan vind ik het zo jammer dat het niet die grootheid heeft van bijvoorbeeld een TW3. De map oogt wat kaler, ik heb het idee dat je al gauw een checklist af gaat van locaties, geen 'soepel' verloop.

Dat zijn de enige "grote" minpunten die ik heb. De art style/sfeer is insane goed, hebben we nou ooit zo iets vets gezien in een Japanse setting? Grafisch vind ik het wel mooi, af en toe schijnt het licht op een manier dat het me doet denken aan RDRII, positief dus. Soms valt het licht anders dat het een stuk minder mooi oogt, maar verder meer positief dan negatief.

Paarden rijden vind ik trouwens ook goed. AC bakt er telkens geen reet van, TW3 vond ik ook minder ook al had je een goede band met Roach. Hier zijn de physics meer dan goed genoeg. RDRII uiteraard nummer 1.

[ Voor 12% gewijzigd door Westland1940 op 20-07-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het paardrijden is inderdaad echt goed. Lekker simpel, maar gewoon smooth. Als je door een bamboe bos rijdt, dan glijdt dat beest gewoon lekker overal tussendoor in plaats van dat hij overal achter blijft hangen.

Ik had alleen graag nog een 3e snelheid gezien tussen standaard lopen en sprinten. Lopen is net even te langzaam en sprinten is meteen vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

spoiler:

Need more skills 😁
spoiler:
Water stance upgraden, die tegen schilden, en dan de flurry een paar keer doen.
Zonder geraakt te worden krijg je hem dan wel makkelijk neer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:13:
Het paardrijden is inderdaad echt goed. Lekker simpel, maar gewoon smooth. Als je door een bamboe bos rijdt, dan glijdt dat beest gewoon lekker overal tussendoor in plaats van dat hij overal achter blijft hangen.

Ik had alleen graag nog een 3e snelheid gezien tussen standaard lopen en sprinten. Lopen is net even te langzaam en sprinten is meteen vol gas.
Het paard kan me juist gestolen worden. Ik vind het maar een irritant beest. Verschijnt uit het niets; voelt houterig aan en kent maar twee standen. In rdr2 kreeg ik een band met Scappy... eh, het paard. :p ik mis de Tamagochi elementen. En laten we niet praten over de rots scène.. too soon ;(

Ik loop liever. Het viel me overigens op Jin het gras aait wanneer je langzaam door een veld loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Na wat uurtjes gespeeld te hebben struggle ik nog steeds met de combat, vooral als er 3 of meer gasten om je heen staan leg ik het toch nog wel te vaak af en moet ik het overnieuw doen.
Hoop dat ik het nog wat meer door krijg maar verder zit de game gewoon heel goed in elkaar.
Blijf het nog steeds jammer vinden van de animaties waardoor het toch wat gedateerd er uit ziet allemaal (beetje een PS3 game uit 2014 maar met PS4 graphics van 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ik vind de animaties wel mee vallen. Ja als je het vergelijkt met TLOU2 dan valt het tegen. Vergelijk het echter eens met de animaties van AC:O dan vind ik dit toch wel een stuk beter en lekkerder weg spelen. :)

Waar loop je tegen aan in de combat? als je omsingelt wordt moet je gewoon ffe wegrennen en ruimte voor je zelf maken en niet 1v3 het gevecht aangaan, kwestie van tijd tot een random unblockable attack je raakt.
Ik schakel archers ook altijd als 1e uit, die zijn irritant.

Wat ik wel vet vind zijn de kleine dingetjes zoals ''end suffering'' nog ffe een katana in zn rug om het af te maken en mn resolve bar weer te fillen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 20-07-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind de melee combat ook vrij ingewikkeld. 2 verschillende dodgemethodes, verschillende aanvalsmethodes, stances en combo's. Nu ben ik meestal gewoon op driehoekje en vierkantje aan het rammen en ben ik niet snel genoeg om met rondje te kunnen dodgen. Soms ben ik wel op tijd maar om de een of andere reden pakt 'ie het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
mstx schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:38:
Ik vind de melee combat ook vrij ingewikkeld. 2 verschillende dodgemethodes, verschillende aanvalsmethodes, stances en combo's. Nu ben ik meestal gewoon op driehoekje en vierkantje aan het rammen en ben ik niet snel genoeg om met rondje te kunnen dodgen. Soms ben ik wel op tijd maar om de een of andere reden pakt 'ie het dan niet.
Het is ook geen spel waarbij je button moet mashen, dat werkt averechts. Als jij nog met je 1e heavy attack bezig bent en je hebt alweer halverwege op driehoekje gedrukt en de enemy doet dan een unblockable attack, kan je op rondje drukken tot je een ons weegt, maar je character zal eerst nog een heavy attack uitvoeren.

Zelf speel ik best afwachtend en reageer ik meer, al te vaak gehad dat ik op driekhoekje druk en dan een unblockable attack om mn oren krijg. :+ Ach van elke death leer je..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ambition88 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:26:
Ik vind de animaties wel mee vallen. Ja als je het vergelijkt met TLOU2 dan valt het tegen. Vergelijk het echter eens met de animaties van AC:O dan vind ik dit toch wel een stuk beter en lekkerder weg spelen. :)

Waar loop je tegen aan in de combat? als je omsingelt wordt moet je gewoon ffe wegrennen en ruimte voor je zelf maken en niet 1v3 het gevecht aangaan, kwestie van tijd tot een random unblockable attack je raakt.
Ik schakel archers ook altijd als 1e uit, die zijn irritant.

