• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Nou ik denk dat wij het nu thuis wel een poos kunnen uithouden. Als nu mijn bestelling met die desinfectiezeep nou nog binnenkomt dan zitten we wel OK.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Omega Supreme schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:48:
@Ernemmer Dat kan je zo ook niet doen, want het leeuwendeel van de besmettingen zijn in China waar heel veel mensen onder slechter omstandigheden leven en slechtere gezondheidszorgen als hier.

Daarnaast kan je dat sommetje niet zo maken, omdat mensen die ziek zijn langer in de statistieken velen al aan de beterende hand. DUs in die groep is de mortality rate juist lager!

Uiteindelijk zal de uitloop van COVID-19 dus zorgen dat die mortality rate omlaag gaat, niet omhoog!
Ik had gisteren/eergisteren een link gepost dat het percentage van mensen die voor 10 januari besmet waren geraakt zelfs op 16% ligt, wat dus heel goed aangaf dat mensen pas na lange tijd sterven.
Of dat de behandeling toen slecht was, of dat ...... of ......

Maar om nu op die 2% (waar komt die eigenlijk vandaan?) te blijven hangen is een beetje naïef imo.
De echte resultaten zullen we pas over een tijdje weten.

Het enige wat we nu zeker weten, is het aantal doden en genezen en aan de hand daarvan kan je iets berekenen.

[Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 27-02-2020 12:57]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Marzman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:35:
[...]
We hebben zelf voor maanden rijst (altijd, omdat het in zakken van 20 KG komt)
Met zo'n zak van 20 KG houden wij het hier net een maandje uit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

Freee!! schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:53:
[...]

Met zo'n zak van 20 KG houden wij het hier net een maandje uit.
Whut? Als je met zijn vieren per persoon elke dag een maaltijdportie rijst (80g) eet kun je daar 50 dagen mee vooruit. Eten jullie helemaal niets anders?

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:28
Ernemmer schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Ik had gisteren/eergisteren een link gepost dat het percentage van mensen die voor 10 januari besmet waren geraakt zelfs op 16% ligt, wat dus heel goed aangaf dat mensen pas na lange tijd sterven.

Maar om nu op die 2% (waar komt die eigenlijk vandaan?) te blijven hangen is een beetje naïef imo.

Het enige wat we nu zeker weten, is het aantal doden en genezen en aan de hand daarvan kan je iets berekenen.
Kun je echt geen zinnig woord over zeggen, aangezien je geen idee hebt hoeveel mensen daadwerkelijk het virus hebben, een groot deel kan kleine klachten hebben en zo onder de radar blijven of zelfs asymptomatisch zijn.

• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06

Omega Supreme

The God of Death

Ernemmer schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Maar om nu op die 2% te blijven hangen is een beetje naïef imo.

De tijd zal het inderdaad leren, maar alweer dat zijn alleen besmettingen in China uit een periode dat men daar nogal in denial was en dus totaal niet representatief.

Daarnaast zijn de cijfers allemaal gebaseerd op patienten die symptomatisch zijn. Het is inmiddels ook duidelijk uit de tests met mensen die met de ziekte in aanraking zijn geweest en geinfecteerd zijn dat er een significant aantal asymptomatische besmettingen is. Dit is natuurlijk veruit het moeilijkste om te schatten, maar ook dit verlaagt de mortality rate met een onbekende factor. Schattingen lopen nu uiteen van 0,7% - 2% als je dit meeneemt. En dan is het opeens worst case 78x zo dodelijk.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• Freee!!

Freee!!

Koppensneller schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:02:
[...]
Whut? Als je met zijn vieren per persoon elke dag een maaltijdportie rijst (80g) eet kun je daar 50 dagen mee vooruit. Eten jullie helemaal niets anders?
Genoeg anders, maar ik heb aan één maaltijdportie niet genoeg en de jongens eten vaak bij het ontbijt of de lunch ei met rijst, maakt de oudste al zelf klaar (zolang er gekookte rijst is). Daarnaast is mijn echtgenote ook geregeld goed voor drie rijstmaaltijden per dag, vaak ook op dagen, dat ik Hollandse pot kook (waar zij dan niet van mee eet).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-03 06:22
" ik heb 40x 1,5 liter cola, 4 trays blikjes cola, een dozijn soep in blik. 50kg rijst, dozijn blikjes sardientjes, en dito knakworstjes. ongeveer voor een jaar aan pasta en bami. "

Vraag me dan af he, zijn jullie dan ook per direct:

- gestopt met roken en het consumeren van alcohol ?
- dagelijks lichaamsbeweging aan het krijgen ?
- eten van extra veel groenten en fruit ?
- kijken welke voedingswaardes ( macro's en micro's ) je consumeert en aanvullen waar tekort ?
- drinken van ( groene ) thee
- nemen van koude douches, in het algemeen in de buitenlucht zijn
- voorkomen van stress ( blijkbaar lastig voor veel hier )
etc ..

Of preppen jullie alleen maar je spulletjes en niet je eigen lijf ? Wat heb je in godsnaam aan 60 liter cola behalve als je graag naar de tandarts gaat |:(
Wat heb je aan je handgel en je knakworsten als je van elke scheet al ziek wordt ? En wat heb je aan je 20kg rijst thuis als je opeens op je werk of bijvoobeeld zoals die mensen in hun hotel in isolatie gaat ?

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:49
De mensen die overlijden zijn toch allemaal al ziek, zwak, oud en misselijk? Soort natuurlijke selectie.

Met dergelijke statistieken en bangmakerij verbaast het me dat men niet elke winter aan het preppen gaat, wanneer allerlei enge griepvirussen de kop opsteken.
De reden dat men nu prept is omdat men angst heeft voor lege schappen. Een soort van domino effect. Niet preppen voor het virus maar om anderen (preppers) voor te zijn en voorbereid te zijn op een doemscenario.
Als het echt zo ver komt, dat extreme scenario, kun je beter alvast wapens inslaan.. because I’ll be coming for you(r food) >:)

Angst is een slechte raadgever, net als de media in veel gevallen.
Mijn angst is dat dit hele gebeuren roet in het eten zal gooien van mijn geplande vakantie naar Azië over 2 maanden.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24
Statistieken doden Corona naar leeftijd: https://www.worldometers....rus-age-sex-demographics/

Als je dus niet geen ziekte al onder de leden hebt noch op leeftijd bent, is de kans dus niet groot.

