SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
ehhh.. dat eten wij hier zo goed als altijd?Tsurany schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:49:
[...]
Vooral medelijden met alle kinderen die nu wekenlang rijst, aardappels en pasta eten.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bij ons (Achterhoek) was het iets drukker dan normaal in de supermarkt. Weinig hamsteraars ook. Totaal het tegenovergestelde van de berichten die ik van m'n schoonbroertje krijg uit omgeving UtrechtSuBBaSS schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Hier totaal niets aan de hand..
Het heeft soms ook wel voordelen om in dunbevolkt gebied (en bovendien 'tussen het eten' en nuchtere mensen) te zitten.
Vaak bu'j te bang!
Ik denk dat de mensen die hamsteren er geen recept omheen maken, gewoon een bord vol saaie rijst
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Geef het nog een paar dagen. Dan komen de eerste berichten in de media dat bepaalde supermarkt ketens in het land problemen krijgen met hun aanlevering met als gevolg dat heel Nederland nog intensiever gaat hamsteren. Sta je dan in je supermarkt, samen met dikke Greet met een volle winkelwagen die gaat voordringen in de rij en er geen parkeerplaats meer is te vinden is. Ook de versere producten worden massaal gepakt als de overige schappen leeg raken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:07:
[...]
Winkelrekken worden voortdurend bijgevuld en wij eten vooral vers, wat eigenlijk niet gehamsterd wordt
Dat is ook een argument om tijdig te gaan hamsteren. Gisteravond was het lekker rustig in de supermarkt, lag er genoeg op voorraad en heb ik me niet aan bovenstaande hoeven te ergeren. Dit leed ga ik de komende weken ook niet meemaken met mijn volle voorraadkast en diepvries. Voortschrijnend inzicht...
Blij dat wij altijd wel voldoende voorraad van houdbare dingen hebben staan. Ik ben enkel wat extra handzeep en diepvriesgroenten gaan halen twee weken geleden om niet per sé naar de winkel te moeten als de mensen echt zouden beginnen hamsteren.
Nee, niet "Heel Nederland" gaat hamsteren.VDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Geef het nog een paar dagen. Dan komen de eerste berichten in de media dat bepaalde supermarkt ketens in het land problemen krijgen met hun aanlevering met als gevolg dat heel Nederland nog intensiever gaat hamsteren. Sta je dan in je supermarkt, samen met dikke Greet met een volle winkelwagen die gaat voordringen in de rij en er geen parkeerplaats meer is te vinden is. Ook de versere producten worden massaal gepakt als de overige schappen leeg raken.
Dat is ook een argument om tijdig te gaan hamsteren. Gisteravond was het lekker rustig in de supermarkt, lag er genoeg op voorraad en heb ik me niet aan bovenstaande hoeven te ergeren. Dit leed ga ik de komende weken ook niet meemaken met mijn volle voorraadkast en diepvries. Voortschrijnend inzicht...
FOMO, dat is wat het is.
Toiletpapier brak ik gisteren de laatste rol van aan. Dus daar moest toch eigenlijk wel aanvulling gekocht worden. Kon vanochtend om 8:05 nog net het laatste 6pak kopen bij Nettorama naast mijn werkplek.....tjeezus. Gaat zowat nergens over, dat hamsteren. Juist door dat overdreven gedoe staat een ander met lege handen.
Enige leuke vooruitzicht is dat zodra de kop eraf is, mensen dan ontdekken dat ze veel teveel gekocht hebben. Krijgt de voedselbank misschien weer iets.
Verwijderd
Een pak toiletpapier waar je weken mee doet maal 2 of maal 5 maakt een groot verschil voor je medebewoners.......
Verwijderd
Eerder zei je nog "Waarschijnlijk heb je gelijk en is het ook 'onnodig'."VDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:53:
[...]
Geef het nog een paar dagen. Dan komen de eerste berichten in de media dat bepaalde supermarkt ketens in het land problemen krijgen met hun aanlevering met als gevolg dat heel Nederland nog intensiever gaat hamsteren. Sta je dan in je supermarkt, samen met dikke Greet met een volle winkelwagen die gaat voordringen in de rij en er geen parkeerplaats meer is te vinden is. Ook de versere producten worden massaal gepakt als de overige schappen leeg raken.
Word je vanzelf ziek van, goed planVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:42:
Bij een collega van mij is gister het virus vastgesteld dus toen ik vanochtend op mijn werk kwam (het gemeentehuis) werd ik gelijk naar huis gestuurd. De komende 2 weken mogen alleen de mensen komen werken die absoluut onmisbaar zijn. De rest moet thuis blijven en zoveel mogelijk sociale contacten vermijden.
Ik heb dus bij de Plus, waar alle schappen nog gewoon vol waren, een winkelwagen vol bier en snacks gehaald en ga 2 weken thuis blijven om te gamen en laat naar bed te gaan.
