Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Als het zoveel economische schade geeft, waarom dan júíst niet bij gewone griep ook voorzichtiger zijn? En mensen eerder naar huis sturen en dat maatschappelijk accepteerbaar maken?

Daarom snap ik het preppen dus ook niet....
Dat stellen de vele gezondheidsorganisaties ook voor om te doen, mensen eerder naar huis sturen enzo om griepverspreiding tegen te gaan. Dat men dat advies niet opvolgt is een tweede...

En dat preppen snap ik heel goed, zelfs in Italië stonden mensen nog voor lege schappen toen de dorpen in quarantaine gingen. Dat is een aannemelijk risico mocht Nederland een soortgelijke besmettingshaard krijgen. Ga jij dan nog normaal boodschappen doen dan grijp je mis.

Daarnaast is het grote voordeel aan preppen niet eens perse dat je niet verhongert maar wel dat je niet meer de straat op hoeft waar je besmet kan worden.

Niet dat ik iets in huis heb gehaald maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-09 17:18
[...]

Dat verschilt nogal per griep. Een milde griep kan 0,1% zijn, een heftige versie boven de 1%...
En omdat er 4x minder mensen sterven nemen doen we dan maar exact het tegenovergestelde van met Corona? Waarom bij griep (DE griep bestaat trouwens niet) niet ook mensen gewoon wat langer thuis laten?

[...]

Corona is besmettelijker (2,2 mensen per zieke, ipv 1,2 per zieke). Maar dat heeft weinig te maken met ons immuumsysteem. Een nieuwe griep (en die zijn er regelmatig) ben je niet tegen beschermd. Dat is de reden dat we nog jaarlijks een griepgolf hebben: Nieuwe variant waartegen niemand antilichamen heeft. Maar als de griepgolf in het nieuws is zie ik niemand preppen....

[...]

Tenzij er een nieuw soort griep is met bijbehorende griepgolf. Dan zijn die óók niet beschermd.

Ik zeg niet dat Corona niet erg is trouwens. Of dat we niet voorzichtig moeten zijn. Ik snap alleen niet dat bij "gewone" griep men zo laks is, en nu het 2x dodelijker lijkt en 2x besmettelijker we volledig in paniek gaan...

[...]

Als het zoveel economische schade geeft, waarom dan júíst niet bij gewone griep ook voorzichtiger zijn? En mensen eerder naar huis sturen en dat maatschappelijk accepteerbaar maken?

Ja, ik ken de biologische ins en outs niet helemaal, maar van wat ik begrepen heb maken deze 3 dingen corona toch een stukje serieuzer.

Neemt niet weg dat je ook bij griep verdere verspreiding zoveel mogelijk dient te voorkomen. Maar daar zijn we doorgaans niet zo bewust mee bezig.

Ikzelf ook niet, geef ik toe. Pas sinds deze uitbraak besef ik me dat de manier waarop ik omga met eventuele ziekte symptomen ook invloed heeft op de gezondheid van anderen. Hopelijk kan deze uitbraak ook voor gewone griep een wake-up call zijn.

Met griep gewoon naar je werk gaan is helemaal niet stoer of flink. Integendeel. Je brengt zo de gezondheid van kwetsbare anderen in gevaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Brandaris01 op 04-03-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Killjoy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:29:
[...]
Mijn schoonmoeder had ook knoflook gehamsterd. Kijkt ze thuis op het label. Blijkt de knoflook uit Portugal te komen :+
En :? Meeste knoflook komt uit China.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ben heel benieuwd wat het protocol gaat zijn voor grote concerten als bijv Snollebollekes aan het eind van de maand. 34000 mensen opgepropt in een zaal. Iedereen zweet en hoest zich kapot.

Ik heb mijn kaarten in ieder geval preventief gedumpt nu ze nog wat waard zijn ;)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Dennahz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:07:
Ben heel benieuwd wat het protocol gaat zijn voor grote concerten als bijv Snollebollekes aan het eind van de maand. 34000 mensen opgepropt in een zaal. Iedereen zweet en hoest zich kapot.

Ik heb mijn kaarten in ieder geval preventief gedumpt nu ze nog wat waard zijn ;)
Na die feestjes is iedereen de volgende dag toch "ziek"? :+ Nu kunnen ze er 2 weken van maken ipv 1 dagje bijkomen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Waah schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Na die feestjes is iedereen de volgende dag toch "ziek"? :+ Nu kunnen ze er 2 weken van maken ipv 1 dagje bijkomen :+
Haha ja, dat sowieso. Maar zoiets is echt een broeihaard en eigenlijk totaal overbodig. Als je dan toch paniekerig wilt reageren op het coronavirus, dan moet je zulke evenementen ook niet toelaten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dennahz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Haha ja, dat sowieso. Maar zoiets is echt een broeihaard en eigenlijk totaal overbodig. Als je dan toch paniekerig wilt reageren op het coronavirus, dan moet je zulke evenementen ook niet toelaten.
Als het aantal echt toeneemt of er een niet-gevonden patient komt (tot nu toe in NL is dat volgens mij redelijk onder controle) zie ik dat ook zeker wel gebeuren.

Enige wat je zelf kan doen is wat jij doet: Vooraf al afzeggen. Maar dan komt er wel een financieel aspect bij kijken. Voor vakanties geld zelfs bij negatief reisadvies dat je vaak niet gedekt bent door je reisverzekering, want "advies is geen verplichting". En ziekte is vaak een uitzondering.

Dat helpt ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Bij de Action hebben ze nu FFP2 mondneusmaskers. 5 voor €1,49. Heb een setje gekocht, beter iets dan niets en altijd handig bij het schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Mastermind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
Bij de Action hebben ze nu FFP2 mondneusmaskers. 5 voor €1,49. Heb een setje gekocht, beter iets dan niets en altijd handig bij het schuren.
altijd handig met schuren en glaswol etc.

FFP2 moest ik even opzoeken:
Er zijn 3 typen ademhalingbeschermingsmaskers:
FFP1 masker: dit is het laagste prestatieniveau om van een beschermingsmasker te kunnen spreken. Dit masker heeft een efficiëntie van minimaal 80% tegen partikels die door de lucht verspreid worden. De zijkant lekkage (rondom het gezicht) mag niet meer zijn dan 22%. Dit masker wordt o.a. gebruikt wanneer er sprake is van het norovirus.
FFP2 masker: Is de gemiddelde categorie beschermingsmaskers en heeft een efficiëntie van 94%. De zijkant lekkage mag niet meer zijn dan 8%. Dit masker wordt o.a. gebruikt wanneer er sprake is van TBC.
FFP3 masker: Deze klasse biedt de hoogte bescherming en heeft een minimale efficiëntie van 99%. De zijkant lekkage mag niet meer zijn dan 2%. Dit masker wordt o.a. gebruikt bij het werken met cytostatica.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:41
Beter iets dan niets.. Tsja.
Het voordeel van wel iets over je mond/neus dragen t.o.v. niets is dat je minder vaak aan je mond en neus zit met je handen.
Met bovenstaand masker zijn je ogen echter nog vrij.

Dus volgens die logica is een lege 18L waterfles waar de onderkant uit is geknipt nog beter dan een FFP2 mondneusmasker: dan zit je ook niet aan je ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
daan! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Beter iets dan niets.. Tsja.
Het voordeel van wel iets over je mond/neus dragen t.o.v. niets is dat je minder vaak aan je mond en neus zit met je handen.
Met bovenstaand masker zijn je ogen echter nog vrij.

Dus volgens die logica is een lege 18L waterfles waar de onderkant uit is geknipt nog beter dan een FFP2 mondneusmasker: dan zit je ook niet aan je ogen.
Hoe is FFP2 beter iets dan niets? N95 en FFP2 ontlopen elkaar voorzover ik kan zien niet veel. Zolang er actieve koolstof in zit verlaag je de kans met besmetting (krijgen) significant. Als er géén ventilatieklepje in zit dan reduceer je ook de kans op het aan anderen geven. Zit er wél een klepje in...tsja...dan adem je dus gewoon uit, al zullen de druppeltjes met longslijm niet zo makkelijk naar buiten kunnen komen i.v.m. indirecte uitgang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Voor virussen heb je FFP3 nodig, dat action kapje werkt net zo goed als je T-shirt over je neus trekken.

Desondanks zullen ze er nu een hoop verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
@FRANQ juist gebruik kan in geval van huis quarantaine wel handig zijn hoor. Als je de regels voor die quarantaine doorneemt dan mag je alleen maar contact hebben met huisgenoten of naar een gedeeld toilet met een masker op.

Op school bij ons is een klein reletje uitgebroken. Een gezin is terug van wintersport uit Lombardije (hebben geen verschijnselen, dus mogen in principe gewoon naar school) maar hebben dit niet verteld en laten ook kinderen spelen na schooltijd in huis. Zonder het ook te vertellen aan de ouders. Nu is het dus uitgekomen. Dat is gewoon asociaal gedrag...

Het is trouwens een lachertje want er wordt meer aandacht besteed aan handen wassen (wat in de praktijk niet gebeurd) er worden geen handen meer gegeven maar er wordt nog wel luizen gepluist....

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 04-03-2020 19:03 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
franssie schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:13:
[...]

altijd handig met schuren en glaswol etc.

FFP2 moest ik even opzoeken:

[...]
Het zijn deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/spectrum-stofmaskers-/

Het zijn dus echt maskers bedoeld tegen stof bij het klussen. Er staat wel FFP2 bij. Er zit geen ventiel op.
Beschermt dus tegen tuberculose. Dat is een bacterie, geen virus.
Dus vraag me idd af of het het nieuwe SARS virus ook tegenhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mastermind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Het zijn deze:

Het zijn dus echt maskers bedoeld tegen stof bij het klussen. Er staat wel FFP2 bij. Er zit geen ventiel op.
Dus niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Het zijn deze:

Dat doet het niet. :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou, zoals ik al had voorspelt...er zijn dus meerdere versies van Corona gedetecteerd waaronder eentje die zeer agressief is in Iran.
BREAKING: Coronavirus in Iran is gemuteerd tot agressievere vorm zeggen verschillende Iraanse artsen. Longarts Reza uit Qom behandelde een gezond ogende man van 50 met lichte griepverschijnselen, een paar uur later overleed hij.
In China zijn ook minimaal twee versies gevonden

https://www.cnbc.com/2020...y-two-types-covid-19.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
FRANQ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Voor virussen heb je FFP3 nodig, dat action kapje werkt net zo goed als je T-shirt over je neus trekken.
Pertinent niet waar. FFP2 doet niet erg veel onder voor N95. Verder zie ook onderstaande quote:

https://www.hse.gov.uk/research/rrpdf/rr619.pdf
"HSE’s current stance is that where there is a
respiratory risk of infection use of FFP3 devices represents best practice, and where these are
not available then FFP2 may be an acceptable, pragmatic compromise."
Kortom het loont dus zéker wel de moeite om FFP2 maskers te hebben. Je doet er niemand kwaad mee (zijn niet optimaal voor ziekenhuizen, maar wél veel beter dan niks of een papieren maskertje of..je t-shirt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
Yzord schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:18:
Nou, zoals ik al had voorspelt...er zijn dus meerdere versies van Corona gedetecteerd waaronder eentje die zeer agressief is in Iran.

[...]

In China zijn ook minimaal twee versies gevonden

https://www.cnbc.com/2020...y-two-types-covid-19.html
Dat klikt niet best :/
Het wordt tijd dat de WHO de situatie tot pandemie verklaart. Dat opent mogelijkheden.
Bovendien wordt dan de 500 miljoen aan pandemic bonds niet uitbetaald aan de investeerders maar gebruikt om hulp te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Cobb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:01:
@FRANQ juist gebruik kan in geval van huis quarantaine wel handig zijn hoor. Als je de regels voor die quarantaine doorneemt dan mag je alleen maar contact hebben met huisgenoten of naar een gedeeld toilet met een masker op.

Op school bij ons is een klein reletje uitgebroken. Een gezin is terug van wintersport uit Lombardije (hebben geen verschijnselen, dus mogen in principe gewoon naar school) maar hebben dit niet verteld en laten ook kinderen spelen na schooltijd in huis. Zonder het ook te vertellen aan de ouders. Nu is het dus uitgekomen. Dat is gewoon asociaal gedrag...

Het is trouwens een lachertje want er wordt meer aandacht besteed aan handen wassen (wat in de praktijk niet gebeurd) er worden geen handen meer gegeven maar er wordt nog wel luizen gepluist....
Hoezo asociaal, er is toch niks aan de hand? Al ze zoiets wel verteld hadden, kan je er vergif op innemen dat die kinderen gepest gaan worden.. dat is lekker...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
majic schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:19:
[...]

Pertinent niet waar. FFP2 doet niet erg veel onder voor N95. Verder zie ook onderstaande quote:

https://www.hse.gov.uk/research/rrpdf/rr619.pdf

[...]

Kortom het loont dus zéker wel de moeite om FFP2 maskers te hebben. Je doet er niemand kwaad mee (zijn niet optimaal voor ziekenhuizen, maar wél veel beter dan niks of een papieren maskertje of..je t-shirt).
EDIT: Mening herzien aan de hand van @Dennis1812 post.
Dan niet, waarom staat er bij PPF3 dan wel virus en bij PPF2 niet?
Kunnen we de hele PPF3 groep wel opheffen.
Stuk goedkoper ook als je chirurg bij de action in kan kopen.

In je gequoteerde stukje staat ongeveer als ppf3 niet beschikbaar is en ppf2 wel dan die gebruiken, beter iets dan niet.

Daarnaast heb ik nog nooit een action of gamma masker gehad die goed afsluit, als brildrager merk je dat direct aan de beslagen glazen.
Daarom heb ik al jaren een draeger x-plore halfgelaats masker met losse bajonet filters.

@Cobb

Als ze het bij de schoolleiding maar gezegd hebben.
In de klas en tegen ouders lijkt me niet verstandig omdat je dan krijgt dat die kinderen ontweken worden.
En er zoals gebeurt is onrust ontstaat.

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 05-03-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

[...]
Waar komt dit vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Als je Iran mag geloven van de Grote Duivel (VS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.nu.nl/film/60...ilm-uit-tot-november.html

ok. Breng dat ding dan online uit :(

Hier wint de commercie het samen met de angst van gezond verstand.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Van @CoronaNederland op Twitter.

Hier zie je de vele bodybags in ziekenhuis Iran

https://twitter.com/alikh.../1234695094780952577?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Het zijn deze:

Volgens de link die ik eerde aanhaalde is FFP1 dan weer geschikt voor NORO-virus ... het maakt je bewust wat je doet met je vingers en dat is al wat. Al ga ik niet met zo een ding rondlopen, als ik symptomen heb blijf ik wel thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

FFP2 staat in het protocol om te gebruiken bij corona patiënten in het ziekenhuis waar ik werk. FFP3 is onnodig aldus het ziekenhuis.

Overigens maakte iemand een opmerking over een chirurg die bij de action de FFP2 kan halen. Bij operaties dragen ze de simpelste mond neus maskers die enkel beschermen tegen opspattingen en zorgen dat de chirurg niet in de patiënt drupt met zn speeksel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• daan!
Nou, zoals ik al had voorspelt...er zijn dus meerdere versies van Corona gedetecteerd
Ja nogal wiedes, ieder virus is zeer onderhevig aan mutaties.
Dat is geen nieuws.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESN8KdQXkAIPnzQ?format=jpg&name=large
waaronder eentje die zeer agressief is in Iran.
Yeah but no.
Er is geen enkel bewijs dat er een agressievere versie in Iran rondgaat.
Wat er wel aan de hand is?
1. In Iran is wijdverspreide besmetting, het infectiecijfer dat de overheid uitgeeft klopt van geen kanten.
2. De gezondheidszorg van Iran is niet in staat mensen adequaat te behandelen (normaal al niet, met deze aantallen al helemaal niet)

Verspreid a.u.b. geen misinformatie, roddels, speculatie, en paniekreacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
https://media.dumpert.nl/...87_image_from_ios.jpg.jpg

OK, mensen zijn nu echt het spoor volledig bijster 8)7

Nouja, mensen kunnen je zo in ieder geval niet in je gezicht hoesten. Binnenkort een run op curver bakken?

[ Voor 29% gewijzigd door FireFoz op 04-03-2020 20:56 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

daan! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:18:
[...]
Ja nogal wiedes, ieder virus is zeer onderhevig aan mutaties.
Dat is geen nieuws.
Enkelstrengs RNA-virussen (zoals corona, influenza en HIV) zijn wel een beetje meer onderhevig aan mutaties dan dubbelstrengs en/of DNA virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Yzord schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Ik zou dat met een korreltje zout nemen.

Er was eerder ook al een bericht dat mensen massaal aan de deuren van de moskee likken om te bewijzen dat als je gelooft alles goedkomt.

Ach wie weet is het waar. Maar zout kan geen kwaad hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
Freee!! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:40:
Enkelstrengs RNA-virussen (zoals corona, influenza en HIV) zijn wel een beetje meer onderhevig aan mutaties dan dubbelstrengs en/of DNA virussen.
Klopt! Maar alle virussen zijn bovengemiddeld onderhevig aan mutaties.
Sommigen meer dan anderen.
Langzaam voor virussen is overigens alsnog warp 9.975 vergeleken met Eukaryote cellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:56
Yzord schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Dat moet wel nepnieuws zijn, @CoronaNederland meld nu ook 9 doden in een Breda's ziekenhuis.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Cobb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Dat moet wel nepnieuws zijn, @CoronaNederland meld nu ook 9 doden in een Breda's ziekenhuis.
Dat soort figuren die nep nieuws posten moeten gewoon opgepakt worden en een fikse boete krijgen voor onrust stoken.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

daan! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:50:
[...]
Klopt! Maar alle virussen zijn bovengemiddeld onderhevig aan mutaties.
Sommigen meer dan anderen.
Langzaam voor virussen is overigens alsnog warp 9.975 vergeleken met Eukaryote cellen. ;)
En sommige eukaryote cellen muteren sneller dan andere. Overigens zitten de prokaryote cellen met de mutatiesnelheid ergens tussen virussen en eukaryote cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FireFoz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:57:
[...]
Dat soort figuren die nep nieuws posten moeten gewoon opgepakt worden en een fikse boete krijgen voor onrust stoken.
Hoezo boete :? Die betalen ze lachend want dat verhaal kunnen ze weer verkopen. Maandje op water en brood met dwangarbeid, hebben ze meteen geen tijd om onrust te stoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Cobb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Hmm, denk dat het succes ze inderdaad naar het hoofd aan het stijgen is. Maar we wachten af. Ik heb al eerder gehoord dat als iemand niet getest is en deze dood neervalt dat het dan geen officiële corona gerelateerde dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Indoubt schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:27:
Begrijpelijk. Met een negatief reisadvies ga je meestal niet voor je plezier nog steeds naar die lokatie. Ook al is het misschien overdreven.

Ik reis nog wel maar wel alleen essentiële reizen en naar gebieden waar (nu nog) 0 besmettingen zijn. Moet alleen wel het vliegtuig in.

Ik maak me over mezelf ook niet veel zorgen maar zal mezelf wel bij de eerste tekenen in zelf quarantaine doen. Ben overigens goed voorbereid sinds 2009, mijn dochter was een van de eerste in NL met Mexicaanse griep en we hebben haar thuis verzorgd.

Ik was zondag laat in de middag en gisteravond nog even in de supermarkt. Blijkbaar is in Den Haag het hamsteren niet populair (behalve het Albert Heijn hamsteren) Er is geen enkel leeg schap, behalve een incidenteel aanbiedingsschap. Zowel AH als jumbo zijn gewoon als anders. Waar die foto's vandaan komen met lege schappen is mij een raadsel. Misschien importfoto uit het buitenland

Enige wat op was is de handgel
Afgelopen donderdag was de Lidl in Gouda al een heel stuk leger dan normaal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:27
FireFoz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:22:
Je moet dus eigenlijk niet 3% als risico zien, maar (stel het wordt echt een zooi en 50% van de bevolking krijgt het voordat er een oplossing voor is), 50% van 3%, dus 1,5%.
Dat is een mooie manier van rekenen. ;)
Jij gaat uit van alle mensen, besmet en onbesmet. Om vervolgens van de onbesmetten te zeggen dat die niet er aan dood gaan........ja duhuh.
Maar 3% sterfte bij besmetting blijft 3% sterfte bij besmetting. ;)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Covid-19 berichtgeving is inmiddels een infodemic geworden, en schadelijker dan het virus zelf. 8)7

Er is natuurlijk ook nog goed nieuws, de jaarlijkse griepgolf is over. _/-\o_
Het aantal besmettingen meldingen ligt met 47 op 100.000 een stuk lager dan de 58 per 100.000 die nodig zijn om van een epidemie te spreken :+

En zoals iedereen weet komt Covid-19 nog lang niet in de buurt van een notatie van belang.
Inmiddels al/pas 37 besmettingen op 17.000.000...........
Dat is 0,2 op 100.000 en met een sterftecijfer van 3% zouden dan 1,11 mensen dood gaan (op 17.000.000) met de huidige besmettingsgraad.
Inderdaad #%$%$^*&^ als jij net die ene bent in een land dat in paniek raakt. Een schrale troost misschien dat er meer mensen zijn die struikelen over losse veters en hun nek breken..........

De besmetting zal nog wel oplopen, kinderen schijnen weinig last te hebben, maar ook volwassenen hebben soms geen ziekteverschijnselen behalve verkouden zijn.
De officiële verklaring van het RIVM, pas testen na koorts/griep+luchtwegproblemen+in risicogebied geweest anders is er geen reden tot ongerustheid, wij hebben alles onder controle, u kunt rustig gaan slapen, lijkt me ook een dooddoener als er al besmettingen zijn bij mensen die niet in een risicogebied geweest zijn. Ofwel hou het volk dom, terwijl iedereen met twee hersencellen beter weet.
Elk cijfer dat momenteel geroepen wordt zou ik met een hele grote korrel zout nemen, het aantal besmettingen zal best wel vele malen groter zijn, en het sterftecijfer dus vele malen kleiner. Je ziet nu alleen de moeilijke gevallen.
Zuid-Korea test bijvoorbeeld uitvoerig en komt op 0,6% sterftecijfer. En, gerelateerd aan/uit die cijfers, voor ­70-jarigen 4 procent en voor patiënten van 80 jaar en ouder 5,4 procent.

Voorzichtigheid is goed maar de paniek die er lijkt te zijn is zwaar overdreven.
Wel goed om weer wat normale hygiëneregels naar voren te brengen, die velen normaal in de wind slaan.
Handen wassen na toiletbezoek (wordt vaak half of niet meer gedaan), niet in de rondte hoesten, e.d. Dingen die je vroegah gewoon leerde en deed.
Jorgen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:08:
Afgelopen donderdag was de Lidl in Gouda al een heel stuk leger dan normaal.
Koopavond? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 05-03-2020 07:39 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Wat ik bijzonder vind is dat bedrijven eigenlijk te weinig maatregelen nemen. Sommige grote bedrijven hebben die internationaal opereren hebben al wat maatregelen genomen. Die zijn goed bezig.

Maar dan kom het: Bij de kleine bedrijfjes juist weer niet. Kopje koffie halen voor je collega’s? Of even hoesten en niezen in het bijzijn van directe mensen en vervolgens niet je handen wassen. Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.

Men komt alleen pas in actie wanneer het dichtbij komt.
En dat is iets wat ik mij aan kan storen. Want dan ben je vaak al te laat.

Ik zie graag nationale regels verschijnen wat te doen bij een uitbraak van een onbekend virus. Wat is het stappenplan dat elk bedrijf klein of groot dient te volgen. Goederen kun je bestellen bij locatie A, B of C in Nederland. Goederen krijg je van de verzekering vergoed. Gratis posters over how-to, te volgen regels bij hoesten of niezen, handen wassen etc. hang je dan binnen het bedrijf gewoon op.

Zo simpel is het.

Tot nu toe hebben sommige bedrijven alleen maar een afwachtende houding.
Dat is gewoon naïef en werkt ongewenste verspreiding van welk virus dan ook in de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door MoldyInko op 05-03-2020 06:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Hoe gaan jullie nu zelf om met medewerkers die terugkomen van een reis naar bijv. Noord Italie? Veel bedrijven klampen zich vast aan het advies van het RIVM maar ik hoor dus net op BNR dat verschillende politici zich afvragen of de huidige aanpak nu wel de goede is, en of we wel voorzichtig genoeg zijn.

Imo zou het zo moeten zijn dat wanneer je in een risico gebied geweest bent, je even twee weken thuis mag chillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
De_Bastaard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:53:
Hoe gaan jullie nu zelf om met medewerkers die terugkomen van een reis naar bijv. Noord Italie? Veel bedrijven klampen zich vast aan het advies van het RIVM maar ik hoor dus net op BNR dat verschillende politici zich afvragen of de huidige aanpak nu wel de goede is, en of we wel voorzichtig genoeg zijn.

Imo zou het zo moeten zijn dat wanneer je in een risico gebied geweest bent, je even twee weken thuis mag chillen.
Lijkt me heel goed dat bedrijven (en eigenlijk gewoon iedereen) luisteren naar de experts van het RIVM en niet naar een stel politici die hier eigenlijk niks van af weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog niet welke kant van het verhaal ik vervelender vind:

De mensen die roepen "er zijn maar 37 mensen besmet waarom hebben we maatregelen" die voorbij gaan aan het feit dat we het graag bij 37 willen houden en daarom juist die maatregelen nodig hebben. Italie had er ook maar 37 een tijdje terug.

Of de mensen die roepen "er zijn niet genoeg maatregelen, alles moet dicht, waarom mag dit feestje doorgaan" die dan weer extreme maatregelen willen die buitenproportioneel zijn voor de huidige situatie.

Ik ben bang dat die tweede gelijk gaan krijgen omdat de eerste het nu niet serieus genoeg nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
De_Bastaard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:53:

Bij ons moet je thuis blijven als je uit zo'n gebied komt of als je contact hebt gehad met iemand waar het virus is vastgesteld. Dat betekent niet chillen overigens maar thuis werken: als je niet ziek bent tenminste.

En het is nu de bedoeling dat je je laptop mee neemt naar huis. Veel mensen doen dat al maar we hebben ook kluisjes voor wie de laptop niet mee naar huis wil. Maar mocht om 1 of andere reden het kantoor dicht gaan of je je niet zo lekker voelt, dan kun je in elk geval nog thuis werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kalentum schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:05:
[...]

Bij ons moet je thuis blijven als je uit zo'n gebied komt of als je contact hebt gehad met iemand waar het virus is vastgesteld. Dat betekent niet chillen overigens maar thuis werken: als je niet ziek bent tenminste.

En het is nu de bedoeling dat je je laptop mee neemt naar huis. Veel mensen doen dat al maar we hebben ook kluisjes voor wie de laptop niet mee naar huis wil. Maar mocht om 1 of andere reden het kantoor dicht gaan of je je niet zo lekker voelt, dan kun je in elk geval nog thuis werken.
Ja precies, dat lijkt me imo ook de juiste aanpak. Better safe than sorry. Er wordt wel van alle kanten opgeroepen om gezond verstand te gebruiken en "bij klachten" thuis te werken maar als je van te voren al meerdere medewerkers van een klein bedrijf kunt besmetten is dat natuurlijk niet handig. Zelf denk ik er gewoon over om wanneer medewerkers uit die gebieden terugkomen én niet thuis hoeven te werken, dat ik dat dan wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:10:
[...]

Er wordt wel van alle kanten opgeroepen om gezond verstand te gebruiken en "bij klachten" thuis te werken maar als je van te voren al meerdere medewerkers van een klein bedrijf kunt besmetten is dat natuurlijk niet handig.
Heb je bewijs gezien dat het mogelijk is om zonder klachten mensen te besmetten? Want alle adviezen gaan er van uit dat dat niet kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Heb je bewijs gezien dat het mogelijk is om zonder klachten mensen te besmetten? Want alle adviezen gaan er van uit dat dat niet kan.
Italië?
Als Zuid Korea, met de uitvoerigste monitoring mondiaal, uitkomt op een sterftecijfer van 0,6%, en Italië op 3,1%, kan je concluderen dat óf de Italianen meer dan gemiddeld watjes en zwak zijn, óf er lopen daar duizenden mensen rond die nergens last van hebben. En om die laatste reden in alle statistieken ontbreken.

Ik ga er maar van uit dat mensen gelijk in elkaar zitten, en werden die Zuid Europeanen niet ooit gemiddeld gezonder ouder dan hier? ;)

Dat de adviezen zijn dat besmetting zonder klachten niet kan lijkt me logisch. Anders krijg je paniek, in de media wordt Covid-19 haast afgeschilderd als de zwarte pest. Levensgevaarlijk en dodelijk, terwijl je bij fietsen of autorijden een aanzienlijk hoger risico loopt te overlijden.
En dat terwijl er momenteel 100.000 besmettingen wereldwijd bekend zijn op 7 miljard mensen.
Iedereen die niet uitgaat van een schepping maar van evolutie, snapt dat het altijd al the survival of the fittest was.
De ene kan er tegen en besmet vrolijk de rest, de ander wordt ziek en geneest, en de zwakken vallen af. Helaas, maar gewoon evolutie.
In dit geval treft de oudere mens meer risico, maar volgens mij heeft de oudere (en vaak al zieke) mens altijd al een hoger risico om te overlijden. Voor hen kan het een complicatie te veel zijn.

Dus niet dat je niet beter safe dan sorry kunt zijn, zeker als je onder een risicogroep valt, maar zo overdreven als nu lijkt me niet wenselijk of noodzakelijk.
Dat familielid met griep die op een verjaardag komt laat je ook niet buiten staan, net zo min als de hele familie in quarantaine gaat nadat er iemand zat te hoesten en niezen op een verjaardag die griep bleek te hebben. Want 2000 griepdoden jaarlijks, stel je voor dat je Nederland besmet.

Dus als je de cijfers van Zuid Korea mag geloven komt het inderdaad neer op een gemiddelde tot zware griep.
Iets waar Nederland normaal zijn schouders voor ophaalt, je bent iets voorzichtiger in de omgang maar we gaan gewoon aan het werk. En de ouderen krijgen een griepprik.
Maar verspreiding is onvermijdelijk.

Die ouderen moeten nu (extra) voorzichtiger zijn, nu medicijnen nog experimenteel zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Teijgetje op 05-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Er is toch al wel meer bewustwording dat je met de normale griep ook beter thuis kan blijven/thuis werken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Multiplex
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-08 14:58
Het onderwerp is 'voorbereiden op het Corona-virus. Svp on topic blijven.

[ Voor 69% gewijzigd door Ardana op 05-03-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Bij ons moet je :

- niet meer reizen buiten eigen land
- Binnen eigen land alleen noodzakelijk afspraken buiten de deur, probeer alles via video calls
- Thuiswerken als je in risicogebied bent geweest ( en dan is Noord Italië voor het gemak gewoon geheel Italië geworden )
- Thuiswerken als je tot de risicogroep behoort ( ondergetekende dus )

Beetje overdreven, maar ook wel zorgzaam en volgens mij de standaard voorzorgsmaatregelen van alle Tech bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mariekeb schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:00:
Bij ons moet je :

- niet meer reizen buiten eigen land
- Binnen eigen land alleen noodzakelijk afspraken buiten de deur, probeer alles via video calls
- Thuiswerken als je in risicogebied bent geweest ( en dan is Noord Italië voor het gemak gewoon geheel Italië geworden )
- Thuiswerken als je tot de risicogroep behoort ( ondergetekende dus )

Beetje overdreven, maar ook wel zorgzaam en volgens mij de standaard voorzorgsmaatregelen van alle Tech bedrijven.
Bij ons alleen dat eerste, ik werk altijd al thuis al moet ik nog steeds een keer per week komen (ik kom liever even niet)

Mijn vrouw heeft een meldplicht als ze op risicoplaatsen is geweest.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:12:
[...]

De adviezen zeggen dat het risico minimaal of haast nihil is, dat is iets genuanceerder dan niet.
Bovendien, wat als je klachten ontstaan tijdens de werkdag? ;)

Een groot onderdeel in het voorbereiden is wat mij betreft preventie. Niet enkel voor jezelf, maar ook voor de mensen om je heen.
Liever preventief thuiswerken en na twee weken geen klachten, dan pas weer naar kantoor.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Anatidae schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Heel zuid en midden Nederland mijden ?
Sowieso een goed idee :)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik ga morgenochtend naar Disneyland met wat tubes handgel, flessen water, handzeep en 2 mondkapjes. Is het nog wel verstandig om te gaan, of is niet gaan echt flink overtrokken? Wat vinden jullie?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:24
Frozen schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:17:
Ik ga morgenochtend naar Disneyland met wat tubes handgel, flessen water, handzeep en 2 mondkapjes. Is het nog wel verstandig om te gaan, of is niet gaan echt flink overtrokken? Wat vinden jullie?
Hmm. Het proberen leuk te hebben in Disneyland terwijl je met mondkapjes rondloopt en continue maar bezig bent met besmettingsgevaar lijkt me lastig.

Van de andere kant. Wat is de kans dat je daar daadwerkelijk iets oploopt?

Gaat nu wel rap ineens. Over de 80 besmettingen. RIVM moet nog komen met nieuwe informatie.

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Mondkapjes achterwege laten, verder gewoon gaan.
Als je weet hoe mondkapjes gebruikt moeten worden, dan weet je ook dat twee mondkapjes weinig uitmaakt als je daar een volle dag mee gaat rondlopen. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mondkapjes zijn leuk voor de foto's. Weet je nog die ene keer in Disney?

Die handzeep zou ik wel meenemen, al denk ik dat ze dat op Disney ook gewoon hebben. En hoe ga je er naar toe? Met de metro? Tja, ik stap hier ook nog in de trein. Het is aan jezelf. Disney zou ik denk ik nog wel doen, maar Noord Italie sla ik toch even over (al maakt het misschien over twee weken niks meer uit dat het overal even verspreid is).

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 05-03-2020 15:31 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Marzman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Mondkapjes zijn leuk voor de foto's. Weet je nog die ene keer in Disney?

Die handzeep zou ik wel meenemen, al denk ik dat ze dat op Disney ook gewoon hebben. En hoe ga je er naar toe? Met de metro? Tja, ik stap hier ook nog in de trein. Het is aan jezelf. Disney zou ik denk ik nog wel doen, maar Noord Italie sla ik toch even over (al maakt het misschien over twee weken niks meer uit dat het overal even verspreid is).
We gaan met de auto. :p de Thalys website naaide ons qua prijzen continu. "Deze reis is beschikbaar voor xx euro" en daarna "uw reis is uitverkocht, koop hem alsnog tegen een hoger tarief".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Misschien zie ik dit verkeer hoor, maar als je 'uit angst' daar met mondkapjes op gaat lopen om je te beschermen, dan snap ik niet dat je dan wel de drempel overgaat om die kant op te gaan. Geen contact met mensen die het mogelijk besmet zijn is een betere bescherming dan wel contact met mensen die het mogelijk hebben die ook allemaal netjes in het karretje hebben gezeten (al dan niet niezend ofzo) waar jij dan vrolijk in stapt met een mondkapje op.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Niet zo paniekerig doen en je handen wassen voor je gaat eten.
De kans dat je onderweg erheen een dodelijk ongeluk krijgt is een stuk groter dan dat je overlijdt aan het virus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hier op het werk is inmiddels een soort van zelfopgelegde quarantaine aan de gang. We hebben +/- 50 kantoren door het hele land en sinds maandagavond is het ons letterlijk verboden om nog in een ander kantoor te komen dan je eigen standplaats. Daarnaast is er verzocht om contact met klanten zoveel mogelijk op afstand te doen.

Echter slaat het in mijn ogen inmiddels compleet door. Er is een paniek voor een virus met sterftecijfers die nog niet eens in de buurt komen van het aantal verkeersdoden in dezelfde periode. Maar we stappen nog steeds vrolijk iedere dag in de auto. Zelfs de cijfers uit China vallen in het niets vergeleken met andere sterfgevallen anders dan ouderdom.

In mijn ogen is er nog steeds maar één goede voorbereiding en dat is als je klachten hebt, blijf dan thuis! Werkgevers moeten in geval van twijfel direct instemmen met ziekteverlof (wat ze sowieso zouden moeten doen). Je moet de personen die mogelijk besmet zijn isoleren, dan kan de rest van de wereld gewoon doordraaien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:08
Metro2002 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Niet zo paniekerig doen en je handen wassen voor je gaat eten.
De kans dat je onderweg erheen een dodelijk ongeluk krijgt is een stuk groter dan dat je overlijdt aan het virus.
Krijg zulke reacties vaker, raar. Je krijgt die kans er dus bovenop, alleen maar meer risico

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha en zo begint de antivaxx gemeenschap ook mee te doen aan de corona discussie.

Zie op internet deze voorbij komen: https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/

Die groep mensen schakelt zichzelf wel uit. Pak maar lekker vitamine C om je van een virus te genezen. Hadden ze dat nu in Liberia ook geweten dan was Ebola nooit een issue geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ZpAz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:53:
[...]

Misschien zie ik dit verkeer hoor, maar als je 'uit angst' daar met mondkapjes op gaat lopen om je te beschermen, dan snap ik niet dat je dan wel de drempel overgaat om die kant op te gaan. Geen contact met mensen die het mogelijk besmet zijn is een betere bescherming dan wel contact met mensen die het mogelijk hebben die ook allemaal netjes in het karretje hebben gezeten (al dan niet niezend ofzo) waar jij dan vrolijk in stapt met een mondkapje op.
Ik heb de mondkapjes niet mee zodat ik ze een paar dagen lang kan dragen. Ik heb ze mee voor het geval dat er daar een sh*tstorm uitbreekt en we onszelf moeten beschermen. :)
De_Bastaard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:54:
Haha en zo begint de antivaxx gemeenschap ook mee te doen aan de corona discussie.

Zie op internet deze voorbij komen: https://leefbewust.nu/corona-virus-behandeling-symptomen/

Die groep mensen schakelt zichzelf wel uit. Pak maar lekker vitamine C om je van een virus te genezen. Hadden ze dat nu in Liberia ook geweten dan was Ebola nooit een issue geweest.
:)

[ Voor 24% gewijzigd door Frozen op 05-03-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

10 gram vitamine C per dag.. damn, die zal lekker pissen zeg... dan maak je d'r bijna letterlijk azijn van. _O-

Man man man man man.. gelukkig raden ze alleen maar water oplosbare vitamines aan die je gewoon weer uitzeikt. Met B vitaminen moet je dit echt niet gaan proberen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mutatie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Krijg zulke reacties vaker, raar. Je krijgt die kans er dus bovenop, alleen maar meer risico
Als je zo gaat redeneren is de kans dat je zo dadelijk, als je naar buiten stapt, direct dood neervalt 100%. Je mag niet gerelateerde kansen niet bij elkaar optellen.

Of je een dodelijk ongeluk krijgt onderweg staat nog altijd los van Corona. Maar de kans op een dodelijk ongeluk is wel aanzienlijk groter.
SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:25:
[...]

10 gram vitamine C per dag.. damn, die zal lekker pissen zeg... dan maak je d'r bijna letterlijk azijn van. _O-

Man man man man man.. gelukkig raden ze alleen maar water oplosbare vitamines aan die je gewoon weer uitzeikt. Met B vitaminen moet je dit echt niet gaan proberen.
Behalve dat meer 2 gram vitamine C per dag ook niet bevorderlijk is... Het veroorzaakt darmklachten en er is een (niet bewezen) vermoeden dat het het risico op nierstenen vergroot door een overmatige afscheiding van oxaalzuur.

De persoon die het schrijft is ook geen arts, maar holistisch gezondheidsdeskundige, spreker, reiziger en founder van de de Leef Bewust Lifestyle®, echt top credentials... Niet eens bioloog of ook maar iets wat hint richting medisch/biologisch.
Wat bij schrijft is ook echt in de orde "meer is altijd beter" :X

Laat ik het citaat van de beschermheer van de toxicologie er maar eens bij pakken:
Alle dingen zijn vergif en niets is zonder gif. De hoeveelheid alleen maakt dat iets niet giftig is.
Uitgesproken door Paracelsus, 100% waar maar vaak vergeten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Mutatie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Er wordt mee bedoeld dat je er niet over nadenkt om in de auto te stappen en naar Disneyland te rijden maar hier ineens wel rekening mee houdt en je overlevingskansen gaat berekenen.

Net zo irrationeel als wel durven autorijden maar niet durven vliegen terwijl autorijden een 112 keer grotere kans op een dodelijke afloop geeft dan vliegen (en bijna 60 keer dodelijker dan het virus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:06

Nox

Noxiuz

Een goede weerstand is natuurlijk goed maar 1 gram vitamine C per uur is absurd. Ook de 15 procent kans op overlijden is klinklare onzin, dat is bij 80+.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De eerste paar alinea`s waren wel OK, daarna werd het totale onzin.
50.000 IU de eerste vier dagen vind ik ook wel een dingetje, elke dag 17 van deze.........erbij. 8)7
Belachelijke hoeveelheden aanraden van vitaminen die griep niet genezen. Levensgevaarlijk.

Is er nog geen meldpunt waar dit soort gevaarlijk onzinnieuws gemeld kan en die het van het web kan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Metro2002 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Er wordt mee bedoeld dat je er niet over nadenkt om in de auto te stappen en naar Disneyland te rijden maar hier ineens wel rekening mee houdt en je overlevingskansen gaat berekenen.

Net zo irrationeel als wel durven autorijden maar niet durven vliegen terwijl autorijden een 112 keer grotere kans op een dodelijke afloop geeft dan vliegen (en bijna 60 keer dodelijker dan het virus).
Totdat je op een grafsteen moet zetten. "hij won nooit wat totdat .. hij met Russisch roulette meedeed"

Tja ik woon in een gebied waar overstroming mogelijk is, ben er ook bang voor.. maar om daarvoor te verhuizen? ik vind % kans hebben op zo'n dooddoener .. alsof dat het meer/minder gevaarlijk maakt.

Manager op werk, gooit de toko niet op slot .. (is niet bang) maar vlucht wel naar zijn partner toe die in haar "thuisland" zit .. want de grenzen gaan op slot.

Tja om nu ineens de winkel leeg te kopen zodat als je thuis moet zitten niet misgrijpt is tja .. een keuze voor een gezin van 4 50% man/vrouw... heb je toch wel wat nodig .. maar niks is er mis mee om te consuminderen .. (lees minder vaak in winkels te zijn) ..

Als we terug komen op de %, en kans .. tja er rijden x hoeveelheid meer auto's dan vliegtuigen, maar er rijden meer auto's in "bevolkte" gebieden dus de kans op een dodelijk ongeluk is groter. En vergeet niet wat telt als "dodelijk + auto" alles waar een auto betrokken is ? dat lijkt me sterk.. want moetwillige acties of andere zaken (vrachtauto/bus of opzet) worden gemakshalve wellicht niet meegeteld
Bij een vliegtuig tel je dan het aantal mensen of vliegtuigen(vs vliegtuig operationeel?) vliegtuigen hebben een strenger onderhoud en veiligheids-eisen die in wat minder kapitaal krachtige situaties wellicht wat soepeler zijn.
Tel je nationaal vs internationaal ?

Dus ben je met %kans wel eerlijk bezig of vergelijk je appels met peren?

Nee hoewel wellicht "te" paniekerig gereageerd word .. is het helemaal niet slecht om eens wakkergeschud te worden en bij stil te staan .. en het helpt als we elkaar nu eens aanleren een gezonde hygiene aan te leren .. vergeet niet dat de kids van nu op school de toekomst hebben en gemiddeld schoner zullen zijn dat de ouder(s) ervan ..
Ik durf wel te zeggen dat de huidige 30 tot 50 jarig(en) mensen veel minder hygiene op het netvlies hebben, ondanks dat ze meer met uiterlijk doen.

Ga je het over preppen hebben dan is deze generatie ook veel minder bezig met enige situatie die men zou kunnen treffen.
- overlijden ? (veel mensen doen dat pas als ze 50/60 zijn .. oftewel als een naaste overlijd en direct betrokken worden)
- stroom storing (duurt maar max 4 uur.. dat overleeft je gsm wel)
- water uit de kraan ? de kans dat ik niks meer kan tappen zo klein ..
- brand/koolmonoxide vergifteging .. tja ik krijg een rookmelder door mijn strot van brandweer/gemeente .. (er sterven maar 13 mensen per jaar 0,001% van de bevolking ? voor de cijfer liefhebbers .. totdat het een naaste is.. dan worden we ....ridders)
- boodschappen (de winkel ligt vol waarom zou ik voorraad in huis hebben de winkels zijn 6 tot 7 dagen per week open), zo niet heb je avondwinkels, thuisbezorging, restaurant etc etc ..
- kinderen: dagopvang/school en sociale verplichtingen ..
- schoonmaken (wanneer heb je tijd dan ??, iedereen werkt dan thuis zitten ..weekend ben je weg etc etc)

Eerlijk gezegd ik zou het persoonlijk niet erg vinden om thuis te "moeten" zitten met het gezin ..activiteiten zat als we gezond zijn :)

Mensen kunnen geen voorstelling maken van dat 1 of meerdere diensten wegvallen en/of onbereikbaar worden, erger nog je betaald liever meer voor het gemak dan dat we er "last" van hebben. zoals bv je huis goed schoonhouden kost veel te veel tijd ..

TLDR Maar je realiseert je niet dat het niet geheel onrealistisch is dat de fabriek(en) en transporteurs van voedsel waren totaal buiten beeld zijn .. hoeveel van dit is import/export ? of komt het magisch in die winkel terecht? nee want die x aantal besmetingen is belangrijker nieuws en wie het raakt tja dat is bijzaak. toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

De pest is dat als zulke mensen het krijgen, ze denken dat ‘t allemaal koek en ei is met de meest gestoorde alternatieve geneeswijzen en dan lekker doorgaan met wat ze doen onder ‘t mom “als ik ‘t heb en iemand aansteek, dan koop ik wel een zak sinaasappels voor ze en een flesje <whatever> van Dokter C. Harlatan/Dhr Otto Plichter.”. :+ Maar intussen wel mogelijk kwetsbare mensen infecteren die er zware problemen van kunnen krijgen tot en met de dood aan toe. Maar goed, dat anti-vaxxers weinig geven om de gezondheid en overlevingskansen van anderen is geen nieuws.

Overmorgen is de uitvaart van mijn vader. Daar komen veel ouderen/borderline bejaarden op af. Mensen mogen elkaar de hand schudden, maar we hangen wel kaartjes op dat het niet erg is als je liever niet elkaar de hand schudt en dat kwetsbare mensen (ziek, oud, etc) het wellicht beter niet kunnen doen. Liever achteraf onnodig een hand niet geschud, dan volgende maand nog een uitvaart. :+ Maak maar een buiging ofzo, ook prima. Veiligheid over formaliteit. :) En natuurlijk ook geen bakken met nootjes o.i.d. Sommigen vinden ‘t paniekvoetbal, maar het is zo’n supersimpele maatregel... Dan is ‘t maar paniekvoetbal. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@WhatsappHack Veel sterkte alvast. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@WhatsappHack lekker nuchter. Sterkte!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ga dinsdag reizen naar een tot op heden Corona vrij land.
Daar zullen ze toch ook niet zo blij zijn met de komst van mensen uit een land als Nederland op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yogibeer schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:31:
Daar zullen ze toch ook niet zo blij zijn met de komst van mensen uit een land als Nederland op dit moment?
Oost-Europa?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alleen Hongarije, Albanië en Bulgarije niet, volgens mij, rest wel.

Edit:
Hier een kaart, al is-ie niet helemaal up-to-date (denk ik), want bijv Servië heeft volgens dit lijstje wel al een geval.

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 06-03-2020 10:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@WhatsappHack goed beslist !, sterkte in deze lastige tijd.
Yogibeer schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:31:
Denk dat ze niet blij zijn met "mensen" die reizen .. + de normale houding ..

Denk dat weinig mensen "gevaar" graag opzoeken voor de rest wees nuchter, met de insteek "voorkomen" is beter dan genezen zit je imho wel goed, dit kan extreem of nuchter zijn ..

Dat de periode langer kan worden dat je weg bent is relatief aanwezig. als vermaak bij je hebt online/offline, (ebook bv) en wat lader(s) .. dat je niet 2 weken tegen 4 kleine muurtjes alleen hoeft te staren zeg maar.. zorg dat je noodnummers/medische gegevens bij je hebt en zet in je gsm bv ICE (In Case of Emergency) of plak een sticker .. (google translate)
Het scheelt als je wat basis dingen vertaalt in het reisdoel-taaltje .. in 2 talen (en/grieks oid) .. bv allergie/medicatie/wie contact(en) zijn..

Enige "extra" die ik meeneem is dus een e-book + wat handgel(alcoholische), handwas middel(tube) en ga er van uit dat ik wat "langer" ergens kan vertoeven .. kleding kan je in een gootsteen best wassen indien nodig en drogen .. en die 3 dingen nemen nauwelijks ruimte in.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Uit een interne mail van een groot bedrijf in Nederland. In deze strekking: "Vanaf heden begroeten we de komende twee maanden door in plaats van de handen te schudden door met de voeten tegen elkaar aan te tikken". Verder geen congressen meer bezoeken met meer dan 50 man, en een meter afstand van je collega houden.

Van de week ben ik nog op de sportschool geweest en daar wordt nu aangeraden om elk toestel zowel voor als na gebruik te desinfecteren. Verder is de pepermuntjes-pot op de balie ook weggehaald. Vast geen toeval..

Het inloophuis waar ik elke week met een gezellig clubje eet heeft nu ook op elke tafel een desinfectieflesje neergezet, om de handen te desinfecteren, en er hangen wat algemene regels van het RIVM op de deur en in de 'kabelkrant' op de televisie.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14

Lol :D Morning detox met de 'Kukurmabooster', koop hier. My goodness.
Doet me denken aan Jacobse en van Es met hun Zoetstofwisselingskliniek (youtube).
En Cor van der Laak die zijn beklag komt doen (youtube) omdat het niet heeft gewerkt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
mekkieboek schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Lol :D Morning detox met de 'Kukurmabooster', koop hier. My goodness.
Doet me denken aan Jacobse en van Es met hun Zoetstofwisselingskliniek (youtube).
En Cor van der Laak die zijn beklag komt doen (youtube) omdat het niet heeft gewerkt.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mekkieboek schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Doet me denken aan Jacobse en [...]
offtopic:
Hoho, die vrije jongen heet nu Dr. Jacobo ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
AW_Bos schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:50:
Uit een interne mail van een groot bedrijf in Nederland. In deze strekking: "Vanaf heden begroeten we de komende twee maanden door in plaats van de handen te schudden door met de voeten tegen elkaar aan te tikken". Verder geen congressen meer bezoeken met meer dan 50 man, en een meter afstand van je collega houden.

Van de week ben ik nog op de sportschool geweest en daar wordt nu aangeraden om elk toestel zowel voor als na gebruik te desinfecteren. Verder is de pepermuntjes-pot op de balie ook weggehaald. Vast geen toeval..

Het inloophuis waar ik elke week met een gezellig clubje eet heeft nu ook op elke tafel een desinfectieflesje neergezet, om de handen te desinfecteren, en er hangen wat algemene regels van het RIVM op de deur en in de 'kabelkrant' op de televisie.
Hoega je elkaar met de voeten aantikken én 1 meter afstand houden? Of krijgen jullie allemaal een karateles :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Hoega je elkaar met de voeten aantikken én 1 meter afstand houden? Of krijgen jullie allemaal een karateles :+
Ik gooi mijn schoen wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

Beetje voorbereiden toch niet heel erg. Brabanders mogen de deur niet meer uit als ze verkouden zijn.
Oh wacht.. Ik ben een Brabander.. en ik snotter..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:15:
Beetje voorbereiden toch niet heel erg. Brabanders mogen de deur niet meer uit als ze verkouden zijn.
Ik kreeg die pushmelding ook. Als brabo met een snotter en last van m’n keel... In een aula vol mensen. :+ Ik vraag me wel af waarom alleen Brabant, als ‘t preventief is kan je toch beter dit advies voor ‘t hele land laten gelden of ben ik nou gek...?

Dank voor alle mooie reacties trouwens! <3

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 01:24:
Ik vraag me wel af waarom alleen Brabant, als ‘t preventief is kan je toch beter dit advies voor ‘t hele land laten gelden of ben ik nou gek...?
Jaap van Dissel van het RIVM legt uit dat van veel van de infecties in Nederland duidelijk is waar ze vandaan komen, bijvoorbeeld uit Noord-Italië waar mensen besmet zijn geraakt of door verspreiding van het virus binnen een gezin.

Maar binnen Noord-Brabant is dat anders: "Daar zijn we niet meer in staat om in al die gevallen deze verbintenis te vinden. Dat willen we dit weekend verder uitzoeken. Domweg om te zorgen dat, mocht er sprake zijn van een virusinfectie als oorzaak van deze klachten, dat virus niet de kans krijgt om zich dit weekend verder te verspreiden."

https://nos.nl/artikel/23...esluit-is-verstandig.html
En een andere viroloog:
De viroloog beaamt dat het bedoeld is om meer zicht te krijgen op hoe het coronavirus zich verspreidt, want in Noord-Brabant zijn een paar mensen besmet van wie niet duidelijk is hoe ze aan het virus zijn gekomen. "Dat is hard werken voor de GGD. Zolang we niet zeker weten hoe het zit, vraag je eigenlijk 'mensen help nou mee om als er toch wat circuleert dat niet verder te verspreiden'."

https://nos.nl/artikel/23...esluit-is-verstandig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Volgens mij is dit de meest betrouwbare kaart met besmettingen.
Ik ben benieuwd of we nu in Brabant wel de supermarkten leeggekocht gaan zien worden.
Persoonlijk vind ik het een best eng virus. Als je nagaat dat mensen van rond de 36 jaar er al aan kunnen overlijden (doktoren met intensief contact). Dat we nu in Groningen karrenvrachten vol aan potentiële ziektedragers gaan krijgen uit besmette regio's helpt ook niet.
Gelukkig pakken we het hier in NL beter aan dan in Amerika, daar steekt Trump zijn kop in het zand en wordt je enkel getest als je bijna dood gaat. Dat iedereen zijn eigen zorg moet betalen, ziektedagen van je verlof af gaan en je na een week ziek onverwijld ontslagen kan worden helpt ook niet mee.
Hopelijk kunnen we de verspreiding genoeg vertragen zodat we voor iedereen die het nodig heeft een ziekenhuis bedje hebben.

https://mobile.twitter.co...tatus/1235994748005085186

[ Voor 3% gewijzigd door WillemAtHome op 07-03-2020 08:04 ]

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Stemmingmakerij over die studenten. Doe zaten in een gebied minstens 80 km van het dichtstbijzijnde coronageval, niet of nauwelijks contact met anderen..
Vanuit milaan landen er dagelijks meerdere vluchten met in totaal duizenden reizigers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:22:
Stemmingmakerij over die studenten. Doe zaten in een gebied minstens 80 km van het dichtstbijzijnde coronageval, niet of nauwelijks contact met anderen..
Vanuit milaan landen er dagelijks meerdere vluchten met in totaal duizenden reizigers.
Niet helemaal. Doordat ze schijt hadden aan de publieke opinie hebben ze in Nederland voor veel zorg en ergernis gezorgd.
En er is inmiddels gebleken dat de ingestelde cordons in Italië maar deels effect hadden. Je ziet dan ook dat veel mensen die "in de buurt" naar Italië zijn geweest toch besmet zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:12
Zijn er mensen die in een tandartspraktijk werken? Ik heb volgende week een afspraak en ik twijfel zeer of ik wel moet gaan. Je hoort continue dat je niet aan je gezicht moet zitten. Maar in je mond peuteren is dan toch nog veel erger? Tandarts die niet (per ongeluk) niet goed schoonmaakt lijkt me een enorm bron van besmetting
Aan de andere kant moet ik toch een keer. Misschien beter nu dan over een paar weken/maanden

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:15:
Zojuist ook een paar keer gehoest... dan maar een week thuis zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
harrytasker schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Zojuist ook een paar keer gehoest... dan maar een week thuis zitten :?
Heb je een keer gehoest omdat je kriebel in je keel had of omdat je een 'hoest' hebt? (dus de hele tijd af en toe hoesten)
In het laatste geval: Ja.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 07-03-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:22:
Inderdaad zo groot is de "stemmingsmakerij" dat de "heren" vanmorgen in Kardinge uit de bus stapten en vervolgens waren er diverse van de "reizigers" die aan de aanwezige GGD vroegen "wilt u aub mijn temperatuur opnemen" .

Zo zeker waren de "heren van vindicat" dus zelf over hun gezondheid .

Zoals je al zegt allemaal stemmingsmakerij 8)7 |:( 8)7

Oh ja "nauwelijks kontakt"

Jij gelooft dus dat ze zelf hebben gekookt , de bedden opgemaakt en het bier tapten ? Natuurlijk "nauwelijks kontakt" .

[ Voor 9% gewijzigd door leekers op 07-03-2020 10:19 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wel prachtig, hoor. Als het Vindicat-studenten zijn, dan moeten ze gelijk in quarantaine etc, ook al hebben ze geen klachten en zaten ze kilometers van de brandhaarden af.
Maar als gevraagd wordt aan Brabanders met (lichte) ziekteverschijnselen om thuis te blijven dan is het opeens overdreven en weetikveelwat.

Punt is wel dat Brabanders dichterbij een infectiehaard zitten dan de Vindicatleden.

Iets met meten met twee maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Heb je een keer gehoest omdat je kriebel in je keel had of omdat je een 'hoest' hebt? (dus de hele tijd af en toe hoesten)
In het laatste geval: Ja.
Eigenlijk wil ik alleen maar aangeven, dat daar gewoon ontiegelijk misbruik van gemaakt gaat worden onder het mom van....
Gewoon gezond verstand gebruiken, maar ik heb het gevoel dat dat voor heel veel mensen erg moeilijk is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

anandus schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:18:
Wel prachtig, hoor. Als het Vindicat-studenten zijn, dan moeten ze gelijk in quarantaine etc, ook al hebben ze geen klachten en zaten ze kilometers van de brandhaarden af.
Maar als gevraagd wordt aan Brabanders met (lichte) ziekteverschijnselen om thuis te blijven dan is het opeens overdreven en weetikveelwat.

Punt is wel dat Brabanders dichterbij een infectiehaard zitten dan de Vindicatleden.

Iets met meten met twee maten.
O ja? Vindicat zat op hoestafstand van de grootste brandhaard buiten Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Anatidae schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:49:
Zijn er mensen die in een tandartspraktijk werken? Ik heb volgende week een afspraak en ik twijfel zeer of ik wel moet gaan. Je hoort continue dat je niet aan je gezicht moet zitten. Maar in je mond peuteren is dan toch nog veel erger? Tandarts die niet (per ongeluk) niet goed schoonmaakt lijkt me een enorm bron van besmetting
Aan de andere kant moet ik toch een keer. Misschien beter nu dan over een paar weken/maanden
Ik denk dat een tandarts wel de laatste is waar je je zorgen over hoeft te maken.. Of gebruikt jouw tandarts geen wegwerphandschoentjes en een mondkapje?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anatidae schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:49:
En jij maakt je normaal geen zorgen als je tandarts zijn instrumenten niet goed schoonmaakt?

Je kan daar wel ergere dingen oplopen dan corona....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorgen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:48:
[...]

O ja? Vindicat zat op hoestafstand van de grootste brandhaard buiten Azië.
Knappe jongen die 80 km hoest :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.