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Ach, zolang er nog 50 mensen per dag in Nederland sterven aan longkanker door sigaretten te roken, zal het mij m'n kont roesten, die wereldwijde media Corona hype !

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Anoniem: 604938

remzor schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:12:
De mensen die overlijden zijn toch allemaal al ziek, zwak, oud en misselijk? Soort natuurlijke selectie.

Met dergelijke statistieken en bangmakerij verbaast het me dat men niet elke winter aan het preppen gaat, wanneer allerlei enge griepvirussen de kop opsteken.
De reden dat men nu prept is omdat men angst heeft voor lege schappen. Een soort van domino effect. Niet preppen voor het virus maar om anderen (preppers) voor te zijn en voorbereid te zijn op een doemscenario.
Als het echt zo ver komt, dat extreme scenario, kun je beter alvast wapens inslaan.. because I’ll be coming for you(r food) >:)

Angst is een slechte raadgever, net als de media in veel gevallen.
Mijn angst is dat dit hele gebeuren roet in het eten zal gooien van mijn geplande vakantie naar Azië over 2 maanden.
Men blijft ook langer ziek, krijgt zwaardere symptomen en als er in absolute getallen meer mensen ziek worden ben je alsnog de sjaak. Gezien de snelle verspreiding zijn de omstandigheden er ook naar dat meer mensen ziek worden.

Dus je hebt meer mensen die langer en heviger ziek worden en meer mensen aansteken. Dat is nog steeds enorm vervelend zelfs als er niemand zou sterven. Als 5% van Nederland een maand lang corona heeft wordt het al vervelend voor de gehele maatschappij.

Zeg niet dat dit gebeuren zal maar het constant blijven vergelijken met de griep wordt vermoeiend en leidt af. En de griep zelf is ook al kut dus een tweede griep er bij hebben is al vervelend genoeg.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
walstroom schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:20:
Ach, zolang er nog 50 mensen per dag in Nederland sterven aan longkanker door sigaretten te roken, zal het mij m'n kont roesten, die wereldwijde media Corona hype !
Hier net zo.. als ik dan reacties lees met “ik heb extra cola ingeslagen” kan ik dit ook niet echt serieus meer nemen, eerder lachwekkend. Sorry.

• Verona27
ed1703 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:27:
[...]

Hier net zo.. als ik dan reacties lees met “ik heb extra cola ingeslagen” kan ik dit ook niet echt serieus meer nemen, eerder lachwekkend. Sorry.
Er werd niets gezegd over 'extra' volgens mij...

Anoniem: 604938

ed1703 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:27:
[...]

Voor longkanker worden geen dorpen on quarantaine gezet. Echt een vergelijking van niks weer.

• ed1703
  • Niet online
Verona27 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Er werd niets gezegd over 'extra' volgens mij...
Nee, je haalt 40x 1,5 Ltr voor een weekje binnen. Dit begint een beetje sneu te worden. Excuses alvast voor dat woord.

• Verona27
ed1703 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:31:
[...]

Nee, je haalt 40x 1,5 Ltr voor een weekje binnen. Dit begint een beetje sneu te worden. Excuses alvast voor dat woord.
En dan vergeet je nog de traytjes met blikjes cola die hij ook nog had liggen, he.

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ieder z'n eigen voorkeur en keuze.

• Yucon
  • Laatst online: 22:11

Yucon

*broem*

Skybullet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:09:
" ik heb 40x 1,5 liter cola, 4 trays blikjes cola.."
Ik vind het eerder klinken alsof iemand hiermee een extra gezondheidsrisico veroorzaakt :/

tenzij het idee is dat je 5kg roestige moeren wil kunnen ontroesten. Dat kan ook natuurlijk

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:09:
Of preppen jullie alleen maar je spulletjes en niet je eigen lijf ? Wat heb je in godsnaam aan 60 liter cola behalve als je graag naar de tandarts gaat |:(
Wat heb je aan je handgel en je knakworsten als je van elke scheet al ziek wordt ? En wat heb je aan je 20kg rijst thuis als je opeens op je werk of bijvoobeeld zoals die mensen in hun hotel in isolatie gaat ?
De kans dat ik op mijn werk in isolatie gaat schat ik klein in .. en denk dat mensen binnen houden een uitdaging is met je collega 2 a 3 weken .. * vso ziet in sommige gevallen niet eens figurlijk doden vallen maar dan letterlijk .. en niet eens door het virus .
Soms mag je blij zijn als ze die paar uur met elkaar uithouden .. nu ineens 2 weken .. hmm

Hotel ander "verblijf" is redelijker ..

nu ja in de OP had ik het ook over verzekeringen en andere zaken . geregeld hebben (niet alleen het lichaam)
- vermaak ? netflixen oid is ook maar "zo" leuk ..

Tja vanalles

• Ainnir
  • Niet online
In mijn voorraad heb ik ondertussen ook denk ik voor een jaar aan koffie en thee, omdat ik het in bulk in de aanbieding koop. Niet zo zeer om te preppen, maar ook omdat het elk jaar toch weer een stuk duurder wordt. Op jaarbasis scheelt het echt veel, eigenlijk zou iedereen dat toch moeten doen?

• remzor
Anoniem: 604938 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:26:
[...]

Men blijft ook langer ziek, krijgt zwaardere symptomen en als er in absolute getallen meer mensen ziek worden ben je alsnog de sjaak. Gezien de snelle verspreiding zijn de omstandigheden er ook naar dat meer mensen ziek worden.

Dus je hebt meer mensen die langer en heviger ziek worden en meer mensen aansteken. Dat is nog steeds enorm vervelend zelfs als er niemand zou sterven. Als 5% van Nederland een maand lang corona heeft wordt het al vervelend voor de gehele maatschappij.

Zeg niet dat dit gebeuren zal maar het constant blijven vergelijken met de griep wordt vermoeiend en leidt af. En de griep zelf is ook al kut dus een tweede griep er bij hebben is al vervelend genoeg.
Ja maar, wat is nu het probleem? Er zijn wat mensen ziek? Uhh, oke, prima? Zo mank gaat de vergelijking niet hoor, met een serieuze griepgolf. En als de rijst op is eet je toch groenten, of vlees, of aardappelen, of bestel je kebab. Een griepgolf wil niet zeggen dat er ineens geen eten meer is. Ja, sommige supermarkten hebben bepaalde producten even niet op voorraad door de massale gekte nu, dat klopt.