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Ik weet zeker dat niet iedereen hamstert; ik doe dit namelijk zelf niet. Ik ga over een paar dagen gewoon boodschappen doen, als iedereen zijn paniek aankopen heeft gedaan en ik niet in een kilometers lange rij met potentiele besmettingsbronnen hoef te staan om af te rekenen...P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12:
Er wordt volop benadrukt dat er genoeg voorraad is en er niet gehamsterd hoeft te worden en wat doet iedereen... Haaaaaamsteren!
Overigens de meest zotte situatie: In de supermarkt alles leeg blijkbaar hoor ik. Maar de 'ouderwetse' groetewinkel, slager en viswinkel hebben alles wat je nodig hebt.
(sssssst, niet verder vertellen dat je vlees van de slager ook in kan vriezenof vacuum laten verpakken)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 15:15 ]
Vertel mensen dat ze niet bang hoeven te zijn dat er een komeet op hun hoofd valt en vijf minuten later staat iedereen angstig naar de lucht te kijken. Zo werkt het brein nu eenmaal.P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12:
Er wordt volop benadrukt dat er genoeg voorraad is en er niet gehamsterd hoeft te worden en wat doet iedereen... Haaaaaamsteren!
Verwijderd
Dat zien ze dan waarschijnlijk als een soort complot om paniek te voorkomen.P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:12:
Men zou beter enkele weken stoppen met eten
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 15:16 ]
Zeker 27 kilopakken?Killjoy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Mijn vriendin kreeg net een appje van een collega. Helemaal trots dat ze nu 27 kilo rijst thuis heeft liggen
Ik haal 1x per jaar zo'n grote zak bij de Chinees. En die is nog lang niet op dus hamsteren hoeft niet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Ze hamsteren al voor de corona-uitbraak van 2021Mx. Alba schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Zeker 27 kilopakken?
Ik haal 1x per jaar zo'n grote zak bij de Chinees. En die is nog lang niet op dus hamsteren hoeft niet.
Grote eters daar. Had ze ook 50 kilo aardappels liggen en een halve koe in de vriezer ?Mx. Alba schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Zeker 27 kilopakken?
Ik heb volgende week niet eens tijd om op het werk te verschijnen (team even) als ik de hele dag moet rondrijden en fietsen
om aan m'n eten te komen.
[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 13-03-2020 15:19 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Jij denkt dat Corona dit jaar al eindigt? Ik denk dat dit minstens een jaar duurt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Ze hamsteren al voor de corona-uitbraak van 2021
Verwijderd
Het schijnt dat sommige merken overschotten hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:18:
Hoe staat het met het bier? Moet ik ook gaan hamsteren?

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wordt dan wel lekker rustig in de super met al die gezinnen die door de pakken rijst, macaroni en pastasaus moeten heen eten. Krijgen we weer een ander probleem, ondervoeding door eentonig eten.downtime schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Jij denkt dat Corona dit jaar al eindigt? Ik denk dat dit minstens een jaar duurt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Denk dat dit biermerk zijn naam nog wel gaat veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Het schijnt dat sommige merken overschotten hebben
[Afbeelding]
Verwijderd
Tja, wij zouden dit weekend op restaurant gaan, nu wordt alles voor 3 weken gesloten...G_Dragon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:20:
Ik laat me niet gek maken door de media, plannen en werk gaan gewoon door zoals gepland
Besmettingen gebeuren vooral in koelere landen, gelukkig wordt het de volgende maanden warmerdowntime schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Jij denkt dat Corona dit jaar al eindigt? Ik denk dat dit minstens een jaar duurt.
lekker dan..Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Tja, wij zouden dit weekend op restaurant gaan, nu wordt alles voor 3 weken gesloten...
[...]
Besmettingen gebeuren vooral in koelere landen, gelukkig wordt het de volgende maanden warmer

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://www.omroepflevola...tie-voor-corona-verliezen
...
De melding is opvallend omdat er in supermarkten juist flink wordt gehamsterd. Volgens Agractie gaat het hier vooral om versproducten die bedoeld zijn voor de export. De producten hebben een beperkte houdbaarheidsdatum. Dan gaat het om bijvoorbeeld uien, wortels en aardappels, maar ook de bloemenmarkt is onderuit aan het gaan. Dat zegt een woordvoerder van de vereniging.
"Hopelijk kunnen de producten alsnog in lokale supermarkten worden verkocht. Want voedsel weggooien is een groot kwaad, zeker in deze tijd."
De boeren blijven zitten met prima versproducten!
Hoe bizar?!?

En uien, wortels en aardappelen inblikken lijkt me ook geen goed idee. Stamppot in blik misschien?ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:24:
De boeren blijven zitten met prima versproducten!
Hoe bizar?!?
Verwijderd
Voedsel, water en zeep lijken dan wel crucialer tijdens een coronaquarantaine, maar overal ter wereld gaan hamsteraars nu nog massaler voor wc-papier. In Australië liep de stormloop zo uit de hand dat in het parlement werd opgeroepen ‘om daarmee te stoppen’ en dat een krant besloot extra pagina’s af te drukken voor wie bang was zonder te vallen. In Hongkong zijn dieven met paletten wc-papier betrapt.