Wat ik wel vet vind zijn de kleine dingetjes zoals ''end suffering'' nog ffe een katana in zn rug om het af te maken en mn resolve bar weer te fillen. :+
Dit dus. Ik lees in het topic al meerdere malen terug dat men niet te spreken is over de animaties, maar kom op hé, hier is toch niets mis mee? Als je het gaat vergelijken met TLOU2 dan delft elke game op dat vlak het onderspit. Laten we nu niet net gaan doen alsof TLOU2 hiermee de nieuwe standaard zet, want dan ga je jezelf wel vaker teleurstellen vrees ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
s0kkie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:22:
Blijf het nog steeds jammer vinden van de animaties waardoor het toch wat gedateerd er uit ziet allemaal (beetje een PS3 game uit 2014 maar met PS4 graphics van 2020).
Dat heb ik ook wel heel erg eigenlijk.
Twijfel een beetje of ik daardoor (en de irritante manier van navigeren) wel door wil spelen, maar tot nu toe wint exploren het nog net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@s0kkie en @Donstil welke games in hetzelfde genre (dus niet TLOU2) doen dit volgens jullie beter en waarom? Doelen jullie dan bijvoorbeeld enkel op de manier waarop je beweegt of ook andere animaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het mooie aan dit spel is dat je een moord als een kunstwerk kan neerzetten, of juist lompe gehakt maken (button mashen). beiden helpen goed in mijn geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 20-07-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Vind wel dat prachtige beelden zich afwisselen met niet hele bijzondere graphics. Net bv een setting dat het regent op strand met die grijze rotsen ziet er gewoon echt niet uit.
En op een ander moment prachtige licht invallen. Vind dit wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Donstil schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Hoezo straks? Kan je ook wat anders met die grondstoffen naast upgraden?
Nee, maar wellicht krijg je andere wapens en armor en dan heb ik geen grondstoffen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

spoiler:

Need more skills 😁
Die heb ik dus al gedaan, was pittig, maar is me gelukt. Heb ook die heavenly strike al bemachtigd, ook zo'n duel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Ja, inderdaad, dat werkte beter dan parryen ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
Kan ik trouwens even zeggen dat de side missions in dit spel wel echt gaaf zijn! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 20-07-2020 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
https://www.gamespot.com/...-affect-the/1100-6479889/

Je speeltijd beïnvloed het weer. Dat is wel grappig bedacht. Veel stealth is meer onweer en regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Vandaar dat het zoveel onweer en regent bij mij 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:58:
@s0kkie en @Donstil welke games in hetzelfde genre (dus niet TLOU2) doen dit volgens jullie beter en waarom? Doelen jullie dan bijvoorbeeld enkel op de manier waarop je beweegt of ook andere animaties?
Ja manier waarop je loopt, springt en vecht enz.
Dat voelt heel erg als een video game en veel minder als een personage.

Hier sta je bij een deur, drukt op R2 en dan start de “deur open doen animatie” i.p.v dat je de deur “natuurlijk” open doet als het personage.

Ik vind persoonlijk dat bijvoorbeeld Odyssey dat veel beter doet, dat voelt allemaal veel natuurlijker en voelt als een geheel, wat hier naar mijn mening ontbreekt.
-SaveMe- schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:21:
[...]

Nee, maar wellicht krijg je andere wapens en armor en dan heb ik geen grondstoffen meer
Aah ja. Heb persoonlijk niet het idee snel zonder te gaan zitten, hèb al zoveel en vind ook zat voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k1978 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:49:
Vandaar dat het zoveel onweer en regent bij mij 😄
Ik speel niet zo veel stealth maar bij mij is het ook wel erg veel en lang donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Donstil schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:54:
Ja manier waarop je loopt, springt en vecht enz.
Dat voelt heel erg als een video game en veel minder als een personage.

Hier sta je bij een deur, drukt op R2 en dan start de “deur open doen animatie” i.p.v dat je de deur “natuurlijk” open doet als het personage.

Ik vind persoonlijk dat bijvoorbeeld Odyssey dat veel beter doet, dat voelt allemaal veel natuurlijker en voelt als een geheel, wat hier naar mijn mening ontbreekt.
Hmm ik merk weinig verschil met AC Odyssey wat betreft het lopen en springen. Al spring je in deze game natuurlijk ook wat minder dan in Odyssey.

Wat betreft de animaties bij het vechten vind ik deze zelfs vele malen slechter in Odyssey. Hier heb je tenminste het gevoel dat je echt iets raakt wanneer je de laatste slag uitdeelt en iemand neerhaalt. In Odyssey (eigenlijk gehele AC reeks) zijn vooral de executies heel “zweverig”. Wanneer je bijvoorbeeld met een speer iemand doorboort dan zie je die speer door het lichaam heen bewegen, alsof hij niet echt vast zit. Vergelijkbaar met clipping. Vond ik altijd heel storend in ieder geval.

En de animatie voor het openen van een deur. Tsjah... je bent in Japan dus daar openen ze de deuren zijwaarts en dat gaat iets minder soepel. Overigens heeft AC Odyssey geen deuren volgens mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:41:
[...]