Je geeft zelf al aan: "zeg niet dat het gaat gebeuren".. dat is een deel van mijn punt. Het is allemaal erg overtrokken namelijk, veelal geleid door angst en 'wat als' scenario's. Dat artsen die scenario's doorspreken lijkt me logisch, maar dat sommigen zich voorbereiden op weet ik veel wat noem ik overreageren.

Maar als persoon ben ik ook een realist, eerst zien dan geloven. Wanneer statistieken, waarnemingen en onderzoeken beweringen kunnen staven kan ik er in mee gaan. Maar wanneer we nu af gaan op de huidige statistieken zou ik haast willen zeggen: niets aan de hand (buiten de economische schade om).
Mocht het toch een stuk ernstiger zijn dan verwacht en doemen er toch allerlei nare scenario's op, ben ik de beroerdste niet om dan daarin mee te gaan. Ik houd het gewoon graag bij de feiten.

Edit: ik heb trouwens ook echt wel wat producten en voedsel op voorraad, maar dat komt meer door bulk aanbiedingen, 1+1 acties en hamsterweken. Gemak en financieel voordeel dus :)

[Voor 4% gewijzigd door remzor op 27-02-2020 13:51]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ernemmer schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:43:
[...]

Van alle besmette mensen is nu 3,1% overleden.
Maar van wat nu besmet is zal ook nog een deel overlijden waardoor het dus hoger dan die 3,1% zal zijn.

Als je het goed wilt berekenen moet je kijken naar de mensen die genezen zijn en de mensen die overleden zijn, want over de besmette mensen is nog geen uitkomst bekend.

Je komt dan op 33129+2804/2804= 7,8% deathrate.

Van de normale seizoensgriep is het ongeveer 0,1%, waardoor COVID-19, 78x dodelijker is dan een normaal griepje.
https://web.archive.org/w...omparable-to-seasonal-flu
Dat is 16 keer hoger dan een normale griep. En sommige hier doen daar wat makkelijk over, maar griep is al vrij zwaar. De meeste mensen die zeggen dat ze een griepje hebben gehad hebben iets anders gehad. Elke verkoudheid of beetje koorts wordt al snel een griepje genoemd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Verona27
Marzman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Dat is 16 keer hoger dan een normale griep. En sommige hier doen daar wat makkelijk over, maar griep is al vrij zwaar. De meeste mensen die zeggen dat ze een griepje hebben gehad hebben iets anders gehad. Elke verkoudheid of beetje koorts wordt al snel een griepje genoemd.
Is dus niet waar, is 3.1% van de totaal bekende cases, niet van het gehele totaal.

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

Verona27 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Is dus niet waar, is 3.1% van de totaal bekende cases, niet van het gehele totaal.
Zoals ik al zei, er zijn aanwijzingen dat er een significantie fractie niet symptomatische besmettingen zijn. Dat zou de werkelijke mortality rate flink drukken. En deze is onder gezonde jongere tot middelbare personen al flink lager dan dit gemiddelde.

Neemt overigens niet weg dat als de voorspellingen dat 70% van de wereldbevolking deziekte krijgt waarheid worden je het zelfs met 1% mortality hebt over grofweg 8 miljard x 70% x 1% = 56 miljoen doden wereldwijd!

Dat is ongeveer hoeveel mensen er normaal jaarlijks overlijden aan alle andere oorzaken! Heel fout gezegd verdubbelt Covid-19 gemiddeld dus de kans op overlijden.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vso schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:39:
[...]

De kans dat ik op mijn werk in isolatie gaat schat ik klein in .. en denk dat mensen binnen houden een uitdaging is met je collega 2 a 3 weken .. * vso ziet in sommige gevallen niet eens figurlijk doden vallen maar dan letterlijk .. en niet eens door het virus .
Soms mag je blij zijn als ze die paar uur met elkaar uithouden .. nu ineens 2 weken .. hmm

Hotel ander "verblijf" is redelijker ..

nu ja in de OP had ik het ook over verzekeringen en andere zaken . geregeld hebben (niet alleen het lichaam)
- vermaak ? netflixen oid is ook maar "zo" leuk ..
Ik heb mijn manager al ( bij wijze van grap ) geïnformeerd - als DE ziekte bij Antwerpen is, blijf ik thuis, ziek of niet
zie : https://www.foxtv.nl/programmas/fox/cordon

Hotel verblijf, en in isolatie - redelijker ?

Die mensen mogen één uur per dag afgezonderd naar buiten ....
Dat is bijna zo erg als gevangen zitten, terwijl je 'onschuldig' bent ..

https://www.ad.nl/dossier...praken-afgezegd~af102505/

Vermaak

Ik denk dat jij het allemaal wat te rooskleurig ziet.
In het geval wat je beschrijft, werkelijkheid wordt, denk je niet aan vermaak.
Dan ga je in oplossingen denken, hoe hou ik mezelf veilig

Ja, jezelf want in dat soort situaties komt naar boven hoe egoïstisch de mens is, eigen behoud eerst.
Heldenverhalen worden achteraf geschreven, al de shit werkelijk op je neerdaalt ( en dan bedoel ik niet een paar dagen ongenoegen ) ga je zoeken naar overleven, en ik zal nooit garanderen dat ik dat brood helemaal meeneem naar huis om te delen, daar heb ik geen ervaring mee, dus zal het niet roepen.

Dan is Netflix en Videoland onbelangrijk, als het gewone leven dreigt te stoppen, denk ik dat je eerder op zoek gaat naar een stapel hout om te barricaderen dan dat je de buren uitnodigd voor een potje mens erger je niet :+

Vergeet niet, JIJ bent degene met voedsel en water, Jij bent nu 'de supermarkt'

[Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 27-02-2020 16:55]

• Verona27
Omega Supreme schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Zoals ik al zei, er zijnaanwijzingen dat er een significantie fractie niet symptomatische besmettingen zijn. Dat zou de werkelijke mortality rate flink drukken. En deze is onder gezonde jongere tot middelbare personen al flink lager dan dit gemiddelde.

Neemt overigens niet weg dat als de voorspellingen dat 70% van de wereldbevolking deziekte krijgt waarheid worden je het zelfs met 1% mortality hebt over grofweg 8 miljard x 70% x 1% = 56 miljoen doden wereldwijd!