Ook in de VS en nu bij ons vliegt het wc-papier razendsnel de deur uit. Opvallend is dat mensen zelf niet goed weten waarom ze ineens zo snakken naar wc-papier. In de Colruyt van Sint-Amandsberg, zeiden twee jonge meisjes die keukenrollen insloegen letterlijk: “We weten niet waarom we per se wc-papier nodig hebben, maar iedereen doet het.”
Dat is meteen een eerste verklaring: kuddementaliteit. “Dit is angst om iets essentieels te missen, zonder te weten waarom”, zegt professor consumentenpsychologie Debra Grace (Griffith Universiteit, Australië) tegen de Britse openbare nieuwszender BBC. “We denken: als die andere het koopt, dan moet daar een goeie reden voor zijn. Dus heb ik het wellicht ook nodig.”
Meer specifiek voor wc-papier speelt mee dat het een groot volume heeft en goedkoop is. In tijden van al dan niet ingebeelde schaarste trekt ‘veel’ en ‘goedkoop’ heel erg aan. “Bovendien is er een visuele trigger”, zegt Griffith. “Omdat wc-papier zoveel plaats inneemt, valt het in de winkelrekken veel meer op wanneer er vijftig pakken weg zijn dan wanneer er vijftig flesjes handgel mankeren.” En zulke grote ‘gaten’ geven ons nog meer het idee: dit is een product dat we nu absoluut moeten inslaan.
Andere consumentenpsychologen wijzen nog op de maatschappelijke betekenis van wc-papier. Die is groter dan je zou denken. De rollen papier die ook verkrijgbaar zijn met lentegeuren en in extra zacht-versie staan voor essentieel comfort, hygiëne en kleine dagelijkse luxe. “In onze maatschappij is hygiëne en modern comfort het hoogste goed”, zegt Rohan Miller van de Universiteit van Sydney. “Wc-papier is daar een ultiem en erg betaalbaar symbool van.” En wanneer de natuur ons met een ‘vies’ virus aanvalt, klampen we ons er extra stevig aan vast.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Het schijnt dat sommige merken overschotten hebben
[Afbeelding]
Dat heeft imho weinig met de naam te maken
Waarom niet?downtime schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:27:
[...]
En uien, wortels en aardappelen inblikken lijkt me ook geen goed idee. Stamppot in blik misschien?
Nooit gehoord van (tot prut gekookte) worteltjes in blik/glazen potje? Of aardappelpuree in droge vorm? Of uien in allerlei soorten gerechten?
Ik bedoel maar...
Ipv 1 pak cornflakes... toch maar 2 pakken nemen.
Ipv 3 pakken passata, toch maar de promo meepakken en er 6 kopen...
Alleen WC papier snap ik niet. Zo lang ik thuis ben is dat geen probleem hé. Bij een grote boodschap even naar de badkamer en poepje wassen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Toepasselijk dat oranje bord op de achtergrond
Hamsteren is toch een vorm van "lange" termijn prioriteiten?Blaat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Maar je weet toch dat de mens notoir slecht is in lange termijn prioriteiten stellen?

[ Voor 37% gewijzigd door P.O. Box op 13-03-2020 15:34 ]
Egocentrische ja.P.O. Box schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:33:
[...]
Hamsteren is toch een vorm van "lange" termijn prioriteiten?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Grappig om te lezen!
Zelf heb ik dat niet erg met wc-papier, mocht het op zijn dat is er nog voldoende materiaal om m'n reet mee af te vegen.
Bij ons stonden die schappen nog erg vol, in tegenstelling tot het vak van de pasta, het afbakbrood of wc-papier. Zelf maar even een biertje gehaald voor vanavond, ontspan je lekker van.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:18:
Hoe staat het met het bier? Moet ik ook gaan hamsteren?
Paniek!!!!bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:53:
Ik heb geluk gehad, vanochtend om 7 uur alle WC papier, houdbare melk, rijst en pasta meegenomen bij de AH. Had gisteren al een hele voorraad groenten in blik gehaald. Ik kan nu zeker 30 dagen overleven.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
noten best duur eigenlijk, vandaar dat ik dat niet heb ingekocht. Wel voor 2 weken magere kwark gekocht (ja versproduct, maar was nog houdbaar genoeg).WolfsRain schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:56:
Verbazingwekkend dat alle sla en versproducten ingeslagen worden, maar noten en zaden nauwelijks wordt gekocht... 😆
Nou dat was op het nippertje zeg...bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:53:
Ik heb geluk gehad, vanochtend om 7 uur alle WC papier, houdbare melk, rijst en pasta meegenomen bij de AH. Had gisteren al een hele voorraad groenten in blik gehaald. Ik kan nu zeker 30 dagen overleven.
Wat zal het rustig zijn in de supermarkt maandag, volle schappen en iedereen zit thuis zijn wintervoorraad houdbare zut te eten.
Niet als je vanuit een energie en gezondheidaspect kijkt. Noten zijn geweldig prijs/kcal technisch en vrij lang houdbaar. Nou is dit ook paniekkopen, maar in een apocalyptische overlevingssituatie zijn noten en blikvoer het beste wat je zo een beetje kan hebben.bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:57:
[...]
noten best duur eigenlijk, vandaar dat ik dat niet heb ingekocht. Wel voor 2 weken magere kwark gekocht (ja versproduct, maar was nog houdbaar genoeg).
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Deze vrienden hebben geen klachten vzv bekend.
[ Voor 22% gewijzigd door Lensent op 13-03-2020 16:03 ]
Ik zou gewoon gaan en je niet bang laten maken door de massa hysterie.Lensent schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:
Zouden jullie nog naar een escaperoom gaan met vrienden binnenkort of beter afblazen?
Ja natuurlijk, vergeet alleen niet je wc-rol mee te nemenLensent schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:
Zouden jullie nog naar een escaperoom gaan met vrienden binnenkort of beter afblazen?
Goed dat je iig je eigen agenda toegeeft en dat dit niks met het Corona virus te maken heeft.locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:
[...]
Globalisering en open grenzen hebben weinig goeds gedaan voor de samenleving behalve dat je makkelijker op vakantie kan gaan.
Hopelijk einde EU en Eurozone
Back to basic
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Neus snuiten? Bij een verkoudheid jaag ik er ook wel een rol doorheen.Tommie12 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:32:
Ik denk dat het nu zo ver gaat dat mensen zowat onbewust hamsteren.
Ipv 1 pak cornflakes... toch maar 2 pakken nemen.
Ipv 3 pakken passata, toch maar de promo meepakken en er 6 kopen...
Alleen WC papier snap ik niet. Zo lang ik thuis ben is dat geen probleem hé. Bij een grote boodschap even naar de badkamer en poepje wassen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zolang de escaperoom geopend is, gewoon gaan.Lensent schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:
Als het onverantwoord is, zal de escaperoom gesloten worden. En als iemand zich niet goed voelt: Niet gaan.
Maar ik betwijfel of deze geopend blijft.
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 13-03-2020 16:13 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nee dus, niet gaan.mugenmarco schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Ik zou gewoon gaan en je niet bang laten maken door de massa hysterie.
In België zijn die allemaal gesloten nu, zelfs elk café en restaurant is dicht.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Lekker gaan. Gisteren met een aantal collega's geweest, hartstikke leuk. Niet aan elkaar zitten, uit elkaars glas drinken of eten delen...Lensent schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:02:
Ik hoop zo dat dit sarcastisch is. Zo niet, dan ben je echt een ongelooflijke !bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:53:
Oneens, ga er vanuit dat de maatregelen vanuit het rijk achter lopen, het is zaak dat mensen nu zoveel mogelijk uit elkaar blijven. Sluiting van horeca en dergelijke komt wrs pas begin volgende week (te laat). Doe het niet alleen voor jezelf maar ook de ouderen en zwakkeren en de artsen en verpleegkundigen.AW_Bos schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Zolang de escaperoom geopend is, gewoon gaan.
Als het onverantwoord is, zal de escaperoom gesloten worden. En als iemand zich niet goed voelt: Niet gaan.
Maar ik betwijfel of deze geopend blijft.
Heel sociaal ja, echt top jongen!bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:53:
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Wat is hier mis mee? Als ik het niet doe dan doet iemand anders het wel. Nu was ik eerder, en ze vullen het vast later op de dag weer aan.Ik hoop zo dat dit sarcastisch is. Zo niet, dan ben je echt een ongelooflijke !
Als het er op aan komt dan is het ieder voor zich. Heeft niks met sociaal te maken. Als ik het niet zou kopen, dan doet iemand anders het wel, en de week er op zit ik dan zonder.
[ Voor 41% gewijzigd door bones op 13-03-2020 16:52 ]
Heb je ook genoeg condooms ingeslagen? Anders krijgen we over negen maanden nog meer van dit soort figuren erbijbones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:53:
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Wat is hier mis mee? Als ik het niet doe dan doet iemand anders het wel. Nu was ik eerder, en ze vullen het vast later op de dag weer aan.
QUARANTINE DIARY
— Sir Michael (@Michael1979) 12 maart 2020
Day 1: I have stocked up on enough non-perishable food and supplies to last me for months, maybe years, so that I can remain in isolation for as long as it takes to see out this pandemic
Day 1 + 45 minutes: I am in the supermarket because I wanted a Twix

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat ik dit nog mag meemaken!
Condooms zijn zo 1990... heb je gewoon een app voor wanneer je wel/niet vruchtbaar bent.ralpje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:52:
[...]
Heb je ook genoeg condooms ingeslagen? Anders krijgen we over negen maanden nog meer van dit soort figuren erbij
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Uit het lijstje corona maatregelen, hebben ze netjes weggelaten dat je bij hoest of koorts thuisblijft, en er zoveel mogelijk thuis gewerkt moet worden.
Een van de managers was, herstel is (zo te horen), niet happy dat twee werknemers die regelmatig op een vestiging in het zuiden zitten, al de hele week in Utrecht zitten. Dat was niet de bedoeling. Pff... moet even ook doen alsof hij wat te zeggen heeft ofzo.
Denk dat ik zelf een paar extra dagen ga thuiswerken. Tegelijk heb ik een ruim eigen kantoor, met fijne schermen, en de luxe van privé toiletten en zit ik dus toch al in een soort van quarantaine op mijn werk.
Gezien de beelden uit de winkels, ben ik wel blij dat ik de afgelopen weken al genoeg had ingekocht om geplande recepten te kunnen maken en gisteren even noodzakelijke korte termijn boodschappen heb gedaan.
Wauw ..locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:54:
AH en de Dirk worden compleet leeg getrokken zelfs politie aanwezig hier max 20 personen per keer de supermarkt in.
Dat ik dit nog mag meemaken!
Elk personeels lid klagen "we blijven maar bijvullen"
* vso vraagt zich af wat anders zijn taak zou zijn .. vakkenvullen ?
.. mensen lopen met 200 a 300,- aan boodschappen weg .. WAUW ..
lekker vrolijk wat groenvoer gehaald .. brood was ook "weg" .. nu ja ach .. ik wilde eigenlijk naar de makro/sligro oid .. maar vrees het ergste.
Tja vanalles
Brood is één van de meest simpele voedingsmiddelen om zelf te maken.

Benodigdheden:
meel/bloem,
rijsmiddel,
vocht,
zout.
En een 'apparaat' om 'm in te bakken.
Dat kan zelfs in een pan met deksel.
Een oven is wat handiger...
Als een stel hyena's gaan ze te keer hier.vso schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:59:
Ging ff naar de winkels .. %#(#)(%*# thermometer heeft het begeven .. geen thermometer te vinden
[...]
Wauw ..
Elk personeels lid klagen "we blijven maar bijvullen"
* vso vraagt zich af wat anders zijn taak zou zijn .. vakkenvullen ?
.. mensen lopen met 200 a 300,- aan boodschappen weg .. WAUW ..
lekker vrolijk wat groenvoer gehaald .. brood was ook "weg" .. nu ja ach .. ik wilde eigenlijk naar de makro/sligro oid .. maar vrees het ergste.
Op dit moment gaan ze met hele families op pad soort van gangs voor een stuk afbakbrood en wat toiletpapier

Nu wachten tot de mobiele eenheid gaat ingrijpen wat een wantvertoning ook mensen moeten zich gaan schamen.
Dit is nu vanaf 08:00 aan de gang

Interview met twee mensen die het virus hebben en lekker puzzelend uitzieken en daarna weer verder gaan met hun leven.
Mooi contrasterend beeld met alle hysterie die je elke dag in de media leest
YouTube: Dit doen coronapatiënten de hele dag
[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 13-03-2020 17:05 ]
Regio Den Haagehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:03:
@locmorto En waar is dat dan, die wild-west toestanden?

Ik heb het idee hoe harder Rutte schreeuwt om niet te gaan hamsteren hoe meer mensen gaan hamsteren
En als je geen tijd of geen rijsmiddel hebt maak je een er een matze van. Wel even wat suiker en boter hamsteren dan. Het is toch bijna Pasen.ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:02:
Voor al diegenen die misgrijpen bij het brood, let op deze unieke en zeer bijzondere tip:![]()
Brood is één van de meest simpele voedingsmiddelen om zelf te maken.![]()
Benodigdheden:
meel/bloem,
rijsmiddel,
vocht,
zout.
En een 'apparaat' om 'm in te bakken.
Dat kan zelfs in een pan met deksel.
Een oven is wat handiger...
Je hebt zeker ook een ruimte onder de grond gegraven met een gefilterd luchtversingssysteem?bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Wat is hier mis mee? Als ik het niet doe dan doet iemand anders het wel. Nu was ik eerder, en ze vullen het vast later op de dag weer aan.
[...]
Als het er op aan komt dan is het ieder voor zich. Heeft niks met sociaal te maken. Als ik het niet zou kopen, dan doet iemand anders het wel, en de week er op zit ik dan zonder.
Ik denk, dat je teveel films gezien hebt...

Maar als je zonder zit ga je toch weer naar de supermarkt en koop je het toch weer opnieuw?bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Of denk je serieus dat ze supermarkten en apotheken gaan sluiten?
In Italië staan wel lange rijen voor de supermarkt. Toch wel fijn om belangrijke dingen in huis te halen zodat je daarvoor niet in de rij hoeft te staan.Wootism schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:13:
[...]
Maar als je zonder zit ga je toch weer naar de supermarkt en koop je het toch weer opnieuw?
Of je neemt gewoon wat je nodig hebt komende week en dan vissen andere mensen niet achter het niet.bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:51:
[...]
Zo ondertussen is dit soort gedrag een stuk gevaarlijker dan het opdoemende virus. Vooral mensen die niet als een hyena door de winkel kunnen en wellicht wel gebaat zijn met een stukje voorraad ( ouderen enzo ) .
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Zo denkt men niet brein schiet in survival mode pakken wat je pakken kan oerinstinctWootism schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:13:
[...]
Maar als je zonder zit ga je toch weer naar de supermarkt en koop je het toch weer opnieuw?
Ja, dit zal bij veruit de meeste mensen het beloop zijn. Maar het gaat om de grote getallen. Hoe meer mensen ziek worden, hoe meer mensen complicaties en ernstige klachten ontwikkelen. En ons zorgstelsel kan maar een bepaald maximum van de complicaties aan. Daarom: https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99caWootism schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:05:
Moest wel lachen om onderstaand filmpje...
Interview met twee mensen die het virus hebben en lekker puzzelend uitzieken en daarna weer verder gaan met hun leven.
Mooi contrasterend beeld met alle hysterie die je elke dag in de media leest
YouTube: Dit doen coronapatiënten de hele dag
We hebben wel geteld 1.000 ic bedden op 17 miljoen mensenJean-Bob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:15:
[...]
Ja, dit zal bij veruit de meeste mensen het beloop zijn. Maar het gaat om de grote getallen. Hoe meer mensen ziek worden, hoe meer mensen complicaties en ernstige klachten ontwikkelen. En ons zorgstelsel kan maar een bepaald maximum van de complicaties aan. Daarom: https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

Eerst je eigen rij creëren door te hamsteren en vervolgens klagen over de rij?Erapaz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:14:
[...]
In Italië staan wel lange rijen voor de supermarkt. Toch wel fijn om belangrijke dingen in huis te halen zodat je daarvoor niet in de rij hoeft te staan.
PSN
Als ik (en mijn gezin) maar genoeg heb voor de komende xyz weken... Wat een redenatie... Mijn respect ben je dan kwijt. En dan mag je nu reageren met: wacht maar als de schappen straks leeg zijn, ik heb dan genoeg! Ik (en mijn gezin) zijn uiteindelijk wel belangrijker dan de anderen! Ieder voor zich, god voor ons allen.
Die rijen in Italië zijn niet door het hamsteren ontstaan maar doordat het land in lockdown zit. Een situatie waar wij ook op afstevenen.YakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Eerst je eigen rij creëren door te hamsteren en vervolgens klagen over de rij?
Ja, helaas moeten die blijkbaar vol liggen voor mensen de ernst van de situatie in gaan zien.locmorto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:16:
[...]
We hebben wel geteld 1.000 ic bedden op 17 miljoen mensen
Als iedereen gewoon zijn boodschappen doet, ligt er ruim genoeg in de schappen. 10 tallen jaren bewezen.Jean-Bob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:21:
[...]
Die rijen in Italië zijn niet door het hamsteren ontstaan maar doordat het land in lockdown zit. Een situatie waar wij ook op afstevenen.
Zodra iedereen gaat hamsteren, zijn er lege schappen...
PSN
Nee, ik stond bij de zelfscan daar stond geen rij. Wel de laatste 2 pakjes paracetamol meegenomen. In de rij hoef ik dus niet meer te staanYakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Eerst je eigen rij creëren door te hamsteren en vervolgens klagen over de rij?
Het is gewoon verstandig om wat meer houdbaars in huis te hebben en voldoende paracetamol/medicijnen. Mocht je ziek worden of je mag de supermarkt niet meer in, dan heb je het maar in huis.
Als je nu wat in huis haalt hoef je niet in een rij te staan die ontstaat omdat je straks een voor een de supermarkt in mag en een meter afstand moet houden, zoals in Italië. Dat heeft niets met tekorten te maken maar met voorbereiding op een kutsituatie.YakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:25:
[...]
Als iedereen gewoon zijn boodschappen doet, ligt er ruim genoeg in de schappen. 10 tallen jaren bewezen.
Zodra iedereen gaat hamsteren, zijn er lege schappen...
Ik heb dit zoals velen in dit topic overigens al een week geleden gedaan en het bescheiden gehouden. Toen waren de schappen nog prima gevuld.
Juist omdat je weet dat mensen het gaan doen moet je ze voor zijn. Ik heb 2 weken geleden al flink ingeslagen en afgelopen maandag nog wat extra aanbiedingen gekocht. Ik hoef nu niet in deze drukte lege schappen en eventueel zieke mensen tegen te komen.Grin schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:20:
Hier in Groningen is alles nog te krijgen. Gelukkig niet veel irrationeel gehamster. Maar als de mensen op GoT hun hamstergedrag al denken te kunnen rationaliseren, dan kijk ik daar toch van op. Ik zie GoT toch als bovengemiddeld rationeel, wanneer zelfs hier dat gedrag wordt goedgepraat dan kan je je 'zorgen maken' over 'de rest' .
Als ik (en mijn gezin) maar genoeg heb voor de komende xyz weken... Wat een redenatie... Mijn respect ben je dan kwijt. En dan mag je nu reageren met: wacht maar als de schappen straks leeg zijn, ik heb dan genoeg! Ik (en mijn gezin) zijn uiteindelijk wel belangrijker dan de anderen! Ieder voor zich, god voor ons allen.
Lijkt me sterk dat je die binnen een maand nodig hebtErapaz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:30:
[...]
Nee, ik stond bij de zelfscan daar stond geen rij. Wel de laatste 2 pakjes paracetamol meegenomen. In de rij hoef ik dus niet meer te staan
Het is gewoon verstandig om wat meer houdbaars in huis te hebben en voldoende paracetamol/medicijnen. Mocht je ziek worden of je mag de supermarkt niet meer in, dan heb je het maar in huis.
Verder wel laat om dit in de hamster periode in te slaan
En nogmaals: mensen creëren dit tekort zelf door te hamsteren.
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2020 17:50 ]
PSN
Als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt en je wordt geforceerd om een keuze te maken die eigenlijk niet eens een keuze is, prima, dan val je terug op je oergedrag, dat kan je idd niet kwalijk genomen worden wanneer je oog in oog met een leeuw staat om het maar zo te zeggen. Dát is een geval waarvan je kunt zeggen "als het erop aan komt", maar dat wat jij nu doet is gewoon hamsteren uit paniek geregeerd door irreele angsten voor een nucleaire-winter-scenario die helemaal niet aan de orde is. Dus wat mij betreft is je argumentatie van het gooien op oergedrag een bewuste keuze in je morele kompas.bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:51:
[...]
[...]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Sluiten niet, maar de schappen zijn leeg. En online niet te bestellen (ah site lag er uit).Wootism schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:13:
[...]
"Tekort aan coronatests: gebrek aan plastic plaatjes
Testen De vraag naar coronatesten blijft toenemen, maar de voorraad is bijna op. De leverancier levert niet meer. Er is een wereldwijd tekort."
Zonder deze tests kan onze overheid geen juiste maatregelen nemen.
Er staan honderden misschien wel duizenden 3D printers in Nederland. Ik heb er zelf een staan. Is het een idee om een topic te starten om te kijken of de Makers beweging het tekort aan deze simpele plaatjes op korte termijn kan aanvullen?
Mede daarom schaft de Tweaker extra voorraad aan, dan heb je het maar in huis voordat de chaos begint.Grin schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:20:
Maar als de mensen op GoT hun hamstergedrag al denken te kunnen rationaliseren, dan kijk ik daar toch van op. Ik zie GoT toch als bovengemiddeld rationeel, wanneer zelfs hier dat gedrag wordt goedgepraat dan kan je je 'zorgen maken' over 'de rest' .
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Welkom in de maatschappij dat gericht is op individualisme. Mede opgericht door de persoon die nu de kritiek heeft van op hamsteren, de heer Rutte. De ironie. Het Nederland waarbij de zorg schandalig wordt onderbetaald en een eigen dak boven je hoofd haast onmogelijk is zonder dubbele inkomen of HBO/WO opleiding.Grin schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:20:
Hier in Groningen is alles nog te krijgen. Gelukkig niet veel irrationeel gehamster. Maar als de mensen op GoT hun hamstergedrag al denken te kunnen rationaliseren, dan kijk ik daar toch van op. Ik zie GoT toch als bovengemiddeld rationeel, wanneer zelfs hier dat gedrag wordt goedgepraat dan kan je je 'zorgen maken' over 'de rest' .
Gewoon een logisch gevolg.
[ Voor 3% gewijzigd door VDS91 op 13-03-2020 18:06 ]
Jij weet nog niet wat komen gaat. Wie weet gaat heel NL op slot. Ik ben voorbereid op een worst case scenario, om met mijn gezin te overleven. En ja ik denk dan aan mij en mijn gezin, en niet aan anderen. Ik ga morgen voor nog 2 weken voorraad inslaan.Deathchant schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:56:
[...]
Als je een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgt en je wordt geforceerd om een keuze te maken die eigenlijk niet eens een keuze is, prima, dan val je terug op je oergedrag, dat kan je idd niet kwalijk genomen worden wanneer je oog in oog met een leeuw staat om het maar zo te zeggen. Dát is een geval waarvan je kunt zeggen "als het erop aan komt", maar dat wat jij nu doet is gewoon hamsteren uit paniek geregeerd door irreele angsten voor een nucleaire-winter-scenario die helemaal niet aan de orde is. Dus wat mij betreft is je argumentatie van het gooien op oergedrag een bewuste keuze in je morele kompas.
Jammer dat het volk geen inspraak heeft in wie dit land bestuurt, dan zou alles beter zijnVDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:04:
[...]
Welkom in de maatschappij dat gericht is op individualisme. Mede opgericht door de persoon die nu de kritiek heeft van op hamsteren, de heer Rutte. De ironie. Het Nederland waarbij de zorg schandalig wordt onderbetaald en een eigen dak boven je hoofd haast onmogelijk is zonder dubbele inkomen of HBO/WO opleiding.
Hiermee bevestig jij mijn standpunt. Men stemt op wat goed is voor hemzelf, niet voor de mensen met een mindere welvaart/gezondheid. Dus gericht op individualisme. En het is geen verwijt, want ik doe het zelf ook.Droefsnoet schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:08:
[...]
Jammer dat het volk geen inspraak heeft in wie dit land bestuurt, dan zou alles beter zijn
Doe eerder maar tienduizenden. Maar ik denk niet dat je met jan en alleman medische producten kan gaan printen.ledog schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:58:
In de NRC van vanavond staat dat de overheid een groot tekort heeft aan plastic plaatjes voor het uitvoeren van Corona tests.
Testen De vraag naar coronatesten blijft toenemen, maar de voorraad is bijna op. De leverancier levert niet meer. Er is een wereldwijd tekort."
Er staan honderden misschien wel duizenden 3D printers in Nederland. Ik heb er zelf een staan. Is het een idee om een topic te starten om te kijken of de Makers beweging het tekort aan deze simpele plaatjes op korte termijn kan aanvullen?
Idd, ik ben zo'n ongelooflijke sukkel....Doe maar allemaal lekker mee aan dat gehamster, en klop jezelf maar lekker op de borst dat je het goed gedaan hebt en geef maar lekker af op ál die mensen die niet hamsteren. Eigen schuld dikke bult toch? Doordat er sociale mensen zijn, is er immers meer voor jou om te hamsteren. Die zijn gewoon niet voor zichzelf opgekomen....hadden ze maar assertiever moeten zijn, huilebalken. Oh ennuh...alleen maar delen als je zelf nog genoeg hebt he, en anders gewoon 18 euro per wc rol vragen, 43 euro per blik soep en 185 euro per pot sperziebonen.bones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:07:
[...]
Jij weet nog niet wat komen gaat. Wie weet gaat heel NL op slot. Ik ben voorbereid op een worst case scenario, om met mijn gezin te overleven. En ja ik denk dan aan mij en mijn gezin, en niet aan anderen. Ik ga morgen voor nog 2 weken voorraad inslaan.
Of stuur ze gewoon naar arme mensen toe, dan krijgen ze toch wel wat omdat de mensen die het minste hebben het meeste delen. Dan heb je ze geholpen ook nog! We need more of you!
/sarcasm
Je zegt zelf, ze worden weer aangevuldbones schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:57:
[...]
Sluiten niet, maar de schappen zijn leeg. En online niet te bestellen (ah site lag er uit).

Ik snap niet waarom deze plaatjes niet gerecycled kunnen worden?ledog schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:58:
In de NRC van vanavond staat dat de overheid een groot tekort heeft aan plastic plaatjes voor het uitvoeren van Corona tests.
Of bijgestampt? Het zal allemaal toch niet zo ingewikkeld zijn om wat plastic te produceren? Daar zijn we juist heel goed...
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Het gaat om heel simpele plastic plaatjes met 90 kleine kuiltjes in een matrix. Een STL bestandje is een klusje van een uurtje.Erasmo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:12:
[...]
Doe eerder maar tienduizenden. Maar ik denk niet dat je met jan en alleman medische producten kan gaan printen.
Een Lab zou ze moeten steriliseren, maar ik zie niet in waarom ze daarna niet in een broedmachine kunnen worden geplaatst.
Blijven er lege vakken dan worden we nu niet eerlijk voorgelicht en bevestigd dat juist de noodzaak tot het opbouwen van een goede voorraad.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Tja als het er op aankomt zullen de "socialen" het veel lastiger hebben om te overleven. Dan maar niet "sociaal".Deathchant schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:13:
[...]
Idd, ik ben zo'n ongelooflijke sukkel....Doe maar allemaal lekker mee aan dat gehamster, en klop jezelf maar lekker op de borst dat je het goed gedaan hebt en geef maar lekker af op ál die mensen die niet hamsteren. Eigen schuld dikke bult toch? Doordat er sociale mensen zijn, is er immers meer voor jou om te hamsteren. Die zijn gewoon niet voor zichzelf opgekomen....hadden ze maar assertiever moeten zijn, huilebalken. Oh ennuh...alleen maar delen als je zelf nog genoeg hebt he, en anders gewoon 18 euro per wc rol vragen, 43 euro per blik soep en 185 euro per pot sperziebonen.
Of stuur ze gewoon naar arme mensen toe, dan krijgen ze toch wel wat omdat de mensen die het minste hebben het meeste delen. Dan heb je ze geholpen ook nog! We need more of you!![]()
/sarcasm
Dit topic is gesloten.
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.
Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.