Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:25
Ik heb hem net bij de Mediamarkt besteld. Kreeg netjes een bevestiging dat ik ‘m kon ophalen, maar direct daarna een mailtje dat ze hem pas morgen konden meegeven.

Bestelling meteen geannuleerd en bij de Intertoys opgehaald. Hij is nu aan het installeren en vanavond kunnen we los 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 17:18
Net precies hetzelfde gezeur bij de MM. Bij welke intertoys heb jij m opgehaald @SparksNL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
modee schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:56:
Net precies hetzelfde gezeur bij de MM. Bij welke intertoys heb jij m opgehaald @SparksNL ?
Laten we het houden op de regio Eindhoven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-04 17:18
Nee dat is iets te ver voor mij 😢

Veel plezier in ieder geval met de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb bij de media markt mee gekregen, na bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 21:37
Laat ook even weten hoe de combat is, ben vooral benieuwd hoe tegenstanders reageren en of ze niet 1 voor 1 aanvallen maar ook tegelijk. Dat vond ik in AC altijd zo dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
kwdtje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:48:
Laat ook even weten hoe de combat is, ben vooral benieuwd hoe tegenstanders reageren en of ze niet 1 voor 1 aanvallen maar ook tegelijk. Dat vond ik in AC altijd zo dom.
Dat is in elke review te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
418O2 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Dat is in elke review te zien
Heb je een voorbeeld review? Ik heb zelf geen filmpjes gezien nog, ik kijk nooit naar reviews op youtube oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:24
kwdtje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Heb je een voorbeeld review? Ik heb zelf geen filmpjes gezien nog, ik kijk nooit naar reviews op youtube oid.
Dan open je youtube en dan doe je dat wel, als je antwoord wilt op je vraag.

Neem aan dat je daar zelf wel uit komt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
kwdtje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:48:
Combat is uitdagend en tof. Ze wachten niet om beurten en vallen gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
MM Son Ekkersrijt net besteld nu opgehaald.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
Ambition88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Dan open je youtube en dan doe je dat wel, als je antwoord wilt op je vraag.

Neem aan dat je daar zelf wel uit komt toch?
Je hebt helemaal gelijk, bedankt voor je ontzettend nuttige bijdrage.

Bedankt Sparks voor de opheldering, altijd fijn om het van een mede Tweaker te horen.

[ Voor 12% gewijzigd door kwdtje op 16-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:04
Vandaag is de dag! oOo
Hoewel er ook een paar lucky earlybirds in dit topic zijn waar dit niet meer opgaat ;)

Ik twijfel of ik dit spel in Japans ga spelen. De slechte lipsync neem ik wel voor lief maar zou het jammer vinden als ik in een dorpje loop en men zijn geruchten aan het uitwisselen dat er dan geen ondertiteling is. Dat las ik ergens dat diegene dat niet in de settings kon vinden. Moet het maar even aanzien of dat van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
D. Ninjai schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:32:
Vandaag is de dag! oOo
Hoewel er ook een paar lucky earlybirds in dit topic zijn waar dit niet meer opgaat ;)

Ik twijfel of ik dit spel in Japans ga spelen. De slechte lipsync neem ik wel voor lief maar zou het jammer vinden als ik in een dorpje loop en men zijn geruchten aan het uitwisselen dat er dan geen ondertiteling is. Dat las ik ergens dat diegene dat niet in de settings kon vinden. Moet het maar even aanzien of dat van belang is.
Ik ben begonnen in het japans, maar de lip sync was zo dramatisch dat ik het na de eerste cutscene meteen weer naar engels gezet heb. Gemiste kans, dat gezegd, de graphics op de normale PS4 zijn echt niet normaal.... het vechten is goed in elkaar gezet maar vergt wat oefening.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:02
Viper_4111 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Ik ben begonnen in het japans, maar de lip sync was zo dramatisch dat ik het na de eerste cutscene meteen weer naar engels gezet heb. Gemiste kans, dat gezegd, de graphics op de normale PS4 zijn echt niet normaal.... het vechten is goed in elkaar gezet maar vergt wat oefening.
Hier ook terug gegaan naar engels.Verder is de game echt te gek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:53
Ok ik ga hem weer bestellen :p

Morgen geleverd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Nick25 op 17-07-2020 10:19 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
nog meer ervaringen? eerste bevindingen? bij komt het vandaag binnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 17-07-2020 09:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SparksNL
Ik vind het echt een topper. De Japanse samurai sfeer druipt er aan alle kanten vanaf. Grafisch vind ik het echt indrukwekkend goed. Met name de natuur en de omgevingen zijn erg mooi. Het vechtsysteem zit m.i. ook erg goed in elkaar. Het is in het begin nog vrij lastig om meerdere vijanden van je af te slaan, maar naarmate je verder komt en er aan gewend raakt lukt het steeds beter. Vooral de momenten waarbij je een 4-5 vijanden met een paar slagen verslaat zonder daarbij zelf geraakt te worden zijn episch :)