Dat is ongeveer hoeveel mensen er normaal jaarlijks overlijden aan alle andere oorzaken! Heel fout gezegd verdubbelt Covid-19 gemiddeld dus de kans op overlijden.
ben het wat betreft het eerste deel zeker met je eens. Wat betreft 70% van de wereldbevolking overdrijf je denk ik, zie bv Diamond Princess, daar waren slechts beperkt maatregelen genomen en kreeg het overgrote deel van de opvarenden de ziekte niet. Verder is het laatste statement ook niet waar. Als er meer mensen dood gaan aan corona gaan er automatisch minder dood aan andere oorzaken. Je kunt het dus niet zo bij elkaar optellen.

• Freee!!

Freee!!

Omega Supreme schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:07:
[...]
Dat klopt, zolang je geen rekening houdt met comorbiditeit. En mensen in quarantaine lopen een stuk minder kans op een verkeersongeluk.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:47
Omega Supreme schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:32:
Preppen? Veruit de meesten die besmet raken hebben geen of milde klachten. Ca 2% overlijdt echter.
Geen of milde klachten? Waar haal je die onzin vandaan? Het CDC geeft aan dat de klachten mild tot ernstig zijn. Er overlijden 4 tot 5 keer zoveel mensen aan dit dan de normale griep. Het is een soort van griep-plus. En als je griep hebt dan voel je jezelf toch echt klote hoor.
Met andere woorden, waarom zou je als je <50 jaar en gezond bent in vredesnaam preppen? Ik prep dus niet en zie er persoonlijk totaal de noodzaak niet voor.
Omdat je nog wel wil eten, en pleepapier is ook handig zodat je kan poepen? Je prept toch niet voor de apocalypse?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:10:
[...]

Ik heb mijn manager al ( bij wijze van grap ) geïnformeerd - als DE ziekte bij Antwerpen is, blijf ik thuis, ziek of niet
zie : https://www.foxtv.nl/programmas/fox/cordon

Hotel verblijf, en in isolatie - redelijker ?

Die mensen mogen één uur per dag afgezonderd naar buiten ....
Dat is bijna zo erg als gevangen zitten, terwijl je 'onschuldig' bent ..

Vermaak

Ik denk dat jij het allemaal wat te rooskleurig ziet.
In het geval wat je beschrijft, werkelijkheid wordt, denk je niet aan vermaak.
Dan ga je in oplossingen denken, hoe hou ik mezelf veilig

Ja, jezelf want in dat soort situaties komt naar boven hoe egoïstisch de mens is, eigen behoud eerst.
Heldenverhalen worden achteraf geschreven, al de shit werkelijk op je neerdaalt ( en dan bedoel ik niet een paar dagen ongenoegen ) ga je zoeken naar overleven, en ik zal nooit garanderen dat ik dat brood helemaal meeneem naar huis om te delen, daar heb ik geen ervaring mee, dus zal het niet roepen.

Dan is Netflix en Videoland onbelangrijk, als het gewone leven dreigt te stoppen, denk ik dat je eerder op zoek gaat naar een stapel hout om te barricaderen dan dat je de buren uitnodigd voor een potje mens erger je niet :+

Vergeet niet, JIJ bent degene met voedsel en water, Jij bent nu 'de supermarkt'
tja ik zie een hordes mensen naar mij toe komen tijdens een isolatie situatie .. 8)7

rooskleurig .. omdat ik me minder zorgen hoef te maken vermoedelijk .. ;)

En nee ik geef ook nog om de mensen om me heen, en ja EHBO (eerst jezelf) heeft als doelstelling dat je vanuit een veilige & beheersbare situatie je hulp kan bieden.. niet eerst je zelf en god voor de rest.
BFmango schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:29:
Omdat je nog wel wil eten, en pleepapier is ook handig zodat je kan poepen? Je prept toch niet voor de apocalypse?
neuh denk dat ik dat soort zaken je vaak andere dingen aan je hoofd hebt . bij brand is het de bedoeling dat je zsm het huis verlaat niet dat je rustig nog ff gaat scheiten en dan eens je billen afveegt en daarna pas de kids en huisdieren en je waardepapieren gaat opzoeken voordat het idee bij je komt dat weggaan (met 3de graads brandwonden) toch wel handig word.

Tja vanalles

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:58

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Marzman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Een echte griep zorgt er wel voor dat je een week je bed niet uit kan. Bij Covid lig je een maand plat. Ook al ga je er niet aan dood, het kan wel degelijk zn effecten hebben als een groot deel van de bevolking ziek in bed ligt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24
Chiron schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:57:
[...]

Een echte griep zorgt er wel voor dat je een week je bed niet uit kan. Bij Covid lig je een maand plat. Ook al ga je er niet aan dood, het kan wel degelijk zn effecten hebben als een groot deel van de bevolking ziek in bed ligt.
Waar komt die maand ineens vandaan? Nog nergens in de feitelijke media gelezen.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
Als jullie nou slim zijn dan zou ik alvast een paar potjes multi-vitamine pillen in huis halen. Goede gezondheid is belangrijk mocht je geïnfecteerd raken. En als je dadelijk 2 weken thuis opgesloten zit, ga je die vitamines niet vinden in je gedroogde voer.... dus hup, allemaal naar de winkel voor potjes met pillen :)

• Chiron

Chiron

martwoutnl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Waar komt die maand ineens vandaan? Nog nergens in de feitelijke media gelezen.
Een virale pneumonie heeft doorgaans een herstelperiode van enkele weken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Freee!!

Freee!!

Chiron schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:09:
[...]
Een virale pneumonie heeft doorgaans een herstelperiode van enkele weken.
Dat is dus alleen als je die longontsteking daadwerkelijk ontwikkelt en dat is lang niet in alle ziektegevallen het geval.

• Chiron

Chiron

Freee!! schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:11:
[...]

Dat is dus alleen als je die longontsteking daadwerkelijk ontwikkelt en dat is lang niet in alle ziektegevallen het geval.
Nope, er zal ongetwijfeld een aantal gevallen zijn die slechts milde symptomen krijgen.
Maar ik bedoel meer dat er gedaan wordt alsof er niks aan de hand is, of dat je sterft, terwijl de grootste bak ellende komt van mensen die wekenlang aan bed gekluisterd zijn.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vso schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:48:
[...]
tja ik zie een hordes mensen naar mij toe komen tijdens een isolatie situatie .. 8)7
Ja, want mensen zijn controleerbaar, en makkelijk op hun plek te zetten.

"mensen ga naar huis !"
- 'OK' doen we

http://www.vergetenverhal...t-ik-kom-niet-meer-thuis/

En daar was wel degelijk een toezicht van politie en gemeente

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
Kan het mis hebben maar corona virus is gewoon weer een ziekte die overdreven wordt gemaakt door de media. Er overleiden genoeg mensen aan een griepje waar je nooit wat over hoort. De mensen die overleiden wat je op het nieuws hoort zijn dat jonge mensen of oude mensen hoe is hun gezondheid maar zulk soort dingen hoor ik niet, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zo min mogelijk probeer te volgen als jij je zorgen maakt over dit soort dingen koop een hamster bal

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:06
Ik denk dat het grootste misverstand in dit topic is dat TS aan het voorbereiden is voor het coronavirus, terwijl het hem (/haar?) waarschijnlijk meer gaat om onvoorziene omstandigheden door hoe de massa er op reageert.

Gaan mensen zoveel mogelijk thuis werken?
Worden de sueprmarkten hier straks leeggetrokken?
Hoelang duurt nieuwe bevoorrading als overal productie en transport geraakt kan worden?
Zal er door de overheid ook een quarantaine worden ingesteld?

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

BFmango schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:29:
[...]

Geen of milde klachten? Waar haal je die onzin vandaan? Het CDC geeft aan dat de klachten mild tot ernstig zijn. Er overlijden 4 tot 5 keer zoveel mensen aan dit dan de normale griep. Het is een soort van griep-plus. En als je griep hebt dan voel je jezelf toch echt klote hoor.

[...]

Like many other respiratory conditions, COVID-19—the disease caused by SARS-CoV-2—can vary widely among patients. The vast majority of confirmed cases are considered mild, involving mostly cold-like symptoms to mild pneumonia, according to the latest and largest set of data on the new coronavirus outbreak released February 17 by the Chinese Center for Disease Control and Prevention.
De klachten variëren van mild tot ernstig. Maar die uitspraak zegt niets over de requentie van mild en ernstig. Als je dus wat verder zoekt zie je dat de 'vast majority' mild is.

Kijk verder dan je neus lang is voor je iets als onzin bestempelt.

En plee papier? Nog nooit van een washandje en zeep gehoord? 4 stukken zeep en een paar washandjes gaan lanfer mee en nemen minder ruimte in dan maandvoorraad pleepapier. Ik zie dus niet waarom ik dat in oet saan. En zoals gezegd heb ik altijd al voor een paar weken eten in huis. Geen enkele reden om ook maar iets te preppen voor Covid-19.
Chiron schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:14:
[...]

Nope, er zal ongetwijfeld een aantal gevallen zijn die slechts milde symptomen krijgen.
Maar ik bedoel meer dat er gedaan wordt alsof er niks aan de hand is, of dat je sterft, terwijl de grootste bak ellende komt van mensen die wekenlang aan bed gekluisterd zijn.
Inderdaad, de 'vast majority' is ook een aantal... 8)7

[Voor 12% gewijzigd door Omega Supreme op 27-02-2020 15:55]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chiron schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:14:
[...]
Of je voelt niks maar zit in quarantaine. Die maatregelen zijn ook niet mals (maar helaas nodig om te proberen verspreiding in te dammen)

/▌

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Omega Supreme schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:48:
@Ernemmer Dat kan je zo ook niet doen, want het leeuwendeel van de besmettingen zijn in China waar heel veel mensen onder slechtere omstandigheden leven met slechtere gezondheidszorgen dan hier in Nederland.
Is dat zo?

Het virus is uitgebroken in een miljoenenstad, niet op het platteland en China is niet meer het ontwikkelingsland dat het was. Het tempo waarin zij nieuwe ziekenhuizen hebben neergeplempt zie ik Belgie niet doen (en dan was het nog niet genoeg).

/▌

• ed1703
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:42:
[...]
Is dat zo?

Het virus is uitgebroken in een miljoenenstad, niet op het platteland en China is niet meer het ontwikkelingsland dat het was. Het tempo waarin zij nieuwe ziekenhuizen hebben neergeplempt zie ik Belgie niet doen (en dan was het nog niet genoeg).
Ziekenhuizen hebben gradaties qua kwaliteit in China. Ook in de grote steden. De meeste VIP-ziekenhuizen zijn de ziekenhuizen waar jij en ik door de verzekering naartoe gestuurd worden, maar is voor de meeste chinezen onbetaalbaar. Dat soort ziekenhuizen staat gelijk aan wat wij gewend zijn. Dat is overigens over vrijwel heel Azie het geval.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ed1703 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Ziekenhuizen hebben gradaties qua kwaliteit in China. Ook in de grote steden. De meeste VIP-ziekenhuizen zijn de ziekenhuizen waar jij en ik door de verzekering naartoe gestuurd worden, maar is voor de meeste chinezen onbetaalbaar. Dat soort ziekenhuizen staat gelijk aan wat wij gewend zijn. Dat is overigens over vrijwel heel Azie het geval.
Ja, ik kom net uit Vietnam. De mensen eten daar gezonder dan hier alleen operaties en dergelijke krijgen ze vaak niet (veel mensen met staar enzo)

/▌

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Dit maakt het wel vrij eng imo.

https://news.sky.com/stor...ed-with-covid-19-11944295
Coronavirus: Japan confirms first case of person being reinfected with COVID-19
The case has health experts worrying that the illness could remain dormant after an apparent recovery.
https://www.zmescience.co...-patients-get-reinfected/
While China’s draconic containment methods have proven fairly effective, COVID-19 continues to rear its head in other parts of the world.

To make matters even worse, a new layer of complexity has just been announced by Chinese authorities: a group of patients that had recovered from the virus tested positive again in follow-up controls.
Dus na behandeling(en) de ziekte 'overwonnen', krijg je het daarna misschien nogmaals en omdat je dan een stuk zwakker bent lichamelijk is de kans een stuk groter dat je dan wel overlijdt.Of door een andere ziekte waardoor je zwak bent kan het dan weer opeens (net zeg maar als een koortslip) weer opsteken??

:o

[Voor 5% gewijzigd door Plugin op 27-02-2020 17:45]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-03 21:59
segil schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:04:
Als jullie nou slim zijn dan zou ik alvast een paar potjes multi-vitamine pillen in huis halen. Goede gezondheid is belangrijk mocht je geïnfecteerd raken. En als je dadelijk 2 weken thuis opgesloten zit, ga je die vitamines niet vinden in je gedroogde voer.... dus hup, allemaal naar de winkel voor potjes met pillen :)
Ik heb nog een referentie link voor een vooraanstaand merk, als iedereen die nou even gebruikt kan ik ook nog profiteren van deze onzin :+

• Plugin
  • Niet online
SgtElPotato schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:45:
[...]

Ik heb nog een referentie link voor een vooraanstaand merk, als iedereen die nou even gebruikt kan ik ook nog profiteren van deze onzin :+
Vitamine D3 kan misschien nog wel helpen:
Study: Vitamin D Is More Effective Than The Flu Vaccine

https://vitamindwiki.com/...u+Shot+%E2%80%93+Feb+2017
https://www.europereloade...ive-than-the-flu-vaccine/

Neem zelf wel regelmatig (2x week) een hoge dosis vitamine D3 (10.000 IU) vooral in de winter (weinig zon en vitamine d3 krijg je voornamelijk van de zon (buiten).
Omdat met vitamine D3 je opname van calcium 20x sterker is neem dan wel ook vitamine K2 (100 mcg (neem zelf 200mcg vitamine K2 met 10.000 IU D3). Vitamine K2 activeert een enzym die ervoor zorgt dat calcium naar je botten en tanden, nagels etc wordt gestuurd. Calcium kan anders ook in zachte weefsels terecht komen en dus kan je (extra) plak in je aders krijgen.
Dus altijd vitamine K2 met vitamine D3 nemen.. (slik daarom ook nooit zomaar calcium tabletten).

[Voor 13% gewijzigd door Plugin op 27-02-2020 18:21]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Koppensneller schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Hangt een beetje af van hoeveel je eet/de spijsvertering. Ik knikker net 400gr rijs in een pan voor slechts twee personen, en daar komt nog saus/groente of kroepoek bij.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
jadjong schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:06:
[...]

Hangt een beetje af van hoeveel je eet/de spijsvertering. Ik knikker net 400gr rijs in een pan voor slechts twee personen, en daar komt nog saus/groente of kroepoek bij.
400 gr gekookte rijst, of droge rijst? Dat scheelt nogal :)
400 gr droge rijst met 2 personen zou ik echt knap vinden.

• Skybullet
  • Laatst online: 29-03 06:22
jadjong schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:06:
[...]

Als iemand die 10+ uur per week kracht en duur sport doet en elke dag rijst eet. Kan ik zeggen dat 200gr ( droog afgewogen ?) per persoon.. een idioot veels te grote portie is. Slaat nergens op

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:06
segil schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:04:
als je gewoon gezonde dingen eet, heb je geen vitaminepillen nodig.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:04
Als je een jaar lang op rijst en bami moet leven zouden wat multivitamines geen overbodige luxe zijn echter :P .

• Plugin
  • Niet online
aljooge schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:21:
[...]

als je gewoon gezonde dingen eet, heb je geen vitaminepillen nodig.
Behalve dan vitamine D3 & wellicht magnesium (vitamine D krijg je bijna alleen van de zon (buiten) (klein beetje van vette vis).
Dus vooral in de winter heb je vaak een tekort. Zo'n 75 procent van de bevolking heeft een tekort aan vitamine D!. En Vitamine D3 helpt beter tegen de griep dan een griepprik (zie links die ik eerder heb gepost).

[Voor 8% gewijzigd door Plugin op 27-02-2020 18:35]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
segil schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:15:
[...]

400 gr gekookte rijst, of droge rijst? Dat scheelt nogal :)
400 gr droge rijst met 2 personen zou ik echt knap vinden.
Droog denk ik, de hoeveelheid volgens het pak. Niet alles ging op, een kwart zit in de koelkast voor later gebruik.
Skybullet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:15:
[...]

Als iemand die 10+ uur per week kracht en duur sport doet en elke dag rijst eet. Kan ik zeggen dat 200gr ( droog afgewogen ?) per persoon.. een idioot veels te grote portie is. Slaat nergens op
Dat mag, gisteren 5 kilo stamppot met wat rookworsten en ieder een gehakbal op tafel. Zes man heeft er van gegeten en er was net voldoende over om een enkel persoon vandaag nog een keer van te laten eten. Geen exacte wetenschap, maar de aanbevolen hoeveelheid voor een avondeten is hier het eerste bordje. Als het buiten koud is of men vindt het gewoon lekker :P dan volgt een tweede en soms klein derde bordje.

• Plugin
  • Niet online
Dit is wel weer hoopvol:
https://time.com/5790545/first-covid-19-vaccine/
Moderna Therapeutics, a biotech company based in Cambridge, Mass., has shipped the first batches of its COVID-19 vaccine. The vaccine was created just 42 days after the genetic sequence of the COVID_19 virus, called SARS-CoV-2, was released by Chinese researchers in mid-January. The first vials were sent to the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), part of the National Institutes of Health (NIH) in Bethesda, MD, which will ready the vaccine for human testing as early as April.

As Dr. Stephen Hoge, president of Moderna, told TIME earlier this month, “mRNA is really like a software molecule in biology. So our vaccine is like the software program to the body, which then goes and makes the [viral] proteins that can generate an immune response.” That means that this vaccine method can be scaled up quickly, saving critical time when a new disease like COVID-19 emerges and starts infecting tens of thousands of people.

[Voor 27% gewijzigd door Plugin op 27-02-2020 19:20]

• Ainnir
  • Niet online
Verkeerde topic..

[Voor 93% gewijzigd door Ainnir op 27-02-2020 19:34]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32

Dennis1812

Amateur prutser

Was t niet dat bje je huisarts belt en die je komt testen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Ainnir
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:45:
[...]

Was t niet dat bje je huisarts belt en die je komt testen?
Volgens het RIVM kun je contact opnemen met huisarts of GGD, huisarts overlegt met GGD of er getest moet worden. Dus dan lijkt het me handiger om gewoon direct GGD te bellen.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Plugin schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:43:
Dit maakt het wel vrij eng imo.

https://news.sky.com/stor...ed-with-covid-19-11944295

[...]

https://www.zmescience.co...-patients-get-reinfected/

[...]

Dus na behandeling(en) de ziekte 'overwonnen', krijg je het daarna misschien nogmaals en omdat je dan een stuk zwakker bent lichamelijk is de kans een stuk groter dat je dan wel overlijdt.Of door een andere ziekte waardoor je zwak bent kan het dan weer opeens (net zeg maar als een koortslip) weer opsteken??

:o
Dus het virus was dood, maar kwam toch weer tot leven?
Dus toch een zombie apocalypse? :+

De vraag rijst hier of de bron betrouwbaar is, logischerwijs kan dit haast niet, tenzij het virus aan het muteren is geslagen. Dat heeft dan weer hele andere gevolgen, afhankelijk van hoe het zich zou muteren.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 17:52
En de eerste besmetting in Nederland is daar...

[Voor 16% gewijzigd door B___MAN op 27-02-2020 21:29]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:58
B___MAN schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:28:
En de eerste besmetting in Nederland is daar...
Dat is natuurlijk een kwestie van tijd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:00
Ziekenhuis van Tilburg naar mijn huis is een kleine 30 kilometer.
Het komt wel heel dichtbij nu... :X ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Ainnir
  • Niet online
De meneer in Tilburg was onlangs in Lombardije

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Tilburg de gekste. Het zal weer eens niet.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Over 2 weken gaat het los hier.. Hoe is het overigens nog steeds geen pandemie

• tweakduke
  • Laatst online: 23:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er is een alias gemaakt naar het topic in AZ en is hernoemd
Het algemene coronavirus topic

De algemene discussie kan dus daar en dan is er Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 voor de diepgaande en serieuze discussie.

Tweakers Discord

• Yucon

Yucon

*broem*

Men is nogal terughoudend met testen. Nu gaat het me er niet om om dat ter discussie te stellen of op zoek te gaan naar dhz kitjes, maar gewoon uit belangstelling: weet iemand wat zo'n test nu bij benadering kost om uit te voeren?

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

Marzman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:42:
[...]
Is dat zo?

Ik weet niet hoeveel er de afgelopen 8 jaar is veranderd, maar het % goede ziekenhuizen op de bevolking valt / viel vies tegen!

• Ainnir
  • Niet online
Yucon schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:46:
Men is nogal terughoudend met testen. Nu gaat het me er niet om om dat ter discussie te stellen of op zoek te gaan naar dhz kitjes, maar gewoon uit belangstelling: weet iemand wat zo'n test nu bij benadering kost om uit te voeren?
Gisteren op Reddit werd er gesproken over ongeveer 600 euro (geen idee hoe betrouwbaar die info is)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14

drooger

Falen is ook een kunst.

shoombak schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:42:
Over 2 weken gaat het los hier.. Hoe is het overigens nog steeds geen pandemie
Zolang men vrij terughoudend blijft met het testen zal het veelal onder de radar blijven.
Ik verwacht i.i.g. niet dat er morgen ineens 10+ Nederlandse gevallen bekend zijn, puur omdat er niet op getest wordt.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-03 21:17
Sebazzz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:39:
[...]
Je mag ook het mondkapje niet aanraken, naast het feit dat je het ding niet mag herbruiken.
Zou je het mondkapje kunnen desinfecteren? Uitkoken ofzo, of in de magnetron doen?
Elke keer een nieuw mondkapje pakken, dan ben je er in een paar dagen doorheen.

• Morpheusk
  • Laatst online: 23:53
Yucon schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:46:
Deze testen kosten ongeveer 6~7 euro per stuk en geven binnen 2 uur uitslag.
Can be used directly by laboratories and hospitals for the testing of patients without the need for validation by clinicians.
En geen duur transport / No cold chain shipping
http://www.primerdesign.co.uk/home

Dus volgens mij vallen de kosten reuze mee.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03 09:58
Kom zelf uit Breda, maar heb vandaag een meeting gehad met iemand uit Tilburg die 2 dagen carnaval had gevierd.... zet je onbewust toch aan het denken :/ .

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Morpheusk schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:01:
[...]

Deze testen kosten ongeveer 6~7 euro per stuk en geven binnen 2 uur uitslag.
Can be used directly by laboratories and hospitals for the testing of patients without the need for validation by clinicians.
En geen duur transport / No cold chain shipping
http://www.primerdesign.co.uk/home

Dus volgens mij vallen de kosten reuze mee.
Bekende van me is vandaag getest, uitslag volgt pas morgen.

iRacing Profiel

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:57
Mastermind schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:59:
[...]

Zou je het mondkapje kunnen desinfecteren? Uitkoken ofzo, of in de magnetron doen?
Elke keer een nieuw mondkapje pakken, dan ben je er in een paar dagen doorheen.
Niet in de magnetron doen, want er zit metaal in de neusclip!
Disposable masks and respirators do not lend themselves to reuse because they work by trapping harmful particles inside the mesh of fibers of which they are made. This hazardous buildup cannot be cleaned out or disinfected without damaging the fibers or other components of the device such as the straps or nose clip, the committee found.

However, the following steps would allow a person to reuse a disposable N95 respirator if necessary. A protective covering such as a medical mask or a clear plastic face shield should be worn over the respirator to protect it from surface contamination. The respirator should be carefully stored between uses, and the wearer should wash his hands before and after handling it and the device used to shield it. These steps are intended for reuse of a respirator by a single person.
http://www8.nationalacade...sitem.aspx?RecordID=11637

Mondmaskers zijn ook schaars, dus dan moet je met zo'n ding op rondlopen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:58
Ik ben een beetje verkouden. Morgen gegarandeerd zitplek in de metro? ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• remzor
StealthyPeanut schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:02:
Kom zelf uit Breda, maar heb vandaag een meeting gehad met iemand uit Tilburg die 2 dagen carnaval had gevierd.... zet je onbewust toch aan het denken :/ .
Niet aanstellen. Ik heb afgelopen vrijdag gepokerd met vrienden waarvan er een net terug is uit China, met onbetaald verlof. Hij is daar piloot maar kan nu dus niet werken. Als klap op de vuurpijl woon ik een paar km van het EZT ziekenhuis vandaan.

Living on the edge oOo

• Morpheusk
  • Laatst online: 23:53
alexbl69 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:04:
[...]

Bekende van me is vandaag getest, uitslag volgt pas morgen.
Dan gebruiken ze helaas niet deze testen. Wel jammer dit is zover mij bekend ook de enige test die ecclusief de 2019 strain kan detecteren. Dus geen false positives.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
remzor schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:05:
[...]

Niet aanstellen. Ik heb afgelopen vrijdag gepokerd met vrienden waarvan er een net terug is uit China, met onbetaald verlof. Hij is daar piloot maar kan nu dus niet werken. Als klap op de vuurpijl woon ik een paar km van het EZT ziekenhuis vandaan.

Living on the edge oOo
Als mensen zich over een week afvragen hoe het toch kan dat het allemaal zo snel rondgaat, lees dan deze comment nog een keer :+

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:11
Corona is allang in Nederland, zie iemand uit Tilburg.

https://www.nu.nl/coronav...smet-met-coronavirus.html

[Voor 47% gewijzigd door WeHoDo op 27-02-2020 22:09]

PSN: plexforce (ps4)

• remzor
Vriend, lees het topic eens door zou ik zeggen. Daar hebben we het toch ook over..

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Spuit 11 geeft modder _/-\o_

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Anoniem: 49090
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zelf qua maatregelen alternatief.

Destijds teelbalkanker en ironisch een kans van 4% op terugkomst en had helaas het winnende lot.

Hierdoor erg veel psychedelische middelen gebruikt van cannabis, lsd, truffels, ayahuasca, kambo(kikergif).

Had 3 jaar geleden chemo en tegenwoordig erg goed hersteld. Geloof oprecht dat deze middelen je weerstand kunnen verhogen bij goed gebruik.

Nu alvast weer een kambo sessie geboekt.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:31
Jij gaat in ieder geval swingend. @Grave

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maarten_E schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:30:
Ziekenhuis van Tilburg naar mijn huis is een kleine 30 kilometer.
Het komt wel heel dichtbij nu... :X ;)
Nog erger: mijn moeder was vanmiddag in datzelfde ziekenhuis, toen was de coronapatiënt er al kennelijk ook (inzake: 2 tests door 2 verschillende laboratoria). Nu hopen dat ze die patiënt niet ergens getroffen heeft. :P

Mocht de coronapatiënt carnaval gevierd hebben, dan wordt het wel een serieus probleem hier in Brabant. :X

Volvotips.com

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:41
Voor ons is Tilburg 15km hier vandaan. Morgenvroeg even boodschappen doen en wat extra voorraad in slaan en vooral voor de kinderen. Luiers, vitamine druppels, potjes, etc.

• l_c_v
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-08-2022
Ondertussen zijn in de VS in het huidige griep seizoen (influenza epidemie) al meer dan 16.000 mensen overleden (ongeveer 8x zoveel als aan corona in China). Alleen daar hoor je niks over omdat we dat gewend zijn.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
22.19 Volgens het Brabants Dagblad komt de besmette man uit Loon op Zand.

https://www.omroepbrabant...kkelingen-in-ons-liveblog

• garriej
  • Registratie: December 2012

garriej

Ik las ondertieten.

l_c_v schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:24:
Ondertussen zijn in de VS in het huidige griep seizoen (influenza epidemie) al meer dan 16.000 mensen overleden (ongeveer 8x zoveel als aan corona in China). Alleen daar hoor je niks over omdat we dat gewend zijn.
Hoewel dat veel mensen zijn zegt dat niet zoveel. Je moet naar de percentages van overlijden kijken, niet naar absolute aantallen.

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
l_c_v schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:24:
Dat griep seizoen is al een half jaar aan de gang!

Daarnaast zetten ze mensen met griep niet in quarantaine!

Het blijven vergelijken met griep is zo dom! I’m Corona belanden ook kern gezonde 30’ers in het ziekenhuis. Ze overlijden misschien niet, maar extra zuurstof ivm zware longontsteking is in 20% van de gevallen noodzakelijk.

Denk je echt dat China voor de grap hele ziekenhuizen uit de grond heeft gestampt?!

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Grappig hoe de 'paniek' toeslaat bij mensen als 1 geval in je eigen land wordt ontdekt. Alsof het virus enig benul heeft van wat een grens is :D _/-\o_ Bij mij is de brandhaard van Duitsland ongeveer 30 minuten rijden schat ik. Ik raak daar ook niet van in paniek.

Bij mij op het werk anticiperen wij wel door desinfectie meuk in te kopen, en de overkoepelende organisatie heeft een 'Corona-beleid' opgesteld. Prima natuurlijk, zijn ze soort van verplicht (veilige werkomgeving). Maar ja, zal een kwestie van tijd zijn tot het overal en nergens opduikt. Vaak geen probleem natuurlijk, maar je zou maar net een zwak persoon zijn (of een oudere), en dan wordt het wel kritisch helaas.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm m'n schoonmoeder is zondag jarig en woont in Tilburg (niet eens gek ver van het ETZ af). Ik vermoed dat ik een excuus heb om niet te gaan. :+

Loon op Zand is trouwens 1 dorp verderop waar m'n ouders wonen, en ik ken veel mensen uit Loon. :X

Volvotips.com

• Freee!!

Freee!!

Bart-Willem schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:52:
Hmm m'n schoonmoeder is zondag jarig en woont in Tilburg (niet eens gek ver van het ETZ af). Ik vermoed dat ik een excuus heb om niet te gaan. :+

Loon op Zand is trouwens 1 dorp verderop waar m'n ouders wonen, en ik ken veel mensen uit Loon. :X
Wordt helemaal grappig als ze gaan besluiten het volgende dorp af te sluiten en te isoleren, dan ligt één van de belangrijkste toeristische attracties van Nederland plat.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Alsof je met dit weer in de Efteling wil zijn. :+

Volvotips.com

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Bart-Willem schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:56:
offtopic:
Kan je wel in recordtempo alle attracties afgaan door gebrek aan wachtrijen ;)

Ik kan me voorstellen dat het financieel wel een domper gaat zijn voor de Efteling.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

drooger schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:58:
[...]

offtopic:
Kan je wel in recordtempo alle attracties afgaan door gebrek aan wachtrijen ;)
Dat kon je al, gewoon even hoesten en mensen vliegen opzij! Werkt ook in supermarkten etc. :X :+

Volvotips.com

• Ted038
  • Laatst online: 16:01
Bart-Willem schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Dat kon je al, gewoon even hoesten en mensen vliegen opzij! Werkt ook in supermarkten etc. :X :+
... totdat iemand je recht in je gezicht terughoest ..... " als we het toch al hebben, maakt t uit ;) "

[Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 27-02-2020 23:12]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

Dennahz

Life feels like hell should.

Bart-Willem schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:56:
Wij gaan dit weekend, verdomme. Zal wel pokke rustig zijn met het weer en die corona dreiging.
Denk dat ik m'n mondkapje maar opdoe en handgel meeneem :+

Twitter

• Anoniem: 298195
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Opvallende uitspraak van een oude italiaans man; "zelf bij het begin van de 2de wereldoorlog was er minder paniek".

• ed1703
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Je vergeet dat je even erbij moet roepen: "die verdomde corona ook!!" gegarandeerd het hele koelproductenpad voor jezelf :P
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.

Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee