De Mol - 2020 België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind dat Bart op veel momenten heel oprecht boos lijkt dat anderen proeven doen mislukken. Zoals toen Christian die bij de minotaurusproef heel chaotisch deed. Bart had overduidelijk een goed plan en Christian deed het naar mijn ogen toen bewust om zeep. En wat hij tot hiertoe fout doet, lijkt mij meer eigenbelang te zijn dan echt sabotage. Ik verdenk hem niet (famous last words).

Alina is mijn mol.

[ Voor 8% gewijzigd door Mavamaarten op 31-03-2020 12:39 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01
Dat is inderdaad met Bart, hij haalt veel geld uit de pot maar doet dat iedere keer met duidelijk gewin aan zijn kant. Hij speelt het spel gewoon echt zoals je dat zou spelen als je wil winnen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27
Baseman77 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:31:
Ik ben er vanuit gegaan dat alle pasvragen gebruikt zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
Interessant.
Ik dacht dat dat het uitgangspunt was,
Pasvragen verdiend binnen een uitzending, gelden voor de test van die uitzending.
(correct me if I'm wrong)

In tegenstelling tot Jokers in Nederland, die ze in kunnen zetten wanneer ze maar willen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Crazy D

I think we should take a look.

redwing schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:47:
Dat is inderdaad met Bart, hij haalt veel geld uit de pot maar doet dat iedere keer met duidelijk gewin aan zijn kant. Hij speelt het spel gewoon echt zoals je dat zou spelen als je wil winnen.
Goed punt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:56

Zenyatta

Tsjakka!

Goede tip die ik via Youtube hoorde: Gilles legt bij de hangar uit dat de twee kandidaten "zoPAS" bla bla bla. Daar werd de hint uit gehaald (mede met een mol van een eerder jaar) dat Gilles hiermee doorgeeft dat de twee pasvragen gekozen hebben. Dat zou erop wijzen dat de mol met het vliegtuigje mee was.

Omdat Bart (zoals @redwing aangeeft) erg fanatiek is en tactisch speelt, Christian idem (zie Metro-opdracht waar hij de trap op rent en veel goede antwoorden en tips geeft), zou de mol een van de overgebleven dames moeten zijn: Laure, Jolien of Alina. Eén van hen is afgevallen. Als ik zou moeten inzetten dan is Jolien of Alina de mol.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenyatta op 01-04-2020 14:08 ]

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zenyatta schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:06:
Goede tip die ik via Youtube hoorde: Gilles legt bij de hangar uit dat de twee kandidaten "zoPAS" bla bla bla. Daar werd de hint uit gehaald (mede met een mol van een eerder jaar) dat Gilles hiermee doorgeeft dat de twee pasvragen gekozen hebben. Dat zou erop wijzen dat de mol met het vliegtuigje mee was.

Omdat Bart (zoals @redwing aangeeft) erg fanatiek is en tactisch speelt, Christian idem (zie Metro-opdracht waar hij de trap op rent en veel goede antwoorden en tips geeft), zou de mol een van de overgebleven dames moeten zijn: Laure, Jolien of Alina. Eén van hen is afgevallen. Als ik zou moeten inzetten dan is Jolien of Alina de mol.
Het kan aan de whisky liggen (al geloof ik dat niet na een half glaasje) maar ik volg je even niet.
Zou je dit willen toelichten?

(en alvast bedankt)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
streamnl schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:05:
[...]

Het kan aan de whisky liggen (al geloof ik dat niet na een half glaasje) maar ik volg je even niet.
Zou je dit willen toelichten?

(en alvast bedankt)
Vorig seizoen hebben ze ook een keer de mol geïnformeerd van een beslissing uit een andere groep door te variëren met de woorden van de presentator.

In de hangar kiezen ze tussen de verdubbelaar of de pasvragen. Na de beslissing gaat presentator Gilles De Coster naar buiten en doet een uitleg : zoPAS is beslist ....
De mol is zo op de hoogte dat er voor de pasvragen gekozen is en niet voor de verdubbelaar. Dit kan van strategisch belang zijn voor de mol.
Aangezien Bart en Christiaan goed hebben meegewerkt met de opdrachten, moet de mol een van de vrouwen zijn die buiten de hangar zat. Aangezien 1 van de 3 afgevallen is, blijven er 2 kandidaat mollen over... Hopelijk nu duidelijk :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Malantur schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:15:
[...]

Vorig seizoen hebben ze ook een keer de mol geïnformeerd van een beslissing uit een andere groep door te variëren met de woorden van de presentator.

In de hangar kiezen ze tussen de verdubbelaar of de pasvragen. Na de beslissing gaat presentator Gilles De Coster naar buiten en doet een uitleg : zoPAS is beslist ....
De mol is zo op de hoogte dat er voor de pasvragen gekozen is en niet voor de verdubbelaar. Dit kan van strategisch belang zijn voor de mol.
Aangezien Bart en Christiaan goed hebben meegewerkt met de opdrachten, moet de mol een van de vrouwen zijn die buiten de hangar zat. Aangezien 1 van de 3 afgevallen is, blijven er 2 kandidaat mollen over... Hopelijk nu duidelijk :)
Je bent me voor met deze mooie uitleg van wat ik bedoelde te zeggen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]

Helemaal duidelijk. Bedankt voor de uitleg.

Straks even terugkijken op de pc en proberen de reacties te lezen van de kandidaten.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Laatst online: 21-05 19:40
[...]

Kan je uitleggen waarom een van de vrouwen de mol moet zijn? Want de mol wil alleen maar meewerken als er voor pasvragen gekozen is, ipv de verdubbelaar (want geen geld): dus Bart/Christiaan zouden wat mij betreft ook prima de mol kunnen zijn.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:47:
Precies dit en de opdracht in de hangaar heeft dit voor mij bevestigd.
Na heen en weer geschuifel is redelijk duidelijk voor Bart dat hij en Christiaan pasvragen kunnen krijgen als ze meewerken, maar natuurlijk wel maar 1 van de 2.

Het aanbod is 3 pasvragen en hij kan er redelijk vanuit gaan dat Christiaan datzelfde aanbod heeft gehad. Als niemand het juist zou hebben zou hem dat mogelijk 2 pasvrage opleverne (10/5), maar doordat hij zijn eis verlaagd naar 2 pasvragen verzekerd hij zichzelf er hier in feite van. Hij verslaat Christiaan en is hoe dan ook verzekerd van 2 pasvragen. (tenzij er echt geld werd gekozen, maar voor een kandidaat is dat prima).

