Ok, waarom heb/had je er zo veel? Verzameling?Reeytje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:23:
[Afbeelding]
Oude foto van mijn minidisc recorders.
Yep ik verzamel ze, het begon ooit met een Sharp minidisc recorder, die deed het op een gegeven moment niet meer. Toen keek ik op Marktplaats en kocht voor weinig een Sony recorder en toen een ander model etc.
Mijn RH1 (3), NH1 en NH600 staan er nog niet bij op deze foto, dus de verzameling is nog steeds groeiende.
Mijn RH1 (3), NH1 en NH600 staan er nog niet bij op deze foto, dus de verzameling is nog steeds groeiende.
Ik heb afgelopen week via MP een Sony CD speler met optische uitgang en een Sony MZ-N510 portable MD speler/recorder op de kop getikt. Waarom? Omdat ik oud wordt en merk dat ik steeds meer met weemoed terug denk aan mijn jeugd waarin draagbare electronica (walkmans/discmans/MD walkmans) een belangrijke rol voor mij speelde. Schijnt vaker te gebeuren bij mannen van middelbare leeftijd ;-)
Ik heb destijds allerlei bij- en vakantiebaantjes gehad om deze 'hobby' te kunnen bekostigen en daarmee (naast cd's, computerspul en op wat latere leeftijd menig biertje) toch wel een aantal mooie exemplaren in bezit gehad. Bijvoorbeeld WM-DD33, de WM-EX1HG, 1 van de eerste discmans met zeker 3 seconden anti-shock en niet te vergeten de MZ-R3 :-) Achteraf gezien wellicht een beetje overdreven, maar wel altijd veel plezier beleeft aan het uitzoeken, folders en catalogi doorbladeren, sparen, kopen bij de lokale Dixons of Harense Smid en uiteindelijk ook het gebruik ervan.
Nu dus voor een paar tientjes een trip down memory lane. Mijn verhuisdoos met CD's maar weer eens van zolder gehaald, batterijtjes opgeladen, optische kabel ergens uit een lade getrokken en opnemen maar. Ik kwam erachter dat opnemen met Alkaline penlites niet goed werkt. Ik weet niet of dat het aan het apparaat ligt, maar deze stopt randomly met opnemen. Met oplaadbare penlites zijn er geen problemen. Verder er nog een universele adapter bij gekocht (de originele zat er niet bij en is op internet haast niet te vinden), maar die geeft een brommend geluid bij opnemen/luisteren. Verder wil ik me nog in het NetMD gebeuren gaan verdiepen.
Intussen een aantal CD's opgenomen en beluisterd (met Sennheiser Momentum in-ears) en ik ben positief verrast door de geluidskwaliteit. Zonder iets aan te hoeven passen aan de 2 (instelbare) sound settings een voor mijn oren spot-on geluid met veel dynamiek, voldoende bas en een mooie 'openheid'.
Uiteraard kan ik via mijn smartphone icm Spotify en een goede kwaliteit bluetooth koptelefoon ook perfect muziek luisteren met veel minder gedoe, maar het MD gefreumel heeft dan ook geen enkele rationele reden ;-)
Ik heb destijds allerlei bij- en vakantiebaantjes gehad om deze 'hobby' te kunnen bekostigen en daarmee (naast cd's, computerspul en op wat latere leeftijd menig biertje) toch wel een aantal mooie exemplaren in bezit gehad. Bijvoorbeeld WM-DD33, de WM-EX1HG, 1 van de eerste discmans met zeker 3 seconden anti-shock en niet te vergeten de MZ-R3 :-) Achteraf gezien wellicht een beetje overdreven, maar wel altijd veel plezier beleeft aan het uitzoeken, folders en catalogi doorbladeren, sparen, kopen bij de lokale Dixons of Harense Smid en uiteindelijk ook het gebruik ervan.
Nu dus voor een paar tientjes een trip down memory lane. Mijn verhuisdoos met CD's maar weer eens van zolder gehaald, batterijtjes opgeladen, optische kabel ergens uit een lade getrokken en opnemen maar. Ik kwam erachter dat opnemen met Alkaline penlites niet goed werkt. Ik weet niet of dat het aan het apparaat ligt, maar deze stopt randomly met opnemen. Met oplaadbare penlites zijn er geen problemen. Verder er nog een universele adapter bij gekocht (de originele zat er niet bij en is op internet haast niet te vinden), maar die geeft een brommend geluid bij opnemen/luisteren. Verder wil ik me nog in het NetMD gebeuren gaan verdiepen.
Intussen een aantal CD's opgenomen en beluisterd (met Sennheiser Momentum in-ears) en ik ben positief verrast door de geluidskwaliteit. Zonder iets aan te hoeven passen aan de 2 (instelbare) sound settings een voor mijn oren spot-on geluid met veel dynamiek, voldoende bas en een mooie 'openheid'.
Uiteraard kan ik via mijn smartphone icm Spotify en een goede kwaliteit bluetooth koptelefoon ook perfect muziek luisteren met veel minder gedoe, maar het MD gefreumel heeft dan ook geen enkele rationele reden ;-)
Leuk topic!!!
Ik heb zelf:
JE480
MZ-1
MZ-N505
MZ-E60
MZ-N700
MZ-N710
Mijn droom is toch wel de JB980 te bezitten.
Gebruik de MD spelers nog steeds!!!
Ik kocht vroeger dubbel cd's, zette ze over op 1 MD via LP2 en verkocht de cd's weer. Vond ik makkelijker 1 md ipv 2 cd's :-)
Moet alleen even kijken waar ik md schijfjes vandaan haal?
Ik heb zelf:
JE480
MZ-1
MZ-N505
MZ-E60
MZ-N700
MZ-N710
Ik kocht vroeger dubbel cd's, zette ze over op 1 MD via LP2 en verkocht de cd's weer. Vond ik makkelijker 1 md ipv 2 cd's :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Lennie schild op 08-10-2020 16:55 ]
Ik heb nog een hele doos vol met lege schijfjes liggen die ik niet weg ga doen... Toch wel handig om ze achter de hand te houden, vooral nu ze nieuw echt duur beginnen te worden... Zie ook Amazon die nog een beperkte voorraad van 3 pakjes met 5 disks erin heeft:Lennie schild schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:58:
Leuk topic!!!
Ik heb zelf:
JE480
MZ-1
MZ-N505
MZ-E60
MZ-N7?? (Weet effen niet)
https://www.amazon.nl/Son...id=pla-440468327179&psc=1
Ja, en het werkt eigenlijk heel simpel:Lennie schild schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:07:
Nondeju wat een prijzen!
1. Daar waar vraag naar is en schaarste heerst stijgt de prijs...
2. Daar waar weinig vraag naar is en er veel voorraad van is doet de prijs doen dalen...
Nu kun je twisten of er veel vraag naar minidisc schijfjes zijn, maar feit is wel dat het aanbod nieuwe schijfjes via officiële (web)-winkels wel heer erg schaars is geworden in Europa.... In Japan kom je de schijven nog wel nieuw aan heb ik vernomen, maar daar zijn ook veel meer minidisc decks en portables verkocht dan hier in Europa / NL en dus zal Sony het daar langer ondersteunen...
Op Ebay vindt je er ook genoeg, wel wat goedkoper vanuit het buitenland dan via Amazon NL...
Maar nog veel mooier zijn de voorbespeelde minidisc schijfjes... Die zijn er ook en op Ebay is er een Nederlands adres welke ze verkoopt:
https://www.ebay.nl/str/g...tml?_storecat=18148208018
Ze verkopen ook andere geluidsdragers valt mij nu op... Tjah, nu we toch bezig zijn, hierbij mijn collectie voorbespeelde MD-schijven:
Op marktplaats verkopen ze ook wel eens md’s, meestal met betere prijzen dan die amazon dingen.
Zoals deze: https://www.marktplaats.n...erpakking-80-minuten.html
Zelf heb ik nog een stapeltje liggen en kan even vooruit.
Zoals deze: https://www.marktplaats.n...erpakking-80-minuten.html
Zelf heb ik nog een stapeltje liggen en kan even vooruit.
Dezelfde Marktplaats verkoper Jos verkoopt ook vaak Minidisc's die maar één keer gebruikt zijn om op te nemen.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Met MD's maakt het eigenlijk niet zo vaak uit hoe vaak ze zijn opgenomen. Ze zijn vaak genoeg herschrijfbaar dat je ze nooit met opnemen zult verslijten, en met een 'erase all' en alle stickers er af zien ze er hetzelfde uit als nieuw
Dat kan best weleens kloppen ja. Ik ben in 20 jaar tijd nog geen defect schijfje tegengekomen.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Het is een MO drive, dus dat helpt idd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Helemaal mee eens... Ze slijten eigenlijk zo goed als niet... Ik durf ze dan ook rustig tweedehands te kopen...kozue schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:22:
Met MD's maakt het eigenlijk niet zo vaak uit hoe vaak ze zijn opgenomen. Ze zijn vaak genoeg herschrijfbaar dat je ze nooit met opnemen zult verslijten, en met een 'erase all' en alle stickers er af zien ze er hetzelfde uit als nieuw
Nieuwe minidisc aanwinst:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/deCBXhJxmAuxzoyJIgQ2R1M0.jpg?f=user_large)
The Charlie Daniels Band - A Decade Of Hits...
Toch welgaaf om af en toe een voorbespeelde minidisc op de kop te tikken...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/deCBXhJxmAuxzoyJIgQ2R1M0.jpg?f=user_large)
The Charlie Daniels Band - A Decade Of Hits...
Toch welgaaf om af en toe een voorbespeelde minidisc op de kop te tikken...
Vraagje: zijn md schijfjes altijd erg warm als je ze uit de speler haalt?
Is bij mij het geval.
Is bij mij het geval.
Ze zijn vooral warm als je ze net hebt opgenomen. Bij afspelen voor zover ik weet niet.
Hoi Lennie,Lennie schild schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:18:
Vraagje: zijn md schijfjes altijd erg warm als je ze uit de speler haalt?
Is bij mij het geval.
Dat het md-schijfje ietwat wat warm aanvoelt na een verse opname klopt. Op alle md decks die ik gebruik ervaar ik ook dit fenomeen. No worries.
Afgelopen maandag de Sony MDS-JA20ES verkocht en morgen ontvang ik de Teac MD-H500i. Dat is echt een mooi schattig apparaat.
Mijn daily drive is de Denon DN-M991R , onverwoestbaar apparaat. Het digitale signaal stuur ik naar mijn Accuphase DP-430 cd-speler / DAC combi. Tja dat verschil hoor je. Alle md-spelers gebruik ik als loopwerk.
Op de DAT recorder capture ik verschillende online streams. Dat signaal komt vanaf mijn digitale optical output van mijn pc naar mijn Denon AVC-A1SE versterker. Vanaf daar een spdif koppeling naar de DAT recorder.

Verder in mijn verzameling MD recorders/players zijn :
Sony MDS-PC2
Sony MDS-PC3 (incl PCLK-MN10 connection kit EN de valide USB driver gevonden voor WIN10)
Sony MDS-B5
Sony MDS-B4P
Sony MDS-JA30ES
Denon DN-M991R
Denon DN-980F
..en morgen de TEAC MD-H500i.
Het valt mij op dat er op bv MP erg veel aangeboden wordt qua Minidisc spelers en ook zo weer verkocht zijn.
have fun
[ Voor 5% gewijzigd door tim_md op 19-08-2020 18:19 ]
Hier wat leuke MD info
https://www.just-md.com/
https://www.flickr.com/photos/jaytilston/page1
Minidisc Gallery
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157617593680912
https://www.flickr.com/photos/jaytilston/page1
Minidisc Gallery
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157617593680912
Leuke youtube video van een minidisc verzamelaar ..
uploader: orioleaudio
https://www.youtube.com/watch?v=Ghmi6PRoKDo
Mijn nieuwe aanwinst , de TEAC MD-H500i in mint conditie

past mooi in het rijtje mini , midi sized MD decks...

grt
tim

past mooi in het rijtje mini , midi sized MD decks...

grt
tim
Ik heb nog een aantal gesealde MD schijfjes incl de Japan domestic market modellen . En verder nog een aantal opbergcases met MD waar ik mijn muziek op heb staan.rcor schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:52:
[...]
Ik heb nog een hele doos vol met lege schijfjes liggen die ik niet weg ga doen... Toch wel handig om ze achter de hand te houden, vooral nu ze nieuw echt duur beginnen te worden... Zie ook Amazon die nog een beperkte voorraad van 3 pakjes met 5 disks erin heeft:
https://www.amazon.nl/Son...id=pla-440468327179&psc=1
Sony Bianca, Sony Neige, Sony ES md, JVC, Maxell, DiscEye, AXIA , Victor, BASF
:strip_exif()/f/image/wPUm5X8oHmbh9MlrWYhnTO0y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FBVfxxfJgwtIU5TSAPIr3tdT.jpg?f=fotoalbum_large)
Redelijk zeldzame modellen..
:strip_exif()/f/image/qPuwKD3MqLcJfS1JaKApc9oH.jpg?f=fotoalbum_large)
Op MP inderdaad nog genoeg te vinden, maar niet meer dan 4 euro voor een gesealed MD schijfje moet je er niet voor uitgeven.
Alvast een goed weekend
Grt
Tim
Heb op MP 100 MD's voor 50,- kunnen kopen. Ik weer blij :-)
Das geen geld zeg. Waar had je die vandaan?
Op MP, Iemand uit Apeldoorn.kozue schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:52:
Das geen geld zeg. Waar had je die vandaan?
Hier iemand met 400 stuks voor 2 euro per stuk.
Sony Minidisc MD premium schijfjes (74/80min - 400st)
€ 2,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Sony Minidisc MD premium schijfjes (74/80min - 400st)
€ 2,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Wat een grote verzameling zegtim_md schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:13:
Leuke youtube video van een minidisc verzamelaar ..
Leuke foto’s ook van je eigen discs. Verzamel je ze zelf ook? Of is het meer toeval dat je al die Japanse modellen hebt?
Zelf verzamel ik geen MD’s maar cassettes. Maar ik vind het meestal zonde om ze in de wrapper te laten zitten. In de wrapper kun je alleen die wrapper bekijken, en als ie er uit is kun je de cassette zelf zien, de j-card, het stickervel, etc... Ik laat ze alleen in wrapper zitten als ik er ook een uitgepakt exemplaar van heb
Hoi Kozue,kozue schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:51:
[...]
Wat een grote verzameling zeg![]()
Leuke foto’s ook van je eigen discs. Verzamel je ze zelf ook? Of is het meer toeval dat je al die Japanse modellen hebt?
Zelf verzamel ik geen MD’s maar cassettes. Maar ik vind het meestal zonde om ze in de wrapper te laten zitten. In de wrapper kun je alleen die wrapper bekijken, en als ie er uit is kun je de cassette zelf zien, de j-card, het stickervel, etc... Ik laat ze alleen in wrapper zitten als ik er ook een uitgepakt exemplaar van heb
Ik verzamel de md schijfjes niet echt , de alledaagse md schijfes gebruik ik op op te nemen. De wat exotische exemplaren laat ik in de wrapper zitten, maar het zijn er niet zoveel. Deze japan domestic exemplaren heb ik in Japan gekocht vorig jaar. In de grote electronica stores zoals Yodobashi en BIC Camera vind je alleen de md schijfjes die door Sony nog wordt geproduceerd (model MDW80T voor 287 Yen ongeveer 2.3euro ) , maar dat wordt ook minder qua aanbod.
Het aanbod in de grote mega steden zoals Tokyo of Osaka vind je dit de MWD80T sporadisch en dan moet je echt zoeken. Bezoek je een van deze stores in de wat kleinere steden dan is aanbod qua MD schijfjes groter , daar worden ze in 10-pack dozen verkocht bij bv BIC Camera Hiroshima .. Elke stad die ik daar bezocht heb , ben in zo'n store binnengelopen. Oude muziekopname formaten worden daar niet meer verkocht. "Als we het niet hebben , bestaat het niet" is zo'n beetje het credo daar.
Het is een ander verhaal als je naar Hard-OFF winkels gaat , ietwat vergelijkbaar met Used-Products hier. Tweedehands spul wordt daar in een betere conditie aangeboden. Ik heb een paar van die winkels bezocht en kom daar veel japanse versies van de md-schijfes (in dozen vol) tegen die je hier niet zo snel kan krijgen op de verschillende verkoopsites.
Zelfs daar worden de md schijfjes voor een habbekrats verkocht en geen idiote prijzen vragen zoals je dat ziet op Ebay, dat zijn prijzen die simpelweg niet in verhouding staan tot de waarde van de md als muziek drager; dat is een stuk emotie (schaarste ) wat men verkoopt. Zelfs in japan zijn gesealde md schijfes nog volop verkrijgbaar, maar die voorraad wordt ook kleiner. Het formaat is gewoon dood en een klein aantal volksstammen omarmen het formaat nog. Ik hoor bij die club ;-)
Als je daar zoekt naar een md recorder dan is de TEAC MD-70CD nog het enige model dat nog wordt geproduceerd, maar niet elke Yodobashi of BIC Camera heeft dat model op voorraad.
Terug naar Hard-OFF ; daar kun je echt alles en in alle kleuren, maten en in mint conditie kopen voor absurd lage prijzen en omdat het minidisc formaat populair is geweest in Japan.
belangrijkste reden voor mij : Met een fysieke geluidsdrager ( md, dat, dcc , lp , cassette en cd ) heb je nog het gevoel dat je muziek in bezit hebt. Neem je een Spotify abbo , dan geeft dat jouw het recht om naar muziek luisteren maar niet bezitten (je kan dat weer opnemen op ... Minidisc ;-) ) . Dat laatste is voor mij de reden om muziek op een drager te zetten. Rationeel ? nee puur emotie en de herinneringen ..
Voor onderweg gebruik ik de Sony NM-WM1A en de NW-ZX300 walkman met een wired headphone.

Groeten
Tim
Vraagje: ik heb inspiratie nodig voor labels/tekst op de schijfjes zelf. Hoe doen jullie dat?
Ik plak alleen zo'n klein labeltje op de zijkant met de naam van de disk zodat ik ze terug kan vinden. De rest van de titels zet ik op de disk zelf. Ik plak nooit labels op de voorkant. Ik vind ze mooier zonder stickers overal
Ik gebruik de minidisc al vele jaren met veel plezier, en heb een stereotoren van Sony, de DHC-MD333.
Nu krijg ik helaas de minidisc niet meer in mijn stereotoren. Er zit geen minidiscschijfje in, dus het zou
mogelijk moeten zijn dat het schijfje naar binnen getrokken wordt, maar helaas het lukt niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Nu krijg ik helaas de minidisc niet meer in mijn stereotoren. Er zit geen minidiscschijfje in, dus het zou
mogelijk moeten zijn dat het schijfje naar binnen getrokken wordt, maar helaas het lukt niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Het laadmechanisme is inderdaad een van de zwakste punten van de meeste Sony minidisc decks. Ik heb ooit, ver voordat ik apparaten zelf ging repareren, een MDS-JE530 weggegooid waar het schijfje niet meer uit kwam. Tegenwoordig zou ik m waarschijnlijk gewoon maken. Ik had er 2 en de ander heeft altijd perfect gewerkt. Zonde dus 
Het goede nieuws is dat het waarschijnlijk te fixen is. Het slechte nieuws is dat je daar het apparaat voor open moet maken en met een schroevendraaier en andere tools overweg moet kunnen. Of dit iets is voor jou durf ik niks over te zeggen, aangezien ik je technische skills niet ken. Mocht je er zelf mee aan de slag willen zijn er diverse filmpjes te vinden die laten zien hoe ze het laadmechanisme van MD spelers repareren. Als dit niks voor jou is heb je 2 mogelijkheden: het apparaat laten repareren door iemand die dit wél kan, of een andere halen bij bv een kringloop of marktplaats. Vervangen is wellicht goedkoper dan het uurtarief van een tech guy. Of je moet iemand vinden die het uit hobby oogpunt gratis voor je wil doen, gewoon omdat ie het leuk vind. Maar voor een paar tientjes heb je al een basic deck zoals een uit de MDS-JE5xx serie. Deze kom je veelvuldig tegen en zijn degelijke apparaten.
Waar woon je? Misschien hebben sommigen hier nog suggesties uit je omgeving. Hoor je nog wel iets als je er een schijfje in probeert te stoppen?
Het goede nieuws is dat het waarschijnlijk te fixen is. Het slechte nieuws is dat je daar het apparaat voor open moet maken en met een schroevendraaier en andere tools overweg moet kunnen. Of dit iets is voor jou durf ik niks over te zeggen, aangezien ik je technische skills niet ken. Mocht je er zelf mee aan de slag willen zijn er diverse filmpjes te vinden die laten zien hoe ze het laadmechanisme van MD spelers repareren. Als dit niks voor jou is heb je 2 mogelijkheden: het apparaat laten repareren door iemand die dit wél kan, of een andere halen bij bv een kringloop of marktplaats. Vervangen is wellicht goedkoper dan het uurtarief van een tech guy. Of je moet iemand vinden die het uit hobby oogpunt gratis voor je wil doen, gewoon omdat ie het leuk vind. Maar voor een paar tientjes heb je al een basic deck zoals een uit de MDS-JE5xx serie. Deze kom je veelvuldig tegen en zijn degelijke apparaten.
Waar woon je? Misschien hebben sommigen hier nog suggesties uit je omgeving. Hoor je nog wel iets als je er een schijfje in probeert te stoppen?
Gisteren wilde ik weer wat hoesjes maken op de MiniDisc cover site.
Blijkt dat je nu moet betalen. Voor 1 jaar vragen ze 100,- euro. COMPLEET KOEKKOEK!!!
Ik wil best betalen voor gebruik maar 100,- per jaar slaat compleet nergens op!!!
Heeft iemand een ander idee om hoesjes te maken??
Blijkt dat je nu moet betalen. Voor 1 jaar vragen ze 100,- euro. COMPLEET KOEKKOEK!!!
Ik wil best betalen voor gebruik maar 100,- per jaar slaat compleet nergens op!!!
Heeft iemand een ander idee om hoesjes te maken??
Als het nou een tientje was dan was het nog redelijk, maar 100 euro voor zo'n relatief onnodig stukje functionaliteit is echt ridicuul ja. Soms is het vermakelijk om dit soort zelfoverschatting bij diensten en apps te zien.Lennie schild schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:59:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik wist niet eens dat zo'n site bestond. Beetje vaag om ineens geld te vragen voor een product wat waarschijnlijk niet veel meer gebruikt wordt. Goede manier om die laatste paar gebruikers die het kennen weg te pesten. Covers kun je ook makkelijk zelf maken met behulp van een standaard template zoals deze voor LibreOffice. Of als je je avontuurlijk voelt kun je er software voor installeren, bv dit (disclaimer: ik ken deze software niet, ik heb niet eens windows computers om het op te proberen, dus gebruiken op eigen risico).
hallo
allereerst bedankt voor het delen van mijn youtube filmpje
tim_md
en het delen van mijn marktplaats advertentie Lennie schild
heb inmiddels al de 400 md's verkocht, en heb ook al wat meer moeten verkopen van mijn minidisc collectie. want wou graag de "MDS-JA555ES" kopen, en die heb ik inmiddels bij elkaar gespaard..
wat een geweldige machine
ik heb nog wel wat md walkmans te koop, en waarschijnlijk nog wat rekken
allereerst bedankt voor het delen van mijn youtube filmpje
heb inmiddels al de 400 md's verkocht, en heb ook al wat meer moeten verkopen van mijn minidisc collectie. want wou graag de "MDS-JA555ES" kopen, en die heb ik inmiddels bij elkaar gespaard..
Een Sony MDS-JA555ES wat gaaf! 
Welke kleur? Daar willen we wel een foto van zien.
Welke kleur? Daar willen we wel een foto van zien.
En ik maar denken dat Type-R voorbehouden was aan snelle Honda'sOrioleaudio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:52:
De kleur zwart, compleet met originele handleiding en doos![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
nee heeft geen MDLP.
De QS decks vaak wel...daar heb ik de JB980QS voor
De QS decks vaak wel...daar heb ik de JB980QS voor
En dan die irritante vraag: wat is nu de toegevoegde waarde van zo'n high-end MD deck tov een low-end versie?
Voor alleen het afspelen van disks... bijna niks. De meerwaarde zit in extra functies. De absolute low end heeft een display met 1 tekstregel en kan geen titels en afspeelduur tegelijk weergeven. Dat vind ik zelf wel handig. Maar met een simpele JE520 los je dat al op. Die vind je vaak al voor een tientje of 3. Hier in de huiskamer staat een JE530. Dat is een 520 met pitch control. Dat gebruikte ik rond 2000 om te mixen icm met de nauwkeurige edit mogelijkheden. Zullen de meesten ook niet nodig hebben.
Volgens mij zit de echte meerwaarde in het opnemen. Ik heb een JE780 als opnamedeck. Deze heeft een aansluiting voor een PC keyboard, wat het invoeren van titels veeeel sneller maakt. Hij heeft ook NetMD waarmee je direct bestanden van de computer naar MD kan schrijven (alhoewel ik dat onder Linux nog nooit aan de praat heb gekregen en ik het dus zelf niet gebruik).
Maar verder is alles digitaal en klinkt dus vrijwel hetzelfde op ieder deck. Ik raad beginners dus ook meestal aan een goedkope instapper te halen. 520’s zijn goed en goedkoop. 980’s zijn voor de meeste overkill en alleen voor de echte enthusiastelingen die het onderste uit de kan willen halen. Ik kan me nog voorstellen dat er betere DA/AD converters in duurdere units zitten, maar als je m digitaal aansluit valt ook dat voordeel weg. Het enige wat ik als basis beschouw is een Type-R atrac chip. Deze klinkt beter dan wat er voor kwam.
Volgens mij zit de echte meerwaarde in het opnemen. Ik heb een JE780 als opnamedeck. Deze heeft een aansluiting voor een PC keyboard, wat het invoeren van titels veeeel sneller maakt. Hij heeft ook NetMD waarmee je direct bestanden van de computer naar MD kan schrijven (alhoewel ik dat onder Linux nog nooit aan de praat heb gekregen en ik het dus zelf niet gebruik).
Maar verder is alles digitaal en klinkt dus vrijwel hetzelfde op ieder deck. Ik raad beginners dus ook meestal aan een goedkope instapper te halen. 520’s zijn goed en goedkoop. 980’s zijn voor de meeste overkill en alleen voor de echte enthusiastelingen die het onderste uit de kan willen halen. Ik kan me nog voorstellen dat er betere DA/AD converters in duurdere units zitten, maar als je m digitaal aansluit valt ook dat voordeel weg. Het enige wat ik als basis beschouw is een Type-R atrac chip. Deze klinkt beter dan wat er voor kwam.
Overkill bestaat niet, net zoals een teveel aan knopjes en lampjes niet bestaat
Het ligt er ook aan waarvoor je het wilt gebruiken. Ik heb zelf de 480. En ik moet eerlijk zeggen dat dat voldoende is om alleen af te spelen.
Opnemen doe ik via stefano brilli app.
Maar de high end blijft mooi spul!!!!
Opnemen doe ik via stefano brilli app.
Maar de high end blijft mooi spul!!!!
TYPE-R is een verbeterde (en de laatste?) versie van de codec? Wanneer deze voorbehouden is aan high-end apparaten dan kan dat ook een reden zijn om daarvoor te kiezen uiteraard.
En een hoogwaardige DA/AD converter wanneer je gebruik maakt van een analoge aansluiting. Ik heb hier nog een oude NAD versterker op zolder staan (gebruik 'm niet, maar ik doe 'm ook niet weg) en die heeft alleen L/R tulpstekkers, oftewel analoog.
En een hoogwaardige DA/AD converter wanneer je gebruik maakt van een analoge aansluiting. Ik heb hier nog een oude NAD versterker op zolder staan (gebruik 'm niet, maar ik doe 'm ook niet weg) en die heeft alleen L/R tulpstekkers, oftewel analoog.
Type-S was de laatste versie, maar die gaf alleen verbeteringen voor longplay. Type-R was de versie daarvoor, en was niet alleen voor high end apparaten. Het was gewoon dat ze na een tijdje een nieuwe versie hadden en diezelfde chip in al hun nieuwe apparaten stoken. Vanuit een productie perspectief is het zinloos om een oude versie te blijven produceren naast de nieuwe. Ik heb zelf geen ervaring met MD apparaten van de eerste helft van de jaren 90 maar voor zover ik heb begrepen liet de geluidskwaliteit in die eerste versies te wensen over.
@Lennie schild Wat bedoel je precies? Ik heb ook nog een 480 staan als reserve deck en die heeft geen NetMD hoor, dus webminidisc gaat daar niet mee werken. Maar die webminidisc werkt alleen in Chrome en spul van Google moet ik niet op mijn systeem hebben, dus ik doe opnemen gewoon oldschool via de line-in
@Lennie schild Wat bedoel je precies? Ik heb ook nog een 480 staan als reserve deck en die heeft geen NetMD hoor, dus webminidisc gaat daar niet mee werken. Maar die webminidisc werkt alleen in Chrome en spul van Google moet ik niet op mijn systeem hebben, dus ik doe opnemen gewoon oldschool via de line-in
Je kan ook een smartfoon gebruiken :-)@Lennie schild Wat bedoel je precies? Ik heb ook nog een 480 staan als reserve deck en die heeft geen NetMD hoor, dus webminidisc gaat daar niet mee werken. Maar die webminidisc werkt alleen in Chrome en spul van Google moet ik niet op mijn systeem hebben, dus ik doe opnemen gewoon oldschool via de line-in
De 480 gebruik ik alleen om af te spelen. Opnemen doe ik op mijn MZ-N710 via de Web MD application.
[ Voor 4% gewijzigd door Lennie schild op 04-11-2020 19:17 ]
Iemand niet toevallig nog een stuk of 20 "slipcases" liggen? Ik zie wel de "jewelcases" via marktplaatsverkoper Jos voorbij komen, maar die simpele hoesjes kom je vrij weinig tegen.
Ik weet niet waarom, maar ik ben toch wel een beetje op de uitkijk naar een MZ-R37. Puur een gevoel denk ik. Ooit zelf de MZ-R3 gehad en een jaloers geweest op de langere accutijd en mooiere design van de MZ-R30 van een vriend van me. Daarna kwam de MZ-R35 die ik minder strak vond qua design. En daarna de R37. Ik weet niet wat het is maar dat vind ik 1 van de mooiste portables die er uitgebracht zijn. Ik heb al een N510 en die is kleiner, lichter, zuiniger en kent meer functionaliteit maar ik vind het maar een lelijk ding. Smaken verschillen ;-)
Helemaal mee eens. Ik gebruik de MZ-R37 ook het liefst. Ze worden regelmatig aangeboden dus het is niet heel moeilijk er één te bemachtigen.Goofman schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:36:
Ik weet niet waarom, maar ik ben toch wel een beetje op de uitkijk naar een MZ-R37. Puur een gevoel denk ik. Ooit zelf de MZ-R3 gehad en een jaloers geweest op de langere accutijd en mooiere design van de MZ-R30 van een vriend van me. Daarna kwam de MZ-R35 die ik minder strak vond qua design. En daarna de R37. Ik weet niet wat het is maar dat vind ik 1 van de mooiste portables die er uitgebracht zijn. Ik heb al een N510 en die is kleiner, lichter, zuiniger en kent meer functionaliteit maar ik vind het maar een lelijk ding. Smaken verschillen ;-)
Graag gedaan. ik genoot van die video en vooral die Onkyo ... wat een zeldzaam apparaat is dat.Orioleaudio schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:01:
hallo
allereerst bedankt voor het delen van mijn youtube filmpjetim_md
Heb net een Sony MDS-J3000ES op de kop kunnen tikken , dus ja ik kijk er met spanning naar uit. Ik heb een paar md decks de deur uitgedaan , maar het lijkt erop dat ik dit formaat emotioneel niet los kan laten. Het blijft een bepaalde aantrekkingskracht hebben voor mij maar ook voor de personen in dit leuke MD forum.
https://www.hifido.co.jp/?G=0404
Dit is een japanse marktplaats gefilterd op Minidisc apparatuur en de Bose Minidisc staat boven aan. Dit zijn best reele prijzen in Yens ( twee nullen eraf halen ).
Grt
Die Minidisc flag van forum member Orioleaudio en deze Minidisc riem van jouw wordt mij allemaal teveel ;-)FreshM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:34:
Ik kwam dit trommetje tegen in een la.
https://www.just-md.com/md-deck
Kijk hier maar eens naar.
Ongelooflijk dat dit formaat nog zo leeft onder de verzamelaar, liefhebber en muziek enthousiast.
Groeten
[ Voor 4% gewijzigd door tim_md op 05-11-2020 14:15 ]
Jeugdsentiment/midlife crises/nostalgie ;-)tim_md schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:48:
[...]
Ik heb een paar md decks de deur uitgedaan , maar het lijkt erop dat ik dit formaat emotioneel niet los kan laten. Het blijft een bepaalde aantrekkingskracht hebben voor mij maar ook voor de personen in dit leuke MD forum.
MD stikkers ..
Ik weet niet of deze website de revue al heeft gepasseerd. Wel erg interessant voor diegene die met het labellen van een MD schijf aan de slag willen.
https://www.tapehead.nl/minidisc-recorders-i/
..en dan doorscrollen naar hfst 7
Ik weet niet of deze website de revue al heeft gepasseerd. Wel erg interessant voor diegene die met het labellen van een MD schijf aan de slag willen.
https://www.tapehead.nl/minidisc-recorders-i/
..en dan doorscrollen naar hfst 7
Is het hier iemand al eens gelukt om de software van "Web Minidisc" of "Platinum-MD" te laten
werken op een Windows 10 systeem in combinatie met een Sony MDS-980 QS minidiscrecorder ?
Ik ben al een paar dagen aan het proberen om één van deze twee
programma's werkend te krijgen.
Ik heb de instucties gevolgd waarbij ik met het tooltje "Zadig" een "generic WinUSB"driver instaleer
in Windows 10 om het te laten communiceren met de NetMD device, de Sony MDS-980QS.
Maar tot op heden helaas geen succes.
werken op een Windows 10 systeem in combinatie met een Sony MDS-980 QS minidiscrecorder ?
Ik heb de instucties gevolgd waarbij ik met het tooltje "Zadig" een "generic WinUSB"driver instaleer
in Windows 10 om het te laten communiceren met de NetMD device, de Sony MDS-980QS.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Volgens mij zou dit met de Sony PCLK-MN10 usb adapter moeten werkenJoeCool schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:48:
Is het hier iemand al eens gelukt om de software van "Web Minidisc" of "Platinum-MD" te laten
Deze adapter wordt door de zadiq driver gezien op mijn pc.
:strip_exif()/f/image/SxuLJQmzzEI1V4lBxZ0RbXxE.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze unit gebruik ik combinatie met mijn Sony MDS-PC3
Die driver die jij noemt ziet inderdaad mijn Sony USB MD adapter
:fill(white):strip_exif()/f/image/AoWpFyvaAhsgGx5AtG0kz45z.png?f=user_large)
de pc-link connect is een soort ps2 aansluiting aan MDS-PC3. De Zadiq driver is enige werkende driver.
Check deze link even:
http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=70492
"Hi,
simon72 you need to disable Windows driver signature, restart Windows then install your the Net-MD 32 or 64 bit driver.
More details here : http://forums.sonyinsider.com/forum/15-minidisc/
"
[YouTube: Net MD MiniDisc Windows 7 64-bit Tutorial]
grt
[ Voor 20% gewijzigd door tim_md op 06-11-2020 22:34 ]
Het zou eigenlijk ook zonder extra hardware mogelijk moeten zijn omdat de Sony MDS-980 QS een Net-MD Minidisc recoreder is, en een USB Type-B aansluiting op de achterkant heeft.
Wat gebeurd er als je NET MD inschakeld op de 980?JoeCool schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:36:
Het zou eigenlijk ook zonder extra hardware mogelijk moeten zijn omdat de Sony MDS-980 QS een Net-MD Minidisc recoreder is, en een USB Type-B aansluiting op de achterkant heeft.
alleen eject werkt , NET MD en power...
[ Voor 5% gewijzigd door tim_md op 06-11-2020 22:47 ]
en hier nog de digital archive van de Sonicstage software.
https://archive.org/details/jp.sony.omgjbox
https://archive.org/details/jp.sony.omgjbox
Ik hoor dan wel het zogenaamde "USB connect" geluidje maar de programma's "Web Minidisc" of "Platinum-MD" kunnen niet connecten met de Minidisc recorder,
De web md applicatie werkt alleen op de draagbare MZ apparaten. Is nog niet werkend gekregen op de normale spelers. Vanwege ander protocol.
Sonic Stage zou dan wel moeten werken met een "normale" home deck minidisc recorder ?Lennie schild schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:19:
De web md applicatie werkt alleen op de draagbare MZ apparaten. Is nog niet werkend gekregen op de normale spelers. Vanwege ander protocol.
Ik moet het dus proberen met SonicStage met een oudere Windows versie (XP).
[ Voor 11% gewijzigd door JoeCool op 07-11-2020 02:48 ]
Ik heb de tool Sonicstage werkend gekregen op mijn Sony MZ-RH1, maar daarvoor moet je wel Windows 10 in test modus zetten (command prompt met admin rechten en dan dit commando ZONDER quotes invullen "bcdedit -set TESTSIGNING OFF"...
Daarna Sonicstage installeren en indien nodig via apparaatbeheer de driver (wel even de MD speler aansluiten)...
Daarna Sonicstage installeren en indien nodig via apparaatbeheer de driver (wel even de MD speler aansluiten)...
Dit werkte bij mij ook: https://stefano.brilli.me/webminidisc/
Echter maar 1 keertje gebruikt uit nieuwsgierigheid.
Echter maar 1 keertje gebruikt uit nieuwsgierigheid.
Ik probeer het werkend te krijgen op een "gewone" homedeck, dus geen portable minidisk.
Ik heb begrepen dat "Web Minidisc" alleen werkt met portable minidisc recorders.
Ik heb begrepen dat "Web Minidisc" alleen werkt met portable minidisc recorders.
Ik lees wel eens dat ze de Minidisc deck gebruiken als DAC. Maar wat is dat??
Digital to Analogue ConverterLennie schild schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:30:
https://hifi.nl/artikel/2...grond-Wat-is-een-DAC.html
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
In de startpost staat hoe je een deck kunt gebruiken als DAC.Lennie schild schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:30:
Als je weinig analoge inputs op je audioset hebt, kun je iets anders op deze manier mooi doorkoppelen. Zo had ik ooit een tweede cd-speler via de optische input van mijn MD aangesloten op een versterker met heel weinig inputs. Maar het is geen heel standaard situatie, dat is waar.VHS schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:29:
Ik kan me eigenlijk geen situatie voorstellen waarin dat zinvol zou zijn.
Punctuality is the politeness of kings
Naja, als jij een overwegend analoge installatie hebt en je TV heeft alleen een digitale uitgang (en dat worden er steeds meer), kan het best handig zijn
"Japan's superior Minidisc Album packaging" door 'Techmoan'
[ Voor 5% gewijzigd door tim_md op 11-11-2020 21:29 ]
Hallo mensen,
Ben sinds kort weer met MD bezig. Muziekopnames naar PC aan het overbrengen.
Heb daarvoor een driver gevonden via google omdat het officiëel niet meer zou werken met Sonic stage.
Met die driver (iets van .... 707) werkt Sonic stage weer prima en is de portable MD player MZ-RH1 weer zichtbaar en kan muziek worden geImporteerd.
Exporteren (van PC naar MD) kan ook maar lijkt een grote beperking te hebben. Als de muziek weer naar MD is gekopieerd , komt er een melding dat de muziek alleen maar met koptelefoon kan worden beluisterd.
De MD geeft geen muziek weer in de standalone Sony MD speler die ik ook heb en is aangesloten op een reciever.
Iemand een oplossing?
Ben sinds kort weer met MD bezig. Muziekopnames naar PC aan het overbrengen.
Heb daarvoor een driver gevonden via google omdat het officiëel niet meer zou werken met Sonic stage.
Met die driver (iets van .... 707) werkt Sonic stage weer prima en is de portable MD player MZ-RH1 weer zichtbaar en kan muziek worden geImporteerd.
Exporteren (van PC naar MD) kan ook maar lijkt een grote beperking te hebben. Als de muziek weer naar MD is gekopieerd , komt er een melding dat de muziek alleen maar met koptelefoon kan worden beluisterd.
De MD geeft geen muziek weer in de standalone Sony MD speler die ik ook heb en is aangesloten op een reciever.
Iemand een oplossing?
Mijn oplossing is om alleen op te nemen via analoog en alle digitale vormen links te laten liggen. Jouw probleem heb ik nog niet eerder gehoord maar er zit wel (te) veel DRM in SonicStage...
Ik ben opzoek naar een mooie opberg koffer/kast voor mijn md's. Heeft iemand een idee?
Is dit iets voor jou?Lennie schild schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:27:
Ik ben opzoek naar een mooie opberg koffer/kast voor mijn md's. Heeft iemand een idee?
https://www.tessatronic.n...irtuemart_category_id=818
Of deze:
http://www.videopartner.n...isc/Tassen-Opbergsystemen
[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 16-11-2020 15:42 ]
Ja zoiets. Dankjewelrcor schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:35:
[...]
Is dit iets voor jou?
https://www.tessatronic.n...irtuemart_category_id=818
Of deze:
http://www.videopartner.n...isc/Tassen-Opbergsystemen
[ Voor 5% gewijzigd door Lennie schild op 16-11-2020 22:28 ]
Ik heb een MZ-R50 op de kop getikt.
Afspelen doet hij wel.
Het leegmaken van discs gaat ook goed.
Maar opnemen geeft errors en leidt tot DISC ERR.
Er is een lens cleaning set onderweg inmiddels (wellicht ook goed voor mijn JE520 in de toekomst).
Zou dit met een cleaning actie verholpen kunnen zijn?
Afspelen doet hij wel.
Er is een lens cleaning set onderweg inmiddels (wellicht ook goed voor mijn JE520 in de toekomst).
Misschien. Hangt natuurlijk van het onderliggende probleem af. Ik heb recent een dualdeck CD speler proberen te fixen en 1 van de decks deed het weer na het schoonmaken van de lens. De andere kant niet. Dus met die super kleine anekdotische dataset is mijn “ervaring” dat je 50% kans hebt 
Dus probeer het en laat ons het resultaat weten (ben wel benieuwd).
Dus probeer het en laat ons het resultaat weten (ben wel benieuwd).
Ik zou het lensje proberen te reinigen met een wattenstaaf gedrenkt in alcohol... Zo'n minidisc lens reiniger zou de lens ook licht kunnen bekrassen en haalt alleen oppervlakkig vuil weg... Dieper ingetrokken vuil krijg je er niet mee weg (zoals bijv. nicotine aanslag van jarenlang roken), ik spreek uit ervaring bij o.a. CD-spelers, DVD-spelers, DVD-rom spelers, DVD branders enz.htca schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:50:
Ik heb een MZ-R50 op de kop getikt.
Afspelen doet hij wel.
Alleen de lens? Of ook de opname kop?rcor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:26:
[...]
Ik zou het lensje proberen te reinigen met een wattenstaaf gedrenkt in alcohol... Zo'n minidisc lens reiniger zou de lens ook licht kunnen bekrassen en haalt alleen oppervlakkig vuil weg... Dieper ingetrokken vuil krijg je er niet mee weg (zoals bijv. nicotine aanslag van jarenlang roken), ik spreek uit ervaring bij o.a. CD-spelers, DVD-spelers, DVD-rom spelers, DVD branders enz.
Allebei, volgens mij kan dit geen kwaad en het heeft mij al eens geholpen... Of je moet een minidisc head cleaner disc kopen, zoals deze Nagaoka van bijna 40 euro excl. verzendkosten:
https://www.ebay.nl/itm/N...640429:g:OMoAAOSwLrRe4w-r
Die heb ik zelf overigens ook hier liggen, maar die gebruik ik zelden omdat ze minder effectief zijn en mogelijk kleine krasje kunnen veroorzaken op de lens...
[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 26-11-2020 21:10 ]
hmm, inmiddels met de alcohol aan de slag geweest. Als ik hem laat recorden gaat-ie aan de slag, maar geen idee of er iets op de schijf terecht komt, want als ik daarna de schijf eruit haal en weer plaats krijg ik "blank disc" of " disc err". Ik heb zo'n cleaner gekocht idd (vanuit spanje 10 goedkoper, maar nog steeds wel aan de prijs). Kijken of die wat wil doen. Anders gaat-ie in de la om later nog eens te bekijken. Ik had gehoopt hiermee wat digitale opnames te kunnen maken vanaf mijn PC. De DAC werkt in ieder geval wel. Want het signaal komt binnen.rcor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:56:
[...]
Allebei, volgens mij kan dit geen kwaad en het heeft mij al eens geholpen... Of je moet een minidisc head cleaner disc kopen, zoals deze Nagaoka van bijna 40 euro excl. verzendkosten:
https://www.ebay.nl/itm/N...640429:g:OMoAAOSwLrRe4w-r
Die heb ik zelf overigens ook hier liggen, maar die gebruik ik zelden omdat ze minder effectief zijn en mogelijk kleine krasje kunnen veroorzaken op de lens...
Al eens een andere minidisc schijf geprobeerd?htca schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:12:
[...]
hmm, inmiddels met de alcohol aan de slag geweest. Als ik hem laat recorden gaat-ie aan de slag, maar geen idee of er iets op de schijf terecht komt, want als ik daarna de schijf eruit haal en weer plaats krijg ik "blank disc" of " disc err". Ik heb zo'n cleaner gekocht idd (vanuit spanje 10 goedkoper, maar nog steeds wel aan de prijs). Kijken of die wat wil doen. Anders gaat-ie in de la om later nog eens te bekijken. Ik had gehoopt hiermee wat digitale opnames te kunnen maken vanaf mijn PC. De DAC werkt in ieder geval wel. Want het signaal komt binnen.
Soms zit het probleem niet in de recorder, maar in de schijf zelf...
Vanwege teveel (corona) vrije tijd toch maar een rekje gemaakt voor m'n rondslingerende minidiscs. Waar een systeemplafondrooster al niet goed voor kan zijn.

Ziet er goed uit D_V! Alleen: zijn dit geen CD's? In dat geval zou "Gebruik je nog vintage audio apparatuur?D_V schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 01:38:
Vanwege teveel (corona) vrije tijd toch maar een rekje gemaakt voor m'n rondslingerende minidiscs. Waar een systeemplafondrooster al niet goed voor kan zijn.
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
deel 2" een logischere plek zijn voor deze post...
Dit zijn volgens mij MD's... zo aan het formaat te zien in vergelijking met het deck dat er naast staat.rcor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:02:
[...]
Ziet er goed uit D_V! Alleen: zijn dit geen CD's? In dat geval zou "Gebruik je nog vintage audio apparatuur?
deel 2" een logischere plek zijn voor deze post...
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Het ziet er voor mij wel uit als MD’s, maar als iemand die zelf alleen MD’s heeft die er gewoon uit zien als blanco’s, was het eerste wat ik me afvroeg: zijn dat allemaal voorbespeelde, of maak je die hoesjes zelf? Ziet er wel cool uit zo...
Och ja, natuurlijk... Nu zie ik het ook... Ik was zeker nog niet helemaal wakker... Dat komt door de mooie hoesjes op de zelf opgenomen schijven, dat heeft mij op het verkeerde been gezet... Ik zie nu ook de kenmerkende labels bovenop de minidisc schijven...
[ Voor 23% gewijzigd door rcor op 27-11-2020 08:45 ]
Ook geprobeerd, maar ik wacht wel even op de clean disk. speelde aanvankelijk wel, maar als ik hem wipe en daarna opnieuw probeer op te nemen gaat het mis. Of als ik opneem gaat het daarna mis. Ik vermoed dat er iets is met de recording functie of kop.rcor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:37:
[...]
Al eens een andere minidisc schijf geprobeerd?
Sorry voor de verwarring, het zijn inderdaad zelf in elkaar geflatste hoesjes. Geprint op glossy stickervellen.kozue schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:05:
Het ziet er voor mij wel uit als MD’s, maar als iemand die zelf alleen MD’s heeft die er gewoon uit zien als blanco’s, was het eerste wat ik me afvroeg: zijn dat allemaal voorbespeelde, of maak je die hoesjes zelf? Ziet er wel cool uit zo...

Bij sommige minidiscs had ik geen slipcase meer, dus daar heb ik van dikker fotopapier een kartonnen hoesje gemaakt.

We ziiten tenslotte toch op Tweakers.
Dat ziet er goed uit D_V! Hmm, wellicht dat ik dit zelf ook zou willen doen met enkele zelf opgenomen minidisc schijven...D_V schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:40:
[...]
Sorry voor de verwarring, het zijn inderdaad zelf in elkaar geflatste hoesjes. Geprint op glossy stickervellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij sommige minidiscs had ik geen slipcase meer, dus daar heb ik van dikker fotopapier een kartonnen hoesje gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We ziiten tenslotte toch op Tweakers.
Nee dat is niet zo... Ik heb in mijn deck geen problemen met de verschillende schijfjes. Ik denk dat ik iets gesloopt heb bij he schoonmaken oid.... later nog maar eens kijken. Vanmiddag komt er een MZ-R900 binnen.rcor schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:37:
[...]
Al eens een andere minidisc schijf geprobeerd?
ik kocht ooit eens doosjes bij minidisccover.com
waar dan ook een online template stond om te printen. Dit hebben die gasten achter een paywall gestopt voor slechts 100euro per jaar ( !!! ).
gekke henkies.
heeft iemand nog ergens het document met de afmetingen liggen? ik heb dat papiertje weggegooit.
waar dan ook een online template stond om te printen. Dit hebben die gasten achter een paywall gestopt voor slechts 100euro per jaar ( !!! ).
gekke henkies.
heeft iemand nog ergens het document met de afmetingen liggen? ik heb dat papiertje weggegooit.