Voor mij persoonlijk is dit nu al GOTY en ik heb er misschien 4 uurtjes in zitten. Ondanks dat ik TLOU2 ook ontzettend goed vond streeft deze daar m.i. aan voorbij (puur vanwege de setting al). Dat deze game nog niet eerder gemaakt is voor de current-gen consoles is bizar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:23
Hij is nu aan het installeren hier :) Vandaag mijn laatste dagje verlof dus ik ga hem even lekker doorhalen... Hoe is de difficulty op normal eigenlijk? Of kan ik hem beter gelijk op hard zetten? Ik houd wel van een uitdaging namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Lees ook dat de laadtijden bijzonder kort zijn. Dat belooft wat op de PS5. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
@SparksNL hoe lastig is het om de juiste defense stance te bepalen voor een enemy? Wordt dat duidelijk uitgelegd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 00:30
Joetje079 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:40:
Hij is nu aan het installeren hier :) Vandaag mijn laatste dagje verlof dus ik ga hem even lekker doorhalen... Hoe is de difficulty op normal eigenlijk? Of kan ik hem beter gelijk op hard zetten? Ik houd wel van een uitdaging namelijk :9
tot nu toe is de difficulty op normal goed te doen. Maar je kunt op hard beginnen en altijd terug switchen in het opties menu als je toch liever op normal wil spelen.

Wat betreft de ondertiteling van de achtergrond, dit kun je ook aanzetten, maar ik heb geen idee of alle japanse spraak vertaald is. Ik heb hem zelf op engels staan.

Grafisch is de game zeer indrukwekkend voor een ps4 pro, ik vind het kwa gameplay een beetje een soepele mix tussen assassins creed en hack en slash games. De sfeer en vooral de muziek en omgeving sounds zijn van een bizar hoog niveau voor een game. Ik heb de hele tijd de indruk dat ik in een interactieve film meespeel. Ik heb er nu een paar uur opzitten en mijn eerste indruk is dat dit een nieuwe tripple a titel is met een hoofdletter A.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
418O2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:57:
@SparksNL hoe lastig is het om de juiste defense stance te bepalen voor een enemy? Wordt dat duidelijk uitgelegd?
Easy.

Schildmannetjes: rondje (want een schild is rond)
Speermannetjes: driehoekje (want een speer is scherp)
Zwaardmannetjes: kruisje (want dat zijn 2 kruisende zwaarden)
Grote mannetjes: vierkantje (want die zijn vierkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@bram1984 dat kan ik beamen :) Ik ben een stuk of 4x dood gegaan en in alle gevallen kon ik vrij snel weer verder

@418O2 ik heb pas 1 stance unlocked en je krijgt direct uitleg hoe of wat. Zit goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

robinez schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:04:
[...]

tot nu toe is de difficulty op normal goed te doen. Maar je kunt op hard beginnen en altijd terug switchen in het opties menu als je toch liever op normal wil spelen.

Wat betreft de ondertiteling van de achtergrond, dit kun je ook aanzetten, maar ik heb geen idee of alle japanse spraak vertaald is. Ik heb hem zelf op engels staan.

Grafisch is de game zeer indrukwekkend voor een ps4 pro, ik vind het kwa gameplay een beetje een soepele mix tussen assassins creed en hack en slash games. De sfeer en vooral de muziek en omgeving sounds zijn van een bizar hoog niveau voor een game. Ik heb de hele tijd de indruk dat ik in een interactieve film meespeel. Ik heb er nu een paar uur opzitten en mijn eerste indruk is dat dit een nieuwe tripple a titel is met een hoofdletter A.
Dank voor deze impressie. Wat je zegt over dat het als een interactieve film speelt, trekt me over de streep. Ik ga het halen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
FMS schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Dank voor deze impressie. Wat je zegt over dat het als een interactieve film speelt, trekt me over de streep. Ik ga het halen!
Ja, ik weet niet of iedereen dit zo leuk vind overigens, maar mij spreekt het enorm aan. Als ik het even ruwweg zou vertalen dan is het assassins creed in een samoerai sfeer met veel cutscenes in de missies die naadloos verweven zijn in de gameplay op een voor mij niet vervelende manier.Via de korte cutscenes wordt je het verhaal ingezogen tijdens de missies.

Als je geen missies volgt dan is het met name een open wereld die je moet ontdekken op de bekende manier van andere games. Maar tot nu toe klopt voor mij alles, de gameplay, de cutscenes en vooral de sfeer gevoed door de sound en muziek en voice acting (die ik op engels heel erg goed vind), het is allemaal erg indrukwekkend.

Als ik dan 1 klein kritiek puntje moet noemen waar ik me nu al wel iets aan stoor, is de'art' keuze om de weg te vinden via de wind, dat is een leuke gimmick maar ik merk nu al dat ik best veel keer die wind moet activeren om de route te kunnen blijven volgen. Dan had ik toch liever zo'n old skool markering in de verte gezien of zo. Maar goed, het past wel in het verhaal waarin deze keuze uitgelegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@robinez
Sluit me er bij aan. ;)

Alleen deze niet:Ik vind het juist prettig dat het iets meer moeite kost om je doel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Net echt een grote game als het aankomt op schijfruimte installatie tijd. 18 GB vanaf schijf.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 17-07-2020 13:08 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:59:
Net echt een grote game als het aankomt op schijfruimte. 18 GB vanaf schijf.
digitaal is die 47 gigabyte op schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
robinez schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:00:
[...]