Ik zie hem met die slinkse wijze wel het spel winnen, maar vermoed dat hij niet meer vaak het voordeel van de twijfel gaat krijgen bij mogelijk interessante opdrachten die nog gaan komen. Iets wat hem op kan breken als je kijkt naar voorgaande seizoenen.

Overigens zelf flink kapot gelachen met de fitness opdracht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Sjeik schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:24:
[...]

Kan je uitleggen waarom een van de vrouwen de mol moet zijn? Want de mol wil alleen maar meewerken als er voor pasvragen gekozen is, ipv de verdubbelaar (want geen geld): dus Bart/Christiaan zouden wat mij betreft ook prima de mol kunnen zijn.
Op zich zou dat kunnen inderdaad. Maar ik vond dat ze beiden erg fanatiek gespeeld hebben tot nu toe. Bart speelt het spel en lijkt wat de rest van de groep wil naast zich neer te leggen als het hem zou helpen verder in het spel te komen.
Christian speelde erg fanatiek (zie bijvoorbeeld zijn inzet bij de metro-opdracht, waar hij de trap op rent om op tijd te zijn, veel goede antwoorden op de vragen geeft en zelfs een mede kandidaat zegt zich om te draaien bij het touwtje springen, zodat dit makkelijker gaat). Dat maakt dat ze voor mij kandidaat zijn en geen mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Jullie bedoelen dit stukje neem ik aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRTkrESIZEij3OWmV1w2QXVixs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xFBtUm9c3d3mlW3crEVQIj4J.png?f=fotoalbum_large
spoiler:
O+ O+

Tijdens de uitzending heb ik er eigenlijk niet bij stil gestaan.
Hooguit dat ik dacht : "Weer een "Belgisch woordje wat wij niet gebruiken".

Nu ik het enkele keren geluisterd heb, geloof ik het niet zo. Ja het lijkt dat hij zopasss zegt. Maar hij spreekt bijna overal de "S" wat langer uit. En ik denk dat hij gewoon de nadruk op het woordje "pas" wil leggen voor de gehele groep, zodat iedereen zeker weet waar ze voor spelen

spoiler:
geef maar toe... jullie hebben op de 'play knop" gedrukt :+

[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 02-04-2020 11:34 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
streamnl schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:22:
...

Tijdens de uitzending heb ik er eigenlijk niet bij stil gestaan.
Hooguit dat ik dacht : "Weer een "Belgisch woordje wat wij niet gebruiken".

...
Dat klopt dan wel weer...

https://nl.wiktionary.org/wiki/zopas

Gangbaarheid
In onderzoek van het Centrum voor Leesonderzoek uit 2013 werd 'zopas' herkend door:
56 % van de Nederlanders;
97 % van de Vlamingen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@streamnl Dat was bij mij ook de gedacht met het woordje zopas. Een Belgisch woord, alhoewel het in Nederland ook wel gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 13:46
Voor de Nederlandse vrienden : de titel deze week verwees naar deze song YouTube: Willy Sommers-Laat de zon in je hart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34

masauri

aka qwybyte

Wat een twisten weer bij en na de eliminatie ...
Zenuwslopend lijkt me, en de vraag is natuurlijk wat de .... (Om Geen spoilers te geven) als voorstel gekregen heeft.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ondertussen wacht deze Hollander nog met smart op episode S04E05... Hopelijk heeft knip snel tijd :)

We bespreken hier de serie niet een illegale bron

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 06-04-2020 19:44 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Gaafste eliminatie ever!

edit:
spoiler:
alleen heb ik dubbele gevoelens met het einde. Eruit is eruit. Jammer maar helaas.

[ Voor 71% gewijzigd door streamnl op 06-04-2020 20:36 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:16
Tomba schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:23:
Ondertussen wacht deze Hollander nog met smart op episode S04E05... Hopelijk heeft [mbr]knip[/] snel tijd :)

[Mbr]We bespreken hier de serie niet een illegale bron[/]
Waarom zo moeilijk doen. Via Vier.be kan je direct na de live uitzending legaal de aflevering terugkijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het casten naar een device is niet te doen via de site. Ja, met een laptop en chrome.

We hebben hem vanavond gezien. Smullen!
Schaf de Nederlandse maar gewoon af.
Psychological warfare. Spannend!

Blijf op het puntje van de bank zitten.
En dat gevloek ook van ze. Heerlijk haha. (niet dat ik zoveel vloek eigenlijk, maar geen problemen als anderen dat doen in de heat of the moment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:14
La1974 schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:21:
[...]

Waarom zo moeilijk doen. Via Vier.be kan je direct na de live uitzending legaal de aflevering terugkijken.
Ze zitten nu in seizoen 8, en terugkijken kan tot seizoen 5 (op vier.be dan)

[ Voor 9% gewijzigd door RHE218 op 07-04-2020 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Geweldige aflevering weer. En zowaar zit mijn mol er nog in. Hoewel ik had er 2, en 1 moest eruit :P Vond Salim zijn actie door 80 te rijden i.p.v. 70 wel echt een supermolactie, hielp zeker mee aan het weggooien van het geld, maar denk achteraf dat dat gewoon spanning was of zo. Vond het kleine manneke wel erg goed mollen tijdens de proef met de auto, en ook bij de foto opdracht had ik deze keer het idee dat ie bewust bezig was geen foto te maken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

La1974 schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:21:
[...]

Wat @Arunia zegt.

Wat een programma zeg, petje af en diepe buiging. WIDM mag zich schamen, dat is niet eens een slap aftreksel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:07

sebasd

loopt op espresso

Wij dachten precies hetzelfde gisteravond. De NL versie haalt het echt niet hierbij. De laatste keer dat ik bij de NL versie een WTF momentje had was het ‘wij zijn niet in Kiev, vriend’ moment in 2018, bij de BE versie heb ik zoiets elk seizoen wel een aantal keer...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stijn014
We zijn het toch eens dat Alina haar moeder de mol is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik kan nu een opmerking maken over vrouwen en navigeren maar aangezien er best veel vrouwen in dit topic zitten... houd ik wijselijk mijn mond...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

:o ik ben gestopt met denken toen ik hoorde "jouw kant is naar links, mijn kant naar rechts" of andersom 8)7 De woorden links en rechts bestaan toch juist zodat iedereen zeg maar weet wat je ermee bedoelt :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
streamnl schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:17:
Gaafste eliminatie ever!

edit:
spoiler:
alleen heb ik dubbele gevoelens met het einde. Eruit is eruit. Jammer maar helaas.
spoiler:
Volgens mij is hij er ook gewoon echt uit, maar is er volgende week nog een kans om geld te verdienen. Wat naar mijn vermoeden een kans voor de Mol is om geld uit de groepspot te halen.

Verder weer een heerlijke aflevering om te kijken. Mijn vermoeden is dat Christian eigenlijk een rood scherm kreeg. Hij was zeer nerveus en de enige die niet openlijk wilde dat zijn scherm getoond werd.

Bovendien was hij de eerste die zijn mond open trok, wat toch vaak betekent dat die persoon de spreekwoordelijke lul is in dit soort situaties.

[ Voor 27% gewijzigd door Hogader op 07-04-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Hogader schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:05:
[...]

spoiler:
Volgens mij is hij er ook gewoon echt uit, maar is er volgende week nog een kans om geld te verdienen. Wat naar mijn vermoeden een kans voor de Mol is om geld uit de groepspot te halen.

Verder weer een heerlijke aflevering om te kijken. Mijn vermoeden is dat Christian eigenlijk een rood scherm kreeg. Hij was zeer nerveus en de enige die niet openlijk wilde dat zijn scherm getoond werd.

Bovendien was hij de eerste die zijn mond open trok, wat toch vaak betekent dat die persoon de spreekwoordelijke lul is in dit soort situaties.
Helemaal eens met jouw laatste gedeelte tekst. Dat denk ik ook.

spoiler:
Ook hier denk ik hetzelfde. En dat vind ik niet kloppen. Eruit is eruit.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
streamnl schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:17:
Gaafste eliminatie ever!

edit:
spoiler:
Ik ben benieuwd, want De Mol heeft dit nog eens geflikt. Iemand viel af zonder echt rood scherm, en die kreeg de kans om nog terug mee te komen. Nu is Salim afgevallen zonder rood scherm dus ik denk dat er nog wel een rol weggelegd is voor hem. Waarschijnlijk zal hij iets moeten saboteren in de volgende aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het is Hans! Dat is de mol. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:18
Crazy D schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:26:
Geweldige aflevering weer. En zowaar zit mijn mol er nog in. Hoewel ik had er 2, en 1 moest eruit :P Vond Salim zijn actie door 80 te rijden i.p.v. 70 wel echt een supermolactie, hielp zeker mee aan het weggooien van het geld, maar denk achteraf dat dat gewoon spanning was of zo. Vond het kleine manneke wel erg goed mollen tijdens de proef met de auto, en ook bij de foto opdracht had ik deze keer het idee dat ie bewust bezig was geen foto te maken.
De volgende auto was toch niet geslaagd omdat ze de auto niet in de neutraal kreeg. Dus dan rem je veel harder af. Dus ook al had ze de juiste snelheid gereden stond de auto toch te vroeg stil.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Was het trouwens een automaat of een manuele wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Leek mij op een automaat, zag niemand schakelen tijdens het optrekken en ook bij het manoeuvreren tussen de paaltjes leek dat voor niemand een probleem op te leveren. Anders had ik nog wel wat stalls verwacht.
Dat kan ook goed verklaren waarom het niet lukte om dat ding in neutraal te zetten, als je geen automaat gewend bent of sowieso niet heel vaak rijdt kan ik me dat nog wel voorstellen.

[ Voor 30% gewijzigd door F.West98 op 07-04-2020 14:55 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

stijn014 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:53:
Was het trouwens een automaat of een manuele wagen?
Automaat. Bij de uitleg zie je ook maar 2 pedalen.

Ik vond het wel verdacht van Selim dat hij harder reed dan 70 (duidelijk in beeld) maar toch aangaf 70 te hebben gereden. Maar, daar hebben we dus niets aan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Bart is de mol, met die auto denk ik dat het verschil was dat ze zich niet of wel in neutraal zette , maakt toch een serieus verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

k995 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:00:
Bart is de mol, met die auto denk ik dat het verschil was dat ze zich niet of wel in neutraal zette , maakt toch een serieus verschil.
Bart heeft het toch niet in de hand of Jolien de auto in neutraal "kan" zetten of niet?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Mavamaarten schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:02:
[...]

Bart heeft het toch niet in de hand of Jolien de auto in neutraal "kan" zetten of niet?
Neen maar dat was het eerste waar in aan dacht en ik denk elkeen die wat auto rijd toch ook?
Soit hij hoefde daar weinig te saboteren, vind hem grwoon altijd klaar om daar te staan waar het saboteren het vlotst gaat, en ze kleine hints/comments geeft die hen steeds de verkeerde/verdeelde kant opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-05 19:17
Wisten de verkeersleiders dat de bezoekers wel zicht hadden? Christian was erg behulpzaam tegen Aline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

LordSinclair schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:31:
De volgende auto was toch niet geslaagd omdat ze de auto niet in de neutraal kreeg. Dus dan rem je veel harder af. Dus ook al had ze de juiste snelheid gereden stond de auto toch te vroeg stil.
Maar dan was de 1e auto in ieder geval goed gegaan, en wellicht was de 2e auto dan wel ver genoeg gekomen. Maar doordat Salim wel erg molde door 80 te rijden maar te zeggen dat ie 70 reed, moesten ze iets anders bedenken qua snelheid. Maar ja, je weet t nooit natuurlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Bart had een rood scherm eerst, die had allemaal emoties die hij probeerde te onderdrukken als een klein kind bij de rector op het kamertje. Hij was verdacht stil, leek alsof die elk moment uit kon breken in zweet. Nou, dat voor een advocaat die heeft aangegeven de mensen voor zich te kunnen winnen en een strak gezicht kan houden is dat verschil wel opvallend bij mij.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:04
Mijn Mol is Christiaan. Lijkt heel erg zijn best te doen, maar neemt naar mijn mening vooral initiatief de verkeerde kant op.
Zodra er iemand iets verkeerds oppert, staat hij vooraan om dat als een goed idee te bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik vond dat Jolien erg defensief was bij de eliminatieproef, al verdenk ik haar ook als mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb inderdaad Jolien die zich heel erg verdacht gedroeg. Christiaan aanspreken op iets waar ze zelf eigenlijk ook schuldig aan is. Het stil zijn en zichzelf verdedigen etc. Vond het ook wel mooi dat ineens iedereen na de uitspraak van Christiaan over ging op Alina. Die zat ineens met een bek van wut?!

Bart zou in mijn ogen echt fantastisch zijn als mol. Speelt volledig voor zichzelf. Als hij het is, echt super gedaan.
Verwacht zelf iets van Jolien als mol.

Christiaan was aardig de verkeerde kant op aan het roepen tegen Alina volgens mij. D'r moeder had het goed met wat ze moest doen, maar Christiaan stuurde haar naar links terwijl ze rechts moest door de poort.
Aan de andere kant zal hij het echt niet goed hebben kunnen zien vanaf de toren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
Arunia in "De Mol - 2020 België"

Christiaan was aardig de verkeerde kant op aan het roepen tegen Alina volgens mij. D'r moeder had het goed met wat ze moest doen, maar Christiaan stuurde haar naar links terwijl ze rechts moest door de poort.
Aan de andere kant zal hij het echt niet goed hebben kunnen zien vanaf de toren.
Apart dat we geen shot hiervan vanuit de view van Christiaan kregen... het leek inderdaad alsof de moeder van Alina het juist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens mij zagen we dat shot wel. Ik herinner me dat Christiaan wel gelijk had, maar het anders aan wou pakken. Die moeder leek er enigszins schuin doorheen te willen rijden (zoals uiteindelijk ook gebeurde), ik denk omdat je niet goed de diepte kan inschatten op die schermpjes. Maar Christiaan wou er recht doorheen rijden, dus eerst even goed positioneren (daarom: naar achteren, naar links; terwijl die moeder naar rechts wilde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik had ook het idee dat Christiaan het goed zei en mams niet, of in ieder geval, dat Christiaan het wat meer op safe wilde spelen en mams wellicht beetje schuin er doorheen wou gaan of zo. Maar goed, leverde wel weer leuke tv op :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Op de beelden had ik het idee dat als ze de lijn van de moeder aangehouden hadden het de 1e poging fout gegaan was. Iig wilde de moeder en Chistiaan het op 2 verschillende manieren aanpakken waarbij die van Christiaan een stuk logischer leek.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik zie veel mogelijkheden voor team building activiteiten na deze aflevering _/-\o_
Mijn hoofdverdachte eruit helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
masauri schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:19:
Ik zie veel mogelijkheden voor team building activiteiten na deze aflevering _/-\o_
Met een cactushelm 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Zou Bart heel de proef met het naaktmodel opgesloten hebben gezeten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Die cactushelm was echt lachen :D
Dat drinkspel trouwens ook, echt geweldig. Ook echt lachen dat die blonde zo ongeveer op alles ja moest zeggen 8)7

Vond het wel een lastige aflevering. Struikelde Bart bewust? Ging Jolien bewust door terwijl ze de 2 belangrijkste dingen al te pakken had?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:56

basdej

OutSystems Consultant

Geweldige aflevering weer, ik volg de mol nu voor het eerst van de belgische tv, en vergeleken met dit is de nederlandse mol maar een slap aftreksel zeg....

Ik twijfel trouwens heel erg tussen Bart en Jolien. Bart was wel heel snel in het zeggen dat hij niet wilde drinken (om de vragen te bepalen), en als eerste af bij het tekenen van het fruit zodat hij in alle rust kon voorbereiden op het laatste stuk van de opdracht om al het geld weer weg te spelen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik blijf al een tijd lang op Bart zitten. Hoop ook dat hij de Mol is. Simpelweg omdat dat dan een echt fantastische Mol is met alles midden in het zicht. Als kandidaat zijnde speelt hij voor zichzelf.

Alina, ik doe het rennen, dat win ik wel. Bart, ik renden vroeger al snel.
Alina, ik weet zeker dat ik dat kan winnen.
Bart, zullen we testen?

Alina wil te graag

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 14-04-2020 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:47:
Ik blijf al een tijd lang op Bart zitten. Hoop ook dat hij de Mol is. Simpelweg omdat dat dan een echt fantastische Mol is met alles midden in het zicht. Als kandidaat zijnde speelt hij voor zichzelf.

Alina, ik doe het rennen, dat win ik wel. Bart, ik renden vroeger al snel.
Alina, ik weet zeker dat ik dat kan winnen.
Bart, zullen we testen?

Alina wil te graag
Ik heb Bart sinds de hangaar opdracht definitief afgeschreven. In eerdere afleveringen maakte hij keuzes die voor een mol niet het slimst zijn, maar bij de Hangaar opdracht heeft hij voor mij bewezen een sluwe kandidaat te zijn die wil winnen. Dit doordat hij het aanbod verlaagde (van 3 naar 2 pasvragen), terwijl voor een mol het niet uit maakt of hij/zij pasvragen krijg, zolang er maar geen geld in de pot komt.

Sinds de afgelopen aflevering zet ik voorzichtig in op Jolien als mol. Bij de olympische opdracht werd de Joker ingezet op haar onderdeel, terwijl je in mijn ogen daar meer winst mee zou behalen op een meer technisch onderdeel (speerwerpen/discusswerpen). De 5m winst die daarmee nu toch behaald zou worden was toch peanuts.

Bij de laatste opdracht vond ik de snelheid waarmee ze door iedere opdracht ging opvallend, in het bijzonder de ijs-opdracht. Snel eerst het nutteloze zout pakken om Alina op het verkeerde been te zetten en dan met de hamer een voorsprong pakken. Alles natuurlijk om uiteindelijk 0-euro in de pot te krijgen.

Want ondanks dat de mol aangaf dat ze beide 1 object niet wilde hebben, was dat natuurlijk niet waar. De mol wil idd geen X2, maar de mol wil vooral bankroet, aangezien dat de enige manier was om niks te verdienen. En door aan te geven dat wat ze wil onder 1 en 3 ligt heeft de mol inderdaad niet gelogen :P.

Echter is mijn theorie misschien ook gebasseerd op wat ik wil zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Pfff wat een aflevering. ALs ik alleen naar deze aflevering kijk...

Mol 1, Bart.
Hij was wel heel snel om als BOB te functioneren.

Daarna was Aline de mol...
Alina had last van haar voet, maar ze wil toch rennen (heel apart)

Daarna was Bart weer de mol...
Bart, val op een rare manier tijdens het rennen. Het was lastig te zien of hij op dat moment voor lag of niet.

Daarna was Jolien de mol...
Jolien, was best snel met de oplossingen EN ze ven##kt het op het einde EN ik vond haar gesprek apart met de Mol.

Maar ook Aline was snel met een oplossing voor het verwijderen van de "hapjes".

Dorien heb ik eigenlijk nooit verwacht... en daarom moet het Christian zijn.

spoiler:
Ik blijf op Bart zitten als Mol.
En dat hoop ik ook echt. Dan is hij vanaf het begin al erg duidelijk bezig om geld uit de pot te halen. Niets stiekem, maar gewoon in zicht van alle kandidaten. Dat vind ik tof.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hogader schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:22:
[...]
Ik heb Bart sinds de hangaar opdracht definitief afgeschreven. In eerdere afleveringen maakte hij keuzes die voor een mol niet het slimst zijn, maar bij de Hangaar opdracht heeft hij voor mij bewezen een sluwe kandidaat te zijn die wil winnen. Dit doordat hij het aanbod verlaagde (van 3 naar 2 pasvragen), terwijl voor een mol het niet uit maakt of hij/zij pasvragen krijg, zolang er maar geen geld in de pot komt.
Deze snap ik niet helemaal. Als Bart de mol zou zijn, weet hij waarschijnlijk op dat moment al dat er voor de pasvragen gekozen is. En dan zou het voor een mol niet uitmaken of hij nu 2 of 3 pasvragen krijgt. Voor een kandidaat echter maakt dat wel uit en heb je liever 3 pasvragen. De keuze om ongevraagd naar 2 pasvragen terug te gaan pleit dus meer voor mol dan voor kandidaat.
Sinds de afgelopen aflevering zet ik voorzichtig in op Jolien als mol. Bij de olympische opdracht werd de Joker ingezet op haar onderdeel, terwijl je in mijn ogen daar meer winst mee zou behalen op een meer technisch onderdeel (speerwerpen/discusswerpen). De 5m winst die daarmee nu toch behaald zou worden was toch peanuts.
Tja, bij speerwerpen en discuswerpen was het zelfs met de joker krap geworden. En uiteindelijk maakt het weinig uit, als je weet dat tegen oud-kampioenen gaat is de kans natuurlijk al heel groot dat je alles gaat verliezen. Die joker zorgt er dan voor dat je ergens 1 opdracht wint en het maakt weinig uit welke aangezien ze allemaal 5m waard waren.
Dat probleem is er altijd :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:42:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Als Bart de mol zou zijn, weet hij waarschijnlijk op dat moment al dat er voor de pasvragen gekozen is. En dan zou het voor een mol niet uitmaken of hij nu 2 of 3 pasvragen krijgt. Voor een kandidaat echter maakt dat wel uit en heb je liever 3 pasvragen. De keuze om ongevraagd naar 2 pasvragen terug te gaan pleit dus meer voor mol dan voor kandidaat.
Je hebt inderdaad liever 3 pasvragen als kandidaat. Echter als er 2 personen het aanbod van 3 krijgen, is het 3 of 0. Als jij als kandidaat dan jouw bod verlaagt naar 2, verzeker jij jezelf ervan dat je er 2 hebt. Als ik mocht kiezen tussen 100% kans op 2 pasvragen of 50% kans op 3, dan wist ik het wel.

Daarnaast zoals je zegt maakt het voor een mol niet uit of hij er 2 of 3 krijgt. Echter als hij de persoon is die ze krijgt, dan zet je jezelf frontaal in de picture als de persoon die de rest heeft genaaid. Dit gaat volledig tegen het idee van de mol in, wat zoveel mogelijk geld weghouden van de pot tegen ze min mogelijk exposure. Alle 4 de andere kandidaten (waarvan er nu nog maar 3 in het spel ziten) hebben ook gezorgd dat er 0 euro verdiend werd, maar hun exposure naar de groep is ook 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hogader schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:22:
Nah dat denk ik niet, verspringen tegen een oude man is waarschijnlijk sowieso degene waar je het meeste kans hebt als je maar tot de helft hoeft te komen. Speer en discus is wel echt techniek, verspringen is natuurlijk ook techniek maar ook vooral een deel 'hard rennen, jump, en hopen...' :P Dus om daar de joker in te zetten snap ik goed.
Bij de laatste opdracht vond ik de snelheid waarmee ze door iedere opdracht ging opvallend, in het bijzonder de ijs-opdracht. Snel eerst het nutteloze zout pakken om Alina op het verkeerde been te zetten en dan met de hamer een voorsprong pakken. Alles natuurlijk om uiteindelijk 0-euro in de pot te krijgen.
Dat is wel waar ja. Misschien had ze natuurlijk gewoon goed rondgekeken toen ze binnen kwam (ik dacht dat het blok ijs massief was...) of ze wist hoe ze dit t makkelijkste kon oplossen.
Want ondanks dat de mol aangaf dat ze beide 1 object niet wilde hebben, was dat natuurlijk niet waar. De mol wil idd geen X2, maar de mol wil vooral bankroet, aangezien dat de enige manier was om niks te verdienen. En door aan te geven dat wat ze wil onder 1 en 3 ligt heeft de mol inderdaad niet gelogen :P.
Maar het was wel dom want de dagboeken van alle afvallers hebben weinig meerwaarde. De helft is waarschijnlijk gefocust op mollen die geen mol zijn er ook al uit zijn. Die van Salim had wel veel waarde. Ze weet zelf of ze echt de mol is, als Salim haar niet als mol heeft gekozen (en er dus uit moest), had dat wel een groot voordeel gegeven samen met die pasvragen. Dus.. dat ze toch nog een ding optilde is eigenlijk wel een flinke mol-actie.
O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hogader schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:48:
[...]
Je hebt inderdaad liever 3 pasvragen als kandidaat. Echter als er 2 personen het aanbod van 3 krijgen, is het 3 of 0. Als jij als kandidaat dan jouw bod verlaagt naar 2, verzeker jij jezelf ervan dat je er 2 hebt. Als ik mocht kiezen tussen 100% kans op 2 pasvragen of 50% kans op 3, dan wist ik het wel.
Hij verminderde van 3 naar 2 toen hij het goede antwoord al had gegeven. Het ging dus niet om 50% of 100%, hij zou ze, voor zover hij kon weten, toch al krijgen (Net als Christian trouwens die net zo goed dacht dat hij een deal had)
Naar mijn idee vergrootte hij de kans om pasvragen te krijgen dus helemaal niet door naar 2 te gaan. Het was hooguit makkelijk voor de verdeling en ook als kandidaat zijn 2 pasvragen op dat moment zo goed als een zekerheid om door te gaan.
Daarnaast zoals je zegt maakt het voor een mol niet uit of hij er 2 of 3 krijgt. Echter als hij de persoon is die ze krijgt, dan zet je jezelf frontaal in de picture als de persoon die de rest heeft genaaid. Dit gaat volledig tegen het idee van de mol in, wat zoveel mogelijk geld weghouden van de pot tegen ze min mogelijk exposure. Alle 4 de andere kandidaten (waarvan er nu nog maar 3 in het spel ziten) hebben ook gezorgd dat er 0 euro verdiend werd, maar hun exposure naar de groep is ook 0. :)
Hij stond nu toch frontaal in de picture? Ik zie niet in waarom dat nog meer zou zijn met 3 pasvragen.

Ik zie zat redenen waarom Bart de mol zou kunnen zijn, maar op dit punt had hij zowel als mol als als kandidaat maar 1 doel. Pasvragen krijgen om als kandidaat de test goed door te komen of als mol om het geld uit de pot te krijgen.

Maar dat vind ik ook iedere keer het grote probleem met Bart, hij speelt continue op zo'n manier geld uit de pot dat ie er als kandidaat beter van wordt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:25:
[...]

Hij verminderde van 3 naar 2 toen hij het goede antwoord al had gegeven. Het ging dus niet om 50% of 100%, hij zou ze, voor zover hij kon weten, toch al krijgen (Net als Christian trouwens die net zo goed dacht dat hij een deal had)
Naar mijn idee vergrootte hij de kans om pasvragen te krijgen dus helemaal niet door naar 2 te gaan. Het was hooguit makkelijk voor de verdeling en ook als kandidaat zijn 2 pasvragen op dat moment zo goed als een zekerheid om door te gaan.
Hij wist dat het tussen hem en Christian zou gaan. Dus 50% kans dat ze het hem gunnen als de deal gelijk is. Echter hij maakte van 50% -> 100% door met minder genoegen te nemen.
[...]

Hij stond nu toch frontaal in de picture? Ik zie niet in waarom dat nog meer zou zijn met 3 pasvragen.

Ik zie zat redenen waarom Bart de mol zou kunnen zijn, maar op dit punt had hij zowel als mol als als kandidaat maar 1 doel. Pasvragen krijgen om als kandidaat de test goed door te komen of als mol om het geld uit de pot te krijgen.

Maar dat vind ik ook iedere keer het grote probleem met Bart, hij speelt continue op zo'n manier geld uit de pot dat ie er als kandidaat beter van wordt.
Het is alweer een paar afleveringen geleden, maar volgens mij werd Christian niet zo hard uitgemaakt dan Bart, als hij uberhaupt al onderwerp van gesprek was geweest. Dus nee hij zou niet meer exposure krijgen door 3 pasvragen, maar hij kreeg exposure puur doordat hij de gene was die pasvragen kreeg van Salim & Dorien.

Maar dit is allemaal volledig hoe ik er naar kijk en waarom ik Bart uitsluit in mijn eigen analyse. We zullen pas over een paar weken weten of er ook maar enigszins een touw aan vast te knopen valt aan deze analyse. (en stiekem vind ik dat vaak het leukst van een programma als (Wie is) De Mol?. Vollop analyseren en weken later te horen krijgen dat je er flink naast zat of het juist wel klopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maar het hele punt is dat Bart niet wist dat Christian ook voor 3 was gegaan. Tegen zowel hem als Chritian is gezegd dat zij de deal binnen hadden, tenminste zo zag ik het. Naar mijn idee wist Christian zeker dat hij er 3 zou krijgen en was die deal gemaakt, en toen werd er ook een deal met Bart gemaakt voor 3. Nadat die deal gemaakt was ging het ineens omlaag naar 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
F.West98 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:52:
Maar het hele punt is dat Bart niet wist dat Christian ook voor 3 was gegaan.
Ik denk dat Bart daar een sterk vermoeden van had (Christian mocht net als hij nogal vaak terugkomen)

Als kandidaat is de logica dan simpel:

Of: Christian kan ook de deal krijgen (3 pv's). 50% kans.
Of: hij pakt de deal met 2 PV's
Of: ze bluffen, Christian heeft geen deal geaccepteerd, Bart doet dat ook niet, en eindigt net als de andere spingers met 2 pv's.

Naar mijn mening is een verdeling 4-4-2 gunstiger voor de persoon met 2 pv's dan een verdeling 2-2-2-2-2-0-0

[ Voor 4% gewijzigd door Sebas1979 op 14-04-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 22-04 10:11
basdej schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:38:
Geweldige aflevering weer, ik volg de mol nu voor het eerst van de belgische tv, en vergeleken met dit is de nederlandse mol maar een slap aftreksel zeg....

Ik twijfel trouwens heel erg tussen Bart en Jolien. Bart was wel heel snel in het zeggen dat hij niet wilde drinken (om de vragen te bepalen), en als eerste af bij het tekenen van het fruit zodat hij in alle rust kon voorbereiden op het laatste stuk van de opdracht om al het geld weer weg te spelen.
Als je mee in rekening neem dat de mol op voorhand door de producers gebrieft wordt over een opdracht, dan vind ik Jolien een waarschijnlijker kandidaat dan Bart.

Het is bijzonder aannemelijk dat de mol op voorhand ingelicht werd over de stukken fruit die getekend moesten worden en hun aantallen. Dan ga je echt geen vier druifjes vergeten.

Als mol wil je ook tot helemaal op het einde mee om geld uit de pot te kunnen halen, waar ze dan weer het strategische voordeel had te weten dat het ijsblok gevuld was met water (en de hamer dus een betere keuze was dan zout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:24:
[...]

Als je mee in rekening neem dat de mol op voorhand door de producers gebrieft wordt over een opdracht, dan vind ik Jolien een waarschijnlijker kandidaat dan Bart.

Het is bijzonder aannemelijk dat de mol op voorhand ingelicht werd over de stukken fruit die getekend moesten worden en hun aantallen. Dan ga je echt geen vier druifjes vergeten.

Als mol wil je ook tot helemaal op het einde mee om geld uit de pot te kunnen halen, waar ze dan weer het strategische voordeel had te weten dat het ijsblok gevuld was met water (en de hamer dus een betere keuze was dan zout).
Of (wat ik dan weer geloof) je wilt als mol als eerste "af" zijn zodat je jezelf kan voorbereiden voor de laatste kamer.

Nu heeft de Mol (door Jolien haar hebberigheid) er voor gezorgd dat er 0 euro gewonnen is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

streamnl schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:44:
Nu heeft de Mol (door Jolien haar hebberigheid) er voor gezorgd dat er 0 euro gewonnen is.
En als Jolien de mol is heeft ze dat dus leuk gespeeld O+ :D

Bart zei trouwens wel toen ze die proef uitlegde wel heel snel 'ieder voor zich' of zoiets. Als hij de mol is, is hij wel echt een hele goede. Die kerel is echt uberfanatiek aan het spelen. Gaat heus wel voor de groep maar als het beter is om voor zichzelf te gaan doet ie dat met volle overgave. Kan bijna niet geloven dat hij de mol zou zijn. Nou ja nog 2 weken toch? Dan zullen we het weten!
(en kan ik eindelijk aan die oudere seizoenen beginnen :D)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:59:
[...]

En als Jolien de mol is heeft ze dat dus leuk gespeeld O+ :D

Bart zei trouwens wel toen ze die proef uitlegde wel heel snel 'ieder voor zich' of zoiets. Als hij de mol is, is hij wel echt een hele goede. Die kerel is echt uberfanatiek aan het spelen. Gaat heus wel voor de groep maar als het beter is om voor zichzelf te gaan doet ie dat met volle overgave. Kan bijna niet geloven dat hij de mol zou zijn. Nou ja nog 2 weken toch? Dan zullen we het weten!
(en kan ik eindelijk aan die oudere seizoenen beginnen :D)
Ik blijf hopen op Bart.
Hij doet zoveel dingen vol in zicht, wat geld kost...
En volgens mij wordt hij niet echt verdacht door de groep, want ja, dat is Bart en hij is zo _/-\o_

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Laten we vooral zeggen dat de acties van vandaag mij richting Bart verder bevestigen. Zal niet verklappen wat aangezien de meesten de afleveirng nog niet gezien gaan hebben, maar het is toch wel opmerkelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Echt ja...?
Voor mij werd het gisteren namelijk alleen maar duidelijker dat het Jolien (of toch Alina) zal zijn.

Mooi dat het zelfs nu nog alle kanten op kan :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
Chillz schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:14:
Echt ja...?
Voor mij werd het gisteren namelijk alleen maar duidelijker dat het Jolien (of toch Alina) zal zijn.

Mooi dat het zelfs nu nog alle kanten op kan :)
spoiler:
Jolien liegt keihard over die vrijstelling die in de koffer zit, maar met de kennis van dat koffertje tijdens de tussenstop weten ze dat het ofwel in die van Jolien zat, ofwel in de andere. Het feit dat Bart "gewoon" Jolien gelooft en dus resoluut de andere koffer pakt om de "vrijstelling" te hebben maakt het verdacht voor mij... Als mol wil je juist dat er 1 vrijstelling is om het geld te minimaliseren. Als je dan als Mol weet dat ze zo hard liegt om haar vrijstelling te beschermen, kun je perfect jezelf wat uit de wind zetten door geld mee te nemen.

Maar goed, we zien het volgend week wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ge merkt echt wel dat naarmate de finale dichter komt het iets harder gespeeld wordt, en er minder in vraag wordt gesteld, gezien blijkbaar velen op dezelfde mol zitten blijkbaar.
Deze week de finale, ben zo benieuwd of ik het juist heb ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
azerty schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:21:
[...]

spoiler:
Jolien liegt keihard over die vrijstelling die in de koffer zit, maar met de kennis van dat koffertje tijdens de tussenstop weten ze dat het ofwel in die van Jolien zat, ofwel in de andere. Het feit dat Bart "gewoon" Jolien gelooft en dus resoluut de andere koffer pakt om de "vrijstelling" te hebben maakt het verdacht voor mij... Als mol wil je juist dat er 1 vrijstelling is om het geld te minimaliseren. Als je dan als Mol weet dat ze zo hard liegt om haar vrijstelling te beschermen, kun je perfect jezelf wat uit de wind zetten door geld mee te nemen.

Maar goed, we zien het volgend week wel :P
spoiler:
Ik zou zeggen Jolien is de Mol, de mol zou nooit allebei de koffers met een vrijstelling laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
Exocet schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:56:
[...]

spoiler:
Ik zou zeggen Jolien is de Mol, de mol zou nooit allebei de koffers met een vrijstelling laten liggen.
spoiler:
Kan me niet meer herinneren wanneer er nu geld verdiend werd... Was het enkel als er géén vrijstellingen meegenomen werden? In dat geval zou je gelijk kunnen hebben, maar we zien volgende week wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Exocet schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:56:

spoiler:
Vond het weer een leuke aflevering! Die boodschappen opdracht :o

spoiler:
Ze zouden toch geen geld krijgen als er 1 vrijstelling was, bij 2 vrijstellingen zouden degenen met geldkoffer een vrijstelling krijgen. De Mol had er dus belang bij zelf geen geld te pakken en te zorgen dat de rest wel geld zou pakken, zoals ik het begreep. En ze hadden nu toch ook geen geld?
Maar ze speelden het allemaal wel cool :D

En bij de proef van de 17km lopen kon ze 'eenvoudig' mollen door te zorgen dat ze zo laat mogelijk aan zouden komen, dan hadden ze zoals bleek geen tijd om het voor te bereiden en kwamen ze met de schilden aan op het moment dat er ook geschoten werd. Waardoor de kans om iemand te raken weer groter was en er dus minder geld binnen kwam.

Al kon Christiaan daar ook makkelijk mollen door z'n been iets achter het schilt weg te halen zodat ie geraakt kon worden. En bij de winkelopdracht kon hij ook redelijk makkelijk zorgen dat ie gepakt werd, maar zo superveel geld scheelde dat uiteindelijk ook niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:31
Weten we eigenlijk aankomende zondag wie de mol is of onthullen ze het bij De Mol België ook pas in een aflevering na de finale aflevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Sjurm schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:30:
Weten we eigenlijk aankomende zondag wie de mol is of onthullen ze het bij De Mol België ook pas in een aflevering na de finale aflevering?
Onthulling gebeurd in de finale en is altijd best spannend.
De aflevering de week na de finale, tonen ze meestal hoe de mol te werk ging en waar er allemaal hints en tips zaten hoe je de mol kon herkennen of zien.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Wederom een leuke aflevering.
Vanaf het begin gehoopt, maar nu weet ik het vrij zeker... Bart is de Mol.

Ik had het idee dat hij zijn schild iets hoger hield op het einde, zodat Christian geraakt kon worden...
En Jolien heb ik afgeschreven doordat zij voor de vrijstelling ging. Hierdoor is er geen geld in het laatje gekomen maar persoonlijk zou ik zo ver in het spel óók voor de vrijstelling gaan.

Edit: Nog een reden waarop ik nu vrij zeker ben van Bart...
Tijdens het rennen zei hij tegen Jolien "we gaan voor Christian, we zetten hem op zijn poep ( vind ik een leuk Belgisch woordje)....."
Hoe weet Bart op dat moment al, dat de andere 2 kandidaten een stoel hebben waarop ze moeten zitten?

[ Voor 27% gewijzigd door streamnl op 21-04-2020 07:56 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:18
Vaak gaat de mol ook voor de vrijstelling. Zo hebben effectief alle kandidaten een eerlijke kans om in die finale te komen. Dus de mol heeft dan zowel geen geld als een eerlijke kans voor alle kandidaten. Het gebeurde wel vaker dat de mol daarom tactisch voor een vrijstelling koos (die die toch al had).

@streamnl ik had verwacht dat ze Christian op de grond zouden neerzetten. Nu waren zijn benen nog steeds niet beschermd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:11:
Vaak gaat de mol ook voor de vrijstelling. Zo hebben effectief alle kandidaten een eerlijke kans om in die finale te komen. Dus de mol heeft dan zowel geen geld als een eerlijke kans voor alle kandidaten. Het gebeurde wel vaker dat de mol daarom tactisch voor een vrijstelling koos (die die toch al had).

@streamnl ik had verwacht dat ze Christian op de grond zouden neerzetten. Nu waren zijn benen nog steeds niet beschermd.
Ik denk in dit geval dat Jolien puur naar zichzelf heeft gekeken. En dat zou ik ook gedaan hebben. Nu het einde in zicht is... 25% kans op de geld of 33 1/3...

mbt Christian, eens. Dat had ik ook verwacht en het zou ook logischer zijn. Op de grond en zijn knieën naar zijn gezicht toe laten trekken. Zo klein mogelijk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Idd, ik had ook gedacht: als je Christian op z'n hurken zetten, schilt ernaast en hij is veilig :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Ik moet nu (noodgedwongen ;) ) switchen naar een andere mol.

Dan toch maar Jolien: ze zit de laatste weken wel heel erg vaak in sleutelposities.

Bart vind ik lastig te peilen. Aan de ene kant oppert hij zodra ze de brief geopend hebben direct om 1 iemand op te offeren (-2000 euro), aan de andere kant is dat precies wat ik als kandidaat (niet mol) gedaan zou hebben om geld binnen te halen. 40 pijlen, en Christian is een kleintje, dus goed verdedigbaar.

Als je daar als mol serieus voor 0 euro wil gaan, dan zet je in op alles of niets toch?

Wat ik me nog af vroeg: Als Bart of Jolien de Mol is: waarom slaagt dat laatste stuk rennen dan? Daar kan de mol toch gewoon opgeven? (ik kan niet meer, pijn aan mn knie, steek in de flank). Dan komt de brief niet op tijd en worden de andere twee beschoten zonder schild? Of zouden we hier gefopt worden door de regie, die gewoon de pijlenregen mét schild wil zien, en de hardlopers dus hoe dan ook akkoord geven?)

En als je dat als Mol weet... dan wil je bij het diefstal groepje, want daar is meer geld kwijt te maken. Moeilijk moeilijk moeilijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Heeft iedereen het al gekeken? Dan kunnen we van die stomme spoiler tags af 8)7 :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Ik vind sowieso dat die spoiler tags niet nodig zijn.
Gewoon pas in topic kijken nadat je de aflevering gezien hebt.

(ik loop bijv. achter met Better Call Saul, dan wacht ik toch ook met dat topic doornemen tot ik weer bij ben.
dat geldt voor dit net zo goed..)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:14:
Wat ik me nog af vroeg: Als Bart of Jolien de Mol is: waarom slaagt dat laatste stuk rennen dan? Daar kan de mol toch gewoon opgeven? (ik kan niet meer, pijn aan mn knie, steek in de flank). Dan komt de brief niet op tijd en worden de andere twee beschoten zonder schild? Of zouden we hier gefopt worden door de regie, die gewoon de pijlenregen mét schild wil zien, en de hardlopers dus hoe dan ook akkoord geven?)

En als je dat als Mol weet... dan wil je bij het diefstal groepje, want daar is meer geld kwijt te maken. Moeilijk moeilijk moeilijk)
Hmm ja dat laatste had ik ook niet helemaal aan gedacht, behalve de constatering dat Christian zich makkelijk tegen zijn been kon laten schieten. Maar door die 17km te lopen maak je je wellicht minder verdacht want dat was best een zware opdracht.

Lastig ja :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 15:18
Op dat moment weten Christian en Alina natuurlijk ook niet waarom ze niet geraakt mogen worden. kan om geld gaan, kan ook om een vrijstelling of pasvragen (Voor Bart/Jolien) gaan natuurijk.
Denk dat je, wanneer je nog met 4 bent, niet meer voor het geld speelt maar vooral om te zorgen dat je in die finale geraakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Vandaag gaan we het eindelijk weten , wiiiii !!!
Er komt ook een volgend seizoen. Dit is reeds bekend gemaakt.
Ik moet mijn inschrijving dan toch is in orde gaan maken ^^.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ja! Is de aflevering direct nadat ie op tv is geweest terug te kijken? Normaal kijken we m maandag bij het eten, maar wil m vandaag wel zsm zien :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Crazy D schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:24:
Ja! Is de aflevering direct nadat ie op tv is geweest terug te kijken? Normaal kijken we m maandag bij het eten, maar wil m vandaag wel zsm zien :D
Zodra de tv uitzending klaar is staat ie meestal direct online

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijmenR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-03 14:25
Wij kijken hem op zondag net na 9 uur altijd. Moet aan lukken vanavond dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

basdej schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:08:
[...]

Zodra de tv uitzending klaar is staat ie meestal direct online
Refresh, refresh. Nog even geduld hebben helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
masauri schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:30:
Vandaag gaan we het eindelijk weten , wiiiii !!!
Er komt ook een volgend seizoen. Dit is reeds bekend gemaakt.
Ik moet mijn inschrijving dan toch is in orde gaan maken ^^.
Snel zijn. Die 5000 hebben ze snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:02

Harrie

NederVlaming

Het was een leuke aflevering :) Nu cafe de Mol met de 3 finalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

stijn014 schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:13:
[...]

Snel zijn. Die 5000 hebben ze snel
De site ligt plat :p krijg geen verificatie code gestuurd :p
Zal helaas niet lukken op deze manier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
masauri schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:46:
[...]

De site ligt plat :p krijg geen verificatie code gestuurd :p
Zal helaas niet lukken op deze manier :'(
Ik haat altijd dat filmpje dat je moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 13:02
Mooi seizoen met een leuke groep en een, voor mij, verrassende mol! Benieuwd naar de terugblik met alle acties :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
stijn014 schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:57:
[...]

Ik haat altijd dat filmpje dat je moet maken
Ik ook maar dat is uiteraard slechts het begin. Intake testen met camera is het volgende en als je dan geselecteerd bent om mee te gaan kan je tot 3 weken lang vanalles zeggen met camera op je neus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Elk seizoen is "mijn" mol een finalist. Dit jaar nog eens goed gegokt :*)
Pagina: 1 2 3 Laatste