Hmm ik merk weinig verschil met AC Odyssey wat betreft het lopen en springen. Al spring je in deze game natuurlijk ook wat minder dan in Odyssey.

Wat betreft de animaties bij het vechten vind ik deze zelfs vele malen slechter in Odyssey. Hier heb je tenminste het gevoel dat je echt iets raakt wanneer je de laatste slag uitdeelt en iemand neerhaalt. In Odyssey (eigenlijk gehele AC reeks) zijn vooral de executies heel “zweverig”. Wanneer je bijvoorbeeld met een speer iemand doorboort dan zie je die speer door het lichaam heen bewegen, alsof hij niet echt vast zit. Vergelijkbaar met clipping. Vond ik altijd heel storend in ieder geval.

En de animatie voor het openen van een deur. Tsjah... je bent in Japan dus daar openen ze de deuren zijwaarts en dat gaat iets minder soepel. Overigens heeft AC Odyssey geen deuren volgens mij? :)
De deur en odyssey waren enkel een voorbeeld. Alle animaties ervaar ik wel op die manier. Voelt een beetje eind ps3 begin ps4 allemaal.

Maar goed wereld is wel erg mooi (wel leeg) verder dus ik zet mij er wel overheen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Ik ervaar echt totaal het tegenovergestelde. Als er één game "gamey" aanvoelt voor mij, dan is het wel Odyssey. Allemaal zo arcade en simpel. Vooral het paardrijden daar is net alsof je vliegt.

@Donstil Die van die deur snap ik niet. Als je een deur open doet dat start er een animatie. Ja? Hoe anders? Nu kan ik me ook totaal niet meer herinneren hoe een deur openen er in Odyssey uitziet en of ik dat überhaupt gedaan heb, aangezien ik die game na een uur of 15 alweer aan de kant gegooid heb.

[ Voor 44% gewijzigd door bram1984 op 20-07-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Krijg je later ook nog een andere katana? En beter armour? Beetje zonde om mijn grondstoffen dan nu te Besteden aan upgrades?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59
Wat een bazengame is dit. Had mij geen betere game kunnen wensen waarin je als samurai speelt.
Kan mezelf uren in verliezen en de hele nacht doorspelen.

Was net bezig met de hoofdmissie maar liep per ongeluk langs een fort. Die liep helemaal leeg dus moest opeens tegen 20 man vechten. Dat ging net goed en voelde me een echte bad ass :7
Na de laatste even een buiging gemaakt (naar beneden swipen op de touchpad) als dank voor de uitdaging :Y)

Alleen de leider had niks door en was lekker in zijn eigen wereldje bezig maar die heb ik ook welterusten gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
-SaveMe- schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:52:
Krijg je later ook nog een andere katana? En beter armour? Beetje zonde om mijn grondstoffen dan nu te Besteden aan upgrades?
Katana volgens mij niet maar armour wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:44:
Ik ervaar echt totaal het tegenovergestelde. Als er één game "gamey" aanvoelt voor mij, dan is het wel Odyssey. Allemaal zo arcade en simpel. Vooral het paardrijden daar is net alsof je vliegt.

@Donstil Die van die deur snap ik niet. Als je een deur open doet dat start er een animatie. Ja? Hoe anders? Nu kan ik me ook totaal niet meer herinneren hoe een deur openen er in Odyssey uitziet en of ik dat überhaupt gedaan heb, aangezien ik die game na een uur of 15 alweer aan de kant gegooid heb.
Ja dat is ook wel een beetje lastig uit leggen zo in platte tekst.

Wat ik eerder al zei. Het voelt eerder als een aan een schakeling van losse animaties dan een vloeiend geheel.

Maar goed geeft niet, ik had van deze studio toch al niet de wereld verwacht maar dat overtreffen ze nu alsnog wel, ondanks de minpunten toch een prima titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:52:
Jeetje dat zit je wel hoog hè die grondstoffen :P
Zoek je wel genoeg? Ik heb al meermaals mijn zwaard geupgrade en ook al diverse armors, nooit tekort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bepaalde grondstoffen zitten maar beperkt in de game, hebben een orange icon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:48:
Bepaalde grondstoffen zitten maar beperkt in de game, hebben een orange icon....
Aah oke, nou dat is voor al dat standaard spul niet nodig zover ik weet. Dat lekker upgraden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Echt een topgame. Wel jammer dat ik hoogtes verkeerd inschat. Ben ik klaar met missie, jump ik naar beneden... dood! Opnieuw beginnen. Was odyssee gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Z0di4k schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:34:
Echt een topgame. Wel jammer dat ik hoogtes verkeerd inschat. Ben ik klaar met missie, jump ik naar beneden... dood! Opnieuw beginnen. Was odyssee gewend...
Je kan een punt in een technique stoppen die je laat rollen vlak voor je land en zo vang je geen dmg. :) weet zo ffe niet hoe die heet, iets met safe landing ofzo?

Werken jullie de hele kaart qua vraagtekens af, of clearen jullie ook echt ALLE fog op de map?

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 21-07-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ambition88 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Je kan een punt in een technique stoppen die je laat rollen vlak voor je land en zo vang je geen dmg. :) weet zo ffe niet hoe die heet, iets met safe landing ofzo?

Werken jullie de hele kaart qua vraagtekens af, of clearen jullie ook echt ALLE fog op de map?
Moet je de roll wel goed timen weet ik uit eigen ervaring :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ambition88 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Ik heb de eerste 3 gouden missies gedaan.
Ben nu met de witte missies bezig en onderweg werk ik alle vraagtekens af die ik tegenkom.

Dan clear je het wel een beetje gebied bij gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Z0di4k schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:34:
Ik sta heel vaak bij m'n paard en wil dan opstijgen met driehoekje, maar dan doet hij dus een aanval op het paard en die rent dan steeds weg, kan er maar moeilijk aan wennen dat R2 de actie knop is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zit te wachten op een update met wat quality of life toevoegingen, zoals controller remapping.

Enig idee wat we van SP kunnen verwachten qua updates (frequentie, omvang, etc.)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
Mag ik nog een giga voordeel van deze game delen? De korte laadtijden! Wat een verademing t.o.v. odyssey, wildlands en GTA online!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Kalder schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Ik sta heel vaak bij m'n paard en wil dan opstijgen met driehoekje, maar dan doet hij dus een aanval op het paard en die rent dan steeds weg, kan er maar moeilijk aan wennen dat R2 de actie knop is.
Ja heb ik ook al een paar keer gehad, bijna dat paard in 2 stukken. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Z0di4k schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:29:
Mag ik nog een giga voordeel van deze game delen? De korte laadtijden! Wat een verademing t.o.v. odyssey, wildlands en GTA online!
Ja dat is wel erg lekker idd. En dan te bedenken dat dit (of nog korter) de standaard wordt einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo kolere mijn free roaming drang heeft mij nu wel even te pakken. Ik had altijd een gele missie over maar liet die staan, nu blijkt dus dat je in die missie twee best wel belangrijke skills voor stealth leert “ sensitive hearing” en de stealth kill.

Oftewel, free roam niet te veel en speel de main missies ff tot je in ieder geval die twee hebt. Maakt het clearen van kampen een stuk beter te doen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:39
Precies het zelfde. Ik ging meteen de wereld in, al snel bleek dat de 1e 2 quests best belangrijk zijn om dingen een stuk makkelijker te maken. Zo zijn er nog een aantal zaken die je het beste zo snel mogelijk moet doen om een dingen makkelijker voor je te maken, zoals resources/items. Opzich tof dat het spel je niet heel veel leert of je hand vast houdt.

Grote kans dat dit mijn GOTY wordt. Hoewel AC groter en uitgebreider zal worden, komt het niet in de buurt met de geniale setting en insane goede sfeer die ik sinds TW3 niet meer heb gezien in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:13
Iemand enig idee wanneer je de quest / tale tegen het lijf loopt om je armor te upgraden? Ik heb nu net de smid bevrijd en richt mij vooral op side quests en laat me leiden door de speelwereld. Echter, ik heb nog steeds het 'broken armor'. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UpNpO3lnov9CCyyzbuRIgA2u6M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDTzShPcUqwD8qTqBtYcHcE7.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Z0di4k schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:29:
Die laadtijden zijn inderdaad wel lekker, vergeleken met andere games echt een verademing, vaak gehad dat ik geen zin had om een game te spelen omdat je 5 minuten vanaf het starten van het spel nog steeds aan het laden bent (AC Odyssey bv)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Yonix schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:51:
Iemand enig idee wanneer je de quest / tale tegen het lijf loopt om je armor te upgraden? Ik heb nu net de smid bevrijd en richt mij vooral op side quests en laat me leiden door de speelwereld. Echter, ik heb nog steeds het 'broken armor'. :')

[Afbeelding]
Het broken armor blijft broken. Die ga je verder niet meer nodig hebben. Je speelt vanzelf nieuwe armors vrij als je een paar quests doet. En uiteindelijk kom je dan ook wel ergens een smid tegen in het dorpje/temple (die quest smid gaat je niet helpen met upgraden (dat dacht ik eerst ook)).

PS: The Traveler's Attire is automatically given to you by the first Merchant you speak to in the game.

[ Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 21-07-2020 15:46 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Yonix schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:51:

[Afbeelding]
Apart, ik had al vrij snel een travelers armor, ook wat headbands gemaakt, zwaard en boog geupgrade. Blijf me verbazen af en toe en laat mij geheel leiden door de game.

Gisteren trouwens ook die Warlord in die dojo omgelegd, inderdaad stance skill unlocked en nogmaals geprobeerd. Viel nog niet mee op hard, maar begin het een beetje door te krijgen. Soms voel je jezelf echt een waar samurai :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 02:00
s0kkie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:33:
Toch maar wel gehaald en kort even het begin gespeeld. Het speelt lekker soepel en het ziet er goed uit, maar man, wat heeft TLOU2 de lat wel heel erg hoog gelegd :P
Animaties zien er houterig uit en ook de voice acting is niet heel goed gedaan. Maar dat neemt niet weg dat het wel een top game is :)
Ook het eerste uur gespeeld, ziet er goed uit, sfeer is heel tof gedaan, speelt prima tot nu toe. Maar na TLOU2 is het niet erg indrukwekkend (maar dat is niets wat ik sinds dien speel of zie op trailer).

PSN: Aramius1810

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Aramius schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Ook het eerste uur gespeeld, ziet er goed uit, sfeer is heel tof gedaan, speelt prima tot nu toe. Maar na TLOU2 is het niet erg indrukwekkend (maar dat is niets wat ik sinds dien speel of zie op trailer).
Het is grappig, TLOU2 is overduidelijk realistischer en het is goed te zien dat daar een flink budget achter zit. Maar GoT vind ik persoonlijk mooier vanwege de stijl, omgevingen en het kleur gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:19
Aramius schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Na TLOU2 heb ik bij deze juist wel een wauw gevoel.Net als @RoamingZombie vind ik het stijltje echt prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 02:00
RoamingZombie schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Het is grappig, TLOU2 is overduidelijk realistischer en het is goed te zien dat daar een flink budget achter zit. Maar GoT vind ik persoonlijk mooier vanwege de stijl, omgevingen en het kleur gebruik.
Stijl, omgevingen en het kleur gebruik zijn inderdaad erg mooi, maar als ik het vergelijk met TLOU2 ziet het er toch uit als een ''gewone game'', terwijl ik bij TLOU2 het gevoel had dat ik meer aan het spelen was dan dat.

Hoe ik het precies moet uit leggen weet ik ook niet! Maar ga er vanavond mee verder en die vergelijking niet meer maken de hele tijd (hopelijk) en er gewoon van genieten!

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Aramius schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Stijl, omgevingen en het kleur gebruik zijn inderdaad erg mooi, maar als ik het vergelijk met TLOU2 ziet het er toch uit als een ''gewone game'', terwijl ik bij TLOU2 het gevoel had dat ik meer aan het spelen was dan dat.

Hoe ik het precies moet uit leggen weet ik ook niet! Maar ga er vanavond mee verder en die vergelijking niet meer maken de hele tijd (hopelijk) en er gewoon van genieten!
Tja, naar mijn mening kwam niets in TLOU2 ook maar in de buurt van het wow moment dat ik had toen ik het Golden Forest in reed. Damn, dat ziet er mooi uit (en dat is op een normale PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Aramius schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:44:

Ik vind GoT ook mooier dan TLOU2 om eerlijk te zijn. Ook beleef ik meer plezier aan GoT, ondanks dat TLOU2 misschien de betere game is, al zijn ze eigenlijk niet te vergelijken met elkaar. Compleet andere games namelijk.

En de reden waarom je waarschijnlijk bij TLOU2 het idee had dat je “meer” aan het spelen was dan een game, is waarschijnlijk gewoon een stukje hype? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
GoT is soms een plaatje inderdaad (en soms dan ineens weer niet). Maar als je dit dan toch vergelijkt met TLOU2 dan snap ik wel dat mensen dat next level vinden en dit 'gewoon een goede game'. Op de momenten dat er even geen sprake is van spectaculaire belichtingen, felle kleurcontrasten etc. is het ineens behoorlijk mediocre. Het esthetisch opkrikken van deze game lijkt vooral een (fraai) trucje om het next gen te laten lijken, maar uiteindelijk valt dat allemaal wel mee vind ik.

Verder geniet ik er wel van! De goede combat met impactvolle zwaardbewegingen is wat het voor mij zo leuk maakt. Sneak nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Juist de graphics verpesten beetje de game voor mij. Zijn gedeeltes die erg mooi zijn maar de meeste gedeeltes zijn saai en niet mooi. Zoals in de regen en dan bv rotsen en strand. Ziet er niet uit. En juist omdat de er zo veel verschil in zit valt het zo op.
En ja ik speel in HDR aan me tv ligt het niet.
Vind jammer hadden ze beter een gulden middenweg kunnen vinden en dat de verschillen niet zo groot zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:13
Ulti23 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Apart, ik had al vrij snel een travelers armor, ook wat headbands gemaakt, zwaard en boog geupgrade. Blijf me verbazen af en toe en laat mij geheel leiden door de game.

Gisteren trouwens ook die Warlord in die dojo omgelegd, inderdaad stance skill unlocked en nogmaals geprobeerd. Viel nog niet mee op hard, maar begin het een beetje door te krijgen. Soms voel je jezelf echt een waar samurai :)
Net de quest gedaan (main story) en eindelijk een nieuwe set Samurai-armor. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npyJE76D2a9TwO6ZdRFbLfoEqHI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NU109PRY7Wz7IjPskH35HXIx.jpg?f=fotoalbum_medium

Trouwens, er wordt teveel 'geluld' hier. Meer foto's! :*) O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amf9TsAJaaLXs0I2iTasVbxOFvs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qS2Xx0bSWz7uRyojoEFgOs96.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
spoiler: title
nadat je shimura bevrijdt, zegt hij tegen jin dat hij zich niet meer eerloos moet gedragen. toen dacht ik dat stealth over was. maar daarna kon je vijanden nog steeds vanachter besluipen. sommige dingen kloppen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Hamazaki schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:48:
spoiler: title
nadat je shimura bevrijdt, zegt hij tegen jin dat hij zich niet meer eerloos moet gedragen. toen dacht ik dat stealth over was. maar daarna kon je vijanden nog steeds vanachter besluipen. sommige dingen kloppen niet.
spoiler:
Het hele idee is dat Jin zich eervol moet gedragen omdat Jin een samurai is. Om de Mongols te kunnen verslaan zal Jin echter oneervolle tactieken moeten toepassen. Dit gaat tegen alles in waar Jin als samurai voor staat, maar hij doet simpelweg wat nodig is om het eiland te kunnen bevrijden. Dat Shimura tegen Jin zegt dat hij zich eervol moet gedragen draagt alleen maar bij aan de interne strijd die Jin met zichzelf voert ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
k1978 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:16:
Juist de graphics verpesten beetje de game voor mij. Zijn gedeeltes die erg mooi zijn maar de meeste gedeeltes zijn saai en niet mooi. Zoals in de regen en dan bv rotsen en strand. Ziet er niet uit. En juist omdat de er zo veel verschil in zit valt het zo op.
Vind jammer hadden ze beter een gulden middenweg kunnen vinden en dat de verschillen niet zo groot zijn.
De rotsen zijn wel flat ja, maar ik stoor me er eigenlijk totaal niet aan. Echt genieten deze game. De combat is ook zo goed. Heel mooi ook dat de user score inmiddels op 9.2 staat. Ik zie op Twitter ook continue screenshots langskomen. De game is zeer geliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SparksNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:20:
[...]

spoiler:
Het hele idee is dat Jin zich eervol moet gedragen omdat Jin een samurai is. Om de Mongols te kunnen verslaan zal Jin echter oneervolle tactieken moeten toepassen. Dit gaat tegen alles in waar Jin als samurai voor staat, maar hij doet simpelweg wat nodig is om het eiland te kunnen bevrijden. Dat Shimura tegen Jin zegt dat hij zich eervol moet gedragen draagt alleen maar bij aan de interne strijd die Jin met zichzelf voert ;)
nee, dat was gedoogd voor zijn redding. daarna moest hij zich gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:05:
[...]

De rotsen zijn wel flat ja, maar ik stoor me er eigenlijk totaal niet aan. Echt genieten deze game. De combat is ook zo goed. Heel mooi ook dat de user score inmiddels op 9.2 staat. Ik zie op Twitter ook continue screenshots langskomen. De game is zeer geliefd.
Ja de game is erg fotogeniek inderdaad. Maar eindelijk eens een open wereld game met een voor mij bevredigend combatsysteem. Dit voelt toch veel lekkerder dan een The Witcher 3 bijvoorbeeld, wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Spud82 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Ja de game is erg fotogeniek inderdaad. Maar eindelijk eens een open wereld game met een voor mij bevredigend combatsysteem. Dit voelt toch veel lekkerder dan een The Witcher 3 bijvoorbeeld, wat dat betreft.
Ja joh en ook het paardrijden is echt way better dan in TW3. Ik vind de manier van exploten en de cleane UI daarbij echt een verademing. Niet je hele scherm vol met shit zoals in AC. Die guiding wind is ook gewoon leuk gevonden. Het is veel natuurlijk dan blind achter een marker aan rennen. Dan kom je weer zo'n vogeltje of vosje tegen waar je achteraan kan. Of een rookpluim in de verte, wat ook vaak op iets duidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Ja joh en ook het paardrijden is echt way better dan in TW3. Ik vind de manier van exploten en de cleane UI daarbij echt een verademing. Niet je hele scherm vol met shit zoals in AC. Die guiding wind is ook gewoon leuk gevonden. Het is veel natuurlijk dan blind achter een marker aan rennen. Dan kom je weer zo'n vogeltje of vosje tegen waar je achteraan kan. Of een rookpluim in de verte, wat ook vaak op iets duidt.
Eens, de manier van exploren aan de hand van de natuur en omgeving werkt prima en zorgt dat je er lekker in blijft. Het neigt bijna een beetje naar Breath of the Wild op dat vlak, al blijft die game op dat vlak ongeëvenaard, maar goed daarvoor zit ik hier verkeerd denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Spud82 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Eens, de manier van exploren aan de hand van de natuur en omgeving werkt prima en zorgt dat je er lekker in blijft. Het neigt bijna een beetje naar Breath of the Wild op dat vlak, al blijft die game op dat vlak ongeëvenaard, maar goed daarvoor zit ik hier verkeerd denk ik :).
Ja, alleen de rest van die game vond ik dan weer geen hol aan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Dank. Misschien is het dan ook wel een game voor mij. Nog steeds nachtmerries over TW3. Deze wereld ziet er alleen zo cool uit dat ik hem toch een kans ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
giantgiantus schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Dank. Misschien is het dan ook wel een game voor mij. Nog steeds nachtmerries over TW3. Deze wereld ziet er alleen zo cool uit dat ik hem toch een kans ga geven.
Ja echt doen. Een van de leukste open wereld games die ik gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Ja echt doen. Een van de leukste open wereld games die ik gespeeld heb.
Thanks, je hebt me over de streep getrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Ziet er ook heel tof uit. Vooral grafisch.

Je moet deze game echt spelen voor de grafische (belichting) pracht van de wereld en het fijne combat systeem (en die standoffs zijn geniaal). Niet omdat je een immersive open wereld wilt/verwacht. Daar is de wereld te leeg voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 22-07-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Man man over dat navigeren op de wind gesproken.

Ik haat dat wel echt met een passie zeg, ik snap dat het lekker anders of artsie is maar in de praktijk vind ik het maar matig werken.

Zo af en toe kan je achter een vogel aan rijden en dan gaat het wel oké maar als het alleen de wind is en je moet een groter stuk overbruggen dan is het nutteloos wat mij betreft en doordat ik steeds op de map moet kijken wordt ik steeds uit de ervaring gehaald.

Gelukkig is fast travel wel lekker snel en naar vrijwel alles mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 22-07-2020 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
k1978 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:16:
Ja daar kan ik mij ook wel in vinden. Er zit een heel groot verschil tussen dat ene mooie plaatje wanneer je de perfecte belichting hebt en de normale omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:03:
Man man over dat navigeren op de wind gesproken.

Ik haat dat wel echt met een passie zeg, ik snap dat het lekker anders of artsie is maar in de praktijk vind ik het maar matig werken.

Zo af en toe kan je achter een vogel aan rijden en dan gaat het wel oké maar als het alleen de wind is en je moet een groter stuk overbruggen dan is het nutteloos wat mij betreft en doordat ik steeds op de map moet kijken wordt ik steeds uit de ervaring gehaald.

Gelukkig is fast travel wel lekker snel en naar vrijwel alles mogelijk.
Bizar dat jij daar zoveel moeite mee hebt zeg.Ik neem aan dat je af en toe een veeg over je toughpad doet ?
En ja kaart kijken is onderdeel van een open-wereld game.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 22-07-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Bizar dat jij daar zoveel moeite mee hebt zeg.Ik neem aan dat je af en toe een veeg over je toughpad doet ?
Uiteraard, vind het voor korte stukjes of in missies wel oké maar voor lange stukken helemaal niet.

Edit: ik zit nu te spelen toevallig, soms is er dus ineens die gele vogel. Dat werkt wel fijn, daar kan je dan achteraan lopen/rijden, alleen de wind is te veel “in die richting moet je zijn” i.p.v “het is daar”.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 22-07-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Uiteraard, vind het voor korte stukjes of in missies wel oké maar voor lange stukken helemaal niet.
Jammer dat dit systeem voor jou niet goed werkt.Persoonlijk ben ik echt fan van dit soort navigatie.

De game doet voor mij sowieso niets fout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Jammer dat dit systeem voor jou niet goed werkt.Persoonlijk ben ik echt fan van dit soort navigatie.

De game doet voor mij sowieso niets fout. ;)
Ja kan je wel eens hebben toch. Je hoeft niet alles altijd maar goed te vinden.

Combat en de algehele sfeer maken dat meer dan goed wat mij betreft. Voor de eerste poging on een dergelijke game te maken zeer geslaagd zeker voor deze studio.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 22-07-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Ja kan je wel eens hebben toch. Je hoeft niet alles altijd maar goed te vinden.

Combat maakt dat meer dan goed wat mij betreft.
Voor de eerste poging on een dergelijke game te maken zeker geslaagd voor deze studio.
Dat is ook zo. ;)
Zo vinden veel mensen het blij vlagen een PS3 achtige game.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:17:
[...]
Edit: ik zit nu te spelen toevallig, soms is er dus ineens die gele vogel. Dat werkt wel fijn, daar kan je dan achteraan lopen/rijden, alleen de wind is te veel “in die richting moet je zijn” i.p.v “het is daar”.
Ik heb de game niet hoor, maar heb vorige week wel een aantal uurtjes gespeeld. Maar wil hier toch even op ingaan: is dat niet juist de charme van een open wereld game. Exploren en dingen ontdekken? Dus dan is "het is in die richting" in mijn optiek juist positief t.o.v. "het is precies daar".

Maar goed, dat is waarschijnlijk een discussie die verder gaat dan deze game. Ik vind dat open wereld games tegenwoordig veel te veel games zijn geworden waarbij je dingen zo snel mogelijk achter elkaar moet afvinken (maar dan in een open gebied) dan dat het daadwerkelijk open werelden zijn die om het exploren draaien. Zo vind ik persoonlijk fast travel eigenlijk ook niet in een open wereld game horen, want dat haalt in mijn optiek alle charme en immersie die bij een open wereld game hoort weg.

(Met dat laatste punt doel ik eigenlijk op het feit dat een open wereld in mijn optiek zo interessant moet zijn om te ontdekken met zoveel random events en detail dat het een plezier moet zijn om er doorheen te reizen en dingen te "exploren". Helaas willen ontwikkelaars tegenwoordig open werelden vooral groter en groter maken met een heleboel afvinkopties, in plaats van dat ze hem juist kleinschalig, maar ontzettend rijk maken. En dat laatste zou zeker mijn voorkeur hebben.)

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Spud82 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Die mening deel ik met je. BotW is een knap staaltje open wereld design en op dat gebied enorm van genoten. Alleen voor mij een lage replay value en op den duur had ik ook genoeg van het stuk gaan van je zwaarden. Ben daarom blij dat je hier niet over het onderhoud hoeft na te denken.

Verder ervaar ik ook geen problemen met de wind. Ik kijk zelden op de kaart als ik ergens heen ga, werkt super om je niet steeds uit het spel te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Ik heb de game niet hoor, maar heb vorige week wel een aantal uurtjes gespeeld. Maar wil hier toch even op ingaan: is dat niet juist de charme van een open wereld game. Exploren en dingen ontdekken? Dus dan is "het is in die richting" in mijn optiek juist positief t.o.v. "het is precies daar".

Maar goed, dat is waarschijnlijk een discussie die verder gaat dan deze game. Ik vind dat open wereld games tegenwoordig veel te veel games zijn geworden waarbij je dingen zo snel mogelijk achter elkaar moet afvinken (maar dan in een open gebied) dan dat het daadwerkelijk open werelden zijn die om het exploren draaien. Zo vind ik persoonlijk fast travel eigenlijk ook niet in een open wereld game horen, want dat haalt in mijn optiek alle charme en immersie die bij een open wereld game hoort weg.

(Met dat laatste punt doel ik eigenlijk op het feit dat een open wereld in mijn optiek zo interessant moet zijn om te ontdekken met zoveel random events en detail dat het een plezier moet zijn om er doorheen te reizen en dingen te "exploren". Helaas willen ontwikkelaars tegenwoordig open werelden vooral groter en groter maken met een heleboel afvinkopties, in plaats van dat ze hem juist kleinschalig, maar ontzettend rijk maken. En dat laatste zou zeker mijn voorkeur hebben.)
Ja zal ook wel aan mij liggen. Ik wil gewoon exploren en als ik dat niet die dan gebruik ik “de navigatie” om naar het volgende punt te gaan.

Nu moet ik weer exploren (terwijl er niets te zien is of meer is) als ik puur ergens naar op weg ben. Dat had ik dan graag als keuze gezien.

Maar zoals ik al zei het verpest de game niet. Vermaak mij prima, had voor mij alleen beter geweest als het op een andere manier gewerkt had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Donstil schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Ja zal ook wel aan mij liggen. Ik wil gewoon exploren en als ik dat niet die dan gebruik ik “de navigatie” om naar het volgende punt te gaan.

Nu moet ik weer exploren (terwijl er niets te zien is of meer is) als ik puur ergens naar op weg ben. Dat had ik dan graag als keuze gezien.

Maar zoals ik al zei het verpest de game niet. Vermaak mij prima, had voor mij alleen beter geweest als het op een andere manier gewerkt had.
Mocht ik de game ooit op de PS5 nog eens spelen, en ik er dus veel meer uren in hebben zitten, dan kom ik er bij je op terug. (Tenzij ik het tegen die tijd vergeten ben, dus pin me er niet op vast. :9)

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind de exploration in de game echt geweldig. Lang geleden dat ik zo verdwaald ben geraakt of van mijn beoogde pad ben geraakt. Zet ik een waypoint en eindig ik vele meters de andere kant op omdat ik weer een vosje heb gevolgd, achter een vogel aan heb gezeten, een vuurtje zag, een rookpluim, of zo irritant verstopt bannertje.

De guiding wind werkt echt goed, kan er goed mee navigeren.

Combat is ook bruut. Heb nu drie stances en ik activeer braaf de bedoelde stance voor de betreffende enemy. Maar ik heb nog geen enkele stance geupgrade. Snap het nut er ook niet zo van. Ik bedoel, tis toch een kwestie van parry op het juiste moment en dan attack, een of meerdere keren, repeat?

Waar ik het de meest de fout mee in ga is dat ik die kleine fractie van een seconde niet zie of het een dodge of een parry moet zijn. Ik ben bedacht op een parry en heb die knop al ingedrukt, als dan blijkt dat het een rood kruis is en dus een dodge/roll moet zijn. Vooral bij duels is dat wel een dingetje ... :X

En eigenlijk wil ik stealthy te werk gaan, maar ik vind die standoffs zo vet dat ik eigenlijk altijd daar mee start :9

En wat ook leuk is is om de secondary objectives bij die kampjes te doen. Ik save meestal net van te voren en als ik het verkloot, dan laad ik ff en doe ik het opnieuw.

Vermaak me er opperbest mee. Tis dat Cyberpunk nog dit jaar gaat komen, anders had dit wel eens mijn GOTY kunnen zijn. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:02
Alles wat ik er van gezien en gehoord heb, lijkt positief, dus ik heb 'm vandaag maar besteld. Kan ik er dit weekend mee aan de slag, ben benieuwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGJ_f-UTRZDnY85d2xG0YcCIlJ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TWMkHGudlICuDio7zTJFwZzi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kwistnix schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:16:
Alles wat ik er van gezien en gehoord heb, lijkt positief, dus ik heb 'm vandaag maar besteld. Kan ik er dit weekend mee aan de slag, ben benieuwd.
Yep, ik ook. Al een paar reviews gekeken, steeds enthousiaster geworden. Laatste tijd sowieso veel games gedaan die al jaren min of meer hetzelfde zijn. Dit spel lijkt bepaalde dingen net even wat anders te doen, dat ze dat proberen vind ik al leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Ik ben nu aangekomen aan het tweede deel van de map. Voor mij een goeie 7,5/10 tot nu toe.
De setting is leuk en het speelt wel redelijk fijn, maar voor de rest is het ook maar een vrij standaard open world game.
Maar ik vermaak me er wel mee, de komende tijd komen er toch amper nieuwe games uit. So it's all good :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Mee eens. Sterker nog: Hoe open zijn open-world games vandaag de dag? Feitelijk gezien wordt je gewoon lineair over een map heen gejakkerd. Geef mij maar lekker een liniair spelende game a la TLOUII

Hoe is de verhaal lijn van GoT, beetje sterke storytelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Wou dat ik hem net zo mooi vond als de meeste van jullie. Heb me best gedaan. 5 uur gespeeld. Maar vind niks bijzonders. Oké het ziet er af en toe mooi uit. Maar meeste tijd niks bijzonders. Wat ik wel echt tof vond is het vechten dat is heel goed gedaan.
Maar hier gaat die de verkoop in.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste