Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Meer dan €250,- aan boodschappen is geen uitzondering hier.
Kom ik aan met een extra pakje rijst en paracetamol. We hebben nu 2 kilo zilvervliesrijst in huis, daar kan je lang op leven als het moet. Meer dan dat is gewoon egoïsme imo.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Net ook boodschappen gedaan, uiteraard wat extra gehaald, maar ik zag om me heen alleen maar afgeladen karren. De pasta was niet meer te krijgen en bovenop elke kar lag het grootste pak wc papierBlaat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:55:
Als ik inderdaad zie wat voor boodschappen personen in huis halen op het moment, dat is vrij bizar te noemen.
Kom ik aan met een extra pakje rijst en paracetamol. We hebben nu 2 kilo zilvervliesrijst in huis, daar kan je lang op leven als het moet. Meer dan dat is gewoon egoïsme imo.
Zelfde beeld hier in Bergen op Zoom.shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:02:
[...]
Net ook boodschappen gedaan, uiteraard wat extra gehaald, maar ik zag om me heen alleen maar afgeladen karren. De pasta was niet meer te krijgen en bovenop elke kar lag het grootste pak wc papier
Ik ben niet bang voor het virus. Wel voor het domme gedrag van mijn medemens. Nofi.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
De aankondiging van de 50/50-regeling van mijn werkgever is zojuist officieel doorgekomen. Dus vanaf volgende week ipv MA DI DO VR op locatie 1 en WO op locatie 2, wordt het MA DI DO VR thuis en WO op locatie 2 en de volgende week MA DI DO VR op locatie 1 en WO thuis.
Maar wc-papier ook echt... Why wc-papier??? Ik snap het niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 13-03-2020 12:07 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Herkenbaar. Ook regio BoZBlaat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Zelfde beeld hier in Bergen op Zoom.
Ik ben niet bang voor het virus. Wel voor het domme gedrag van mijn medemens. Nofi.
Viel hier in de supermarkt inderdaad ook op. Veel lege schappen, voornamelijk pasta, rijst en toiletpapier(??). Ik ben blij dat ik eigenlijk altijd lang houdbare producten in huis heb en dus alleen voor groenten en vlees in de supermarkt was. Dat was natuurlijk dan weer niet geplunderd.Blaat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:55:
Als ik inderdaad zie wat voor boodschappen personen in huis halen op het moment, dat is vrij bizar te noemen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zorgt nog voor een vaste stoelgang ook. Scheelt je weer wc papier.Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:08:
Met een extra pakje rijst kom je inderdaad al toe.
Met volle rijst valt het op zich best mee hoor.__R__ schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:22:
[...]
Zorgt nog voor een vaste stoelgang ook. Scheelt je weer wc papier.
Moet je 's op reddit kijken. Zeker de expats en buitenlandse studenten klimmen tegen de muren op omdat we niet genoeg paniekenMeltedForest schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:47:
[...]
Ik heb 6% maar ik lees dit topic dan ook vol verbazing
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Ik heb dus bij de Plus, waar alle schappen nog gewoon vol waren, een winkelwagen vol bier en snacks gehaald en ga 2 weken thuis blijven om te gamen en laat naar bed te gaan.
Je doet je naam eer aan!Ik heb dus bij de Plus, waar alle schappen nog gewoon vol waren, een winkelwagen vol bier en snacks gehaald en ga 2 weken thuis blijven om te gamen en laat naar bed te gaan
Logisch toch, een paar dagen geleden deed Trump ook nog lacherig en nu heeft hij een ban op Europa en geeft hij ons de schuld van alles.Neuzelaar schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:37:
Ik hamster(de) niet uit paniek, maar uit voorzorg. Maar goed, het staat altijd stoerder het gedrag van anderen af te doen als paniek. Ik zie de eerste postings hier nog, hoe ze even bier en chips gingen halen om met de paniek te lachen in China. Als je de taferelen in Italië een beetje bekijkt zou het lachen wel over moeten zijn.
En Rutte was ook nog grappen aan het maken met het niet handenschudden moment.
/▌
Als Merkel's voorspelde scenario uitkomt, ben ik maar al te blij met mijn volgeladen voorraadkast en diepvries met pasta's, diepvriesgroenten, vlees, rijst en sauzen. Is niet uit egoïsme maar uit realisme. En ja, ik vind het welzijn van mijn gezin wel wat belangrijker dan die van mijn medemens als het erop aankomt.Blaat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:05:
[...]
Zelfde beeld hier in Bergen op Zoom.
Inladen van wc-papier vind ik dan wel weer echt een 'domme' keuze.
Mja maar als Merkels voorspelling uitkomt ben jij gewoon aan de beurt zodra je het huis uitgaat. De rest is dan inmiddels al genezen en heeft afweer.VDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:47:
[...]
Als Merkel's voorspelde scenario uitkomt, ben ik maar al te blij met mijn volgeladen voorraadkast en diepvries met pasta's, diepvriesgroenten, vlees, rijst en sauzen. Is niet uit egoïsme maar uit realisme. En ja, ik vind het welzijn van mijn gezin wel wat belangrijker dan die van mijn medemens als het erop aankomt.
Tja, en volgens mij ben je ook niet slechter af als je het nu krijgt ipv over een maand als alle ziekenhuizen vol liggen en dokters besmet zijn.Rezje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:50:
[...]
Mja maar als Merkels voorspelling uitkomt ben jij gewoon aan de beurt zodra je het huis uitgaat. De rest is dan inmiddels al genezen en heeft afweer.
/▌
https://m.hln.be/wetensch...de-vergelijking~a94892b0/
[ Voor 28% gewijzigd door anon054630 op 13-03-2020 18:48 ]
Niet alleen allemaal tegelijk ziek, maar hoe sneller het verspreid hoe meer mensen het uiteindelijk krijgen.Neuzelaar schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:58:
Je moet het niet individueel bekijken maar als groep: hoe sneller jij het krijgt, hoe sneller een ander het krijgt. Lig je alsnog met teveel tegelijkertijd in het ziekenhuis. Vandaar dat hamsteren en binnenblijven wél kunnen helpen. Hoe trager het rondgaat hoe beter.
Kunnen we de verspreiding nu beperken, dan zal het totale aantal besmette mensen uiteindelijk lager uitvallen, en de genezen mensen kunnen het niet meer verder verspreiden.
Minder besmettingen en dus ook minder doden.
Voor een individu is het het beste als je het nu krijgt, of nooit krijgt (preventief quarantaine). Maar voor de samenleving is het het beste om zo voorzichtig mogelijk te zijn.
Als we kunnen beperken zijn de besmettingen uiteindelijk zo'n 60% van de bevolking. Maar het kan ook zomaar naar de 90% gaan.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik weet het, daarom hebben ze het in Korea redelijk goed onder controle gehad ondanks dat ze het daar heel zwaar gehad hebben. Dat gaat in onze maatschappij moeilijker zijn.Neuzelaar schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:58:
Je moet het niet individueel bekijken maar als groep: hoe sneller jij het krijgt, hoe sneller een ander het krijgt. Lig je alsnog met teveel tegelijkertijd in het ziekenhuis. Vandaar dat hamsteren en binnenblijven wél kunnen helpen. Hoe trager het rondgaat hoe beter.
Zoals ik het begrepen heb remmen ze het alleen maar af en krijgt 60 tot 70 procent het sowieso. Alleen willen ze niet dat iedereen het tegelijk krijgt omdat het sterftecijfer aan complicaties dan hoger zal zijn omdat ziekenhuizen het niet aan kunnen.dragonhaertt schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:01:
[...]
Niet alleen allemaal tegelijk ziek, maar hoe sneller het verspreid hoe meer mensen het uiteindelijk krijgen.
Kunnen we de verspreiding nu beperken, dan zal het totale aantal besmette mensen uiteindelijk lager uitvallen, en de genezen mensen kunnen het niet meer verder verspreiden.
Minder besmettingen en dus ook minder doden.
Voor een individu is het het beste als je het nu krijgt, of nooit krijgt (preventief quarantaine). Maar voor de samenleving is het het beste om zo voorzichtig mogelijk te zijn.
Als we kunnen beperken zijn de besmettingen uiteindelijk zo'n 60% van de bevolking. Maar het kan ook zomaar naar de 90% gaan.
[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 13-03-2020 13:08 ]
/▌
Basic hygiene, je wil niet zonder zitten.VDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:47:
[...]
Als Merkel's voorspelde scenario uitkomt, ben ik maar al te blij met mijn volgeladen voorraadkast en diepvries met pasta's, diepvriesgroenten, vlees, rijst en sauzen. Is niet uit egoïsme maar uit realisme. En ja, ik vind het welzijn van mijn gezin wel wat belangrijker dan die van mijn medemens als het erop aankomt.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Zolang je op het werk op de wc kan is 1 pak per 6 maanden genoeg. Toch het effect van thuis werkenshoombak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:02:
[...]
Net ook boodschappen gedaan, uiteraard wat extra gehaald, maar ik zag om me heen alleen maar afgeladen karren. De pasta was niet meer te krijgen en bovenop elke kar lag het grootste pak wc papier
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik hamster niet om het voorkomen van het virus, maar om de mogelijke uitval van toeleveringen voedsel vanuit het buitenland, uitval productie, uitval supermarktmedewerkers, uitval van vrachtwagenchauffeurs etc. Als 50% van de mensen dit virus krijgt, dan is het alles behalve vanzelfsprekend dat de supermarkt schappen vol liggen.Rezje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:50:
[...]
Mja maar als Merkels voorspelling uitkomt ben jij gewoon aan de beurt zodra je het huis uitgaat. De rest is dan inmiddels al genezen en heeft afweer.
Verwijderd
Verder wel grappig als toeschouwer
"Kijk, ik haal de rekken leeg, en zie je wel? De rekken raken al leeg!"Danny legt de eieren in zijn al overvolle kar. “Ja, ik begin toch wat bezorgd te worden. Niet zozeer voor mezelf, maar voor mijn familie. Ik hou rekening met een lockdown. En je ziet, de rekken raken toch al wat leeg.”
"Ja, we weten niet waarom, maar we doen het gewoon, omdat iedereen het doet"In de Colruyt van Sint-Amandsberg wordt net een nieuwe kar vol met wc-papier aangereden. Mensen springen er bijna op, ook al hadden ze alvast een voorraadje keukenrol ingeslagen, voor de zekerheid. Twee jonge meisjes geven toe: “We weten niet waarom we per se wc-papier nodig hebben, maar iedereen doet het.” Ze vertellen dat hun moeder op reis is en dat ze alleen thuis zijn. “Uit paniek zijn we maar naar hier gekomen.”
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Het is iets besmettelijker en iets dodelijker dan een griepvirus. Hamster je tijdens een zware griepepidemie ook? Landbouw gebeurt buiten met weinig mensen, in voedselfabrieken draagt men sowieso al mondmaskers en is men heel hygiënisch, vrachtwagenchauffeurs zitten bijna een hele dag alleen in hun truck. Niet meteen risicoprofielen. Veel besmette mensen hebben trouwens geen symptomen of denken dat ze gewoon verkouden zijn, niet meteen een reden om thuis te blijven. Er zijn ook maar weinig bejaarden die onze voedselvoorziening draaiende houden. In Italië is gewoon nog alles te verkrijgen en als het ene uitvalt kan je iets anders eten. Je kan zelfs een week op kraantjeswater overlevenVDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:27:
[...]
Ik hamster niet om het voorkomen van het virus, maar om de mogelijke uitval van toeleveringen voedsel vanuit het buitenland, uitval productie, uitval supermarktmedewerkers, uitval van vrachtwagenchauffeurs etc. Als 50% van de mensen dit virus krijgt, dan is het alles behalve vanzelfsprekend dat de supermarkt schappen vol liggen.
Er rijden nu nog chauffeurs met Tulpen door Noord Italie (niet echt een eerste levensbehoefte en daar zitten ze hoop ik wel op of over de piek van de epidemie) en in het Oostblok zijn nog heel weinig besmettingen (en die bevoorraden ons als ik zo eens wat kentekens van vrachtwagens bekijk).VDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:27:
[...]
Ik hamster niet om het voorkomen van het virus, maar om de mogelijke uitval van toeleveringen voedsel vanuit het buitenland, uitval productie, uitval supermarktmedewerkers, uitval van vrachtwagenchauffeurs etc. Als 50% van de mensen dit virus krijgt, dan is het alles behalve vanzelfsprekend dat de supermarkt schappen vol liggen.
/▌
Leidraad van de overheid gaat voor. Zolang jouw werkgever geen brief van VWS of RIVM heeft, waarin staat dat het zo moet, moet je gehoor geven aan de oproep die Rutte gedaan heeft.Mx. Alba schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:57:
Hmmm... Ik weet niet precies hoe ik moet reageren...
Gisteren hebben dus de premier en het RIVM aangekondigd dat iedereen die thuis kan werken thuis moet werken.
Vandaag kondigt mijn werkgever een 50/50 maatregel aan: de eerste week werkt de ene 50% op kantoor en de andere 50% thuis en de tweede week andersom.
Ik zou eigenlijk niets anders hebben verwacht dan "iedereen met een laptop moet vanaf nu thuiswerken"... Hoe ga je om met een dergelijk consigne vanuit je werkgever die niet beantwoordt aan de eisen die er vanuit de nationale overheid worden gesteld?
En nog bijkomstig, ben ik nu wel op kantoor omdat ik twee laptops klaar moest maken voor twee collega's die normaal gesproken op desktops werken, zodat zij ook thuis kunnen werken. Krijg ik me toch een portie recalcitrantie over me heen van die lui: "ja maar wij willen helemaal geen laptops!"
Coronastress, is dat ook al een woord? Grrrrrr.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nederland exporteert ruwweg 4 keer zo veel als dat het zelf nodig heeft. Als er 1 ding is waar je niet bang voor hoeft te zijn dan is het wel een tekort aan voedsel. Als de helft van de mensen het virus krijgt is er voor de aanvoer van voedsel nog steeds niks aan de hand, mits de transportsector maar de juiste prioriteiten stelt. Kan zijn dat bepaalde (luxe) producten even niet meer verkrijgbaar zijn, maar voor de basics zie ik niet snel een tekort ontstaan.VDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:27:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Jean-Bob op 13-03-2020 13:44 ]
Veel mensen zijn denk ik bang voor een totale lockdownRuffzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:43:
Ongelofelijk dat mensen massaal boodschappen gaan inslaan omdat 614 van de 17 miljoen mensen een COVID-19 besmetting hebben. Supermarkten geven aan dat er geen tekort aan voedsel is waarom dit paniek gedrag ?
Of voor als ze zelf ziek worden en de deur niet uitkunnenMetro2002 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:45:
[...]
Veel mensen zijn denk ik bang voor een totale lockdown
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Jean-Bob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:43:
Voor mij is het gewoon relaxter om spul in huis te hebben dan om lang in een rij te staan waar je twee meter moet houden tot je voorganger (zie Italië). Geloof wel dat het niet zo’n vaart loopt met echte tekorten maar als het land in lockdown gaat kosten de pan normaalste dingen veel tijd.

/▌
Mijn vriendin kreeg net een appje van een collega. Helemaal trots dat ze nu 27 kilo rijst thuis heeft liggenMarzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:08:
Met een extra pakje rijst kom je inderdaad al toe.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Lees het boek: De meeste mensen deugenDeathchant schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:11:
[...]
Ik denk ook dat het hard nodig is, want:
- klimaat en milieu gaat naar de klote
- gezondheid, onderwijs en alles wat een land menselijk maakt valt ten prooi aan het zo goed theoretisch voorgesteld kapitalisme: grote bedrijven runnen alles, ook door rijke magnaten die geld erin blijven pompen totdat de rest niet meer overeind kan blijven. Dus: eenheidsworst als gevolg van kapitalisme -> woekerprijzen
- kapitalisme -> uitbuiting van anderen -> grotere kloof armen en en rijken -> rijken regeren alles en worden overheids-wise de hand boven het hoofd gehouden met de illusie dat 1) zij de economie draaiend houden terwijl aangetoond is dat echt rijken alleen maar geld wegsluizen en 2) iedereen door maar hard genoeg te werken datzelfde kan bereiken
- wat krijg je dan: een individualistische samenleving waar de pleuris uitbreekt, mensen tegen elkaar opgezet worden, gaan mass-hoarden en alle stukjes ziel/empathie eruit gesloopt worden
Kortom: een 2e wereldoorlog, SARS, twin towers + terrorisme, kinderen aan de grens met mexico in kooien stoppen, ebola, een nieuw onbekend corona virus....We leren er helemaal niks van, want zie de bovenstaande 4 punten. Cirkel is weer rond
Sorry maar dit is precies de winkel waar ik dit verwacht...
Echt helemaal nergens voor nodig, de schaapjes gaan elkaar weer lekker achterna.
Jeemig, dat krijg ik de komende jaren nog niet op.Killjoy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Mijn vriendin kreeg net een appje van een collega. Helemaal trots dat ze nu 27 kilo rijst thuis heeft liggen
270 dagen rijst p.p
[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 13-03-2020 13:53 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Maar daarvoor hoef je geen 250,- aan boodschappen te doen, kom op. Dat is eten voor een heel gezin voor 3 weken, no way dat je zo lang bezig bent met je herstel.anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:46:
[...]
Of voor als ze zelf ziek worden en de deur niet uitkunnen
Tevens, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik doodziek ben, heb ik doorgaans bijzonder weinig trek.
Om die reden hamsteren is dan ook volstrekt irrationeel.
Echt, wat een lemmings... er hoeft maar iemand te zijn die zegt dat ze het ravijn in moeten lopen en daar gaan ze.Electromonkey schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:48:
[...]
Sorry maar dit is precies de winkel waar ik dit verwacht...
Echt helemaal nergens voor nodig, de schaapjes gaan elkaar weer lekker achterna.

Verwijderd
Men kan zich beter voorbereiden op een koolstofarme samenleving, de 'risicomijdende' personen kunnen beter even hier naar kijken.het corona-topic heeft na anderhalve maand het 12-jarige klimaat-topic ingehaald, wat is nu werkelijk het grootste probleem/bedreiging?
Corona is goed voor het klimaat. Er wordt minder gereden, er wordt minder gevlogen, minder mensen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:
In het klimaattopic schreef ik het volgende:
[...]
Men kan zich beter voorbereiden op een koolstofarme samenleving, de 'risicomijdende' personen kunnen beter even hier naar kijken.
/▌
Als jij denkt dat er slechts zo weinig mensen zijn die het virus nu hebben dan vergis je je nogal.. Plak er maar een paar nullen aan..Ruffzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:43:
Ongelofelijk dat mensen massaal boodschappen gaan inslaan omdat 614 van de 17 miljoen mensen een COVID-19 besmetting hebben. Supermarkten geven aan dat er geen tekort aan voedsel is waarom dit paniek gedrag ?
Hier in Brabant worden veel mensen met ALLE symptomen niet eens meer getest en krijgen ze te horen gewoon thuis te blijven..
Meer info: https://www.volkskrant.nl...st-op-het-virus~b9f38736/
Edit: Wij zitten 'midden in' het getroffen gebied maar hamsteren niet eens, gewoon de wekelijkse boodschappen met een extra brood en extra potje pindakaas
[ Voor 10% gewijzigd door D-Ed op 13-03-2020 13:55 ]
Maar je weet toch dat de mens notoir slecht is in lange termijn prioriteiten stellen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:
In het klimaattopic schreef ik het volgende:
[...]
Men kan zich beter voorbereiden op een koolstofarme samenleving, de 'risicomijdende' personen kunnen beter even hier naar kijken.
En dan zie je hetzelfde hier: Bitchen over hamsteren. Ook mooi kuddegedrag
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ken je de definitie van een lockdown? Is dat het tegenhouden van alle voeding zodat de bevolking verhongert? Waarom zou men supermarkten sluiten of voedsel buiten houden?Metro2002 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:45:
[...]
Veel mensen zijn denk ik bang voor een totale lockdown
Dan vraag je gewoon aan iemand anders om je boodschappen te doen? Net zoals je doet bij een gewone griep?anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:46:
[...]
Of voor als ze zelf ziek worden en de deur niet uitkunnen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 13:55 ]
In China en andere landen werd je gewoon gevangen gehouden in je eigen woning. Ik zie dat hier niet snel gebeuren maar je weet maar nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:54:
[...]
Ken je de definitie van een lockdown? Is dat het tegenhouden van alle voeding zodat de bevolking verhongert? Waarom zou men supermarkten sluiten of voedsel buiten houden?
/▌
Een beetje hoesten bij de schappen en je hebt ruimte zat vandaag.Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:55:
Coronagrapjes op straat worden ook iets minder goed ontvangen merk ik vergeleken met een aantal dagen geleden. Het levert nu alleen nog maar boze blikken op.
Waarschijnlijk heb je gelijk en is het ook 'onnodig'. Echter, het risico op lege schappen is gezien de maatschappelijke onrust, het kuddegedrag (inclusief mijzelf), de politieke onrust en het scenario van 50% uitval hoger dan ooit. Het is een totaal andere situatie dan een zware griepepidemie.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:34:
[...]
Het is iets besmettelijker en iets dodelijker dan een griepvirus. Hamster je tijdens een zware griepepidemie ook? Landbouw gebeurt buiten met weinig mensen, in voedselfabrieken draagt men sowieso al mondmaskers en is men heel hygiënisch, vrachtwagenchauffeurs zitten bijna een hele dag alleen in hun truck. Niet meteen risicoprofielen. Veel besmette mensen hebben trouwens geen symptomen of denken dat ze gewoon verkouden zijn, niet meteen een reden om thuis te blijven. Er zijn ook maar weinig bejaarden die onze voedselvoorziening draaiende houden. In Italië is gewoon nog alles te verkrijgen en als het ene uitvalt kan je iets anders eten. Je kan zelfs een week op kraantjeswater overlevenDoor te hamsteren zorg je misschien tijdelijk voor bepaalde tekorten, waardoor andere consumenten te weinig hebben. En als de helft van de supermarktmedewerkers echt ziek zou worden en thuis zou blijven, dan moet je gewoon dubbel zo lang in de rij wachten.
Bovendien is het niet zo dat ik voor 250 euro boodschappen heb gehaald, maar gewoon wat extra pakken macaroni, rijst en sauzen. Het was ook in de aanbieding, dat gaf nog even die extra zet. Wel na aanleiding van de corona, anders had ik het nooit extra ingeslagen.
Verder is ieder mens natuurlijk vrij om te doen wat hij wil. Blijf vooral zo nuchter, dan is er meer over voor mij
Verwijderd
Je kan het gebied niet uit, maar wel nog naar de winkel. Men zal heus niet de bevolking laten verhongeren.Metro2002 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:55:
[...]
In China en andere landen werd je gewoon gevangen gehouden in je eigen woning. Ik zie dat hier niet snel gebeuren maar je weet maar nooit.
Ze heeft 12 kinderen en eet rijst bij elke maaltijd?Killjoy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Mijn vriendin kreeg net een appje van een collega. Helemaal trots dat ze nu 27 kilo rijst thuis heeft liggen
Wat is een coronagrap? Expres iemand in zijn nek hoesten? Polonaise inzetten terwijl je het corona-lied zingt?Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:55:
Coronagrapjes op straat worden ook iets minder goed ontvangen merk ik vergeleken met een aantal dagen geleden. Het levert nu alleen nog maar boze blikken op.
Dat denk ik ook niet maar je weet het nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Je kan het gebied niet uit, maar wel nog naar de winkel. Men zal heus niet de bevolking laten verhongeren.
Maargoed, een groter gevaar is denk ik dat als een groot deel van bv het vervoerspersoneel , de groothandel of andere schakels in de complexe keten van ons 'just in time delivery' systeem ziek wordt ... dan is de supermarkt heel snel leeg.
We zijn nu eenmaal kuddedieren. Deal with it.anandus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:54:
Grappig trouwens. Hamsteren is van dat mooie kuddegedrag.
En dan zie je hetzelfde hier: Bitchen over hamsteren. Ook mooi kuddegedrag
Verwijderd
Na de pandemie zal men de verliezen proberen goedmaken door op volle toeren te draaien. Enkele maanden een lagere uitstoot zal helemaal niks doen aan het klimaat.Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Corona is goed voor het klimaat. Er wordt minder gereden, er wordt minder gevlogen, minder mensen.
Gewoon flauwe grapjes. Eigenlijk dezelfde grapjes als van 2003 maar dan vervang je het woord Sars door Corona.Jean-Bob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Wat is een coronagrap? Expres iemand in zijn nek hoesten? Polonaise inzetten terwijl je het corona-lied zingt?
/▌
Oh nee hoor, want we hebben een ge-wel-dig systeem waarbij vliegtuigmaatschappijen 'slots' op een luchthaven kopen, en blijven vliegen om hun slot te mogen behouden. Met of zonder passagiers.Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Corona is goed voor het klimaat. Er wordt minder gereden, er wordt minder gevlogen, minder mensen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik blijf voorlopig weg van de supermarkt. En diverse internetfora en FB. Ik erger mij dood aan al die idioten...
De komende weken is het thuis werken voor mij. Nu kan ik lang niet alles doen vanuit huis, dus het is meer een soort van stand-by 'plus' geworden.
Wel dus extra boodschappen doen (ik ga morgenochtend vroeg wel) omdat ik de komende weken dus thuis mijn kont af moet vegen in plaats van op kantoor
Verwijderd
Winkelrekken worden voortdurend bijgevuld en wij eten vooral vers, wat eigenlijk niet gehamsterd wordtVDS91 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Verder is ieder mens natuurlijk vrij om te doen wat hij wil. Blijf vooral zo nuchter, dan is er meer over voor mij
Ik ben wellicht te optimistisch maar ik hoop dat doordat er nu heel veel mensen thuiswerken er wel een kentering komt in het denken. Bv dat thuiswerken toch best goed werkt en dat men ziet dat het leven ook zonder die prullen uit China ook best goed gaat. En misschien morbide maar als er meerdere mensen in je omgeving overlijden dan ga je toch ook anders nadenken over het leven.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:00:
[...]
Na de pandemie zal men de verliezen proberen goedmaken door op volle toeren te draaien. Enkele maanden een lagere uitstoot zal helemaal niks doen aan het klimaat.
https://www.persinfo.org/...htaanbod-voor-april/42869Richh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:03:
[...]
Oh nee hoor, want we hebben een ge-wel-dig systeem waarbij vliegtuigmaatschappijen 'slots' op een luchthaven kopen, en blijven vliegen om hun slot te mogen behouden. Met of zonder passagiers.
Brussels Airlines heeft 35 procent minder vluchten in maart, en 45 procent minder in april.
De maatschappijen zitten wel met problemen, vaak zijn het ook geleasde toestellen die ze wel moeten blijven betalen. Dus er zullen wel luchtvaartmaatschappijen zijn die deze crisis niet overleven.
/▌
Alleenstaand... Dus dat is 270 dagen rijst etendowntime schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:57:
[...]
Ze heeft 12 kinderen en eet rijst bij elke maaltijd?

Domme doos

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ze zal wel een zak rijst van de toko hebben. Die gaan per 20 KG, en dan hebben we ook nog andere soorten rijst (plakrijst, hebben we 10 KG van dacht ik). Dan zit je daar zo aan, dat hebben wij ook. Maar dat heeft niks met Corona te maken.Killjoy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
[...]
Alleenstaand... Dus dat is 270 dagen rijst eten![]()
Domme doos
/▌
Die luchtvaartmaatschappijen worden waarschijnlijk wel 'geholpen' door de politiek (met uw en mijn belastingcenten). Volgend jaar hebben ze weer flinke winst en krijgen de bestuurders weer een royale bonusMarzman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08:
[...]
https://www.persinfo.org/...htaanbod-voor-april/42869
Brussels Airlines heeft 35 procent minder vluchten in maart, en 45 procent minder in april.
De maatschappijen zitten wel met problemen, vaak zijn het ook geleasde toestellen die ze wel moeten blijven betalen. Dus er zullen wel luchtvaartmaatschappijen zijn die deze crisis niet overleven.

Zoeizo Aldi volk.
https://im.ezgif.com/tmp/ezgif-1-375b6e72e686.gif
[ Voor 29% gewijzigd door Wowhead op 13-03-2020 14:14 ]
Oh je bedoelt zoals deze:sugarlevi01 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:43:
[...]
In veel landen, en ook hier in Nederland regeert de onderbuik, terwijl de rekenmodellen die door epidemiologen (die mensen met expertise op het gebied van verspreiding van ziektekiemen) zijn opgesteld, aangeven dat scholen sluiten niet helpt, en het probleem juist erger kan maken.
https://www.nature.com/articles/nature06732
We show that holidays lead to a 20–29% reduction in the rate at which influenza is transmitted to children, but that they have no detectable effect on the contact patterns of adults. Holidays prevent 16–18% of seasonal influenza cases (18–21% in children). By extrapolation, we find that prolonged school closure during a pandemic might reduce the cumulative number of cases by 13–17% (18–23% in children) and peak attack rates by up to 39–45% (47–52% in children).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Opening van een nieuw filiaal en eerste 10kg boodschappen is gratis?Wowhead schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
lol aardig druk
Zoeizo Aldi volk.
Het lijkt wel de politiekBlaat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Maar je weet toch dat de mens notoir slecht is in lange termijn prioriteiten stellen?

404. Not found.Wowhead schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
lol aardig druk
Zoeizo Aldi volk.
[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2020 14:19 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zelfs al moet je een week of twee weken thuis blijven, dan nog heeft de gemiddelde Nederlander genoeg in huis om niet te hoeven sterven denk ik. Boodschappen kunnen ook online ee ook een kennis of familielid kan vast wel eens iets halen als het nodig is.
Je ziet en hoort ook eigenlijk bij iedereen dat het kuddegedrag is, geleid door angst. Al die angsthazen en kuddedieren die je hoort op de radio/tv weten eigenlijk ook niet hoe/wat/waarom. Iedereen heeft toch wel wat diepvries spul liggen, paar pizza's, wat brood en wat rijst. Of wat extra WC papier.. het is komisch en triestig tegelijk
[ Voor 15% gewijzigd door remzor op 13-03-2020 14:24 ]
remzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:23:
Je ziet en hoort ook eigenlijk bij iedereen dat het kuddegedrag is, geleid door angst. Al die angsthazen en kuddedieren die je hoort op de radio/tv weten eigenlijk ook niet hoe/wat/waarom.

En anders "The Mist": IMDB: The Mist (2007)P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:19:
Leuke film om te kijken tijdens deze Coronacrisis: Contagion.
Al was het alleen maar omdat het voor een flink deel in een supermarkt speelt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Er is gewoon geen pasta, pastasaus of aardappels te vinden. Brood volledig op met uitzondering van afbak. Ook alle schappen met vlees zijn volledig leeg. Gewoon geen kruimeltje gehakt te vindenremzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:23:
Wat een hectiek blijkbaar. Wij hebben al dagen geen boodschappen meer gedaan, ook niet van plan om met deze gekte te gaan. Kan prima maandag gaan. Ook al zou de helft op zijn, pak je toch wat anders. Een keer andere macaroni, pastasaus of aardappeltjes. Je hoeft niet te verhongeren, misschien ook wel goed om eens wat anders te proberen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Outbreak heb je ook nog.The Eagle schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[...]
En anders "The Mist": IMDB: The Mist (2007)
Al was het alleen maar omdat het voor een flink deel in een supermarkt speelt
Dan ga je morgen. Of overmorgen. Of maandag.Tsurany schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Er is gewoon geen pasta, pastasaus of aardappels te vinden. Brood volledig op met uitzondering van afbak. Ook alle schappen met vlees zijn volledig leeg. Gewoon geen kruimeltje gehakt te vinden
Iedereen heeft genoeg in huis, natuurlijk grijp je mis als iedereen massaal tegelijk gaat. Niets nieuws, wel dom.
Edit: thuisbezorgd ftw.. goed excuus toch
[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 13-03-2020 14:29 ]
En nu moet ik t hele weekend vegetarisch etenremzor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:28:
[...]
Dan ga je morgen. Of overmorgen. Of maandag.
Iedereen heeft genoeg in huis, natuurlijk grijp je mis als iedereen massaal tegelijk gaat. Niets nieuws, wel dom.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat is precies Aldi-volk? Volk dat 'sowieso' niet kan schrijven?Wowhead schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:14:
lol aardig druk
Zoeizo Aldi volk.
Hou eens op met dat denigrerende gedoe. Nee, het is niet nodig om karren vol zooi te halen. Geeft het voor veel mensen een veilig gevoel? Ja. Scheelt het dat al die (pun intended) mensen straks niet meer naar de supermarkten hoeven? Vast wel. Heb je er last van? Vast niet.
Ik moet straks nog naar de supermarkt voor toastjes en zut vanavond. Ben benieuwd wat ik aantref
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 13-03-2020 14:31 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Maar ondanks dat er geen lege schappen waren, stonden er mensen met 3-4 winkelwagens vol

[ Voor 3% gewijzigd door sarlo op 13-03-2020 14:31 ]
Mensen die het minder breed hebben? Je kunt niet ontkennen dat het een bepaald slag volk is wat daar voor de deur staat: Bontkragen, capuchonnetjes en hoofddoekjes. Niks mis mee verder, hoor.St@m schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
[...]
Wat is precies Aldi-volk? Volk dat 'sowieso' niet kan schrijven?
Hou eens op met dat denigrerende gedoe. Nee, het is niet nodig om karren vol zooi te halen. Geeft het voor veel mensen een veilig gevoel? Ja. Scheelt het dat al die (pun intended) mensen straks niet meer naar de supermarkten hoeven? Vast wel. Heb je er last van? Vast niet.
Ik moet straks nog naar de supermarkt voor toastjes en zut vanavond. Ben benieuwd wat ik aantref
Verwijderd
Verwijderd
Tijd om eens iets gezonds te kopen, dat ligt er vast nog in overvloedTsurany schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Er is gewoon geen pasta, pastasaus of aardappels te vinden. Brood volledig op met uitzondering van afbak. Ook alle schappen met vlees zijn volledig leeg. Gewoon geen kruimeltje gehakt te vinden
Hier totaal niets aan de hand..sarlo schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:30:
Volgens mij ligt het ook echt een beetje aan de locatie. Zelf woon ik in Tilburg en ben net boodschappen gaan doen, maar lege schappen heb ik niet gezien. Het enige verschil t.o.v. wat ik normaal koop, heb ik nu voordeelverpakkingen gepakt en rekening gehouden dat de producten eventueel in de vriezer kunnen.
Maar ondanks dat er geen lege schappen waren, stonden er mensen met 3-4 winkelwagens vol
Het heeft soms ook wel voordelen om in dunbevolkt gebied (en bovendien 'tussen het eten' en nuchtere mensen) te zitten.
Goed maar wat voor soort volk is het dan die de Albert Heijns, Jumbo's etc. hebben leeggekocht?P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:34:
[...]
Mensen die het minder breed hebben? Je kunt niet ontkennen dat het een bepaald slag volk is wat daar voor de deur staat: Bontkragen, capuchonnetjes en hoofddoekjes. Niks mis mee verder, hoor.
Mensen met een kleine beurs hebben niet eens genoeg geld om te hamsteren

Ja, en hetzelfde gebeurd bij de Albert Heijn, Jumbo en andere supermarkten. Maar generaliseer lekker verder.P-Rock schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:34:
[...]
Mensen die het minder breed hebben? Je kunt niet ontkennen dat het een bepaald slag volk is wat daar voor de deur staat: Bontkragen, capuchonnetjes en hoofddoekjes. Niks mis mee verder, hoor.
Of ik me aangesproken voel? Nee hoor, ik doe mijn boodschappen bij Albert Heijn, en de verse broodjes haal ik bij Lidl. Overigens heb ik wel een bontkraag op mijn winterjas.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Kweenie hoor, maar de meeste produkten bij de AH, met uitzondering van de Basic, zijn toch redelijk duurder dan Aldi produkten. Mensen die het minder breed hebben kunnen daarom bij Aldi en Lidl meer inslaan.Ashundi schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Goed maar wat voor soort volk is het dan die de Albert Heijns, Jumbo's etc. hebben leeggekocht?
Mensen met een kleine beurs hebben niet eens genoeg geld om te hamsteren
lekker samen met je vrouw/vriendin/vriend/man kijken
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 13-03-2020 14:42 ]
Of The Strain.Geert1976 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:41:
Netflix tip voor dit weekend: docu serie Pandemic
lekker samen met je vrouw/vriendin kijken
Jups groente genoeg, maar een lekker stukje vlees wil ik er dan wel bij.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Tijd om eens iets gezonds te kopen, dat ligt er vast nog in overvloed
Je kan een frikandel bakken. Daar hadden ze (bij ons iig) nog zat van en telt ook als soort-van-vlees. Toch?Tsurany schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:43:
[...]
Jups groente genoeg, maar een lekker stukje vlees wil ik er dan wel bij.
Dit topic is gesloten.
Let op het onderwerp van het topic aub! Het corona-virus bespreken kan in AWM.
Tevens zijn posts over het hamsteren dat je zelf doet niet langer toegestaan hier.