digitaal is die 47 gigabyte op schijf
Installatie vanaf Blu-ray bedoelde ik meer.
Hoop dat ik daarna snel kan beginnen want de kleine slaapt nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Hoop dat ik daarna snel kan beginnen want de kleine slaapt nog :)
Don't jinx it ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:24

s0kkie

Cowabunga

Toch maar wel gehaald en kort even het begin gespeeld. Het speelt lekker soepel en het ziet er goed uit, maar man, wat heeft TLOU2 de lat wel heel erg hoog gelegd :P
Animaties zien er houterig uit en ook de voice acting is niet heel goed gedaan. Maar dat neemt niet weg dat het wel een top game is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bij de eerste gameplay vallen mij twee dingen op. Game ziet er fantastisch uit maar besturing van het personage voelt wat houterig, onnatuurlijk ofz. Beetje video game 2015 i.p.v de souplesse die sommige games vandaag de dag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:53
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:34:
Bij de eerste gameplay vallen mij twee dingen op. Game ziet er fantastisch uit maar besturing van het personage voelt wat houterig, onnatuurlijk ofz. Beetje video game 2015 i.p.v de souplesse die sommige games vandaag de dag hebben.
Ook de na de update?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh is daar een update voor? Ik heb nu gestart zonder idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:23
Ik vermaak me er prima mee alleen ik heb nog wel moeite met de combat zo nu en dan. De camera werkt soms behoorlijk tegen en ik moet er ook erg aan wennen na zo'n 150 uur Nioh 2 dat ik vijanden niet kan locken. Verder gewoon een schitterende game met heel veel sfeer :) Ik ga maar weer eens verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Ooh is daar een update voor? Ik heb nu gestart zonder idd.
Dat heeft niks met updates te maken lol, dat is gewoon dat de technologie van deze studio niet zo geavanceerd is dan een andere studio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
s0kkie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Dat heeft niks met updates te maken lol, dat is gewoon dat de technologie van deze studio niet zo geavanceerd is dan een andere studio.
Ooh haha, nou dan doe ik het er maar mee.
Geen groot nadeel maar viel mij persoonlijk wel direct op.

Moet dat vecht systeem wel even onder de knie krijgen. Leg het behoorlijk vaak af tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 17-07-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:33
Spelen jullie met engels of japanse audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:51
wauturr schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:54:
Spelen jullie met engels of japanse audio?
Ik ben gisteren avond begonnen met Japanse audio, omdat ik dacht dat wel beter zou passen bij de game. Maar de lip sync is wel heel slecht dus denk dat ik hem vanavond maar weer op Engels zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ok, beetje een baalmoment: als verjaarscadeautje (volgende week jarig) vandaag Ghost of Tsushima opgepikt bij de Mediamarkt, blijkt de discdrive van mijn 2dehands PS4 defect te zijn. :( Ben blij dat ik uberhaupt de disc er zonder schade nog uit kreeg, initieel reageerde hij niet op de eject-knop.
Had nog geen game op disc uitgeprobeerd, alleen gedownloade PSN spellen en dat werkt vlekkeloos..

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ga nu starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hier ga je vrolijk van worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appendto
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-07-2022
Ik ben vandaag met de game begonnen en heb er ongeveer al 3 uur in zitten. Ik speel de game op 1080p en moet zeggen dat de graphics er soms een beetje bleek uitzien. Wat mij verder opvalt is dat de animaties soms houterig zijn en dat ook de lipsync niet echt helemaal correct is. De combat is interessant en de game voegt er variatie aan toe door techniques en stances die je kan unlocken. Het verhaal heeft mij nog niet echt gepakt. Dit kan komen doordat ik nog niet ver ben in het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Leuk onverwachts visite.
Heb dit op tafel liggen maar ze begrijpen de hint niet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htPR2yWG_VnX6l5JDe8dBjfHANM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnobK2e41TC2GzWq8WTB4dXq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is karma omdat ik destijds TLoU2 te vroeg kreeg dus nu mag ik ervoor boeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Hier ga je vrolijk van worden. ;)
Ja lekkere comfort food tot nu toe. Ik houd ervan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mongols... ik kan er gewoon niet aan wennen. Bedankt New Kids :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Wie speelt er hier, in HDR, op een LG OLED? Ik ben benieuwd welke in-game settings / tv settings jullie gebruiken. Ik game zelf op een C9.

Het spel ziet er wel adembenemend mooi uit en klinkt onwijs goed in Dolby 5.1! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgIYEX7PYwzYqA2KOaWgehNbutU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKLxGWpUAIQXgNFSR8wiNeY7.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

-SaveMe-

-klik-

Wel een gaar save systeem hoor. Ben op het punt dat je voor het eerst een missie mag gaan doen. Ga naar die van Juna. Net ervoor zit een locatie, Travelers rest Inn. Daar moet je een aantal waves van enemies verslaan. Maar ongeacht hoeveel je er verslagen hebt, als je ergens dood gaat kun je alles opnieuw doen, wat een bagger. Een klein foutje is zo wel snel fataal, hopelijk wordt dat beter ...

Had ik hem eindelijk gecleared, inclusief de leader, blijft de progress staan op kill all enemies en progressed dus niet... weer alles opnieuw grrrr...

En hoe doe je stealth? Of komt dat later pas? Had die leader drie klappen van achter gegeven, draait hij zich om en heeft hij gewoon full health, WTF?!? En hij heeft dik 6 klappen nodig om neer te gaan.

En je gaat wel erg snel dood, en geen regen out of combat /?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
-SaveMe- schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:06:
Wel een gaar save systeem hoor. Ben op het punt dat je voor het eerst een missie mag gaan doen. Ga naar die van Juna. Net ervoor zit een locatie, Travelers rest Inn. Daar moet je een aantal waves van enemies verslaan. Maar ongeacht hoeveel je er verslagen hebt, als je ergens dood gaat kun je alles opnieuw doen, wat een bagger. Een klein foutje is zo wel snel fataal, hopelijk wordt dat beter ...

Had ik hem eindelijk gecleared, inclusief de leader, blijft de progress staan op kill all enemies en progressed dus niet... weer alles opnieuw grrrr...

En hoe doe je stealth? Of komt dat later pas? Had die leader drie klappen van achter gegeven, draait hij zich om en heeft hij gewoon full health, WTF?!? En hij heeft dik 6 klappen nodig om neer te gaan.

En je gaat wel erg snel dood, en geen regen out of combat /?
Combat in Ghost of Tsushima heeft zeker een 'learning curve'. Wat daarbij, naar mijn mening, niet helpt is dat je geen vijanden kunt locken. Een gevecht kan hierdoor snel onoverzichtelijk worden - met als gevolg een snelle dood.

Wat ik heb geleerd is in beweging blijven en tussentijds healen / resolven. Richt je in een gevecht eerst op de swordsmen (die gaan sneller dood) en dan pas op shield / spear. En blijf blocken / ontwijken. Trouwens, een standaard move van mij is naar een vijand rennen en dan een flying kick (X + driehoekje). Dan blijven ze even liggen of zijn ze staggered en kun jij ze steken (long press driehoekje).

Uiteindelijk leer je meer techniques en heb je betere gear om jezelf beter te kunnen weren. Komt goed! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yonix schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:00:
Wie speelt er hier, in HDR, op een LG OLED? Ik ben benieuwd welke in-game settings / tv settings jullie gebruiken. Ik game zelf op een C9.

Het spel ziet er wel adembenemend mooi uit en klinkt onwijs goed in Dolby 5.1! :*)

[Afbeelding]
B7, maar ben nog niet helemaal uit de brightness. Komt ook door het mooie weer hier. Game leek erg donker. Vanavond verder spelen als kiddo's op bed liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:04
bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:52:
[...]

B7, maar ben nog niet helemaal uit de brightness. Komt ook door het mooie weer hier. Game leek erg donker. Vanavond verder spelen als kiddo's op bed liggen.
Begint hier een beetje te kriebelen.....
Ben benieuwd naar je (en ook andere forumleden) bevindingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
chulin schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Begint hier een beetje te kriebelen.....
Ben benieuwd naar je (en ook andere forumleden) bevindingen
Kopen die hap en vlug 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:37
Ben ook begonnen 😄👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SparksNL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:21:
[...]

Kopen die hap en vlug 😂
Yep..
Enige twijfel is dat ik een “gewone’ PS4 heb, misschien is beter ff afwachten tot de PS5 versie uitkomt... PS5
ga ik zeer zeker kopen 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Yep..
Enige twijfel is dat ik een “gewone’ PS4 heb, misschien is beter ff afwachten tot de PS5 versie uitkomt... PS5
ga ik zeer zeker kopen 🤪
Hehe hier zat ik ook mee maar was zelf niet geduldig genoeg om nog te wachten, en geen spijt, ben nog niet zo heel ver maar mooie game tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Sipio schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Hehe hier zat ik ook mee maar was zelf niet geduldig genoeg om nog te wachten, en geen spijt, ben nog niet zo heel ver maar mooie game tot nu toe.
Ik twijfel nog maar toevallig moet ik morgen ergens naar toe en volgens mij tomtom is een mediamarkt in de route 😜
Ps: stiekem heb ik wat gameplay gezien... damn, looks good 😱😱

[ Voor 8% gewijzigd door chulin op 17-07-2020 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mijn eerste indruk is positief but not blown away. Ik geef toe dat dit komt door te hoge verwachtingen en verwend zijn, door m.n. TLOU (holy production values batman), RDR2 (Open World elementen en paardrijden) en Sekiro (sword combat).

Mijn beste ervaring tot nu toe is laagvliegen op het paard - het landschap is, op snelheid, prachtig. Verder heeft de combat wat diepgang en is het redelijk bevredigend.

Edit: speel nu in het Japans. Pretty kewl. Helaas niet altijd subtitles. Zo ook als Jin met zichzelf spreekt.

[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 17-07-2020 20:43 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Epische game. Grappig dat mensen dit op AC vinden lijken. Het voelt bij mij aan als HZD in japan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:37
@Hamazaki als je met zo naam niks aan deze game zou vinden. Dan weet ik het ook niet meer 😄👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Lol
Hamazaki sensei 🇯🇵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:24
Hoe vinden mensen het grafisch op de base PS4 en op de Slim? Ik speel op de Slim en het ziet er goed uit. De lightning effects doet mij vaak (positief) denken aan Red Dead II, een van de prachtigste games tot heden. Ik denk dat het op de Pro zelfs er heel dicht tegen aan zit.

Ik zit er nu een paar uur in, nog niks op aan te merken. Ik snap de vergelijking met een AC game wel, daar leunt het ook meer heen qua grootheid in plaats bijvoorbeeld The Witcher 3. Maarja, dit is 100x origineler en met een eigen smoel dan een deeltje 50 AC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net een paar uurtjes gespeeld, prima spel. Animaties en graphics zijn goed maar niet geweldig. Maargoed, als je net van TLOU2 komt ziet elke andere game er eigenlijk slecht uit.
De animaties/besturing zijn me wel wat te 'arcade', vooral het lopen, springen, vechten etc. Ik had het iets realistischer verwacht. De omgevingen zijn overigens wel heel mooi, en ik heb natuurlijk pas een heel klein deel gezien.

Oja, wat ik ook wel hilarisch vind: als je van je paard afstapt, een enorme bergwand afdaalt en dan je paard roept staat hij binnen 2 seconden naast je. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Standoffs snap ik nog vrij weinig van. Je moet driehoekje ingedrukt houden en loslaten als je tegenstander aanvalt? Keertje per ongeluk gelukt maar voor de rest werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@bram1984 Die standoffs zijn easy! Driehoekje loslaten zodra die gaat slaan. Let op zijn voeten, pas als die een stap zet. Daarna is het meestal wat chaos, vooral door die archers, man wat zijn die irritant. Wil eigenlijk stealth spelen, maar voel me telkens een stoute jongen als ik het niet die honourable way do ...

Vind de combat overigens wel vet. Gaat me ook redelijk af, afgezien van de vele archers dan ;)

Grafisch ook niet weggeblazen (kan ook haast niet na TLOU2), maar ziet er zeer sfeervol uit en en het is genieten geblazen op mijn C9. Geluid is ook dik in orde.

@Yonix ik was gewoon weer te gehaast om gelijk free roaming te doen. Eerst wat missietjes en dan valt alles wel op zijn plek.

Heerlijk ook grotendeels zonder hud, die wind is wel geniaal. Ook fijn voor Oled owners, niet een hud die continue aanstaat ...

Als ik zie hoelang ik nu al bezig ben op wat voor klein stukje map, dan voorspel ik dat ik nog wel ff zoet ben met de game! Deze staat niet over twee weken op V&A :)

Ik focus nu eerst op de tale van dei archer dude! Leuke missies tot nu toe ...

EDIT
En al weer zoveel abilities/mogelijkheden dat ik alweer 'lost' raak, damn :9

EDIT2
Vind de standaard speed van het paard echt te sloom. De gallop is dan eigenlijk weer te snel, wil er graag iets tussenin :O

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 17-07-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@-SaveMe- Maar wanneer begin je met indrukken dan? Net won ik een standoff die driehoekje pas in te drukken toen hij aanviel. Lekker inconsistent dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:50:
@-SaveMe- Maar wanneer begin je met indrukken dan? Net won ik een standoff die driehoekje pas in te drukken toen hij aanviel. Lekker inconsistent dus.
als je eerst een stuk of 4 a 5 missies doet dan krijg je over de meeste onderdelen wel een uitleg (zoals met de vossen en hoe het technieken en talisman systeem werkt.

in dit specifieke geval ga je een gevecht in door pijltje omhoog te klikken om de standoff te activeren. Vervolgens hou je driehoekje ingedrukt als je stil tegenover elkaar staat. Zodra hij beweegt en je aanvalt laat je het driehoekje los. Later in de game gaan ze schijnbewegingen maken waardoor het iets moeilijk wordt maar de eerst 5 a 6 uur is dat nog niet in de game.

met behulp van technieken kun je het vechtsysteem wat meer naar je smaak inrichten, bijvoorbeeld weg rollen bij een aanval of juist extra type aanvalstechnieken leren of pijlen af kunnen weren. Het wordt allemaal vanzelf wel duidelijk zolang je eerst maar met de missies begint. Als je direct gaat freeroamen dan maak je het jezelf wel wat lastig en zal je veel zelf uit moeten vinden en duurt het wat langer voordat je een echte vechtmachine bent geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door robinez op 17-07-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:42
appendto schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 16:38:
Ik ben vandaag met de game begonnen en heb er ongeveer al 3 uur in zitten. Ik speel de game op 1080p en moet zeggen dat de graphics er soms een beetje bleek uitzien. Wat mij verder opvalt is dat de animaties soms houterig zijn en dat ook de lipsync niet echt helemaal correct is. De combat is interessant en de game voegt er variatie aan toe door techniques en stances die je kan unlocken. Het verhaal heeft mij nog niet echt gepakt. Dit kan komen doordat ik nog niet ver ben in het verhaal.
Ja ben net begonnen, vind het er af en toe ook een beetje gedateerd uitzien en aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
robinez schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:54:
[...]

als je eerst een stuk of 4 a 5 missies doet dan krijg je over de meeste onderdelen wel een uitleg (zoals met de vossen en hoe het technieken en talisman systeem werkt.

in dit specifieke geval ga je een gevecht in door pijltje omhoog te klikken om de standoff te activeren. Vervolgens hou je driehoekje ingedrukt als je stil tegenover elkaar staat. Zodra hij beweegt en je aanvalt laat je het driehoekje los. Later in de game gaan ze schijnbewegingen maken waardoor het iets moeilijk wordt maar de eerst 5 a 6 uur is dat nog niet in de game.

met behulp van technieken kun je het vechtsysteem wat meer naar je smaak inrichten, bijvoorbeeld weg rollen bij een aanval of juist extra type aanvalstechnieken leren of pijlen af kunnen weren. Het wordt allemaal vanzelf wel duidelijk zolang je eerst maar met de missies begint. Als je direct gaat freeroamen dan maak je het jezelf wel wat lastig en zal je veel zelf uit moeten vinden en duurt het wat langer voordat je een echte vechtmachine bent geworden.
Nou zal je vertellen: net win ik er weer eentje door juist driehoekje in te drukken op het moment van aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Hoe bevalt ie verder Bram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat een HDR spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je gewoon een lekkere verslavende Sony exclusive. Denk aan HZD. Nog ff 1 dingetje doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb nog geen stand off verloren :9
Brute combat hoor! Maar man wat een hoop opties....

Ik vermaak me nu al meer dan ik deed met TLOU2 :Y

[ Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 18-07-2020 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Heb hem gisteravond even gespeeld. Combat voelt erg bevredigend aan en wat ziet de omgeving er schitterend uit. Speel hem nog wel in het Japans maar denk dat ik hem toch in het Engels ga spelen want je moet de ondertiteling steeds in de gaten houden als ik soms om me heen kijk wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Hoe is de A.I.? Zijn ze wel een beetje bewust van wat er in de omgeving gebeurt? Blijft toch altijd een heikel punt in veel games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat staat aan het begin van de standoff in beeld. Dan druk je driehoekje en en laat pas weer los als de enmy gaat slaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55

SideShow

Administrator

Gisteren ook gekocht .. bevalt me wel, ik zal het verder spelen.

Uurtje of 4 gespeeld, voorlopig wel nog geen "liefde" voor het spel, zoals ik bvb plots had met Days Gone.
Kan nog komen natuurlijk.

De graphics... ze hebben echt mooie dingen gedaan maar je ziet tegelijkertijd dat het zo hard "current gen" is. Het is echt wel tijd nu dat de volgende lading consoles op de markt komt, zoveel moois wordt belemmerd door die hardware van jaaaaaaren oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

[b]SideShow in "[PS4] Ghost of Tsushima"

De graphics... ze hebben echt mooie dingen gedaan maar je ziet tegelijkertijd dat het zo hard "current gen" is. Het is echt wel tijd nu dat de volgende lading consoles op de markt komt, zoveel moois wordt belemmerd door die hardware van jaaaaaaren oud.
Dat vind ik ook hoor. Had ik zelf ook bij TLOU2. Je gaat nu echt de beperkingen van current gen zien. Maar aan de andere kant belooft dit soort games ook weer veel goeds voor next gen!

Qua laadtijden doet Tsushima het goed, een mooi voorproefje van next gen wat nog veel sneller gaat zijn. Ik heb de game op een externe SSD staan en ik heb niet eens tijd om 1 tip te lezen. Next gen moeten ze de tips op loading screens maar helemaal weglaten en gewoon in de menus verwerken ... soort compendium voor de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is wat verwarrend ja. Want driehoekje indrukken is ook “prikken” met je zwaard.

Stand-off dus eerst activeren met pijltje omhoog. Dan driehoekje ingedrukt houden tot je wilt aanvallen.

Later krijg je daar ook uitbreidingen op, kan je meerdere vijanden tegelijk pakken in een stand-off. Das ook wel gaaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 18-07-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Next gen moeten ze de tips op loading screens maar helemaal weglaten en gewoon in de menus verwerken ... soort compendium voor de game
hebben ze al een oplossing voor in sommige games. zoals op kruisje drukken om verder te spelen, dan kan je de tips wel gewoon lezen :)
SideShow schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:05:

De graphics... ze hebben echt mooie dingen gedaan maar je ziet tegelijkertijd dat het zo hard "current gen" is.
serieus? ik kon makkelijk zeggen dat dit een PS5 spel was...

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 18-07-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hamazaki schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:31:
[...]

hebben ze al een oplossing voor in sommige games. zoals op kruisje drukken om verder te spelen, dan kan je de tips wel gewoon lezen :)
Nee, leiver niet. Heb leiver dat instant het game scherm verschijnt. Stop uitleg en zo maar duidelijk in de menus (zou elke game moeten doen), zodat je altijd later terug kan kijken hoe de controls enzo werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Donstil schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Dat is wat verwarrend ja. Want driehoekje indrukken is ook “prikken” met je zwaard.

Stand-off dus eerst activeren met pijltje omhoog. Dan driehoekje ingedrukt houden tot je wilt aanvallen.

Later krijg je daar ook uitbreidingen op, kan je meerdere vijanden tegelijk pakken in een stand-off. Das ook wel gaaf.
Ingedrukt houden? Ik tap driehoekje een keer net voor de tegenstander in de aanval gaat. Tot nu toe 100% succes.
Alle accessibility opties staan uit behoudens vibrate. Wat raar.

Zoals hierboven ook wordt gezegd zal dit spel op de ps5 beter tot zn recht komen (doh). Ik verwacht een soort gelijke sprong als met gta3 op de ps3 en ps4. Vind het water in GoT bijvoorbeeld haast previous gen. Ze hebben duidelijk veel consessies moeten doen om het op 30fps stabiel te krijgen.

Inmiddels een paar side missions gedaan en begin nu in de wereld te komen.
spoiler:
de fake samuari was lollig. “But I wasn’t hurting anyone!” Terwijl die wegrent. En vervolgens kom je erachter dat de dames het al wisten. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Gisteravond ook een aantal uurtjes gespeeld. Moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast ben. Vooral de combat en sfeer zijn positieve punten. Je hebt erg veel upgrademogelijkheden en de combat voelde nu al heel bevredigend aan. Dus kan me voorstellen dat naarmate je sterker wordt dat alleen nog maar beter wordt (ervan uitgaande dat de moeilijkheid ook enigszins mee schaalt).

De wereld ziet er bij vlagen echt prachtig uit. De lichtinval en het gebruik van kleur zijn erg mooi en ook de uitzichten zijn soms echt prachtig. Het enige wat me wel opviel is dat de graphics zo nu en dan redelijk inconsistent zijn. Dat is wel jammer, want sommige stukjes zijn prachtig en andere stukjes zijn dan weer mweh. Toch overheerst er een positief gevoel door de mooie natuur, mooie kleuren en mooie lichtinval. Dus wat dat betreft zeker positief, maar het kan allemaal nog net iets beter.

Hetgeen wat me overigens wel meteen opviel waren de animaties. Wat dat betreft is het een nadeel als je van the Last of Us 2 komt. Daar zijn de animaties zo erg goed, dat ik verwacht dat vrijwel iedere game de komende tijd gaat tegenvallen op dat gebied als je het vergelijkt. Zo ook Ghost of Tsushima dus. En nog een klein minpuntje: de lipsync bij Japanse audio. Die is echt slecht en dat is een gemiste kans.

Nog een positief puntje om mee af te sluiten: de laadtijden. Je kan inderdaad de schermen met de tips niet eens lezen als je dood bent. Bij the Last of Us 2 viel het me ook al op dat de laadtijden erg kort zijn. Mooie opmaat naar de PS5 zullen we maar zeggen.

Al met al toch wel een (flink) positief gevoel overgehouden aan Ghost. Het is in mijn optiek niet van het niveau van the Last of Us 2, maar dat is dan ook een van de beste games voor de PS4. Ghost doet erg veel goed en biedt vooral leuke gameplay en een mooie, sfeervolle wereld om te ontdekken. Dus een mooie afsluiter van de PS4 denk ik zomaar en een game waarvan ik verwacht dat ik die nog wel een keer op ga pakken op de PS5.

Disclaimer: ik heb uiteraard maar een aantal uurtjes gespeeld. Dus hetgeen hierboven is gebaseerd op die ervaring.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@-SaveMe- @Donstil Paar keer geprobeerd en driehoekje pas indrukken bij aanval werkt blijkbaar ook prima. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:48
Dit zal waarschijnlijk wel komen doordat het nu zomer is, en goed licht bij ons in de kamer. Maar ik vind de game vaak erg donker. Voor mijn gevoel speelt de game zich voor 75% in de nacht af, en dan zie ik af en toe maar moeilijk. Overdag geen problemen met het zicht, maar in de nacht speelt het niet echt lekker. Ik heb een LG C9 trouwens. Ga overdag de gordijnen maar dicht doen denk ik.

Ben ik de enige of is dit herkenbaar?

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hebben jullie ook geklooi met het updatebestand? updategeschiedenis zegt dat het is geinstalleerd. maar bij de meldingen staat hij in de wachtrij en download hij nog. (1.04). had het spel al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

update: lijkt opeens weg...

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 18-07-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 10:14
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:14:
Dit zal waarschijnlijk wel komen doordat het nu zomer is, en goed licht bij ons in de kamer. Maar ik vind de game vaak erg donker. Voor mijn gevoel speelt de game zich voor 75% in de nacht af, en dan zie ik af en toe maar moeilijk. Overdag geen problemen met het zicht, maar in de nacht speelt het niet echt lekker. Ik heb een LG C9 trouwens. Ga overdag de gordijnen maar dicht doen denk ik.

Herkenbaar. heb uiteindelijk HDR wat lichter gezet en dan heb ik er eigenlijk geen last van.
Wel een LG maar geen Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-06 22:03
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:14:

Merkte ik vandaag ook, heb zelf ook een C9. Heb de helderheid maar op een streepje of 2 hoger gezet (60-70) dacht ik, ondanks dat bij het instellen ik de ogen maar net zag (volgens de aanwijzing.

In het donker moet ik ook vaak even goed kijken. Misschien idd ook te maken met dat het overdag moeilijker zien is, dan in een donker / slecht verlichte kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 19:18
Vandaag ook even wat uurtjes gestopt in de game. Speelt lekker hoor, hier had ik wel even zin in! Het is dan ook wel een setting die mij erg goed ligt. Echt vernieuwend is het allemaal niet, ik heb nog het meest het gevoel dat ik far cry samurai speel op de een of andere manier. Grafisch is het niet eens heel erg bijzonder en inderdaad soms inconsequent (water wat minder). Er wordt gewoon op esthetisch vlak heerlijk gespeeld met kleurcontrasten en belichting, waardoor het wel spectaculair oogt. Tot dusverre lekker een combi van exploren en main missie, benieuwd hoe lang 't duurt voordat ik alleen het hoofdverhaal volg of dat ik toch de boel blijf uitkammen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 20:45
Heerlijke game.

Echter wel ff laten verrassen met wtf.

Er staan een drietal zwijnen vlak bij een schuurtje.
Ik denk slim te wezen om op het dak van het schuurtje te klimmen en vanaf daar rustig die zwijnen onder vuur te nemen met een boog, zonder enig risico.

Staan er in mum van tijd twee zwijnen bij mij op het dak 🥴

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:48
Casual_T schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Merkte ik vandaag ook, heb zelf ook een C9. Heb de helderheid maar op een streepje of 2 hoger gezet (60-70) dacht ik, ondanks dat bij het instellen ik de ogen maar net zag (volgens de aanwijzing.

In het donker moet ik ook vaak even goed kijken. Misschien idd ook te maken met dat het overdag moeilijker zien is, dan in een donker / slecht verlichte kamer?
Oké dan ga ik daar ook maar naar kijken. Er zitten veel prachtige kleuren in de game, en daarom zou ik ook wel wat meer overdag willen spelen, maar vaak is het dan opeens weer donker en kan ik bijvoorbeeld niet meer zien waar m’n paard staat. Die dag / nacht cyclus had er van mij wel met een aan / uit optie in gemogen.

Bij TLOU2 had ik hier helemaal niet zo’n last van, wat toch ook een game is met veel donkere scènes. Ik mis m’n zaklamp een beetje ;)

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik vermaak mij prima met Ghost; het spel doet gewoon veel dingen goed. (y)

Trouwens, wisten jullie dat je, op bepaalde plekken in het spel, kunt mediteren en haiku's kunt maken? Hiermee speel je gear vrij. Kwam ik gisteren achter op een plek ergens bij the Golden Tempel in de buurt. Leuke toevoeging! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

93 das best netjes. Ik heb een paar stukjes van streams gekeken de afgelopen dagen daarbij had ik ook het idee dat de waardering wel hoog lag.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb dus nu de upgrades voor de standoff gekozen, maar ik krijg de timing van die 2e en 3e slag maar niet onder de knie. De beschrijving zegt dat je moet slaan als ze hun sword opheffen ... iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
-SaveMe- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:15:
Ik heb dus nu de upgrades voor de standoff gekozen, maar ik krijg de timing van die 2e en 3e slag maar niet onder de knie. De beschrijving zegt dat je moet slaan als ze hun sword opheffen ... iemand tips ?
Als zij een beweging maken dan druk ik op driehoekje. Ik let verder nergens specifiek op, puur alleen als zij een stap naar voren maken. Het is bij mij nog niet fout gegaan alleen een paar keer ingestonken bij schijnbewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ja, dat doe ik ook bij de eerste en dat werkt goed. Maar de 2e en derde werkt dat niet. En als je mist ben je gelijk bijna dood en dan moet het gevecht dus nog beginnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
-SaveMe- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:27:
Ja, dat doe ik ook bij de eerste en dat werkt goed. Maar de 2e en derde werkt dat niet. En als je mist ben je gelijk bijna dood en dan moet het gevecht dus nog beginnen ...
bij de eerste moet je het driehoekje gebruiken, de tweede en derde moeten met vierkantje zodra die je aanvalt (dus dichtbij je is en een aanvalsbeweging maakt.
Yonix schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:46:
...
Trouwens, wisten jullie dat je, op bepaalde plekken in het spel, kunt mediteren en haiku's kunt maken? Hiermee speel je gear vrij. Kwam ik gisteren achter op een plek ergens bij the Golden Tempel in de buurt. Leuke toevoeging! :)
dat inderdaad en nog veel meer:
zoals: bamboe doorhakken, baden in meren, haiku's, het vinden van altaren van vossen, het vinden van erezuilen, de bergtoppen challenges, de vuurtorens verlichten. de vlaggen lokaties en ga zo maar door, het levert allemaal voordelen op in de game. Het belangrijkste hiervoor is altijd het volgen van de gouden vogel, die je naar zo'n punt brengt (of naar de groep vogels die ene lokatie aangeven.

[ Voor 46% gewijzigd door robinez op 19-07-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

-SaveMe- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:27:
Bij de eerste stand off moet je driehoekje vasthouden en als de vijand echt aanvalt. Op een gegeven moment gaan ze schijnbewegingen doen :) driehoekje loslaten.

Met de upgrades kun je driehoekje of vierkantje indrukken wanneer 2de en/of derde vijand op je af komt rennen. Dit moet je pas doen als de vijand zijn wapen optilt. Of iig animatie dat hij wil gaan slaan.

[ Voor 4% gewijzigd door VTB op 19-07-2020 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vandaag weer een aantal uur kunnen maken maar ik weet het zo net nog niet. De wereld is erg tof en vooral mooi, het vechten meer dan oké maar op een of andere manier kom ik er niet lekker in.

Personage bestuurt houterig, kan regelmatig niet over randjes van 15 cm lopen en ik irriteer me aan de manier waarop het navigeren werkt, de wind is eigenlijk alleen een leuke gimmick, beetje artsy wel maar functioneel is het voor mij totaal niet en dat ik 25x per tocht op de map moet drukken om te kijken waar ik zit haalt mij er enorm uit.

Edit: Ooh en het niet kunnen skippen van cut scènes mag ook op de haat lijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-07-2020 18:53 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste